Christenunie wil belasting op thuisbezorgde pakketjes want klimaatverandering
Wel ja, u kunt het missen
Stel, je ligt jezelf thuis gewoon lekker in eenzaamheid te marineren en je denkt; kom, ik bestel eens een pakketje. Nou, dan komen eerst Gert-Jan Segers en Pieter Grinwis langs de deur om het eens te hebben over klimaatverandering. De Christenunie wil namelijk een extra belasting op bezorgde pakketjes. Grinwis: "Elke keer wanneer we ons virtuele winkelmandje afrekenen, moet een bezorger op pad. Zo’n bezorgbeweging heeft allerlei negatieve effecten, denk aan de uitstoot van CO2 en onveilige verkeerssituaties." Volgens Grinwis zou het uit klimaatoogpunt veel beter zijn als mensen hun pakketje zelf op de fiets zouden ophalen in de dichtstbijzijnde winkelstraat."
Mh, ja, okay. Toegegeven, met dat laatste heeft hij niet geen punt. Een bezorgrit langs een aantal centrale afhaalpunten die stadsmensen toch altijd al op fiets/loopafstand selecteren, is inderdaad veel efficiënter dan deur tot deur. Maar z'n andere argument, dat het is om het midden- en kleinbedrijf te beschermen tegen bezorgreuzen is natuurlijk wel een gelegenheidsargument, want dat is al jaren een verliezende strijd.
Wel lijkt de Christenunie helemaal uit het oog verloren dat thuisbezorging het geboorterecht is van de laat-kapitalistische mens en bovendien het enige dat de totale atomisering draaglijk houdt. En volgens het maritiem recht is de vervreemding van een geboorterecht verboden, dus.
Reaguursels
InloggenDie belasting is er al en heet 'verzendkosten'. Ga eerst eens compacter versturen of niet elk t-shirtje apart verzenden. Stop met gratis 24 uur levering en vraag voor aan huis leveren een extra bedrag, gratis afhalen bij een afhaalpunt. Daarmee bespaar je ook een hoop milieu overlast.
Dus volgens shaman Segers en shaman Grinwis, moeten we voor beter weer, een offer in te vorm van meer belastingen brengen.
Wat is er toch weinig veranderd.
Nederland gaat ten onder aan overbodige ministeries, ambtenaren, politieke partijen en regelzucht.
Iedereen met de auto zijn eigen pakketje halen lijkt me nog wat milieubelastender. Of gewoon weer fijn met de auto naar de winkel. Wat een dikke onzin dit weer.
Iedereen moet wel met de fiets naar het winkelcentrum anders gaat het verhaaltje niet op, Want anders is bezorging (waarbij een ideale route wordt gereden) juist veel energiezuiniger. En de bezorging moet plaatsvinden met oude dieselbusjes, want als dat gebeurt met electrische voertuigen of bakfietsen (Coolblue) dan slaat het natuurlijk al helemaal nergens op.
Vroeger kon je als postbode een huis kopen terwijl vrouwlief thuisbleef en het huishouden deed en voor de kinderen zorgde.
Ondertussen staan veel winkelstraten half leeg omdat de winkeliers de hoge huren niet meer kunnen betalen omdat de winkelstraten in handen zijn van buitenlandse speculanten en pensioenfondsen die er fors op willen verdienen.
En de klanten blijven weg i.v.m. de hoge parkeertarieven van de lokale overheden.
Maar als zo'n winkelier in een loods op een industrieterrein gaat zitten en een webwinkel opent is het ook weer niet goed.
Milieu is het kulargument dat iedereen slikt,belang van klein mkb in zijn CU -achterban het werkelijke doel.
Next
Er komt (altans men werkt aan) een kilometerheffing voor zakelijk verkeer. Probleem opgelost dus.
Kortom met dit plannetje hebben we straks een dubbele heffing. Zo kennen we de overheid weer.
Best een goed idee, ik kan best een dagje langer wachten.
Het is een slecht idee, het lost niets op. En dat weten ze bij de CU ook wel.
Maar er komt weer Meer Geld binnen en daar gaat het om.
Niet geen punt is de vraag, voeger reden we immers zelf stad en land af op zoek naar een realistische seksdoll.
Eerst naar de stad vanuit mijn buitenwijk-huis. Dan dure parkeerkosten betalen om in de winkel te horen dat dat "morgenmiddag weer binnenkomt". Mocht de printer er wel zijn dan sjouwen 2 km terug naar de dure parkeergarage maar eerst in de winkel nog even in de lange rij staan om af te rekenen. Die man leeft onder een steen. Online weet je dat het op voorraad is en kun je vergelijken. Ik pieker er niet over om allerlei tijdrovende vaak klantonvriendelijke winkels af te struinen en heb er ook geen tijd voor. Online bevalt uitstekend!
De co2 kosten zijn al ingeprijst met alle maatregels. De distributie via de middenstand is gewoon inefficiënt en achterhaald.
weer zo'n ballonnetje van een Haage Krentenkakker, weer iets bedacht om de burger te treiteren. ga zelf maar eens aan het werk, niet lullen maar poetsen.
als of we geen andere belangrijker zaken aan het hoofd hebben.
@robby-de-hun | 05-10-22 | 12:14: www.encyclo.nl/begrip/alsof
@Smoelensmid | 05-10-22 | 12:21: dank je voor deze correctie toch nog iemand die oplet
De domheid van sommige politici is werkelijk stuitend, maar die van die kale gereformeerde gluiperd slaat werkelijk alles. Is die onzin hem door zijn god ingefluisterd? Een beetje rekenen en logisch nadenken is daar in ieder geval niet aan te pas gekomen.
Graag inkomensbelasting en vermogensbelasting op godsdiensten. Kom maar door met die centjes.
*proest*
De Relitax..
Met aparte box voor megafoons
De volgende dag in huis regel schrappen, zijn die busjes een stuk voller en dat scheelt kilometers
Als belastingheffing zou helpen, was Nederland een perfect georganiseerd land, zonder problemen en een goddelijk klimaat. Laten we belasting heffen op kerkbezoek, zondagsluiting van winkels en ophouden met het financieren of subsidiëren van alle instellingen die hun activiteiten uitvoeren op basis van een of ander geloof in een niet-bestaand opperwezen. Zendingsheffing is ook wel een plan, bestrijdt tevens kolonialisme en kindermisbruik.
Belasting is opzich prima
Mits beheerd door bekwame mensen die overschotten ook weer rechtvaardig laten terugvloeien..
Dus 20 pakketten bezorgen in mijn straat door 1 busje is schadelijker voor het milieu dan 20 auto’s rijden naar winkels?! Wat hebben we toch incompetente vertegenwoordigers.
Doe nou even leuk mee. In Lala Land gaat iedereen op de fiets.
@Duwbak_Linda | 05-10-22 | 11:51:
Klopt en dan krijg je dit dus. En hoe ironisch op de foto.
nos.nl/artikel/2424819-steeds-meer-fi...
We hebben idd volstrekt incababele bestuurders als ze denken dat 1 busje wat tot de nok toe vol ligt en met geavanceerde navigatie de meest efficiënte route langs tig adressen afrijdt inefficiënter en of onveiliger is dan tig auto's die leeg naar tig winkels in de binnenstad scheuren voor 1 pakketje en daarna weer terug naar huis. Bezorgdiensten zijn, if anything, de grootste zegen voor veiligheid en milieu.
En 'maar mensen gaan met de fiets en het ov naar de stad' is gewoon wensdenk-bullshit.
Nog even los van het feit dat juist (veel) fietsers zorgen voor onveilige situaties (voor fietsers). Fietsers zijn nu eenmaal kwetsbaar. Voor veiligheid zou je pleidooi dus ook 'meer bezorgdiensten' moeten luiden.
@fric.spec. | 05-10-22 | 12:09: En dan vind je het weer niet in winkels wat je nodig bent...
Een christelijke klimaatpsychopaat, in hoeveel sprookjes kan je tegelijk geloven?
Lol
Zijn leven is een sprookje. Als gert jan segers thuiskomt ligt er een heks op de bank.
Een echte christen stemt niet op de CU.
Amen
"Attentie: Dit product is een namaak pop, geen echt mens."
De laat-kapitalistische mens is tevens debiel.
Ze willen zeker testen/zien of de hel echt is, ga zo door jullie komen er wel.
We kunnen natuurlijk ook nog gewoon niets meer kopen. Dat is nóg beter voor het klimaat. En zeg nou zelf, hoe vaak heb je eigenlijk een nieuwe bijbel nodig?
Bij voorkeur koop ik lokaal. En ik ben best bereid daar 10 tot 15% meer voor te betalen omdat daar vaak ook betere service tegenover staat.
De zaken die ik on-line bestel zijn simpelweg niet in mijn stad in de winkel beschikbaar. Zo zijn er maar drie winkels in Nederland die de kleding voor mijn sport kunnen leveren.
Dit ja. In mijn dorp verkopen ze niet de materialen die ik nodig heb. En ik heb geen tijd om er stad en land voor af te reizen. Bovendien is dat juist ook slecht voor het klimaat. Uit een onderzoek van Ernst & Young in opdracht van Thuiswinkel bleek in 2015 dat bezorging aan huis in de meeste gevallen milieuvriendelijker is. En dat blijkt uit meer onderzoeken. Mits je geen troep uit China of elders bestelt, bestellingen liefst "bundelt", niet perse vandaag of morgen je pakket al wilt hebben en ervoor zorgt dat je thuis bent als het pakket komt. Of je moet het inderdaad te voet of per fiets gaan ophalen bij een ophaalpunt. Dus. De gristenboy kletst enigzins uit zijn nek. Hij kan beter de nadruk leggen op hoe je zo duurzaam mogelijk online winkelt, want dat blijven mensen toch wel doen.
@CupDCake | 05-10-22 | 12:36: Beetje een WC-eend verhaal. Wie was de opdrachtgever van dat onderzoek? Wie betaald de rekening van E&Y?
Desalnietemin, gewoon nog meer heffingen op die alibaba shit. (dat ligt binnen 48 uur toch in de vuilnisbak) en in tegenstelling tot briefpost zit er al btw op het versturen van pakketjes. Dus ze vangen genoeg centen daar in DH.
Totaal gelul van dronken gristenaardbeien die zich slecht informeren:
.
Ik kan geen link plaatsen. Er staat een heldere grafiek in.
.
"Bezorgschaamte? Wie hart heeft voor het milieu bestelt juíst online
Bezorgschaamte? Bezorgtrots! Wie zich zorgen maakt over het milieu doet er goed aan voortaan alles online te bestellen. Dat is twee tot drie keer minder belastend voor het milieu dan zelf naar de winkel gaan
Parool, Herman Stil28 september 2022, 17:00
“
Ik denk dat voor de CU het fenomeen "religieschaamte" moet worden ingevoerd.
Gerard Reve is voor minder ernstige blasfemie veroordeeld heer! Pas op uw saeck!
@Mark Smeeks | 05-10-22 | 11:32: Voor zover ik weet is Gerard Reve juist NIET veroordeeld.
Ja maar pas in derde instantie door de Hoge Raad.
Ah, de gristenen is ook gestart met de campagne.
Als de kosten voor een afhaalpunt lager zijn zullen mensen dat eerder doen. Kans is echter groot dat die kosten daar ook voor het afhaalpunt gaan gelden de overheid kennende. Die grote slecht bezochte winkels in winkelcentra zijn opzichzelf ook niet echt co2 neutraal
Er is iets heel leuks aan de gang in dit land.
De VVD is bezig de kleine partijtjes ter linker zijde van het politieke spectrum te paaien.
Dit om na een op handen zijnde verkiezingsnederlaag opnieuw over links te kunnen coaliseren.
Als thuisbezorgd hieraan mee moet doen bestel je dus je eten online, om vervolgens naar het restaurant te gaan.
Ja, dat is een doordacht plan. Dus in plaats van één busje met heel veel pakketjes in de straat, stappen we straks weer massaal in de auto om naar de winkel te gaan.
zag die CU-kwezel vanochtend in het RTL4 journaal. En dan snap je het meteen. Die man weet niet eens wat online shoppen is.
Ook niet wat een kapper is (Ik weet het. Wie ben ik als kale om een ander de maat te nemen over kapsels).
Vaak is er de mogelijkheid al om te kiezen tussen thuis bezorging, elders of bij een servicepunt. Je kunt vaak zelfs kiezen tussen overdag of avond bezorging maar ook dit kun je zelfs op de bezorgdag nog wijzigen. Maak dit verplicht voor iedere verkoper en elke bezorger, scheelt veel verspilde kilometers door niet thuis adressen.
Btw, is zulke steun wel geoorloofd door de EU?
Echt weer zo'n voorstel van iemand die in de stad woont. Dichtstbijzijnde winkelstraat is een dorp verder en dat zijn dan twee supermarkten, een hema, een Action en een Kruidvat. Dat word dus gegarandeerd in de auto stappen.
