Ter Apel blijkt geen Luilekkerland; criminele overlastgevende veiligelandiërs zitten in de weg
VERRASSING
Het AD heeft een paar hele en halve Oekraïners gevonden die zich hebben moeten melden in Ter Apel. Wat blijkt: het is helemaal niet zo gezellig in Ter Apel. Druk, koud, slapen op stretchers, slapen in tenten, ziekte. Jarenlang wanbeleid en weigering bepaalde mensen gewoon tegen te houden aan de poort dan wel uit te trappen, waardoor criminele asoventjes uit veilige landen Marokko en Algerije konden (en kunnen) leven als God in Ter Apel. Nu er ineens 'echte' vluchtelingen onderdak moeten hebben is het allemaal lastig lastig want de boel zit VOL. Ali Baba en de veertig rovers zitten daar alleen om de boel leeg te halen en als dank voor de overlast krijgen ze een aai over de bol van Eric 'hoe meer asielzoekers hoe beter' van der Burg. De baas van de plaatselijke Jumbo: "We hebben ontzettend veel last van winkeldiefstallen, dat is heel vervelend en het kost me veel geld. Ik zou graag een vaste beveiliger in mijn winkel zetten, maar dat kan ik mede door de vele diefstallen niet betalen. Er lopen hier in het dorpscentrum nu twee beveiligers rond. Maar als er wat gejat wordt, zijn die vaak te laat. Het zijn bijna altijd de jonge mannen uit veilige landen, die heel goed weten dat ze in Nederland helemaal geen asiel kunnen krijgen. Het is ook geen brood of melk dat gestolen wordt. Meestal gaat het om dingen als snoep, alcohol of cosmetica. Dit is een eenvoudig Gronings dorp. Mensen zijn hier over het algemeen niet rijk, dus als ondernemer is het toch al knokken om overeind te blijven. Dan is dit gewoon heel frustrerend. Als lokale middenstand doen we wat we kunnen om iedereen prettig te laten winkelen. Maar tegelijk moet je continu politieagentje spelen. Ik hoor regelmatig van mensen dat ze liever een dorp verderop gaan winkelen. Het is echt niet leuk." Bedankt vvd! Bedankt Mark Rutte! Bedankt TENA Lady Ankie Broekers-Knol! Bedankt Eric van der Burg! Jullie maken heel veel mensen heel erg verdrietig met die voortdurende slappe hap.
UPDATE: Persalarm ministerie JenV: "Bijna 23.000 Oekraïners in opvang, nauwelijks extra plekken erbij"
Reaguursels
InloggenAls we nu eens een crowdfunding doen om 1 huus bij Rutte en Kaag in de wijk te kopen en de meest overlastgevende figuren uit Ter Apel daar onder te brengen. Dan zijn die arme mensen uit Groningen daar ten minste van af.
Je wordt pas iets bij een partij, na jarenlang geen mening te hebben en mee te stemmen met de partijdiscipline. Gevolg? Complete onbenullen op elke ministerspost en een tandeloze kamer. En dan roept Snorrewiets: Ik weet geen betere dan Rutte. Logisch: die heeft een functie elders.
Voor echte oorlogsvluchtelingen is er in Nederland geen plaats. Dat is de prijs van jarenlang links deugfascisme.
Marokko en Algerije willen geen belastinggevens delen en ontvangen als buurland miljoenen steun van de EU. Blokkeer alle financiele steun naar die landen en hun onderdanen, blokkeer vluchten, kap diplomatieke banden af tot ze hun onderdanen terugnemen. Het is niet zo moeilijk.
Blokkeer hun producten voor de EU markt en het werkt gegarandeerd.
Alleen weet u wat er ontbreekt?
Juist ja, de wil.
Je kunt klein beginnen. Netje mandarijnen uit Marokko? Lekker laten liggen. Vervolgens kopen de supermarkten ze niet meer in enz.
@Rotterdammert1965 | 04-04-22 | 16:43: Producten? Het enige “product” wat me zo te binnen schiet uit die regio is hash.
"UPDATE: Persalarm ministerie JenV: "Bijna 23.000 Oekraïners in opvang, nauwelijks extra plekken erbij"
Ik zie het er nog van komen dat niet Polen, Hongarije, Slowakije, en Roemenië 'Brussel' om een 'herverdeling' van Oekraïense oorlogsvluchtelingen gaan vragen, maar Nederland, omdat we die aantallen straks absoluut niet meer kunnen behappen.
Nederland is veel te klein en te dichtbevolkt om maar door te gaan met deze ongebreidelde instroom. Zet er een radicale punt achter. Wij hebben nu al 4 decennia lang zowat iedereen hier binnengelaten die zichzelf hier uitnodigde, ''we paid our dues'', nu is het mooi geweest: zeg het Vluchtelingenverdrag eenzijdig op, straal uit dat mensen die op de bonnefooi hier naartoe komen, anders dan voor een vakantie, niet meer welkom zijn, en nergens aanspraak op kunnen maken, niet op gratis huisvesting, niet op 'leefgeld', niet op een verblijfsvergunning, niet op gratis gezondheidszorg, niet op een bijstandsuitkering, en niet op een 'oprotpremie'. Slechts een enkele reis terug naar 'eige' land, dat betaalt de staat, tourist class.
En zo simpel is het.
Politieke zelfmoord of levenslange beveiliging voor degenen die dit voorstelt in de tweede kamer.
Wat maakt uitzetten eigenlijk zo moeilijk?
Ze willen niet weg. Zo cynisch is het.
Mensenrechten die hebben ze maar jij niet. Eigenlijk moet hij de bevolking bedanken, die hebben op rutte gestemd!!
De slappe knieën van onze bestuurders zijn het probleem. Als werk moeilijk wordt dan haken de meeste ambtenaren af
Als jij mensen uit een vliegtuig gaat zetten in een land dat ze niet accepteert mag je vliegtuig daar niet landen. Het gaat bijna altijd mis in normale tijd door landen die niet mee willen werken. Als je niet kan zwaaien met een geldig paspoort is het ook best lastig om 100% te bewijzen dat dit een burger van dat land is. Truc is dus je paspoort wegsmijten.
Daarnaast is in coronatijd het weigeren van een coronatest genoeg om een land een afgewezen asielzoeker te laten weigeren.
Hierdoor functioneert ons asielsysteem niet. 19% van de afgewezen asielzoekers verlaat de EU, becijferde de algemene rekenkamer.
Maar als je hier wat aan doet roepen mensen dat je een hartenloze racist bent, dus doen we alleen aan pappen en nathouden.
@De Eierbal | 04-04-22 | 14:27:
"Als jij mensen uit een vliegtuig gaat zetten in een land dat ze niet accepteert mag je vliegtuig daar niet landen.''
Maar hoe verklaar je dan dat Turkije tot twee keer toe een ISer, waarvan het Nederlanderschap al was ingetrokken, 'gewoon' op een vlucht naar Amsterdam heeft gezet, ondanks hevige protesten van de Nederlandse regering. In november 2019 was het die Fatima uit Tilburg (hoe het met haar rechtszaak staat en haar aanvechting van die intrekking lees ik niks meer), en begin deze zomer een mannelijke ISer, waarvan ik de naam niet meer weet).
Die vluchten konden probleemloos landen op Schiphol.
@De Eierbal | 04-04-22 | 14:27: Wat dacht je van een parachute, droppen boven land van herkomst.
@De Eierbal | 04-04-22 | 14:27: Wat dan weer wel kan is blijkbaar je paspoort in het vliegtuig door de WC spoelen en dan wel in NL worden toegelaten.
Sja. Opvang in de regio is kennelijk geen verdienmodel want oplossingsgericht.
Waarom hebben we eigenlijk ooit immigratie en asiel uit elkaar getrokken als het netto resultaat uiteindelijk hetzelfde is? Kun je beter de IND en het COA opheffen en gewoon alles binnen laten wandelen tot pak hem beet 50K per jaar. Daarna is het wegwezen - en handhaven -, mogen ze het volgend jaar opnieuw proberen. Scheelt klauwen met geld en we hebben meer controle over het verwachte aantal.
De asielstroom-kraan open laten staan, lekker bezig zo
Dat is het probleem van de coalitie- en zelfs aantal oppositiepartijen. Het begint bij het benoemen van het probleem: jonge criminele veiligelandiërs die de omgeving aldaar onveilig maken. En daarna is het probleem: er wordt ze geen strobreed in de weg gelegd én ze gaan ook nooit terug naar land van herkomst vanwege verkeerde door Rutte getekend verdrag, had hij nooit mogen accepteren. En nu zitten ze aldaar met tuig opgezadeld dat hun gang kan gaan. Ooit was VVD een rechtse partij, nu halen die slappe zakkenwassers iedereen op links in.
Heel makkelijk op te lossen, de beleidsmakers thuis lastig vallen met de simpele reden dat ze de gevolgen niet mee krijgen of er geen last van hebben, maar als er elke keer bij jou in de straat een protest of je wordt snachts wakker getoeterd worden je buren ook niet blij en loopt je sociale spanningen op, moet jij eens zien hoe vervelend ze dat dan vinden.
Als die wet over 'verplaatsing bevolking' waar Omtzigt onlangs over tweette, gemeenten kan verplichten om vluchtelingen op te nemen, kan de verantwoordelijkheid voor uitzetting van overlastgevers misschien ook beter bij de gemeenten worden gelegd. Die hebben er het meeste zicht op, en er zijn zo langzamerhand zelfs wel vrijwilligers te vinden denk ik, die dat willen doen.
www.youtube.com/watch?v=r9nG9RByMRI&a...
Wat zou de Bijlmerbajes uitstekend geschikt geweest zijn. Daar had je voor deze overlastgevers gemakkelijk 500 plekken. Maar ja, helaas.
-
Wassenaar, Blaricum, Baarn, Soest, Laren, centrum Den Haag, Leiden en Amsterdam. Daar moet alle asielopvang heen. Niet in dorpen die zich niet kunnen verweren tegen de elite in Den Haag. Kaag gaat zelf hardlopen in Beiroet met bodyguards van de Verenigde Naties.
Je mag deze criminelen niet zomaar opsluiten want dat is racistisch.
Dit speelt al jaren en wordt al jaren niet opgelost.
Maar de boven u gestelden wonen niet in een eenvoudig Gronings dorp waar de mensen over het algemeen niet rijk zijn, dus die hebben hier totaal geen enkele last van. Dacht u soms dat zij winkelden bij de Jumbo waar door marokkaans tuig als de raven gejat wordt? Welnee. Het idee alleen al. Bah.
Nee hoor, in de achtertuintjes, straten en winkeltjes van de VVD-stemmers, van Mark Rutte, van Ankie Broekers-Knol en Eric van der Burg speelt dit niet, dus dan ís er ook geen probleem.
Nou, wensen wij u nog ontzettend veel plezier met de door ons veroorzaakte rotzooi, vieze gore kutburger. Maar gaarne wel netjes belasting betalen hè. Vriendelijke groetjes!
Belasting waarvan een flink deel juist naar die overlastgevende groep en heel het hulpcircus eromheen gaat.
ik sprak vorige week enkele medewerkers van diverse COA's. Die hebben ook last van dit soort gasten, maar het lijken er 'weinig' te zijn (ik vind 1 al teveel); tenminste niet zo erg als in de media wordt verteld.
Die gastjes reizen europa door, en worden vanuit hun Marokkaanse huis/ouders gestimuleerd om te gaan uitzuigen. Schijn je een medaille of sticker voor te krijgen. Als het ene land niet meer lukt, dan naar het volgende.
Dat is inderdaad lastig te bestrijden zonder de echt rechthebbenden tekort te doen.
We hebben te maken met een Youth Bulge in de derde wereld. Ergens tussen de 300 miljoen tot 750 miljoen te veel jonge mannen - sommige van ze hebben familie met genoeg 'midden klasse' vermogen om deze jonge mannen richting Europa te sturen om een huis, zorg en Europees paspoort te verkrijgen. Daar krijg je inderdaad aanzien en een medaille voor van het Atlas gebergte tot Dhaka.
@McCain | 04-04-22 | 12:43: Overheid uit die landen werkt ook graag mee. Daarom ook dat Nederland nooit een akkoord krijgt met Marokko omdat ze altijd 'tegen' werken. Die vinden het perfect hoe het nu is.
@McCain | 04-04-22 | 12:44:
Aparte is dat Spanje wel zo'n verdrag met Marokko heeft. En dan denk ik, goh...
De oplossing is natuurlijk even simpel als blijkbaar onuitvoerbaar. De overlast gevers uitzetten.
Andere voor de hand liggende oplossing is een gesloten AZC voor dit soort lieden. Dus gewoon water en brood en wachten totdat je asielaanvraag behandeld is. Kan me niet voorstellen dat men dan erg lang hoeft te wachten totdat dit tuig zelf de biezen neemt.
Welnee. Gewoon dat afpakken waarvoor ze hier gekomen zijn: de uitkering.
Niet zo moeilijk doe, gewoon dumpen die klootzakken en neem dan Rutte en zijn smerige aanhang mee.
Rutte neemt deze lui op omdat hij dan straks zorg en onderdak krijgt in Brussel. Dat is net zo simpel als waarom dien mensen hier heen komen. Nederland bied iedereen gratis zorg en onderdrak aan.
@McCain | 04-04-22 | 11:55: Nee hoor. Ik ben al lang geleden geemigreerd. Als ik terug zou willen komen kan ik het helemaal zelf uitzoeken. Nb: Ik ben native Dutch.
@shoarma4belgium | 04-04-22 | 11:59: Volgt u de huizen prijzen in Nederland? Huizen market is nog alleen maar voor de Kaag elite en hun kids. U staat straks zelf in Ter Apel met dezelfde aanvraag.
Nederland is als een persoon die naar het dierenasiel gaat en vervolgens besluit om niet 1, maar alle zielige diertjes te adopteren. Komen er nieuwe dieren in het asiel, geen probleem ook deze worden geadopteerd. Ondertussen stinkt je overvolle huis een uur in de wind, de honden kunnen het niet met de katten vinden en zorgen voor een puinhoop. En de buurtbewoners worden geacht te helpen met geld, want zelf kan ie het allemaal niet meer bekostigen.
Dus decennia import vanwege goedkope arbeidskrachten, meer is het niet?
Ze komen niet om te werken. Zet je ze toch aan het werk dan worden ze boos en gaan gratis met de bus naar een andere stad, waar ze beter worden gepamperd.
@Nivelleermarionet | 04-04-22 | 11:43: Paspoort, huis en zorg. Familie is meestal in thuisland redelijk van stand. Die gaan hier niet het werk verrichten waarvoor ze thuis personeel hebben.
Maakt niet uit hoor, Markie komt u binnenkort met zijn eigen Gestapo uw eigen zuurverdiende huis uit pleuren om ruimte te maken voor mensen die uw huis harder nodig hebben: www.briefjevanjan.nl/aan-het-nederlan...
Zelf gejorrist.
De vermoedelijke "dealers" op een parkeerterrein in de buurt vind ik intussen minder crimineel dan Rutte 4
Gaaf land wat Rutte zei, ik denk dat hij de mening van die Marrokaantjes en Algereintjes bedoelde. Wat een ziek mismakelijk kut land is het geworden. Beleid is een krakende wagen en door zoveel meningen en wensen en verschil van inzichten is het een besluiteloos orgaan geworden wat zich bezig houdt met pappen en nathouden en iedereen uit de zwakke klasse naar het zin maken over de rug van de werkenden die deze ellende mag oplossen.
Dit land wordt met de dag een stukje meer Dhaka.
je weet altijd wanneer je in de buurt van een AZC bent als je bij het binnenlopen van supermarkten bordjes ziet in het Arabisch die proberen uit te leggen dat diefstal verboden is.
Wij zijn zo dom om te denken dat men uit een ander continent ook maar iets geeft om de Nederlandse wet. Waarom maken wij zo'n zwakzinnige inschatting?
@McCain | 04-04-22 | 11:47: Zwakzinnige bestuurders?
Waarom proberen iets uit te leggen, beter leren winkeliers wat een "kuffar" is.
De zachte sector heeft gewonnen. Die groep die denkt dat iedereen goed is. Vooral buitenlanders. Maar ook de groep die vanuit hun ideologie ons aanpakt en beschuldigt van zaken als racisme. De groep die ons geld afpakt, onze uitkering, onze huizen.
De gevolgen zie je o.a. bij Poetin. Een leger is echt niet nodig. Mensen zijn echt niet zo slecht. Jaja.
@lanexx | 04-04-22 | 12:00: Ja?
Door overbevolking dreigen er voedseltekorten in het MO die met de oorlog in Oekraïne versneld dichterbij komen. Het MO heeft haast met migratie. Deugend Nederland ook, want die quota (ja, qUoTa) moeten volgehouden worden. De stroom zal daarom niet minder worden, hooguit meer. Zo toont de EU wat hun beleid is.
De VVD geeft de groenlinkse deugkerk waarschijnlijk vol de ruimte verder campagne te voeren dat het Westen aandeel heeft in de nabije honger van het MO. Niet hun etnische geoorlog, niet de grote kinderscharen, nee de EU en dus U hebben de eindverantwoordelijkheid in de "opvang en vestiging" van deze stakkers uit het MO. Racisme is al een argument bij islamowokers. Die poort moet dus nog met voorrang wijder open volgens hen.
Geen prettig idee wanneer je beseft dat de Europeaan werd afgeleerd te reageren op politieke besluiten. Activisten halen volgzame ideologisch denkenden binnen met 1000 per week. We zijn het beu maar doen niets zo lang we denken dat aanpassen de veiligste weg is.
Voor mij bent u geen racist maar een realist.
Een kunstmatig eiland opspuiten voor de veiligelandiërs. Boodschappen alleen te verkrijgen uit een extra verstevigde automatiek. Veerdienst van en naar het eiland extreem prijzig maken (duurder dan een vlucht naar Noord Afrika) en als vermaak alleen mens erger je niet aanbieden.
Markerwadden?
Voor de kust van Marokko?
Veerdienst prijzig maken? Dat gaat niet helpen. Artsen Zonder Grenzen zet met overheidssubsidie een concurrerende veerdienst op die gratis is.
Flevoland?
Het verste randje van de Maasvlakte naast de slufter. Te werk stellen in de haven om voor hun eigen kosten van opvang te betalen, in het haven onderhoud. Stenen leggen enzo. Het is een ‘gesloten’ azc dus geen verlof buiten de muren. Eens kijken hoe snel dit zich oplost.
Oekraine, daar komen mannen de grens ook niet over.
Een betonnen eiland met betonnen hutten, ver van de kust. Wekelijks voedseldropping, met een dusdanige gemiddelde voedingswaarde dat elke bewoner nét kan overleven. Een ruime hoeveelheid messen ter vermaak. Een aantal camera's om het één en ander te kunne volgen op een dedicated tv-zender. Dan leveren ze tenminste iéts op.
Kan Orban Nederland er niet ff bij doen? Dan is het land over een paar jaar weer leefbaar.
Hierdoor heeft Putin al gewonnen. De Veilige landieers hebben geen kernwapens. Alleen maar hun ellendige zak overlastgevende botten en irritante houding wat ze inzetten als pressiemiddel. En zelfs dat, is al genoeg om ze niet aan te pakken.
Pak die mensen gewoon eens aan en gooi ze eruit. Desnoods met een bootje dat uit zichzelf naar Marokko kruist of dump ze uit een vliegtuig met parachute in de woestijn. Maar niet dit, stop met dat overdreven pacifisme en geef deze mensen eens dezelfde behandeling als al die corona-demonstranten WEL kregen op plekken als het maliveld. Testosteron, en wel NU!
Dat gepamper is volgens mij een d66 virus.
@ZZP-er | 04-04-22 | 10:50:
Nou, nou, nou...... vlak GL niet uit, vlak de PvdA niet uit, vlak de CU niet uit. Die pamperaars zijn echt overal te vinden, hoor. Vandaar dat het probleem zo hardnekkig en schier onoplosbaar is.
Weet u wel hoe duur parachutes zijn? Laag vliegen, de neus omhoog en de laadklep openzetten is veel goedkoper.
@Dr_Johnson | 04-04-22 | 10:52:
Ja, inderdaad, de CU-ers zijn onberekenbere achterbakse gluiperds.
De puinhopen van Rutte.
Het nieuwe boek over de jaren 2010 tot 2022
Wat u een puinhoop noemt vinden ze in Brussel in perfecte staat van dienst voor door de heel Rutte. Verkoopt het Nederlandse volk voor een EU baan. Wij rijden 100 op de snelweg omdat Rutte dat in een EU meeting kan vertellen. Die man is niet goed snik.
Misschien moeten de inwoners uit Ter Apel gewoon vluchten uit Ter Apel en asiel aanvragen in Ter Apel.
De naïeve Nederlander denkt dat alleen het uitschot uit (Noord-)Afrika hierheen komt, maar dat is absoluut niet het geval. Dit zijn gewoon doorsnee mensen.
De reden dat bepaalde landen zulke shitholes zijn is omdat een significant deel van de populatie gewoon uitschot is. Die mensen vind je in alle lagen van de bevolking en zijn dus zeker niet afkomstig uit de onderlaag.
Volgens officiële cijfers is 15-20% van de bevolking in Nederland mentaal beperkt. Kun je nagaan wat er met ons land zou gebeuren als meer dan de helft van de bevolking een laag IQ heeft. Precies, dan wordt het hier een ongelofelijke shithole.
Wordt of is, mijn vraag aan u?
Wat vindt Leo Lucassen hiervan?
De mix van veiligelandiërs en jonge Oekraïnsche vrouwen en kinderen lijkt me ook verre van ideaal om het maar eens netjes te zeggen.
De mix met "ons" ook.
@Lorejas | 04-04-22 | 10:19: U hoeft alleen maar naar de laatste 40 jaar tekijken, zucht.
Leuk, dacht die Oekraïense soldaat zijn gezin veilig te kunnen stallen in NL.
Enig voordeel is dat ook in Oekraïne een wat meer naar Russisch neigende mentaliteit heerst. Het recht van de sterkste enzo.
Dus als die veiligelandïers zich uitleven op de Oekraïnse dames zou het probleem wel eens opgelost kunnen worden door de bijbehordende heren die nu nog aan het vechten zijn in eigen land.
En de indoctrinatie gaat maar door:
‘Als Oekraïners in plaats van jou een huis krijgen, komt ware solidariteit kijken’
Aldus het AD vandaag. Het staat er echt.
Zal dat menig burger, jongere op andere gedachten brengen?
Wat gek.
Ik slaap wel op straat.
@Kaas de Vies | 04-04-22 | 10:15: Dat gaat u niet doen, er zal voor u een huisje worden onteigend, NOT.
In plaats van een opdringmigrant zullen ze bedoelen. Die woning had jij toch niet gekregen.
Als ik het prima vind dat ipv jij een vluchteling het huis krijgt, ben ik dan solidair?
Ik zag zoiets eens in een discussieprogramma, een alleenstaande moeder zonder huis en een “goedmens” met een huis waarbij die laatste vond dat vluchtelingen best voorrang mochten krijgen.
Enkele weken geleden was op het nieuws dat ze een oude gevangenis gingen op knappen om Oekraïners onderdak te bieden. Wordt nu als museum of zoiets gebruikt??? Laat die fock veiligelandiers daar maar slapen met de hoofdpoort op slot tot ze zelf naar huis willen. Dan kunnen de Oekraïners (een beetje) beter opgevangen worden tot zij ook naar huis kunnen om hun stad/dorp te herbouwen.
"Jarenlang wanbeleid en weigering bepaalde mensen gewoon tegen te houden aan de poort dan wel uit te trappen''
En ''we'' gaan er gewoon mee door. Niemand wordt eruit getrapt, niemand wordt geweigerd. En die Oekraïners komen er gewoon extra bovenop.
In plaats van eindelijk eens te erkennen dat Nederland met 17,5 miljoen inwoners overbevolkt is, dat we allang de huizen niet meer hebben, dat we de ''klimaatdoelen'' (vermindering CO2 uitstoot etc) nooit zullen halen, en de verzorgingsstaat onbetaalbaar wordt, moeten de 25 veiligheidsregio's ieder 2000 ''opvangplekken'' realiseren, voor 50.000 Oekraïners. En als die allemaal bezet zijn? Dan gaat Eric vd Burg nr 50.001 niet wegsturen, heeft hij al gezegd. En dus waarschijnlijk ook nr 100.001 niet.
Als de EU zo gemakkelijk zware sancties en boycots kan opleggen aan Rusland - en terecht, hoor, hou me ten goede - waarom is het dan zo godsonmogelijk om een fractie van die financiële maatregelen te treffen tegen landen als Marokko, en andere 'weigerachtige' landen? Net zo lang totdat ze meewerken en hun eigen onderdanen terug gaan nemen? Dat is toch geen onredelijke eis?
En mbt die Oekraïners moet m.i. ook veel duidelijker uitgesproken worden dat hun verblijf hier echt tijdelijk is, voor de duur van die oorlog. Zodra de bommen en granaten van Poetin niet meer vallen, moet men terug, of dat nou al volgende maand is, in oktober, of pas over drie jaar. Maar dit 'schuilen' voor de bommen en granaten mag geen aanleiding worden tot permanente vestiging. Net zo min als mbt die 115.000 Syriërs, die hier sinds het 'Wir schaffen das' jaar 2015 zitten. Als Denemarken hun Syriërs terug kan sturen, waarom wij dan niet?
Ik tegelde dat het westen luilekkerland is.
Uw betoog raakt alle snaren van het asiel beleid.
Waarde doctor, ik lees uw bijdragen graag en ze zijn altijd raak maar het is en blijft vechten tegen de bierkaai.
Het komende decennium kunt u dit steeds opnieuw blijven plempen.
@gestoptmetroken | 04-04-22 | 10:10: Kansloze missie, het gaat nooit veranderen.
@gestoptmetroken | 04-04-22 | 10:10:
"Het komende decennium kunt u dit steeds opnieuw blijven plempen.''
En dat zal ik dan ook blijven doen, telkens als er aanleiding toe is. In de hoop dat het door mensen gelezen wordt, niet alleen de mensen die het met mij eens zijn, maar vooral ook de leden van de dominante politiek-culturele elite die in Den Haag aan de knoppen draaien, en de Gutmenschen, die zich zo ''hartverwarmend'' hebben aangeboden als ''gastgezin'' voor Oekraïense oorlogsvluchtelingen, maar waarvan je nu al in de krant kon lezen, dat velen er alweer - na 5 weken, hè, of vaak korter zelfs - tabak van hebben, en die lieden zo snel mogelijk willen lozen.
Zolang de groep mensen die braaf blijven werken en belasting betalen groot genoeg is, verandert er niets.
U heeft gelijk, maar in het huidige Nederland krijgt u geen gelijk.
Artikel op de Telegraaf vandaag: “nu statushouders uit Oekraïne en andere landen ook met spoed een woning willen…” die gasten zijn er net koud 4 weken en nu moet er een huis voor ze geregeld worden. Wat denkt men in Den Haag van onze jongeren die al 10 jaar op een wachtlijst staan? Echt absurd voor woorden
Die wachttijd is langer dan 10 jaar, intussen. Zeker als alle statushouders (Hoewel in het geval van een echte oorlog, ook wel terecht, in mijn beleving) non-stop voorrang blijven krijgen. Wij kunnen niet de hele wereld op onze nek nemen, vooral niet als daar een niet-gave bouwstop in de praktijk, bovenop ligt.
De gemeente heeft een folder waarin staat dat statushouders voorrang hebben.
Nu nieuwe statushouders erbij, kinderen kansloos.
@Nederlandop1 | 04-04-22 | 10:02: Onze eigen mensen wonen al "ergens" dus die moeten niet zeiken. Toch?
@Nederlandop1 | 04-04-22 | 10:02: Minister H. de Jonge van Wonen wil bouwlocaties 'dwingend gaan aanwijzen'. Het is alsof jij willens en wetens de waterkraan open laat staan, en je onderburen dan dwingt keer op keer nieuwe vloerbedekking te nemen en hun muren te witten, in plaats van jouw kraan dicht te draaien.
@Nederlandop1 | 04-04-22 | 10:02: Fijnstof en pfas, co2 en nog meer stofjes,
De bouw gast het lastig krijgen.
Dan is er nog een huilstruikclub die ook een duit in het zakje doet.
Laatst nog een gezien in een ligfiets die niet van klimaatspul is gemaakt.
Ze moeten geen woning krijgen. Ze moeten terug om hun land weer op te bouwen zodra dat weer kan.
@Zenzeo | 04-04-22 | 10:06: Het zullen sombere woningen worden, prijzen van bouwmaterialen zijn met de huidige energie prijzen sky high aan het worden en naar het schijnt ook nog moeilijker aan te komen. Daar bovenop een tekort aan vaklui. En die lui in Den Haag weten dat ook donders goed maar schuiven dat fijn voor uit.
@eentweehuppekee | 04-04-22 | 10:15: U zegt het goed. Zodra het kan. Maar tot die tijd hebben ze een woning nodig.
@halfvolle glas | 04-04-22 | 10:22:
"Maar tot die tijd hebben ze een woning nodig.''
Nee, ze hebben 'onderdak' nodig, geen woningen, die we trouwens niet hebben. Onderdak bestaat wat mij betreft uit die zg 'nooddorpen' waarover je leest: een soort kampen bestaande uit van die witte partytenten, of paviljoententen, zoals er laatst één - illegaal, hij is alweer weggehaald - is opgezet bij het AZC in Ter Apel.
En nog beter worden die 'nooddorpen' opgezet in Polen en de andere grenslanden van Oekraïne; dáár moet de opvang plaatsvinden, zodat ze snel terug kunnen als de wapens er zwijgen.
@Zenzeo | 04-04-22 | 10:06: Dat is precies zoals heel Nederland het ziet, behalve die knakkers op het Binnenhof. Basisschool logica, die politici de pet te boven gaat.
Marokkaanse en Algerijnse gelukszoekers die op rooftocht komen en na jaren ellende zogenaamd niet uitgezet kunnen worden .
Terwijl ze in Oekraïne van niks weten blijken er plots enorme aantallen zogenaamde Oekraïense studenten uit zandbakkiestan vanuit de Oostelijke regio hierheen binnen te stromen .
Waarom laten ons vrijwillig op zo'n enorme schaal in de maling nemen en laten we mensen die echt vluchten en in de ellende zitten daardoor de dupe worden ?
Door al het politieke gestuntel is woonruimte een schaars goed geworden , gaan we langzamerhand gebukt onder overbevolking, willen we het hele ( boeren ) land verstenen en asfalteren onder het mom van klimaat en natuur .
Mee eensch.
Klopt. Wat we willen en wat we kunnen loopt totaal niet meer in de pas. Echte vluchtelingen komen vanuit de volkerenmoord terecht in het criminaliteit van de EU. Daar zijn ze lekker mee geholpen. En daar tussen door zitten nog wat watjes van D66 te drammen over stikstof. En de burgers mogen alles betalen. Mensen laat je toch niet zo naaien door onze huidige regering. Hugo wil steden gaan bouwen, ik zeg doe maar niet want Hugo kan helemaal niks.
Suggestie : Misschien kan NL ook een keertje "weigeren medewerking te verlenen", bijv. door om te beginnen de eindeloze geldstroom naar die landen af te sluiten. Just saying. O nee, wacht, Nederland, SLAPPE HAP. Laffe bestuurders met een obsessieve "kan niet want afspraken"-fetish. Die afspraken had je natuurlijk nooit moeten maken maar Nederlandse politici staan altijd weer te trappelen om verdragen die alleen maar slecht voor Nederland kunnen uitpakken te ondertekenen, en liefst nog een dikke zak munten uit te delen.
“ Denmark plans to rent 300 prison cells in Kosovo for inmates due to be deported at the end of their sentences, the Danish government announced.
The project, which seeks to ease prison overcrowding, will also expand Denmark’s prison estate by 326 places between 2022 and 2025, the Danish justice ministry said in a statement.
Last year, 350 inmates were due to be deported at the end of their sentences.
Denmark’s prison population has grown by 19% since 2015, reaching more than 4,000 inmates at the start of 2021 and exceeding 100% of capacity, according to official statistics.”
The Guardian Wed 15 Dec 2021
Dus wij hebben een honderd gevangenissen in Kosovo nodig.
“Nog een keer rekenmachine toetsen doet”
Ik las heel even As-oventjes in plaats van Aso-ventjes.
Volgens de VN kunnen we er nog wel een paar bij hebben hoor:
"De Europese Unie heeft kritiek gekregen vanwege haar nauwe samenwerking met de Libische kustwacht om het aantal migranten dat aan de Europese kusten aankomt te verminderen. Zo schreef de VN-vluchtelingenchef op Twitter in reactie op de dood van de migranten: ,,Europa heeft bewezen in staat te zijn om 4 miljoen vluchtelingen uit Oekraïne genereus en effectief op te vangen. Het moet nu dringend nadenken over hoe dit kan worden toegepast op andere vluchtelingen en migranten die in nood op haar deuren kloppen."
Geen reactie, zie mijn tegel.
Ja ja. Ik ben persoonlijk niet anti-VN o.i.d., maar laat de VN ingrijpen op de dictators en autocraten in Afrika - Die figuren onder druk zetten, waardoor op zijn beurt meer economische welvaart ontstaat, en die mensen vervolgens ook niet naar Europa hoéven vluchten.
Oh, wacht.
De VN moet haar eigen regels betreffende vluchtelingen nog maar eens doornemen. Je hebt recht om naar een veilig land te vluchten, niet om je daarna in een ander land naar keuze te vestigen. Bovendien is de verwachting dat het gros van de Oekraieners weer vertrekt zodra het daar enigszins veilig is. En tenslotte: het percentage vluchtelingen op de totale bevolking is in veel Europese landen al behoorlijk hoog, zeker als je beseft dat dit allemaal vluchtelingen zijn die hier via veilige landen gekomen zijn, en niet uit aanpalende conflictgebieden gevlucht zijn. De VN begint steeds Groenlinkser te worden.
Hoe zal Hongarij en Polen dit opvatten?
@Muxje | 04-04-22 | 10:14: De VN is al op de hand van China/Rusland/Arabische landen. die hebben invloed gekocht bij de arme landen. Al de bovenstaande landen weet je dat je de EU het best kan verzwakken van binnen uit en helpen de wokies met geld en opstarten van NGO's. Zie ook dat mensenrechten kennis centrum van de UYvA dat betaald werd door China. op zich best slim. een paar ngo's betalen en maar toekijken hoe landen van binnuit gesloopt worden en elkaar gaan haten. goede verdeel en heers strategie waar al de randstad/grachtengordel politici en hun staatsmedia ( de nuttige idioter zoals de sovjets ze noemden) vol aan mee werken
Gaat de thermostaat in AZC's ook 2 graden lager?
Wel zo verstandig als de voordeur wagenwijd open staat.
Een vraag die het vuur in mij doet aanwakkeren.
@Nuchternederland | 04-04-22 | 10:08: dan kan de verwarming uit, je hoeft niet te stoken voor de vogeltjes.
Sta al helemaal ingesteld op dat dit niet gaat veranderen. Rutte komt zo af en toe aan mijn voordeur om het nog te proberen met een belofte, maar ik moet het hem steeds zeggen: "Hoeft niet, ik weet al hoe laat het is. Je doet maar." Hij komt dan terug met: "Nog een klein belofte. Omdat hiet toch ben..." Maar ik prop die deur weer dicht, en ga verder met m'n saaie ingetogen Nederlandse bestaan in een klein slooprijp huisje met een WOZ van 450.000. Waar gaat het nog over.
Die VVD'ers maken heel veel mensen heel erg verdrietig met die voortdurende slappe hap.
Bij de volgende verkiezingen zullen ze dan ook genadeloos worden afgestraft.
....... Niet?
Nee helaas.4 weken voor de verkiezingen komt het draaiboek “keiharde aanpak immigratie” weer tevoorschijn. Mensen trappen er elke keer weer in. Werkt prima
En bedankt Groningen.
Want die provincie was decennialang een groot links bolwerk in Nederland.
En door Links Nederland is deze asielwetgeving, én het krankzinnige asielbeleid (Generaal Pardon, Kindpardon, 'categoraal beschermingsbeleid' et cetera) tot stand gekomen
En dan te bedenken dat er honderden miljarden euro's zijn stukgeslagen op de multiculturele samenleving. Dat 'heft' die honderden miljarden aan aardgasbaten in Slochteren e.o. dus mooi op.
Kijk daar je kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen maar eens diep mee in de ogen, Groningse (ex-?) PvdA-stemmer.
Wie wind zaait, zal storm oogsten.
Jarenlang heeft Nederland Miljarden meer dan het Quotum aan 3e wereldhulp over gemaakt.
En dan later tegen ons beginnen over het klimaat in Nederland.
Noorwegen heeft nog genoeg gas, hier is het geplundert door Shell , en verkocht voor spotprijzen aan het buitenland, en soms nog voor meer terug gekocht,.. zelfde gas.
Als de Shell kassa maar bleef rinkelen.
@Torquemada | 04-04-22 | 09:53:
- In 1947 richten Shell en Esso gezamenlijk de NAM op. De eerste jaren wint de NAM aardgas uit kleine velden. In 1959 wordt het grote Groningen-gasveld aangeboord. De NAM krijgt de vergunning om dit gas te winnen. Sinds 1975 wint de NAM ook offshore gas: eerst op de Noordzee, later ook in het waddengebied-
Nou ja, Groningen was natuurlijk met name links omdat de werkgelegenheid daar ook niet al te best was en structureel veel mensen met een uitkering binnen de grenzen heeft. Daar komt het linkse stemgedrag vandaan. Maar ook in Groningen zitten ze niet te wachten op AliBaba en de ( miljoen miljard) merk kleding dragende trainingspakken brigade. Misschien is dit een mooie aanleiding om eens met de bezem door de AZC's heen te gaan. Het "Noord affrikaans tuigh" eruit. En echte vluchtelingen erin. In plaats van eindeloze uitbreiding van capaciteit en belasting op de omgeving inzetten op effectief uitzettings beleid. Mensen uit Oekraine kunnen hier werken. Het culturere gat is kleiner. De vaardigheden zijn relevant. En veel van hun zullen snel terug willen om puin te ruimen zodra de Russen daar weer weg zijn. Er moet zoveel hersteld worden daar. Maar dat is het probleem. Die veilige landers die hier zitten, die hebben niks om naar terug te gaan. Die hebben niks achter gelaten. Die zijn daar waar ze vandaan komen net zo'n groot onderdeel van "het" probleem.
@Blubberbazooka | 04-04-22 | 10:02:
"Nou ja, Groningen was natuurlijk met name links omdat de werkgelegenheid daar ook niet al te best was en structureel veel mensen met een uitkering binnen de grenzen heeft. Daar komt het linkse stemgedrag vandaan".
Geen excuus.
Je stemt voor het héle programma, en het vóltallige beleid.
Wat u nu eigenlijk zegt is dat mensen zich met een uitkering ('fooi' dus) hebben laten afkopen; het patron-cliënt systeem; 'stem op mij, dan zit het wel snor met jouw bijstandsuitkering'. Een bijstandsuitkering die eigenlijk een - enorm afgeroomde - sigaar uit eigen doos is voor de Groningers,
Al die aardgasbaten hadden in een enorm staatsfonds moeten worden gestort, zoals in Noorwegen.
Dankzij 'links' (= in casu de PvdA) heeft u in plaats van zo'n staatsfonds daar nu een 'prachtige' multiculturele samenleving voor terug gekregen, tezamen met dit 'fantastische' asielbeleid.
Dat staatsfonds had ons jaarlijks miljarden aan dividenden en rentes kunnen opleveren.
In plaats daarvan trekken we nu jaarlijks 'rente en dividend' in de vorm van disproportioneel hoge misdaad door 'kansenparels', islamitische terreur, 'krachtwijken', een jaarlijks miljarden verslindende verzorgingsstaat ten behoeve van kansarme- en kansloze immigranten die er geen reedt voor terugdoen en zelfs de Nederlandse samenleving haten én een categorie mensen die stelselmatig de Nederlandse cultuur poogt te ondermijnen (daar zitten trouwens ook blanke Deugmensen tussen), ofwel 'Woke'-lui.
Dus gejank over de shitzooi die je nu hebt hoef je bij mij niet (meer) mee aan te komen. Ik voorspelde dit al een paar decennia geleden.
Maar destijds werd je voor het voorspellen van dit soort ellende voor 'racist' uitgemaakt.
Tja.
@Kompromat | 04-04-22 | 10:28: En hier ben ik het dan ook volkomen mee eens. Mooie tegel. En betreur vooral de laatste twee zinnen. Het mag niet benoemd worden. Want dat vind het wensdenkend, linksstemmend, gütmenschvolk allemaal een beetje te confronterend. Er zal een behoorlijke verharding in onze cultuur en politiek uit voortvloeien.
Groningen heeft bijzonder weinig te maken met het landelijke falen van de regering. Praat dan over kneiterlinkse steden als Amsterdam en Rotterdam. Regeringsbeleid is al jaren voornamelijk gericht op de Randstad met bijzonder weinig aandacht voor alles buiten de Randstad. Uiteraard wordt er in de armere gebieden vaker links gestemd, aangezien van "rechts" helemaal niets te verwachten valt. Vanuit de landelijke politiek valt er echter ook al jaren niets meer van "links" te verwachten voor gebieden als Groningen. De landelijke "linkse" politiek wordt nog steeds vertegenwoordigd door personen voornamelijk uit de Randstad. Spreek dus liever over de steden Rotterdam en Amsterdam als u "links" de schuld wilt geven. Daar bevinden zich de linkse deugmensen die betrokken zijn bij het landelijk falen van de regeringen.
@Kompromat | 04-04-22 | 10:28: Klopt. Dat hebben de Noren inderdaad heel verstandig gedaan. Olie wordt gewonnen en gexploiteerd door een staatsbedrijf. Een Noorse vriend van me vertelde (hiervan sloeg ik bijna achterover van verbazing) dat de achterliggende gedachte was, dat de toenmalige Noorse regering van mening was dat alle Noren zouden moeten kunnen profiteren van de rijkdommen van hun land. Dat vond die regering gewoon. Vandaar dat ze nu nog steeds gratis onderwijs, gratis medische zorg, gratis dit en gratis dat hebben, plenty munten voor linkse hobbies, allerlei kultuur dingetjes, EN nog een paar honderd miljard in kas, ofzo.
Nederlandse regeringen dachten natuurlijk niet hetzelfde, en verkochten de concessierechten voor de gaswinning prompt aan buitenlandse oliebedrijven. Voor een habbekrats. Nederlandse regeringen gaan altijd voor de winst op korte termijn. Het blijft een gruttersland hier.
@Ruikbaard | 04-04-22 | 11:35:
Iedereen die destijds PvdA heeft gestemd heeft boter op 't hoofd. Provincie, stad, dorp, maakt allemaal geen ene bal uit. De stemmen gaan namelijk allemaal op één hoop ('shitpile').
'Zielig' gelul over mensen die in de periferie leven en zich achtergesteld voelen maakt je onjuiste stemgedrag op links niet minder onjuist.
In 1994 kregen Janmaat c.s. 3 Kamerzetels, dat was een absoluut record voor de Centrum Democraten. Dat jaar neem ik even als referentiepunt, omdat klaarblijkelijk destijds iedereen voldoende informatie uit MSM (sociale media bestond toen nog niet) tot zijn/haar beschikking had om te (kunnen) weten wat er zich aan multiculturele ellende afspeelde.
Ik ben even gaan grasduinen in cijfers in dat jaar voor u;
Aantal inwoners provincie Groningen: tussen de 555.000 en 560.000.
Aantal inwoners gemeente Amsterdam: ongeveer 730.000.
Aantal inwoners gemeente Rotterdam: Ongeveer 600.000.
Tweede Kamerverkiezing provincie Groningen, aantal stemmen:
PvdA: 120.673 (!)
CD: 4.379
Tweede Kamerverkiezingen gemeente Amsterdam:
PvdA: 116.425
CD: 12.893
Tweede Kamerverkiezingen gemeente Rotterdam:
PvdA: 89.516
CD: 19.016
Zoals u uit deze steekproef ziet kunnen de Groningers in de provincie Groningen zich niet 'zomaar' kwijten van de veroorzaakte ellende middels hun stemgedrag.
Zij stemden even hard mee op die 'Randstedelijke deugers'.
Het europese beleid moet nodig op de schop.
In het westen deugd geen een land. Rassies, u weet wel.
Helaas weten de instromers ook dat het westen een continent is van melk en honing.
Grondig saneren en geen afspraken maken die door wetjes en instroomjuristen kunnen worden omzeilt.
Nederland heeft nu een overheid die enkel in weelde hebben geleefd en enkel de wereld door een roze bril zien. Helaas snappen ze niet dat als we nu in Nederland het woord asielzoeker horen, het grootste gedeelte meteen negatief erover denkt. Dit had voorkomen kunnen worden door een strenger en duidelijker beleid. Mooi te zien nu er echte asielzoekers komen (oekraine), waarbij ineens blijkt dat we heeeeel graan willen helpen.
De Overheid snapt alles, maar heeft er echt totaal maling aan, zie de kinder vermissingen , en Groningen Gas schade stagnatie.
Het is niet uit te leggen in andere westerse landen wat wij hier meemaken, en ze nemen rustig weer plaats in het Kabinet , en zetten ook nog ff een eigen Voorzitter neer ivm nieuwe Bestuurscultuur..
De Nederlander was wat immigratie betreft zo slap om de linkse en calvinistische goedheids-terreur te slikken uit angst om voor fascist te worden uitgemaakt. Dat immigranten een bijdrage zouden leveren aan de economie is natuurlijk onzin: ze kosten meer dan dat ze opbrengen en een deel van hun middels fraude en uitkeringen verkregen geld wordt niet hier geïnvesteerd maar vloeit weg naar andere landen.
Die vrouwen uit Oekraïne, vluchten voor oorlog en dan tussen dat tuig geplaatst worden. Het is zo’n dikke troep hier in Nederland, laat er alstublieft nog een soort Pin opstaan!
Pim!
Levensgevaarlijk.
De hele VVD bestaat uit economische gelukzoekers.
LOL
Overheid is al meerdere keren op de vingers getikt wegens onmenselijke opvang van Asielzoekers, oa. door Amnesty.
En toch gaat deze ellende maar door.
Buiten het feit dat we al jaren een begrotingstekort hebben, en een Woning tekort.
Je vraagt je af waar de Grens ligt, als wij al aan de top staan met Belasting afdragen, in combinatie met een Mega Inflatie.
Het is denk ik heel simpel, alle veiligelandiërs direct bij binnenkomst helemaal kapotbelasten, weten ze gelijk hoe het er hier aan toegaat.
@elfenstein | 04-04-22 | 09:37: Je moest eens weten , toen het regime van Ceausescu was gevallen , kwamen alle foute Roemenen naar Nederland om Asiel te krijgen !
Dat soort mensen werden lachend binnen gehaald , deze hooggeplaatste Roemeense martelaars en moordenaars waren niet voor niks op de vlucht.
Er zitten tussen die veiligelandiërs toch ook wel een paar beveiligers?
Haha! Dan weet je zeker dat je toko wordt leeggetild.
Toch typisch, dat iedereen maar wat graag naar zo'n enorm racistisch land als Nederland wil emigreren.
Polen zat al 50 jaar vol, al die turken en marokannen hadden veel liever Polen opgebouwd ipv dat racistische gierige Nederland
Eigenlijk is het heel simpel. We verwelkomen iedereen in het geweldige Nederland en geven hen wekelijks een paar tientjes zodat ze in leven kunnen blijven. Net geld genoeg hebben om te kunnen eten en een keer een onderbroek te kunnen kopen. We gaan met vluchtelingen om als met een konijn in het hok. Het enige verschil is dat het konijn niet zelf zijn voer gaat kopen. De vluchtelingen komen in het Nederlandse paradijs en mogen alleen maar toekijken. Alleen maar kijken naar alle mooie en lekkere dingen die we hier hebben. Ik kan best begrijpen dat vluchtelingen gefrustreerd raken en dan maar gaan stelen. Of op een andere manier hun frustraties uiten.
U heeft het over de veiligelandiërs? Die komen heus met een vooropgezet plan om te roven en te stelen. Ze weten immers voor vertrek uit Marokko of Algrije al dat ze geen schijn van kans maken.
@ leptop, In hun eigen land hebben ze ook geen flikker en slaan ze ook niet aan het roven. Daar treed de gemeenschap streng op tegen diefstal. Hier in Nederland mag ieder bestolen individu het zelf uitzoeken. Daar gaat het mis.
Zou leuk zijn als deze moslims jongens naar Dubai verkassen, daar is nog meer luxe.
Maar ik kan je vertellen dat ze het daar niet in hun bolle kop halen om te gaan stelen.
Jezus, was een naieviteit.
Ha, grapje zeker.
Ow, ze zij gefrustreerd, nou dat verklaart alles ! Nee, dan is het goed, haal de boel dan maar leeg jongens. Geen probleem. Pak maar wat je pakken kan. Prima. Daar is de verzekering toch voor ? /sarcasm off
Na goed moslim gebruik de Sharia toepassen in Ter Apel.
*naar goed moslimgebruik.
En dan?
Volg de Deense methode. Gevangenis buiten de EU (liefst Noord Afrika), daar straf uitzitten en na straf daar op straat zetten.
DK huurt voor tien jaar een leegstaande gevangenis in Kosovo. Exclusief voor veilige-landiërs: kosovotwopointzero.com/en/denmarks-ov...
Kunnen wij niet zo’n regeling treffen met Suriname of met Frans-Guyana?
@theo-is-dood | 04-04-22 | 09:51:
- The 300 inmates will be exclusively third-country nationals sentenced to be deported from Denmark at the end of their prison term. In return, Kosovo is expected to receive 200 million euros over a 10 year period. The money has been earmarked for green energy and rule of law reforms.-
@theo-is-dood | 04-04-22 | 09:53:
dus zo'n 67000 euro per persoon per jaar.
@theo-is-dood | 04-04-22 | 09:51: Ik heb zo het vermoeden dat de foto bij dat artikel geen Deense gevangenis is. In Scandinavie zien gevangenis inrichtingen er doorgaans meer uit als bibliotheken of kunstgaleries. Zag eens een docu over een Amerikaanse gevangenisdirecteur die in Noorwegen of Zweden een kijkje ging nemen hoe het er daar aan toeging. Die kerel schrok zich het leplazarus. Niet alleen omdat het gevangenispersoneel onbewapend was, maar vooral omdat gedetineerden in de keuken gewoon met vleesmessen in de weer waren. Ondenkbaar in de VS.
En toen kwam er een Jumbo met een hele lange snuit...
Oh nee, dat gebeurt alleen in sprookjes.
In dit geval gaat het over een Afrikaan met een hele lange vuvuzela.
Dweilen met de kraan open, totdat de bom barst. Hoelang duurt die ellende nu al en niemand in den Haag die iets doet.
We hebben het er al jaren over, we kunnen ieder uur van de dag de oplossingen geven, maar de regering is stokdoof. Trouwens de Tweede Kamer ook, we krijgen alleen het stickertje , racitisch.
Ja, de partijen die er wel een oplossing voor hebben, die worden zelf in een cordon sanitaire gezet. Zo hou je de massa in bedwang.
Je mag stemmen, maar als je "verkeerd" stemt, dan geldt je stem niet.
Ik mompel iets van communisme.
En dan zijn ze zogenaamd verrast dat er hele lage opkomstcijfers zijn bij de laatste verkiezingen.
Deugen over de rug van anderen. "Wie zijn die mensen toch die FVD stemmen" blaten met hautaine bakkes in de auto met chauffeur
Mijn vader de gelukszoeker. Mooie docu over de vader van Nadia Moussaid wat een inkijkje geeft in de troosteloosheid van het bestaan in Marokko. Er is voor dat volk in 50 jaar niets veranderd en ze denken nog steeds dat de straten met goud zijn geplaveid in Europa.
Je kan het mensen die hun wieg toevallig in een shithole country hadden staan niet kwalijk nemen dat ze de economische vlucht naar voren nemen. Het kwalijke is het pappen en nathouden beleid, zowel qua nieuwe economische vluchtimport zowel als het aanhoudende wegkijk- en pamperbeleid bij 2e, 3e en inmiddels 4e generatie tuig uit die contreien.
Die gasten zouden een voorbeeld kunnen nemen aan de Moussaidjes.
Het opvallende met al die afrikaanse landen is dat zodra chinezen daar de boel overnemen het economisch opeens wel goed kan gaan.
Het potentieel van het continent is enorm maar dan moeten ze wel zelf de handen uit de mouwen gaan steken.
@2voor12 | 04-04-22 | 09:27: Hier wordt door politici geregeld geroepen dat asielzoekers een aanwinst zijn voor de Nederlandse economie. Waarom diezelfde mensen dat niet in hun land van herkomst zijn wordt er niet bij verteld.
Toevallig gisteren gezien, erg mooi inderdaad. Ga de andere afleveringen ook terugkijken.
Het helpt mee dat ik die Nadia sowieso erg mooi vind om te zien.
@2voor12 | 04-04-22 | 09:27: Als je hier ze behandeld op de manier zoals de Chinezen het daar doen ben je een vuile gore rassist.
@likdoorn | 04-04-22 | 09:33: En dat is het probleem: de manier waarop wij met die landen en hun inwoners omgaan. Misschien vanwege een schuldgevoel over ons koloniaal verleden. China is daar heel rechtlijnig in: die komen zaken doen, denken aan de lange termijn en willen je best helpen, maar voor wat hoort wat. De facto economische kolonisatie. Ook niet helemaal netjes, maar wij zouden kunnen beginnen om net als China die landen en mensen als volwassenen te benaderen.
@goedverstaander | 04-04-22 | 09:30:
"dat asielzoekers een aanwinst zijn voor de Nederlandse economie.''
Dat zijn ze helemaal niet. Uiteindelijk is maar een hele kleine minderheid in staat zijn eigen broek op te houden. Het gros van de asielzoekers zijn een enorm financieel blok aan ons been, omdat ze vele jaren, ca de helft voor de rest van hun verdere leven, uitkeringsafhankelijk zijn.
@goedverstaander | 04-04-22 | 09:30:
U overheid beschikt over gratis geld. Dat kan niet zomaar weggeven worden, dat moet aan iemand. 100 asielzoekers zijn 100x iedere maand geld. Dat beland (voor een deel) ook in de lokale economie. En het geeft dus economische 'groei'. In het land van herkomst vertegenwoordigt deze persoon niet 'onze' maandelijkse waarde.
Omdat in dit sommetje niet -moord -verkrachting -beroving -inbraak zit heb je een plus uitkomst.
@2voor12 | 04-04-22 | 09:27: Met vergeet ook nogal te graag dat delen van Afrika moeilijk veel landbouw output hadden toen de Europeanen het voor het zeggen hadden, zelfs nog lang daarna. Tot een aantal dictators 't een goed idee vonden al die blanke boeren om te leggen en te verjaren.
“ The supreme function of statesmanship is to provide against preventable evils.”
Preventable evils, al dertig jaar bekend, en al dertig jaar komen de ‘Boven-Ons-Gestelden (copyright Theo van Gogh) niet met oplossingen.
De NPO en D66 wensen ze een fijne ramadan.
In ons landje.
Het alternatief van Rutte is winkelen bij de webshop wat die houden zijn economie in de benen.
@likdoorn | 04-04-22 | 09:22: Het lijkt me trouwens sterk dat die aangekondigde vleestaks ook voor halal-vlees gaat gelden. Ik voel een uitzondering aankomen.
@goedverstaander | 04-04-22 | 09:26: Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen.
Huir een Ukrainer in aan de deur in je winkel. De vrouwen kunnen ook bitches zijn.
In Duitsland is aantal asielzoekers afgelopen maanden met 68% gestegen. Dit is los van Oekraïeners. Veel van deze 'asielzoekers' komen uit een ander Europees land, aldus Welt punt de. En een aanzienlijk deel heeft een status in Griekenland gekregen en doet nu een aanvraag in Duitsland. Dat aantal ligt rond de 45.000 en stijgt. Van het HvJ mag dat, een nieuwe asielaanvraag doen in een ander EU land, want Griekenland voldoet niet.
Uitzettingen van uitgeprocedeerden zijn opgeschort vanwege de oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
De grootste conclusie is toch sowieso dat dit hele beleid niet werkt en op de schop moet?
Ook wordt een nieuwe grote stroom vanuit Afrika verwacht ivm door Putin veroorzaakte hongersnood. (Mogelijk bewust veroorzaakt vanwege grote vluchtelingenstroom).
Doel van asielzoekers: Duitsland en Nederland.
Tijd voor een toekomstigbestendig asielbeleid? Of blijft het aanmodderen en dmv dwang opleggen aan gemeentes, reactief beleid voeren?
HEBben in Duitsland auch ein D66?
@Verderkijkert | 04-04-22 | 09:22: Een Ursula?
Voor die hongersnood zijn ze bezig met een achterdeurtje. Als de plannen om het gros van de boeren weg te jorissen dan liggen de muizen hier straks ook dood voor de kast. Dus door voedselgebrek kunnen de vluchtelingen hier dan niet terecht. Zoiets?
@Verderkijkert | 04-04-22 | 09:22:
Het resultaat van vele jaren Merkel-waanzin met haar Wir schaffen das.
Duitsland schaft het ook niet en gaat zienderogen achteruit met veel armoede onder de eigen bevolking. Bejaarden die vuilnisbakken napluizen op zoek naar statiegeldflessen om dan weer brood te kunnen kopen is aan de orde van de dag.
@Verderkijkert | 04-04-22 | 09:22:
Nog veel erger: Weiblicher, jünger, vielfältiger und direkter: Mit 118 Abgeordneten ist die grüne Bundestagsfraktion nach der Bundestagswahl 2021 stärker als jemals zuvor. Der Frauenanteil liegt bei 59,3 Prozent, 22 grüne Abgeordnete sind unter 30 Jahre alt, 28 zwischen 30 und 40.
@theo-is-dood | 04-04-22 | 09:28:
"De jeugd heeft de toekomst" begint wel een doordenkertje te worden.
'Kanonnenvlees' kun je steeds letterlijker opvatten.
'Ik zou graag een vaste beveiliger in mijn winkel zetten, maar dat kan ik mede door de vele diefstallen niet betalen'
Klinkt als een mop. Wel eens gehoord van de kosten gaan voor de baten uit? Baten is in dit geval niet helemaal het juiste woord maar iets zoals dat.
U mist het woordje 'mede'. Dus ook zonder winkeldiefstallen kan dat niet.
Huur een Ukrainer in aan de deur in je winkel. De vrouwen kunnen ook bitches zijn.
@Ray Skak | 04-04-22 | 09:21: Toen ik in de Ukraine was, stonden er overal bewakers met pistolen aan de deur, Bulgarije ook.
De houthakker die lang nodig heeft om een boom te kappen omdat hij geen tijd heeft om zijn bijl te slijpen.
Gewoon winkel personeel laten ingrijpen
Diefstal op hete daad mag iedereen staande houden
Maar denk dat door agressie van die lui personeel andere kant op kijkt
Als er voor € 1500 euro per maand uit je winkel wordt gestolen, dan kost je dat als kleine ondernemer de kop. Een beveiliger voor € 2500 per maand is dan geen oplossing. Eerst nadenken voor je een supermarkt eigenaar belachelijk maakt.
@Dwaalgast | 04-04-22 | 10:56: Ik maak helemaal niemand belachelijk. Heb overigens meer verstand van het exploiteren van supermarkten dan u waarschijnlijk denkt.
Rob Jetten en Tofik Dibi willen deze leuke jongens wel helpen wet inburgeren in ons land…
Ik las as-oventjes.
Heel gek, ik ook.
Geldstromen naar Rusland kunnen we blijkbaar bevriezen. Waarom dan ook niet al die geldstromen naar Marokko en Algerije zodat ze hun eigen tuig gewoon weer terugnemen? Nu lachen die landen ons uit omdat we toch niets doen maar zodra het geld daar opraakt zullen ze wel veranderen.
Marokko/westelijke sahara zijn de belangrijkste producenten van fosfaat - we kunnen niet zonder. Vandaar geen toedeledoekie.
@Monkey Cabbage | 04-04-22 | 09:19: Waarom kan Frankrijk dat dan wel?
@Monkey Cabbage | 04-04-22 | 09:19:
Dan halen we dat uit de VS of China. We maken ook al offers voor Oekraïne, dan moet dat ook hiervoor kunnen want het zal alleen maar verergeren.
En vergeet niet dat beide landen volkomen afhankelijk zijn van geld dat uit Europa gestuurd word.
Stuur Ukrainers daar heen, goede akkerbouwers, lekker weer.
Ehhhh, Rusland financieel aanpakken.
Nee.
Dat kunnen “we” ook niet.
Had onlangs een verjaardag met iemand die er ooit gewerkt had. Avondvullend materiaal met geldverslindende anekdotes. Een meldpunt zou hier een prachtig -wel leesbaar- feuilleton van kunnen maken!
Een TV programma zoiets als de Meilandjes maar dan met een pakkende titel, Iemand?
Zo ken ik iemand die op het coa in gilze werkt. De verhalen wat ik van hem hoor gecombineerd met wat ik daar zie, zou deel 2 kunnen zijn van dat feuilleton.
Opeens krijg ik een ingeving. Veiligelandiërs uitzetten. Gek idee?
Of -indien de landen van herkomst niet meewerken- in een gesloten opvang met een hek van 10 meter hoog eromheen.
Ja. Want dat is logica en daar doen we niet aan in Nederland.
@me163komet | 04-04-22 | 09:16:
Als de landen er niet aan meewerken gewoon op een 1 richtings vlucht zetten naar land van herkomst zonder hun toestemming te vragen
Het is hun gespuis
Geen mens is illegaal ofzo. Links mensen met geld gemeen. Dat geld moet worden gebruikt om de rest te onderhouden. Dat die rest vervolgens de hele toko leegrooft, dat begrijpen ze niet. Mensen zijn immers intrinsiek goed. Dit sprookje kan wel eens de domste fout uit de geschiedenis zijn. En mogelijk fataal voor onze beschaving.
Dan worden Claudia en linkse-matties boos.
@Trekhaas | 04-04-22 | 10:02: die illegalen per dwangbevel gelijk onderbrengen bij de eerste linkslul die hier zijn bek over opentrekt.
@Trekhaas | 04-04-22 | 10:02: Ze zijn ook niet illegaal... in eigen land...
Eerst maar in een kamp onderbrengen met boogtenten van defensie, 8 man in een tent past makkelijk. In dienst was het goed genoeg voor ons, dus nu ook voor niewkomers. Flink ver weg op de hei. Geen 4G en geen wifi. Dan zal men wel snel vertrekken met de speciale bus die een keer in de week gaat, zonder stoppen.
Wat zou die winkelier gestemd hebben?
Heel simpel, Marokko e.d. willen hun criminele uitvreters niet terugnemen. Of je pakt die landen aan met stopzetten van het sturen van AOW / WAO en andere uitkeringen of je stopt dat tuig in door mariniers streng geleide werkkampen waar er keihard gewerkt moet worden voor elke druppel water en kruimel brood. En ook voor het enkeltje thuisland waar ze vanzelf om gaan smeken.
Om Melkert in 2002 te citeren: "Nederland wordt wakker !!"
dat zou mooi zijn , maar van Broekers-Knol mocht dat niet want er zijn verdragen die Nederland niet kan opzeggen. Maar je kan wel de uitkering naa Marokko op 0,0000001 cent per jaar zetten. Ergens is er onwil in het kabinet. Waarom, zeg het maar...
@pete1023 | 04-04-22 | 09:36:
Het voortbestaan van overzeese familie bedreigen voor een 800.000 inwoners?
Eerst het leger dan maar hele stadsdelen af laten sluiten.
Die landen weigeren ook om de daders afstand te laten doen van hun nationaliteit. Wat mij betreft zijn die landen daarmee verplicht om voor de helft van de kosten van alle ellende en schade veroorzaakt door *hun* onderdanen op te draaien. En dat kan prima verrekend worden met de geldstromen die nu naar die landen gaan.
en waarom zouden Mariniers daarvoor de aangewezen personen zijn? Die zijn al bang om naar Vlissingen te verhuizen. 1 miljard aan kosten voor een kazerne die er niet komt
'De rest van Nederland laat ons in de steek', zo lees ik in het AD. Moet natuurlijk zijn: 'Het kabinet laat heel Nederland in de steek.'
Welkom in Nederland, waar criminele overlastgers samen met de Overheid u het leven zuur maken.
Get used to it.
Ehhhhh,
Wat is het verschil tussen onze overheid en criminele overlastgevers?
@J-van-de-Bontekoe | 04-04-22 | 10:11: Verschillen zijn er amper/niet, de overheid faciliteert de overlastgevers door hen niet uit te zetten en ze te blijven pamperen.
@J-van-de-Bontekoe | 04-04-22 | 10:11: De mate van organisatie en het geweldsmonopolie is het verschil.
Kortom: je kunt die Oekraïners gelijk aan werk helpen.....
Waarom willen onze bestuurders nou nooit eens iets goed doen?
Ik schreef het gisteren ook al: onze bestuurders zouden ons leven toch zo aangenaam mogelijk moeten maken? Ik heb ze de afgelopen tien jaar geen voorstel zien doen waar ik blij van word. Alleen maar negatieve ellende.
@goedverstaander | 04-04-22 | 09:17:
-
Die bestuurders hebben het gewoon niet goed begrepen: die maken HUN leven zo aangenaam mogelijk - met arbeidsvoorwaarden en pensioenen waar niet-bestuurders alleen maar van kunnen dromen. Gewoon een 'werkend' leven lang je nek tussen je schouders trekken, je ambtenaren vertellen dat ze geweldig zijn, hopen dat er niets ongewensts gebeurt in jouw jurisdictie, en je termijn uit zitten. Incompetentie geen bezwaar.
-
Pardon: ze hebben het dus wél goed begrepen.
@goedverstaander | 04-04-22 | 09:17: Wat is positieve ellende?
@Zemko | 04-04-22 | 09:40: Als je een miljoen wint en drie ton kansspelbelasting moet aftikken? :)
@goedverstaander | 04-04-22 | 09:42: Zo heb ik nog niet naar gekeken. Fijne dag
.
@bisbisbis | 04-04-22 | 09:38: De zogenaamde 'verzorgingsstaat' is er alleen voor de politici zelf. Alles voor de hardwerkende en belastingbetalende burger wordt afgebroken. Ik heb (nog) niet te klagen, maar leg privé geld voor de oude dag opzij en probeer (met onder andere een houtkachel, volkstuin) zo zelfvoorzienend mogelijk te zijn. Het einde van deze ramp is namelijk nog echt niet in zicht.
Ter Apel is eigenlijk een afspiegeling van Nederland in 2030.
En is nu al een afspiegeling van wijken als Amsterdam-West, Kanaleneiland, Schilderswijk en vele vele andere wijken ook in kleinere steden door het hele land.
No-go gebieden waar je als autochtoon niet meer kan komen.
@2voor12 | 04-04-22 | 09:13: of überhaupt niet wilt komen.
@2voor12 | 04-04-22 | 09:13:
Je leest inderdaad over die wijken.
Het zegt niet zo veel tot je er in komt. Ik moest vorige week in de buurt van de Tarwewijk zijn in Rotterdam.
Ik dacht, laat ik eens even rondrijden.
Ongelooflijk wat je daar ziet.
@2voor12 | 04-04-22 | 09:13: joh, de Amsterdamsestraatweg in Utrecht was al zo'n gebied 30 jaar terug.
Gekscherend werd er toen al gezegd; joh, als je op vakantie wil naar T neem je toch gewoon een retourtje Amsterdamsestraatweg?
@MK27 | 04-04-22 | 10:20:
De "grens", ligt nog steeds bij de Marnixlaan.
Vanaf daar tot aan de de Lessepsstraat is 't nog een mooi stukkie.
Kom er nog elke Vrijdag bij Slager van Es.
REAGEER OOK