GMT-advies: Theaters dicht, kroegen open
Fuck the geriarchy!
Wij zijn geen viroloog en eigenlijk wel klaar met dit gesoebat, maar...
Het is toch eigenlijk absurd dat het OMT het kabinet serieus adviseert de alles open te gooien, maar tot acht uur 's avonds. Met zo'n avondklok light zijn de jongeren opnieuw, again, weer, zoals het voortdurend gaat, de klos en kunnen ouderen die om half negen naar bed gaan gewoon hun volledige vertrouwde leventje weer oppakken. Dit, terwijl aan de ene kant het aantal besmettingen onder twintigers alweer lichtjes aan het dalen is, en aan de andere kant jongeren al voor het opduiken van de omikronvariant veel, maar dan ook echt heel veel, minder risico lopen op ernstige gevolgen van een coronabesmetting. En dan ook nog met 3G, zodat een ongevaccineerd en ongetest meisje van 23 niet binnen mag in een café waar een kuchende 84-jarige man die zijn tweede prik 7 maanden geleden heeft gekregen wel een groen vinkje voor krijgt.
Als je er dan niet voor kiest om alles open te gooien, dan is het toch echt wel een keer tijd om eens iets te doen voor de groep die het minst lijdt door corona en het meest door de lockdowns. Misschien moet er eens een onderzoek door de TU/Delft gedaan worden naar het effect van leeftijdsgrenzen in plaats van 2G en 3G. Maar dat zal wel niet in het land waar de voltallige oppositie piswoest wordt omdat werkende armen er misschien wel een paar procent in inkomen op vooruit zouden kunnen gaan zonder dat de AOW voor schatrijke bejaarden met exact hetzelfde percentage stijgt. Nou ja, dan roepen wij het maar. Houd die theaters, musea en bingohallen dicht. En gooi de kroegen open.
8 nieuwe IC-opnames
Social
Plus wat de Onflexibele Opiniemaker van de Volkskrant zegt
Reaguursels
InloggenHet is bijzonder onwaarschijnlijk dat een kortere openingstijd tot veel minder contacten gaat leiden. Met meer mensen binnen een kortere tijd wordt het drukker dan als je de mensen over de tijd kunt spreiden.
Sjees Ronaldo medicatie vergeten? Hou es op met dat eeuwige bejaarden bashen, covid is gewoon voor iedereen kut, en de maatregelen nog meer. Word een beetje moe van die leedcompetitie overal ''ja maar, voor ons/hun is hel allemaal veel erger...'' Nee jankerd, veruit de meeste mensen lijden al twee jaar lang mentaal sterk onder het hele gebeuren. Waarom dan een geforceerde tweedeling creëren steeds? Doet de overheid zelf al genoeg...
Ondanks dat er in je artikeltje - of statement - ook een pertinente leugen staat, ben ik het met het voorstel en de kop wel eens. Goed plan!
Kerken mogen toch wel 24 per dag open zijn. Ik stel voor dat we een kerk beginnen die de wijngod #Dionysos vereert. Of #Bacchus. Kies maar.
De maatregelen die er toe doen en helpen waren vanaf dag 1 bekend.
De risicogroep was vanaf dag 1 bekend.
Vanaf dag 2 ging de politiek het wiel opnieuw uitvinden en zijn daar nog mee bezig.
Ik sprak vorig jaar een wappie. Heb zelf alle prikken gehad. Volgens haar was het een "gedragsexperiment". Begint er wel op te lijken niet? Dit is de zoveelste middelvinger van leeghoofd Rutte naar mensen die het aantoonbaar beter weten.
De geriatrische raad heeft gelijk. Cultuur is belangrijker dan de horeca. Dus musea open en horeca dicht
Cultuur moet per direct verboden worden. Dan komt alleen maar ellende van.
Diverse cafés doen aan muziek en hebben een wandje voor exposities, dus horeca ook gewoon open.
Moeten er schoolreizen afgeblazen want geen booster onder 18? Wat een raar verhaal. De booster is gewoon nog niet goedgekeurd onder de 18 door de EMA. Lijkt me onwaarschijnlijk dat landen dat eisen, misschien een land als israel ofzo
Het klopt: ik organiseer zelf de Romereis voor onze school, maar Italië eist dat elk persoon boven de 12 minimaal zes maanden geleden is gevaccineerd. We zouden in april gaan. De zeventienjarigen die voor oktober geprikt zijn kunnen niet mee want geen booster. Gevolg: de reis gaat niet door.
@W_Drees | 22-01-22 | 22:29: wat dacht je van de pyramide van Austerlits? Dat waren onze schoolreizen.
Precies, wij gingen naar Renesse vroeger, nu moeten ze heel Europa door.
Hunebedden, verkeerspark Assen, een dierentuin, Appelhof ... Genoeg keus toch?
Zeker: prachtig al die Romeinse tempels op de Utrechtse Heuvelrug en in Drenthe. Daar hebben ze zes jaar lang op gewacht. Bovendien zijn Romereizen al honderden jaren oud. Maar is besef dat dat voor een klein deel is weggelegd.
ik wil bij deze iedereen vragen lekker te blijven stemmen op deze debielen ... dan weten we tenminste zeker dat het in Nederland nooit meer goed gaat komen. Gefeliciteerd aan iedereen die stug op vvd, d66 en gl blijft stemmen. Open je ogen gvd!
Goed verhaal wel.
Bij de VVD heb je tenminste nog Veel Vrije Dagen.
Bij de GVD is dat Geen Vrije Dagen...
De overheid denkt zo 's lands intelligentsia de mond te snoeren, maar dat komt uit een handboekje van de vorige eeuw, tegenwoordig zitten in de culturele sector geen (anarchistische of anderszins) critici meer, maar vooral makke schapen.
Hear hear. Volkomen geleijkgeschakeld op vrijwillige basis. Neem die Peter Pannekoek met z’n oudejaarsconference: veilige meninkjes, flauwe grapjes en niets kritisch ten aanzien van de gevestigde orde.
Intellectueel: Iemand die voor een boekenkast plaatsneemt en verklaart dat ie het mij eens is.
Altijd wat te zeiken hier. Wees eens tevreden met wat je krijgt.
En waarmee moeten we dan tevreden zijn?
Badboy, ff lezen hè:
“Met wat je krijgt”. Dat zegt Fiep toch?!
De 84 jarige is dus én gevaccineerd én getest. Uche uche
Die onzinlockdown heeft miljarden gekost. Er zijn mensen om minder ontslagen.
Alleen bij een toeslagenaffaire, waar 70% geen slachtoffer is maar bewust fraudeur, krijgt de directeur belastingdienst een functie elders. En een boete... Die de belastingdienst betaald van belastinginkomsten. Wat een land
In België is de openingstijd voor de horeca net verlengd naar middernacht, in Ierland en Engeland kan alles los, in heel Europa zijn musea en de horeca al tijden open. Alleen Nederland doet alsof de rest van de wereld gek is, onder leiding van Jaap ‘het is niet besmettelijk/het is een griepje/mondkapjes geven schijnzekerheid’ van Dissel. Het OMT wordt aangevoerd door iemand die al twee jaar alleen maar verkeerde adviezen geeft en te sombere scenario’s schetst. Kan die man weg?
Badboy is iets op het spoor jongens! “Het OMT wordt gefinancierd door DE “Big Pharma”. Interessant!!
Heeft dit op Twitter gestaan ofzo?
Nederland heeft wel drie keer zo weinig IC plaatsen als België
@KritischeKrikker | 22-01-22 | 22:20:
Of op FakeBoek....
Die andere landen hebben het ook minder uit de klauwen laten lopen.
Dus het gesubsidieerde bejaarden vermaak (theater) mag straks langer open blijven en het jongeren vermaak (horeca) niet? Omdat....?
Omdat je om 8 uur naar bedje moet. Handjes boven de dekens hoor en zondag's naar de kerk.
Theater is voor de nette elite, kroeg voor tokkies. Zoiets?
@ceriel82 | 22-01-22 | 21:38: Het valt niet eens uit te sluiten dat dat een rol speelt.
Ik kijk in ieder geval nergens meer van op.
Je bij een theater op je stoel blijft. In de horeca ontstaat er als mensen aangeschoten zijn veel meer geloop, gepraat, gespreek met consumptie op luid niveau want muziek en aangeschoten wordt 1.5 m houden nog moelijker, men gaat naast elkaar staan of zelfs in de oren wat zeggen.
Maar goed: wat mij betreft mag horeca ook als ze het goed regelen. Bij restaurants bijv lijkt me dat sowieso prima mogelijk.
@ceriel82 | 22-01-22 | 21:38:
Ik zie M Rutte en J Kelder ook eerder in een theater zitten dan in een bruin horeca etablissement....
Ik uitte mijn frustratie over de avondlockdown-light in de familie-app. Ik werd niet begrepen en kreeg werkelijk de reactie "beter dan alles dicht". Wow, we zijn dus zo diep gezonken dat we genoegen nemen met de volstrekte willekeur waarmee het OMT adviseert, dat we niet eens doorhebben hoeveel we al ingeleverd hebben de afgelopen 2 jaar. Ik (en mijn familie) zijn volledig gevaccineerd, ik ben geboosterd, de besmettingen rijzen de pan uit maar de opnames dalen. De koek is op! Open, alles, nu! En weg met het OMT!
Je moet er geen tegenstelling van maken, het is de aard van het beestje. Zeg je A dan staat er altijd wel iemamd op om te zeggen dat B ook een letter is
@Shoarmamasutra | 22-01-22 | 22:26:
Mocht plan A niet lukken onthoud dan dat het Alfabet nog veel meer letters heeft...
De aangekondigde "versoepeling" komt opmieuw alleen de elitaire achterban van D66 en VVD ten goede. Fuck die theaters en het bijzonder kleine smaldeel van de bevolking dat er gebruik van maakt. De kroegen en het nachtleven, die moeten gewoon weer onbeperkt open!
Alsof VVD en D66 luyden geen theater bezoeken.
Verkeerde foto boven het topic. Wat heeft Jimmy Savile te maken met het versoepelen van de coronamaatregelen ?
Zolang dit land wordt geadviseerd en geregeerd door bange broekpoepers, met tunnelvisie, blijven we hopeloos achter bij de buurlanden als Engeland en België.
Tsja... geef ambtenaren macht en invloed - en ze zullen die gebruiken.
Als je niet weet hoe het probleem met de AOW zit schrijf er dan ook niet zo stompzinnig over, met je "schatrijke bejaarden" .
Er zijn arme bejaarden. Er zijn er ook zat die 3000 pensioen krijgen omdat hun man ooit werkte en in een afbetaald huis zitten wat vier keer over de kop is gegaa
@Shoarmamasutra | 22-01-22 | 22:27: nou nou nou, zinspeelt u er nou op dat er in het aow debat ruimte is voor nuance? Onmogelijk! Ieder vraagstuk is altijd binair. Trouwens de 0 of 1 die ik kies is de enige juiste en hunnie zijn stom en de schuld van alles en moeten maar op de blaren zitten enzo
Manmanman, wat een gezeur weer. Hebben we allemaal aan de goedkope verzuurde champoepel gezeten of zo? Kroegen open, feest! Maakt toch geen zak uit of het tot 20:00 of tot 22:00 is? We zijn het zuipen toch ontwend, dus om 19:00 uur is iedereen toetielallie. Als we maar weer aan de bar kunnen!
Ik heb het idee dat heel Nederland het eigenlijk wel eens is met mekaar, op Mark Rutte, het OMT, Papa Jones na. En daarom kan ik er ook met mijn verstand niet bij dat we gewoon schaapachtig met zijn allen die Maßnahmen van dat vermaledijde OMT maar blijven opvolgen.
@VanBukkem | 22-01-22 | 20:37:
Misschien toch wat meer burgerlijke ongehoorzaamheid..
Het is héél simpel: maatregelen die ze in andere landen nooit zouden durven nemen, worden in Holland wél genomen - zinnig of niet, wij moeten immers laten zien dat wij iéts doen. Gewoon omdat onze bestuurderen weten dat de Hollander volgzaam is, conflictmijdend is - en door de jaren múrw gemaakt door de belastingen en de krankzinnige hoeveelheid voorschriften en regels. (in welk ander Europees land zouden ze zo'n clown als Bruls serieus nemen?) Wij zijn de nieuwe Pruisen van Europa. In Frankrijk blokkeren ze een weekje lang snelwegen en gooien ze kiepwagenladingen dooie schapen voor het Elysée - en in Oostenrijk dreigt een halve burgeroorlog - maar de Hollander blijft gezagsgetrouw - de overheid is immers van God gegeven (en wie openlijk twijfelt aan de zin of onzin van maatregelen, krijgt een waterkanon op z'n flikker). Liever blo Jan dan do Jan.
@Wattman | 22-01-22 | 20:44:
Pas maar op.
Straks schorst er nog iemand de vergadering hiero...
"Misschien moet er eens een onderzoek door de TU/Delft gedaan worden naar het effect van leeftijdsgrenzen in plaats van 2G en 3G."
Of:
Misschien moet er eens onderzoek gedaan worden naar het effect van BMI in plaats van 2G en 3G
Misschien dat wij ook eens het effect van opengestelde gebedshuizen moeten onderzoeken.
Misschien willen ze bierbuiken voorkomen
Bruls is daarvoor gaan liggen en dat is een serieuze blokkade.
OMT is een soort OSM (ons soort mensen). Horeca moet stuk. Restaurants open tot 8 uur, pannekoeken restaurants zeker? In België kan het gewoon wel, restaurants open tot 11 uur, straks 12 uur. Je zal je brood zelf moeten verdienen, de minachting van de overheid druipt er van af.
Een witte jassen-junta is het. En met alle mogelijke middelen proberen ze hun machtspositie te prolongeren.
Of ben ik nou een beetje aan het doordraven?
@VanBukkem | 22-01-22 | 20:34: geen zorgen, je bent spot on!
@VanBukkem | 22-01-22 | 20:34: dat en het maskeren van het falen. Vanaf half december lijken ze mij aansprakelijk voor het prolongeren van de crisis op bewust foute gegevens over Omicron. Omicron heeft het feestje goed verpest
@VanBukkem | 22-01-22 | 20:34: stop making medical people famous!
Wil ik spontaan een (te duur) biertje drinken op het terras hier in het dorp dan moet ik eerst naar Eindhoven om daar getest te worden terwijl je wel in een stampvolle winkel boodschappen mag doen. ???????¿¿¿¿¿¿¿¿????????
Yep. Ze zijn compleet van de pot gerukt daar bij dat OMT.
Dat is niet de regel maar de uitzondering. De meeste mensen kunnen zo gaan zitten, maar als je de gratis aangeboden kansen op goeddeelse immuniteit hebt afgeslagen willen ze wat meer zekerheid met een test.
@VanBukkem | 22-01-22 | 20:33: volgens van Dissel vier je carnaval in kleine groepjes. Zo wereldvreemd is da OMT.
@Shoarmamasutra | 22-01-22 | 22:31: Ik heb het chinese virus al in maart 2020 gehad maar dat is door niemand erkend. Die immuniteit heb ik dus ook.
@Brabeaulander | 22-01-22 | 23:56: ah zo’n type dat lekker ging carnavallen terwijl de rest van de wereld in lockdown ging? Mkay
Rutte zal en moet de horeca zoveel mogelijk schade berokkenen.
Nee hou de theaters helemaal niet dicht.
50.000 besmettingen per dag, en waarschijnlijk meer want echt niet iedereen gaat naar de teststraat. Dat leidt dus tot minder dan 0,2% ziekenhuisopnamen. Een fractie daarvan komt op de IC's waar we in dit land lekker op bezuinigd hebben. Daarbij moet nog wel een correctie worden toegepast van -30%, want niet iedere coronapatiënt op de IC ligt daar vanwege corona. Kortom: onze Outbreak Management Regering zit nog in de ontkenningsfase, en Rutte is helemaal radeloos anders vraag je niet 76x (!!!) advies aan hetzelfde clubje incrowd over hetzelfde onderwerp, maar de pandemie is gewoon voorbij. Open die hap! Ook na 8 uur, want dat heeft de Outbreak Management Regering ook maar uit zijn dikke duim gezogen.
Die Kuijpers wil gewoon de credits scoren. Dat kan nog niet één week na t vertrek van De Jonge
En zoals altijd moeten de avondmensen, of de luie uitslapers zo je wilt, weer buigen voor de terreur van de ochtendmensen. Ik haat ochtendmensen. Met het in de sportschool zijn om 07.00, of de veel te luide arbeidsvitamines of de weg blokkeren met de eeuwige ochtendfiles. Blijf godverdomme eens liggen en ga later naar bed of geef ons de ruimte nog van de nacht te mogen genieten.
Juist. Boren kan ook om 2 uur 's middags.
Ik haat ook ochtendmensen. Van die mensen die je meteen in de kladden grijpen op werk en vol enthousiasme tegen je tetteren terwijl je nog nagenoeg slaapt.
Ochtendmensen maken meer kapot dan je lief is. Met hun extra vroege CO2-uitstoot.
Wat is het probleem met ochtend mensen dan? Die komen tenminste hun nest uit om aan het werk te gaan. Zijn een voorbeeld voor de rest
@badboydutch | 22-01-22 | 22:08: waarom is vroeg werken beter dan laat werken? Aan die ochtendmensen heb je na 16 uur vaak al niks meer, ik ben om 22 uur nog net zo efficient als om 10 uur
I hear ya bro
Zo zie je maar: we gaan allemaal dood aan De Tijd. De Tijd is een sluipmoordenaar, elke seconde kom je een stukje dichterbij je onvermijdelijke dood.
Leef snel, want dan leef je langer!
www.nemokennislink.nl/publicaties/tij...
Proost!
Freek in zijn jonge jaren over de oudere mens:
Neerlands Hoop - Rimpelkneuzen.
www.youtube.com/watch?v=a-9s_-v0PDI
'schatrijke bejaarden' ja als je met gemiddelde werkt wel ja. Gemiddeld is niemand arm in NL. Maar als je bedrijf geen pensioenregeling had dan heb je dus niets.
Dat van die schatrijke bejaarden snap ik ook niet zo. Die zullen er wel zijn, misschien dat er wel radend bij zitten in die groep wat hoger dan gemiddeld is, maar er zijn er een hoop en die hebben niet zo gek veel.
Kijk ik naar mijn moeder dan heeft zij niet zo veel te besteden dat ze rijk genoemd kan worden. Arm zeker niet, maar geen vetpot. Ze heeft wel een vrijwel afbetaald huis en dat is dan “je rijkdom” . Daar woont ze echter, het zijn stenen en totaal iets anders dan rijkdom door geld, aandelen, kunst, wat dan ook wat je te gelde kan maken zonder basisbehoeften aan te tasten.
Maar goed coronamaatregelen dus. OMT kus verslaafd aan macht en kunnen dat nog niet uit handen geven want dan is hun macht voorbij. Het voorstel alles open maar na 20.00 dicht is bizar en inderdaad in nadeel van jongeren. Gooi de boel open, doe als tal het VK, Scandinavië, Spanje. Maar ja; dan vergooit de macht haar kans om een Chinees tokenmodel via 2G op te leggen wat Duitsland en Frankrijk graag willen.
@Nuuk | 22-01-22 | 19:56: Uw moeder zou kunnen overwegen om een omkeerhypotheek te nemen. Dan stijgt je besteedbaar inkomen flink terwijl je toch in je huis kan blijven wonen.
@staat het bier koud? | 22-01-22 | 20:26: een omkeerhypotheek betekent echter niet dat je schatrijk bent. Alleen dat je jezelf nog dieper in de schulden stort.
Hoe gaat het eigenlijk met fonds voor benadeelde artiesten waar Freek zich sterk voor zou maken op de eerste dag van de eerste lockdown, nu twee jaar geleden?
Is er veel geld uitgekeerd?
Freek en actie voeren.
In 1978 zou Nederland meedoen aan het WK voetbal.
In Argentinië. Waar een Junta de scepter zwaaide. Videla, kent u die naam?
Freek de Jonge en Bram Vermeulen vonden dat, net als veel andere Nederlanders een slecht idee en begonnen de actie "bloed aan de paal".
Dat heeft geweldig gewerkt.
Toch?
@Kapitein Sjaak Mus | 22-01-22 | 20:02:
We hebben er een koningin aan over gehouden. Blijkbaar dacht Willie dat "bloed aan de paal" iets anders betekende.
Tja, de babyboomers zijn en blijven de machtigste generatie. En als de eerste generatie die denken dat ze ook echt het eeuwige leven kunnen hebben, zijn ze niet echt van plan om die macht uit handen te geven.
Beetje geduld we gaan allemaal dood maar in jou beleving niet snel genoeg, ga een wetsvoorstel indienen voor een verplichte pil.
Maar dan wel voor iedereen rijk als eerste en vervolgens arm.
Dat ze het nog maar even mogen voelen, de zogenaamde verheven van de maatschappij, die twee jaar geleden oreerden dat het pleps maar binnen moest blijven, bedrijven dicht en ontslag.
Nu ook bij de goegemeente de centjes niet meer binnen komen gaan ze ineens bokken...
Wat een geneuzel...
Ik vind het gedram om vanuit de ""liberale"" VVD66 om 2G echt ontzettend verdacht. Heeft geen fluit te maken met de volksgezondheid, zoveel is duidelijk. Heeft FvD dan toch gelijk? Begin het me ernstig af te vragen...
Onlangs Follow the money niet gelezen, zeker?
Fun fact: FvD heeft op de lange termijn meestal gelijk. Ze brengen het alleen altijd wat lomp / niet tactisch / schenen schoppend / narcistisch / etcetera, maar meestal krijgen ze gelijk...
Zie het immigratiebeleid.
Zie de alsmaar toenemende macht richting Brussel.
Zie de 1000 miljard voor klimaat.
Eens, de VVD is verre van liberaal.. eerder groenlinks
Dat vraag ik mij ook af, zelfs tav het misschien niet zo fris brengen van burgerlijke ongehoorzaamheid. Dat laatste wordt echter wel normaal gevonden bij Greenpeace, extinct rebellion en blm enzovoorts.
Deze regering en haar mede machthebbers zitten gevangen in hun angst voor slechte beeldvorming en er MOET dus iets gedaan worden qua lockdown anders moeten ze toegeven dat het voorbijzie en is ook de macht weg.
@Jansen63 | 22-01-22 | 19:20: die de belasting euries met grote spoed de zakken van de rijken in jagen.
@Jansen63 | 22-01-22 | 19:20: eerder maoisten of stalinisten (markisten/kaagisten) in dit geval) onder grote leider Rutte/Kaag die nu bezig zijn met een “culturele revolutie” je kan de rode gardisten ook al herkennen. Dat zijn die figuren die zoals echte” liberalen” betaamt mensen met een eigen mening buiten de maatschappij willen zetten. De kogel of gulag kunnen ze nog niet doen, maar de praktijk waar ze met behulp van hun pravda’s mee bezig waren is aardig hetzelfde. Ps. Eigenlijk dus precies hetzelfde als die wokies altijd doen.
Zijn er niet wat meiden te charteren die wat fijne verhalen over die virologen in de media slingeren ?
Je kunt ook als jongere besluiten om je zuip-patroon gewoon een paar uur te vervroegen. Ik zie echt het probleem niet. Net alsof alcohol alleen werkt na acht uur.
Corona werkt blijkbaar erna pas, dus ik sluit niks uit
Schatrijke bejaarden hebben het meeste belasting betaald van iedereen.
Natuurlijk moeten we die leeftijdscategorie verder uitknijpen, we zijn een socialistische heilstaat of niet...
Je hebt iets weg van een uitkeringstrekkergroen linkser voor een groene wereld en de rijken rijker.
Het zal gemiddeld genomen minder zijn dan de belasting die de jongere generaties zullen hebben betaald als ze net zo oud zijn, dus wat is je punt? Vergeleken met de jongere generaties zijn vervolgens ook nog eens rijker. Dus ik moet echt mijn best doen medelijden met ze te hebben.
Ik treed woensdag op in mijn stamkroeg. Komt allen.
Performance artist, of toch gewoon karaoke?
Gedichten over de liefde.
Live show?
Woensdag? Kan ook prima zijn dat ze dinsdag aankondigen dat het na zaadterdag mag.
küdt chinezen
"Ik ben benieuwd wat ze met de 6.5 miljoen mensen die de boosterprik NIET gehaald hebben gaan doen: ik kan me niet voorstellen dat ze die mensen de toegang gaan ontzeggen tot de horeca, pretparken, dierentuinen, een groot deel van de winkels, sportscholen, verenigingen, beroepsopleidingen of werk...
Dus "Dag 2G"."
Pakkende uitspraak van Agema.
Oh, ik kan me dat prima voorstellen. Als ze daarmee weer open mogen...
Het feit dat het aantal mensen dat de booster niet neemt zegt alles.
Dat zijn allemaal mensen die prik 1en 2 hebben gehad, of jansen, of Corona en 1prik.
Mensen zijn gaan twijfelen, zien het nut er niet van in.
De meeste geboosterden namen het voor de groene vink.
Een 4e prik zal nóg véél minder genomen.
Niet door mij iig.
3 is wel de max hoor en die groene vink kunnen in hun ster steken.
Ik heb netjes overal aan meegedaan en nu is het mooi geweest.
@Papa Jones | 22-01-22 | 19:00:
De horecaondernemers zijn inmiddels zo wanhopig dat overal wel mee akkoord willen gaan. 2G, 1G, 5G, whatever, als ze maar open mogen. Want nu komt er helemaal niks in het laatje.
@VanBukkem | 22-01-22 | 19:03: Juist, en zover willen ze het laten komen, dat ze staan te smeken om QR-codes uit te lezen. Die lui in Den Haag zijn niet achterlijk.
@VanBukkem | 22-01-22 | 19:03:
Dat is waarschijnlijk ook precies de bedoeling om zo toch nog even xG (welke dan ook) er door te drukken door Rutte / RIVM. Zonder enige onderbouwing uiteraard want die is er niet, ent zo min als een onderbouwing voor 20:00 uur.
@Ruimedenker | 22-01-22 | 19:01:
Laten we wel wezen @ruimedenker, je kunt beter besmet raken met die zogenaamde omikronvariant dan dat je je laat boosteren. Want als je kunt aantonen dat je besmet bent geweest met corona (de omikronvariant) dan kun je een jaar lang vooruit met je QR code. En je verneemt er nauwelijks wat van, van die omikronvariant, heb ik me door ervaringsdeskundigen laten vertellen. dit in tegenstelling tot die boosterprik. Daar wordt menigeen tot wel effe 1 of 2 dagen beroerd van. Mijn pa's vriendin heeft twee dagen op bed gelegen na de boosterprik. En die mag/moet over drie maanden weer.
Neu, doe mij die omikronvariant dan maar.
En we hebben het de hele tijd over 'boosterprik', maar eigenlijk is het gewoon de derde Pfizerprik. Maar ja, als we het gaan hebben over de derde Pfizerprik dan gaan zelfs de NPO kijkbuiskindertjes hun bedenkingen krijgen bij al dat geprik. 'Werkt dat Pfizer wel?' gaan ze zich dan afvragen.
@TonAlias | 22-01-22 | 19:06:
Alleen heb je daar niet zoveel aan als meer dan 6 miljoen volwassenen gewoon thuis een feestje gaan bouwen.
@VanBukkem | 22-01-22 | 19:11: Het advies om je te laten besmetten met Omikron, ipv een booster te nemen, vind ik toch wat betrouwbaarder als het door de medische wetenschap is aangetoond, dan wanneer het gebaseerd is op enkele ervaringen van een reaguurder die weigert een mondkapje te dragen in de supermarkt.
@VanBukkem | 22-01-22 | 19:11:
Ik ben er klaar voor.
Heb in twee jaar nul klachten gehad, ben sinds een half jaar ingespoten en nog altijd nergens last van, terwijl om mij heen best veel gespoten vrienden en buren positief zijn getest.
Wat ik al zei, ik ben er klaar voor.
Volgens mij heb ik voldoende antistoffen om met tante Corrie te vechten.
Geef mijn spuit maar aan Fikkie of aan Oemfoefoe in Mozambique.
@Papa Jones | 22-01-22 | 19:22: het rivm heeft alle kenmerken van een nieuwe religie.
Twijfel niet aan de wetenschap oh ongelovigen.
@IkwilJinekwel | 22-01-22 | 19:33: oh en van dissel is de profeet, salam.
@Ruimedenker | 22-01-22 | 19:25: Wat is ook alweer gezonder, bespoten of onbespoten groente?
Laatst gewoon even met het kassameisje gepraat. Ik vroeg of ze het op stap gaan niet miste. Haar antwoord was best schokkend vond ik. Ze miste het niet echt omdat ze niet wist hoe op stap gaan zou zijn. Pre Corona mocht ze nog niet op stap en ze had het dus nog nooit meegemaakt.
Ik vond het sneu voor haar. De jeugd moet kunnen gaan, ontdekken, leren, eens gek doen maar vooral zich als jeugd kunnen gedragen. Zonder zorgen langzaam volwassen worden en zich vormen voor de toekomst.
Huur met wat vrienden een bungalow zoals mijn zoon gister. Maar nodig dan niet 80 man en dames uit want dan duurt het wel kort. En vier je je verjaardag op een tankstation. Wel veel drank over. Ieder nadeel…
@Piet Karbiet | 22-01-22 | 19:06: Zou zeker kunnen, maar ze leek me niet het type voor zo iets. Ik hoef op mijn leeftijd niet meer zo nodig in de kroeg of de club te feesten. Dat heb ik genoeg gedaan. Nu kan ik meer genieten van de natuur en "actieve" rust.
Theaters dicht, kroegen open. Mee eens om maar één reden: dat bespaart ons in ieder geval die vervelende F. de Jonge. Nu nog een tv verbod voor die "grapjas", dan komt het mooie leven weer in zicht. Maar, alle gekheid op 'n stokkie, het wordt nou toch echt wel tijd om kroegbazen en artiesten meer ruimte te geven.
Sorteren op leeftijd is sorteren op een onveranderlijk kenmerk. 3G is dat niet.
Leeftijd verandert elk jaar.
Leeftijd verandert elke seconde. 3g niet.
Panta rei.
Ik ga nog even een pilsje halen bij de bar, prima vertoeven in Mexico op ‘t moment.
Geniet ervan!
Corona?
Dos Equis!
Gracias Head and Shoulders!
Het is ‘t iedere keer nét niet.
Twee jaar maar wat aankloten, maar wat hebben we gelachen,
Oh, oh, oh, wat hebben we gelachen.
Wat deed Trump het allemaal fout en Boris Johnson en natuurlijk Bolsenaro.
Ondertussen ging het hier niet veel beter en nog steeds niet.
In de eerste maanden kon ik me voorstellen dat de wereld nog geen antwoord had op tante Corrie.
Maar na twee jaar en heel veel studie en ervaring, mag je toch wel verwachten dat de regering wat voortvarender te werk gaat.
Voorzichtig zijn is beter dan overmoedig, maar dat was 6 weken geleden.
Je zou bijna denken dat ze tóch nog even gauw een
G-tje of wat willen doordrammen.
Zo’n volgsysteem is best geil voor de toekomst, zullen ze in Den Haag denken.
Gooi open die boel, doe het nu.
Als je wacht tot de lente krijgen die jonkies het helemaal op hun heupen.
Zsm de wei in met die lammetjes.
'Zsm de wei in met die lammetjes'
Met of zonder coaches?
@PPuk | 22-01-22 | 19:11: De coaches zijn er om de lammetjes te beschermen van de grijp- en streelgrage handjes van vrouwen zoals ik. En terecht.
@PPuk | 22-01-22 | 19:11: ali G zei ooit" als er gras op groeit kan je het bespelen". Denkt B er ook zo over?
In een kroeg kom je mensen tegen met andere meningen die ze vaak ook kunnen onderbouwen en misschien anderen kunnen beinvloeden qua denken en inspiratie geven
Dat moeten we niet willen, denkt de regering, wee hebben liever beledigen, bashen en cancellen op het internet. Dat is makkelijker te controleren.
Misschien verplicht OP1 op in de kroeg.
Of een mona keizer die in de balie toch aardig wat goede punten had. Vandaar ook maar tot 8 uur kunnen die debatcentrums ook niet open. Zeker nu ze kritisch beginnen te worden.
Prima toch? Wat is er mis met 20:00 kachel naar huis te zwalken?
Niks. Behalve als dit door een overheid opgelegd wordt op onjuiste gronden.
In de tijd dat wij gingen stappen, ging je ook niet voor 22.00 de deur uit.
Je wilde écht niet als eerste een club binnenkomen, dan stond je voor lul.
Verzamelen, indrinken, soms een pilletje en om 22/2300 de hort op.
Als je normaal werkt ben je niet voor 20:00 klaar voor de kroeg. 12:00 zou ook voor restaurants veel logischer zijn.
Tja. Naar huis zwalken en daar verder zuipen met je kameraden. Want gaat natuurlijk de prakrijk worden Is nu al de prakrijk. Al die studenten zitten nu met dertig man/vrouw op een studentenkamertje te zuipen.
Volgens mij is het vooral Mark Rutte en het OMT die zichzelf voor de gek houden.
@VanBukkem | 22-01-22 | 18:55:
Klopt, niet alleen studenten, ook jongeren, met alle overlast ook nog eens die het in woonwijken aan lawaai in de nacht oplevert waardoor kleine kinderen niet kunnen slapen.
Ik lees dan wel overal reacties van mensen die het er niet mee eens zijn, met die coronamaatregelen, maar als ik morgen in de supermarkt loop ben ik wel weer 1 van de weinigen die geen mondkapje draagt. Mijn oproep aan al die mensen die deze coronamaatregelen inmiddels ook belachelijk vinden: kap om te beginnen eens met het dragen van die stomme muilkorven. Want als ik om me heen kijk in de supermarkt dan lijkt het er toch op dat 95% van de mensen het blijkbaar wel eens is met die maatregelen.
Burgerlijke ongehoorzaamheid mensen. Spui niet alleen je ongenoegen op de sociale media, maar laat ook gewoon in het openbare leven zien dat je er klaar mee bent. Laat Mark Rutte en die lui van het OMT merken dat ze de boom in kunnen met hun maatregelen.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Mag dat eigenlijk nog, oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid?
Wat ben je ook een eigenwijze koekenbakker he.
De boel een beetje saboteren, nee dát helpt.
@Papa Jones | 22-01-22 | 18:39:
Wat nou de boel saboteren? Dacht u nou echt dat die mondkapjes helpen? Die mondkapjes die iedereen in zijn broekzak gefrummeld heeft? Die keer op keer gebruikt worden net zolang tot het elastiekje een keer knapt?
@Papa Jones | 22-01-22 | 18:39: Hoezo, hij is hartstikke EBM wetenschappelijk bezig en in verzet en hartstikke burgelijk bezig. Een échte en waarlijke democraat.
@Papa Jones | 22-01-22 | 18:39: Nou, ik probeer het altijd objectief te bekijken en ik moet zeggen dat het niet dragen van een mondkapje volstrekt normaal gedrag is. Gezien de voortdurende missers en inschattingsfouten van het OMT en de regering en de verregaande gevolgen ervan, ben ik van mening dat de overheid en het OMT degene zijn die de samenleving saboteren.
@VanBukkem | 22-01-22 | 18:45: Je moet dat mondkapje ook wel met enig beleid hanteren, niet als een volslagen debiel natuurlijk.
@Opblaas_boot | 22-01-22 | 18:47: Geen mondkapje dragen is de boel bewúst saboteren. Het OMT zelf saboteert niet, het OMT is hooguit wat wispelturig.
@Papa Jones | 22-01-22 | 18:50:
U noemt het bewust saboteren, ik noem het een statement maken.
Echt waar, er is niemand extra overleden omdat ik geen mondkapje draag. En als u denkt dat die mondkapjes wel effect hebben, dan moeten ze Mark R. en Jaap van D. en Hugo de J. onmiddellijk aanklagen voor dood door schuld. Want maaaandelang hebben ze ons op het hart gedrukt om toch vooral geen mondkapjes te dragen.
@VanBukkem | 22-01-22 | 18:45: Jdeel a zolang je in dat mondkapje blijft uitademen en je aerosolen opgevangen worden door de binnenkant van het mondkapje komt dat igg niet bij de rest om je heen terecht, zo moeilijk is het toch niet, waarom denk je dat ze op de OK een mondkapje ophebben niet om niet zelf ziek te worden.. sinds ik als student tijdens de coschappen de OK ben afgetrapt omdat ik tijdens het niezen mijn hoofd afwendde snap ik heel goed hoe het werkt, je kunt nog beter recht voor je uit in een mondkapje niezen ipv de stroom aerosolen via de achterzijde over de operatie tafel te strooien. De gebruikte mondkapjes aanraken is een ander verhaal ,vandaar handen wassen en alleen vasthouden bij de uiteinden van het elastieke gedeelte.
@Smoelensmid | 22-01-22 | 18:57:
Op de OK dragen ze mondkapjes om te voorkomen dat de chirurg kleine speekseldeeltjes op de patiënt morst terwijl voorover gebogen over de patiënt bezig is. Met het tegenhouden van de verspreiding van virusdeeltjes hebben die mondkapjes op de OK niks te maken. Nee, dan moet je je adem inhouden als dat de bedoeling is.
@VanBukkem | 22-01-22 | 18:57: Ja, dat advies om geen mondkapjes te dragen was wel héél doorzichtig natuurlijk, en puur gedreven door het feit dat de zorg ze niet had.
Wauw.. volgens mij draag jij ook oogkapjes, of niet?
Ik moet je gelijk geven. Als je niks doet, verandert er ook niks.
@Papa Jones | 22-01-22 | 19:02:
Dood door schuld.
Ik denk dat als iemand een zaak aanspant dat dat best eens heel interessant kan worden.
@Papa Jones | 22-01-22 | 18:50: Saboteren is misschien niet het juiste woord. Maar ik vind de handelswijze van het OMT zolangzamerhand zeer dubieus. En mondkapjes... tsja..... ik draag ze maar soms vergeet ik het. Gelukkig zou ik zeggen, dat betekent dat ik nog niet volledig geassimileerd ben. Hahaha. Maar vind je het heel erg dat ik het onzin begin te vinden?
Open die samenleving. Nu is de kans want Omicron is wél besmettelijker maar leidt niet tot meer ziekenhuis opnames, en die waren toch leidend.
Nu is de kans immuniteit op te bouwen. Maar helaas staat angst het gezonde verstand in de weg. Ik neem dit de overheid en het OMT zeer kwalijk. Men moet niet steeds de doelen van maatregelen veranderen. Is niet erg wetenschappelijk en dus niet meer geloofwaardig.
@ZeMissiz | 22-01-22 | 19:03:
Nee, die lieden van het OMT dragen oogkleppen. Ik gebruik mijn boerenverstand. En okee, ik ben misschien een beetje recalcitrant van aard. Dat zal ik niet ontkennen.
@VanBukkem | 22-01-22 | 19:13: Nou, in dat geval kunnen alle politici wel inpakken. Ook de wappies die hebben opgeroepen om je niet te laten vaccineren.
Of Burgemeester Halsema, die zei dat er niets aan de hand was toen Amsterdam als één van de eersten met besmettingen te maken kreeg.
Ik heb ook zo mijn gedachten over dit alles. Echter als bij de voordeur van een winkel wordt aangegeven dat ze verwachten dat ik een mondkapje draag dan doe ik dat. Het is niet mijn winkel. Ik heb mij daar te houden aan regels van anderen. In dit geval de eigenaar van de supermarkt.
@Leptob | 22-01-22 | 19:28:
De winkeliers zijn ook wel klaar met de maatregelen. Alleen ja, ze zijn bang dat er een keer een BOA op de stoep staat en dat ze dan een boete krijgen voor het niet handhaven op van de coronamaßnahmen. Maar daar hoeven die winkeliers echt niet bang voor te zijn. Die BOA's hebben het toch veel te druk met mij.
@VanBukkem | 22-01-22 | 18:45: deden ze dat maar. Ik woon langs de doorgaande naar het station en bij mij in de tuin liggen er dagelijks genoeg nieuwe afdankers.
Aso gedrag. Met je "burgerlijke ongehoorzaamheid".
@VanBukkum, ik had het tegen papa Jones
Omicron is een zegen. Besmettelijk als de neten (bijna 40 duizend per dag) maar nauwelijks tot geen ziekenhuisopnames, ic-opnames of doden.
Kan de regering eindelijk groepsimmuniteit kweken, doen ze het niet. Wat een bokkenpoten..
Stel je eens een mutatie voor die wel dodelijk is en net zo besmettelijk als omnicron.
@Krachtkoe | 22-01-22 | 18:41: waarom?
@Krachtkoe | 22-01-22 | 18:41: Dan kan maar beter iedereen omikron gehad hebben en alvast gedeeltelijk imuniteit hebben opgebouwd.
@Krachtkoe | 22-01-22 | 18:41: Ik probeer het me voor te stellen, maar het wil niet erg lukken, want ik word net gepijpt. Wat moet ik nu doen?
Tot deze variant muteert tot een wat dodelijker én zeer besmettelijke variant. Volgens mij denken de meeste mensen niet aan dat scenario want mijn inziens is dat zeker nog één van de mogelijkheden. Kortom, juicht niet te vroeg.
Ben al stiekem een paar dagen open gewoon om dat het kan, wie heeft er zin in een Guinness van de tap?
Lekkerrr
hoho.... da s lekker! deel II!
Ze hebben de plank mis geslagen, weten dat ook, hadden alles allang open moeten doen maar doen dat nu gefaseerd om gezichtsverlies te voorkomen.
Exact. Alles voor de beeldvorming.
Dat ze 1,5 tot 2 jaar niet van ventileren gehoord hadden, daar hoor je ook niemand over. Bloody shame zou de goddelijke kale hebben gezegd.
En aansprakelijkheid te voorkomen
Ik begin er ook een beetje zat van te worden. Weet je wat: gewoon alles open, zonder restricties, of een volledige lockdown. *Alles* dicht behalve de supermarkten. Die mogen 24/7 open. Maar voor de rest *alles* dicht. Kappers, fietsenwinkels, drogist, bouwmarkt, bank, alles. Ok apotheek, vooruit. En dan alles net zo lang dicht houden totdat Nederland in zijn geheel eens een keer wakker wordt, en iedereen eens gaat beseffen hoe doorgeslagen en volledig idioot het beleid in Nederland is. Nu hebben net te weinig mensen er last van om verandering af te dwingen, maar te veel om een normaal gezond land te zijn. En in die twilight zone worden allerlei regels en wetten afgedwongen die we gewoon niet moeten willen. Er wordt straks een hele xG infrastructuur opgetuigd waar we niet alleen nooit meer van af komen, maar waar we ook nog eens een keertje aan gewend zijn. Dan vinden we het niet meer erg als het over een jaar weer wordt ingevoerd/actief wordt gemaakt, en over twee jaar weer, en over 2.5 jaar weer en over 3 jaar weer etc.
Dus. Geen pardon. Het virus is super gevaarlijk en je wil toch niet dat je oma dood gaat? Alles dicht. En een avondklok van 18:00 tot 07:00. Ook geen hond uitlaten.
Iedere dag demonstraties om je onvrede over dit beleid te laten blijken (er is niet meer over dan een milde griep). Maar dan moet je wel achter je pc of RTL vandaan komen. Doe je dat niet? Niet zeuren. Ook horeca en theaters niet. Nog nergens gezien die lui.
Theater toch subsidie.
Kroeg niet.
Hahaha.... het centraal regeren gaat verder in absurdisme en verarming van de maatschappij. Geen enkel persoon van het OMT heef enige opleiding en besef in wat de betekenis van hun marginale ideeen is voor de complexiteit van een land. Centralistisch opdrachten geven is vaker mislukt dan gelukt. Centralistisch kakelbabbelarij der kleine hemelrijders.
*klik, irritatie impuls uit*
@nobodiesunmighty | 22-01-22 | 18:35: Top reaguursel!
Laat-em lekker op de 0 ICT bedden klappen voor Corona.
Please.
En dat het dan een tijdje zo blijft.
En dat het voorbij blijkt te zijn.
Prima plan. 18.00 uur uit eten, om 20.00 klaar. Thuis verder drinken.
Hou je wel rekening met de drukte? Iedereen wil dat tijdstip eten. Kom je straks in restaurants terecht waar geen hond wil vreten.
@ceriel82 | 22-01-22 | 18:38:
Ach gewoon om 15:00 avondeten. Je moet wat over hebben om de pandemie te bedwingen, of wil je dat je oma dood gaat? Het is natuurlijk absurd, om 20:00 de horeca dicht. Dat is dus net voldoende tijd om open te gaan en dan met verlies te werken. De winst uit ondernemingen zit in de regel in de laatste 20%. Laat dat nou net de 20:00 tot 23:00/24:00 zijn. Voor de rest heb je mensen aan het werk om verlies te draaien. Zal me niets verbazen als horecaondernemingen gewoon dicht blijven?
De horeca is zo murw geslagen dat ze alles doen wat de regering ze verteld. Helaas...
Het wordt tijd om alles zonder QR-gezeik te openen en eens even een keer te zien waar en of het schip strandt. Dan zien we wel weer. Even weer een nulmeting doen.
Precies, al dat angsthaas gedoe en tijd rekken. Gewoon in één keer erdoor heen en klaar.
Je dan wel eerst effe als vrijwilliger melden bij je plaatselijke IC afdeling. Die kijken sinds het begin van deze shitzooi wat anders tegen de materie aan. Daarna hier in de panelen even verslag doen van je 1e week tussen de klotsende longen in zeehondenstand.
@Grijskijkert | 22-01-22 | 18:40:
Bijna alle cijfers wijzen uit dat Omikron een milde variant is, we leggen voor de griep toch ook geen land plat ?
@Wattman | 22-01-22 | 18:46: De verantwoordelijken kijken nog even aan of omikron inderdaad een griepje genoemd kan worden.
Wel zo verstandig.
@Papa Jones | 22-01-22 | 18:57:
Belgische topviroloog Van Ranst hoopvol over omikron: ‘Dit komt meer in de buurt van griep’
www.ad.nl/buitenland/belgische-topvir...
@Wattman | 22-01-22 | 19:08: Ja klopt, maar in feite zeggen Van Ranst en het OMT hetzelfde.
Van Ranst zegt ook niet: gooi alles maar weer open.
@Papa Jones | 22-01-22 | 19:13:
In België is alles open zoals je weet, tot 23 uur.
De 65 plus nu was de 45+ vroeger. Betere voeding beter bewegen, minder of niet roken. De gedachte dat je anders denkt en doet en achter de geraniums zit om naar het pleintje te staren voor de deur is een misvatting. Diepzee duiken, parachute springen of in Nepal een berg beklimmen als het budget het toelaat.
Of op meerval vissen, zo komen de "oudjes" de tijd wel door en kan menig jonkie het tempo niet eens bijbenen.
Er zijn heel veel 65+ sers in een huurhuisje met een heel klein pensioentje. Op hun 12e gaan werken, nooit mogen of kunnen studeren. Het zijn echt niet allemaal dikke boomers met groot afbetaald koophuis en een dure kamper. Alleen die arme groep valt niet zo op.
Gewoon om 8.00 ‘s ochtends beginnen met zuipen.
Mijn ( zonder drang maar dwingende ) advies aan de regering: Alles open zonder restricties.
Ik heb het idee dat die mensen van het OMT er een beetje moeite mee hebben dat dat corona op zijn retour is, en dat ze er nu alles aan doen, bewust of onbewust, om dat hele coronagedoe nog even te rekken.
Voor mij hebben ze compleet afgedaan, die lieden van het OMT. Een stelletje dwazen is het. En ik gebruik dat woord dwazen niet lichtzinnig.
Ik snap die slag om de arm wel.
De scholen zijn net weer open weet je.
@Papa Jones | 22-01-22 | 18:24: Want stel je voor dat de klas gaat niezen.
@Papa Jones
De sgolen hadden überhaupt nooit dicht mogen gaan. Daar had al lang groepsimmuniteit moeten heersen op die sgolen.
Het enige wat we gedaan hebben de afgelopen twee jaar is het probleem voor ons uitschuiven, door constant weg te duiken.
@VanBukkem | 22-01-22 | 18:29: Ja maar héé, kinderen brengen het virus weer naar huis, naar hun ouders.
Van Dissel beweerde doodleuk van niet trouwens, in het begin, weet je nog?
@VanBukkem | 22-01-22 | 18:29: Schrijftip: Goos...... sgolen.... vinje d'r nou zelluf van ?
@Papa Jones | 22-01-22 | 18:31: Klopt wel dat kinderen het mee naar huis nemen. Naast familielid was op bezoek geweest bij kleinkind, die achteraf het virus meenam naar huis vanaf peuterklas. Opa gisteren verkouden, doet test bij GGD en testte positief. Vanmorgen weer laten testen en was alweer negatief.
@Papa Jones | 22-01-22 | 18:31:
Ja nou en. Die ouders gaan ook niet dood van dat virus. Het enige wat je even niet moet doen is die kinderen laten knuffelen door opa en oma. Hou die kids gewoon effe uit de buurt van opa en oma. En als je zelf een snotneus, gewoon ook effe niet bij opa en oma op bezoek gaan. Zo moeilijk is het allemaal niet.
@VanBukkem | 22-01-22 | 18:38: De ouders besmetten op hun beurt de bejaarden, want zíj́ zijn de hulp in de huishouding, kapster, verzorger, of gewoon kind dat de ouders bezoekt.
Bij demrie besmettingen in de klas moet de klas thuis blijven. Het is een kwestie van je kind thuishouden, maar gewoon onder de noemer “ziek” zodat de klas niet naar huis wordt gestuurd.
Yep. Zoals veel dingen hebben ze dat in Denemarken beter bekeken, daar wordt per 6 maanden het halve team vervangen om een frisse kijk op de zaak te houden en te zorgen dat ze niet in dezelfde tunnelvisie blijven hangen. Verder wordt fouten (wat mag) verbergen dan lastiger. Da erkennen ze dat ze fout zaten en corrigeren ze dat. Nu zijn het OMT/RIVM en Rutte nog bezig die onzinnige lockdown te verdedigen door zachtjes aan open te gaan in plaats van hun fout (door de gebruikelijke foute rekenmodellen) te erkennen en dus wat stapjes over te slaan zodat het gelijk loopt met bijvoorbeeld België. Ze zijn gewoon politiek bezig en alleen maar voor hun eigenbelang. Ps. D3 rekenmodellen gaan nog steed uit van delta. Is beter voor Rutte om toch proberen 2G er door te krijgen door de horeca kapot te maken zodat ze er om gaan smeken. Rutte is gewoon kwaadaardig bezig door over lijken te gaan om zijn zin door te drijven
@Snap_het_ook_niet | 22-01-22 | 19:08:
Bij ons werkt het anders. Die leden van ons OMT zijn bij wijze van spreken voor het leven benoemd. Maar af en toe staat er een dissident op binnen dat OMT, iemand met een afwijkende mening, tja, en zo iemand stapt dan op. En vervolgens wordt het OMT aangevuld met iemand die er wel net zo over denkt als de rest van het OMT. Want dat vergadert wel zo prettig, met alle neuzen dezelfde kant op. En zo raken ze steeds verder los van de rest van de maatschappij, die mensen van dat OMT. Kokervisie.
@VanBukkem | 22-01-22 | 18:29: Eensch!!
@Snap_het_ook_niet | 22-01-22 | 19:08: Marcel Levi suggereerde 2 weken geleden ook al dat het OMT eens in de zo veel tijd vervangen zou moeten worden. Om inderdaad tunnelvisie te voorkomen.
Trap er niet in. Dit is weer mensen tegen elkaar opzetten.
Gooi de boel gewoon open, het wordt tijd.
Er is maar 1 logische oorzaak van dingen niet begrijpen. En dat is niet alle feiten kennen waarop het besluit genomen is.
Aangezien dit al een jaar zo gaat, moet je je afvragen waarom ze de logica niet volledig delen en voorts, of ze niet kwaadaardig zijn. Immers, met goede bedoelingen ben je open.
Jongeren whoeha mietjes eerste klas... Moemakers
“18-min”, da’s toch 18+?
Nee. 18+ is alles boven de 18. Dus ook Freek de Jonge met zijn 113.
En de volgende tweedeling wordt al weer aangemoedigd. Een dag niet gepolariseerd is een dag niet geleefd.
Polarisatie..... de witte motorrrrrrrrrr!
(*kudt... mag zeker weer niet...)
Dit is nochtans de tweedeling die er van begin af aan had moeten zijn. Het enige logische gevolg van het ziektebeeld.
Tweedeling, gedweedeling. Het zal. Dat oeverloze gel*l over 2-deling. Was er voor Corona al, is er daarna ook nog. We kunnen immers niet zonder een "meerdeling in den maatschappij" /Polygoon journaalstem. Gewoon omdat het kan èn moet. Wat voor land moet het worden als ik niet gewoon bepaalde groepen in Nederland ongezien de vliegende vlektiefus kan wensen ?
@Grijskijkert | 22-01-22 Eens. "schelden doet geen pijn". Nou ga es lekker los!
*stinkend okselbruin scheurend ruftend overhemd met bruine nagelranden*
Ik ben vanmiddag al boos geweest..
Lol!
Haha en doorrrrr
Je gaat als 16jarige toch geen booster nemen. Wat angst wel niet met mensen kan doen
Onvoorstelbaar. Over een paar jaar kijken sommige mensen beschaamd terug op wat ze allemaal gezegd en gedaan hebben onder invloed van indoctrinatie.
@MickeyGouda | 22-01-22 | 18:19: Duitsers hebben daar de oplossing voor gevonden: "ja hé, we wisten het niet....?"
De ziekenhuizen draaien al twee jaar enorme winsten. Mooi toch?
Forget it.
Moet allemaal uit het budget dat de verzekeraars hebben afgedwongen. Bij ziekenhuizen is extra drukte niet automatisch extra winst.
@Kapitein Sjaak Mus | 22-01-22 | 18:15: I.d.d. Er is geen marktwerking tussen verzekeraars. Dat weten de NZA en alle ministeries donders goed. Of marktwerking beter is? zoals het lijkt, globaal: nee.
@nobodiesunmighty | 22-01-22 | 18:20:
Hoho, er is wel degelijk marktwerking.
Mijn buurman is fysiotherapeut met eigen praktijk.
Hij laat mij zien dat hij met alle verschillende verzekeraars apart een contract moet afsluiten.
Iedere verzekeraar biedt een eigen tarief en dat kan wel twéé cent verschillen van het tarief dat een andere verzekeraar aanbiedt.
Hij kan daarover onderhandelen met de verzekeraar, dat is wettelijk vastgelegd. De verzekeraar zegt dan "natuurlijk kunnen we onderhandelen. U kunt namelijk kiezen. Wel tekenen of niet tekenen".
En natuurlijk bieden de verzekeraars allemaal een ander tarief. Dat kan ook weer een paar cent schelen.
Kijk.
Dát is marktwerking!
Welnee joh. Dat maak jij ervan.
Totaalplaatje
An de andere kant: die jongeren die nog amper hebben bijgedragen aan de maatschappij kunnen nog decennia dronken over straat kruipen. Gun die ouderen ook eens een verzetje in hun nadagen.
Gun iedereen een verzetje.
Dat dus. En verder zijn (veel) jongeren" nogal snel een stelletje straalverwende jankmuilen met een chronische "ik-heb-recht-opalles"-attitude.
@Usumani | 22-01-22 | 18:13: Dus.... we gaan in verzet? wow... daar komt ie:
"Les sanglots longs
Des violons
De l’automne
Blessent mon cœur
D’une langueur
Monotone"
Inderdaad, wat een verschrikkelijk jankballentopic dit. Jongeren mogen helemaal niks, jank... jank... huil... huil.... Ouderen mogen zomaar alles weer jank... jank... huil... huil....
@nobodiesunmighty | 22-01-22 | 18:22: enne...? ik hoor nog geen boem... of biem....
Ik ben vanmorgen naar de kapper geweest, er is weer een paar kilo vanaf.
Maar ik moest wél een mondkapje om, verdorie. Behalve als ik een slok van mijn cappuccino nam.
Gedoe.
Ik dronk mijn cappuccino via een rietje. Moest wel eerst flink blazen, is lastig met mondkapje. Zelfde gelazer met baardtrimmen/snorknippen. Mondkapje op, mondkapje af. Gek wordt je d'r van. Kapster heeft pronte jopen, vandaag verpakt in truitje met laag uitgesneden v-hals. Maakte een boel goed.
@Grijskijkert | 22-01-22 | 18:21: Ja, ik had alleen bakkebaarden, bij het knippen daarvan moest het mondkapje weer af.
Toen ze daarmee klaar was riep ze: Hij mag weer áán!
Toen schoot ik in de lach... alsof het om mijn broek ging of zo.
Ha! Daar zeg je wat. Laat ons even wat langer en uitgebreider bij het punt van cappuccino of [hier ander heet drankje zonxer alcohol naar believen invullen] stilstaan. Want was dat vóór Corona makkelijker? Nee. De lieve knip-persoon komt namelijk NA het haarwassen en mij-terug-naar-kappersstoel geleiden het hete drankje brengen maar gelijktijdig ook dat kappersomhang-ding waardoor vanaf de hals ingesloten wordt als dat van een 17e-eeuwse koningin in een voor haar typische afbeelding uit die tijd). Nu wil ik best een koningin zijn maar ik kan mijn armpjes dus niet meer uit het super onhandige zwarte kolossachtige omhangding wurmen om mijn cappuccino te drinken... terwijl de oh zo sluwe knippersoon met een onschuldig lachje, en de schaar in de aanslag zegt dat ik gerust even een slokje kan nemen, geen haast hoor... Alsóf! Alsof ik haar ga negeren en even lekker rustig een slokje cappuccino ga nemen en ondertussen door mijn gehannes en geklooi dat helse omhangding eraftrekkend en chaos veroorzakend... enfin, cappuccino's zijn altijd gedoe bij de kapper, wil ik zeggen.
@anja | 22-01-22 | 18:38: Ha! Ik zie het voor me.
Ja, echt ontspannen zoals in een koffietent gaat dat niet, inderdaad. Hij gaat meestal in tweeën leeg, om de kapster niet te veel te onderbreken. Die eerste helft is dan toch wel vaak een beetje heet.
@anja | 22-01-22 | 18:38:
Ze doen het erom, Anja, wedden?! Vanuit de keuken wordt je op dat moment geobserveerd en uitgegiecheld door een hele schare van die knippersonen.
Ik en nogal honkvast bij mijn kapper, maar er zijn er een paar in het dorp waar je een wijntje of biertje bij je knipbeurt krijgt. Boa is daar nog niet achter gekomen.
@Papa Jones | 22-01-22 | 18:45: Kijk, hier heb ik iets aan! Wat jij zegt moet ik doen: vôórdat zij/haar/apache helicopter dat kekke, zwarte, totaal niet afkledende omhangdinggetje om mijn hals drapeert (respectievelijk nadat de cappuccino haar handje heeft verlaten) moet ik ferm edoch vriendelijk met vastpakkendheid het drankje oppakken (voor de door jouw benoemde) eerste cappuccino-drink-ronde. En dan later opdrinken. Ik vind het slim en ga het proberen. Kijk, aan GS heb ik ongelofelijk veel. Beetje als grap, maar ook met serieuze ondertoon.
@MickeyGouda | 22-01-22 | 18:54: hihi, ik vrees dat het een krankmikkig apparataatje uit de vorige eeuw is... wel lekker. Thuis kan ik geen cappuccino maken zomaar, dus een kinderhand is snel gevuld.. ;)
@Snap_het_ook_niet | 22-01-22 | 19:11: een wijntje? Wat een goede kapper! Dat vind ik nou goede aansluiting bij de behoefte van (mij als) de klant.
@anja | 22-01-22 | 19:18: Zo zie je maar. Op GS zijn de reaguursels vaak leerzamer dan de artikelen zelf.
@anja | 22-01-22 | 19:21:
Alternatief?
images.app.goo.gl/xCE5PE5d8HzXaexC6
Uit veel merken proberen (en na 1e kop weggooien), bleef deze als acceptabel over.
Zo grappig
Een kater in de morgen is een dag vol zorgen.
Bij nacht een vent, bij dag een vent.
Als dit nog langer doorgaat zitten die frisse jonge barkeepsters in de AOW als de kroegen weer open mogen.
Het probleem is gewoon de camerageilheid van de van Disseltjes enz.
Tijd dat ze weer onzichtbaar worden.
Hun overzicht, is het probleem. Het zijn veldmaarschalken uit het veld...
Indien de pandemie voorbij is komt er een parlementaire enquête, dus verantwoordelijk afleggen over de keuzes. Dus het einde van de pandemie uitstellen heeft prioriteit.
@Kroondop | 22-01-22 | 19:01:
Totdat men zeker is een pardementaire enquête te kunnen organiseren.
Een ander element ter overweging is, om aan volkswoede te ontsnappen, een zekere ruime tijdsperiode van 3 tot 5 jaar te laten verstrijken aleer te debatteren over een aanvangsdatum.
Deze pandemie wordt uitgeperst tot aan de laatste virusdruppel.
Alle bestelde vaccines moeten wel opgemaakt worden hè. Weggooien is zonde.
Ik houd het niet bij uitpersen maar bij opblazen.
@Suncatcher | 22-01-22 | 18:07: Het omicron vaccin is er over een week of zes. Die variant is dan echt wel uitgewoed. Strakke actie.
@Suncatcher | 22-01-22 | 18:07: Er toch al voor een godsvermogen aan Corona beschermingsmeuk in de kliko gejorist ? Toch ? Niet dat dat boeit. Taxpoet is geen echt geld en bovendien: "plenty more where that came from".
Hihi, wat een mooie beeldspraak! Dat pakt 'm goed beet.
Die amechtig wordt opgevangen, op kweek gezet, aan den volke getoond, om legitimatie af te dwingen de wetenschap te respecteren, zodat politiek verantwoordelijken buiten schot blijven.
@Milton_Styx | 22-01-22 | 19:32:
Amen.
Dus alleen als Freek de Jonge in het theater zit mag je komen, omdat er dan geen besmettingsgevaar is? Niemand gaat toch naar Freek kijken.
Freek heeft brillenglazen van 1,5 meter dik, vandaar.
@Mr_Natural | 22-01-22 | 18:06: Met die brillenglazen van 1,5 meter dik kan Freek wel naar ons kijken helaas.
Naar Freek het Fossieltje willen want "treedt op" in het theater en is cultuur ? Dan hebbie dus echt een enorm leeg kudtleven hè ?.
Misschien toch een maar een keer gaan om te weten waar al die mensen het over hebben.
@Grijskijkert | 22-01-22 | 18:26: Doe mij maar dan 1 jaar Lockdown.
@AdvocatusDiaboli | 22-01-22 | 18:32: welke mensen? Ik ken ze niet.
Een stelletje sadisten zijn t daar in Den Haag... waar doen we het voor? Die paar honderd man op een ic? Waarom 8 uur en niet gewoon weer een normale avond. Desnoods geen mensen meer binnen na 10 maar dit slaat echt nergens op. Af en toe willen we er een avond uit, drukke baan, een gezin, deze hele gespannen sfeer maakt me depressief....
Hear hear..
Het OMT (outbreak management team) heeft kennelijk besloten dat bij een record aantal besmettingen er verder versoepeld kan worden. Daarmee zegt het OMT, we hoeven deze outbreak niet meer te managen, en vervalt dus het bestaansrecht van deze club. Laten we dan alle maatregelen maar opheffen. Maar ja er zijn natuurlijk een heel hoop mediageile witte jassen, die dan acuut hun relevantie verliezen, dus die houden nog even vast en adviseren een lockdownlight
genoemd advies is er helemaal niet.
Stop met alle maatregelen. Stop met 1g tot 5g. Ik wil bier, nu.
Van 5G krijg je Corona. Jeweettoch...
Meisjes van 23 moeten geen cafés binnen willen waar 84-jarige mannen zitten.
Dat is algemeen bekend.
U draait de boel om.
Gaat het dan om gewone 84-jarigen of BN'ers?
Dat is wel veilig lijkt mij. Tafeltjes met rode fluwelen tafelkleedjes waarop misschien een Oude Genever staat, Vroegah werkt daar nog wel eens een echte segaar gerookt. Buena sera senorita door de luidsprekers, en een barvrouw met tieten als gebouwen.
@Mr_Natural | 22-01-22 | 18:04:
Hee, eeh, dat is niet mijn voorbeeld, vriend.
*naar Mosterd wijzen doet*
@skoftig | 22-01-22 | 18:09: Al voor de pandemie liepen die lieftallige dames al rond met enorme boosters.
@skoftig | 22-01-22 | 18:09:
Het lijkt een andere wereld. Maar ook wel gemoedelijk. Bestaat dat nog, 'gemoedelijk' ?
REAGEER OOK