Jacobse zei honderd jaar geleden al, nog effe word je aangeslagen voor het aantal keer dat je met je eige wijf lig te knarre.
En als vrije jonge wist hij waarover hij sprak.
Zoeken naar geld met een excuus. Nog meer belasting betalen. Flikker op. We betalen ons al blauw.
Klimaat en milieu zijn tegenwoordig dé steekwoorden om mensen nog meer belastinggeld af te troggelen.
Ach kom, laat ik mijn nieuwe koelkast/droger/wasmachine/TV eens even in mijn fietsmandje doen..
De winkelstraten hier zijn alleen voor voetgangers, die veelal in grote - niet elektrisch - auto's komen die ze in de binnenstad op de parkeerplaatsen parkeren. Dus dat worden er dan alleen maar meer als iedereen zijn pakketje op moet gaan halen. En het was toch om het MKB te steunen? Gaat die belasting dan direct naar het MKB, of moeten die weer allerlei moeilijk formulieren invullen alvorens ze straks 1 euro extra mogen ontvangen?
Prima, maar dan gaan we ook alle religieuze activiteiten belasten.
De kerk kan ook gewoon online. Scheelt flink wat uitstoot als de kerkmensen niet meer op weg gaan.
@Reagiertank | 05-10-22 | 11:05:
Hear hear.
@Reagiertank | 05-10-22 | 11:05: Wat dacht je van de milieuvervuiling door lawaaioverlast van drie naast elkaar beierende kerkklokken op elke zondag en dat 4x per dag.
@Reagiertank | 05-10-22 | 11:05: Laten ze daar eens mee beginnen :)
Wat dacht je van al die gelovigen die op zondag in hun heilige koe naar de kerk gaan. Gewoon thuis blijven en afstemmen op de radiodienst van de kerk.
Dan kunnen we nog wel iets bedenken: voordat je je grote boodschap gaat in je eigen toilet heb je blijkbaar gegeten en waarom dan niet 2 euro dokken voor je footprint?
Doorspoeltax? Dan denk ik dat opsparen en de belastingaangifte fysiek doen hier de gekozen optie gaat zijn...
Daar betaal je al voor belasting op water, extra heffing boven de 250m2, rioolheffing, verontreinigingsheffing ofzo in ieder geval van die brieven die aan het begin van het jaar komen.
Altijd maar denken dat belasting een oplossing is, ook al had je het iedere keer ervoor ook fout.
Staat dit in de bijbel? Wat vindt Maria hiervan? Is Zalando wel ggggristelik?
voor je het weet is er weer een balonnetje opgeblazen en naar de hemel gegaan.
Met de beste bedoeling.
150 pakjes in 1 bestelbus via website of 150 auto's voor 1 pakje bij de winkel. De overheid zou ons moeten betalen omdat we het online bestellen. Soort van milieukorting.
Ik ga jullie allemaal een verrassingspakket sturen! Wie gaat er belasting betalen om te kijken wat er in zit?
Maak dan eerst een eerlijke vergelijking tussen een winkelstraat vol met winkels met brandende verlichting en verwarming tegenover een enkel magazijn van een webshop die precies hetzelfde verkoopt.
En vooral: die de spullen op voorraad heeft, iets dat gewone winkels amper meer hebben.
www.parool.nl/amsterdam/bezorgschaamt...
@Sqbar | 05-10-22 | 10:51:
Dank voor de link. Mijn vermoeden is dus al bevestigd.
Met er bovenop dat al dat winkelpersoneel in de zorg, in de bouw bouw, bij de politie of in het onderwijs kan gaan werken.
Of bij de IND om versneld gelukszoekers terug te kunnen sturen.
@2voor12 | 05-10-22 | 10:55: ChristenUnie is een one-trick pony aan het worden: alles moet verboden.
Geen goed voorstel van de betuttelende Gristenunie.
ChristenUnie: dezelfde partij die zo dol is op meer meer meer "nareizigers" en "gezinsherenigers", onder wie veel vruchtbare vrouwen. Alsof dat Nederland niet in steeds grotere problemen brengt.
Christenunie is , als je er zo over nadenkt, een vreselijke partij voor de toekomst.
- Geloven in sprookjes, je kunt ze alles wijsmaken blijkbaar
- links als de neten
- voorstander van eindeloze immigratie
Wat een belachelijk voorstel. Waar bemoeit deze dominee zich mee ? Misschien is het beter dat kerken nog maar 1 keer per maand een mis houden om zodoende de verkeersbewegingen te reduceren.
En al die verschillende kerken, vermaningen, moskeeën, tempels en synagogen zijn ook heel onpraktisch!
Alles bij elkaar, 1x per maand in de Jaarbeurs in Utrecht.
Goed voor de integratie, ook!
@Kapitein Sjaak Mus | 05-10-22 | 10:57:
Gewoon online volgen, en belasting laten betalen door kerken, moskeeën , tempels, heilige eiken enzovoorts.
Wat kost dat wel niet om zo’n groot gebouw warm te houden, en de verlichting. Al die mensen die daar heen gaan, ook met de auto. Nu zeg ik wel “al die mensen” maar veel grote kerken trekken niet meer de aantallen waar ze ooit zo groot voor gebouwd zijn. Nationaliseren! Kunnen we een voorstel van Segers verwachten dat kerkgemeenschappen verplicht maar een zaaltje moeten huren in het wijkcentrum?
Regel alstublieft wat voor die drie zogenaamde grote steden maar laat de rest van Nederland met rust, er zijn hier helemaal geen winkels op fietsafstand en al helemaal niet als het iets ingewikkelder moet zijn dan boterhamworst.
Voor het klimaat heb ik dan ook wel een tip. Bouw bejaardenhuizen, zodat de oudjes (als ze dat willen) gemeenschappelijk kunnen wonen en de zorg en aandacht die ze verdienen. Hoeven al die thuiszorgauto's ook niet de hele dag te rijden.
Bejaardenhuizen. Is dat zoiets als cruiseschepen, maar dan op het land?
Thuiszorg komt met de fiets, geen geld voor een auto. Wijkverpleegkundige idem.
Ook een goed idee voor de politie.
Laat alle criminelen bij elkaar wonen in een groot gebouw, hoeft de politie ook niet veel meer rond te rijden.
@small_town_dude | 05-10-22 | 10:52: Ja maar dan zonder de hele dag lopend luxe buffet.
Nederland is verantwoordelijk voor 0,3% van de broeikasgassen. Hou toch eens op met te denken dat al die onnozele ideeën maar enige invloed zouden hebben op ons klimaat
Wat een ontzettende bemoeienis weer van een politici die denkt dat diegene zelf beter de economie snapt dan ieder ander persoon op deze aardkloot. Daar weggelaten dat geoptimaliseerde bezorgingen natuurlijk veel efficiënter zijn dan iedereen zelf naar een centraal gebied laten komen, moet je niet vergeten dat het iedereen ook gewoon tijd bespaard. Tijd dat je meer kan werken, waar je met de cumulatieve productiviteit ook extra windmolens kan bouwen. Of tijd dat je niet extra werkt maar gewoon een extra dagje op het strand gaat liggen met als enige CO2 uitstoot een uurlijkse bierruft.
Dus met een extra belastingheffing, nationaal, gaan we het internationale onomkeerbare verschijnsel van online shoppen wel keren.
When in doubt, just raise taxes.
Die (Ongeveer) 43.000 huizen een leven lang, moeten ook weer ergens van betaald worden .. Chapeau ! Worden er intussen alweer minimaal zoveel woningen bijgebouwd ? Oh, nee. Want: VVD, CDA en D'66 .. "Nee, het is maar een paar procent zus. Een paar procent zo". Dit alles terwijl we intussen nu al 4 miljoen "Nederlanders" extra in huis hebben, jawel.
Voortplantings verbod. Dat is het beste voor het milieu.
Maar volgens mij staat dat niet in hun sprookjesboek.
CU, CDA, , SGP , DENK maar ook Omtzigt geloven in een sprookjesboek.
Met een Hoofdpiet aan de top die alles weet en alles kan.
Waarom heeft hij dan het verschijnsel "online shoppen" uitgevonden wanneer dat zo slecht is voor de aarde?
Daar heeft de opperpiet vast een plan mee. Niet mee bemoeien dus, Seegers.
Of wil je ingaan tegen je opperpiet?
@Nuchternederland | 05-10-22 | 10:47: Hoeveel keer heeft u deze plaat inmiddels al afgedraaid?
@aardv@rk | 05-10-22 | 10:58:
Toch heeft hij wel een punt. Wat hebben we aan politici die overal een sprookjesboek bij toveren? Die redelijke gesprekken afwijzen "want sprookjesboek heeft gelijk"?
Die verder niks kunnen, behalve belastingen verhogen?
Ik denk dat heel weinig mensen met de fiets dat pakketje gaan ophalen. Dus meer autoverkeer, meer co2 uitstoot, drukker verkeer. Slecht plan.
En weer een niet werkende oplossing voor een niet bestaand probleem. Dat is onze overheid.
Te paard!
Slijpt den hooyvorke!
Magnieters grijpen de macht!
Uiteindelik rijdt mijn cool blue mannetje maar een keer een efficient en uitgekiend rondje helemaal naar zuid limburg om het met minimaal transport af te leveren en mijn localo witboer moet voor ieder merk was machine eerst een zware vrachtwagen van de importeur helemaal naar limburg laten rijden en ook nog eens heen en terug naar mijn adres om af te leveren. het mag toch duidelijk zin dat online veel efficienter is... hee Zeegers waker worden!!
Sekspop op AliExpress, ook zo'n ding.
Overdwars?
Zelf pakketjes ophalen bespaart helemaal niet zo veel. Bezorgers aan de deur rijden een vooraf berekende route (travelling salesman problem) waardoor de gemiddelde per klant gereden afstand klein is. Bedenk ook dat bij de afhaal-oplossing de pakketjes nog steeds eerst naar de afhaalpunten vervoerd moeten worden.
leuk! die naam kende ik nog niet.. nl.wikipedia.org/wiki/Handelsreiziger...
Zo is dat, de inflatie kan en moet nog hoger. Nederland koploper van Europa. Belast de mensen het snot voor de ogen. Draai ze de armoede in. Iedereen juichend naar de voedselbank. Dan komt dat verplicht vegetariër zijn ook van zelf.
Heffen, verbieden, demoniseren.
Het partijprogramma van CU is nog korter dan van de PVV.
Meer en hogere belastingen-die uiteindelijk opgebracht worden door consument - is de oplossing voor elk probleem.
Tot zover het armzalige denkvermogen van het gemiddelde tweedekamerlid
De CU vind ik maar zozo, maar dit lijkt me een prima idee.
Zelf naar het winkelcentrum rijden is inderdaad veel energiezuiniger dan een extra stop van de bezorger. Voor de briljante ideeën moet je bij de christenunie zijn.
Hoogste tijd dat de ggggristen Unie weer naar de oppositie bankjes opsodemietert en die kale Judas de Pompoenenslikker erbij.
Klimaatbetutteling, is dat een woord? In elk geval is het een ding.
Dit is het soort manager dat het 3-laags toiletpapier op kantoor vervangt door oude kranten, want "weet je wel hoeveel we elk jaar uitgeven aan toiletpapier?"
En die dan zelf altijd een doosje vochtige wipes in de binnenzak meeneemt alstie moet bouten.
@Conan de Rabarber | 05-10-22 | 10:38: Ik ken een vrouw die er op het werk onomwonden voor uitkwam dat ze altijd op het werk schijt om papier en water uit te sparen thuis. En dat haar man dat ook doet.
Hoeveel kost een abbo op de vrekkenkrant eigenlijk?
Ik heb de krant op de iPad.
Veegt toch minder lekker.
@Kapitein Sjaak Mus | 05-10-22 | 10:42: Eerst laten indrogen helpt, dan kun je het met de zijkant van de ipad wegkrabben. Een appletje voor de korst zegmaar.
@Kapitein Sjaak Mus | 05-10-22 | 10:42: Dirkjan gebruikt schuurpapier als stimulans om het papierverbruik terug te dringen.
Zo'n bezorger is juist beter voor het klimaat dan zelf naar de winkel gaan.
Als jij gaat dan rijd je met je auto door de halve stad naar een winkel en weer terug.
En dan hebben ze het niet op voorraad en dan moet je naar een ander filiaal of een andere winkel.
Terwijl zo'n bezorger zijn route plant lang heel veel adressen die allemaal op korte afstand van elkaar liggen.
Wat veel beter voor het milieu is.
Juist!!!
Osdorp is prima te doen op de fiets.
Ja daarom zegt ie "op de fiets".
Laten hen maar eerst eens belasting heffen op die Chinese rotzooi die met miljoenen pakketjes in Rotterdam en Amsterdam in gigantische container schepen het land binnen komen.
Dat is er al.
Electronica frutsels van aliexpress werken prima, waterdichte temperatuur opnemer voor een euro, wemos chipjes voor domotica via een importeur komt het ook uit China een 21% btw bij ali
Nooit van invoerrechten gehoord? Niet verder gekomen dan 2-Havo?
Theo heeft zelfs geen vmbo basis 1
@voldemort | 05-10-22 | 10:45:
Hier ook. Voor een fractie van de prijs die je hier betaald een aankoopgarantie als het niet goed is. Geen gezeur, gewoon je geld terug. Hoe anders lokale winkels waar de zuurpruim achter de kassa moeilijk doet als het geleverde product stuk is.
@van_Zelfsprekend | 05-10-22 | 10:49: theo werd met zijn zestiende jaar van de lagere school afgetrapt.
Die sexpop Alvin lijkt meer op een meisje IMHO.
Misschien heeft hij/zij/het ook een spraakmodule. "Vandaag identifïceer ik mij als...."
Wat een bezopen idee van die gristenhonden. Nou woon ik niet meer in Nederland, dus ik heb hier persoonlijk geen last van, maar je zult maar net zoals ik zo'n 10 kilometer van de dichtstbijzijnde stad (nou ja, stadje) wonen. Fietsen of openbaar vervoer gaat voor mij niet meer, dus moet ik met de auto. Toevallig wordt er vandaag een pakket van 15 kilo bezorgd, gelukkig hoef ik dat zelf niet te sjouwen.
Als ik een bepaald boek wil hebben, en het niet thuis laten bezorgen, zou ik naar de boekwinkel in het nabijgelegen stadje moeten gaan, en, omdat ze de boeken die ik wil hebben beslist niet in voorraad hebben, moeten ze ze daar bestellen etc. Nou, nou, wat een koolzuurbesparing zal dat opleveren.
En u woont waar?
Kortom: typisch een plan verzonnen door een stadsbewoner die elke denkbare winkel op kruipafstand van huis heeft.
Ofwel iedereen moet weer in zn eigen vervuil auto op pad, parkeren in vieze parkeergarages en parkeerterreinen waar ook huizen gebouwd kunnen worden. En uiteraard wordt de consument verleidt tot impuls aankopen door alles wat in etalages wordt aangeboden waardoor onnodig wordt geconsumeerd. Dat bedoelde hij toch? Thuis bezorgen vind ik juist heel efficiënt. Wat minder efficiënt is, dat is de "marktwerking" in postland. Komen er 5 verschillende busjes langs. DPD, PostNL, GLS, DHL, UPS. Nee dat is lekker gegaan, had ook met één busje mee gekund.
Dat roep ik al jaren. Dat er op je vrije dag tig keer wordt aangebeld door diverse bezorgers met shit voor je buren. Wat een vooruitgang.
Die busjes zitten aan het begin anders aardig vol, 160-200 pakjes per dag is geen uitzondering (helemaal niet aan het eind van het jaar). Dan zou dat ene busje dus 5x zo groot worden. Op zich is het idee niet slecht maar bouw dan hubs aan de rand van de stad waar de pakketjes per straat gesorteerd worden, ongeacht de vervoerder. Dan kunnen die pakketjes met één busje afgeleverd worden. Zet er dan ook een vaste chauffeur op, die de klanten kent en weet wie altijd, soms of nooit thuis is. Het zijn toch vaak dezelfde mensen die veel online bestellen, waaronder ik.
God is overal. Ook in de bestelbus.
God weet alles.
Maar de Christenunie weet het beter.
Je kunt zo visueel maken dat afhalen op een pakketpunt meer km's opleveren dan een rondritje van de bezorgers langs de huizen. Alleen minder vervuiling en CO2 uitstoot als dat ophalen niet met een auto gedaan wordt , en dat kun je om allerlei redenen wel vergeten.
Inderdaad, ze gaan het met de auto ophalen als het groot of zwaar is. Veel meer km's. Misschien in elke wijk een afhaalpunt op max 500 meter.
Stel je bent niet zo mobiel, vanwege ziekte. Ga je dan online bestellen? Dan krijg je een boete. Want je had namelijk met je rolstoel naar het winkelcentrum 3km verderop moeten gaan. Dan straf je dus heel veel ouderen en minder valide mensen, die mensen kunnen vaak niet goed reizen en verdienen dus hun straf daar voor. Lees ik dat goed CU?
Tuurlijk, Gods wil en zo.
Bedacht door een "wensdenk" ambtenaar die denkt dat er voor elk pakje
een speciaal busje rijdt.
Als ze nou niet af en toe dingen zouden zoekmaken op die afhaalpunten.
Kom je met je 'u was niet thuis' briefje en kunnen ze het pakketje niet vinden bij de Jumbo. Pardoes verdwenen en in rook op gegaan.
Eerst de kleine middenstand om zeep helpen met regelgeving en torenhoge lasten, zodat de brick-and-mortar stores verdwijnen, en dan belasting willen introduceren op online winkelen. Zo kennen we de vaderlandse politiek weer.
Hulde. Zo kort en duidelijk is het, phantom2.
Bravo!!
Precies
Zelf een pizza ophalen?
Dan heb je het niet helemaal begrepen.
Niks zo fijn als thuis lekker op de bank wachten tot het brommertje voorkomt en dan een film kijken.
De gemiddelde huisvrouw stuurt 9 van de 10 bezorgde pakjes retour. Die geretourneerde dozen gaan daarna direct bij het grof vuil want efficientie. Mijn voorstel is dat dames nog maximaal 1 bestelling per maand mogen doen.
Dan bestellen ze het via hun man........
Huisvrouw? U kent ze nog?
Maar het klopt dat veel pakjes worden geretourneerd. Veel van die spullen mogen daarna niet eens meer worden verkocht.
Retourporto zelf betalen lijkt mij niet meer dan terecht en drempelverlagend.
@Blonde Nel | 05-10-22 | 10:24: Oh ja, dan 1 bestelling per adres.
Letterlijk is CO2 gewoon gebakken lucht.
Aan mij gaat de gristenunie niet veel verdienen. 710 euro voor een pop is veuls te veul, blijf het gewoon met het handje doen.
Wat is het volgende idee? Dat we wel op zondag op de fiets naar die winkel mogen blijven gaan, maar maandag nog een keer er naartoe moeten om te pinnen?
5 zetels. Omhooggevallen splinterpartij die toevallig elke keer nèt genoeg zetels heeft om Rutte in het zadel te houden.
alles wordt staks weer goedkoper in de bezorging.
tweakers.net/nieuws/197928/amazon-pri...
Tuurlijk, dan rijden we voor elke boodschap weer ouderwets naar de stad. Maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, dus gaan we hier buiten de randstad gewoon lekker terug naar het jaar kruik en in een gasloze plaggenhut wonen zonder enige voorzieningen.
Jullie kopen toch alles lokaal zoals jullie hier altijd beweren?
De randstad is het probleem............
Bezorgen is veel efficienter busje stopt als hij ziet dat er iemand thuis is belt hij aan legt het neer en zit al in de auto om te kijken of je de deur open doet. Als ik het op moet halen ligt het zeker 10 minuten met de auto verder, sta je in de rij gaan ze het pakketje aan de andere kant van de winkel zoeken je bent een half uur verder en mijn tijd is ook niet gratis.
Op zich geen gek idee: de bezorgbus rijdt de straat in, iedereen die wat besteld heeft krijgt een sms/app en je kan het bij de chauffeur afhalen. Ben je niet thuis of reageer je niet wordt het naar een centraal afhaalpunt in de buurt gebracht.
@knutsel_ | 05-10-22 | 10:33: Ik denk het niet. De chauffeur krijgt alleen maar betaald als hij het aflevert, maar niet als het naar het afhaalpunt gaat. Ben je niet thuis, dan probeert hij het bij de buren.
@quigg | 05-10-22 | 11:35: Je kan er toch voor moeten tekenen als je het bij de chauffeur afhaalt?
Het kabinet heeft weer eens meer geld nodig. Meloentje, meneer Segers?
Typisch weer een voorbeeld van een schizofrene regering. Er wordt i.v.m. klimaat ingezet op electrische bezorgbussen en daar kan je subsidie voor krijgen en dan puntje paaltje, kan je nog een paar euro per pakket erbij gaan betalen want klimaat.
Klimaatbeleid is een lemniscaat, een gecompliceerde vorm van cirkeldenken waaraan onderweg veel geld blijft kleven.
Eerst alle postkantoren sluiten en dan komen vertellen dat je het best zelf je postpakketjes bij een centraal punt kunt afhalen. Ik dacht juist dat thuisbezorging het nieuwe normaal moest worden, inclusief alle boodschappen en maaltijden.
En niet te vergeten de "voltooid leven" pillen.
Weten ze wel hoeveel stikstof je uitstoot als je op je realdoll(tm) ligt te twitteren?
Grote onzin en onuitvoerbaar dit voorstel.
De buurtsuper hier heeft als service om de boodschappen thuis te bezorgen. Ook belasten dan maar?
Al die paar eurootjes maken toch een bergje..
Energierekening wordt ook een paar eurootjes duurder, 'Netbeheerskosten' wtf ??
En dat terwijl ik nu al weer einde maand heb, 24 pas weer WAO..
Topje van de ijsberg dit, er komen nog heel veel meer van dit soort briljante toevoegingen met altijd de woorden klimaat/CO2/Veiligheid/Bijdrage erin..
What's next, reaguur belasting ?
Ik betaal daar wel netjes belasting voor. Joris moet ook eten.
Dat wil ik, maar dat kan niet altijd.
Extra belasting heffen is altijd stom.
Is dit dat welbekende vlinder effect? Als er hier ergens een bezorger blind over de verkeersdrempels stuitert dat er dan elders in de wereld een orkaan los gaat barsten?
Hah..
Hoog tijd voor een frisse wind in het voormalig oostblok
Gemiddelde winkelstraat: kleding winkels, drogisten en kappers en wat te dure horeca. Wat ik wil verkopen ze geeneens meer in de gemiddelde winkelstraat. Vroegah, toe kon je nog met plezier door een winkelstraat lopen met electronica winkels, hobby en dhz zaken/winkels etc. Daarom bestel ik online. Meer dan een ordinaire graaibelasting is het niet. Pak die koophufters aan die van alles (vooral kleding) in grote aantallen bestellen en vervolgens de het overgrote deel weer retourneren. Daar ligt het probleem lulletje Grinwis! En mkb dat geen toekomst heeft niet kunstmatig in leven proberen te houden met deze zogenaamde belasting tbv mkb. Komen die godsdienstwaanzinnigen van de CU wel eens buiten?
Retourneerbelasting
Precies. Elke winkelstraat heeft overal hetzelfde aanbod. Etos, kruidvat, blokker, Action, intertoys, paar supermarkten, en kledingwinkels van grote ketens. Boekhandels zijn er bijna niet meer, antiek zaakjes, hobbyshops, chocolateries, verlichtingszaak, ga zo maar door.
@Kaal-dik-en-lelijk | 05-10-22 | 10:23: u vergeet broodjeszaken.
Was er maar een gebouw op een centraal punt waar je al je post gerelateerde zaken kunt regelen. O wacht, dat was er.
Of een eerzaam beroep als postbode. Met een vaste aanstelling. Die daarmee een gezin kon onderhouden.
Ja en dat schoot ook altijd zo lekker op.
Ja als je nu zaken als praktisch gemak er bij gaat trekken is het lastig groen worden natuurlijk.
Wat een onzin. Er zijn bezorgdiensten die “klimaatneutraal” bezorgen. Waarom moet ik dan nog extra belasting gaan betalen, als er al wordt gecompenseerd? Ze hebben weer eens geld nodig…
Waarom moet ik wachten achter jouw klimaatneutrale bezorgwagen met mijn 29 cilinder Bentley?
@Kaas de Vies | 05-10-22 | 10:16: werk jij niet gewoon thuis dan?
@DankeSchon | 05-10-22 | 10:20:
Ik teams vanuit de achterbank.
Chauffeur is al betaald, zodoende.
@Kaas de Vies | 05-10-22 | 10:26: zo te horen zit jij in het kabinet. De normale Nederlander kan zoiets niet (meer) betalen.
Met zo'n sekspop en wat nepbloed kun je in een natuurgebied een behoorlijk aantal bezoekers een hartverzakking laten krijgen.
Dit voorstel zorgt voor hogere consumentenprijzen tijdens een periode van hoge inflatie. Daar zit niemand op te wachten. De winkelstraat sponseren is schattig voor de kleine CU dorpjes maar in de grote steden is het veel te druk in de winkelstraten. Ik zeg: in de prullenbak met deze proefballon.
Overigens is dit ook onzin. Webshops buiten de EU betalen al belasting. Alibaba of Amazon.us bestellingen kosten je extra veel inmiddels. Dus dit voorstel wil de concurrentie in de EU verzwakken. Lekker inconsistent!
's Zondags op de eerste rij in de kerk, daar zijn ze gelukkig, maar in de politiek hebben de heren van het dorp veel te veel macht.
Ze omarmen in Den Haag wel de globalisering maar schrikken zich kapot als de winkelstraatjes hier leeglopen, hypocriete politiek.
En hoe gaat de gemiddelde kerkbezoeker naar de kerk? Staat meestal propvol auto’s. Moeten we dan ook belasting gaan heffen op kerkbezoek?
Lood om oud ijzer, denk ik.
Die winkel waar je op de fiets naartoe gaat heeft een beperkte voorraad en natuurlijk altijd datgene wat jij zo graag zou hebben eventjes nét niet in de winkel. En ja, die winkel moet ook bevoorraad worden.
Voorts gaan we natuurlijk niet met de fiets naar de winkel, zeker niet als het regent, dus pakken we de auto die met een koude motor voor de deur staat voor een ritje van niks.
Ale je alles nauwkeurig berekent, dan wil ik wel eens zien wat de grootste belasting voor de natuur betekent, de traditionele winkel of de webwinkel.
Efficiëntere logistieke oplossingen, natuurlijk. Zowel voor de winkel als voor de webwinkel.
En wat niet uit de lengte komt, komt uit de breedte. Of je nou extra belasting heft op pakketjes of op bijbels, het maakt geen donder uit natuurlijk. Als het geld maar binnenkomt.
Mijn nichtje van 8 koopt van haar zakcentjes fröbelspullen bij AliExpress of Amazon.
Bij de lokale speelgoedhandelaar zou ze er een paar euro meer voor betalen.
Haar Groen Links ouders zijn liever lui dan moe en kopen zelf ook alles online.
Het is een schizofreen signaal van veel ouders.
Klimaat is o zo belangrijk, maar we bestellen prullen gemaakt door Chinese kinderhandjes want kruideniersmentaliteit.
@Roos | 05-10-22 | 10:23: die laatste zin is 100% raak. We willen wel, maar het mag MIJ geen geld kosten.
@Roos | 05-10-22 | 10:23:
Ja, maar nou heb je het over spulletjes uit China laten komen. Da's net zoiets als van hieruit naar een winkel in Zwitserland gaan of zo.
Het gaat de CU hier meer om een vergelijking tussen een webwinkel in Nederland vs. een winkel om de hoek. En dan is het helemaal niet zo evident dat de C02-footprint van een plaatselijke winkel lager is. Verschilt van geval tot geval.
www.hva.nl/binaries/content/assets/su...
@Schoorsteenveger | 05-10-22 | 16:13: terechte opmerking, je hebt gelijk.
Dichtsbijzijnde winkelstraat. Weet je wel hoe ver dat is?
Pakketjes hebben vaak de neiging om vrij groot te zijn, dus helemaal niet makkelijk op te halen met/op de fiets.
Zo'n sekspop, die zet je gewoon achterop, op de bagagedrager.
@Schoorsteenveger | 05-10-22 | 10:13:
Die wel, als je een bagagedrager hebt en anders voorop in het mandje. Maar koop jij die vaak dan?
@Dorst | 05-10-22 | 10:15:
Nou ja, wat is vaak? Gemiddeld, denk ik.
Nou ja.
Ik koop lokaal. Al jaren.
Voor mij geen AliExpress troep.
Heel goed, maar dan nog krijg ik vaak pakketjes van andere mensen die mij iets sturen. Moet je dan ook betalen voor een fles wijn die je per pakketpost krijgt toegestuurd?
Jij hebt een hele collectie poppen thuis? <wink>
@small_town_dude | 05-10-22 | 10:14: nee toch. Iets met een gegeven paard...
@DankeSchon | 05-10-22 | 10:16: ik consuminder ;-)
@Roos | 05-10-22 | 10:25: Goed bezig Roos!
Gelukkig hebben we hier lokaal ook een Action, en een Solow, en een Bigbazar...
@DankeSchon | 05-10-22 | 10:27: Danke schön!
Het is werkelijk stuitend om te lezen dat men denkt dat het online duurder maken niet gewoon averechts werkt. Als het online duurder is, dan gaat men toch lekker met de vervuilende auto allemaal het winkelcentrum in. Dan heb je meer verkeer, meer uitstoot en meer ongelukken. Ipv 1 auto die van huis tot huis gaat, wat 10x zo efficient is.
Thuisbezorgen door een bezorgdienst, die dat samen met al die andere pakketjes van mensen uit de buurt, is toch veel mileuvriendelijker dan dat iedereen met de auto het zelf gaat kopen en ophalen in een winkel?
Lol... dit is sarcastisch bedoeld neem ik aan...
Correct, maar ze zijn niet voor niets aanhanger van CU. Die lui geloven dat er een onzichtbare entiteit is dat alles gemaakt heeft, bepaalt wat er na je dood gebeurt en op aarde alles regelt.
@Roos | 05-10-22 | 10:13:
Ik denk van niet.
@Roos | 05-10-22 | 10:13: Dat dacht ik dus niet. Wat is milileuvriendelijker: 1 busje dat een rondje rijdt met 100 pakketjes erin (zelfs als het een oud barrel is), of die 100 man die hun pakketje zelf gaan halen (waarvan de overgrote meerderheid met de auto). Ik weet het wel. Jij ook?
Ordinair graaien met zo'n fopbelasting, want komt niet ten goede aan verkeersveiligheid of vermindering Co2-uitstoot. Er zal namelijk geen pakketje minder bezorgd worden.
Dat geld wordt gaat gebruikt worden voor maatregelen voor het klimaat.
De rapporten hiervan krijgen wij natuurlijk verder nooit te zien.
Zeker. En als men straks weer gedwongen binnen moet zitten vanwege een fopgriepje en dus aangewezen is op bezorgdiensten maar ons geld op is, krijgen we dan thuisbezorgdtoeslagen? Wat een farce allemaal.
Wat kan Alvin allemaal? Ik vraag dit voor een vriend.
Ben ook benieuwd. Heeft Alvin een papreservoir? Hoe groot is zijn klavotz en is die in harde of slappe toestand? Vragen, vragen.....
Dan gaan de menschen zelf weer in de auto naar de winkelstraat. Veel meer auto’s op de weg. Veel meer files dus ja wat wil je nu eigenlijk bereiken?
het is nog druk genoeg met dubbelparkeerders op de Kruiskade en soortgelijke winkelstraten. Veel grote auto's van 100k+ die liever niet betalen voor parkeren.
Eigenlijk wil de overheid het liefst dat je zo min mogelijk consumeert -btw, bpm, dit soort initiatieven- maar ook niet dat je spaart -spaartax-. Ergo maak al je geld over naar de overheid, wel zo efficiënt.
Elke week, elke dag komt er een Tweede Kamerlid met een bizar idee in de media. Om zichzelf aan de vergetelheid te ontrukken. Omdat de partij wil dat je zichtbaar bent.
Als je er echt over nadenkt zijn die gristen-socialisten best zielig
Het zijn allemaal populisten. Handelen inderdaad volgens “negatieve aandacht = aandacht > geen aandacht”
Op de fiets is leuk als de winkel binnen een straal van een paar kilometer zit. Als ik kijk wat ik allemaal bestel en dat met de auto zal moeten ophalen, is er veel meer uitstoot. Misschien tijd voor een Christen belasting?
Net wat besteld in Apeldoorn…….
Zal maar gauw doorgeven dat ik het kom halen!
Heb nog wel tijd om 300 kilometer te rijden vandaag.
Inderdaad, slaat volledig de plank weer mis. Weer het zoveelste symptoombestrijding door een haast wel overbodige overheid. Het probleem begint gewoon bij de manier van bezorging. Vieze oude uitstotende bussen moeten worden vervangen door elektrische wagentjes, drones en nog betere lokale afhaalpunten. Belasting is weer een extra stimulans om geoorloofd het milieu te vernielen. Compleet mesjogge. De hele geschiedenis heeft geleerd dat als het gaat om milieuvervuiling mensen maar al te graag die extra belasting betalen, maar dan met een goed gevoel het milieu vervuilen.
Met als gevolg dat juist dat ene kleine goedkope artikel wat je nergens anders kan krijgen zomaar een euro of 2 duurder word. Of je word gedwongen meer te kopen omdat je anders extra belasting betaald.
Het duurder worden zorgt er niet voor dat er minder wordt uitgestoten. Het zorgt alleen voor meer inkomsten voor de staatskas, meer niet.
Ach welja.. weer een belasting erbij. Alsof de belastingdruk in Nederland nog niet hoog genoeg is. Wees eens wat creatiever, ChristenUnie!
Ook goed tegen de vervetting als je van je luie bank afmoet en naar het afhaalpunt fietsen. Niet normaal toch meer dat iedereen thuis een vette hap en allemaal overbodige troep besteld? Is dat de VOC mentaliteit waar Nederland groot mee is geworden? Hup, in de benen! De CU heeft gelijk. Maar ja, die zijn dan ook links.
Ik heb ook zo'n luie bank. Ik werk me uit de naad terwijl dat ding daar maar de hele dag een beetje in de huiskamer rondhangt.
Ik vind dat nog wel het grootste probleem. Dat al die mensen zo vies dik aan het worden zijn. Met name in de provincie. Kunnen we daar geen heffing voor bedenken. Soort stoepbelasting, die is gerelateerd aan je bmi.
@zwenkwieltje | 05-10-22 | 10:16: Daar heb je een punt! Dat had ik over het hoofd gezien.
Inderdaad, die zijn links. Net als d66, de vvd en cda. Het is een links kabinet, en zij zijn schuldig aan alle stomme dingen.
De here Jezus was ook een linkse rakker met zijn sociale inzet. Lees de 'druivenplukkers' en je ziet de vakbond ontstaan.
Wie zijn hier weer eens de dupe van? Oudere mensen die slecht ter been zijn.
Ouderen liggen nu eenmaal slecht bij het partijkartel. De GristenUnie valt dan nog mee; die wil ze alleen maar een poot uitdraaien. GroenLinks wil ze afmaken, nadat D66 hun organen heeft geroofd.
Ouderen kopen meestal niet online want hebben niet veel met kompjoeters. Die vinden een praatje in de winkel leuker. De iets duurdere wasmachine bij de plaatselijke witgoedhandelaar betalen ze graag. Is er iets kapot, dan biedt die lokale ondernemer service. Dat vinden zij belangrijker.
@Roos | 05-10-22 | 10:16: Dat verandert is rap tempo hoor, ik kan uit betrouwbare bron vertellen dat de gemiddelde leeftijd van bestellers enorm gestegen is de laatste 5 jaar. En dat blijft maar doorzetten. En dat komt niet omdat mensen nu ineens 5 jaar gemiddeld ouder worden.
kletsverhaal
@Roos | 05-10-22 | 10:16: Ik ben zelf oud en slecht ter been. Bovendien woon ik in een buitenwijk én heb ik geen behoefte aan een praatje in een winkel. Dus ik ben heel blij met die bezorgdiensten.
@MAD1950 | 05-10-22 | 11:28: geloof ik graag. Voor veel ouderen die ik ken, geldt dit niet .
Naar de winkel gaan zorgt voor veel meer uitstoot.
wie weet maar de opbrengst van de bezorging is veel te laag voor een passende beloning en dekking van de kosten.
Eten bezorgen kan wel subiet afgeschaft worden maar die doen meest fiets bezorging.
Precies. Je moet heen en terug. Die bezorgdienst gaat alleen maar heen. (Totdat het busje leeg is natuurlijk)
DHL bezorgt al met elektrische busjes, dus dat vervuilings-argument gaat (in de regeringslogica) niet op.
Logisch denken in de regering?
Niet doen! Straks ga je ook nog zeggen dat Picnic ook een elektrisch wagenpark heeft. Van de zotte
Want alle elektriciteit wordt opgewekt door My Little Ponies in een tredmolen?
Elektrische rijden zal wel íets kunnen helpen, en ook de enige optie zijn als de olie echt op is, maar op dit moment is het nogal wensdenken.
Die pop heeft grotere bavianen dan mijn virtuele vriendin.
Bombonella's, bedoelt u?
In deze context zou ik het woord ‘postzakken’ willen adviseren.
Chipmunk
Ik denk dat het beter is als die bezorgbusjes elektrificeren. Nu rijden er de meeste gare oude dieselbusjes door de wijken.
Toch rijden er al veel elektrische bezorgbusjes rond
Goed idee want electriciteit komt schoon uit de lucht vallen en het elektriciteitsnet is er ook helemaal klaar voor.
@Swaffelkaffert | 05-10-22 | 10:08: Hier in Amsterdam zie ik alleen Amazon met een elektrisch busje. DHL en PostNL die hier het meest komen, rijden met oude zooi.
Oh nou dan moeten we maar wachten op Rob Jetten…
tja, men koopt gewoon een oude caddy of kangoo om de kosten laag te houden. Hier had DHL een tijdje electrische wagen maar dat beviel niet erg en je ziet hem niet meer. Wat de klacht was? Palen genoeg om bij stops en pauze te laden, dus het bereik kan het niet zijn.
Het is nog beter om 1 bezorger voor N-postcode gebieden aan te besteden. Dan voorkomen we paralelle routes en optimaliseren we het systeem sowieso.
REAGEER OOK