Richard de Mos verschijnt in limousine bij rechtbank voor corruptiezaak
De Socrates aan de Noordzee doet laatste poging publieke opinie bij te sturen
Richard de Mos, die ervan verdacht wordt de laatste eerlijke politics in Nederland te zijn, staat NU voor de rechter wegens het dienen van het volk. Je mag tegenwoordig dus niet eens meer de gezelligste politicus van Nederland zijn als je misschien ergens in de verste verte bij benadering in een bepaald licht toch wel met mate corrupt kan lijken. Dat krijg je dus als WOKE en POLITIEKE CORRECTHEID per DIKASTOCRATIE het Nederlandse Volk aan Davos uitlevert. Dan is het voor lokale politici gewoon niet meer veilig.
De beklaagde verdedigt zich in zijn trial by media
Social
Nuancering!
Social
Reaguursels
InloggenToch mooi om te zien dat Sywert gelijk weer een oprisping doet als het woord corruptie valt…
Limousine klinkt duur maar vaak is het dat niet. Helemaal niet zo'n oud Amerikaans hok.
Wel in Stijl.
Als toevoeging op Dohmen zijn lijstje. Artikel uit 2013 uit VN over strapatsen van politici en ambtenaren. Ook "geinig" om te zien dat er toen al namen voorbij kwamen die nu nog steeds macht en invloed hebben.
archive.ph/5Lp5L
Dank voor de link! Verrassend actueel nog. Over rechts: “Er is geen enkele zelfreflectie”
Dat geldt ook voor de rechtse kiezer,
Hadden ze geen lelijkere limousine staan?
Pracht van een Lincoln verknallen met die lelijk kleuren.
Mag ook wel iemand voor veroordeeld worden wat mij betreft.
Als je als D66-er bent veroordeeld en in de bak hebt gezeten helpt de D66-reclassering: www.gld.nl/nieuws/2057025/ophef-over-...
Had ie niet beter met een Bently kunnen komen?
Mijn bruin vermoeden zegt dit:
Als GeenStijl zegt hangen dan zal de rechter zijn onafhankelijkheid tonen en voor niet hangen oordelen.
Als de NPO zegt hangen dan zal de rechter voor wel hangen oordelen.
Wedden?
Tsja, eerlijk corrupt patsertje. Te dom om het matswerk slim te verbloemen. Zal dus wel de volle laag krijgen. Geen groot verlies voor de politiek.
Je bent te cynisch, maar je hebt wel gelijk.
Je bent te cynisch en hebt ongelijk. Man regelde dingen. Of heb je liever zo’n politicus die die verschuilt achter regels en procedures en waar aan het einde van de rit nog niets gebeurd is.
@soldier-of-fortuyn | 23-01-23 | 14:34: regelde dingen? Als je daar mee bedoelt 'informeerde sponsor binnen 8 minuten na besluit om vergunningsaanvraag in te dienen', dan heb ik liever de politicus die dat niet doet. Is - als het allemaal waar is natuurlijk - namelijk echt heel erg corrupt en marktverstorend.
Is uw tuin al winterklaar ?
Bijna, alleen dat scheurgras... dat blijft maar terugkomen
@Baron_von_Rijswijck | 23-01-23 | 14:06: Neutronenkorrels mevrahtje, neutronenkorrels.
@soldier-of-fortuyn | 23-01-23 | 14:35:
Godverdegodver... basterdsuiker...
@BL!ZZ | 23-01-23 | 14:50: 'Bastsacht Suiwhkah' is het, ja !?
Het is verstandig om dit geheel eens in het juiste perspectief te zien!
Richard de Mos had de grootste partij in den Haag en was als zodanig de Locoburgemeester.
In die tijd was mw. Krikke de burgemeester van den Haag. Zij was als zodanig ook betrokken bij die veel te grote brandstapel die de bevolking op het strand had opgebouwd, en die vervolgens met oud en nieuw in de hens ging en Scheveningen bijna in de as zette.
Den Haag in last! hoe moest men dit oplossen?
Als men burgemeester Krikke zou ontslaan, zou de locoburgemeester voorlopig haar plaats in moeten nemen. En dat zinde een aantal deugmensen in een aantal deugpartijen in de Haagse gemeenteraad niet.
Zie de gebeurtenissen in de volgende tijdschaal.
- Eerst volgde er op 1-okt-19 door justitie een inval met huiszoeking bij Richard
de Mos en zijn partijvriend.
- Op 10-okt-19 werd burgemeester Krikke ontslag aangezegd.
- Vervolgens mocht Richard de Mos niet tijdelijk burgemeester worden omdat hij
door justitie verdacht werd.
Kijk zo werkt de democratie in nederland, Richard de Mos zal echt niet geseponeerd worden, hij zal voor een klein feitje verder voor zijn leven beschadigd worden!
Er is totaal geen enkele Democratie in Nederand!
Allereerst, waarom denk je dat het OM weet wanneer Krikke ontslag wordt aangezegd? Ten tweede; was het beter geweest voor De Mos als de inval was gedaan als hij al burgemeester was? Elk tijdstip van de inval zou voor de Mos een reden zijn geweest het proces verdacht te maken. Dat is namelijk zijn hoofdstrategie; wijzen op vermeende dubbele motieven bij het OM zodat de kern onderbelicht blijft.
Goed punt, bedankt voor dit Inzicht
@rederijker | 23-01-23 | 13:36: is het media team van VVD66 niet eens bereid u met een kroontje te tooien, zo valt u wel erg snel door de mand.
Op maandag 9 janari 2023 was de documentaire 'Napels aan de Noordzee' te zien van Powned op NPO2. De makers hebben Richard de Mos een paar jaar gevolgd, in aanloop naar het corruptieproces tegen hem. Je ziet ondermeer dat hij steun zoekt bij de inmiddels van corruptie veroordeelde Jos van Rey. Heel verhelderend deze documentaire. Kunt u uw eigen oordeel vormen of er sprake is van omkoping of niet.
We moeten de uitspraak afwachten maar als je leest wat die mannetjes zoal zeggen, weet je genoeg. Foute vastgoed- en horecamennetjes, en een politicus die zich laat gebruiken. Foute boel.
Wat 'trial by media' betreft heeft De Mos 100% gelijk. Schandalig lekken van het complete strafdossier, waarna staatsgetrouwe elementen uit de journalistiek alvast hun eigen pre-procesje houden.
Z'n eigen advocaat heeft gelekt, om de sympathie van reaguurders als u op te wekken om dan te roepen "trial by media". U moet begrijpen hoe het spel gespeeld wordt en de naïviteit van u af schudden.
"staatsgetrouwe elementen"
Proest.
@johnyl | 23-01-23 | 13:08: Ik weet niet of dat klopt. De Mos heeft ook aangifte gedaan en als dan blijkt dat zijn eigen advocaat gelekt heeft, komt dat zijn reputatie niet ten goede. Los daarvan, het komt hemt zeker goed uit dat het dossier gelekt is omdat hij dan idd slachtoffer van de media kan spelen.
Ik weet niet of zo'n entree maken voor de rechtbank een goed idee was. Lijkt eerder een bevestiging van het vermoeden van het feit waar hij juist vandaag voor de rechtbank verantwoording over moet afleggen.
Die limousine is natuurlijk veul erger dan het lekken van het strafdossier....
@J.P.Drapeau | 23-01-23 | 13:06: dat had hij toch zelf gedaan, meende ik te hebben gelezen?
Beeldvorming @JP.
Klopt ... te meer daar hij dan ook nog zegt niet voor de limousine te hoeven betalen. Hij is heel naïef denk ik wel eens.
Haagse humoâh mot je snappe en andâhs gewaun je kop hâhwûh, koekwâhs.
@Tjemig | 23-01-23 | 14:57: 'Juist ! Godenzijdank hebben ze in 010 daar ook een beetje een idee van....
Zelfspot en uitvergroting! Eigenlijk had ie 'auk' een Al Capone bontjas en een grote sigaar in ze 'hoof' moeten (aan) doen.
@PerineumPiraat | 23-01-23 | 16:04: Gewoon als F. Jacobse dus. Die gozer achter het stuur had ook al wat weg van een wodan boy.
De Mos doet het zo openlijk en dat zal mogelijk tot een veroordeling leiden. Andere politici zetten zich in voor "het bedrijfsleven" en hebben dan na de politieke carrière een mooie baan elders in het vooruitzicht.
Je inzetten voor het bedrijfsleven is totaal iets anders als je inzetten voor het bedrijfsleven en je daar voor in je hoedanigheid als bestuurder (wethouder) voor laten betalen
@johnyl | 23-01-23 | 13:05: je leest niet goed of begrijpt het niet. Anderen doen dit met het zicht op een beloning later en minder zichtbaar. De zogenaamde banencaroussel. Maar ik praat het niet goed!
@johnyl | 23-01-23 | 13:05:
Je bedoelt dat etentje en die bouwkraan ?
Is dat alles ?
@Simon_GS | 23-01-23 | 13:29:
Dat De Mos met ondernemers over verbeterpunten praat is geen probleem. Dat hij vooral/alleen met ondernemers die ook zijn campagnepot spekken praat, is wat twijfelachtig. Dat hij sponsorende ondernemers dan binnen een paar minuten nadat een besluit is genomen informeert, zodat ze een voorsprong hebben in het aavraagproces, kan gewoon niet.
@Sjors W. | 23-01-23 | 15:39: Maar als Rutte Unilever en Shell kort voor en na een debat belt en appt kan wel vind u? En dat dan de berichtjes ook nog een pleite zijn is ook de normaalste zaak van de wereld.
Het OM handelt sowieso in opdracht van de kliek van gevestigde partijen. Voorbeeld: www.hpdetijd.nl/2018-03-09/arthur-van...
Weer heel veel verwijzingen naar Pechtold.
Het niet opgeven van een appartement was geen wetsovertreding maar een geschonden afspraak onder politici dat je giften registreert. Het was niet netjes, maar er is geen wet overtreden. Dan ook nog is er geen enkele aantoonbare wederdienst geleverd aan de schenker. Er is dus ook geen strafzaak geweest, noch een aanklacht behalve de hele trial by media natuurlijk, bij iedereen welbekend.
Bij De Mos is het een heel ander verhaal. Horeca ondernemers hebben hem betaald en in ruil daarvoor heeft De Mos hen geholpen door lokale regelgeving aan te passen voor nachthoreca. Toevallig kregen precies de ondernemers die hem flink betaalden de gewenste nachtvergunningen. Daar is dus een aantoonbare gift-wederdienst relatie en daarom wordt hij dan ook vervolgd vandaag.
Voor sommigen is dit onderscheid heel ingewikkeld en moeilijk te begrijpen, maar we leven in een rechtsstaat.
Bij De Mos is nog niets bwezen. U loopt op de 'feiten' vooruit. De rechtsstaat geldt voor iedereen. Ook voor Pechtold.
Ten tijde van dat Pechtold gevalletje, een gift van een Canadees, speelde er net iets met CETA. Hmmm.... Niks te zien hier...
@JJMS | 23-01-23 | 13:10:
"De uitspraak zie ik met vertrouwen tegemoet".
@-PR- | 23-01-23 | 13:09: Die Canadees was toen al lang met pensioen, want erg oud. CETA is trouwens een goed verdrag, levert veel economische groei op voor Nederland.
@Après toi | 23-01-23 | 13:56: vertel
@Après toi | 23-01-23 | 13:56: CETA is alleen een goed verdrag voor de multinationals.
Hahahahaha. (Rechtstaat.)
@Après toi | 23-01-23 | 13:56: Vergunning voor een feestzaal levert ook economische groei op, wel local, maar toch groei. Dus snap het verschil niet zo goed.
Het lijntje met Rutte en Kaag, plus de rechterlijke macht is bevooroordeeld. No way dat er een uitkomst in het voordeel van De Mos komt!
ja.. het is één groot complot.
Je zou bijna gaan denken dat De Mos een appartement in zijn gemeente cadeau heeft gekregen en niet heeft opgegeven.
Oh, heeft de Mos ook al een niet opgegeven bijbaan bij de WHO? Het is toch wat tegenwoordig, dat doet maar.
Slecht voorbeeld, dat is een formeel vrijgestelde categorie. Net als eindeloos wachtgeld en miljoenen business gunnen aan een partijgenoot tegen alle adviezen in.
De Mos zal best iets op zijn kerfstok hebben, welke politicus immers niet. Maar zolang Rutte, mijn zijn ellenlange kerfstok, nog lachend in het torentje zit kan ik dit soort rechtzaken niet serieus nemen.
Zo denk ik er ook over en wel meer mensen...
Hear hear.
Stuitend dat dit heerschap er nog zit.
"Rechtstaat..." hahahahahahahahaha
Wat leven wij toch in een tot op het bot verziekte poppenkast. Je gaat de ouderwets Jan Claasen’s en Katrijn missen. En de grote smurf zag dat het goed was en blijft trots.
Ach ja, wat vriendjes inlichten over de beschikbaarheid van een aantal te verdelen vergunningen mag niet met als gevolg een rechtzaak en totale vernietiging van je naam maar even snel een dividendbelasting van 2 miljard aan waarde afschaffen voor een paar multinational-vriendjes is blijkbaar geen probleem.
Dat dus. Maar volgens sommigen hier gaat het nu enkel om het eerste en niet om het tweede. Wanneer het tweede wordt aangepakt weten die sommigen ook niet, maar ze verwachten en hopen nooit.
Ho ho. Richard de Mos is geen patjepeeër. Deze ex onderwijzer en PVVer heeft duidelijk gemaakt dat moslims het land uit moeten omdat ze meeuwen en ander ongedierte voeren. Zelf is hij een keurige heer. "Ze kunnen alles wel vertrouwelijk maken zegt hij maar dat wil niet zeggen dat ik me daar iets van aan hoef te trekken. En als ik mijn vrienden voortrek is dat een kwestie van loyaliteit en dat is heel wat anders dan corruptie. " Nu kijken wat de rechter er van vindt....
Ja is net effe anders dan de baantjescarrousel, hè.
Hier nog reaguurders die recent een zwartwerker (ook huishoudelijk werk) aan de slag gehad hebben? Of een stukje zwart van een "officiele" factuur bedongen hebben?
Er heeft hier laatst iemand zwart een nieuwe meterkast opgehangen.
@JJMS | 23-01-23 | 12:47: Ja natuurlijk, en als iedereen even eerlijk zou zijn is de RAI te klein.
Recent niet, maar verder wel.
Nee, ik maak gebruik van een witte werkster.
Of zij aangifte bij de Belastingdienst doet, is een tweede maar is mij niet aan te rekenen.
Alle klussen die ik in en om het huis laat doen, zijn met factuur, bruto dus en wit.
@Roos | 23-01-23 | 13:01: Je bedoelt toch zeker een blanke werkster ?
@Peter-Rissing | 23-01-23 | 13:05: lol! Deze witte werkster is toevallig ook blank ja.
-We hebben een leuke gevonden voor de Newspeak-taalpolitie. Hoe zouden zij zich hieruit redden?-
In Limburg zeggen ze altijd dat is heel duur, en dan hoor je te antwoorden maar kan het ook zonder de BTW;)
Luisteren naar lobbyisten mag, opkomen voor de belangen van je kiezers mag, laagdrempelig communiceren mag. En dan ben ik er ook nog van overtuigd dat De Mos geen kwade bedoelingen had (in zijn wereldbeeld is het acceptabel om zo politiek te bedrijven), maar ik geloof dat De Mos grenzen heeft overtreden met zijn ombudspolitiek. En even terugkijkend naar het aloude cliche; als politicus moet je ook e schijn vermijden. Goed dat de rechter er naar gaat kijken. En als laatste, die insinuaties dat er bij de start van onderzoek en de duur van het onderzoek ook andere agenda's spelen is onzin. Dat is gewoon een verdedigingstactiek van De Mos, maar het snijdt geen hout. Als het onderzoek later was gestart of veel korter had geduurd, had ie exact dezelfde insinuaties geuit.
Met de veelheid aan wetten en regels is het niet zomaar kijken wat een rechter doet. Bijkans bij iedereen valt wel wat te bekijken als het OM er tijd voort vrijmaakt. Ergo is dit dus politiek. En dus vind ik dat de rechter er helemaal niet naar moet kijken omdat de rechtsstaat met voeten wordt getreden.
Ik ken/kende een paar wethouders. Als die afspraken maken met ondernemers en zakenlieden, dan zorgen ze dat er altijd een ambtenaar bijzit, om misverstanden te voorkomen. En om een getuige te hebben, als er een conflict ontstaat.
Je zou ook kunnen stellen dat de Mos enorm veel voeling heeft mijn zijn achterban.
Ik weet het, hij is niet objectief, maar er staan wel feiten in het Briefje. www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan...
Calimero! Want "Demmink". En het is zooo zielig dat De Mos nu de klos is. Want anderen, anderen, anderen... Heb wel eens sterkere Briefjes Van Jan gelezen. Maar de teneur is duidelijk: De hautaine elite pakt een volksjongen. Het altijd gehoorde argument als zo'n goudeerlijke jongen zichzelf verrijkt aan corrupte zaakjes.
@Beste_Landgenoten | 23-01-23 | 12:41: Penthouse.
Een ontzettend slecht geschreven, onsamenhangend en sneu briefje. ‘De strafzaak tegen De Mos is onterecht want het OM heeft wel eens dingen gedaan waar ik het niet mee eens ben.’ Ik begrijp wel waarom dit wordt gepubliceerd op een site die ‘buttkicken’ heet. Veel van die zgn feitjes zijn insinuaties waarvoor geen bewijs bestaat.
@Beste_Landgenoten | 23-01-23 | 12:41: Wat JD zegt is meer dat het OM een verlengstuk lijkt van ongure politici en misbruik van de rechtsstaat het geval lijkt. Weinig calimero, veel fundamentele kritiek die de wortel van onze rechtsstaat raakt en daarmee onze democratie. Hetgeen mij zomaar doet vermoeden dat er veel D66-ers bij de rechterlijke macht en het OM werken. En bij Ministeries...
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:47: Het OM prioriteert en dat zegt genoeg. Daarom wel Friese anti-KZOP-demonstranten vervolgen maar een midden in de coronatijd gehouden BLM-demonstratie door laten gaan met burgemeester in coronatijd Halsema erbij.
Verder heeft de rechtsstaat zich bij het Volkert van der Graaf-proces en bij het Wildersproces ook van zijn D66-kant laten zien.
Het gaat bij een rechtsstaat om vertrouwen en met het steeds op een bepaalkde groep personen strikt toepassen van wetten en het op andere personen of groepen wegkijken van wetten, wordt dat vertrouwen geschaad. En je raadt nooit welke partij in een soort permanente Orwelliaanse epileptische aanval kirt wie een gevaar zijn voor de rechtsstaat en democratie. Buy a mirror zou ik willen zeggen.
@Zomaarwat | 23-01-23 | 12:52: Om nog maar te zwijgen over meneertje Graperhaus die zijn schoonmoeder illegaal fysiek benaderde en hoewel menigeen hiervoor een strafblad opliep en een torenhoge boete mocht menertje de politieke baas van het OM zelf komen vertellen dat hij de boete ging doneren of zo. En geen strafblad. Ach, het zijn zulke kneuzige teddybeer-idioten dat het geen mafia lijkt, maar ik kijk naar wie bepaalt en of dat redelijk en terecht is en ik zie hier echte het foutste van het foutste in. Noem het dan maar gemakshalve mafia maar het is een bijzondere categorie fout. Heel fout.
@Beste_Landgenoten | 23-01-23 | 12:41: Dat naar anderen wijzen, daar ben jij zelf uiterst bedreven in. Bij het topic gisteren over Kaag wist je niet hoe snel je Richard de Mos er tussen moest frommellen.
Ik geloof best dat er iets corrupts aan zit. Maar dit gebeurd in veel gemeentes, politici en vermogenden of bedrijven doen handje klap. De politicus is succesvol met een of ander project, de anderen krijgen hun voordeeltje. Dit gebeurd in alle gemeenten, en ook op nationaal niveau. Maar we doen alsof we niet corrupt zijn in dit land. Gevolg: het OM kan kiezen wie worden vervolgd, en een onwelgevallig figuur als de Mos kunnen ze dus mooi laten hangen, maar het gros van de mainstream wethouders kan lekker zijn gang gaan.
Een voorbeeld is Pechtold die tijdens zijn wethouderschap in Leiden heel wat duistere zaken heeft gedaan.
Zie o.a. artikel van van Amerongen.
www.ensie.nl/scheldwoordenboek/patjep...
Patjepeeër, patjepee, patjepooier, parvenu
BETEKENIS & DEFINITIE
patserig figuur die met geld zijn liederlijke streken probeert te verhullen; proleet die zich in de beau monde ophoudt maar door de elite wordt afgewezen wegens gebrek aan beschaving. Volgens Van Dale is patjepeeër na 1950 opgekomen en gevormd in de context van patser en plebejer.
En waar plaatst u iemand als Mark.R. in deze?
Leugenachtige Dandy?
Pauper Patriciaat?
Iedere gemeente in nederland, al gaat het maar om een verbouwing.
#JeSuisRichardDeMos
Het is bizar. Iedereen duikt over elkaar heen om Richard de Mos te veroordelen. Ja het is wel heel erg duidelijk. Corruptie, lekken van vertrouwelijke gegevens.
Al deze beschuldigingen zijn al aan het begin van het traject door de andere partijen in de gemeenteraad geuit. Maar toch heeft het OM 3 jaar nodig gehad om het bewijs rond te krijgen. 3 jaar. Als het echt zo duidelijk was, dan hadden het OM geen 3 jaar nodig gehad.
Precies voor mensen zoals jij neemt GS dus een tweet in dit topic mee waarin een staatje wordt getoond over de duur van dit soort onderzoeken. Uit dit staatje blijkt dat 3 jaar niet uitzonderlijk lang is. In dit geval helemaal niet, aangezien er veel partijen waren betrokken (die allemaal moeten worden gehoord). Dus zelfs als de weerlegging van je argument voor je neus staat, moet je deze onzin nog spuien.
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:29: Van Rey duurde zelfs nog langer van inval tot eerste veroordeling.
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:29: Voor het gemak vergeet u de Covid19 periode?
Over het OM gesproken: Quote, "Je zou het bijna een criminele organisatie noemen, dat Openbaar Ministerie".
ff geleend van JD.
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:29: Ben van de Wetering: 3 maanden. OK. dat is dus duidelijk. Ricardo Offermans: 15 maanden. Wiel Vossen: 16 maanden. Dat zijn zaken waarbij het duidelijk is. Zodra je bij de 2 jaar-grens komt (Lou Hoogland, Henk Riem, Toon Rosenboom) zit je, mijns inziens al aan een punt dat het niet zo vreselijk duidelijk is, of dat de hoeveelheid gegevens zo groot zijn dat ze moeten selecteren.
Verder tel ik zo snel Ton Hooijmakers en Sjoerd Swane in het overzicht als enige twee veroordeelden die langere onderzoeken hadden. Daarbij moet worden opgemerkt dat de zaak tegen Richard en Rachid nog in behandeling staat, dus die termijn wordt nog langer.
Welke weerlegging heb ik dan gemist?
Of had jij gemist, dat het me te doen was over het gemak waarmee nu iedereen zegt dat het duidelijk is en hij zo veroordeeld kan worden op het bewijs (waarvan ik betwijfel dat ook maar 1 GS lezer het in heeft gezien)? Als het echt zo vreselijk duidelijk was, dan had het OM het wel net zo snel kunnen doen als bij Ben van de Wetering of Timan Scheurs.
@ParadiseLost | 23-01-23 | 13:00: de lange duur heeft meestal geen relatie met de hoeveelheid bewijs. Stel dat er drie corrupte gedragingen zijn en daar overvloedig bewijs voor is zal het OM nog even goed moeten onderzoeken of er niet meer was. Of stel dat er twee duidelijke zaken zijn en een twijfelgeval. Dan kan er disproportioneel veel tijd in het twijfelgeval gaan zitten. Oftewel, de duur zegt weinig.
In ruil voor donaties van in totaal 113.000 euro aan de partij van De Mos hebben drie vastgoed- en twee horecaondernemers uit Den Haag een voorkeurspositie gehad.
Ze hebben vertrouwelijke informatie gekregen van de Mos over toekomstige vastgoedprojecten en ze konden het gemeentelijk beleid via de Mos beïnvloeden en kregen bovendien twee nachtontheffingen voor hun horecazaak Zes minuten nadat De Mos een vertrouwelijke verslag ontving, mailde hij het aan de vastgoedondernemers door. We spreken hier dus gewoon van corruptie, vertrouwelijke stukken doorsturen is strafbaar.
Leuk zo'n popi jopie als bestuurder in Den Haag, maar "regel ik wel even" de Mos, zal door de rechter worden veroordeeld voor corruptie (omkoping art. 363 WvSr)
Stout ! Nu even over Brussel , EU , ambtenaren , adviseurs en zakenlieden.
@2CVOcean | 23-01-23 | 12:14:
Nee, we hebben het vandaag over De Mos, nu niet wegkijken stouterd.
@2CVOcean | 23-01-23 | 12:14: Inderdaad die zijn ook allemaal corrupt, en het zijn allemaal reptielen en zakkenvullers. Die zijn nog veel erger dan De Mos. Het is een complot van Rutte en al die anderen die samenspannen tegen de Mos, alleen maar omdat hij maar een "klein beetje corrupt" is.
Schandalig gewoon. Hard straffen dus.
U hebt al in uw glazen bol gekeken?
Wat is de toekomst m.b.t. Ukraine en Rusland? Leven wij allen nog in november 2023?
Dat is niet zo. Partijen leven voor een deel van donaties en lokale partijen leven in zijn geheel van donaties. En projectontwikkeling en horeca-exploitatie opereren altijd op het snijvlak van politiek en bedrijfsleven. Dus daar zijn altijd politieke contacten nodig. Juist hier in deze case zijn wel een paar voorbehouden en slagen om de arm. Je kunt juist niet stellen dat donatie en invloed meteen uitkomt op corruptie.
@adhd-je | 23-01-23 | 12:39:
"En projectontwikkeling en horeca-exploitatie opereren altijd op het snijvlak van politiek en bedrijfsleven. Dus daar zijn altijd politieke contacten nodig."
Interessante visie: Dus je moet politici altijd omkopen als je wat huisjes wil wegzetten?
@adhd_tje,
D66'ERS worden gesponsord door een hotemetoot van de postcodeoplichterij.
En dan nu ook even de rest van het Haagse voor de rechter graag. Niet hè?
@F. Jacobse | 23-01-23 | 12:37: Heb je de wodan boys al gestuurd?
Wel goed lezen hè dat 363 WvSr "gift, belofte of dienst" moet zijn gedaan om iets te doen of na te laten. En daar wringt hier de schoen. Hij heeft campagnegeld aangenomen en dat is in de partijkas verdwenen en niet in zijn poeplap Er is geen directe relatie tussen die gift en wat hij heeft gedaan. Dus dat 363 wordt lastig voor het OM. Waar hij wel voor zou kunnen worden veroordeeld is het feit dat hij vertrouwelijke stukken heeft gelekt. Maar dan is de vraag hoe vertrouwelijk die stukken zijn geclassificeerd (als ze dat al zijn) om daar echt straf voor te krijgen. En als "lekken" ineens prioriteit krijgt bij het OM kan de Rijksrecherche ook wel een wervingscampagne beginnen en een ander pandje zoeken.
Het is zo mooi. Alleen maar whataboutisms in de panelen. Ik begreep altijd dat het een zwaktebod was, maar nu opeens niet natuurlijk, want onze corrupte held staat in de rechtbank.
Hij is toch pas een held als ie door de rechter veroordeeld is? of gaan we nu met twee maten meten ..
Er is recent over deze zaak gelekt naar de media. Komt daar nog een strafrechtelijk onderzoek naar? Of valt dit gewoon onder de Rutte doctrine? Bananen.
Waarschijnlijk de advocaat van De Mos.
@Après toi | 23-01-23 | 12:19: Lijkt me ook de eerste verdachte. Hij wil daarmee zijn onschuld aantonen en Plasman houdt wel van wat extra media-aandacht. Zitten ze vanavond al bij een van de talkshows?
Strafrechtadvocaat Peter Plasman is de raadsman van de Mos en zou ook de nummer 2 van de nieuwe labndelijke partij Code Oranje van de Mos worden. Helaas of gelukkig maar haalde deze partij geen zetel in de Tweede Kamer.
@johnyl | 23-01-23 | 12:29: Het blijft merkwaardig dat hij tevens de strafrechtadvocaat is. Beetje de neef van Taghi-verhaal. De Orde mag hier wel eens wat van vinden.
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:30: Wat is daar raar aan? Neem meteen even mee dat Plasman een professionele pokeraar in zijn vrije tijd is.
Plasman heeft aangifte gedaan bij het OM wegens lekken.
@P. Breidel | 23-01-23 | 12:38: plasman is onderdeel van de partij van De Mos. De Mos staat terecht voor handelingen die hij als politicus/wethouder heeft verricht. Dan moet zijn partijgenoot hem niet gaan verdedigen. Er zijn helaas geen regels voor, maar ik vind dit niet kies.
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:30: Vage verdachtmakerij. En dan roepen om de Orde. Zelf vooral geen expliciet standpunt innemen, Maar de twijfel is gezaaid, een heuse Sjoerd truc.
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:30: Dat hoeft tenzij er aanwijzingen zijn dat Plasman strafbare feiten pleegt. U mag ook vertegenwoordigd worden door een goede kennis of familie. Zoalng dit koosjer gebeurt is er niets aan de hand.
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:51: Is dat niet dubieus? Zijn geen regels voor maar niet kies? Die zijn er nl wél. Uit de advocateneed; "dat ik geen zaak zal aanraden of verdedigen die ik in gemoede niet gelove rechtvaardig te zijn".
@dathoujetoch | 23-01-23 | 12:52: Welke Sjoerd?
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:51: Overheen gelezen: Plasman heeft m.i. niets met groep de Mos (Hart voor Den Haag), daar gaat de aanklacht over.
@P. Breidel | 23-01-23 | 13:03: dat is een open norm en die laat het aan de advocaat zelf over. Dus nee, geen concrete regel.
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:51: Als Rutte de landsadvocaat gebruikt als hij weer wat kwijt is mag wel vind u.
Ik heb van de week even gekeken welke politici corrupt waren. En veroordeeld of net niet veroordeeld. Een lange lijst van droeftoeters.
En ander tuig zoals die oplichtser Varma van GL, allerhande figuren in de Bijlmer. Chech maar eens. Je wordt er bijna verdrietig van. Te triest voor woorden.
Enorme opsporingsmiddelen uit de gehaald... En dan Nergens omkoping of andere gekke donatiebedragen.
Wel de belangen (lobby) van lokale vastgoed en horeca gediend. Inderdaad kom je dit schuren van belangen tegen. In iedere gemeente. Heb je een idee voor een project, dan ga je hiervoor lobbyen. Dat is altijd stap 1. Dus je komt uit bij je lokale politieke partijen. Is doneren aan partijen daarna corruptie? Dat is dan nieuw. Want een partij heeft geld nodig en dar gaat via donaties. Altijd.
Deze opsporings-inzet was opgezet om te kijken of juridische grenzen aan bestaande maatschappelijke mores gesteld kunnen worden? Dat moet je maar geloven dan.
e Mos wordt verweten CV fraudeur te zijn, zo lees ik hier. Is een CV fraudeur ook iemand die 'vergeet' een voorgenomen huwelijk aan te melden in Jerusalem? Ook al wordt dit vereist door een toenmalige werkgever? En ben je ook CV fraudeur als je volgens het kadaster nog steeds niet getrouwd bent, in Nederland dan? Vragen, vragen.
Een beetje corrupt bestaat niet.
Wat een proleet. Volstrekt onbetrouwbaar, hij zat alleen maar in de politiek om zijn Haagse horecavriendjes te plezieren. Flink straffen, meneer/mevrouw de Rechter.
Vreselijk hoe u transgender rechters nu uitsluit.
@Blonde Nel | 23-01-23 | 11:56: verdiep u even in het dossier, zal u even helpen: nos.nl/nieuwsuur/artikel/2460546-stra...
@johnyl | 23-01-23 | 12:14: En dan een link van de NOS plaatsen, van een gelekt dossier...
@4HoogAantWater | 23-01-23 | 12:17: Het stikt hier op GS van artikelen die gebaseerd zijn op gelekte dossiers. En nu is dat plotseling een probleem?
De NOS is het probleem.
De boel bij elkaar flessen is gemeengoed in de politiek, gepakt worden is voor de mensen die buiten de gebaande lijntjes kleuren.
Ik heb het gevoel dat de Mos toch vooral klein bier is
De media zijn er altijd als de kippen bij om meer rechtse politici aan de schandpaal te nagelen. Zie Wilders, zie Baudet, zie de Mos.
Vergelijk dat is met bijvoorbeeld: Pechtold, Rutte, Kaag en Klaver, over dat soort corruptie zie je misschien 1 bericht of helemaal niks buiten Geenstijl om.
De media is veel te links en te gekleurd met de berichtgeving.
Die laatstgenoemde politici doen waarschijnlijk niet aan zelfverrijking.
@Après toi | 23-01-23 | 11:50: pechtold heeft zijn penthouse ook weggegeven, en de bom die bij Groenlinks in het kantoor van Klaver werd gebouwd was milieuvriendelijk, dus waar hebben we het over.
Klopt zonder meer.
De school voor journalistiek is extreem links net zoals de NPO.
Plasterk had laatst een hele goede column daarover.
@pejoar | 23-01-23 | 11:58:
Plasterk is wappieland ingedoken.
Niet meer te redden.
Wederom met de eigenschap die hij deelt met alle ander wappie-journalisten en politici; Een onstilbare ijdelheid.
Wedden dat je geen enkel feitelijk argument hebt om zijn laatste column te kunnen ontkrachten?
@pejoar | 23-01-23 | 14:46:
Ongetwijfeld wel maar ik lees die bagger niet. Plasterk is een ijdele gast die gevallen is voor de aanbidding door een schare nieuwe fans. Hij werd eerder nooit gezien, serieus genomen en gewaardeerd, laat staan dat hij iets klaar maakte in de politiek. Een loser dus die via een nieuwe "overtuiging" zijn aandeel aan bewondering wil oogsten. Zie Joost Niemöller.
Om de één of andere reden moet ik bij de Mos altijd aan hun denken..
youtu.be/t9MxNVnj9BA
..... aan hen.....
@dathoujetoch | 23-01-23 | 12:27:
Dat hou je toch als je het niet even uitlegt.
@dathoujetoch | 23-01-23 | 12:27: hullie, was dat toen, wel opletten.
Haha jongens wat een Calimero-verhaal. De Mos ritselde nachtvergunningen voor zijn politieke sponsors door de lokale wet aangepast te krijgen. Dat is de definitie van corruptie!
En hij verpakt het als oude jongens krentenbrood moet toch kunnen als je niks meer voor je vrienden kunt betekenen wat is dat nou voor gezeik tegen een eerlijke volksjongen. Kortom het bekende smoezencircus van oplichters en flessentrekkers. Dit ruikt in alles naar een corrupte omkoopbare volksvertegenwoordiger.
Maar: Hij is natuurlijk niet links, dus helemaal oke!
Haha perfect verwoord.
Mark Rutte drukt elke affaire in de doofpot met het kabinet. Daar hoor ik u nooit over BL.
Ja,halszaken. Een soort van Berlusconi gecombineerd met Madoff. 5000 jaar de isoleercel in. Minimal.
Ja dat is natuurlijk heel anders dan het cliëntisme en de baantjescarrousel van de rest.
@John McClane | 23-01-23 | 11:46:
Het programma "Rugop '81"
www.youtube.com/watch?v=rHVtOR-bU7Y&a...
@swagmachine | 23-01-23 | 11:47:
De Mos is okeeeeee, want Rutte Rutte Rutte.
Weet je wat het is: De Mos "deugt" niet, DUS is hij de held van GS.
Zo simpel is het, of hij de zaak nu tilt, oplicht of niet, dat doet allang niet meer terzake. Juist omdat hij schijt heeft aan de regels is hij de held hier. Moet ik toch een beetje om lachen, helemaal als iedere scheet van "het kartel" breed wordt geventileerd.
Ik herinner me nog een politicus die hier maanden lang te drogen werd gehangen omdat hij een appartementje in gebruik had van een canadees, waar hij niet eens aantoonbaar iets voor terugdeed. En De Mos laat zich letterlijk omkopen en komt ermee weg?
Nou nou BL, de schenking van een appartement is iets anders dan ‘in gebruik’. En Canada heeft er indertijd de stem van D’66 voor het voor NL niet zo voordelige handelsakkoord Ceta voor teruggekregen.
@Lucifer | 23-01-23 | 12:02:
Hahaha, die Canadees was allang met pensioen. En er is nooit een relatie geweest tussen CETA stemgedrag en dat appartementje. Dat is nou de definitie van "laster".
Wel is overduidelijk dat De Mos in ruil voor donaties zaakjes heeft geritseld. Dat is de definitie van "corruptie". Maar ik begrijp, dat moet toch allemaal kunnen jongen, wat zeuren we nou toch? De Mos, met speekselconsumptie. Het archetype patjepeeër.
@Beste_Landgenoten | 23-01-23 | 11:53:
Geenstijl is toch geen Msm?
Helaas zie je vaak Calimero gedrag en reacties van : "ja maar hun doen het ook en die komen er mee weg" En daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat hier of er feitelijk sprake is of De Mos is omgekocht en daar lijkt het veel op. En als hij strafbare feiten heeft gepleegd wordt hij veroordeeld. En ik heb er nog wel vertrouwen in dat de Nedelandse wet geen politieke kleur of gezindheid kent.
@swagmachine | 23-01-23 | 12:11: GS citeert heel vaak uit die MSM.
@dijkbewaker | 23-01-23 | 12:39:
Je hebt me door dijkbewaker
*huilt bittere tranen van eenzaamheid*
Misschien moet ik ook de politiek in, zodat "vrienden" me kunnen kopen.
Je kunt als je machtig genoeg bent van alles legaal organiseren tegen enrome kosten en dan roepen dat je netjes bent. Kernenergie bij voorbaat van de 'klimaattafels' weren en biomassa erin rekenen en die modellen - die heilig zijn want door de macht gepresenteerd en dus correct (zou iemand anders dat doen dan is het oplichting en corrupt) - en verkorte procedures om mensen met windmolens op land lastig tre vallen etc. Het is allemaal bejubelwaardig vinden veel mensen en o zo legaal. Voor wat de rechtsstaat nog waard is denk ik dan.
Als je kleiner bent maar wel praktisch en oprecht eerlijke doelen nastreeft, dan wordt je aangepakt omdat je wat regelt en dat is niet helemaal volgens de regeltjes, En jij roeptoetert dan dat dit de definitie van corruptie is.
Kleingeestiger bestaat bijkans niet. Laakbaar en triest.
Zo ongeveer als dat Rutte de dividendbelasting afschafte om zijn politieke sponsors te behagen. Zoiets?
Dat er uiteindelijk een streep door dat onzalige plan kwam doet niets af aan de gelijke intentie. Het bevoordelen van je sponsoren.
Ik ben benieuwd welk precedent dit gaat scheppen mocht de Mos veroordeeld gaan worden.
@Zomaarwat | 23-01-23 | 13:07:
"Als je kleiner bent maar wel praktisch en oprecht"
Och allejezus wat een kermisargument.
@Beste_Landgenoten | 23-01-23 | 12:10: Dan weet u het beter dan de Raad van Europa. Overigens dateert het CETA plan van 2014 en zijn delen ervan in de EU in 2017 (tevens jaar schenking) in werking getreden. En inderdaad heeft D66 vóór gestemd. Dus maak van "laster" bijvoorbeeld "opmerkelijk".
@johnyl | 23-01-23 | 12:18:
En dat vertrouwen heb ik dus niet.
@Beste_Landgenoten | 23-01-23 | 12:10: Heel overduidelijk ja. Daarom heeft justitie maar drie jaar nodig om de man voor het gerecht te krijgen.
@P. Breidel | 23-01-23 | 14:18:
Oh ja, dus Pechtold krijgt een flatje van een reeds politiek inactieve Canadees en omdat D66 daarna CETA steunde is dat corruptie? Denk dat elke leerling-advocaat daar zelfs gehakt van maakt. Maar daarmee is het volgens jou natuurlijk *juist* bewezen.
@Beste_Landgenoten | 23-01-23 | 14:49: politiek inactief is geen enkele politicus, ook niet als deze politicus geen officiële functie bekleed blijft het een politicus die onofficieel invloed uitoefenen kan. In het geval van het CETA verdrag zou dat ook zomaar wel of niet kunnen zijn gebeurd door de schenker van het appartement.
Een appartement schenken doe je niet zomaar. Zelfs (of juist) een inactieve politicus doet dat niet.
@Peerkeoud | 23-01-23 | 15:01:
Ja joh, jij weet dat allemaal, jij was erbij. Stel dat het corrupt was, welk voordeel heeft dan een ex politicus van een goedgekeurd ceta verdrag en hoe raar zou het zijn als hij daarvoor zou betalen met een flatje in zijn eigen bezit? Dat is te absurd voor woorden maar in een bepaald parallel universum zal het vast logisch zijn.
En iedereen vergeet maar dat Mark Rutte in 2007 definitief door de rechter is veroordeeld. Voor het aanzetten tot rassendiscriminatie, als staatssecretaris. www.trouw.nl/politiek/rechter-rutte-z...
Die heb je hier al 150 keer gepost. Geloof niet dat Mark hier zelf beter van werd, in tegenstelling tot Tedje de Mos.
@Après toi | 23-01-23 | 11:50: Eens veroordeeld, altijd veroordeeld. Feiten.
@Après toi | 23-01-23 | 11:50: En na de 80e keer ontkende je het hier niet meer. Sommige mensen zijn hardleers.
Dat wist ik niet! Nu ik las waar het over ging, begin ik die Rutte ook nog onnoemlijk dom te vinden. Gevaarlijk dom. Zou hij ook v erdragen zo interpreteren en tekenen om er daarna achter te komen dat de soep wel degelijk zo heet gegeten wordt? Wat een stupide uilskuiken.
En ik heb dit al 150 keer weerlegd. Een bestuursrechtelijke zaak - dus geen strafzaak - waarin Rutte helemaal geen partij was. Een delictsomschrijving wordt ook niet genoemd. Oftewel een enorm fake news-feitje.
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:17: Bestuursrechtelijk is ook foute boel. Hij deed iets wat niet mag. Dat ambtenaartjes en hun politieke bazen in publiek recht lekker kunnen klooien zonder een strafblad, doet daar niets aan af.
Rutte is veroordeeld.
@Après toi | 23-01-23 | 11:50: Gaap, niet de Mos maar de financiering van zijn partij was het toch?
Je zou kunnen vermoeden dat het doel is om hier een heel lang proces van te maken, waarbij de uitkomst niet heel belangrijk is. Doel is dan vooral dat dhr. de Mos gedurende de lange procestijd is uitgeschakeld politiek gezien.
En daarna met een kleine veroordeling a la Wilders zxodat iedereen gedekt is en De Mos toch een tik krijgt maar het volk percipieert dat het zo klein is dat je je er maar niet druk over moet maken.
Ik geef grif toe, ik heb het niet helemaal gevolgd. Maar voor wat ik er van begrijp... De Mos heeft in zijn partij programma bepaalde standpunten opgenomen betreffende openingstijden voor de horeca. Bepaalde mensen uit de horeca vonden dit goede standpunten en hebben vervolgens de partij van De Mos gesteund om verkozen te worden. De Mos werd verkozen en heeft toen betreffende punten uit zijn programma ook daadwerkelijk waargemaakt en in beleid omgezet. Het waarmaken van je verkiezingsbelofte wordt nu gezien als corruptie? Is dit het ongeveer?
Nee
Nee De Mos heeft speciaal voor een select clubje ondernemers die hem betaalden de wet aangepast. Voor wat hoort wat, nietwaar?
@Beste_Landgenoten | 23-01-23 | 11:44: De wet? Zat De Mos in de Tweede Kamer?
Als je je verkiezingsbeloften waarmaakt ben je bijna een Trump en dus volgens q.e.d.-deugretoriek een gevaar voor de democratie. Begrijp dat toch eens!
@dathoujetoch | 23-01-23 | 11:58:
De lokale regelgeving. Over nachthoreca. Beetje inlezen vriend.
Grappig ook dat het politiek en stemmen om vertrouwen gaat en dat weten politici, zeker die van het kartel.
Dus die nemen standpunten in die draaibaar zijn, proeven al wat pijn doet bij kiezers en werken innig en met wederzijds belang samen met journalisten. Ze weten ook wat bij media/journalisten als 'normale' draai inzake het sluiten van een compromisd/regeerakkoord wordt gezien en hebben per saldo een tweetrapsraket 1. we winnen vertrouwen en houden onze handen maximaal vrij en ionthullen niet de echte agenda die we acceptabel vinden en winnen zo stemmen en verkiezingen en 2. het na wat gestechel en aanhoren en kneden van de pers naar buiten brengen van de aloude pro EU pro immigratie pro Groene ellende en anti boeren anti vissers en anti alles dat nog het lef heeft zich intellectueel of fysiek te verzetten tegen de macht.
Het nakomen van verkiezingsbeloften zet dit hele model op zijn kop.
Laten we dat dus maar liever corruptie noemen, het OM als knokploeg er op af sturen en zorgen dat mannetje die verkiezingsbeloften nakomen in een heel kwaad daglicht komen te staan!
@Beste_Landgenoten | 23-01-23 | 12:14: dus niet 'de wet' .
Ja. Alleen heeft men ook ontdekt dat hij vertrouwelijke stukken doormailde. En zijn partij donaties ontving. Ik denk dat dat schering en inslag is en als het al fout is en maatschappelijk schadelijk, dan is de vraag: doet De Mos dat uit eigen belang of omdat hij dacht dat dit goed voor Den Haag was.
Nu, bij een De Mos achten de OM-mertjes het dan zaak dit eens goed uit te zoeken en er een echte zaak van te maken.
Maar kern van de zaak is dat De Mos niet onder controle van het kartel valt, eigen benen heeft om op te staan en dus een eigen weg gaat en doet weat hij zegt. Dat vindt men, de meebewegende deugmeute die aan de macht en een publiek inkomen hangt, gewoon een groot gevaar. Niet voor niks wordt alles dat zelfstandig is, van boer tot visser, van horeca tot zelfstandige vernietigd of in een keurslijf geperst.
Door de linkse klimaatdominees.
@Zomaarwat | 23-01-23 | 12:37:
Ah je hebt dus geen enkel argument maar simpelweg de pest aan "de deugmeute".
Als De Mos al zo gemakkelijk aan te klagen is, dan is dat toch ook mogelijk bij allerlei andere politici die zaken doen met lobbyisten en daar in veel gevallen leuke baantjes aan over houden?
Of penthouses...
Of een bijbaantje bij het WHO hebben. (en het "vergeten" te melden)
Het OM / de rechtsstaat wordt politiek ingezet, dat was bij Wilders net zo. Toen waren het de aangiftes die door politie en bestuur werden gepusht en de rechters zelf die over de schreef gingen in de artikel 12 procedure maar dat hele conglomeraat dat rechtsstaat heet, heeft een hoog 'knokploeg'-gehalte als het gaat om dienen van de macht. In plaats van een strikt onafhankelijk pijler in de Trias Politica te zijn. Het is niet anders. Helaas en hou er maar rekening mee.
@Zomaarwat | 23-01-23 | 12:28: Inzake die Wildersrechtszaak die illustratief is voor de stand vand e rechtsstaat in NL: Voor de duidelijkheid: een OM met ballen zou van een door de andere pijler georganiseerde aangifte simpelweg kunnen zeggen dat ze die niet in behandeling gaan nemen en iedereen die daarna nog aangifte doet grondig kunnen ondervragen en dan een artikel 12 afwachten. Nu heeft het OM de aangiftes wel terzijde geschoven, maar niet met het argument dat de andere pijler zich heeft misdragen en dat de rechtsstaat hiermee in gevaar komt.
Limousine? Ik zie eerder een 30 jaar oude gammelbak, en die rijdt nog steeds en is dus zeer duurzaam. Zie dat liever dan een raadslid in een dure Tesla X
Volgens mij zijn er genoeg lobbyisten vanuit bedrijven die met politici praten. Het zou me niets verbazen als er ook enkele zijn die donaties hebben gedaan. Dat is toch in wezen hetzelfde?
Nee.
in Amerika.
Hoezeer hij zijn best ook deed, dit haalt het bij lange na niet bij coalitie!
Loze beloftes aan Groningen, Limburg en het fors discrimineren bij kindertoeslag affaire.
Zomaar wat coalitie feitjes uit de losse hand.
De lijst van dit tuig is te lang.
In welke mate is Jos van Rey (VVD) aangepakt door de media, politiek en kiezers?
Hij is uit de VVD gegooid, veroordeeld door de rechter, maar daarna -politiek gezien- voor zichzelf begonnen. Een schande, maar ook met een strafblad mag je de politiek in.
Qua kiezers: vergeet niet dat het Limbabwe is.
@foreverman | 23-01-23 | 11:55: zoals de NRC al schreef, 75% van de veroordelingen van corrupte politici had betrekking op politici uit het zuiden.
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:23:
Dat noemt men Bourgondische politiek bedrijven. Zie ook België.
@BobDobalina | 23-01-23 | 12:23: Kijk even bij het WODC, daar komen die cijfers vandaan. Er zijn amper veroordelingen, wel veel zaken.
De limousine is een goede move.
Het drukt op de juiste knopjes bij de juiste mensen.
De door het volk niet verkozen burgemeester,heeft toch zijn toestemming gegeven met een krabbel.
Start framing,
Joep Dohmen loopt zijn hele leven lang al mee met de dan zittende macht, lekker cherry picken, liefst in de linkse keuken.
Er waren tijden in ons land dat zo'n mannetjes echt levensgevaarlijk waren.
Overduidelijk dat je Dohmen niet kent en foutief waardeert. Hoort bij de beste onderzoeksjournalisten (o.a Ton F. van Dijk, Eric Smit) die we hebben. Goed ingevoerd en uiterst kritisch. Waarhond van de democratie is op hem zeker van toepassing.
Ik had Henk Bres ook wel verwacht uit die limousine.
Valt te hopen dat De Mos ook een oude Nokia heeft. Komt wel zo gemakkelijk uit: selectief geheugen en wissen, veel wissen.
Hebben ze het Groene Zoodje al in orde gemaakt?
Ja, bij veroordeling en lijfstraf: het Rode Zoodje
@dathoujetoch | 23-01-23 | 11:22: Dan ook letterlijk en figuurlijk -hart voor Den Haag-
Overigens begrijp ik de motivatie voor gesjeesde politici om een rechtspopulistische partij op te richten steeds beter. Maakt niet uit hoe bont je het maakt, zelfs bij de rechtbank staat er nog iemand je te steunen met een bordje. Je kunt die kiezers kennelijk alles wijsmaken.
Het is wachten totdat een van die clubs zijn kiezers weet te mobiliseren voor een bestorming van het binnenhof.
TrollDobalina
Tja, mislukte politici uit de deugpopulistische partijen krijgen tenminste nog een functie bij een (semi)overheidsinstantie waar ze nog jaren door kunnen blunderen.
Edit:
Het is wachten tot een van die clubs weer iemand weet te motiveren tot geweld of misschien weer een moordaanslag.
D66 en VVD krijgen ook nog steeds steun, dus dat zegt denk ik meer over de gemiddelde kiezer dan de gemiddelde politicus.
Stem ze op 25 maart maar weg. Dat doet die linkse tokkies , inclusief die leugenaars van de Volk Val Dood partij veel meer pijn .....
Sweep door joint hooligans ?
@Cunts-en-kitsch | 23-01-23 | 11:31: Het ligt er wel erg dik bovenop, vind je niet? Een beetje een open-deur-trol die Dobalina.
Kanniewachten.
Of een bestorming van de landingsbaan op Schiphol.
Vergelijk dit amateurgesjoemel eens met het appartementje van Pechtold in ruil voor steun aan CETA, wat voor sommige bedrijven miljarden waard is. D66 is hier niet op afgerekend.
Terechte constatering. Jan Hagel stemt het liefst op oplichters zoals Tedje de Mos.
De Mos heeft al 2 keer de verkiezingen gewonnen.
wat u er nu weer bijhaalt, heeft niets met De Mos te maken.
maar zo gaat dat natuurlijk aan linkerzijde.
Patjepeeër, kent u die uitdrukking?
Patjepeeërs zijn ook mensen, ik weet het uit de tandartsstoel. ;)
Is dat de definitie van iemand die in een limousine naar de rechtbank komt voor zijn eigen proces?
Pleur op....
Is dat uw achternaam?
Nee, leg eens uit?
Gelukkig hebben ze die geheime documenten bij hem thuis nog niet gevonden.
Team De Mos hier. Zet 'm op, Richard.
En Aad!
@small_town_dude | 23-01-23 | 11:21: Is dat z'n oom?
Dat zou ik ook doen als ik van corruptie werd beschuldigd. Zucht. Ik denk niet dat de rechter de ironie oppakt.
De Mos heeft zo veel voor de Turkse horeca gedaan dat hij ook achter op de brommer van een shoarma bezorger had kunnen komen.
CLS is dan toepasselijker.
In het lijstje staan ook aardig wat lokale 'lastige' politici die langs deze weg worden besmeurd door de zittende macht. Typische respons van machthebbers, kritische geluiden het leven zuur maken.
Apart dat bij het huisje van Pechtold zo weinig vragen werden gesteld. Ook een stuk minder gevingerwapper
Pechtold was een vriendje, die gun je toch hun portie smeergeld?
Precies das wat bij mij in eerste instantie ook opkwam, enfin meten met twee maten is waar NL politiekers waarlijk professioneel in zijn.
Wat klopte daar juridisch en politiek niet aan?
Wat vindt het altijd redelijke D66 hiervan?
Laat maar, liever niet.
Misschien was het beter om op de fiets te komen. Met een appeltje in de hand.
Zonder gekheid/verwijzing naar Rutte, het was inderdaad veel beter geweest. Netjes, onderdanig bijna. Nu is het weer provocerend en middelvinger.
Maar ja, dom. Snap die vervelende advocaat ook niet. Erg dom.
Die arme De Mos. Maar de guurrechtse reaguurder heeft zijn antwoorden al klaar:
-de zaak stinkt. Waarom duurde het zo lang voordat hij werd vervolgd? (3 jaar voor een vooronderzoek is overigens niet extreem lang)
-De Mos was gewoon te naïef. Hij bedreef hands-on politiek en kwam op voor de burgers!
- Mocht hij worden veroordeeld: allemaal een afleidingsmanoeuvre om de echte corrupte kartelpolitici uit de wind te houden.
We gaan het meemaken. NRC had zoals gebruikelijk weer een leuke achtergrond (waar ook bovenstaande tweets naar verwijzen):
www.nrc.nl/nieuws/2023/01/20/in-zaak-...
Er is nog een argument: het is maar een klein, lokaal zaakje. Gelegenheidsargumenten ten over…
“Hij gaat zich buigen over het dossier en de 51 pagina’s die het Openbaar Ministerie aan tenlasteleggingen heeft geproduceerd. Beide voormalige Haagse wethouders worden verdacht van corruptie, meineed, schending van hun ambtseed en van deelneming aan criminele organisaties met zes medeverdachten. Dat zijn voormalig raadslid Nino Davituliani (ook Hart voor Den Haag), de Turks-Nederlandse broers en horeca-ondernemers Erdinç en Atilla Akyol, en drie Haagse vastgoedondernemers – onder wie projectontwikkelaars Edwin Jansen en Michel Zaadhof.” (NRC)
@Komjehiervaker | 23-01-23 | 11:10: Excuus, het klein bier-argument. Ontzettend belangrijk als er een vriend van de show wordt aangepakt (zelfs de vele miljoenen van Sywert werden door sommigen aanvankelijk als klein bier weggezet door te verwijzen naar de totale uitgaven).
@BobDobalina | 23-01-23 | 11:16: hoe staat het eigenlijk met die Sywert en zijn 2 foute vrindjes.....
Hebben ze die miljoenen al terugbetaald, zijn ze al opgepakt ? Heeft die crimineel Hugo de J. al een verklaring afgelegd ?
@FrankOngerust | 23-01-23 | 11:41: Dit antwoord valt onder lid 3a van de code van BobDobalina. Dank voor het onderstrepen.
Zie het stadswapen van Den Haag. Hoog op de poten, kaal in de veren en een grote bek.
Hup Richard.
De Mos is een rare vogel en zal dit spektakel op juridische haarkloverij gronden verliezen. Daarmee is het stempel ‘corrupt’ gezet, de nuance vervliegt en De Mos zal tot in lengte van dagen worden weggezet door zijn politieke tegenstrevers als veroordeelde crimineel. Doel bereikt.
Het treurige is uiteraard dat de politiek overal bergen boter op het hoofd heeft.
Juridische haarkloverij? Hoezo? Om welk juridisch twistpunt gaat het dan? Volgens mij gaat het juist om hele feitelijke vragen. Heeft De Mos geld aangepakt en in ruil daarvoor bepaalde ondernemers een voorkeur positie gegeven? Weinig juridische vragen.
@BobDobalina | 23-01-23 | 11:09: Precies dit. Daarnaast is het gezien de huidige demografische ontwikkelingen goed dat een rechter beoordeelt of hier sprake is van cliëntelisme.
Och, hij was al een cv-fraudeur
Ach, wat is het verschil tussen hem en Hugo de Jonge? En al die anderen op posten die gevoelig zijn voor lobbyisten?
Hugo de Jonge is nog vele malen erger, die laat miljarden verdwijnen zonder bonnetjes.
De verdachte mocht compleet, zonder weerwoord of kritische blik, leeglopen op het roze blog. Wonderlijk, want de strijd tegen een oneerlijk overheid (zoals wethouders) is er toch eentje die hier wel op wat medestanders kan rekenen.
Door het grootse machtsvertoon bij de aanhouding en het vele lekken, lijkt dit meer op een lokale machtsgreep.
Ben geen fan van Steven Berghuis, maar ook hij sloeg gisteren de spijker op de kop: De Media heeft een erg grote invloed op mensen en zou zich wat genuanceerder moeten opstellen. Maar owee als je iets zegt over de media zelf. Dan moeten de stickers van de auto's af en wordt Wilders verguisd omdat hij zegt waar het op staat.
Je bedoelt dat het voetbalprogramma Voetbal Inside met kwaliteitsjournalisten Derksen en Van der Gijp wat genuanceerder zou mogen zijn?
@BobDobalina | 23-01-23 | 11:13: Waar maak je dat uit op Bob? Waakvlam verwijst naar een interview dat ESPN had met Berghuis. Wel bij de les blijven hoor.
Wat een huilebalk die Berghuis, dus zonder media aandacht zijn de sociale media stil en hoor je geen spreekkoren? Toen hij in de basis van Ajax stond en succesvol was, hoorde je hem niet. Nu valt hij steeds in, is er door voetbalkenners kritiek en is hij gevoelig. Over die 4 miljoen per jaar hoor je hem alleen niet.
Haags chic, denk ik.
REAGEER OOK