Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Racistisch GroenLinks zoekt "bruine hoofden"

Maar noem je dat nou omvolking of vervangingsmigratie?

De revolutie die het niet is, eet weer eens haar eigen kinderen (van vlees! en bloed!) op bij GroenLinks. Volgens GroenLinksers van Kleur heerst er een "giftige sfeer" binnen de partij met de "oppervlakkige diversiteit". Normaal grinniken we om zo'n OneWorld-zinnetje maar bij GroenLinks is het natuurlijk NIEUWS. De partij waar aan terreurclubs gelieerde wereldwinkelwijven werken die klagen dat doodvermoorde 9-jarige jongetjes als "blank" worden aangeduid, predikt keer op keer een iNcLuSiViTeIt die het zelf niet waar wil maken. Zo moest Zihni Özdil ooit achterin de zaal gaan zitten omdat Jesse naar een neger wilde kunnen wijzen. En die zijn extreem links dun gezaaid bij GroenLinks. Druppel du Jour is de verherverkiezingszege van de ernstig witte Zeeger Ernsting als fractieleider van GL020, terwijl de Marokkaanse-Nederlandse Nummer Twee maar liefst twintig keer zo veel kiezers trok. En nu spreken allemaal gekleurde GroenLinksers zich uit over het veel breder beleefde GORE GENIEPIGE INSTITUTIONEEL RACISTISCHE TOKENISME BINNEN GROENLINKS: "Iemand van het landelijk campagneteam vroeg mij: ‘Heb je nog bruine hoofden voor mij?" Kauthar, ZEG er wat van!

Reaguursels

Inloggen

Die Nori is wel knettergek hoor, hoezo wil de witte hetero man van GL nou gewoon meedoen? Hoe durft ie zich verkiesbaar te stellen?? Grrrr.

Zonder dollen wat een waanzin.

Baksteenbakker | 09-06-22 | 19:02

Ik ben niet wit. Het Michelinmannetje is wit. Net als mummies en de Yeti. Ik ben blank.

wapster | 09-06-22 | 18:09

Al ooit eens afgevraagd waarom de racisme-kaart niet uitgespeeld wordt bij sollicitaties..
Op het arbeidsbureau niet gevraagd wordt waarom het niet lukt?

Die willen niet...

Troyan horse | 09-06-22 | 17:12

Noem het maar pigmentisering.

Cor Netto | 09-06-22 | 16:49

Hahaha die malle nori toch. Die dacht dat haar collega's echt geloven wat ze prediken. En het dan ook nog in de praktijk zouden brengen. Wat een lieverd.

Gen. Maximus | 09-06-22 | 16:18

Maar hoé identificeert Zeeger Ernsting zich, dat is de vraag.

Zenzeo | 09-06-22 | 15:30 | 1

Morgen even een mail naar het stadhuis, dan passen ze de 'm in je paspoort even aan naar v, zo gepiept!

Het brein erachter | 09-06-22 | 18:57

Dat beeld van Stan, komt bij mij bijna binnen als blasfemie. Ik ben gekwetst.

Blauwpetje | 09-06-22 | 15:24

Zo zo. Die Nori Spauwen is een beetje racisme ook niet vreemd.

frickY | 09-06-22 | 15:16

Nori snapt het niet. Deugen mag nooit ten koste gaan van jezelf. Dat snapt Zeeger wel heel goed.

Selassie | 09-06-22 | 15:07

Tja als het er echt op aan komt wegen de (vermeend) competenties toch zwaarder dan huidskleur.
Oftewel voor het echte werkt laat GL de huidskleur waaier even buiten beschouwing.
Hilarisch dit.

Vlasbaard | 09-06-22 | 14:47

Ach ja, of je competent bent of niet is niet van belang. Zie die tienduizenden incompetenten bij het bedrijfsleven en de overheid. En 99% daarvan is wit of blank.

Schadenfreude | 09-06-22 | 14:39 | 1

Blank. Wit bestaat niet.

halfvolle glas | 09-06-22 | 15:32

Kijk, die mevrouw in 020 van GL had meer stemmen bij GR22 dan die Rutger de Grootwassende communist. Dus hop, Rutger wethouder af en die mevrouw het college van B&W in. Da's logisch volgens de GL-doctrine. Kan Ernsting de fractie leiden want het is van die GL-bende degene met de meeste hersencellen. En kan die baardaap terug naar Doetinchem.

BozeKater | 09-06-22 | 14:32
-weggejorist-
zokanhetookja | 09-06-22 | 14:30

Beproefde linkse/woketruc: 'Waarom wil je de macht niet delen met vrouwen en mensen van kleur?". En opeens gaat het niet over jou en of je geschikt en capabel bent, maar over dat jij racist en ongeëmancipeerd bent. Terwijl dat op geen enkel moment uit je handelen blijkt.
Zelfde met mensen met een kleurtje of een hoofddoek, die als ze hun zin niet krijgen, dat het bewijs van een uitsluitingsmechanisme noemen. En opeens gaat de discussie niet meer over de reden van hun afwijzing/het niet hun zin krijgen, maar over racisme of uitsluiting, terwijl er over het algemeen helemaal geen aanwijzingen voor zijn.
Makkelijk discussiëren zo: je noemt je tegenstander gewoon racist/islamofoob/transfoob/vrouwenhater, en opeens moet hij in de verdediging (nee, ik ben geen racist) en gaat het niet meer over de inhoud van de discussie. En lijkt het net of je gelijkt hebt. Want daar gaat het om: gelijk krijgen. Niet om de inhoud.

Hommel | 09-06-22 | 14:07 | 3

U beschrijft mooi de drogreden.
Bij de berichtgeving over de politie van gisteren moest ik precies hieraan denken. Lastig controleerbaar, maar de klager heeft altijd gelijk.

Het is een "verlaat-de-gevangenis-zonder-betalen-ticket".

Roos | 09-06-22 | 14:19

Het is zo makkelijk, sta op en loop weg.

dinges_123 | 09-06-22 | 14:48

Precies dit

Vlasbaard | 09-06-22 | 14:50

Alsof 'mensen van kleur' 1 homogene groep is.

Ooit een Marokkaanse meid met hoofddoek hand in hand zien lopen met een zwarte jongen?

martymcfly | 09-06-22 | 14:02 | 3

Ja, mensen van kleur zijn allemaal hetzelfde en voegen iets (hetzelfde) toe omdat ze een kleurtje hebben. En dat is niet generaliserend of racistisch. Welkom in het wokereservaat. En mensen van kleur zijn natúúrlijk nooit racistsich. Dat zijn allemaal edele wilden, die je moet koesteren. Oh ja en dat die Marokkaanse niet met een zwarte jongen thuis mag komen of de zwarte jongens die op straat een Chinees uitschelden, of de Turken die neerkijken op Marokkanen dat heeft niks met racisme te maken. Snap dat toch.

Hommel | 09-06-22 | 14:09

Wat dacht u van de Surinaamse bevolkingsgroepen onderling? Creolen moeten niets hebben van de Hindoestanen, die weer neerkijken op Chinese Javanen enz.

Arabische Finnen kijken weer neer op Berbers; de donkergetinten mochten juist in het Paleis werken, de lichtgetinten juist niet. Ze hebben een hekel aan Algerijnen.

Enzovoorts!

Roos | 09-06-22 | 14:24

@Hommel | 09-06-22 | 14:09: Komt allemaal door het witte, koloniale racisme waarmee dit land doordrenkt is en waarmee de nobele wilden ook worden besmet. Ergo: het is de schuld van de witmang (uiteindelijk, natuurlijk, kan ook niet anders).

FrankVeer | 09-06-22 | 14:56

Tip aan Zeeger: je voelt je een mens van kleur. Opgelost.

Valka | 09-06-22 | 13:35 | 1

Zo werkt dat niet binnen Theory. Je kunt je als man wel vrouw voelen, en dan ben je dat ook, een vrouw, geen probleem. Gender is a social construct, en gender kun je je zomaar toeêigenen. Maar huidskleur, oei, dat is wel even iets anders. Maak je dat fluïde, dan haal je de basis onder Theory weg, dus dat mag en zal niet gebeuren. Race is not a social construct.
www.youtube.com/watch?v=urrXtXxGz6g

Schoorsteenveger | 09-06-22 | 14:20

Witte vrouwen hebben de witte mannen eeuwenlang verteld dat ze graag meer, meer, meer geld wilden spenderen en meer, meer, meer spulletjes en meer, meer, meer luxe producten nodig hadden, en dat zij als man meer, meer, meer macht en meer, meer, meer status moesten vergaren om de witte vrouw tevreden te stellen, want witte vrouwen wilden groot, groter, groots wonen, en meer, meer, meer paarden in de stal en duur, duurder, duurst gekleed door het leven gaan, zodat andere witte vrouwen goed konden zien welke witte vrouw er bovenaan de pikorde stond. Witte vrouwen zijn dus hartstikke medeplichting aan de onderdrukking van al die onschuldige mensen van kleur die overal ter wereld liggen te creperen omdat de witte man nog steeds bestaat. De witte man is zeg maar omnipotent en ten alle tijden overal aanwezig om iedereen en haar moeder van kleur te onderdrukken, wat hem gemakkelijk afgaat omdat hij in iedere maatschappij ter wereld de meerderheid vertegenwoordigd. En alle dictators van kleur zijn minder erg dan witte heteromannen, want de witte heteroman is echt een misdaad tegen de menselijkheid, maar zijn dochters zijn gelukkig wel helemaal geweldig. Joe.

VBO_B_Niveau | 09-06-22 | 13:33 | 1

En natuurlijk had Imane het gewoon moeten worden, maar dat stompzinnige gelul van witte vrouwen over witte mannen kan wel weer iets minder hoor, en zeker niet in de laatste plaats omdat het behoorlijk hypocriet is.

VBO_B_Niveau | 09-06-22 | 13:39

Hele goede tweet van die Nori, geef haar volkomen gelijk. Hij haalde de kiesdrempel nog niet eens en deze Imane zorgde alleen voor aantal zetels, dan mag Imane het toch zeker doen? Tenzij die zelf niet wilde?

Jan, Leiden | 09-06-22 | 13:26 | 5

@BBRDWR | 09-06-22 | 13:28:
Als je veel stemmen binnenhaalt, ben je dan bij voorbaat ook competent? Gaat het een noodzakelijkerwijs samen met het ander? Zou het niet zo kunnen zijn dat je een geweldige stemmenmagneet bent terwijl je eigenlijk helemaal niet geschikt bent voor de job? Zoiets als bij BN'ers die zich in verkiezingstijd affiliëren met een partij, enkel en alleen voor de stemmen?

Schoorsteenveger | 09-06-22 | 14:07

@Schoorsteenveger | 09-06-22 | 14:07:
Nah ja, ik ken haar niet en haar competenties ook niet. Maar dat ze er al zit zou toch al wel van enige competenties sprake zijn? Ze zal niet zomaar op die lijst zijn gezet zonder enige competenties, toch?

Jan, Leiden | 09-06-22 | 14:14

@Jan, Leiden | 09-06-22 | 14:14:
"Ze zal niet zomaar op die lijst zijn gezet zonder enige competenties, toch?"
Hoe weet je dat zo zeker? Kijk bij BIJ1, daar hadden ze een invalide psychiater op de lijst staan die helemaal geen psychiater maar een fantast bleek te zijn. Toen dat uitkwam lieten ze dat mens als een baksteen vallen.
En die Kauthar bij GroenLinks, hoe competent is die? Mag zich bezighouden met statiegeld op plastic flesjes en zo. Is dat omdat ze daar bij GL Islamofoob zijn, of kan ze gewoon niks?
www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/groenl...

Schoorsteenveger | 09-06-22 | 14:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, als over 50 jaar de Chinezen de baas zijn dan zijn wij allemaal de sjaak: wit of zwart, links of rechts, christen, moslim of jood.

spicegirlonsteroids | 09-06-22 | 13:23 | 2

Meer, meer, meer. Heerlijk om te lezen hoe de hypocrieten van GroenLinks op hun inclusieve snufferd vallen.

Amsterdamsko | 09-06-22 | 13:08

Het verschil tussen links- en rechtsmensen in 1 simpel voorbeeld.
Links: We hebben een nieuwe werkster, een Dominicaanse, en ze maakt toch zo goed schoon joh. Slaat geen plekje over. En echt heel betrouwbaar. We hadden als test een tientje op de fruitschaal gelegd en het lag er nog steeds toen we weer terugkwamen.
Recht: Consuela, wil je vandaag de badkamer extra aandacht geven? Het geld heb ik op tafel gelegd. Oh, en in de koelkast staan een paar tompoucen, neem er gerust eentje. Zie ik je volgende week weer!

Graaisnaaiert | 09-06-22 | 13:04

Als Zeeger zich nu eens als neger identificeert, is het dan niet gewoon opgelost?

Ride_On | 09-06-22 | 13:03 | 2

Ik las insemineert... toch weer even gelachen als dyslecticus.

BBRDWR | 09-06-22 | 13:25
-weggejorist-
homieguerneville | 09-06-22 | 13:44

"Waarom wil je de macht nog steeds niet delen met vrouwen en mensen van kleur"? Noem mij een voorbeeld waar dat goed heeft uitgepakt? En die vrouwen in de vraagstelling, zijn dat dan witte vrouwen? Of zijn ze crème kleur? "Mensen van kleur" ook zo'n opmerking zum kotzen. Dus als je wit bent ben je niet van kleur? Want? Oh, wit is geen kleur? Nou, zwart ook niet....en nu?? Dat woke volk zit net zo lang te mieren dat ze het zelf niet meer snappen, het lijkt de belastingdienst wel.

Kutjecola | 09-06-22 | 13:03 | 4

@Schoorsteenveger | 09-06-22 | 13:09: Het blijft een interessante theorie, want het is dermate effectief dat 'we' de witten in de boardrooms houden en de 'zwarten' en 'vrouwen' erbuiten. En dat alles terwijl 99% van de witte (mannen) helemaal niet door heeft dat we dit systeem hebben gebouwd en in stand houden. Je zou zelfs zo ver kunnen gaan om te stellen dat de mensen die een dergelijk systeem hebben bedacht en in uitvoering brengen bij UITSTEK geschikt zijn om de macht te hebben... Maar dit is denk ik geen populair standpunt.

BBRDWR | 09-06-22 | 13:27

@BBRDWR | 09-06-22 | 13:27:
Het is een kromme wijze om naar de werkelijkheid te kijken en machtsstructuren te beschrijven. De 'witten' zijn de onderdrukkers, alle anderen de slachtoffers. Simplificatie van de ergste soort, met de nogige interne tegenspraken. Wat doe je dan bijvoorbeeld met de Joden? Zijn die dader of slachtoffer? Volgens Theory zijn Joden 'wit' en dus daders, deel van het onderdrukkende systeem. Een nieuwe vorm van antisemitisme is daarmee geboren.
newdiscourses.com/2020/10/critical-ra...

Schoorsteenveger | 09-06-22 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

Witlinks! Opgelost!

decaliter | 09-06-22 | 13:01

Is Klaver geen witte neger?

Geilbaard | 09-06-22 | 12:55 | 1

Inderdaad!

decaliter | 09-06-22 | 12:58

Dat 'mensen van kleur'. Ik ken de uitdrukking 'hij schoot van kleur' (van schaamte) Ik zou gaan voor 'Mensen met een andere huidskleur dan blank' Of mensen met een getinte huid. Kan je ook alle kanten mee op. Niet dat er toe zou moeten doen. Maar ja, links en niet racistisch. Waar vind je ze nog?

forecastle | 09-06-22 | 12:54

Zou zeggen zoek de personeelsbakken eens door van de reclame bedrijven want daar wemelt het er van gezien die belachelijke spotjes die we dagelijks in veelvoud voorbij zien komen.

Der Schnitzeljäger | 09-06-22 | 12:51

Wel een erg lang artikel in de Kanttekening moet ik zeggen, met een lange rij aan citaten van personen van kleur die het allemaal maar niks vinden zoale het daar bij dat 'witte' GroenLinks allemaal gaat. Maar één kwestie blijft totaal onbesproken, en dat is de vraag of GroenLinks bij het binnenharken van kleur wel een beetje op kwaliteit let. Er wordt weliswaar gerept over een 'kwaliteitsnorm' binnen de partij die oneigenlijk als argument gebruikt wordt om kleurlingen buiten de macht te houden, maar het wordt niet duidelijk of die kwaliteitsnorm ook gehanteerd werd bij het samenstellen van de kieslijsten. Met andere woorden, onbesproken blijft of die kleurige kandidaten überhaupt voldoende kwaliteit hebben om op te klimmen.
Wellicht is er iets structureels aan de hand, iets wat we ook bij BIJ1 zagen met die Caitlin Kuit die als gehandicapte psychiater op de lijst stond te prijken maar uiteindelijk een halve zool met te veel fantasie bleek te zijn. Ik zeg niet dat het zo is, maar in het artikel wordt de vraag in elk geval helemaal niet gesteld, en wordt er voetstoots van uitgegaan dat degenen die worden gepasseerd in wezen competent genoeg zijn maar om andere redenen worden afgehouden.

Schoorsteenveger | 09-06-22 | 12:50 | 2

Dat is de vraag, want dat er ook aan "klantenbinding" wordt gedaan, staat los van de inhoud. Je zag het bij de mannen die uit de PvdA zijn gestapt om DENK op te richten. Die hebben hun "klantenbestand" ongeveer één op één meegenomen terwijl er inhoudelijk behoorlijk wat verschillen zijn tussen die partijen.

Roos | 09-06-22 | 12:55

Ik erger me echt groen en geel aan dat gezeik over wit blank zwart bruin en licht.

laurentius | 09-06-22 | 12:49

In veel tegels lees ik al wit ipv blank... Ik vrees dat deze (non) semantische kwestie een verloren race is...

Roos | 09-06-22 | 12:28 | 8

Blanc (in tegenstelling tot blanco) betekent toch wit en neger zwart wat is het probleem?

Geilbaard | 09-06-22 | 13:21
-weggejorist-
Kant88 | 09-06-22 | 14:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Groene Khmer is de een van de witste partijen van Nederland.

Mahatma | 09-06-22 | 12:24

Kunnen ze R.Kelly geen Nederlands paspoort geven? Hij past prima binnen GL.
Overigens hoop ik dat hij geen 25 jaar krijgt.
"I believe he should fry. I believe R. Kelly has to die".

BoerKoekoek | 09-06-22 | 12:17

Nori Spauwen is wit en heeft dus zelf geen enkel moreel recht om uitspraken te doen die gaan over "mensen van kleur", simpelweg omdat zij wit en dus als geprivilegeerd mens geen enkele reele notie kan hebben van "mensen van kleur".

Vogens de vigerende doctrine mogen slechts "mensen van kleur" legitiem uitspraken doen over "mensen van kleur".

"Mensen van kleur" zijn prima in staat om voor zichzelf op te komen en zelfs lid te worden van een intrinsiek racistische partij als GL, alhoewel zij juist om die reden er de voorkeur aan geven dat juist niet te doen. Dat blijkt uit de feiten.

"Mensen van kleur" hebben dan ook geen zelfbenoemde witte helpster / belangenbehartiger als Nori Spauwen nodig.

Dergelijk moreelexhibitionisme is te vergelijken met het ongevraagd helpen oversteken van oude vrouwtjes en het daarna plaatsen van een selfie met de subjecten op de sociale media om publiekelijk (als een soort morele potloodventer) het reine en smetteloze zelf te etaleren..

ChatBot | 09-06-22 | 12:16 | 4

"Nori Spauwen is" .. blank!

Wit is racistisch.

gaffelbaard | 09-06-22 | 12:25

‘Vo!

Montresor | 09-06-22 | 12:27
-weggejorist-
squadra | 09-06-22 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen die voor andere mensen bepalen óf, wanneer en in welke mate zij zich gekwetst, gediscrimineerd of anderszins beledigd of achtergesteld dienen te voelen zijn zelf de allergrootste racisten...

Air van Boven Dorens | 09-06-22 | 12:15 | 2

Waarheid als n koe. Zo'n zwart witte.

Tjatiswat | 09-06-22 | 12:42

@Tjatiswat | 09-06-22 | 12:42: je hebt ook koeien van kleur, die noemden wij vroeger chocolademelk koeien. die zijn dan van kleur blank.

dinges_123 | 09-06-22 | 14:35

Waarom schrijf jij iets op Twitter witte Nori? Geef ruimte aan onze gekleurde mede Nederlanders en stop met dat witte getwitter! Niemand zit te wachten op een bericht van een witte vrouw.....

Blonde Nel | 09-06-22 | 12:13 | 1

Mogen niet-witte mensen dan op Twatter? Sinds wanneer? Schandalig. Het heet toch niet voor niets tWITter?

BoerKoekoek | 09-06-22 | 12:19

"Waarom steek jij als witte heteroman man je hand op?".
Giftige vrouwelijkheid, racisme, heterofobie en misandrie in één tweet.

Nori deugt ontzettend.

Patraque | 09-06-22 | 12:09 | 1

Omdat jij te traag, dom en lelijk bent om je hand op te steken Nori.

BoerKoekoek | 09-06-22 | 12:20

Obsessief gedrag vwb huidskleur , afkomst , sexuele oriëntatie, het verknippen van M / V in tig flauwekul stukjes waar iedereen zich zgn aan moet houden ook qua aanspreekvorm. En dat in plaats van het enige dat telt: namelijk wat je als mens kunt, wat zijn je capaciteiten, hoe help je de wereld vooruit bijvoorbeeld in je werk ?

Nou niet door al dit min of meer racistische , discriminerende geleuter, wat de dagtaak van veel van dit soort figuren is , want meer kunnen ze ook niet.

Zwizalletju | 09-06-22 | 12:08

Uiteindelijk is het GroenLinks natuurlijk gewoon om de stemmen te doen en hun electoraat stemt nu eenmaal liever blank dan gekleurd. Meer valt er gewoon niet over te zeggen en er hypocriet over doen maakt het alleen maar erger. Dat heeft Femke aan den lijve ondervonden toen ze haar kinderen van de "zwarte" school haalde.

Waagmeester | 09-06-22 | 12:06

Weet u, de NIMBY's hebben gesproken.
Groene khmer is zeker van de zaak.
Zeer kleurrijk van buiten, steriel wit van binnen.
Omvolken geldt niet voor khmer leden binnen de eigen gelederen.
Groene orde zal er zijn.
Kuch.

Zitvlak | 09-06-22 | 11:58

Ik ben tegen de massa-immigratie, tegen dat idiote asielcircus, tegen veel 'gedragingen' (noem ik het dan maar) van moslims. Toch zou ik het werkelijk nooit in mijn hoofd halen om zoiets te uiten als:

"Heb je nog bruine hoofden voor mij?"

En heeft die Rianne ten Veen werkelijk niks beters te doen dan zich druk te maken over het gebruik van een woordje als 'blank'?

Nou ja, lekker fuseren met dat Jurassic Park van de PvdA, zou ik zeggen. Dat zal helpen.

Dr_Johnson | 09-06-22 | 11:56 | 1

Een vrij walgelijke uitspraak, inderdaad.

letopuwzaak | 09-06-22 | 12:09

Het klinkt wel legitiem die kritiek. Ik lees nergens waarom dat stemmenkanon dan niet fractievoorzitter kon worden. Maar je weet niet wat er binnen een partij speelt. Heel veel schreeuwerige actievoer mensen zijn niet geschikt om veel saaie uren te vergaderen en eindeloos comprissen te sluiten.

Middensteun | 09-06-22 | 11:54 | 2

Fractievoorzitters worden nooit gekozen op basis van het aantal stemmen dat ze bij verkiezingen getrokken hebben. Fracties benoemen uit hun midden een voorzitter, dat is vaak ook de persoon met de meeste stemmen bij verkiezingen doordat die op 1 op de lijst staat maar het hoeft niet. Tegelijkertijd is het wel zo dat GL en ook andere partijen 'mensen van kleur' hoog op hun lijst zetten enkel om allochtone stemmen te trekken, het is duidelijk niet de bedoeling dat ze ook echt meepraten. Willen ze dat wel, en waarom zouden ze dat niet willen, dan ontstaat er altijd gezeik. Daardoor is Denk ontstaan en was de PvdA vervolgens nergens meer. Het ontstaan van Denk is eigenlijk de perfecte illustratie van hoe democratie moet werken. Niet dat ik nou zo blij ben met Denk maar kan niet anders zeggen dan dat die gasten het goed hebben aangepakt.

Frits de Vriez | 09-06-22 | 12:18

@Frits de Vriez | 09-06-22 | 12:18: Het waren perfecte paarden van Troje.

DulleGriet | 09-06-22 | 13:07

Normaal gesproken heb ik een terinhekel aan al dat "discriminatie en racisme" gebler, dat geen ander doel heeft dan mensen te beschadigen en andere oneigenlijke macht te geven, maar voor GroenLinks maak ik graag een uitzondering. CNB!

Grachus | 09-06-22 | 11:54

Ik vind het ook wel vreemd dat zo een Zeeger dan gekozen wordt terwijl het erop lijkt dat Imane eigenlijk de betere papieren had. Het past wel in het plaatje van GL; deugen voor de buitenkant, maar in de kern een ouderwets witte partij. Aan de andere kant, de fractie heeft gekozen, dus of Imane heeft wat vijanden gemaakt in de fractie of Zeeger wordt gewoon als meer competente fractieleider gezien. En het is geen benoeming, maar een verkiezing, dus natuurlijk mag Zeeger dan meedoen. Die Nori moet haar pijlen richten op de fractie, niet op Zeeger. Maar verder wel genieten dit gedoe...

rederijker | 09-06-22 | 11:53

Wolf in schaapskleren partij. Ze lijken heel lief door het kruidenvrouwtjes imago en hun voorliefde voor plantjes en dieren. Maar in de kern zijn het eigen diehard commies die, zoals al gezegd wordt in het stukkie hierboven, gelieerd zijn aan hele foute extreme clubs.

JB86 | 09-06-22 | 11:52

Blanken die zich inzetten voor donkere clubjes als BLM et cetera, worden gezien als ilberaal en divers en open. Donkere mensen die zich inzetten voor blankere clubjes (en daar zijn er nog al veel van in dit land) worden gezien als huisnegers en slaven.

Mokum Kosher | 09-06-22 | 11:50 | 5

Als bounty inderdaad. Dan ben je verwesterd en/of onwetend.

letopuwzaak | 09-06-22 | 12:20

"Donkere mensen die zich inzetten voor blankere clubjes (en daar zijn er nog al veel van in dit land) worden gezien als huisnegers en slaven."

Ja, maar die worden alleen gezien als "huisheer en slaven" door racisten met dezelfde donkere huidskleur.

gaffelbaard | 09-06-22 | 12:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan GL niet beter met BIJ1 en DENK gaan fuseren, dan hebben ze gelijk de bruine hoofden erbij.

guldenmiddenweg | 09-06-22 | 11:50 | 1

Breng ze nou niet op het idee!

Dr. Worstenbroodje | 09-06-22 | 11:54

Leuke advertentie onder het artikel: "Je wilt toch geen vreemde naast je in bed?"
En ook niet in de partij kennelijk.

Tapu | 09-06-22 | 11:49

Je wil dus niet dat mensen op hun (donkere) huidskleur worden gediscrimineerd.

Wat ga je vervolgens doen?
Mensen cq mannen op basis van (blanke) huidskleur discrimineren.

In casu: hoe weet ze dat deze Zeeger hetero is? Heeft ze naar zijn seksuele voorkeuren gevraagd?
Zo ja, mag dat wel, is dat geen grensoverschrijdende vraag?
Is Zeeger wel echt blank?

Roos | 09-06-22 | 11:48 | 5

@letopuwzaak | 09-06-22 | 12:07:
Dat betekent dat wij racistische zwarte mensen, dus ook gewoon mogen discrimineren, uitsluiten en een rekening met ze mogen "vereffenen" voor de nodige "gelijkwaardigheid".

Hebben de zwarte Moren en de Turken al herstelbetalingen en excuses gemaakt voor hun aandeel in de blanke slaven?

Klinkt heftig he? Is het ook, maar dat geeft ook precies waarom dat "andersom-principe" zo fout, extremistisch en gevaarlijk is, en oproept tot haat en geweld tegen mensen met een blanke huidskleur.
En over die "gelijkwaardigheid" nog even dit: van de hele wereldbevolking is maar ongeveer 15% blank. Dus 'hoezo'? Gelijkwaardig!?

gaffelbaard | 09-06-22 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Schedels meten en mensen beoordelen obv hun huidskleur is extreem fout en leidt tot dit soort ellende. Nori lijkt overigens wel een punt te hebben als #2 inderdaad zoveel meer stemmen heeft binnengehaald.

Diederik_Ezel | 09-06-22 | 11:46 | 1

Niet mee eens, dat je veel stemmen trekt betekent niet dat je ook een fractie het best kan leiden. CEO's van bedrijven worden ook niet gekozen op basis van de beste verkoopcijfers. Die gast is overigens gekozen door de fractieleden en die kennen beiden het best. Raar om dan hem te verwijten dat hij gekozen is.

Frits de Vriez | 09-06-22 | 12:03
-weggejorist-
Kant88 | 09-06-22 | 11:44 | 3

Ik mocht als lichtgetintiër ook in de nieuwe folder van mijn werk. Ik keek in de mail even naar de overige kandidaten, en het bleek dat ze erg hun best hadden gedaan om de schaarse diverse nationaliteiten bij elkaar te harken voor de publiciteit.
Op zich vind ik het idee niet helemaal verkeerd, toch met de huidige woke dwingelandjes wel.
Ik en twee andere buitenlanders hebben dan ook vriendelijk voor de eer bedankt.
Onze bedrijfstak, de revalidatie, is op onze werkplek overwegend blank. Dus één Koreaan erbij is op zich wel voldoende.

letopuwzaak | 09-06-22 | 11:43 | 10

@letopuwzaak | 09-06-22 | 12:45:
Vast wel, er is schreeuwend te kort, maar ze zullen je niet meer als "schattig en knuffelbaar" ervaren ben ik bang. Eerder als "die kwaaie buitenlander". Leer mij linksdenkers kennen, ik ben er in de privesfeer mee gekapt, dat zure, veroordelende, paternaliserende, alles afmeten aan kleur of afkomst, schijtziek wordt je ervan.

Graaisnaaiert | 09-06-22 | 12:57

Geloof me. Als ik zou moeten revalideren, dan ben ik alleen maar bezig met het herstel en weer terugkrijgen van mijn gezondheid, het weer terug krijgen van lichaamsfuncties en of jij daarbij mij kan helpen en daarbij je je werk goed doet.
Met of je Koreaan bent, licht getint en wel of niet in het buitenland geboren, ben ik op zo'n moment totaal niet mee bezig en interesseert me ook echt geen ene reet!

Het zijn de wokies en de mensen van kleur die mij, enkel op basis van mijn huidskleur, mij er valselijk van beschuldigen dat het mij wél iets uit zou maken.
En jou, alleen op basis van je huidskleur / achtergrond, vragen of je wil meewerken aan een deugstukje in het bedrijfsblaadje.

Wat er denk ik nodig is, is dat wokies en mensen van kleur, door zowel blanken als andere mensen van kleur worden aangesproken op hun racistische idealen en moraal en racistisch gedrag.

gaffelbaard | 09-06-22 | 12:59

@gaffelbaard | 09-06-22 | 12:59:
Eens. Dat denk ik ook. En dat de 'bounty' beschuldigingen en het op de hand van de westerse man zijn aan inflatie onderhevig wordt.
@Graai. En ik ben nog wel zo knuffelbaar:-) ja ik heb het vriendelijk gezegd maar wilde het wel even benoemen. Jij bent ietsjes feller en bozer dan ik. Ik heb het geluk dat in mijn privé er weinig van dat soort lui zijn. De meesten zijn wel genuanceerd.

letopuwzaak | 09-06-22 | 13:17
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik was gisteren in het openlucht museum Arnhem. Was er nog een tentoonstelling.
Ik dacht " mooi nog oud Hollandse dingen te zien"
Blijkt er weer een expositie over slaven te zijn.
Overigens heeft dit museum ook een hoog wonen gehalte. Overal worden de vluchtelingen van nu vergeleken met de gastarbeiders van toen. Allemaal zielig.

shimanski | 09-06-22 | 11:43 | 4

Om eerlijk te zijn, is slavernij niet ook een oud-Hollands ding?

ReyNemaattori | 09-06-22 | 11:52

Leo Lucassen zal wel hebben geholpen met de tentoonstelling.

namur62 | 09-06-22 | 11:58

Dat viel mij zo'n 10 jaar geleden ook op bij een bezoek aan dat museum.

discriminazie | 09-06-22 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

Het probleem is dat de gemiddelde actieve groenlinkser (vrije school, wereldwinkel, windmolen) de hypocrisie niet ziet. Van binnenuit zal daar nooit iets veranderen.

Egerius | 09-06-22 | 11:41

Ohoh, wat deugt Nori Spauwen met deze tweet.
Ik heb niet zo’n zin om het uit te zoeken, maar Nori kan nog veel meer gaan deugen. Ze kan haar huis weggeven aan vluchtelingen. Maar ja deugen doe je alleen voor de Bühne én alleen voor jezelf. Vooral als je daar je levenswerk van hebt gemaakt.

HoniSoit | 09-06-22 | 11:40

Heb er even over nagedacht, maar ben eruit. Mevrouw Spauwen leidt aan het White Savior Complex. Deze uitspraak is bindend en ieder bezwaar of tegenwerping zal deze conclusie slechts ondersteunen.

Duwbak_Linda | 09-06-22 | 11:40 | 4

@Roos | 09-06-22 | 11:53:
Het lijkt alsof ik een flauwe opmerking maak. Vanmorgen een teringlang artikel (gedeeld door een hoestende Portugees op Twitter) gelezen over de toestand van de wereld in San Francisco. Met name het gedeelte over de verkiezing van een nieuw lid van the School Board lijkt precies op wat hier nu gebeurt. We gaan nog heel wat meemaken.

Voor degene met te veel tijd, deze: www.theatlantic.com/ideas/archive/202...

Duwbak_Linda | 09-06-22 | 12:07

Mooi term D_L, kende ik nog niet. Houden we erin!

Graaisnaaiert | 09-06-22 | 12:55
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is geestig 'on so many levels'. Onder andere het onverholen racisme achter het verwijt dat hij 'als witte heteroman zijn hand opsteekt'. Onderscheid maken naar zowel huidskleur als geaardheid. Nori Spauwen is een racist en een sexist.

Frits de Vriez | 09-06-22 | 11:38

Die vertegenwoordigers van andere etniciteiten zijn tijdens de verkiezingscampagne vaak vooral bezig met stemmen voor zichzelf binnenhalen uit de eigen etnische groep. Dat verklaart waarom ze relatief veel voorkeursstemmen krijgen en ook het daarop volgende clientelisme.

Rennieflox | 09-06-22 | 11:36 | 2

En we hébben al zo veel 'ínvaliden'parkeerplaatsen...

bisbisbis | 09-06-22 | 11:52

Precies, om zich vervolgens af te scheiden.
Zo is Denk ook ontstaan....

Roos | 09-06-22 | 11:54

Twitter
Tbruiner
Wat krijgt u makkelijker uit uw mond?
Nou dan!
Is dat ongeveer de discussie?

HeerVanStand | 09-06-22 | 11:34 | 2

Stop maar met reaguren allemaal. De heer van stand heeft al gewonnen.

the brush | 09-06-22 | 11:37

Je moet er maar op komen.

J.Cash | 09-06-22 | 12:34

GL, komt voort uit PSP, EVP, PPR en ………… CPN. Volgen we het hoefijzermodel dan begrijpen we de hang naar gelijkschakeling en drang naar het hebben van 1 model, radicaal gedachtegoed, inzetten van ‘mindere volkeren’ voor eigen agenda.

Risingson | 09-06-22 | 11:34

'Heb je nog bruine hoofden voor mij?'
Klaver trekt wit weg om zijn neus, dit is nl. RACISME en discriminatie in optimaforma.
Maar velen onder ons weten: degenen die het hardst janken over Racisme en discriminatie zijn zelf verdraaid vaak de grootste discriminerende racisten.

Enneh: GroenLinks is tegen vlees (produceren, verwerken en eten).
Die eten niet hun geldfabriekjes a.k.a. eigen kinderen op.

MK27 | 09-06-22 | 11:33

Je kan van het artikel een spelletje maken: "is het een populist of een diversiteitspersoon"
Uit het artikel:
"In [plaats] zijn veel mensen fan van [persoon]. Zij zegt dingen die hen aanspreken. Deze kiezers voelen zich niet gehoord. En door haar geen [politieke functie] te maken – even los van de vraag of hier misschien goede redenen voor zijn – geef je deze kiezers een negatief signaal af: ‘Zie je wel. Weer hetzelfde oude liedje"

Mijn conclusie is dat dit artikel een links pleidooi is voor een meer populistisch aanpak van politiek in plaats van bestaande normen gebruiken.

Op zich wat voor te zeggen omdat de wereld veranderd maar wel dondershypocriet dat Geertje W. elke keer beticht wordt van populisme alsof dat iets kwalijks is.

Barre_de_k | 09-06-22 | 11:33

Ik kwam deze uitspraak laatst tegen.
Is nog steeds actueel.
"Malcolm stated, “The white liberal differs from the white conservative in one way. The liberal is more deceitful and hypocritical than the conservatives. Both want power. But, the white liberal has perfected the art of posing as the negro’s (sic) friend and benefactor.”
“The American negro is nothing but a political football and the white liberals control this ball. Through tricks, tokenism, and false promises of integration and civil rights…,” www.opindia.com/2020/06/malcolm-x-war...

(En twee dagen later was 'ie dood.)

Abject | 09-06-22 | 11:31 | 1

Je kan hetzelfde zeggen over de arbeidersklasse, de middenklasse, migrantengroepen, zelfs over de lgbt-klasse.

Zolang je geen gezamenlijke identiteit (meer) hebt gaat de heersende macht je alleen maar gebruiken en je proberen te beheersen totdat je niet meer nodig bent. Dit wordt erger naarmate de staat groter wordt, je bent immers steeds minder nodig als individu.

De reactie hierop in de 19de eeuw op destijds imperialistische rijken zoals Oostenrijk-Hongarije en het Russische tsarenrijk waren dan ook nationalisme. In de 20ste eeuw werden de nazi's verslagen door nationalistische westerlingen (en communistisch kannonenvoer). Het beste middel tegen communisme in de 20ste eeuw in Oost-Europa bleek nationalisme.
Mijn conclusie is dat historisch gezien de natiestaat de beste oplossing is om iedereen bij het politieke proces te betrekken.

Barre_de_k | 09-06-22 | 11:41

GroenlinkerTs zijn de kinderen van oude VVD-erTs.
7 vinkjes.
Uit verveling en egoïsme willen ze de wereld verbeteren, vooral voor zichzelf.
Want zij zijn dol op zichzelf.

Ruimedenker | 09-06-22 | 11:30 | 2

Behalve Jesse.
Da’s een 3 Vinker

Ruimedenker | 09-06-22 | 11:32
-weggejorist-
Meerkoet | 09-06-22 | 11:29

Tokenisme moet zijn Tolkienisme. Stop de tijd.

grapo | 09-06-22 | 11:27

Ook typerend dat een lichtgetint partijlid zoals Yassar Feras zijn naam moest wijzigen naar het oerhollandse Jesse Klaver om toe te treden tot de (uiteraard nog steeds) roomblanke partijtop.

FrauHolle | 09-06-22 | 11:27

Zwarte Piet belde, hij wil zijn kinderfeestje terug.

keensteyl | 09-06-22 | 11:27

Probeert Nori Spauwen hier nu haar ernstige vorm van witheid weg te wassen met een paar tweets?

Daarnaast is die FD-redactie overwegend wit. De witheid is bijna ondraaglijk. Waarom staat Nori haar column niet af aan een translesbo van kleur? Je staat in de weg, Nori.

Duwbak_Linda | 09-06-22 | 11:26

GL heeft alle geloofwaardigheid verloren toen ze Khautar binnen haalden.

Maya de Blij | 09-06-22 | 11:26 | 2

Verdienmodel. Komt binnen op klimaathysterie, gaat straks als ze wat meer gesettled is vol islam pushen.

Asteroid-B612 | 09-06-22 | 11:31

Voor mij hebben ze hun geloofwaardigheid verloren toen ze de communisten in hun gelederen opnamen. In 1990 dus.

J.P.Drapeau | 09-06-22 | 11:34

GroenLinks is GroenLinks. Of moet het nu ineens BruinLinks heten. Dat doet toch teveel denken aan die Duyvendak? Had hij niet indertijd geprobeerd een huis met slapende mensen in brand te steken? nl.wikipedia.org/wiki/Wijnand_Duyvend...

El Rico Grande | 09-06-22 | 11:24

Dus als er in een verder blank team 1 allochtoon zit moet die automatisch de leider worden? Dan mag Klaver ook wel opstappen. En ik pleit voor Kauthar als nieuwe GL leider!1!!! Op naar 0 zetels,

small_town_dude | 09-06-22 | 11:23 | 1

Laat die partij ook maar eens tekst en uitleg geven over de financiering vanuit Moskou.

El Rico Grande | 09-06-22 | 11:25

Je zou verwachten dat zo'n partij zichzelf wel eens te gronde richten zou. Maar nee ze gaan fuseren met de PvdA. Nog even volhouden. Hun stemvee is binnenkort ook niet meer aanwezig.

Linke Soep | 09-06-22 | 11:23

Zo'n tweet zou 5 jaar geleden tot gefronste wenkbrauwen leiden.
witte
heteroman
mensen van kleur
Niemand gebruikte dit soort malle uit Amerika overgewaaide woorden.
Afgezien van de context; opeens is het een bezwaar dat je blank en hetero bent.
Tenslotte is het overgrote deel van Nederland (en Europa) blank en hetero.

leo de pejo | 09-06-22 | 11:22 | 6

@Asteroid-B612 | 09-06-22 | 11:34:
'Black Achievement Month'
Uiteraard moet het in het Engels. Staat interessanter.
Maar wat hebben zwarten hier dan bereikt behalve de gevangenissen vullen en een paar topvoetballers dat ze er een maand aan willen wijden?
Hilarisch.

leo de pejo | 09-06-22 | 11:44

@Asteroid-B612 | 09-06-22 | 11:34:
Morgan Freeman heeft daar gehakt van gemaakt. Ik zeg, meer Morgan Freeman, minder Bijlmergeneuzel.

Graaisnaaiert | 09-06-22 | 12:32

@leo de pejo | 09-06-22 | 11:44: In de VS werden zwarten achtergesteld, dat valt niet te ontkennen. Dat onrecht is verschrikkelijk geweest. In mijn vele gesprekken met donkere Amerikaanse vrienden werd me pas duidelijk hoe diep dat zit. Ik geef toe dat eerst niet wist. In de context van systematische achterstelling ('disadvantage') kan ik me voorstellen dat je in de VS iets als "Black Achievement" wil vieren, of er aandacht aan besteedt. "Ondanks alles hebben we dit en dat bereikt". Dat idee. Maar Sylvana Simons is niet ONDANKS haar donkere huidskleur BN-er en later kamerlid geworden, maar juist OMDAT ze donker is. In Nederland hoefden donkere mensen niet achter in de bus, of onder politiebegeleiding naar school. Die 1 op 1 vergelijking tussen de VS en NL gaat niet op. Dat woke gedoe drijft dingen alleen maar onnodig op de spits, en het is natuurlijk een (zoep zidi !) verdienmodel geworden hier.

Asteroid-B612 | 09-06-22 | 13:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Heerlijk als die blanke bakfietsachtigen aan hun eigen wo-ke strop worden opgehangen.

J.P.Drapeau | 09-06-22 | 11:22

Wel handig op datingsites daar kan je ze er makkelijk tussenuit pikken en keihard naar links swipen op hun hoofd

Hoeveel | 09-06-22 | 11:35

" maakt expres taalfouten in tweets"
Jaja, ze weet alleen niet welke fouten.

shimanski | 09-06-22 | 11:35

Jammer, best een mooie dame, slim ook.
Maar al die woke onzin wil je echt niet in huis.

Opmerkelijk: "Het is een van de redenen dat Nadif als Marokkaans-Nederlandse Amsterdammer van haar generatie niet een te laag schooladvies kreeg en rechtstreeks naar het vwo mocht. ‘Mijn ouders waren heel actief, nog steeds. Ze waren altijd aan het pushen. Spraken Nederlands, wat een gigantisch verschil maakt. Ik ben me daar altijd bewust van geweest. Mijn ouders gingen altijd mee naar rapportbesprekingen. Ik herinner me nog dat ik één keer vier fouten had gemaakt met staartdelingen en mijn moeder direct om extra huiswerk vroeg.’"
www.groene.nl/artikel/de-tijd-van-een...

Bijzonder hoe, indien immigranten zich wél aanpassen aan de westerse levensstijl ze wél succesvol blijken(even los van de vraag of GL als succesvol beschouwd kan worden). Toch weer een teken dat mentaliteit alles is terwijl je kleur er niet of nauwelijks toe doet, beseften ze bij GL dat maar...

ReyNemaattori | 09-06-22 | 12:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Racistisch GroenLinks zoekt "bruine hoofden"

Is dat nieuws? Nee, natuurlijk niet.
GL was sowieso al een racistische deugpartij. Iedereen, echt iedereen, kent ook wel een voorbeeld van een racistische deuger.
Een vrouwelijke blonde manager die, op zoek naar 6 nieuwe collega's, een hoofddoek of radicale baard aanneemt vanwege de 'diversiteit', maar vooral om te deugen.

Maar andersom zie je dat nou nooit eens, he?

Weetje wanneer ik het nieuws vindt?
Als ik een keer iets zou lezen zoals 'eigenaar Turkse supermarktketen zoekt christenlijk personeel' of 'eigenaar roti-keten Palmboom zoekt blanke Nederlandse koks of 'Rotterdamse besnijdeniskliniek zoekt joodse arts' of 'School voor islamitisch onderwijs zoekt LGBTQI leraar'.

Kijk, dát zou pas nieuws zijn.
Áls ik dat zou lezen, natuurlijk.

De deug-klucht van Groen Links is een theaterstuk met slechte acteurs.

gaffelbaard | 09-06-22 | 11:20 | 2

Net zoiets als: wanneer de supermarktprijzen dalen. < dat is wereldnieuws.

VoltaireJohn | 09-06-22 | 11:29

Woke is eenrichtingsverkeer en hoort in onze van oorsprong blanke westerse samenleving helemaal niet thuis.

Veepert | 09-06-22 | 12:39

Op het moment dat je je kind Zeeger Ernsting noemt had de Raad voor de Kinderbescherming al moeten ingrijpen. Dan zit er zoveel mis binnen zo'n gezin, dat is een schreeuw om hulp. En ach, dat kleurtjesobsessie bij de linkse partijen zit is allang duidelijk. Rechtsmensen kijken naar je prestaties en beoordelen je daarop, bij links ben je vooral heel erg zielig als je een kleurtje hebt.
Ik kots op dat volk.

Graaisnaaiert | 09-06-22 | 11:19 | 9

@* Il Principe * | 09-06-22 | 11:22:
"maar naar eigenbelang en relaties ten koste van de mensen waarvoor zij zijn gekozen.. Ik kots op dat volk."

Dat is nou precies, echt exact, de ervaring die ik met linkse deugers heb. Die van GL en SP zijn de ergste. Hoewel D66 toch een flinke inhaalslag heeft gemaakt, en sinds vorig jaar ook bij die categorie hoort.

gaffelbaard | 09-06-22 | 12:01

@gaffelbaard | 09-06-22 | 11:56:
Eens. Racisme zit inderdaad vooral bij ( Groen ) Links. Het is hun bestaansrecht en hun verdienmodel geworden.

Graaisnaaiert | 09-06-22 | 12:54

In badplaats Noordwijk is een Zeger de Moorstraat. Dubbele punten. En daar wonen ook kinderen. Dat u het weet.

marcoplarco | 09-06-22 | 15:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Je hebt teveel vrije tijd en nog genoeg geld om je daar druk over te kunnen maken.

dorstig! | 09-06-22 | 11:18
-weggejorist-
WokiDokiBro | 09-06-22 | 11:18 | 1

Wat een interesse toch in een partij waarop niemand hier zal stemmen. Gewoon als boosmakertje voor de morgen van 9 juni?

AntiZanicz | 09-06-22 | 11:18 | 4

Inderdaad.

VoltaireJohn | 09-06-22 | 11:26

Dat noemen wij de rechtse open mind, Zanik. In tegenstelling tot het linkse dogmatische veroordelen en krijsen als er iets is wat niet in hun straatje past.

Graaisnaaiert | 09-06-22 | 11:28

"Exposing hypocrisy is the highest form of art".

Asteroid-B612 | 09-06-22 | 11:47
▼ 1 antwoord verborgen

Prachtig, het twitter reaguursel van mw Spouwen.
Hiermee wordt GL eindelijk net zo volwassen als de PvdA - dus iedereen gaat wat roestige messen in de rug van zijn partijvrienden steken.

Massaproductie-Bier en genetisch gemodificeerd popcorn pakt.

hangtiet met knoop | 09-06-22 | 11:17

De haiku Witte Man

Ieder het zijne
Groen Linksers Dierenvrienden
Hoera voor de vink!

Kapitein Sjaak Mus | 09-06-22 | 11:16

Dus "witte heteroman" als slechte kwalificatie gebruiken mag gewoon? Dat is toch gewoon keihard racisme?

TheBigKirth | 09-06-22 | 11:13 | 3

En heterofobie, als ik de lijn een beetje goed volg zo.

John McClane | 09-06-22 | 11:14

Ik stel voor dat ze gewoon RAL kleuren gaan gebruiken.

hangtiet met knoop | 09-06-22 | 11:20

Ja, dat is keihard racisme. Wit heeft, als de kleur wordt aan een mens, een negatieve lading en betekenis.
Een wit voetje halen, is niet positief. Een "white lie" betekent dat je liegt. Lijken zijn wit en "zo wit als een lijk" betekent dus dat je a.h.w. dood bent. De combinatie 'witte' en 'heteroman' worden daarom ook vaak gebruikt door de groep "mensen van kleur" die zo extreem in hun gedachtengoed zijn, dat die de heteromannen op basis van de huidskleur liever dood dan levend zouden zien.

Echt, het idee dat niet-blanke mensen niet racistisch kunnen zijn, is propaganda van BIJ1 en "Groenlinksers van kleur" en niet waar.

gaffelbaard | 09-06-22 | 12:15

En dan zou Amsterdam onze meest favoriete stad zijn?

Haha, doe mij maar de provinciale nuchterheid.

En nou wegwezen met dat soort flutonderzoekjes.

el burro | 09-06-22 | 11:11

Dat South Park jochie blijkt Tolkien te heten, niet Token.

Calastir | 09-06-22 | 11:11 | 4

Hij heet dus wel Token. Als in "token black friend".

Asteroid-B612 | 09-06-22 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Nadif reageerde via Twitter op een artikel in Het Parool, waarin een anonieme GroenLinkser zei dat ze niet als verbindend bekend staat en een aantal keer botste met fractiegenoten.

"De kwalificaties die ik ook heb gelezen in Het Parool van anonieme bronnen, daar neem ik scherp afstand van", zegt Ernsting. "Ik vind het afschuwelijk om te lezen. Ik herken me er totaal niet in. En dat geldt voor de hele fractie.

Cornelis12 | 09-06-22 | 11:10

Die worden straks allemaal ingezet om het elektriciteitsnet op te waarderen.

Jan_Pietersen | 09-06-22 | 11:10

Deze mensen maken het zichzelf zo ontzettend moeilijk en gaan daar ongetwijfeld mee door totdat ze massaal in een onmogelijke spagaat liggen.

Dat hele selecteren op huidskleur en/of afkomst en religie is de definitie van racisme en daarmee van ongelijkheid. Als je niet in staat bent om dat te zien dan moet je ook je grote schreeuwmond houden over discriminatie. Dat bestaat niet. Tenzij... je mensen gaat selecteren om niet te discrimineren.

Maar goed. Groenlinksers. Ernstig in de war want altijd in paniek, boos en verontwaardigd. Kansloze dromers.

Dutchbeaurouge | 09-06-22 | 11:09 | 1

@Dutchbeaurouge
Je laatste zin klinkt mij meer als een nachtmerrie.

Basil Fawlty | 09-06-22 | 12:16

"Maar noem je dat nou omvolking of vervangingsmigratie?" Ghe, gister nog een joris gekregen voor precies deze zin

Illuminati1989 | 09-06-22 | 11:08

Op zich heeft die Nori wel een punt als je kijkt naar de cijfers maar puur omdat ze daarnaast ook begint over "jij als witte heteroman" vind ik het juist wel weer lekker om te zien wat die Zeeger Ernsting heeft gedaan. Multiculti, diversiteit, gelijke behandeling, allemaal super belangrijk zolang het niet ten koste gaat van het eigen hachje. Zoals altijd zijn de grootste deugers de grootste hypocrieten.

Do-na-zi | 09-06-22 | 11:06 | 1

Juist ja, hoe je razend snel van een goed punt naar racistische drek afglijdt.

John McClane | 09-06-22 | 11:10

GroenLinks.. vertrouw nooit zelfverklaarde wereldverbeteraars

Suncatcher | 09-06-22 | 11:06

Over die omvolkingstheorie he, en de linkse deugers die onder leiding van het jammerende heethoofd Sjoerd Sjoerdsma Ongehoord Nieuws willen aanpakken...

GroenLinks, PvdA en D66 facilitéren de omvolking.
Dat kun je toch minstens zeggen?

Lijkt mij toch prima met cijfers te onderbouwen.

Papa Jones | 09-06-22 | 11:06 | 1

Oh ja, en CDA/VVD ook. Die dragen ook al decennia regeringsverantwoording. Lees je mee Mark?

Papa Jones | 09-06-22 | 11:18

Als een gekleurd iemand zegt ik wil zo en zo genoemd worden, dan gaan we daar mee akkoord uit respect. Als een blank iemand zegt dat hij blank genoemd wil worden dan kan hij in de stront zakken. Respect stroomt maar 1 kant op.

Patje | 09-06-22 | 11:05 | 4

In een discussie met iemand die mij voor wit uitmaakt vraag ik hem direct te stoppen mij zo diep te kwetsen en te discrimineren. Dat het mij enorm pijn doet wit genoemd te worden.
Gewoon terugpakken met hun eigen kreten en zie ze dan volkomen sprakeloos worden. Heerlijk moment is dat want ze kunnen er gewoon niet mee overweg dat blanken zich ook gediscrimineerd zouden kunnen voelen.

2voor12 | 09-06-22 | 11:12

@2voor12 | 09-06-22 | 11:12: Vroeger op het schoolplein nog weleens iemand aan een gebroken neus geholpen die me maanden voor te wit had uitgemaakt. Blijven zeuren over huidskleur gaat een keertje te ver. 'Wit' werkt voor mij nog steeds als een rode lap.

Harry_Witkamp | 09-06-22 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Minder, minder, minder, was dat nou een uitspraak van groen links? Ik vind die politiek zo ingewikkeld tegenwoordig....

DulleGriet | 09-06-22 | 11:05

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen