Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kindernamen 2022! 'Winnaar' Noah verzopen door zondvloed aan Mohammeds

niet de echte ark want die is nooit gevonden

TRADITIE

Plop, zei de champagne op GSHQ, en toen was Mohammed wederom (in navolging van 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021) de allerpopulairste naam van Nederland. We hoeven niet eens meer te tellen. Volgens de SVB is hippie Noah met zijn ark naar de eerste plek gevaren, maar toen kwam de zondvloed. Mohammed, Mohamed, Muhammed, Mouhamed, Mohammad, Muhammad, Muhamed, Mohamed, Mahamuud, Muhammet, Muhamad en Mohamet, WINNAAR! Mohammed is trouwens ook de populairste genderneutrale naam - namen die zowel aan jongens als meisjes worden gegeven. Toevalligerwijs werd de naam Mohammed alleen aan jongens gegeven, maar wel heel vaak. Jammer Sam!

Reaguursels

Inloggen

Verstop uw dochters en hou uw auto allrisk verzekerd.
What's next? Mao?

SIogra | 05-01-23 | 19:53

Nog geen Volodymyrs?

sioux_ | 05-01-23 | 18:30

De complexiteit van de naam is omgekeerd evenredig met met het IQ van de bedenkert.

Weethetallemaalniet | 05-01-23 | 16:46

Er was iemand die z'n dochter Rifka genoemd heeft die atrice werd.

aflaatverkoper | 05-01-23 | 15:43

Sam (0) is slechts een pasfoto verwijderd van zijn eerste 'gender X ID(66)-kaart'.

Volgens zijn ouders drinkt het de bij-geboorte-gezien-als-vrouw-melk goed.
“al moest ik dat kolven wel even onder de knie krijgen”, benadrukt ouder Jan.

Cannabooze | 05-01-23 | 15:32 | 1

Sanne, Marijn, Rene(e), ook van die namen.
Maare, Sterre, Zonne en Bikkel zijn helemaal uit?

Graaisnaaiert | 05-01-23 | 15:49

Worden er nog kinderen geboren die de naam Manus, Tinus of Bertus of Greet krijgen ? Of is Slaaf-Jan nu trendy als naam. Of Cobra. Voor iemand die Tikker van zijn achternaam heet zou Nakke een mooie voornaam zijn.

RadioControleDienst | 05-01-23 | 15:02

Waarom niet gewoon Jan, Henk, Kees, Piet of Klaas?

Lukiluuk | 05-01-23 | 14:55 | 1

Dat was gewoon in 1900. Luuk, Jazz en Noah zijn het gewoon van 2023. Hoe dan ook: oersaaie namen.

Diotima | 05-01-23 | 15:25

Zou die naamgeverij graag opgesplitst zien naar sociale klasse.

Schoorsteenveger | 05-01-23 | 14:10 | 2

Ik ook. En bij welke klasse hoort het om je kind een top 10 naam te geven?

Diotima | 05-01-23 | 15:27

Mohammed is de superprinsjesklasse.

SIogra | 05-01-23 | 19:55

Beetje valse logica wat suggereert dat heel Nederland gekoloniseerd wordt door woeste krijgers uit de woestijn. Bijna alle moslims geven hun eerstgeboren zoon een versie van de naam Mohammed en daar zijn er nogal veel van. Dus als je die correctie niet meerekent dan komt het er een beetje op neer dat Willem veel populairder lijkt dan het is. Neem de alleen de Nederlandse varianten: Pim, Wim, Wilhelmus en dan de buitenlandse erbij: Guillaume, Willum, Willian, Guilherme, Viliamu, Guillermo, Liam, Wilhem, Wallam, Vilyam, Vilyim etc.

KingOfTheLoonyBin | 05-01-23 | 13:56 | 4

Zijn punten staan goed. Twee keer de de is dan wel weer wat teveel van het goede.

Lukiluuk | 05-01-23 | 15:08

Uit het lijstje van de SVB:

1) Noah: 871
2) Liam: 666
3) Luca: 664
4) Mees: 621

Met alle variaties komt Mohammed op 707 uit. Etymologisch gezien is Liam een variant van Willem, maar het lijkt me sterk dat ouders voor Liam kiezen in plaats van Willem.

Overigens worden namen die minder dan 25 keer voorkomen in het bestand niet gepubliceerd door de SVB.

Anomiemus | 05-01-23 | 15:24

@Anomiemus | 05-01-23 | 15:24: Correctie op het lijstje:

1) Noah: 871
2) Liam: 666
3) Luca: 664
4) Lucas: 652
5) Mees: 621

Anomiemus | 05-01-23 | 15:27
▼ 1 antwoord verborgen

Als je een kind bewust een gender neutrale naam geeft had je nooit aan kinderen mogen beginnen…

Geertje W | 05-01-23 | 13:37 | 2

"Geertje is afgeleid van Geertruida, Geertruida is een Germaanse meisjesnaam, waarvan de betekenis niet helemaal duidelijk is"

KingOfTheLoonyBin | 05-01-23 | 13:57

@KingOfTheLoonyBin | 05-01-23 | 13:57:
Onzin. De stam ger- kom van het Germaanse woord voor speer. Stoer volk hield nogal van militaire verwijzingen in de naam.

Ken uw (dode) talen...

Diotima | 05-01-23 | 15:28

Allemaal vernoemt naar Ihataren? Wow…

vette_shit | 05-01-23 | 13:29

Maar Lucas, Lukas, luc, luuk, luka, luca zijn toch ook gewoon varianten van hetzelfde? Tellen we ook niet op.

SamV | 05-01-23 | 13:21 | 3

Staat die V voor vrouw?

Ovideenznvrienden | 05-01-23 | 13:27

Maar hoe ver kom je dan, als je ze optelt? Ook al weten veel ouders van baby Luuk en baby Lucas niet eens dat ze gerelateerd zijn. Wat je van Mohammad en Mohammed niet kunt zeggen.

Nuchternederland | 05-01-23 | 13:45

Huh, watte?

Lukiluuk | 05-01-23 | 14:49
-weggejorist-
At_Dawn_They_Sleep | 05-01-23 | 13:15

Integratie begint bij het kiezen van een westerse naam. Zolang zij dat niet doen en of weigeren te doen schieten zetten de mohammedanen zichzelf buiten spel.

tjongerschans | 05-01-23 | 13:07 | 3

Wij staan straks buitenspel, niet zij

geheelvergeter | 05-01-23 | 13:09

Daarom heb ik mijn Aziatische buitenechtelijke dochter Sum Yung Ho genoemd.

de IJsman | 05-01-23 | 13:38

Integratie is een bitch. Ik heb neven die zonder enige aanleiding Elias, Nathan en Joshua zijn genoemd. En er ligt daar echt geen Talmud op het nachtkastje.

Charles Swietert | 05-01-23 | 14:36

Rico vind ik wel een mooie naam vooral gebruikt in zuid-amerika als wat anders.

steekmug | 05-01-23 | 13:03 | 5

Rico Suave

small_town_dude | 05-01-23 | 13:37

Populaire papegaaiennaam, ook.

Nuchternederland | 05-01-23 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou mijn kind nog liever "trapleuning" noemen ipv Noah.

Kaal-dik-en-lelijk | 05-01-23 | 13:00

Ik blijf het raar vinden dat alles rond Mohammed heilig en verboden is, maar dat je wel je kind er naar mag vernoemen.

waarisdelol | 05-01-23 | 12:59

Op welke plek staat Jezus Christus?

McSnor | 05-01-23 | 12:57

Er zal dan wel een vloot van arken worden gebouwd.

Kaal-dik-en-lelijk | 05-01-23 | 12:55

Ik ken werkelijk niemand die Noah heet, alleen die tenisser Yannick Noah.

small_town_dude | 05-01-23 | 12:53 | 4

@Ray Skak | 05-01-23 | 12:54: Dat was Noach in mijn tijd.

small_town_dude | 05-01-23 | 12:55

In mijn buurt zijn er vooral veel honden en katten die zo heten.

Roos | 05-01-23 | 13:06

Trevor Noah

sioux_ | 05-01-23 | 17:02
▼ 1 antwoord verborgen

Omvolkingstheorie is een racistische complottheorie.

thanseeuwen | 05-01-23 | 12:52 | 3

Maar omvolking is ook gewoon een woord hoor.

grietmetgroenefiets | 05-01-23 | 12:55

Het zal ons overkomen.

Reaaalist | 05-01-23 | 13:52

Staat er een Somchai in? Of een Lek?

Die-eikel | 05-01-23 | 12:51 | 2

Er zijn vàst nog wel ergens een paar verdwaalde Thailand- gangerts die hun kinderen na de wittebroodsweken op Kho Kut hebben vernoemd naar de schattige buurkindertjes van het hotel. En verder leven er zo’n 13.000 Thais in Nederland. Vanwaar uw vraag?

bisbisbis | 05-01-23 | 13:02

Ik ben getrouwd met een Thai.

Die-eikel | 05-01-23 | 15:14


Als mensennaam scoort Volkert niet erg goed meer. Bea ook niet.

Het AD meldt natuurlijk ook de gender neutrale namen top tien.

bitterpete | 05-01-23 | 12:51 | 1

waarom eigenlijk geen blanke top10 en zwarte top10 als ze toch bezig zijn

small_town_dude | 05-01-23 | 12:54

Ik denk dat D66 de wijken in moet gaan om te pleiten voor meer diversiteit in de varianten van Mohammed. Als we nu 37 verschillende schrijfvormen voor deze naam hebben, dan blijft Noah op nummer 1 staan en kunnen zorgen over toenemende immigratie blijven worden afgedaan als fascisme.

skoftig | 05-01-23 | 12:51 | 1

Lijkt mij dat ongeletterheid aan de grondslag ligt van de talloze spellingen van Mo’tje

Geertje W | 05-01-23 | 13:40
-weggejorist-
grietmetgroenefiets | 05-01-23 | 12:49

Waar zijn de Jari's gebleven?

Après toi | 05-01-23 | 12:45 | 1

Die zijn nu allemaal 16.

sioux_ | 05-01-23 | 18:25

Noah is een meisjesnaam?

Van Urk | 05-01-23 | 12:39 | 2

JA je weet, toch, de Ark van Noah.

Zeurders | 05-01-23 | 12:50

Hoeveel Christenen noemen hun zoon Jezus?

Après toi | 05-01-23 | 12:37 | 9

In Spanje een hele normale voornaam.

Geertje W | 05-01-23 | 13:41

JC Jezus Christus dan wel Johan Cruyff

thanseeuwen | 05-01-23 | 15:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Toch nog 78 x Ace. De populariteit van Ace Frehley als inspiratiebron valt me niet tegen!

At_Dawn_They_Sleep | 05-01-23 | 12:37 | 1

Federer sloeg er meer.

Zoontzettendklaarmee | 05-01-23 | 12:42

En we staan er bij en kijken er naar.
Gevolgen voor onze kinderen zullen in de toekomst niet gering zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 05-01-23 | 12:37

En hoe zit het met Sterre, Vlinder, Lente en Storm?

thanseeuwen | 05-01-23 | 12:29 | 1

En niet te vergeten Bloem.

Jbgeno | 05-01-23 | 12:37

Zitten er ook nog wat Jihad's bij? Heeft ook altijd zo'n lekkere bijsmaak ook al bedoelde vader het nog zo onschuldig.

Sneerpoets | 05-01-23 | 12:26

Mohamed 175
Mohammad 81
Mohammed 247
Muhammad 74
Muhammed 94

Dat zijn 671 Mohamed-varianten

Noah wint het dus van mohamed met precies 200 punten verschil

the_physicist | 05-01-23 | 12:25 | 4

Is er ook een meisjesvariant op?

grietmetgroenefiets | 05-01-23 | 13:02

Volgens mij doen ze dit bewust zodat in de toekomst de advocaat ze vrij krijgt op basis van vormfouten…naam verkeerd gespeld, u bent weer vrij om te gaan.

Geertje W | 05-01-23 | 13:43
▼ 1 antwoord verborgen

Toen ik mij nog weleens bezondigde door een dame van plezier te bezoeken voor een schappelijke prijs. Dus naar de Doubletstraat. De snolletjes werkten onder een schuilnaam die ze op een bordje achter het raam hadden geschreven: Sharona, Chantal, Kimberley, Demy, Samantha, Cheyenne, Priscilla en noem maar op. Men ging ervan uit dat dergelijke namen garant stonden voor een ultieme seksuele ervaring. Arme kinderen die zo genoemd zijn.

wijsvinger | 05-01-23 | 12:21 | 2

Uit persoonlijke ervaring met Chantal Janzen weet ik dat dat niet waar is.

skoftig | 05-01-23 | 13:02

Zo, hé. Aan de namen te zien : opa vertelt.

bisbisbis | 05-01-23 | 13:04

Hoe verhoudt de naam Mohammed zich dan weer in de misdaad cijfers…. statistieken je kan er van alles uithalen zelfs de waarheid

Habe das Gewust | 05-01-23 | 12:17 | 2

Ik dacht dat mohammed en danny/donny de meest voorkomende namen in de gevangenissen zijn.

wijsvinger | 05-01-23 | 12:33

Mijn kind heet het paard van Troje.

Plukkieplukkie | 05-01-23 | 12:17 | 1

Dat is ook de naam die u aan uw jongeheer geeft?

wijsvinger | 05-01-23 | 12:22

SAM: het is een afwijking van de ouders, niet een keuze van de baby!

TheseDays00 | 05-01-23 | 12:15 | 1

Erg trendy: surface to air missile.

Ray Skak | 05-01-23 | 12:23

Denk misschien te ver door maar Lenny Kuhr's "de Troubadour" werd niet uitgezonden wellicht om haar connectie met Israel? Kzou er niet van opkijken.....

Slough | 05-01-23 | 12:14

Geen Vladimirs of Volodymyrs. Raar.

John McClane | 05-01-23 | 12:09 | 1

Wel een Putineke.

The Green*Machine | 05-01-23 | 12:19

Aan wiskunde beginnen deze nieuwe kids nooit meer, de Britse premier werd gisteren nog dom uitgelachen door de media na zijn logische oproep hiervoor, omdat ook daar kinderen/adolescenten niet meer kunnen rekenen/inzicht. In dit land is het niet anders en dan krijg je dus domme dingen zoals we kunnen zien, en dat schalen ze dan onder minima.... i.p.v. dommigheid.

hagelkruis | 05-01-23 | 12:07

Uit Black Adder.
"Baldrick, wat is jouw voornaam?"
"Sod off"
"Sod off?"
"Ja, alle kinderen noemden mij Sod Off Baldrick toen ik klein was"

Osdorpertje | 05-01-23 | 12:04 | 2

What we have for dinner?
'Rat-au-vin'
What?
A rat ran over by a van!

Ray Skak | 05-01-23 | 12:24

Row row row the boat
Gently down the stream
Belts off
Trousers down
Isn't life a scream...

Paalders | 05-01-23 | 12:44

Stel, je houd niet van je kinderen.
Dan noem je ze dus Sigrid, Rob, Hugo, Jesse of Mark.

Osdorpertje | 05-01-23 | 12:01 | 2

Tjeerd, Sjoerd, Vera en Kasja niet vergeten

darmflora | 05-01-23 | 12:15

Geert, Thierry, Dion, Pepijn, Bert.

Après toi | 05-01-23 | 12:47

Benedictus staat niet in het lijstje, Franciscus ook niet. Maar zelfs de naam Frans lijkt in onbruik te zijn geraakt.

MAD1950 | 05-01-23 | 12:01 | 1

Ouders (vooral moeders) geven hun kind een naam vanuit een of andere associatie met een zangeresje of een voetballer in de hoop dat het dezelfde status zal bereiken. Maar bij de naam Frans denken ze aan een vadsige clown met dan wel een goed verdienend baantje bij de EU.

wijsvinger | 05-01-23 | 12:07

Het is wel weer duidelijk dat de gemiddelde Nederlander de kindernaam baseert op wat populair is of wat uitheems is, binnen een cultureel armoedig referentiekader. De vruchten van het huwelijk tussen oikofobie en conformisme.

Diotima | 05-01-23 | 12:00 | 4

@Après toi | 05-01-23 | 13:09: Ik zeg niet dat die kinderen hun milieu niet kunnen ontstijgen, erg mooi dat het sommigen lukt. Maar je staat wel meteen op achterstand met zo'n naam. Enfin, misschien gaat de Johnny Cash theorie van " A boy named Sue" hier wel op, we kunnen het hopen.

allemansvijand | 05-01-23 | 13:16

@allemansvijand | 05-01-23 | 13:16:
Johnny Cash maar weer eens gaat luisteren.
Nummer San Quentin, I hate every 2,54 centimeters of you....

aflaatverkoper | 05-01-23 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Zemmel is ook een leuke jongensnaam.

RadioControleDienst | 05-01-23 | 12:00 | 1

Enna zemmel, als je de luxe dubbele genderneutrale naam wilt

geenjagergeenneeger | 05-01-23 | 12:10

Een relevante vraag voor de xenofobische panelen lijkt mij hoe vaak Mohammed (en spelvarianten) voorkomt tov oud-Hollandse namen. Ik kan het er niet uit op maken, ook niet op de website van SVB.

(Wat is eigenlijk de reden om zulke tweets als plaatje te plaatsen en niet embedded? Nu kan je er niet op klikken.)

Komjehiervaker | 05-01-23 | 12:00 | 5

@Après toi | 05-01-23 | 12:39: ergens in de panelen zijn die varianten (grotendeels) meegenomen. Dan nog klopt het niet.

Komjehiervaker | 05-01-23 | 12:57

@Après toi | 05-01-23 | 13:10: Klopt, maar het is nog maar de vraag of het dan nog om grote hoeveelheden gaat.

Komjehiervaker | 05-01-23 | 15:27
▼ 2 antwoorden verborgen

"We hoeven niet eens meer te tellen."

Hadden jullie dat wel gedaan dan had je kunnen zien dat het niet klopt. Kuch.

Beste_Landgenoten | 05-01-23 | 11:59 | 1

En dat aantallen onder de 25 niet gepubliceerd zijn. Muhammet haalde bijvoorbeeld de 24.

Nuchternederland | 05-01-23 | 13:49

“De zondvloed” dat is wel een mooie voornaam.

Rattus | 05-01-23 | 11:56

Niemand over de begeleidende foto? Zeer kleurrijk…

Normpje | 05-01-23 | 11:56 | 3

Och jee, toch. Kinderen met een kleurtje en niet geheel roomblank. Een gotspe!

Komjehiervaker | 05-01-23 | 12:02

@Komjehiervaker | 05-01-23 | 12:02: Er ontgaan jou veel dingen. Dus doe me een lol , reageer niet meer op mij. Of koop een Kroontje, dan kijk ik wel even net als jou weg.

Normpje | 05-01-23 | 12:18

@Normpje | 05-01-23 | 12:18: ik reageer zonder aanzien des persoons en kan daarom niet aan je verzoek voldoen.

Komjehiervaker | 05-01-23 | 12:56

Waarom noemt niemand zijn kind “tampon” of “Gilette” om het gewenste gender duidelijk te maken?

eerstneukendanpraten | 05-01-23 | 11:53 | 1

Gilette is genderneutraal, maar dat weet je zelf ook wel.

Zeurders | 05-01-23 | 12:53
-weggejorist-
speed48 | 05-01-23 | 11:52 | 1

Toch wel leuk, die Nederlandse schaduw-werkelijkheid met namen als Noah en Sam. Dan kunnen Volkskrant en Trouw lezers zich goed blijven voelen. Terwijl iedereen weet dat het daar al lang niet meer over gaat in dit gave land. En het wordt al maar 'gaver', met in 2022 een migratiesaldo van ruim 220.000

Repliek_in_stijl | 05-01-23 | 11:50 | 2

Klopt: dankzij Eric de Omvolker lag het werkelijk aantal nieuwe Mohammeds rond de 100.000.

wapster | 05-01-23 | 11:56

Noa en Sam zitten geregeld bij Derksen in het programma. Daar kijken dus veel D66'ers naar.

gestoptmetroken | 05-01-23 | 12:04

Genderneutrale namen benoemen maar Mohammed niet in het lijstje opnemen. Wat is dit dan weer?

JanFTE | 05-01-23 | 11:49

Maar luisteren die moderne kinderen ook als je ze ter verantwoording roept voor uitgehaald kattekwaad?

dathoujetoch | 05-01-23 | 11:48 | 1

Nee, je krijgt een grote bek en voert discussies met Mohammed's van 8 jaar. Ze mogen tegen je liegen en mama en papa vinden het goed als ze er gelijk op los slaan als er wat gebeurt.

Tommi | 05-01-23 | 12:12

Even gecheckt. Inclusief alle foutgespelde versies - niet iedere apotheker kan schrijven - kom ik op 671 Mohammeds.

wapster | 05-01-23 | 11:46 | 2

Ik ook, je zou bijna denken dat GS vanuit de onderbuik denkt.

Alca | 05-01-23 | 11:57

Hahaha, tering wat een luiheid. Gelukkig komt er altijd wel een reden om het recht te lullen. Gokje: baby asielzoekers.

Komjehiervaker | 05-01-23 | 12:09

Mensen moeten toch lekker zelf weten hoe ze hun kinderen noemen.

Waar maakt iedereen zich druk om.

Nacho_Vidal | 05-01-23 | 11:46 | 7

@The Green*Machine | 05-01-23 | 11:52:
Ik vraag me ineens af welke (lees)tekens je mag gebruiken in kindernamen. Kots! @-erbakkie, €lisa, #jesuisKlaasje, &deldarm etc.

zwenkwieltje | 05-01-23 | 12:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Ouders die Sam kiezen omdat het genderneutraal is horen achter tralies.

Bochel | 05-01-23 | 11:45

We liggen helemaal op koers;
2045: alle vrouwen weer netjes ingepakt.

meneer Q | 05-01-23 | 11:43

En ik maar denken dat de meeste jongens op de straat ‘kankah’ heten.

sjakei | 05-01-23 | 11:43 | 1

En hun bitches heten allemaal kech.

matatwork | 05-01-23 | 11:48

Wat een Vinex-treurnis. Liam en Noah...

Jammer dat de lijst zo onvolledig is. Ik hou van historische namen. Meestal komen die kinderen een nest waar nog deftig gelezen en gemusiceerd wordt.

Diotima | 05-01-23 | 11:43 | 2

Ik mis de historische naam Adolf. Deftige lezers en musici doe er wat aan!

gestoptmetroken | 05-01-23 | 12:07

Leuk toch,die sprookjes figuren namen.

van stampij | 05-01-23 | 11:42

Waar is de lijst? en hoeveel keer La'Queefa?

skoftig | 05-01-23 | 11:40 | 2

Ik zag laatst een Airwrecka.

Bochel | 05-01-23 | 11:43

Zeg jongens, op welke cijfers baseren jullie dit? Als ik de Mohammed-varianten op svb.nl bij elkaar optel kom ik op 671 stuks tegen 871 Noahs. Natuurlijk worden de aantallen onder 25 niet in de lijst opgenomen, maar om daar nog 200 stuks uit te halen.... dat zie ik niet gebeuren.

Trekhaas | 05-01-23 | 11:39 | 4

@Trekhaas | 05-01-23 | 11:47: mijn verzoek was niet zo serieus bedoeld: maar dank! En wat is hierop uw antwoord, @mosterd?

VP732 | 05-01-23 | 12:02

@VP732 | 05-01-23 | 12:02: Snap ik, was ook meer voor de redactie bedoeld ;-) Ik heb dit vorig jaar ook berekend en toen klopte het ook al niet, dus een stukje uitleg zou wel gewenst zijn imo.

Trekhaas | 05-01-23 | 12:06
▼ 1 antwoord verborgen

Had toch gedacht dat Sieg een populaire genderneutrale naam in D66 kringen zou zijn.

Sieg Hein | 05-01-23 | 11:37 | 2

Ze is waarschijnlijk vernoemd naar een ander lichtend voorbeeld: Sieg Heil.

dathoujetoch | 05-01-23 | 11:50

In plaats van wanhopen en verdrietig zijn kunnen we ook de handschoen oppakken en vanaf nu al onze eerstgeboren zonen Klaas noemen.

Duwbak_Linda | 05-01-23 | 11:36 | 12

@Duwbak_Linda | 05-01-23 | 12:03: Nico zijn vader heette inderdaad Klaas, en hij schreef er een boekje over dat vrij slechte recensies kreeg.

Après toi | 05-01-23 | 12:43

@Après toi | 05-01-23 | 12:43:
Ik lees geen literatuur. Je had even door moeten scrollen naar dé Klaas van Twitter.

Duwbak_Linda | 05-01-23 | 13:11
▼ 9 antwoorden verborgen

Takbirr!!!!!!!!!

Eduardo- | 05-01-23 | 11:36

Genderneutrale naam, serieus?
Je zou als Sam goddomme meteen eisen dat je vanaf nu anders het, om het even hoe!

pibasso | 05-01-23 | 11:36 | 4

@Sieg Hein | 05-01-23 | 11:38: briljant nummer!

pibasso | 05-01-23 | 12:07

A girl calles Johny..

myxomatosis | 05-01-23 | 12:18

@Sieg Hein | 05-01-23 | 11:38: Now you gonna die!

Paalders | 05-01-23 | 12:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind Joop ook wel een genderneutrale naam.

Schemerlamp | 05-01-23 | 11:35

Noah, Nuah, Noeah, Nooh, Naoh nummer 1?

Tiscali-2 | 05-01-23 | 11:35

Ik heb mijn dochters voor de toekomst voorbereid en hen de namen Fatima, Hind en Zeyneb gegeven.

Glasgow Argus | 05-01-23 | 11:35 | 2

Tsss, Psss en Ssss had ook volstaan.

zwenkwieltje | 05-01-23 | 11:44

Je hebt de regels goed gevolgd, want de oudste dochter moet inderdaad Fatima heten.

Après toi | 05-01-23 | 12:44

Had eigenlijk wel verwacht dat het Mark zou zijn geweest.

impy | 05-01-23 | 11:35

Uit betrouwbare bron vernomen dat ook Moos het jammer vindt.

hoochee | 05-01-23 | 11:34

Noah, is dat die van de vloek van Kanaän?

happen_maar | 05-01-23 | 11:33

fantaZIELoos volk.

pete1023 | 05-01-23 | 11:32 | 2

Ja, vooral veel buitenlandse namen. Alsof iemand in Israël of Amerika kinderen Diebrich en Rienk gaat noemen... Maar hier wel Saar en James.

Diotima | 05-01-23 | 11:49

@Diotima | 05-01-23 | 11:49: Denk je dat iedereen in Israël Abraham of Mozes heet of zo? Bijbelnamen zijn hier allang uit de mode. Maar het moet uiteraard wel in de tongval passen uiteraard, Voor namen als Huub of Huibert zijn hun kaken niet van kinds af aan getraind.

Sneerpoets | 05-01-23 | 12:16

Bij het horen of lezen van de naam Mohammed denk ik meestal aan criminaliteit .

leo59 | 05-01-23 | 11:31 | 1

Hier bel je Mo als je een feestje hebt.

Crankhead | 05-01-23 | 11:39

Omvolking via de baarmoeder... moeilijk tegen te houden met dat lage libido van onze medelanders.

Zeurders | 05-01-23 | 11:31 | 4

Wij zijn gewoon allergisch voor babies.

normanius | 05-01-23 | 11:35

Omvolking via Rutte gaat anders ook hard.

Der Schnitzeljäger | 05-01-23 | 11:38

Libido? Je bedoelt dat moslims erop los fokken zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel naar de maatschappij en hun eigen kinderen zelf. Da's toch echt wat anders.

The Green*Machine | 05-01-23 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Moslims mogen ook maar uit een paar namen kiezen, dan kom je al gauw uit op die van de profeet. Beetje variatie (= vergissing?) in de schrijfwijze en dan heb je het wel gehad.
Maar Emma en Noah... dat getuigt ook niet van heel veel fantasie, toch?
Was altijd benieuwd naar de Jaylishandra's maar je kunt niet meer door de lijst grasduinen, dat is jammer.

Bakkeleures | 05-01-23 | 11:30 | 3

Marokkenen en Turken moeten uit een namenlijst kiezen, opgedragen door hun overheden. Daarom zie je altijd dezelfde namen.

martymcfly | 05-01-23 | 11:36

@martymcfly | 05-01-23 | 11:36: Nederlanders kiezen vaak namen die afkomstig zijn uit de zandbak van het middenoosten zoals Jan/Johan.

Cobarde | 05-01-23 | 11:40

@martymcfly | 05-01-23 | 11:36: Het zijn toch NL'ers als ze in NL wonen en vooral als ze in NL geboren zijn? Of is dat nu weer anders.

ffnietnu | 05-01-23 | 11:42
-weggejorist-
Red-Het-Heelal | 05-01-23 | 11:30 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Gelukkig heb ik geen kinderen.

Calastir | 05-01-23 | 11:27

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl