Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mohammed populairste jongensnaam, C'jiör niet

ezgif-2423671434.gifAlle babynamen van 2015 zijn weer gepubliceerd door de SVB. Leuk lijstje om te zien wie in de top 20 staat. Bij de jongens is Liam het meest populair, behalve als je alle 23 spellingsvormen van Mohammed bij elkaar optelt en die spellingsvorm vrij ver oprekt. Dat zijn er net wat meer dan Liam. Gelukkig maar, anders zou dit gewoon een LOL-topic worden, maar nu kan ook iedereen die boos is op islam en vluchtelingen zijn ei nog kwijt. Nog leuker dan de populairste namen is om alle namen waar er maar één of twee van zijn gegeven door te spitten. Want daar kom je nogal wat bizars tegen. Tenzij u Devineamoriò een normale naam vindt (voor een jongen). Serieus, sommige namen ziet er gewoon uit alsof de ouders lettervormige pasta uitgekotst hebben en daar een naam van hebben gevouwen. Bij de meisjes zijn er een Khe’Diangely, Zowí-Xaja, Yoegendrani, Zikoranaudodimma, X’Jeàneyshá-Treángelys (we verzinnen dit niet), Wijntje, Wednesday, Veenedenchely, Ua, Speranca, Rusheliënne, Peep, Omonigho, N-shaïna, Nma, Muus, Mitch-Jayliënne, Milady, Lila-Lux, J’h-nay, Honing, Hosanna en Devyntreashure-Jahaily. Om maar wat te noemen. Jup, er is ook weer een meisje Jiz genoemd, wat in het Engels sperma betekent, en uiteraard ook een Suki. Of wat dacht u van het meisje met de naam Poorna? En je voorstellen met de naam You is ook lastig in Amerika, terwijl de ouders van Woutertje en Kareltje liever een jongetje hadden gehad. Rookje klinkt als een vraag. Overigens is er maar één meisje naar Yolanthe vernoemd. Dan vinden mensen je echt niet leuk. Bij de jongens is het ook bal. Er zijn zeven jongens Siemen genoemd, dus hopelijk krijgen zij nooit een functie waarbij ze zich aan Engelstaligen moeten voorstellen. Er is een jongetje Aero genoemd, maar ook Zyrick, Ziënrick, Aykut, Bandid, Bartlomiej, Binky en Boef (serieus, WTF?), Blezz, Bryshalyano, C'jiör, Cyproxsius, Djah-vënslly, Djazhyr, Ifeadikachukwu (hoe spreek je dat uit?), Kush (dat is wiet), Luviënguel, Maksymillian, Mathias-dos-reis, Maytiÿone met puntjes op de y, Michealangelo is gewoon een spelfout van de e en de a, Monk, NiQ, November is nu twee maanden oud vermoedelijk, Obey, Ompragathees, Psalmos-Âz, Qijs, Qulaydjaël, Rizzah-Roué, Rockshendy, Sjirk, Tay'xadrëan, Tiger en ga zo maar door. Als jongetje Boetie heten is ook geen feest, trouwens. Je kind Zion-Elijah noemen betekent dat hij dus nooit naar Midden-Oostelijke landen kan afreizen zonder gestenigd te worden. Voor Akbar is Israël weer een no go area. Dan is er nog Zine-Eddine, want waarom zou je de correcte spelling van de voetballer even Googlen voordat je bij de burgerlijke stand staat? En ja hoor, er zijn twee Star Wars-jongetjes: Jedi en Anakin. PS hoe krijg je D-Junior langs die ambtenaar? Of Surprise? Ook mooi, je zoon Joolz noemen, naar het kinderwagenmerk. De ouders van Korstiaan hebben niet nagedacht over de korte versie van de naam, die door zijn vriendjes gebezigd zal worden. En ja, er is één Volkert geboren! Zelf de lijsten door spitten voor hilariteit kan bij de SVB!

Reaguursels

Inloggen

Sjirk is gewoon een ouderwetse friese naam.

uncommonsense | 20-01-16 | 09:01

Bij de jongensnamen mis ik nog Clitoris en Kwijl.

rene p1438 | 20-01-16 | 00:51

Er zijn topics waar ik het hele jaar naar uitkijk, dit is wel de topper.
Vader: ik kom mijn kind aangeven.
Ambtenaar: Gefeliciteerd, is het een jongen of een meisje?
Vader: Een jongen, we noemen hem frgü-'angelosh-&[email protected]
Ambtenaar: ik noteer 1453.570.303, wilt u hem verder Jan, Piet of Klaas noemen?
Vader: WTF
Ambtenaar: BSN-nr altijd handig, tevens bruikbaar in de bajes en om hem daar een prettig verblijf te gunnen een ouderwets hollandsche naam erbij, gratis.
Vader: doe maar Klaas dan en wilt U het bsn-nr even op mojn voorhoofd tatoeëren, want ik heb dyscalculie, in spiegelbeeld graag.

Bopje | 20-01-16 | 00:30

Vroeger werden namen niet allemaal goed gekeurd.
Mijn ouders moesten een andere naam verzinnen.
Dat is dan wel 44 jaar geleden.

Jan4281 | 19-01-16 | 22:58

Quid, Korstiaan is een normale oud-Hollandsche naam, die afgekort geen Korst, maar Kors is. Komt opt Nationaallandschapseiland nog veelvuldig voor in de beste families. Eigenlijk is de juiste schrijfwijze Corstiaan, met een See...

F. von Zeikhoven | 19-01-16 | 20:19

Arie, Barend, Chris, Dirk, Eduard, Frits, Gerard, Henk, Jaap, Karel, Leo, Marinus, Nico, Otto, Piet, Ruud, Sjors, Tinus, Victor, Willem.

Voorbeelden van namen die ons volkje niet meer wil gebruiken vanwege het vermeende gebrek aan een (misplaatst) grachtengordelgevoel dat van al die huidige idiote naamgeverijen uit zou gaan. Het is al net zo als met benamingen voor beroepen met als standaardvoorbeeld interieurverzorgster (werkster).
En dan het liefst ook nog in het Engels om het nog meer (vermeend) cachet te geven.
'Einbildung ist auch eine Bildung' om het maar eens in het Duits te zeggen.

Nelis SplitBloes | 19-01-16 | 20:15

Dit jaarlijkse topic wordt zwaar ondergewaardeerd. Hilarischer gaat het in 2016 niet meer worden. Bedankt GS voor de samenvatting. Ik ga tijdens het diner even heerlijk voorlezen aan mevrouw de Voorzittert.

de Voorzittert | 19-01-16 | 19:44

www.knack.be/nieuws/wereld/europa-heef...

Nog een leuk demografisch feitje, in Zweden is de verhouding man/vrouw door de toestroom van jonge mannelijke gelukszoekers op sommige punten schever dan die in China! 126 jongetjes op 100 blonde meisjes! Allahu Akbar!

henkdekanarie | 19-01-16 | 19:27

Het illustreert dat we Nederland gewoon weg hebben gegeven.
Blijkbaar ervaarde de Nederlander Nederland niet meer als zijn eigendom.
Vergelijk het met je huis. Het huis van je vriend brandt af. Dan haal je hem in jouw huis. Maar krijgt die vriend daarmee het recht om de rest van zijn leven in jouw huis te wonen?

Lentehaas | 19-01-16 | 19:01

@eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 12:14
Pol was ooit een redelijk gangbare naam in Belgie.

Ikdus | 19-01-16 | 16:33

Wat erg. Sommige van die kinderen zijn gedoemd om expert te worden in Windows-varianten. Ik heb een heel beschaafde naam die vaak fout wordt gespeld en uitgesproken, soms steevast al is het een normale naam die ook normaal uit te spreken is. Vaak als ik me voorstel een bevestigende vraag of het [naam] is, en dus niet [alternatief]. Wat wordt dat een nachtmerrie voor die kinderen als bij elke gelegenheid, er geoefend moet worden op die draak van een naam die ze hebben, laat staan als hij geschreven moet worden.

'Ja eerst een apostrof... nee daarna dus een koppelteken. Ja, eerste streepje gaat terug, de laatste 2 gaan naar voren zegmaar... ik weet niet waar die toets zit, nee.. het is y niet i....''

Vanaf dat je een jaar of 4-5 bent, elke keer hetzelfde gezeik. Systemen die al die rare tekens niet altijd accepteren. Bij sommige moet je samengevoegde namen aan elkaar schrijven, dan weer los, dan weer met koppelteken, laat staan als je zo'n apostroffen-nachtmerrie hebt en een naam die met een D of X begint en dan een apostrof of koppelteken. Leuk die uniekheid, maar kunnen die ouders gewoon niet hun eigen naam veranderen? Echt zo'n gevalletje van 'hou je hobby nou maar voor jezelf'.

Gallemies | 19-01-16 | 15:42

"No. It's C-Lasssi, with an I. The little dick that hangs off the C fucks the L out of the ASS. CL-ASSSI"
(S19E10)

Allemaal een BSN(stamboeknummer).
Welkom in de statefarm.

hallevvezool | 19-01-16 | 15:28

-weggejorist-

Chans Massala | 19-01-16 | 15:25

Waarom zou je je zoontje vernoemen naar een pedofiel?

Dinand | 19-01-16 | 15:22

Ze vergeten de naam Mehmet, dat is de Turkse vorm van Mohammed, hihi :-D

Overigens was de naam Mohammed de eigenlijke winnaar, maar omdat deze zo veel verschillende schrijfwijzen kent, is deze niet bovenaan de lijst beland. Alle varianten tezamen (Mohamed, Mohammed, Muhammed, Mohammad, Muhammad,Mohamad, Muhamed, Muhammet, Mouhamed, Muhamad, Mahamuud) kwam de naam vorig jaar 724 keer voor.

Grrrrbachov | 19-01-16 | 15:18

Klootjesvolk.

special-k | 19-01-16 | 15:16

Met één van deze namen is in ieder geval je toekomst als uitkeringstrekker gewaarborgd. Zo blijft alles fijn in de familie.

Mac The Ripper | 19-01-16 | 15:15

Evocatus | 19-01-16 | 13:17
Fuck. Fout. Schande.
Niet zo: Getrud
Maar zo: Gertrud
Magistrale film uit 1964 van Carl Theodor Dreyer ook nog.
Salut! Evocatus

Evocatus | 19-01-16 | 14:57

Nomen est Omen
Als je Mohammed heet dan valt megalomanie, verkrachting, pedofilie en geweld je ten deel: gefeliciteerd. Bij mij in de straat heet een jongen Jihad en een meisje Raqqa.

robstijlloos | 19-01-16 | 14:32

De enig juiste spelling voor Mohammed is Mahound. Dat zou dus standaard in de autocorrect van de burgelijke stand moeten zitten.
en.wikipedia.org/wiki/Mahound

Stormageddon | 19-01-16 | 14:28

Met het verzinnen van een naam word tegenwoordig meer tijd besteed dan aan de opvoeding.

heaven&hell | 19-01-16 | 13:56

Nog altijd geen Adolf

Zal het nog te vroeg zijn?

Clusterfuck-up | 19-01-16 | 13:54

@Johanvb | 19-01-16 | 12:46
Groot probleem. En dan daarna klahen dat ze gediscrimineerd worden natuurlijk.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:51

@R van Perzie | 19-01-16 | 12:30
Het is wel duidelijk dat de D' mode bij negers is vervangen door de X mode. Die X mode is geimiteerd van de blanke sterren uit de entertainmentindustrie.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:49

Haha, zijn die belachelijke Afro American ghetto namen ook al overgewaaid vanuit de nieuwe wereld?
X’Jeàneyshá-Treángelys, kom je buiten spelen? Wtf!!!

BadLieutenant | 19-01-16 | 13:48

Kush is een gebied in India, en het rookwaart is geen wiet maar hasj.

HMCuiteraard | 19-01-16 | 13:48

@eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 12:30
Hindostanen geven hun kinderen ook sanskriet namen, ze stammen af van India.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:46

@RideFreeOrDie | 19-01-16 | 12:08
Goed punt. Het gaat bij beide groepen om narcisme en aandachttrekkerij.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:44

@Boemibol | 19-01-16 | 12:05
Badr Hari was al gedoemd bij zijn geboorte, hij is vernoemd naar de slag bij Badr, voor het mohammedaanse herrenvolk symbolisch want de eerste veldslag die ze wonnen van de Mekkanen. Bij de Turken is het Bedir.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:42

@Asimov6 | 19-01-16 | 11:55
Klopt, in Israël wonen 20% Arabieren en ze hebben godsdienstvrijheid en alle andere burgerrechten. Kunnen in parlement, rechter worden en ga zo maar door. Moslims hebben meer rechten in Israël dan in de Arabische landen, daarom snap ik niet waarom deze suggestie nog steeds boven de markt hangt.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:38

@paulvink | 19-01-16 | 11:35
Contaminatie van Micheal (met spelfout) en Michelangelo.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:32

@Sadomassochristus | 19-01-16 | 11:29
Ja, en dan knutselt mama een naam in elkaar. Een buurvrouw in de Bijlmer bakte bijv, Rihendely, methode bootjesnaam, de eerste lettergreep van de bekende grootouders/tantes.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:29

@Xirdalan | 19-01-16 | 11:23
Kweenie. Dan liever een beschaafd (r)emigratiebeleid.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:26

Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Probeer alle variaties op onze Bijbelse namen eens, zoals Johannes, Peter of Lucas.

RRRubberen RRRobie | 19-01-16 | 13:26

Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Probeer alle variaties op onze Bijbelse namen eens, zoals Johannes, Peter of Lucas.

RRRubberen RRRobie | 19-01-16 | 13:26

@polt | 19-01-16 | 11:19
Zie verderop mijn uitspraaktip en vertaling.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:24

@Brulboei_61SB | 19-01-16 | 11:18
Nee, dat wordt gewoon als Saimen uitgesproken. Siemen is een echte Nederlandse naam, een oase van normaalheid tussen die allochtoonse gekte.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:22

@reinaarden | 19-01-16 | 11:17
Ja, de onverantwoordelijke stupiditeit van deze ouders. En maar racisme roepen terwijl ze zelf hun kind een stigma meegeven.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:19

Moet je Lucas en Luuk ook bij elkaar optellen (1200)

Goldberg | 19-01-16 | 13:18

"Ehm.... Wijntje en Siemen zijn gewoon Hollandse namen.
Dauphin | 19-01-16 | 13:01"

Juist ja,.
Dan hebben we ook nog een goed-hollandse naam als Trui of Truitje, maar die naam beleefde zijn/haar hoogtepunt omstreeks 1900. Met zestien geboorten in 1894. Nu geheel niet meer voorkomend naar het blijkt.

Verwante namen.
Geertruid is één keer gevonden en staat op de 4548e plaats. Orginele ouderkeuze! Hulde
Duits/Deens, trouwens: Getrud.

Geetrui doet het ietwat beter. Drie keer op 2332.

Geertruida komt toch nog 13 keer voor. Ex aequo op 852.
Salut! Evcoatus

Evocatus | 19-01-16 | 13:17

@BekiekUtMoar | 19-01-16 | 11:11
Ja, dit begon als uit Amerika overgewaaide rage in de Bijlmer, want negers uit Su/Anti nemen alle slechte gewoonten van hun Amerikaanse tegenhangers over. Getto names, ik merkte het voor het eerst eind jaren '90 in de Bijlmer en ik las erover in 2001, in een hilarisch artikel van een Amerikaanse advocaat in een zwarte stadswijk. Hij werd stapeldol van al die unieke namen. Geldt ook voor die juffen op de basisschool.
.
Het ergste voorbeeld uit dat artikel was een vader die zijn tweelingzoons Fail en Success noemde, als ik het me goed herinner.
.
Dat Suri/Anti's niet kunnen spellen was daarvoor al bekend, kijk maar naar de Stievens, de Djerolds enz. die bij de burgerlijke stand zijn aangegeven. Je loopt dan je hele leven met een debielenstigma rond.
.
En voor GeenStijl: Zion en Delilah-varianten kwamen veel voor op Jamaica en eilanden in de buurt, maar dankzij de immigratie hoorde je ze ook in de Bijlmer. Ik denk niet dat dit soort mensen vaak in Arabische landen zullen reizen.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:14

Waarom hebben die Antillianen altijd zulke rare namen?
Omdat ze eerder kunnen neuken dan schrijven!

miko | 19-01-16 | 13:12

Kunnen we Afrikaanse immigranten-namen ook even wegfilteren, die zijn toch niet leesbaar.
Ik wil even lachen om pretentieuze Vinex-namen maar die vallen nu nauwelijks meer op.

Captain Pervert | 19-01-16 | 13:07

Met dit tooltje zie je ook meteen waar al die Liams wonen.
www.meertens.knaw.nl...

Voor als je je kind Noel wilt noemen en geen ruzie met de buren.
Piet Karbiet | 19-01-16 | 11:12

Mooie link, heel hartelijk dank!
Salut! Evocatus

Evocatus | 19-01-16 | 13:05

Dre-khalifa en Khalifa

Generaal_Bamisoep | 19-01-16 | 13:05

@Maya de Blij | 19-01-16 | 11:31
Voor ons is het hilarisch, maar voor de juffen op Bijlmerscholen zijn deze gettonamen een ramp. Je moet elk jaar 30 unieke namen uit je hoofd leren.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 13:05

Éen voordeel als je door je ouders Peep, Lila-Lux, Honing of JIZ genoemd wordt en de porno in wilt later: Je hoeft niet zelf nog een artiesten naam te verzinnen, want die heb je al vanaf je geboorte mee gekregen.

R0BB3RT | 19-01-16 | 13:02

Ehm.... Wijntje en Siemen zijn gewoon Hollandse namen.

Dauphin | 19-01-16 | 13:01

Ifeadikachukwu lijkt mij een officiële Nigeriaanse naam. Uitspraak volgt als je het in stukjes hakt: Ife adika chu kwu. Ife (iefee) is Yoruba en betekent liefde. Adika betekent god heeft verricht. Chukwu is Ibo en is de langere verse van chi, wat god betekent. Ik vermoed dat de ouders van deze baby resp. Yoruba en Ibo Nigerianen zijn.

Iepjesziekte | 19-01-16 | 12:59

De jongen die Kommer werd genoemd, gaat het nog zwaar krijgen: "Kom, Kommer!"
polt | 19-01-16 | 11:17

Zijn broer heet Kwel.

Geneeskrachtig Kruit | 19-01-16 | 12:58

Akbar kan best in Israel:

The most popular baby name in Israel in 2014 was Mohammad, according to a report released on Sunday by the Central Bureau of Statistics. 2,650 newborns received the name.
The most popular Jewish boy’s name, and the second most popular name overall, was Noam, with 1,600 boys and 400 girls being given the unisex moniker. The top ten list of boys’ names rounded out with Ori, David, Yosef, Eitan, Itay, Ariel, Daniel, Yonaton, and Moshe filling in the next 9 spots.
Read more at www.breakingisraelnews.com/57387/israe...

polt | 19-01-16 | 12:58

Waarom 4160 keer van een aantal bepaalde spellingsvormen? Vrijgegeven door de imam? U mag hem met Ou noemen en een ander met o?

bhaal | 19-01-16 | 12:57

Floris de Zesde | 19-01-16
Nee, niet grappig.

On topic:
Het lijstje Mohammed is statistisch zeer onwaarschijnlijk en dus incorrect.
De helft bestaat uit variaties die precies hetzelfde aantal voorkomens heeft als een andere variatie.

hoax! | 19-01-16 | 12:50

Je voornaam kunnen gebruiken als 256 bit encryptiesleutel...
Da's best makkelijk.
.
Daarentegen vraag ik mij af hoeveel moeite deze mensen krijgen met het invoeren van hun naam in systemen.
Ik heb op mijn werk al verschillende stagaires gehad waarvoor geen toegangspas aangemaakt kon worden omdat de naam op hun identiteitsbewijs niet overeen kwam met andere documenten omdat op een van de twee de naam anders geschreven moest worden vanwege lengte of de 3x letterwaardeconstructie.

Johanvb | 19-01-16 | 12:46

-weggejorist-

Chans Massala | 19-01-16 | 12:43

Floris de Zesde | 19-01-16 | 12:33

Of gewoon Plof noemen, dan weet die koter ook direkt waar hij later aan zal doodgaan.

eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 12:39

-weggejorist-

Floris de Zesde | 19-01-16 | 12:33

Mohammed civilus,klinkt als een klok

Steenrijk | 19-01-16 | 12:33

Voorstel: standaard lijst met namen bij burgerlijke stand, andere scrabble namen niet toegestaan!
beerboeloe | 19-01-16 | 11:10

Beter voorstel: een maximum aantal scrabble punten per naam. Je mag best een Q, maar dan zijn je punten snel op.

W_F | 19-01-16 | 12:32


Jezus_Boeddha | 19-01-16 | 12:27

Ooit eens opgezocht in Wikipedia, is ook allemaal Sanskriet.

eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 12:30

ik vind X’Jeàneyshá-Treángelys wel een leuke naam.
Ligt lekker in het gehoor. Bekt lekker weg.

R van Perzie | 19-01-16 | 12:30

@eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 12:20
Maar dat is toch Hindostaans?

Jezus_Boeddha | 19-01-16 | 12:27

"Quid" kwam dit jaar niet in de lijst voor?

W_F | 19-01-16 | 12:27

-weggejorist-

Floris de Zesde | 19-01-16 | 12:25

Ik ken ook een dame die poepie heet.

Jezus_Boeddha | 19-01-16 | 12:24

-weggejorist-

Floris de Zesde | 19-01-16 | 12:22

sufkut | 19-01-16 | 12:20

Noem hem Korneel, dan kan hij later met een baard(je) rondlopen zonder voor hipster te worden uitgemaakt.

eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 12:22


Jezus_Boeddha | 19-01-16 | 12:16

Ahimsa en satayagraha zie ik er anders niet tussen staan, laat staan govinda.

eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 12:20

ik noem m'n dochter lieve. Ik vind dat zo'n mooie naam he. En ik denk dat ze dan ook een hele lieve meid wordt ook nog. En de liefdesbrievjes welke ze gaat krijgen beginnen steevast met 'Lieve Lieve'. Ahh lieve. Ik weet alleen niet wat ik moet doen als het een jongetje wordt. Iets waar je ook wel op kunt rijmen eigenlijk. Piet-hein? Zo van Piet-hein is een bang konijn. Maar ik heb een hekel aan die aan elkaar geplakte namen dus dat zal 'm wel niet worden. Joris kan ook niet want dan moet ik aan hier en aan m'n teddybeer van vroeger denken (die heette ook joris, dat stond op z'n shirtje!). Alex dan maar of zo. Alex en lieve. Ja nou zeg. Heel apart over een jaar of 10 a 15 denk ik.

sufkut | 19-01-16 | 12:20

chicago river | 19-01-16 | 11:51
Vergeet dan ook niet dat Zed de kidnappende homosexuele sadistische verkrachter was. Oftewel, daar wil ik mijn kind wel naar vernoemen!

Sadomassochristus | 19-01-16 | 12:20

Yoegendrani is gewoon Sanskriet. Net als Poorna en Ompragathees.

Jezus_Boeddha | 19-01-16 | 12:16


koeberg | 19-01-16 | 12:00

Pol? Dat moet welhaast een kind uit de zéér nabije familie van zijn grootste fan in Nederland, Paul Rosemöller zijn. Josef zou in die familie ook nog een optie zijn trouwens alleen krijg je dan wellicht discussie i.v.m. de naam van de schoonvader van degene die voor onze zonden is gestorven.

eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 12:14

Bartłomiej en Maksymilian zijn gewoon nette oud-Poolsche namen. We noemen ze Bartek en Max.

Frau Takkie | 19-01-16 | 12:12

Wayne is met 1 keer gelukkig net zo populair als Xess Xava

Wayne Schlegel | 19-01-16 | 12:12

Je kind een belachelijke naam geven zou onder kindermishandeling moeten vallen.

XverderNix | 19-01-16 | 12:10

Didier Dandruff | 19-01-16 | 11:38
Ha, ha, ziet er uit als een soort opzoekcode voor ambtenaren als Mo zelf niet weet hoe zijn officiële NL-naam is. De 1 betekent gewoon 1 naam, en de 2 twee namen en de rest???

Ci Ty33 | 19-01-16 | 12:10

Laten we niet alleen afgeven op mensen die tegen wil en dank met een wat lager IQ zitten opgescheept, maar ook vooral niet die vreselijke hipsters vergeten die hun kinderen naar willekeurige voorwerpen en andere zelfstandig naamwoorden vernoemen.

RideFreeOrDie | 19-01-16 | 12:08

Wordt er eigenlijk ook bijgehouden hoeveel mensen jaarlijks van naam veranderen? Lijkt me ook wel een exponentiële grafiek zo ondertussen?

Eigenlijk moeten ze instellen dat namen in 1 oogopslag te lezen en uit te spreken moeten zijn. Dus oprotten met al die leestekens en vage samenvoegingen van ondenkbare lettercombinaties.

Uit de namen blijkt ook dat veel mensen totaal geen langetermijnvisie hebben. Want niet alleen worden dergelijke kinderen er mee gepest, ook zal het ze tegenwerken op de arbeidsmarkt, in hun sociale leven en de maatschappij. Standaard met 1-0 achter staan. Het is alsof je ze een gratis handicap meegeeft. En kijk, dat je ze graag Wouter als koosnaam geeft moet je zelf weten, maar dat je het op het geboorteformulier weet te prutsen is me echt een raadsel. En dat zo'n ambtenaar dat dan toestaat. Instant-facepalm

Martinspire | 19-01-16 | 12:08

Afkortingen kunnen inderdaad kudt zijn.
Wij wilden onze dochter Beverly noemen, maar hebben uiteindelijk toch maar voor Deborah gekozen.

McPhart | 19-01-16 | 12:07

Jawel, 2x Osama.

koosnaam | 19-01-16 | 12:07

Doe maar lekker achterlijk met zijn allen. Des te meer kans op de arbeidsmarkt hebben mijn kinderen.

Vogelbeest | 19-01-16 | 12:07

@reaguurbot | 19-01-16 | 12:02
P.S.
In 2014 waren nog 102 meisjes geboren als Isis.
Het is in principe ook een mooie historische naam.
Helaas helemaal verziekt door die woenstijnidioten.

reaguurbot | 19-01-16 | 12:06

Badr was ook vrij populair bij de Marokkanen, vinden ze prachtig zo'n blankekapotslaande held.

Boemibol | 19-01-16 | 12:05

@crisdegek | 19-01-16 | 11:26
Zag het ook.
5 Isissen.
Allemaal geboren begin 2015...

reaguurbot | 19-01-16 | 12:02

Dat kind met die tokkie naam van Wes en Yo heeft dus niet de Nederlandse nationaliteit?

bixiers | 19-01-16 | 12:02

@marcoplarco | 19-01-16 | 11:54
Die ouders zijn juist op de toekomst voorbereid. Over zeg 20 jaar is het verplicht om ook Mohammed te heten en zal iedereen zonder die naam volgens de dan geldende sharia berecht worden.

sinar2 | 19-01-16 | 12:01

Mag je je kind alles noemen eigenlijk? Gewoon zomaar een woord wat in je opkomt?

Ladekast? Slipper? Wasmachine? Beeldscherm?

Vraag ik me altijd af.

Realism Is All | 19-01-16 | 12:00

@eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 11:50
Of naar een dictator:
Robert: 55
Iwan: 11
Josef: 10
Pol: 5
Vladimir: 2
Adolf: 0
Mao: 0
Saddam: 0

koeberg | 19-01-16 | 12:00

@MikeLekkerBelangrijk | 19-01-16 | 11:32
Daar kan ik zelfs volgens deze ( www.vernoeming.nl/arabische-namen ) regels niets van maken.

Mastermattie | 19-01-16 | 12:00

Wat ik bijzonder vreemd vind is de naam hoerrr niet op de eerste plaats staat, je hoort tegenwoordig veel vrouwen zo aangesproken worden.

succesvol | 19-01-16 | 12:00

-weggejorist-

voxpopuli | 19-01-16 | 11:59

Bijna 1 op de 3 geboortes in NL is allochtoon.
Tel uit je kinderbijslag, enzovoorts. 1 op 3 !!!
statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?V...

Dat gaat alleen maar toenemen. Geen restpec voor vrouwen maar wel kindjes maken die Mohammed etc. heten.
F̶i̶v̶e̶ ̶T̶o̶ ̶O̶n̶e̶ Three to one:"They got the guns, but we got the numbers"

ecologiste | 19-01-16 | 11:58

@marcoplarco | 19-01-16 | 11:54
En Adolf.

reaguurbot | 19-01-16 | 11:56

-weggejorist-

voxpopuli | 19-01-16 | 11:56

Voor Akbar is in Israël alle ruimte, kan hij vrij en blij leven. Just sayin.

Asimov6 | 19-01-16 | 11:55

Zolang er maar geen Messias geboren is.
Godskolere wat heeft de wereld het daar mee te stellen gehad.

reaguurbot | 19-01-16 | 11:55

Mohammed zou door de Nederlandse burgerlijke stand niet als naam geaccepteerd mogen worden. Zo'n naam zet het kind direct op een sociale achterstand. Net als Bokkelul.

marcoplarco | 19-01-16 | 11:54

@spoilerfreak 11:17:En grote kans dat minstens twee van die drie personen een en dezelfde man blijken te zijn, heh. Anyway, ik maar me meer zorgen over de kinderen met die bizarre namen. Zullen we ze alvast maar aanmelden bij Jeugdzorg? Goede kans dat dat later een verstandige zet zal blijken te zijn geweest.

Muxje | 19-01-16 | 11:53

Laag IQ proberen te compenseren met vergezochte kindernaam heet dat. Oftwel, 'mijn kind is bijzonder wat het heet Xess-Xave.'

beerboeloe | 19-01-16 | 11:53

Laten we Tsjip en ´Witte´ niet vergeten (er is geen ´Zwarte´). En dan is nog ´Zed´. (´Who´s this motorcycle? ´Zed´. ´Who´s Zed?´ ´Zed´s dead, baby, Zed´s dead´) bron: Pulp Fiction. Vroem.

chicago river | 19-01-16 | 11:51

je kind Doutzen-Jolie noemen... geboren als lelijkste kind...

ja maar, nee want! | 19-01-16 | 11:50

-weggejorist-

RechtseKnakker | 19-01-16 | 11:50

Maar waarom noemen hele volksstammen hun kinderen eigenlijk naar een notoir pedofiel? Dat de misdaden van deze bruut inmiddels verjaard lijken te zijn doet uiteraard niet ter zake.

eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 11:50

Geef mij maar oud-Hollandse namen zoals Svetlana, Pjotr, Olga en Boris.

Borrelende Boris | 19-01-16 | 11:49

onnosel | 19-01-16 | 11:42
Als mijn opa zo was genoemd, had ik toch een variatie bedacht. Gomarus, bv. - waar de naam op slaat.

polt | 19-01-16 | 11:49

A-J?

Apollo | 19-01-16 | 11:49

Kindernamen: wat Magmoet.

beerboeloe | 19-01-16 | 11:48

zijn dit alle kinderen van Anouk?

mrjl_n | 19-01-16 | 11:48

Heb vorige week een nieuw kind er bij gekocht, heet Neerland

duitse herder | 19-01-16 | 11:47

-weggejorist-

ZUREHARING | 19-01-16 | 11:46

Er zijn ook 5 Kings en 1 Queen.

polt | 19-01-16 | 11:45

Elkaar tekenen wordt lastig met al die Mohammea.

Vanzelluf | 19-01-16 | 11:45

Er is helaas geen Majesteit geboren, wel een Majesty.

polt | 19-01-16 | 11:45

Mijn hoofd doet zeer na het lezen van die namen. Net hiërogliefen

mrjl_n | 19-01-16 | 11:44

Ook: Mehmed 3, Mehmet 62
Mehmed (modern Turkish: Mehmet) is the most common Turkish form of the Arabic name Muhammad

Hoe zit het met tweede derde voornamen?

ecologiste | 19-01-16 | 11:44

@paulvink | 19-01-16 | 11:36

Kan ik niets aan doen. Ben een blanke man. Is dan kennelijk genetisch bepaald...

Rooddraakje | 19-01-16 | 11:44

@eerstneukendanpraten

Ach, u weet toch hoe de Nederlandse mentaliteit is wanneer daadwerkelijk een IQ test wordt verplicht voor reproductie in Nederland?

Careyn payroll-doos 1: "Ach ja, mevrouw Ballachdullah wil zo graag een kindje maar ze komt niet door de IQ test heen.."
Careyn zaadcontainer 2:"Vreselijk hé die regering, we zijn toch allemaal gelijk?! Kom dan helpen we er een beetje."
Careyn payroll-doos 1:"Doen we! Ze is vast een hele goede moeder en zo'n kleintje is zo lief."

Dit soort schuimbekkende taferelen zijn helaas een realistische afspiegling van de orde van dag.

MikeLekkerBelangrijk | 19-01-16 | 11:42

polt | 19-01-16 | 11:17
Kommer is een oud Hollandse naam, evenals Corstiaan. Dus deze kinderen zijn waarschijnlijk, volgens de traditie, vernoemd naar opa.

onnosel | 19-01-16 | 11:42

De langste jongensnaam:
Jeanson-Markanthony
De langste, niet-tweedelige, jongensnaam:
Abdulkadirbishaar

De langste meisjesnaam:
Indianola-Clara-Elizabeth
De langste, niet meerdelige, meisjesnaam:
Mallackiahntgelly

polt | 19-01-16 | 11:41

Zou Abdeslam voor of na 13-11 zijn geboren?.

Lucifer | 19-01-16 | 11:41

@Didier Dandruff | 19-01-16 | 11:38
Aantal en Positie
Dus Mohamed 222 65 betekent dat Mohamed 222 keer voor kwam en daarmee op de 65e positie staat van meest populaire naam.

koeberg | 19-01-16 | 11:41

Liam?
Echt waar?
Wa's dat nou voor rare naam?
Er staat zelfs een Mohammed versie van Liam in dat lijstje: Liyem-Mohammed
i.imgur.com/7C9BoVF.png
Is de naam soms een synoniem voor Trojaans Paard?

reaguurbot | 19-01-16 | 11:40

Is Lanesra ook nog voorbij gekomen of moeten we het hier doen met Drooneyef en Xaja?

Scomiggio | 19-01-16 | 11:39

Geniaal. Bijna van m´n stoel gepleurd van het lachen. Er schijnt ook een ´Alpacino´ rond te lopen. Ook hilarisch; Emile Ratelband (proest) wilde zoontje Frans als 2e naam ´Rolls Royce´ meegeven.

Er is slechts 1 Aboe, en 3 Abu´s. Dat is kleine winst. Daartegenover staan 106 ´Ali´s.´ Een Djessy-Lex (dislexy?), een ´Lovelace´, een ´Si´ (ja, si!), een ´Sjoek´, een ´Spijker´ (kop, raak).

Zelf heb ik er 1 naamgenoot bij. Puur vermaak gewoon deze lijst. Uren leesplezier.

chicago river | 19-01-16 | 11:39

Wat betekenen de cijfers achter de aantallen op deze lijst dan? (Bijvoorbeeld 4160 en 2803?)
<br>
i.imgur.com/7C9BoVF.png
<br>
Er is zelfs een Liyem-Mohammed (dat is de Randstedelijke variant op Liam-Mohammed, dat moet echt een topper worden!).

Didier Dandruff | 19-01-16 | 11:38

En je noemt je zoon: Mourinho
Fokking idiot ben je dan.

Optelsommetje | 19-01-16 | 11:37

Ik mis Scheurend Rubber in dit rijtje.

modderator | 19-01-16 | 11:37

Jawel! 1 Kaiser in 2015!

KaiserSoza | 19-01-16 | 11:37

Jawel! 1 Kaiser in 2015!

KaiserSoza | 19-01-16 | 11:37

Mohammed is een meisjesnaam!

Dr. Frambozenjam | 19-01-16 | 11:36

@Rooddraakje | 19-01-16 | 11:34
"Flikker op mongool!"
Ies homofoob rassiesme!

paulvink | 19-01-16 | 11:36


hangtiet met knoop | 19-01-16 | 11:19

Als mensen met een IQ onder de 90 niet zouden mogen reproduceren was Afrika binnen 50 jaar bijkans rijp voor de derde imperialistische golf om over de zandbak die Midden-Oosten heet maar te zwijgen.

eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 11:35

Kwam laatst de naam "Sroed" tegen. Vond ik ook wel wonderlijk.

J. Jarig | 19-01-16 | 11:35

"Michealangelo is gewoon een spelfout van de e en de a"
Nee. Alleen de eerste a moet eruit.

paulvink | 19-01-16 | 11:35

Dit zouden ze gelijk moeten stellen aan kindermishandeling....

Ik zou best een paar dagen bij de gemeente willen werken. Komt iemand bij de balie; Ik kom de geboorte van mijn dochter aanmelden. Ze heet X’Jeàneyshá-Treángelys...

Ik zou reageren; daar is t gat van de deur. Kom maar terug als je iets normaals weet. Flikker op mongool!

Rooddraakje | 19-01-16 | 11:34

koeberg | 19-01-16 | 11:27
22 keer Isa
6 keer Yoshua
176 keer Joshua
3 keer Yeshua
1 keer Jeshua
1 keer Jeshúa
1 keer Jesus
Allemaal Jezussen.

polt | 19-01-16 | 11:33

Twee Osama's

CoJoNes | 19-01-16 | 11:32

Wacht dachten jullie overigens van dit juweeltje:

Abdulkadirbishaar

Geboorte. 13 april 2015 Abdulkadirbishaar Abdullahi Abdi Ali, Landsmeer.

MikeLekkerBelangrijk | 19-01-16 | 11:32

@ johoost | 19-01-16 | 11:18
@ Godsammekraken | 19-01-16 | 11:09
@ Piet Karbiet | 19-01-16 | 11:23

Lol, dank voor het lachen.
Maakt mijn dag weer leuker!

Maya de Blij | 19-01-16 | 11:31

Al die Mohammeds in al hun 23 spellingsvormen zijn potentiële Keulse zakkenrollers, allemaal! Dat u maar niet denkt dat ze daar waren om Duitse meisjes met hun kleien vieze naar geitenpis stinkende vingertjes tegen hun wil te betasten. Allemaal hysterie, vraag het maar aan Leo Lucassen of Judith Sargentini want zij weten exact wat er in die hoofden van die testosteronbommen omgaat. Toch?

eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 11:31

Mijn kater heet overigens Liam.
En dan doel ik op het dier.

Piet Karbiet | 19-01-16 | 11:31

"Gelukkig maar, anders zou dit gewoon een LOL-topic worden, maar nu kan ook iedereen die boos is op islam en vluchtelingen zijn ei nog kwijt."
des te meer LOL voor de anderen :)

paulpils | 19-01-16 | 11:31

koeberg | 19-01-16 | 11:27
Jesus 1x !! Godzijdank.

crisdegek | 19-01-16 | 11:30

Woutertje is een klassieke meisjesnaam hoor.

YMMMV | 19-01-16 | 11:30

Ik mis "Jihad" in het rijtje. Daar loopt er sinds 2015 ook weer een van rond. Dan vraag je er als ouders om uitgezet te worden.

Lieutenant_Gruber | 19-01-16 | 11:29

Een boel bijlmernamen waarbij mama het mocht zeggen omdat papa weg is of niet bekend is wie het is.

Sadomassochristus | 19-01-16 | 11:29

Toch nog 4x Anita, netjes hoor!

Optelsommetje | 19-01-16 | 11:29

Mohammed.
In sommige landen is Jezus ook een gewone naam.

Carmelita | 19-01-16 | 11:28

Wednesday? Mischien hele grote Addams Family fans?

Crusader102 | 19-01-16 | 11:28

436x Mohamed/Mohammed
0x Jezus
Sommige profeten zijn duidelijk populairder dan andere.

koeberg | 19-01-16 | 11:27

ik ben erg voor vrijheid, creativiteit en leven en laten leven, maar sommige dingen zouden met stokslagen bestraft moeten worden. Wat een gekte....

HaHaHarry | 19-01-16 | 11:27

@hangtiet met knoop | 19-01-16 | 11:19
Zo'n IQ test lijkt me zinvoller vóór de bevruchting.

necrosis | 19-01-16 | 11:27

@No Worries, over 'harde jongens' gesproken: hoe krijg je een kind met een zachte G?... Met een harde L.

beerboeloe | 19-01-16 | 11:27

polt | 19-01-16 | 11:17

Zijn broertje heet schijnbaar Kwel

De opvoeding wordt een zware dobber voor de ouders

Scomiggio | 19-01-16 | 11:27

Hahaha! Ik heb weer uitgekeken naar dit topic. Zeer vermakelijk en wat een idioten in dit land. Sowieso, ik heb nog NOOIT van de naam Liam genoemd.

Check ook even de persoon die als Vara door het leven moet. Jolo!

Driewerf Hoezee | 19-01-16 | 11:26

Isis 5x ...

crisdegek | 19-01-16 | 11:26

Wat mij bezorgd maakt is de hoeveelheid mo's dus. Daar zijn er dan waarschijnlijk ook de meesten van geboren.

JoyCee | 19-01-16 | 11:25

Paupers will be paupers. Vreselijk. Waarschijnlijk allemaal lui die thuisblijven voor Hart van Nederland.

Makro777 | 19-01-16 | 11:25

Zeer opmerkelijk dat je wel je kind naar de profeet (Pedo zij met Hem) mag vernoemen, maar dat je de profeet (Pedo zij met Hem) niet mag afbeelden. Is dat woestijnlogica?

KlunsJohannus | 19-01-16 | 11:24

Verplichte sterilisatie voor mensen met een IQ van <100 gaat nog eens heel groot worden op deze overbevolkte planeet.

Xirdalan | 19-01-16 | 11:23

Geen enkel kind heet Miele.
Ondankbaar hoor.

Piet Karbiet | 19-01-16 | 11:23

Vader: "Nog één keer drukken schat. Wouter is er bijna!"
Verloskundige: "Gefeliciteerd. U heeft een dochter."

koeberg | 19-01-16 | 11:23

Volgend jaar zien we massaal de naam "Jitse" opduiken

Mastermattie | 19-01-16 | 11:22

Ah kijk, deze namen hebben waarschijnlijk ook alvast een voorgedrukt formulier bijstands aanvraag.

MikeLekkerBelangrijk | 19-01-16 | 11:22

Wat bezield ouders om een naam uit de top 20 te geven? Meelopers?

Diotima | 19-01-16 | 11:22

Vroeger oud echtpaar gekend.
Zij heette Wijfje en hij Heertje.
Ongelooflijk. Maar waar.

Carmelita | 19-01-16 | 11:22

Analia... Echt, wat was je denkend.

CoJoNes | 19-01-16 | 11:21

johoost | 19-01-16 | 11:18

Haha, precies ook mijn eerste gedachte :)
Man man, als je bij de letter D bent aangekomen bij de jongens dan springen de Bijlmertranen je in de ogen

Danko | 19-01-16 | 11:21

Waarom is dit niet strafbaar?

Dat de eierstokken en teelballen van de ouders zonder verdoving worden uitgerukt en op de deur van het gemeentehuis gespijkerd, als waarschuwing voor aspirant-misdadigers?

vraagstaart | 19-01-16 | 11:21

Op zich die namen zijn veelal afschuwelijk, maar je leven wordt toch al geen pretje als je zulke ouders hebt die deze namen verzinnen.
Denk dat gemiddelde IQ niet zo hoog is in die contreien...

iustus | 19-01-16 | 11:21

Wijntje is genoemd naar de directe aanleiding van haar conceptie.

koeberg | 19-01-16 | 11:20

Met welke Alt-combinaties schrijf je al die gekke namen?

Diotima | 19-01-16 | 11:20

@Brulboei_61SB | 19-01-16 | 11:18
Wel jammer van die Engelse betekenis. Ik vind het wel een mooie naam.

koeberg | 19-01-16 | 11:20

@beerboeloe | 19-01-16 | 11:17
Een paar klinkers maakt het iets beter uit te spreken.

Mastermattie | 19-01-16 | 11:20

Ifeadikachukwu is een Nigeriaans naam, maar heb geen idee hoe je dat uitspreekt.

polt | 19-01-16 | 11:19

Kudtlijst - Hangtiet is nog steeds geen gangbare voornaam voor meisjes (of te dikke jongens).

Verder ben ik voor de invoering van een IQ Test voor het baren. Als je faalt worden de kinderen voor adoptie vrijgegeven.

hangtiet met knoop | 19-01-16 | 11:19

> November is nu twee maanden oud vermoedelijk
Of niet.
"Zeg, die zoon van jullie is toch van eind oktober?"
"ja, dat klopt. Hij was een paar weken eerder dan gepland. Maar ja, we waren zelf al zo gewend aan die naam die we gekozen hebben."

koeberg | 19-01-16 | 11:19

Er zijn zeven jongens Siemen genoemd
Dus: over een jaartje of 18 is het beroep van postbode nog steeds een bestaand beroep...

Brulboei_61SB | 19-01-16 | 11:18

De complexiteit van de voornaam van het kind is vaak omgekeerd evenredig aan het niveau van de naamgever...

Air van Boven Dorens | 19-01-16 | 11:18

Je kind vanaf dag 1 een sociale beperking opleggen. En maar voortplanten.

speash | 19-01-16 | 11:18

Leukste is natuurlijk de lijst doorspitten van namen die twee keer voorkomen. Dan zie je de ouders al huilend zitten. We dachten origineel te zijn.

johoost | 19-01-16 | 11:18

Mooi dat je tegenwoordig de betrokkenheid van Jeugdzorg op basis van de voornaam van het kind kunt voorspellen.

Lieutenant_Gruber | 19-01-16 | 11:17

En hier een hoop gevloek van Liam, nadat hij dronken op de veerboot is gearresteerd op weg naar Nederland.

www.youtube.com/watch?v=wWU2ZQjQI-s

History!

Piet Karbiet | 19-01-16 | 11:17

Je ziet gelijk welke kinderen zwart zijn

reinaarden | 19-01-16 | 11:17

@Mastermattie mijn volgende adoptiekindje heet [email protected]?

beerboeloe | 19-01-16 | 11:17

De jongen die Kommer werd genoemd, gaat het nog zwaar krijgen: "Kom, Kommer!"

polt | 19-01-16 | 11:17

Godsammekraken | 19-01-16 | 11:09
Het ligt een stuk eenvoudiger, al die jongens worden enkel naar hun vader, grootvader of Koning van Marokanie vernoemd.

spoilerfreak | 19-01-16 | 11:17

leuk hoor, je jongen naar een moordenaar, verkrachtiger en pedofiel noemen.

Other_Andy | 19-01-16 | 11:16

Bink... maar dus ook Binq en Binck

fail | 19-01-16 | 11:16

Zo is het maar net! | 19-01-16 | 11:14

U was mij net voor.

Apollo | 19-01-16 | 11:16

Er is nu ook een Xess Xava.

Apollo | 19-01-16 | 11:14

Dan is Xess Xava opeens een vrij normale naam.

Zo is het maar net! | 19-01-16 | 11:14

Jezus hee,.,.,

Steenrijk | 19-01-16 | 11:14

Dit neigt naar kindermishandeling. WTF.

VanderSteen | 19-01-16 | 11:13

'Tenzij u Devineamoriò een normale naam vindt (voor een jongen).' Voor een jongen natuurlijk niet, nee.
Verder weer veel inspiratie, hoor. Jammer dat er geen kleine Lewis meer komt.

Lewis | 19-01-16 | 11:13

Noem je kind dan meteen Ali (met als tweede naam Mentatie)

Mastermattie | 19-01-16 | 11:13

Men neme een toetsenbord, een grote hamer, even lekker rammen en u heeft weer een nieuwe kindernaam. (of een stijlloze tegel natuurlijk)

Mastermattie | 19-01-16 | 11:12

Een boel Bijlmer-namen dus. Klaar voor het UWV.

BekiekUtMoar | 19-01-16 | 11:11

Mootje

Koeky | 19-01-16 | 11:10

Voorstel: standaard lijst met namen bij burgerlijke stand, andere scrabble namen niet toegestaan!

beerboeloe | 19-01-16 | 11:10

Ik mis de naam Hepie.....

nope | 19-01-16 | 11:10

En wéér komt mijn naam helemaal niet voor.
*snik*

necrosis | 19-01-16 | 11:09

Heel veel ouders die hun kind vooral niet het risico willen laten lopen op betaalde arbeid.

Godsammekraken | 19-01-16 | 11:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken