Raar. Jongvolwassenen steeds vaker ongelukkig
Ondankbaar tuig!
Onthullend onderzoekje van het CBS, want jongvolwassenen (18-25 jaar) blijken minder vaak tevreden en gelukkig. Alleen omdat ze zojuist twee jaar van hun jeugd hebben verkwanseld in een lockdown, waarschijnlijk geen huis kunnen kopen vanwege de compleet verpeste huizenmarkt, net in de pechgeneratie vallen die hun studiebeurs moest lenen en nu wordt afgescheept met een fooitje, opgroeien met klimaatonzekerheid en een toenemende instabiliteit op het geopolitieke toneel, volwassen worden in een tijd dat de kloof tussen het volk en de politiek met elke affaire verder groeit en waar in de Haagse bubbel smerige spelletjes en machtspolitiek belangrijker lijken dan het daadwerkelijk efficiënt leiden van het land, zelfstandig worden in een periode waarin de betutteling zelfs al bij de snackbar naar binnen gluurt, leven in een land dat steeds voller stroomt met alle gevolgen van dien, dankzij social media al vrijwel hun hele leven 24/7 door influencers worden geconfronteerd met de tekortkomingen in hun leven, zien dat hun biertjes steeds duurder worden en de lonen nauwelijks stijgen. Alleen dat en een paar andere kleine tegenvallers en ze worden al minder gelukkig? Wat een aanstellers!
Deprimerende daallijntjes
Reaguursels
InloggenAls je familie geen geld heeft, kan je geen huis kopen. helaas. dat wordt bukken de rest van je leven. bedankt voor je stem op hugo de jonge.
Ergens snap ik het wel. Ze leven ook in een kuttijd.
-Een biertje drinken op zaterdagavond is onmogelijk tot je 18e (en daarna onbetaalbaar)
-Je vrienden “ontmoet” je meestal online
- Daten doe je ook online (is ook veiliger, want je hebt zo een aangifte aan je broek).
- Als je wel een keer een kroeg/club ingaat zit het daar vol met doorgesnoven mafkezen of andere drugsgebruikers en anders zijn Achmed en Mo -vergezeld van een roedel neven- er wel om de sfeer te bederven
- Je vrienden zijn gamejunkies en komen nooit buiten
- Als het wel een keer lukt om met een groep vrienden af te spreken zit iedereen de hele avond op z’n telefoon met anderen te appen.
- Je vriendinnetje wil niet topless zonnen omdat ze dan door allerlei mafkezen gefilmd wordt (en later online gezet)
- Je wordt vadsig van alle junkfood die je voortdurend eet en je fietst dat er ook niet meer af, want je hebt al jaren een e-bike
- Je wordt dagelijks blootgesteld aan dystopische kutmuziek, voornamelijk agressieve, monotone gangsta-rap
- Veel dingen die het leven van je ouders en grootouders aangenaam maakten mag jij straks niet meer vanwege milieu/klimaathysterie en daarmee samenhangende ge- en verboden
- Een eigen huis kun je later vergeten
- Pensioen kun je ook vergeten
- Je vertrouwde leefomgeving wordt in rap tempo getransformeerd tot één grote betonnen nieuwbouwwijk vol lelijke, eenvormige flats en woonkazernes
Nee, ergens begrijp ik het wel…
Aardige opsomming.
We kunnen beter geen kinderen meer krijgen, zijn nemen in ons toch al dichtbevolkte land een plek in die ook aan een hele zielige asielzoeker kan worden gegeven.
Als je opgevoed wordt met een maakbaarheidsideologie, kan het daarna alleen maar tegenvallen.
Kortom:
ze gaan allemaal cum laude op voor het leven zonder ruggengraat en incasseringsvermogen, en dat oiv xtc-pilletjes
Al die watjes en jankerds moeten eens een weekje naar de Oekraïne of een kamer huren op het Allahbéplein in Amsterdam-West..........
schuin tegenover de Jumbo. Kei gezellig.
Ja maar ze worden toch vertroeteld op school? Geen slechte cijfers meer maar persoonlijke doelstellingen en aangepaste niveaus en pgo en vanalles en nog wat. Verwende nesten zijn het. en dat krijg je nou van dat gehelikopter. Uiteindelijk wordt niemand gelukkig als er geen strengere regels zijn.
Bijwerkingen van de vaccins?
Gaat lekker, dat competentiegerichte onderwijs
Het goede nieuws: geluk is gewoon een keuze. Niet iets dat je overkomt.
Ik dacht dat de milennials ook al de pechgeneratie waren met die huizenprijzenboom na de Euro en vervolgens de crisis vanaf 2008. Zijn blijkbaar nog grotere pechvogels.
Gen Z moet even op het houtje bijten en straks als de boomers omvallen komt er weer plaats.
Moet je wel eerlijk zijn over migratieaanwas
Het enige wat ze hoeven te doen is wachten, alle vermogen wat de boomer generatie ze nalaat erven zij zonder het te hoeven delen met 8 andere zusjes en broertjes.. de rijkste generatie ever volgens een onderzoek van een internationale bank..
Jongvolwassenen zijn (te) vaak een regelrecht stelletje jankmuilen in de perma slachtofferrol met nulkommaniks incasseringsvermogen. Met teveel aan besteedbaar poen, te grote bek, die niet alles maar alles wel veel beter weten (klopt, dies niet van mij maar van Cox). Dat was met mijzelf en vele generatiegenoten destijds vaak niet veel anders. Behalve dan dat wij vaak geen cent te makken hadden, bij tegenslag een stapje harder moesten zetten en bij een grote bek gewoon een nog grotere bek terug kregen. Finnen waren er destijds minder maar ook die hadden toen al een grote bek.
@Grijskijkert | 20-04-22 | 18:23: in de tijd dat u en ik bij een grote bek gewoon een nog grotere bek terug kregen, accepteerden wij het binnensmonds mopperend.
Hedentendage als je als 50+ een millenial een grote bek teruggeeft breekt de pleuris los.
En alles wat u en ik bij elkaar hebben gesprokkeld moeten ze hebben; niet voor werken maar krijgen want daar hebben ze recht op (denken ze).
Ik ben er eentje die opgegroeid is in de jaren 70.
In een stad met heel veel Molukkers.
Toen veel gezeik en ellende incl.gijzelingen.
De generatie die net overal naast greep en geconfronteerd werd met hoge hypotheekrente, slechte studiebeurzen, woningnood, hoge werkeloosheid en bijv.later het kwartje van Kok, bezuinigingen en belastingmaatregelen.
Nu heb ik geen kids maar mijn generatie had geen kinderopvang of toeslagen; kinderbijslag was het en niets meer.
Dus tel de zegeningen voor de generaties vanaf 1990 toen er al veel voor elkaargebokst was door de generaties geboren voor 1970.
Dit kan helemaal niet, want ik zag vanmorgen op tv in zo'n langslopend nieuwsbalkje onderin beeld dat een groot deel van de nederlanders gelukkig is.
Gelukkig mogen ze toekijken hoe de asielzoekers hun huizen krijgen, dus iets gaat nog wel goed.
Eén woord: snowflakes!
Verbaasd mij dat er nog geen Stichting Landelijke Safe Spaces is of een belangengroep "Slachtoffers van micro-agressies". Maar misschien is dat een kwestie van tijd....
Zal ze wel niet bevallen, met het OV naar Terschelling om vakantie te vieren ... niks 1 maand hangen in Dubai ... geen Lambo .... geen miljoenen om uit te geven, wat een kudt leven is het toch, zou ik ook deprie van worden ....
Ik ben zelf eind dertig, werk voor een multinational, team lead, en heb zowel binnen mijn eigen club als de andere clubjes binnen het bedrijf veel te maken met jonge mensen (<30). Ik vind jonge mensen leuk, fris, vrij bewust en verantwoordelijk voor hun leeftijd, en bereid hard te werken. Ik herken opmerkingen dat ze wat huiverig zijn van het noodzakelijke viezere werk en de originaliteit, uitvoerbaarheid & consequenties van hun eigen ideeen vaak overschatten, maar daar kun je ze als leiderschap op coachen.
Wij kunnen de betere studenten aantrekken, dus ik heb niet zo vaak met de mindere goden te maken, maar ik geloof niet dat mijn generatie, of die generatie boven ons die nu de dienst uitmaakt in de politiek, of die generatie die de Balkenende-dynastie runde, of de generatie Paars, nu intrinsiek beter was. Denk dat de talentenpoel altijd een beetje hetzelfde is... en ik denk dat deze generatie twintigers de situatie meer tegen zich heeft dan sommige (maar niet alle) generaties voor hen.
Jij bent Sjors met de mentaliteit van een millenial.
Neerkijken op de mindere goden die zorgen dat je als je gescheten hebt de wc kunt doorspoelen, je huisvuil wordt opgehaald, je huis vakkundig wordt gebouwd etc.
Al generaties lang.
Ik ben die mensen dankbaar voor hun inzet, dat moeten mensen zoals jij nog leren.
Wat deze generatie tegen heeft is dat er met pretstudies volgepropte mensen zoals u rondlopen.
U bent eind dertig, stelt U. Dus bent ook al een slachtoffer, van het achteruit geholde onderwijs in Nederland. De talentenpool was 25-30 jaar geleden nog een stuk beter opgeleid.
En dan neerkijken op de "mindere goden"?
Ik vond het wel een positieve post van Sjors, maar misschien komt dat omdat ik beter ben in begrijpend lezen en niet gelijk boos wordt als ik iets niet snap. Tip: hij bedoelt geen loodgieters met "mindere goden".
@MK27 | 20-04-22 | 17:35: De reden waarom ik (en velen) een hekel hebben aan managers. Domme wezens die niks kunnen van wat er in het bedrijf gebeurt. Valse beloftes maken naar degenen boven hen en alles afschuiven op degenen onder hen. Maar het grootste probleem zit hem in het niet weten wat degenen onder hen doen, hoe het moet en hoe zwaar het is. Altijd denken dat iets sneller kan, maar als het niet leukt krijgen degenen onder hem de schuld, als het (heel soms) wel lukt strijkt hij met de eer.
@Zoiets | 20-04-22 | 18:06: h3t verschil tussen begrijpend Nederlands voor een ouderwets goed opgeleide generatie en u is gelegen in het feit dat die oudere generaties én tussen de regels door kan lezen en een bloedhekel heeft aan zelfoverschatting.
Van dat laatste hebben Sjors en u duidelijk te veel.
@MK27 | 20-04-22 | 18:36:
En toch hangt je hele betoog van de aannames aan elkaar. Ik zie Sjors een lans breken voor de nieuwe generatie, jij ziet vooral iemand die last heeft van zelfoverschatting. Men verzuurt blijkbaar als men ouder wordt.
@MK27 | 20-04-22 | 17:35, 18:36:
Je snapt er overduidelijk niks van en bent onderdeel van het probleem. Impotent aan de zijlijn staan terwijl de welvaart wordt verkwanseld, en dan wat spugen op jongere mensen en het hen aanwrijven.
Dit hele paneel staat vol met gezeik over studentjes, ik geef aan dat ik a) daadwerkelijk met studentjes te maken heb, kan ik me van jou met je instelling niet voorstellen en er b) best een goede indruk van heb. Mindere goden refereert aan de zesjescultuur. Als ze al bestaan, dan zie ik die niet. Wat ik zie zijn leuke energieke jonge professionals die wat willen.
Jij kunt die vast niet zien omdat je eerst door je eigen zuurgraad heen moet gluren.
@Frau_Ferkel | 20-04-22 | 17:59:
Tut tut. Ik ben nergens slachtoffer van, met mij gaat het prima. Die talentenpoel van je bestuurt het land, alle grote bedrijven en relevante instellingen, en oh wat gaat het goed. Wat een talenten. En moet je nagaan, zelfs in die bedorven genenpoel heb jij het niet gered.
Iedere nieuwe generatie is een product van de tijdsgeest van de vorige. In dit geval vooral slachtoffer. In hoeverre je ze dat kunt aanrekenen is maar de vraag. Medelijden heb ik in ieder geval wel met ze.
Met medelijden komt niemand verder: empathievol bijstaan en ze wat bijbrengen geeft een betere prognose.
Moeten ze wel willen en u ook.
@MK27 | 20-04-22 | 17:36:
Ze moeten het vooral zelf doen maar, dat is alles behalve makkelijk. Daar helpt mijn praktische steun een beetje aan bij slechts een paar individuen zo is gebleken. Ze zitten opgescheept met ontzettend veel beren op de weg die de generatie voor hen heeft opgeworpen.
Ha! Wat een hoop zure oude lulletjes zitten hier, zeg. Ik val zelfs niet in deze leeftijdscategorie, maar kom op, je kan je toch best voorstellen dat de jongeren hier niet blij mee zijn?
Je wordt al in een lockdown gedwongen en dan moet je ook nog dealen met al die pessimitische boomers. Ik snap wel dat ze depressief worden
Niet alle boomers hebben geluk gehad. Niet kunnen studeren (mocht niet), op hun 14e aan het werk, altijd onderin gebungeld, gezin, nooit huis kunnen kopen, vakantie is een tentje op de camping of een geleende caravan.
@AdvocatusDiaboli | 20-04-22 | 17:32: Sorry, boomers was niet het juiste woord. Ik had iets als "oude lullen" moeten zeggen.
IDD ik snap het ook heel goed. Moeten Moeten Moeten etc...
@Forex | 20-04-22 | 17:37: Dat is niet genderneutraal.
@Forex | 20-04-22 | 17:37: Natuurlijk, als je Boomers oude lullen noemt dan is het in orde. Dat maakt dat ze zich vanzelf beter voelen.
Ik niet ze zijn tot het bot verwend. Maar geluk zit niet in geld, dat moeten ze nog leren.
De generatie die in WO2 heeft moeten opgroeien had het een stuk zwaarder, maar die heb ik daar zelden over horen klagen.
Hoeven ze niet, want dat doen de generaties die ze zelf op de aarde hebben gezet wel voor ze.
@Sjors W. | 20-04-22 | 17:22:
De kinderen van generatie WO2 durfden echt niet te klagen: een tik voor je reet of op je handen was nog gemeengoed en viel het kind vaak ten deel.
En daar zijn ze over het algemeen echt niet slechter op geworden.
Mijn ouders waren 10 en 13 jaar ten tijde van de oorlog en kregen pas in 1960 hun eerste kind; kinderen (GEEN BOOMERS) werden opgevoed met stevige hand, strenge regels, arbeidsethos en spaarzaamheid.
De generaties daarna zijn kapot gepoelderd (=in rlke beslissing het kind betrekken) en is het ultieme gezeik en de extreme ontevredenheid ontstaan. Net als het neerkijken op jan-met-de-petl
@MK27 | 20-04-22 | 17:43: Amen.
Lekgoot. Het is niet het “zwaar hebben”, het is het gebrek aan perspectief.
De jaren 70 waren fantastisch want er was vooruitgang.
Bla Bla Bla, ik weet het niet hoor maar ga mij nou niet zeggen dat het vroeger allegaar beter was. En wat die generatie die in WO2 heeft moeten opgroeien en het een stuk zwaarder hadden, was een nare periode. Dat geloof ik graag. Maar ik denk dat deze generatie het wel een beetje zwaarder gaat krijgen met de dreiging van een WO3. Ik weet in ieder geval wel dat daarna een WO4 wordt uitgevochten met stenen en stokken.
@Straycat | 20-04-22 | 18:05: "Maar ik denk dat deze generatie het wel een beetje zwaarder gaat krijgen met de dreiging van een WO3."
Te veel gespeeld met de telefoon tijdens de geschiedenis les? Dat was in de jaren 1960-1990 ook al zo.
@MK27 | 20-04-22 | 17:43:
Het spijt me dat je zo veel klappen hebt gehad. Het heeft helaas impact gehad op zowel je instelling als je denkvermogen.
Janken maar wel pro-EU, klimaathysterie en immigratie partijen blijven stemmen.
Dan heb je het toch ook wel aan jezelf te danken.
Nah. Niet alleen ‘Jong Volwassene’…. Ik ben 40… dagelijks geweld… al 24 jaar in mijn werk…
Loop nog altijd bij de psycholoog. Naast het dagelijkse geweld en agressie…
Letterlijk drie keer neergestoken tijdens mijn werk. En ja… zeker wil ik mijn verhaal eens doen… zeker in het ‘momentum’ en ik er nu tegen aan kijk…
Van 24 jaar werk in het ‘sociaal domein’ en de ‘zorg’ en wat je eraan overhoudt. Nahja… €2300,- (netto)
Voor dat bedrag zet ik mij in maar zélfs mijn leven al 24 jaar op het spel…
Facts:
- drie keer neergestoken sinds mijn 19e en twee keer op de IC gelegen.
- ### maal aangifte gedaan. Ivm privacy weerleg ik die..
- Wonend op een ‘geblokkeerd’ adres maar alsnog clientèle aan de deur hebben, politie, werk inspecteurs.
En dan ik kan nog even doorgaan.
Niet alleen Wilders (helaas en om je kapot te schamen) leeft in een ‘cocon’….
Ik moet met mijn €2150,- p/m (netto) ELKE dag mijn ‘rug’ in de gaten houden…. Heb wekelijks een ‘boks’ op mijn neus…
Fuck it…. Wilde veel meer zeggen maar ben zwaar opgefokt. Hartjes vooral dus voor mede reaguurders. Moest het even kwijt!
Mss had je je na 24 jaar eens moeten laten omscholen.
Tijd voor een burnoutje tot aan uw pensioen?
Je bent te vroeg!
Sigrid Kaag komt vrijdag a.s. pas met een verklaring hoor!
Sterkte ermee overvecht.
Werk je in de ggz? Sterkte in ieder geval!
<3
@Forex | 20-04-22 | 17:30: spoor jij wel of kun jij je beter op laten nemen?
De man werkt om de maatschappij veilig te houden danwel veiliger te maken.
Heeft passie voor zijn werk dat hij 24 jaar doet.
Rot op met je: "na de 3e keer zal je hett het blijkbaar wel verdiend hebben".
Respect.
@sLinksAmsterdam | 20-04-22 | 17:08:
Ik hoop dat jij NOOIT mijn hulp, ondersteuning en/of dat van andere zal krijgen als je zó simplistisch denkt.
@MK27 | 20-04-22 | 17:47:
Dank je. Alles ik had willen zeggen tegen deze toetsenbord ‘held’ hadden mij een permabam opgeleverd…
‘Val deaudt lutser!!!’ Mag hopelijk nog wel!?
Het mag nooit tegenvallen.
En een heel internet vol hoe mooi en succesvol en gelukkig anderen zijn.
En meteen een goed salaris, weinig inspanning willen hebben.
En iets lezen kost moeite.
De Patatgeneratie en Millennials hebben een tijd zonder internet gehad.
Geen email, geen youtube, geen netflix, geen kabel-tv, geen WApp, Geen Stijl.
Het klinkt toch ook wel een soort van relaxed.
Je hebt ook niet het idee dat je iets misloopt. Het is er gewoon niet.
Maar je moet meer zelf doen en duurt allemaal langer voor je iets hebt.
Door de regen naar de bibliotheek fietsen. Videobanden huren. Werkstukken voor school met de hand uitschrijven zonder spellingscontrole of autotext.
Als je dat gewend bent dan vind je de nieuwe generatie een slappe hap. Maar dat vonden ze de generatie daarvoor vast ook.
Het gelanterfanter van de jeugd is van alle tijden.
"Gelanterfanter". Prachtwoord.
Lang niet meer gelezen of gehoord ook niet.
@chicago river | 20-04-22 | 17:07:
Te lui om naar de plee te lopen.
Geluier, het voortdurend luieren, Luilakkerij, doenieterij, ledigheid, niets doen, geslampamper, afkerig van inspanning, krachteloos,leeglopen, nietsdoen, aanklooien, beuzelen, straatslijpen, talmen, slabakken, niksen, lummelen, rondhangen, dagdieven.
Alsof het vakantie is. Heerlijk toch.
Alhoewel je ouders steeds ergens naartoe willen.
Of op de bank ploffen en gamen of netflixen tot je hersendood bent.
De pre-Millennials konden alleen op de bank ploffen en naar tv-programma's kijken die er toevallig op waren. Of de npo-radio laten praten.
Het echte leven is niet hetgeen je ziet op Instagram, Facebook of andere social media.
@AdvocatusDiaboli | 20-04-22 | 17:28: hahaha het is fout gegaan na de komst van de flits bezorging.. zat laatst tegenover een studenten huis daar wordt zelfs een zak chips nog los besteld via de fiets courier.. die lui hebben echt geen flauw benul van de realiteit in de wereld jungle.
Snel oud worden dus, dan hoor je bij een generatie die wel hun verantwoordelijkheid neemt en naar een stembus fietst, misschien wordt je dan eens serieus genomen.
Stemrecht pas vanaf 35 jaar in Nederland, dat zal de idealistische Nederlandverklotende partijen zoals volt en GL het bestaansrecht ontnemen.
@Veepert | 20-04-22 | 17:07: Liever een censuskiesrecht.
Ook zoiets. Op die leeftijd zette ik mij in voor de lokale omroep hier. Samen met zo'n 20 andere jonge mensen en een paar oudjes. We hebben enorm veel plezier (geluk?) daaraan beleefd. Een aantal van ons is zelfs bij de landelijke omroepen terecht gekomen. Dus lullig ging het er niet aan toe. Als ik zie welke mensen er nu nog voor die lokale omroep zich inzetten dan moet ik huilen. Alleen nog een paar mensen die op 2/3 van hun te behalen leeftijd zitten. Ik zou bijna de jongeren wegzetten als mensen die geen zin hebben om gelukkig te zijn. Ga iets doen!
Jongeren weten niet eens dat er nog zoiets als een lokale omroep bestaat.
Ze zijn aan het influencen.
"Verenigingsleven?
Moet je je dan gaan inspannen voor anderen?
En dan moet je nog ergens naartoe ook.
Wat een raar idee.
Veel te inspannend.
We willen alleen consumeren."
De ellende is begonnen met hippe ouders , die zo nodig hun kinderen naar school moesten brengen.
Vroeger had je meer vrijheid dan Regels, nu is dat andersom.
kampvuurtje op het strand
Feestje op het strand
Roken op het NS perron
Jeugd die nu opgeroeid weet niet beter.
Ander ding, vroeger maakten ze echt goeie games, tegenwoordig maken ze veelal games gebaseerd op de verwachtingen van 15 Jarige nieuwkomers, met een irritant verdienmodel.
Dus vroeger groeide je mee met ontwikkelingen, tegenwoordig is de jeugd een hardcore consument.
Wat de gemiddelde 18 jarige aan zijn Smartphone spendeert jaarlijks, gaven wij vroeger met stappen uit
Twee geeltjes, dolle avond. Maar dat is toch wel ff terug.
Tsjah!
Met alle geweld gelukkig willen worden.
Hoe kun je zo ongelukkig zijn.
Beginjaren zestig.... 48 uur per week werken óok op zaterdag... tegen een hongerloon....
loop niet te zeiken dat je niet meteen de nieuwste eifoooon kan kopen met je coaches en sosjaal medewerkers
begin jaren zestig kocht mijn opa een huis voor 50 duizend gulden, contant.
@de_gevlekte | 20-04-22 | 17:00: Wat je toen een huis noemde is tegenwoordig al snel een krot, geen vloerverwarming geen isolatie geen gasstook maar oliestook geen badkamer maar bidetkan geen dubbelgals of hr++ maar tochtende ouwe meuk.. het incourante huis wat mijn pa ooit kocht in Amsterdam voor 170000 euro is onlangs zelfs gegaan voor 1,7 miljoen.... het is een markt van wat de gek ervoor geeft geworden... zolang het vermogen binnen de familie blijft is er niks aan de hand.. daarom dat ik mijn kinderen heb toegezegd mijn onroerend goed aan hun te vermaken en niet egoistisch te kiezen voor de fast bucks. Uiteindelijk gun ik hun dezelfde beleving van kwaliteit van de locatie locatie locatie.. zij mogen het updaten aan de eisen van de tijd en dan doet de prijs er niet meer toe..;)
Voor m'n 31ste had ik nog nooit in een vliegtuig gezeten of een palmboom gezien. Dit ongeluk ben ik nog steeds niet te boven gekomen.
Voor mij geen gekleurd lijntje dat neerwaarts gaat.
Gaaf land, nietwaar, Rutte en Kaag.
En blijf maar volharden in de politiek van uitsluiting en verdachtmakingen.
Steeds meer krijg ik het gevoel dat Baudet gelijk heeft.
En dat stemt mij zeer somber.
@Bolhoed: accepteer het maar, Baudet heeft gelijk, hij brengt het helaas ongelukkig.
Ben ik nu de enige die ook graag wil weten wat het percentage import is onder de ondervraagden, en hoe zich dat verhoudt t.o.v. 1997 ?
Uw vermoeden klopt aardig:
opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/8263...
Het universum heeft gelukkig een mechanisme waarbij studenten, huurders, arbeiders uit de middenklasse altijd wat eten, zorg, vervoer en vermaak hebben. Gelukkig gaat dat vanzelf en komt er nooit een verandering op gang waarbij de economische mobiliteit uitgehold wordt door een onverschillige concurrerende kracht. De eerste 2 rondes bij Monopoly loont het ook om een dutje te doen, want tegen het eind win je het spel met goede bedoelingen en je stem gedrag.
Sinds het vergif van de zgn “maakbare perfectie” de weg naar het brein van de jong volwassenen heeft weten te vinden (denk aan de div. vleeskeuringsshows, beauty influencers etc.) is er een vierde evolutionaire status van het brein bijgekomen.
Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times. In die laatste fase zitten we nu, dus het komt vanzelf weer goed. Nog een paar generaties.
Altijd weer die mannen!
vind je 't gek... als ze constant bezig zijn om niks te missen wat die "influencers" uitkotsen aan "kijk hoe cool ik ben en kijk wat ik heb" waar nog niet de helft waar van is. Het enige dat die lui dan beinvloeden is inderdaad een totaal verkeerd beeld van hoe iemand's leven er uit ziet en hoe dat van jezelf dan uit zou moeten zien.
Als ze daar eens mee ophielden, zou dat al een hele hoop schelen.
Geen huis kunnen kopen? Gelul. Je moet aan de slag. Geen nieuwe iPhone elk jaar. Gewoon een zaterdagbaantje, nee niet voor 4 euro vakkenvullen 4 uur per week, lekker thuis wonen, nee niet onzinnig op kamers om dan alsnog niet naar college te gaan. Dus geen studieschuld opbouwen. Dan op je 22e lekker een vaste partner en samen jaartje op 2 werken. Nee, niet elke weekend op stap, geen Stone Island trui, niet elk jaar naar Griekenland. En dan naar de bank voor een hypotheek. Niks mis mee hoor. Kun je gewoon een leuk huisje kopen. Lekker zelf beetje schilderen en wat klussen. En zie daar: voldoening van hard werken en een mooie toekomst.
Precies!
Vele ouders hebben het gedeelte “op”van het begrip “opvoeden” niet begrepen.
In veel gevallen “voeden” ook niet trouwens.
heeft ook niets met leeftijd te maken. Ik ken een stel vijftigers die sinds hun pakweg 16e elk weekend in de disco zaten, met hun vingers wezen naar "studies" en dat tot nu toe volgehouden hebben. Verdienen met lopende band werk een beetje boven het minimum loon, waarmee ze hun schulden moeten afbetalen, want er moest wel een klasse auto komen. Nu klagen ze steen en been dat ik geen schulden heb en me van alles kan veroorloven. Als ik ze dan vertel dat ik zatte leren als zij in de disco zaten en daarna gespaard heb kijken ze je verdwaasd aan.
Ok, boomer. Je weet dat er ook best veel niet-hoogopgeleiden zijn? Die hebben het veel moeilijker dan die fictieve avocado-lunchende iPhone-fanaat van je.
Dat 22-jarige stelletje van je gaat het nog moeilijk krijgen om afdoende tegen de inflatie en stijgende huisprijzen op te sparen.
Overigens kun je er ook op rekenen dat zodra de consument op schaal stopt met spenderen en consumeren, onze vrienden bij de overheid wel een manier gaan vinden om die opgebouwde spaarpot af te romen.
Kortom, zo makkelijk is het helemaal niet voor jongere generaties, en dan nog is er geen enkele reden om een compleet verneukt systeem (waar vooral woningstichtingen, woningstichtingendirecteuren, de vriendjes van woningstichtingdirecteuren, en de generatie die eind '80 / begin '90 op tijd duur verkocht heeft in de binnenstad, goedkoop gekocht heeft in de suburb baat van hebben) in stand te houden.
@bergsbeklimmer | 20-04-22 | 16:56:
Wel, fijne kennissen....
Helaas.
Veel werkenden met een voltijd baan, ook 30+ die niets meer kunnen kopen.
De markt is knettergek.
@AdvocatusDiaboli | 20-04-22 | 17:15: Mijn kinderen zijn 30+ en willen helemaal niets kopen die doen ruilen delen lenen en adhoc huren leasen en willen graag lean and mean zijn . Bezit is volgens hun ballast krijg ik altijd van ze te horen , die lachen om hun pa met zijn dikke BMWs en afgeloste bakstenen die hebben heel andere aspiraties en waarden ontwikkeld en laten zich niet gek maken. Geen financial values maar cultural values dat zijn hun waarden van de nieuwe aspirational class volgens het boek van Elisabeth Hackett..
@Smoelensmid | 20-04-22 | 19:33: Pfff, wordt je nou nooit eens moe van jezelf en je nimmer aflatende gesnoef over hoe goed je het voor elkaar schijnt te moeten hebben en dan nu godbetert zelfs de kinderen mee in die gekkigheid.
Trouwens een i3 is geen dikke BMW.
Hahaha, "opgroeien met klimaatonzekerheid". Als dat je grootste probleem is heb je al het andere op orde.
Ze worden er wel dag in dag uit mee geïndoctrineerd. Sommige gaan het geloven.
Klimaatonzekerheid, laat me niet lachen !
Als er een groep is die de wereld naar de kloten vliegt naar allerlei onzin oorden dan zijn het wel de jongeren .
Niet om tof te doen, maar ga het tóch doen; hoe ouder k word, hoe rustiger en gelukkiger k word.
Ja.
Geen ouderlijk huis gezeik, geen schóólperikelen, nee, gewoon geld verdienen, vrouwen daten en je eigen leven invullen.
Hoewel k een toffe jeugd heb gehad, maar ben blij da'k gewoon met 'dinnetje en Dog en de katten het leven doorloop nu.
Geen zgn. "wilde" studentenhuisfeesten maar gewoon op de bank bij maten met een krat bier en muziek.
Of op de bank in het park.
Nahja nogmaals; word waarschijnlijk een nostalgische ouwelul. (wijze woorden van @jaja / Harry).
Maar een nostalgicus, was het altijd al.
Zo duur zijn huisfeesten niet.
Afschaffen van discipline, legerdienst en oorveeg, invoeren van een genderneutrale klimaatgekke inclusieve opvoeding en een brein dat voor 100% afhankelijk is van het aanbod op TikTok en Instagram.
Aankijken tegen een onbetaalbare luxewereld terwijl je zonder essentiële levensvaardigheden contstant hebt te horen gekregen dat 'ook jij rete-geweldig bent'.
Apparaten hebben een off-knop, de werkelijkheid niet. Daar moet je niet over staan janken.
Natuurlijk zijn ze depressief!
Ze zijn genderneutraal, links draaien, progressief, VOOR het klimaat, VOOR opvang zielige vluchtelingen, VOOR inclusie en diversiteit, TEGEN kernenergie, Geert Wilders en die nare Tjerrie.
Hun pronouns zijn hun / hen.
Alles is superleuk, supermooi, superchill en superlekker.
Wilders was jarenlang de grootste bij de scholieren verkiezingen.
@jcvjcvjcvjcv | 20-04-22 | 16:57:
He, we gaan niet feitelijk lopen doen. Gewoon vanuit de onderbuik zeiken op jonge mensen. Dan naar het volgende topic en daar zeiken dat alles de laatste veertig jaar alleen maar naar de kut is gegaan.
En nooit, ik herhaal nooit, een verband tussen de twee trekken en je mening over de jeugd bijstellen. Dienstplicht was geweldig en op je tijdelijke contract kun je met een zaterdagbaantje prima 4,5 ton ophoesten voor een schoenendoos met een lek dak.
Toen ik 20 werd kocht ik mijn derde pand.
Ik leverde vooral veel pfand in.
Is dat 150 jaar geleden of zit u in de drugs?
Als je elk weekend een happy pil naar binnen klapt valt er weinig meer te genieten de rest van de week ja
Dat was vooral in de mooie jaren 90.
Wat een zooitje is het geworden in dit land na 12 jaar vvd
Het begint allemaal thuis. De basis, de opvoeding. Heeft niet zoveel met de overheid te maken.
@SoepKip | 20-04-22 | 16:46: Keuze maken hoe je wil aangesproken worden en welk gender je toe wil behoren lijkt mij ook behoorlijk stressvol.
@SoepKip | 20-04-22 | 16:46: oooo het licht onze opvoeding dat er geen huis te krijgen is en we ons kapot betalen aan van alles en nog wat.
Hoe heette dat boekje van Pim ook al weer? 'Het heerlijke leven na 8 jaar Paars'?
18-25 en een huis willen kopen? Waarom dan? Ga leven jongens en meisjes. Lekker naar de kroeg, lift Europa door en leer een vak. Maak er wat van, dit is de mooiste tijd van je leven.
U zegt het. Maar eenmaal uit de kroeg is het niet veilig. En vechten is niet netjes. En liften is niet Instagram-blits genoeg. Het is ook altijd wat...
Ik ken ook zo'n stel dat 4 kinderen in de leeftijd 22-30 jaar heeft die nog thuis wonen.
Die kinderen hebben nog nooit hun bed opgemaakt, hoeven geen cent bij te dragen. Gaan 3 of 4 keer per jaar luxueus op reis, foto's komen op insta in de hoop te worden ontdekt.
Op kamers gaan willen ze niet. Flatje is ook als instapmodel te min. Het moet een huis met oprit zijn (serieus!).
Als ze met een dronken kop hun fiets in de vernieling rijden, komt pa hen ophalen om de volgende dag de fiets te repareren ( want dat kunnen ze niet). 3 van de 4 studeren nog steeds.
2 kinderen lopen bij de psycholoog wegens burn-outklachten. Pa betaalt.
En wat is hier niet normaal aan?
@Kaas de Vies | 20-04-22 | 16:39: dat ze geen dickpics signeren
@Roos | 20-04-22 | 16:42:
Belachelijk!
Verloren generatie!
Jouw gezin, Roos? :-).
@Roos | 20-04-22 | 16:42: #proest
Dit is een gevalletje vraag & aanbod. Ouders die vergeten zijn dat er ook opvoeding nodig is. 4 keer niets.
Ken je ook oude vrijers en vrijsters, van die vieze ooms en kleffe tantes, nooit getrouwd, nooit relaties, en tot moeder dood ging daar eten, was afgeven, vaak erg lang in ouderlijk huis gebleven? Denk dat die er van vroeger net zo veel zijn als in het heden.
Toen ik 20 was ging ik naar school. Werkte mij daarnaast de pleuris en zoop mij samen met vrienden op de vrijdag en zaterdagavond helemaal lam. En wij hadden enorm veel lol. Ik heb wel eens het idee dat iedereen door vooral internet dagelijks wordt geconfronteerd met allemaal een soort van van alles en nog wat dat harstikke leuk is om te hebben en/of te doen dat buiten het bereik van de (jonge) mensen ligt. Vooral financieel gezien. En nee, niet iedereen heeft gelijke kansen.
Kennen wij elkaar? Ik was net zo in die tijd, al werd er ook toen al gedrimmeld bij het leven, met wederzijdse instemming overigens, dat dan weer wel.
Helemaal mee eens!!!!!
Haarlem 1975? dan kennen we elkaar
Weinig houvast, een virtuele identiteit en werkelijkheid die als dag en nacht verschilt van het dagelijkse leven, sinds de zoogtijd al gemanaged en geoutsourced geworden in plaats van opgevoed en actief vermaakt. Alles is duur, alles is schaars, alles is slecht voor dit of slecht voor dat, iedereen is lief, niemand is vervelend, iedereen is heel speciaal en ook een beetje een winnaar en slechte mensen bestaan niet maar die hebben niet de juiste kansen gehad en hebben vooral heel veel begrip en een eigen veilige plek nodig.
Kortom, Homo Emoji, een beklagenswaardig geval.
Stelletje ouwe wrijven hier zeg... hele dagen hier klagen.... maar ongelukkiger betekent niet dat ze hele dagen niks doen of met social bezig zijn... velen werken keihard naast hun opleiding, sporten en zien dat het erop achteruit gaat... Ik denk dat ze meer ruimte nodig hebben en minder sociale druk...
Dat noemen wij tegenwoordig safe space & peer pressure. Wel bij de les blijven, F_S.
Wat ze nodig hebben zijn m.n. echte contacten in de echte wereld, een realiteitscheck ieder jaar en niondeju eens tevreden zijn met dat wat ze WEL hebben.
Want met de huidige instelling van veel ontevredenen is een ruimte van 2000m3 nog te benepen.
Dat is jullie snow flake generatie viewww.... bedenk je even dat de meerderheid wel normaal opgroeit en echte problemen heeft...
Dan zal er binnenkort hier of daar ook wel weer een heroïne-golf de kop opsteken. .
Ja, een economische crisis gaat vaak gepaard met een hogere drugsproblematiek.
Elk nadeel heb ze voordeel.
Die broeit al net onder de oppervlakte.
Daarom wordt friet al verboden voor de jeugd, dat is de nieuwe gateway drug.
Het is lachgas en GHB tegenwoordig, heroïneklanten zijn er procentueel steeds minder.
@Veepert | 20-04-22 | 17:20:
Klopt. Ze weten ook niet beter...
Kapot gepamperd door ouders en overheid en nu zeuren dat ze ongelukkig zijn? Nog nooit zijn er eisen aan ze gesteld en bij de minste of geringste tegenslag hebben ze hulpverleners nodig. Heerlijke toekomst staat ze te wachten.
If it doesn't kill them it makes them stronger.
Ze hebben wel een punt. Economische zekerheid is sterk minder geworden. Een universitaire opleiding is absoluut geen garantie meer voor een middenklasse inkomen & -bestaan.
Pensioenfondsen worden leeggeroofd door de boomers. En de toekomst van de AOW, ... vul zelf maar in.
@theo-is-dood | 20-04-22 | 16:34:
Het leven is nu eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn. Live with it.
@theo-is-dood | 20-04-22 | 16:34: Ik zie op Indeed 349.138 vacatures.... ga je toch gewoon lekker aan t werk met je universitaire opleiding?
@theo-is-dood | 20-04-22 | 16:34:
Met 2 rechterhandjes kun je goud geld verdienen, kijk maar eens naar de tarieven als je iets laat doen door een ZZP'er, schilder-, timmerwerk of wat dan ook.
Daarom hebben zgn. "hulpverleners" een gouden toekomst in dit wokelandje.
@theo-is-dood | 20-04-22 | 16:34: pensioenfondsen hebben elk jaar grotere reserves, Dat verhaaltje van leegroven is wat ze je willen laten geloven, de enige die uit de pensioenfondsen leeggeroofd heeft is de staat en binnenkort de EU.
De boomerstory staat in hetzelfde boek als lhbtqi, BLM, FFF, klimaatverandering (de aloude erfzonde relived) en nieuw elan.
@Wattman | 20-04-22 | 16:51: Moet je wel zzp-er worden in loondienst gaat het meeste geld nog naar de mensen die niks kunnen.
"volwassen worden in een tijd dat de kloof tussen het volk en de politiek met elke affaire verder groeit"
Het mooie van een democratie is dat je makkelijk kunt overstappen naar de politieke kant van de kloof. Er loopt gewoon een brug over die zogenaamde kloof.
Wordt lid van een politieke partij (maakt niet zoveel uit welke, maar liefst wel een met hoge kans op regeringsdeelname over een jaar of 8 als kamerleden en/ of ministers de figuren zijn waar je jaloers op bent). Ga 2x naar een bijeenkomst in een zaaltje 3 hoog achter. Blijf na afloop even hangen bij de bar. De 3e keer dat je bij een bijeenkomst je gezicht laat zien wordt je gevraagd (mee te helpen) lokaal een activiteit te organiseren. Daarna ga je naar die landelijke congressen en wordt je gescout door een figuur als Frans. Dan moet je binnen de partij, achter de schermen even kiezen of je Team A of Team B bent (Rita vs Mark; Hugo vs Pieter, etc). Kies je de juiste en wordt de persoon van jouw voorkeur de Partijleider, zit je geramd en voor je het weet sta je aan de politieke-kant van de kloof in het blauwe stoeltje.
Of je kiest voor een meer SP/PVV achtige partij. Dat scheelt je de 'juiste' keuze maken achter de schermen. Maar je wordt geen minister...
Het kost je inderdaad wat avondjes Call of Duty, voetbal kijken, jointjes roken en de toetsenbord ridder uithangen. Maar dat haal je later wel weer in als backbencher. Het is je eigen keuze aan welke kant van de kloof je wilt staan.
Er zijn duizenden en duizenden hielenlikkers die op de bovenomschreven wijze op een politieke functie willen komen.
Je moet het maar willen
@theo-is-dood | 20-04-22 | 16:36: Met het likken van hielen kom je er niet hoor.
Zeker bij D66 zul je aan heel andere dingen moeten gaan likken.
Rubbertegels
Iedereen een prijs/medaille
"Je kan worden wat je maar wil"
Klimaathysterie aangepraat
Gender gelul aangepraat
Racisme gelul aangepraat (blank is nazi)
Ja, dan krijg je losers die bij het minste of geringste in één van de beste landen ter wereld """"ongelukkig"""" zijn.
Als Rusland NL binnenvalt geven we ons in 5 minuten over.
Poetin appt. Willem Alexander dat hij onderweg zodanig hij op tijd zijn vliegtuig naar Canada kan vliegen.
@EmilioEsteves | 20-04-22 | 16:32:
Loll!!
Depressie krijg je als je in een instabubbel leeft waarin een perfect plaatje wordt getoond wat onhaalbaar blijkt te zijn in de praktijk.
Met daarnaast nog de klimaatdrammers die het einde der wereld voorspellen, helpt ook niet.
verwonderd me niks, ik ben beginnen te werken midden in de oliecrisis, en ik dacht dat dat erg was maar nu.... "no future" is nog nooit zo waar geweest (ja ik weet dat het niet helemaal waar is), en je wil toch een goed leven voor je nazaten.
Op zich geen verrassende uitkomst. Opgegroeid in de 60 en 70 er jaren waar idealisme en onbegrensde vrijheid van het individu maar toch solidair met elkaar naar de huidige jeugd opgegroeid in betutteling en regels en betweters. Presteren en bek houden, vanaf 4 jaar wil men je al vormen en je toekomst mogelijkheden in kaart brengen. Ik benijd ze niet de huidige jong volwassenen.
Geen pensioen. Over een aantal jaren alle vrouwen gewikkeld in doeken. Overal onveilig op straat. Overal camera's die uitstaan als er ongelukken gebeuren maar wel aanstaan als je wilt protesteren. Geen woning. Geen auto. Deelfiets die altijd weg is of kapot. En men wordt gek van de slagschaduw van windmolens of herrie van de warmtepompen die overal staan.
Dus wat zeiken ze nou? Hier heeft men voor gestemd.
wie zegt dat die stemming niet "gefixd" wordt?
@lordveter | 20-04-22 | 16:27:
Daar schijn je niet aan te mogen twijfelen. Maar zelf heb ik ook mijn bedenkingen.
Er zijn dus nog steeds mensen die denken dat stemmen het verschil gaat maken. Schattig wel.
@ChatBot | 20-04-22 | 16:30: ik heb nog altijd zoiets van "zo dom kunnen de mensen toch niet zijn" ik bedoel: als een VVD (of eender welke partij) al meerdere kabinetten lang gewoon faalt wie stemt daar dan nog op?
@zwenkwieltje | 20-04-22 | 16:39: “if voting made any difference, they would't let us do it.” waarschijnlijk niet van M. Twain, maar geeft toch te denken.
No future
No future
No future for me
No future
No future
No future for you
Joh, ik ben midden 60-er jaren geboren.
Toen ik van school kwam was er geen werk, geen woning, hoge hypotheekrente, geen goede studiefinanciering (en ik geen rijke ouders), 2 zenders op tv, max.1 x p.j. op vakantie in Nederland of (als het kon) in Europa met de auto of trein, geen nieuwe auto etc.etc.
Ben nu bijna 60 heb een hbo-opleiding (zelf betaald, avondschool), ik werk bijna 40 jaar, afgelost eigen huis, 1 auto, 1x per jaar op vakantie etc.
Met hard werken en zuinig leven komt men een heel end.
Met klagen en chagerijnen kom je helemaal nergens.
@MK27 | 20-04-22 | 16:27:
U vergeet de Boterham met Tevredenheid.
@Kapitein Sjaak Mus | 20-04-22 | 16:32: inderdaad:vergeten. Maar je deed het ermee want anders had je een probleem met je ouders. Ken je de vraag nog: wil je een boterham met zoet of met hartig? Geen ke7ze in soort.
Tegenwoordig wordt het hele assortiment van de delicatessenzaak door pa en ma opgenoemd.
En blijkt het gekozen tegen te vallen mogen ze het laten staan en krijgen ze wat anders. Want zielig hè.
Nou ik kon het opvreten en anders kreeg ik het bij de volgende maaltijd.
Of met honger naar bed.
@MK27 | 20-04-22 | 16:27: het lullige is alleen dat je er tegenwoordig dus niet meer komt met hard werken en zuinig leven. Een huis kopen lukt niet en particuliere huren zijn echt heel hoog. Daar moet je ook dito inkomen voor hebben.
Hard werken loont niet meer.
Komt gewoon door sociale media. Studie uit 2019 liet zien dat mensen die van Facebook afgingen aanmerkelijk gelukkiger werden. En tja, wat gingen al die kids doen toen alles dicht ging en niet meer mocht. Thuis zitten op sociale media.
Ik zei het al in het vorige topic, maar als je als ouder wilt dat je kinderen gelukkig zijn dan moet je ze weghouden van sociale media.
www.theguardian.com/technology/2019/f...
Gerrit Jan, ben jij dat?
Geef ze een vishengel, allemaal!
Gesigneerd!
Is daar een vishengeltieslag voor?
Mag ik er dan ook weer één? De mijne is geját!
@Kaas de Vies | 20-04-22 | 16:28: Krijg ik er dan weer vijftig Euro bij van je?
Als je dat zo leest lijkt de politiek van Mark Rutte wel de bron van al het kwaad.
Geluk 18-25 duikelt wel sinds R.
Een leeftijdsgroep die papa en mama nog steeds meenemen naar een verdiept
functiegesprek van hun opleiding en daarbij anderen de schuld geven.
Moet je voorstellen wat er gebeurt als juist die generatie de Boomer leeftijd bereikt.
Wat is een boomer leeftijd?
Dat kan niet.. de boomer leeftijd was eenmalig en is al geweest.
@Stijlloze nick | 20-04-22 | 16:20: nu 70 plus tot 80.
@Stijlloze nick | 20-04-22 | 16:20: Mensen die sterven aan een griepje
en daarbij de jongeren de schuld geven.Dit terwijl magere Hein al een tijdje op de deur aan het kloppen is.
Begrijpt u het nog niet?
B O O M E R intypen.
Jongvolwassenen hebben m.n. moeite met het woordje NEEN.
Opgegroeid met rubberen tegels, niet lopen maar gereden worden in een tijd van voorspoed is het natuurlijk klote als het echte leven tegenvalt.
En dan helemaal als de baby die geboren is geen Instagramperfect kind is maar eentje die schijt, jankt en een hap uit je vrije tijd neemt.
Ik hoef niet verder te kijken dan mijn buren: zij 25, hij 30, een baby van 8 maanden, een huis van 375.000, een lease wagen voor hem en een Fiat 500 private lease voor haar, 4 katten (die ze naar buiten flikkeren) iedere dag minimaal 1x vreten laten brengen, de pakketbezorger sjouwt zich een hernia maar ontevreden dat het is: niet normaal.
Get a grip.
Ja maar dan heb ik ook zo iets van laat ze het lekker uitzoeken.
Combinatie van slechte opvoeding en ongelooflijk veel betutteling door de overheid, geleid door flutkabinet na flutkabinet. Weerbaarheid heeft plaatsgemaakt voor de mentaliteit van het natte vloeitje. Kranig kerels en potige vrouwen hebben plaatsgemaakt voor zwakke twijgjes met een veel te grote mond, overal een mening over en vooral verschrikkelijk individualistisch.... tel uit je winst.
Je hebt gelijk.
Maar wee-je-gebeente als generatie 'kranig kerel en potige vrouw' deze generatie tegenspreekt of, nog erger, op hun verantwoordelijkheden wijst...
Dan is het oorlog.
@MK27 | 20-04-22 | 16:18:
Welnee.
Een ongeïnteresseerd "ok boomer" zal je deel zijn.
Meer niet.
@Kapitein Sjaak Mus | 20-04-22 | 16:24: ben geen boomer hè, maar uit het midden van generatie X. Je weet wel: die net overal buiten viel.
De woke generatie.
Ga godverdomme eerst maar eens aan het werk!
Werk is niet meer van deze tijd.
Dan moet je ook niet zeuren dat je geen huis kunt kopen als jongere. Wel de lusten, niet de lasten
@pibasso | 20-04-22 | 16:27:
Wel de lusten en niet de lasten is niet meer van deze tijd.
Maar nog wel in de top 5 op 5e plek van gelukkigste jonge mensen op deze planeet. Dus best relatief dan nog misschien?
Maar zonder gekheid, vooral die lockdown heeft die jongeren echt wel oprecht niet veel goeds gedaan, de praktijken van psychologen hebben het retedruk, vaak bij urgentie was het 3 a 4 maanden wachten voor ze een maand of 5 geleden.... En daar kan ik me best ook wat bij voorstellen, op die leeftijd wil je niet worden beperkt in vermaak, uitgaan en vooral ook contacten. Denk toch dat ze er psychisch best wel een flinke tik van hebben gekregen.
Inflatie, huurprijzen, social media.. Helpt ook allemala niet.
@Stijl_Loos | 20-04-22 | 16:16:
Nee, maar die lockdown is toch wel een hoofdoorzaak geweest denk ik.
Perspectief.
Klopt, zo word ik steeds gelukkiger.
Zelf ergens moeite voor doen is een steeds zeldzamer iets in deze leeftijdscategorie. Verder wordt de dataverwerking op het telefoontje steeds groter, maar in het hoofd steeds leger. Neen, ik ben blij dat ik nu niet jong ben.
*pijp opsteekt*
Zelfreinigend vermogen. Kompt goet.
Komkom, beste SterF, leeftijd is een sociaal construct; een mens is namelijk zo oud als hij zich voelt.
Dat heeft grote voordelen.
Net even in de spiegel gekeken en bij mijzelf gedacht: "Schipper, je ziet er nog prima uit voor je honderdenzes!"
Dat heeft grote v
@Kapitein Sjaak Mus | 20-04-22 | 16:21:
Nadeel is dat je jezelf gaat herhalen.
Gaat h
@Kapitein Sjaak Mus | 20-04-22 | 16:21:
Owhja, je hebt gelijk, die lieden zijn ook nog opgegroeid met postmodernistische gedachtegangen waarin de waarheid niet meer bestaat.
Geen huis te koop? Check deze dan, in Almere:
www.funda.nl/koop/almere/huis-8813594...
Maar 225.000 ekkies.
Ik heb er 9 besteld, voor in mijn binnenzak om uit te delen aan deernes in de kroeg.
@Kaas de Vies | 20-04-22 | 16:14: Kan je er meteen een toeristische attractie van maken. Zoiets als de Geleenstraat, maar dan in Almere.
Godver, de wereld is gek.
Dat is ongeveer 36m2 en heeft maar één woonlaag. Heb ongeveer het dubbele en drie verdiepingen maar ik woon dan ook in een boreale omgeving waar alles nog wél enigszins betaalbaar is.
Ik dacht eventjes dat de mogelijkheid er was om een dakterras te maken maar daar liggen zonnepanelen en waarschijnlijk beginnen de buren en de gemeente moeilijk te doen. 225k voor een container met een postzegel aan grond...
Noemen ze dat “een woning” in jullie “welvarende”, “een van de beste” landen ter wereld?
LOL.
"Nieuwbouwwoning met verplichting tot sociale verhuur. Met dus de verplichting om deze voor 30 jaar sociaal te verhuren. Het is dus niet mogelijk om er zelf te gaan wonen."
Dit is wel heel briljant. Een vermomde scheepscontainer die je 30 jaar lang tegen 0 winst moet gaan verhuren.
Kek. Dat is een omgekatte zeecontainer, maar 225k. Geen geld.
@Vanilla | 20-04-22 | 16:53: Zee containers doen 1500-3000 euro op marktplaats, Deze is even lang als een 40 footer alleen iets breder.
Hoezo zijn ze niet gelukkig? Elden Ring is uitgekomen hoor, kun je gewoon spelen.
Stel een bonus in het vooruitzicht als ze de 27 halen.
Ja in de vorm van een job, met een normaal beginsalaris, 40 uur per week, 23 vakantiedagen. Kunnen ze beginnen met het aflossen van de studieschuld en sparen voor een huis en/of auto.
Ja hoor, uitstekend idee zo'n bonus als ik heb omschreven.
Dat schijnt juist een moeilijke leeftijd te zijn.
De arme zieltjes hebben zich makkelijk laten beïnvloeden door socialmedia en hebben nauwelijks tot geen relativeringsvermogen. Het zou ze goed doen de socials van hun telefoon te verwijderen en een eigen mening te vormen.
Weten ze wat een vacuümbom is?
Ik ken mensen die er aan zijn overleden
Een vacuumbom is:
A. Een belofte van Rutte
B. Een thermobarisch kabinet.
U moet kiezen. Uw keuze?
No house for you. No house for you. And no house for you!
Maar wel huis voor jou. Wollah.
En vergeet niet alle woke en metoo BS waarvoor ze moeten uitkijken.
De mannen dan.
Een zeer oude wijsheid zegt al: 'Hoe linkser je stemt, hoe ongelukkiger je bent.'
Waarschijnlijk omdat je dan meer gelooft in de 'overheid' dan in jezelf.
Je moet leren om tevreden te zijn!
Neeee, je hebt recht op geluk!!!1! En anderen moeten dat regelen voor je..!!
De mooiste dingen op aarde zijn gratis. (staat op een tegeltje hier in de keuken dus is het waar)
Chinese wijsheid: Als je gezond bent wil je 1000 dingen, als je ziek bent wil je maar 1 ding.
Je moet leren dat ontevreden zijn ook ook bij het leven hoort.
Teveel op geenstijl lezen. Dat maakt pas verdrietig.
hahahaha..... ik lach me iets uit mijn broek. Keilache dit!
(Zo. Dat was weer mijn geluksmomentje van vandaag).
@nobodiesunmighty | 20-04-22 | 16:11: Heb je er een foto van gemaakt?
@Kaas de Vies | 20-04-22 | 16:14:
U wilt die aan een hek hangen?
Op funda kijken daar wordt ik al jaren depressief van.
The only way is up!
Kan je de regering en tv aanrekenen
Ja, alleen zullie, de rest, van lokale politici tot woningstichtingen staat er inderdaad niet bij te kijken...
REAGEER OOK