BREAKING. Mohammed niet langer populairste kindernaam van Nederland
Dit land is het zat, c'est ca
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. Maar niet langer mensen! Want in een ultieme daad van verzet heeft het Nederlandse volk de kindernaam Mohammed en diens met spel- en typefouten behepte broertjes keihard gedegradeerd naar de vijfde plek in de nationale voornamenranking. Niet dat er veel minder kleine Mootjes bij zijn gekomen trouwens, het waren er 642 (in 2018 waren het er 694 en in 2017 waren het er 636), maar de inspiratie van het volk heeft zo de bodem van de put geraakt dat iedereen z'n jongenskind maar gewoon Noah (785), Daan (717), Lucas (672) of Levi (654) heeft genoemd. Daardoor is Mohammed/Mohamed/Mohammad/Muhammed/Muhammad, ook wel 'Mohammed enz.', gekelderd van de eerste naar de vijfde positie. Wat een flagrante en onverkwikkelijke nederlaag voor Mohammed! LOSER! Zelf zoeken kan hierrrr en na de klik nog wat uitslagen van belangrijke battles.
Rico (38x) - Badr (26x)
Jesse (481x) - Geert (<25x)
Eva (480x) - Giovanca (<25x)
Mark (67x) - Klaas (45x)
Bowie (32x) - Marley (28x)
Donny (60x) - Frenkie (53x)
Bob (61x) - Dylan (162x)
Arthur (131x) - Sybren (<25x)
Hugo (362x) - Wopke (<25x)
Liam (583x) - Noel (<25x)
Storm (36x) - Wolf (33x)
Max (448x) - Lewis (114x)
Thijs (327x) - Timon (<25x)
Mohamed (211x) - Mohammed (205x)
Milan (541x) - Florence (25x)
Reaguursels
InloggenIk heet gewoon John, naar de heilige Johannes. Of naar de Griekse God Jonne. Of naar de Peruaanse God Don. Of naar de Zimbabwaanse God Djoengo Djoengo Djoengo. Nog meer weten?
Mo etc, is nu vaak vervangen door 7. Finn , dus samen nog steeds op 1
Als bij een groep een beperkt aantal namen veel gebruikt wordt wil dat niet zeggen dat die groep perse heel groot is.
Als er een 1e groep van 1000 mensen is (Moslims) die 500 kinderen Mohammed noemen, maar is een 2e groep van 10000 mensen (niet-Moslims) die 1000 verschillende namen gebruiken, is de kans vrij groot dan Mohammed bovenaan staat. Toch is de 2e groep groter.
Ik zag laatst een 'Rover' voorbij komen. Ik denk dat zijn zusje ipv Madelief, 'Struik' is genoemd.
We noemen hem 'Huppeldepup enzovoort'.
Vrij veel namen in deze top-tien die ik associeer met bakfietsmensen en quinoakauwers. Wat vermoedelijk weer bevestigt wat ik hier vaker verkondig: dat hippe groene volkje is niet een kleine bovenlaag, wat zo vaak wordt gedacht (hier op GS maar ook door henzelf) maar een massale middenklasse.
Er staan maar twee namen in die men volgens mij (ook) pleegt te geven in de zogenaamde "onderklasse": "Finn" en "Liam".
Poteeto potaato. Moslims geloven in de profeet Noah (of Noach).
En de cijfers toegespitst op de grote steden (met name daar waar DENK z’n machtsbasis heeft)?
En hoe zit het met de “Mohammeds” die buiten Nederland geboren zijn, en hierheen komen via migratie (“vluchtelingen”, huwelijksmigranten, illegalen en zelfs straks IS-kinderen)?
Maar goed. Mensen met een moslimachtergrond die besluiten hun kind een Nederlandse naam te geven is uiteraard wel een goede eerste stap.
Jesse (481x) ... wordt kennelijk flink doorgefokt op links
Kermisnaam 'Jayden' niet in de top 10? Hoor je ook vaak tegenwoordig. Paupernaam.
Nee Toos.... daar krijg je ook een slappe van anders
Krijgen er nu meer kinderen later een stageplek en een baan?
Ik wou mijn dochter in 2002 Aicha noemen, naar dat mooie liedje van Cheb Khaled, maar mijn ega destijds had in Amsterdam gestudeerd en werd als volbloed Limburgse met mooi lang donker haar steeds vervelend aangesproken door een bepaalde bevolkingsgroep om een hoofddoek op te zetten omdat ze dachten dat zij ook marokkaans was.
Het is dus een andere naam geworden en onze dochter heeft inmiddels al diverse stageplekken gehad.
De Bakfiets Top 10
Och dit weer.
Vrijwel alle moslims noemen hun eerst geboren zoon een variatie van Mohammed. Vandaar dat het lijkt alsof het er veel zijn.
Dan de rest van onze woestijnnamen zijn allemaal of Grieks, Latijns maar meestal bijbels. Ook allemaal weinig "Nederlands".
Neem Noah voor jongens of Noa voor meisjes. Is Hebreeuws. Daniël ook. Dan hebben we Lucas da's Latijns volgens mij. Dan weer Levi. Is Hebreeuws. Sem (kort voor Samuel) weer woestijngeloof. Finn en Liam alweer import. Komt uit Groter Brittannië. En dan James is alweer Hebreeuws. Weer zandgeloof. En uiteindelijk eindigen we met Milan. Da's een stad in Italië of een Franse anti-tank raket of een Slavische verbastering van een Romaanse of Hebreeuwse naam.
Het gaat weinig cultureel met Nederlandse namen zoals Wopke, Halbe, Jelle, Oene, Sjoerd e.d. links te laten liggen mensen.
Tja en wat is er mis met JAN, toch een gewone simpele voornaam die met beide benen op de grond staat. Waarom moet het weer zo een exotische firlefanz naam zijn als jesse of frenkie?
Jan is geen Nederlandse naam. Is een verbastering van jet Hebreeuwse Jochanan, wat "God is barmhartig" betekent. Jij hebt een woestijnnaam.
@Theodorus.Goldbach | 13-01-20 | 13:51:
Griekse Theo,
Jan is een typisch Nederlandse naam.
Ouders die hun kind Jan noemen, willen hun kind een leuke Nederlandse naam geven en denken daarbij niet aan Johannes de Doper, of nog verder, aan de Hebreeuwse betekenis.
Ik ken zelfs expats die hun zoontje Jan hebben genoemd, omdat ze de korte Nederlandse namen zo leuk vinden klinken.
@Angelina-a | 13-01-20 | 14:56:
> buitenlandse expats in Nederland
ranking --> ranglijst (zn) of rangschikken (ww) in onze moedertaal.
Nu Mohammed niet meer op de eerste plaats staat vraag ik me af hoe het zit met de ranglijst van pedofielennamen. Die lijst zal hij toch nog wel aanvoeren?
Ook interessant is de lijst van door pedo's meest geliefde kindernamen.
Geen enkele jongen heeft mijn prachtige naam gekregen in 2019. Wat een verschraling. Kudtjong is zo'n mooie naam, mijn moeder roept het wel 10x per dag.
Volgens Nu punt nl staat Sem op 5 in plaats van Mohammed enzo.
Helft van jongensnamen zijn nog altijd Joods/Oud Testamentisch. Voorkeur is duidelijk
Veel ernstiger er zitten geen enkele Nederlandse (Germaanse) namen tussen. Geen enkele. Allemaal prut uit de woestijn en twee Ierse namen.
@Theodorus.Goldbach | 13-01-20 | 13:54: Adolf ligt nog steeds een beetje moeilijk.
Ace (gaat piloot worden, Topgun ofzo), Van (blikje), Jip, (inspiratie voor de 2e), Mas (Frank Meijer), Nox (nitrogen oxide), Ole (leuk op vakantie in Spanje), Jax (in de kelder), Dexx (Dexter?), Enzo (enzovoort?), Faas (bloemen vaas?) Jaxx (komt er ook een Jaxxx?), Juda (s deed het niet), Odin (welja, film Thor: Ragnarok gekeken), Tuur (regillio), Wolf (toekomstige eenling), Bowie (you call that a knife?), Mason (stone?), Fender (hebben geen boot)
T is wat....
Van = Can
Wansmaak viert hoogtij, zoals altijd.
Geen Æthelwulf liederik, Ingelram of Widukind. Jammer,nog steeds geen inhaalslag ten opzichte van de woestijnnamen.
Ik mocht het niet doen van mijn vrouw. Zelfs Alarik mocht niet.
Waar is Mees, Bickel,Vlinder en Bloem? Sterre. Royce.
De bakfietsmoeders zijn steriel geworden door te veel quinoa en andere veganistische meuk te vreten. OH ja, frigide waren ze al (bij witte hetero mannen.)
Dat Mo überhaupt op plek vijf staat geeft te denken waar we hier mee bezig zijn.
Jammer van de <25 niet meer gepubliceerd.
Altijd smakelijk gelachen om de Klukkluk, N'drangheta, Yoni en Taluadoesthehulufromhawai- achtige namen.
Als je je kind Yoni noemt, weet je echt niet waar je mee bezig bent.
Maar je kan het nog checken via meertens! En zo kom je er achter dat er inderdaad een meisje met de naam Jizz (niet image googlen op het werk) is behept.
Kloppen deze cijfers wel? Misschien willen ze "het volk" weer rustig houden...?
Cijfers hoef je niet te veranderen, je kan ermee spelen. Je dacht toch niet dat dit over de randstad ging toch? Dit zijn landelijke cijfers. Ook is alleen het eerste kind herkenbaar als mo, dit terwijl gemiddeld genomen islamitische gezinnen groter zijn dan westerse gezinnen.
Geen Kimberley of Kevin?
Goed nieuws!
Hou!
zelfs moslims beginnen mo maar een rare snuiter te vinden.
uitgeverijprometheus.nl/catalogus/nie...
Dus die moslims noemen hun kind tegenwoordig Daan?
Integratie man.
Shite! Tofste terugkerende topic vh jaar, moet ik ervandoor.
Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.
P.s. Ken geen Elise, Eline, Eva of Sarah die niet knap EN leuk waren.
James op 9?
Naar een bekende voetballer of zanger?
Klinkt meer als een butler die je pantoffels moet halen.
@Watching the Wheels | 13-01-20 | 11:11:
Waarom in de top 10?
Waarom noemen ze eigenlijk al die kinderen Mohammed/Mohamed/Mohammad/Muhammed/Muhammad, ook wel 'Mohammed enz.'? Alsof wij al onze kinderen Jezus/Je zus/Jesus/Jeezes, ook wel 'Jezus enz.' zouden noemen.
Jij zult het nooit snappen. Net zoals je het nooit zal snappen dat sommige hun kinderen Lisanne of Lizanne noemen. En wat dacht je van Koen en Coen.
Omdat'ie dan een gezegend leven hebben en in 'hemel' komt met de 72 maagden.
De variaties komen omdat er sprake is van een ander alfabet, zo heet Putin ook wel Poutin. Verder is het traditie om je eerste kind mo te noemen, meestal wel met een tweede naam erbij.
Het is ook respect tonen naar de religie. Het is ook dat mo een voorbeeld is van hoe het moet, je geeft je kind dus de naam van een leider. Een beetje zoals wij ook onze kinderen noemen naar belangrijke mensen uit ons leven.
Er zijn best veel redenen om je oudste kind mo te noemen als moslim zijnde.
@BootleggersSmurf | 13-01-20 | 11:37: En de oudste dochter heet vaak Fatima.
Tja dat komt omdat alle blanken ouders uitroepen " Jezus, wat een mooi kind, die gaan we een prachtige naam geven" en bij de niet zo blanken roepen " Mo wat heb je ons nu weer voor gedrocht gestuurd, we noemen hem maar mohamed zodat hij nog een beetje godelijke bijstand krijgt voor zijn zware leven".
Dit is landelijk en mo-varianten zijn voor het eerste kind. Echt geruststellend vind ik het niet.
Overigens, ik blijf bij de stelling dat als je al een paspoort hebt van welke andere nationaliteit dan ook, je geen Nederlands paspoort hoort te kunnen krijgen. Automatische verblijfsvergunning is geen probleem.
Tja dat zou goed zijn, ze als ongewenste vreemdeling uitzetten gaat dan beter als een Nederlands paspoort weer afpakken.
@jan huppeldepup | 13-01-20 | 13:52: Dat, maar ook helpt het om te integreren.
Wel verdraaid, nou mislukt de omvolking ook nog, alle Linkse plannen lopen in de soep.
Straks gaan de Klimaatplannen ook in de ijskast, want niet te betalen en geen enkel nut of effect.
Breekt volgend jaar pas Greta/Gretha/Gretta door? (1200x)
Het zou nog kunnen ook.
Het zou nog kunnen ook.
Ik hoop het. Dat ze doorbreekt!
@Eirrah2000 | 13-01-20 | 19:01: of haar bezemsteel.
45X Zion..... damn.
I'm gonna be iron, like the lion, in.....
Jeuj! Mijn echte naam is 0 keer gegeven in 2019. Whiehoeeee. Ik ben uniek!
Kuttekop?
@Watching the Wheels | 13-01-20 | 11:10: Dat is de roepnaam.
Geen Gijsbrecht, Rembrandt, Hlóthmár of Arminius?
Geen Ramses. Ik zie nochtans een gouden toekomst met de huidige instroom voor "Zoon van God"
nameberry.com/babyname/Ramses
Ik ken een Ramses van 21,
zeldzaam maar ze zijn er.
Hoogblond btw.
Ramses is oud-Egyptisch, dus pagaans...
Jesse, de nieuwe Mohammed.
Doe Mehmet er nog even bij. 46 points. Mo is derde.
Maar dan moet je het bij alle namen doen. Michael, Michiel, Mike, etc. Laten we aub niet die weg bewandelen.
@Cobarde | 13-01-20 | 10:25: Mika'il
Noah schijnt de "nieuwe Mo" te zijn voor ouders die hun Marokkaanse zoon geen slechte start willen geven....
Wordt vanuit Marokko overigens niet goedgekeurd want volgens DE lijst met vanuit Marokko verplicht gestelde namen, moet de schrijfwijze Nouh zijn.
www.voornamelijk.nl/lijst-met-toegesta...
Marokko heeft hier niets te bepalen.
Je werkt zeker bij de gemeente Amsterdam?
@watergeus | 13-01-20 | 10:54:
Don't shoot the messenger
@Zoiets | 13-01-20 | 11:23:
Goed ingeschat!
Het blijft mij verbazen dat Nederland dit allemaal maar laat gebeuren en dan ook nog NL paspoorten blijft uitdelen aan mensen die dit soort stompzinnige bevelen van 'hun' -verre voorouders'- land opvolgen.
Ook belangrijk... bij de meisjesnamen beginnen 3 namen met een klinker én eindigen 7 namen met een klinker... bij de jongensnamen geen/geen
Wat is er mis met Pieternel?
Geen Bridget of een Andreetje?
Noah doet toch wel het ergste vrezen qua toekomstverwachting bij veel Nederlanders. Heeft te maken met de zeespiegelstijging en zondvloed die ons te wachten staat? Of meer figuurlijk: de tsunami aan immigratie?.....
Ze zijn de C vergeten...
@Solar666 | 13-01-20 | 10:07: Noah en Noach is dezelfde. Maar Noah bekt lekkerder.
Levi is de nieuwe Storm en Bikkel
Bikkel? Zo noem je een hond. Storm is wel okay zeker als die later bij de commando's gaat!
@Moonwarrior | 13-01-20 | 10:40: en dan als achternaam Baan hebben.
@Moonwarrior | 13-01-20 | 10:40: 3 meter uit stilstand!
Lucas zijn heel vaak Oost Europeanen. Niet dat dat wat uitmaakt hoor maar denk meld het even.
Lukasz dan...
@ed.. | 13-01-20 | 10:04: Nee hoor gewoon Lucas, Sara en Anne trouwens ook.
Dat plaatje van de SVB is ook weer zo heel erg deugend geforceerd divers. Alle rassen of RAL-kleuren moeten weer worden vertegenwoordigd, inclusief geelzucht zo te zien.
Die top 10 is makkelijk. Voor veel namen heb je tegenwoordig fonetisch schrift, een voorbeeldbandje en oefenmomenten uitspraak nodig.
Jíj hebtbdat toch niet nodig?=P
Dat zijn ouders die de psychische diagnose van hun kleine verwarren met de naam. "Mijn kindje heeft Shaniqua sinds haar geboorte"! "Wat?" "Shaniqua!" "Oh, nou Shaniqua heeft wel een mooie kop met haar zeg....".
@ole guapa
lol. Zoiets ja. En van die fantasie namen: Juëquinaisheley of Shearis-vyènshally. Zelfs gewone exotische namen: Akhandalachapa of Hridayangama. Krijg je echt je bek niet uit. Is als juf of dienstverlener oid best een uitdaging.
Geef mij maar Friese jongensnamen zoals Fedde, Hidde, Epke, Lieuwe, Jelle, Jurre, Wiebren, Tjerk, Ypke, Aiko of Jelke of meisjesnamen zoals Mare, Fenne, Mette, Yfke, Diede, Hil, Brecht, Aukje, Bente, Jinte of Femke.
Je vergeet de enige Friese jongensnamen die er écht toe doen.
Hielke, Sietse en Gerben.
@Kapitein Sjaak Mus | 13-01-20 | 10:01: En waarom staat Afke niet in de rijtje.
@Kuifje-naar-Brussel | 13-01-20 | 10:06: Er zijn er maar tien naar haar vernoemd,vandaar.
Ze zijn bekend maar prachtig.... qua naam dit keer.... Doutzen, Yildau.
Fokke en Sukke.
Vergeet Fokje niet, ook zo'n klassieker.
@Graaisnaaiert | 13-01-20 | 10:14:
Fuck, Fokje inderdaad.
* herdenkt fuckje *
@Kuifje-naar-Brussel | 13-01-20 | 10:06: Omdat ze niet kon varen.
Ach, de mohammedanen hebben zich gewoon gerealiseerd dat het niet handig is om 10 mohammeds in dezelfde schoolklas te hebben en zijn dit jaar iets origineler. Naar de verdoemenis gaan we nog steeda
nog steeds... Hoe mis ik dat?
Voelt men zich onbewust misschien de "nieuwe Joden"? En wil men alvast een kaartje op de nieuwe ark kopen gezien de volgens ons Staatsnieuws reeds nakende wereldbrand gevolgd door een nieuwe Zondvloed? Wel handig voor het blussen, Gaia is voorzienig.
Maar ja, waar moet die ark van gemaakt worden als we geen boompjes meer mogen kappen, geen boompjes meer laten groeien door stikstofmest, geen boompjes meer preventief mogen ruimen? Maar wel toekijken hoe ze spontaan door de natuur genadeloos in de hens worden gezet (blijkbaar is Moeder Natuur een tokkie die van een vuurtje houdt) en in een inferno worden veranderd. Terwijl we heel hard klimaatramp roepen en dat we als een stel Luddieten terug naar de Middeleeuwen moeten gaan qua levensstijl, met als industrieel hoogtepunt een stel windmolens, alsof dat helpt...
Misschien dat die knakker met z'n plastic soepslurper iets recyclebaars in elkaar kan knutselen voor onze wannabe Noach wereldreddertjes? Niet vergeten een stel koala's en eucalyptusjes mee te nemen. Er moet straks ook nog wat te aaien en braaien zijn.
Jezus Christus. Dat is een mooie naam.
Jezus ik ben Lazarus
ik zie dat u de goden blijft verzoeken GS!
Het hele pantheon of slechts één of meerdere dissidenten?
Jaaaa! Wij zijn met meer.
Nog wel.....
Ahmed, Ahmad, Ahmet...
Zit er gewoon (veel) meer variatie in de namen van moslim meisjes, of worden er veel minder geboren? Of heten die gewoon Sophie, Anna, Emma, Tess etc??
Maria.
Lellebel.
Veneria. Kijk, dan heb je lef.
Ik had toch wel op wat meer Donalds, Ivana's en Ivanka's gehoopt.
Wie gaat zijn kind nou naar een eend vernoemen??
@koeberg | 13-01-20 | 10:43: "Trump" als voornaam zou inderdaad nog stoerder zijn.
De naam 'David' - afgekort tot 'Daaf' - is voor mij altijd de ultieme mannennaam geweest, misschien mede door het prachtige beeld van Michelangelo. Een jongetje dat bij zijn geboorte deze naam krijgt is in mijn beleving voorbestemd voor succes en beschikt over alle eigenschappen die een man een man maken. Een beetje jammer dat de metroseksuele Beckham zo nodig een smet op mijn meisjesfantasie moest werpen.
Ik denk dat die smet gewoon realiteit is, Mickey. Ik zeg het maar even om eventuele toekomstige teleurstellingen voor te zijn.
Als je mehmet ook mee telt, staan ze nog steeds 3de. Maar het voelt toch een beetje kinderachtige. “Onze” namen proberen zo origineel mogelijk te zijn en klinken soms nergens naar, moet je dat willen dan? En wat als je Mo’s afzet tegen alle namen - Mo’s? Is het dan nog iets om je druk over te maken?
c'est ça
Noah is ook een islamitische naam, dus juich maar niet te vroeg. Misschien staat er wel een combi van mohammedaantjes en mensen die hun kinderen vast voorbereiden op het kalifaat Nederland, op nummer één.
Ja,Noach was één van de eerste islamieten. Zucht ...
De islamitische variant van Noah is Noeh. David ==> Dawoed. Marcus ==> Marcoush. Etc.
@Cobarde | 13-01-20 | 10:11: Tja, ze zullen in de zandbak ook maar eens zelf wat verzinnen!
Nee Finn is een fijne naam...
En MohameDAAN
Je kind Mohammed (enz.) noemen geeft aan dat je niet bent geïntegreerd... de meeste kaaskoppen associëren die naam namelijk met crimineel volk...
Precies. Joodse mensen zijn wel goed geintegreerd, daarom willen we hun namen ook overnemen. Moet de eerste blanke Achmed nog tegenkomen..[
@LewsTherinTelamon | 13-01-20 | 09:34:
Mohammed Jansen ben ik ook nog niet tegengekomen.
@Schoorsteenveger | 13-01-20 | 09:35: Klaas Ramdahoui even min
@Ridde Rogter | 13-01-20 | 09:37:
Of Willem Wang. Of Fatima Fentener van Vlissingen.
@Schoorsteenveger | 13-01-20 | 09:35: Ik ken wel een Arnoud. Maar die is gek.
@Schoorsteenveger | 13-01-20 | 09:35: we hebben alleen Joep Jansen nodig!
Je zal maar Ween als achternaam hebben, dan zou ik expres een kindje in elkaar gaan zetten en hem Broes noemen.
Kende een familie met de achternaam Mes. Hij wilde hun zoontje Stanley noemen, maar zij was het daar niet zo mee eens.
Donald. dan moet het bijna succesvol worden.
Is het feit dat Mo op zoveel verschillende manieren geschreven wordt een bijverschijnsel van de aan dat volk inherente recalcitrantie? Lul Lucassen had dit kunnen verzinnen hoor ;D
Als ode aan Leo zijn heel veel jongens Lucas genoemd.
Geen klinkers in het Arabisch, dan krijg je dat al snel.
Ook nauwelijks meer echte Amerikaanse namen, zoals Donald, Nancy of Steve.
Ik mis Esther in de top 10 van meisjesnamen. Ook een mooie Joodse naam.
Je bedoelt Esjhtur?
Gewoon de mooie echte klassieke Esther Leptob. Ze zijn er nog.
Ik mis wel de Chelsea's, kylee's en sherelee's in de lijst, je hoort die namen continue op de straat schreeuwen... (of is het Shirley's..., je weet het nooit meer af en toe)
Destunie!!!
En Bianca. 'Ons Bjàànk' wordt dat dan in Tilburg.
@Schoorsteenveger | 13-01-20 | 09:32: bestaat Tilburg nog?
@de IJsman @Schoorsteenveger
Haha. Pijn aan mijn oren nu!
Ik had Vlinder-Jezebel wat prominenter in de rangorde verwacht. Maar vorig jaar zat ik er met Wipkelien ook behoorlijk naast.
Dat zijn namen die weer snel gevlogen zijn.
Je zou toch Badr zijn genoemd en nooit groter worden dan 1.65. Legt er wel wat druk op zo'n naam.
Kan een meelezende ambtenaar even de volledige lijst lekken aan de GeenStijl? Ik wil lachen!! Gewoon jaarlijks net als bij Prinsjesdag/RTL Nieuws. Dank!
Misschien is dat 'lekken' meer iets voor een kuchende man met een regenjas.
Waar zijn de Shirley's, de Jorrinda's en de Wesley's gebleven ?
Toch weer een hoop Finnen er bij
Die met de vlechtjes heeft het ook niet gemaakt, geen enkele Greta of Gretha
Ook geen Minerva overigens.
Een vijfde plek voor Mo. Maar Noah heeft natuurlijk ook wel iets Oosters. Doet me een beetje denken aan een grote, houten woonboot.
Shalom op deze, nog vroege, morgen!
Wat ben je toch belezen.
Doet me meer aan een dag- & nachtcrème denken.
@RickTheDick | 13-01-20 | 09:20: Dat heb ik gehoord op een podcast.
Woonboot? Eerder een drijvende meurende stal.
De opkomst van namen als Noah en Levi zal wellicht te maken hebben met de vermindering van de naam, en zijn verbastering, Mohammed.
Misschien durven mensen dan weer wat vaker hun kind Noah of Levi te noemen.
Of Job, Sarah, Rachel...
Aub geen Job; wekt de verkeerde associaties op.
Ik denk dat de meeste mensen niet weten wat de herkomst van die namen is en het gewoon mooie namen vinden.
Noahmmed bedoel je?
Geen Bikkel, geen Splinter en geen Broer. Ook geen Zonne en ook geen Zwanet. Zouden ouders dan toch geleerd hebben?
Zwanet is toch al een oude naam, die in Noord-Nederland vaak voorkwam/voorkomt.
Zwanet is mooi!
Hier in de buurt loopt een 'Jagger' rond, als voornaam dan, wellicht vernoemd naar zijn vader, al weet die dat niet.
En Storm blijft ook populair. Net als GroenLinks.
Uiteraard vrijwel geen allochtoon in de buurt, dat maakt veel goed.
@CalamityJane | 13-01-20 | 09:18: neuqon?
@Kuifje-naar-Brussel | 13-01-20 | 09:16:
Klopt. Maar je zal het maar in huis hebben. Zwanet, de koffie is klaar. Zwanet, kom je, we gaan. Niet echt prikkelend, zogezegd.
@Kuifje-naar-Brussel | 13-01-20 | 09:16:
Ach ja, Zwaantje.
Hoe lang zal het nog duren voordat de SVB alle namen op een hoop gooit en ze niet langer gaat groeperen op gender identiteit?
Haha.u bent Jomanda/do? Goed voorspeld
Finn komt 596 keer voor. Telt dat niet bij Mo als algemene aanduiding?
Fuk! Staat Mohammed toch op 1!
Wat de jongensnamen betreft:
4 punten voor de Joden, 2 voor de Christenen, 3 voor de ongelovigen en 1 voor de Islam.
Leuk geboren als man maar nu heb ik een meisjesnaam.
Welkom in de panelen, Mila.
@Kuifje-naar-Brussel | 13-01-20 | 09:17:
Of Sem of Noah.
Hoi Kim.
@MickeyGouda | 13-01-20 | 09:21:
Oh, wacht even. Die staan niet in de top 10 bij de meisjes, maar worden wel voor beiden seksen gebruikt.
Of Flexi.
De wereld van de deugende gelijkheidsdenkers is af wanneer iedereen dezelfde naam draagt.
Vier Bijbelse namen of afgeleiden daarvan in de top vier van de jongensnamen? Grappig, alhoewel het natuurlijk de vraag is of die ouders zich dat realiseren.
Waar zijn alle welluidende Germaanse namen? Zeker de Groningse en Friese regionale namen vind ik erg leuk. Die prachtige inheemse namen zitten helaas ook veelal bij de >25...
De top 10 is joods-christelijk. Finn betekent dan weer "blanke". Een volk dat zijn kinderen uitheemse namen geeft schaft zichzelf af. Omvolking begint bij jezelf ;)
Qassem (Iraanse generaal 11 maart 1957 – Bagdad, 3 januari 2020) schiet volgend jaar zomaar explosief naar 1.
Qassimodo. Mooi.
Dat ligt er aan. Iraanse mensen zijn moderner dan de gemiddelde arabier die hier de grens over komt wandelen. Daarbij was Qassem een klootzak die Saoedi Arabië nog liever wilde bombarderen dan Israël.
Of Salomo(n)=Suleiman(i)
@Dirk III | 13-01-20 | 09:26: Er is een zeer oude voorspelling waarin Iran een vernietigende aanval uitvoert op SA. De Iraanse Islam staat haaks op die van SA. In de voorspelling wordt Mekka "de rijk geworden hoer" genoemd en wordt vernietigd. Zelfs de rijkdom door olie wordt erin voorspeld (de teer uit het zand). Saoedi Arabië staat uit religieus oogpunt hoog op de hitlist.
Het probleem is dat de gemiddelde “Mo” iets van 4 kinderen krijgt, (met uiteindelijk stemrecht) en de gemiddelde “Jan” ongeveer eentje.
Zie hier de toekomst in een motendopje.
Gewoon de kinderbijslag stoppen.
Erdogan heeft het altijd ronduit gezegd: De overname van Europa door de islam, geschiedt door de baarmoeder. Zie hier.
Ik mis de naam 'Red' in het lijstje. Ben ik dan toch exclusief?
Fred staat op 11.
@RickTheDick | 13-01-20 | 09:14: Rick op 21, Dik op 98.
@Kuifje-naar-Brussel | 13-01-20 | 09:18: Geen Kuifjes geboren. Nog meer reaguren dus. Bekend maakt uiteindelijk bemind.
@hoejeheette | 13-01-20 | 09:35: Hoog tijd voor een groot offensief. Maar Suske heb ik ook niet in de ranglijst zien staan.
Al die namen lijken uit een boekje van Max Tailleur te zijn weggelopen.
Wat een slap, fantasieloos volk dat elkaar achternahuppelt met allemaal dezelfde namen. Ik heb zelf een naam bedacht. Ook in 2018 en 2019 komt die nergens in de lijsten voor.
Pokkehantas?
Als het dat maar geen zelfverzonnen samenraapsel is Leptob.
Geen Dolf...
Of Adolf...
Nederland is nog niet klimaatvriendelijk genoeg.
Zelfs geen Reptiel.
waar zijn die speciale namen die jullie altijd opdoken? zoals shaniquadanicalouise III etc?
Mag niet meer, namen die éën keer voorkomen die worden niet meer gepubliceerd door het SVB want privacy en de sociale media die los gaan.
@Analia von Solmsch | 13-01-20 | 09:18: Hoe vaak zou Analia in die lijst voorkomen?
@Kuifje-naar-Brussel | 13-01-20 | 09:18: Of Anorexia?
25 ouderparen hebben een Bentley aangeschaft.
Of, wellicht, 25 mannen die hoopten een Bentley te krijgen... ;)
Toch altijd mooier dan Royce.
Dus dat ik mijn poes Mo heb genoemd mocht niet baten...........
De 650 Mootjes bij de jongens.... waarom bij de meisjes dan maar 57 Fatima's, of worden er alleen soldiers geboren??
Zoals hier de dominee voorbij komt bij een te vallen stilte.... Is er een meisje geboren? is daar dan de vraag. Serieus!
Waar zijn Saffron-L’Amour en Tiger-Lily gebleven? Ow wacht, die zitten in groep 2.
Wat een fout lijstje; alleen maar jongens- en meisjesnamen! Waarom is er geen meting van de namen onder de andere genders?! Ik denk dat er nu heel veel baby's gekwetst zijn!
Ik denk dat 'Kind-zonder-naam-en-zonder-geslacht' dit jaar erg populair gaat worden.
Robin, Tonnie, Gerrie, Jopie, Hennie, Billie, Tjeminee, Koosje, Braki..... keus genoeg. Naar keuze met Y op het eind.
Men gebruikt twee categorieën. De ouders komen met óf een jongen óf een meisje aandragen en hebben een naam gekozen. Die naam wordt dan administratief gekoppeld aan de jongen óf aan het meisje. Dan krijg je dat.
Allemaal helemaal fout natuurlijk en pijnlijk voor al die jongetjes en meisjes die in een verkeerd lichaam zitten en daar in de toekomst met veel pijn en moeite en de nodige operaties uit moeten zien te kruipen. Ik voorzie dan ook dat vanuit de LHBTQ+-kommjoenietie actie zal worden ondernomen en we op korte termijn niet één maar twintig lijsten of méér zullen zien.
"Ik denk dat 'Kind-zonder-naam-en-zonder-geslacht' dit jaar erg populair gaat worden."
Of 'genderbender', of 'wim lisa'.
FALSE
Mohamed 211
Mohammed 205
Muhammed 107
Mohammad 62
Muhammad 57
Mehmet 46
688 = plek 3
Meh.
Mohammed is een God, Mehmet is een Geit. Notice the difference.
Ik vind het jammer dat je alleen namen ziet die minimaal 25 keer zijn gebruik. Juist tussen de namen die slechts één keer voor kwamen zaten de pareltjes als Ricardoboy, Johannadestiny, Dsquared, God’will, Djeaylow, Meklit, Salsabîl, Priskilla, Cedrixviënthely, Qui-Sudjendrick enz. enz. enz.
ja die mis ik ook!
Je mag ergens toch hopen dat de ambtenaar bij de aangifte van geboorte tegen de ouders zegt: "Gelieve uw kind, uw rijbewijs en uw stempas in te leveren bij loket 3"
Prachtig, een SJIEKE voornaam geven hoogopgeleide ouders vaak als eerste mee voor hun nageslacht. Zoals bv. Xess Xava. Jammer dat Kemberlie nu alweer uit de mode is.
Daar zaten ook hele mooie ouderwetse namen tussen. Boudewijn en Hadewijch, dat gaat toch langer terug dan Kaylie en Mason?
Ik hoorde dat Gucci aan het oprukken is al voornaam.
Inderdaad, ik kan me nog ergens in voorgaande jaren wat namen herinneren als Qwerty, Xsfgijsfdfbg (of zoiets), en zelfs een paar keer Daenerys hoewel die afgelopen jaar waarschijnlijk ineens heeeeel wat minder populair zal zijn.
@Diotima | 13-01-20 | 09:20: Zo'n ouderwetse naam als Krelis in de jaren 50, hoor je nu ook nooit meer.
Wie noemt zijn kind nu Badr, naar een Marokkaanse crimineel die zijn handjes niet thuis kan houden?
Dan zal Redouan wel met stip de top tien binnen komen dit jaar.
Ach, ze maken het de AIVD, de belastingdienst en het justitieel apparaat wel makkelijker zo.
Met die redenatie zou ook niemand zijn zoon Mohammed noemen. Andere culturen - andere ideeën over wat eerzaam is.
Vernoemd naar de Slag bij Badr, de eerste geslaagde slachtpartij en roofmoord van Mo op de Mekkanen (624).
DeNeus is gek genoeg nooit echt aangeslagen.
Als vorm van verzet tegen de islamisering probeer ik zoveel mogelijk kinderen te verwekken bij zoveel mogelijk Hollandse vrouwen. M'n eigen vrouw is trots op me. 'Ooit krijg je een onderscheiding Jan' zei ze onlangs nog nadat ik thuiskwam van een weekend vol met verzetsdaden.
Uitstoot! Als het aan Yasser en Robje ligt wordt u voor zonsondergang nog tegen de muur gezet.
Ik mis 'Aart' in het rijtje.
Ik mis Aart sowieso.
@keestelpro | 13-01-20 | 09:18:
inderdaad, wat een vent.
Kinderen: niet aan beginnen. En mocht het ongeluk zich dan wel voordoen, mag iemand anders het benoemen.
Robin, Tonnie, Gerrie, Jopie, Hennie, Billie, Tjeminee, Koosje, Braki..... keus genoeg. Naar keuze met Y op het eind.
Rick staat weer niet in de top 10. Tyfuszooi.
Dick ook niet.
Haha! Mohammed "enz." Staat dat er echt?
Als in, ja -zal wel, gooi ze allemaal maar in deze bak.
Lol! Ja, maar het eindresultaat voor al deze units is dan ook vrij uniform. #sissendoetnaardiemeisje
Ik kwam pas iemand tegen die Destanny heet. Over de taalkundigheid van de ouders kan je veel zeggen maar visie op de toekomst hebben ze wel.
Ik heb een vriend die geregistreerd staat onder de naam ‘Mikel’. Het moest dus ‘Maikel’ zijn, maar zijn moeder wist niet hoe je dat schrijft.
@Sinterbikske | 13-01-20 | 09:13: een neef heet Maikel.
Fijn, de rest van je leven je naam spellen voor de wereld.
Hij kan er een k bijkopen. Mikkel, leuk Deens.
@Sinterbikske | 13-01-20 | 09:13: Zo ken ik een Jennefer. Pa was nogal dronken met aangeven. Man, man, man.
Leuk maar net als vorig jaar weten wij ook nu niet wie zijn kind Adolf of Osama heeft genoemd.
Dit omdat ze pas gaan tellen bij X aantal keer voorkomen.
Een paar honderd kinderen met een 'verkeerde' naam. Waar je al niet een drama van kan maken...
Heel vaak hoor je de naam Mo. Dat klinkt een beetje vriendelijker. Mo dit Mo dat. Ook Ab hoor je veel. We worden om de tuin geleid. Want Ab staat niet voor Albert maar voor Abdul. Ondergronds gaat de overname gewoon door.
Aamert is ook maar gewoon een verbastering van Achmed.
Nooit meer lachen om de exoten in de volledige lijst. Het was mijn jaarlijkse topic hoogtepunt. Weggedeugd door het SVB.
D'chantel, Dylano, Kevinio zullen worden gemist.
Milan. Uit de categorie Kayleigh en Priscilla. VMBO zwakstroom.
Boeiend.
@Mozes Langebroek | 13-01-20 | 09:03:
Reaguurders revealed: Mozes' echte naam is Milan.
@Mozes Langebroek | 13-01-20 | 09:03:
Hoi Milan, just be submissive.
Maar waarom staat “Kaas” er niet bij?
Of Kuifje?
Kaas is geen naam maar een schimmel.
@Guusje Nadorst | 13-01-20 | 09:01: Kwam slechts 1 keer voor, dus wordt niet gepubliceerd. Mijn familie heeft ook recht op privacy.
@keestelpro | 13-01-20 | 09:03: Maar lijkt op Kees.
@Kuifje-naar-Brussel | 13-01-20 | 09:22:
Daar waren een stel paarse broeken ook achtergekomen.
bedrijvenregister.evmi.nl/wp-content/...
@keestelpro | 13-01-20 | 09:25: Maar wat heeft dat met cholesterol te maken?
Ik noem mijn zoon Ger. Als ie iets fout doet roep ik:”Nee Ger!”.
Wacht maar tot Joris zijn tweede kop koffie op heeft.
Guusje komt duidelijk wat te kort.
Ik noem mijn hond "Woef". Kan hij zichzelf roepen.
@Guusje : LOL!
Noah.
Goeie naam met die zeespiegelstijging.
* doe-het-zelf scheepswerf gaat openen *
Handig zo'n unieke naam...
Als ik nog ooit een zoon krijg noem ik hem Tiran uit eerbetoon aan mijn ex.
Niet Keanu naar kenau?
@goedverstaander | 13-01-20 | 08:59:
Genau.
Kun je haar nooit eens niet uit je hoofd zetten? Zo lijkt zo nog steeds je vrouw op deze manier. Of mss zou je dat stiekem willen. Dat weet ik niet. ;-).
Fipo zou ook een leuke naam zijn voor je kindje. Dat je daar niet serieus over nadenkt. Misschien adoptie?
@CalamityJane | 13-01-20 | 09:05:
Als ze nog ooit terugkomt zou het wel verwarrend worden zo'n naam. Twee tirannen in huis is sowieso geen pretje en dan heb ik mezelf niet eens meegerekend.
Tiran klinkt beter dan Onan.
Aha..... u wilt niet anders! Een Tiran met het hart op de goede plaats toch wel dit keer?
@CalamityJane | 13-01-20 | 09:53: Hij wil eigenlijk een vrouw die Sloof heet.
Of een Fleksi-bel. Is handig ook.
Het is dan ook meteen een dubbelslag, want veel namen hebben een joodse inslag :')
Viel mij ook al op. Zeker de helft van de top tien bij de jongens komt uit de bijbel.
@goedverstaander | 13-01-20 | 09:00: inderdaad, de vraag is alleen weten de ouders dat of gaan ze nu alsnog de namen veranderen
@goedverstaander | 13-01-20 | 09:00: ik uit een ander SPROOKJESBOEK: Kwik, Kwek en Kwakje.
Wel altijd weer die Finnen op 7
REAGEER OOK