Schiphol blijft gierig, dus u blijft wachten
Iedereen is het zat
Benschop is gevlogen, maar daarmee is de aanpak van de Schipholchaos nog niet verbeterd. De luchthaven blijft door een tekort aan beveiligers de leverancier van de langste wachtrijen die niet eindigen bij het lijk van een monarch, maar meer dokken in een poging meer personeel aan te trekken zit er niet in. "Het is op dit moment niet voorzien dat de tarieven omhoog gaan", bevestigt een woordvoerder van de nationale puinhoop aan het nationale ochtendblad. Logisch, want Benschop krijgt uiteraard nog een gouden parachute mee en zijn opvolger ontvangt ongetwijfeld een incheckbonus, dus de reiziger kan de schijt krijgen. Die boodschap is inmiddels aangekomen, want een deel van de zakenreizigers laat Schiphol al links liggen. Die willen gewoon tijdig bij hun vergadering aankomen en weigeren nog langer mee te spelen met de wachtrijroulette die alleen verliezers kent. Ondertussen twijfelen organisatoren van internationale congressen over de bereikbaarheid van Nederland en schrapt KLM ook vandaag weer 42 vluchten. Shithol Airport zit vast in een duikvlucht en de piloot is al uit het toestel gesprongen. Als er niet snel iemand achter de knuppel plaatsneemt en de organisatie richting een andere koers stuurt, blijft deze landelijke schande aanhouden. Mag Lelystad Airport al open?
Reaguursels
InloggenNee. Lelystad mag niet open.
Viel wel mee. Maar een half uurtje of zoiets over gedaan, vlak voor 9 uur vanmorgen.
Waarom zetten ze het leger niet in..?
Die langen rijen komen door die bodyscans die er nu ook zijn voor vliegen binnen de EU,zag genoeg sercurity die mensen van top tot teen checken en dat nogeens voor EU vluchten,NL heeft dat blijkbaar als enig eu land,bodyscans voor vluchten binnen de EU,zover ik weet...
Nou, volgens mij moet je overal door een poortje lopen en daarna wordt je soms gefouilleerd. Ik weet niet of dat verschil maakt in de doorstroming
Die lange rijen komen omdat Schiphol skeer is en voor peanuts personeel wil inhuren voor de lagere functies. Een oitkiering buiten misschien bijstand met flinke aftrek (om wat voor reden dan ook) is prijstechnisch gezien beter dan je rug verknallen in de bagageruimtes van vlieg waggies of mensen ongeduldig vragen hun zakken te legen voor de scan.
@batvoca2 | 19-09-22 | 16:42:
Die standaard poortjes zijn sneller dan die aanbesteedde veuls te dure idiote poortjes die ze op Schiphol hebben. Ik heb genoeg gevlogen in mijn leven en weet precies welke de snelste zijn (up in the air, Lol!). Die klassieke poortjes zijn het snelste en eigenlijk nog beter. Alleen poortjes bij de gate. Heb je dus alleen de mensen die met die vlucht gaan en valt men verder niemand lastig qua rijen. Maar "efficiency" volgens die overbetaalde ingehuurde management consultancy nitwits. Proest.
In januari 2023 komt Eurosonic/Noorderslag weer naar Groningen, met duizenden muziek professionals uit Europa, maar ook daarbuiten. Hopelijk is de chaos op Schiphol dan een beetje voorbij, anders kon het wel eens de laatste keer zijn.
Nou aan Pechtold om Schiphol te laten functioneren.
Als Pechtold aan het roer staat gaat het zeker goedkomen
@Jacktheflipper | 19-09-22 | 16:18: het CBR draait nu ook als een tierelier.
Voor iedereen die denk dat deze Schipholshit ons overkomt: wordt wakker.
Dikkie Dick zit er nog totdat ze een vervanger hebben gevonden en dan duurt het nog maanden voordat de hopelijk eindelijk capabele baas (wishfull thinking) de boel kan regelen dus reken er maar op dat dat gekloot nog een half jaar gaat duren ook ivm lopende contracten. Die kun je natuurlijk ontbinden maar dat kost geld en dan gaan de overheid en de Stopera weer zeiken want die hebben altijd geld nodig om hun pret projekten te financieren. En als ze het dan in eigen beheer gaan doen? Muwahaha. Catch 22.
Hopelijk capabele baas = zetvaasje Pechtold die namens Kaag de boel komt slopen.
@Muxje | 19-09-22 | 15:09:
Zal mij niet verbazen Muxje. Omhoog gefaalde nitwit.
en wie lacht zich helemaal verrot? diezelfde zak hooi die er een puinhoop van gemaakt heeft.. want hij heeft wel miljoenen lekker gecasht en zit op rozen. hij is geheid al aan het uikijken naar een volgend dikbetaalde job.
De staat zou ook gebruik moeten maken van dat leger advokaten om dat geld terug te halen wegens wanprestatie. Ze schijnen het wel te kunnen als het om uitbetaalde toeslagen gaat, dus waarom hier niet bij?
Dacht geen last te hebben van de rij bij Schiphol door van Düsseldorf naar AMS en dan door naar Stockholm te vliegen.
Echter geen rekening gehouden dat Schiphol WEDEROM een verzoek aan de luchtvaartmaatschappijen zou doen om vluchten te schrappen.
En guess what.... de vluch DUS -> AMS werd.... gecancelled. (op vrijdag in de late namiddag)
Dat nadat afgelopen vrijdag mijn vlucht vanuit Praag naar Parijs ook al gecancelled werd ivm de stakingen in Frankrijk.
Gaat goed zo, KLM/Air France.
U zit ook al lang aan uw co2 plafond. Foei
@Vunzigheid | 19-09-22 | 14:43:
Het is 'Fuck Greta' maand. Daar zet ik me keihard (pun intended) voor in.
Er zitten genoeg uitkeringstrekkers thuis die nu minder krijgen.
Trommel die maar op. Geen idee wat ze moeten doen, want vrijwel alles is toch al geautomatiseerd.
Is geen idee hetzelfde als te dom om te poepen maar wel een mening.
Morgen weer voor een prikkie het continent over vliegen voor een paar daagjes weg. Ben benieuwd.
Trouwens, Schiphol is echt een rot luchthaven.
In de afhandeling, passagiers afhandeling en ook is het zelfs chaos in de lucht. Zo druk het is echt opletten geblazen.
Ik zeg ook altijd: Welcome in the whore house at shit hole airport.
Echt altijd?
Normaal kon je altijd zo doorlopen
Ik las laatst een reaguursel van u en hoe zei u dat helemaal niet.
@leisure suit larry | 19-09-22 | 13:57:
Ok ok, vaak! Maar niet tegen passagiers hè.
Daar werk ik niet. Gelukkig.
@frickY | 19-09-22 | 14:42:
Waarschijnlijk heb ik het toen gehad over de vrachtafhandeling. Zou kunnen.
Laatste eer bewijzen aan Dick Benschop???
Via Zestienhoven dan maar.
Waarom zegt niemand op het ministerie, dan regelen we ff tijdelijk wat extra mensen van Defensie, Marine, etc.
Jetten krijgt een rolberoerte als de KLM die vieze vluchten weer kan uitvoeren. Mits hijzelf moet vliegen uiteraard.
Mijn idee, Koninklijke Marechaussee is de beste keuze.
Dat zou Schiphol zelf ook kunnen doen, mr ze hebben alles voor een prikkie aanbesteed
Omdat Defensie er niet is om de problemen van een privaat bedrijf op te lossen.
er staat al best veel marechaussee op schiphol. de mannen met de machinegeweren en kogelvrije vesten. Maar zij zijn ook nodig aan de grenzen, in de havens, en we hebben er niet voldoende, want bezuinigingen de afgelopen 30 jaar.
Ja want militairen zijn er om jou op vakantie te laten gaan. Ik zou direct mijn kistjes aan de muur hangen. Waarom zetten we het leger niet in als we een blessure is bij Ajax? Of als stratenmakers? Of als onderwijzeres? Het leger, je kan er alle kanten mee op.
Overigens, valt me al vaker op, de anti-Schiphol/minder vliegen etc. club is wel heel sterk aanwezig op GS. Ik vermoed dat Milieudefensie en de overige gesubsidieerde pandhouders hun personeel hier in zetten.
Anti onbekwame geparachuteerde baasjes is niet hetzelfde als anti Schiphol.
Afgelopen week teruggekomen met KLM. Ging allemaal prima, nu aanstaande woensdag weer, ben benieuwd!
Het gaat om de vertrekken, niet om de aankomsten.
@goedverstaander | 19-09-22 | 13:21:
Zondagmorgen, 0815uur door security, 0900uur zat ik aan m'n ontbijt met een glaasje cava.
Ik begrijp er werkelijk niks van. Alle passagiers zouden zonder mokken EUR5 extra betalen om van de ellende af te zijn. Klaar. Geld zat om beveiliging en kofferdragers te betalen.
Waarom moet dit zo lang duren?
Nee, er wordt opzettelijk voor deze obstructie gekozen door onze mooie overheid. Minder beveiliging, minder vluchten, minder uitstoot, beter voor de ijsbeertjes.
@goedverstaander | 19-09-22 | 13:20: Schiphol is een private onderneming.
@koeberg | 19-09-22 | 14:30:
Tuurlijk, met als grootaandeelhouder de staat en aan het bewind een oud pvda-er...
> Mag Lelystad Airport al open?
Liever niet. Laten we eerst Schiphol goed regelen in plaats van incompetentie te kopiëren.
Wij zijn toch allemaal EU (tegen wil en dank) en onze staat wil toch dat de markt zijn werking doet. Düsseldorf, Zaventem, Misschien wil Deurne wel wat meer vluchten. Frankfurt is helemaal niet zo ver weg en het is een mooie stad. Vanuit NL een dag van te voren naar een hotel (die vakantie is ook niet gratis) met vaak gratis parkeren en shuttle naar Fraport ( parksleepfly.com) . Nu vlieg ik vanuit München, ruimte, "goedkoop" parkeren met shuttle in de omgeving, in ieder geval goedkoper als in de buurt van Schiphol.
Laat ze toch in hun sop gaarkoken, niet professioneel, de meest onvriendelijke security ever, overpriced. bye bye.
Wat een kuttoppic.
*dromen doet
De burger-kiezers snappen er niets van.
Hoe moeilijk kan het zijn om vacatures te plaatsen voor bagagemedewerkers met een vast contract en normale werktijden en een normaal salaris bij Schiphol.
Alles dat blijft loopt niet weer weg.
Kun je dat van je tekort afhalen.
NS idem.
Zorg idem.
Onderwijs idem.
Politierechercheurs idem.
We zien een patroon...
Het gaat over organisaties die een publiek doel dienen.
En waar de overheid groot aandeelhouder van is.
In een notendop: de overheid kan werkelijk niks anders dan belasting heffen.
@swagmachine | 19-09-22 | 13:47: Plus directeuren parchuteren en vet betalen.
Hoezo gaan mensen überhaupt nog het vliegtuig in. Gewoon een dikke trui aan voor de warmte, via Teams een livestream van het strand bij zo'n corendon-strandbedjesfabriek in Antalya en aan het begin van de avond cafetaria 't hoekje slappe friet en lauwe frikadellen laten bezorgen. De ervaring is hetzelfde, het scheelt alleen wel 4 uur wachten op je vliegende lijnbus.
Zit je alsnog tegen een legging dragende, drollen rapende buurvrouw Truus aan te loeren vanuit je 'vakantieraam'. Wat doet ze nou precies op jouw vakantielocatie, de trut.
De klimaatmaffia breekt dit hele land in moordtempo af. Koste wat kost. De economie en het welzijn van de burgers zijn gedegradeerd tot onbeduidende bijzaken. Wie nog vol durft te houden dat dit land verstandig wordt bestuurd moet levenslang de isoleer in.
Je kunt wel merken dat ik dom ben.
Het verband met beveiligers ontgaat me; ik had op sgool toch beter moeten opletten.
@Kapitein Sjaak Mus | 19-09-22 | 13:14: Denk even na. U kunt het!
@goedverstaander | 19-09-22 | 13:16:
Tja.
Daar gaan we al!
Dénken...
Daar was ik al bang voor
Waarschijnlijk nooit eens iemand de moeite genomen om zijn ticket te bekijken.
- Kale ticket prijs maatschappij
- Schipholheffing
- Beveiligingsheffing
- Koffer prijs
- Vliegtuigbelasting
De vliegreis is goed betaald. Alleen de beveiligers en koffersmijters krijgen het niet.
Zo gaat het ook met de gruwelijk hoge prijzen in de supermarkt. De boeren zien er weinig van terug.
En de directie maar roepen dat ze Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Meer migranten binnenhalen. Zij kunnen prima middels banen in de beveiliging ons land bewaken.
Dat kunnen ze, maar willen ze dat ook?
Is wel lang forenzen van Ter Apel naar Shiphol...
Stel dat ze een vacature plaatsen op geenstijl. Wat zouden we netto willen verdienen voor dat we schiphol beveiliger worden?
Ton.
Plus onkosten en bonus
Ik doe het voor 90K netto, maar dan wil ik ook IPB kunnen vliegen, privium en toegang tot de lounge. Weet niet of dat er standaard bij zit.
Wat je in beslag neemt mag je houden. Handeltje in toiletartikelen en frisdrank ernaast, af en toe een dolk of een fietsketting.
80K, vervroegd pensioen en wenst geen mannen te moeten fouilleren.
@Kapitein Sjaak Mus | 19-09-22 | 13:03:
Oh ja. Ik vergeet nog een vuurwapen en licence to kill.
Was getekend,
Beveiliger nul nul Mus.
@ChatBot | 19-09-22 | 13:09: Zo sta ik er ook in. Verder mogen de te fouilleren dames niet ouder zijn dan 45 en voor minder dan een C-cup kom ik mijn beveiligingspost ook niet uit.
Voor 3500 p/m doe ik het wel, maar wil wel graag een overnachtingsvergoeding krijgen voor een goed hotel nabij Shithol (5 nachten) want ik ga echt niet elke dag 300 km rijden, een vergoeding voor een prima lunch & diner. Twee keer een pauze van 45 minuten per dag. Ik wil zelf bepalen wie ik door laat of gevangen zet. En ik wil een uniform met het recht een wapen te dragen. Tenslotte wil ik een staatsbegrafenis mocht het allemaal toch niet lopen zoals het zou moeten.
Oh, en een nieuwe auto, een blauwe.
@Kapitein Sjaak Mus | 19-09-22 | 13:09: Ah, u was me voor. Prioriteiten stellen, dat kunnen wij.
Buiten die ene dag, 911, zijn er volgens mij nooit meer aanslagen met vliegtuigen geweest.
Wellicht een idee om al die bizarre beveiligingsmaatregelen te laten varen.
Ik teken wel bij het kruisje als dit mij 4uur bespaart.
1x boem en we zijn weer terug bij af.
en de rest van Schiphol is toch al zo lek als een mandje. Een terrorist gaat niet in de rij staan met een bom als hij een vliegtuig wil opblazen. Via Schiphol Oost kun je met een (eenvoudig te krijgen) toegangspasje het terrein op, met je eigen auto. Zelden controle. Er rijden dagelijks honderden conractors met busjes in en uit.
Sinds ik bij het neuken een condoom gebruik heb ik geen enkele vrouw meer zwanger gemaakt. Dan kan ik net zo goed stoppen met condoomgebruik, scheelt ook nog in de kosten.
@small_town_dude | 19-09-22 | 13:04: klopt, ik ben zelfs bij het oude regeringstoestel in de loods geweest, wel legaal, maar er was nauwelijks controle.
@Spring Bruissteen | 19-09-22 | 13:05: je kunt beter helemaal stoppen met vrouwen als je kosten wilt besparen.
Rushdie verwachtte ook niet meer gestoken te worden.
"Buiten die ene dag, 911, zijn er volgens mij nooit meer aanslagen met vliegtuigen geweest " Lijkt me nogal logisch met al die beveiligingsmaatregelen.
Vliegtuigkaping in 2016 en een Russisch passagiersvliegtuig opgeblazen boven de Sinaï in Egypte.
@small_town_dude | 19-09-22 | 13:08:
Daar zit wat in. Dat neemt niet weg dat de redenering van zuurtjeregen een drogreden is.
Goed, komen we het vliegtuig niet in blazen we toch luchthaven Brussel op? Zelfde effect, de rij wachtende mensen op Schiphol is ook een perfect doel voor terroristen. Geloof me.
Wel eens van Lockerbie gehoord?
@bijna_raak | 19-09-22 | 16:38: Dat was ver voor (1988) 911.
Waar is Alexander Pechtold als je hem nodig hebt?
Die ligt in zijn appartement zich suf te copuleren.
Omdat de staat grootaandeelhouder (70%) is beslist die alles. Zo lang MinFin Kaag die luizige vijf euro per uur extra per uur niet betaalt helpt daar geen Benschop of banencarrousselerende opvolger aan.
99,9999999999999999% van de passagiers is gewoon een suffe vakantieganger of zakenlul. De kans dat er een terrorist tussen zit is kleiner dan dat het vliegtuig door een mechanische fout crasht.
De oplossing kan ook gewoon zijn, iedereen doorlaten en steekproefsgewijs wat mensen checken. Ze staan nu kinderen van 4 te scannen alsof het Osama bin Laden zelf is.
De kans dat er een terrorist tussen zit is zo klein, juist doordat ze kinderen van 4 scannen alsof het Osama bin Laden zelf is.
Bij vertrek in Tenerife werd op de luchthaven bij mijn kleine zoontje van 12jaar een monster genomen net boven z’n schaamstreek om te zoeken naar drugsrestanten. Gekken zijn het.
@zuurtjeregen | 19-09-22 | 13:03:
Bij het overstappen in Frankfurt moest ik weer door zo'n explosievensnuffelmachine... Die aansloeg. Meteen Polizei met machinegeweren erbij. Alles onderzoeken. Kortom de aansluitende vlucht (ook) van Lufthansa gemist. Grrr.
U heeft geen idee hoeveel mensen wél bereid zijn hun eigen kroost te gebruiken om een fooi op te strijken.
Deze ongein hebben we te danken aan één en dezelfde persuasie. Maar daarop selecteren bij de beveiliging is helaas geen optie.
Dit jaar al twee keer de trein genomen terwijl ik anders gevlogen zou zijn. Ze bekijken het maar op Schiphol. Wel triest. Tot 5 jaar geleden vond ik het een fijne luchthaven.
@struikrover; lees je stukje nog even door. Benschop krijgt geen "gouden parachute mee" en zijn opvolger geen incheckbonus. Volgende keer misschien iets beter inlezen in de materie (tip: Financieel Dagblad). Pure stemmingmakerij en de boel lekker opstoken.
Inderdaad :
Dick Benschop, de president-directeur die donderdag zijn vertrek aankondigde bij Schiphol Group, zal geen financiële vergoeding meekrijgen bij zijn afscheid. Er is geen vertrekregeling afgesproken, antwoordt een woordvoerder op vragen van het FD.
De Schiphol-topman stapte donderdag op na aanhoudende problemen bij de controle van passagiers en handbagage op de luchthaven. Door een nijpend personeelsgebrek stonden er vaak lange wachtrijen in en buiten de vertrekhal, moesten vluchten worden geschrapt en was er veel kritiek op het optreden van de directie. De problemen begonnen in de voorjaarsvakantie en blijken na vijf maanden nog steeds niet opgelost.
Vrijwillig vertrek
Benschop (64) stapt voortijdig op. Hij werd dit voorjaar nog voor een tweede termijn van vier jaar benoemd door de raad van commissarissen. Zijn bestuurstermijn zou in principe in mei 2026 aflopen, maar de topman besloot, volgens een persverklaring van Schiphol, zelf te stoppen en zijn functie ter beschikking te stellen.
Het vertrek van Benschop was dus vrijwillig, benadrukt ook een woordvoerder. Er is geen sprake van een ontslag en er zijn geen afspraken gemaakt met de raad van commissarissen over een financiële regeling. Zodra een opvolger is gevonden, vertrekt Benschop en stopt de salarisbetaling aan de topman.
Benschop kreeg in 2021 een salaris van €585.000 inclusief pensioenbijdragen, zo blijkt uit het jaarverslag. De directie van Schiphol Group, met naast Benschop cfo Robert Carsouw en coo Hanne Buis, kreeg in de coronajaren geen bonus of variabele beloning uitgekeerd. Dat was ook niet toegestaan; de onderneming ontving tientallen miljoenen aan loonsubsidie van de overheid om de pandemie door te komen en dan is betaling van bonussen uit den boze
Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1451824/topman-sc...
@Zwizalletju | 19-09-22 | 13:01: gij gelooft alles wat in de krant staat ?
@Coolcalmcollected | 19-09-22 | 13:02:
Enige reden waarom u een goed betrouwbare krant als het FD zou wantrouwen?
@Coolcalmcollected | 19-09-22 | 13:02: U gelooft liever wat Struikrover hier schrijft en wat feitelijk onjuist is ?
@Coolcalmcollected | 19-09-22 | 13:02:
De buren hebben een andere krant 'De alternatieve waarheid'. Dat is ook een krant. Maar die is dus wel waar. Omdat daarom.
@johnyl | 19-09-22 | 13:15: Feiten zijn ook maar een mening, mijn geleefde ervaring als lesbische man is een andere.
Idioot gedoe met die flesjes enzo , laat iedereen er gewoon snel weer in.
"Mag Lelystad Airport al open?"
En die kunnen wel ineens voldoende beveiligingspersoneel vinden?
Nee en nee
@pibasso | 19-09-22 | 12:57:
Ja en ja.
Precies dat, dit hele artikel slaat de plank volledig mis. De lonen zijn verhoudingsgewijs veel te laag. Dat ga je niets aan veranderen net een nieuwe luchthaven.
UIt Lelystad is het niet zo ver naar die luchthaven misschien wat lokale arbeiders.
Dus we zetten onze aantrekkelijkheid als land om zaken mee te doen, onze reputatie, onze economie op het spel... Enkel omdat men het verstikt om beveiligers een fatsoenlijk salaris te betalen! Wat voor asociaal dom land zijn wij eigenlijk geworden.
Nee hoor dddr66 en de groene kmher vinden het heel sociaal om minder vluchten af te dwingen,het milijeuu is de grote winnaar en benschop wordt geslachtoffert.
Ondertussen wordt er gewoon door gecashed.
Ik denk dat we dat altijd al waren, alleen viel het toen minder op omdat het geld tegen de plinten klotste. Nu het gas op is, wordt duidelijk dat het geld naar de verkeerde dingen gaat.
@Trekhaas | 19-09-22 | 12:57: Zoals naar de staat bijvoorbeeld.
@Trekhaas | 19-09-22 | 12:57: Het gas is niet op.
@goedverstaander | 19-09-22 | 12:59: 12,5 miljard naar het buitenland en 2,5 voor ons zelf waar de hoofdprijs voor betalen,meer dan dat het verkocht wordt aan het buitenland,wij sluiten niemand uit en laten niemand verreken toch.
Ooit was vliegen een onderdeel van de vakantie. Nu is vliegen de pijn die je ook nog eens moet lijden om na een jaar hard werken eindelijk op je vakantiebestemming aan te komen.
De pijn is een gecreëerde chaos,dddr66 maakt het vliegen zo lastig dat je vanzelf niet meer komt.
Moeten die mensen ook buiten slapen?
Op elk vliegticket 1 euro beveiligerstoeslag heffen.
Knap van u, u had ook de radio aan vanochtend.
Want er zitten nog niet genoeg heffingen op een ticket...
Dus de consument nog meer laten betalen? Schiphol maakt zat winst, en moet de beveiligers gewoon in vaste dienst nemen. Voor een fatsoenlijk salaris.
Er zit ook al 8 euro bij voor het Schiphol isolatie fonds, dat zijn miljoenen per jaar en triple glas heb ik nog steeds niet van ze gekregen.
Schiphol is kut
Die foto is van vanochtend, maar de mensen hebben zomerse kleding aan. Die staan er dus al minstens twee weken.
lol
Het is ook de waanzin dat iedere passagier zo uitvoerig gecheckt hoeft te worden. Niet iedereen is een potentiële terrorist.
Pak eens een vlucht richting Nederland vanaf een klein vliegveld en daar is controleren met een scanner uit 1980 en metaaldetector uit het jaar nul en daar gebeurd ook niks.
We zijn volledig doorgeslagen met die controles omdat we politiek correct willen zijn. Iedereen gelijk, dus iedereen kan zomaar een bom bij zich hebben!
inderdaad, dat doen ze in de bus ook niet. Sinds 9/11 helemaal doorgeslagen en nooit afgeschaald, al hebben we al 20 jaar geen aanslag op een vliegtuig gehad.
Dankzij de strenge beveiliging en oplettendheid van alle mensen op Schiphol kunnen mensen veilig vliegen. En kunnen we, afgezien van de drukte en rijen nu, duizenden mensen op een veilige manier verplaatsen. Bent u zich bewust van het feit dat de aanslag die jaren terug plaatsvond op Brussel Airport eigenlijk bestemd was Schiphol? Dat de mensen die die aanslag hebben gepleegd aanvankelijk Schiphol als doel hadden gesteld. Maar daar van af hebben gezien vanwege de staat van paraatheid en aanwezigheid/hoeveelheid beveiliging.
Etnisch profileren is racistisch zeggen ze en rationeel denken is niet van deze tijd.
@Blubberbazooka | 19-09-22 | 13:00: Ik ben Benschop dan ook gepast dankbaar.
Schiphol moet krimpen, dus wordt e.e.a. nu nagelaten te organiseren.
'moet' ? Van wie dan?
@small_town_dude | 19-09-22 | 12:57:
Van de regering. Max vlugten/jaar naar 440,000 vanaf November 2023.
@ChatBot | 19-09-22 | 13:03:
Schalen we op naar 380's
het is wel duidelijk als je vliegt van schiphol moet je niet met klm vliegen maar met de maatschappij van het land waar je heen vliegt veel minder kans op annuleren
Het gaat goed komen , kereltje Pechtold gaat het allemaal oplossen.
Net zoals hij het CBR weer vlot heeft getrokken.
Kots.
Kom, kom; als er iets vlot getrokken moet worden, ben je bij Pechtold aan het juiste adres.
@ikhebgeenflauwidee | 19-09-22 | 12:51: is het een snelle rukker dan ( vlot getrokken) ik dacht dat hij eerder een aanduwer was
Ben er net doorheen. Alleen business en SkyPriority passagiers die de trap achter de priority check-in rij kennen, hebben een aanvaardbare wachtrij van totaal 20-30 minuten. De rest wordt als stront behandeld. Parkeren op P3 is 75.- per dag en P1 is nu 100.-. Lijkt wel alsof ze geen klanten willen hier.
Laten we een extra toeslag invoeren voor passagiers die langer dan twee uur moeten wachten. Schande. Regering grijp in !!!
Gezien de gemaakt winst is het niet betalen van dat beetje extra voor de beveiligers, beleid. Dus de situatie is volledig te wijten aan Schiphol zelf.
Het lijkt wel een opzetje om Lelystad open te krijgen onderhand.
"Shithol" lmao!
Die houden we erin.
Leuk inderdaad.
Kende je die nog niet dan? Bijna net zo oud als Schiphol zelf.
Vanochtend moest de vrouw terug naar Kaapstad. Alleen handbagage, online ingechecked, 06:45 daar en om 07:30 bij de gate. Niets aan de hand :)
Ik moet zaterdagochtend weer terug naar eigen land, om 7:30 vliegen.ben benieuwd!
Wat een stemmingmakerij weer dames en heren. Meneer Benschop krijgt geen bijzondere vertrek vergoeding ( gouden parachute ) www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
Maar het is duidelijk dat de aandeelhouders nog niet geleerd hebben van de situatie. De ellende zal nog wel even aanhouden.
Deze stemmingmakerij is er alleen maar voor dat iedereen nog een keertje losgaat op Benschop of Schiphol. Lekker klagen en frustraties afreageren is een typisch Nederlands verschijnsel.
@johnyl | 19-09-22 | 12:51:
U heeft het door.
Schiphol heeft alles onder controle.
Whahahaha…
Lelystad openen lost ook niks op, is ook van Schiphol en er is geen personeel.
Als lelystad zelf afspraken mag maken met beveliging en grip heeft op hoeveel vluchen daar worden uitgevoerd, dan heeft dat zeker een effect.
@Blubberbazooka | 19-09-22 | 12:43: wegwezen met je Lelystad... gaan heel veel mensen slechter van slapen. Economie is niet altijd uber alles.
@ffnietnu | 19-09-22 | 12:46: Nog mee eens ook. Maar het is gewoon pertinent niet waar dat lelystad openen niks oplost. Zelf nog wezen vliegen recent ffnietnu? En indien ja wel gemekkerd over de rijen? Kiezen of delen.
Dacht ff dat het Ter Apel was.
Je kunt ook kiezen om niet te vliegen totdat het probleem opgelost is.
Of uitwijken naar een Duitse luchthaven. Goedkoper parkeren, eventuele overnachtingen zijn ook goedkoper, geen klimaattax en op de terugweg ff shoppen.
Je kan ook kiezen om niets te zeggen.
@klaas24 | 19-09-22 | 12:39:
Een week geleden vertrokken naar Egypte, op zondag, en kiezen? Reis al lang geboekt, Egypt Air vertrek alleen (nog wel) van Schiphol.
En maar goed dat er een uur vertraging was, anders hadden we het met die vier uur extra niet gered.
En allemaal mensen die de rijen aansturen, die kosten waarschijnlijk geen geld?
Ik vlieg al jaren niet meer van Schiphol, maar zal er donderdag toch weer door moeten.
De horror.
Benschop krijgt niks mee. Stond vorige week al in het FD.
Och, een paar trappen na gun je hem wel.
REAGEER OOK