Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FTM: "Woonminister Hugo kan niks"

KAART DES DOODS! ALLE NIEUWBOUW WIJKEN VAN NEDERLAND!

ZUNNE GROTE SCHEUR, JONGUH

U hebt nog een paar uur om die fantastische kaart van Follow The Money te bekijken over Bouwend Nederland waar uiteindelijk best wel weinig gebouwd wordt. Kan Hugo wel zo'n skitterende helm opzetten, een geel hesje aandoen en met z'n handen uitleggen aan bouwvakkers hoe breed een baksteen is en hoe je die op een andere baksteen legt, de realiteit is dat WE de benodigde aantallen woningen nooitniet gaan halen. Omdat ze in Nederlandse gemeenten overal anders tellen en plannen. Check die *kuch* geniale kop alsook angstaanjagende kaart op Follow The Money: AANPAK WONINGNOOD OP DRIJFZAND (paddum-tish). Kortom: hou in de toekomst rekening met berichten als: huizen weer duurder - jongeren nu tot hun 40ste thuis - bewoners AZC slapen in keukenkastjes - nu ook chinese containerwoningen te koop op website hulptroepen - laatste grutto dood gevonden in Zuid-Hollandse tegeltuin - A27 bij Amelisweerd nu 14-baans - nog 72 datacenters in Dronten en Zeewolde (want 0 woningen in planning) - Tribunaal: "De Jonge schuldig".

Wat is het druk hè?

Reaguursels

Inloggen

Wat een zelddzame kolder weer. Waarom is de vraagprijs van € 285K naar € 485 gegaan ? Simpel, omdat een gelijkaardig huis voor die prijs verkocht is, dus.. wagen we het erop.
Waarom wordt er dan met € 165K overboden ? Simpel, er zijn zo weinig huizen, dat als je niet zoveel biedt en betalen kan ( dankzij een voorschot op de erfenis van O&O of P&M) je over tig jaren nog bij je ouders inwoont, of in een studentenkamertje. En.. bij zo weinig huizen maar zo veel gegadigden zit er altijd wel iemand tussen met 1 a 2 jubeltonnen.
Waarom zijn er in NL zo weinig huizen en dus de huizenprijs zo hoog ? Ook dat is simpel: we bouwen al decennia lang te weinig.
Vlaanderen heeft van 2000-2020 gemiddeld 6070 huizen per 1 miljoen inwoners gebouwd, In NL: 17,4 mln inwoners met 71.676 huizen = 4119 per mln inw., dus 2/3 van Vlaanderen. Over 20 jaar is dat dus een enorm tekort van haast 700.000 huizen.
In Vlaanderen woont men met 2,3 personen per woning, in NL met 2,1 persoon.
Verder:
a) de monopolistische bouwgronduitgave door het gemeentelijk grondbedrijf, enkel aan projectontwikkelaars voor woekerprijzen. Paar weken geleden op TV: Gemeente Utrecht had hier € 160 MILJOEN aan verdiend. zie voor Breda: Particuliere woningbouwkavels € 500 / m2 en hoger.
b) ontzettend stroperige bureaucratie voordat een bouwproject van de grond komt (5–10 jaar) . Heb ik Breda naar DG23 = EU Mededinging moeten bellen om B-Norm materialen geaccepteerd te krijgen ipv enken NEN-Norm.
c) door de bankencrisis ( 2009) zijn vele bouwvakkers, fabrikanten van bouwmaterialen en kleine aannemers de markt uitgedrukt. Die komen echt niet terug. Daarnaast hebben vele jongeren een andere carrière gekozen.
d) er wordt geen enkele kans onbenut gelaten om de bouw te frustreren ( is het niet het dwars-geel gestreepte padje, dan wel de tijdelijke SOx en NOx uitstoot tijdens de bouw
e) NOT in my back yard ( niet in mijn achter tuin) het tegengaan van de omgeving tegen bouwen
f) te weinig kleinere woningen voor senioren en jongeren, dus nix doorstroom.

Harrybr | 04-02-22 | 17:34

Lach me dood over zoveel zure boosmenschen die na een paar weken het al beter weten en schreeuwen vanaf de wal naar de stuurlui. Zit je lekker thuis achter je toetsenbord even de frustratie van een kutleven te projecteren op Hugo en Mark. Draagt niets bij maar lucht wel lekker op. We vergeten even dat we samen bij de vorige verkiezingen hebben aangegeven dat we graag dezelfde partijen in een regering zien. Mark Rutte en Sigrid Kaag waren de winnaars van de verkiezingen. Maar ze even een kans geven is te veel gevraagd. De woningmarkt is ziek en dat is vooral door de lage rente waardoor mensen met een redelijk of dubbel inkomen waanzinnige bedragen kunnen lenen.

dartfrogger | 04-02-22 | 12:39 | 1

De woningmarkt is idd ziek ten gevolge van ongeveer 10 jaar wanbeleid door de ECB waardoor de hypotheekrente ultra laag werd en iedereen liever een huis kocht dan huurde. Iedereen is daarvan nu toch wel overtuigd hoop ik? Waarom Rutte en zijn kabinetten daar niets aan gedaan heeft is mij een raadsel. Zeker als je weet dat de voormalige ministers van Financiën hun zware zorgen meermaals publiekelijk geuit hebben. Nu met eurofiel mevr. Kaag aan de geldpotdeksel zit kan je enige terechte aktie gewoon vergeten

sers1 | 04-02-22 | 14:21

de huidige situatie is al lang geschapen. nog een effect van 10 jaar Mark. echter gaat sukkeltje Hugo de boel ook niet redden, zoals we van te voren al mogen verwachten en gaan zien. wel is Hugo een prachtig voorbeeld van de gekozen ministers in alweer een geweldige coalitie. niks bewezen en niks in de verwachting, wel lekker mee lopend zoals Mark het wil.

Baksteenbakker | 04-02-22 | 11:59

Voor iedereen die jong is, wat kan en wat wil: maak dat je zo snel mogelijk wegkomt uit Nederland. Genoeg landen waar je met een leuke en eerlijke opleiding in een mooi vrijstaand huis aan het strand zit. Hier zit je in een flatje, terwijl al je geld naar iedereen behalve jou gaat.

Dr.Kravitz | 04-02-22 | 10:24 | 1

Precies, ik zit Dan niet aan het Strand maar vrijstaand in de Bergen. Werk genoeg en vriendelijker mensen. Nu zo lekker skien.

ariedeknaller | 04-02-22 | 10:30

Zou er ooit nog toegegeven worden dat we, zeg de afgelopen 40 jaar, veel te veel migranten hebben toegelaten??

JP1973 | 04-02-22 | 09:37 | 3

Dat hangt er van af door wie.

AlexanderVissers | 04-02-22 | 09:39

Nou nee. “ze” vinden zelfs dat we te weinig hebben opgenomen

apek00l | 04-02-22 | 10:22

Nee want daardoor bestaat er geen ‘we’ meer.

Drs. Paco P. | 04-02-22 | 13:55

De nieuwe stikstofplannen gaan volgens deskundigen ook sneuvelen bij de rechter. Met nieuwe belemmeringen voor de bouw tot gevolg.
Hugo kan beter een relatiebemiddelingsbureau beginnen, dan neemt de gemiddelde bezetting per huis weer toe, als hij dat wél kan tenminste.
Of de normen aanpassen; de natuur past zich namelijk aan aan de omstandigheden. Altijd al.

Harry.Langezwaal | 04-02-22 | 09:11 | 2

We willen echter geen woestijn in Nederland. Behalve dan misschien de Brabantse Sahara. Door menselijk toedoen ontstane stikstofarme gronden kunnen we waarschijnlijk in Nederland wel vergeten maar het moet nu ook weer niet te gek worden met de stikstofconcentraties. Voor de laaggelegen gebieden valt het risico wel mee maar voor de hogere gronden ligt het wat gevoeliger dus of de bodem verbeteren zodat de stikstofgevoeligheid afneemt of de uitstoot beperken. En dat laatste betekent dat de uitstoot van de veredelingsindustrie verder omlaag moet. Of door techniek of door beperking van de aantallen.

AlexanderVissers | 04-02-22 | 09:34

@AlexanderVissers | 04-02-22 | 09:34: Woestijn? Veel arme gronden zijn idd het gevolg van roofbouw door vroege landbouw en veeteelt (18e -19e eeuw), en nu gekoesterd door sommigen als bijzondere natuur. Net als na een vulkaanuitbarsting met totale verwoesting; bijzondere plantjes op de lava. Kunnen we alles houden zoals het is? Eigenlijk is het angst voor verandering. Ondertussen heeft de agrarische sector de uitstoot recent met ~ 60% gereduceerd (veredelings'industrie'?) Het schijnt dat ~ 30% van de stikstofverbindingen uit het buitenland komt, en van scheepvaart en luchtvaart wordt de emissie buiten het land wat in hoger in de lucht niet meegerekend.
M.i. zou het goed zijn om alles eens op een rij te zetten en dan kijken waar met de laagste kosten de grootste winst kan worden behaald. Nu is veel beleid versnipperd, duur en inefficiënt.

Harry.Langezwaal | 04-02-22 | 11:22

Hugo, de multi-inzetbare kleffe clown.

Drs. Paco P. | 04-02-22 | 08:47 | 2

Als ik alles mag bedonderen en vernaaien ben ik ook overal inzetbaar!

Xaffier | 04-02-22 | 08:58

Zou hij die kekke Pipo-de-clown-schoentjes ook aanhebben op de bouwplaats?

superb_de_lux | 04-02-22 | 09:13

Onder Rutte is het ministerie VROM afgeschaft. De woningmarkt was immers een zaak van de markt en niet van de rijksoverheid, volgens Mark Rutte en Wouter Bos van de PvdA. Op lokaal niveau werden vervolgens alle projecten getraineerd. Niemand wil immers nieuwbouw in zijn omgeving krijgen, GroenLinks in Utrecht houdt bijvoorbeeld al decennia de woningbouw in Rijnenburg tegen. Ruim 100.000 woningen die zo niet gebouwd worden. De Jonge volgt Ollongren op die vijf jaar lang niets gepresteerd heeft op dit dossier. Wachtlijsten voor huurwoningen zijn nog nooit zo lang geweest als nu. Koopprijzen nog nooit zo hoog. Rutte heeft schaarste gecreëerd. Zelfs als het De Jonge zou lukken een ministerie op te zetten zijn we vijf jaar verder voordat dat iets betekent in termen van extra woningproductie. Oftewel de schaarste blijft nog lang duren. Wat dat betekent voor zij die aan een woning toe zijn is duidelijk.

RWrw | 04-02-22 | 08:38 | 2

140.000 nieuwe Nederlanders erbij vorig jaar. Need I say more.

negorij | 04-02-22 | 08:50

Ik zag gisteren nog een jubelbericht van Hugo voorbij komen op linkedin: er worden dit jaar 75000 nieuwe woningen gebouwd. Gefeliciteerd Hugo, dat zijn er dan 65000 om de status houders van 2022 te huisvesten

JeanDragage | 04-02-22 | 08:33 | 1

Goe bezig

Den-Pol | 04-02-22 | 09:51

Tijd voor echte krottenwijken. Paar prachtige Hollandsche townships en favelas om de boel een beetje op te fleuren.

Quantum Suicide | 04-02-22 | 08:12

Alsof zoveel mensen zo gek zijn om vrijwillig in Flevoland te gaan wonen. Kansloos.

_pacman_ | 04-02-22 | 07:36 | 4

Toevallig zijn het veel import Amsterdammers die hun weg naar Almere hebben gevonden

Wensbaar Denken | 04-02-22 | 08:47

Wordt vanzelf gezellig.

AlexanderVissers | 04-02-22 | 09:41

Alexandersvissers ik kan me niets gezellig voorstellen bij het wonen onder zeespiegelniveau.

strawdog | 04-02-22 | 10:37
▼ 1 antwoord verborgen

Voor een Rotterdammer kan Hugo mooi lullen, weinig poetsen. De huizenmarkt zal onder Hugo alleen maar verder in lockdown gaan.

Zeddegeizot | 04-02-22 | 07:25 | 1

Het is geen rotterdammer hij woont er slechts……

Habe das Gewust | 04-02-22 | 09:22

Altijd weer de foto's van managers met open handen en gespreide armen.

shimanski | 04-02-22 | 07:12

Hugo. Clownsschoenen met stalen neuzen. is verplicht in de bouw..

streknek | 04-02-22 | 05:29

Je kunt je werkelijk afvragen waarom dit kabinet gebruik blijft maken van falend talent. Het ligt er toch dik bovenop dat het gewoon vriendjespolitiek is, handjeklap tussen de partijen. Neem nou álle faalhazen die in dit kabinet zitten: Kaag, de Jonge, Ollongren en Jetten. Zou er nu werkelijk geen nieuw fris jong talent beschikbaar zijn? Jetten op milieu dat is de kat op het spek binden, dat de VVD daarmee heeft ingestemd? Het straalt er vanaf, alles voor het pluche!

Rdock | 04-02-22 | 03:24 | 1

Als je talent hebt, ga je de politiek niet in. De politiek is een werkgever voor de langstuderende zesjesgeneratie die geen ja/nee vraag kunnen beantwoorden door het totale gebrek aan kennis en verantwoordelijkheid.

opblaasschaap | 04-02-22 | 06:09

Eigenlijk is het prima dat Hugo niets kan en het aantal gewenste nieuwe woningen niet wordt gehaald: zie het als een ontmoedigingsbeleid voor potentiële nieuwlandiërs om vooral niet hiernaartoe te komen.

Ome_BW | 04-02-22 | 00:48 | 4

@LD69 | 04-02-22 | 01:06: klopt merk dat mensen tussen 25-40 nauwelijks meer kinderen nemen, omdat ze of veel te klein of te duur wonen. Althans in ieder geval de mensen die net teveel verdienen om aanspraak te maken op sociale huur en te weinig om mee te kunnen gaan in een biedoorlog voor een huis. En het vervelende is wel dat dit vaak de meest productieve mensen zijn, waar de samenleving eigenlijk niet zonder kan. Belooft wat voor de toekomst..

zeertegendradig | 04-02-22 | 06:46

@zeertegendradig | 04-02-22 | 06:46: Als zij geen kinderen krijgen betekent dat meer ruimte voor import. Het lijkt erop dat dit precies het beleid is.

du Roi Soleil | 04-02-22 | 08:14

@du Roi Soleil | 04-02-22 | 08:14:
Jij hebt ze door. De verplichte prikpil voor Nederlandse meisjes komt dichtbij. Nog een roze vinkje bij de QR code.

neolib | 04-02-22 | 08:55
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb van horen zeggen dat Hugo de Jonge zich samen met de bewoner wil laten fotograferen bij elk opgeleverd huis.

sioux_ | 04-02-22 | 00:34 | 1

Allebei?

Rechtsdraaiend | 04-02-22 | 08:16

Arme Hugo. Hij doet me een beetje denken aan zo'n af en toe in het nieuws komende zwakzinnige/niet al te bijster mule/katvanger, die zijn/haar bankrekening uitleent voor criminele zaken.
Hugo krijgt gewoon die dossiers waarvan je weet dat het alleen maar kan falen.

Abject | 04-02-22 | 00:10

Hij is altijd zijn handen aan het showen, zo van deze hebben nog nooit echt werk verzet maar gebruik ze dan maar om te praten.

Xaffier | 04-02-22 | 00:03

Zolang ze maar in boven de rivieren blijven klooien ze maar raak. Als ze klaar zijn graag hekwerk er omheen.

Limburgse-Harry | 04-02-22 | 00:00 | 4

Hey Limbo-harrie, dat wij in de Randstad graag over jullie heen pissen is bekend maar dat is nog geen reden om terug te schelden.

LD69 | 04-02-22 | 01:40

Ik heb altijd begrepen dat Afrika onder de rivieren begint en Afrika is een slechte plek om te investeren.

dasechtgeenstijl | 04-02-22 | 07:21
▼ 1 antwoord verborgen

Met wie willen ze dat gaan bouwen? We werken nu al voor 50% met Turken, Bulgaren en Roemenen (kennis en hard werken die laatste). Hollandse jongens en meiden willen alleen maar direct projectleider worden. Onkunde in de middenlaag, overambitie in de bovenlaag en een veel te kleine onderlaag. Die woningen kan je op je buik schrijven. Die mensen zijn er niet, de kennis is er niet, het materiaal is er niet. En leuk werk is het ondertussen ook niet meer door al dat gepress en stropdassen met hun gimmicks en gewauwel. Die denken naar problemen, probleemoplossers zijn er veel te weinig.

Dima Beeline | 03-02-22 | 23:12 | 4

"Met wie willen ze dat gaan bouwen?"
Beste Dima, als we de helft van onze vaderlandse asiel-advocatuur weten om te scholen tot betonvlechters, stukadoors en elektriciens hebben we nog een kans. Mits ze hun handen laten wapperen. Ten eerste komt er extra bouwpowerkracht bij en ten tweede heeft de asieleiser-industrie minder mojo. Zou dus een win-win kunnen zijn.

LD69 | 04-02-22 | 01:22

@LD69 | 04-02-22 | 01:22: de ervaringen met veel ex asielzoekers hebben mij geleerd dat die het letterlijk niet volhouden in de bouw. Ze zijn fysiek niet gebouwd (haha) om met ons tempo te werken. Ze zijn trager en kampen met veel uitval. Uit bepaalde werelddelen ronduit lui zelfs.

Dima Beeline | 04-02-22 | 07:20

@LD69 | 04-02-22 | 01:22: sterker nog. Ik werkte tot vorig jaar in de ruimtelijke ordening bij een gemeente. Sprak een bouwer die wat asielzoekers een tijdelijk contract had gegeven om te zien wat ze konden. Bleek dat ze prima waren in zijn bedrijf. Ze werkte ook in Syrië in de bouw. Hij wilde ze aannemen. Maar toen bedankte ze vriendelijk. Voor dat geld komen wij niet werken zeiden ze allemaal. We krijgen onder aan de streep bijna net zo veel met niets doen. Dus dan kiezen we het laatste zeiden ze. Ze wilde wel maar gratis geld is toch lekkerder

Regreb | 04-02-22 | 08:11
▼ 1 antwoord verborgen

De woningnood en de bijbehorende bouwplannen zijn er al sinds 1945. De doelstellingen zijn nog nooit gehaald. Maar nu…

Schriever | 03-02-22 | 23:02 | 1

hebben we Hugo, een huis voor een prikkie.

4HoogAantWater | 03-02-22 | 23:31

Snelste oplossing (veel sneller dan bouwen !): zorg ervoor dat de bestaande woningen beter worden benut. Hoe dan ?
- maak het voor uitkeringstrekkers aantrekkelijk om een huishouden te delen in plaats van ze af te straffen als ze samen gaan wonen
- idem voor AOW-ers.
Het hele dolgedraaide sociale stelsel moet grondig op de schop want het beloont mensen als ze apart blijven wonen (en niet aan het werk gaan)

Geef mensen de juiste prikkels en dan gaan ze het gewenste gedrag vertonen.

Op een na snelste oplossing: koop een zooitje boeren uit en transformeer ca. 5 procent van de landbouwgrond in bouwgrond. Twee vliegen in een klap.

En versimpel aub het Bouwbesluit want dat maakt woningen onnodig duur.

O ja, en importeer een contingent Poolse bouwvakkers. Ze zuipen veel en rijden beroerd, maar ze werken tenminste ! En hun zussen mogen ook komen, banen zat hiero !

euroka | 03-02-22 | 22:56 | 5

@kokkie klaphaak | 03-02-22 | 23:00:

Kreeg je vroeger geen geld als je emigreerde ?

Wattman | 03-02-22 | 23:28

Hoi euroka, je denkt in oplossingen waarvoor hulde. Echter.
Heb je wel eens een ambtenaar ontmoet ? Ik geef het je te doen. Een ambtenaar denkt in grondpolitiek, WOB-traineren, algemene obstructie en verhoging van de OZB. Want een ambtenaar is iemand die iets doet en tegelijkertijd niet z'n eigen geld opbrengt. Integendeel. Zo'n ambtenaar is bijvoorbeeld druk bezig met het verhogen van de OZB en dat moet ergens van betaald worden. Of op z'n minst door iemand. Want die tweede auto krijgt hij/zij/het niet cadeau.

LD69 | 04-02-22 | 01:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Bouwen bouwen bouwen. Er moeten meer investeringsobjecten komen. Het woonprobleem lost het in ieder geval niet op met deze rente.

Woodywoodhacker | 03-02-22 | 22:30

Achja, hij hep wel de omgevingswet weer een half jaartje extra uitgesteld. Als die in gaat gebeurt er nog minder aan huizen bouwen. Go Hugeau!

Scharlaken | 03-02-22 | 22:30 | 2

Van een Renaultdealer weet ik dat die nieuwe wet een horror is om in te voeren, meer dan horror.
Die dealers van Renault... tjonge... die weten veel.
(zo, nu krijg ik via Google weer een hoop Renault reclame shit)

nobodiesunmighty | 03-02-22 | 22:52

Kom ik gisteravond onverwacht vroeg thuis, zit mijn stiefzusje op haar knieën vast in de oven. Vraagt ze me of ik de la kan doorsmeren. (Benieuwd welke links ik nu krijg aangeboden.)

_pacman_ | 04-02-22 | 07:42

Niemand is zo leeg, als hij die vol is van zichzelf.
De lijfspreuk van onze nationale:
Clown, prutser, broddelaar, ijdeltuit en narcist met de intellectuele diepgang van een waterjuffer!
Wat een afgang om deze..... opnieuw weer op het kussen te zetten. In het bedrijfsleven was deze loser al 100 x aan de dijk gezet met claims aan de broek wegens verwijtbaar veroorzaakte schades.

Norbert Tijhuis4442 | 03-02-22 | 22:29

Om te kunnen bouwen is het 'stikstofprobleem' uitgevonden.

Stonecity | 03-02-22 | 22:28

heeft ie de plintenladder al gevonden

cobus12 | 03-02-22 | 22:28

De lul. Weet waarschijnlijk niet eens de betekenis van de kleur helm. Bah, wat een walgelijk ijdeltuit is het toch. Met z'n slappe kinnebakkes. EN te dikke kont.

Joyce | 03-02-22 | 22:14 | 2

Wel een moedig bestuurder en een harde werker die taaie dossiers met een hoog afbreukrisico niet schuwt. De Jonge is zeker niet foutloos, maar hij deinst niet terug voor verantwoordelijkheid en dat verdient respect. En wat zou de kleur van zijn helm uberhaupt boeien? Voor het geval het u is ontgaan: dat ding dient eerst en vooral om het hoofd te beschermen tegen vallende objecten. De rest is totaal onbelangrijk.

de IJsman | 03-02-22 | 23:54

@de IJsman | 03-02-22 | 23:54: hij is niet moedig maar overmoedig.

Rennieflox | 04-02-22 | 00:13

Tering tyfus

Ze zetten die clown een helmpie op en het is ineens een woonminister.

Hoe is dit bekokstoofd? Worden we wel geregeerd door serieuze mensen?

Schwanzeleber | 03-02-22 | 22:14 | 2

Het gaat om de inhoud, niet om de beeldvorming

Flow_Snake | 03-02-22 | 22:15

We worden geregeerd door mensen die denken dat ze serieus zijn. Wij stemmen op mensen waarvan we denken dat ze serieus zijn. Wie is nu het probleem?

nobodiesunmighty | 03-02-22 | 22:54

Sorry, niet zo negatief doen over Hugo de Jonge. Het Pieter Baan centrum kwam na onderzoek weliswaar tot de conclusie dat hij narcistische machtsgeile trekken vertoont, maar dat hier door zogenaamde collega politici gigantisch misbruik van gemaakt is.

Portemonnee van de A | 03-02-22 | 22:09 | 1

Nou, dan heeft ie toch een geslaagde proefplaatsing weten te regelen? Hij kan zelfstandig zijn salaris verdienen en heeft een vaste aanstelling. Knap voor iemand met dergelijk profiel. Mooi werk reclassering. Is ie goed terecht gekomen.

nobodiesunmighty | 03-02-22 | 22:57

Damn de kosten per 1 GJ wijkwarmte zijn van 25 Euro naar 39 euro gegaan dit jaar.
Die biomassacentrale kunnen ze beter naar een vergistingsinstalatie ombouwen.
Want aardgas is tijdelijk duurzaam en groen gemaakt voor de EU tot 2035.
Nou nog LPG als duurzaam en groen maken.
Weet wel zeker dat een auto op lpg beter is voor het milieu dan een electrische auto of waterstof auto. En dan bedoel ik vanaf de winning voor de grondstoffen tot de uiteindelijke sloop/ recycling van desbetreffende voertuig.
Dus bouw maar weer wijken met een aardgasaansluiting anders blijft de (r)overheid tegemoetkomingen rondpompen in de toekomst. Net als het toeslagencircus.
En daar wil men toch van af?

steekmug | 03-02-22 | 22:09 | 4

Helemaal mee eens.

ChalinaRosa | 03-02-22 | 22:27

LPG kán en mág niet schoon zijn. Het is weliswaar de allerschoonste brandstof die wij hebben (waterstof is er nog nauwelijks) maar het is de 'P' die het hem doet. Het is een bijproduct van oliewinning. En daarom is het dus 'vies'. Dat het bij de winning een véél minder vervuilende footprint oplevert dan aardgas (CNG), doet lekker niet terzake. Het is 'vies' omdat milieuclubs dat vinden.

bisbisbis | 04-02-22 | 00:28
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is de visie op de bevolkingsomvang en -groei (-krimp?) van dit kabinet?
Oh, die is er niet?

Timide_Aso | 03-02-22 | 22:02 | 2

Precies! Zowel in nationaal als in internationaal opzicht! De bevolking neemt nagenoeg overal toe dus er dient onder andere ook meer voedsel geproduceerd te worden.

Dr. Worstenbroodje | 03-02-22 | 22:08

Zal wel door Brussel bepaald worden.

ChalinaRosa | 03-02-22 | 22:49

Wel mooi hoor... zet je ze op een andere plek, vallen ze door de mand... lekker bezig die Hugo en Wobke. Dit wordt genieten aankomende jaren.

Flow_Snake | 03-02-22 | 21:57 | 4

Hugo is in de eerste paar maanden op volksgezondheid al door de mand gevallen.

Muxje | 03-02-22 | 22:25

Die wobke gaat ook nog keihard door de mand vallen.

ChalinaRosa | 03-02-22 | 22:28
▼ 1 antwoord verborgen

Die laagleraar was ooit mijn hoogste baas. Toen wist ik het al beter. Wat een, hou je in, %^&*%^*%$&%^%&^%^^%&&*(*(*(.

Pekketrikker | 03-02-22 | 21:56 | 1

Nou, mooi beschaafd uitgedrukt.

nobodiesunmighty | 03-02-22 | 22:59

Waarom zou je hier uberhaupt nog willen bouwen?
De zee was toch aan het oprukken?

NiCeY | 03-02-22 | 21:55 | 1

Zolang er geen ramp gebeurd gaat de overheid niet in paniek de duinen en dijken en stormvloedkeringen 10.meter.opkrikken.

Dima Beeline | 04-02-22 | 00:17

Vind het schokkend. Het wordt zo vol gebouwd rond Amsterdam, Utrecht en in de polder dat hiermee ook de luchtverontreiniging ongetwijfeld verder verslechtert en in minder of meerdere mate tot longproblemen en longziekten gaan zorgen, kanker zal ook zonder meer toenemen. Dit kan en mag toch geen doorgang vinden.

Jan, Leiden | 03-02-22 | 21:49 | 7

Was vandaag nog in het nieuws dat kanker in nederland de andere pandemie is.

steekmug | 03-02-22 | 22:32

@Timide_Aso | 03-02-22 | 21:51:
Wanneer het zo druk wordt in het westen van het land zal ook dat gevolgen hebben voor het oosten, zeker met de grote agglomeraties die in de polder zijn gepland. Ook daar zal luchtkwaliteit gaan inboeten, zij het in mindere mate.

Jan, Leiden | 04-02-22 | 06:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Van HAVO naar leerkracht naar schoolleider primair onderwijs en daarna is het mis gegaan.
Hij was al geen goed bestuurder en zo iemand laat je dan jobhoppen tussen ministeries.

EEGlivesagain | 03-02-22 | 21:49

Geef hem nog 2 jaar en hij ziet eruit als Timmerfrans.

Der Schnitzeljäger | 03-02-22 | 21:46

De enige kopers die een nieuwbouw eengezinswoning kunnen betalen zoeken juist een seniorenwoning.

pjotr nicknaamtov | 03-02-22 | 21:45 | 1

Spijker.
Kop.
Raak.

Wijze uit het Oosten | 03-02-22 | 21:48

In gelul kun je niet wonen.

Youtube
Beroemde uitspraak 'In gelul kun je niet wonen' niet voor vastgoedpartijen

Het is niet te geloven, maar die gasten hebben dus echt een bord voor hun perverse graaiharses. Alles mag verkocht.
De familie wil de uitspraak beschermen tegen commercieel gebruik.

en

"Praat niet over zaken
Praat niet over beleid
Praat niet over cijfers
Maar praat over mensen."

Maar gaat het daar nog wel over.

AdvocatusDiaboli | 03-02-22 | 21:42

Overbevolking, kent u die uitdrukking?
@Gremdaat, laat u horen.

bij gelegenheid | 03-02-22 | 21:41

Gewoon paar Burj Khalifa's bouwen, met top tot teen appartmenten, en je hebt zo genoeg woningen. Bouw ze maar rond Schiphol, is het ook weer eens spannend bij het opstijgen en landen.

Met_baard | 03-02-22 | 21:41 | 1

Onze bodem kan zulke gedrochten niet dragen.
Polder de Markerwaard maar in.

Dr. Worstenbroodje | 03-02-22 | 22:12

Een beetje voorbarig om dit nu al op het conto van de Jonge te schrijven. De beste man zit er pas een paar weken. Er moet eerst een woonapp worden ontwikkeld.

lekgoot | 03-02-22 | 21:41 | 2

Misschien kan ie voor de app www.topotijdreis.nl als basis gebruiken, maar dat je dan het schuifje van de jaartallen ook de toekomst in kan schuiven om de bouwplannen te kunnen zien.

Timide_Aso | 03-02-22 | 21:54

Een woonapp met de drie G’s voor een groen vinkje om in een huis te wonen: genoeg inkomen voor een hypotheek, genoeg inkomen voor huur, genoeg ruimte om bij je ouders in te trekken.

Wensbaar Denken | 03-02-22 | 22:48

Tip voor Hugo, versoepel de bouwvergunningen.

De volgende, door nederland zelf opgeworpen hordes, mag hij zelf een oplossing voor bedenken.

Hordes als pfas, co2, enz.

GKJP | 03-02-22 | 21:40 | 2

Hugo en versoepelen, dat is een vreemde kombinatie, de afgelopen twee jaar in acht genomen.

4HoogAantWater | 03-02-22 | 21:51

@4HoogAantWater | 03-02-22 | 21:51:

Nu u het zegt, sorry.

Maar bekijk het verder in die context, dan verslechtert de woningmarkt dus onder Hugo's hoede.....

GKJP | 03-02-22 | 21:58

Geen woningbouw
Geen landbouw

Je mag niet wonen
Je mag niet eten

Wonen is een basisrecht in onze grondwet
Eten is een primaire levensbehoefte

Bewindvoerders hebben schijt aan plebs zoals u

Feynman | 03-02-22 | 21:39 | 3

Tijd om een bewindvoerder te worden.

VoltaireJohn | 03-02-22 | 21:43

Vergeet de grotegeldjongens en de VVD niet.
Als zij geld verdienen hebben ze succes. Of het land het mee ramvast loopt kan ze niet boeien.

AdvocatusDiaboli | 03-02-22 | 21:44

U kunt een rekensom invullen.
Per hoeveel aantal vierkante meters woonruimte komt het woongenot in de ruimste zin des woords in het geding.

bij gelegenheid | 03-02-22 | 21:44

Best mooi zo'n gedetailleerde kaart, maar... van de drie bouwplannen in mijn directe omgeving zijn er twee al klaar en over de derde heb ik zo mijn twijfels. Een nieuw dak en nieuw winkelinrichting schaf je niet aan als de boel op korte termijn gesloopt gaat worden. Een vierde project dat werkelijk gebouwd gaat worden staat er dan weer niet op. Dit is dan binnen een straal van tweehonderd meter van mijn huis. Als dit al niet klopt wat moet ik dan van de rest van die kaart denken?

Niet_Van_Hier | 03-02-22 | 21:36 | 1

Waar kan ik de kaart vinden zonder FTM inlog?

Auchie | 04-02-22 | 11:52

De bouwplannen van de bv Nederland worden voor Hugo stikstof.

Wijze uit het Oosten | 03-02-22 | 21:34

Tssjesus Pritt! Niet bepaald jouw dag vandaag hé?! Die Hugo is net een paar dagen begonnen en het zeiken begint al. Dat er nog niks hard gepland is kan je hem nu nog niet kwalijk nemen. Kijk eens over een jaar ofzo.
Erg zuur dit allemaal weer.

pane | 03-02-22 | 21:34 | 1

Lekker dat zuur!

Probeer ook eens een geel Napoleonnetje..

Wijze uit het Oosten | 03-02-22 | 21:47

Hugeau is het falend schoolmeestertje van het CdA, en op 16 maart bij de Gemeenteraadsverkiezingen kan Nederland een signaal afgeven aan Den Haag: genoeg van falende, liegende, schaatsende en schutterende miskleunen. Volk van Nederland, er wacht ons een schone taak.

dathoujetoch | 03-02-22 | 21:29

Huizen gaan bouwen rondom Schiphol. Je verzint het niet.
Dit land.

Kameraansteker | 03-02-22 | 21:28

De Clownschoenen waren wel een redelijke voorbode.

PipoClownde | 03-02-22 | 21:27 | 1

Als iemand met uw nick dat al zegt..

Wijze uit het Oosten | 03-02-22 | 21:44

Tip voor Hugo: Leer Pools of Roemeens. Arabiries is niet nodig op de bouwput.

Piet Karbiet | 03-02-22 | 21:27
-weggejorist-
Bootvisser | 03-02-22 | 21:26 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Gaan ze nu,
behalve de symptoombestrijding,
nu het te laat is,
wat ze al tijden zagen aankomen,
al heel lang,
en niets deden,
ook iets doen aan de manier van besturen?
Dat niet weer de bevolking voor de perverse ellende gaat op draaien?

Oftewel
"Is dit beleid of is hierover nagedacht?"

AdvocatusDiaboli | 03-02-22 | 21:25 | 1

Hier is over nagedacht, maar niet door Nederland. Beleid wordt gemaakt buiten ons om. Nederland is de volgzame bitsch.

entredeuxverres | 03-02-22 | 21:32

Reed vandaag vanaf Schiphol naar Amsterdam, enorme zeeën van ruimte.. flatjes van 4 hoog bouwen en een beetje ruimtelijk neerzetten en het probleem is opgelost.

tiku99 | 03-02-22 | 21:23 | 4

@dathoujetoch | 03-02-22 | 21:31: nee, nee, nee. Houd dat grootstedelijke gerotzooi lekker daar! Doe mij maar groen en rust, van waaruit ik de drukte op kan zoeken, dan standaard in de drukte te moeten wonen en op zoek moeten gaan naar groen en rust.

Timide_Aso | 03-02-22 | 21:57
▼ 1 antwoord verborgen

Wonen in de lucht met enorme luchtballonen die huizen in de lucht houden.

dhrat | 03-02-22 | 21:23 | 1

Luchtkastelen?

lorlums | 03-02-22 | 21:26

Hugo, onze putjesschepper op zee.

keistad | 03-02-22 | 21:23

Wat kan hij goed lesgeven hè die Hugo…

Mark zit te Dutten | 03-02-22 | 21:22

Er zijn teveel inwoners in nederland.

Te weinig bouwvakkers in nederland.

Te weinig bouwgrond in nederland.

Te weinig deuren dicht in nederland.

Oftewel, deze bubbel wordt kunstmatig in stand gehouden, en enigszins door marktwerking, meer vraag dan aanbod.

Mijn kinderen zitten goed, papa heeft in het verleden niet voor het geld gekozen maar lange termijn.

Ik heb onderdak voor ze.

Hugo gaat het oplossen. Ik ben bijzonder benieuwd hoe, ik meen ergens gelezen te hebben dat hij een miljoen huizen bij wil laten bouwen.

Volgens mij heeft hij de laatste paar jaar niet echt opgelet. En het niet helemaal goed begrepen.

GKJP | 03-02-22 | 21:22 | 1

Zolang huizen doorschuiven en doorsjacheren en uitpanden (huurwoningen opkopen en bewoners eruit treiteren)
lekker snel kan cashen,
in plaats van nieuwe dingen neerzetten,
gaat dit veel te langzaam.

Eigenlijk zouden ze alleen op nieuwbouw geld kunnen laten verdienen. En niet op een beetje opschuiven en doorverkopen.

AdvocatusDiaboli | 03-02-22 | 21:35

In China wonen mensen in dozen ,ideetje.

rein9576 | 03-02-22 | 21:19 | 2

Boeren moeten biologisch boeren maar intensieve menshouderij mag wel, wordt zelfs gestimuleerd door links samen met het grootkapitaal... Ik snap het niet meer.

MeppieRocks | 03-02-22 | 21:17 | 1

Niet alleen jij.

Wijze uit het Oosten | 03-02-22 | 21:43
-weggejorist-
Ssmit | 03-02-22 | 21:16 | 1

Ik vermoed dat Hugo zoals gebruikelijk met een App gaat komen -maakt niet uit wat het doet want het werkt toch niet -, kan hij zijn software vriendjes weer wat belastinggeld toespelen.

Zeurders | 03-02-22 | 21:15

Wonen in Nederland? Dat doen alleen nog Tokkies, uitkering slurpers, subsidie afhankelijken, eu mensjes en noord Afrikanen. Mensen die iets kunnen zijn al weg of gaan weg. Met ander woorden alleen losers wonen nog in Nederlandje.

johnvdnl | 03-02-22 | 21:13 | 3

Nou nou, niet zo hard voor jezelf.

Duwbak_Linda | 03-02-22 | 21:14

Regio Zuid Limburg is het anders mensen die het zich hier niet kunnen veroorloven wonen aan de andere kant van de grens ;)

Smoelensmid | 03-02-22 | 21:16

Tja narcistische leugenaars Hugo de jonge vind al die aandacht fantastisch. Des te harder het falen, des te meer aandacht, Verder ideale kop can jut om het falen can D’66 en orwellokreng te verbloemen.

Snap_het_ook_niet | 03-02-22 | 21:12

Er staat vast nog wel ergens een Bouvrie huis te koop voor een miljoentje of tien.. wel ieder jaar de villatax ophoesten 230k euro. Elk jaar weer. Plus 5k voor eerste 1.110.000 miljoentje Daar begin je mee. Dan WOZ van de Gemeente plus verzekering plus rioolbelasting allemaal gebaseerd op WOZ... Tuinonderhoud etc etc. Schat 500.000 totaal per jaar maar ach… je hebt wel een uniek huis.

Smoelensmid | 03-02-22 | 21:12 | 3

Het belastingvoorstel, vvx, is toch slechts een veurstel om huizenbezitters in box3 te willen belasten?

bij gelegenheid | 03-02-22 | 21:18

@bij gelegenheid | 03-02-22 | 21:18: Ja samen met regeren is vooruitzien dus een dodelijke combinatie.. ruttsje nooit genoeg zal moeten eten..

Smoelensmid | 03-02-22 | 21:23

De doener Hugo gaat dit krachtdadig oplossen, mark my words

thanseeuwen | 03-02-22 | 21:11 | 1

hoezo niet. Schijnbaar zijn veel idioten van mening dat het nu na twee weken al niet goed is.

AntiZanicz | 03-02-22 | 21:57

Kom, niet zo pessimistisch, eind 2038 ligt er een plan van aanpak op tafel hoe de woningcrisis te bezweren.

Rest In Privacy | 03-02-22 | 21:10 | 4

Nadat Urgenda er lucht van heeft gekregen zal de rechter ook met dat plan snel korte metten maken.

Taugenichts | 03-02-22 | 21:19

@Taugenichts | 03-02-22 | 21:19: Via Urgenda kan de activistische rechter op de stoel van de wetgever gaan zitten.

Wijze uit het Oosten | 03-02-22 | 21:42

@de-wappieburger 2030 komt eerst!

Rest In Privacy | 04-02-22 | 09:43
▼ 1 antwoord verborgen

@Pritt,
Meer woningen = meer, meer mensen.
Duss, minder woningen ... Enfin, je kunt deze afweging voor jezelf daar in het Hoge van West-Friesland best maken. Maken alsin minder minder egocentrisch hierover berichten.

bij gelegenheid | 03-02-22 | 21:10

Maar we spelen Greet tenminste niet in de kaart! Welkom allemaal Nieuwelandiërs, u mag stapelen in containerdorpen.

De Jonge doet ook maar wat hè? Gewoon kek hoedje op, even poseren en dan hopen dat het allemaal goed uitpakt met de jaren dat tie verantwoordelijk is.

de Voorzittert | 03-02-22 | 21:10

Toch mooi dat in en om Amsterdam heel veul nieuwe woningbouw gepland is.
Dan blijft het in het noorden mooi rustig.

ChalinaRosa | 03-02-22 | 21:09 | 1

Waar geen huizen staan, staan datacentra of azc's....

Rest In Privacy | 04-02-22 | 09:44

Het zullen wel schoenendozen worden.

Normpje | 03-02-22 | 21:09 | 1

Lol

goedverstaander | 03-02-22 | 21:16

Heel zuid flevoland wordt gewoon een grote stad xD
Hadden ze nu maar 't markermeer gedempt, dan hadden ze ruimte zat gehad...

ReyNemaattori | 03-02-22 | 21:07 | 1

Dempen kan alsnog. Waar een wil is, is een weg. Die paar kunstmatige eilanden met nieuwe natuur maar ergens anders neerleggen of als parken beschouwen.

Dr. Worstenbroodje | 03-02-22 | 22:25

Geplande uitbreiding hiero 0 - 10%
Ik zit voorlopig nog goed (opbokken!).

Duwbak_Linda | 03-02-22 | 21:07 | 3

Je woont vast in een krimp regio, langs de Maas ;)

Smoelensmid | 03-02-22 | 21:13

Halvering mensstapel? Ideetje.

Verderkijkert | 03-02-22 | 21:06 | 5

Konijnen ‘overkomt’ myxomatose.

Verderkijkert | 03-02-22 | 21:24

het zou behoorlijk helpen wanneer we naar de 10 miljoen zouden zakken in plaats van te willen groeien naar de 20. Wereldwijd kan er ook wel een 3-4 miljard vanaf. Vroeger functioneerde ook alles goed. En dat is niet zo lang geleden. Toen had je ook computers en kon je op vakantie.

AntiZanicz | 03-02-22 | 21:32

@Verderkijkert Dat hoorde bij Hugo's vorige baan meen ik.

Rest In Privacy | 04-02-22 | 09:46
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen