Het borrelt - winkeliers zijn het ZAT
Wanneer barst de bom?
Echt heel veel zin heeft muiten natuurlijk ook niet, het moet collectief en massaal, want anders levert het alleen maar gedoe, gezeik, reprimandes en boetes op. Maar we mogen nog weleens applaudisseren voor het feit dat de (meeste) ondernemers en winkeliers allemaal braaf in de rij staan te wachten op hun beurt, alleen maar omdat ze in Den Haag, dankzij Hugo en al die andere stumpers, van faal naar leugen naar toevalligheid naar te trage besluitvorming naar ad-hocbeslissing slalommen, daarmee allerlei hardwerkende ondernemers in de afgrond stortend. En dan lopen de cijfers op en dan hebben ze het gore lef de schuld voor honderd procent bij de 'ongehoorzame' burger te leggen - de burger die juist vanwege het politieke falen naar Antwerpen moest, en dat Click&Collect is ook een schijtsysteem uit de hel. Vergeet het maar, dat we versoepelingen krijgen. Maar het kookt. Het rommelt. Maar het borrelt. In Sittard gingen de winkels (even) open. In Bussum gingen de winkels (even) open. De Amsterdamse winkeliers willen vrijdag open. En in op republiek Urk is de boel gewoon altijd open. Het kookt. Wanneer kookt het potje over?
En niemand stuurt
Social
Reaguursels
InloggenHet helpt dus wel dat alles op slot is, we hebben minder dan 400 mensen op de IC wegens corona. Heb hier een man in de straat die altijd in zijn handen klapt om de olifanten te verjagen dat helpt ook, al jaren geen olifanten in de straat gezien.
Heb me inmiddels in Belgie suf gegeten en suf gewinkeld. Zou het liever in Nederland doen maar helaas...... mag niet van de Machthebbers in Den Haag. En dat allemaal voor een paar IC bedjes meer of minder.
Coronahotels voor zieken, open die handel en boosters voor wie het wil (ik dus). Klaar ermee en door.
Sigrid Kaag is positief getest op Corona. Maar ‘ze voelt zich verder gelukkig prima’. Kunnen veel MKB’ers niet meer zeggen.
Waren die MKB’ers niet gevaccineerd of wat?
Behalve dat creatieve ondernemers schuiven met verleggen van omzetten naar een boekjaar (bijv. voedselproducenten, fruitsector/akkerbouw) of bijvoorbeeld minder personeel beschikbaar stellen dan de opdrachtgever vraagt en dat contractueel vastleggen (uitzendbureaus) en zo over in aanmerking komen voor steunmaatregelen waar strikt genomen geen recht op hoeft te bestaan, spreken daden - dus winkel/cafe open nog tijdens de lockdown, meer dan het gespeculeer "het borrelt". Borrelen doe je op vrijdagmiddag.
Verder is het eigen schuld dikke bult als de betrokken ondernemer VVD heeft gestemd. Dat geldt dan trouwens voor iedereen die loopt te piepen.
Het voordeel van een lintbebouwingsflat is het drankhol dat er is gevestigd. Dat drankhol is bij de overheid onbekend en zoals wel allen weten: onbekend is bij de overheid onbemind. Het is jammer dat er slechts Kordaat wordt geschonken. Je kan niet alles hebben.
Idee, Laten we hier de boel op slot gooien om economische ondersteuning aan België te geven. Hopelijk kunnen ze dan in betere wegen investeren.
Ik ben voor om de boel open te gooien.
Het was hier in Hongarije niet anders. De essentiële winkels waren open plus de "staats" winkels die een monopolie hebben op rookwaren en alcohol.
het enige dat tot nu toe duidelijk is geworden in coronatijd is dat Nl-ers een laf, verdeeld en onverschillig volk is. 80% heeft te lijden van dit neoliberale kutbeleid, maar zolang de appie en de thuisbezorgd maar open gaaqn is het goed. Verder lekker policor meelullen tegen de wappies en thuis achter de voordeur kankeren. Ondernemers heb ik nog nul keer kunnen betrappen op een georganiseerde demonstratie. actiebereidheis is nul.
Dit dus.
Er is nauwelijks actiebereidheid, omdat er ook niet echt iets aan de hand is waarvoor enige actie vereist is. Waarom zou je voor Jan-lul actie gaan voeren? Doe dat lekker als het echt nodig is. Maar dat is veelal aan dovemansoren gericht bij beroepsdemonstranten en ophitsers natuurlijk.
Een treurige Haagsche winkelstraat met een eenzame spazier paraplu. Als het donker wordt steek dan een lichtje op. Misschien tijd voor een fakkelwandeling om de niet essentiële middenstand een hart onder de riem te steken, en natuurlijk ook de Groningse aardbevingsslachtoffers? En mag voor deze ene keer Freek er ook bij zijn? www.youtube.com/watch?v=wdnlPYBUUHg
Geen fakkelwandeling alstublieft, eentje heeft het er geprobeerd in Den-Haag en zit nog steeds in de gevangenis.
C'est Ça
Gewoon een parallelle samenleving opbouwen mensen, met gesloten beurzen, ruilhandel, uit het zicht van de overheid. Biertje drink je in de zuipkeet van je wijk, een kledingstuk repareer je in ruil voor een homp brood. Dat werk. Ok, zitten enige haken en ogen aan, maar alles valt volgens commun(istisch)e wijze te doen. Als dat weer uit de hand loopt, grijpen we dan weer terug op het marktdenken, goed?
Begint wat op The Walking Dead te lijken
Jammer dat mijn auto kapot is. Anders was ik wel naar Urk gereden om die ondernemers te steunen om daar mijn inkopen te doen.
Misschien zit er een goede autohandelaar? Hinthint.
Mensen even rustig blijven…
2G komt er alleen om het virus onder controle te krijgen.
Vandaar dat Mark en Hugo alle achterdocht wegnemen door aan te geven dat die 2G (wet) meteen weer verdwijnt zodra we van ome covid af zijn…
We komen alleen nooit van ome COVID af, daar zorgen ze wel voor.
U heeft gelijk, 2G verdwijnt heel gauw om dan plaats te maken voor 2G+
Ze treiteren net zo lang, totdat we verzuchten: "Okee, dàn maar een qr- code,"
Jij misschien, ik zeker niet.
@funda | 09-01-22 | 13:12: Als je inkomen ervan afhangt piep je wel anders.
@mozaard | 09-01-22 | 13:16: Met 'als' stop je Parijs in een fles.
@mozaard | 09-01-22 | 13:16: dat suggereert dat ie een inkomen heeft.
Naar mijn idee gaat dit ook niet zo lang meer duren. Rondom mij heen merk ik genoeg en daar word niemand vrolijker van.
Dit is zo doorzichtig: Het kabinet laat de druk op de ondernemers net zolang oplopen, totdat de ketel bijna ontploft. Dat wil zeggen: totdat ze gaan rebelleren of massaal failliet gaan. En vlak voordat dat punt bereikt word mogen ze open. Maar dan wel MET 2G! Maar dat word dan maar geaccepteerd, omdat de ondernemers ook hun brood moeten verdienen.
Walgelijke misdadige taktieken zijn dit.
De bom barst niet. De overheid wacht net zolang tot de winkeliers vrijwillig open willen met coronatoegnagscontrole.
Ja precies!
In winkels zonder controle zullen de klanten die voorzichtig zijn met hun gezondheid (de ruime meerderheid) zeker niet massaal naar binnen stormen.
De belangen van winkeliers, klanten en overheden zijn niet altijd tegengesteld.
@funda | 09-01-22 | 13:10: ik denk eerlijk gezegd niet dat dat de ruime meerderheid van de mensen is. Ik denk dat de meerderheid er tegenwoordig gewoon schijt aan heeft.
Weet u trouwens wie het ook zat was?
Het geile haantje?
@F. Jacobse | 09-01-22 | 12:40: Hetzelfde haantje dat al drie maal gekraaid heeft?
De welgevormde Asha ten Broeke ?
Een visieloze incompetente lockdownfetisjist zit achter het stuur vol gas de afgrond in. Wie heeft hiervoor gezorgd? Ik heb er niet op gestemd! Gelukkig heft omnikron binnenkort alle lockdowns op als iedereen het heeft gehad.
Ik kreeg net een vervelend briefje van Tau.
Net weer lekker terug van een weekendje Keulen. Heerlijk aan de Kölsch geweest met een Haxe er bij. Gezellig wezen winkelen. Een paar honderd euro uitgegeven en met liefde. Nederland krijgt van mij zo min mogelijk. Totdat er een ander kabinet komt wat het land wel kan besturen. Zonder VVD zonder D66 anders doe ik niet mee. En de winkeliers in Nederland kunnen de tyfus krijgen ze stemmen toch VVD.
@Linke Soep | 09-01-22 | 12:21: Alsof de Nederlandse winkeliers hier wat aan kunnen doen..!
@Linke Soep | 09-01-22 | 12:21: En dan ga je je geld uitgeven in een land waar de Groenen en de SPD het voor het zeggen hebben en Duitsland op hun eigen manier de afgrond in rijden.
Waar is de liberale ondernemerspartij als je deze voor de eerste keer ECHT nodig hebt? Wat een demasqué!
@PIS-Alchimis | 09-01-22 | 12:42: Die vormt tegenwoordig een klein, ontevreden clubje binnen de grootste partij van het land.
@FrankVeer | 09-01-22 | 12:35: alles beter dan de VVD. Het verschil met de SPD en groenen is dat ze er eerlijk voor uit komen. De VVD steekt een mes in je rug terwijl ze je lachend aankijken.
@aardv@rk | 09-01-22 | 12:30: ja dat kunnen ze, niet op de VVD stemmen om mee te beginnen.
Zolang Rutte en Biden het niet over 'terug naar normaal' maar 'over naar het nieuwe normaal' hebben maakt u zich maar geen illusies. Laat ik de uitspraken van Trudeau of Macron er maar niet bij halen of vergelijkingen maken uit het verleden, die overschrijden een grens (waar kennelijk de meerderheid geen probleem mee hebben).
Inderdaad! Er is een nieuwe fascistische beweging, maar het benoemen is verboten!
Onder Cleopatra en Traianus was het al niet anders inderdaad !
De besmettingen stijgen al twee weken naar recordhoogtes terwijl het aantal corona gerelateerde sterfgevallen met de dag blijft dalen. Het begint een ridicuul non-issue te worden dat hele corona. Sluitingen van winkels, sport accomodaties, onderwijs, horeca etc halen vrij weinig tot niets uit. Slopen alleen een deel van je economie en persen de levensvreugde uit een groep mensen die toch al niets te duchten heeft van dit virus. Omikron boosters laten nog maanden op zich wachten en ondertussen gaat er vrijwel niemand dood aan. Waar gaat dit nog over.
"Niet te vroeg juichen. Over twee weken weten we meer". Go to 2 weken later en repeat.
Over een snotvalling (Vlaams voor verkoudheid)!
Geniale aanname; zeker nu ik hem voor het eerst lees.
Gne. Lekker laten borrelen, hoor al twee jaar bepaalde groepen schreeuwen en stampen omdat het een keer tegenzit... Gaaaap.
Lekker gemakkelijk zo'n reactie. zeker als je het zelf niet voelt. wacht maar, de kosten van massale faillissement wordt collectief gedragen.
@Briver | 09-01-22 | 12:01: Juist... Stampvoeten en burgerlijke ongehoorzaamheid gaat ons redden *proest*.
@Briver | 09-01-22 | 12:01: Wat dacht u van de kosten van allerlei corona-subsidies? Die worden gewoon opgehoest door de belastingbetaler. Net als al die toeslagen.
@MK27 | 09-01-22 | 12:05: Meen je niet joh. Had niet kunnen bedenken dat kosten voor oorlogen en rampen uiteindelijk worden doorberekend naar de burger. Man het valt niet mee, leven in de 21e eeuw. Zwaar hoor.
@First Contact | 09-01-22 | 12:08: De vergelijking van corona met een oorlog of een ramp gaat net zo mank als de FvD referenties naar de jaren 40.
Nu lijkt FvD vooral paralellen proberen te zoeken met de voorgaande jaren 30. Nu kun je het er mee eens zijn of die paralellen er zijn of niet, ik vindt ze nogal ver gezocht. Echter vindt ik niet dat we blind moeten zijn voor de boodschap op basis van hoe zij gebracht wordt of door wie hem brengt. Want de ontwikkelingen in de maatschappij zijn eng, en het tempo waarmee deze zich voltrekken zeer zorgelijk.
@Thuinman | 09-01-22 | 12:11: jank dan niet zo.
@Briver: en wie stampvoet als het mij eens tegen zit? Niemand. Dus laat die winkeliers het lekker zelf uitzoeken.
Laten we maar ophouden met die lockdowns en QR codes iedereen kan op elk moment covid krijgen en verspreiden, gevaccineerd of ongevaccineerd. Inmiddels belanden er steeds minder mensen op IC en Covid blijft, net zoals de griep. Het is leuk geweest iedereen is geprikt, heeft zijn best gedaan, slik elk jaar maar een pilletje. Het tijd om gewoon weer verder te gaan met het leven.
"iedereen kan op elk moment covid krijgen en verspreiden, gevaccineerd of ongevaccineerd."
Dat is dus geheel en al onzin.
@funda | 09-01-22 | 12:16: vertel.
@drolloman | 09-01-22 | 12:24: Nee, daar verveel ik iedereen met een IQ van boven de 50 alleen maar mee.
@funda | 09-01-22 | 12:36: ik heb een iq van 51, vertel.
@funda | 09-01-22 | 12:36: maar iedereen behalve u heeft hier toch een IQ < 50? U kunt het rustig uitleggen hoor, vinden we best interessant.
@funda | 09-01-22 | 12:16: Grootste onzin van 2022 vertelt u! Weet ik nu al met zekerheid.
Las ik een commentaar op Tweakers: covid-extremisten.
Tja, onder aanvoering van de politieke spindokters maakt Nederland nu iedere dag diverse nieuwe woorden aan die de werkelijkheid vertroebelen. Verdelen en demoniseren.
De meeste mensen, vooral de laaggeletterden, vinden dat prachtig.
Sondas ister hillemael niks oopen op Urk. Das tegen het zoveulste Gebod...
De karke is open, ongetwijfeld 3 keer op die dag.
@FrankVeer | 09-01-22 | 12:37: Ik ben voor sluiting van kerken op zondag I. v. m. de zondagsrust, welteverstaan.
De stad Antwerpen en andere Belgische steden zien de Nederlanders graag komen .
De ene zijn dood is de andere zijn brood zullen we het dan maar noemen .
gisteren was ik in Kleve, getankt voor 1,74 per liter E5 Verder nog bij Kaufland wat beter voer en.wijn ingeslagen en bij Galeria wat kleertjes voor de kleinkinderen. In de stad waren de parkeerplaatsen voor een paar kwartjes per uur voor de helft bezet met Nederlandse auto's.
Rick Nieman heeft tot zijn grote schrik de verkeerde gast uitgenodigd.
De deskundige GGD arts verteld onomwonden de waarheid over het effect van 2G en dat is nou niet waar rickje op zit te wachten.
Redactie had blijkbaar geen tijd om de gast te pre-sensibiliseren.
Als een groot aantal van die winkels failliet gaan, kunnen de huisjesmelkers deze panden mooi opkopen en ombouwen naar woningen.
Maar die personen die winkelruimte voor veel geld verhuren, zijn dat dan winkelmelkers?
De Chinese investeerders zijn al maanden bezig met opkoop, worden die gasten je nieuwe huisbaas dan ben je blij als je een huisje van Prins B. kunt huren...
@Jeggeworist | 09-01-22 | 11:33: Ze werden in het verleden ook wel aangeduid als durfkapitalisten en projectontwikkelaars.
Niet alleen de winkeliers zijn het zat. Maar wat ik wel vreemd is dat ik kinderen in de supermarkt rond zie rennen zonder masker, terwijl zij, zeker aankomende week, een groep gaan worden die het virus gaat verspreiden. Waarom geen verbod voor kinderen in de super ?
Oh man, dat zou een verademing zijn. Een kinderloze supermarkt, wie durft het aan.
@Verbandmeester | 09-01-22 | 11:35: ik zou er voor tekenen. Heerlijk, geen gegil, gejank, rondrazende Kids op stepjes etc. Heerlijk.
@Verbandmeester | 09-01-22 | 11:35:
Ik heb er drie en mijn vrouw draait 24 uurs diensten in de zorg. Moet ik ze maar aan het fietsenrek knopen bij de ingang dan?
Kinderverbod in de supermarkt, Covid of geen Covid. Goed plan.
goed plan schijtziek word je van die vervelende kinderen en de ouders die erniks van zeggen en alles maar goed vinden
@Slystar | 09-01-22 | 11:57: Yes please.
Sloop de speeltoestellen er ook meteen uit. Allemaal Prinsjes en Prinsesjes!
Hear hear!! En een verbod in restaurants enzo.
Ja waarom niet. En waarom niet kinder op school houden? Want je wilt ze toch niet thuis hebben na zo'n besmettingsfeestje.
Eens waren jullie ook allemaal kinderen. Vraag je je wel eens af wanneer je azijnpisser bent geworden?
@Opblaas_boot | 09-01-22 | 12:00:
Een algeheel kinderverbod lijkt mij dan het beste.
@klaasjanhenk: wij zijn normale kinderen geweest, vroeger, die dingen die ik nu tegenkom met hun gedram en gekrijs kan ik niet echt meer verdragen.
@Lorejas | 09-01-22 | 13:02:
begint al bij de ouders hoor met hun bakfietsen en de heren met een buidel op de rug en de buik .
@Hapselaar: helemaal juist. Ouders zijn al een verloren generatie, laat staan die kinderen die kids heten tegenwoordig.
@Slystar | 09-01-22 | 11:57:
Uw kinderen zijn uw zorg en niet die van de rest van de maatschappij. Oftewel, vastbinden, opsluiten of een condoom gebruiken. De keuze is reuze.
@Slystar | 09-01-22 | 11:57:
Maakt me geen drol uit wat je doet met je kroost. Zijn mini-superspreaders. Opzouten ermee. Kinderen nemen is een keuze. Als je de verantwoordelijkheid achteraf niet aan blijkt te kunnen is U ongeschikt als ouder. Kinderopvang is geen substituut voor ouderschap. Ik heb die instelling nooit begrepen.
@klaasjanhenk | 09-01-22 | 12:34:
"Eens waren jullie ook allemaal kinderen."
Wat is dit toch voor idioot argument? Hoor ik vaker, en slaat he-le-maal nergens op. Als ik irritant was lieten mijn ouders mij thuis of deden iets raars: Opvoeden. Uw generatie en uw opvattingen zijn achterhaald. Ja, ik ben kind geweest en nee: ik pis geen azijn. Ik constateer alleen dat opvoeden tegenwoordig bijzaak lijkt te zijn. De school of opvang doet dat wel. Zo werkt het dus niet. Bezint eer ge begint.
Het begrip essentiële winkel is een subjectief begrip en voor een ieder verschillend. Nu kom ik al ca. 6 jaar niet meer in het centrum van de stad. Destijds was de essentie van de toen aanwezige winkels en de doelgroepen die zij aanspreken voor mijn behoeftes al strak bergafwaarts. Fastfood ketens, zuipen, kleding, schoenen, telefoons, toeristen invasies, mono cultuur en vooral een hoop herrie en troep. Het maakt niet uit of je op de Lijnbaan of de Kalverstraat staat, alles is meer van hetzelfde. Thuis kan ik in alle rust, niet gehinderd door drukte en dergelijke mijn gerichte keuzes goed overwegen; een bestelling on line plaatsen en desgewenst op een mij passend tijdstip laten afleveren of ophalen bij de parcel shop. Zelfs als dat bij wat nu een open zijnde, zo benoemde essentiële winkel is (supermarkt, drogist etc.). Ik denk dat de essentie van winkelstraten mettertijd zal afnemen. Winkeliers zullen niet alleen last hebben van Covid maar vooral van andere verkoop kanalen.
@likdoorn | 09-01-22 | 11:34: Rolmodel? Het enige model dat ik voor ogen heb met Rutte is dat hij het ravijn in mag rollen, en dat was 6 jaar geleden ook als zo.
Ik denk er precies zo over. Kom al jaren niet meer in het centrum van de stad, want er is daar gewoon niets wat ik zou kunnen gebruiken. Kledingzaak aan kledingzaak, afgewisseld door belwinkels en inderdaad snackhokken. Ik bestel ook gewoon alles thuis online.
Die gaan echt niet toegeven dat ze het al die tijd fout hebben gehad, wen er maar aan.
Allemaal theater. Alleen maar voorbereiding voor 2G. Net zolang treiteren totdat ze overstag gaan. Een medische reden is er niet, niemand kan mij uitleggen waarom je wel naar de supermarkt mag maar niet naar een bouwmarkt waar de oppervlakte van de winkel veel groter is. Bovendien gaan mensen in het algemeen met de auto naar een bouwmarkt dus dat gelul over het aantal bewegingen gaat ook niet op. Als iedereen vanaf morgen weigert zijn QR code te gebruiken en iedereen in Nederland zijn deuren opent, is het klaar.
Als iedereen niet meer op de coalitiepartijen stemt, dan is het klaar. En daar wachten we ook al vele jaren op.
@Sitting_targets | 09-01-22 | 11:32: mag je toch eerst de stemsoftware aan-akken.
De QR code is zinloos, iedereen kan op elk moment covid krijgen en verspreiden, gevaccineerd of ongevaccineerd. Inmiddels belanden er steeds minder mensen op IC en als iedereen gevaccineerd is dan is een lockdown zinloos. Tijd om gewoon weer verder te gaan met het leven en elk jaar een pilletje te slikken.
Dat is wel interessant wat er dan zou gebeuren. Ik zie 'm dan niet direct met gestrekt been erin gaan zoals Macron.
osolemio: Eensch!
Sitting_targets: Eensch!
Justin_Case: Eensch!
vlotterik: Eensch!
de_wappieburger_ : Eensch!
Click en collect een schijtsysteem? Ik vind het ideaal als mijn spulletjes voor mij klaar liggen in de bouwmarkt
Ik krijg er juist de schijt van als ik iets niet gauw genoeg kan vinden en aangewezen ben op zo'n bouwmarkt medewerker die het weer eerst aan een ander moet gaan vragen. En als ik mijn zooi bij elkaar heb mag ik ook nog eens aansluiten in de rij om af te rekenen.
Aha. U klust iedere dag? En zoeken ze daar ook uw brood en nieuwe schoenen uit?
Inderdaad ideaal als je nog 2 schroeven tekort komt dat je dan voor 20 euro extra rommel mee moet bestellen.
Geweldig systeem: voor het tasje en het inpakken 2,50 extra, verplicht.
Weet overigens niet of het overal zo gaat dit was bij de lokale Blokker.
@Piet Karbiet | 09-01-22 | 11:20: De bakker en supermarkt is gewoon open en schoenen kocht ik al online zoals ik het meeste online koop.
En maar mekkeren over de middenstand terwijl het al voor Corona duidelijk was dat de middenstand moet worden uitgefasseerd. Er zullen nog maar twee groepen zijn: de leiders (rijken) en de werkers (armen). Dat is lekker overzichtelijk en goed te managen. Al die eigenwijze middenstanders is alleen maar lastig.
Dat moet niet, daar hebben de consumenten zelf voor gezorgd door hun producten online bij de grote webboeren te gaan bestellen.
You will own nothing and you will be happy.
@spamzuiger | 09-01-22 | 11:39: Daar gaat nog wel mondiaal conflict aan vooraf. Anders geloof ik Klaus niet.
Bij slalommen omzeil je handig de obstakels. Deze overheid botst gewoon iedere keer tegen een paal of boom. En geeft dan u de schuld.
Alle winkeliers in Nederland moeten een soort Michael Masi gaan doen, de safety car er eerder aflaten, ofwel massaal de winkels gaan openen en zeggen, Rutte this is called dare to live
In Polen geldt in winkels een maximum aantal ongevaccineerden in een winkel. Voor gevaccineerden geldt dat maximum niet. Dat betekent dus dat er iemand bij de deur moet staan om te controleren wie er wel of niet geprikt is, priklozen moeten wachten bij de deur tot er weer er andere ongeprikte naar buiten is gekomen.
Volgens mij is er onder onze reaguurders minder dan 1 procent die denkt dat dit goed gaat. De Poolse autoriteiten echter menen het juiste te doen.
Ze bedenken in ieder geval iets (onzinnigs) om de winkels open te houden. Dus ze doen het bij voorbaat al beter dan wij
Jammer alleen dat er vechtpartijen bij de deur ontstaan en zelfs bommeldingen plaatsvinden. Verbaast het u dat in Polen ook tokkies voorkomen?
Zijn winkeliers niet ook een ras?
En op meer plekken in Nederland waren de winkels open. De Makros zijn gewoon open en verkopen volop non-food. Zo druk als gistermiddag in Duivendrecht heb ik het zelden gezien.
Als er toch 1 anarchistische vrijstaat is die jullie zijn vergeten, is het wel het Drentse Klazienaveen, alles is open. Waar dat ligt? Ergens tussen het grensdorp Zwartemeer en Nieuw Dordrecht in de buurt van Emmen.
"Om 10.20 uur zijn de winkels weer gesloten na een waarschuwing van de burgemeester. "
@Duwbak_Linda | 09-01-22 | 11:06: ook laf. Na een waarschuwing al. T lijken net kinderen.
@SinisterNL | 09-01-22 | 11:14:
Wordt hier gedaan alsof winkeliertjes puissant rijk zijn (allemaal!). Betwijfel of de meesten zo'n boete nog wel kunnen dragen.
@SinisterNL | 09-01-22 | 11:14: Nou ja... denk even aan de harde arm van Papa Bruls...
Shake & Shiver!
@Duwbak_Linda | 09-01-22 | 11:17: Nu ze geen omzet hebben en nog belastingen over vorig jaar moeten afdragen is twijfel niet meer nodig, denk ik.
Bovendien, voor de pandemie weerhield de sloot gratis ECB-geld ook al vele zombie-winkels van omvallen.
Ik voorspel dat de meeste winkels omgebouwd gaan worden tot woningen - zolang er nog financiers te vinden zijn, en ook dat spelletje loopt af met de komende geplande rentestijgingen.
totale fuckup in clusterfuck proporties is er aan de hand.
Nu is blijkbaar de griep met Corona gemengd en gaan we nog deauder als deaud voorheen.
Terwijl in andere landen weer veel maatregelen losgelaten worden. Wat kunnen we leren van elkaar? Het lijkt me leuk om een aantal slimme mensen vanuit elk land elke week met elkaar te laten discussieren over hoe het in hun land gaat, (maatregelen, besmettingen) en hoe het draagvlak is.
Ik merk het bij onnsinnhet dorp. De lokale boekhandel / Postnl punt, de Primera / lokale DHL punt en dierenwinkel / DPD punt zijn open puur om pakketjes van webshopppers af te geven of in te nemen. Maar heb de rotmoed niet er een boek, kaart if zak hondenvoer te willen kopen want dat mogen ze niet. Maar dicht kunnen ze niet want het is hun brood. Geen van hen zit op het 2G te wachten. Genoeg landen die weer normaal zijn gaan doen, maar Nederland wil alleen maar de landen volgen die hardere maatregelen nemen.
De dierenwinkel mag gewoon open trouwens he. Is essentieel.
@Papa Jones | 09-01-22 | 11:08:
Ja, want ook arme mensen hebben recht op eiwitrijke brokken.
@gestoptmetroken | 09-01-22 | 11:29:
Eiwitten bestel je ook snel op insecteneten punt nl.
Direct uit China naar mijn voordeur is veel handiger dan Click&Collect.
Die vleermuizensoep had ik binnen een week in huis.
Click&collect, maar pas over 2 dagen afhalen.
Click&collect, maar minimaal voor 25 euro bestellen.
Sommige ketens hebben een hekel aan click&collect-klanten blijkbaar.
Je bedoelt het virus?
Totdat de voordeuren in China dichtgelast worden natuurlijk.
De winkeliers kunnen wel in opstand komen maar zo’n opstand zal wel weer gekaapt worden door van die extremistische figuren waardoor de opstand weer zijn kracht verliest. Vervolgens kan iedereen weer terug naar zijn holletje.
In woon hier nog geen 3 minuten van de grens af, binnen no time sta ik in een Belgische stad. Deze week nog even wezen shoppen, stikte natuurlijk van de Nederlanders, maar het blijft een raar gegeven dat hier alles dicht moet om nog geen km verderop te kunnen shoppen. Virus gaat blijkbaar niet de grens over, en in de zomer weer complimenten voor de EU vanwege de regie van het coronavirus, ook door de EU natuurlijk.
Bijna 30 jaar na het verdrag van Maastricht zijn er nog maar weinig regentjes die in heel de EU gelijk zijn. BTW, stikstof regels, van het gas op/af, corona regels, minimumloon, pensioenleeftijd, dekkingsgraad, allemaal verschillend zelfs in onze direct buurlanden.
400 op de IC ondanks het hoogst aantal besmettingen sinds tijden, en alles op slot.
Al zou het nul zijn, er is wel een ‘expert’ die toch een risico ziet waar u tegen beschermd moet worden.
Om dit op winkeliers af te wentelen terwijl het in de supermarkten bovengemiddeld druk is door verkorte openingstijden, is niet met logica uit te leggen.
Momenteel lijkt het erop dat omnikron uiterst mild is. Verplegers blijven thuis omdat ze besmet zijn. Niet omdat ze verschrikkelijk ziek zijn. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat je maar het best zo snel mogelijk besmet kan raken met omnikron. Het is een natuurlijke manier om verlost te raken van cornona. Die wurggreep van deze regering slaat inmiddels helemaal nergens meer op.
Hopelijk valt het mee met de ziekenhuisopnamen, toch zijn mijn collega's - zorg- wel echt ziek met flinke koorts een paar dagen (gevaccineerd). En ze zien er ook wat pips uit bij terugkomst dus ik geloof dat wel. Echt griepverschijnselen. Al hoor ik ook dat anderen weinig merken, net als bij de vorige variant eigenlijk.
Het lijkt mild maar dat weet je nog niet zeker. Wel veel besmettelijker. Als nu maar 5% in het ziekenhuis belandt en bij omikron maar 1%, maar het aantal besmettingen bij omikron 10x zo hoog is, dan loopt alsnog alles vast. En áls het anders uitvalt, de zorg weer vastloopt etc. terwijl de regering heeft versoepeld wijzen mensen óók weer naar Den Haag. Want ‘hullie hebben de boel toch opengegooid!? Nou dan!’ Het is gewoon nooit goed.
@YoMoms | 09-01-22 | 10:59:
Dat het mild is weet je wel zeker, als je gewoon de lnternationale literatuur bijhoudt.
@YoMoms | 09-01-22 | 10:59: Maar de ziekenhuis opnames dalen en de besmettingen stijgen in een dusdanige verhouding dat we ons niet echt zorgen hoeven te maken als we alles weer opengooien
@zokanhetookja | 09-01-22 | 11:04: Nee, ook dan weet je het lang niet zeker, als je gewoon de lnternationale literatuur bijhoudt.
@YoMoms | 09-01-22 | 10:59:
Er is mij wijs gemaakt dat de oplossing is vaccineren, vaccineren, vaccineren.... inderdaad wijsgemaakt want het is één grote leugen.
Ik heb boosterspijt. En had voor de omnikron besmetting moeten gaan.
@YoMoms | 09-01-22 | 10:59: Als mijn tante kloten had dan was het mijn oom. Mmmm... dat ben ik nu toch niet zeker meer?
Met die fanatieke kale gaat het natuurlijk er niet soepeler op worden. Die laat zijn finest moment niet verpesten door een inmiddels genormaliseerd griepje.
Hij zal wel moeten, daar hebben ze um toch voor gehaald? Hugo en Marx blijven buiten schot en Kuipers krijgt de schuld toe geschoven.
Het is gewoon kut voor alles en iedereen. Maar zeiken doet iedereen. Iedereen zeikt. Altijd. Ook toen er geen corona was. Gezeik is er altijd. En nu zeiken de ondernemers. Is gewoon gezeik. En als je zeiken gewend bent, maakt zeiken geen indruk meer. Want er is altijd wel gezeik.
Kom op. Niet zo zeiken.
Ach al staat Rutte te verkondigen dat er op 15 juli paarse sneeuw valt in Nederland; de media nemen het klakkeloos over en velen die daar naar kijken of dat lezen, slikken het als zoete koek. In plaats van het tegen te spreken komt er geheid een discussie of het licht of donker paars zal zijn, de talkshows lopen er van over. Na jarenlange geest verslappende massage zijn velen zo diep in slaap gesust en is hun conditie zo verweekt, dat het allemaal niet meer uitmaakt wat Rutte c.s. zeggen of doen. In zo'n klimaat kan Rutte over ruim 3 jaar zijn 5e ambtstermijn tegemoet zien.
Helaas sla je de spijker op zijn kop, helaas.
Rutte heeft 'The invention of lying gezien' en onder zijn doctrine blijkt het in praktijk te werken.
Media doet zelf ook helemaal niets als het op feitelijk berichtgeving aan komt. Voorbeeld bv dat een kind doodziek werd na corona. Blijkt op de FB van de ouders al jaren wordt gesproken over haar aandoening die niets met corona te maken heeft. twitter.com/RTV_Rijnmond/status/14799...
@Super Grover | 09-01-22 | 11:19: De ruime meerderheid van de journalisten nu kan het zich niet veroorloven zelf onderzoek te gaan doen.
Ja maar het gaat hartstikke goed met de winkels, de leegstand loopt alleen maar terug. Dus,
De winkelleegstand in Nederland is vorig jaar fors gedaald, meldt onderzoeksbureau Locatus. Een mogelijke reden voor die daling is dat veel panden zijn omgebouwd tot woningen, zegt het retailinformatiebedrijf. Het is volgens Locatus dan ook niet zo dat er sprake is van "een opbloeiende retailsector", die juist lijdt onder de gevolgen van de coronapandemie en lockdownmaatregelen.
Ik ken toevallig een juwelier, en hee, die is nog geen dag dicht geweest. En gelijk heeft ie.
De kosten van de coronamaatregelen wegen al lang niet meer op tegen de baten.
Hier in het dorp net zo. Er zijn er gewoon een paar open. Zoals het hoort.
Wat zijn de lasten van onnodig dode mensen tegenwoordig zo ongeveer?
@funda | 09-01-22 | 12:48:
Ook aan een mensenleven hangt een prijskaartje, hoe cru dat ook klinkt. Vraag maar aan uw zorgverzekeraar. En al die coronamaatregelen plus het opschorten van de reguliere zorg zullen uiteindelijk leiden tot meer verloren gezonde levensjaren dan als we dat corona een beetje gecontroleerd rond laten woekeren. En met gecontroleerd rond laten gaan bedoel ik: houd een beetje rekening met de risicogroep.
Nee ik heb overal aan gedacht in mijn berekening.
@VanBukkem | 09-01-22 | 12:55: Aangezien niemand overal aan kan denken en ik een zorgverzekeraar niet als maat der dingen neem is dat al geen sterk begin, maar met het promoveren van een simpele persoonlijke aanname tot 'berekening' wint u bij deze toch de cake. Gefeliciflapstaart.
Lees hier veel reacties succesvolle ondernemers die totaal onafhankelijk zijn van de overheid. Nou jongens, meisjes ook, doe het voor!
Wonen ook allemaal bijna gratis op een geheel vergroend landgoed; als ik de woontopics hier mag geloven.
@Lorejas | 09-01-22 | 10:52: Krijg sterk de indruk dat sommigen vooral boos zijn dat anderen maar niet beginnen met de revolutie.
Mijn geel parapluutje staat klaar! Na de frontlinie volg ik.
Heb zelf sinds 2018 een restaurant. Na anderhalf jaar richting het licht achter in de tunnel gekropen te hebben, was de koek behoorlijk op. Sta nu sinds een aantal weken op een vaccinatie locatie om toch maar wat brood te kunnen kopen. Kan er ook echt niet tegen dat mensen zo kortzichtig reageren, alsof ik zo`n boete die ik krijg als ik "gewoon" open ga makkelijk kan betalen!
@loipoio | 09-01-22 | 11:43:
Het lijkt zo gemakkelijk als je iedere maand je loon/uitkering gestort krijgt.
We krijgen ook nog de beerput van ‘bedrijfjes’ die onnozel veel steun hebben gekregen en van dat geld opzichtige automobielen hebben gekocht, waarmee ze ons van de stoep rijden, met op de achtergrond arabische rap muziek.
Inderdaad en die centen zien we never nooit meer terug. Die gasten leven in gouden tijden.
Wat kunnen we zelf doen?
De meeste winkeliers bieden hun producten online aan. Je bestelling kun je vaak ophalen in de winkel, of wordt thuisgestuurd.
Maar veel mensen gaan liever sjoppen over de grens, in Antwerpen of Keulen. En vervolgens met de vinger wijzen naar de regering of corona.
Maar ook vóór corona zaten veel middenstanders in zwaar weer en hebben veel lokale middenstanders hun winkels moeten sluiten. In kleinere gemeenten staan al lang veel winkelpanden leeg, een trend die zichtbaar was voor coronatijd.
Want de meeste Nederlanders kopen liever online bij Bol of Zalando.
En dan nu wel meehuilen met de middenstanders.
Daarom geen woorden maar daden: koop lokaal, ook online en steun de middenstanders wérkelijk!!
Roos, ik hou van je!
Moet eerlijk zeggen dat ook ik vrijwel al het non-food bij bol.com koop. Leveren snel en hebben een goeie service (nog wel, misschien).
Ik ga zeg maar niet voor de lol in een winkelstraat lopen en m'n auto parkeren tegen € 7 per uur.
@Ichneumonidae | 09-01-22 | 10:55: dat bedoel ik. En ik zeg niet dat ik dat niet begrijp, maar om nu massaal de schuld te leggen bij de regering en corona.. Dat is handen wassen in onschuld.
Een bevriende opticien vertelde een paar jaar terug al dat veel winkeliers in zijn buurt ermee ophielden, doordat weinig mensen nog gaan winkelen. Veel van die panden zijn inmiddels al in gebruik als iets anders.
Of de grote ketens als Zeeman en Kruidvat komen erin
Ja, precies. Dit roep ik al sinds de uitbraak. Deze pandemie is gesponsord door Amazon en aanverwante webshops. En inderdaad, iedereen huilt mee met de middenstand maar koopt bij de boeven. Stop daar mee! Haal lokaal!
Lokaal kost mijn jeans €99,95 ,online €69,95. Dikke lul drie bier. Of 2 kratten.
@Normpje | 09-01-22 | 10:51: Ha, goedemorgen Normpje.. Koop jij ook lokaal?
Van de week heb ik een paar boeken besteld bij de lokale boekenhandel. Werd leuk ingepakt bezorgd of je kon het ophalen. Was meteen een mooie wandeling voor mij om het af te halen bij de deur.
@Ichneumonidae | 09-01-22 | 10:55: Neem de fiets. Is ook goed voor die luie reedt.
@Sitting_targets | 09-01-22 | 11:10: Heb ik wel eens geprobeerd, maar een bankstel achterop fietst nogal kut.
@[[[Mad.doC]]] | 09-01-22 | 11:08: dat kan zeker een reden zijn. Lokaal is vaak duurder, daardoor gaan mensen online hun heil zoeken. Die webwinkels kunnen goedkoper, want die hoeven geen winkelpanden te huren.
Gevolg is dus wel dat veel middenstanders ermee ophouden. Als je dat besef hebt, prima. Maar ga achteraf niet de bal bij het coronabeleid leggen, want dat geldt maar ten dele + we hebben er zelf ook veel invloed op .
Ik weiger daarom bij de grote webwinkels te kopen. Onlangs tv lokaal gekocht. Ja, die is iets duurder. Maar de verdere service heeft Mediamarkt of Coolblue niet. Die gaat tot de deur.
@Roos | 09-01-22 | 11:10: Kijk, dat bedoel ik nou. Bij bol.com kun je gewoon een E-book downloaden.
Iets wat ik overigens nooit doe, want ik heb een hekel aan boeken. Je hebt de ene letter nog niet uit of daar is de volgende alweer.
@deministerpresident | 09-01-22 | 11:08: Boycot supermarkten. Koop bij de kruidenier om die hoek!
@Ichneumonidae | 09-01-22 | 11:12: Je moet je bankstel ook gewoon thuis laten, kut.
@Roos | 09-01-22 | 11:14: Wat dacht je van het totaalaanbod dat Amazon en Bol hebben? Lokaal grijp je wel eens mis, en moet je soms lang zoeken.
En sommige retailers weten niet wat ze verkopen. Die schuiven gewoon dozen. En kunnen een heleboel vragen niet beantwoorden. Zoiets als de Kijkshop, totaal overbodige winkel in het internettijdperk.
@Sitting_targets | 09-01-22 | 11:26: prima, maar dan niet piepen en de regering de schuld geven als die winkels er straks niet meer zijn
@Sitting_targets | 09-01-22 | 11:15: Dat doe ik ook zo veel als mogelijk, Willen we echt dat we straks afhankelijk zijn van een stuk of 20 bedrijven waar we al onze spullen moeten kopen? Supermarkten worden groter en groter, webshops slurpen de hele winkelstraten op. En dat begon al voor corona inderdaad maar dat je als overheid je middenstand gedachteloos om zeep helpt is zo fokking a-sociaal.
Ik koop liever lokaal, ook als het iets (maar niet teveel) duurder is. Maar dan weer niet bij iemand die me om een QR code vraagt. Zo iemand is me voorgoed kwijt als klant.
Positieve aan die foto is natuurlijk wel dat alle ramen er nog inzitten.
Transparent Windows Matter.
Alles open voor gevaccineerde en recent genezen mensen is de oplossing. Antivaxx gewoon in strenge lock down en de rest los laten. 2G dus. Wel mondkapje in publieke binnenruimte om de onvermijdelijke piek wat te dempen. Dan een gezamenlijke uitverkoop organiseren met reclame op de Vlaamse TV. Pakken we die omzet terug. De gijzeling door Antivaxx moet meteen stopppen.
Heb je nou niemand in huis die je vertelt dat je mantra nogal begint te vervelen?
Laat de ongevaccineerden toch lekker hun ding doen. Als u gevaccineerd en geboosterd bent (net als ondergetekende) dan zult u er waarschijnlijk amper last van hebben. Weg met dat 2G en QR geneuzel, maar gewoon leven en laten leven.
Zo te lezen doet de overheidsindoctrinatie zijn werk.
@Ichneumonidae | 09-01-22 | 10:51:
Het wordt wel belachelijk. Hij geniet er van waarschijnlijk. Leeg leven.
Daar hebben we weer eentje met z’n “antivaxx”. Ik ben niet antivaxx maar een vaccinatie bedanker. In de leeftijdscategorie tot 70 jaar zijn volgens de RIVM ongeveer 250 personen overleden waarbij geen onderliggend leiden bekend was. Laat dat toch eens op je inwerken.
U krijgt een gouden plaksterretje in uw schrift van de overheid.
Helaas bent u wat menselijkheid betreft niet meer te helpen.
@Ichneumonidae | 09-01-22 | 10:51: Waarom denk je dat hij hier zijn mantra prevelt?
Zijn de webcare teams van het partijkartel ook op zondag actief?
Kijk naar de stijging in besmettingen en daardoor verwachte druk op de zorg. Dat potje kookt over. Daar moet je wat aan doen: maatregelen en nog even goed compenseren van winkeliers. En vaccineren. Dat is het enige dat echt helpt op de lange termijn. Als je aan dat laatste niet mee wil doen omdat je geestelijk beperkt bent en/of narcistisch bent en/of zelfliefde verward met maatschappijhaat dan draag je schuld voor de pijn en ellende van de winkeliers. Zo is het nu eenmaal.
De verwachte druk op de zorg blijft al een maand uit. Misschien, heel misschien hoor, kloppen de verwachtingen op basis van die modellen niet?
@goedverstaander | 09-01-22 | 10:51: lockdown effect, onbekende variabelen omikron, tijd die overheen gaat tussen besmetting en ic. Niet zo moeilijk hoor.
De lockdown had prima pas een week of 2 later in kunnen gaan… dan hadden de ondernemers de periode met de grootste omzet van het jaar nog even af mogen maken, en had men ook de tijd om zich enigszins op de lockdown voor te bereiden. Dat zijn die twee weken waar de Jonge zo schamper over deed omdat dat “slechts” de winst is bij meer IC-capaciteit. En het zouden ook de twee weken kunnen zijn die we hadden kunnen winnen als die zakkenwasser op tijd was geweest met de voorbereidingen voor de boosters.
Kleine kanttekening: Vaccineren helpt inderdaad om de druk op de IC's te verminderen, maar dan wel alleen bij de risicogroep en de mensen die daar tegenaan zitten.
Plus wat ze ook moeten doen is de coronazorg bij de ziekenhuizen weghalen zodat die zich weer 100% bezig kunnen houden met reguliere zorg. Maar goed, dat zal wel weer regelrecht indruisen tegen 1 van Ruttes stokpaardjes: marktwerking in de zorg. Dus dat gaan we niet doen. Want aan het beleid van de afgelopen 10 jaar kan het niet liggen.
Dit jokertje gaat uit mijn pakje kaarten.
@goedverstaander | 09-01-22 | 11:00: verborgen agenda's? Hou eens op joh met die complotonzin
@Mad Max | 09-01-22 | 11:01: Natuurlijk. Kop in het zand. Werkt altijd goed!
@joker3 | 09-01-22 | 10:57: kijk ook even naar de landen zonder lockdown: daar lopen de IC’s ook niet vol. De voorlopige ifr Omicron is 0,15 iets hoger dan griep, volgens buitenlandse publicaties. Zelf zoeken, ik mag niet linken met een Zwitsal.
@joker3 | 09-01-22 | 10:57: behalve dan in Zuid-Afrika, Engeland en Denemarken.
Joker, 1.5 week voor de maatregelen waren we van 20k naar 14k besmettingen gedaald en bleef dit dalen. Dit heeft dus geen fluit met de lockdown te maken. Uiteindelijk zij besmettingen gedurende de lockdown toegenomen. Op basis daarvan zou je juist moeten stoppen met lockdowns. En met toenemende besmettingen zijn er tot heden geen toename in opnames geweest. Er is geen pandemie meer, maar we worden gekleurd bericht en handelen na 2 jaar nog steeds uit angst. Nu hebben we een corona dat minder erg is dan een griepje.
En waar ben ik straks nog meer verantwoordelijk voor? Dat er niemand struikelt over uw stoeptegels? Dat uw buurman een ongeluk krijgt op skivakantie? Kika? De onrust in Kazachstan? Pleurt lekker op.
@Piet Karbiet | 09-01-22 | 11:18: je geestelijke beperking zit je dus in de weg.
Vooral dat ‘zo is het nu eenmaal’ is een sterk argument. Ik denk dat ik ‘om’ ben.
‘Op lange termijn is het vaccin het enige dat helpt’. Waar zijn al die lange termijn onderzoeken waarop u zich baseert?
Het is dan ook niet eerlijk dat supermarkten óók niet-essentiële dingen mogen verkopen, waar andere winkel gesloten voor moeten blijven.
Het wordt tijd dat Jumbo en Ahold iets terug gaan doen naar de bevolking.
Absoluut waar, maar ingegeven door praktische onmogelijkheden.
Ik weet nog dat ik begon te lachen toen ik zag dat bij Appie het bier was afgezet met linten omdat 1 uur voor sluiting geen alcohol meer verkocht mocht worden (tijdens de vorige lockdown).
Heb toen elders in de winkel maar een fles wijn gepakt en gescand.
In Nederland is geen samenhorigheid meer.
En daar maakt de overheid gebruik van.
Als dat wel dreigt te gebeuren, slaat Femke dat uit elkaar.
Helaas heeft U gelijk.
Verdeel en heers en verwijten over en weer vieren hoogtij.
En Den haag zag dat het goed was dat de burgers elkaar nu ook het leven zuur maken.
@captain-caveman | 09-01-22 | 11:18: Helaas heeft een meerderheid der burgers zelf deze omslag gevoed middels social media.
De 'bedreiging' van politici, hoe knullig ook, zal ook weer grote en dure gevolgen gaan krijgen.
Het overgrote deel van de winkeliers stemt vvd, heb ik geen medelijden mee.
Het probleem is dat van (s)links tot rechts het partijkartel voor lockdowns is.
En dat deel dat géén vvd stemt?
Beetje domme uitspraak.
@Ruimedenker | 09-01-22 | 10:47: likt de hielen van Rutte hopend op zoveel mogelijk fopbaantjes voor de partij.
Zal gezellig met jou zijn op de verjaardagsborrel.
"Mijn dochter had gister een lekke band, balen joh".
"Net goed, vuile vvd hockeyhoer! Word wakker allemaal!"
@Graaf_van_Hogendorp | 09-01-22 | 10:46: kan iemand mij een goede definitie geven van wat ‘links’ is en wat ‘rechts’?
Eigenlijk niet te bevatten dat (bijna) alles gesloten is.
Na 2 jaar corona is er nog steeds geen goed beleid.
De zorg wordt verder afgeschaald.
Stop svp met stemmen op VVD en D66. Genoeg.
De winkeliers zijn het zat, maar doen daar ca. 2 jaar over om dat kookpunt te bereiken. Twee kerstverkopen naar de filistijnen enz. enz. Dan heb je als winkeliers collectief, branches en bedrijfstak kennelijk geen afdoende macht, kracht en/of invloed om een woordje mee te spreken in de gang van zaken. Dan is het net zoals al het andere Covid gebeuren, aansluiten in de ellenlange rij van mensen die het zat zijn maar niets doen laat staan bereiken. Dan is de Covid dictatuur een kant en klaar recept geworden. Maar ja het ging te goed, het klotste tegen de plinten, en men was blind van het gezapig navelstaren. Jank rustig verder er is niets van geleerd.
De (kleinere) ondernemers zijn de afgelopen jaren bij de vvd uit de gratie geraakt. Alleen de grote multinationals profiteren van het beleid van Rutte c.s. Het is te hopen dat de ogen van de getroffen ondernemers nu eens open gaan en ze in het stemhokje een andere keuze maken.
Ondernemersclubs als Inretail zitten net als de FNV en KHN gewoon op schoot bij Rutte c.s. In de media durven ze wel een beetje te blazen maar als het er op aankomt doen ze precies wat clowntje clusterfuck ze opdraagt.
@goedverstaander | 09-01-22 | 10:46: dat heeft heel weinig zin meer in een land waar ongeveer 50% voor de roverheid werkt en teveel mensen zich druk maken over vergoedingen voor de nespresso en wc-papier thuis.
“ Uitbraak: als er binnen een groep of klas, 3 of meer corona besmettingen (zowel kinderen als medewerkers) zijn binnen 7 dagen, dan gaat de hele groep of klas in quarantaine.” Benieuwd hoeveel klassen nog onderwijs op school krijgen met een week of 2. Dit wordt een gigantische puinhoop met basis en voortgezet onderwijs open. En loopt je kind tegen Omicron aan mag je met het hele gezin 5 tot 10 dagen in quarantaine. Succes ouders de komende weken en geniet ervan zolang je nog naar buiten mag.
De oplossing is nog meer lockdowns. Dus heel even een hele kleine verlichting en dan er weer vol in want kinderen verspreiden ziektes net zo hard als de overheid momenteel funny money de economie inspuit. Ondertussen kunnen gezinnen wel op wintersport de krona oplopen in den vreemde en komen honderden asieleisers het land binnen.
Hopelijk blijven de ziekenhuisopnamen laag bij hoog aantal besmettingen, dan kunnen de maatregelen versoepelen.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-01-22 | 10:45: Dat is het hem juist, er is juist geen enkele oplossing voor dit probleem.
Dat willen ze niet te vertellen dus maken ze iedereen het leven zuur door veel angst te creëren .
Het gevolg is dat mensen die veel angst hebben je super makelijk kunt manipuleren.
Dit is niets nieuws dit is al iets dat zolang de mensheid bestaat gebeurt.
Een bekend voorbeeld is Julius Caesar met zijn verdeel en heers.
Simpel gezegd de enigste oplossing voor deze clusterfuck van astronomische proporties is accepteren dat we er mee moeten leren leven.
Voor draagvlak had men beter met tijdsloten en aangescherpte maatregelen in winkels, horeca en kapper kunnen werken. Zouden dan de ziekenhuisopnamen flink stijgen is de volgende stap lockdown, dan begrijpt men dat.
Een hoop Nederlanders vertrekken naar het buitenland om daar tussen honderden mensen te shoppen, uit eten, en andersoort consumeren.
Volgende week scholen open. Ik verwacht dat over een paar weken iedereen zo ongeveer besmet zal zijn. Lijkt geen houden aan. Maar oke, ben nu drie maal geprikt, druk mijn BMI nog even onder de 25, werk wat aan de conditie en ik wacht maar af op het onvermijdelijke. Hopelijk ben ik er dan met een paar dagen snotteren vanaf, net als alle andere beste landgenoten.
Met een besmettelijke variant als omicron zit er niets anders op.
Die kans is levengroot, zeker met uw BMI zou ik me geen zorgen maken om de snotneusvariant
Ik lees me momenteel heel goed in en doe overal zelf onderzoek naar. Mij pakt dat virus niet zo wakker als ik ben.
Precies dat.
Het wordt voor velen straks nog een hele opgaaf om afscheid te nemen van een hysterisch tijdperk.
Laten we bidden.
Lijkt me een gezonde instelling, ten aller tijden. Scholen sluiten, kinderen straffen, is waanzin.
Daarbij, als je je volledig blind staart op corona, zie je misschien die vrachtauto niet aankomen.
Zoon van een vriend is student. Jongeman verdient zakcentje als verkeersbegeleider op een parking bij groot winkelcentrum net over de grens in Belgie. Het is nog nooit zo druk geweest de afgelopen dagen. Alleen maar NL-ers. De Belgische winkeliers kunnen hun geluk niet op. Ziehier het failliet van het NL-se coronabeleid.
Het feit dat de grenzen wagenwijd open staan zou iedere tata een klein gedimd lampje boven de bakkes moeten laten branden maar helaas.
Een grote farce deze lockdown.
Ik zag een foto van de mierenhoop van consumerende Nederlanders. Lijkt me niet bijster verstandig om daartussen te lopen.
@letopuwzaak | 09-01-22 | 10:44: Tja, wat is verstandig. We zullen dat over een paar jaar pas weten.
Je hoeft er niet naartoe!
Je kunt gewoon bij de lokale ondernemer bestellen en zelf je eigen steentje bijdragen ipv de kudde naar Antwerpen te volgen
Handhavers van de gemeente Haarlem hebben zaterdagmiddag skateshop Revert '95 van Jeroen Blankevoort gesloten. De sloten van de winkel zijn vervangen. Blankevoort hield zijn deuren open, omdat hij geen andere manier zag om de winkel anders draaiende te kunnen houden.
"Het is achterlijk, dit is echt buiten alle proporties", reageert Jeroen op de gedwongen sluiting van zijn winkel. "Des te meer reden dat we ons als ondernemers moeten mobiliseren, dit beleid is echt te idioot voor woorden."
bron: HD
""Het is achterlijk, dit is echt buiten alle proporties", reageert Jeroen"
Leuk. Is Jeroen ook viroloog?
@Frau_Ferkel | 09-01-22 | 10:37:
Wat heeft een skateboard winkel te maken met een virus?
@Frau_Ferkel | 09-01-22 | 10:37: Anderhalve maand geleden was in Zuid-Afrika al duidelijk dat omicron geen, of nauwelijks, ziekenhuisopnamen bewerkstelt maar in Nederland gooien we er nog effe een lockdown tegenaan of het laatste restje kleine ondernemers om zeep te helpen.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-01-22 | 10:41: Laat het virus geen flip maken!
@Bibop | 09-01-22 | 10:42: "anderhalve maand geleden was in Zuid-Afrika al duidelijk"
Nee, dat was een melding van een huisarts met een niet representatieve patiënten populatie.
Of het echt mee valt, en dat hoop ik, weten we over een week of twee.
@Frau_Ferkel | 09-01-22 | 10:46: Niet een huisarts maar bleek uit grootschalig onderzoek in een grote Zuid Afrikaanse provincie of hoe het ook heet. Ook in Nederland dalen de ziekenhuiscijfers dag in dag uit. 1500 in het ziekenhuis waarvan 400 op de IC en dat op een dicht op elkaar levende bevolking van 18 miljoen mensen.
@Bibop | 09-01-22 | 10:55: Linkje?
En is er rekening mee gehouden, dat de gemiddelde leeftijd in ZA erg laag is, en dat het daar nu zomer is?
Kraampjer voor de deur. Geef nooit op!
Parkeerbeheer gaat tegenwoordig geautomatiseerd, de beambten hoeven daarvoor hun auto niet meer uit, bonnetje achter de ruitenwisser hoeft ook niet meer, ze kunnen aan het kenteken zien waar de bon heen moet. Verbaliseren was nog nooit zo gemakkelijk. "Zoiets zal toch voor ondernemers die opengaan ook moeten kunnen?" hoor ik ze in Den Haag verlekkerd denken.
Kenteken/registratienummer op je winkelruit. Scannen en klaarrrr.
2024, brief van CJIB.
"Burger Schizofreen (BSN12345678), op 13 januari, 12:36:39 heeft u de winkel 'Het Schooiertje', adres #### betreden. Behalve het onrechtmatig betreden van dit perceel is tevens geconstateerd dat u géén mondafdekking en gelaatsscherm droeg (als goedgekeurd door min. VWS, art. 83b.).
Voor beide overtredingen, als opgenomen op surveillance-camera 8225-Centr. West waarvan beeldmateriaal is veiliggesteld leggen we u een schikkingsvoorstel op van €3.590,00 excl. administratiekosten van €9,45.
Dit bedrag zal automatisch worden afgeschreven van uw rekening. Indien het saldo ontoereikend blijkt zal er direct beslag gelegd worden op uw salaris dat u ontvangt van werkgever ######.
Uw werkgever is van deze schikking op de hoogte gebracht en zal een preventieve waarschuwingsschikking ontvangen van €200,00 als motivatiemiddel.'
Dit bericht is automatisch gegenereerd en bevat derhalve geen handtekening,
met gezonde groet,
de gezondheidsinspecteur staat de Nederlanden,
x
@EEnzame SchizofrEEN | 09-01-22 | 10:46:Onderdeel van de nieuwe normaal.
En als we niet massaal protesteren is het te laat. We hebben niet meer de tijd om de volgende verkiezingen af te wachten, dan hebben Rutte/Kaag definitief een einde gemaakt aan wat we nu nog onder democratie verstaan.
Laat de euro digitaliseren - geen cash meer - en Parkeerbeheer heeft het al van je rekening afgeschreven voordat jij zelfs maar doorhad dat je een prent had.
@EEnzame SchizofrEEN | 09-01-22 | 10:46: Topreaguursel van het jaar!
Of heb je dit gewoon overgepend uit een bijlage van het handboek 'In tien stappen naar de perfecte dictatuur'
@funda | 09-01-22 | 11:58: er zal geen parkeerbeheer meer bestaan. Het voor jou geldende tarief (op basis van jouw status in de samenleving) wordt van je ‘levensrekening’ afgeboekt. Als je saldo nul is wordt je tot varkensvoer vermalen.
Ik bedacht me gisteravond precies hetzelfde. Het voelt alsof er een ketel op ontploffen staat. Ik hoop dat ik ongelijk heb. Het kabinet zou er goed aan doen om zeer snel zeer transparant te worden. Omring je niet alleen maar met jaknikkende en aarslikkende journalisten, maar laat ook kritische vragen toe. Ach, leefde W.L. Brugsma nog maar.
Transparant. Je impliceert dat ze de boel bedonderen dus? Of..
@Beste_Landgenoten | 09-01-22 | 10:35:
Het achterhouden van belangrijke documenten voor de Tweede Kamer getuigt nou niet bepaald van een transparante houding.
@Beste_Landgenoten | 09-01-22 | 10:35: Wellicht een keer die balk voor je hoofd opzij schuiven. Die is al net zo transparant.
Als je lef had zou je een keer bij slachtoffers van de toeslagenaffaire moeten gaan vragen hoe transparant zij de overheid vinden.
Barricadeer vanavond uw woning, vanaf morgen gaat Hugo zich bezig houden met woningen.
En dan komt hugo uw woning van het gas af halen zonder alternatief. Voor dat alternatief moet u zelf maar zorgen. Het is niet voor niets dat hugo minister van wonen is gemaakt; de ideale ambtenaar om zonder aanziens des persoons mensen hun rechten en eigendom te ontnemen voor het hogere belang. Hij zou het voor geen goud willen missen!
Ja
Ze.
@Graaf_van_Hogendorp | 09-01-22 | 10:37:
Die laatste regel, hou daar nou eens mee op joh.
Het voegt na een miljoen miljard keer herhaald te zijn 0,0 toe aan welke discussie dan ook.
@normanius | 09-01-22 | 10:43:
Nee. Als je verandering wilt dan kun je niet op dezelfde kliek stemmen.
Hmm, verdacht dat Loopneus Hugo niet op die foto staat...
Gooi open die tent. Massaal! Als je nu al op instorten staat, ga dan in ieder geval strijdend ten onder.
Het moet nu echt afgelopen zijn na twee jaar wurggreep. De angst regeert, en dat is destructief (en niet alleen voor de winkeliers).
Angst voor een naald regeert ja.
@sodapoppin | 09-01-22 | 10:36: Dat is nou net het punt: prikken blijkt niet de uitweg. Israël is met de tweede booster bezig en de cijfers zijn knudde.
Ga leven, gooi alles open! Omicron is nou niet bepaald ebola, hè? Er wordt nu met een kanon op een mug geschoten. Door misplaatste angst.
@Wayfaring stranger | 09-01-22 | 10:48: Met angst wordt de burger onder de duim gehouden. Zo werkt het al decennia lang.
Laten we een referendum doen mbt deze (en volgende) winter; continueren lockdown of meer beperkingen anti-vaxxers zodat de rest vd samenleving gewoon door kan met z'n leven. De uitslag van zo'n referendum laat zich wel raden.
"en volgende winter"
Inderdaad. De voorzichtige verwachting is, dat in 2023 alles weer richting normaal gaat.
@Frau_Ferkel | 09-01-22 | 10:30: en dan verschijnt de volgende variant en begint het circus weer opnieuw
Als die mogelijk er nog had geweest (dank, Ollongren), dan nog zou een eventueel niet-welgevallig antwoord op de vraag :'In Nederland worden niet langer lockdowns opgelegd door de staat' door de staat terzijde worden geschoven met het kulargument dat de burger het niet begrepen heeft. En komt er een inlegvelletje dat de staat gewoon doet waar ze zin in heeft.
Goed idee. Laten we een referendum houden. Opheffen lockdown en maatregelen ja of nee. Maar, dan ook niet meer piepen als iets te dikke pappa thuis moet sterven met een flesje zuurstof naast zich.
Partij van ollongren is voor referendum. Maar dan het bindend correctief.
Fantastisch plan. Het zou bijna van tevoren bedacht kunnen zijn. Sluit iedereen op, zet de ondernemers met de rug tegen de muur en dan de bevolking via een (reeds afgeschoten referendum, want democratisch) referendum 'in alle vrijheid' laten bepalen hoe nu verder. Way to go Diederik Jong un.
Zullen mij hier wel weer wegjorrissen omdat ik mij niet wil laten vaccineren. Maar ik vind het ook onzin lockdown hier en alles gewoon open in de rest van Europa. Ook als ik er dus zelf niet heen mag want geen qr code.
Als die uitslag zich wel laat raden kun je zo'n referendum ook wel achterwege laten. Scheelt toch weer een loopje naar zo'n muffig lokaaltje, waarin iedereen elkaar weer aan het besmetten is.
@Beste_Landgenoten | 09-01-22 | 10:34:
Can't tell if you're serious or...
Tijd voor 2G/2G+. Dat werkt hier in Duitsland reibungslos en goed.
Of gaat dat in Nederland niet lukken? Voelen ongevaccineerden zich dan gediscrimineerd?
Tsja Duitsland. Duitsers zijn altijd al goed geweest in orders volgen.
Waarom zou je daar als winkelier mee akkoord gaan?
Je bepaalt toch altijd zelf wel je zaak binnen mag komen of niet.
Wat werkt er precies dan? Zijn er geen (oplopende) besmettingen?
Ik ben blij voor u en voor uw gelijkgestemden. Zonder Duitse overheid zou u niet weten hoe u uw leven in zou moeten richten. Hou die troep vooral in Duitsland.
Pre-Covid konden kinderen van anti-vaxxers al geweerd worden van kinderdagverblijven en waren vaccinaties verplicht voor sommige zorgberoepen. Of nog langer geleden was er het pokkenbriefje. Heeft niks met discriminatie te maken maar is gewoon common sense.
@Zalluf | 09-01-22 | 10:29: "Wat werkt er precies dan? Zijn er geen (oplopende) besmettingen?"
De IC is vergelijkbaar met Nederland. Huidige score: 2G versus lockdown 1-1
Degene die mij komt vertellen dat mijn kinderen niet meer naar school mogen omdat ze deze vaccinaties plus nog de komende jaren de nodige boostertjes niet gaan halen heeft een probleempje zeg maar. Daar gaan we een leuke discussie mee voeren. Ze hebben genoeg achterstand opgelopen.
@More_Bazz | 09-01-22 | 10:40: "heeft een probleempje zeg maar"
Stoer.
@More_Bazz | 09-01-22 | 10:40: Misschien juist een reden om uw kinderen te laten vaccineren. Als iedereen z'n prikken haalt hoeft de school ook niet meer dicht.
@Diederik_Ezel | 09-01-22 | 10:30: Het beleid heeft niets meer met common sense te maken. En de pokken kun je niet vergelijken met een verkoudheidsvirus wat voor 99.7% niet gevaarlijk is voor een bevolking.
Hoop dat ze mij niet wegjorrissen. Ja voel me gediscrimineerd, want zal mij nooit laten vaccineren. Maar vind het crimineel hoe ze met lockdown de Nederlandse middenstand, winkels, restaurants de vernietiging in helpen. Ik blijf bij mijn standpunten ook als ik er niet meer in mag. Jullie zouden dit wel mogen. Mij maakt het niet uit. Hou geen ziekenhuis of ic bed bezet. Sterker nog mn zusje 2 x gevaccineerd en booster en ook nog zwanger en kind gekregen 2x corona gehad. Ik niet als ongevaccineerde. Dit klopt gewoon niet en zet mij maar weg als Wappie.
Bei uns zuhause ist alles immer besser. Heet uw QR 2Gplusplusgut pasje soms Ausweis?
@squadra | 09-01-22 | 11:30: Wat is een QR 2Gplusplusgut pasje? Is dat de Nederlandse Covid App?
Tegenwoordig zijn 9 van de 10 winkels in een winkelcentrum onderdeel van een grote keten… dus geloof je het zelf… die bedrijfsleiders maakt het toch helemaal geen ene reet uit of ze wel of niet open zijn
Hugo wacht net zo lang tot men smeekt om 1G/2G.
Om vervolgens te kunnen zeggen; jullie vroegen er zelf om.
Winkeliers zijn staatsgevaarlijke wappies die de volksgezondheid in gevaar brengen.
Zo, hoeveel punten krijg ik nu?
Lekker Tranny, je hebt de usual suspects bingokaart in één keer vol!
Van Mark en Hugo 10 van de horeca en kleine met een beetje geluk mogelijk een 3
Wachten op wat "we gaan krijgen" is veel te dociel, er wordt misbruik gemaakt van die keurigheid.
Ik snap heel goed dat winkeliers, ondernemers en feitelijk iedereen, het strontzat zijn om te wachten tot er iemand van die houtje-touwtje regering roept "wat mag". Alsof het gvd een superspeciale gunst is om vrij te mogen zijn.
Dit is een opruiend artikel, wat onbreekt is de virologische onderbouwing. Maar die is er OOK! Check Dr Campbell uit de UK, die sinds eergisteren stelt: vermijden van besmetting is nu niet meer mogelijk, we krijgen het allemaal. Zet dus in op een zo laag mogelijke schade als je 't krijgt. Dus: vaccineren, goede voeding, sport etc. Die lockdown moet er dus als de WIEDEWEERGA af.
Ben wel voorstander van een capslockdown. Wat een gekrijs, Jezus.
Hahaha. Caps lockdown. Geinig grapje.
Het wordt tijd dat de overheid beseft dat repressie en geweld niet de manier is in een democratie om een crisis te overwinnen: logica, redelijkheid en draagkracht wel.
In Kazachstan slaat de vlam in de pan na een verdubbeling van de gasprijs. Hier in NL:
- verdrievoudiging gasprijs —> niets
- Extra gas voor bevriend land oppompen —> niets
- lockdown —> niets
- Rutte IV —> niets
Valt dit land wel te managen en in beweging te krijgen?
@Astroturfer | 09-01-22 | 10:28: Ik vrees van niet.
Er zijn nog andere verschillen, zoals een reeds dertig jaar lange dictatuur daar.
Ik hoop dat de beuk erin gaat, ik heb geen bedrijf of winkel maar dit kan zo niet langer. Aan de amdere kant: nog een verlenging en bij de verkiezingen in maart worden de coalitiepartijen weggevaagd.
Maart? Van welk jaar?
Vent, wordt wakker. De grootste partij afgelopen verkiezingen stond onder leiding van iemand naar wie een doctrine is vernoemd. Er wordt helemaal niks weggevaagd, mensen blijven pro Europa en pro regering stemmen zoals dat al jaren gaat.
Gast het zijn gemeenteraadsverkiezingen waar traditioneel alleen rollatorbejaarden en hen die per toeval langs het stemlokaal komen gaan stemmen.
@opblaasschaap | 09-01-22 | 10:23:
Grootste wil nog niet zeggen heel groot. Zo is Kwumbuzalla de grootste dwergpygmee die ooit geleefd heeft, maar hij was niet heel groot.
Wat moet ik met mijn leuter in de lock-down?
Sla met je leuter op je toetsenbord en reaguur.
Kun je hem opsturen? Als het een beetje een fatsoenlijk formaat is uiteraard. Of maak een afgietsel.
U heeft in de persoon van @Hangtietsmurfin een bewonderaarster. De lock down doet rare dingen met mensen :)
Er borrelt helemaal niks. Mensen halen gewoon elke spuit en doen braaf wat er gezegd wordt. Het is al twee jaar lang elke dag twee voor twaalf, er op of eronder en de noodklok. En iedereen een grote bek, tot 10u s ochtends als de BOA komt en dan gaat het weer braaf dicht omdat “het statement” gemaakt is. De realiteit echter is dat er geen enkel statement gemaakt is, er een QR samenleving is opgetuigd en dat iedereen verplicht zich moet laten inenten tegen een snotneus.
Inderdaad, al 2 jaar veel geblaat en weinig wol.
@Mad Max | 09-01-22 | 10:23: En nou doe je iets heel doms. De eerdere varianten waren echt geen snotneus. Als je dat gelooft mag je eerst wat onderzoek gaan doen. Omikron is echt anders. Weet je, jouw type reactie en instelling zorgt er mede voor dat de regering voedingsbodem heeft voor rare fascistische maatregelen! Denk nou toch es ff na voordat je wat zegt man.
Of ze gaan massaal in hun kudde naar Antwerpen of Oostenrijk ipv hun lokale ondernemers ook online te steunen
@Roos | 09-01-22 | 11:03: Dat doen de Belgen dan weer massaal , de NL online retailers steunen .
10 topics per dag over een onderwerp dat mij niets meer interesseert, want als je even probeert merk je er niets van.
Die zielige winkeliers rijden de grootste auto's met dozen schuiven, als je een beetje ondernemer bent reken je op de magere jaren.
En nog een achterlijke subsidie van rutte erbij, stop die geldkoffer in de achterbak van de tesla.
Kortom niemand is er echt slechter van, de rekening zal via de belastingdienst bij de burger terecht komen, oké, ik lap wel weer.
Eindelijk eens iemand die goed in ingevoerd in de wereld van ondernemend Nederland. En wij maar denken dat het zo slecht ging.
@goedverstaander | 09-01-22 | 10:18: Daarom VVD.
Waarschijnlijk werk je voor een baas die nu nog steeds je salaris over maakt.
Tenzij je voor de overheid of de semi overheid werkt kan ook jouw salaris straks niet meer zeker zijn.
Mocht je kinderen hebben moet je je even afvragen waar zij straks hun bijbaantjes gaan zoeken.
Bij het groot winkel bedrijf zijn ze straks ook klaar met alle zelf scan mogelijkheden.
@horsteknots | 09-01-22 | 10:22: Nu doorpakken!
@Nico1000 | 09-01-22 | 10:22: De vakkenvulrobot laat nog wel even op zich wachten.
Het is triester voor de horeca. Winkelstraten hebben hun langste tijd gehad.
Het aantal besmettingen schiet door het plafond. De IC's en verpleegafdelingen lopen al vanaf 10 december gestaag leeg. De maatregelen zijn alleen maar strenger geworden. Wat klopt er hier niet?
Dat is dus nooit goed te duiden. RIVM modellen gaan alle kanten op en zijn per dag anders. Maatregelen hebben ook effect maar welk effect weet je nooit helemaal want je hebt geen score zonder maatregelen om mee te vergelijken. Feit dat de IC’s leeglopen kan een relatie hebben.
Eén ding weet je zeker: gezeik in de panelen krijg je altijd. Net als oeverloos paniekzaaiende OMT leden op televisie.
@de Voorzittert | 09-01-22 | 10:18: Geen score om maatregelen mee te vergelijken? En ik maar denken dat we er al twee jaar in zitten.
We wisten niet hoe Omikron zou gaan uitwerken. Het was goed daarvoor maatregelen te nemen. MAAR: 1) we weten nu dat Omikron heel erg meevalt (heel weinig doden, en zeer weinig IC opnamen) en 2) we weten nu dat we het allemaal zullen krijgen, dat is onvermijdelijk (deze stijging ondanks lockdown...). DUS: gooi de boel maar open.
@Elpefo | 09-01-22 | 10:28: Nee, niet gooi de boel maar open. Het is niet de bedoeling dat we het allemaal tegelijk krijgen. En zéker niet dat de ongevaccineerden het allemaal tegelijk krijgen.
@Papa Jones | 09-01-22 | 10:42:
Papa. Je moet niet uitgaan van het effect van een lockdown, dat is schijn geweest omdat heel Nederland was te vinden in de buitenlandse winkelstraten en restaurants.
Je 'moet' niet naar Antwerpen. Dat gezegd zijnde, je zou verwachten dat we nu een infra en procedures in place zouden hebben, waar we op de langere termijn iets mee kunnen. Met dit (vorige, dat van maandagmiddag, allemaal hetzelfde) Kabinet is dat allemaal quod non.
Stoere ondernemers die flink geld verdienen in goede tijden: ja maar ik ben wel degene die het ondernemersrisico loopt. Begrijp dat eens!
Lockdown: alle ondernemers huilen en zijn vergeten wat ondernemersrisico is.
Bij de vorige pandemie waren de winkels gewoon open. Is het dan nu ineens ondernemersrisico als de overheid de deuren dichtgooit?
"En verzoeken actie te ondernemen om ook in Nederland de zorg op een noodzakelijk peil te brengen". OK, lijkt me inderdaad verstandig.
Maar die verzoeken zijn er dus al meermaals geweest. Ik meen ingediend door Geert Wilders himself. En die verzoeken werden dus niet aangenomen of gehonoreerd. M.a.w. : Men wil dit niet.
Nee want "dat duurt jaren" Er zijn gvd al 2 jaar voorbij. Dus inderdaad, men wil gewoonweg niet.
@Super Grover | 09-01-22 | 11:00: IC capaciteit is afgenomen tijdens Covid.
Hoe ongelooflijk onbekwaam ben je dan niet als overheid.
Ik zou me als winkel bij de KvK omschrijven naar drogist, een rek met maandverband neerzetten en de deuren openen.
Ik mis die creativiteit bij winkeliers, die overlevingsdrang. Men graat braaf dicht en wacht dan netjes op wat komen gaat. Bullshit! Zoek de randjes op en laat duidelijk merken dat de minister z'n huiswerk niet heeft gedaan!
Drogist heb je opleiding voor nodig en jaarlijks nascholing.
Zolderkamergelul. Ondernemers die willens en wetens worden afgeknepen en dan moeten ze volgens u creatiever worden. Man, man, man.
De randjes opzoeken met boa s en agenten die zelfs de meest fundamentele wets artikelen niet kennen of moeten negeren van hun leidinggevende.
Zelfs rechters rennen achter de staat aan.
En we hebben gezien met oa de toeslagaffaire waar dat toe leid.
Nee dan moet je als burger naast de winkeliers gaan staan en ook bereid zijn de financiële klappen op te vangen.
Eetbare kleding verkopen
Het inleveren van pakken papier bij de kvk en belastingdienst en het verwerken daarvan kost evenveel tijd als de lockdown. En waar moet je als ondernemer ineens je spullen gaan inkopen dan?
Ik hoor allemaal loonslaven die maandelijks hun salaris krijgen en geen idee hebben van het ondernemerschap.
Bedrijfsactiviteit toevoegen bij KvK kan online en dan kun je van start. De rest is gelul langs de lijn.
Welke maatregel er dan ook is, de echte vraag is natuurlijk vandaag de dag: Wanneer ben je nu precies gevaccineerd en hoe lang duurt dat....
Vanaf morgen hebben we een dokter als minister. Grondrechten bekijken door een microscoop en dan een Diagnose Behandeling Combinatie opstellen. Het worden fantastische jaren.
Zijn beleidsnota's zullen in ieder geval lastig tot niet te lezen zijn. En voor implementatie gaat hij geheid een keer de mist in door een verzoek door te verwijzen naar de apotheek.
@Graaisnaaiert | 09-01-22 | 11:06:
'Derhalve wil ik 2G voorschrijven. 2 x dd dun insmeren op de aangedane oppervlakte.'
Die kale heeft vervelende "we moeten meer centraliseren voor efficiënte zorg" ideeën. Kun je straks nog verder reizen voor specifieke zorg, en door schaalvergroting krijg je weer een lading aan niets-producerend middenmanagement. Vele zorghelden houden hun hart vast.
@DePsych | 09-01-22 | 11:25:
Dat zit er wel in. Daarentegen hebben we nu overal koninkrijkjes met daarbij horend waterhoofd. Wat is wijsheid.
@Duwbak_Linda | 09-01-22 | 11:12:
Uit welk land komt u? In Nederland schrijven de dokters altijd paracetamol voor.
Vandaag is op Urk alleen de kruidenierswinkel des Heren geopend.
Hosti met wijnsaus? Van chateau du pape?
@Jos Tiebent | 09-01-22 | 10:45:
Urk is gereformeerd. Geen hosti, geen paus.
Door het borrelen wordt 2G gemakkelijker geaccepteerd door de winkeliers, let maar op.
Klopt, ze zoeken precies het juiste moment op.
Triest , gooi die tenten gewoon open allemaal, hier gaan de scholen weer sporten in de sportschool, maar de sportschool leden moeten nog even wachten???
Joh, de 'sportschool' in ErasmusMC is nooit dicht geweest!
Die heeft een uitzonderingspositie (of zo).
www.ad.nl/binnenland/sportsector-verb...
@EEnzame SchizofrEEN | 09-01-22 | 10:29: zou het bedrijfsrestaurant ook gewoon open zijn?
Scholen in de sportschool of in de gymzaal?
Hoe dan ook, krom. Ten tweede, ga gewoon buiten sporten. Je bent echt niet afhankelijk van die sportschool voor je dagelijkse portie beweging.
@EEnzame SchizofrEEN | 09-01-22 | 10:29: het is geen school maar een personeelsvoorziening. net als het toilet of de kantine.
het borrelt. ze zijn klaar voor 2g.
Precies, dichtknijpen tot ze bijna stikken en dan 2G inzetten als oplossing.
Welkom in de QR-hel.
Dat is wat Hugo voor ogen heeft.
Ik mag hopen dat het kabinet hier niet in mee gaat, maar ik ben er bang voor.
Ik hoop dat de winkeliers samen een vuist durven te maken en collectief open gaan.
Ik hoor steeds meer mensen in mijn omgeving, meer en meer, heel weldenkende mensen, mensen die al drie keer zijn gevaccineerd. Mensen die zich altijd aan alle regeltjes hielde. Dat die er helemaal klaar mee zijn en zich nergens meer aan willen gaan houden. Er is volgens mij geen draagvlak meer.
Hoe gaat het eigenlijk met de kledingzaak die de halve zaak vol had gezet met wc papier? Pak WC papier voor €75 met gratis broek. Prima concept.
De denocratische weg bewandelen om deze lockdown tegen te gaan zal lastig worden:
www.wyniasweek.nl/lockdowns-de-rechte...
Mijn ervaring is, en dat is best een ruime ervaring, dat rechters er vaak niets van begrijpen. Is deels ook logisch, want je kunt niet overal verstand van hebben. Vaak is het ook onwil of gewoon domheid. Probleem is wel dat er veel hopeloos slechte uitspraken worden gedaan. En nu hebben we al een tijdje het probleem dat de trias polica helemaal is verdwenen en de rechterlijke macht dus gewoon de spreekbuis van de macht is. Ja, dan ben je klaar als rechtsstaat.
Gisteren maar even naar Keulen gereden, Düsseldorf en Antwerpen zitten vol met Nederlanders bah.
groot gelijk want het interesseert de politieke leiding geen moer dat de horeca en kleine winkels op de fles gaan.
Zolang Appie en de webwinkels het goed doen is ene Mark zeer tevreden.
Dat is ook de reden van veel Nederlanders om na hun 60e gaan emigreren. Ze zijn die Nederlanders zat. Kan me daar wel wat bij voorstellen.
Spanje ook alles open. Je kon daar over de hoofden lopen zo druk was het overal.
Ik denk dat het kantelpunt zo vanaf 14-1 zou kunnen zijn: wanneer de persco wederom wordt gehouden. Besluit men dan opnieuw tot (verlenging van) de lockdown, dan zou dat zomaar een trigger kunnen zijn. Het is ook wel te begrijpen,als je in omliggende landen winkels en terassen 'gewoon' open zijn. We gaan het zien.
Dat denk ik ook. Als een lockdown de enige tool in de gereedschapskist van deze overheid is en ze het verdommen om een pandemiebestendige samenleving op te tuigen - als in, gewoon doordraaien in een licht aangepaste vorm bij een volgende golf - gaat er weinig tot geen draagvlak meer zijn onder de mensen. Ben het gebrek aan perspectief inmiddels ook wel behoorlijk zat.
Tja, leuke leus "alleen samen krijgen we corona onder controle" uitbreiden met... dan maar niet ?
samen ging men gewoon op reis naar ski-gebied en zon-bestemming om massaal besmet terug te keren.
Zet een rek essentiële goederen bij de ingang
Ik haal uw familie-pak wc-papier even
wilt u een biertje tijdens het wachten?
@Tobi | 09-01-22 | 10:56: Doet u ook aan bittergarnituurtjes?
Dan moet ik nog even snel een afspraak maken, ik bestel wel een doosje wattenstaafjes.
Ga. Gewoon. Open.
Allemaal, massaal.
Ja, en daar is inmiddels een wetenschappelijke onderbouwing voor: 1) omikron is lang niet zo ziekmakend als delta/gamma/alfa en 2) omikron krijg is nu onvermijdelijk geworden (deze stijging in de lockdown...). DUS: gooi de boel open en zet in op vaccinaties. Drop die f7cking QR code, dat is fascistoide onzin.
@Elpefo | 09-01-22 | 10:30: maar als je de qr code dropt, dan willen significant veel mensen geen vaccin, dus meer ziekenhuisopnames, dus zorginfarct.
De enige echte oplossing is veel meer IC capaciteit. Dat had veel minder gekost dan de 100 miljard and counting die het NL nu heeft gekost.
@Elpefo | 09-01-22 | 10:30: QR moet gewoon door gaan om enige druk op de dwazen te houden.
WEtenschap is dat burgers vrijwillig met 10.000-den zich in besmettingszones begeven en met vele 1000-den besmet terugkeren. In winkels en musea zijn nauwelijks besmettingen aangetoond geweest. Die kunnen dus zonder consequenties open. Café's en zaken om te hossen zullen nog een periode moeten wachten.
Meer IC hebben ze pas 2 jaar de tijd voor gehad. Weet u hoe kort dat is?
@Boeddha18 | 09-01-22 | 11:34: Tja, na in tien jaar ruimschoots gehalveerd te zijn.
Bedankt Mark.
@DePsych | 09-01-22 | 11:15: u heeft gelijk wat betreft de ic capaciteit.
wat betreft de qr ben ik het minder eens met u, als zonder qr mensen deze medische behandeling niet willen, dan willen ze blijkbaar die medische behandeling niet.
REAGEER OOK