Nieuw! De Hufterkaart van Nederland
Kneiterlinks Amsterdam is nummer 1, Twente en Hollands Kroon oases van fatsoen
Sinterklaasliedjes naar voorbijvarende Pride-boten met mensen van kleur schreeuwen, woningen met voorrang weggeven aan statushouders, parkeerplekken regelen voor door troostmeisjes rijk geworden grachtenbewoonsters met een uitkering, bakfietsen op de stoep, deelscooters overal, lekker huisvuil laten liggen in de straten en festivals met luide versterkte muziek in publieke parken met hekken er omheen. Amsterdam staat met stip op 1 in de RTL HUFTERKAART van Nederland. Keurigste gemeente van NL = Tubbergen (funda). Succes met verhuizen!
PS: Niet nieuw natuurlijk. Hiero RTL Hufterkaart 2013
Reaguursels
InloggenMijn huftergedrag beperkt zich tot mijn rijstijl, en dan grotendeels ook alleen in Israël. Mensen die na het invoegen op de snelweg meteen op de middelste baan gaan rijden ga ik gewoon rechts langs of, als ik nog links rij, vlak voor hun neus, al knipperen naar de meest rechtse baan. Ook tracht ik zoveel mogelijk mensen die twee rijbanen moeten oversteken om nog een afslag te nemen, nochalant the blokkeren door subtiel mijn snelheid aan te passen, je pakt de volgende afslag maar. Alles uiteraard alleen door stoïcijns recht vooruit te kijken, alsof ik de andere auto totaal niet opgemerkt heb.
Verder ben ik een heer in het verkeer hoor, mensen die zich netjes gedragen geef ik gewoon de ruimte en laat ik voor gaan. Goed gedrag belonen, slecht gedrag "negeren".
Terecht. Ik begrijp niets van dat rechts inhalen huftergedrag is. Ik vind onnodig links rijden hufteriger dan rechts inhalen. Ik rij in principe alleen op snelwegen met 3 of meer banen, maar het is echt verschrikkelijk hoeveel mensen op de 2e en vaak zelfs 3e baan blijven rijden. Oneindig irritant als je 3 banen moet opschuiven om links in te halen. Meestal doe ik dat dan dus niet.
In tubbergen worden geen boetes uitgedeeld omdat we de politie hebben verjaagd.. verwar dat niet met keurig gedrag. Kom er ook vooral niet wonen, zeker niet als u ten westen van de ijssel bent gesitueerd. U zult er niet aarden. Serieus, blijf weg. Als niet voor uzelf, dan alstublieft voor ons.
Maar dat Nedersaksisch is zo’n fraaie taal.
Oostelijk vd ijssel had er ook nooit eentje naar het westen moeten oversteken. Maar ja zover gaan je bekrompen gedachten niet….
Lekkere bron van inkomsten.
Boa, Boa, Boe Boe verdienmodel.
Wat zal het sociale credit system pas voor een goudmijn worden.
Opvallend veel overwegend linksch stemmende steden (waar anders) die rood kleuren. Hun eigen kleur nog wel. Aarderijkskunde voor beginners. Begin maar bovin de kaart en zie het rood ... Groningen, Leeuwarden, Hoogeveen, Meppel en Enschede krijgen jullie van mij kado.
Automatisering van vastleggen van overtredingen.. Zo ver zijn ze ten oosten van de boomgrens nog niet, maar dit businessmodel zal daar ook wel door n ijverige bestuurder worden opgemerkt.
Ik ben meer benieuwd naar het kaartje van hufterboetes per vierkante hectare. Of per postcodegebied. Dan heb je pas wat leuks om over te bomen. Of per OZB waarde, nóg leuker... en het kan heur...
Ook benieuwd naar het kaartje 'huftergedrag vs daadwerkelijke uitgeschreven boete'
Vierkante hectare? Hoe moet ik me dat voorstellen? Per hectare zal overigens circa 100% overeenkomen met per aantal inwoners.
Een vierkante hectare? Een hectare is 10.000 vierkante meter. Honderd hectare is een vierkante kilometer.
Zo, weer wat geleerd. Dan ga ik nu even koffie halen.
Nederland bestaat sowieso voor het gros uit aanmatigende paupers met (nog steeds) te veel centen. De scheidslijn tussen wat men hufters vindt en de gemiddelde Nederlander is vaak maar erg klein.
En waar behoort u toe?
Even linken naar data aangaande deze aanname.
Een mening blijft te allen tijde ondergeschikt aan feiten.
@SinisterNL | 15-08-22 | 12:21: Mijn woonplaats staat niet op het kaartje.
en nu een met het aantal "jongeren" per 1000 inwoners
Wat vlotter dan toegestaan rijden schijnt ook als ‘huftergedrag’ gekwalificeerd te worden. Als je 180 (of zelfs 150) probeert te rijden op een drukke snelweg kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar als er geen medeweggebruiker te bekennen is zie ik niet in wat er ‘hufterig’ aan zou zijn.
Ja want iedereen mag toch zeker wetten en regels naar eigen goeddunken naleven. Wel even zelf de restanten van jezelf en je voertuig opruimen svp. Niet zeiken als er per ongeluk een beest oversteekt. Niet treuren om een familielid die net even op het verkeerde moment op de verkeerde plek was.
Ok strawdog. Maar Wat als dat nu niet zo is?
A(l)s is verbrandde turf...
@strawdog | 15-08-22 | 12:07: ik noem een A2, 's avonds...
Nee dan die types die 90 rijden op de meest linker baan, terwijl rechts ruimte zat is. Of die 'spitsstrook' nog steeds niet snappen...
Tubbergen, tja, best verklaarbaar:
"Tubbergen is de gemeente met het laagste percentage inwoners met een niet-westerse migratieachtergrond, op 1 januari 2020 had 1,4% van de inwoners een niet-westerse migratieachtergrond." nl.wikipedia.org/wiki/Tubbergen_(geme...)
Dat, en geen betaald parkeren
www.prettigparkeren.nl/kaart/#!Tubber...
Het is gewoon erger in steden, niet heel gek
In mijn gemeente, gelegen in de idyllische Achterhoek, een lieflijke 2.0
Eigenlijk zijn de kleuren van de kaart verkeerd. Rood vervangen door groen.
Scherp Ze moeten de kleurtjes doen en ook de logo's van de top partijen in de gemeenteraad. Dan ziet limburg er ineens niet meer zo geel uit, maar iets met meeuwen enzo.
Veel moslims op Texel?
Heeft iemand de mogelijkheid om naast de hufterkaart de lokale grootste politieke partij erbij te zetten? Ik heb namelijk het idee dat in links liberale gemeenten het een puinzooi is. Immorele egoïsten maken namelijk het leven zuur van anderen. Daarnaast is uiteraard het verwelkomen van kansenparels ook doorslaggevend.
-edit
Deduction my Dear Watson. En spijker, kop etc. Kan het in elk geval bevestigen voor gemeente Tilburg.
Ter Apel doet niet mee met de statistieken? Messentrekken, bedreigen, vandalisme, vechtpartijen, rooftochten en discriminatie van lhbt en aanranding klinkt met meer dan 1500 daadwerkelijke geregistreerde incidenten een redelijk hufterig dorp met 9600 inwoners. Wat specifieker bekeken met 2000 inwoners is dat toch 75%.
Het gaat hier om boetes, niet het aantal hufters.
Voor een boete moet er minimaal enigsins opgetreden zijn, daar moet dan werk van gemaakt zijn, en de betreffende hufter moet een boete gehad hebben voor zijn huftergedrag. Ter Apel: niet opgetreden, geen werk van gemaakt en als dat er per ongeluk wel van gemaakt is volgt geen veroordeling of boete.
@peterdh | 15-08-22 | 11:16: juist en dat geeft een vertekend beeld van de echte hufters en dan hebben we het niet over foutparkeerders die ook toeristen kunnen zijn.
Allerlei dingen op één hoop gooien, er een naam aan geven en het publiek wijsmaken dat die naam voor iets zinnigs staat. Welke werkloze socioloog heeft dit nu weer bedacht?
Parkeerboetes... zou dat inclusief parkeren en niet betalen zijn? Dat zou de aangebrandheid van Texel verklaren. Bij alle stranden betaald parkeren, maar het staat bijzonder slecht aangegeven.
Ik ga de Hufterpartij oprichten, minimaal 75 zetels verwacht ik.
En de partijkas gebruiken voor de boetes
Tilburg en Enschede. Poeh. Bij ons zie je de veldwachters nooit. Keurige mensen hier.
Dat zijn vaak de engsten, iets met katjes en knijpen
@Mark van Leeuwen | 15-08-22 | 10:37: Ik ga altijd op hun staart staan als ze nietsvermoedend liggen te slapen op de vloer.
Da's lullig. Als ik verder inzoom in het lichtgele gebied waar ik woon zie ik net een rood stipje in mijn wijk
Dat bent u?
Wassenaar? Alleen maar nette mensen toch?
Wat mij betreft een welverdiende eerste plaats voor Shithole Amsterdam.
Hek er oom heen..!!11!!
@neonreclame | 15-08-22 | 10:38: Ze hebben het geprobeerd met grachten, iedere keer als dat gezwel groter werd een nieuwe er omheen. Helaas...
Ik zie een verband.
en ze zijn binnenkort gratis voor mensen die menstrueren
Ik zie dagelijks verbanden. U zit ook in de verbandsector?
Verkeershufters. Nog niemand heeft het gehad over wielrenners.
Ha, ja - Daar zitten een stel agressieve, sneue figuren tussen. "Wees een heer in het verkeer", hebben dat soort lui (Al dan niet voorzien van een "Type A" karakter), blijkbaar niet eerder van gehoord - Of, dat soort types willen dat niet horen.
Dat zijn toch ook verkeershufters? Een ieder die zich op de openbare weg begeeft neemt deel aan het verkeer.
Nee, want het volsdeel dat zich pedalerend voortbeweegt is in dit land per definitie en bij voorbaat heilig verklaard - of het nu met oortjes in zonder enig waarneembaar omgevingsbewust zijn de weg oversteekt, op een pedelec in zakelijke kleding met een dure aktentas achterop het overige verkeer wel even een lesje in voorrang nemen geeft of roedelsgewijze tegen het verkeer in scheurt op een rotonde, gezeten op racefietsen, gestoken in homopakjes van de plaatselijke sponsor (meestal slagerij Jansen - Jansen fietst natuurlijk ook mee...) .
-
Stuk voor stuk aanwinsten voor de samenleving. Mannen in diesel-terreinauto's, dié zijn pas erg!
@bisbisbis | 15-08-22 | 11:09: Ho ho, Slagerij J. v.d. Ven of anders Slagerij van Kampen.
Die lieve stad.
T lijkt wel een kaartje met coronabesmettingen.
Of inwoneraantallen.
Of percentage nieuwe-Nederlanders.
Alleen de Wadden, dat zijn toeristen.
Hof van Twente: 3,1. Maar ja, ik gedraag me ook redelijk fatsoenlijk.
Het scheldwoord van de elite
Nee, geen scheldwoord, feitelijke aanduiding.
Waarschuwing: het navolgende kan klinken als een snoeihard waardeoordeel. Gistermiddag had 91 tijdens het fietsen zin in een milkshake, dus we maakten een tussenstop bij een fastfoodrestaurant. Kijkende naar de andere bezoekers is ons duidelijk geworden dat onze stad is verloren. Alles wat voorbij kwam leek rechtstreeks uit een Amerikaans ghetto te komen. Kortom, de stijging van het aantal hufterboetes verbaast mij niet. De verloedering manifesteert zich overal. Steeds vaker zie ik bijvoorbeeld grofvuil op straat, gedumpt op de meest onwaarschijnlijke plekken. Verder razen overal door de binnenstad bezorgscooters en -fietsen vervaarlijk langs het winkelende publiek en de wegen worden onveilig gemaakt door hardrijdende auto's, met chauffeurs die achteloos onderuit gezakt met één hand sturen, het raam open zodat iedereen kan meegenieten van de woestijnklanken. Maar goed, iemand hier verwoordde het gisteren al: als je de derde wereld importeert krijg je derde wereldproblematiek.
We hebben nu zelfs 3e wereld temperaturen.
Dit valt je nu pas op?
Wie of wat is '91'? Een homo sapiens?
Het is niet meer het zelfde Nederland als wat jaartjes terug. Zelf heb ik er geen moeite mee als iemand zijn goedbetaalde baan wil etaleren met een iets duurdere auto. Je kan er maar druk mee zijn op je vrije zondag rondjes rijdend in de hoop applaus te krijgen langs de weg
@Ichneumonidae | 15-08-22 | 10:30:
Gna. Mijn vader, dus ik neem aan van wel. Excuses voor de omissie.
@Ichneumonidae | 15-08-22 | 10:30: Het nummer behorend bij de milkshake op de gerechtenkaart van dat viersterren etablissement
@laurentius | 15-08-22 | 10:21:
Nee, maar het ijzingwekkende tempo waarin we afglijden wel.
@Mark van Leeuwen | 15-08-22 | 10:31:
Dit zijn de mindere goden Mark. Kleine auto's, heuptasjes, werken 'op afroepbasis' *kuch*.
@MickeyGouda | 15-08-22 | 10:33: Snap ik het, tnx.
@MickeyGouda | 15-08-22 | 10:35: Ah, die van die jaloers makend strak georganiseerde dienst met hun eigen rituelen. Je kan er van zeggen wat je wil maar zij krijgen ze wel aan het werk
@Ichneumonidae | 15-08-22 | 10:30: Grappig, ik associeer zo’n getal meteen met een liefkozende verwijzing richting een ouder. Blijkbaar zijn er meer mensen die hun ouders met hun leeftijd aanduiden.
Bij ons heten ze de club van tachtig.
@Mark van Leeuwen | 15-08-22 | 10:50: Vermoedelijk is deze vorm van dienstverlening goed te combineren met wat eigen handel.
Foutparkeerboetes... zucht.
Zo een digitale parkeerbetaalautomaat met hypergevoelige touchscreen waarop de laatste digit niet te zien is. Die op een flexibele paal staat en dan moet je je kenteken intypen en krijg je driedubbele letters en cijfers. De camera-auto kan natuurlijk alleen maar ja/nee constateren en niet zien dat je een extra letter hebt ingevoerd. Vervolgens heeft de BOA niet de bevoegdheid om na te denken en moet een hufterbon uitschrijven.
Jaja, de hufterproblemen in dit land zijn gigantisch.
In een dergelijke automaat kunnen geen extra letters of cijfers worden ingevuld. U vult een verkeerd kenteken in omdat u het touchscreen niet kunt bedienen waar de meeste mensen geen enkel probleem ervaren. Waneer het bedienen van een betaalautomaat voor u problematisch is dan doet u er verstandig aan uw rijvaardigheid te herbeoordeling.
Red shirt, de perfecte ict van de gemeente is een plezier voor elke burger, mobiel of immobiel.
@Red shirt | 15-08-22 | 10:31:
Die dingen zijn afgrijselijk, na een bezoekje van de lokale "jeugd" is de kans klein dat u dat scherm nog kan lezen, wil aanraken of dat het nog goed werkt. Of er staat een Windows98SE venstertje open met zo'n rood kruisje. In ieder geval, het zijn takkedingen.
@Red shirt | 15-08-22 | 10:31: Het is duidelijk dat u nog nooit een parkeerautomaat hebt bediend. Of deze staat in een dorp onder een schaduwrijke boom.
@Red shirt | 15-08-22 | 10:31:
Och zomaar een kanttekening. Lang geleden was ik eens in Hongarije op vakantie. Daar moest je ook betalen voor het parkeren. Dat verliep als volgt:
Je vervoegde je bij de gemeentelijke parkeerbeambte die in een tuinstoel op de stoep zat. Na overhandiging van een luttel bedrag aan forinten kreeg je een bonnetje dat je achter de voorruit moest leggen. Doodsimpel en het grootste voordeel was dat daadwerkelijk een echt mens op je auto pastte.
Iemand gehoord van de magische app parkmobile? Of zijn jullie allen oud en seniel? Doe maar even installeren dan hoef ik al deze treurige smoezen niet meer aan te horen hier.
@VerganeGlorie | 15-08-22 | 10:53:
Nokia RutteSpecial 66610 hier. Nee, ga weg met je chinese volgmeuk. Eigenlijk wil ik gewoon met cash kunnen betalen. Of nog beter, helemaal niet betalen, ik betaal me toch al scheel aan het feit dat ik dat stuk blik heb, waarom moet ik daar nog eens voor betalen als ik 'm ergens neer wil zetten?
@elfenstein | 15-08-22 | 11:00:
-
Juist! Met welk recht claimen gemeenten eigenlijk parkeer 'ruimte'? (- en maken parkeer'beleid' vervolgens tot een grotesk verdienmodel, om vervolgens auto's op alle mogelijk denkbare manieren te pesten, terwijl zij tegelijkertijd verslaafd zijn aan de inkomsten die auto's genereren?
"Hufter" klinkt als de naam van een Nederlandstalige metalband.
Niet Nederlandstalig maar vooruit:
www.youtube.com/watch?v=mT32eAzD4Ag
Dus de Waddeneilanden hebben relatief de grootste hufterdichtheid?
zal vast niks te maken hebben met al die wildplassende toeristen e.d... als geen hond naar je dorp wilt komen scheelt dat een hoop boetes.
Is dit een afleiding voor de lage oploscijfers van echte criminaliteit?
Als men de politie minder bezig laat zijn met hufterigheid, dan kunnen de echte criminelen worden aangepakt.
Snelle statistische analyse, 15+ (donkerrood) vooral boerenregio's en de extra inclusieve zwaar beïmmigreerde grote steden en overlopen.
Mijn onderbuik dacht hetzelfde v.w.b. immigratieachtergrond. Misschien kan GS een allochtonendichtheidslayer op het kaartje plaatsen?
@-veggiejurist- | 15-08-22 | 10:16:
postcodebijadres.nl/postcodes-nederla...
www.allochtonenmeter.nl/
Oh oh oh , wat een nuttige journalistiek.
RTL nieuws doet een AD-tje.
Mijn God wat een nutteloze informatie.
Suggestief, niet te controleren, iedereen clicken want nieuwsgierig…..
Wat is de Nederlandse media toch een aanfluiting.
Het niveau daalt harder dan de populariteit van ten Hag in Manchester.
Langs de populistische meetlat dus
Amsterdam op 1 terwijl gedogen daar in het bloed zit.
Komt dit niet gewoon door de relatieve toename van het aantal BOAs en handhaving?
Handhaving! Zoals op de boulevard/strand bij Scheveningen bedoel je????
Kartelmaster2000 | 15-08-22 | 10:05: Ze hebben grootste moeite met het vinden van nieuwe BOA's. Wellicht zijn de nieuwe ''Nederlanders'' goeie kandidaten voor deze functie! Probleem opgelost, kleurtjes op de kaart naar licht geel.
@petrucci | 15-08-22 | 10:11: vergeleken met 2013 struikel ik over de BOAs..
@MargauxGrandCru | 15-08-22 | 10:09: nee, handhaving zoals op de snelwegen in Gelderland.
Het woord ‘hufter’ heeft iets lulligs. Het doet me aan babyboomers denken. Het dekt de lading ook niet altijd. Soms wordt het woord ‘hufter’gebruikt voor daden waar sterkere krachttermen zouden passen die ik hier niet zal noemen. Ook de woorden ‘baldadig’, ‘boefjes’, etc. doen vaak veel onschuldiger aan dan het werkelijk is.
Maaskantje en Schijndel hebben officieel geen hufters.
15+ kan dus ook 100+ zijn als ik aan Amsterdam en omgeving denk.
Ter Apel...?
Dat staat volgende week op de zieligheids kaart.
Onhandelbaar en ondefinieerbaar dus weggelaten, bestaat gewoon niet.
Valt onder 'overige', dus dat telt niet mee
Stedelingen zijn hufters, dorpelingen stug voor buitenstaanders. Daar heb je geen kaartje of onderzoek voor nodig toch?
Tja... in Amsterdam lopen ook de meeste BOA's die eigenlijk een uitkering hadden, maar door de Gemeente via een participatie-traject in een uniformpje in gedwongen werden. Dus eerlijker zou zijn een kaartje met het aantal BOA's per 1000 inwoners ernaast te zetten. Praten we daarna verder....
Haal gewoon links in.
Ik dacht dat BOA's afgekeurde en omgeschoolde conducteurs waren
Wat een domme, neerbuigende opmerking. Denkt u werkelijk dat de inspecteur voor het waterschap 'door de gemeente in een uniformpje' is gedwongen? Verdiep u eens in feiten voordat u wat schrijft. Het is hier geen Twitter.
@Red shirt | 15-08-22 | 10:13: Ik heb het niet over inspecteurs van waterschappen, maar over bankhangers die het jaren wel goed vonden, gratis geld. Mensen die inspecteur waren van de waterschap, weten sowieso wel weer een baan te vinden. Niets neerbuigend bedoeld over BOA's, die moeten er ook zijn, maar dacht je dat er in Noord Friesland zoveel rondlopen om jou te betrappen op huftegedrag. Dacht het niet....
@Red shirt | 15-08-22 | 10:13:
Ga eens kijken in Damsko wie daar precies BOA zijn geworden en waarom. Spoiler: Kanslozen van het UWV, voor het karretje gespannen door Panthar reintegratie-blabla. De echte hopelozen gaan schoffelen, de iets minder hopelozen krijgen een blauw jassie aan en mogen boetes uitdelen voor huisvuil, parkeren etc...
Helemaal top zijn de buurtcoaches, ex-bajesvolk die van de gemeente een kekke bomberjack krijgen om de tattoo's mee te verstoppen. Wat moeilijk gaat als je ze in je bakkes hebt zitten... Maar ze hebben wel goede contacten met de jeugd, dat wel.
Het is feitelijk een boete uitschrijf kaart. Waar deelt men het meest uit.
Red shirt, het waterschap is al een quango die meent dat ze de wereld redden en de boa is de fanatieke vertegenwoordiger daarvan. Dijkje waken, water pompen. Iets relativeren zou passend zijn.
@P.Breidel,
Bijzonder Ongeschikte Agent.
@Red shirt | 15-08-22 | 10:13: Helemaal eens, vandaar de onnavolgbare kwaliteit van mijn uitmuntende bijdragen. Noblesse oblige
@De Profundus | 15-08-22 | 10:44: Een ex-buurjoch van me noemde zich al gemeentepliesie... was gesjeesd op de blo.
@elfenstein | 15-08-22 | 10:28: Exact.
Yup, ik ben momenteel ook bezig om m'n alcoholistische buurman aan te klagen. Wat heb ik het weer getroffen.
Nou vooruit:
Aanklagen voor wat dan ?
@grapo | 15-08-22 | 10:02: hij zuipt alles alleen op, de hufter.
@_pacman_ | 15-08-22 | 10:03: Proest.
@Illuminati1989 | 15-08-22 | 10:03: Ghehe.
@grapo | 15-08-22 | 10:02: Geluidsoverlast en Verplichtingen niet nakomen omtrent vve.
Ik dacht dat de grootste hufters in Den Haag zaten. Krijgen zeker nooit een boete?
Dat zijn huftahs.
@Spring Bruissteen | 15-08-22 | 10:04: Ach ja. Stom van me.
Dat polariseren lukt de media prima. Wie was ook alweer de partij van het fatsoen?
Zodra je op de a10 in de buurt van noord of West komt stijgt de concentratie verkeershufters enorm. Misschien kan de VU daar eens onderzoek naar doen.
Kan helemaal niet, je mag daar 80
'Grote verschillen in aantallen hufterboetes per gemeente, hier ben je het vaakst de klos'
Bijzondere titel van RTL, want eigenlijk bedoelen ze 'hier wonen de meeste hufters'.
de hufters hebben 1 ding goed geleerd, een brutaal mens heeft de halve wereld, en zo is het ook, diegene met de grootste bek krijgt meestal voorrang. Ga maar in de rij bij de kassa staan en gedraag je hufterig, een heleboel mensen gaan dan snel naar een andere kassa.
U heeft met dat trucje al vaak succes gehad begrijp ik uit uw verhaal?
Oh? Vandaar....... wist niet dat winderigheid huftergedrag was
1 - Amsterdam en 2- (s)tilburg. I rest my case.
Overheid zelf is ook een hufter.
Hmmm, dan is "de Overheid bent u zelf" slogan niet handig gekozen
Als je in 020-centrum gaat parkeren kost je dat € 7,50 per uur. Dat vind ik eigenlijk al een boete.
Da's belasting en als je niet betaalt krijg je een naheffing, een ambtelijke aanslag.
Met trots vervuld concludeer ik dat mijn stad op numerrrr 2 staat!
Oh wacht, dit is niet iets om trots op te zijn zie ik nu.
Zolang we geen keep your lane systeem invoeren en notoire linksrijders met een kapotte teller ongestoord hun gang kunnen gaan voel ik mij niet aangesproken. Rechts inhalen is geen huftergedrag maar een heldendaad, burgerlijke ongehoorzaamheid, strijden voor een betere samenleving. Het is dat, of bumperkleven, toeteren, groot licht en middelvingers, wat u wil. Stelletje trutten, rot op van die baan, hoe moeilijk kan het zijn?
U bent een echte vrijheidsstrijder zie ik al, door burgerlijke ongehoorzaamheid strijden voor een betere samenleving. Uw omschrijving lijkt een beetje op de sketch van Kooten en de Bie "Wo ist die Bahnhof ?", waar ook een echte verzetsdaad werd verricht ! Hulde !
Middenbaanrijders als er drie stroken open zijn, die moeten juist beboet worden wegens ontbrekend verkeersinzicht.
Keep your lane is leuk in de USA maar niet hier. Te weinig rijstroken en te veel afslagen op elkaar.
@JJMS | 15-08-22 | 09:58: Jij hebt liever dat ik iedere 30 seconden wissel van rijstrook.
@Duwbak_Linda | 15-08-22 | 10:02:
Niet als u daarbij een passende snelheid aanhoudt.
Op een tweebaans weg de maximale snelheid rijden +10% en zodra een opgefokt type je wilt inhalen ook lekker vaart maken omdat je motor toch meer vermogen heeft, dat is pas lachen!
11, je bent wat gefocust op 3 of meermaals snelwegen. Daar kan ik het wel begrijpen. Maar het merendeel is 2 bans... en dan is rechts inhalen een heel slecht idee. Neem het van mij aan, ik heb ervoor door geleerd.
ik heb altijd het idee dat die mensen eigenlijk niet kunnen rijden. Dat ze het te moeilijk vinden te anticiperen en een inhaalmanoeuvre te doen. Ze rijden 'treintje' en kijken alleen door hun voorruit.
@Duwbak_Linda | 15-08-22 | 10:02:
We hebben liever dat u gewoon straf doorrijdt en een beetje oplet ipv met de mobiel te pielen, nageltjes te lakken of ruzie maken met de kids achterin terwijl u 79 rijdt op een 100km/h weg. Dan hoeft er ook niemand de slakkenreuzeslalom te doen. NB ik zeg niet dat u dat doet, maar het is wel de reden voor een hoop ergernis op de weg, als je niet zo hard wil of durft, ga dan naar rechts maar verwacht geen sympathie voor slakkengedrag. We moeten het samen doen op de weg, als iedereen 10% meer met de situatie voor z'n neus (en de spiegels) bezig zou zijn ipv met zichzelf zou het probleem denk ik al aardig opgelost zijn.
@horsteknots | 15-08-22 | 10:07:
Alles op een tijd en plaats, ik ben geenszins een moordzuchtige maniak met een looien poot. Ik kan alleen slecht tegen dom gedrag, en daar barst het helaas wel van op de NL'se wegen. Het is altijd een verademing als ik de grens over ben, D. is een zegen qua autobahnetiquette, zoveel fijner rijden daar.
@Kartelmaster2000 | 15-08-22 | 10:07: Dat is weer een ander verhaal. Als je fatsoenlijk de vaart erin hebt, onderschat daarbij de afwijking van je teller niet, is er niks aan de hand. Nouja, behalve dan bij mannetjes in klusbussen. Die krijgen volgens mij voordat ze vertrekken allemaal een infuusje redbull plus een dikke snuif pep. Alles hierboven geldt dan ook niet voor die hufters.
@elfenstein | 15-08-22 | 10:11: Alleen al het bordje Rechts fahren is erg nuttig - bestaat dat nog (ben tijd niet in Dld. geweest)?
@Ichneumonidae | 15-08-22 | 10:15: Nee, is uit de tijd van de kolonnes
@Ichneumonidae | 15-08-22 | 10:15:
" Stuhr Linkespuhr" Enorme billboards langs de wegen, 90's schat ik. Tegenwoordig is het geloof ik " Reisen statt Rasen" met akelige faces of death foto's erbij. Duitsland is ook niet meer wat het ooit geweest is, ghe.
@elfenstein | 15-08-22 | 10:11:
Ik rijd veel in/door Duitsland. Vind het een fabeltje/kijken door een roze bril, die superioriteit van de Duitse verkeersdeelnemer. Zodra er ook maar iets ongebruikelijk is (file/wegwerkzaamheden/slecht weer) vind ik ze zo sterk niet rijden. Ritsen kunnen ze bijvoorbeeld voor geen meter.
Wat d'n Duitser geweldig helpt, is dat je daar stroken van 10+ kilometer hebt zonder op-of afritten, dat brengt veel meer rust op de weg. Maar dat is niet de kwaliteit van de chauffeur, maar van de omgebung.
Rechts inhalen is een teken dat het op links verkeerd gaat. Al die slaapmobilisten op de linkerbaan met <10 km snelheidsverschil, dat is pas hufterig.
@elfenstein | 15-08-22 | 10:21: Grappig, als je op Google Stuhr Linkespuhr intikt staat jouw comment van 10:21 op nummer 2, haha.
@Ichneumonidae | 15-08-22 | 10:26:
We verzinnen ze waar je bij staat, jammer dat 't verder niks oplevert.
Zal wel komen omdat spuhr hartstikke falsch is, entschuldigungscurrywürst dafür.
Amsterdam is hufterhoofdstad, water is nat, Mount Everest is hoog, Mark Zuckerberg is rijk.
Wat zijn 'hufterboetes'? Want volgens mij is dit zo subjectief als de neten.
Boetes uitgedeeld aan autobezitters. Want dat zijn de echte hufters.
Boetes uitgedeeld door hufters. U weet wel BOAs/GOAs.
@Duwbak_Linda | 15-08-22 | 09:49: Nou Linda toch. Dat is bijna iedereen dus. Doe dan mensen die racefietsen zijn hufters.
@sjef-van-iekel | 15-08-22 | 09:53: Ik bedenk dit allemaal niet zelf hè:
"Asociaal gedrag in verkeer werd het afgelopen jaar het meest beboet. De boete die het vaakst werd uitgeschreven is de boete voor foutparkeren."
Anders even de linkjes aanklikken?
@Duwbak_Linda | 15-08-22 | 09:49: Vanuit het perspectief van de, door de wet gepamperde, fietser natuurlijk,
@Duwbak_Linda | 15-08-22 | 09:58:
Lees: Niet genoeg bijgedragen aan de gemeentelijke mobiele belastingdienst.
@Duwbak_Linda | 15-08-22 | 09:58: ik dacht even het is uw eigen mening. Gelukkig.
@Duwbak_Linda | 15-08-22 | 09:58: Nu is er één probleem met die vaststelling. Foutparkeren bestaat principieel niet, auto's en motoren zijn de enige die wegenbelasting betalen. Dat recht wordt gebruuskeerd.
Dat het best goed gaat in Twente wist ik al wel. Junior is nog nooit thuisgekomen met hondenpoep onder zijn schoen. In mijn jeugd was dat anders.
Een koeienvlaai op je hoogpolige tapijt is idd minder erg
Vroeger was je als reaguurder trots een hufters te zijn
Dat is online of op de zolder. Niet buiten.
Achter je veilige toetsenbord zeker...
"In totaal is een lijst met 175 verschillende overtredingen (pdf) samengesteld als zijnde hufterovertredingen." Slot van dat artikel.
Je zou dan toch denken dat zo ongeveer heel Nederland wel eens hufterig doet.
De boete die het vaakst werd uitgeschreven is de boete voor foutparkeren - nou nou, dan ben je echt een hufter hoor.
Begripsinflatie.
Hulde, u bent een echte reaguurder
Ik doe een moord voor een reunie van Oasis. De plaats delict maakt me niet uit.
Hier in Manchester is iedereen Oasis fan.
Ha, Helmond 14, Eindhoven 25. En maar altijd schelden op Helmond, komt misschien omdat Helmond wel in Noord Brabant ligt en Eindhoven ook.
Nee, Helmond is al opgegeven. Daar durft de politie niet eens boetes uit te delen, want dan verandert het meteen in een volksopstand. En voor die veldslagen met de politie worden dan weer geen boetes uitgedeeld.
Ben opgegroeid in Helmond maar ik vind zowel Eindje als Hellimond maar kudt tegenwoordig. Ik hoor ook alleen nog maar Roemeens en Pools in mijn oude buurt. Ik ben dankbaar blij dat ik weg ben uit de regio. Houdoe.
Stadjers zijn hufters, allemaal.
Ik hou nog steeds de deur voor een dame open hoor..!!
Waar hebben ze het over...
Het valt op dat plaatsen met veel allochtonen slechter scoren, zal uiteraard toeval zijn.
Inderdaad: ligt volgens de politie louter aan hoe de gemeentes hun capaciteit inzetten. Aldus het artikel.
Niet wat je denkt; het gaat niet om tokkies maar vooral om foutparkeerders. Vandaar het grotere aantal in de grote steden. Wat die cijfers verder opdrijft is de veel intensievere handhaving in de randstad.
U is een excuus Truus
Hoe was het ook weer..."Handhaven is zóó niet Amsterdams" of zo?
Klopt ja. In 020 rijden de godganse dag van die autootjes rond met zo'n ding op het dak (weet niet hoe het heet) en rijden door de straat en maken automatisch een foto als iemand 2 seconden te lang heeft geparkeerd.
Goed verdienmodel.
Ja, logisch die oververtegenwoordiging van parkeerboete's. Dat gaat met honderden tegelijk op één dag, met één scan-auto.
Maar heb jij ooit iemand aangehouden zien worden voor rechts inhalen?
Gebeurde bij mij over de stoep notabene, dader was een opgefokte Turk. Kon het niet verkroppen dat ik héél ouderwets voorrang gaf aan een fietser die op een voorrangsweg reed.
Foutparkeren kan op veel manieren. Als je bekend bent in een gebied weet je vanzelf een keer wat overal wel of niet is toegestaa en of je moet betalen.. Als ik eens als simpele plattelandiër in een grote stad kom is het (mede door wirwar aan borden) soms weleens gokken.
@Ichneumonidae | 15-08-22 | 09:44: Scanauto. Big Brother. Zelfs Femke Halsema vond dat te gortig.
@Ichneumonidae | 15-08-22 | 09:44: Heet Parkeercontrole. Over tien jaar vervangen door drones. Ondanks dat ze rondrijden is dat helaas nooit als een Polenbusje een uur (!) lang stil staat in de straat omdat de mannen een dingetje moeten doen ergens, of ""jongeren"" die uren lang geparkeerd staan met hun GTI in een bocht van een kruising (je kunt er nog om heen). Alsof die lui een app hebben waar de parkeercontrole uithangt.
@Piet Karbiet | 15-08-22 | 09:58: Die scanauto's rijden gewoon rond hoor, dus ik heb niet de indruk dat dat Halsema ene moer kan schelen.
Mogelijk was je ironisch...
@Risingson | 15-08-22 | 09:59: Mogelijk is de uiteindelijke incasso van die boetes het (praktische) probleem.
Wij zijn rood. Maar is dat nou goed of slecht? Het kan betekenen dat er erg veel hufters zijn. Of dat huftergedrag niet getolereerd wordt, en dat ze al een boete te pakken hebben bij het verkeersregelaars uitschelden nog voordat ze kans hebben die in elkaar te slaan.
Ook je hond laten schijten waar het niet mag komt in de hufter database. Daar wordt hier tegenwoordig op gehandhaafd. Erg prettig.
Probleem is natuurlijk wel dat a-sociaal tokkiegedrag al geaccepteerd gedrag aan het worden is en dat dit huftergedrag uitgebreid op de Nederlandse televisie in allerlei flutprogamma's wordt vertoond en kennelijk trekt dit nog een kijkerspubliek ook.
www.geenstijl.nl/2260821/het_hufter_m...
@Sqbar | 15-08-22 | 09:37:
Super!
@Sqbar | 15-08-22 | 09:37: Probeert u eens 4 weken in een hufterwijk te gaan wonen en lees dan nog eens dat stukje waar u naar verwijst.
@Sqbar | 15-08-22 | 09:37:
Die van @ ADO lecent 20:42 is mooi...!!
Terschelling staat er ook op. Zou Jort daar een aandeel in hebben gehad.
Zo op het eerste oog daar waar de meest boeren wonen de minste hufters, mooi houwen zo..
Boeren doen weer heel andere dingen op de wegen.
Politie in Tubergen laat zich niet gekmaken. In A'dam worden handhavers de stad in gestuurd om minimaal X boetes per dag te schrijven.
Nu eens in de grote steden op wijkniveau.
Dat is ongewenst,
-"Want Wilders.."-
~dit zou tot conclusies kunnen leiden...~
Grootste hufterigheid in de grote steden + bible belt.
Ik ben een onbeboete hufter, waar is mijn kaart?
Zie Artikel 240 lid 2 (niet dat lid!) van het Wetboek van Strafrecht. Iemand die weet dat een afbeelding aanstotelijk voor de eerbaarheid is en die afbeelding of dat voorwerp toestuurt aan iemand anders, anders dan op diens verzoek, is in overtreding. Bij deze dus een roze kaart! En pas op, 2x roze is paars en dan ben je echt de sjaak.
REAGEER OOK