Nog even over die Europese bureaucraat die verplicht in uw auto komt zitten
Met zulke vrienden heeft u geen Grote Broer meer nodig...
Want de EU heeft besloten en er is geen ontkomen meer aan. Vanaf 6 juli dit jaar moeten alle nieuw gepresenteerde automodellen zijn voorzien van intelligent speed assistance (ISA) en twee jaar later geldt dat voor alle nieuwe auto's die uit de showroom rollen. De "hulp" die met irritante trillingen in het pedaal of vervelende piepjes in het dashboard laat weten dat u de maximumsnelheid overschrijdt. Gelukkig wel uit te zetten, maar dat moet dan elke rit opnieuw gebeuren. Een vreselijke bureaucratische betutteling waar geen enkele dronken Heracles-voetballer zich iets van aantrekt, maar die ondertussen wel iedere automobilist een beetje autonomie en een stukje privacy afpakt. Want meegenomen in deze beslissing is een zwarte doos waarin de auto alle rijgegevens in opslaat, die de overheid kan opvragen na bijvoorbeeld een ongeluk, maar die ook ""anoniem"" worden geanalyseerd door de fabrikanten. Daarmee is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat deze informatie doorsijpelt naar verzekeraars en andere geïnteresseerden. Het is tevens een eerste volgende stap op een hellend vlak dat eindigt in constante controle en geautomatiseerde bekeuringen. Niet eens bijzonder ver weg als verkeersbetuttelingsclubjes en lokale overheden nu al hardop fantaseren over virtuele 30 km/u zones. Want waar de auto ooit het symbool voor vrijheid was, verandert deze langzaam in een middel van controle en betutteling. Waarbij een al vrij laag aantal verkeersdoden per jaar wordt misbruikt om u meer zinloze systemen in de maag te splitsen. Systemen waar u voor betaalt, want ondanks dat volgens de EU-regels de fabrikanten de ISA niet in rekening mogen brengen, wordt dit natuurlijk gewoon verwerkt in de prijs van uw nieuwe auto. U betaalt voor schijnoplossingen, omdat het geld om de veiligheid echt aan te pakken er niet is. Gemeenten hebben geen geld om 30-zones in te richten als 30-zones en de politie heeft geen mankracht (want te weinig geld) om alcoholcontroles te houden. Dus u mag weer door hoepeltjes springen om daarna te ontdekken dat het weinig helpt omdat de echte aso's zich toch al niet aan de regels hielden waardoor ook voor de brave burgers weer nieuwe hoepeltjes worden gecreëerd die wederom niet werken, terwijl u langzaam meer en meer van uw vrijheid en privacy inlevert. De EU-bureaucraat keek en zag dat het goed was.
Reaguursels
InloggenKrijg opeens veel zin om nog snel een dikke tweedehands met V8 te kopen en die de komende tien jaar heerlijk te laten brullen…
Een perfect gecontroleerde samenleving zal alleen maar leiden tot een hoge frustratie bij de de gecontroleerde. De mens heeft nu eenmaal behoefte aan datgene dat niet mag.
Lopen door rood licht, te hard rijden, geen belasting betalen. Het geeft hem het idee controle te hebben over zijn leven en zorgt voor een uitlaatklep.
Door een steeds maar toenemende bevolking zal er echter een steeds grotere regeldruk (moeten) komen om alles in goede banen te kunnen leiden. Meer controle is minder ervaren vrijheid en het is dan ook wachten op een uitbarsting van landelijk of wellicht globale schaal.
Kijk hoe de vlam in de pan sloeg na de dood van George Floyd. Zie hoe 'strijders' nu de politie te lijf gaan voor hun 'idealen'. Maar zie ook de 'gematigde' garde die nu protesteert. Op zich doet deze laatste groep het netjes en beheerst maar het versterkt het beeld dat 'ook anderen' in verzet komen en sterkt de groep 'strijders' in hun idee dat ze strijden tegen een groter wordende onderdrukking.
Het is wachten op een katalytische gebeurtenis die de bom doet barsten.
Het gevoel van even een peut gas geven omdat het kan (lees: buiten de bebouwde kom op een lege weg) en het daarbijbehorende geluid dat m'n F-Type met opengestelde kleppen produceerd is iets dat de kinderen van onze kinderen niet meer zullen kennen. De auto is niet voor niks een symbool voor vrijheid.
Nee, voor hen ligt het volgende scenario paraat: je krijgt na lang wachten (grondstoffen enzo) je bestelen electroautootje, waar je op basis van je gedrag een aantal KwH mag opladen, waarna je automatisch de boete in de brievenbus krijgt als je ergens iets te snel opgetrokken bent, waardoor je 5 sekonden boven de 50 per uur kwam. Je verzekeringspremie wordt daardoor automatisch verhoogd en kom je daardoor boven een maximum aantal strafpunten, dan kom je niet meer in aanmerking voor een auto en moet je eerst een paar jaar met de bus. DIT is de toekomst. En zogenaamd allemaal voor de planeet. Tegen de tijd dat we dan allemaal in de bus zitten terwijl elke beweging gefilmd wordt, vragen we ons af hoe we het zover hebben kunnen laten komen. Ik vat het samen: laat je je beinvloeden door links-populistische tools als Greta, leven we over een paar decennia in DDR 2.0. Simple as that.
Geef mij maar die Jaguar.
Denk je niet dat het eerder zo zal zijn dat ze geen eigen bezit meer zullen hebben en met deelauto's gaan werken?
Ik ken steeds meer (stads)mensen die in een appartement wonen waar men elektrische deelauto's beschikbaar heeft die gedeeltelijk in de kosten van de huur zijn opgenomen.
Als ik kijk naar de ruimte voor woningen en de hoeveelheid parkeerplekken die nodig zijn kan ik mij goed voorstellen dat het concept voor leenauto's op de manier waarop men nu ook al scooters kan lenen een steeds grotere vlucht al nemen met name in verstedelijkte gebieden. omdat je dan met veel minder parkeerplaatsen af kan.
@Johanvb | 26-01-22 | 12:22: Je hebt je duidelijk nog nooit echt vediept in de praktijk rondom die leenscooters. Ben je al oud genoeg om je het "witte fietsen" concept te herinneren? En kun je bedenken waarom dat er niet meer is?
Ideaal voor de Linkse partijen. Dit betekent dat we geen vrachtwagens meer kunnen inhalen op de snelweg.
En als ze straks op de snelwegen 80 instellen rijdt iedereen dat.
Totadat ze 60 instellen, dat komt ook nog.
Het punt met vrijheid is en blijft dat je die vrijheid moet aan kunnen. Niet iedereen kan dat. Vrijheid vereist verantwoordelijkheidsgevoel. Niet met 200 km per uur door een woonwijk racen. Niet appen achter het stuur. Niet beide tegelijkertijd doen. Doet iemand dat wel, komen er regels. Dat maakt het niet oke. Maar wel begrijpelijk.
Het probleem is dat er één is die het niet kan, maar in de reflex worden dan alle mensen belemmerd en betutteld, terwijl die ene gewoon verder gaat, omdat hij/zij er zich sowieso niks van aantrekt. Gevolg: nothing changes, behalve dan dat er weer meer regels zijn. Dit gebeurt momenteel altijd en overal, omdat de symptomen aangepakt worden en niet de oorzaak. Handhaven? Dat moeten we niet willen, nee, de oplossing is "nog meer regels". Dat zal ze leren. Diegenen die zich graag aan de regels houden (gelukkig de meerheid) voelen dan keer op keer op keer de consequentie.
Camera afplakken en doorrrr.
Het moment om je stuur in te leveren en je over te geven aan het zelfrijdende vermogen van de auto. Bij troubles geef je de fabrikant de schuld, jij was immers maar gewoon passagier
Kun je die blackbox afschermen tegen verbindingen? Zeg maar zoals aluminiumfolie om een slimme meter tegen uitlezen op afstand.
Je kan beter de sensoren voeden met gewenste informatie, dsn klopt het plaatje weer
Mijn auto van 11 jaar oud gaat nog minstens 10 jaar mee en tegen die tijd heb ik de EU toch al lang verlaten.
Ik wens de achterblijvers veel sterkte met de toekomst hier.
Krijgt de UNAbomber toch gelijk. Goed, hij bracht zijn boodschap wat beroerd. Maar toch.
De bestuurde persoonsauto, ook zo'n uitstervend fossiel. Ik juich elke cyberpesterij toe, tot en met het punt dat autorijden voor iedereen op gelijke wijze saai en veilig wordt. Wereldwijd sterven een miljoen mensen door autocorona en dat mag ook wel een keer kapot ge-QR'd worden.
Exact. Het is gewoon vervoer van A naar B. Wees blij dat je lekker droog zit zonder de natte hondenlucht van de bus.
Die doden interesseren me niet, de betutteling wel.
Ga jij nou maar weer in een wieg liggen en laat moedertje staat je billen verschonen, je het flesje geven en al het andere voor je doen.
Want vrijheid en onafhankelijkheid zijn aan jou duidelijk niet besteed.
@Soyboy | 26-01-22 | 08:26: "Wees blij"? Dat bepaal ik zelf wel.
Goed zo. Hard rijden is heel stoer, mits je het fietsend op eigen kracht doet.
Dag Rai Vloet!
Gelukkig heb ik 8 auto's waar die rommel niet in zit.
En voorlopig gaat geen van die 8 auto's weg.
4 stuks blijven sowieso totdat ik onder de zoden kom te liggen.
Die phone home shit naar de fabrikant zit er al vanaf pak em beet 2010 in mensen. Oa. alle BMW's met haaienvin.
Ook alle auto's met ecall hebben een soort post mortem recorder die bij een crash alle gegevens doorgeeft aan de centralist, gereden snelheid, vertragingen / versnellingen in alle 3 de richtingen, geremd met welke druk, abs / esp actief ja/nee enz enz.
Dat de wetgever nu hierin mag gaan tappen vind ik een gevaarlijke ontwikkeling. Dat trillende pedaal is tot daar aan toe. In mijn 205 rammelt alles af fabriek al en heeft me nog nooit weerhouden dat ding lekker door de prakken naar de 200 lol.
Dat wordt feest. Want even los van dit alles.. dat bordje 70 op de snelweg herkent mijn auto wel, maar dat bordje “bij glad wegdek”, “komende 500m”, of “tussen 6 uur en 19 uur” er onder niet…
Maar nu gaan onze overheden dus enorm veel geld steken in voeden van ISA met deze data. Want lekker makkelijk handhaven. Zie het al voor me, krijg je een boete omdat ISA het zicht minder dan 100m vind bij mist en jij de juiste lampen niet aandeed.
En straks een maximalisering van het aantal kilometers per week, na twee uur rijden verplicht een half uur stilstaan, automatische wering uit milieuzones etc. De overheid heeft het beste met u voor.
Maar gisteren zag ik in de eindafrekening van mijn energieverbruik dat de overheid 50 % van mijn gasrekening inpikt.
Het gebruik van de term "zwarte doos" is kwetsend voor de $MeToo slachtoffer en de #BLM aanhangers.
Als wij een paar jaar flink wat oversterfte accepteren (maak niet uit waardoor) houden wij een gezondere bevolking over met een stuk minder oversterfte in de jaren daarna. Fijne dag.
Een zwarte doos is niet echt inclusief, deze doos moet natuurlijk ook nog lesbisch en omgevlagd zijn wil die een beetje meetellen
Prima. Ik zou voorstellen tevens een automatische decapitator in iedere automobiel bij alcoholdetectie, een incinerator voor gassende appers en een uitklapbare kettingzaag voor bumperklevers met volautomatisch bermparkeren en een capsule snelwerkend zenuwgas voor mensen die te laat remmen voor rotondes. Mensen met een SUV, busje of truck kunnen gewoon preventief worden geruimd.
Even "langs de Turk", en weg is dat doosje
U weet niet half hoe dicht u bij de waarheid zit.
Letterlijke jk afgelopen maand gehoord:' kijk, hier. Hoeveel kilometer zal ik er in zetten? Ik kan hem op 0 zetten, maar dat valt op.'
"Het aantal ongelukken in het verkeer in Nederland verschilt per wegsoort/snelheidslimiet. Dit zegt het SWOV hierover:
Er vallen veel meer verkeersdoden op wegvakken dan op kruispunten, BEHALVE OP GEMEENTELIJKE 50 KM/UUR-WEGEN. Ten opzichte van het jaar 2011 zijn opvallende verschillen in 2020: 23 minder geregistreerde verkeersdoden op wegvakken van 120 km/uur-wegen, 19 doden meer op wegen met een limiet van 100 km/uur, en 14 meer op 130 km/uur-wegen. Daarnaast vielen er in 2020 minder geregistreerde doden op gemeentelijke 50 km/uur-wegen: in totaal 49 minder dan in 2011 op zowel wegvakken als kruispunten. Bij 80 km/uur-wegen is vooral het kleiner aantal (20 minder) verkeersdoden op gemeentelijke wegvakken opvallend. Op gemeentelijke 30 km/uur- en 60 km/uur-wegen is tussen 2011 en 2020 juist een relatief grote toename van geregistreerde doden te zien, namelijk 23 meer op 30 km/uur-wegen en 35 meer op 60 km/uur-wegen."
Bron: fondsslachtofferhulp.nl/aantal-ongelu...
Cynisch genoeg vallen er in 2020 meer doden op 30km/h wegen dan in 2011, terwijl op 50km/h wegen er in 2020 minder doden vallen dan in 2011.
Oplossing van de overheid: 30 km/h elektronisch afdwingen zodat bestuurders zowel geïrriteerd als afgeleid zijn door onverwacht gedrag van de auto in die zones.
Ondertitel heeft gelijk: met zo'n overheid heb je geen vijanden nodig.
Die zwarte doos zit al jaren in vrijwel alle auto's...
Overigens is het best interessant om eens te kijken naar de gegevens die je auto heeft.
Wist je bijvoorbeeld dat de voorstoelen een ingebouwde weegschaal hebben? Vertelt je precies hoe zwaar je passagier is. Ik loop al jaren met het plan rond om een schermpje in te bouwen in het dashboard om die waarde te laten zien.
"Eh - waarom staat er 103 op dat schermpje?"
"Oh, dat. Dat is de lucht-koolverhoudingsfactor van de tertiaire catalysator."
2e Hands auto's gaan nog eens heel veel waard zijn.
En helemaal niemand die het tegen kan houden. In wat voor focking wereld leven we in godsnaam?
Jawel, stem ze weg
@Jansen63 | 26-01-22 | 00:01:
Je kunt Brussel niet wegstemmen...
Kijk hier in de tegels en zie hoeveel lutsers hier staan te juichen. De bureacraten maken het beleid, maar zij maken dit mogelijk.
De hele Europesche bevolking druk met corona, maar in Brussel hebben ze de volgende lading betuttelende beperking er al weer snel doorgedrukt.
.
Maar net als het idiote start/stop systeem, zal deze nutteloze optie ook direct na het starten door mij uit gezet worden.
Een verloopstekker in je trekhaak stekker stoppen en je start/stop is gecanceld
Mijn auto heeft gewoon nog een carburateur en geen chip. Doei.
Ik schrik toch wel van de reaguurders hier die deze maatregel prima vinden. Die leggen ook rubberen tegels onder de schommel in de tuin.
Zijn vast van die mannen die ook zittend plassen omdat hun vrouw dat graag wil.
Inderdaad, er zijn ook hier steeds meer reaguurders die betutteling wel lekker vinden.
Lemmingen.
Het gaat niet om de rubbertegel mentaliteit, het gaat erom dat dit steeds verder zal opschuiven. Straks kan je niet je zakje chips, of je frietje meer bestellen, want je zit al aan je vet taks voor die bepaalde maand. En zeg niet dat dit een idiote gedachte is, want in de VS zijn al verzekeringsmaatschappijen die een korting geven als je je bestedingsgedrag deelt m.b.t voeding.
@litebyte | 25-01-22 | 23:24:
Vergeet niet dat je bij veel autoverzekeringen in de VS al een strafpremie moet betalen als je geen GPS-tracker wil laten installeren.
Officieel noemen ze dat natuurlijk "korting als je ons zo'n GPS-tracker laat inbouwen", maar in feite is het natuurlijk een strafpremie voor degenen die dat niet willen.
@Anomiemus | 26-01-22 | 00:08: je hebt Anwb verkeerd geschreven. www.anwb.nl/verzekeringen/autoverzeke... daar krijg je ook een app bij de veiligrijden verzekering. En bij diverse zorgverzekeringen kan je ook goed bezig zijn met een smartwatch.
@vliegend rotje | 26-01-22 | 01:06: In plaats van focussen op het verkeer, moet je ook nog eens constant dealen met de anxiety of je wel veilig genoeg rijdt. Afgesneden worden door een lul of een noodstop moeten maken betekent dan ook nog eens dat 't je geld kost.
thuis pis ik vrijwillig zittend anders pis ik dronken de hele boel onder zoals in het verhaal van die film desperado van Tarantino. En kan ik de boel iedere keer schoonmaken.
Privacy, oké das een ding hierbij. Maar als een idioot met 150 per uur tegen een kind klapt, zijn hier de tegels weer te klein. Dus prima. En ja! Ook die idioot dacht: maar ik heb het wèl onder controle.....
Toen ik de vrouw die in haar hals was gestoken door een wesp met op sommige stukken over de 200 km naar het ziekenhuis reed en hoogstwaarschijnlijk dit haar leven redde nu eens met een gangetje van 50km per uur had moeten (niet anders kunnen maken... had ik dan later aan haar familie moeten uitleggen dat dit kwam door het veilig ingrijpen van de overheid?
In China gaan ze niet eens zo ver als in de EU
Je snapt dat als we 15 jaar verder zijn, deze gegevens bij verzekeraars terecht komen en je premie erop wordt aangepast. Ook al rijd je alleen 120 waar je 100 mag 's nachts op een lege, totaal verlaten 4 baans snelweg. Uiteraard krijg je 5 jaar later ook bij elke 2 km te hard automagisch een boete thuis gestuurd. Dan gaan we ons allemaal heel verwonderd en verontwaardigd afvragen hoe het zo ver heeft kunnen komen dat we onze volledige autonomie in de auto zijn kwijt geraakt, en vragen we ons helemaal dol af waarom de overheid in vredesnaam precies 100% van de tijd zou moeten weten wanneer wij waar en hoe hard we reden. Rijd je 55 op een verlaten landweggetje: Boete, hogere premie en een verplichtte cursus bij 5 overtredingen.
@peterdh | 25-01-22 | 23:27:
Rijden met andermans kenteken gaat nog eens nog groter worden door bepaalde groepen.
@peterdh | 25-01-22 | 23:27:
Vergeet die 15 jaar maar - dit gebeurt nu al in de VS. Min of meer vrijwillig, maar je moet extra betalen als je het niet wilt.
Een idioot laat zich niet tegen houden door een systeem dat ie zelf kan uitschakelen juist omdat ie denk dat ie 't wel onder controle heeft.
Deze maatregel is niet tegen de idoot die 150 rijdt, of met een slok op. Dit is pesterij tegen mensen die 95-105 km/u rijden waar je 100 mag, zodat ze 'ontmoedigd' worden de auto te pakken.
Zie je dat nou echt niet in?
Dus: er zijn een tiental mensen die (extreem) te hard rijden, en daarom moeten ALLE (miljoenen) mensen permanent gecontroleerd worden.
Ja, als je te hard rijdt, als je een kind dood rijdt dan verdien je de gramschap van de hele bevolking, inclusief de alle reaguurders. Ook zou je dan niet meer achter het stuur mogen volgens mij. Maar nee, dat betekent niet dat we miljoenen mensen in een volg-systeem moeten zetten.
@quantumcollider | 26-01-22 | 09:09: Ik begrijp werkelijk niet wat je bedoelt. Op 100 km wegen rij ik altijd 105 behalve als het te druk is en het niet harder kan. Word ik dan gepest? Heb ik nog nooit zo gevoeld.
Genoeg parallelwegen naast autosnelwegen waar 30 de norm is. Die borden worden gewoon opgepikt door je verkeersbordensensor...
Met die maatregelen moet zo'n plofkraak RS6 wel bij te houden zijn toch.
Zo’n ‘black box’ zit al minstens 10 jaar in alle auto’s. Zeker die met ingebouwde navigatie. Percentage rempedaal, gaspedaal, toegepaste kracht/ snelheid, snelheidsverandering, locatie, alles. Combineer het met camera’s in de auto maar ook aan de openbare weg en tadaaa. BMW heeft heel lang geleden al eens vrijwillig data gedeeld met politie en justitie na een ongeval. Is een rechtszaak van geweest. Een Toyota Yaris heeft ingebouwd zelfs al alle piepjes en waarschuwingen voor snelheid, overschrijden van de lijntjes, afstand tot je voorganger, noem maar op. Oftewel; oud achterhaald nieuws. De eu wil straks iets verplichten dat al lang in iedere (nieuwe) auto zit. Lobby van de verzekeraars. Verzet is zinloos. Of je stopt met autorijden en smartphonegebruik en betaal je alleen nog cash terwijl je altijd een masker draagt vanwege de camera’s overal. Dan omzeil je het allemaal nog even. Misschien
Nou is dat masker natuurlijk eigenlijk al verboden, gezichtsbedekkende kledij is verboden. Maargoed je kunt natuurlijk altijd een mondkapje of een niqaab gaan dragen. Over 20 jaar draagt toch 50% van Nederland een niqaab.
Waarom die ISA-kerstboom optuigen? Als je een maximumsnelheid wilt afdwingen dan kan dat toch ook met een simpele snelheidsbegrenzer op de motor?
Levert geen boetes op slimpie ;-)
Ja want een snelheidsbegrenzer is nooit te omzeilen
Bij dit systeem kan je iig nog wel even gas geven om in te halen.
@CamaroHans | 25-01-22 | 23:10: En dat ISA systeem niet?
Ja goed plan, een ongeluk kan je voorkomen door: remmen, uitwijken en, je verwacht het niet, gas geven
Kan iemand een voorbeeld geven van iets dat nuttig is aan de EU?
Nou, de roaming charges zijn flink omlaag gegaan door EU regels en verder zijn daar nog de .... eh.... eh... wacht, nee, of... Daar moet ik later op terug komen.
@Stennislav Heibel | 25-01-22 | 22:27: als je op vakantie gaat met de auto. Geen grenscontroles meer zoals vroeger
Nee,.. er is echt niks positiefs aan deze geldverslindende bureaucratische sneuneuzen club te bekennen, NEXIT morgen!
@Stennislav Heibel | 25-01-22 | 22:27: Geef het volk brood (gratis roaming) en spelen en houdt het tevreden...
@TAAA | 25-01-22 | 22:40:
Mmmm ik reed vroeger regelmatig naar Duitsland. De grenscontrole bestond uit: iets langzamer rijden en even je paspoort in je hand houden terwijl je langs het grenswachterhuisje reed, waar 9 van de 10 keer niemand in zat, en je de 10e keer een vriendelijk wuifje kreeg van "rijd maar door hoor". De keren dat ik/we echt moesten stoppen voor daadwerkelijke controle kan ik me niet herinneren.
Om meteen mee te pakken, het geldwisselverhaal. Met de komst van pinapparaten heb je ook nooit meer geld hoeven te wisselen. Gewoon pinpas mee naar het buitenland en lires, drachmes of deutche marken uit het apparaat trekken in land van bestemming. Die 5 of 10 gulden aan buitenland geld die je overhield waren altijd mooi voor bij de vakantiefoto's in het boek.
Leuk trouwens, de stemverhouding over dit punt in het eu-parlement. Ik weet niet wat zorgelijker is: de totale big-brotherstaat die om ons heen wordt opgetuigd, of het enthousiasme waarmee zoveel mensen haar omarmen. Ook hier in de panelen trouwens.
Het boeit hun niet. Zij rijden geen auto. Ze vliegen gewoon overal naartoe. Ook korte stukjes
@TAAA | 25-01-22 | 22:42: Joke's on them: ook daar heeft de EU taxplannen voor...
Het vervelende is dat dit onnodige wetgeving is. Onnodige wetgeving, onnodige handhaving, onnodige verspilling van hardware en schaarse chips. Het is de overgereguleerde samenleving. Met de EU is een monster gecreëerd, dat elke dag tientallen nieuwe regels uitspuugt. Een bureaucratisch monster, een ambtenaars natte droom. Geen democratische controle, noch verantwoordelijkheid afleggen. Slechts tomeloze regeldrift en de belastingbetaler en burger in de bek spugen. Dat is de EU.
Valt niets aan toe te voegen!
Fantastische feauteau van Clarkson overigens. Lijkt op Schwarzenegger. Epic
youtu.be/6v4YNkurhLk
Ik zou wel een zwarte doos in mijn auto willen, maar dat zal wel weer niet mogen van Sylvana Simmons.
Gelukkig istie oranje.
@Met_baard | 25-01-22 | 22:08:
Wie? Die dame van kleur?
Alleen als je haar met je vingers open trekt.
@Met_baard | 25-01-22 | 22:08:
In vliegtuigen. Of ook in auto's? Voor als je met 417 km/u over de snelweg rijd ( autorai.nl/bugatti-chiron-vliegt-met-... ) en je brokstukken over 7 km verspreid liggen?
NIMC!
Al in de jaren '90 werkte ik bij een bedrijf die bij al zijn bedrijfsbusjes zgn. blackboxen inclusief een soort van losse insteekgeheugenkaart liet inbouwen a 3000 gulden per stuk. En dan moest je voor de vrijmibo het insteekkaartje inleveren op het kantoor die dan later uitgelezen werd.
Kastje meette rijtijd,snelheid,stationair ,richtingaanwijzers, of je het licht aan had en hoe vaak de deuren open en dicht gingen en de algemene tijd.
De directeur die dat plan bedacht had heeft later een jarenlange celstraf gekregen in Polen wegens drugsimport voor een poolse bende via vrachtwagens.
Karma!
Frappant dat 'volks' kranten zoals AD en programma's voor het volk hier nauwelijks tot geen aandacht aan schenken... en dit er even snel ondemocratsich doorheen wordt gedrukt.
Ik kan me geen PrEUgramma herinneren van welke partij dan ook die dit er even snel tijdens corona er door wil drukken.
In de AD stond het van het weekend
@JeanDragage | 25-01-22 | 21:58: Het zal... keruig aangeelverd door het pEUlitbureau zonder een enkele vorm van kritiek of onderzoek overgetiept
QR code koppeling eauk?
Hebben niet alle vrachtwagens al zo’n zwarte doos? En zo’n chauffeur wordt vanuit z’n bedrijf toch al per satelliet 24/7 gemonitord?
Weinig nieuws eigenlijk. Heb ook nooit een vrachtwagenchauffeur ertegen horen protesteren
Degenen die protesteerden zijn geen chauffeur meer.
Ik kwam een keer snachts aan in duitsland, was kapot na een uur of 8 rijden. Toen ik in de 30 zone kwam werd ik direct geconfronteerd met een gigantische flits met wel 7 km te hard. Ik was blind, midden in de nacht.
Bedoel waarom niet op de punten waar het moet of echt noodzakelijk is, gewoon een propere flitspaal? Oh nee big data heeft natuurlijk de toekomst. De EU moet gewoon oprotten. Ondemocratisch verkozen leiders en apen die het voor het zeggen hebben.
Inderdaad wordt in DE ook van voren gefotografeerd.
En uw pleidooi voor flitspalen, die staan al overal!
@theo-is-dood | 25-01-22 | 21:59:
Klopt in DE kun je ook gewoon bezwaar maken als je zelf niet in de auto gereden hebt, maar hem hebt uitgeleend en toch een boete krijgt.
Zolang er maar geen blaaspijpje in de auto komt.
Om van die kekke pijltjes mee te schieten?
Bij de VN Missie waar ik heb gewerkt waren sommige auto's uitgerust met een alcoholslot, sommige scandinavische collega's moesten regematig 's morgens te voet naar hun werk.
www.telegraaf.nl/nieuws/731775704/sou...
De VVD gaat voor de 0 zetels.
Ja die zijn goed bezig, bij mij staan ze nu ook geblacklist sinds ze net zo links als de PVDA zijn
@JeanDragage | 25-01-22 | 21:58: Links? Ja misschien voor bepaalde intieme handelingen... Gebruik dat soort bejaarden termen nu niet meer. Het gaat alleen nog om (eigen)macht. Ideologieloze clans die de belangen dienen van de elite. Het is niet voor niets dat de kleinere partijen meer en meer stemmen trekken. De kiezer zet zijn naieve bril ook een keer af.
Die doorgesnoven Thierry B kan dan een beetje losgeslagen zijn van de werkelijkheid, maar hij heeft wel gelijk. Het partijkartel bestaat wel degelijk en dat kan niet beter tot uitdrukking komen dan in de NLEU politiek.
@litebyte | 25-01-22 | 23:35: het partij kartel komt zichzelf wel tegen in maart denk ik.
"lokale overheden nu al hardop fantaseren over virtuele 30 km/u zones"
Die rijden hier anders al genoeg rond, meestal oude mensen in een spiksplinter nieuwe auto die dan met 20-30 rondsukkelen. Dan heb je al een virtuele 30 km/u zone. Ze sukkelen dan ook rustig met 50 de snelweg op. Echt heel leuk om daarachter klem te zitten.
Pre-ban cars van modeljaar 2021 of eerder gaan nog eens een hoop geld waard worden. Betere investering dan bitcoins.
Kwestie van milieu zones: oude auto's mogen dan de weg niet meer op vanwege 'uitstoot'.
Trek dan ook de maximum snelheden enigszins gelijk. Op menig provinciale weg in NL mag je max 60 km/u, waar je in FR of DE 90 km/u of harder zou mogen. En meer handhaving op de minimum snelheid. Binnen de bebouwde kom is een ander verhaal uiteraard.
In Duitsland kom je dan vaak op die wegen dan nauwelijk ander verkeer tegen. In NL heb je dan die hordes wielrenners en is het zo vol met andere auto's dat 90km/u alleen haalbaar is als je jezelf wil doodrijden.
De Britten lachen de ballen uit hun broek. De Brexit levert meer en meer op! #jalours De volgende generatie kids zijn straks houtrookloze vegans die als zombie's in een elektrisch autootje via een verplichte route (dat wordt de volgende push van Brussel) naar een bestemming rijden. Mits ze een groen vinkje hebben van de lokale handhaving.
Ga naar een gemiddelde grote Britse stad en de helft ervan ziet eruit alsof ze teveel naar New Kids hebben gekeken.
Wat een enorme verpauperde smerige inteelt treurnis.
@litebyte | 25-01-22 | 23:41: AlLeMaAl De ScHuLd vAn dE BrExIt!!11
Privacy? De huidige auto's zitten vol elektronica die je volgen. Dan heb ik liever een oude TomTom.
Gewoon een auto rijden van voor 2005... Nog voor al die onzin begon. Goed onderhouden en eventueel een motorwissel met een exemplaat welke je al veilig gesteld heb voordat ze de schredder in gingen.. en je kan nog wat jaartjes voor uit.
@adam76 | 25-01-22 | 21:48: Een autosloperij is het beste adres om aan onderdelen van oude auto's te komen. Die worden eerst gedemonteerd voordat de rest in de kraakwagen belandt.
Uw telefoon zit ook vol electronica die u overal heen volgt en met wat geluk stuurt Google maandelijks een overzicht waar u allemaal geweest bent.
@adam76 | 25-01-22 | 21:48: moet u dan niet in (de buurt van) een Lage Emissies Zone wonen.
Zo’n ISA kun je best wel permanent uitzetten, weet nog niet hoe, maar vooralsnog is het mij goed afgegaan om zaken die ik niet wil hebben en in mijn bezit zijn te slopen. Lukt helaas soms ook prima als ik ze juist wel werkend wil houden.
Plak de camera’s eens af met een zwart stukje tape of maak de ruit ervoor een wazig met een vingertje vaseline. Kijken wat er gebeurt. GPS jammen is makkelijk voor GPS en Galileo omdat die allemaal op een frequentie uitzenden. Voor Glonass is dat wat vervelender maar daar komen we ook wel uit
@JeanDragage | 25-01-22 | 21:48: “ maar daar komen we ook wel uit” zo is dat, geen angst.
EMP
@Lochos | 25-01-22 | 21:50: 24 satellieten jammen met elk twee frequenties is wat lastiger dan 5 frequenties waarop GPS en Galileo maar voor elk probleem is een (technische) oplossing
@Met_baard | 25-01-22 | 21:52: kan maar dan doen alle auto’s in 10 km omtrek het niet meer
@JeanDragage | 25-01-22 | 21:56: collateral damage. Maar Isa is dan permanent uit hoor. :)
Er wordt al jaren niets aan de verkeersveiligheid gedaan, zodat de EU cijfers heeft om te kunnen ingrijpen in onze privésfeer.
P.s. Ik heb een tyfushekek aan randdebielen die door woonwijken racen. Ga gewoon een lasergunnen in woonwijken, gebeurd al 10 jaar niet meer. Oom agent staat liever veilig langs de snelweg.
Daarom altijd minimaal een klassieker in de garage. Oh ja een garage is typisch iets uit de provincie, dat is een hok waar je je auto in kunt parkeren bij je huis. Ik kan niet zonder!
Haha..!! Wat kost dat per uur..??
Haha, heb ook een klassieker in de garage.
Je raad nooit wat ik heb....
@CamaroHans | 25-01-22 | 23:13: aaahh, mooie bak, man, zo een Camaro! Uit de jaren 70? Klassieker!
Nog beter: Voor rijbewijs B: Maximum voertuiggewicht op 1000 kg en maximum motorvermogen op 50 kW. Resultaat: enorme energiebesparing, geen onnodig gescheur en een veel rustiger verkeersbeeld. De opgefokte managers en types met omgekeerde petjes nemen maar een pilletje Viagra om een stijve te krijgen.
Daar zit stiekem wel wat in. Hoe ontwerp je trouwens een gezinsauto voor 7 mensen onder de 1000 kilo?
@Diotima | 25-01-22 | 21:49:
Auto’s zijn de laatste veertig jaar alleen maar zwaarder geworden. Wat woog nou vroeger een 2CV?
@Diotima | 25-01-22 | 21:49: Fiat Multipla, de klassieker gebaseerd op de Fiat 600 bedoel ik
@Diotima | 25-01-22 | 21:49: in ethiopie zijn de mensen zo licht en smal dat je ze nog in een Yaris of een Ford K krijgt met z’n allen
@theo-is-dood | 25-01-22 | 22:02: de eend was niet zo zwaar maar je moet er wel het gewicht van de benzine peilstok bij optellen. Als student heb ik er 2 gehad een 2cv4 en een 2cv6. Prima auto's heerlijk open dak geen gezeur over gebrek aan chips. Prima vering, een lekke band merkte je pas als je weer thuis was. Nadelen waren die peilstok en de ruitenwissers die alleen werkten als je reed, ze waren gekoppeld aan de snelheidsmeter.
Het is gewoon wachten op de sexbelasting met verplichte camara in de slaapkamer. Dat gaat komen.
Jacobse en Van Es zeiden het al. Als zwitsal kan ik niet linken, maar luister op YouTube of Spotify naar " op hun pik getrapt ".
"Binnenkort moet elke Nederlander een huishoudboekkie gaan bijhouden, en daarin opschrijven wat je de hele dag doet en uitgeeft. Wordt jij strakkies angeslagen voor de keren dat je in een jaar met je eigen wijf heb lopen wippen... origineel waar!"
Mijn 10 jaar oude ster heeft al dat ongelofelijk irritante ECO systeem (schakelt motor uit bij stoplichten en spoorwegovergangen). Je kunt het uitzetten, maar dat moet bij aanvang van elke rit opnieuw gebeuren, er is geen mogelijkheid om het voorgoed de nek om te draaien in de boordcomputer.
Met dat soort betutteling begint het allemaal. Een huurautootje waar ik onlang in reed had obligate Lane Assistance, zo mogelijk nog irritanter. Begint het systeem tijdens het rijden opeens aan je stuur te trekken, de eerste keer schrik je je het lazerus. Ook niet definitief uit te zetten, je moest elke keer na het starten 10 seconden of zo een knop ingedrukt houden.
Oop lange ritten naar de wintersport of zoals onlangs naar Bordeaux is die lane assist een zegen.. dat uitzetten is een routine je drukt toch ook op de start knop hij zit er notabene in verwerkt druk dan met je duim!
Druk wel een extra knoppie in na het starten. Als ik maar niet meer geconfronteerd wordt met sleutels. Keyless all the way. Zolang er maar een knop is om deze onzin uit te schakelen zal het me worst zijn.
Start/stop uitschakelen is routine na het indrukken van de startknop. Lane assist laat ik aanstaan, irriteert niet. Stuur je wel doorheen. Door zo'n trillend gaspedaal trap je ook wel doorheen. Zal niet veel irritanter zijn dan de bleepjes die je navigatie nu al geeft bij overschrijding max snelheid.
@Smoelensmid | 25-01-22 | 21:48:
Met andere woorden, u zwalkt dus willens en wetens doodmoe over de Route de Soleil, erop vertrouwend dat al die flikkerende lampjes, geluidssignalen en stuurcorrecties u wel wakker houden?
Ik chargeer uiteraard, maar gezond verstand is beter dan elk elektronisch systeem. En dit soort snufjes horen gewoon opties te zijn met een opt-out instelling, geen half-afgewongen verplichtingen.
Ik zou eens bij een tuner binnenlopen. Start/stop is meestal eenvoudig uit te zetten.
@CarelJan7937 | 25-01-22 | 21:54: de verbale waarschuwingen van de navigatiemuts heb ik ook de mond gesnoerd door het volume op 0 te zetten. Ik kan prima op pijltjes navigeren als dat nodig is.
Geen zwarte doos, dan ook niet zeiken als de moordenaars van prdv niet duidelijk op camera staan.
U wilt een lagere premie? U wilt meer veiligheid? Here you have it.
Tis niet en en, het is of.
Ik zou graag motorrijden, maar de gemiddelde Nederlandse chauffeur houdt me tegen: of append/bellend, of onder invloed van drugs of alcohol en/of zeer eigenwijs en/of oud. Het wordt wel eens tijd voor maatregelen inderdaad. Het liefst alleen maar zelfrijdende auto's op de weg.
slaaf
@Der Lehrer | 25-01-22 | 21:43: Oh en rekeningrijden en alleen maar elektrische auto's en hoge prijzen en binnenstadvrije auto-zones.
Je snap de ironie niet hé?
ik heb nooit begrepen waarom auto's en motoren worden toegelaten op de openbare weg die 250+ kunnen af fabriek waar je max 130 mag . En nee, ik ben geen fatsoensrakker, mijn piepje heb ik afgesteld op 150, voor als ik niet zit op te letten.
Volgende stap is dat het kastje ook daadwerkelijk je motor knijpt of een automagische prent verstuurd.
Natuurlijk gaat het kastje niet je motor knijpen, de bekeuringen zijn veel lucratiever voor de overheden.
Dus gegarandeerd dat het automagische prent systeem ingevoerd wordt.
Ik heb er anders al een hoop zien rondrijden die eigenlijk nog geen 80 aankunnen. En daarom moeten alle anderen begrensd worden.
Tja, en wie geloof nu nog dat de EU er voor de burgers is ?!
Een Nexit wordt steeds aantrekkelijker...
Beslist!
Nexit, goeie naam voor een niet-betuttelende auto.
Daarom neem het OV
Een absolute limiet op snelheid is niet wenselijk. Ik heb vele malen een ongeluk kunnen voorkomen door even gas te geven, daar waar remmen de situatie alleen maar had verergerd.
Het enige nuttige waar ik de EU op heb kunnen betrappen, is de zelf dovende sigaret...
Maar dient u zich in de toekomst te verantwoorden!! Dan wel na ontvangst van een automatisch gegenereerde boete, eventueel bezwaar te maken.
Goed streven hoor, minder doden. Maar flikkeren we Guy dan ook in een dwangbuis? Die warmonger gaat heel wat meer doden veroorzaken.
Maar ja, de miljarden die de overheid incasseert van verkeershufters.
Dus glas plas
Volgens het strafrecht is de "cautie gebaseerd op het recht van verdachten om te zwijgen en om zichzelf niet te incrimineren. Het doel ervan is te voorkomen dat een verdachte ongewild meewerkt aan zijn eigen veroordeling."
Behalve als U straks in de auto stapt, dan begint U op het moment dat U de contactsleutel omdraait per onmiddelijk een strafrechtelijk onderzoek tegen Uzelf. Nu nog afwachten tot eea gekoppeld wordt met het CJIB en de bekeuringen nog tijdens de rit volautomatisch van uw rekening worden afgeschreven.
Dat is dan ook zo zodra je je browser op start.
Een verlenging van de Wet Mulder dus, eerst betalen, dan pas bezwaar mogen maken.
En de camera's/sensoren in uw auto leggen het niet handsfree gebruik van uwen mobieltje meteen vast. Afrekening volgt eveneens automatisch. Zo, dat probleem ook weer opgelost.
Big Brother arrives, het wordt kinderlijk eenvoudig om een persoon 24/7 te tracken.De onbenullige gaan zeggen; ik heb toch niets te verbergen,laat ze maar meekijken in de veronderstelling dat het iets gaat oplossen.
Weer een stap dichterbij alomvattende controle,ten vaveure van wie ?,niet de burger lijkt me.
Maar, ik heb geen contactsleutel, ik heb een start knop, ben ik nu gevrijwaard van deze zooi?
@Harrie-Couvert | 25-01-22 | 21:28: Niet geheel duidelijk hoe je het bedoelt. Het niet handsfree gebruiken van je mobieltje in de auto is anno 2022 namelijk sowieso kansloos.
Vluchten kan niet meer,zou niet weten hoe,de politie zet gewoon je auto uit.
'Het is tevens een eerste volgende stap op een hellend vlak dat eindigt in constante controle en geautomatiseerde bekeuringen.' Binnenkort zit er apparatuur in politieauto's die middels een draadloze verbinding met apparatuur in de vrachtwagencabine de ritpasjes van vrachtwagenchauffeurs kan uitlezen als de politie dichtbij een vrachtwagen rijdt. Kwartiertje te lang gereden? Automatisch de lul.
Lulverhaal.
Geen auto zou van de band mogen rollen met een teller boven de 160
En 30 in de steden is hard genoeg. Ook voor elektrische fietsen, daarbuiten.
Als je dood wil neem je maar drion. Als je anderen wil vermoorden… daar is de wet.
Als ik anderen wil vermoorden is er geen wet..!!
In Duitschland mag je wel meer dan 160 km/u karren
Blij dat mijn winterbanden W klasse gekeurde Pirelli sottozero tot 240 km/h gaan ik heb voor het gemak de auto er maar op aangepast. ;)
@Tobi | 25-01-22 | 21:34:
Met de Grünen en de SPD in de regering daar? Hoe lang nog?
De realiteit is dat je in het westen van Duitsland om de tien kilometer wegwerkzaamheden en Stau hebt.
Een elektrische fiets is al begrenst op 25Kmh, anders is het een "pedelec" Die zijn voorzien van een kenteken, en je hebt een helmplicht.
Lekker hoor, motorrijden.
Dit is een direct gevolg van alle retards en wijfmeneren die als halve idioten op hun telefoon zitten tijdens het rijden, nergens opletten en te hard rijden in straten waar iedereen met gezond verstand kan zien dat het niet kan.
Als het technische haalbaar is, is er weinig mis met het automatisch begrenzen van auto’s. Ik vraag mij alleen af of het de overheid lukt om iets technisch haalbaar te maken. Daarbij moet je niet kijken naar de verkeersdoden, dat is maar een handje vol. Veel relevanter zijn de ernstig gewonden, dat zijn er veel en veel meer.
Een begrenzer op, laten we zeggen, 130 km/u is sowieso een goede maatregel om tokkies met compensatiedrang deels onschadelijk te maken.
slaaf!
@Der Lehrer | 25-01-22 | 21:46: ah, daar hebben we er eentje.
Ok opa. Gelukkig heb ik geen begrenzer nodig op het tweebanig karrenspoor dat naar mijn galei leidt. Daar rijden immers al genoeg rijdende rechters zoals u angstvallig 95 km/u op de linkerbaan, de rijen vrachtwagens voorbij kruipend.
Jullie zijn verdoemd!! Alles weg. Weg met jullie. En het volk blijft voor eigen belang dom doorstemmen, niets voor de eindvisie.
Ik zie de logica wel , eindelijk eens niet met 80 langs een uitgaande basisschool scheuren , of plank gas langs de mensen bij wegwerkzaamheden... naast alle slimme adaptieve cruisecontrol ,dode hoek beveiliging ,keep in your lane systemen , file rijd assistenten ,verkeers bord herkenning en inparkeer en eco assistenten kan deze er ook nog wel bij....
Dat dus. Ik ben voor.
Bureaucraten worden nog eens ..... ja wat eigenlijk. Ik denk dat niemand meer wil omgaan met bureaucraten.
Elke verkeersdode is er één te veel. Racen doe je maar op het circuit, niet op de openbare weg. En zeker niet in woonwijken.
Juist.. Dan maar een kwartier later....!!
Mam? Jij hier?
@neonreclame | 25-01-22 | 21:15: Een kwartier later door 20 km/u langzamer? Zo lang rij je nooit in een 50 km/u zone dankzij Nederland's geweldige infrastructuur.
Soms kan het handig zijn in een onverwachte situatie wat gas bij te geven om een ongeluk te voorkomen.
@l3art | 25-01-22 | 21:18:
Ligt er maar net aan waar je woont mijn beste...
In een woonwijk kan je drempels aanleggen. Echte drempels, niet van die slappe smoothe heuveltjes (ik ken er een paar daar gaat iedereen voor op zijn rem, anders ben je een grill kwijt of je schokbrekers). Geen reden voor deze big brother achtige betutteling. Whats next? Verplicht een dashcam die direct streamt naar... ???.... de politie? De database van je verzekeraar? Je baas?
Er zijn bijna acht miljard mensen op de wereld, dus nee, niet elke verkeersdode is er één te veel. Doe niet zo dramatisch, je lijkt wel een actreutel!
Klopt, maar ik rij ook altijd zacht in wijken. Ook al kan ik 320.
Vanzelfsprekend kunt u ook verwachten dat u uw auto in de nabije toekomst alleen kunt starten en mag besturen wanneer u een geldig CTB heeft.
Jammer dat de generaties voor mij het verpest hebben in het kader van hun vrijheid.
Maar het biedt ergens natuurlijk ook méér vrijheid: je kán ervoor kiezen om het uit te schakelen bij een rit, elke rit weer. De zwarte doos registreert dan wel alles, maar dat geeft juist de kick... living on the edge
Ik ben blij dat ik nooit rekening heb willen houden met vingerwijzers zoals u. Met een Honda CRX wat het prima te doen, 220 km/u op de A4.
Dit gaat -zoals altijd- om macht over de burger, niet om veiligheid van
Lijkt me wel handig. Maar er kan meer. In Singapore hebben vrachtauto's een roterend lampje op de cabine dat gaat branden bij snelheid overschrijding .
En wat dachten we van registratie van co2 uitstoot.
Big Brussel is watching you. Wat ooit begon met economische samenwerking op macro nivo, controleert nu iedere beweging. DDR66 zag dat het goed was.
Niets mis mee, Die zwarte dozen zijn er al veel meer en gedwongen aan de snelheidslimiet houden is hartstikke goed. Wat is het probleem om na een ongeluk gewoon de schuldige te vinden.
Misschien omdat snelheid niet bepalend is voor een ongeluk..??
Waarom niet ieder voertuig dan 24/7 van een een camera voorzien, een telescreen? U hebt toch niets te verbergen, toch?
Stel dat er uit zo'n onderzoek komt dat er met 5 of 10km per uur meer snelheid het ongeluk voorkomen had kunnen worden?
Voor dat soort dingen is onderzoeksbureau "d'n Doofpot" uitermate geschikt.
Laten we het eens anders stellen, waarom moet ik de overheid vertrouwen als die ons blijkbaar niet vertrouwt? Ik begin gvd bijna sympathie te krijgen voor die covid pas weigeraars op deze manier.
@zwellevertje | 25-01-22 | 21:25:
"Stap maar op de fiets bij mij.."
Wat is het probleem met een chip in je nek?
Wat is het probleem met een overheid die voorschrijft wat je mag eten en drinken (haar specialisten weten het beter dan jij, domme burger)?
Wat is er mis met verplichte medische behandelingen? Want het is goed voor je.
etc.
@Der Lehrer | 25-01-22 | 21:48: die zou in een lijf moeten en dat is te riskant met ontstekingen en afstoting. Dat heb je bij paarden ook.
Wie mag er in de toekomst nog rijden dan? Ten eerste wordt brandstof (en electriciteit) stervensduur. Ten tweede worden auto's straks niet geleverd vanwege chiptekorten. En ten derde, worden de auto's steeds duurder.
Net wezen tanken in Brecht (België) voor €1,61; zag bij de grens dat beide pompstations al €2,16 vragen, en vond dat gek want ik heb niemand horen schreeuwen.
Ze hebben het beste me u voor, die EU, je krijgt er toch ook zoooo veel terug voor uw genereuze bijdrage. Kots... en maar X66, VVD, PvdA, CDA en nu dat achterlijke Volt blijven stemmen.
Komt er ook een LHBTQenz versie?
Ik ga nog zuiniger worden op mijn dieselbusje. Geen start/stop, AdBlue of andere meuk. Nog net de goede generatie. Wel 6 bak, airco, cruise control.
je mag alleen nergens meer komen
Ha, die zullen we eens fijn gaan verbieden over een paar jaar, wat denk je wel niet? Zomaar vrijwillig in zo'n stink diesel blijven rijden? Dacht het niet he meneertje.
@AntiZanicz | 25-01-22 | 21:10:
Nog geen enkel probleem mee gehad. Euro4 uit het hoofd.
Straks worden we een tweede Cuba. Allemaal oldtimers.
@zwellevertje | 25-01-22 | 21:10:
Met 95.000 op de klok is de uitlaat van binnen nog blank. Aygo van mijn zus was na 15.000km al roetzwart. De BMW 5 series van mijn baas idem, 250.000 op de klok en de originele uitlaat nog blank. En maar zeuren over diesels.
@Duwbak_Linda | 25-01-22 | 21:13:
Ik heb me voorgenomen de bus helemaal af te rijden en dan maar over naar een elektrieken bak.
@Der Schnitzeljäger | 25-01-22 | 21:14: Ik rij zelf ook nog een Volvo 940 TIC diesel uit 1994 en weet wat u voelt, gelukkig zijn ze hier in Frankrijk bezig om dit soort auto's op een leeftijd van 30 jaar, indien gewenst, een oldtimer status te geven waardoor je zelfs weer de grote steden met zo'n "smerige" diesel in mag.
@Der Schnitzeljäger | 25-01-22 | 21:14: Het zeuren is ook niet over de diesel motoren, maar over het feit dat diesel nu na wetenschappelijk onderzoek door de WHO als officieel kanker verwekkend is geclassificeerd, ik zou dat na 3 x kanker bevochten te hebben mijn ergste vijand nog niet aan willen doen... rijden op diesel nee!
@Smoelensmid | 25-01-22 | 21:40: ben je nu nóg niet resistent dan?
@Smoelensmid | 25-01-22 | 21:40: En zo kun je nog wel 300 dingen verzinnen waar je kanker van 'kan' krijgen.
Haha ik heb kanker gehad en rij net sinds een maandje in mijn 'nieuwe' 5 serie met 400pk diesel. Freude am fahren, whoohoo!
Vroeger was alles beter: www.youtube.com/watch?v=R1524Hnpy1o
Klaus zag dat het goed was.
Volgens mij heeft het meer zin om wijn te verbieden in Frankrijk als je het aantal verkeersdoden in Europa wil terugdringen
het zal meer de vodka in het oostblok zijn.
Dat wordt dan twee keer een functie uitschakelen voor het rijden. Die Franse galbak van ons scant namelijk ook al de wegmarkering. Levensgevaarlijk.
Een zwarte 'doos' komt wel meer voor. Of heet dat nu een doos-van-kleur?
Isa kan je gewoon uitzetten.. Of ga naar de betere tuner.. Ps wat moet je met een auto van na 2015...?
Coronatoegangsbewijs was ook maar voor eventjes.
Nu een leaseauto, maar dan is de lol er wel snel af zeg.
De EU houdt niet van humor of genieten.
En een CVR. Dan hoor je rare gesprekken...
Is er onderzoek gedaan naar het effect van zo’n ISA? Wegen de kosten tegen de baten op?
Ja.
Ze zeggen dat er ongeveer 25.000 doden per jaar in de EU zijn door ongelukken met de weg.
"The intelligent speed assistance (ISA) system could reduce fatalities on EU roads by 20%, according to estimates."
Dus het scheelt Europees 5000 doden per jaar.
Maar wat ze er NIET bij vermelden is wáár de doden veelal vallen en waarom. Ik gok veel in Oost-Europa door alcohol. En dan werkt dit natuurlijk niet.
Dit is duidelijk een Big Brother systeem.
1984 komt met de EU elk jaar weer een stapje dichterbij. Brrr.
En dan te bedenken dat de meeste stemmers het hier mee eens zijn. Echt veel engnekken in dit land.
Artikel van de EU:
www.europarl.europa.eu/news/en/press-...
@Warhead | 25-01-22 | 21:11: Volgens het artikel komt er ook een verplicht alcoholslot in nieuwe auto’s. Dus dat helpt dan weer in oost-Europa. Overigens staat die 20% er wel maar er wordt geen onderzoek genoemd. Met een korrel zout te nemen dus.
@Muxje | 25-01-22 | 21:52: Zijn die alcoholsloten inmiddels al een beetje verbeterd? www.dumpert.nl/item/6591194_f0b52b25
Geen geld voor 30 km zones..??
Ach ja vergeten... 020 afsluiten , muur er omheen en afzinken in de woestijn....
Huh? Afzinken in de woestijn? Gewoon het stopje eruit en borrelen maar. En waarom dan die muur? Is dat niet een beetje dubbelop? En als 020 dan eenmaal afgezonken is, hebben we dan wel geld voor 30km zones? Soms is de oplossing zo simpel dat iedereen hem over het hoofd ziet.
Er komt een moment dat u vooraf uw autorit aanvraagt bij de overheid. Gelukkig is daar dan ook een app voor.
Of moet instappen net de OV chipkaart in jouw eigen auto.
Past de zwarte doos in de magnetron ?
Ik weet wel dat hij in de kliko past.
Ik wou een grapje maken over een gezette donker gekleurde dame, maar doe dat maar niet, anders wordt ik ook "Gevoice'd"
Kunnen we gewoon niet alles automatiseren en allemaal een dodelijke injectie nemen? De mens is wel zo nutteloos en nietig vergeleken bij technologie.
Straks gaat er een bureaucraat naast me zitten terwijl ik foto's van mijzelf maak.
Die foto's hebben ze al, maar dat weet jij niet. Ze kijken virtueel mee via de televisie die niet meer uit kan.
In uw pik up?
Prima Kaas!
De laatste leverde mij toch mooi vijftig Euro op!
Ga eens handhaven!
Dat past niet in mijn Smart...
REAGEER OOK