Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

QUIZ. Van wie is deze auto?

Het is een SEAT en het goede antwoord is trouwens F

A) De auto van Edgardo, een 49-jarige paellatraiteur uit Cordoba, om precies te zijn de wijk Fatima. Hij is er geboren en getogen dus hij gaat er nooit meer weg. In deze auto vervoert hij zijn vis!
B) De auto van Manuela, een flamencodanseres uit Andalusië. Haar favoriete week is de Feria de Abril. Dan draagt ze heel weinig ondergoed en zoekt ze mannen genaamd Manuel Ferrara. Dan gaat ze met die mannen zoenen en knuffelen enzo. Ze heeft haar auto nodig om van A naar B te komen
C) De auto van oom Jos uit Gemert. Hij is inmiddels 59. Altijd vrijgezel gebleven. Je moeder verdenkt hem ervan dat hij naar de hoeren gaat. In Deventer, onder die brug. Zijn auto ligt vol met peuken. De asbak zit in ieder geval helemaal vol. De handen van oom Jos meuren naar zijn eigen zweterige lichaam, en naar tabak
D) De auto van Ronnie uit Doetinchem. Iedereen die stoer is heeft een Honda Civic of een Volkswagen Golf. Ronnie kreeg deze auto echter voor zijn verjaardag, van zijn vader Denise (tsja), en hij wil ook niet ondankbaar zijn ofzo
E) De auto van Herbert, hij was vroeger je leider bij de voetbalclub. Niet de trainer, niet de coach, maar de leider: degene die voorafgaand aan de wedstrijd de wedstrijdformuliertjes in moet vullen. En toen de verzorger er niet was, kwam hij ook met de waterzak het veld in. Vrij kansloos! Enfin, Herbert had dus een rode SEAT
F) Wat kunnen ons die SEAT-archetypes schelen. Het bestaat binnenkort toch niet meer
G) Anders, namelijk...

Reaguursels

Inloggen

Van de fabriek. Ieder ander wordt kapotgemaakt door de belastingdienst met zo'n kentekenplaat.

dugo | 18-04-22 | 22:35

SEAT is een overbodig submerk van Volkswagen.
CUPRA is op zijn / haar beurt weer een overbodig submerk van SEAT.

Eduardo- | 18-04-22 | 21:49 | 1

Niet geheel overbodig. Seat maakt van Volkswagen onderdelen betere auto's dan Volkswagen.

SaintNick | 18-04-22 | 23:25

VAG heeft aangekondigd van de low-end modellen af te willen. Verdienen ze te weinig aan. Ze willen het hogere segment in. Hebben nogal een probleem met een enorme schuld en nu aan de vooravond van het ombouwen naar elektrisch is het geld op. De Huidige fabrieken & werknemers zijn er niet voor geschikt. Het plan is zelfs Porsche naar de beurs te brengen om de transformatie te financieren. Kansloos gebeuren met Chinese merken als BYD, Xpeng, Polestar (ook Volvo) en Nio die zonder de ballast van het verleden (schulden, pensioenlasten, oude fabrieken) met goede en mooie auto's komen. De verkoop van VW is in China is drastisch afgenomen, de grootste automarkt ter wereld. Ik zet mijn geld op Nio, Xpeng, Mercedes en Tesla. BYD kan helaas niet door een wat wazige constructie. Mand

Doctor | 18-04-22 | 20:53 | 1

Verklaart een hoop. VAG zou zich moeten schamen voor de hele ID-serie. Een berg jaren '80 materiaal en slechte software.

Antigoog | 18-04-22 | 20:57

Ach, ja, VAG. De autofabrikant waar heel tokkie Nederland op geilt. Overpriced C-kwaliteit meuk.

Antigoog | 18-04-22 | 20:49

Nein! Nein! Nein! NEIN!

Bierum | 18-04-22 | 20:43

Seat is echt een merk voor paupers die denken dat ze in een dikke Audi rijden, maar dat eigenlijk niet kunnen betalen.

Jimmydepimmy | 18-04-22 | 20:21 | 3

Seat heeft ook een sportief merk, de Cupra. Het topmodel de Formentor gaat vanaf € 62.000,-. Dus voor paupers....

nednied | 18-04-22 | 20:49

Audi is een merk voor paupers die bewijzen dat goede smaak niet te koop is.

Antigoog | 18-04-22 | 20:52

Audi: de rebatched, overpriced seat,

Momotaro | 19-04-22 | 00:04

Het artikel van Handelsblatt zit achter een betaalmuur. Iemand een link zonder betaalmuur?

appelboor | 18-04-22 | 19:32 | 3

Biette biette schoon!

Lorejas | 18-04-22 | 20:16

Ik heb Seat nooit begrepen. Volkswagen is toch een beetje waar voor je geld. Als je geld over hebt kun je dezelfde rommel kopen als Audi, dan lijken er meer mensen naar je om te kijken. Skoda is de goede keus. Maar Seat past nergens in. Vragen, vragen. De Seat Marbella was vroeger de goedkope Fiat Panda.

Ray Skak | 18-04-22 | 19:16 | 3

Meer dan 50% van de onderdelen komt overeen met overige VAG modellen.

Tjemig | 18-04-22 | 20:20

SEAT is ook vreemde naam, oorspronkelijk een afkorting van Sociedad Española de Automóviles de Turismo en afgeleid van FIAT met wie ze aanvankleijk een intensieve samenwerking hadden. In Engelstalige landen is het natuurlijk helemaal een onhandige naam. Cupra wat aanvankelijk stond voor Cup Racing is natuurlijk veel geschikter, maar of VAG het merk tegenwoodig nog nodig heeft?
Je kunt er ook gewoon vier ringen op plakken, voor hetzelfde geld.

Stennislav Heibel | 18-04-22 | 20:33

Heb ik er van gehad voor 100 knaken , toch best lol mee gehad.

Sinterbikske | 18-04-22 | 21:30

Cupra als elektrisch merk van de VAG groep gaat ook falen. Net als die ID-3 en ID-4"s, e-tron's en Porsche meuk. Lease-shit voor managers en andere faalhazen.

Kreeg laatst nog via via een Facebookbericht onder ogen van zo'n "manager": "mochten jullie het nog niet weten, ik rij tegenwoordig ook elektrisch", met een foto van z'n ID-4 GTX. Legendarische reactie daaronder: "Jij rijdt elektrisch, ik rij Tesla". Briljant.

Het is tekenend dat de Koreanen veel betere elektrische auto's bouwen dan de Duitsers.

Krokodil Gena | 18-04-22 | 18:52 | 3

Niet alleen elektrisch. De algehele kwaliteit van alles afkomstig van VAG is de afgelopen 15 jaar achteruit gehold. Men wil koste wat kost de kwantiteit waarborgen. Kwaliteit lijdt er sterk onder, helaas. Ik zie talloze motoren met amper 100k op de klok bij revisiebedrijven liggen. Van het eeuwigdurende distributieketting probleem tot kapotte turbo's, compressoren en uitgeragde cilinders. Het is gewoonweg troep.

Kopieerapparaat | 18-04-22 | 19:12

@Kopieerapparaat | 18-04-22 | 19:12: Het zijn allemaal domme designfouten die niet nodig waren. De oorzaak is het management dat denkt verstand van de techniek te hebben. En niks om de klant geeft.
Klinkt een beetje als de ondergang van Philips. Van wat? Inderdaad.

Patatter | 18-04-22 | 19:26

@Kopieerapparaat | 18-04-22 | 19:12: jaren VW en Audi gereden, (en ooit een 308 omdat ik dat dak mooi vond) maar daarna ontdekte ik KIA Sporage, ben inmiddels aan m’n 5e bezig. Die gaan nu ook van die gekke dingen doen, dus moet maar weer op zoek naar een ‘auto’.

Tjemig | 18-04-22 | 20:26

Tja, al die dingen gebruiken hetzelfde platform, dus die consolidering was te verwachten.

nieuwe_Deen | 18-04-22 | 18:49

Ik spreek überhaupt geen woord Duits.

Heau even | 18-04-22 | 18:30 | 2

Er was in ieder geval geen woord frans bij.

elfenstein | 18-04-22 | 18:42

Ach. Ben altijd wel beetje fan van Seat geweest. Rij nu ook weer een Seat. Echter met de laatste modellen Ibiza (en Arona) reeks hebben ze enorm ingeleverd op comfort en materialen, maar wel de prijzen in vergelijking met de modellen van voor 2021 met 5000(!) Euro verhoogd.

Wat krijg je dan? Goedkopere materialen voor t dashboard. Goedkopere stoelen. Plastic fantastic panelen in t interieur...

Ja als t zo moet mag Seat van mij ook wel verdwijnen. Treurnis alom.

LangeTijdGeleden | 18-04-22 | 18:28

SEAT gaat toch nu door als CUPRA?

frickY | 18-04-22 | 18:28 | 2

Cupra was altijd het "tuner clubbie" van Seat.
Je had een Seat of een Seat FR voor net iets meer performance en als je helemaal leip wilde gaan nam je een Seat Cupra.
Cupra is vervolgens 'apart' gegaan paar jaar terug en heeft zich (wellicht als juiste keuze) zich op uitsluitend hybride en electrificatie gestort. Seat zelf niet.

LangeTijdGeleden | 18-04-22 | 18:30

@LangeTijdGeleden | 18-04-22 | 18:30: Die FR's hadden leuke vermogens en instellingen voor oa. stuurbekrachtiging en vering, prima betaalbaar scheurenzeg maar.

Door voor SEAT nooit elektrische modellen te plannen, lijkt deze beslissing eigenlijk al lang geleden beklonken dat 't merk t.z.t. zal verdwijnen. Als de EU niet teveel druk zet op gedwongen uitfasering van brandstof motoren, kan dat nog wel even duren want er rijden nog best wat oudere SEATs rond...

ReyNemaattori | 18-04-22 | 20:10

Ik mis een Dylano en een Ricardo, broers met beiden een carriere in het magazijnbeheer van en grootverbruiker van remia sauzen

Schwanzeleber | 18-04-22 | 18:21 | 1

Broers door adoptie maakt het dramatischer.

Lorejas | 18-04-22 | 19:35

Het maakt toch helemaal niet meer uit wat er nou precies op je voorste deksel staat? Het is allemaal sowieso kneiterlelijk, vroeger kon je een goeie kar nog wel herkennen aan de achterlichtjes maar met die rijdende kerstbomen is bij mij de lol eraf.

elfenstein | 18-04-22 | 18:07 | 3

Ach die tijd. Weet nog dat ik met m'n pa aan de hand van achterlichten de auto herkende tijdens een van de vele ritjes. In die foeilelijke, RAL beige Peugeot 507 uit de jaren 80.

Super Grover | 18-04-22 | 19:03

@Super Grover | 18-04-22 | 19:03: Ik ken iemand die er 500.000 km mee gereden heeft. Dat waren goede auto's.

Tegenwoordig herken je ze aan de bling-factor.

Patatter | 18-04-22 | 19:27

@Super Grover | 18-04-22 | 19:03:
Een Peugeot 507? Dat was dan zeker in een parallel universum?

Lefty-Messup | 18-04-22 | 23:52

F. Euh, mosterd. Dat formuliertje bestaat al een tijd niet meer. Er is nu een onhandige KNVB Wedstrijd app, tot wanhoop van velen. De teamleider regelt o.a. verder het vervoer naar uitwedstrijden, vervanging bij blessures, het schema van de bar- of velddienst van de ouders, de vlagger of scheids, deelname aan toernooien, verplaatsing van wedstrijden, de wedstrijdtas, de tenues, de ballen, ijs, bidons, de spons inderdaad en overig materiaal, thee in de pauze en afhandeling contributie, gele, rode kaarten, boetes, schorsingen en is het aanspreekpunt voor het bestuur, de wedstrijdcommissaris en de tegenstander. Als vrijwilliger verder bevoegd bingo's, wijnproeverijen en overige thé dansant op te vereniging te faciliteren. Pre is een warme band met de barcommissie.
Ik rijd overigens Saab.

Piet Karbiet | 18-04-22 | 18:07 | 3

Fijn blijven rijden, heerlijke auto.

Zitvlak | 18-04-22 | 18:13

U schrijft Baas andersom..

Wijze uit het Oosten | 18-04-22 | 18:42

Ghe

Piet Karbiet | 18-04-22 | 20:38

Seat wordt Cupra. Van beiden wordt ik niet hebberig

pibasso | 18-04-22 | 18:04 | 2

U voegt onterecht de T-toe van transmissie in Uw ik-verhaal.

Leclercstappen | 18-04-22 | 18:08

Naast mijn Porsche, mijn Range Rover en mijn Mercedes heb ik ook nog een 15 jaar oude Leon. Die rijdt toch het lekkerst.

Kapitein Sjaak Mus | 18-04-22 | 17:57 | 8

Twee Duitsers gecombineerd met een Range Rover klinkt niet geloofwaardig. Alleen een Leon?

Tjemig | 18-04-22 | 20:29

de mercedes en porsche heb je in schaal 1:32?

bowlfabriek | 18-04-22 | 21:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Sorry. BMW. Donder op . Paupers.

horsteknots | 18-04-22 | 17:55 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

De bacardi cola auto.
De Cupra is het nieuwe gezicht van Seat.
Ik hou me maar bij de ster in de ruit, veel ruimte.
Helaas rijdt die knielnegor daar ook mee.
Is wel iets duurder dan mijn karretje.

Zitvlak | 18-04-22 | 17:55

Wat niet rendeert vliegt eruit , zelfde als met zieke werknemers .

likmegaties | 18-04-22 | 17:53 | 7

@Andersdenkend | 18-04-22 | 18:03: Daar heb ik geen ervaring mee, maar ik zou beginnen met een jurist, een goed gesprek en een zak geld.

@D-fence: Geeft niets jongen.

JWZ_JMK | 18-04-22 | 18:26

@JWZ_JMK | 18-04-22 | 18:26: Eerst m’n naam juist spellen en dan bedenken dat ik grootvader ben.
Daar geeft niemand ene f**k om maar maakt mij zeker niet jouw jongen.

D-Fens_1963 | 18-04-22 | 19:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Heb zelf ook een Seat Ibiza, ergens tussen de 15 en de 20 jaar oud ik weet het niet precies. Die doe ik dus niet meer weg, die gaat zijn gewicht in goud waard worden.
Ik zeg ‘zijn’ want het is een hij, er staat namelijk in grote letters LUL in de motorkap gekrast. Dat was al zo toen ik hem kocht, het interesseert me namelijk geen drol.

Sinterbikske | 18-04-22 | 17:47 | 3

Kom op nou, wie is er nou geïnteresseerd in jouw autoverhaal.
Nu graag eens een steekhoudende visie tav transitie fossiel-elektrisch.

D-Fens_1963 | 18-04-22 | 17:57

oud ijzer prijs stijgt vast nog wel wat

bowlfabriek | 18-04-22 | 21:57

Ah ja, in Deventer onder de brug. Vroeger toen ik nog jong en lelijk was waagde ik het weleens om met wat vriendjes daar door dat straatje te lopen.Dat was reuze spannend.

Kowalski11 | 18-04-22 | 17:44 | 2

Elke week met rijles tweemaal door dat straatje. Lachen man.

* Il Principe * | 18-04-22 | 17:56

@* Il Principe * | 18-04-22 | 17:56: Welk rijles bedoel je?

Kowalski11 | 18-04-22 | 18:08

Zulke mooie herinneringen aan de Seat. Zat te appen achter het stuur, dus niet goed op te letten en werd van rechts aangereden door een bestelbus die groen licht had. Maar ja, ik reed op een voorrangsweg. Hahahaha de looser. Ik ook, dagwaarde was maar 700 euro.

Leptob | 18-04-22 | 17:42 | 1

Hahaha, de looser….
Je had de auto die je verdiende.

D-Fens_1963 | 18-04-22 | 17:49

Cupra is de nieuwe Seat! Een ander omhulsel voor hetzelfde platform en een beetje duurder.

Frau Merkel | 18-04-22 | 17:39

Ik denk H.

JJMS | 18-04-22 | 17:39 | 1

HH ...

Harrie-Couvert | 18-04-22 | 17:43

Nog meer budgetmerk dan het budgetmerk Skoda in het VAG concern…

Wijze uit het Oosten | 18-04-22 | 17:39 | 2

Toch heb ik liever een Skoda dan een VW.

Leviticus_ | 18-04-22 | 17:58

@Leviticus_ | 18-04-22 | 17:58: Voor beenruimte achterin is een Skoda een betere keus, ook minder duur dan VW alleen de Fabia is zo triest vormgegeven.

voldemort | 18-04-22 | 18:20

Ik weet het! F!!!

Lorejas | 18-04-22 | 17:37

Er is maar één echte Seat: een witte 127, derde hands en vol met deuken.

Leviticus_ | 18-04-22 | 17:35

Zieners gevraagd; gaat elektrificatie de “traditionele” automerken in leven houden?

D-Fens_1963 | 18-04-22 | 17:35 | 4

Ik denk dat de auto-industrie een vette vinger in de pap heeft mbt het aankomende beleid om vanaf 2030 iedereen verplicht in een elektrische wagen te laten rijden. Mensen verplichten ruim voor de afschrijvingstijd van een auto een nieuwe te kopen dat is jackpot voor de industrie.

JJMS | 18-04-22 | 17:39

@JJMS | 18-04-22 | 17:39: Precies. Weggooien en nieuwe kopen is het ultieme doel. Dus dan weet je n u ook al dat die elektrische ook allemaal kapot moeten gaan en vervangen moeten worden. Goed mag niet, dat kost geld.

Patatter | 18-04-22 | 19:30
▼ 1 antwoord verborgen

Raakt de doelgroep de petjes voor SEAT's op?

captain-caveman | 18-04-22 | 17:35

Das toch geen Volvo?

J-van-de-Bontekoe | 18-04-22 | 17:34

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen