Rijksambtenaren geofferd! Temperatuur rijksgebouwen per direct 2 graden omlaag
Toch het gasnoodplan!
Dat de maatregelmannetjes er de afgelopen twee jaar wél warmpjes bij zaten wisten we, maar de dagen dat het het er altijd 21 (!) graden was zijn per direct GETELD. Maar liefst 200 gebouwen van het Rijksvastgoedbedrijf draaien de thermostaat vandaag 2 graden terug tot 19 graden. Tijdens kantooruren dan, en als ze hun eigen campagne naleven gaat-ie tussen 17:00 en 09:00 op 15 graden.
De wetenschapsredactie van het AD zit er gelukkig bovenop. "Wordt het dat blauwbekken? Dat hoeft niet, zegt Boris Kingma, die voor TNO onderzoekt hoe het menselijk lichaam zichzelf op temperatuur houdt. Althans, als er wordt ingespeeld op de lagere temperatuur met warmere kleding. ,,Maar als ze hun gedrag niet aanpassen, dan zijn er allicht mensen die het ontzettend koud gaan krijgen.”"
Leuk hoor, deze verkapte 555-campagne #KleumenVoorKiev. Maar kunnen de BELASTINGEN OP ENERGIE NIET GEWOON NAAR BENEE? 5 Cruciale tips van de Rijksoverheid, na de breek.
HALLO JUMBO
Social
T I P S
Reaguursels
InloggenAls je 19 graden "in de kou zetten" noemt, ben je een verwend mietje.
Daarbij is het hilarisch om de belastingdienst "het fundament van de samenleving" te noemen, terwijl die alleen maar andermans geld rondpomp.
De hardwerkende burger, dié is het fundament van de samenleving.
Ik krijg bij die man een indruk van een licht autistische, oersaaie burgerlul die uit zijn bek stinkt naar goedkope automatenkoffie, geen idee heeft van wat er speelt in het land en zichzelf en zijn kudtorganisatie veel te hoog heeft zitten.
Op het moment dat er een media offensief wat betreft "hogere kosten" komt weet ik dat het al niet pluis is. Media wordt gebruikt om feelgood te kweken onder de bevolking.
NL is verslaafd aan tax. Maar de grotere bedrijven belasten zit er weer niet in, zij zijn immers de grootverbruikers, niet de samenleving alleen.
De grote verdiener aan de explosie van de energieprijzen is niet Poetin maar Kaag. Slechts 15% van ons gas komt uit Rusland en meer dan 80% van de gasopbrengsten gaat naar de overheid. De producent van het gas (bv. NAM) moet het met een relatief fooitje doen.
Wel eigen volk eerst in de kou zetten, maar Russisch vermogen (Zuidas) nauwelijks aanpakken. Wie was onze premier ook weer.. oh ja, laat maar.
Markowitz Rjoete is onze premier. En Markowitz is mij nog 94.741 Roebel schuldig. Dat is 1000 euro.
Nou weet je dat je volgende keer niet op hem moet stemmen. Zouden meer mensen dit nu gaan zien. Dat minister president eigen volk in de kou laat staan. Dit is realiteit.
Zo krijg je dat vrouwenquotum natuurlijk nooit op peil.
Vervolgens het ziekteverzuim omhoog omdat iedereen een muisarm krijgt door de kou?
Verwacht de regering dat rusland de kraan dichtdraait?
Zou zeggen alle roverheids gebouwen naar 15 graden, men zal de gasbel in Groningen wel willen sparen om de leveringsverplichting aan Duitsland niet in gevaar te brengen, zal wel boete clausules op zitten .... ik stook geen graad minder, contract is nog lang niet afgelopen tegen een zeer laag tarief....
Ach misschien wel net zo onderhevig aan verandering als het decreet van Poetin van roebels-only.
Die Van Rij durft nogal. Er is geen werkende Nederlander (in de privaat sector) die de belastingdienst ook maar 1 minuut zou missen als het door Putin van de aardbodem geveegd zoui worden. Die hele instantie voegt niets toe en is alleen een vehikel om incompetente eikels als van Rij van de straat te houden.
Toegegeven, het straatbeeld wordt daar stukken beter van, maar ik zou graag eens een echte kosten/baten analyse willen zien. Als er een vlaktax zou worden ingevoerd waarmee hogere lasten worden weggestreept tegen de ontelbare subsidies die nodig zijn OMDAT de lasten zo hoog zijn, kan 75% van de belastingdienst zijn biezen pakken. En die lul van Van Rij als eerste.
Het feit dat het een dienst genoemd wordt is ook bizar. Zo kunnen we dieven en verkrachters ook wel dienstverleners gaan noemen.
19 graden is wel erg koud, dan verbruikt de airco enorm veel stroom......
Vind wel een goed plan, 21 graden in rijksgebouwen slaat nergens op. En voor thuis mag iedereen ook bewust worden gemaakt, geheel vrijblijvend uiteraard.
Sorry hoor, het zijn de ondernemers die dit land draaiende houden, niet de belastingdienst.
Frieren für Frieden!
De Nederlandse ambtenaar als verzetsheld!
Breakdown.... spreek Nederlands man.
Ben een uurtje de deur uit, maar wanneer ik terug ben is de temperatuur op mijn kamer nog steeds 21,7. Ga geen kou lijden met mijn bloeddrukverlagers thuis.
Jos zegt het zelf eigenlijk al: Frans moet ergens van eten. Want bijdragen aan een beter milieu doet belasting heffen niet direct....
Die 1 hendel mengkraan ook zo iets, 80% van het volk houd dat ding steevast in het midden...
De fabrikanten weten dit ook, bij veel van dat soort kranen is tegenwoordig het midden 100% koud water. HansGrohe noemt het Coolstart, Grohe noemt het Silkmove es.
Ambtenaren afkoelen? Mijn God, seffens gaan hun hersenen weer werken!
Haal ze nu niet uit hun winterslaap !
Ter contrast, gisteren mijn jaarrekening ontvangen. Die was met - € 180,- negatief. Lang leve zonnepanelen, isolatie en de warmtepomp in een hele oude tussenwoning. Straks nog even die 800 euro inkomstensteun beuren want geen inkomen hier en lekker aan het interen.
De combinatie oud huis / warmtepomp / laag inkomen kan ik even niet plaatsen.
Het kost een vermogen om een oud huis geschikt te krijgen voor een warmtepomp.
@Papa Jones | 02-04-22 | 13:44: Niet als je zelf handig bent. Voor 25k
@Papa Jones | 02-04-22 | 13:44: Niet als je zelf handig bent. Voor 25k was ik klaar en had ik nieuwe kozijnen met tripple glas, binnenisolatie, wandverwarming, warmtepomp en een zelfgebouwd ventilatiesysteem met WTW.
@stekkel | 02-04-22 | 13:49: Oh, dan ben je echt spekkoper, wanneer je zelf kunt installeren, afgezien van dat het betaalbaar blijft...
Grote spelbreker is het gebrek aan voldoende (goed gekwalificeerde) installateurs voor de hoos aan huidige aanvragen.
@Papa Jones | 02-04-22 | 13:51: Warmtepomp heb ik wel laten installeren want verplicht vanwege koelmiddelen en om subsidie te krijgen. Voorbereidingen zelf gedaan waardoor ze met 2 man in 6 uur klaar waren. Alternatief is monoblock die je wel zelf mag installeren of waar meer installateurs voor zijn.
@stekkel | 02-04-22 | 13:57:
Geef jezelf maar een schouderklopje zou ik zeggen.
Het zal de productiviteit van sommige ambtenaren wel verhogen. Rokjesdag wordt bontmantelmaand
Wat Jos met zijn belasting als percentage van de energierekening vergeet is de heffingskorting van € 558,56 (2021, in 2022 € 824,77 van het bedrag af te trekken. Dan gaat de belastingdruk naar 33%. Deze daalt verder wanneer de energieprijzen stijgen want EB en ODE zijn vaste bedragen per energie-eenheid.
Welke milieu-zot heeft trouwens ooit verzonnen dat je alléén subsidie krijgt op spouwmuurisolatie, wanneer je nog een tweede isolatiemaatregel neemt? Het geld klotst niet bij iederéén tegen de muren hoor. Op deze manier gaat de subsidie enkel naar de kapitaalkrachtigen.
En deze regel/misbruik bestaat al jaren he.
Je verdient dat op zich al in een jaar of 2,5 terug.
En tja, in de kredietcrisisnadagen kon je met 5% BTW laten isoleren en betaalden gemeentes vaak de helft of een derde van indiviudele maatregelen.
Heb toen al mijn energierekening kunnen halveren
@Shoarmamasutra | 02-04-22 | 13:44: Klopt, je verdient spouwmuurisolatie snel terug. Maar het blijft een aanzienlijk bedrag. Raar dat dan de subsidie uitblijft, als het de politiek serieus is.
klopt alleen voor de elite, ik had te weinig m2 glas.....
@Shoarmamasutra | 02-04-22 | 13:44: spouwmuurisolatie is dan ook het enige dat in een paar jaar rendabel is. De rest 10-15+ jaar. 1 groot raam vervangen excl kozijn naar HR++ kost je ook al snel €1000. Met kozijn veel meer.
Het kan alleen sneller door de kosten nog meer omhoog te gooien met extra belasting. En dan geef je het dus niet meer aan iets anders uit.
Wanneer heeft men nu eens door dat het belasten een keer moet ophouden ? Het zijn bijna onteigeningen geworden en communisme.
De uitgaven vanuit belastinggeld slaan inmiddels ook nergens meer op. Steeds meer over de balk en aan niet-overheidstaken.
Met die kou op kantoor zullen die ambtenaren moeite hebben om in slaap te komen.
Dekentje mee?
Tweet is inmiddels weer verwijderd als ik mij niet vergis. van Rij komt trouwens uit de Rotterdams protestantse CDA hoek. Daar waar ook Hugo en die ex-voorzitter vandaan komen en die zwaaien thans de scepter binnen die partij, weet Omtzigt alles van. Voor de rest is die van Rij een politieke carriere tijger die ik nog geen pakje sigaretten op de hoek zou laten halen.
Van Rij was toch ook een zeer vaak vallende naam toen Jaap de Hoop Scheffer werd getackeld?
@Shoarmamasutra | 02-04-22 | 13:45:
Inderdaad. Broedertwist toen daar en de lachende 3e was... Balkenende.
Blijf mij verbazen dat een belastingdruk van ca. 65%, op gas en licht, normaal gevonden wordt, voor een eerste levensbehoefte!
Mensen die een dergelijke belastingdruk op een eerste levensbehoefte normaal vinden (en veel reaguurders lijken dat te vinden), verdienen een belastingdienst die een zichzelf het fundament van de samenleving vindt. Zeker wanneer een christen dit tweet. Niet Jezus is het fundament van de westerse samenleving, maar de tollenaar (een soort belastingambtenaar)! Weer wat geleerd.
Die belastingdruk klopt niet. Vergeten is de heffingskorting er af te trekken waardoor de belastingdruk nog maar 33% is.
Beste Marnix, misschien is het een idee om die 2,1 miljoen ambtenaren terug te brengen naar, bijvoorbeeld, 1,9 miljoen. Scheelt ook.
Minder is beter, 1 miljoen en dan de rest gaat echt werk zoeken.
Aan principes kun je je niet warmen. Lange leve Russisch gas!
Deze "aanbevelingen" gelden uiteraard niet voor notarissen, rechters, prinsen, prinsessen, advocaten, politici en ander VVD-D66 volk want die zitten er nu ook al warmpjes bij.
De aanbevelingen zijn sowieso ruk. Het grootste deel van het gasverbruik in Nederland is echt niet voor de huishoudens.
www.clo.nl/indicatoren/nl0052-energie...
Gewoon weer terug naar hele grote gezinnen of woongemeenschappen. Nu heeft elke persoon zijn eigen kamer. Aangezien elk persoon gemiddeld zo'n 70 Watt is wordt de kamer met tien personen erin vanzelf warm zonder te stoken.
Voordeel is dat de woningnood ook meteen opgelost is en er zelfs huizen afgebroken kunnen worden.
Mijn kat zet iedere keer weer de thermostaat hoger , als ik hem lager zet.
Ik krijg een heel sjaggerijnige kat als ik de temperatuur lager dan 20 graden zet.
En dan straks degasprijs verder omhoog, omdat er minder verstookt wordt en de inkomsten toch op niveau moeten blijven, net als begin jaren tachtig toen de gasprijs een sprong maakte omdat steeds meer mensen hun huis isoleerden. En er ook minderverbruikt werd.
Kunt u zich nog de stickers van het waterleidingbedrijf herinneren? Wees wijs met water, we plakten ze overal. En toen kwam de verzelfstandiging en dat houdt maar 1 ding in, omzet draaien. Dus hoe geloofwaardig ben je dan als je zuinigheid predikt maar wel op elk litertje winst pakt? Ditto voor de elektriciteitsbedrijven; "wij helpen u besparen". Pleurt op, dat gelooft toch geen hond? Holle klretologie. En ondertussen maar "slimme" apparatuur propageren die naar buiten communiceert en zaken zelfstandig regelt - of u via de app remote bedient - ipv dat u een knopje aan- of uitzet en dat gaat dus op stroom die 24/7 aanstaat. Lekker alles standby, jongens, is zo heerlijk makkelijk allemaal.
Goh....
Als ik alle besparing hier optel krijg ik zrlfs geld terug.
Ja die mensen ken ik ook. Wel apart dat die dan niet meer hoeven betalen voor het netwerk als ze zoveel stroom opwekken
21 graden in overheidsgebouwen? Mijn hemel. En 15 's nachts?
Hier staat dat ding alleen in de woonkamer hooguit van eind oktober - half maart op 17,5 en dat meestal tussen 19:00 en 23:00. En dit jaar nog minder en nog lager ( eergisteren 2 uurtjes op 16,5 om het weer even op temperatuur te krijgen, kamer blijft lekker lang warm dus geen centje pijn ), heb geen zin in mega energierekeningen. Kamertemperatuur is vind ik een grondrecht, hoef je geen extra hypotheek voor af te sluiten maar 21 graden, komop zeg. Als het 18 graden is lopen we hier ook buiten zonder jas en bij 19 a 20 met korte mouwen.
Maar ja, gratis geld dus dat moet op he...
Hoe warm is het in kantoren van niet-overheidsgebouwen, denk je? Bij zittend werk ervaar je temperatuur vaak anders dan wanneer je veel loopt, zoals in huis.
@DankeSchon | 02-04-22 | 13:03:
Bij zittend werk kun je prima een trui aandoen in plaats van een overhemd met of zonder jasje. En als je druk bent let je niet op de temperatuur ( ik niet iig ), wel moet je eens per uur even 5 minuten de beentjes strekken, kopje koffie, even eruit ( ik wel ). Kortom, temperatuur is een beleving. Net zoals tijd.
Zie ze in de Tweede Kamer altijd met korte mouwen lopen, de vrouwen dan, mannen in hun blauwe pak.
Nadat de merrie weer in haar eigen stal staat, ligt er dikke stof op de knop van de thermostaat. Zij stond met 21°C nog met haar rug tegen de radiator.
Alleen nog gasverbruik voor 2x/wk douchen.
Wat een populistische oproep van die plucheplakkende ratten want hun corona-, klimaat-, stikstof-, omvolking en slaafse eu/usa oorlogsretoriek is de ware reden voor dit gebeuren.
Elk uur verschijnt er wel een of ander nieuw item waarmee de bevolking om de oren wordt geslagen en mijn haat jegens de Ruttens, Kaags, Timmermansjes, vd Leydens cs. alsmaar groter wordt terwijl zij zich verheven en badend in luxe als zonnekoningen wanen.
Niet al te koud maken alsjeblieft want dan gaan ze in winterslaap.
Dit is om ze te laten voelen hoe het is om in de kou gezet te worden
@brie-de-penis | 02-04-22 | 13:09:
Ik geloof er geen zak van dat die koffiezetapparaathangers ook maar een halve graad warmte gaan inleveren. Is alleen voor de bühne.
@zwenkwieltje | 02-04-22 | 13:25: dacht je dat die koffie te drinken was ?
Ik heb nét m'n badkamer laten verbouwen, kosten een dikke E 20000,- en dan mag ik er per dag maar 5 minuten in. Gaan ze dat straks met de auto hetzelfde doen? Kosten E 35000,- dus maar, pak 'm beet maximaal zo'n 8 á 9 minuten per dag autorijden.
Ze zoeken het maar uit, betaal c.a. 65% belasting op de energieprijs daarvoor verwacht ik dat energiebehoefte werkelijk fantasties voor me geregeld wordt......stomme honden zijn, de Amerikanen waarschuwen hier al jaren voor maar onze naieve lekker woke regenboogknuffelaars wisten het beter en nu lossen ze het maar op zonder mij verder lastig te vallen
Wat denkt u van de bajes?
Het ding in Zaanstad heeft zelfs vloerverwarming, internet, tv enzz.
Allemaal op uw kosten.
Zo Rutte, heb naar je geluisterd, 5 min. onder de douche.
Maar mijn huis staat niet in Nederland, dus voor niks gedaan. Moest al lachen onder de douche.
In Azie douchen we standaard koud ( ook in de ochtend, als het maar 14 a 15 graden is ) maar ja, daar is het overdag 25-32 graden dus dat kan prima.
Maar ik ga het deze zomer ook hier maar eens een maand of 2 proberen. Goed voor de bloedsomloop.
Ik douche bijna nooit, maar stap lekker in mijn zwembad. Geen dank heer Rutte.
Ook mijn huis staat niet in NL.
@Graaisnaaiert | 02-04-22 | 13:01: Azië is groot.
@Reaaalist | 02-04-22 | 13:05:
Nou, ik geef u een hint, het is geen Siberie of de Koerillen.
@Gele Beer | 02-04-22 | 13:02: Deed ik een keer midden in de winter, stond te douchen toen elektriciteit uit viel, haren aan het wassen, dacht ga maar het zwembad in, Man zei nog, niet doen, koud Maar sop moest uit mijn haar, koud, koud daarna piesen, voelde gloeiend heet. Mens maakt wat mee, als apparaten niet werken.
@gato | 02-04-22 | 13:11: Dat cataluña blijft een ontwikkelingsgebied.. en dat wil nog steeds zelfstandig worden?.. die stroomfabriek in Vandellos batterijen op?
@broervandenhollander | 02-04-22 | 13:19:
Soms kun je maar beter een ontwikkelingsgebied blijven. Je ziet zelf wat de consequenties zijn in zgn. ontwikkeld Nederland, niets dan staatsbemoeiing en bureaucratie.
Marnix 'fundament van de samenleving' weet niet dat er geen komma hoort voor het woordje en.
Als je op de computers van je collega's ook een crypominer zet dan is het zo weer 22 graden.
Ja, koffie over mijn toetsenbord!
Op die thin clients zeker?
Mooi, maar er kan nog best een graadje af. Gaat dat ambtebarenvolk eindelijk eens een keer werken.
Ambtenaren zijn toch echt mensen zoals ieder ander, maar werken voor de werkgever genaamd “overheid”. Of dacht je echt dat het een ander soort was?
@DankeSchon | 02-04-22 | 13:01: Ja dat is een andere soort, de langzame en niet al te slim
@brie-de-penis | 02-04-22 | 13:13:
Als ik de teneur mag geloven, hoeven al die dikbetaalde ambtenaren geen poot uit te steken. Als ik ongeveer een tonnetje per jaar mag vangen om een beetje uit m'n neus te vreten, doe ik het ook meteen. Wie is er nu niet a te slim?
@de IJsman | 02-04-22 | 15:42: Ik zou het niet kunnen
Mijn buurman heeft em op 24 graden.
En is onder bewindvoering.
Ik snap wel waarom
En de naheffing voir de gestegen prijs is straks ook onverwacht zeker, terwijl andere mensen al maanden piepschuim voor t raam hadden staan.
Nieuwspaal had de energiebespaartip van de week: Ga douchen bij de buren
Hoeft niet. Heb net een abonnement bij de lokale sauna genomen.
Deze ambtenaren kunnen waarschijnlijk douchen op hun werk als ze voor het stukje vanaf de parkeerplaats de (elektrische) fiets pakken.
Pssst Marnix, het fundament van de samenleving is de betalende burger, niet de belastingdienst. Doe effe rectificeren a.u.b.
Zo is het maar net.
Het geeft mooi aan hoe er naar de samenleving gekeken wordt, de overheid is alles, het belangrijkste, de burger is niet meer dan een inkomstenbron die dankbaar moet zijn voor zo'n fantastisch ambtelijk apparaat.
Ach het zijn ambtenaren. Zal vast wel weer ergens een potje zijn voor de aanschaf van 25000 electrische bijzetkacheltjes van 3kW.
Met de huidige gasprijs zouden meer mensen dat moeten doen.
@DankeSchon | 02-04-22 | 13:04: Elektrisch verwarmen is nog veel duurder.
Er zijn geen huisdieren of kinderen. Dus gewoon op vorstbevel, en met je jas aan zoals we vroeger op school deden. Ambtenaren hebben dus lekker de gasvoorraad op zitten stoken terwijl de rest aan de vloer plakte van de kou?
Ja. Marnix en zijn 25.0000 collegae zijn verwende papkindjes die na hun toeslagenaffaire de toon best wat mogen matigen. Begint een beetje vervelend te worden die zelfpijperij.
@zwenkwieltje | 02-04-22 | 12:43:
Hij bericht erover alsof 19 graden hetzelfde is als in je onderbroek naar de goelag moeten. De jankstengel.
In verband met een laag inkomen staat de verwarming hier nooit hoger dan 19 graden. Je went er snel genoeg aan.
Na een tijdje vind je het zelfs warm als de verwarming elders hoger staat.
De belastingdienst heeft al zoveel mensen in de kou gezet.
Ze kunnen de belastingen niet verlagen.het appeltje voor de dorst is op! Dat gratis uitdelen van wasmachines moet doorgaan! Hoe lang voordat het in NL zelf gaat rommelen? Al die economische migranten hebben het appeltje opgegeten!
@ray7900 | 02-04-22 | 12:30: Misschien een voordeel van die economische migranten, die komen als eerste in opstand.
Ik denk dat de bussen "ambtenaren deodorant" de Kruidvat uit vliegen. Deze ruiken namelijk naar zweet.
Dat zal wel niet want te koud.
Geen elektrische fietsen meer opladen
- spaarte energie, kosten en gas
- gewoon fietsen word je warm van.
- meer calorieën verbranden.
- sportschool dicht, hoeft ook niet verwarmd te worden.
- minder afhankelijk van gas en rusland
- eerder einde van oorlog.
Dus denk maar eens na als weer op je elektrische fiets stapt en je verder gezond bent
Geldt dit ook als een elektrische fiets een alternatief is voor een scooter of een kort autoritje?
Dan komen er ambtenaren in de problemen met hun net nieuwe door het rijk gesponsorde fietsen. Niet meer gratis op kantoor opladen en fijn even douchen na aankomst op kantoor ? Dat gaat een opstand worden.
www.p-direkt.nl/actueel/nieuws/2020/1...
@bamitoren | 02-04-22 | 12:15: dan neem je maar een gewone fiets als alternatief voor je scooter.
Maar die calorieën moet je eerst eten, dus bio-industrie, kunstmest, verwarmde kassen, gekoeld transport, supermarkten met airco, etc. Ik denk dat direct je fiets opladen met stroom uit een gasgestookte centrale toch efficienter is.
Nog wat goedkope wins tbv opwarmen huis voor mensen die dat nog niet hebben gedaan:
- Ketel proberen op lagere temperatuur te laten verwarmen
- Waterzijdig laten inregelen radiatoren
- Radiatorfolie
- Radiatorbooster (combineren met ene nog lagere keteltemperatuur)
- strategisch toepassen infraroodpanelen (combineren met thermostaat 1 a 2 graden lager)
@W_F | 02-04-22 | 12:24:
Minder calorie-eters maken.
Helpt nog veel beter.
Aanvulling: ongewoon fietsen word je nog warmer van.
@W_F | 02-04-22 | 12:24: je hebt mij overtuigd. Ik ga lekker met mn oude diesel op pad. Lekker warm in het busje
@W_F | 02-04-22 | 12:24:
Tijdens het fietsen je mond open doen dan vliegt er genoeg naar binnen.
zwembaden en kunstijsbanen sluiten, scheelt heel veel m3 gas
Van handen stuk wassen, naar max. 5 minuten douchen.
Enige tijd geleden werd ik gevraagd of ik interesse had in een baan bij in een grote gemeente (provincie hoofdstad) als ingenieur. Het salaris was een derde van mijn toenmalige salaris, matige reiskosten vergoeding als je met de auto wilt kopen men, geen vergoeding voor parkeer kosten, matige vrijheid om te handelen en geen promotie mogelijkheden. Nu komt er nog bij, in de kou zitten. Het komt de kwaliteit van ambtenaren niet ten goede. Mensen die het in het bedrijfsleven het niet redden worden ambtenaar.
Het stond daar lekker op 21 graden, want van geen flikker doen krijg je het namelijk niet warm. Gelukkig kunnen ze nu de gevolgen ervaren wat de overheid al jaren doet: mensen in de kou laten staan
Zonder gas, elektrisch en benzine/diesel kunnen we niet en dat hebben die rakkers in Den Haag heel goed begrepen. Daar blijft u dus uitgeperst worden ter ere en glorie van Kaag, Jetten en Timmerzwansch omdat zij de wereld gaan redden.....
Moeten die uitvreters niet thuis werken met hun bureau en stoel van de zaak plus thuiswerkvergoeding?
Een trill ei met verwarming verstrekken?
sterf overheid, sterf!
De raamambtenaren hebben zelf kennelijk ook nog geen dubbel of tripel glas. Die rekening komt nog wel.
Als ik vanmiddag in mijn stamkroeg kou moet lijden door die halsstarrigheid en zeurderigheid van die Groningers ben ik zo weer naar de klote.
Nu pas?!
Als ik alle tips ga volgen en het geld bespaar dag bij de tips staat, krijg ik per jaar honderden euri terug in plaats van te betalen
En een wit overhemd is voor in de zomer, eikels! In de winter trek je maar een trui aan.
De winst van de temperatuurdaling in de rijksgebouwen word weer grotendeels teniet gedaan omdat dan de koffieapparaten er langer over doen om het water te laten koken.
Ik zei in dit licht nog tegen mijn vriendin vanmorgen: 'maak je borst maar nat'. Sindsdien staat ze onder de douche gas te verspillen.
En water!
Fundament van de samenleving ? Laat me niet lachen.
Tevens voor al uw toeslagenaffaires.
Wel als je, zoals de gemiddelde hogere ambtenaar, met je hoofd in je reet leeft.
En als je de energiebelasting weghaalt krijg je er een andere belasting voor terug omdat de uitgaven van de overheid nu eenmaal op dit punt liggen en de verzorgingsstaat steeds duurder wordt door vergrijzing en immigratie van netto-ontvangers over de levensloop.
Ze zinspeelden er van de week al op dat de premie volgend jaar 180 euro omhoog gaat.
radar.avrotros.nl/nieuws/item/kabinet...
Er valt genoeg te bezuinigen op het verbrassenen van geld aan de EU, klimaat, stikstof, immigratie, denktanks, externe inhuur, etc
@NLgaatnaardeklote | 02-04-22 | 11:46:
Belachelijk, dit land is niet meer betaalbaar om in te leven.
@NLgaatnaardeklote | 02-04-22 | 11:46: en omdat Nederlandse zorg ook is geprivatiseerd, gaat een aanzienlijk deel daarvan naar de aandeelhouders van zorgbedrijven.
Leuk, hè. Jouw premie spekt de kas van aandeelhouders.
Leuker kunnen we het niet maken.
Voor mijn part vriezen ze die ambtenaren in.
Ik geloof er namelijk niks van dat die thermostaat daar op 21 staat, ben je wel eens op zo'n kantoor geweest? Het lijkt daar wel een tropisch klimaat, en nog klagen ze dat ze het koud hebben, staat er nog een elektrisch kacheltje onder het bureau.
Dat heb ik bij mijn vorige werkgever ook meegemaakt. 2kW kacheltjes onder het bureau, het liefst op de groep waar ook alle computers op zitten.
Ik neem aan dat ze zo onwetend zijn, dat ze de afgelopen twee jaar een leeg kantoor hebben verwarmd.
@W_F | 02-04-22 | 11:42: Ik zag het gisteren nog in zo'n kantoor , staan er 5 van die kacheltjes te draaien
Die kacheltjes werken best goed alleen een COP van 1 maar op een kantoor denkt de thermostaat het is hier wel erg warm en begint koude lucht in te blazen.
Dat is nodig om al die reptielen die er werken een beetje actief te houden.
Tijd is geld, snapt u.
Volgende stap zal wel zijn, dat we minder brood moeten gaan eten, want graan en Rusland en Oekraïne. En zo buigen we steeds dieper voor tirannen.
Donderdag was hier onverwacht een feest. We hebben hier toen heel veel gratis sneeuw gegeten.
Ze moeten gewoon stoppen met pasta. Dan kan ik gewoon mijn boterhammen met pindakaas blijven eten.
@goedverstaander | 02-04-22 | 11:39: Het kwam als manna uit de lucht gevallen.
Nog even en Jan Slagter van omroep Max hoeft niet meer verkleumde, tandeloze, arme oude vrouwtjes in plaggehutjes in Moldavië te redden maar kan hij gewoon in Nederland blijven.
Scheelt weer vliegen voor Jan. Kan hij klimaat neutraal oudjes helpen.
Prima.
En dan ook graag meteen zoveel mogelijk van de verlichting uit van al die (grote) panden, kantoren (plus bijbehorende parkeergages) en veel van de winkels (etalages niet per se alles uit) als ze leeg en gesloten zijn.
Want kennelijk is dat (nog steeds) helemaal geen issue.
In de avonduren (zeker in de donkere maanden goed zichtbaar) staan ze fel verlicht en stilletjes iedereen die wat aan de verspilling doet en wil doen , uit te lachen.
En 19 graden. Waarom nu pas?
Kolere.
De mensen die in de nachtdienst zullen ze wel vergeten. Die mogen kou lijden.
Het heeft ook wel weer iets schattigs dat de overheid je dit allemaal vertelt.
Alsof er alleen maar debielen in NL wonen.
Vrees dat het een ernstig geval van projectie is.
Daadkracht is
De thermostaat 2 graden lager zetten.
Marnixje
Het fundament van dit land zijn de werkenden, de MKB-ers, de ondernemers, de boeren en tuinders. Die belastingen afdragen aan de staat. Daarmee kunnen ambtenaren betaald worden. Niet andersom, Van Rij.
Je hebt gelijk maar dat idee heeft zijn beroepsgroep al decennia geleden verlaten.
18 Graden is de ideale temperatuur om je goed te kunnen concentreren. Alles daarboven leidt alleen maar tot versuffing. Dus nóg een graadje lager en er wordt nog eens goed werk geleverd óók!
Ik douche dagelijks een minuut of 20 en geen haar op min hoofd die dat wil beperken tot 5. Heerlijk.
Dan werk ik wel een uurtje door om het te betalen.
Ik hoop dat u geen alopecia heeft.
Ik krijg het warm als ik werk, af en toe even lopen, koffie echt heerlijk warm dan.
Paar weken terug was toch nog de consensus dat koele kantoorruimte super racistisch is naar vrouwen toe. Want die hebben een wat lagere interne tempratuur en moeten zich dus behelpen met truitjes, sjaaltjes enzovoort.
Alweer een stukje gelijkwaardigheid met de eerste de beste crisis gesloopt.
Van die gebreide handschoenen zonder vingertoppen, een dikke wollen sjaal en uiteraard een lekker warme slaapmuts.
Dresscode voor de moderne ambtenaar.
En zo'n olievat met een warm vuurtje erin.
@Piet Karbiet | 02-04-22 | 11:34:
Plotseling moet ik denken aan Ebenezer Scrooge.
Geen idee waarom.
Maar ook:
Zetookdemidgetpom.nl
Zetookderedheadpom.nl
Koninklijke Nederlandsche Officieren porn, niche markt, maar hey Marnix, ieder zijn meug.
Wat?!
@CantShakeMe | 02-04-22 | 11:31:
Hoeveel ga jij bespar0n?
Kijk voor meer info op
zetookdeknoporn.nl
die laatste r + n voor de .nl moeten vervangen worden door een m. U kijkt teveel pomo.
@Anymethyl | 02-04-22 | 11:40:
Porn de Terres nuttigen, als dan niet met extra sauce.
Zwaar geïsoleerd jaren 20 huis. Vrijstaand oo de hoek. Ik zou niet meer weten waar/wat te isoleren. “Gelukkig” hebben we (3 kinderen en 2 volwassenen) het gasverbruik van een appartement. Gelukkig werkt de houtkachel goed. Thermostaat graatje lager ook. Maar als de prijzen stijgen, maakt het niets meer uit.. weg voordeel.
Toch is af en toe was verse zuurstof naar binnen ook belangrijk voor het leefklimaat. Alles potdicht is ook niet zaligmakend
Vloer wordt nog wel eens vergeten
15 cm isolatie parels op de kruipruimtevloer. 12 cm Rockwool tussen de vloerbalken. Deklaagje en vloerverwarming. En inderdaad; isoleren is ventileren!
@superb_de_lux | 02-04-22 | 12:56: keurig!.
Ventileren is ook nog een ding: dat doe je vaak door de slaapkamet en badkamerramen open te zetten. Daarom kan t nog wel eens nuttig zijn ook wat steen/glaswol of piepschuim in de verdiepingsvloeren te steken zodat de warmte van de onbijttafel niet vervliegt.
Mag hier een jaren 30 polygoon stem bij! Mooi gezegd overigens!
Rij met een paar tanks Oekraïne in om Rusland te hebben en je hebt jarenlang gratis gas. Kunnen onze ambtenaren zelfs in de winter de thermostaat op 24 graden zetten. Waar halen we die tanks alleen vandaan ..
Rusland te helpen
@jeweettochniet | 02-04-22 | 11:26: ik dacht dat je een invasie bedoelde zodat we Rusland hebben.
Koop een tractor en je sleept ze vanzelf naar je schuur toe.
Allemaal leuk die bespaartips, maar dat effect is maar één keer merkbaar.
Bovenstaande doen we altijd al, dus ik bespaar nu niets meer.
Twintig kunstijsbanen sluiten levert echt een mega besparing aan gas op!
Mijn vader deed dit zijn hele leven, in de jaren dat ik er bij was. Of eigenlijk was het zijn grootste hobby. Ramen dicht! Licht uit! Kraan dicht! Als klein kind werd je verteld dat iedere keer dat voor de lol met de lichtknop speelde dit wel 10 cent per keer kostte.
Alle gezelligheid kapot! Daarmee bespaar je ook. Ik las die Gore ondertoon van “klimaat” ook weer. En Rijkswaterstaat maar giftig staal naar TATA brengen. Geen wonder dat het onderzoek naar de uitstoot van TATA zo lang duurt.
Luister, ik bespaar zo'n 20 triljard door niet naar Mars heen en weer te forenzen met een privéraket, maar nooit een bloemetje van milieudefensie gehad voor de brandstof die ik bespaard heb.
@Piet Karbiet | 02-04-22 | 11:27: Wat grappig, dat van die 10 cent per keer voor het spelen met de lichtknop. Dat kan ik mij ook nog herinneren.
Als je hard genoeg werkt, krijg je het vanzelf warm.
PS. Kan de autoplay van die kutfilmpjes svp uit?
Autoplay moet u zelf uitzetten. Les 1 internetvaardigheid gemist?
@goedverstaander | 02-04-22 | 11:30: jij had ook ‘internetva’ kunnen schrijven.
@CantShakeMe | 02-04-22 | 11:33:
Webskills.
Goed plan, als je het niet verstookt hoef je het ook niet te betalen. Lokaal verwarmen is een goede, als dat kan verwarm een kleine kamer en natuurlijk een electrische deken. Ik had voor de winter al een skibroek gekocht truitje extra en je hebt t niet koud. Thermostaat staat op 14,5 ik heb ook geen zin om bij de jaarafrekening voor een supernare financiele verrassing te staan. Vind wel dat dit twee maanden eerder had mogen ingaan want van alles te compenseren wordt ik ook een beetje moe.
Ik heb lang antikraak gewoond voor de overheid. Kazernes,etc. Uit ervaring weet ik dat alle, ja, alle leegstaande overheidsgebouwen op 23 celcius verwarmd worden om verval tegen te gaan. Ik heb zelfs een keer legionella opgelopen door de leidingen niet goed te hebben laten doorlopen.
Ik snap dan ook nog steeds niet waarom die niet op 16 graden gestookt kunnen worden. Nog steeds geen schimmelvorming, maar je bespaart zo flink op de stookkosten.
Er ligt 25 miljard klaar voor het milieu, kan ook hiervoor gebruikt worden.
Even ter vergelijking, China is 230 x zo groot als nederland, denk je dat zij 230 x 25 miljard (=5.75 Biljoen) gaan uittrekken voor het milieu?
Nee. Nederland is gidsland snap dat nou eens vlotterik.
De Staat krijgt al vele miljarden extra binnen door de hoge gasprijs en de procentuele winst daarop.
@Cunts-en-kitsch | 02-04-22 | 11:21:
Precies, en China kijkt naar ons en denkt; 'dat doen we dus niet'.
De overheid zou ook de belastingen op gas en elektriciteit kunnen verlagen..
Er liggen nog miljarden aan EU-coronagelden, maar ook die gaat dat Kaagmens stukgooien aan het klimaat.
Ons Kabinet haat de burger.
Hoezo de burger er op blijft stemmen blijft een raadsel.
Stockholmsyndroom?
@TeeJee | 02-04-22 | 11:22: Maar ja, autocratisch hé, dat China. Die denken niet aan de Chinezen, maar alleen aan zichzelf. Slechte bestuurders hoor.
Nou gaan ze ook wel heel erg ver met dat sociaal controleren, dat wel. Ik weet trouwens niet of het nog altijd zo is, maar "vroeger" mocht men ten noorden van de Yangtze in het voorjaar ook niet meer de verwarming aanzetten. Had niets met CO2 te maken, maar alles met een gebrekkige infrastructuur.
@Cunts-en-kitsch | 02-04-22 | 11:21: Hahaha
Och en dan zie je het voor je.
Die lopen de hele dag met “mok” koffie rond.
Handjes om de beker heen gevouwen.
Als een juf van groep 4.
De stooklijn is hier al jaren hetzelfde 's avonds gaat de thermostaat naar 19 graden. en on de ochtend naar 19,5 en dan met stapjes omhoog tot 21 of 21,5 aan het begin van de avond. Als het zonnetje in de ochtend naar binnen schijnt worden we gratis opgewarmd maar drie kwartier onder de douche staan is ook een m3 gas.
Dat is ook best een lange douchebeurt natuurlijk
Met moeders de vrouw erbij is dat welbesteed!
Een middeleeuwse roofridder zou zich een hele kleine jongen voelen bij het graaigedrag van onze overheden. Nederland boert op duizelingwekkende wijze terug.
De Nederlandse sheriffs van Nottingham.
De bekendste roofridder was van Rossum
Waarom geen boetes uitdelen aan burgers die meer dan 2 kuub gas verbruiken per dag? Moet toch makkelijk kunnen met die slimme meters. ;)
Hm. Ik zit op 12 kuub bij een koude winterdag. Hoekhuis.
Niet te snel met je voorstel, dat hebben ze allang in beraad maar de breinen moeten nog even gekneed worden.
@Papa Jones | 02-04-22 | 11:15: Mss moet je eens op marktplaats of zoiets gaan zoeken naar een tweedehands astronautenpak. Kun je in bed gewoon aanhouden.
Dan hoeft je er ook niet meer uit om te plassen door de kou. Gewoon in de opvangslang en een emmer naast je bed
@TonAlias | 02-04-22 | 11:19: Ah, zoiets als dat de NOS in een opiniepeiling bij Nieuwsuur gaat aangeven dat de Nederlander wel voor een boete is op het te veel verbruiken van Gas. En het hele klootjesvolk dat dan weer slikt als zoete koek. Zoiets kneden bedoel je?
Lekker dan, moeten ze uit het raam kijken met hun jas aan.
Belasting besparen levert meer op.
Wilt u niet van die praktische tips geven?
Is er al sprake van een Giro555 actie om onze zielige BD ambtenaren te redden?
Over die “opslag duurzame energie”. Doen we dat, opslaan? Hebben we daar faciliteiten voor? Of doen we dat in Noorwegen? En zo ja, dat zou geld moeten opleveren qua energiemarkt. Dit ruikt naar zo’n dingetje waar men denkt de problemen op te lossen door er een budget tegenover te stellen.
Of is het een “opslag” in de vorm van een extra heffing.
Dat laatste is het juiste antwoord.
Heet dat niet extra opslag opslagheffing?
Het opslaggeld heeft zojuist een bestemming gevonden. Vijlbrief zegt dat [het] een hoge vergoeding heeft opgeleverd, maar legt zich daarbij neer.
nos.nl/index.php/artikel/2423542-rijk...
In een verloren uurtje wil ik nog wel eens naar Russische dashcamfilmpjes kijken. Dat zal dan ook niet meer mogen.
Idioten op de weg?
Gewoon je huisvuil verbranden.
Inclusief de rolcontainers zelf. Die branden als een tierelier.
Hallo @MinisterieEZK. Ik heb een vraag over "Tip! Leg een extra dekbed of deken over je bed." Kan dat ook alleen overdag? Want anders krijg ik het 's nachts veel te warm.
Opgeteld kan ik dus 1350 euro per jaar besparen volgens de MvEZK.
Daarvan is dan ongeveer 70% belasting, 945 euro.
Dat krijgt de overheid minder als ik me braaf aan de gestelde voorbeelden zou houden.
Dan duurt het niet lang en dan is de bodem van de Staatsruif in zicht als iedereen dat doet.
Grapjas, u heeft het kouder, maar die belasting harken ze elders echt wel binnen.
@NUik | 02-04-22 | 11:18: Daar geloof ik niks van. Ze hebben het beste met ons voor.
@TonAlias | 02-04-22 | 11:20: Whahaha!
Nee.
Grotere armoe dan de hele dag kou lijden bestaat niet. Maar dan hebben we wel Poetin goed te pakken. Dan moet-ie dat gas aan India of China verkopen of één van die andere 100 landen , die in de rij staan. Krijgt-ie er door die opgelopen prijzen wel 2 x zo veel voor (of nog meer).
Dus dat gas gaat hij eventjes door een nog niet aangelegde pijpleiding naar een ander land voeren?
Stond de thermostaat bij de overheid maar op 21 , 23 is daar heel normaal.
De meeste kantoren overigens.
Ik woon in een modern huis en dan maken al die dingen maar weinig uit. Betaal toch maar een paar tientjes in de maand. Douche wtw zorgt ervoor dat ik langer kan douchen. En als ik de verwarming 's nachts omlaag draai dan krijgt ie het overdag inderdaad neit meer warm. Maar op een zonnige winterdag hoeft de verwarming niet eens aan.
Ha, wonen er allemaal bejaarden boven/onder/naast u?
@Papa Jones | 02-04-22 | 11:17:
Nee ik woon in een vrijstaand huis
Alles wat Russisch is, is hier inmiddels geband. De Russische roulette is de deur uit, we eten geen Russisch ei meer en seks tussen de borsten is inmiddels ook taboe. Dat zal ze leren.
Jetten wil juist dat u naar Siberische huiskamer temperaturen overstapt.
@_pacman_ | 02-04-22 | 11:07: Ik krijg bij het woord Siberië wat een strafkampgevoel.
Waarom niet gewoon aan "coitus a mammilla" doen??
Dan is het Latijns en kan het toch gewoon doorgaan??
Ik sla als ik naar de dierentuin ga tegenwoordig ook principieel de walrussen over.
@Teekje_Tippel | 02-04-22 | 11:13: Goede tip. Ik zou overstappen op Grieks maar dat kost weer klauwen vol gas in verband met het warm wegspoelen van de viezigheid. Frans is geen optie want die lippenstift is een crime.
Mooi.
Dan zijn de russen gebelgd en wij gerust.
Ik ben er nog steeds hoor.
@Kapitein Sjaak Mus | 02-04-22 | 11:36: lol
Ik vind het wel een gouden idee. Doe bij de politie ook de thermostaat maar wat lager. Misschien gaan ze dan de straat op en boeven vangen om het een beetje warm te krijgen.
En de boefjes in koele cellen opsluiten. Win- win
De kachel in politieauto's gaat ook drastisch naar omlaag?
Gezien de ellende die de belastingdienst bij de toeslagen ouders heeft veroorzaakt mogen ze wat mij betreft de kachel helemaal uitzetten.
Straks gaat het nog vriezen in de hel.
Alle verwarming en airco uit in alle gebouwen van de belasting en ook bij het ministerie van financiën en algemene zaken totdat de toeslagen affaire is opgelost en de schuldige zijn berecht. Gaat een enorme besparing opleveren en mogelijk echt een keer wat te weeg brengen in deze zaak. Win - win.
Welnee. Ze gaan dan thuis 'werken' met een pleerolvergoeding.
@Toos Bevergeil | 02-04-22 | 11:03: Is die pleerolvergoeding eigenlijk al wel afgeschaft?
Nee dus:
"Rijksambtenaren krijgen eens in de vijf jaar een vergoeding van 750 euro om hun thuiswerkplek in te richten en te stofferen. Daarnaast kunnen zij rekenen op een loonsverhoging van 2 procent"
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/....
belasting vrij neem ik aan, is zo afgesproken
19 graden
"Dan eten ze toch cake"
De elite snapt niet hoe de gewone mensen leven, dat is wel weer duidelijk geworden.
Hier stond de verwarming al nooit hoger dan 19 graden, in een huurwoning waar je zowat uit waait.
Nog even en ze halen Jetta fucking Klijsma van stal om minder vermogenden de moestuin in te sommeren .
Hte vlat ntie eme om mte hnadschnoene te tpyen. .
Tsja, zo snij snij je als Belastingdienst natuurlijk wel in je eigen vlees: nog lagere belastingopbrengsten! Terwijl het er aan de andere kant met bakken tegelijk uitvliegt: nos.nl/artikel/2423542-rijk-gaat-nam-... Geen onaardig douceurtje, me dunkt.
7,5 miljard. Toe maar. Het was wel een arbitragezaak dus hopelijk wat minder miljoenen aan kosten voor de advocaten van Pels Rijcken.
Wat een verhaal, omdat de NAM gas opbrengsten zien terug lopen, laten ze nu 7,5 Miljard door de staat betalen , omdat hun opslag nu niet gebruikt wordt.
Regelrechte maffia praktijken , en de staat betaalt wel.
@Torquemada | 02-04-22 | 11:20: Correctie: Wij betalen wel.
Wat ook helpt is niet zozeer korter douchen, als wel veel minder vaak douchen. Tot een paar jaar geleden douchte ik elke ochtend.
Nu maximaal 1 x per week, soms zelfs minder vaak.
Als ik vind dat ik ga stinken, gebruik ik wat toiletverfrisser - kost niks bij de Jumbo.
Koud douchen niks voor je? Water is goedkoop.
@horsteknots | 02-04-22 | 10:57: Koud douchen vind ik het verschrikkelijkste wat er bestaat.
Oké, er zijn erger dingen, maar niet veel.
U had het vast makkelijk om de 1,5 meter in acht te nemen de afgelopen 2 jaar.
Sneuneus ! Je door de overheid laten uitwringen en dan als oplossing 1x in de week douchen.......jij geef zeker je portemee ook al weg voor ze er om gevraagd hebben
Gootsteen, washandje en klaar. Badkamers zijn zo overschat...
@EWON | 02-04-22 | 11:04: doe es rustig zwitsal.
1 keer per week naar het zwembad om schoon te weken.
@EWON | 02-04-22 | 11:04:
Als u uw gewicht even door wil geven, dan weet Ichneumonidae meteen hoe groot deze vangst is..
@Boterhoofd | 02-04-22 | 11:00: Daar hoefde ik zelf idd niets aan te doen, mensen bleven wel weg ja.
Hoewel, als ik wat toiletverfrisser in m'n haar had gespoten kwamen 'de mensuh' wel weer dichterbij. Vond ik ook prima.
Heb me overigens nooit wat aangetrokken van die 1,5 meter.
@EWON | 02-04-22 | 11:04: Het bevalt me heel goed. Om het geld hoef ik het niet te doen. Heb iha een hekel aan water. Zwemmen doe ik bv ook vrijwel nooit.
Een portemonnee heb ik wel, maar die geef ik nooit weg. Dat zou ook wel dom zijn, vind je niet?
Douchen met een zandloper. Hilarisch. Ik prefereer lekker lang douchen met een vrouw met een zandloper figuur.
Waar het zand uit is, hoop ik.
Elke mongool kon nog aan zien komen dat onze eigen energieproductie opblazen met groene hobbies en daarmee afhankelijk worden van Rusland een slecht idee was. Sinds de Krim en MH17 was er al spanning genoeg met Rusland, dus men had hier al 8 a 9 jaar over na kunnen denken,
Ergens vertik ik het voor dié overheid nu zuinig aan te gaan doen.
Karig inkopen en de gasvulling aan de markt overlaten, en dan nu het probleem bij de burger leggen. Het tarief staat nog relatief gunstig vast hier, dus het zal wel.
Ik geen thermostaat, ook geen verwarming, gelukkig maar!
Zag van de week een filmpje uit de Ukrane van een gezin in een kapotte flat , daar binnen was het 12 graden , zonder verwarming stromend water en electra.
Maar zij hebben Zelensky als president, en niet die grapjas Rutte.
Ik woon in een kapot land waarin het politieke klimaat rond het vriespunt ligt.
Vreselijk! Waarschijnlijk willen ze niet zonder de vader vluchten naar bijvoorbeeld Nederland. In ons dorp is een noodcrisisopvang die leeg staat. Lijkt me al fijner dan die flat.
Ik zag van de week trouwens ook een filmpje. Ging over miljoenenjachten. Een hoop overbodige luxe.
Ik hoor het mijn vader zaliger nog brullen als hij thuiskwam van werk: "Goddomme!, Horsteknots' , Saunapaleizen'!. Dan stond de cv op 21. Gelijk had de beste man.
Juffrouw Elly van de receptie zei dat ze onder de 17 graden stijve tepels krijgt. Een beter argument om de thermostaat naar beneden te zwengelen heb ik nog niet voorbij zien komen.
Bij ons zit Corrie. Laat dat ding in godsnaam op kernsplitsing staan.
Mooi gebaar! Als tegenprestatie zal ik mijn thermostaat 5 graden hoger zetten.
Ik wil mijn thermostaat wel lager zetten maar dan zit ik met een gat in de muur.
De gemiddelde leeftijd bij de belastingdienst is het hoogste van alle ministeries. Waarschijnlijk intussen boven de 50 jaar:
nos.nl/artikel/2108542-werknemers-bel...
temperatuur omlaag, meer longontsteking, meer sterfte, wat willen we nog meer?
"Ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen moeten weg..."
Al dat gezeik en inspelen op moreel om van het Russisch gasbaf te komen en er niet meer afhankelijk van te zijn, maar wel gewoon dat spul blijven importeren. Toon dan bakken en draai de Groningse gaskraan open, fuck contracten en dikke vinger aan Rusland. Maar neeeeeeeeeeeee, we kunnen de bevolking verder uitmelken.
De politiek is een meester in het niet oplossen van door haarzelf veroorzaakte problemen.
@goedverstaander | 02-04-22 | 10:48: Het gelieg en gedraai in Den Haag is stuitend en de schaamte voorbij.
Dat zei Poetin ook (fuck contracten) en Jetten zei dat dat niet mag. Ben eind April benieuwd wie aan langste eind trok.
@vlotterik | 02-04-22 | 10:57:
Ik kan maar 1 reden bedenken waarom Rutte koste wat kost wil blijven zitten op het pluche. Hij is als de dood voor alle lijken die uit de kast gaan vallen na zijn aftreden. Ik vrees dat wat we de afgelopen jaren hebben gezien slechts het topje van de ijsberg is.
Oh maar als Jetten of Klaver zegt dat het niet mag, dan luistert de wereld aandachtig! Proest…
@MarkiesDeBalzaque | 02-04-22 | 11:05: Precies dat. Bang voor tribunalen, zeker als er ooit een "populist" aan de macht komt die het allemaal even gaat/laat uitzoeken.
Met koude dagen zet ik mijn thermostaat op 19 graden. Wat behaaglijk warm is in huis. Hoe ik dat doe? Vaak kun je een thermostaat kalibreren, dus zet je deze twee graden te laag.......Handig toch?
Het grote probleem is dat gas (maar ook olie, graan en andere eerste levensbehoeften) op mondiale platforms worden verhandeld. Slechts 10% van het in Nederland gebruikte gas is Russisch en wordt bovendien nog steeds geleverd. Er is niets dat een verviervoudiging van de gasprijs rechtvaardigt, zou je zeggen. De financiële cowboys op die handelsplatformen denken daar echter anders over.
Welkom in het kapitalisme.
@Wattman | 02-04-22 | 10:47:
De vrije markt werkt prima, als er voldoende keuze is.
Als deze er niet is (woningmarkt, medicatie, energie) dan gaat het mis.
De overheid moet de markt gezond houden en in het belang van de bevolking.
Dus moet je ook een idee hebben over wat deze belangen zijn.
En dus kun je het niet overlaten aan een onzichtbare hand, vuist of middelvinger.
En dat is nou net waar het is gaat bij VVD-achtige manier van denken. Die willen geen mening hebben of standpunt over iets innemen.
@AdvocatusDiaboli | 02-04-22 | 10:56:
Stef Blok die onze huizen aan buitenlandse investeerders stond aan te prijzen in het Engels.
Dat is de VVD.
www.parool.nl/columns-opinie/minister...
Nederlandse energiemarkt is geliberaliseerd en volledig in handen van marktpartijen. Daar zit het probleem nu mbt inflatie.
Nederland is gewoon een bedrijf, geen lans (meer).
@Bataafje | 02-04-22 | 11:07: Lees even de bovenstaande tweetjes. Ruim 70% is belasting. De prijs van olie en gas is heden ten dage lager dan de hoogste piek ooit, maar de burger moet wel veel meer betalen dan toen.
Onze overheid heeft heel veel geld nodig. Immigratie en klimaatonzin gaan ons nog heel erg veel meer kosten. De geldhonger in Den Haag en Brussel is nog lang niet gestild.
wat doet stefke nu, werkt hij in de B&B van Mevr Blok of Is hij ergens adviseur?
Nou, Willem, kom maar op met de lintjes.
Een zeldzame dag dat de thermostaat richting 19 graden gaat.
Dus als de ambtenaren hierbij al zichzelf opofferen, bij deze koude seks-met-ijsbeer-temperaturen, dan zijn er vele burgers die het nog beter doen, en dus nog harder lijden voor het draaiende houden van het land ... blijkbaar.
Christus, standaard op 21 graden? En nu naar 19 graden? Wauwwww...
En volgens Marnix werken die mensen zich al in het zweet. Hup, 10 graden is genoeg.
@gestoptmetroken | 02-04-22 | 10:54:
Gaan met die overheidsbanaan!
Nee serieus, ik snap het snoeverige / lijdzame gewoon niet.
Wat is nu precies de prestatie? En 'zetten zich in de kou voor burgers en bedrijven' pfff, laten we eens beginnen met de vraag:
Welke kou hebben we het over?
Mag toch aannemen dat er maandag een legertje vrijwilligers bewapend met een thermometer dit gaat controleren, ik heb namelijk niet zo'n vertrouwen in dat volk.
Dit is gewoon onversneden seksisme: www.newsweek.com/office-aircon-temper...
Het wachten is nog op iemand van kleur die de hoge gasrekeningen 'racisistisch' noemt omdat mensen van kleur nou eenmaal etnisch behoefte hebben aan hogere temperaturen.
@nobele wilde | 02-04-22 | 12:21: dan kunnen ze natuurlijk ook hun peniskoker en qatverzameling inpakken en wegwezen naar een behaaglijker oord.
Ok, ik wilde de thermostaat verlagen maar mijn ICT kan het niet aan. Die kan alleen verhogen. Verouderd systeem. Kan pas over 3 jaar. Wat nu te doen?
Een duur extern adviesbureau inhuren natuurlijk!
Dit natuurlijk maar nu ook, net als Ploumen, nog een blauw geel lintje op je rever. Dan hoor je weer helemaal bij de deugbrigade. Dat zal Poetin leren.
Da's woke, deugen zonder doen.
Goede tips, die mensen met enige hersencapaciteit al in praktijk brachten natuurlijk. Helaas is ons stort ons sneeuwvlokjesland in als we de verwarming 1 a 2 graden lager moeten zetten...
Precies, deed ik altijd al. Voor de geldbesparing hoef ik het niet te doen, gewoon common sense
Heb geloof ik wel geluk als ik al die verhalen zo lees. Heb appartement op het zuiden, zon schijnt lekker naar binnen en 't is hier 22,5 graden Celsius.
Thermostaat op 15.
Afgelopen maart zelfs dikwijls 24 graden. Prima voor een koukleum als ik.
Dat is pas efficiënt verwarmen met zonne-energie!
Hier ook. Heerlijk.
@Trekhaas | 02-04-22 | 10:42: Lette er nooit zo op, nu wel. 't Is hier (020) buiten 5 graden, kun je handschoenen aan doen als je gaat fietsen.
en van de zomer is het 35 graden bij jou in huis. Doe mij maar een appartement op het noorden.
@nietnietniet | 02-04-22 | 10:47: De grap is dat in de zomer de zon hoog staat en dus maar een paar meter het huis in schijnt. Zet wel vaak de ramen achter ook open voor wat tocht.
Als het buiten 35 graden is, is het hier binnen ook niet warmer dan 25/26. Prima te doen.
Da's het voordeel van een huis met de woonkamer op het Zuiden. Het is bij mij ook 22 graden nu en de verwarming staat niet aan.
Nog even en dan wordt de temperatuur vanuit Den Haag geregeld, waar kennen we dat van..
Kan Poetin niet even de belastingdienst opruimen? Wat een onwaardige mensen werken daar zeg.
Bevrijden.
Bij de ambtenaren van de belastingdienst staat de verwarming uit. Anders begint het ijs in hun aderen te smelten.
Er is genoeg olie en gas voor 5 x de wereldbevolking 200 jaar lang en dat is waarvan we weten. De overheid legt u liever beperkingen op en maakt u het liefst in uw leven het zo moeilijk mogelijk. We leven in bullshit tijden.
Eensch. We leven in een permanente 'crisis'. Bankencrisis, stikstocrisis, woningcrisis, coronacrisis, brandstofcrisis, Oekraïnecrisis,... het gaat maar door en niemand lijkt het nodig te vinden dit een halt toe te roepen, die prutsers in Den Haag en in Brussel af te zetten en nuchter door te gaan. Het zou mij een lief ding waard zijn als mensen eens beginnen met die verrekte tv uit te zetten.
@Stijlicoon | 02-04-22 | 10:49:
Maar waar moeten demense dan hun gezaghebbende nieuws en eigen mening vandaan halen?
We krijgen strakjes, bij koud weer, ijsbloemen aan de binnenkant op onze ramen. Net als bij onze opa's en oma's vroeger. Die lagen bij -10 onder een niet-geïsoleerd pannendak te bibberen. Pure nostalgie man. Nog even, dan staat de jongste van de familie om vijf uur 's ochtends kolen te scheppen om de kachel aan te steken. Het is fucking 2022. Ik had een vliegende Delorean willen zien, jaren geleden al. Op zijn minst een hooverboard! Wat is er toch gebeurd?
Het burgerpesten is in die jaren tot een hogere kunst verheven. Dat is wat er gebeurd is.
Heb het meegemaakt in m'n jeugd. Alleen warmte in de huiskamer door de kolenkachel. ijsbloemen s'morgens op de binnenkant van de enkelglas ramen in je slaapkamer en als je uit bed ging bevroren je voeten op het ijskoude zeil. Met mazzel kreeg je een warme kruik mee naar je bed. Toen was geluk heel gewoon.
#opaverteld
Ijsbloemen op triple glas?
Denk het niet .....
@Cornelis12 | 02-04-22 | 10:33:
Haha, ja, zeer herkenbaar.
Onze gasvoorraden voor een prikkie verkocht aan de Italianen. En niet een miljardenfonds mee gevuld, zoals de Noren.
@Piet Karbiet | 02-04-22 | 10:45: Precies, als onze gas inkomsten zijn verspild aan Haagse hobbies in plaats van een miljarden fonds voor de bevolking opbouwen.
Wat er gebeurd is? We gaan achteruit, maar niemand heeft het nog in de gaten.
We zijn al meer dan een halve eeuw niet meer op de maan geweest, supersonisch vliegen is afgeschaft, op de radio horen we muziek van 30 (!) jaar geleden, de ontlezing is enorm, een steeds groter deel van de samenleving is functioneel analfabeet, de armoede neemt weer toe, de mobiliteit neemt af, en er heerst alom zelfgecreëerde schaarste. De kwaliteit van nieuwbouwwoningen is laag, alles moet goedkoop en snel, er is al 20 jaar geen grote literatuur meer geschreven, meer dan de helft van wat er aan nieuwe films verschijnt is een sequel, prequel of spin off, de bevolking loopt vrijwillig in dunne, gescheurde broeken, gympen en wegwerpmode van lage kwaliteit. Wie nu van de middelbare school of universiteit komt, weet minder en kan minder dan zijn leeftijdsgenoten van pakweg 60 jaar geleden. Maak je geen illusies, het verval is al een tijdje geleden ingtreden.
@Stijlicoon | 02-04-22 | 11:00:
Akelig om te lezen, zo treffend.
@Stijlicoon | 02-04-22 | 11:00: Zo waar en zo triest..
Welke bejaarde heeft zijn thermostaat überhaupt op 21 graden staan?
Juist alle bejaarden.
Importvrouwtjes uit thailand doen de thermostaat zelfs op 23 graden.
Mijn Surinaamse kamergenote hier in het ziekenhuis heeft hem op 26 graden gedraaid. Blij dat ze is op gepleurd
Mijn bejaarde ouders hebben hem zelfs nog hoger staan.... ik kleed me er altijd op anders staat het snel 0-0
Ik! Bij staat ie op 21. Na mijn herseninfarct heb ik het altijd koud. Bibberend koud. Weet jij een oplossing, behalve dan in Spanje gaan wonen of zo? En, dan heb ik ook nog eens de ziekte van Hedel. Meer haar op mijn zak dan op mijn schedel. Moet je heden ten dage ook niet uitvlakken.
@Zwezerik | 02-04-22 | 10:35: Een muts? Thermo ondergoed?
@Zwezerik | 02-04-22 | 10:35:
Ok ok uitzonderingen daargelaten. Maar gezonde mensen hebben toch niet zoveel comfort nodig?
Ik. Ruim. Vorige maand de thermostaat van 24 naar 22 omgeprogrammeerd (in de nacht van 19 naar 17) dus die twee graden had ik al ingeleverd. Zit al weken te blauwbekken, met ski-ondergoed, dubbele sokken, wollen trui over tshirt/tshirt/sweater, en af en toe een beetje elektrisch bijstoken. Zit er aan te denken om een flinke terrasverwarming in de huiskamer te plaatsen en die dan te laten draaien op een diesel-aggregaat. Je moet toch watt.
Volgens mij heeft hij zijn tweet weggehaald…#wateeneikel! Is deze kerel. in de kou bij 19 graden? Terwijl dankzij de belasting menig huishouden niet hoger dat 16 kan stoken thuis? en dan durven te zeggen dat zij voor ons in de kou zitten???? Godsgeklaagd! Komen we nu dan eindelijk in opstand???
Die volksmenners in Den Haag maar roepen maar energie crisis dit dat. Alsof het ons maar overkomt etc. Het zijn gewoon viespeuken. Ze veroorzaken het zelf en houden het in stand ook nog eens.
Dit dus.
Exact, als we met onze gas inkomsten een miljarden fonds hadden opgebouwd was er nu niets aan de hand geweest. Helaas zijn de gas inkomsten verspild aan dure hobbies.
@vlotterik | 02-04-22 | 10:53:
In Noorwegen denken ze erover een deel van de gaswinsten aan Oekraïne te schenken. Dat zou bij ons al jaren geleden door Van Baalen zijn gedaan. Alle gaswinst wel te verstaan.
@vlotterik | 02-04-22 | 10:53: wat zou de temperatuur zijn van een gemiddeld AZC ?
De eerste commentaren lezend snap ik de onwetendheid na ál die tijd dat "de belastingdienst" in het nieuws is niet. Het is niet dé belastingdienst. Het onderdeel waar toeslagen wordt verstrekt, is een heel klein onderdeel.
Dagelijks worden onder andere miljoenen gegevens verwerkt bij andere onderdelen en dat is wel degelijk de basis voor Nederland. Als dat in zou storten zou iedereen een probleem hebben.
Ik denk dat je overdrijft met “iedereen een probleem hebben”.
@J.Cash | 02-04-22 | 10:28: Precies, de mensen die onderdeel van het probleem zijn, hebben er wel voor gezorgd dat zij het probleem niet hebben.
@J.Cash | 02-04-22 | 10:28: nee. Werkgevers kunnen bv loongegevens niet meer doorgeven, premies voor WW, ZW komen niet in de fondsen dus worden niet verstrekt. Enz
@TheEgg | 02-04-22 | 10:35: hoe dan?
@Roos | 02-04-22 | 10:35:
Dat is toch geen probleem?
Ik snap in essentie niet waarom ik, die op een inventieve manier eerlijk geld verdien, ieder kwartaal alles moet bloot geven en aan het eind van het boekjaar het zelfde liedje, duizenden Euro’s als je enkele bv’s hebt.
Die controle vinden ze heerlijk, aftrekposten in twijfel brengen, zoeken naar fouten.
Nee ik heb er niks mee.
Yo, belastingdienst, hier een prima tip: verlaag de belastingen op gas en elektriciteit. Doe het nu!
Daar gaan zij niet over
@YoMoms | 02-04-22 | 10:29: Yo, regering, hier een prima tip: verlaag de belastingen op gas en elektriciteit. Doe het nu!
@Tietmier | 02-04-22 | 11:27:
Zo. Nu wordt het opgelost. Thanks!
Een extra trui aan will stop Putins war machine.
Ho wacht even. In de nieuwe cao voor rijksambtenaren van eind vorig jaar staat dat de werknemers ook 3 x € 750 extra krijgen als vergoeding voor thuiswerken. Naast de forse salarisvergoeding. Wat is het nou? Werken ze nu thuis of op kantoor? Of was dat gewoon een fors extraatje via een omweg?
2 euro netto per dag dat je thuiswerkt. hoe u aan 3x 750 komt is me een raadsel.
@TimmyTurner | 02-04-22 | 10:37: € 2,- per dag + 3* €750,- productiviteitsverlies, maar wel hetzelfde loon blijven ontvangen.
@TimmyTurner | 02-04-22 | 10:37: Uit de krant. 3 x over 3 jaar. Zoek zelf maar op. Het is zaterdag.
@Piet Karbiet | 02-04-22 | 10:48: Fabeltjeskrant zeker.. 1x 300 bruto afgelopen november.
Dat is minstens zo dom als de tweet van van Rij.
@Reaaalist | 02-04-22 | 10:29:
Is dat zo? Meer dan veertig miljard voor bedrijfsrisico's:
nos.nl/artikel/2423434-na-twee-jaar-s...
Hoeveel daarvan zal uiteindelijk afgeschreven moeten worden en dus bij de burger terechtkomen?
Bij mij staat de thermostaat al jaren op 19 graden. De keuken en de woonkamer worden met de houtoven op temperatuur gehouden, waarbij het in de keuken logischerwijze warmer is. In de zomer zit je ook met temperaturen van van 19 graden in je hemdsmouwen buiten, waarom in de winter warmer?
Enige nadeel is dat ik niet meer zou weten waarop ik zou moeten besparen, gelukkig is enerzijds het hout van de boer verderop relatief goedkoop, anderzijds kom ik voorlopig niet te kort.
Laten we vooral doorgaan met het binnenhalrn van 1000 personen per week die de thermostaat het liefst op 26 graden zetten.
En alle lampen 24/7 laten branden.
@Piet Karbiet | 02-04-22 | 10:29:
Daar is wel een potje voor joh. Ze moeten nog integreren.
Ik heb het bier uit de koelkast gehaald. Het staat nu lekker te chillen in de woonkamer.
Oftewel, de politiek kan hier prima iets aan doen. Die kunnen even de zelf verzonnen problemen opschorten, Rob Jetten ontslaan, en de kosten voor de burger flink drukken.
Het kan.
Echter, zolang de domme burger zich laat piepelen en niks bestraft, dan zal de politieke wil er niet zijn.
Kijk, dat zijn tips waar je drie vliegen in een klap mee slaat: 1 ministerpost minder, minder belastingdruk én gewoon een comfortabele binnen temperatuur. €€€ uitsparen en niets inleveren aan comfort. Het kán!
En je oplossing is?
De overheid, onafhankelijk van wie er de scepter zwaait, is verslaafd aan belastingeld. Dus wat je ook stemt en wie er ook in het torentje terecht komt, er zal nauwelijks iets tot niets veranderen.
Ik heb gisteren weer dingen gehoord over hoe(veel) overheidsgeld er in de zorg toezichtsloos verdwijnt... daar zakt je de broek van af.
Zolang er niet naar dit soort verkwisting gekeken wordt, zolang blijven we ons blauw betalen aan belastingen.
@Onkel Bratwurstbude | 02-04-22 | 10:29:
Niet blijven stemmen op de personen die je in de shit hebben geholpen.
Ik meende dat dat wel duidelijk was uit mijn tegel, maar blijkbaar moet je alles uitleggen.
Driekwart van de ambtenaren 'werkt' thuis. Waarom dan niet driekwart van de gebouwen gesloten dan wel ter beschikking gesteld aan de Oekraïners?
Precies als ik een oud collega bel zit hij thuis te werken. Er zit dus helemaal geen ambtenaar in de kou. Laten ze die gebouwen gewoon sluiten en meteen de huur opzeggen dat scheelt voor heel betalend Nederland.
Dan schep je een precedent. Managers willen koppen tellen in een kantoortuin. Daar worden ze gelukkig van. Maar als vanuit de overheid thuiswerken als legitiem wordt neergezet willen mensen die bij private ondernemingen werken dat ook. Dan heb je een boel nutteloze koppentellers.
@Therapietje | 02-04-22 | 10:25: In Amsterdam gaat de gemeente dat kolossale pand aan de Jodenbreestraat sluiten. Ambtenaren werken veel thuis. Verbouw het maar tot woningen voor jongeren.
@Piet Karbiet | 02-04-22 | 10:32:
Of een AZC.
status houders uit irak en afganistan, dan is het gauw over met de liefde voor deze kansenparels als ze zo dicht bij komen.
De staat lacht zich dus een hoedje met die gigantische extra inkomsten door de hoge gasprijs.
Tientallen miljarden extra.
Tijd voor klimaatlockdown. Samen krijgen we Rusland onder controle.
Bij belastingdienst Sloterdijk Amsterdam was men 10 geleden bezig met een warmtepomp aan te leggen door firma BAM
En die pomp loopt op elektriciteit.
@klaartjewijn | 02-04-22 | 10:21: En die elektriciteit wordt hoofdzakelijk opgewekt met gas.
We moeten het samen doen, het is ook onze oorlog, tegen Rusland en het Klimaat... zal het verhaaltje wel worden. De nadruk ligt steeds zo erg bij samen, verbondenheid etc. Over een paar jaar: om de euro te redden moeten we allemaal ons steentje bijdragen...
Na nog een jaartje van die overheidsbullshit en we gaan samen de straat op. Met hooivorken.
'Samen' is het nieuwe 'Arbeit macht Frei'.
Als de temperaturen in de ambtenarenkantoren gaan zakken dan kan je erop rekenen dat ze allemaal een waardecheque krijgen t.w.v. zo'n €1500 krijgen om kleding te kopen om de inkantoorse klimaatklap aan te kunnen.
Ohjee, ik voel een hoog ziekteverzuim onder ambtenaren aankomen.
Onze gasrekening was ook verdubbeld. Van 300 naar 600 en af we nog even een paar duizend erbij wilden betalen vanwege naheffing. Oorlog maakt meer kapot dan je lief is.
Die van ons is van 120 naar 260 gegaan. Maarrrrr Vorig jaar augustus hadden we zoiets van die warmte in de zomer in huis is niets voor ons. We zijn al wat ouder en kunnen er slecht tegen. We nemen airco. Nou zegt die meneer van de airco's, je kan er ook mee verwarmen en dat is veel goedkoper dan gas.
Toen al maar nu helemaal.
Dus dat hebben we gedaan. (kosten vallen enorm mee voor split airco). Meteen zonnepanelen erbij genomen. En nu verbruiken we max 30 Euro per maand maar betalen we 260 Euro per maand. Een spaarpotje voor het einde van het jaar. Alles in een jaar of vier terugverdiend.
Ik hoor Rob Jetten heel hard lachen.
De gasrekening was al aan het stijgen voor de oorlog in de oekraine
Wanneer beginnen ze met de maandelijkse perso's waarop ze gaan oproepen dat we dit 'SaMeN mOeTeEn oPlOsSeN'?
“Wij zijn met meer”
Ik doe niet meer mee.
Aan mijn kont geen Russisch gas.
De ambtenaren van de belastingdienst, koene strijders in de klimaatoorlog. Soldaten die onverschrokken naar het front gaan. Zij brengen offers voor volk en vaderland!
"De belastingdienst int het geld dat het land draaiende houdt"
Uitbuiters zijn het die de burgers haten en boven de wet staan. Ze kunnen je kapot procederen zonder fraudebewijs, slaan klikverhalen op. Pek & veren voor die lui.
Shit, ik ondersteun ambtenaren met ICT. Als ze hard gaan werken om het warm te krijgen dan krijg ik het ook drukker.
maar kan je ook exponentieel meer declareren en dat is dan weer een voordeel bij het nadeel
De vraag is: zijn ambtenaren warmbloedig of koudbloedig?
De meesten koudbloedig.
De overheid is een onduidelijke en afstandelijke entiteit geworden. Haar intentie en reden voor bestaan, in dienst staan van de burger, is niet meer vanzelfsprekend. Onderdelen vertonen het gedrag van verwaande idioten van weleer.
Exact, de dagen dat ze er voor de burger zaten liggen ver achter ons. Er moet nu een apparatsjik in leven worden gehouden.
De campagnes van de Nederlandse overheid zijn de meest hilarische ter wereld.
Wist u dat een koudere thermostaat op kantoor een rechtstreeks gevolg is van het Patriarchaat? Vuile seksisten daar bij de Belastingdienst.
Kom je dat nu mansplainen???
Je went vanzelf aan lagere temperaturen. Met vloerverwarming is 16 graden ook nog goed te doen.
Er zijn onderzoeken dat onder de 18 slecht is voor de bloeddruk.
Ja dat zeiden ze ook in 1941 vlakbij Moskou.
@Wattman | 02-04-22 | 10:17:
Als de rest van je leven gericht is op comfort zou dat kunnen. Als je een actief (buiten)leven hebt lijkt me dat onmogelijk. De moderne mens in een notendop.
@JJMS | 02-04-22 | 10:19:
Zolang je wat beweegt lijkt het me geen probleem.
De Belastingdienst laat gelukkig nooit mensen in de kou staan.
Belastingdienst het fundament van de samenleving? Wat een hubris, misschien moeten ze eerst even problemen met Box 3 en toeslagenouders oplossen.
Simplistische opmerking, maar van een ezel te verwachten.
Ja, maar ik wil niet mijn onterecht ingehouden box3 geld uitgekeerd krijgen in kinderen.
@Lorejas | 02-04-22 | 10:15: Ik wil gewoon m'n geld terug. De dieven zijn nog aan het nadenken of mensen die geen bezwaar hebben gemaakt tegen de VRH ook recht hebben om hun geld terug te krijgen, terwijl de hoogste rechter heeft geoordeeld dat de VRH illegaal is. Alsof je steelt uit een winkel en vervolgens de schade niet hoeft te vergoeden omdat de winkelier zgn. niks doorhad.
@Diederik: eensch. Afkomen met dat geld wat ze van me gejat hebben.
Wat een gaaf land. Iedereen en onszelf in de kou zetten. Hollen de welvaart steeds verder uit waardoor werkelijk alles in dit land meer kost dan in de buurlanden. En dan twitteren ze dat ze het xpres koud hebben.. voor ons, voor elkaar.
Ik douche nog maar een kwartiertje per dag. We moeten allemaal wat bijdragen. Verder doe ik vaker de ramen dicht als ik stook.
Nee, dat doet u nu fout. U moet wel ventileren, want anders overvalt corona u als u de deur uitstapt om de vuilniszak of -bak aan de straatrand te zetten.
Van Rij weet helemaal niet hoe het is om een normaal werkende belastingbetalende burger te zijn. En dan zo’n popie jopie bericht eruit doen. Lul.
Maar we hebben wel de warme dankbaarheid van de EU dat we zoveel van dat geld aan ze afdragen.
ik ben blij met mijn nieuwbouw woning. Afgelopen winter is het nooit kouder geweest dan 18 graden in mijn woning (zonder verwarming aan). Af en toe even de kachel aan om op de 19 graden te komen. Dus die extra hoge gasprijs kan ik wel lijden.
Ik blij met mijn jaren 30 hoekwoning waarbij hetzelfde het geval is.
Volgens het energiebedrijf heb ik een gasverbruik gelijk aan die van een flatwoning. En aan die 19 graden was ik altijd al gewend, begrijp niet dat veel mensen zelfs 21 graden te koud vinden.
Alleen de elektriciteitsrekening is wat hoger maar dat wijt ik aan het de hele dag F5'en op GS.
Ik woon tussen twee bejaarde stellen in.
Gelukkig stijgen de prijzen voor stroom niet...
Goed gedaan en wees blij dat je onlangs alles nog wel gewoon een gasaansluiting hebt. Je wilt ook niet afhankelijk zijn van alleen elektra. Want ook dat kan fors duurder gemaakt worden en dan ben je de lul want geen alternatief. Plus het ongemak bij stroomuitval. Het gasfornuis kun je nog laten branden met een aansteker of lucifer.
WIj hebben hem al jaren op 20 ipv 21 waar die kantoren op gestaan hebben zo te zien, dus ik heb mijn deel al gedaan.
Is dit trouwens alles wat de overheid kan bedenken? SMH. Meer boren Noordzee, Wadden, ga fracken en gooi Groningen verder open (en repareer scheuren).
Minder mensen = minder gasverbruik. Minder Co2. Minder stikstof. Minder druk op de woningmarkt. Minder druk op zorg. Minder integratieproblemetiek. En nog heel veel minder. Minder belastingopbrengsten zal het echter niet zijn want de groei van de NL bevolking bestaat nagenoeg alleen uit geimporteerde netto ontvangers.
Minder minder minder is dus best een goed uitgangspunt maar een minder hoge temperatuur op de thermostaat is wat te beperkt gedacht inderdaad.
Uhhhh wat dacht je van die belachelijke belastingdruk van 60-70% op energie verminderen?
@_pacman_ | 02-04-22 | 10:15: Hoe stel je je dat voor, minder mensen? Een kind politiek? Draconische boetes op tweede kind? Verplichte euthanasie?
@TheBigKirth | 02-04-22 | 11:01:
Radicale stop op import. En na 5 jaar kijken of het thuisland van de geimporteerde weer veilig is en dan kunnen die ook weer naar huis.
@TheBigKirth | 02-04-22 | 11:01: Wat denk je zelf? Het Deense model: geen asieleisers uit Afrika en het Midden-Oosten meer toelaten die meerdere veilige landen doorkruisen om in de landen met de hoogste uitkeringen asiel aan te vragen. Sowieso geen toegang tot de verzorgingsstaat in de eerste jaren van verblijf, je hebt er dan namelijk ook nog helemaal niets aan bijgedragen. Door deze 2 maatregelen van gezond verstand hebben de Denen geen last meer van massa immigratie van netto ontvangers. Het kan dus wél. Verder na afloop van de oorlog weer naar huis. Dat geldt nu bijvoorbeeld ook voor Syriërs: die moeten terug en hun land weer opbouwen. In het Midden Oosten vangen ze ook geen Oekraïners op en ze geven ook geen geld.
Ik zie het er nog van komen dat onze overheid (uiteraard dankzij dure externe adviseurs) met het plan komen om bij de krimpende groep werkende langs te gaan om ter plaatse metingen uit te voeren en het gas te 'proeven'.
Voor elke halve graad boven de 15 graden wordt direct een 'schikking' uitgeschreven, als uit de proef blijkt dat u Russisch gas blijkt te gebruiken volgen draconische maatregelen.
Uiteraard om u te helpen.
Die tweet van Jos, hij had nog gunstige tarieven lees ik... Zijn jaarrekening van 2200 euro zit met de nieuwe variabele tarieven op 5000 tot 6000 euro schat ik zo.
Is niet geheel onrealistisch; gister ging bij een kennis de prijs voor gas van rond de 80 cent naar €2,50.
Onverkoopbaar maar wat kan je er aan doen?
"Steamy window, coming the from body heat"..
Laat dat maar aan de guurders over....
De brutaliteit om de Belastingdienst het fundament van de samenleving te noemen. Hoe schoffeer ik de burger? We kunnen niet zonder? Flikker toch op man. Kijk eerst eens naar wat je allemaal verkloot en kijk dan eens naar waar het geld naar toe gaat. En ga dan eens gepaste maatregelen nemen om kosten te besparen. En geen newspeak met ombuigen en bezuinigen, maar daadwerkelijk kosten schrappen en alleen de noodzakelijke dingen centraal regelen. Laat de rest dan aan de burger over. Maar oh nee dat kan niet want dan is er geen controle meer op die burger en dat moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen. Bah.
TIP 7: Emigreer naar een warm land!
Niet ironisch een steeds relevanter advies.
19 graden is ontzettend koud?
Dat is een f*cking luxury.
Als je je bevolking pisnijdig wil hebben zijn ze goed bezig.
Stel je niet zo aan man. Als je al pisnijdig moet worden over de temperatuur in het kantoor van de Belastingdienst dan ben je nog wel even bezig.
@_pacman_ | 02-04-22 | 10:10: en alsof er maar één kantoor is...
Wel hier gelijk campagne over, maar tijdens corona over je gezondheid, ho maar
De belastingdienst int het geld wat ons land draaiende houdt?
De belofte om goede dingen te doen met geld legitimeert geen roof. Geld nemen van iemand die daar geen toestemming voor geeft noemen we roof. Of er moet een contract bestaan. Als dat bestaat, zou ik dat eens mogen zien? Eens kijken of mijn handtekening eronder staat, anders in het geen contract hé?
Je kunt gemoedsbezwaarder worden. Dan hoef je in elk geval niet de verplichte werknemersverzekeringen te betalen.
Niet piepen dat je er dan ook geen gebruik van kan maken
@Roos | 02-04-22 | 10:10: Ik zeg alleen maar dat inkomstenbelasting roof is, meer niet.
De contracten met de overheid blijken zeer eenzijdig te zijn. In ruil voor het geld van de belastingbetaler heeft u geen leger, geen goed politiekorps, onderwijs ver onder de maat, te weinig geld in de zorg en zo kan ik nog wel even doorgaan.
@keestelpro graag een playlist met nummers van 5 minuten
Dat dan wel op een PC in de woonkamer afspelen, want die draagt bij aan de verwarming.
Kudos
Eens!
Er zijn teveel afhankelijken, mensen die vinden dat iemand anders financieel voor hun moet zorgen want zij zijn zielig, arm, dom, allochtoon, ziek, pechgeval, lui of een combinatie van dat alles.
Dat alles kost geld. Heel veel geld.
Je vergeet 'politicus'
Radio NPO dos...
Vanaf vandaag een campagne hoe zo min mogelijk Russisch gas te gebruiken...
Hup isolatie...!!!!
Wel fijn van Twitter-Jos dat ie ons even de gasrekening uitlegt.
@Lorejas | 02-04-22 | 10:12: Wat Jos doet, had de leverancier al veel eerder moeten doen: transparant zijn over de kosten.
Hoe veel mensen hebben geen idee hoeveel er eigenlijk afgedragen wordt?
Stel dat je bij elke factuur leest:
Van het totaal bedrag van €### gaat €## naar de overheid.
Niet met percentages, er zijn te veel mensen die dat al niet snappen, gewoon keiharde bedragen.
@EEnzame SchizofrEEN | 02-04-22 | 10:16: Dat staat al jaren op de rekening. Vorig jaar betaalde men 80 cent voor een kuub waarvan 23 cent voor het gas zelf de rest is belasting, netbeheerkosten die ook alleen maar meer worden. etc.
@Lorejas | 02-04-22 | 10:12:
Jos Verbeek is reaguurder alhier van zo goed als het eerste uur he!
Thermostaat lager? net boven de plint? scheelt dat zoveel?
Haha iets voor de Belgen
Je kunt hem beter hoger zetten. Warme lucht stijgt immers op.
Beste overheid,
Bij ons staat overdag de thermostaat op 15 graden.
's nachts staat het uit.
Wist u dat al?
Met vriendelijke groet,
De werkende minima in uw land.
(als we thuis zijn)
Wist niet wat ik hoorde, 21°C, bij ons ook op 16 graden.
Schandalig. Nu gaan de parttimers(vrouwen) die bij de BD "werken" helemaal nooit meer naar kantoor. Behalve als ze last van opvliegers hebben. En die wil je dan juist weer niet aan je buro zien.
4x stom
Als je dan belt hoor je het kroost krijsen op de achtergrond.
Lekker professioneel.
@Roos | 02-04-22 | 10:11: 5x
@de Jager59 | 02-04-22 | 10:15: ik tel 4 stellingen in de tegel
REAGEER OOK