Geen gasnoodplan, wel oproep tot korter douchen
Of u de thermostaat ff op 15 wilt zetten
Social
Landgenoten. Het gaat slecht, maar verder gaat het slecht met de energiezekerheid. Het GASNOODPLAN hoeft (nog) niet in werking. Maar uw overheid komt vanaf dit weekend met een campagne om de verwarming lager te zetten, 's ochtends een klets koud water tegen uw kokosnoot te keilen, nog maar 1 x per week te douchen (met zo'n zandlopertje van 1 minuut). Nog maarr 1 x per maand in bad te gaan, en als het kan met het hele gezin + evt. Oekraïeners, bij een watertemperatuur van 25 graden max (wordt gecontroleerd door de 5000 BOA's die niets meer te doen hebben -red.) En tot slot, vergeet die frikandellen van de Dirk... support your local snackbar, die hebben het ook zwaar.
En koop een houtkachel, groetjes Pritt
Reaguursels
InloggenWat ook helpt is dat hoe meer gas je verbruikt hoe minder energiebelasting en opslag duurzame energie je hoeft te betalen, de groot verbruikers lachen zich rot en de kleinverbruikers betalen de hoofdprijs. Knettergek systeem.
Deskundigen waarschuwen al zeker 10 - 15 jaar dat we het met molens en panelen niet gaan redden als we kolen, gas en olie willen uitfaseren zonder kernenergie in te zetten.
Inmiddels buigen wij deemoedig het hoofd, aangezien 4 kabinetten Rutte alles hebben gedaan wat nodig was om Nederlandse burgers leveringszekerheid en betaalbare energie te garanderen .. toch?
Als ik me een beetje concentreer kan het zondagochtendnummertjeonderdedouche wel ingekort worden tot drie minuten.
Dat scheelt dan toch weer iets…
Gaan ze in Den Haag in de regeringsgebouwen ook de verwarming laag zetten en met dikke truien aan lopen? Ik denk het niet, dat mag het gepeupel doen. Zij hebben, net als die partijgebouwen, geen verwarming met warmtepompjes en andere onzin, nee, dat mag de burger doen.....
Mijn gezin deze week maar 5m3 gebruikt. Ik ben de grootste vijand voor gasleveranciers!
Heeft u nog gas ja?
Hier een vrouw en 2 dochters. Ga zelf maar even vragen of ze korter willen douchen. Zet ‘m op!
„Met je vrouw onder de douche stap om ze het te vragen…”
Had de verwarming op 14,5 C en een electrische deken. Het went. Met zulke gasprijzen heb je niet veel keus.
Je kan een houtkachel in je woning tiefen en gaan stoken op hout...
De snijbloemen staan er nog altijd warmpjes bij.
Diezelfde overheid die de gasvoorraad aan de markt heeft overgelaten?
Diezelfde overheid die met z'n gereutel over groene stroom de oude schoenen heeft weggedaan voordat er nieuwe gekocht waren?
Een brugklasser had al aan kunnen zien komen dat onszelf afhankelijk maken van Russisch gas, tijdens een overhaaste 'groene transitie' een heel slecht plan was.
Pomp Groningen maar leeg. Met de huidige gasprijzen zit er ineens een aantal miljard extra in de grond, waar je heel royaal van kan vergoeden.
Hebben we meteen een oplossing voor alle bouwbedrijven die nu vanwege stikstof geen reet mogen doen.
regeren is vooruitzien, dit had niemand zien aankomen zeker #facepalm
Ik doe mee en ben al weken niet in bad of onder de douche geweest. Dat gaat best. Je ruikt daar niets van. En je hebt heel veel ruimte in de trein.
Laat uw begeleider dat maar niet horen!
@Veepert | 30-03-22 | 22:37: Hij is de begeleider.........
De thermostaat staat hier al een tijd op 17,5C. En de drie open haarden die laat ik nog lekker uit, ga de buren pas laten meeroken als er geen gas meer is
Intussen verkopen we het merendeel van ons gas voor n habbekrats aan Italië en kopenwe nog steeds duur in in Rusland. Sinds begin jaren 70 hebben we itslietzo met 400. Miljard gesponsord.
Moeilijk.moeilijk punt. Maar die 400 miljard was anders dus in de Sovjet Unie cequ Rusland terechtgekomen. Dat is ook geen heel wenselijk scenario. Die gasdeal heeft t westen misschien wel gered.
Top idee! Als iedereen korter gaat douchen kan ik wat langer. B.v.d. *thermostaat hoger zetten doet*
In plaats van 1.5 meter afstand zullen ze binnenkort wel op 1.5 graad kouder gaan handhaven. Uitgerust met warmtebeeldcamera wordt er dan door de wijk gepatrouilleerd. Onder het mom van we moeten samen dit probleem oplossen. Draai de gaskraan naar het buitenland gewoon dicht en ga dat Gronings gas zelf gebruiken.
Met het nieuwe douchen blijven de mensen vanzelf op 1.5m
Straks mag je douchen op de bon.
Door de luiheid en lamlendigheid van de smerige leugenachtige Europese politici moet de Nederlandse bevolking veel meer geld betalen voor gas en elektriciteit en nu ook nog minder gaan douchen e.d.
Als die lamlendige politici sneller hadden gereageerd en de bevolking niet belogen en bedrogen, was alles veel beter geweest dan nu.
Het komt niet alleen door die oorlog, maar meer door de lamlendigheid van die leugenaar Mark Rutte en zijn smerige aanhang.
En nu een keer diep adem halen
Niet in oplossingen denken maar in restricties. Dat lijkt wel ons kabinet.
En hetzelfde als bij de covid regels. Doe het lekker toch niet!
Douchen en koken bepalen slechts een fractie van ons gasverbruik, Wie gas wil besparen, moet naar de verwarming kijken, daar valt de grote winst te halen.
Eensch, vandaag maar eens een convector kacheltje besteld voor de koude dagen. Nog 2 dagen te testen of dat bevalt. Electra is een stuk goedkoper.
Klopt. Ik douche erg lang, dat kost geregeld iets meer dan een euro. Maar een verwarming die constant aanslaat, al is het op twintig graden, kost 0.50 cent per uur.
Tata verbrandt in 1 uur evenveel gas als heel Amsterdam in 1 jaar. Ja, die 30 seconden korter douchen gaat het verschil maken!
bintang | 30-03-22 | 19:16 |
Precies! Het wordt eens tijd dat 'de mense' een goede trui aantrekken i.p.v in hun T-shirt op de bank te hangen als het koud gaat voelen.
@_pacman_ | 30-03-22 | 19:53: niet zeuren over Tata. Die maakt metaal voor uw bagnole.
Sommigen stoken echt voor de piloten. Ik begrijp niet waarom energiezuinigheid geen rechts thema is. Als je een hekel hebt aan vreemde landen, waarom wil je dan zo graag hun olie en gas?
Ik moest maar liefst twee weken wachten tot de garagist een keertje tijd had, maar morgen krijg ik eindelijk weer mijn zomerbanden.
En dan gaat het sneeuwen xD
Ik heb last van ongewenste besparingen. Sinds maanden een prachtige nieuwe thermostaatkraan met bijpassend doucheset.
Nieuwer, duurder, dus meer. Dacht ik, want er komt (lijkt het) minder water uit met minder kracht. En wat nu heet is, was voorheen gewoon lekker warm, terwijl ik bewust niet voor de eco variant heb gekozen. Ellende.
Joh, die nieuwe eco meuk doet alles behalve wat het moet doen. Lauwe straaltjes en niet verder mengen dan warm.
Je kunt als het goed is een dopje uit de slang halen voor een hardere straal.
Anders naar de kringloop voor een tweedehands.
Alles wat zich verkoopt als zijnde 'eco' is gewoon rotzooi dat niet goed werkt. Eco afwasmiddel, eco wc papier, het is het allemaal net niet.
De kool óf de geit. Maar niet allebei.
Kraantje Groningen moest dicht voor de deug, kolencentrales moesten dicht (ook voor de deug) en we moesten alles halen uit wind en zon want vaag gelul over “goed voorbeeld”, “koploper” en “anders verzuipen we”. Oké, uiteindelijk halen we slechts een schamele 3.5% energie uit deugbronnen als wind en zon, maar het verschil konden we altijd nog goedmaken met gas van Ome Poetin. Nou, effe niet dus.
Laten we niet doen alsof deze energiecrisis ons is overkomen. Ons leiderschap is verdwaald geraakt in wensdromen, gezapigheid en onzin van dat boze pubertje Greta. De zeespiegel stijgt niet, onze gasrekening wél, en onze welvaart, die daalt.
Uitstekend samengevat.
Nu nog een plan om voorgoed van dat kartelgajes af te komen.
Ons leiderschap moest de oren laten hangen naar dat takkewijf van Urgenda en die l*l van een vollebroek die nog steeds de grand prix wil laten verbieden.
@L. Vis | 30-03-22 | 19:03: anders stemmen?
Eigenlijk hebben we dus gewoon best wel een stukje kut leiderschap aan de haak geslagen?!
Maar wat is Nederlands leiderschap, die Rutte is een regent van Brussel en dat hij ooit eens is geboren in Den Haag wil niet zeggen dat die natte windvlek DE leider van de Nederlanders is.
Want wat heeft die lamzak nu eigenlijk voor Nederland gedaan, noem eens een 5 zaken waarin hij het goed doet voor de Nederlanders?
Knap als dat lukt, daar tegenover staan dan de lange reeks met leugens en clusterfucks, en die liberale kwal maar lachen...
Zie je die kop van Jetten nog met zijn arrogante duim omhoog, op de foto voor de Hemweg(kolen)centrale? "Wij halen hem weg" was de slogan. Dag werk, dag banen, dag energievoorziening. En die soepkip heeft nu een berg van 35 miljard om uit te geven aan zijn hobby's, als minister ook nog eens. Hoe treurig wil je het hebben.
Dit krijg je met al dat dom gelul over energietransitie. Men forceert om over te stappen op zon en wind, zonder stil te staan bij het feit dat dergelijke bronnen nog bij lange na niet betrouwbaar en rendabel zijn. Maar ondertussen gooien we alles wat we hebben al weg, en hopen we dat de oplossing zo vanzelf wel gevonden wordt. Zulke uitvindingen laten zich niet op commando uitvinden. Dat kost gewoon tijd, als het überhaupt al mogelijk is.
Ik ga de helft van mijn woonkamer ombouwen naar datacenter. Meta mag het gratis gebruiken, excl. stroomkosten.
In je kelder laten zetten, vloerverwarming is hip.
Het gaat weer stinken in Nederland.
Zoals de japanners ten tijde van eiland Decima zeiden: volg de vliegen, dan weet je waar de nederlanders zitten.
Ik wacht gewoon tot het flink regent, dan zeep ik me in ga buiten douchen. Lekker voordelig.
Douche gewoon op de zaak, ook voordelig én betaald worden. Dubbel win
Zeepsop mag niet in het straatriool. Het is dan ook verboten uw auto op straat te wassen volgens het APV. De overheid heeft dit plan van u de nek al omgedraaid.
Kunstmatige schaarste vooral mogelijk gemaakt door uw overheid. Wat bezielt die lui in godsnaam.
Zoveel mogelijk mensen in de armoede helpen dat men geen kant meer op kan om nog maar iets van kritiek te leveren.
Als je je zorgen moet maken hoe je nog het hoofd boven water moet houden heb je geen tijd voor andere zaken.
Moderne slaven die leven van rekening tot rekening...
@DeKees | 30-03-22 | 18:57: Ja maar de luitjes willen het graag. Decennia lang al stemmen ze op partijen die ze arm houden.
Het ene moment kunnen ze niks, het volgende moment zijn ze verantwoordelijk voor wereldwijde schaarste. Wat is het nou?
@Zapata10 | 30-03-22 | 19:08: Pas maar op dat die verkiezingen 100% digitaal worden, dan kom je nooit meer van ze af.
@Klaas_de_Waal | 30-03-22 | 19:20:
Bewust de boel verkloten en niks doen voor de eigen bevolking is wat anders dan bewust beleid uitvoeren tegen de eigen bevolking
@BadPatNL | 30-03-22 | 19:22: alsof ze nu nog niet frauderen, zeker? Hoe kan dat toch dat zo'n prutspartij een "gratis" miljoen krijgt vóór de verkiezingen, en dan ineens een flinke zetelwinst boekt? Kijk nergens meer van op. Pas was er wéér zo'n propagandafilm op tv over die blonde heks, nee daar zitten we voorlopig mee opgescheept totdat ze ons volledig aan Brussel heeft uitgeleverd. Dan zit zij daar plotseling ook. Goh.
Een procent of 20 van de energie gas/licht wordt door particulieren verbruikt.
Gooi 80 % v/d kassen dicht, export van allerlei paprika/tomaten dingen en een giga energie verbruik, dan missen een paar Westland figuren inkomsten, so what. Compenseren die lui zijn we gelijk van dat oost blokkers en gezeur over een arbeidsprobleem af.
Platgooien die kassen en huizen op zetten is de derde vlieg in 1 klap.
Die huizen zullen dan ook wel vol vliegen gaan zitten.
Huizen? Graan hoor je te bedoelen, en die huis opeisers gaan maar naar huis in hun thuisland, indien veilig.
Die kassen gaan we nog hard nodig hebben voor ons voedsel. Beter stoppen we met het kweken van snijbloemen en dat soort meuk. Hier in het Westland staan er enorm veel kassen vol met bloemen. Kost gigantisch veel energie en dient geen doel. Dat bosje bloemen dat het maar een weekje uithoud, dat hebben we echt niet nodig.
Huizen bouwen om nog meer vluchtelingen te importeren. Dan voor naast gas ook voor voedsel van 3e wereld landen afhankelijk zijn. U stemt zeker in het linkse spectrum?
Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm.....................
Tijd om ook de grootkledingbezitter aan te pakken. Iedere dag een andere broek aan? Dat kan ook wel een maand met een broek en een week met een hemd. Wasmachines gebruiken veel stroom dus tweede Kamerleden geef het goede voorbeeld zelf maar.
Nou kan het in NL bijna niet anders maar afhankelijk zijn van de overheid en/of z'n netwerken voor je energie levering is wat het woord al zegt; "afhankelijk" zijn, oftewel Rutten en Kaag hebben jullie bij je ballen, succes er mee maar misschien is het een idee toch te proberen wat minder afhankelijk van die overheid te worden, je weet maar nooit.
De grootste angst van de gemiddelde reaguurder is kennelijk niet meer ongebreideld te kunnen stoken en lekker lang kunnen douchen. Dat wordt nog wat de komende 10 jaar, want ik voorspel dat voorlopig wel even uit is met de pret...
De papsmoelengeneratie.
@Bigi Bana Boy | 30-03-22 | 18:29: ik krijg net door dat ze geen pap willen maar granola in havermelk
Uitgesloten. Ze bekijken het maar. Dat heilige geloof in derderangsenergie-voorzieningen als zon en wind gaan ze direct in hun smoel terugkrijgen. Wie niet wil horen moet maar voelen.
Ja, maar tot hoeveel ellende gaat deze linkse hobby weer leiden? Het is altijd hetzelfde op links: ze willen en beloven hemel op aarde en eindigen ermee van alles kapot te maken. Triest (vooral dat stemmers er iedere keer weer intuinen).
Die kant gaat het op ja.
Ik douche iedere ochtend minstens een kwartier en ik blijf dat doen. Flikker toch op met dat gezeik.
En dan gaat u toch vies in bed, of heeft u altijd nachtdienst?
@uisge baugh | 30-03-22 | 18:38: ook als je schoon in bed stapt, creëer je een cultuurtje met de meest rare beestjes in dat nest.
Deze crisis is veroorzaakt door een groene maffia die een OPEC waardig land de energie-armoe heeft ingeronseld.
Het is niet alleen de groene maffia. Het is ook het lamentabel optreden tegen de Groningse aardbevingsslachtoffers.
@Shoarmamasutra | 30-03-22 | 21:31: Echte aardbevingsslachtoffers zijn in de minderheid, de meeste zijn profiteurs. (Ja, ik ben ook een profiteur, immers ik zou een dief zijn van de eigen portemonnee wanneer ik de mogelijkheid niet aangrijp)
Maar in perioden als afgelopen week met zon en 17 graden, zal wel gierig zijn maar de kachel gaat in de avond pas ff aan.
Ik vertrouw aanbevelingen van de Nederlandse en EU overheid net zo min als die van tweedehands autohandelaars.
Ik heb hier geeneens verwarming, maar ik woon ook niet in NL, dat scheelt, veel.
Probeer het nou gewoon toch maar.
Airco kost ook stroom...
Zegt de regering eens iets verstandig (probeer een beetje zuiniger te zijn met energie) zullen veel reaguurders het wel weer niet goed vinden.
Wat is er mis om zuinig om te gaan met energie ? We weten toch allang dat dat een goede zaak is (totdat we iets verzinnen wat onbeperkt energie geeft).
Iets minder mensen op de wereld zou ook wel helpen.
Cognitieve dissonantie. Als je de harde werkelijkheid niet aan kan, dan verzin je een alternatieve werkelijkheid die je wel aan kan. Of je ontkent het onderliggende probleem. Bekend menselijk coping mechanisme en je ziet het overal om je heen, vooral ook in de 2e kamer sinds een aantal jaren. Beetje zielig eigenlijk wel.
Kun je de spaarlamp nog herinneren? Iedereen moest er aan want dan kon je geld besparen. Kijk eens waar we nu zijn en wat het kost.
@Bigi Bana Boy | 30-03-22 | 18:24: ?????? Jij bent zeker heel geleerd !
@Peerke Poep | 30-03-22 | 19:00: Ik heb wel het eea opgestoken in mijn school//studietijd.
@NLgaatnaardeklote | 30-03-22 | 18:27: In their defence: je spendeert wel minder tijd van je leven met lampen wisselen.
Komt u nu eerst maar eens achter uw telefoon/tablet/computer vandaan en zet uw modem uit. Die kost al snel zoveel energie als een constant brandende 60 watt gloeilamp.
Het antwoord: nee, dat doen wij als burgers niet. Deze duurbetaalde overheid heeft een zorgplicht en voor wat betreft gas een leveringsplicht. Zorg maar dat je de voorraden op peil krijgt in plaats van jullie falen op de burgers af te wentelen.
Precies dit.
Typisch de houding van een gemiddelde populist. De overheid mag zich nergens mee bemoeien, mij niks opleggen, mij niks vertellen en mij negens toe verplichten, maar als het even tegen zit moeten ze mij wel met alles helpen. Weg met de overheid, behalve als ze mijn shit moeten oplossen.
@Bigi Bana Boy | 30-03-22 | 18:26: hoi Jesse!
Wat? een overheid die in dienst staat van de burger? Dat is eerder andersom. Zolang ze in Den Haag maar zakken kunnen vullen.
@Bigi Bana Boy | 30-03-22 | 18:26:
Tja, daar betalen we belasting voor. Als ze niet aan hun verplichtingen voldoen is het contractbreuk. Daarbij dienen wij niet de overheid maar dient zij het volk.
Geen vleestaks, wel oproep minder vlees te eten.
In België kregen we een oproep om slechts 2 keer per dag frieten te eten, en vanaf nu de ontbijtfrieten over te slaan.
Dat is niet moeilijk, want de frituurolie is op, en zelfs de mayonaise wordt een pak duurder dank zij Dhr. P. uit M.
Dat is hoe patatje oorlog is ontstaan. Door Mayoschaarste moest bijgemengd worden met pindasaus.
@flame_me | 30-03-22 | 18:20: Het tekort aan frituurolie drijft ons tot wanhoop. En we kunnen hier niet eens naar een psychiater, want in België zijn geen psychiaters. Als we die hadden, dan was het alsof we ijs verkochten op de Noordpool.
@Nonkel Frituur | 30-03-22 | 18:37: jullie hebben Goedele Liekens toch? Daar keek uh luisterde ik vroeger ademloos naar
Ben al van het gas af.
Eet al geen vlees meer.
Electriciteit is ook al afgesloten
Dus ik deug enorm.
Maar ja, ik ben dan ook al jaren geen mens meer.
Maar u bent wel woke. Ook wat waard.
Wat een gepruts, niks noodplan Pandemie, niks noodplan hoge brandstofprijzen, niks noodplan hoge voedselprijzen... gelukkig wel een plan voor uitgeprocedeerde asielzoekers en hoe ze hier zo snel mogelijk het land te krijgen ... ik heb mijn noodplan al klaar 2022 geen belasting betalen ... shit dat gaat automatisch
Hoe krijg ik in godsnaam m'n koelkast op 17 graden dan?
Met een gradenboog.
Ah, dank u!
Ik denk dat de verwarming hier al drie weken niet aan geweest is. Het was toch prachtig weer?
Ik zal vast niet de enige zijn bij wie dat zo is, dus die tekorten zullen best meevallen.
De industrie verbruikt 80% van al het gas, en die draaien gewoon door (ook als jij stinkt).
Het kabinet heroverweegt de introductie van het douchemuntje voor bij de mensen thuis.
Dat als de toegestane tijd op is de douche automatisch uitschakelt.
Bij voorkeur als net al je haar vol zit met shampoo.
Begin eerst maar eens met die CO2 uitstootrechten weer te verlagen.
Lol. 2022....en dit is waar ze mee aankomen.
Wat een politieke armoede.
Rare 1 april grap van het kabinet?
Dit hele kabinet is één grote grap. Elke dag weer.
@Cor Netto | 30-03-22 | 18:00:
Inmiddels deze coalitie wel ja! :D
Ik heb de mazzel dat ik nog voor €0.75 per kuub gas afneem en dit contract pas medio volgend jaar afloopt.
Dus ja, kacheltje hoog en lekker lang douchen.
gewoon nu heel veel gas afnemen en dan in flessen bewaren of in een grote ballon, dan ben je straks spekkoper!!!!1
@small_town_dude | 30-03-22 | 18:01: ik zit erover na te denken om mijn buren gas te leveren voor €1,30 per kuub. Even een leiding door de muur en een teller er tussen en cashen maar.
Ik heb een gat in de afvoer gemaakt en nu douche ik met het douchewater van de bovenburen, aanrader.
Nu maar hopen dat zij niet onder de douche pissen om zo toiletwater te besparen.
Dan word het een "golden shower" voor je.
Een voorbode van overbevolking en tekorten van alles. Dit is een mooie pilot hoe we omgaan met schaarste. Back to basic, weg met het kapitalisme!
Gooi eerst die eindeloze glazen paleizen met hun gasverslindende overbodige productie van exotische vruchten, groenten en bloemetjes maar richting zuid Spanje. Leg desnoods een overbodige gasleiding met stront en regenwater naar zuid spanje aan. Win win.
Ik heb thuis ook een slimme meter, hij is altijd precies 100 centimeter. Hoe hij het doet? Al sla je me dood.
Nice one
Nou, zo'n kuub gas (m3) is 1 meter hoog, 1 meter breed en 1 meter lang.
Mijn logeetjes krijgen sinds dit hele gebeuren alleen nog maar golden showers. Kost niks.
U heeft een grote blaas?
Oekraïnse dames onderdak gegeven.? Egoïstisch hoor
@Worstdag | 30-03-22 | 17:52: ik ben linda de mol niet
Ik heb mijn thermostaat al maanden op 16 graden staan, en het is niet echt koud in huis.
Maar heb niet de illusie dat dit ons als burger wat oplevert, want minder gas verkopen en leveren betekend dat de gasleveranciers de prijs verhogen om de van te voren geprognotiseerde winst te behalen. Hoe minder je gebruikt, des te duurder het gas wordt.
Daarom moet je ook de thermostaat op 26 graden zetten.
Verschil tussen echt niet koud en niet echt koud is hoeveel graden??
Ik heb hem al maanden op 23 graden staan.
Daarom zet uk de thermostaat altijd op 30 als ik de deur uitga en pas weer op 29 als ik thuiskom. Wel de deuren en ramen openhouden anders is het geen doen.
Dus.
Overheid gaat niks doen. Er zal wel ergens een consultant een duurbetaald "noodplan" in elkaar flansen voor in de la, zodat ze in de kamer kunnen volhouden dat we goed voorbereid zijn. De beeldvorming is immers het belangrijkst.
Verder mogen we het zelf uitzoeken.
Yup, denk dat ik alles ga inzetten op jouw prognose...
Hoe hoog staat de thermostaat op de ministeries? Nu minimaal de helft thuis'werkt' kan die wel een paar graden lager.
Ik denk dat ze daar nu ook op de helft lager staan.
Tss, ik douche al jaren niet meer. En al die collega's die liepen te zeiken over de putlucht die ik verspreidde krijgen bij dezen de middelvinger. Ik ben een visionair.
Op een gegeven moment wordt de buitenste laag hard en dan ruik je de lagen eronder niet meer.
En die middelvinger rook ook al niet zo fris?
@Mr_Natural | 30-03-22 | 17:48: LOL
En dan te bedenken dat we in de 60er jaren het gas voor een grijpstuiver aan onze zuideuropese landen verkochten, alsof het nooit op kon. Zelfs 10 jaar geleden was ons gas in België goedkoper dan hier! Maar ja, daar genieten wij nu economisch ook van...... uhhhh.
Eh… we verkopen nog steeds aan Italie. Tot t op is zelfs. De exportkraan gaat niet dicht o.i.d. Bekende verhaal in Nederland toch?
De contracten met Italië zijn nog niet zo lang geleden verlengd. Het is heel moeilijk om daar meer informatie over te krijgen.
Gratis gas voor Italië
Ook werd de gasbel in het gebied ingezet voor geopolitieke zaken. Molenaar: "Italië kreeg van Nederland heel goedkoop, bijna gratis, gas geleverd. De reden daarachter was dat de Sovjet-Unie geen handelspartner mocht worden van een NAVO-land. Italië had gezegd te overwegen Russisch gas in te kopen. Nederland wilde dat vermijden."
Door verregaande incompetentie de natie in recordtijd blijvend in een tweedewereldland transformeren en dat trachten te verkopen als solidariteit, da's lef hebben. Straks nog bestuurlijke dwang richting gemeenten bij de opvang en huisvesting van vluchtelingen uit Oekraïne én de rest van de wereld en de bijbehorende democratische aftakeling wordt ook ingezet.
"en. Straks nog bestuurlijke dwang richting gemeenten bij de opvang en huisvesting van vluchtelingen uit Oekraïne" staat al op de agenda
Toch denk ik dat die incompetentie met de bevelen vanuit de EU te maken heeft.
@ChalinaRosa | 30-03-22 | 18:01: mwah misschien heeft het ook iets te maken met de dalende kwaliteit van het onderwijs? Zal dus niet beter worden in de toekomst.
Vul 1 tobbe met warm water en het hele gezin kan om de beurt in bad.
Back to the old days, toen iedereen gelukkig was.
Iedere dag lekker 5 minuten onder de rainshower, heerlijk. Ga maar fracken, boren in Waddenzee en Noordzee en draai Groningen weer open (maar repareer scheuren). Niks aan de hand.
Waarom zou je? Het Russische gas blijft wel vloeien.
Ik heb wel wat geleerd, het is eigenlijk ook wel logisch achteraf, maar ik wist helemaal niet dat die professionele frituurinstallaties op gas werken.
Een alternatieve vertaling is "stomme kutburger, minder gas verbruiken anders moeten wij straks gaan bijschieten om de rekeningen te betalen".
Ik was laatst op bezoek bij een kennis die inderdaad een nabij tropische temperatuur in huis had. Het tocht namelijk in haar huis en anders heeft ze het zo koud. Tsja ik vind daar wat van. Maar buiten dat. Is het niet gewoon goedkoper en effectiever om je huis goed te isoleren?
Wat maakt jou dat uit, 'we' hebben gas genoeg. Althans dat schreef je vanmiddag elders op GS. Enne isoleren kost geld, geld dat niet iedereen heeft of waar de huisjes melkers niet aan mee werken.
Ik heb vanmorgen 3 seconden gedoucht. Dat zal Poetin leren.
Wel het is nu afwachten wanneer de legionella golf aankomt
Ja inderdaad, krijgen we dat weer in de verpleeghuizen, gaat lekker zo met onze kwetsbare medemens.
Is er al een inval gedaan bij de diverse ministeries en andere overheidsinstanties hoe hoog de thermostaat daar wel niet staat?
Wel of niet?
Minder lang douchen doe ik niet aan, maar heb wel de thermostaat op 12 graden staan.
Same here. Bovendien komt de zomer eraan en douche ik dan weliswaar vaker maar ook kouder en korter.
Als je gewoon werkt hoeft de verwarming pas rond 18:00 uur aan voor een uur of 2. Ding broeit nog wel ff door. Je huis hoeft niet de hele dag op temperatuur te zijn. Scheelt enorm in de kosten..
Dus als je niet thuis bent, kan de verwarming lager?
Thanks man, goeie tip.
@snapal | 30-03-22 | 17:44: lager, nee gewoon uit.. Ken genoeg personen in het dorp die het gewoon op een graad of 17 laten staan.. Is het niet zo koud als ze thuis komen.. Van de zotten.
Een vloerverwarming werkt niet op deze manier…
De ramadan zou dit jaar ook verboden moeten worden: al die mensen die s nachts gaan leven kosten ook veel extra gas.
S nachts behoor je te slapen en de thermostaat op min 18 te zetten.
Niet alleen voor het gas. Zou ook behoorlijk schelen met het ziekteverzuim voor de verandering.
ik heb altijd een raam open in de slaapkamer en doe nooit de verwarming aan daar. Koud in de kamer warm onder de dekens.
Maak er een weekend van in plaats van een maand. Of voor mijn part elk weekend voor 4 weken. Een samenleving vraagt nu eenmaal van flexibiliteit en aanpassing aan nieuwe omstandigheden.
Sjonge jonge, in wat voor faalland zijn we terechtgekomen.
Zijn er al stinkende collega’s gesignaleerd?
Mevr. ENDP vindt het erg geil als ik een beetje lichaamsgeur heb dus ik ga maar één keer per maand onder de douche…
Eenmaal daags in de mond houdt de paal toch wel fris.
Beffen alsof je een cornetto met nootjes likt.
Ja maar al dat kaas tussen de tanden, getver.
Er kan nog wel een plakje af.
'Ja maar ik zit al bij m'n oksel.'
Een beetje zwembad verwarmen (12m lang, 5m breed, 1m diep) in de winter kost je zo'n 20.000 euro.
Waarom is het maar 1 meter diep? Wil je je nek breken als je erin duikt?
Beetje hetzelfde als met de mondkapjes: overheid wuift Corona bij aanvang weg en koopt geen mondkapjes om vervolgens te roepen dat die toch niet helpen.
Maar niemand denkt eraan om de watertemperatuur lager te zetten i.p.v. de thermostaat… Van 80 graden naar 60 graden is al snel een winst van 20-30 %. Nieuwbouwwoningen en goed geïsoleerde woningen met vloerverwarming kunnen de cv ketel nog lager zetten op 50 of zelfs 45 graden. Dat is even experimenteren. Graag gedaan.
Die van mij staat op 69 graden omdat dat geyl is.
Ik gebruik altijd het kookvocht van de aardappelen en de groente om te douchen, zo kom ik altijd fris gewassen aan tafel.
En ik om er thee van te zetten. Spruitjesthee is een aanrader.
Zojuist uw waardevolle tip direct uitgeprobeerd. U had er wel even bij kunnen vermelden het kookvocht eerst even af te laten koelen.
"Terug naar toen": dat (zoute) aardappelvocht gooiden huisvrouwen vroeger over hun stoepje. Daarna even de luiwagen (harde bezem) er overheen en voila, geen onkruid en altijd een schoon stoepje.
En geen obesitas en zo...
Bedoelen ze ze deze spot van Postbus 51 uit 1995? Wie zuinig doet, gaat geld besparen:
youtu.be/LhL7-Dk6kgM
“Wie zuinig doet, gaat betalen voor z’n spaargeld.”
@Ruimedenker | 30-03-22 | 17:31:
Daarom altijd héél voorzichtig zijn met het opvolgen van adviezen.... (sparen, slimme meter, etc.)
@Ruimedenker | 30-03-22 | 17:31: haha ja of wordt beschimpt door de generaties na hem dat ie rijk is geworden door te graaien en niets over laat voor de mensen na hem die de hele wereld over reizen en dagelijks hun eten kant en klaar bestellen.
Geen enkele politicus die nu oproept korter te douchen zal korter gaan douchen. Geen enkele.
Frans Timmermans moet steeds langer douchen om schoon te worden.
Zou Willempie nog altijd drie keer per dag douchen?
Dit is ook enkel gericht aan het proletariaat.
Do as I say, not as I do.
@Selassie | 30-03-22 | 17:31: die gaat 5inx in de week in een limonadebad heb ik gehoord. Zet ie ook een kroontje op. Zo eentje met blauw fluweel en gouden EU sterretjes erop.
Import van gas door EU stopzetten uit Rusland incoming...
Beste overheid.
De thermostaat staat al op 15 graden en douchen doen we 1x per week en koken doen we zoveel mogelijk vooruit.
Maar blijkbaar heeft u dat nog niet door.
Heeft u nog andere tips?
Stoppen met ademen meneer.
Waar blijven die gasbesparende douchekoppen?
Optyven. Omdat politici enige vorm van voortschrijdende inzicht missen, moeten wij maar beknibbelen. Dikke Arie, hier gaat de kachel niet lager en als ik nog korter douche kan ik het net zo goed helemaal niet meer doen.
Mark heeft het er vandaag met de president-elect van ZK ook nog over gehad. De president-elect van ZK leeft erg met ons mee.
Ik ga niet in de koud zitten, de thermostaat staat al heel de winter op 21 graden. Lekker warme voetjes door de vloerverwarming.
Bij jou dus altijd roflol..?
Heel de dag lmfao.
"het kabinet roept bedrijven en huishoudens wel op minder gas te gebruiken."
Dan verwacht ik zoiets te lezen bij de NOS en RTL, niet bij FrituurWereld punt nl (??!)
Binnenkort een oproep van de gasunie om minder zonnebloemolie te gebruiken.
Wel bijzonder dat ze pas zaterdag beginnen en niet vrijdag.
Ik stel voor om even een rondje langs de ministeries te doen om te kijken wat ze zelf aan energie verstoken.
Laten we maar beginnen methet ministerie van Jetten.
Daar gaan ze als het brood op is cake eten.
Ik riep een maand geleden al op om kerncentrales in Duitsland opnieuw op te starten, en degene die op de nominatie stonden uitgezet te worden, aan te laten.
Zo zijn we minder afhankelijk van Russische kolen, olie en gas.
Zo stoten we minder koolstofdioxide uit
Zo hebben we goedkopere energie (de meeste kosten zijn al gemaakt).
Kennelijk is snel schakelen niet aan onze politici besteed.
Rusland is altijd een betrouwbare leverancier geweest.
Helaas werken sancties (bijna) altijd twee kanten uit.
Hoe kan anders de schatkist weer gevuld worden?
Dat coronafonds heeft er flink ingehakt toch?
Ik schat zo dat het helemaal zou misgaan als men maar moest luisteren naar iedereen die wat te roepen heeft.
En het eventueel geproduceerde plutonium kan Duitsland dan mooi gebruiken voor de nieuwe defensiestrategie.
@Anymethyl | 30-03-22 | 17:29: Iedereen?!
1) www.faz.net/aktuell/politik/energiewe...
2) www.welt.de/wirtschaft/plus237203801/...
3) www.tagesschau.de/wirtschaft/technolo...
Gewoon elke Duitse serieuze publicatie.
Bovendien de veiligste energie. ourworldindata.org/grapher/death-rate...
Douchen met kernenergie, LOL!
*Jettenmodus uit*
Helemaal gelijk. Maar schakelen doen ze in Den Haag als dikke str*nt.
Dom gel*l altijd over kernenergie. Kijk even naar wat de risico's zijn van Tsjernobyl, zo veel jaar na het ongeluk. Of ga eerst even naar Fukushima. Hoe leefbaar het daar nog is, meer dan 10 jaar na het ongeluk. Kernenergie is een inherent onveilige energiebron want als het echt misgaat met de kerncentrale gaat het ook mis met alle veiligheidssystemen en koelsystemen.
@serieuzegast | 30-03-22 | 18:13:
Serieus gast?
De minister van klimaat, Rob Jetten, komt op mij over als iemand die meerdere keren per dag langdurig een warme douche neemt.
Jesse Klaver daarentegen zou mij niet verbazen als hij nog minder doucht dan Marieke Koekkoek.
Osdorpje, U is in de war met Ploumen !
@Hebbiehemookweer | 30-03-22 | 17:40:
Lilianne Ploumen doucht nog minder dan Marieke Koekkoek?
Slimme meters zijn toch op afstand dicht te zetten ???
Stroom en gas is ook voor de meter af te tappen.
Gewoon van de straatlantaarns aftappen.Je hebt dan alleen savonds spanning maar het is iets.
www.reuters.com/business/energy/russi...
Volgens Reuters komt er al geen gas meer door de pijp. Verder is er niets aan de hand hoor.
als laatste redmiddel kun je natuurlijk ook je huis in de fik steken,weet niet of de overheid daar aan gedacht heeft.
Een ̶s̶i̶g̶a̶a̶r̶ embargo uit eigen doos.
Ik las eerst bij GS dat de gasvoorraad niet genoeg aangevuld was door de kudtbedrijven die erover zouden gaan.
Vervolgens 3 weken later bij de MSM lees ik dat Gasprom een gasveld niet aangevuld had. En dat dat waarschijnlijk met opzet gedaan was, want oorlog en daarom een hogere prijs.
Gelukkig krijgen we binnenkort gas uit een land dat niet zo debiel oorlogzuchtig is.
'Ik las eerst bij GS dat de gasvoorraad niet genoeg aangevuld was door de kudtbedrijven die erover zouden gaan.'
Was opzet, de EU wilt dat voor de toekomst naar zich toe trekken want, meer EU.
@NLgaatnaardeklote | 30-03-22 | 17:23: is wel zo denk ik. Afhankelijker maken.
Gaat weer net zo voortvarend als met de wuflu. Hoelang is het nu al oorlog daar ?
Kunnen we niet met zn allen afspreken om allejezua veel gas te verstoken, gewoon om dat k$t kabinet te laten springen.
Eens
#lkdoemee
Alle overheidsgebouwen zijn uiteraard energieneutraal en staat de thermostaat ook op 17 graden overdag.losers
Overheidsgebouwen zijn nog nagenoeg leeg aangezien 95% thuis werkt. Worden overigens wel gewoon volledig verwarmd al die tijd.
Grappig. De nieuwsberichten over destijds de coronapas gingen ongeveer hetzelfde als het "gasnoodplan".
"Ja nee is niet nodig hoor als we ons allemaal maar aan de overheids adviezen houden :)"
En uiteindelijk drukte de overheid deze alsnog door met alle consequenties die we kennen en maakte de situatie alleen nog maar erger.
Dus ben benieuwd naar het volgende poppenspel.
En nogmaals: we exporteren ons Groningse gas nog steeds maximaal naar Italië en Duitsland (u dacht dat de gas baten uit Groningen voor ze NL bevolking was? Hahaha). Waarom sluiten we deze uit crisis overwegingen niet af om het gas ten goede te laten komen voor de NL bevolking?
Omdat dat wel erg natonalistisch is en we moeten niets hebben van extreem rechts/ bruine praktijken in dit land...
Buitenlanders eerst!
Tsja, contracten hè.
Wij pissen elkaar schoon in de douche om de wereld te redden.
Reaguurders revealed: Hallo meneer Paay.
En het asperge seizoen is begonnen. Heerlijk
@horsteknots | 30-03-22 | 17:19:
LOL!
Het EU domme ganzenbord.
U bent bij nummer 7.
www.newfinancialforum.nl/upload/16069...
26 graden, dat is serieus standje sambal, Pritt!
Ik douche nog maar 1 keer in de week, meer kan ik niet doen voor het milieu, maar m'n wietplanten hebben 24 uur per dag licht nodig, daar doe je niks aan.
Doe je toch iets verkeerd tenzij dat je wilt dat ze door het dak groeien.
En met het douchewater geeft U Uw planten weer water, en met vaker douchen zouden de wortels verzuipen.
Het kabinet heeft gefaald met het inkopen van gas. Het kabinet legt zijn tekortkoming bij de burgers neer. Verwarming op 17 graden. Dat zullen ze zelf heus niet doen.
De Botlek ligt vol gas. Met die voorraad kan voor een half jaar heel Noord Europa van gas worden voorzien. Dat valt dus wel mee met die misser.
Ah, weer een topic over gasprijzen. Kan iedereen met warmtepomp, zonnepanelen en/of langlopend contract weer even plempen hoe ontzettend lage kosten hij of zij heeft.
76 cent/m3, inclusief belastingen.
Graag gedaan.
Uhm, ik heb maandag 12 cent terug gehad en zondag 42 cent. Zaterdag was wat meer bewolkt en kostte stoken koken en douchen 62 cent.
En als je de enorme afschrijving van al dat spul meerekent? Pomp, panelen. Is toch snel 20k in 15 jaar
@2voor12 | 30-03-22 | 17:25: Lucht lucht, en zonnepanelen 10 k in 15 a 20 jaar. Besparing op jaarbasis 2500 Euro minimaal dus behoorlijk rendement op de investering.
@Zapata10 | 30-03-22 | 17:27: Mijn energierekening is ongeveer 1000 euro per jaar. Hoe komen jullie toch allemaal aan dat soort mallotige rekeningen dat je 2500 euro kunt *besparen*? En ik woon niet in een tiny house of zo. Doodnormale middenwoning van 100m2.
@Mbovenka | 30-03-22 | 19:33:
Warme mensen hoeven minder te stoken.
Je kan ook in een heel grote thermosfles gaan wonen.
Dan blijft de temperatuur stabiel zonder dat je hoeft bij te stoken.
Een tiny-house-thermosfles, meer hipster kan het niet worden.
luchtdicht, dan tocht de warmte minder snel weg. Helemaal vacuum is het best...
Ruimt ook lekker op en we doen wat aan het woonruimte tekort
Het wrange is altijd dat ik thuis mijn best wil doen om geen energie te verspillen, Niet alleen voor het geld, maar voor de bewustwording van de kinderen bijvoorbeeld, of gewoon omdat het zonde is van de energie. En tegelijk kom ik in vrijwel uitgestorven kantoorpanden waar op 10 verdiepingen ALLE lampen branden tot 22h. Mensen nemen de lift voor 1 etage, de verwarming en airco staan ALTIJD aan overal om een constante temperatuur te hebben. 'sWinters te warm en 's Zomers te koud. Zakken vol met koffiebekers weggeflikkerd ,nog steeds elke dag. Docking stations, muizen, monitors worden na twee jaar afgedankt. Dan schiet mijn 3 minuten douche niet echt op natuurlijk.
Houtkachel.doe.maar.niet.
Houtkachel.zegt.jammerdanmaartelaatikstaeral.
Had van de goedheiligman een paar sloffen kregen. Die zijn heel goed van pas gekomen.
Kunt u nu ook eens een keer uit de slof schieten.
Hier staat de verwarming nog steeds uit. Is de hele "winter" nog niet aan geweest, en voor die anderhalve sneeuwvlok morgen gaat ie ook niet aan. Ontvang over een paar maanden het betaalde voorschot 100% terug. Lekker spaarcentje.
Tenzij de energiemaatschappij waar je klant bent omvalt. Dan ben je het teveel betaalde voorschot ook kwijt. Die word dan dus niet meer terugbetaald/verrekend en mag je bij een andere maatschappij 3 x zoveel betalen.
@Hangtietsmurfin | 30-03-22 | 17:29:
Dat voorschot betaal ik niet aan de energiemaatschappij. Het zit in de bruto huur, dus dat betaal ik aan de woningcorporatie. Ik krijg keurig mijn geld terug hoor, don't you worry.
@Kameraansteker | 30-03-22 | 17:40: Ook daar steekt de woningbouw binnenkort een stokje voor, don't you worry.
@Hangtietsmurfin | 30-03-22 | 18:00:
Nee, uiteraard niet. Hè hè, denk eens na.
Huh kan het termijn bedrag al aanpassen naar beneden... Van 69 naar 54 euro..
Hier een voorstel van rattenval van 125 naar 82.
Wat een goed advies joh .. maar goed dat het creme-de-la-creme in DH zit, werkend vanuit het mantra "regeren is vooruit zien", anders zou het snel naargeestig & penibel worden. Menson, doe zoals ik en zat anderen: ga.daar.weg !
Zeg nie waar ik zit, want tis wel zo lekker rustig hier, en ik heb niet eens een kachel. Maar gun jezelf een leuk leven joh ..
De snackkot bij ons is nu meer dicht dan open.
Je kan geeneens meer voor 12.30 en na 20.00 meer wat kopen....
En op dinsdag is die helemaal dicht.
Ik douche sowieso niet elke dag. Nergens voor nodig. Is ook nog eens slecht voor de huid ook nog. Ik gebruik uiteraard wel vochtig toiletpapier. Dat druk ik zover mogelijk naar binnen. Wel vier keer achter elkaar ofzo.
Moet je doorslikken, houd je je handen schoon.
4x? Is het daar wel dik genoeg voor? Of leeft u voor de 'OEPS!'?
Bah
Leptob | 30-03-22 |
U bent genomineerd voor de Maarten van Rossum bokaal.
Leptob, waar komt het dan weer uit?
Zoals bij Hans Klok aan de bovenkant als een pakje kaarten?
@Leptob | 30-03-22 | 17:06
Als je de gevoelige delen - om het zo maar te zeggen - elke dag wast, dan hoef je zeker niet elke dag het hele lichaam ook te douchen. En zeker niet met zeep. Dat is inderdaad heel slecht voor de huid.
*alvast het huis even opwarmt naar 22 graden*
Het wilde bij mij niet kouder worden dan 20 graden, dus ik heb de airco maar aangezet.
Dat heb ik nu ook.
Of gewoon geen gas meer gebruiken. Dat kan ook. Met zonnepanelen dus ook gebruik elektra nihil. Wat wil een mens nog meer?
Zonder gas gaan ~3 miljard mensen dood.
ourworldindata.org/how-many-people-do...
nl.wikipedia.org/wiki/Haber-Boschproc...
@kapotte_stofzuiger | 30-03-22 | 17:12: Maar door al die mensjes gaan een heleboel dieren dood en die blijven dan leven. Tevens worden dan huizen heel goedkoop. Win win.
@kapotte_stofzuiger | 30-03-22 | 17:12:
Dat klinkt als een plan.
Minder douchen oké, dan ga ik wat vaker in bad.
Volgens Kees de Kort van BNR komt het energietekort en de daarbijhorende stijgende marktprijzen niet door de oorlog tussen Oekraïne en Rusland maar door de energietransitie,
www.bnr.nl/podcast/kees-de-kort/10471...
(1)107!
Klopt deels ook, die prijzen gingen voor de oorlog al flink omhoog en de prijzen blijven stijgen ondanks dat we nog net zoveel importeren als anders, ook uit Rusland.
Ja, dat is ook zo.
@NLgaatnaardeklote | 30-03-22 | 17:13: Nou, er wordt ruim meer en duurder gas geïmporteerd uit Rusland, voor iedereen te zien:
berthub.eu/gazmon/
@chefren | 30-03-22 | 18:39: We don't know the contracts and pricing details behind this flow of gas.
Weg met onze comfortabele welvaart!
Welvaart is dat iedereen warm stromend water heeft, en een douche. Elke dag een kwartier douchen neigt dan weer meer naar decadentie. Of je hebt gewoon een echt smerige baan dat je de stront van je lijf moet schrobben.
@small_town_dude | 30-03-22 | 17:04: welvaart is kunnen douchen als dat nodig is. Armoede is douchen volgens de kalender.
Welvaart is dat je kunt douchen met drinkwater.
@Bakkeleures | 30-03-22 | 17:14:
Of baden in ezelinnenmelk.
@Bakkeleures | 30-03-22 | 17:14: lekker heh!
@Bakkeleures | 30-03-22 | 17:14:
Meer welvaart dat je daarna het douchewater gewoon kan drinken c.q. dat je eigenlijk al schoon bent en dan toch gaat douchen.
Idioten
Ik ga zo een lekker bad nemen, ben ik nu een Spa of Putin lover ?
REAGEER OOK