Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijktip. Een stukje boerenverstand over het vuurwerkverbod

Kom op mensen, zo ingewikkeld is het niet

Voor iedereen die het debat gisteren gemist heeft (terecht, het was een doodvermoeiende constante herhaling van zetten met slechts één man op de publieke tribune, red.) legt Keerolein van BeeBeeBee het nog één keertje helder uit. Want dit voorstel gaat niet over het verbieden van cobra's, dit voorstel gaat niet over het verbieden van lawinepijlen en dit voorstel gaat niet over het verbieden van Romeinse kaarsen: die zijn allemaal al verboden. Het is tevens al verboden om hulpverleners te belagen, auto's in de brand te steken en bushokjes te vernielen tijdens de jaarwisseling. Nee, dit gaat enkel over de vraag of we Nederlanders een paar uur per jaar toestaan om licht siervuurwerk af te steken of dat we dit plezier van velen willen verbieden omdat een kleine groep zich niet kan gedragen. En Lientje is weliswaar geen rekenwonder, maar ze beschikt wel over de nuchterheid om het debat terug te brengen naar de kern zonder zich af te laten leiden door overdramatische klimaatdrammers die deze kwestie groter proberen te maken om de zelfverzonnen milieudoelen te halen. Dus pak er een oliebol bij en zie hoe Lien haar veiligheidsbril opzet en deze linkse symboolpolitiek tot de grond toe afbrandt. Gelukkig Nieuwjaar! 

Reaguursels

Inloggen

Er is een opvallende overlap tussen mensen die tegen een vuurwerkverbod zijn, mensen die zwarte piet als heilige zien en mensen die tegen de grens van zwakzinnigheid aanschurken.

Komjehiervaker | 10-06-22 | 01:20

Ach, daar hebben we Miep Kameleteen van snackbar 't Hoekje ook weer.

Zenzeo | 09-06-22 | 23:36

Dat Lientje zich maar eens volledig focust op de boeren zaak en dat stikstof debacle! Daar is de BBB harder nodig dan deze ongein!

heppykemper | 09-06-22 | 21:53 | 2

Je mag je als Tweede Kamerlid gewoon uitspreken over zaken die ter tafel komen. Ik denk dat je mogelijk in de war hebt laten brengen door partijen die alleen maar wat van zich laten horen als er een specifiek onderwerp op de agenda staat waar ze voor hun achterban mee kunnen scoren.

Johanvb | 09-06-22 | 22:19

Er zijn 15.000 reacties op de internetconsultatie. 10.000 zijn tegen. Dan kom ik niet op 82%, maar wellicht kan mijn zakjapanner niet rekenen.

Frau Merkel | 09-06-22 | 21:34 | 1

Klopt, ze versprak zich denk ik: de noemer is 12.199 en niet 15.000

ruud76 | 09-06-22 | 23:24

De fiets niet de deur uit gedaan hebben? Ik heb mijn fiets nooit binnen gezet! Ik doe toch geen Sander Deckertje dat ik mijn fiets in de woonkamer zou zetten?

Frau Merkel | 09-06-22 | 21:32

Er zijn twee heuvels waarop ik wel wil sterven: 1 Het is patat! En 2 Weg met consumentenvuurwerk.

Duwbak_Linda | 09-06-22 | 20:07 | 3

Is maar één (1!) voorwaarde denkbaar waardoor ik van gedachte verander. De handhaving en openbare orde komt drie weken lang onder bevel (ondersteund met alle middelen noodzakelijk!) van een ouderwetse ijzeretende bromsnor met grote handen. Aanpakken dat rapaille. Ouderwetse agenten in zijspan met ferme knuppels wil ik zien tijdens Oud & Nieuw.

Duwbak_Linda | 09-06-22 | 20:30

Ik stel bij deze al mijn bromsnorren van mijn Ministerie der Onderdrukking beschikbaar. Grote handen, grote knuppels. Na het vuurwerk rammen we tevens gratis het woord patat de volksmond in.

Lorejas | 09-06-22 | 20:37

Lientje heeft een helder betoog, maar die aanloop met de messen in de keukenla is een echte uitglijder. ‘Guns don’t kill people, people kill people.’

Spiderman1 | 09-06-22 | 19:06 | 3

Inderdaad, met deze redernering kun je ook de verkoop van vuurwapens in NL vrijgeven, want ja, mensen doodschieten is al verboden, dus een verbod op vuurwapens niet niet meer nodig., In de VS gaat het toch ook prima...?
.
Enne, beste BBB, "normaal", voor 2019, was het hier in 020 centrum altijd enkele *maanden* (niet dagen) voor de jaarwisseling een elke dag een knallende warzone. Sinds 2019, het (corona) verbod op vuurwerk verkoop, was het heerlijk rustig tot aan oudejaarsdag zelf. Zoals het hoort dus.
.
Je kunt dus niet ontkennen dat het verbod op verkoop een positief effect heeft op de naleving van de regels. Er zijn nu eenmaal relatief veel tokkies onder ons, die schijt hebben...

hotmint | 09-06-22 | 19:23

@hotmint | 09-06-22 | 19:23:
Aan de andere kant als Pim en Theo gewoon een AR-15 bij zich hadden gehad, leefden ze waarschijnlijk nog.

Mariner | 09-06-22 | 19:41

Onzinnige vergelijking . Een pistool is primair om iemand of iets mee uit te schakelen , een mes is om je biefstuk mee te snijden of je appel te schillen .

Castor12 | 09-06-22 | 22:47

Mijn poes is bang van vuurwerk. Daardoor is zij niet in staat de tuin van de buren onder te schijten en dat levert nog meer stress voor haar op. Daarom een algeheel verbod op vuurwerk en strenge handhaving door de overheid.

Murk | 09-06-22 | 18:57 | 1

Tip: zet een kattenbak in huis en als die vol is flikker hem dan over de schutting richting de buren.

Sinterbikske | 09-06-22 | 19:04

Begin inderdaad eens met handhaven van wat er nu al niet mag. Kijken we over een paar jaar wat er dan nog nodig is.

Het brein erachter | 09-06-22 | 18:43

Een relatief jonge (en best uit de hand gelopen) traditie waar we zonder problemen afstand van zouden kunnen doen. Mijn traditie is inmiddels direct na kerst op te rotten naar een warm land en pas terug te komen als de o&n-troep weer is opgeruimd.

Binnenbaan | 09-06-22 | 18:31

Wat is dit toch een verhelderende vrouw om naar te luisteren. Mocht je het zelfs oneens met haar zijn kun je haar inzet en duidelijkheid alleen maar toejuichen. Hup Caroline!

Zalluf | 09-06-22 | 18:02 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 09-06-22 | 20:26

Vuurwerkverbod is typisch kleinzerig Randstedelijk gekleuter.

prutsclown | 09-06-22 | 18:00 | 2

Vuurwerkvandalisme is typisch iets voor boertjes op klompen.

IJschpegel | 09-06-22 | 18:21

@IJschpegel | 09-06-22 | 18:21: Weinig serieuze vandaaltjes in het weiland, rellen zijn een typisch stedelijk ophokprobleem.

donkieshot | 09-06-22 | 18:33

Jaaaaa laten we weer eens iets verbieden. Er is nog niet genoeg verboden in ons land. Gelukkig wordt er bij elk nieuw verbod precies 0 euro budget vrijgemaakt voor de handhaving ervan. Zo wordt de overheid ieder jaar een stukje minder relevant. Waarom zou je je aan een vuurwerkverbod houden als de pakkans toch verwaarloosbaar is?

EenGoedBegin | 09-06-22 | 17:42 | 1

Hier in de buurt is de kans nihil. Ik woon in de Brabantse Kempen en voor het hele gebied van 17 dorpen zijn welgeteld 2 politieauto's beschikbaar, en die staan te wachten tot er een melding binnenkomt, maar die komen echt niet als er iemand belt dat er vuurwerk wordt afgestoken, die wachten wel op echte problemen

brie-de-penis | 09-06-22 | 17:50

Caroline van der Plas heeft groot gelijk, steek al zo’n 45 jaar vuurwerk af met oud en nieuw en nooit problemen gehad. Maar ja zuur links wil alle pleziertjes van de gewone Nederlanders te niet doen.

Jooperishoop | 09-06-22 | 17:42 | 1

Zo is t. Dat gedram.

Lerp | 09-06-22 | 18:05

Zag haar vandaag over het behoud van onze eigen voedselvoorziening en het opkomen voor boeren in haar BBB spotje.
Ze stijgt steeds meer in mijn achting, ook wat ze over immigratie vond naar ons land was zeer helder. Hoop dat BBB zeer groot wordt.

Jan, Leiden | 09-06-22 | 17:35 | 2

Smaken verschillen...

Roos | 09-06-22 | 18:07

Goed idee, dat verbieden. Zeg maar net zo goed als dat het afgelopen jaar ging, de klappen waren harder dan normaal

Mark van Leeuwen | 09-06-22 | 17:23

Caroline en de BBB zijn een verrijking van de politiek.

Blauwpetje | 09-06-22 | 17:19

Tussen 00.00 en 02.00 uur : maak er een fantastisch vuurwerk feest van .Uiteraard zonder illegale shit. Alles daarvoor en daarna aanpakken. Sta het toe. Geweld tegen "hulpverleners "
etc ? Mag nu ook al niet want zijn ook mensen.

Zwizalletju | 09-06-22 | 17:15

Dat massale vuurwerk "traditie" in combi met veel drank en drugs is helemaal niet oud (waarschijnlijk pas vanaf de jaren 70 of zoiets). Daarvoor was het een vreugdevuurtje, wat knalletjes of carbidschieten op een groot weiland en geen omvangrijke tokkiefeest.

Nu de Nederlandse samenleving en steden dichtslibben neemt ook de verhuftering enorm toe. Laat de gemeente maar een grasveldje uitzoeken waar een half uurtje professioneel vuurwerk wordt afgestoken.

Kosmos | 09-06-22 | 17:15 | 6

Ik kan me herrinneren dat er rond 1980 op 1 januari verschillende kruispunten in het laak kwartier in den haag nieuw asfalt nodig hadden vanwege de vreugde vuren. In mijn beleving is het nu veel minder erg dan in die periode.

EenGoedBegin | 09-06-22 | 17:36

Ja daag, de gemeente die op mijn kosten vuurwerk showtjes gaat geven... t leven is al duur zat...

ReyNemaattori | 09-06-22 | 18:14

Ik heb geen huisdieren maar horen die dat niet dan? En onze beschermde dierenvrienden in de open lucht? Denkt u ook daar aan?
Vast niet.

Bij de eerste auto's op de 'weg' liep er iemand voor om te waarschuwen. Zou ook een hoop verkeersdoden schelen.

En dat van die verhuftering is natuurlijk onzin. Wellicht meer hufters per vierkante kilometer.

Bootvisser | 09-06-22 | 20:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Vuurwerkverbod: Tijdens het buitenspelen slaat een klein groepje kinderen andere kinderen in elkaar op het schoolplein. Ze steken het klimrek in de fik, rukken takken uit bomen. De juffrouwen staan lijdzaam toe te kijken. De oplossing? Gewoon helemaal niemand meer buitenspelen.

2Little2Late | 09-06-22 | 17:14 | 1

Gewoon een ouderwets pak slaag aan die etters verkopen, maar dat mag allemaal niet meer van die zachtgekookte sector. Als ik me vroeger zo gedroeg kreeg ik gewoon een lel om mijn oren of een trap onder mijn hol. Niks slechter van geworden.

Vanilla | 09-06-22 | 18:19

Ik denk niet dat er iemand is die tegen siervuurwerk afsteken is op oudejaarsavond .
Het gaat er mij om dat er personen zijn die wel 200 dagen per jaar keiharde knallen laten horen omdat ze het leuk vinden en omdat ze weten dat niemand hun wat doet.
Er zijn structureel duizenden agenten te weinig dus een extreem lage pakkans.
En mocht je onverhoopt opgepakt worden kom je weg met een boete.
En dat is het probleem.
Hufterig gedrag gedijt prima in dit land,ieder jaar is er daar meer van.

pejoar | 09-06-22 | 17:11 | 2

Helemaal eens.

Ride_On | 09-06-22 | 18:09

Die mortieren die je hoort gaan gewoon door, ook met een verbod... want die shir is al verboten...

ReyNemaattori | 09-06-22 | 18:15

Ik ben de eerste die tegen betutteling is maar vuurwerk mag van mij inderdaad afgeschaft worden. Doe maar georganiseerde shows rond middernacht.
Het geeft niet een beetje overlast zodat je het zoals Caroline goed kunt praten, het geeft een hele berg overlast. Sommige wijken lijken wel oorlogsterrein, brievenbussen moeten dichtgemaakt worden worden, er sneuvelen auto's en openbare voorzieningen. Ik vergelijk het met voetbal. Bij normale sportwedstrijden of concerten zijn er wat extra agenten aanwezig. Kost de maatschappij wat geld maar prima als ik daaraan mee betaal. Maar bij voetbal moet niet zelden de ME komen en lijkt alles erna alsof er een oorkaan is langs gekomen. Kost de maatschappij klauwen met geld omdat het standaard een hoop idioten aantrekt. Kap ermee of laat ze het zelf betalen.

memanta82 | 09-06-22 | 17:09 | 5

@aamert | 09-06-22 | 17:15: u geeft zich op als vrijwilliger? Lekker mee rijden met de ambulance en dan bekogeld worden.
Succes!

Roos | 09-06-22 | 17:22

dan hebben de steden shows, maar de dorpen niks. Het is ook weer een verkapt, de steden met geld zat om wat te organiseren tegen het platteland. de steden willen alle feestjes zoals paasvuren etc verbieden.

Snap_het_ook_niet | 09-06-22 | 17:34

@Roos | 09-06-22 | 17:22: En welke groep is daar veruit het beste in? Precies, maar de oorzaak daarvan is weer ander politiek wanbeleid.

Kopieerapparaat | 09-06-22 | 17:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zijn dan ook alleen die halve gare idioten die met dat illegale zware vuurwerk lopen te kloten die de boel verstieren. Bij hen hoop ik eigenlijk stiekem dat ze een paar vingers of een handje kwijtraken. Geen enkel medelijden mee. Je speelt er zelf doelbewust mee dus dan ook maar de gevolgen dragen als het uit de hand loopt. Helaas zijn de slachtoffers meermalen andere onschuldigen die op afstandje alleen maar kijken of toevallig voorbij lopen.

Sjakie | 09-06-22 | 17:07 | 3

Een pijl in je oog hoeft echt niet illegaal te zijn om schade aan te richten.

Binnenbaan | 09-06-22 | 18:34

Bijzonder opmerkelijk dat een politicus van notabene de BBB zo weinig aan dieren denkt.

En voordat de bekende huisdierenhaters hier beginnen te zeuren, ik heb het over alle dieren. Dus ook de (kinder)boerderijdieren en de dieren in het wild, zoals vogels die zich de pleuris schrikken van het geknal en gedesoriënteerd raken door de kruitdampen.

Roos | 09-06-22 | 17:04 | 5

Beetje een onzinverhaal. Raken dieren
gedesoriënteerd van kruitdampen? Raken wij er ook gedesoriënteerd van? En dat geknal zullen ze misschien niet heel leuk vinden, maar dat is het dan ook wel. De meeste dieren hebben er weinig moeite mee, aangezien er ook weleens onweersbuien overtrekken met nog veel meer herrie en geknal. In de nacht is dat licht ook nog veel feller.

Kopieerapparaat | 09-06-22 | 17:59

De koeien hier in mijn achtertuin gaven geen krimp meiske. Niks, nada, zero fucks given.

Mijn katten idem, zero fucks given. Het is je eigen angst die je projecteert op je huisdieren die de beesten van je overnemen.

Maar goed, hier gingen dan ook geen halve atoombommen de lucht in maar wat Peauls siervuurwerk.

Vanilla | 09-06-22 | 18:17

Gaan we onweer dan ook afschaffen? En best relevant, onlangs was er een onderzoek naar het effect van een festival op vogels. Het bleek dat een uil op 10 meter naast de luidsprekers van een festival er totaal geen ander gedrag door vertoonde en gewoon ze eigen dingen deed.

Kruijffje | 09-06-22 | 19:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Heerlijk zo'n dame met normaal verstand en gedrag!

discriminazie | 09-06-22 | 17:02

‘Zitten mensen gezellig met familie en vrienden gewoon thuis…’

WAAR IS DAT PARADIJS!? Hoe vrienden!? Welke familie!?

*baby-vuurpijl in aars (aan)steekt al huilend in een hoekje*

overVecht | 09-06-22 | 17:00 | 1

Ach, dat is sneu.

schijtzat | 10-06-22 | 00:42

Denk aan de lieve diertjes, geen vuurwerk.

thanseeuwen | 09-06-22 | 16:57 | 3

Ja, je hoort altijd dat veel dieren gestrest raken van dat geknal. Nou trok de hond die wij vroeger hadden zich er geen zak van aan. Die ging gewoon maffen tijdens het geknal, ook al hadden we de deur open. Maar de ene hond is de andere niet natuurlijk.

Tashtego | 09-06-22 | 17:02

@Tashtego | 09-06-22 | 17:02: De onze is er ook niet bang voor. Meteen getraind toen hij een pup was. Nu weet hij dat het ongevaarlijk voor hem is en er niet bang voor hoeft te zijn. Kwestie van opvoeden.

Kopieerapparaat | 09-06-22 | 18:02

@Kopieerapparaat | 09-06-22 | 18:02: Met opvoeden kan je waarschijnlijk een hoop voorkomen inderdaad, hoewel misschien niet alles. Het gekke was dat die van ons niet eens training nodig had, die had er van pup af aan gewoon maling aan. Dat zal wel zeldzaam zijn.

Tashtego | 09-06-22 | 19:02

Wijze bestuurders begrijpen dat burgers af en toe een verzetje nodig hebben en dat sommige tradities een belangrijke symboolfunctie hebben in de maatschappij. Het is precies zoals Caroline van der Plas hier stelt, pak de uitwassen hard aan maar laat de huisvader die tussen 23 uur en 1 uur vuurwerk afsteekt tijdens de jaarovergang met rust. En natuurlijk wil Klaver, mijn vrouw noemt hem altijd geitje Klaver ;), van de ultieme getuigenispartij Groen Links vuurwerk reguleren via de staat. Het marxistische Groen Links weet precies wat u moet doen en wat u mag denken, persoonlijke vrijheid en verantwoordelijkheid is niet aan hen besteed.

therealbraindump | 09-06-22 | 16:49 | 1

Geitje Klaver, fantastisch die houden we erin wat mij betreft.

Tashtego | 09-06-22 | 16:57

Die scene in Novecento met Richard Burton, nadat hij Cleopatra had gehad. Op een zekere leeftijd zou je die uitdaging toch echt voorbij moeten zijn.

Hetkanverkeren | 09-06-22 | 16:58

Er zitten meer nadelen aan vuurwerk dan voordelen. Het is gevaarlijk (blind, vingers of hand kwijt, gehoor beschadiging), het is bijzonder stressvol voor huisdieren, het vervuilt enorm zowel natuur als de lucht, huizen en auto's in brand, en dat thuig dat het als wapen gebruikt. Voordeel? Mensen hebben een verzetje.

halfvolle glas | 09-06-22 | 16:34 | 6

'het vervuilt enorm zowel natuur als de lucht'

Het vervuilt inderdaad maar als we 1 keer per jaar Oud en Nieuw vieren valt dat in het niets.

Patje | 09-06-22 | 16:55

Je hebt dus niet geluisterd. Dan houdt het een beetje op hoor.

John McClane | 09-06-22 | 17:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Vuurwerk is irritant, geeft een hoop zooi en mensen maken dingen kapot. Handhaving is geen optie, dan mag je het leger wel inzetten.

Voor mensen die mekkeren dat knalvuurwerk VERBOTEN is.. Spullen slopen doe je niet alleen met knalvuurwerk.

Kabila de stijlloze | 09-06-22 | 16:31 | 3

Het leger inzetten is geen optie. Waarom niet? We zetten het wereldwijd in op de gekste plekken waar we niets te zoeken hebben, maar oh wee als het om Nederland ingezet moet worden. Dan is het geen optie.

Mokum Kosher | 09-06-22 | 16:39

Als handhaving geen optie is, dan hoeft verbieden ook niet hè.

John McClane | 09-06-22 | 17:03
-weggejorist-
Vanilla | 09-06-22 | 18:15

Knal vuurwerk vond ik altijd leuk toen ik jong was, kreeg dikwijls geld van mammie voor wat astronauten, donderslagen etc. Je moet toch niet niet alles verbieden, mensen die een auto in de fik steken gelijk half jaar opsluiten of langer..

Geilbaard | 09-06-22 | 16:31 | 1

Met een oplossingspercentage van 2%. Kan is groter dat je de aanstichters zelf opspoort dan dat de hermandad dat voor je doet.

Vanilla | 09-06-22 | 18:12

Moet dat niet ‘Kerrolain” zijn ipv Keerolein?

banana moeskoerie | 09-06-22 | 16:31

“Every time something really bad happens, people cry out for safety, and the government answers by taking rights away from good people"

small_town_dude | 09-06-22 | 16:28

Des te meer regels en verboden, des te meer een samenleving verhuftert en onverschilliger, en intoleranter wordt.
Dat is de realiteit. Omdat de 'problemen' vaak (politiek) gekunstelde aannames zijn, veroorzaken de zogenaamde oplossingen juist de kwaal, en daarmee worden de problemen weer gerechtvaardigd. Dus... Daar zult u het mee moeten doen. Fijne dag.

Lafayette | 09-06-22 | 16:24 | 2

Juist dat.
En laten we de benzineprijs tot ongekende hoogtes stijgen zodat we met goed fatsoen niet meer voor de fun de weg op kunnen. Dat zal zeker verkeersslachtoffers schelen. Let op, dit argument gaat ook nog komen.

gemeentereiniging | 09-06-22 | 16:29

Als je mensen als kinderen behandelt gaan ze zich ook zo gedragen.

Muxje | 09-06-22 | 16:33

Zo moeilijk is het niet om te zien dat het nu niet functioneert en dat alleen een compleet verbod zal functioneren. Dat kwalijke zaken niet mogen is niet voldoende, door alle afleiding is het voor de popo en BOA's nauwelijks te handhaven en dit doen ze dan ook niet. Een totaal verbod maakt alles illegaal en is een stuk eenvoudiger te handhaven. Simpele logica. Daarbij dient vuurwerk geen enkel doel, bestond dit vroeger (in ons leven) ook niet en gaat er niets verloren.

AntiZanicz | 09-06-22 | 16:23 | 7

Een totaalverbod maakt handhaving echt niet gemakkelijker. Onzinargument.

Muxje | 09-06-22 | 16:30

"Simpele logica"
Nee, het is geen logica en het is veel te simpel. U doet alsof de problemen in dit leven op te lossen zijn met het invullen van een multiple choice vragenlijstje waarbij de uitkomst vaststaat: Totaalverbod.
Ik ben geen fan van knalvuurwerk maar dit is niet de oplossing.

LD69 | 09-06-22 | 16:36

Ga in gesprek met Putin, de juiste man om zulks op te lossen

Henkie | 09-06-22 | 16:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Van der Plas deed wat ze al eerder deed...

" Ik begrijp dat men, enz.."..

Zachte handen Karolientje..!!

neonreclame | 09-06-22 | 16:21

Als we de maximumsnelheid verlagen naar 80 km/h, dan kunnen we met z'n allen de uitstoot van die paar feestvierders compenseren.

happen_maar | 09-06-22 | 16:19 | 1

Verlagen naar 40 km/uur zodat ook elektrische fietsen op de snelweg mogen en net zo snel zijn als auto's. Dan stapt men vanzelf op de fiets en is er nog minder uitstoot.
Nederland gaat daar zeker de wereld mee redden.

2voor12 | 09-06-22 | 16:23

Vuurwerk afschaffen. Per direct, per decreet.

In-To-Graphics | 09-06-22 | 16:18 | 7

@J.Cash | 09-06-22 | 16:47: Bedankt voor het aanbod, maar ik heb zelf een huis in Belgie (Vl-Brabant) waar ik de helft van de tijd toch al vertoef.

small_town_dude | 09-06-22 | 16:59

Goed plan, afschaffen dat vuurwerk.

thanseeuwen | 09-06-22 | 17:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Kijk die besmuikte koppies daar in vak K. Wat een toppunt van arrogantie zit daar.
Maar ga lekker door met het uitstrooien van onhaalbare regels, wetten en verboden. De geloofwaardigheid zakt gewoon door het nulpunt heen. Op een gegeven moment staat de overheid als een klein kind te stampvoeten in Den Haag en trekt de Nederlanse burger de schouders op. Zoek het uit met je wetjes..

marcoplarco | 09-06-22 | 16:18 | 2

Als je als vak K keer op keer met je gerotzooi weg komt en niet weggestuurd word dan mag je best wel arrogant worden.

2voor12 | 09-06-22 | 16:24

Volgens mij heeft de huidige coalitie ( nu 75 zetels) in de peilingen ongeveer twee derde over. BBB is inmiddels in de peilingen al groter dan een afgetakeld CDA en een aalgladde Rutte en een arrogante Kaag jagen (godzijdank) hun partijen op korte termijn naar de verdoemenis. Volgens de Telegraaf heeft 2/3 van de inwoners inmiddels geen vertrouwen meer in dit kabinet. Vak K houdt elkaar daarom krampachtig vast. Zum kotzen.

ClintOstwald | 09-06-22 | 16:42

Waarom wil jij een AR-15 Hkv? Omdat ik daar met Oud en Nieuw lekker losse flodders mee kan afvuren! Een pakje sigaretten van 40 euro, of een paar serieuze Vlaamse knallers: https://www.youtube.com/watch?v=-GG7j4k-OZw

De uitvinder van het dynamiet die een Nobelprijs voor de Vrede instelt. Ergens begrijp ik Recip Erdogan wel.

Hetkanverkeren | 09-06-22 | 16:15

Gaat met vuurwerk nauwelijks of helemaal niet om het klimaat. Er zijn ernstiger nadelen.
Lientje lult met geen woord over de duizenden dieren die nog maanden na 31/12 van de leg zijn, tenminste als ze niet onvindbaar zijn weggekropen. Het zal Looien Lientje een volkomen rotzorg zijn, zolang de chemovarkens in in hun bioindustriële massaflats maar op voldoende gehoorafstand van het knalwerk staan. En dat staan ze op haar platte boerenland.

Ridde Rogter | 09-06-22 | 16:14 | 24

Ridde Rogter, bent u gastspreker van Joop.nl?

prutsclown | 09-06-22 | 17:55

@Lafayette | 09-06-22 | 16:29: "Met een huisdier verbod zijn we vast ook op de goede weg..." Dat wilde ik ook niet posten. 365 dgn/jaar last van blaffende honden en schijtende en rovende katten,

langelat | 09-06-22 | 18:05

@Sieg Hein | 09-06-22 | 16:21: Even voor de duidelijkheid:
1. Misschien
2. Bullshit
3. Zie antwoord vraag 2
4. Zie antwoord vraag 2
5. Zie antwoord vraag 2
6. Zie antwoord vraag 2

Kopieerapparaat | 09-06-22 | 18:15
▼ 21 antwoorden verborgen

Wanneer wordt NEEderland weer Jaderland?

gemeentereiniging | 09-06-22 | 16:11 | 3

Ja, u bent voor meer migratie? Doen we!

_pacman_ | 09-06-22 | 16:12

@gemeentereiniging | 09-06-22 | 16:22: Nergens. Ik noem als antwoord op uw vraag alleen een voorbeeld waar Nee-derland vooral Ja-derland in is. Tegen de zin van een grote meerderheid.

_pacman_ | 09-06-22 | 16:30

Ja stom, ik had een staatslot gekocht afgelopen oud & nieuw en realiseer mij nu dat ik nogsteeds de 10 euro moet innen die ik "gewonnen" had.

Brabeaulander | 09-06-22 | 16:11

Helemaal correct...
De wetgeving is er al dus ga gewoon eens handhaven.

normanius | 09-06-22 | 16:10

Vuurwerk is net de hypotheekrenteaftrek: de reeds veelvuldig toegepaste salami-tactiek maakt dat ieder plezier respectievelijk voordeeltje er al nagenoeg uitgeperst is.

_pacman_ | 09-06-22 | 16:04 | 6

@_pacman_ | 09-06-22 | 16:34: dank voor de aanvulling, u lijkt zoveel meer te weten. Echter, ik verklaar dat VVD volk zelf vooral graag geld ontvangt en anderen dit onthoudt. Ook wanneer de reden vervallen is wil men toch gratis geld. Heel menselijk maar vooral asociaal.

AntiZanicz | 09-06-22 | 19:16

@AntiZanicz | 09-06-22 | 19:16: Daar lijkt het wel op ja, dat ik meer weet dan u. Wat ik ook weet, en u vermoedelijk niet, is dat de hypotheekaftrek is ingevoerd als compensatie van het eigen woningforfait dat huiseigenaren betalen. In gewone mensentaal: een doekje voor het bloeden.

_pacman_ | 09-06-22 | 19:23
▼ 3 antwoorden verborgen

heerlijk, dank Lientje

prutsclown | 09-06-22 | 16:04

Uurwerkverbod!

Als niemand weet wanneer het 0:00 is dan ook geen vuurwerk!

Briljant!

Kaas de Vies | 09-06-22 | 16:01

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen