LIVE. Pi pa persco over de VERSOEPELINGEN
Hi ha hoera voor de lobby
De horeca mag weer open dankzij de horecalobby, we mogen weer naar de voetbal dankzij de voetballobby, de theaters gaan weer open dankzij de theaterlobby, de quarantaineregels voor scholen worden soepeler dankzij de quarantainelobby en we krijgen weer een beetje meer vrijheid dankzij de vrijheidslobby. En tegelijkertijd moet de horeca te vroeg dicht vanwege de horecalobby, mogen we maar met eenderde naar de voetbal vanwege de voetballobby, gaan de theaters niet helemaal open vanwege de theaterlobby, zijn de quarantaineregels nog steeds niet te volgen vanwege de quarantainelobby en hebben we nog steeds niet onze vrijheid terug vanwege de vrijheidslobby. Of, en we noemen maar een dwarsstraat, het komt allemaal omdat steeds duidelijker (zie ook: dit RIVM-onderzoek vandaag) wordt dat de omikronvariant met de huidige booster- en vaccinatiegraad echt voor minder ziekenhuisopnamen zorgt en in plaats van kommaneuken over een maatregeltje hier en een versoepelingetje daar het tijd is voor een fundamentele discussie over de nog altijd vigerende 3G-maatregelen. Maar goed. De persco dus. Met Mark en Ernst. Veel plezier.
Update: Alle maatregelen HIERRR (Nog steeds maar 4 mensen op bezoek, lol)
Grafiekje van Ernst. "1 groen poppetje"
Update: Mensen reserveren MASSAAL bioscoopie
Social
Reaguursels
InloggenEen paar kanttekeningen bij "het groene poppetje". Waarom staat er bv. geen categorie bij met "natuurlijke immuniteit". Verder zou ik dit wel eens uitgesplitst willen zien in grafieken per leeftijdsgroep. Met of zonder overgewicht. Met of zonder onderliggend lijden. Allochtoon vs. autochtoon. Want allochtonen zijn a) ondergevaccineerd, maar b) ook veel vaker te dik of met vit. D tekorten, waardoor je ze sowieso vaker in het ziekenhuis verwacht, geprikt of niet.
Daarnaast zijn deze oude gemiddelde cijfers bij Omikron niet meer relevant. En is nu haast iedereen al op natuurlijke weg allang in contact geweest met een variantje (of twee).
HIer op Curacao worden de cijfers gewoon iedere week gepubliceerd, doet men niet geheimzinnig over.
Tot op heden is 95 % van de ziekenhuisklanten niet gevaccineerd. Op de IC is het 98 % niet gevaccineerd en bij de sterfgevallen is 100 % niet gevaccineerd.
De omikronvariant is hier sinds 15 december en sinds die tijd zijn er behoorlijk wat mensen gestorven (allemaal niet gevaccineerd), we zitten nu op bijna 40 personen, vandaag weer 5 gisteren 1, eergisteren 4.
Anders gezegd er sterven nu meer mensen per dag dan tijdens de Delta variant, dus zo onschuldig is die omikron variant hier niet.
Moet je wel op de cijfers kunnen vertrouwen, natuurlijk.
1 wat is de bron van deze cijfers, 2 wat zijn de comorbide aandoeningen 3. Hoeveel van die gestorven/IC hadden overgewicht?
@ikworstelengadouchen | 26-01-22 | 08:32:
Deze mensen zijn niet gestorven omdat ze obese waren of omdat ze andere klachten hadden. Ze zijn gestorven omdat ze corona opliepen, niet waren ingeënt en die combinatie is hen noodlottig geworden. Feit is dat deze mensen gewoon kerstmis plus oud en nieuw hebben gevierd, samen met familie of kennissen. Ze hebben plezier gemaakt, ze hebben gezegd: 'gelukkig nieuwjaar' en hadden plannen voor 2022 gemaakt. Helaas hebben ze corona onderschat, dachten dat het niets meer voorstelde, dat het maar een griepje was, want ja, ook hier hebben we genoeg wappies. Ruim 40 wappies hebben ons nu in 1 maand verlaten, ruimt wel lekker op zo.
@Pimp my Voortuin | 26-01-22 | 08:23:
De cijfers worden gewoon door het ziekenhuis doorgegeven aan de overheid en die publiceert ze dan netjes. Wanneer deze cijfers incorrect zouden zijn dan zou de regering hier meteen iets van zeggen. Onze huidige regering bestaat vrijwel geheel uit anti-vaxxers. Sterker nog, onze premier wist te beweren dat je corona in het ziekenhuis op kunt lopen door de airconditioning. Onze minister van gezondheid beweert dat je corona kunt voorkomen door awa lamoenchi te drinken en vitamine c te slikken.
De cijfers kloppen, maar kan me heel goed voorstellen dat zoiets niet past in het verhaal van een wappie.
Samengevat:
De pandemie is voorbij als iedereen een QR - code heeft.
De rest volgt, maar dat ziet u pas als u het doorheeft.
Je moet wel voor het levenslange abonnement gaan en als je eenmaal begonnen bent kom je er moeilijk vanaf.
dus de kamer vraagt al maanden om cijfers over vaccinatiestatus in ziekenhuizen. dat kon zogenaamd niet. nu zo'n schamel grafiekje zonder achtergrond, met bron naar RIVM. Op de site van RIVM staat geen verdere informatie.
De vraag die niet beantwoord mag worden: mét ef dóór covid19 in het ziekenhuis, de verpleegafdelingen aldaar plus het aantal opgenomen mensen op de intensive cares.
Komt geen antwoord op vanuit het kabinet. Men wijst naar het RIVM, naar het OMT edoch het verlossende antwoord blijft uit. Ongewis etcet.
Wat een ellende . Van Dissel sloopte bij mij de booster door gele groene jas. Toch prik halen. Nu weer een nieuwe sloper door hakkelen over qr code dat ie alleen werkt als het overal gebruikt wordt. Dus het klopt niet. Stoppen met deze waanzin.
Zijn we al weer terug in het oude normaal? Na twee jaar weet ik niet meer wat dat is…
Het wachten is op de eerste geboosterde persoon die bij een ziekenhuis geweigerd wordt omdat dat slecht is voor de statistieken.
De QR code is na de Astra Zeneca vaccinatie na negen maanden niet meer geldig.
De QR code is na de Jansen vaccinatie na negen maanden niet meer geldig.
De QR code is na de 1e Pfizer vaccinatie na negen maanden niet meer geldig.
De QR code is na de 1e Moderna vaccinatie na negen maanden niet meer geldig.
Weet u de vaccineffectiviteit na 1 jaar van alle 4 vaccins afzonderlijk? Moderna is 81%. De rest is lager, maar toch worden ze allemaal op 1 lijn gezet door de overheid. So much for science..
Het QR vinkje is alleen om de booster erdoor te drukken en wellicht om uw grenzen op te zoeken. Het is in ieder geval niet gebaseerd op vaccineffectiviteit, maar dat is in het overzichtje met de gekleurde poppetjes wel duidelijk, geen onderscheid u moet allemaal aan de booster.
Waar kan ik dat vinden? Op de corona check site staan alleen de huidige regels, niet wat eraan komt.
Gezelig alles nog met Corona ausweis, zal wel van de EU moeten…
De infographic laat anders duidelijk zien dat vaccinatie opnames in het ziekenhuis sterk terug dringt. Als iedereen dat zou doen waren we al lang van de maatregelen af...
www.instagram.com/p/CZJPRr1jrIS/?utm_...
2018 eerste voorstel pre-corona
@heppykemper | 25-01-22 | 22:18: de infographic laat nog wat anders zien, namelijk dat vaccinaties tijdelijk werkzaam zijn en dat wij ons niet uit deze gezondheidscrisis kunnen prikken zoals sommige politici hebben beweerd. Ondanks de enorme besmettingsaantallen dalen de ziekenhuisopnames en kan het zorgsysteem het aan. Uiteindelijk werden alle coronamaatregelen toch genomen om de IC capaciteit te ontlasten... Dus wat is dan nog de noodzaak om de gehele bevolking te laten boosteren, inclusief kleine kinderen? Dat ouderen en mensen met gezondheidsproblemen een vaccinatie krijgen aangeboden is uiteraard wel volkomen logisch.
@therealbraindump | 25-01-22 | 23:12:
Probeer eens een maand vooruit te denken dat moet u lukken.
@botbot | 25-01-22 | 23:17: ik ben onder de indruk van uw onderbouwde argumentatie, dank daarvoor.
@timmey | 25-01-22 | 23:03:
De gehele EU is het grootste tuig wat er rondloopt, en Rutte is er onderdeel van
@Jansen63 | 25-01-22 | 23:53: hoe kom je er vanaf .
@foxhunter | 26-01-22 | 00:09: Rusland?
Maar waarom mag je maar 1 bezoeker per 5 m2 hebben én dan tegelijkertijd de regel hebben om 1,5 meter afstand te houden? Klopt toch niet helemaal? Dan zou 1 bezoeker per 3m2 beter kloppen.
Het aantal bezoekers is, wait for it, een advies.
Derhalve kan hier nimmer een regulering op straffe van boete voor gelden.
(geen dank)
Die 5 m2 is eigenlijk best schappelijk. Als je 1,5 meter afstand moet houden, moet je een cirkel met een straal van 1,5 meter om je heen denken. Aangezien je zelf ook nog ruimte inneemt (laten we aannemen dat je zo'n 40 cm breed bent) moet je dus nog zo'n 20 cm bij die straal optellen. Je krijgt dan een oppervlakte van pi x 1,7^2 en dat is ruwweg 9 m2.
Eindelijk naar de Efteling, gooien ze het spookslot om voor de volgende kitsch attractie. Iedereen hier vindt Klein Duimpje en de Reus ook waardeloos?
Zit ja daarom te wachten op het einde van Corona.
Ze zeiden niks over de supermarkten, weet iemand wanneer ze weer tot 22u open mogen zijn? Ik wil weer om half 10 mijn boodschappen kunnen doen
Alle winkels mogen open tussen 05:00 - 22:00
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coro...
En de hoeren mogen ook klanten ontvangen tot 22:00
@CarelJan7937 | 25-01-22 | 21:24:
Kom je de kroeg uit, uurtje of 10. En daarna?
Het is maar goed dat je niet vraagt wáár ze weer open gaan. Dat is namelijk erg fout heb ik begrepen uit het volgende topic
@bij gelegenheid | 25-01-22 | 21:27: Poen in je zak houden. Neuken voor je de kroeg in gaat geeft meer waar voor je geld. Lekker afpilsen na het neuken.
Wel sneu voor de dames. Dronken kerels presteren niks, maar zijn wel goudmijntjes. Die gooien de flappen wel op tafel.
@CarelJan7937 | 25-01-22 | 21:37: uw ervaringen lezende;
Nay, na het werk kortstondig bijpraten met kenissen en pas daarna hoeren ende snoeren. Oops, tijd.
Ik vond Omicron inderdaad geen griepje, daar geef ik Kuipers gelijk in. Ik heb een stuk meer last van griep, die Omicron stelde echt weinig voor. Geen prikjes, wel vitamine D enz.
Anekdotisch bewijs, telt niet. Wel blij voor je
Griep?
Opa/Oma : vertelvertel!
@guldenmiddenweg | 25-01-22 | 21:37: en hoe bewijst Kuipers dat het wel meer is dan een griepje?
@JvNB | 25-01-22 | 22:06:
Hoe gaat deze covid19 variant zijnde omikron nu wereldwijd rond? Een influenzavirus heeft meer impact op de kwetsbaren.
Wie ik alhier mis voor de noodzakelijke duiding?
@Frau Merkel.
@bij gelegenheid | 25-01-22 | 21:15: Die is AWOL.
@VoltaireJohn | 25-01-22 | 21:18:
Deze gewilde absentie; vertel eens?
Kuijpers is toch wel minder irritant dan onze schoolleraar.
Mmm, met pijn in mijn hart kan ik je niet ongelijk geven. En geloof me dit doet pijn...
@BadPatNL | 25-01-22 | 21:40:
Tis m.i. en kwal van een orde waar men zich geenszins wil inlaten.
De teletubbies en drukke japanse manga filmpjes zijn ook minder irritant dan de schoolschoen. Wat probeer je te zeggen?
Ik kan er niks meer mee, met die twee radeloze mannen.
It's in the eye of the beholder.
Ik denk dat die groene poppetjes in het ziekenhuis besmet zijn met de groene GS pixel.
QR code niet meer geldig negen maanden na vaccinatie. Gezien de lage opkomst voor de booster, straks 6 miljoen mensen zonder geldige QR. Succes met de horeca!
Dan is het heel simpel, dan is er geen QR-code meer. Politieke partijen kunnen het zich electoraal niet veroorloven om een dergelijke grote groep te negeren.
@therealbraindump | 25-01-22 | 20:45:
Ik hoop het met u. De VVD66 staan al op een prachtig verlies in ieder geval
@Jansen63 | 25-01-22 | 20:53: Min 26 zetels! Okay, de CU maakt er met plus 1 weer eentje goed, maar dat is peanuts vergeleken met die min 26. Laat de gemeenteraadsverkiezingen maar komen, zin in om de lokale partijen te zien opstijgen!
@BadPatNL | 25-01-22 | 21:42:
Minus 25 van de 78?
maw: is een meerderheid volgens de media. En derhalve niet klagen over uw eerder, aangevinkte keuze in het stemhokkie.
Zeau rolt men daar, bij de (staats)media.
Heb wel een geldige QR vanwege herstelbewijs op papier maar die ligt onderin een la. Ken genoeg goede restaurants waar ze geen QR vragen, breng mijn geld daar wel heen.
Ook de sportschool vraagt geen QR, zulke bedrijven sponsor ik met liefde.
Influencer, daar gaan ze gewoon die 2G voor invoeren, treiteren tot op t bot, en we gaan gewoon weer braaf meedoen, want anders pakken ze onze leuke dingen gewoon weer af.
15 % niet gevaccineerd ==> dan ook NIET meer dan 15% van de IC capaciteit
voor niet gevaccineerde mensen
zal ze leren
Nog eentje die het nog steeds niet begrijpt
Neem nog een slokje azijn.
Overall heeft u het hier over amper 5% van de bevolking. En deze 5% heeft er alle redenen toe zich niet te laten prikken. Omwille van gezond, een immuniteit die men (voor zichzelf) nochtans op orde acht, het wantrouwen jegens een overheid die zich onverlet allerlei input uit verdachte hoek inlaat met ‘onderzoek hier, onderzoek daar’ om hunner gelijk te mogen verantworden. O.A.
En hoeveel capaciteit voor mensen die er bewust voor kiezen om 2 pakjes per dag op te roken?
Grappig mijn halve familie is niet gevaccineerd, en die hebben net Corona gehad tot een 85 jarige aan toe: guess what geen ziekenhuis gezien…. Ik zeg geen bedden meer voor rokers, obesitas, en doe dan ook maar geen lever transplantaties voor zuiplappen meer…
@ikworstelengadouchen | 25-01-22 | 21:59: ‘k Moest lachen uit (vervangende) schaamte.
@bij gelegenheid | 25-01-22 | 22:05: leg uit, wat is het verschil tussen risico nemen door roken, vs risico nemen door geen vaccin te kiezen (als je tot de risico groep behoord, dus oud en/of dik)
@ bij gelegenheid: vertel eens, waarom heeft iemand die terwijl hij/zij weet dat bijvoorbeeld roken slecht is, het toch doet, dan recht op behandeling? Want zo redeneert een hoop van de mensen die afgeven op ongevaccineerden….
Ik zou u bijna uw gegarandeerde plek op de IC toewensen. Maar dat doe ik niet, ook al praat u poep.
De zinloosheid ten top: overal maskers dragen.
Sodemieter op met je mondkapjes, Rutte en trawanten.
Binnenkort wordt het ook thuis verplicht. En als je ongevaccineerd bent, ook in bed
@guldenmiddenweg | 25-01-22 | 20:43:
TvT in drievoud. Zo!
mda de nieuwbakken, nooit ergens antwoord op gevende, minister VWS.
Ik heb me twee keer laten vaccineren, grotendeels gedwongen door omstandigheden. Maar heb besloten daar mee te kappen, heilloze weg. Laatste vaccinatie was op 26-8. Dus voor mij gaat de wereld per mei 2022 op slot begrijp ik. Kinderen zijn nog geen 5 dus die hebben ook nog even 'lucht'.
Is er ook nog wat aangekondigd dat het CTB 'breder' ingezet gaat worden? Bijv geen toegang meer tot gezondheidszorg, winkels, scholen etc.? Zo niet, dan verwacht ik dat wel binnenkort eigenlijk.
Handvat: Zolang de meeste artsen en verpleegkundigen ook de vaccinaties en boosters nemen, zou ik hun voorbeeld volgen.
Daarnaast, grote kans dat dit een van de laatste stuiptrekkingen is van corona en dat we die hele CTB in het voorjaar niet meer nodig hebben.
De EU gebruikt dit om ons allemaal een EU ausweis aan te smeren met een QR code, en dan over jaartje of 5 zit je met een social credit systeem…. Systeem laven worden beloond en mensen zoals ik worden bestraft, wellicht woon ik dan onder een brug… of ik heb tegen die tijd de macht overgenomen dat kan ook, maar dat heeft u niet op de televisie gezien.
"Ook omikron is geen griepje". Ooo, die laten dit echt niet meer los. Die hebben de smaak te pakken.
Ik geloof dat alleen mensen die Omikron geen griep vinden het over die vergelijking hebben (nou goed, en Thierry).
Griepje is ook heel badinerend, de griep is geen 'je', daar gaan ook mensen aan dood.
Was het ook niet echt. 2 dagen beetje spierpijn, keelpijn. Iets langer gehoest als ik teveel praatte.
Leverde me (45) wel een (papieren) herstelbewijs op, dat ik principieel niet ga gebruiken.
@TheOtherWhiteMeat | 25-01-22 | 20:33: 't Is alleen wel tyfuslang geleden dat de griep een wereldwijde catastrofe teweegbracht heur..
@lirft | 25-01-22 | 20:39: En ook principieel niet geprikt en geboosterd, I presume...?
Ergo; covid blijft.
Ongeacht welke covid. Kuipers et cet ftw. (not)
Wanneer WOB op dat plaatje met die poppetjes?
Lullen is lullen mannen (en vrouwen uiteraard ook, zo luidt echter de uitdrukking niet), maar wat is die Kuipers een verademing na 1,5 jaar Hugo de Schoene met z'n snelle kapsel en strakke getailleerde maatkostuum. Ik geloof die Kuipers gewoon op één of andere manier gelijk als hij praat, je merkt gewoon aan alles dat hij een pure vakman is.
Evenwichtig, gezaghebbend, breder kijken als puur en alleen de zorg. Fantastisch. Tuurlijk, hij heeft geluk dat het nu meezit met een variant die alleen nog maar voor hele kleine groepen een (mogelijk) groot risico vormt, maar toch. Daar moet ik D666 een compliment geven, niet gaan voor een totaal incompetente partij-nono, maar voor een externe expert/vakminister. Bravo!
Dat gezegd hebbende, morgenavond zit ik met m'n lief hier ter Stede in het beste restaurant, en zaterdag met vrienden in een gedeeld 2e restaurant. Wat heerlijk! Hoeven we niet meer naar de Oosterbuur voor een etentje. Prosit alvast!
Geniet ervan!
Gelukkig hebben we in het nieuwe kabinet meer echte vaklui op de departementen financiën, defensie en justitie. Een verademing.
@Tinie | 25-01-22 | 21:06,
Nou idd, als je erover nadenkt is het eigenlijk te belachelijk.
Die van Defensie snapt niet eens de rangen en standen ( en nog veel meer dingen niet ).
Weer een doodsteek voor de live muziek. Godverdomme!
Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen live muziek .. het laatste wat ik me nog voor de geest kan halen was Rory Gallagher in 73 concertgebouw Amsterdam daarna werd de CD uitgevonden.
@Smoelensmid | 25-01-22 | 20:49:
Zag je film over Chet Baker?
Heeft onze grote leider ook verteld hoe hij die küdt chinezen gaat laten betalen?
Ik denk dat de Chinezen geld van de EU willen hebben voor het jatten van hun CBT blauwdruk
Voorlopig zijn wij nog steeds HUN aan het betalen, lees net op FD dat aantal verkochte zelftests door het dak gaat.
Via een inlegvelletje?
Via de Grieken....
Wat een zeikerd die Sanne de Vries. Ze moet haar pijlen richten op de ongevaccineerden. Daar ligt de sleutel voor de algehele opening van de cultuursector. We hebben het glasheldere staatje van Ernst kunnen zien.
Het gros van de ongevaccineerden bezoekt geen theater en cultuursector van Sanne de Vries. Ze verstaan het namelijk allemaal niet of het is haram.
@Graaf_van_Hogendorp | 25-01-22 | 20:12: Bovendien hebben ze geen tijd. Hun "eigen onderzoek" tart de wetenschap en zal deze op zijn grondvesten doet schudden, en da's andere koek.
Glashelder ? Normaliter neem je geen genoegen met observationele studies zoals deze ‘glasheldere’ van VWS die bewijs van vaccineffect moet leveren. Daar zijn observationele studies niet geschikt voor. Treurig dat de journalisten weer niet doorvragen.
De vaxxen doen hun werk.. nog maar 1 groen poppetje.. nu is het mij helemaal duidelijk.. al die cijfertjes.. ik begreep er niets van.. nu met 1 kleurig poppetje totaal.. zwaar bedankt daarvoor.. Als je de biostabil 2000 had gebruikt was de uitslag waarschijnlijk nog gunstiger geweest.. er is qua gevaarzetting van dit flutvirus nauwelijks iets over.. onderbroek achterstevoren geeft hetzelfde effect..
Nou komedianten, ga nu maar weer eens ander proberen te foppen.. wel krachtig gesproken weer.. overal die klemtoon op..
Zolang de cijfers en modellen niet openbaar zijn is het allemaal gebakken lucht.
@4HoogAantWater | 25-01-22 | 20:12:
Precies! Ik zou hetzelfde plaatje wel eens willen zien met verdeling naar BMI, of onderliggend lijden…
Oh, en even melden dat het totaal aantal ZH en IC patiënten intussen wel weg laag is. Nog geen 1500 personen. En dan moet heel NL aan de boosters???
Rutte, de druk op de maatschappij komt niet door omicron maar door de maatregelen. Met een snotneus kan je best aan het werk.
We komen in een visieuze cirkel terecht op deze manier.
En wat te denken van de gevolgen voor het onderwijs. Mensen leren niet meer hoe ze vicieuze moeten schrijven. De horror....
"Nederland heeft jullie gemist"
Wat een huichelaar, die Rut-kop.
Mondkapjes, QR-code, bepaalde tijd open, 1.5 meter: Hoezo gaat het open?
Kuipers geeft aan dat het CTB gehandhaafd blijft, omdat uit het onderzoek van de TU Delft blijkt dat de 15% waarover gesproken wordt, een dempend effect betreft wat ervoor kan zorgen dat het virus stabiliseert. Dus R=1.
Vanmiddag hoorde ik op BNR één van de onderzoekers van dat rapport óók uitleggen dat die 15% betrekking heeft op de vermindering van de R-waarde. Maar omdat de R-waarde zo ver boven de R=1 ligt is de demping in praktijk nihil.
Bij de onderzoeker gaat het CTB de prullenbak in, bij Kuipers wordt het een verplichting. Hij is snel politicus geworden.
Grappig hè, wiens brood men eet, diens brood men eet.
Huidige vorm heeft maar beperkt effect geeft hij nu toe. Maar dan is de tv uitzending al weer geweest. Smerig selectief shoppen in de cijfers.
De grap is natuurlijk ook nog eens dat met de huidige besmettingscijfers heel Nederland binnen 4 weken een doorgemaakte besmetting heeft, en dus ook iedereen een CTB kan krijgen. Als iedereen zonder problemen overal kan binnen komen is het dus gelijk aan helemaal afschaffen.
@bulk | 25-01-22 | 20:09: wiens woord men spreekt, bedoel je?
@bulk: dan is het CTB inderdaad van geen waarde, maar iedereen heeft het wel.
Maar ik heb het idee dat de R nog altijd wel onder de 2 ligt (er is bijvoorbeeld geen verdubbeling van positieve testen in een week), dus 15% is dan nog steeds een aardige winst (R met met 0,07 omlaag brengen is relevant).
Ik denk eerder dat eerder bediscussierde kritiek van Marianne Zwagerman terecht is, dat die 15% alleen wordt behaald volgens het onderzoek bij zeer brede inzet van het CTB wat nu niet gebeurt:
twitter.com/mariannezw/status/1486045...
@guldenmiddenweg | 25-01-22 | 20:15: ja.
Er staat ook in het rapport te lezen dat in sectoren als horeca en cultuur het 3G CTB in het optimale geval 5,4% dempend effect heeft op de R-waarde.
Het optimale geval is dat alle mensen zonder CTB in hun eentje thuis gaan zitten. Dus zelfs die 5,4% gaat niet gehaald worden.
@bulk | 25-01-22 | 20:13: Moet je wel een testplaats kunnen bemachtigen, voor de hoest weer voorbij is...
En afschaffen gaat niet gebeuren vrees ik zo...
@KlazienuutZalk | 25-01-22 | 21:17: dacht je dat we rationeel covidbeleid hadden ? Dan was er geen lockdown geweest
@KlazienuutZalk | 25-01-22 | 21:17: op basis van modellen. Hoe het in de praktijk werkt? Is er onderzoek naar effectiviteit in de periode dat 3G effectief was? Wat de effecten zijn in andere landen die 2G of 3G hebben?
Trieste is dat een verpleegkundige nu in haar eentje op de afdeling staat omdat de andere thuis duimpjes zit draaien met een snotneus, zichtbaar compleet erdoorheen zat ze.
Of ik een baan wil... Nee dank je tot volgende week.
Dat is het mooie aan deze tijd, je kan als verpleegkundige werken waar je wilt. Even een uitstapje van een paar jaar naar een andere sector, zoals de verpleeghuiszorg of de geestelijke gezondheidszorg en als die ellende dan voorbij is terug naar het ziekenhuis. Wlaatom zou je jezelf het zo moeilijk maken, ik snap het niet. Of als je hard wil werken jezelf tegen de hoogste bieder verhuren als ZZP. Maar waarom er nog mensen in loondienst voor een ziekenhuis werken snap ik echt niet.
@bulk | 25-01-22 | 20:07: daar werken is helemaal geen pretje hoor
@bulk | 25-01-22 | 20:07: Om je registratie in het BIG te behouden moet men een minimaal aantal uren per maand, gemeten over een jaar in de functie waarvoor men geregistreerd is in de BIG werkzaam zijn. En men moet BIG geregistreerd zijn om in de zorg werkzaam te kunnen zijn. Dus nee het is niet een paar jaar wat anders doen en dan weer terug in de zorg.
Sinds wanneer zijn maatregelen zoals bijna verplicht een zelftest doen; mondkapje dragen, ook in de buitenlucht; verplichte zitplaats; coronatoegangsbewijs; niet meer dan 4 mensen tegelijkertijd ontvangen nu een versoepeling ? Iedere keer na een lockdown wordt er weer een nieuwe eis toegevoegd.
Leuke is dat demense dat ook allemaal gaan opvolgen. Alsof je zit je niet het CCP virus kan verspreiden maar zodra je staat wel. Snel de papieren bekpamper om.... wat sowieso het virus niet tegenhoudt en een gemiddelde medelander lekker met zijn tengels de hele dag aan zit want dat ding moet op en af en dus het volstrekt zinloos is.
Druk bij de teststraat in Uden vandaag
mobile.twitter.com/oakentersagain/sta...
Tja. Aan de ene kant zeg ik: laat je niet testen. Want door al die positieve testresultaten geef je de coronapriesters alleen maar meer munitie en houd je dit coronagezeik in stand. Aan de andere kant: als je een positief testresultaat kan overleggen zit je wel voor een jaar geramd wat dat QR geneuzel betreft. Het alternatief is je vier keer per jaar laten ""boosteren"" (wat eigenlijk gewoon een mooi woord is voor meer van hetzelfde.)
Ikzelf zit een beetje in dubio wat dat testen betreft.
Ik tel 97 auto's.
Dus het is indrukwekkende file (hoeveel zouden erbij zijn gaan staan onder het mom 'is hier wat te halen'), maar het laat ook zien hoe inefficient een rij auto's is.
@VanBukkem | 25-01-22 | 20:12: Helaas, een coronaherstelbewijs is nog maar 180 dagen geldig: www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
@VanBukkem | 25-01-22 | 20:12: een half jaar slechts
Ik zeg, blijf gewoon testen, hoe verder de besmettingcijfers uit de pas gaan lopen met de opname cijfers, hoe zwakker hun verhaal wordt.
Badlaken, badjas en slippers liggen klaar. Morgen na het werk hapje eten in de sauna en lekker opwarmen.
Eten in de sauna?
Waarom staat Mark steeds op zijn rechterbeen te leunen? Ingegroeide teennagel?
Rechtsdragend.
UnderTheDevil | 25-01-22 | 19:57,
De linkerbeen vertrouwt hem niet meer, dus daar kan ie niet meer op steunen.
"Het OMT adviseert een sluiting om 17:00 uur", aldus Ernst Kuipers.
Ik vraag me wel eens af of die lui van het OMT wel op dezelfde planeet wonen als wij, en of ze wel over dezelfde informatie beschikken als wij.
Als je het land echt compleet ten gronde wilt richten dan moet je de adviezen van het OMT opvolgen.
Het was gewoon een één-tweetje tussen OMT en kabinet. Het kabinet is goodwill verloren dus heeft het OMT ze een handje geholpen door een veel vroegere sluitingstijd voor te stellen. En nu is iedereen weer blij met Rutte. En als tegenprestatie mag het OMT blijven en worden ze niet afgerekend op de onzinnige laatste lockdown.
Het is allemaal zo doorzichtig.
Vond ik ook al zo krom. Het OMT kan wel factuurtjes blijven versturen voor iedere adviserende scheet die ze uitbraken, maar rekening houden met MKB'ers of ondernemers allemaal de pot op.
Dat zijn gewoon een groepje rasechte communisten. Die houden nu eenmaal wel van wat onderdrukking van het volk.
Joh, er is helemaal geen advies. OMT is relatief anoniem en Rutte kan zo lekker verwijzen naar het advies van WETENSCHAPPERS zodat demense wat minder boos worden.
Het OMT geeft alleen het medisch advies, zonder rekening te houden met overige factoren, wat dan ook exact hun opdracht is.
De regering bepaalt wat ze daarmee doen. Zo simpel is het.
Nee, ze wonen op een andere planeet. Cijfers zijn het doel geworden. Ze geloven in hun eigen "ja maar" veronderstellingen. Ook bijvoorbeeld een advies om tot 2000 open te gaan, wat het kabinet dan heel stoer "naast zich neer legt", terwijl dat allemaal een geregisseerd toneelstuk is om te benadrukken dat het een advies is.
Ik vermoed zelfs dat ze uit een compleet ander sterrenstelsel komen.
@2voor12 | 25-01-22 | 19:58:
Dat vermoeden had ik ook al.
@MickeyGouda | 25-01-22 | 20:03,
Ik denk in een parallelle Universum ?!
Ernst Mark en de rest, een mooie persiflage op Ernst Bobby en de rest. Erg vermakelijk programma voor de kleintjes zo voor het slapen gaan, helaas moeten ze wel elke keer zo lang wachten op de volgende aflevering.
'Ernst, Markie en de rest' wordt het dan.
Ik verkoop dickpiczelftests.
Op deze wijze weet je zeker dat je een dickpic van niveau hebt.
Een gesigneerde dickpiczelftest zet ik voor 13 tientjes in de markt.
En de uitslag is altijd negatief?
Is ook een goede cursus voor, goeiekoper dan bij Kaas!! www.facebook.com/sexylandworld/posts/...
Wat betekent een positieve uitslag in de dickpic zelftest?
Moet ik dan bij een _negatieve_ uitslag het resultaat laten controleren bij de GGD?
Ik wil een in rubber gegoten dick met een teststokje in de plasbuis van Kaas de Vies die door het afnemen van wangslijm test op Kerona. Minimaal tien keer flink met de eikel in de mond over de wang wrijven voor een betrouwbare uitslag.
Ik wil best een dickpic maken, maar mijn macro-objectief heb ik even niet beschikbaar. Sorry.
@koeberg | 25-01-22 | 20:07: En toch (20:00) naar de sauna, dapper hoor.
We hebben nog steeds geen Instagram bewijs. Of iets dergelijks.
Die 15% reductie met het CTB is een leugen. Staat niet in het rapport. Het is 0.7% in de huidige situatie.
Marianne Zwagerman (@mariannezw) tweeted at 7:21 pm on Tue, Jan 25, 2022:
NEE KUIPERS, DIE 15% IS ALS OVERAL EEN CORONATOEGANGSBEWIJS GELDT BEHALVE THUIS. Dus ook in de supermarkt en alle andere plekken.
Zwagerman ;
Het is 0,7% ten opzichte van de huidige CTB plekken. Kom er maar in @MaartenHijink #persconferentie
twitter.com/mariannezw/status/1486041...
Kuipers is al net zo'n incompetente leugenaar als zijn voorganger
Hij zei ook slim dat een QR-code tot 15% reductie kon geven. Dus hij loog niet...
@Patje | 25-01-22 | 19:52:
Zwagerman hoort dan ook wat ze wil horen.
@TeeJee | 25-01-22 | 19:57:
Zwagerman hoort 15% terwijl het 0,7% is. Zoals iedereen dat hoorde.
@TeeJee | 25-01-22 | 19:57: Zwagerman ziet het heel goed , en houdt je scherp.
@2voor12 | 25-01-22 | 20:01:
@TeeJee | 25-01-22 | 19:57:
Jullie zijn dus net zo doof. Duidelijk.
Zwagerman........ geef me gauw een teiltje!
@TeeJee | 25-01-22 | 20:07:
Moest natuurlijk @Zwizalletju | 25-01-22 | 20:01 zijn ipv @mijzelf. Duh.
Het zou grappig zijn als Hugo nu verkleed als een journalist hele lastige vragen aan Kuipers aan het stellen zou zijn.
haha daar kon ik om lachen en het me helemaal voorstellen
Z'n schoenen zouden hem verraden.
Liefst met een vermomming/typetje van Alberto Stegeman
Een journalist die hele lastige vragen stelt: bestaan die nog hier in Nederland ?
We zijn de QR-samenleving in geklungeld. De schwaben hebben gewonnen.
Het is onderdeel van een al langer bestaand wereldwijd complot...
@grapjasz | 25-01-22 | 19:47: Ja klopt. Iedereen doet mee, behalve een paar procent waar u deel van uitmaakt.
De overwinning stond al jaren geleden vast.
@guldenmiddenweg | 25-01-22 | 19:49: Blijf mij verbazen hoeveel schapen er eigenlijk zijn op de wereld.
Denemarken en Engeland doen niet mee... daar bij aansluiten dan
@loser | 25-01-22 | 20:05: Ik ook. En de meeste schapen zijn nog 'winners' ook
@Jansen63 | 25-01-22 | 20:07: geen euro landen. Zweden die ook zijn eigen gang, maar de eurolanden moeten zich nu eenmaal houden aan wat de Duitse/Franse machthebbers willen.
Mooi plaatje van Ernst. Je zou denken (hopen?) dat zelfs de meest analfabete anti-vaxxer de kleurtjes moet kunnen begrijpen.
Het was een mooi en duidelijk setje plaatjes. Maar of het echt mensen die niet willen vaccineren gaat overtuigen van iets...?
Die kleurtjes zijn er niet voor de antivaxers. Die zijn er om de wappies het gevoel te geven dat ze het goed doen door braaf naar de overheid te luisteren.
Absolute en relatieve getallen, zegt u dat iets of kijkt u alleen maar naar de kleurtjes?
Kleurtjes begrijpen doe ik wel. Maar onderscheid maken op 1 kenmerk is dan weer weinig wetenschappelijk. Zo gebruik je cijfertjes voor je eigen agenda. Overigens ben ik geen anti-vaxxer, maar groot voorstander van het (vrijwillig) vaccineren van kwetsbaren.
Ik heb zelf 3 prikkies gehad, maar het plaatje zegt nog steeds niet heel veel en iemand die beetje logisch kan nadenken prikt daar zo door heen, want:
1. Niet per leeftijd categorie.
2. Niet gecorrigeerd voor onderliggend lijden.
3. Etc.
Daarnaast is de kans om in het ziekenhuis te komen echt heel klein, of de kans dan 0,01 of 0,001 is, is dan niet zo relevant voor de mensen die niet willen (in beide gevallen verwaarloosbaar op individueel niveau).
Voor jou als 25-jarige jongeman of juffrouw of gezonde 60 plusser die twijfelt zegt dit dus best weinig.
Zou jij een chippie nemen als het de kans op een dodelijk auto ongeluk met 90% verlaagt?
Blauw is goed toch?en rood gevaar!
@Palingvisser | 25-01-22 | 19:52: Dus eigenlijk krijg je desinformatie met die grafieken. Want het maakt zaken alleen maar onduidelijker.
@Palingvisser | 25-01-22 | 19:52: Er zit geen chip in vaccins. Jij hebt veel te hoge verwachtingen van de huidige stand der techniek.
En als er een mRNA vaccin zou bestaan met weinig bijwerkingen die mijn kans op een auto-ongeluk met 90% verlaagt, dan zou ik die nemen ja.
@koeberg | 25-01-22 | 20:14:
Maar ik zeg toch niet dat een chip in dit vaccin zit. Ik heb het dan bijv. over een vrijwillige mobiele chip met lage latency die realtime jouw locatie doorstuurt waardoor bijv. zelfrijdende auto's jou makkelijker kunnen ontwijken. Dit is geen toekomstvoorspelling, gewoon een voorbeeldje om te illustreren dat het ondernemen van actie ter voorkoming van een verwaarloosbaar risico niet vanzelfsprekend is. Dat jij die keuze maakt is aan jou, maar het moet wel een keuze blijven.
Qua bijwerkingen weten we nog niet heel veel, er zijn nog geen longitudinale studies gedaan, simpelweg omdat daar tijd voor nodig is. Vandaar dat men hier meestal ook 10+ jaar voor uit trekt. Wat is bijvoorbeeldbhet effect (gestapeld) van 2-3 vaccinaties per jaar tussen het 5e en 18e levensjaar?
Ik heb hier verder geen mening/idee over anders dan dat we het niet weten. Tegelijkertijd weten we ook niet het effect van 15 jaar lang elk jaar ziek worden door corona (hoe mild dan ook).
Lastig lastig lastig allemaal!
Als je ‘ongevaccineerd’ vervangt door ‘overgewicht’ krijg je hetzelfde plaatje.
"Op locaties met een vaste zitplaats geldt een maximum aantal bezoekers van 100% van de maximale capaciteit op 1,5 meter. Dit is circa 1/3 van de reguliere capaciteit." Dat is toch niet rendabel? Wat is dat gekloot met 1.5 meter? In België is die maatregel ook al weg en mag een evenement gewoon 100% publiek ontvangen mits deze een ctb laten zien. Halfbakken maar beter dan eerst. Gooi gewoon de boel open en ga leven. Zo zie je nog steeds van die neuroten buiten (of in winkels) die met een boog om je heen lopen want 1.5 meter.
Misschien heeft u een slechte lichaamsgeur of sterke adem en wil die ander daar niet mee in aanraking komen. Ik heb juist die andere personen die zien waar ik loop en dan op het allerlaatste moment voor me langs moeten kruisen omdat ze op het laatste moment beslissen de winkel rechts van mij binnen te gaan.
Was onlangs in België samen met mevr Lochos, en verdorie ik was mijn qr code vergeten. “Nee meneer, sorry maar dan kan ik u niet toelaten, u moet weten dat sommige gasten er echt op letten of ik iedereen wel verifieer “ Ik pakte de zojuist gecontroleerde telefoon van mijn vrouw uit haar handen en toonde haar die qr code. “Helemaal in orde, dank u wel. En neemt u plaats”. Het is anekdotisch maar veelzeggend.
De “liberalen” moeten nu eenmaal 2G en vaccinatieplicht doorvoeren van Duitsland/Frankrijk en dat werkt niet zonder burgers te pesten en hele sectoren kapot maken zodat ze er om gaan smeken. Rutte en Kaag zijn gewoon kwaadaardig bezig om hun zin doo4 te drijven.
Dat er maar één groen poppetje in het ziekenhuis ligt komt voornamelijk omdat de booster mensen alleen aan de Omikron zijn tentoongesteld. De andere knakkers liggen er namelijk nog steeds met Delta. Maar goed, de meeste mensen zijn te dom om conditionele kansen te begrijpen, dus waarom zou je statistieken dan ook eerlijk uitleggen?
Leg het eens eerlijk uit dan?
@TeeJee | 25-01-22 | 19:44: Dat heb ik net gedaan.
@heldheino | 25-01-22 | 19:47: inderdaad, de vraag is over welke periode gemiddeld is en of plaatje rechts en links over exact dezelfde periode gaat. Ook of het met/door covid betreft. Dit is niet de eerste keer dat men creatief is met statistiek om een bepaalde boodschap uit te dragen. Dat rechterplaatje gaat ook gauw weer groen kleuren want effect van booster neemt met paar weken al af.
@heldheino | 25-01-22 | 19:47:
Nee, dat heb je niet. Je hebt een stelling geponeerd, maar geen onderbouwing. Niet op argumenten, en niet cijfermatig.
Dus kom, toon aan ons domme mensen eens je grote intellect.
Of is dit weer een gevalletje roeptoeteritus, beetje anti en tegen zijn, zonder zelf de wijsheid in pacht te hebben?
Nou kom, maak mij eens blij verrast met je doorwrochte onderbouwing.
@TeeJee | 25-01-22
Hij weet niet waarnij het over heeft. Delta is al een tijdje verdwenen
Delta is allang verdrongen door Omikron.
@TeeJee | 25-01-22 | 19:53: Dat heb ik wel en jij gaat daar niet op in. Verder heb ik geen cijfers over het aantal Delta en Omikron patiënten, want die worden niet met ons gedeeld. Waarom niet zeg je? Ook dat heb ik al uitgelegd.
@heldheino | 25-01-22 | 20:05:
Je roept iets over eerlijk uitleggen, maar dat is dus nergens op gebaseerd. Je hebt geen cijfers, geen argument, geen onderbouwing, slechts een onderbuikgevoel.
Dank je voor deze duidelijke uitleg over je eigen stelling.
@TeeJee | 25-01-22 | 19:53: Ow wacht ik heb wel cijfers. Bekijk deze twee plaatjes eens en leg daarna correlatie nog eens uit.
.
ourworldindata.org/explorers/coronavi..... latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Delta+variant+%28share%29&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Color+by+test+positivity=false&country=~NLD
.
ourworldindata.org/explorers/coronavi..... latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=ICU+patients&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Color+by+test+positivity=false&country=~NLD
@heldheino | 25-01-22 | 20:08:
Ach, daar is het discussietrucje weer; pogen de bewijslast om te draaien!
Zo zijn we niet getrouwd: jij gooit er een stelling in, jij moet bewijzen.
Edit: beroerde linkjes overigens.
@TeeJee | 25-01-22 | 20:10: Ja linkjes zijn crap, maar dat ligt aan Joris. Het laat in ieder geval zien dat de ziekenhuisopnames zijn afgenomen naarmate Omikron dominant werd. Boosteren had ook effect, maar niet zo sterk dan wat Voldemort doet voorkomen.
@heldheino | 25-01-22 | 20:19:
Dus nou is Omikron weer dominant. Hoe zit dat dan met die mensen met Delta in het ziekenhuis?
Ik zit nog steeds te wachten op een volledige uitleg, met heel veel bronmateriaal, onderbouwing en bewijs van jouw hand. Zeg maar, de eerlijke uitleg van de statistiek, de conditionele kansen, en een analyse van de huidige varianten op de IC.
Ik snap dat het even duurt om te schrijven, maar maak je geen zorgen; ik ben hier nog wel even. Eventueel wil ik zelfs morgen nog wel checken of er antwoord is.
@TeeJee | 25-01-22 | 20:22: Waarom zou ik dat doen?
@heldheino | 25-01-22 | 20:32:
Wellicht omdat je serieus genomen wil worden?
Om niet door de mand te vallen als iemand die wel roept, maar niet kan leveren?
Omdat jij WEL de tekst en uitleg kan en wil geven waarvan je anderen beticht die niet te leveren, teneinde geen hypocriet te zijn?
Zomaar wat opties, er zijn er vast meer te verzinnen.
Schijnbaar begrijp je het zelf ook niet zo goed, maar had je er even zin in een stoere tegel te plaatsen over al die andere 'domme mensen'.
Dat mag, uiteraard. Fijne avond dan maar!
Je hoeft niets uit te leggen. We begrijpen dat iemand die twee jaar lang geïndoctrineerd is door lieden als Engel Beaudet Meijeren het te moeilijk vindt om toe te geven dat vaccineren helpt.
@heldheino | 25-01-22 | 21:02:
Je blijft dat maar stellen, maar onderbouwen ho maar.
Het draait hierin zeker om jou, hoe lang je ook om de hete brij heen draait.
Veel blabla, nul inhoud. Dat is heldheino.
@heldheino | 25-01-22 | 21:12:
Jij stelt, jij moet bewijzen. Jij duikt echter, keer op keer.
Je hebt niks weten te onderbouwen, en je valt dus kansloos door de mand. Verklaar jezelf vooral tot winnaar, misschien dat je moeder het met je eens zal zijn uit medelijden.
Kuipers probeert weer het beschamende tekort aan zorgcapaciteit goed te praten. Alsof dat niet direct bijdraagt aan uitstel van noodzakelijke zorg.
Braaf kabinetslid van Rutte. Af.
Tsja, kuijpers wilt ook vast een verdubbeling van de capaciteit, maar helaas kost dat tijd om te regelen, is het geld daarvoor al geïnvesteerd in klimaat onzin om sekreet Klaag in toom te houden, en groeien de verpleegkundigen niet aan bomen.
@WibionFire | 25-01-22 | 19:47:
Ze hebben twee jaar de tijd gehad om het te regelen.
Sterker nog: ze hadden die capaciteit daarvoor nooit moeten afbreken, de WHO en andere internationale organisaties roepen al veel langer dat pandemieën onvermijdelijk en een terugkerend gebeuren zijn.
Maar de afdracht aan de EU is belangrijker dan je eigen bevolking voor te bereiden.
Ja hoor, uit de bekende moppentrommel. Goed, nog maar een keertje dan. Ook een verdubbeling (of zelfs verdrievoudiging) van de zorgcapaciteit had geen ene reedt uitgemaakt. Heeft iets te maken met exponentiële groei. Heeft u ook een idee waar de nodige handjes gevonden gaan worden in een overspannen arbeidsmarkt ? Denk u werkelijk dat zorgpersoneel een kwestie is van een lichtschakelaar (naar believen af- en opschalen al naar gelang de behoefte) ? Ook bereidt om de blijvende exploitatiekosten te blijven betalen (zorg is nu al 28% van de rijksbegroting, een dikke vette 82 miljard euries op jaarbasis oftewel 4800 euries pp.).
@Grijskijkert | 25-01-22 | 19:55: Dit zijn de bekende oude argumenten. Maar het feit is dat er in die 2 jaar geen ruk gedaan is om die capaciteit op te schalen. Wel bakken met geld om een hele test en prikinfrastructuur uit de grond te stampen. Maar zelfs maar een poging doen om agressief mensen te werven is te veel van het goede.
@Grijskijkert | 25-01-22 | 19:55: Dan wordt het hoog tijd om de zorg efficiënter te maken. Dat hele stelsel van zorgverzekeraars kost klauwen met geld, want die maken er een spelletje van wie de meeste miljarden op de plank heeft liggen. Daarnaast kunnen veel zaken in het ziekenhuis gecombineerd worden. Te vaak moet de patiënt terugkomen voor onderzoek wat prima gecombineerd kon worden met andere onderzoeken. Ook kunnen negatieve uitslagen van onderzoeken gewoon telefonisch medegedeeld worden door de secretaresse. Dat hoeft niet persé met weer een consult van de specialist. Talloze managerslagen met nog veel meer formulieren en andere rotzooi waardoor de verpleging verdubbeld moet worden om in de praktijk dezelfde hoeveelheid echte zorg te kunnen bieden. Dat zijn zomaar wat voorbeelden waardoor onze zorg onbetaalbaar geworden is. Er wordt teveel gegraaid. Teveel mensen met hun vingers in de suikerpot. Teveel managers, teveel bureaucratie.
@Grijskijkert | 25-01-22 | 19:55:
Volgens Kuipers levert uitbreiding van de capaciteit bij een exponentiele groei nauwelijks iets op. Met hetzelfde kulargument kun je dan de capaciteit ook nog verkleinen, want dat levert dan ook nauwelijks extra problemen.
We hebben bovendien geen exponentiele groei, al dan niet dankzij de maatregelen, en toch komen we regelmatig in code zwart.
@Grijskijkert | 25-01-22 | 19:55: Ik vind dat de volledige zorgkosten door de premie gedekt moet worden. Een niks geen zorgtoeslag. Ik erger me wild dat ik als gepensioneerde veel meer premie betaal dan werkenden. Voor de werkenden betaalt de werkgever de inkomensafhankelijke premie. Vroeger betaalde de werknemer hier belasting over omdat dit als inkomen werd gezien. Deze belasting werd afgeschaft maar ter compensatie werden de tarieven van de eerste twee belasting schijven verhoogd. Dubbel genaaid. Overgens geldt dit ook voor zelfstandigen.
Ik haal die 4800 euro net niet maar ik vind het niet juist dat Miep die thuis ligt met een uitkering voor twee tientjes per maand precies dezelfde rechten op zorg heeft als iemand die 15a20 keer zoveel betaalt.
Het beschamend tekort betreft volgens mij alleen de intensieve zorg. Dat is de flessenhals gebleken.
Nou schijnt die Rietbergen ergens op een ranch in de USofA in "zware" therapie te zijn gegaan.... zou dat nou met het berijden van paarden&ezels gepaard gaan... met kojboihoed&laarsjes.... best wel benieuwd...!
Hollekidéé!
Morgen lekker bieren na de tannus en voor donderdag een tafeltje geboekt.
Best wel zin in.
Kijk, iemand die gaat genieten naar de mogelijkheden die er zijn ipv zuur te zitten zijn. Veel plezier alvast!
@guldenmiddenweg | 25-01-22 | 19:43:
U heeft weer een lekker botje om de komende maanden op te knagen.
@JJMS | 25-01-22 | 19:45: Ik werp botjes toe en u heeft er nu een te pakken
U behoeften zijn niet zo boeiend. U heeft vast een geweldig leven, nu. Bier en eten. Tjongejonge.
@dathoujetoch | 25-01-22 | 19:53:
Tja Fred, sommige mensen hebben een leuk leven.
Een sociaal leven ook. Potje tennis met 16 man, potje bier erna.
Met het gezin een hapje uit eten.
Waarom niet?
Nee, lekker uit het raam turen van je grachtenpandje, mopperen op iedereen die wél een leuk leven heeft.
Kom op man!
Voor iemand die in hartje Amsterdam woont, ben je een echte zuurpruim.
Hier nog een. Tafeltje geboekt, incl. voorbieren en afpilsen. Het boeroep gilde moet vooral fijn achter de geraniums verder gaan met miemelen. Zoek elkaar eens op, met zoveel gelijkgezinden bent u nu eenmaal niet.
@dathoujetoch | 25-01-22 | 19:53:
Lekker boeien of het boeiend is voor jou. Behoeften zijn er voornamelijk voor een tevredenheidsgevoel op persoonlijke basis.
Fijn voor je, Ruimedenker. Strek de benen en gaan met de banaan, je doet er niemand kwaad mee.
@Ruimedenker | 25-01-22 | 20:02: maak ik zelf uit, "levensgenieter". Fijn dat u uw basale behoeftes kunt bevredigen.
@dathoujetoch | 25-01-22 | 23:07:
U komt niet echt over als iemand die zelf veel van het leven geniet. Noch anderen van uw aanwezigheid. Of wildvreemden afkraken moet zijn waar u uw joie de vivre uit haalt.
Wat een zware last om zo verheven te zijn boven het gepeupel, niet?
"Voor sport, evenementen, kunst en cultuur geldt binnen een maximum van 1.250 personen per ruimte."
Was 1.250 personen niet het getal dat de Efteling per uur door hun nieuwe attractie wilde jagen? Jajajaja: "Het Spookslot moet wijken voor nieuwe overdekte attractie van 25 miljoen euro, met een bijbehorend themagebied. Over het attractietype heeft de Efteling nog niets bekendgemaakt, behalve de theoretische capaciteit. Die bedraagt 1250 personen per uur."
Geeft te denken.
Nou zeg dat. Zo zag ik vandaag ook iemand met een baard. Het moet niet gekker worden
@guldenmiddenweg | 25-01-22 | 19:44: Misschien was ik het wel!
Lol, met een wachttijd van een uur geeft dat een rij wachtenden van bijna twee kilometer.
Kuipers doet een de Jonge met z'n er kan nog niet geopereerd worden en dat komt door de ongevacineerden. Nou Kuipers mij praat je geen schuldgevoel aan.
Ga naar de Linda als je ergens wel/niet een bepaald gevoel bij wil hebben en daarover wilt praten
Kuipers heeft wel gewoon een valide punt. Ook al kan/wil jij daar mee je verstand niet bij. In een IC bed met een ongeprikte longklotser kun je nl. niet ook voor 2 daagjes Oma kwijt vanwege d'r heupoperatie. Truste verder hè?
@Grijskijkert | 25-01-22 | 19:44: alleen loopt de IC leeg als een malle
@Grijskijkert | 25-01-22 | 19:44: Heupoperatie verloopt niet via IC.
@Grijskijkert | 25-01-22 | 19:44:
Nee, Kuipers heeft helemaal geen punt. Immers, de ene ongevaccineerde is de andere ongevaccineerde niet. De kans dat je in het iekenhuis komt is vooral gerelateerd aan leeftijd, helemaal niet aan vaccinatiestatus.
Stierepoep. De percentages spreken voor zich.
@Grijskijkert | 25-01-22 | 19:44: Toen ik een knieoperatie kreeg, lag ik niet op een IC. Ik lag gewoon op zaal met een aantal andere mensen. En betreffende uitgestelde zorg: is al jaren zo. Pre-corona heette het gewoon een wachtlijst.
@loser | 25-01-22 | 20:13: Voor een knie-operatie niet, maar er zijn wel operaties die alleen doorgaan wanneer er een IC-bed beschikbaar is voor het geval er iets mis gaat.
Dat bed is nu wel beschikbaar. Ernst wil dat graag zo houden.
@Grijskijkert | 25-01-22 | 20:06:
Oh ja? De risico's voor een 20 jarige en voor een 75 jarige zijn dus in dezelfde orde van grootte, of hoe moet ik dat opvatten?
Prima verhaal en verweer van Ernst. Hij lijkt in ieder geval te begrijpen waar hij het over heeft.
Een weloverwogen denker. Dat is wel een verademing ten opzichte van de veel te opportunistische De Jonge.
Ja, denk je dat er een gedegen analyse aan ten grondslag ligt dat alles ook wel om 10 uur dicht kan ipv 8 uur.
@TheOtherWhiteMeat | 25-01-22 | 19:43: Ja, dat is ook uitgelegd: om minder uitzonderingen te hebben.
@guldenmiddenweg | 25-01-22 | 19:46: Ik hoorde het hem nu nog een keer herhalen. Maar het is allebei de keren onzin, want het OMT wilde niks tot 22 uur open houden.
en toch boosters erdoor blijven drukken (ook na ziek te zijn geweest). dit terwijl de CDC met een paper en statestieken is gekomen dat een booster na ziek te zijn geweest geen enkel effect heeft.
@TheOtherWhiteMeat | 25-01-22 | 19:50: Het OMT gaat over de medische/virologische kant en beslist niets. Het kabinet is voor de beslissingen en de politieke kant van het verhaal en heeft meegewogen dat er teveel uitzonderingen zouden zijn en lastig handhaafbaar zou zijn om alles om 8.00u te laten sluiten.
@smedekeedee | 25-01-22 | 20:01: Onzin, in Nederland geldt dat je pas 3 maanden nadat je ziek bent geweest een booster kan krijgen. Dus ook in Nederland wordt er mee gerekend dat ziek zijn geweest zorgt voor anti-lichamen (alleen, voor zowel vaccinatie prik als weerbaardheid na ziekte geldt dat het effect ooit ophoudt).
@guldenmiddenweg | 25-01-22 | 20:03: Geef eens een voorbeeld van zo'n uitzondering dan. Welke uitzondering zou er zijn als alles om 10 uur dicht zou gaan ipv alles om 8 uur dicht?
En ja het OMT beslist niks, maar zij geven een advies wat zij doorrekenen, en vervolgens besluit het kabinet iets anders zonder dat zelf door te rekenen, en dan kun je net zo goed geen advies aan het OMT vragen (wat een optie is, maar nu is het dus we vragen om een advies en vervolgens doen we maar wat).
@TheOtherWhiteMeat | 25-01-22 | 20:08: eh ja, dat is een redelijke samenvatting, in mijn ogen, van het kabinetsbeleid van de afgelopen 2 jaar.
Maar qua uitzonderingen: Dan zou je dus geen films kunnen draaien 's avonds in de bioscopen. Je zou geen concerten kunnen geven 's avond. Dan zou je niet even lekker een biertje kunnen doen in een café, maar wel net aan naar een restaurant. Enzovoorts...
Vroeger noemden ze elkaar bij titel "zoals de minister-president zojuist zei..." nu bij naam "zoals Mark Rutte zojuist al zei...". Zijn deze persco's nu op persoonlijke titel?
Is Napoleon de Jonge al geweest?
Ik voel me weer helemaal positief
Wat een zeur, die Sanne Wallis de Vries
Zij begrijpt er geen reet van zegt ze net. Dat begrijp ik nu weer wel. Om iets te begrijpen moet je een bepaalde bagage hebben. En die mist zij
I put a spell on you . Ik neem een voorschot op 't Café. Kwartje in de jukebox werpt* www.youtube.com/watch?v=xeXqtzusIU0&a...
"Baas, we hebben de slopert die constant die kwartjes in de Jukebox werpt. Ja, we zullen hem vragen of hij van euromunten heeft gehoord." ;-)
Ow lekker, die klik ik ff aan, dank!
Schrijnend. Elke keer weer. Zoveel schreeuwend wappiegeluid in de panelen. Allemaal kwaad. Maakt niet uit wat Rutte of Kuipers zegt, de woedende tegel is al in de maak. Liefst andere reaguurders flink overtoepend.
Dat het veelal wanstaltig, wetenschap hatend gelul is, wordt gewoon voor lief genomen.
Ok, dan schakelen we nu over op wetenschaap.
Ik zit hier gewoon met het schuim op de bek te reaguren.
Ik zit in de metro..!!
Dan heeft U als Voorzitter een taak. Just saying'
@VanBukkem | 25-01-22 | 19:39: LOL
Mon tres chèr Voorzittert; ik zit hier in m´n Franse landhuis met 4 kids en mijn franse eega, allen gevaccineerd conform het geldende protocol, booster inclusief, al enkele dagen in quarantaine (want alle 6 positief getest) al trachtend om die kids niet te verdrinken in het zwembad Wat zeggen uw wetenschappelijke argumenten in dat geval?
En wat maakt uw tegel zo anders dan datgene wat u zelf beschrijft?
Mark heeft zelfs tijd om te reaguren.
@Bierum | 25-01-22 | 19:49: U bent zelf schuld aan de situatie: zelf ja gezegd tegen die eega, waarschijnlijk zelf de vier kinderen bevaderd en bewust in Frankrijk. Zoek het een beetje lekker zelf uit met dit zielige verhaal.
@-veggiejurist- | 25-01-22 | 19:49: omdat het gewoon de waarheid is. En de waarheid is hier zelden te vinden dus ik begrijp je vraag
@Bierum | 25-01-22 | 19:49: Geen idee, maar mijn koeienpoep detector slaat op hol.
Triest dat kritisch zijn gelijk wordt gestelt aan wappi-isme; kwaad zijn; woedend zijn. Als je echt de wetenschap er bij wilt halen, dan moet je alle maatregelen schrappen. Want minder dan 1 % sterft aan corona. Wetenschappellijk bewezen. Het trieste is dat heel veel van die maatregelen niet op wetenschap is gebaseerd.
@neolib | 25-01-22 | 19:59: ah u gelooft in de waarheid. De gewone waarheid nog wel.
Versoepeling kon ook niet anders. Elke dag is wel ergens de horeca open. De mensen slikken het gewoon niet meer en de lokale politiek evenmin. De politie had ook al aangegeven er wel klaar mee te zijn, dus wat moesten ze anders. Zo heel ernstig is het ook allemaal niet geweest, anders waren er wel veel meer overleden in NL met het wanbeleid van de afgelopen 2 jaar. Er is eigenlijk maar heel weinig goed ingeschat en uitgevoerd. Faal op faal op faal. Dus we mogen van geluk spreken dat corona onderhand passé is met deze onbenullen aan de knoppen. Dat idiote 2g beleid gaat er ook wel komen. Op een of andere manier vinden ze dat helemaal het einde. Voegt niks toe, maar zij zien het als de oplossing. Nou ja, doe maar dan. En dan weer lekker verder falen.
Ook weer zo typisch: op het moment dat het tijd wordt voor (kritische) vragen van de aanwezige journalisten, schakelt de staatsomroep over naar de gebruikelijke programmering. In dit geval 'M'.
Npo Politiek aanzetten.
De persconferentie zelf konden ze van tevoren ongetwijfeld inzien. De vragen van anderen kunnen de staatsomroep onwelgevallig zijn. Daarom bij voorbaat ongeschikt voor burgeroogjes, want de NPO weet wat goed voor u is.
@Kopieerapparaat | 25-01-22 | 19:39: Ik vond het ook opvallend na een aantal vragen van de Telegraaf.Vragen waar Ernst en Bobbie niet op gerekend hadden?
Aan Rutte z’n lichaamstaal te zien niet nee!
Te vroeg helaas dankzij koppigheid van het eh volk
"Ga je op bezoek of naar een drukke plek waar veel mensen zijn? Doe dan een zelftest."
Vooraf?
Nadien?
Tijdens?
Alledrie?
Ja is het antwoord. JA21
Net als met je handen wassen: als je dat nou doet voordat je naar de wc gaat, krijg je ook geen vieze piemel
Te vroeg helaas.. Dankzij koppigheid van het eh volk
Te. Vroeg. Ik denk het niet. In Denemarken worden op 1 februari ALLE coronamaatregelen afgeschaft. Geen beperkingen meer dus. Net als in het VK.
Het is alleen te vroeg voor ons OMT. Het OMT weigert recente relevante gegevens uit de landen om ons heen te gebruiken. Tot vorige week gebruikte alle OMT modellen bijvoorbeeld nog de gegevens van de Delta variant om te schatten hoe de ziekenhuis en IC's zouden 'overstromen'....
@JanVergoor | 25-01-22 | 19:39: Het wiel opnieuw uitvinden is ook om mensen aan het werk te houden!
Je moet nooit meer versoepelen, want het kan altijd weer erger worden. Uiteindelijk is de beste voorzorg tegen besmetting om zelfmoord te plegen. Als je zekerheid wil tenminste.
Je zou bijna Hugo gaan missen....
Is hij vertrokken dan?
@UnderTheDevil | 25-01-22 | 19:38: Die is bezig om woningen voor statushouders te ritselen waar zoveel mogelijk wietplanten in kunnen.
@Kopieerapparaat | 25-01-22 | 19:41: laat hij z'n baard kleuren nu hij in de bouw zit?
"Op dinsdag 8 maart besluit het kabinet opnieuw of er meer kan."
Toe maar, een hele maand besluitloos zijn.
Soms is een kabinet Rutte jaren besluiteloos.
Dat komt omdat het de week ervoor carnaval is en dat mag van kabinet en OMT onder geen beding doorgaan. Tijd voor actie dus!
@JanVergoor | 25-01-22 | 19:41: Waar ik woon (stad in Brabant) is het carnaval naar eerste weekend van juni verhuisd, en wel meer plekken in de buurt die het daarheen verhuisd hebben. Dus de rest zal wel gedwee volgen.
Ja, want dan zitten ze midden in de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. Doortrapt dit. Je kan toch al na twee weken evalueren?
Mooi. Rutte noemt nu dat het vooral voor de mensen boven 60 belangrijk is om te boosteren. Nu nog bmi en (beginnende) obesitas noemen voor een vollediger informatievoorziening.
Het duurde wel lang voordat ze ermee kwamen. Als het goed is hebben ze in Italië besloten dat 50 plussers de meest belangrijke leeftijdsgroep is wat betreft de vaccinaties, uiteraard wil ik niet dat het verplicht wordt, maar ze moeten wel goed campagne voeren vind ik.
En Kuipers noemt nu het onderliggend lijden. Toch wel een vooruitgang t.o.v. de Jonge, moet ik toegeven.
Hij gaat Bruls niet beledigen.
@lekgoot
Lol! Ik ben bijna 70. Heb al een cojona besmetting doorgemaakt toen die sneak hier ook al dwaalde. Nu iets ik door alles heen.
Ik heb een jaloersmakend BMI van 19,5. Ik honger mezelf beslist niet uit hoor, ik eet veel fruit/groente en 50gram vlees of 150gram vis. Neem bruinbrood met sla/komkommer/tomaat. Rook niet, drink in het weekend wel twee glaasjes wijn (poeHHH). Beweeg veel.
Wat griep is? Haalt schouders op. Ik verpleegde velen ermee, maar ze moesten mij blijkbaar niet.
Ik zou weleens een uitgebreid DNA onderzoek wensen. Want mijn lieve man leefde net zo gezond. Was tweede bij de kampioenschappen turnen, gaf les, verdiepte zich in andere sporttakken en bleef superactief en nu is hij dood. Kanker. Erfelijk....
@toetssteen | 25-01-22 | 19:46: Wat is uw punt? "Cojona" (vooral die zonder hoofdletter) is maar een griepje? Als je gezond leeft en achterlijk veel sport kan je niks overkomen? Behalve erfelijke ziekten? Vragen, vragen.
@Wiebenick | 25-01-22 | 19:58:
U kunt overduidelijk niet lezen.
@Wiebenick | 25-01-22 | 19:58:
Overigens, waarom maakt u gezond leven en bewegen belachelijk? Bent u te lui om van uw kruk te stappen?
Geen jojo beleid maar klojo beleid
Vooral vast blijven houden aan dat schijnveilige coronatoegangsbewijs, jongens! #jemaintiendraispoeldieqrmaardoordeplee
#doetookaleentijdjenietmeermee
Famke Louise was een wijze vrouw.
Dokter Rutte, een vaccinatie bied meer immuniteit dan het doormaken van een infectie.
En Kuipers staat er naast en houd z'n b*k.
Wat een cursus!
Die is inderdaad al goed geconditioneerd. Vond de houding en lichaamstaal van Rutte bij de groepsimmuniteit vraag wel interessant. Blik strak, antwoord licht cynisch “de 15e dat was voor de 16e” en vooral zijn armen gesloten en hoog voor zijn borst gekruist.
En die kloten journalisten vragen ook niet door maar lullen ze naar de bek.
Kuipers hoeft een ware uitspraak niet te ondersteunen .
Ministerraad spreekt met 1 mond en elke minister moet dat beleid verdedigen. Rutte heeft nu eenmaal als vvd meer hielenlikkers en dan likt CDA lekker mee dus zijn wil is wet. Kuipers kan en mag niks anders zeggen.
Het was natuurlijk niet makkelijk die COVID van afgelopen 2 jaar, alleen BLM was qua ramp erger, maar ik ken nu wel alle woorden in gebarentaal, behalve neuken natuurlijk
Weer de doelpalen verzet, nu wordt de CTB gekoppeld aan het aantal besmettingen... opeens dus niet meer aan het aantal IC bedden.. wat een vreselijk tuig is het toch
Burgerlijke ongehoorzaamheid, ze laten ons geen andere keuze,
En ik maar denken dat het CTB gekoppeld aan normale mensen die graag naar de horeca willen terwijl er nog steeds massa's antivaxxers de zorg overbelasten
Yep. En wat als corona daadwerkelijk niet meer dan een griepje is geworden. Gaan we dan nog steeds ieder jaar het CTB activeren zodra er weer veel besmettingen zijn?
@bamitoren | 25-01-22 | 19:31:
Het CTB is niet normaal, ook niet voor 'normale' mensen.
@bamitoren | 25-01-22 | 19:31: Je zal nooit gevaccineerd zijn.
Dat is omdat de bottleneck nu elders in de zorg zit, en niet op de IC
Ik schakelde wat later in op deze cabaretshow, maar hoorde ik Kuijpie nu echt zeggen invoering CTB op de werkvloer?
@bamitoren | 25-01-22 | 19:31:
Je snapt het niet, het gaat er om dat steeds, steeds maar weer de spelregels tijdens het spel veranderd worden. Geen antwoord op de vraag wanneer het CBT zou stoppen.
@bamitoren | 25-01-22 | 19:31: De zorg is niet overbelast door antivaxxers. Hooguit door bezuinigingen die inmiddels weer vrolijk doorgaan onder Rutte. Dus bullshit.
De groepsimmuniteit voor Rutte neemt wel snel toe.
Wacht maar tot je straks in je portemonnee kijkt.
Was dat maar waar, meer dan 2 miljoen tata's hebben op deze charlatan gestemd.
De groepsallergie ook.
Tijd voor andere criteria voor het Corona toegangsbewijs. Niet meer koppelen aan vaccinaties maar aan BMI.
Ja idd en het beoefenen van gevaarlijke sporten, motorfiets rijden, roken, drinken.. waar stopt het
En aan of u wel/niet rookt, dagelijks de aangeraden 300g groente en 2 stuks fruit eet, u netjes aan de 100km/u tussen 6-19u houdt en of uw kop ons aanstaat?
of aan afkomst...
BMI is een risico indicator, leeftijd ook, en vaccinatie status ook, Dus dan wordt het niet 'in plaats van'.
Of je toevallig op een zwarte lijst staat. En wie een belastingschuld of openstaande boete heeft hoeft natuurlijk niet in een restaurant te eten.
... en bij stemmen op de "goede" politieke partij
BMI is ook niet altijd correct.
Ach ja. Hun salaris wordt toch wel betaald. Maar MKB of Zelfstandige mogen de eindjes weer aan elkaar plakken iedere maand. En met een half jaar komt er een nekslag met o.a terugwerkende kracht belastingschuld.
Goed gedaan, nederland.
Ja, Rutte, je lekker verschuilen achter OMT, Veiligheidsberaad, deskundigen en dan vervolgens vrolijk doen alsof tien uur niet in stilte al lang was afgesproken met het OMT. En ik moet geloven dat die tien uur sluiting 's avonds door meneer Rutte als de groter weldoener aan ons is geschonken. Nee, Rutte, je hebt al twee jaar lang onze vrijheid afgepakt en ingeperkt. Liegende man.
Ach, z’n prutskabinetje staat weer onder druk, dus t plebs mag weer wat meer. Over een paar weken is de kamer het huidige gestuntel weer vergeten, en t plebs weer opgesloten.
Mens, durf te leven
Ja, laat iedereen gewoon in afzondering sterven, dan heb je in ieder geval (misschien) wel geen corona gehad!
Als mensen dat niet doen ook niet. Zie Australië.
Hoe komen we dan wel van corona af? Zelfs in china en australie zijn ze met omicron de controle kwijt, no-covid is geen alternatief
We zouden elkaar juist nu maximaal moeten bezoeken. Laat deze variant maar door de gehele samenleving rondbanjeren, dan is ons landje extra beschermd als er wél weer een veel naardere versie rond gaat. Ieder beetje extra antistoffen is hoe je van corona als pandemie af komt.
Om exact diezelfde reden heeft de H1N1 variant in 2009 véél minder hard huisgehouden dan werd verwacht. Omdat velen van ons al vaak in aanraking zijn gekomen met andere H1N1 (e.a.) influenza varianten, viel die pandemie uiteindelijk mee.
Nu die veilige bubbel hanteren gaat ons juist hard terugbijten.
@Nohara | 25-01-22 | 19:43: Helemaal mee eens, met de nuance dat de zorg nog steeds niet moet overlopen. Maar daarbinnen idd zoveel mogelijk groepsimmuniteit creëren.
Geen versoepeling voor Sanne Wallis de Vries aub
Je wens is verhoord. Ze is nu op tv. Hevig teleurgesteld.
Waar is Irma btw?
Is Irma er ook klaar mee ofzo?
Irma's middelvinger is overstretched.
#IrmaDoetNietMeerMee
De leuke mensen kunnen weer lekker naar de kroeg en de QR-weigeraars kunnen lekker zwelgen in hun superioriteitswaan. Zo heeft iedereen plezier
Lees je eigen uitspraak nou eens terug en vraag je dan af wie er lijdt aan superioriteitswaan.
Ja, u klinkt leuk en gezellig.
Een beetje plagen, jongens! Dat mag best tegen mensen die anderen "schapen" noemen.
Wat word ik doodmoe van die JOVD-er. Jochie, ga toch eens weg. Dit land is je zo zat.
Jij bent klaar met Rutte maar Rutte is nog niet klaar met ons
Avada Kedavra!
Foei, die spreuk is verboden! *boos met toverstokje zwaaien doet*
‘We zoeken bewust de grenzen van het mogelijke’. Is dat niet van de toespraak over die knuffelterroriste van de VVD?
Ernst fan van CTB, met zijn half aangehaalde TU Delft onderzoek…
Een hoop 'volwassen' mensen is nooit volledig de puberteit ontgroeid zo te lezen. Dat geldt vooral voor degenen die het beter denken te weten.
Laten we de guldenmiddenweg nemen
@bosmaloot | 25-01-22 | 19:24:
Liefdevol of keihard?
@bosmaloot | 25-01-22 | 19:24: als iedereen dat doet, valt dat onder groepsverkrachting
Toch is het weer een mooi afgewogen breed pakket met voor een ieder wat wils.
In het OMT advies was ook te lezen dat het OMT er ook naar streefde om in hun voorstel alle sectoren wat vrijheid te geven.
Maar tegelijkertijd is het natuurlijk zo dat voor heel veel culturele dingen 1/3e bezetting een bittere pil is, dan zijn ze open maar lijden ze verlies op alles wat ze doen.
Dat deden ze ook al in normale tijden.
Lijkt me heerlijk, zo’n vrouw die geen geluid maakt
Haha!
Zo lekker was ze niet. Dat vakje rechts onderaan het scherm was haast te klein
@bosmaloot | 25-01-22 | 19:25: Maar Irma wel.
Steek die coronapas maar in je reet Pathé.
Spidey eind februari op de stream, ik wacht wel.
Maatregelen gelezen. Het zal.
Gelukkig, men kan weer naar de coffeeshop.
Oh, wacht.
Wat is er eigenlijk op tegen dat er mensen in het ziekenhuis terechtkomen, waar Ernst blijkbaar bang voor is? Daar zijn die ziekenhuizen toch voor!? Het punt is alleen dat die IC's niet moeten overstromen. Maar ja, dat doen ze ook niet.
Ik snap oprecht niet wat het probleem is.
Ja okee, er gaan mensen dood. Maar dat gebeurt al 200.000 jaar.
Niks op tegen, behalve dat die ongevaccineerden daar niet hadden hoeven liggen. Percentage geboosterd in ziekenhuis is enkele procenten slechts, plus deze overbezetting hindert de andere zorg. Dus VanBukkem, ff bukken en die spuit in je reeddtt!
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 19:22: "Niks op tegen, behalve dat die ongevaccineerden daar niet hadden hoeven liggen"
Gevaccineerden ook niet, maar kijk ze komen ondanks hun vaccinaties en boosters.
Zucht. Ik dacht, het zijn vrij simpele overzichten maar je kunt geen rekening houden met IQ onder de 70.
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 19:22:
Ja maar ja, dat kun je ook zeggen van mensen die hun been hebben gebroken tijdens de wintersport, dat die daar niet hadden hoeven liggen. Zo kunnen we wel bezig blijven.
@VanBukkem | 25-01-22 | 19:28: Beste wie? Bij mij heet het unblock, en apart want het reaguurselt hier alleen met een grijs rechthoekje?!
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 19:22:
Nope zie 'alle cijfers'. Er is namelijk geprikt meteen vaccin gebaseerd op de delta. Die werkt niet tegen omikron. Zulks is bepaald geen ramp voor jonge gezonde mensen zoals mijn zoon en zijn vrouw; die ondanks totale vaccinatie toch besmet raakten.
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 19:26:
Pindakaas. Ik heb een IQ van 125.
"Het punt is alleen dat die IC's niet moeten overstromen." Dat is nou precies het punt dat Kuipers maakte.
@koeberg | 25-01-22 | 19:53:
Simpel, triage. Niet gevaccineerd is als laatste voor een IC-plek aan de beurt. Freeloaders zitten we in een pandemie niet op te wachten.
@Graaisnaaiert | 25-01-22 | 20:04:
U maakt wel het laagste in de mens wakker! Bah!
@toetssteen | 25-01-22 | 19:31: het vaccin is volgens mij gebaseerd op Covid 19 in plaats van Delta.
@Spekjehersendood | 25-01-22 | 20:09:
Net zoals griep kent ook covid diverse groepen. Virussen muteren en daar valt nauwelijks tegenop te prikken als dat proces supersnel gaat.
@Graaisnaaiert | 25-01-22 | 20:04:
Daar kan ik op zich mee leven. Maar dat moet dan wel een politieke beslissing zijn. Die beslissing moet je niet aan de artsen overlaten.
Maar ja, daar heb je dan weer een grote staatsman voor nodig. En die hebben we niet.
Wat een charismaticus, die Ernst.
Acht Rutte. Maatregelen altijd te laat, versoepelingen altijd te vroeg. Rinse and repeat. Zijn we niet gewoon beland op het punt dat we ongevaccineerden naar huis sturen met een zuurstofflesje en pijnstillers en gewoon alles maar open gooien? Het gaat ons toch kosten maar dan zijn we van al het gezeur af en moeten al die complotdenkers iets nieuws bedenken om chronisch boos en paranoia over te zijn. Baudet heeft als Oppercomplotgekkie al bedacht dat de overheid nu iedereen verplicht een internet QR code gaat aansmeren, iets wat als je af en toe op Twitter kijkt misschien niet eens zo'n heel slecht idee is overigens.
Niet de complotdenkers moeten iets nieuws gaan bedenken……
Idd. Ongevaccineerde gewoon niet meer opnemen. Alle andere inhaalzorg eerst maar is uitvoeren. Als er weer ruimte is in de zorg kijken we wel weer verder. Overigens vind ik dat alle ongevaccineerde 150€ per neus extra aan ziektekosten zou moeten betalen. Dit geld moet als extra belasting van het loon afgehaald worden. Dit zou overigens ook bij christenen moeten gebeuren die hun kroost niet laten inenten.
@bosmaloot | 25-01-22 | 19:31:
En rokers 200 euro, mensen die voetballen 180 euro, mensen die alcohol drinken ook 200 euro. En iedereen die aan het verkeer deelneemt 250 euro. Iedereen die frikandellen eet 120 euro.
Ben ik nog mensen vergeten die ook een gezondheidsrisico nemen?
Ach wappers. Het is altijd niet goed of het deugt niet. Terwijl het niet pluis is in hun eigen bovenkamer.
@bosmaloot | 25-01-22 | 19:31:
Wat gaat u doen met mensen die behoren tot de groep medicijnallergie/niet laten prikken anders gaat u horizontaal door de prik.
Ik las vandaag ook ergens dat het RIVM zich nu ineens wil gaan bemoeien met haardstook vanswegens ongezonde ademhaling enzo.
Wie wil(len) zichzelf nu weer in het BN-schap catapulteren nu er wat minder behoefte komt aan virologen?
Dat doen ze al met hun belachelijke stookalarm.
Waar denkt u dat de M voor staat? Dit is juist de code-business van het RIVM. De pandemie was dat niet bepaald.
En terecht! Haardstook (binnen de bebouwde kom) is ronduit asociaal, vieze meuk.
Wel gezellig
@johoost | 25-01-22 | 19:19:
Waar denkt u dat de M voor staat?
Masturbatie?
@bosmaloot | 25-01-22 | 19:32: Was dat maar waar..
@WilburScoville | 25-01-22 | 19:22:
Hoge belastingen en heffingen op energie ook.
@bosmaloot | 25-01-22 | 19:32: Rijks Instituut voor Volks Mennerij?
Wat voegt het CTB nog toe, is dat al gemeld?
Gemak, weet je hoeveel mankracht de stasi moest inzetten voor mindere data?
Volkomen nutteloos, altijd al geweest, nu helemaal. Maar dat laten ze niet meer los.
Komt nu. 'Dempend effect op de verspreiding van het virus, tot wel 15%'
@Patje | 25-01-22 | 19:19: dit is toch niet meer uit te leggen? Indirecte verplichte vaccinatie voor 15% rendement...
@therealbraindump | 25-01-22 | 19:22:
Hij zegt ook tot 15%. Dus we weten nog weinig, en als bijvoorbeeld vooral jongeren worden besmet die niet in het ziekenhuis komen dan is er nog geen probleem. Ach ja, ik ben sowieso tegen die QR-code.
@therealbraindump | 25-01-22 | 19:22: Hoezo vaccinatieplicht voor 15%? Je kan blijven testen voor toegang en er is de mogelijkheid tot het nemen van een boosterbesmetting. Ik ervaarde die stok in de neus als vervelender dan die besmettingen, de eerste keer was ik anderhalve week beroerd en bij de laatste keer was ik na 3 volle dagen verhoging weer terug, alleen die quarantaine maakte er 8 dagen verlet van...
@BadPatNL | 25-01-22 | 19:35: 1G vind ik onzinnig maar kan de logica wel begrijpen, als je de verspreiding van het virus echt wilt tegengaan. Van de 2G regel begrijp ik niets, amper effect, behalve dan controledrift van sommige politici/bureaucraten.
Het aantal coronaopnames in ziekenhuizen daalt en het aantal coronabesmettingen is enorm. Kuipers laat een infographic zien waaruit blijkt dat het met nemen van een boostervaccin verstandig is omdat daardoor de kans op een ziekenhuisopname drastisch afneemt. Maar wat zegt zo'n overzichtje nou eigenlijk bij deze hoeveelheden geïnfecteerden? En wie liggen nu eigenlijk in het ziekenhuis? Wat heeft een gezond persoon aan deze informatie, m.i. helemaal niets.
Okee, er liggen meer niet-gevaccineerde mensen in het ziekenhuis dan wel-gevaccineerde. Maar ondertussen stromen de ziekenhuizen leeg. Maar ja, dat laten ze niet zien met die infographic. De infographic suggereert dat er nog steeds evenveel mensen in het ziekenhuis liggen als zeg een jaar geleden.
En dan zeggen ze dat Joe Rogan nepnieuws verspreidt.
Dat heeft ie toch juist laten zien? In het ziekenhuis liggen in grote meerderheid ongevaccineerden.
@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 19:24: het gaat om de verhouding besmette mensen vs. de ziekenhuisopnames. De ziekenhuizen zouden overvol moeten zijn met corona patiënten en dat is niet zo BL. Gevalletje relatieve getallen en absolute getallen...
@therealbraindump | 25-01-22 | 19:28:
Tien duimpjes omhoog!
Heerlijk, wij als schaapjes mogen nog steeds niet vrij in de wei.
"omikronvariant met de huidige booster- en vaccinatiegraad"
Buzz! False, dezelfde mildheid in verschijnselen en verkorte ziekenhuisopname (if any) treft ook ongevaccineerden en ongeboosterden. Bijvoorbeeld Zuid-Afrika heeft 27% vaccinatie. En veel jeugd. Maar ook veel ongezonde mensen (alcohol bijv).
Even nog een keer: omnikron kan ziekte veroorzaken. Maar in de categorie jaarlijkse griep. En behoeft niet extra bescherming. Mag wel. Verspreiding kun je tegengaan door te accepteren dat het airborn is (cue honderden specialisten van naam , fysici, experimenten, de praktijk en de Hond die dan YES roepen),
de 10% ongevaccineerden in de maatschappij bevolkt 50% van de ziekenhuisbedden. Dus omicron is toch echt veel gevaarlijker voor ongevaccineerden
Nou, wat heeft die laaielichter?
Goed verwoord van Rutte. Heb het eventjes gemist, wat is nu de quarantaineplicht qua dagen na positieve test? Na contact alleen bij klachten, maar als je corona hebt?
Hoeveel dagen?
Vraag het lekker aan je vriendje Mark
24 uur nadat je klachtenvrij bent, tenminste 7 dagen
@bamitoren | 25-01-22 | 19:35:
Dat was het hiervoor geloof ik ook. Dank, Bamitoren!
Ik zag Rutte op tv en heb op goed geluk op wat knopjes op de afstandbediening gedrukt. IDtv. Lekker rustgevend.
Is die verdomde QR troep al afgeschaft ?
Nee, en dat zal ook niet gebeuren. Weer zo’n gedrocht uit Brussel dat ons door de strot wordt gehengst. DK en GB laten het helemaal vallen, maar ja die zitten dan ook niet in de euro-houdgreep.
We zullen jou niet missen Mark
5 maart( na de carnaval) gaan we weer in een lockdown.
Tijdens de carnaval zal de horeca (de jankers) weer veel winst maken over de ruggen van de oudere en de zorgmedewerkers.
Jaa die horeca heeft al zoveel winst gemaakt he de afgelopen 2 jaar. Ieder land gaat open, ook om economische en psychische redenen. Het is duidelijk dat u uw handje gewoon kan ophouden aan het eind van de maand
De horeca jankers noemen. Ondernemers die het water al enige tijd aan de lippen staat. Zoals Waakvlam al zegt, u mag aan het eind van de maand waarschijnlijk de hand ophouden.
@Plaque-doctor | 25-01-22 | 19:19: In de horeca zijn jaren lang mega winsten gemaakt. Dikke auto's rijden en hun personeel slecht betalen en als slaven behandelen met een 0 uren contract.
1.5 liter cola bij .. voor 2.35 euro en 2.50 per glas verkoop, zwart.
Ze zeiken en zeuren meer dan onze boeren en dat zijn mensen die werken voor hun centjes.
@loekdeleeuw | 25-01-22 | 19:52:
Gaan die boeren na het werk ook nog eens een biertje happen.. Tja,...
@loekdeleeuw | 25-01-22 | 19:52: U weet niet waarover u praat en u scheert tevens iedere horeca ondernemer over één kam. Ten eerste wordt de Cola niet per fles ingekocht en ook niet bij AH. Ten tweede moeten van die 2,50 de belastingen, BTW, ziektepremie, huur, gas en licht, afschrijving en afbetaling brouwerij en personeelskosten nog af. Hou je 20-30 cent over aan een glas bier of cola. Zonder 0 uren contract is het voor een horeca ondernemer niet te doen. Je kan moeilijk de 10 mensen die je in het weekend nodig hebt in vaste dienst nemen wanneer er op maandag maar 20 mensen je zaak bezoeken. Bovendien zijn de 0 uren contracten veelal voorbehouden aan studenten die gewoon een prima centje bijverdienen. Tip wordt netjes verdeeld over alle personeel dus niemand heeft klagen en doet dat ook niet. En over hard werken gesproken: Als u 14-16 uur per dag geen hard werken noemt ben ik benieuwd hoe u uw geld verdient. U praat onzin!
We doen vandaag iets heel spannends! Hihihi! Markie gekkerd!
Oh! Is the Voice nu weer bezig dan?
Slecht bezig Marx.
Pulling the short straw: schaken. Heleen van Troje: www.youtube.com/watch?v=aFhy0oZu3hU Ook al gaat mijn sympathie meer naar Cassandra uit.
Maar dat is meer achteraf.
En weer wordt er niet uitgesplitst naar leeftijd en onderliggend lijden of bmi. Er wordt nu gedaan alsof de groep van 18-plussers een volledig homogeen gevaccineerde groep is.
Toch is de IC groep behoorlijk homogeen.
@Wijze uit het Oosten | 25-01-22 | 19:09:
Qua weefselsamenstelling zeer zeker.
@lekgoot
Maar dat kan toch niet! Dan komt uit wat menigeen allang wist!
@Wijze uit het Oosten | 25-01-22 | 19:09: Oud, dik, met onderliggend lijden en gevaccineerd...
@lekgoot | 25-01-22 | 19:10:
Geen fatshaming
@Wijze uit het Oosten | 25-01-22 | 19:09: Klopt. Dikkertjes.
Haha: Mark wil geen jojo beleid. Is dat een inkoppertje of een inkoppertje? Goaaaaaal!
Hij wilt geen BoJo beleid.
Heerlijk weer een paar pagina's vol wappiereacties! Smullen.
Nog niet alle reacties gelezen maar laat me raden: niks is goed?
Ik zit in de metro..!!
U print het nog uit op papier? Of leest u de reacties in pdf-formaat?
@lekgoot: laat ik voorlezen. Heb ik mijn personeel voor.
Dit is een burgerrechtenkwestie. Onbeperkte vrijheid, niet onder wat dan voorwaarden ook. Heeft niets met 5g of de NWO te maken.
Neuh... Tuurlijk niet!
Toch is het zonder Hugeau al een hele verbetering.
Ernst weet in tegenstelling tot Hugo wel waar ie over praat. Je kunt Ernst een inhoudelijke vraag stellen en dan krijg je een inhoudelijk antwoord. Hugo kon alleen maar citeren uit de spreekbeurt die hij voor de gelegenheid uit zijn hoofd geleerd had.
Overigens wil dat niet zeggen dat Ernst wel gelijk heeft. Maar dit terzijde.
Mooie gebaren mevrouw
8 uur? Plottwist!
Eerste keer dat ik dit kijk, wat is dit voor onzin? Is dit voor de halve tamme in onze samenleving?
Ik heb de eerste alleen gezien. Wat een voorleescircus.
Ah. Weer zo'n leukerd. En je hebt eigenlijk ook je tv al 25 jaar de deur uit gekwakt?
Mark laat Ernst dit oplossen zodat dit hem niet nagedragen kan worden als het mis zou gaan. Gaat waarschijnlijk niet, maar je weet nooit in NL ;)
Wat gebeurt daar rechtsonder???? Snoepjes????
Napoleonsnoepjes! Wanneer is de laatste keer dat ik snoepjes at? Gisteren denk ik.
@VoltaireJohn | 25-01-22 | 19:08: napoleon? Naar die massamoordenaar?
Hoeveel zijn dat er in het ziekenhuis? Wat is de gemid. leeftijd? Is er onderliggend lijden?
Wat een droogkloot . (Ik zie de man nu voor het eerst)
Droogkloten dat zijn de beste, die hebben en houden focus...
Nee je kan niet de zieken van maandag bij dinsdag optellen !!!!! Wat een leugenaar.
dit.
Het kan natuurlijk wel. Elke mobiel heeft tegenwoordig een calculator.
@Lorejas | 25-01-22 | 19:10:
Reken daar maar niet op...!!
Presenteer telraam!
Joehoe, we mogen weer zonder mondkapje neuken.
Neuken? Wat is dat?
ze geven en nemen. Vooral nemen. Daar zijn ze voor opgeleid en getraind. Geven= kleine versoepelingen, nemen is dat de hele zooi polariseert en kapot gaat en dat zei meer macht kunnen pakken. Hier komen we nooit meer van af helaas. Ik ga emigreren... waar moet ik heen Claus?
Wappies verplicht vaccineren en dan nog eens vaccineren voor de komende varianten. Wie doet mee?
*neem dit niet serieus*
"met de huidige booster- en vaccinatiegraad echt voor minder ziekenhuisopname zorgt"
GS schrijft het, dus is het waar. Prikken dus.
Schei er maar mee uit Ernst, je was niks, je bent niks en je wordt niks.
Lol, openingszin: In 2 jaar corona... zijn we met alle maatregelingen niets opgeschoten.
De enige constante is Rutte. Al meer dan 10 jaar lang. De rest waren/zijn talking heads.
Talking Heads. Onve in a Lifetime.
Dat is wat Rutte denkt.
youtu.be/5IsSpAOD6K8
Ik wens jullie allen veel plezier. Ik ga iets praktisch doen, iets vies.
Oelala
Tipje: rauwe uien. Verdomde lekker.
Nou... daar gaan we weer. Es kijken wat die knuppels zich nu weer
uit hun kont gaan wringen, om het volk maar gedeisd te houden...
Ik ga een pornofilm opzetten.
Ik kijk met het geluid van een pornofilm, best wel grappig.
Het universele antwoord op alles.
Rutte kennende is de devil in the details.
Er komen versoepelingen, maar...
Rutte kennende is de devil in het maatpak van Mark Rutte.
Nou, spannend hoor... Ik zit er klaar voor *plop
Meer dan 2 jaar verder en ik heb nog steeds geen ongelijk.
Die fotosoep. Dikke LOL.
Ernst, Markie en de rest
3G is debiel op dit moment. Geinjecteerden zijn niet minder bevattelijk of minder besmettelijk, dus het is achterlijk om een test te eisen bij niet geinjecteerden.
Voor 2G zijn nog argumenten te verzinnen (ben er niet voor, maar dat zou ik kunnen verdedigen als ik het zou moeten). Voor 3G is werkelijk geen enkel argument aan te voeren en ik denk ook niet dat dit stand zal houden voor een eerlijke rechter.
Waarom 2g wel en 3g niet? Een negatieve test is het meest en enige harde bewijs van een besmettelijk persoon.
Sowieso, dat hele coronabeleid raakt al twee jaar kant noch wal. Een aaneenschakeling van verkeerde inschattingen, blunders, politiek gemotiveerde adviezen en doofpotten is het.
@Ben_Hur | 25-01-22 | 18:59: Voor 2G zou je kunnen zeggen dat een superspreader event met alleen gevaccineerden tot minder ziekenhuisopnames zou leiden.
Ik denk dat dat met de huidige aantallen besmettingen ook niet heel relevant is omdat je het overal kan oplopen, maar het is in ieder geval een argument dat je kan aanvoeren. 3G is bijna alsof je een val zet voor de ongevaccineerden.
Zoals de grafische voorstelling met poppetjes laat zien, zijn gevaccineerden wel degelijk minder bevattelijk dan wel minder ziek, zeker tov de weigeraars.
Een negatieve test zegt niks over hoe ziek iemand kan worden van een ander.
Daarom groot voorstander van een beleid waarbij alleen volledig gevaccineerden ergens naar binnen mogen. Lekker rustig en ver weg van de tokkies en wappies. Heerlijk én gezond.
@Bakkeleures | 25-01-22 | 20:02: De tijd zal het uitwijzen. Ondertussen wens ik u veel plezier. Gelukkig heb ik een tweede huis in een land zonder lockdowns en QR codes. Ik heb dus ook de keus waar ik belasting betaal.
Eigenlijk zouden we hier gewoon geen aandacht aan moeten besteden.
Waaraan?
@Mr_Natural
*boks*
Zit te eten, lees het later wel.
Say the word: ‘En-de-Misch’ en stop de waanzin.
#duimendraaien
REAGEER OOK