Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het Parool ook wakker, een WEEK na openbaring van de gore persbreidel van GroenLinks

Wat een natte krant

Zij van Het Parool hebben er een week over na kunnen denken, met z'n allen in een regenboogkleurig redactiehok aan de Jacob Bontiusgaybrapadplaats te Amsterdam: wat te schrijven over de gore persbreidel van Rutger Groot Wassink, de hopman van de hoofdstedelijke GroenLinks. Toen uit een (op verzoek van GroenLinks opgesteld) rapport genaamd 'Actieonderzoek Anti-discriminatie LHBTIQ+' bleek dat de daders toch vooral in Marokkaans/islamitische hoek gezocht moeten worden, gaf GroenLinks plots niet meer thuis. Het aanpakken van haat en geweld tegenover LHBTI'ers is namelijk belangrijk, maar niet zo belangrijk als het niet benoemen dat de daders toch vooral allochtone schelmen blijken. "Zeg maar dat ik op vakantie ben en slecht bereikbaar", aldus Groot Wassink tegen een woordvoerder na vragen van partijen die wél hun journalistieke taak uitvoerden. Daar vond iedereen wat van, behalve... Het Parool. Krekels. De stadsbode, de krantgeworden Libelle, waar ze het belangrijker vinden aan allerlei absolute niemands te vragen wat hun favoriete vreetschuur is, dan gewoon kritisch verslag te doen van hoe zo'n stadhuischef de burger indirect in de bek tuft.

Nou, Het Parool is wakker hoor, met een bijzondere nadruk in de eerste alinea: "Het geweld is zijn schuld niet." Grappig, want door het chronische en structurele wegkijken van de oorzaak van het geweld tegen LHBTI'ers is het zijn schuld juist WÉL. Van iedere homo die een fietsenslot tegen zijn bek krijgt spat het bloed op de handen van Rutger Groot Wassink, bij wie onderzoeksresultaten op een presenteerblaadje worden gegeven, maar door NIET in te grijpen en willens en wetens de andere kant op te kijken het probleem NIET wenst aan te pakken. Homo's in Amsterdam zijn vogelvrij en wel dankzij Rutger Groot Wassink, die met een natte Parool boven zijn kop zo van de regen in de drup hobbelt. Die boterzachte aanpak van die schijtkrant.

"Hoewel Groot Wassink natuurlijk niet verantwoordelijk is voor het geweld tegen lhbtq’s en het waarschijnlijk net zo verschrikkelijk vindt als de rest van de stad, krijgt hij van de rechtse oppositie nu wel de zwarte piet toegespeeld." Ja hoor, maak er maar een rechts-links-verhaaltje van, in plaats van 'partijleider grootste partij verzwijgt rapport over homohaat omdat de uitkomsten hem niet aan staan'. En dan vervolgens: "Dat dit wel vaker gebeurt met rapporten én dat de wethouder dit al had gezegd tegen de raad, vergeet de oppositie gemakshalve." Bagatelliseren. En: "De vakantie, de timing van het rapport, het zijn slechts stokken om de hond mee te slaan." En: "Nu reageerde hij terughoudend, waarmee hij de oppositie ruimte gaf om hier een grote affaire van te maken." Echt, TERING, wat is dat toch een natte krant. En wat zou Rutger Groot Wassink een probleem hadden als hij gewoon wél gedegen en kritische journalisten achter zich aan zou hebben. Schaam je, voormalige LHBTI-vriendelijke krant Het Parool.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
michelpen | 08-01-22 | 02:34

Dat geslijm van het Parool moet journalistiek heten? Wat een hielenlikkers zijn het daar toch bij dat Amsterdamse dorpskrantje.
Een fatsoenlijk journalistiek medium nagelt Groot Wassink aan de schandpaal wegens zijn ploerterig en laf gedrag.

KeesBruin | 07-01-22 | 22:25

Maar we je gebeente dat je met een fakkel 'voor de deur' staat van een politica, dan zijn de rapen gaar en blijf je heelang zitten.

Ofwel, de politiek vind homorechten dom en politici goddelijk?

Warhead | 07-01-22 | 20:04

met een betonschaar
je moreel gelijk halen
onder in de la

Schoorsteenveger | 07-01-22 | 19:58

Lenin 2.0 die GW

#10 | 07-01-22 | 19:09 | 1

En het Parool is inderdaad kut

#10 | 07-01-22 | 19:12

"Echt, TERING, wat is dat toch een natte krant."

Dat krijg je wanneer krantenredacties in toenemende mate worden bevolkt door linksdraaiende duujjjzaamheidsvrouwtjes die maar één prioriteit hebben: "links" en de aanleunende hoofddoeken uit de wind houden.

Peter Emile | 07-01-22 | 18:45

Groot Wantsink belichaamt precies dat wat me al vele jaren zo godsgruwelijk tegenstaat aan 'links' en aan GroenLinks in het bijzonder:

- Schaamteloze arrogantie;
- Chronisch wegkijk-gedrag;
- Onverteerbaar moralisme;
- Grenzeloze hypocrisie;
- Brutale geldklopperij;
- Rampzalige geldverspilling;
- Smadelijke lafheid.

Nog afgezien van het domme, naïeve geloof in utopische sprookjes.

Peter Emile | 07-01-22 | 18:20 | 1

maw het communistisch systeem.

abeltasman | 07-01-22 | 20:23

Deze Pavlov zie je ook als het om vrouwenrechten gaan die niet altijd door gelovigen wordt gerespecteerd. Ook dan kijkt links graag weg. Behalve natuurlijk als het om christenen gaat.

Weerduivel | 07-01-22 | 18:17

Er zijn rechters die het oké vinden dat moslim ventjes vrouwen slaan, want dat staat immers in hun geloofsboekje. Dus dat Wasbeer het oké vindt dat Homo's door islambroeders bepoteld worden is wel ongeveer hetzelfde. Tja als je GroenLinks stemt..., het kan verkeren.

Rdock | 07-01-22 | 18:15

Hmm, denk eerder dat er vorige week bij de tot op het bot uitgeklede redactie even geen gemeenteraadsverslaggever beschikbaar was. De gemeenteraad was namelijk met vakantie, dus de verslaggever ook. Zo gaat dat. En nu moeten ze dat recht lullen.

thijs4419 | 07-01-22 | 18:13 | 1

Goh wat zielig joh, geen verslaggever... ik kan het nog sterker vertellen maar dan moet ik wel liegen!

Rdock | 07-01-22 | 18:17

'Speelt rechts in de kaart'. Lees ik het zo goed?
We hebben een probleem dat opgelost moet worden, maar het benoemen daarvan 'speelt rechts in de kaart', en dus doe je maar niks (zoals altijd met problemen waar mensen met een immigratieachtergrond oververtegenwoordigd bij zijn).

SIogra | 07-01-22 | 18:11 | 1

Dat is de mantra van links om het eigen falen maar niet onder ogen te hoeven zien.

Schoorsteenveger | 07-01-22 | 18:51

Groot Wassink durft het niet te benoemen en de homo's zelf ook niet ,dus prima zo.

Koning BongoBongo | 07-01-22 | 17:29 | 3

Homo's wel, Grootspraak niet.

donkieshot | 07-01-22 | 17:50

"DE homo's zelf ook niet"??

Ziehier een homo die al 11 jaar in deze panelen tekeer gaat tegen de homohaat van moslims - en tegen wat nog veel meer mis is bij die islamitisch gedeformeerden.
En ik ben voorwaar niet de enige piswoest-nicht als het aankomt op invasieve exoten met een fascistische macho-religie.

Peter Emile | 07-01-22 | 18:30

@Peter Emile | 07-01-22 | 18:30: hear hear!

plamoen | 07-01-22 | 20:00

Hij vind het niet erg dat een homo / lesbo mishandelt wordt, zomaar.
Psychopaten hebben geen of zeer slech ontwikkeld empatisch vermogen.
Kan hij niks aan doen want psychopatie is een ziekte.

Ben5570 | 07-01-22 | 17:10 | 1

Dit heeft meer weg van narcisme. Een narcist heeft altijd gelijk. En heeft hij dat niet dan lult hij er overheen of loopt hij weg.

SIogra | 07-01-22 | 18:13

Al staat het zwart op wit, Groot-Wassink en Parool kunnen onmogelijk accepteren dat homo's immekaar getremt worden door moslims. Het is kut voor de homo's maar het kan moslims kwetsen, en dat is nog veel erger.

magirus | 07-01-22 | 16:41 | 2

Het ironische. Die Groenlinksers willen o zo graag die inclusieve stad zijn. Maar met clubjes onverdraagzame moslims erbij zullen ze die ambitie nooit waar maken.

JB86 | 07-01-22 | 16:57

@JB86 | 07-01-22 | 16:57: GroenLinkers zijn links, en die willen worden beoordeeld op hun intenties, niet op resultaat.

SjonnieC | 07-01-22 | 18:08

Vele jaren geleden, herinner ik me, kwam dit onderwerp ter sprake tijdens een televisieinterview op AT 5 met iemand van een homo (wat ze nu LBHGQWERTY noemen) belangenvereniging, ik meen het COC. maar weet dat niet meer helemaal zeker. Het ging in elk geval over wat veel gays al wisten en aan den lijve hadden mogen ondervinden : dat homoseksualiteit in "bepaalde culturen" sterk wordt afgewezen en helaas aggressie opwekt die tot fysieke aanvallen leidt. De COC woordvoerder weigerde hier pertinent op in te gaan, en siste verontwaardigd "Ho, ho ! We gaan hier GEEN minderheden tegen elkaar opzetten, he !?" Nou, dan moet je het zelf ook maar weten. Blijf maar wegkijken dan,met je krampachtige policor gedrag. Dacht ik TOEN al. And I was right.

Asteroid-B612 | 07-01-22 | 16:31

“Analyse” staat er boven dit fraai stukje framing van het Parool.
Had er gewoon “opinie” boven gezet, met een pica en naam van de hoernalist die deze column heeft geschreven.
Bah, ik word er misselijk van.

Analia von Solmsch | 07-01-22 | 16:05 | 1

Journalistiek gezien is het een broddelwerkje. Het is een slaafse apologie, maar dan zo doorzichtig dat het tegen de borst stuit.

Schoorsteenveger | 07-01-22 | 16:08

Binnenkort gaan ze Groot Wassink omschrijven als "FvD" aanhanger.

funkyd | 07-01-22 | 16:01

"Hoewel Groot Wassink natuurlijk niet verantwoordelijk is voor het geweld tegen lhbtq’s en het waarschijnlijk net zo verschrikkelijk vindt als de rest van de stad, krijgt hij van de rechtse oppositie nu wel de zwarte piet toegespeeld."
Als je als groentje in je eerste jaar op de School voor de Journalistiek een werkstuk inlevert met een dergelijke zin, dan kun je rekenen op een onvoldoende. Althans, dat hoop ik dan in mijn naiviteit.
Het mag dan zo zijn dat Groot Wassink de Zwarte Piet krijgt toegespeeld, maar in het betreffende spelletje kaart gaat het in het geheel niet over de vraag wie er aan de tafel rechtstreeks schuldig zou zijn aan het geweld tegen lhbtq’s, noch over de vraag wie er verantwoordelijk voor is.
Nee, Groot Wassink krijgt de Zwarte Piet toegespeeld als het gaat om de vraag wie er verantwoordelijk is voor het beleid terzake, voor de wijze waarop de politiek reageert op de verantwoordelijken voor dat geweld.
In het bijzonder gaat het erom of de vraag wie er wél verantwoordelijk zijn voor het geweld tegen lhbtq’s rechtstreeks verband houdt met de vraag waarom Groot Wassink het betreffende rapport een half jaar in de la heeft weggestopt.
Overigens, als het zo zou zijn dat hij dat rapport zo lang heeft achtergehouden omdat hij niet wilde dat de wereld zou weten welke conclusies de onderzoekers hebben getrokken, dan is hij indirect verantwoordelijk voor de consequenties die dat achterhouden zou kunnen hebben of heeft gehad op het geweld tegen tegen lhbtq’s.
En dan die toegevoegde bijzin dat meneer Groot Wassink het geweld tegen lhbtq's "waarschijnlijk" net zo verschrikkelijk vindt als de rest van de stad, die is natuurlijk totaal overbodig en misplaatst. Dat is iets wat de betreffende journalist uit zijn duim heeft gezogen, een journalist die dan ook nog lafjes het woord waarschijnlijk erbij zet om zich maar in te dekken en ons te vertellen dat hij of zij het óók niet zeker weet, dat het dus maar een veronderstelling is. Waarom dan toch die extra bijzin? Om Groot Wassink moreel vrij te pleiten, zo lijkt het, om ons te vertellen dat hij een goed mens is, dat hij deugt en dat het daarom niet kan om men zomaar een Zwarte Piet toe te gaan spelen en om de suggestie te wekken dat er kwade opzet in het spel is.
Nee, een docent op een journalistieke opleiding zou hier een dikke streep door moeten halen. Maar ja, daar wordt in het gunstigste geval nog gepoogd om integere journalisten op te leiden en af te leveren. En als hen dat al lukt, wat gebeurt er dan met die frisse krachten als ze bijvoorbeeld bij Het Parool worden aangenomen en in een bubble terechtkomen van doorgewinterde deugers die hen vertellen "vergeet wat je geleerd hebt, wij doen dat hier heel anders, wen er maar aan". Dan buigen ze mee, want de schoorsteen moet tenslotte roken. En na een tijdje, ach, dan zijn ze eraan gewend, weten ze niet beter en denken ze al ras dat het hun taak is om de lezers op te voeden, te leiden, te sturen en gaan ze naast hun schoenen lopen, schoenen die nog de tijd niet hebben gehad om te slijten.

Schoorsteenveger | 07-01-22 | 15:30 | 2

Het artikel gaat er inderdaad niet over dat Groot-Wassink een rapport had achtergehouden - hij had volgens dit artikel al vantevoren gemeld dat hij dit rapport een half jaar zou achterhouden, dus wat dit betreft treft GW blijkbaar geen blaam - maar dat hij met zijn achterhouden de rechtse partijen wel heel erg veel munitie gaf, en dat moet niemand willen. In dat licht bezien is het geen rare zin. De schrijver kan hierdoor ook nog doen alsof hij kritisch is op Groot-Wassink. En tenslotte, dit is ook een mooie zin: 'Het is al erg genoeg dat de stad Amsterdam er niet in slaagt om een veilige plek voor lhbtq’s te zijn, maar Groot Wassink zou moeten uitstralen dat hij er álles aan doet.'
De schrijver heeft z'n prioriteiten op orde, zullen we maar zeggen.

grietmetgroenefiets | 07-01-22 | 16:08

@grietmetgroenefiets | 07-01-22 | 16:08:
Het artikel gaat wel degelijk over het feit dat hij dat rapport heeft achtergehouden, maar probeert dat feit, zoals Mosterd terecht constateert, te bagatelliseren. De schrijver heeft inderdaad zijn of haar prioriteiten op orde, en die stralen van het artikel af, als waren ze radioactief: Groot Wassink moet gezuiverd worden, moet als deugdzaam neergezet worden, en als hij al iets fout gedaan heeft dan is het niet dat hij informatie moedwillig heeft achtergehouden, nee, dan is het dat hij de oppositie in de Raad in de kaart heeft gespeeld, je weet wel, de oppositie die bestaat uit lieden die niet willen deugen. Het kan en het mag niet zo zijn dat Groot Wassink er enige bedoeling mee heeft gehad, met dat in de la laten liggen van dat rapport, dat is wat ons wordt voorgehouden, dat is de eerste en enige prioriteit des schrijvers.

Schoorsteenveger | 07-01-22 | 16:33

Bij deze wil ik namens alle Achterhoekers excuses aanbieden voor deze Achterhoeker.

XverderNix | 07-01-22 | 15:24 | 2

Ik denk dat je eerder blij mag zijn dat blij dat-ie is opgerot naar de 020-Gulag i.p.v. die wokism bij jou in de buurt te forceren.

ReyNemaattori | 07-01-22 | 16:29

Dank u, ook namens mij, hoewel slechts drie van mijn vier grootouders uit de omgeving van Doetinchem komen.

Even wat meer informatie opgezocht over die Amsterdamse GroenLinks wethouder die uit Doetinchem blijkt te komen. Daar zat hij tijdens zijn middelbare schoolperiode zeven jaar op het Ulenhofcollege aan de Bizetlaan waar ook de muziekschool staat waar ik begin jaren 70 muziekonderwijs heb genoten. Groot Wassink bleef daar twee keer zitten maar hij haalde uiteindelijk toch zijn Havo diploma. Volgde daarna een lerarenopleiding geschiedenis in Nijmegen maar ik heb nergens kunnen ontdekken dat hij die opleiding heeft afgerond. Wel dat hij vervolgens Ruslandkunde aan de Universiteit van Utrecht studeerde maar hij stapte over op de studie politieke geschiedenis met een afstudeerscriptie over de ideologie van de Rote Armee Fraktion.

Met verbazing las ik in het Wikipedia Encyclopedie over het Ulenhofcollege dat het maar liefst twee huidige Tweede Kamerleden als oud-leerling heeft. Gideon van Meijeren van FvD en Derk Jan Eppink van Ja21. Wat kan je naar aanleiding van een kritische kijk op een Achterhoekse GroenLinkser na wat zelfonderzoek nog meer te weten komen!

Vuurspuger | 07-01-22 | 16:59

Wegkijken is een way of life.

Zeurders | 07-01-22 | 15:22 | 1

En een ruim verdienmodel voor veel deugers.

Koning BongoBongo | 07-01-22 | 17:33

Een Amsterdamse boterzachte pro groenlinkse krant die het over "de Zwarte Piet toespelen" heeft. Kan dat anno 2022 nog? Dan de naam Groot Wassink, met de "ink" vorm aan het einde. Dan herinner ik mij die vermakelijke gesprekken die ik had met de beste vriend die ik ooit heb gehad.

Hij was zeventien jaar ouder dan ik en was in veel dingen het tegenovergestelde als hoe ik ben. Hij een west Nederlandse schuinsmarcheerder die vermakelijk kon opscheppen over zijn bed avonturen met tientallen vrouwen. Ik een oost Nederlander, thuis vrij conservatief opgevoed door ouders die wat betreft hun persoonlijke opvattingen in de jaren vijftig bleven steken. Als bedrijfsleider heeft hij onder meer in Duitsland geruime tijd in weelde en rijkdom geleefd totdat hij bij een aantal persoonlijke vijanden, gluipers van het zuiverste water, als ik zijn verhalen geloof, zijn hand overspeelde. Maar zeker ook omdat hij er in zijn persoonlijke leven een flinke puinhoop van maakte door alcoholproblemen terwijl hij de ene sigaret met de andere opstak waardoor zijn leven al kort na zijn pensioengerechtigde leeftijd eindigde.

Oneerlijkheid haatte hij, iets dat we beiden hadden/hebben. En ook mensen die hun eigen verantwoordelijkheden ontlopen. Hij kon zich dan ook flink opwinden over Duitse werknemers met een "Dafür bin ich nicht zuständig!" mentaliteit. Dus lag ik dubbel van het lachen als ik hem weer eens met mijn eigen "daarvoor ben ik niet verantwoordelijk" op de kast joeg als we het weer eens hadden over dat ik blijkbaar niet goed aanvoel hoe je het beste een vrouw in bed kan krijgen.

Als Rotterdammer kon hij zich ook kritisch uitlaten over oosterlingen die hij als bangeriken die te snel buigen voor de boven hen gestelde zag, zeker als we het hadden over typische oost Nederlandse familienamen. Over het verschil tussen namen die eindigen met een "ing" of een "ink". De "ing versie" valt nog mee zei hij, "maar de "ink variant" die kan je beter wantrouwen, al helemaal als daar ook nog "Olde" of "Groot" voor staat.

Vuurspuger | 07-01-22 | 15:18

De kool en de geit sparen kan nu eenmaal niet .
Met pijn en moeite brengen ze het nieuws , wat laat maar uiteindelijk persen ze het onwelgevallige bericht er toch uit .
Da's beter als de meeste andere sites die het begraven , op die ene gooien ze liever elke homo zelf van het dak dan de moslimwereld voor het hoofd te stoten . Ze hebben die keuze lang geleden gemaakt dus iedereen loopt in de pas of wordt uitgestoten , de homo's kunnen rekenen op sympathie en daar zullen ze het mee moeten doen want aanpakken kan niet .

Castor12 | 07-01-22 | 14:50

“Het Parool, lees die krant”! Niet

apek00l | 07-01-22 | 14:49 | 1

Denk dat niet veel mensen dat vod meer lezen nee.

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 14:51

"Hoewel Groot Wassink natuurlijk niet verantwoordelijk is voor het geweld tegen lhbtq’s en het waarschijnlijk net zo verschrikkelijk vindt als de rest van de stad, krijgt hij van de rechtse oppositie nu wel de zwarte piet toegespeeld.

Links oppositie blijft stil? PVDA? d666? SP?

TRUMP | 07-01-22 | 14:48 | 1

(s)Links zit niet in de oppositie in de gemeente dat is het probleem.

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 14:52

Het hypocriete gedraai van GroenLinks maakt mijn dag weer goed.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 07-01-22 | 14:48 | 1

#cordonsanitairewhatelse?

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 14:50

Ligt het nou aan mij of eigenen die seksuele minderheden zich steeds meer letters van het alfabet toe? LHBTIQ+
Zullen we ze gewoon non-hetero noemen, vul dan zelf maar bij welke freakshow je wilt horen.

Hiesjes | 07-01-22 | 14:46 | 3

Of "Alphabet People"

Hiesjes | 07-01-22 | 14:47

Ik vraag me toch af wat er ruim twintig jaar geleden in die vaccins heeft gezeten...

Takki Yah | 07-01-22 | 15:42

Ik gebruik sinds begin vorig jaar 'Alphabet people', daarmee ben ik al vast vooruit gaat werken voor eventuele toevoegingen.

Het plusje is echter geen letter, dus wellicht is 'ASCII-people' passender: dan neem je alle alfanumerieke én de meest voor de hand liggende speciale karakters mee...

ReyNemaattori | 07-01-22 | 16:33

bah!

equal to condell | 07-01-22 | 14:39

Ik zie het, mijn vrienden en familie, de buren en collega's én zelfs mijn inmiddels overleden ouders wisten hoe het zat. Het gaat over bij de volgende generatie zeiden de linkse mensjes 25 jaar geleden al.

Misterspok | 07-01-22 | 14:36

Nu zal ik in beginsel niemand dus ook LHB etc. volk, geen haar krenken tenzij ik wordt bedreigt/aangevallen. Maar met die hele gesubsidieerde aandacht trekkende regenboog vlaggende LHB etc. club ben ik al heel lang, helemaal klaar. Als je niet bereid bent om de ware problemen onder ogen te willen zien, laat staan te benoemen, dan verdien je niet beter. Maar ik zie wel waarom, oplossen van problemen is het opgeven van aandacht en subsidie inkomsten, net zoals links de armoede in stand houdt, want dat is hun dik belegde boterham. Het kip met de gouden eieren ga je niet slachten.

Broadsquire | 07-01-22 | 14:36 | 1

Meer het kip en het ei probleem. Als gediscrimineerde groep mag je geen anderen discrimineren, ook al discrimineren die het lbgthjlm volk

me163komet | 07-01-22 | 14:47

Ach niks geleerd 7 jaar geleden schreef zo'n Groen Links tutje dat de aanslag op Bataclan misschien wel door mevrouw Le Pen was georganiseerd (herinnering Facebook)

dedwarsligger | 07-01-22 | 14:32 | 1

Groep Slinks was een betere naam geweest

Hiesjes | 07-01-22 | 14:49

Ik wilde net een abonnement nemen op de online versie. (sinds is kort bijna alles achter een betaalmuur) Nu weet ik het zonet nog niet.

bitterpete | 07-01-22 | 14:19 | 2

Gewoon gelijk bij het openen van de pagina op Escape drukken. Dan laadt de betaalmuur niet en lees je zo het hele artikel gratis ende veurniks. Wel niet verder vertellen he.

SeingaltUNo | 07-01-22 | 14:23
-weggejorist-
Moresnetunited | 08-01-22 | 11:36

Het Parool: wat een vreselijke krant. Toen Femke Halsema onder vuur lag vanwege de door haar toegestane BLM-demo, presteerde Roben Koops, Parool-journalist', het om een artikel te publiceren waarin hij haar argumenten aanbod waarmee zij haar handelen kon rechtvaardigen.
Dat verwacht je toch niet van een 'onafhankelijke krant'?

Amsterdamsko | 07-01-22 | 14:18

Rutger Grote Zakkenwasser

MargauxGrandCru | 07-01-22 | 14:13

De neoliberalistische inhaligheid wordt vergezeld door groenlinkse haat tegen de burger. Beide hebben in de moslim een medestander gevonden. "Moslim, wat ben je nodig." "Moslim, wat heb je nog veel in te halen." Het wordt één grote stadstaatse blijheid van woke gelijkheid en economische activiteit. Die ouwe homo's met hun paarse broeken zijn daarbij domweg uit de mode geraakt. De jonge moslim mag hier werken, want hier in Tristate gaat het gebeuren. Het is internationaal the place to be. De moslim mag hier zijn, want jij oliebollenvreter hebt nog ruimte over en so wie so vele ereschulden.
De jonge moslim voelt zich op zijn/haar gemak. Geen getob, geen angsten, geen neergang. Met een lach wuiven ze tegenspraak weg, de hulptroepen staan immers altijd klaar. Ouwe paarsgebroekte homo's pesten is een spel, een bevestiging geworden. Het is allang niet meer het je afzetten in een vreemd land, want het land is niet meer van die vreemde ouwe homo's met hun paarse broeken.
Het grote multiculti ieder voor zich plan is mooi voor elkaar, GL en VVD hebben hun doel bereikt. Het is hier voor Grootspraak Wassink één grote vakantie. Hij loog dus niet eens.

zeurmachine | 07-01-22 | 14:01

De gigantische criminaliteit waar Nederland nu mee kampt kan geheel op het conto worden geschreven door dit soort laffe linkse wegkijkers !

leo59 | 07-01-22 | 13:58 | 1

In de eerste plaats zou ik toch vooral de criminelen er op aankijken.

Zeurders | 07-01-22 | 15:24

Duidelijk geval van etnisch profileren.

Selassie | 07-01-22 | 13:57 | 1

Ik zou nog meer zeggen, namelijk ook een geval van etnisch profiteren.

Stuffed Human | 07-01-22 | 14:23

Walgelijk artikel inderdaad in het Parool. Nergens gaat het inhoudelijk in op het rapport of mogelijke implicaties want geweld tegen homo's is nu eenmaal niet te voorkomen. Maar dat Groot Wassink geen betrokkenheid toont lijkt nu het grootste probleem. Immers, de oppositie ruikt kansen.

Simon_GS | 07-01-22 | 13:56

Dit is toch exact wat de Amsterdammers altijd doen? Vingerwapperen naar iedereen buiten de ring, elk "fout" gedrag uit "de provincie" wordt meesmuilend belicht maar totaal blind voor wat er mis is in het eigen huis. Daar mag niet over gesproken worden.
RGW is niet zozeer een typische GroenLinkser maar gewoon een typische Amsterdammer.

JanVergoor | 07-01-22 | 13:55 | 4

Weet je zeker dat het nog Amsterdammers zijn? Ik dacht dat de echte Amsterdammers allemaal tot ver buiten de ring waren gevlucht.

Stuffed Human | 07-01-22 | 14:26

@Stuffed Human | 07-01-22 | 14:26:
Ja, DIE zijn nu zelf in de provincie aan het vingerwappperen tegen de provincialen omdat de provincialen potdosie zomaar hun provinciale ding blijven doen zonder rekening te houden met de gevoeligheden van de voormalig-amsterdamse hoogheden....

JanVergoor | 07-01-22 | 14:27
▼ 1 antwoord verborgen

Hmm, een tactiek van de US media: Rechtse schandalen direct benoemen. Bij Linkse schandalen alleen de reactie van de oppositie benoemen, maar niet het schandaal.
‘The Republicans pounce’ theorie van Dan Boingino

Goed-hardt | 07-01-22 | 13:54

Zelden zo'n slijmerig stukje gelezen als dat over RGW uit het Parool. IS dit nou onafhankelijke en kritische journalistiek? Nee dus. Wat een beschamend staaltje likken aan Rutger's lollie om vooral aardig gevonden te worden door de hoofdstedelijke machthebbers.

Toos Bevergeil | 07-01-22 | 13:52

En zo blijft het gif ons land binnensijpelen. Zie Eenvandaag: aanpak
DEnemarken.

Verderkijkert | 07-01-22 | 13:50

Een homo die nu nog GroenLinks/Moslimbroederschap stemt is niet goed bij zijn hoofd.
Een niet-homo ook, trouwens.

J.P.Drapeau | 07-01-22 | 13:49 | 2

Eenieder die gelijkheid en diversiteit een warm hart toedraagt, zou zich afkeurend moeten uitlaten tegen alles wat een bedreiging voor deze waarden vormt.

DankeSchon | 07-01-22 | 13:52

Nu bij uw lidmaatschap een gratis betonschaar!

Zeurders | 07-01-22 | 15:25

Dus zo ziet RGW eruit. Met z'n MTV kettinkje.
Helaas weet ik nu ook wie "Douwe Bob!" is.

Theodorik1 | 07-01-22 | 13:47

Een groenlinks vind de rechten van homo's&aanverwante,
pas geldig als de moslims zich er niet door gekwetst voelen,
dat is al sinds de moslimgezelligheid naar Nederlandse bodem kwam!
Een zelfrespecterende homo+ weet allang dat een groenlinks de belangen van hun niet vertegenwoordigd.

De_Middelvinger | 07-01-22 | 13:47 | 1

En ze waren ook al niet groen en niet links, wat een rare club eigenlijk.

Zeurders | 07-01-22 | 15:26

Zeer triest hoe Het Parool zo af is gezakt en het probleem niet wenst te benoemen: het negeren van het rapport en wanneer er van collega's vragen komen niet thuis geven en dan is het een rechtse hetze. In- en intriest.

Jan, Leiden | 07-01-22 | 13:47 | 1

En dus ook geen oplossing willen, maar vooral de beeldvorming belangrijk vinden.

GoedGaan | 07-01-22 | 13:53

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. Weet waar je op stemt Amsterdam, op 16 maart 2022.

renootje | 07-01-22 | 13:44 | 1

Net als in de rest van NL, is men (te) vaak kort van memorie. En kiezen is ook een kwestie van "better the devil you know than the devil you don't". Genoeg ideologisch ingesneeuwd electoraat in 020 met chronisch gebrek aan realitietszin. En zelfs als het huidige college zijn meerderheid verliest verwacht ik uitermate potsierlijke manoevres. Zal de eerste keer niet zijn dat GR verkiezingswinnaars verliezers worden (en omgekeerd). En kwijlende machtgeilheid is ook GL niet vreemd.

Grijskijkert | 07-01-22 | 13:52

Goeie column, en je ziet gelijk de reactie dat deze Groot Wassink in de slachtofferrol kruipt. Heeft de achterban van dit soort 'deug' partijen niet in de gaten dat het probleem ongemerkt zo groot wordt dat het later niet meer is terug te draaien. En gelukkig voor Groot wassink komen er per week nog meer homohaters bij, dus dan is het over een tijdje geen probleem meer, want dat is het een geaccepteerd gegeven in de Islamitische heilstaat Nederland.

johnyl | 07-01-22 | 13:44 | 1

Hij zit er niet voor de achterban, hij ( en de rest van GL ) zit er vooral voor zichzelf. De achterban zijn ze allng kwijt, eigenlijk onmiddelijk nadat ze de IAMSTERDAM letters weg lieten halen. Daarna was het 1 groot drama op zowat elke zaak waar inspraak van toepassing was , waar zelfs de overgebleven achterban van schrok.

Shortganger | 07-01-22 | 13:59

“Nu reageerde hij terughoudend, waarmee hij de oppositie ruimte gaf om hier een grote affaire van te maken.” EN; gaf hij criminele discriminerende eikels de tijd en ruimte om door te gaan met het overtreden van artikel 1 en homo’s in elkaar te slaan.

Risingson | 07-01-22 | 13:43

Waarom worden altijd alleen de slechte kanten van Rutger belicht?

Mr_Natural | 07-01-22 | 13:41 | 4

Noem eens wat goede kanten van hem?

Toos Bevergeil | 07-01-22 | 13:47

Goede worden ook benoemd, maar dat zijn er zo weinig dat ze niet opvallen.

Waakvlam | 07-01-22 | 13:50

Dit is een serieuze vraag ?

Grijskijkert | 07-01-22 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

"Echt, TERING, wat is dat toch een natte krant. En wat zou Rutger Groot Wassink een probleem hadden als hij gewoon wél gedegen en kritische journalisten achter zich aan zou hebben."
Ik wil niet zeiken, maar "hadden" moet "hebben" zijn?

Old_Spice | 07-01-22 | 13:40 | 2

Je wilt niet maar je moet wel? Incontinentie is vreselijk, een katheder of luier kan helpen.

bijna_raak | 07-01-22 | 13:44

"Waar ik hadden zei moet hebben zijn, stop de tijd, ik zet drie jokers in".

Waakvlam | 07-01-22 | 13:51

Gevalletje: "maar de Duitsers waren ook geen lieverdjes".

_pacman_ | 07-01-22 | 13:38

OK veelste laat, maar het Parool geeft hem nu wel op z'n falie dat moet gezegd worden. Opstappen doet ie toch niet, hij biedt zijn excuses aan en denkt dat daarmee de kous af is. Tot het maart wordt.

Colin.Fart | 07-01-22 | 13:37 | 2

Ja een echt foeigesprek.

bijna_raak | 07-01-22 | 13:45

"Parool geeft hem nu wel op z'n falie". Dat zal, maar te laat, obligaat en voor de bühne.

Grijskijkert | 07-01-22 | 13:58

"'T Is stil in Amsterdam
De mensen zijn gaan slapen
De auto's en de fietsen
Zijn levenloze dingen
De stad behoort nu nog
Aan een paar enkelingen"

Ramses Shaffy

Onbedoeld profetische zinnen.

Dr.Mabuse | 07-01-22 | 13:33

Moeilijk topic wederom
Ook omdat ik zelf wethouder, Marokkaan, lhbt’er, journalist van het Parool, ben.

RickTheDick | 07-01-22 | 13:32 | 3

U bent dus gewoon een Lul.

de Voorzittert | 07-01-22 | 13:37

Hé broer, dan ga je osso met je pen en paper.

Ruimedenker | 07-01-22 | 13:38

@de Voorzittert | 07-01-22 | 13:37: Maar Rick bleibt auf jedenfal zuhause

horsteknots | 07-01-22 | 13:39

Het ooit vrije Amsterdam is hartstikke dood. Dat krijg je ervan als je een geïmporteerde deugelite het voor het zeggen geeft. Zelf zitten ze lekker koffie met havermelk te leuten, terwijl Mo een paar poten ramt... Ken hen het rotten, in provicincie had je nauwelijks Mo's en flikkers zaten gewoon nog gezellig in de kast...
Eén pluspunt van het Parool: Paul Vugts.

LJBrinkhorst | 07-01-22 | 13:29

Hij heeft wel wat weg van Stalin, is hij ook kettingroker?

renootje | 07-01-22 | 13:29 | 4

Josef viel kwijlend om in zijn bureau, en niemand durfde naar binnen te gaan.

horsteknots | 07-01-22 | 13:38

Meer Lenin.

bijna_raak | 07-01-22 | 13:46

Ik vin' 'um meer op Enver Hoxha lijken.

Grijskijkert | 07-01-22 | 14:01
▼ 1 antwoord verborgen

En dat is de reden dat zulke problemen blijven. Links wordt altijd uit de wind gehouden door de MSM. Hell, als ze kunnen proberen ze het zelfs rechts op de kop te geven.

Plaque-doctor | 07-01-22 | 13:29

Je zult maar als figurant gecharterd worden om een rede van RGW op te luisteren.
Sta je nu voor eeuwig voor lul in zo'n opgeblazen plastic hartje.

LucaBrasi | 07-01-22 | 13:29

Van verzetskrant naar NSB krant. Het kan verkeren. Ok technisch gezien CPN krant, maar toch.

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 13:27

Lijkt wel alsof Groot-Wassink dit artikel zelf heeft geschreven. Zou me ook niks verbazen, gezien de warme banden tussen het Parool en Groen-Links.

martymcfly | 07-01-22 | 13:25

Dit is precies hoe Gl Amsterdam rolt. Vlak voor dat het besproken gaat worden laat je de Halsemabode even & alvast weten hoe hij erin staat. Die tikken het dan klakkeloos over, zetten er zogenaamd wat kritische kanttekeningen bij, en klaar is kees. Kijk, Rutger is team Kauthar, dus zn keuze is niet voor roze handtasjes, maar voor een oer conservatieve politieke islam. kortom, dat rapport zou de moslimbroeders/Milli Görüş niet bevallen.

Shortganger | 07-01-22 | 13:25

Je kunt aan alles zien dat Rutger een achterbakse gluiperd is.
Dat heb je wel eens met mensen hè.
Zodra Rut uit de politiek stapt, vallen de lijken uit de kast.
Ben benieuwd wat “collega’s” van m vinden als ze een boekje opendoen over die knakker.

Ruimedenker | 07-01-22 | 13:24 | 1

Dat denk ik niet. Zolang het moeras aan de macht is zal het niet gebeuren. Toen Penthouse Pechtold, nota bene verklarend in 2008 dat de politiek stinkt, opstapte, kwam ook niks uit de kast. Ondanks zijn vele capriolen.

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 13:25

Hij lijkt op Lenin ...

MeppieRocks | 07-01-22 | 13:24

Parool probeert de tribale strategie. Loyaliteit aan de linkse stam. Als de leider van de linkse stam aangevallen wordt door de vijandelijke stam, dan hoeft u toch niet na te denken, maar dan steunt u toch direct en onvoorwaardelijk onze leider? Of zit u hart toch niet links?

Rest In Privacy | 07-01-22 | 13:23

Wat zou Kronkel ervan gevonden hebben, en wat vindt Holman ervan?

gestoptmetroken | 07-01-22 | 13:23 | 1
-weggejorist-
leo de pejo | 07-01-22 | 13:33

Met het rapport heeft GL erkend dat er een probleem is. Veel lastiger echter is dan de vraag: en wat denkt u eraan te gaan doen?

Schriever | 07-01-22 | 13:22

Hoe zit dat eigenlijk met aangiftes van homohaat? Zegt de homo tegen de politie 'het was een moslim!' Of zegt de homohater tijdens het verhoor 'ik ben een moslim!' (best een domme moslim, ik zou zeggen dat ik een Joodse vrouw was om een andere vijand in een kwaad daglicht te stellen immers je mag je tegenwoordig identificeren zoals je wilt). Hoe komen de statistieken tot stand waaruit blijkt dat het vooral moslims zijn die homo's haten?

Leptob | 07-01-22 | 13:22

De stilte is vooral de schuld van de homo's zelf. Dat ze niet massaal in opstand komen tegen deze wethouder. En de deug-BN'ers. Waar zijn die? Massaal nekkramp. En waar zijn de Tim Hofmanns die hun abonnement opzeggen en daarover tweeten? De Jim Bakkums die hoofdschuddend in hun roze minijurk instagrammen dat ze tegen homogeweld zijn en tegen een wethouder die daders vrij rond laat lopen. Waar zijn ze?

Krekels.

de Voorzittert | 07-01-22 | 13:21 | 2

Af en toe is Joling best based, maar de meeste heaumeau's blijven in de kast zitten uit angst voor hun collega's en open riolen twatter en reddit.

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 13:22

Omdat je zodra je ook maar negatiefs over de woestijncultuur en/of de haatideologie zegt je wordt weggezet als islamofoob en racist. En als je BN-er bent word je ook nog gecanceld. Woke heeft de macht al overgenomen.

TheBigKirth | 07-01-22 | 13:25

Met zo'n ongemeen partijdige krant in de belangrijkste stad van Nederland kan het falende bestuur daar wel erg gemakkelijk zijn gang gaan.

Colin.Fart | 07-01-22 | 13:20 | 2

Journalisten zijn pr medewerkers. Onafhankelijk journalistiek is te moeilijk en te duur.

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 13:21

Als je een probleem wil aanpakken wat in je verkiezingsprogramma staat genoemd maar opeens bevalt de uitkomst en de realiteit je niet dan negeer je toch gewoon het rapport. Hoop dat de GroenLinks kamerfractie er iets van durft te zeggen vooral nummer tien verwacht ik veel van......

Rest In Privacy | 07-01-22 | 13:19

Als een ambtenaar een rapport verzwijgt is dat toch een ambtsmisdrijf?

Abject | 07-01-22 | 13:19 | 2

Links heeft immuniteit

pejoar | 07-01-22 | 13:20

Ja dat klopt alleen is hij wethouder en die is aangesteld door de raad.

Rest In Privacy | 07-01-22 | 13:21

Of het nu politici zijn of onderzoekers, RIVM of Den Haag, wegkijken, verdoezelen, aanpassen, verdonkeremanen, weglakken, te laat informeren, ik heb er geen herinnering aan en zaken of personen niet durven te benoemen. Veel woordenbrij maar vooral niks oplossen en geen kleur bekennen want polarisatie of racisme/fascisme. Ook de media is daar debet aan met haar vaak gekleurde berichtgeving. Daar zijn alle hier genoemde groepen in Nederland inmiddels heel groot in geworden. Een dictatuur is er niks bij.

Sintjuttemuts | 07-01-22 | 13:19

Jah, voor het tribunaal er mee!
Nee geintje hoor, Rutger.
Ga maar gewoon je *werk* doen.
.
Dat laatste is geen geintje.
Want de situatie rond homo geweld in (ook) 020 is erg en wordt steeds erger.
Ik heb heimwee naar de jaren 80 - 90

hotmint | 07-01-22 | 13:19

Het verraad van slachtoffers verkiezen boven het kritisch bevragen van een

Nico1000 | 07-01-22 | 13:19 | 1

... communistisch proleet?

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 13:20

Dus Het Parool is de spreekbuis van Rutger "Lenin" Groot Wassink, de neocommunistische doofpotspecialist van Amsterdam. Had niet anders verwacht.

Tietmier | 07-01-22 | 13:18

Bizar dat v.Nieuwkerk altijd zo trots vertelt dat hij daar hoofdredacteur is geweest.
Walgelijk hoe links ook altijd roept dat alles wat niet links is wel fake nieuws moet zijn.
Jammer dat dit bericht niet minstens 20 maal op de NPO wordt vertelt.

pejoar | 07-01-22 | 13:18

Allemaal de schuld van GeenStijl. Let maar op.

misty pain | 07-01-22 | 13:18

Stigmatiserend, dat artikel van het Parool. Is het tegengaan daarvan nu juist niet een typisch links paradepaardje?

DankeSchon | 07-01-22 | 13:16 | 4

@DankeSchon | 07-01-22 | 13:21:
Dat sowieso. Denk dat de redactie en de tikgeit van het artikel even op diversiteitstraining moeten. Ziet er in ieder geval wat witjes uit als ik op linkedin kijk...

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 13:24

@Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 13:24: Ik zeg: massaal bellen naar Meldpunt discriminatie, voorgedrukte formulieren rondstrooien en BN-ers actie laten ondernemen. Dat doen we namelijk altijd in soortgelijke gevallen.

DankeSchon | 07-01-22 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Het is voornamelijk storend dat een serieuze krant het kennelijk verschrikkelijk belangrijk vindt om de macht te behagen. Je kunt nog zo links zijn, als je journalist bent, dan heb je, ook met linkse machthebbers (goed, dit is onder de aanname dat in Amsterdam wat dat betreft ooit serieuze machtswissels plaats vinden *proest*) maar gewoon een kritische houding in te nemen.

konjodebonjo | 07-01-22 | 13:16

Als we het dan inderdaad zo simpel houden tussen linkse media en rechtse media dan zie ik toch voornamelijk dat rechts, als het nodig is, alles wat niet deugd benoemd en aanpakt ;zowel links, rechts, boven, onder, links- en rechtsbinnenstebuiten, etc. Bij linkse media zie ik toch vooral dat ze, als het nodig is, heel krampachtig hun verhaal zo spinnen dat het uiteindelijk toch de schuld van rechts is.

Kowalski11 | 07-01-22 | 13:15

Je zou denken dat na Fons Spooren en Pim iedereen wel van de hoed en de rand wist omtrent deze trend.

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 13:17

Als voormalig hopman, heb ik ernstig bezwaar tegen het gebruik van deze term voor een GroenLinks aanvoerder. Gebruik alsjeblieft een term die wel past bij de leider van een communistische kliek, zoals kameraad, grote leider of conducator.

Franker | 07-01-22 | 13:14 | 2

Roerganger

P-unit | 07-01-22 | 13:15

De term aanvoerder of Führer lijkt me bij uitstek geëigend voor de huidige politieke condities in de stad.

Takki Yah | 07-01-22 | 15:46

Het Parool, de voormalige verzetskrant.
Nu fout ná de oorlog.

leo de pejo | 07-01-22 | 13:14

Het is pas een probleem als blanken uit Staphorst zich uitspreken tegen het gedram vanuit de lhbt gemeenschap.

Transgender-Airlines | 07-01-22 | 13:14

Parool is het clubblaadje van de Groene Khmer. Ze doen niet eens meer alsof ze dat niet zijn.

Mahatma | 07-01-22 | 13:13

Het lijkt "De Joop" wel daar bij dat kut krantje, oh, wacht...

zwellevertje | 07-01-22 | 13:12

Ik zou aan het parool en hun Vlaamse baasjes willen poneren dat apparatchik Klein Wassink JUIST bijdraagt aan het geweld tegen onze heaumeau's. OMDAT hij niets doet en weg kijkt. En frustie mocro's de handtasjes in elkaar laat beuken want muh racism.

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 13:12

Waarom zou je hiervan een politiek iets maken?
Al dat gedeug en gedweep met lhbtqaaip&€)34 rechten gaat enkel om politieke punten scoren.

Transgender-Airlines | 07-01-22 | 13:11

Wegkijker Wassink, wat een totale lul is het toch. Het bewijs dat je aan iemand kan zien wat voor karakter ze hebben.

TheBigKirth | 07-01-22 | 13:10

Parool volgt de stelling: gij bijt niet in de hand die u voedt.

MK27 | 07-01-22 | 13:09

Schaam je, voormalige verzetskrant.

Louter Leuter | 07-01-22 | 13:09

Er staat vast een 'wederdienst' tegenover zodat het Parool t.z.t. een GL-primeurtje krijgt, soort van redactionele handel.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 07-01-22 | 13:08

Het 'buitenlanders blamen' is weer begonnen hoor, weet je wie dat ook deed?
Alsof deze mensen niet al jaren geleden een NL paspoort kregen, wat een racisme weer.

funda | 07-01-22 | 13:06 | 4

Ze hebben ook een Marokkaans paspoort en blijven het dus Marokkanen.

Jackson | 07-01-22 | 14:01

ehhhh, nee.Ik weet wel wie er geholpen hebben toendertijd...

Ben5570 | 07-01-22 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

“ Ja hoor, maak er maar een rechts-links-verhaaltje van,”
Iedereen met een greintje verstand veroordeelt dit gedrag van RGW.

Rico Tampeloerus | 07-01-22 | 13:06 | 3

Precies, kameraad Wassink is eigenlijk lid van de FvD.

funda | 07-01-22 | 13:07

@funda | 07-01-22 | 13:07:
Dus naast XR is GL ook al gelieerd aan de FvD? Begin me af te vragen wie dat dan niet is.

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 13:10

Je hoeft niet zoveel intelligentie te bezitten om een krantenbedrijfje te runnen. Als je als baas er van maar zorgt dat je personeel niet slimmer is dan jezelf, hoef je niets te vrezen.

antonconstandse | 07-01-22 | 13:06

De oprichter van het Parool draait zich in zijn graf om. Een verzetskrant, in de donkerste jaren, protesterend tegen ambtelijke en dictatoriale willekeur, tegen het uitsluiten (en erger) van een bevolkingsgroep, tegen het wegkijken, tegen het verdoezelen van geweld. Treurig. Als ik een abonnement had gehad, had ik nu opgezegd. Telt dat?

dathoujetoch | 07-01-22 | 13:06 | 5

Vroegh was de Parool wel leuk .. 'Vader en Zoon' en Kronkels van Carmiggelt.

NatNiks | 07-01-22 | 19:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Trutger wilde eerst zeggen: “zeg maar dat ik ongesteld ben”.
Maar dat ligt gevoelig in LBHTI-kringen.

Ruimedenker | 07-01-22 | 13:05

Ach, Het Parool. Het schoolkrantje, in elkaar gedraaid door de muffe alto's uit je klas. Ik had niet anders verwacht. Dat iemand dat vodje nog doorneemt.

nietzomoeilijk | 07-01-22 | 13:05

'Actrice' Britt Scholte: 'Ik hoef de stad nooit uit om te doen wat ik wil'. Ziedaar de Amsterdammer in a nutshell. 'Wat ben ik blij dat mijn horizon beperkt is tot twintig vierkante kilometer'.

konjodebonjo | 07-01-22 | 13:04 | 4

Dan leef je dus écht in een bekrompen wereldje.

Ruimedenker | 07-01-22 | 13:07

Amsterdammer. Ze komt uit Heiloo lees ik.

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-22 | 13:09
▼ 1 antwoord verborgen

"zwarte piet toegespeeld"??? Wat een vreselijk kwetsende wit-koloniale uitdrukking, meer bewijs dat het parool doorweven is met systemisch racisme.

geenspam | 07-01-22 | 13:04

Had niet anders verwacht.

Rohin | 07-01-22 | 13:03

Homo's en andere 'freak'-genders zijn voor de socialisten slechts een instrument om de macht te grijpen.
Meer niet!

Aristotalloss | 07-01-22 | 13:03 | 1

Er zijn nu eenmaal meer mocro's dan homo's dus electoraal is het slimmer om op die eerste groep in te zetten. Dat mag best ten koste van een paar homo's gaan.

James Lastig | 07-01-22 | 13:21

Wat heeft die te dikke baardmeneer een nichterige ketting om zeg!

pibasso | 07-01-22 | 13:02 | 5

Valt me op dat Femke en Rutger geen gelegenheid onbenut laten om die ketting te dragen, dat zie je bij burgemeesters van andere steden toch wat minder.
De macht moet uitgestraald worden.

Sinterbikske | 07-01-22 | 13:14
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland