Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hans Teeuwen Tribunaal velt oordeel over Baudet

Vrijheid van Meningsuiting loopt mank

Ironie ten top! Thierry Baudet die door de rechter wordt veroordeeld vanwege het maken van holocaustvergelijkingen. Er komt nog een hoger beroep in de rechtszaak die door ""Joodse" organisaties" (die buitenste aanhalingstekens zijn van ons, de binnenste van FvD) tegen de FvD-voorman is aangespannen om hem te verbieden vergelijkingen te maken tussen de holocaust en het coronabeleid, maar het Hof van Teeuwen heeft vandaag alvast uitspraak gedaan. En daar zult u het mee moeten doen. 

Social

Oordeel zelf!

Social

Reaguursels

Inloggen

Marcel van Dam moet nog worden vervolgd voor de U bent een Minderwaardig Mens uitspraak...

Schwanzeleber | 17-12-21 | 10:27

Altijd al zo geweest.
Beledigen van homos mag niet.
Beledigen van joden mag niet. Etc etc etc...
Beledigen van moslims is VVMU.

Kaan78 | 17-12-21 | 10:03 | 1

Lul niet dommer dan je schaduw.

Zoek eerst maar eens de verschillen tussen "bekritiseren", "beledigen", "belasteren", "bedreigen" en "vernietigen" op.

Dandruff | 17-12-21 | 10:35

Andre van Duin mag een video maken met een katholieke non en een pinguin www.youtube.com/watch?v=t-nDkhXKoqg.
Lachen!
Een matrassen fabrikant stopt de samenwerking met vrouwtje Meiland ivm islam en pinguins.
Deugers boos!
Zo is het nu met de ¨vrijheid van meningsuiting¨ gesteld. Baudet blijft een lul maar toch.

Jan Lange3373 | 16-12-21 | 23:58

Goed verhaal van Hans!

rman | 16-12-21 | 23:54

Die joden gingen ook voor een prikkie naar Auschwitz, ik denk dat Thierry daar op doelde.

Charles Swietert | 16-12-21 | 22:19
-weggejorist-
Farnk | 16-12-21 | 22:08 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Nog steeds een van de beste documentaires over de Holocaust is "Shoah" van Claude Lanzmann uit 1982. Gefilmd in het Duitsland en Polen van 1982. Oogegtuigen, nabestaanden en daders aan het woord. Het opmerkelijkste aan de Holocaust is misschien wel de argeloze nonchalance waarmee alledaagse helpers, zoals treinbeambten, arbeiders en gewone Duitsers en Polen het allemaal lieten passeren en gebeuren, terwijl iedereen wist wat er aan de hand was. Het afschuiven van de verantwoordelijkheid, het zich beroepen op de ambtseed, de lijst excuses en uitvluchten. Ondertussen werden spoorwagons vol kinderen afgerekend per vakantietarief en keurig in de boeken vermeld voor declaratie bij het Reichsdirektorat of hoe dat ook heette. Het cynisme en de alledaagsheid. "Toen u begreep dat er alleen maar enkele reizen werden geboekt, had U daar dan geen problemen mee?" Schouderophalen.

Beste_Landgenoten | 16-12-21 | 20:29 | 4

De rooms-katholieke kerk had in die dagen ook zo zijn aandeel in het geheel. Doe maar zoeken op Christopher Hitchens (RIP).

Grijskijkert | 17-12-21 | 00:41

Terbie is veel te kort door de bocht met zijn vergelijking, waardoor de uitspraak vd regtâh niet als onredelijk leest.

Schwanzeleber | 17-12-21 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen

Dan vraag ik me wel af waarom die akteur die ooit bij een VPRO programma (hoe heet die zak ook alweer) als Hitler verkleed in uniform, met bloksnor, lok en al met een gasfles in de hand hysterisch achter een groepje orthodoxe Joden aanrende in Oostenrijk, onder het slaken van kreten als "VERGASEN ! SOFORT MITKOMMEN ! SCHNELL !! VERGASEN !" e.d. die werd dan weer niet werd vervolgd, in zoverre mij bekend tenminste. Die mensen schrokken zich de tyfus en waren doodsbang. Wordt je opeens geconfronteerd met 1 of andere als Hitler verklede mafkees uit Nederland die je belaagt. Walgelijke sketch ! Ik schaamde me dood. Echt, hoe haal je het in je hoofd. Wat een halve zool, Maar dat vindt men dan kennelijk "grappig" en "tegen heilige huisjes schoppen" zoals men dat bij de VPRO graag ziet.

Asteroid-B612 | 16-12-21 | 20:21 | 2

Rob Muntz, vriend van het blog. Was in de Heider tijd dus toen waren godwins in orde voor linksdragend Nederland. Overigens ziek maar grappig.

P-unit | 16-12-21 | 20:25

Correctie: 'bij de VPRO graag zag.'

ger1306 | 16-12-21 | 23:01

Voor iemand die de Joods Christelijke tradities graag ziet floreren grijpt ie wel erg snel naar bagataliseren van het leed van zijn favoriete cultuur.

Mag ie het zeggen, yes
Is het een inconsistente hypocriete onzinverkopende mongool, ook yes

menage | 16-12-21 | 20:13

Baudet mag wat dit betreft zeggen wat hij wil, naar mijn mening, ongeacht wat men van deze uitspraken vindt. Anders gaat het echt niet; er zijn mensen die zeggen dat de koran het boek van de een of andere god is, terwijl anderen een hoerenzoon aanbidden. Net als Baudet hebben deze mensen het volste recht om hun achterlijkheid te etaleren.

Rhenium | 16-12-21 | 20:09 | 1

Maria Magdalena, van wie beweerd wordt dat ze een hoer was, was niet de moeder van Jesus, maar een volgelinge. Verder heeft u alle recht om uw achterlijkheid te etaleren.

Sukablyat | 17-12-21 | 07:39

Waarom geven mensen die iets aan de kaak willen stellen zo vaak eerst een eigen draai aan het verhaal dat ze willen bekritiseren, Hans Teeuwen incluis.
Lees eerst eens wat er letterlijk geschreven staat ipv schreeuwen over de holocaust.

B. Randnetel | 16-12-21 | 20:00 | 1

Leest u eerst even het vonnis en als u het hopelijk begrijpt, lees dan nog even uw domme opmerking.

johnyl | 16-12-21 | 20:27

Jaaaa, zoals altijd weer een goed betoog van Hans T. In de analyse nog een klein puntje: het wijzen naar een minderheid, en deze minderheid als schuldige voor problemen te identificeren, om zo doende de meerderheid in het gareel te krijgen was wel degelijk een techniek die de nazis toepasten. Die vergelijking gaat gewoon op; spiet mie donders.

Pferdefotze | 16-12-21 | 19:52 | 2

Daar is de rechter het niet mee eens. De veroordeling is gebaseerd op de vergelijking met de holocaust, en jodenvervolging met name post 1941 zo te zien.

Graaf_van_Hogendorp | 16-12-21 | 19:54

Baudje met moet lekker in zijn hok gaan zitten.. Tweede wereld oorlog dan je af klaar..

niv01 | 16-12-21 | 19:58

Ik begin die filmpjes van Theo Maassen steeds leuker te vinden.

Als Baudet nou schuldig bevonden wordt, dan kan eenieder ook Thom de Graaff aanklagen voor hetzelfde feit. Dat gaat dus nooit gebeuren.

sioux_ | 16-12-21 | 19:41 | 1

Die Maassen lijkt ook steeds meer op Hans Teeuwen, hij gebruikt zelfs de naam al!

Monkey Cabbage | 16-12-21 | 20:10

Baudet zit er ook veel relaxed in. Hij vind het allemaal wel grappig. Speelt zijn spel. Speelt met de bevolking en met het land.
Terwijl er toch wel iets aan de hand is waar je niet zo zorgeloos bij kan gaan zitten.
In zijn laatste videoverhaal is hij zijn eigen werkelijkheid aan het bouwen. We schrijven geen boek hier. Het gaat over een land waar mensen in wonen.

AdvocatusDiaboli | 16-12-21 | 19:14 | 1

Baudet vliegt nu eenmaal op aandacht….

bisbisbis | 17-12-21 | 09:48

Het vrije woord is nooit hetzelfde als moord.

Naall | 16-12-21 | 19:03 | 3

Leg dat die linkse deugers maar eens uit.

Papa Jones | 16-12-21 | 19:39

Over welke moord heeft u het ?

johnyl | 16-12-21 | 19:43

Oh... u begeeft zich niet in de loopgraven van de cultuuroorlog zie ik. Woorden zijn wel degelijk geweld. Vraag maar aan Silly Syl Simons.

Graaf_van_Hogendorp | 16-12-21 | 19:51

De parallel gaat voorbij aan het onderscheid tussen gevaccineerden en ongevaccineerden, meneer Teeuwen. Dit gaat over een overheid die de grondwet met voeten treedt, burgerprotest neerslaat en overweegt om inbreuk te maken op algemene en integriteitsrechten.

MickeyGouda | 16-12-21 | 19:02 | 4

@johnyl | 16-12-21 | 19:45:
Bij mijn in de Vogelaarwijk waren het geen FvD stemmers of Bobby Pensen aanhangers die gingen rellen.

Graaf_van_Hogendorp | 16-12-21 | 19:50

@johnyl | 16-12-21 | 19:45:
Nee, het vreedzame zondagmiddagprotest in Amsterdam, om maar eens iets te noemen.

MickeyGouda | 16-12-21 | 20:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ha, ben het 100.00 % met Hans eens.
.
We moeten Terries recht verdedigen om, in Hans zijn woorden dan,
een "domme achterlijke prutser" te mogen zijn.
.
Maar de uitspraken slaan natuurlijk nergens op.
De nieuwe Joden zijn "gewoon" de oude Joden.
Bijvoorbeeld in 020-Gaza.
Laten we ***dat*** vooral blijven benoemen.
He, @Sigrid, @Jesse, @Femke?

hotmint | 16-12-21 | 18:48

Neem nog een Brabants biertje Hans :)

Jaapioooo | 16-12-21 | 18:17

Beetje Hans Teeuwen moe hier op GEENSTIJL ,schreeuwen wat er niet deugt.
Hoe noemen we dat ook alweer ... en verdienmodel.
Natuurlijk ik ben het met veel standpunten eens op GEENSTIJL,maar geef toe eerlijk geen oplossingen te hebben aangaande misverstanden op vele gebieden.
Dus kom op Hansje draag dan ook eens een keertje bij aan een inzicht hoe het beter kan en geef niet alleen kritiek want nu ben je voor mijn niet meer dan een populist.

Simpele Drenth | 16-12-21 | 18:12 | 11

@Asteroid-B612 | 16-12-21 | 20:02:

Om onduidelijke redenen mag het intellectuele vacuüm Maarten van Rossum ook altijd even wat brommen bij "de slimste mens". Dus van de week noemde hij Fortuyn even terloops "pervers, zij het minder pervers dan Trump". Geen enkele uitleg hoe wat of waarom, hij denkt echt dat hij god 2.0 is.
"Laat Fortuyn pervers zijn, en Fortuyn was pervers. Zo spreekt de Heer".

Dandruff | 16-12-21 | 21:11

@johnyl Heeft U de overheid kunnen betrappen op constructieve oplossingen

anti_links | 17-12-21 | 12:38
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik zette gisteren sinds tijden weer eens het 8-uur NOS-journaal op. Die kwamen gelijk met de rechtzaak tegen Baudet. Twee nabestaanden deden hun verhaal. Ja, heel indrukwekkend hoor, we kennen de verhalen en ze kunnen niet vaak genoeg verteld worden. En daar tegenover zat Baudet. Maar wat wil de NOS mij nou duidelijk maken? Dat Baudet deze gebeurtenissen ontkent of zo?

Heel raar. Was ook gelijk eenmalig. Ik wist gelijk weer waarom ik niet meer kijk naar die rare met twee maten metende deugkliek.

Papa Jones | 16-12-21 | 18:02 | 7

@johnyl | 16-12-21 | 19:54:

Ah, u heeft een algemene ontwikkeling van 0.

Welnu: van Dam, Rosenmoller, Grunberg en de Graaff deden precies waarvoor Baudet voor de rechter stond.
Jouw idolen Barbapappa, Teletubbie, de Trein en een cliniclown deden dat niet.

Dandruff | 16-12-21 | 20:20

@dandruff... u vindt dat ze hetzelfde deden maar werden zij ook voor de rechter gedaagd
en vrijgesproken ? , dan heeft u gelijk. Zo niet gaat de vergelijking niet op.

johnyl | 16-12-21 | 20:33

@johnyl | 16-12-21 | 20:33:

Ze zeiden letterlijk hetzelfde, punt.
En zij niet alleen; sinds 1970 heeft links letterlijk elke discussie gedomineerd met verwijzingen naar de holocaust. Als u een uitzondering op die regel weet hoor ik het graag, maar het zijn er vast niet heel veel over 50 jaar. Buikhuizen, Bolkestein, van Gogh, Wiegel, Verdonk; zelfs deugzeugen als Lubbers en Kosto werden als nazi weggezet. Ook de politiek van Westerse landen waaronder Israël werd voortdurend met het nazisme gelijkgesteld.

Die feiten zijn duidelijk, met of zonder rechter.
En dat het CIDI in al die gevallen nooit aangifte deed zegt genoeg over de verschillende maten waarmee gemeten wordt.
De vergelijking gaat dus om meerdere redenen wel degelijk op.

Dandruff | 16-12-21 | 20:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Zuiderveen Borgesius en ik denken er zo over : "Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens zegt expliciet dat de vrijheid van meningsuiting ook geldt ook voor uitspraken die bedoeld zijn to shock, offend and disturb (schokkend, beledigend en storend zijn). Wat Baudet heeft gezegd, kan lomp, schaamteloos en niet erg beschaafd genoemd worden, maar dat maakt het nog niet verboden. Je hoeft het niet overal mee eens te zijn, maar in een democratie moeten we tegen een stootje kunnen." Helaas hebben we in Nederland teveel extremistische, polariserende D66 rechters, die niets liever doen dan andersdenkenden veroordelen.

Graaier | 16-12-21 | 17:59 | 1

— Volgens het Europees recht ligt het anders: de vrijheid van meningsuiting omvat volgens het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens óók het recht om te beledigen. Het EHRM (Europees Hof voor de Rechten van de Mens) heeft aangegeven hoe ver het recht van vrijheid van meningsuiting nu eigenlijk gaat (EHRM 24 februari 1997, de Haes and Gijsels v. Belgium, en eerder in EHRM 26 april 1979, Sunday Times):

The Court reiterates that the press plays an essential role in a democratic society. (...) freedom of expression is applicable not only to 'information' or 'ideas' that are favourably received or regarded as inoffensive or as a matter of indifference, but also to those that offend, shock or disturb the State or any section of the community. In addition, journalistic freedom also covers possible recourse to a degree of exaggeration, or even provocation (...).

Volgens het Europese Hof voor de Rechten van de Mens vindt de vrijheid van meningsuiting dus niet haar beperking daar waar anderen verontrust, gekwetst of gechoqueerd worden. —

Een propedeuse student rechten zou een onvoldoende krijgen voor zijn tentamen constitutioneel recht. Als hij/zij op zijn tentamen zou opschrijven wat de rechter hier als oordeel geeft

theo-is-dood | 16-12-21 | 19:23

De holocaust is de holocaust. Vergelijken is niet gelijk stellen aan. Ik weet niet precies wat Baudet heeft bedoeld maar het lijkt mij geen vreselijk iets om het te vergelijken, al kan het wel smakeloos zijn. Dat laatste hoort niet bij een rechtbank.

Ik kijk nu wel uit naar linkse -en moslimorganisaties die voor de rechter moeten komen wegens Israël vergelijken met de nazi’s en palestijnen met de Joden uit de holocaust.

Nuuk | 16-12-21 | 17:55 | 8

@Nuuk Ah.. daar hebben we iemand waarvan zijn woordenschat niet verder reikt als "Godwin"

johnyl | 16-12-21 | 19:05

@johnyl | 16-12-21 | 19:05:
Argumenteren is je duidelijk vreemd. Geen enkele inhoudelijk argument over mijn tegel, waar je overigens best kritiek op mag hebben. Zo zit het leven in elkaar.

Je komt met een godwin en ja dan benoem ik dat. Wat er met mijn familie al dan niet gebeurd is, staat hier niet ter discussie. Wel dat ik een vergelijking met de holocaust wel smakeloos vind maar niet iets voor een rechter.

Nuuk | 16-12-21 | 19:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Gaat het nu over de Holocaust of de periode daarvoor. De periode toen niemand nog in de gaten had hoe gevaarlijk de ontwikkelingen waren ? Dit omdat de Holocaust natuurlijk niet te vergelijken is met de huidige Corona-probleempjes.
Verder heeft onze Hans natuurlijk het grootste gelijk en is die rechter het achterlijkste.

Peter-Rissing | 16-12-21 | 17:51 | 3

Een vgl met ontwikkelingen in jaren 30 gaat ook mank. Omdat er wordt gesuggereerd dat de huidige ontwikkelingen zouden leiden tot een holocaust, wat natuurlijk waanzin is.

Nietdanjatoch | 16-12-21 | 18:01

@Nietdanjatoch | 16-12-21 | 18:01: Nou en? Het gaat er toch niet om dat wat Terry Twittert logisch, redelijk, smaakvol of verstandig is. Er staan de hele dag door allerlei politici de grootste waanzin in ons parlement te verkondigen. Het gaat erom dat je de rechter niet moet lastig vallen met een discussie op Twitter

theo-is-dood | 16-12-21 | 19:28

Theo, ik geef mijn mening over de misplaatste vergelijking die Baudet maakt. Niet of dat wel of niet mag.

Nietdanjatoch | 16-12-21 | 21:46

de enige vergelijking die je met de holocaust kan maken is het oeigoeren beleid van mr xi pingping

keensteyl | 16-12-21 | 17:18 | 6

Ik heb nog geen foto’s gezien van massagraven met duizenden oeigoeren, m/v/kind met een nekschot, naakt, naast elkaar efficiënt opgestapeld, alleen omdat ze een oeigoer waren. Nog even los van massale crematies in eventuele concentratiekampen.

Nietdanjatoch | 16-12-21 | 17:57

De opvoedingskampen in Xinjiang zijn bepaald geen pretje - maar het zijn NIET de concentratiekampen van de Duitsers. EN: ze zijn bedoeld om mensen er aan de andere kant weer ‘omgevormd’ en als ‘aangepaste’ leden van de Chinese maatschappij weer uit te laten komen, zodat religieus extremisme geen verdere voet kan krijgen op Chinese bodem. De regering in Beijing heeft niets tegen Oeigoeren omdat het Oeigoeren zijn, ze zijn als den dood voor de meer extreme uitwassen van hun geloof. ( en eigenlijk: voor iedere religie die niet compleet vanuit de overheid geregisseerd wordt) En dat proberen ze er nu in één generatie ‘ uit te spoelen’ - geheel volgens de harde doctrine van de Partij, die heilig gelooft in ‘ brainwashing’ - iets dat wij hier ook kunnen waarnemen de meer linkshangende delen van onze samenleving.

bisbisbis | 17-12-21 | 10:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Hansie heeft een punt trouwens dat alle partijen hier de bal lelijk hebben laten vallen en dit op de spits hebben gedreven (uit eigen belangen). Nu ik zo het oordeel lees is het hek van de dam mbt VvMU. Ja nu gaat het om de holocaust (en Tjer zou zeggen het vervolg van de jeauden voor WO2), maar dit gaat natuurlijk verder en verder. Straks mogen vergelijkingen niet meer gemaakt worden over slavernij en kolonialisme oa.

Of althans, als een organisatie en/of willekeurige individuen zich maar genoeg beledigt voelen dan kunnen ze naar de D66 rechtert, en afhankelijk van diens stemming en houding richting de beklaagde, een mening over of het wel of niet kan. Zonder de wet te raadplegen (lees de veroordeling maar, het gaat voornamelijk over de gevoelens van de gekwetsten).

Dus bedankt FvD, D66 en CIDI. De glijdende schaal wordt een ski piste.

Graaf_van_Hogendorp | 16-12-21 | 17:07 | 1

De beenbreuken zijn dan ook niet te vermijden.

MistaRazista | 17-12-21 | 00:45

Teeuwen schreeuwt er weer 's naast. Niemand had het over de "Holocaust" maar de aanloop er toe. Maar goed, alles één pot nat voor hem en de rechter. En allerlei overgevoelige nepburgers :-)

Het oordeel van die rechter ook, "schuldig aan voedingsbodem" of "impliciet het lot van Joden minimaliseren". Dat zijn toch geheel subjectieve interpretaties? Kun je toch geen rechterlijke uitspraak meer noemen?

Mensen die zuchten over opkomst van het fascisme vergeten dat juist in fascistische of totalitaire staten juist het gerecht het volk begint ti tuchtigen omdat de rechters zelf onderdeel van het "systeem" zijn, van het heersende denken. En alles dus op een bepaalde manier uitleggen. In Turkije, Iran, China enzovoorts zie je niet anders.

Als je het land wilt "behoeden" voor het z.g. fascisme moet je beginnen te kijken naar wie de mond gesnoerd wordt, hoe rechters een heersende ideologie gaan hanteren, enzovoorts. Dan leer je een iets andere kijk op de wereld en zul je gaan overwegen dat hysterie en stoppen van de conversatie de grootste dreigingen zijn.

GeenAccount | 16-12-21 | 17:01 | 7

@swuinm71 | 16-12-21 | 17:21: Tsja .... dit klinkt een beetje als een verongelijkt kind, dat geen snoepje krijgt.

johnyl | 16-12-21 | 17:24

"Als je het land wilt "behoeden" voor het z.g. fascisme moet je beginnen te kijken naar wie de mond gesnoerd wordt."

Jij niet, in ieder geval. Jouw reactie staat hier gewoon.

omanders | 16-12-21 | 17:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Hans Teeuwen heeft een loepzuiver moreel kompas, als een vd weinigen. Topgoser

orca | 16-12-21 | 16:58 | 5

@johnnyl. Gefeliciteerd dat is dus precies wat het niet is. Klasse gedaan joh!

Lucifer | 16-12-21 | 18:02

@johnyl | 16-12-21 | 17:23: het feit dat je 'ik vindt' durft te tikken lijkt mij al genoeg reden om iig jouw vrijheid in te perken.

knuffedol | 16-12-21 | 18:31

@Asteroid-B612 | 16-12-21 | 17:41: Nope altijd maar roepen wat je wilt is een utopie. Er zijn situaties waarbij je via het zogenaamde “vrije” woord mensen wel degelijk geweld aan kan doen. Als je dergelijke situaties niet kan bedenken ben je als mens simpel gezegd asociaal.

movingsquare | 16-12-21 | 23:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens het arrest: Joden werd de toegang tot openbare ruimtes geweigerd om wie zij zijn; voor hen bestond geen mogelijkheid om met een vaccinatie of test alsnog toegang te verkrijgen.

Dat is gewoon onzin. Ze hadden zich kunnen converteren tot het christendom en dan was er geen discussie geweest.

van Oeffelen | 16-12-21 | 16:43 | 24

Hoe dom kan je zijn.. u haalt geloof en ras door elkaar... tegen zoveel onnozelheid kan ik niet op.. fijne avond !

johnyl | 16-12-21 | 20:00

Nee ook dat had hen niet gered. Als ze bij geboorte al Joods waren kostte hen dat de kop, zelfs als ze maar voor "een kwart Joods" waren, was het einde nabij. Het zieke, cynische van de nazi's was juist dat hele Blut Und Boden gelul van ze. Afkomst, ras, dat deed er nogal toe voor die mafklappers.

Beste_Landgenoten | 16-12-21 | 20:05
▼ 21 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ozzy | 16-12-21 | 16:41 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Gelukkig mogen we het nog wel met de apartheid vergelijken. De zwarten in Zuid-Afrika mochten ook veel niet, net als de ongevaccineerden! Zo! Of kwets ik nu weer de zwarten?

Hadena | 16-12-21 | 16:39 | 2

Ook u maakt net zoals velen weer de domme fout om de discriminatie van een ras te vergelijken met een wappie. Als je als zwarte bent geboren kies je niet daarvoor dat blijf je je hele leven. Dat is bij wappies natuurlijk niet zo, tenzij u een wappie kent die als wappie wordt geboren en z'n hele leven een wappie blijft (oke.. uitzonderingen daargelaten)

johnyl | 16-12-21 | 16:59

Ik kan het tegenwoordig niet meer zo goed volgen allemaal: Ongevaccineerde- (vlgs Thierry?) moslim- (vlgs Arnon Grunberg?) varkens (want dierenholocaust vlgs veganisten?), die boer zijn (vlgs farmer defence force) zijn de nieuwe joden (= checkmate Godwin )?? Die de nieuwe nazi's zijn (=Godwin 2) ???????????

McStuiver | 16-12-21 | 16:31 | 2

Van de week inderdaad wakker geworden met het journaal en Grunberg in beeld omdat hij schijnbaar een prijsje had gewonnen. Heb de hele dag bibberend onder de dekens doorgebracht..... Arm Nederland.

swuinm71 | 16-12-21 | 17:23

" Die de nieuwe nazi's zijn (=Godwin 2) ??"

Ik neem die taak dinsdags waar. Maar alleen op dinsdagen!

omanders | 16-12-21 | 17:36

Had dit voor minder ophef gezorgd en was de uitspraak anders geweest? Newspeak. Er waren vorige eeuw mensen die werden geweerd als ze een gele ster op hun jas hadden. In deze eeuw worden mensen geweerd als ze geen QR code kunnen of willen tonen.

PieterPassant | 16-12-21 | 16:31

Ik neem er nog eentje, lechajim! Wel apart dat ze de bekende jodenhaters niks in de weg leggen en Baudet wel pakken, goedkoop ook.

uisge baugh | 16-12-21 | 16:30 | 1

— Gisteren dook GeenStijl foto’s op van Bouchallikht, die eerder in opspraak is gekomen door haar bestuursfunctie bij FEMYSO, een organisatie die in verband wordt gebracht met de Moslimbroederschap. Op de foto uit 2014 is het kandidaat-Kamerlid, toen 20 jaar, te zien onder een spandoek met de tekst “Stop doing what Hitler did to you”. Naast haar hielden mensen borden in de lucht die expliciet Israel en nazi-Duitsland gelijkstellen, compleet met nazivlaggen en bijbehorende hakenkruizen. —

Een kamerlid van GroenLinkx liep eens in een demonstratie waar met nazi-vlaggen werd gezwaaid. En toen....

theo-is-dood | 16-12-21 | 19:35

Naja. Hans doet weer flauw.
Iedereen een zuurpruim, die zout op alle slakken legt en aan tunnelvisie lijdt.
Is wel zo., maar het is flauw.
En alsof Hans zijn businessmodel niet het aandacht zoeken is.
Maar gaat het om zuurpruimerij? Nee.

Staatsgreep is staatsgreep, ook is het een soft coup.
En Baudet doet een systeemvergelijking, niet een Jodenbelediging.

In Noordkorea mag je nu 11 dagen niet lachen.
Hier kan je niet meer lachen en die dit nog kunnen, zal het lachen nog vergaan als het verboden wordt.

MistaRazista | 16-12-21 | 16:22

De vergelijking met de jaren 30’ , is wel te maken vind ik. De jodenvervolging was er ook niet één van de ene op de andere dag. Het was een glijdende schaal vanaf 1933. Eerst mochten ze bepaalde winkels niet in, vervolgens geen eigen bedrijf meer beginnen etc. Ik zie wel een paar parallelen. Als je ongevaccineerd bent in de VS en je eigen bedrijf hebt, mag je geen deals meer sluiten met de federale overheid. Als je ongevaccineerd bent in Oostenrijk en Duitsland, mag je bijna nergens meer in. In Oostenrijk riskeer je binnenkort zelfs een celstraf..

Wat is absurder? Vergelijking maken met een pijnlijke periode uit onze geschiedenis of deze bizarre tijden waarin we zijn beland? Teeuwen moet zich maar bezig houden met cabaret, vind zijn argumentatie niet erg sterk hier.

Nappa | 16-12-21 | 16:22 | 10

@Gurb | 16-12-21 | 16:37:
Jij dacht dat je met bruine ogen en een joods koppie gewoon veilig was? Vreemd dat je dat denkt. En uiteraard zijn er vergelijkingen te maken in de opmaat, maar Baudet ging verder dan die opmaat toen hij die foto's van de kinderen online zette (vernietigingskamp/sintintocht). Van mij mag het overigens doen, dan zien mensen hopelijk het verschil tussen de opmaat en de holocaust.

letopuwzaak | 16-12-21 | 17:27

@letopuwzaak | 16-12-21 | 17:27: helaas heeft thierry weinig volgers die hem volgen omdat ze het eens zijn met zijn vergelijkingen, ik ben dus bang dat het verschil niet gezien wordt door die ignorant sheeps

keensteyl | 16-12-21 | 17:29

"Ik zie wel een paar parallelen."

Heb je je wel eens in de langetermijn effecten van antipsychotische medicijnen verdiept?

omanders | 16-12-21 | 17:43
▼ 7 antwoorden verborgen

Heeft iemand de precieze tekst van Baudet paraat? Ik zou zo graag even zien waar hij precies de holocaust noemt. Volgens mij ging het hem om de periode voor d'n eaurlog. En dan nog mag hij zeggen wat hij wil behoudens oproepen tot geweld etc... Hans heeft gelijk, allemaal prutsers en die rechter is buitenkategorie prutser. Ergens kan dat ook echt niet, zoiets fundamenteels even in een kort gedingetje regelen. Doe maar over en dan graag goed, lijkt nergens op dit.

elfenstein | 16-12-21 | 16:22 | 1

Als u de livestream had gekeken had u begrepen waarom Baudet het kort geding heeft verloren. Ik ga dat allemaal niet uitleggen, want dat is erg vermoeiend als mensen niet zijn ingelezen. Ik zou zeggen lees het vonnis even door dan weet u waarom de vergelijking mank gaat.

johnyl | 16-12-21 | 17:14

Ik moest even in mijn geheugen graven, nu weet ik het weer. Op het fotootje dat Beaudet bij zijn tweetjes plaatste, in de auto met activist Spong, gedraagt hij zich als wethouder Hekking van Juinen

neolib | 16-12-21 | 16:20 | 1

Op de voorgrond dringen, zelf denken dat hij belangrijk is, niet beseffen dat hij zichzelf voor aap zet, kortom een echte narcist.

neolib | 16-12-21 | 16:23

Kijk, ik ben het zeker niet met Baudet eens wat ie allemaal uitspookt. Echter ben ik ook van mening dat deze rechtzaak en uitspraak echt helemaal nergens op slaan.

Baksteenbakker | 16-12-21 | 16:20

Hoop onzin in het besluit maar deze valt op:

"Bovendien: de maatregelen in de jaren ’30 en ‘40 werden ingevoerd door een totalitair regime, terwijl het Coronatoegangsbewijs (het huidige 3G-beleid) is ingevoerd bij wet in formele zin, die op democratische wijze tot stand is gekomen."

Ehm was het kabinet niet demissionair en kon het volk 'democratisch' voor deze wet stemmen? Vreemde redenatie. Rechterts gaan verder over dat het gekozen volks vertegenwoordigers zijn en daarom is de uitsluiting van gevaccineerden met 3g democratisch. Of zo. Tja. Dolfie werd ook gekozen (geen meerderheid) en zijn maatregelen om jeauden uit te sluiten zijn daarom democratisch omdat hij een verkozen volksvertegenwoordiger is. Of mag deze vergelijking niet meer @d66?

Verder lijkt dit veel meer op een waardeoordeel van de D66 rechterts dan dat ze zich beroepen op wetten. Ze vinden met name het niet kunnen dat Bidet en andere FvD laafjes WO2 materiaal hebben gebruikt. Alsmede lijken de rechterts vooral onder de indruk van van het leed wat de voorouders is aangedaan van eisers tegen Tjer. Dat lijkt toch wel het zwaarst te wegen. Want over VvMU wordt nogal met meel in de mond gepraat voor de verdere rest.

Waardeloos dit. Of je dus vergelijkingen mag maken met WO2 en de holocaust is afhankelijk van wie het zegt, wie potentieel beledigt is en wat de stemming van de rechter in dienst is.

Maw Thom mag waarschijnlijk Pim met het lot van Anne vergelijken, Sjerry moet de bakkes houden.

Graaf_van_Hogendorp | 16-12-21 | 16:17 | 4

Yep, willekeur dit.

Kowalski11 | 16-12-21 | 16:59

"Ehm was het kabinet niet demissionair en kon het volk 'democratisch' voor deze wet stemmen? Vreemde redenatie. "

Ongelooflijk. Het parlement is gekozen. Regeringen zijn nooit gekozen.

omanders | 16-12-21 | 17:46

Wat dacht u van Kamerlid Kauthar Bouchallikht van GroenLinks?

theo-is-dood | 16-12-21 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen

De grenzen van de VvMU zijn vooral afhankelijk van de politieke voorkeur van degene die spreekt. Dat was al duidelijk met het Wilders-proces die veroordeeld is terwijl een bekende PvdA'er zelf al eens eerder een gelijkwaardige uitspraak kon doen zonder gevolgen.

2voor12 | 16-12-21 | 16:14

Shalom

thanseeuwen | 16-12-21 | 16:13 | 2

Ook vooral dat: shalom!

Jan, Leiden | 16-12-21 | 16:20

slalom

keensteyl | 16-12-21 | 17:23

Kan zowaar niets vinden waar ik het niet over eens zou zijn met wat Hans Teeuwen zegt. En inderdaad eigenlijk allemaal prutsers ditmaal: CIDI, Baudet en de rechter met deze uitspraak.

Jan, Leiden | 16-12-21 | 16:09

Je weet niet hoelang zo'n aanloop duurt misschien wel 200 jaar voor er een gek opstaat die de inmiddels verplichte vaccins besmet

stipjes | 16-12-21 | 16:08

Ik mag geen linkjes meer plaatsen, maar wat heb ik nu behoefte aan die Hans Teeuwen sketch met Adolf van Duin / Andre Hitler…

Mark zit te Dutten | 16-12-21 | 16:08 | 1

Rechters / D66’ers hebben heel veel moeite met andersdenkenden. Vrijheid van meningsuiting kent alleen geen grenzen voor hen als er een deug- of islamitisch idee wordt geuit. Eng extremistisch polariserend tuig is het.

Graaier | 16-12-21 | 16:08

Even iets minder door je neus naar binnen snotteren Hans. Begint ‘ietwat’ zorgwekkend te worden.

overVecht | 16-12-21 | 16:06 | 1

Hij is anders nog zo scherp als een mes punt coke

Fijn_dat_je_er_bent | 16-12-21 | 16:16

Hans is vergeten wie te bedanken voor de oorzaak van deze tweedeling in de maatschappij maar om Hugo de nieuwe Adolf te noemen gaat wel weer wat ver al mag het wel gezegd worden.

Brabeaulander | 16-12-21 | 16:06

Ik had wel verwacht dat Hans nog een leuke jodengrap zou durven maken.

Reebensteeltje | 16-12-21 | 16:04

Eergister een aardige repo bij de VPRO over de man die voor Israel de grondpolitiek van de in 1948 veroverde grond regelde. Zijn nazaten zaten ermee, hoe Israel de grond van verdreven en gevluchte Arabieren uiteindelijk annexeerde en gebruikte.

Eerlijk gezegd vond ik hun zoektocht naar die geschiedenis nogal getuigen van een overdreven gevoel van verantwoordelijkheid, gezien de hele ontstaanshitorie van Israel. Volgens mij hadden zowel Joden als Arabierten een goede kans op twee eigen staten wat niet door de Arabieren werd geaccepteerd. Integendeel begonnen zij meteen een ooorlog, welke tegen alle verhoudingen in werd gewonnen door de nieuwe staat Israel. Was de uitkomst omgekeerd geweest dan had geen Arabier zich ooit nog drukgemaakt over de gevolgen.

Beste_Landgenoten | 16-12-21 | 16:03 | 2

@Sinterbikske | 16-12-21 | 16:07:
Over dat JNF is inderdaad een heel aardi9ge passage te zien in die docu. Na de oorlog van 1948 werd via een adminisratieve truc de veroverde grond aan het JNF in beheer gegeven. Uiteindeloijk resulteerde dat in een de facto annexatie.

Beste_Landgenoten | 16-12-21 | 16:37

Volgens mij heeft Baudet de oorlog er helemaal niet bijgehaald en de Holocaust al helemaal niet. Dat hebben anderen gedaan....

Zwizalletju | 16-12-21 | 16:02 | 2

Ja, Twitter plakte dat plaatje zomaar in zijn tweet. Gemeen he?

Lorejas | 16-12-21 | 16:52

ja het is één groot complot, de BVD heeft in opdracht van Rutte en Jaap van Dissel die foto geplaatst op Twitter van dat Joodse kind op weg naar de gaskamer en die foto van een kind dat niet naar Sinterklaasfeest mag. Ze hebben vervolgens dit onder het account van Thierry geplaatst. Gek is wel dat Thierry liegt voor de rechter dat hij dit gedaan heeft.

johnyl | 16-12-21 | 17:30

Hans Teeuwen zegt (ergens rond 1:07): "Als jij Jood was dan ging je eraan, en dat valt met helemaal niets te vergelijken". Nou, volgens mij komen de zeer recente en uitvoerig (door IS zelf) in beeld gebrachte slachtingen in Syrië, Irak en nu in een aantal landen in Afrika (waar jochies van 8 tot tien jaar LACHEND mensen de keel afsnijden as we speak!!!) toch verdomd erg in de buurt van wat de nazi's in '40-'45 met de Joden deden! Je kan echt al een film maken met de naam "IS's List" inmiddels. Afgezien daarvan heeft Hansie in z'n relaas wel een punt.

JBKiller | 16-12-21 | 15:58 | 3

De door een hoogontwikkelde staat industrieel uitgevoerde en administratief nauwkeurig bijgehouden - tot aan elle gedeclareerde treinkaartjes toe - vernietiging van een heel volk, is uniek in de geschiedenis. Daar valt weinig mee te vergelijken.

Beste_Landgenoten | 16-12-21 | 16:05

De Iraanse geestelijk leiders zijn ook nog steeds van mening dat joden vernietigd moeten worden en Israël ingenomen moet worden. Vergeleken met IS zijn zij zelfs gematigde moslims. De islam is een gevaar voor de mensheid.

Sinterbikske | 16-12-21 | 16:12

Als Baudet iets meer politiek benul had dan had hij gezorgd dat hij het CIDI aan zich had gebonden. Openlijk partij kiezen voor Israël onder alle omstandigheden, zijn huwelijk met een joodse vrouw breed uitmeten en vooral overleg over zijn publicitaire uitingen, opdat deze nooit ten nadele van het CIDI kunnen worden geïnterpreteerd.
Wilders had nog een tijdje een bestuurslid van de Christenen voor Israël in zijn partij. Die is weliswaar ook opgestapt, maar Wilders heeft nooit problemen gehad met de joodse gemeenschap.

Arnold Layne | 16-12-21 | 15:58


Voortaan gewoon vergelijkingen maken met Napoleon, want dat is nu 207 jaar geleden dat hij door Wellington en de Pruisen voorgoed zijn 2e kans verprutste bij een dorpje onder Brussel.

Baudet: 'Dit is hetzelfde als de Berezina oversteken in hartje winter!"
'Je kan een virus niet isoleren, net zoals je een keizer niet kan isoleren door hem preventief op een eilandje te zetten. Op een dag komt ie toch gewoon weer terug.'!
enz. enz.

King of the Oneliner | 16-12-21 | 15:58 | 2

Jacobse en Van Es snapten ook niet helemaal wie Quatre Bras was. (op 5.00) www.youtube.com/watch?v=r2UWQBoupJU&a...
Ik denk dat jouw suggestie te hoog gegrepen is voor Thierry

Arnold Layne | 16-12-21 | 16:04

@Arnold Layne | 16-12-21 | 16:04: Om eerlijk te zijn wist ik ook niet het fijne ervan, maar nu dus wel. Erg leuk stukje van Koot en Bie, al zo lang geleden, je ziet die oude modellen auto's enz. -Misjel de Ruitrgggggggg- Napoleon over Quatre Bras
Napoleon schreef later zeer positief over de Nederlandse bijdrage aan de Slag bij Quatre Bras. "Zonder de heldhaftige vastberadenheid van de prins van Oranje, die met enkele manschappen gedurfd heeft om zijn positie bij Quatre Bras in te nemen, had ik het Engelse leger zonder slag of stoot overwonnen." Zonder de inbreng van de prins van Oranje zou hij het geallieerde leger hebben vernietigd, meende Napoleon. "De prins van Oranje heeft op die dag het bewijs geleverd dat hij een geboren militair is. Alle eer van deze campagne komt hem toe. Zonder hem zou het Engelse leger verslagen zijn zonder slag geleverd te hebben en had Blücher pas aan de andere kant van de Rijn zijn toevlucht kunnen nemen."

King of the Oneliner | 16-12-21 | 19:00

Zelf in dubio: verwar tolerantie niet als synoniem van vrijheid van meningsuiting. Het ontkennen van de Holocaust geldt niet voor niets als een brevet van intellectueel onvermogen, voor zover het hopelijk al niet een strafbaar feit op zich is.

Men neme een zekere doctor in de Rechtsfilosofie. Dan zou je een zekere gradatie in het weledele woordspel, om de term sofisme maar angstvallig te verzwijgen, mogen veronderstellen. Gaan we:

Geen aantoonbaar nuttige spuit in je arm : Zyklon B. Een andere mening: Zyklon B. Van nature pigmentverwend: Zyklon B. Verkeerd geloof: Zyklon B (twijfelgeval). Nog nooit , als éen van de weinigen, nog nooit Thierry Baudet gepijpt: Zyklon B.

Noem het desnoods misplaatste empathie, maar Leontine Ruiters kan ik op zich nog wel begrijpen. Davide Heijmans daarentegen: www.youtube.com/watch?v=ZWmrfgj0MZI

Hetkanverkeren | 16-12-21 | 15:57 | 3

Wat een brabbeltaal. Probeer t eens opnieuw?

Ali Bundii | 16-12-21 | 16:01

@Ali Bundii | 16-12-21 | 16:01: De Holocaust is. Het verreweg diepste dieptepunt in de recente geschiedenis van West-Europa. Al waren er de nodige precedenten ietsje verder oostwaarts, en ietsje eerder.

Elke vergelijking met de gruwel die de mens is, vanwege logisch medisch handelen op basis van de huidige stand van de techniek? Kom maar door mijn beste: wat is het verschil tussen Jaap van Dissel en Joseph Mengele? Om maar eens een dwarsstraat te noemen.

Al voel ik de joris al weer aan komen, vanwege het onnodig op de spits drijven. C'est la vie. Dat dan weer wel. Brabbeltaal? Hoe dan precies? Mijn hoofd werkt een beetje anders. De kern: niets is vanzelfsprekend.

Alles zou te beredeneren moeten zijn, tenzij het tegendeel valt te bewijzen. Welkom in de wondere wereld van het autisme. De eerste en laatste keer dat ik die verdedigingswal opwerp. Helaas no contest.

Hetkanverkeren | 16-12-21 | 16:16

Baudet had zijn Joodse vrouw dit moeten laten zeggen. Ofwel, "volgens mijn vrouw zijn...."
Want als Joden de vergelijking maken dan mag het wel:
www.trouw.nl/nieuws/cohen-vergelijkt-...

small_town_dude | 16-12-21 | 15:57

Totaal geen interesse in deze flapdrol en optiefen met je FVD

Lievewitteman | 16-12-21 | 15:55

Ik heb net tulpenbollen geplant. Ik zal wel weggeGodwind worden.

gestoptmetroken | 16-12-21 | 15:55
-weggejorist-
Samtari | 16-12-21 | 15:52 | 3

Mondkapje op je hoofd lijkt inderdaad op een keppeltje. Interessante vinding heer Teeuwen.

McCain | 16-12-21 | 15:50 | 2

Ik had graag die rode kat van hem met een keppeltje gezien.

gestoptmetroken | 16-12-21 | 15:55

Als die buitenste aanhalingstekens van jullie zijn dan is FVD er een paar vergeten.

st_joris | 16-12-21 | 15:50
-weggejorist-
De Bijsluiter | 16-12-21 | 15:48 | 2

Naar schatting ruim 100 miljoen doden in WO2. Over 94 miljoen van hen mag je alles zeggen.

John McClane | 16-12-21 | 15:48 | 4

@_pacman_ | 16-12-21 | 15:59: Check eens "Taiping rebellie". Een conflict in China waarbij naar schatting meer dan 100 miljoen doden vielen.

Asteroid-B612 | 16-12-21 | 18:04

@_pacman_ | 16-12-21 | 15:59:
Mwah; ik heb wel eens gehoord dat 1 op de 5 Polen de tweede wereldoorlog niet heeft overleefd.

zetje01 | 16-12-21 | 20:24
▼ 1 antwoord verborgen

Elk jaar zeggen we "dit nooit meer", dan moet je ook waken voor ontwikkelingen die hiertoe kunnen leiden.

Wobbit | 16-12-21 | 15:45

''Reaguurders'' zijn de ''nieuwe'' ''Joden''.

Toetsenbordcomplex | 16-12-21 | 15:45 | 1

Dacht het nieuwe verzet? En GS de nieuwe ondergrondse. Teeuwen de nieuwe Churchill.

P-unit | 16-12-21 | 16:46

Een nuancering, toch. Want ik dacht dat Terry niet zozeer vergeleek met de holocaust, maar met de situatie in de jaren '30. Toen één groep werd aangewezen onder meer als "de schuldigen van de ellende" en als "verspreiders van ziekte" , zoals dat nu in de richting van ongevaccineerden gebeurde en nog steeds gebeurt. In die zin gaat die vergelijking toch nog niet zo heel erg mank (kijk alleen maar wat persco's van Hugo terug), mits je hem beperkt tot dat systeem dus van het (al dan niet valselijk) aanwijzen van schuldigen.
Maar misschien heeft Terry wel uitdrukkelijk ook met de holocaust een verbinding gemaakt en dan is het wel laakbaar, maar daarmee mijns inziens nog steeds niets waar een rechter iets van zou moeten vinden. Dat je als Joodse organisatie voor de rechter gaat bepleiten dat jouw leed echt wel groter was dan dat van een ongevaccineerde heeft ook iets onsmakelijks en bovendien begrijpt ieder normaal denkend mens dat dat zo is.

Magna Carta | 16-12-21 | 15:44 | 8

U mist het belangrijkste punt. Het gaat er niet om of de vergelijking mank gaat of niet, of dat ze smakeloos is of niet. Het gaat erom dat een rechter de vrijheid van meningsuiting meent te mogen inperken!

langelat | 16-12-21 | 16:08

@the_w | 16-12-21 | 16:00: Dank
@letopuwzaak | 16-12-21 | 16:00: Dat wist ik niet, slaat inderdaad nergens op.
@langelat | 16-12-21 | 16:08: Ja maar dat mag een rechter, bijvoorbeeld strafrechtelijk op grond van artikel 261 strafrecht (belediging) maar ook bedreigen (ook een vorm van meningsuiting) mag niet (285 Sr). Recht van meningsuiting is dus niet absoluut. Of een rechter zich zover in het politiek debat (binnen welke context de vergelijkingen zijn gemaakt) moet mengen, is erg twijfelachtig.

Magna Carta | 16-12-21 | 19:37

@langelat | 16-12-21 | 16:08:
Waar was die rechter in het geval van Kamerlid Kauthar Bouchallikht van GroenLinks. Die meeliep in een anti-Israeldemonstratie waar met nazivlaggen werd gezwaaid

theo-is-dood | 16-12-21 | 19:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Ben het Baudet-bashen redelijk zat maar wat meneer net tentoonspreidde is erg beschamend. Niets gezegd, buiten adem binnengestormd en net zo snel weer verdwenen.

_pacman_ | 16-12-21 | 15:43

Hans Teeuwen: 100% spijker op z'n kop. Een cabaretier die wel begrijpt wat een rechter niet begrijpt.
Natuurlijk gaat Baudets vergelijking tenenkrommend mank, maar dan moet elke vergelijker (ook ter linkerzijde) veroordeeld worden. Op deze manier gaat de rechter bepalen wat een wel en wat een niet geoorloofde vergelijking is. Kan niet.

nick.name | 16-12-21 | 15:42 | 1

ik vrees dat het simpel is, als iemand linksdragend zoiets zegt, dan is het zeer acceptabel.
andersom hebben 'slechte mensen' hun mond te houden

the_w | 16-12-21 | 15:56

Ik ben niet helemaal eens met Hans. Ik vind dat de vergelijking wel degelijk opgaat.
Bovendien, je mag ook roepen dat de coronacrisis de grootste is die dit land heeft gekend sinds de tweede wereldoorlog. Dus. Dan mag Thierry de tweede wereldoorlog er ook bij slepen.
Ik vind het allemaal zo meten met twee maten.

VanBukkem | 16-12-21 | 15:42 | 1

De overstroming in Limburg deze zomer is de ergste van deze eeuw. Is ook waar, maar vergelijken met 1953 is krankjorum. Omdat WOII van hors categorie is zegt 'ergste sinds WOII' geen reet want het kan nog steeds een factor miljard minder erg zijn. Beter zou Thierry vergelijkingen kunnen treffen met omgang van de Spaanse griep, dat zou een vergelijking zijn met enig historische relevantie.

Incitatus | 16-12-21 | 15:57

'.Ben ik dan een nsb'er met een jodenster op'. Ik ken inderdaad veel mensen die voor vaccinatie zijn maar niet zoveel zien in QR.
En verder lucht het lekker op; de joden zijn nog altijd de nieuwe joden, zolang we hier enclaves hebben die bol staan van antisemitisme.
Baudet is van het padje; je moet uiteraard altijd oppassen wanneer je mensen uitsluit en alert blijven, ook nu, maar wanneer je dan een foto plaatst van een joods kind op weg naar een vernietigingsoven naast een kind wat omwille een virus niet bij de sintviering kan zijn, ben je gewoon af. (Van mij moet het mogen overigens).

letopuwzaak | 16-12-21 | 15:41 | 1

Precies. Het is een enorm domme vergelijking _maar_ hij moet hem wel kunnen maken.

TheEgg | 16-12-21 | 16:09

Eigenlijk moet je gewoon niet klagen maar alles slikken en bagatelliseren door te vergelijken met China of Noord-Korea dat het niet zo erg is als daar, tot het wel zover is dan achteraf pas verontwaardigd zijn hoe het zo heeft kunnen lopen.

Reebensteeltje | 16-12-21 | 15:41 | 1

Helemaal mee eens! Dat is ook precies mijn gedachte, elke keer als er hier weer eens iemand de zaak afzwakt door te wijzen op een land waar het allemaal nog veel erger is. Nederland is stilaan verworden door het afvoerputje van Europa. Maar dat is helemaal prima want in Noord-Korea is het allemaal nog veel erger.

Jolene78 | 16-12-21 | 17:45

Er zijn blijkbaar nog steeds dwazen die op deze meneer stemmen. Hoe dan?

Lorejas | 16-12-21 | 15:41 | 2

zodat u mensen heeft waaraan u zichzelf superieur kunt voelen.

the_w | 16-12-21 | 15:54

Dat ben ik sowieso. Chosen Few.

Lorejas | 16-12-21 | 16:54

Een soort rijdende rechter maar dan met Hans Teeuwen. Die dan burenruzies over heggen en parkeerplaatsen gaat beslechten. Oordelen over al dan niet correcte kosten voor de verbouwing van de garage.

P-unit | 16-12-21 | 15:37

Ach ja, Hans. Soms grappig, soms briljant grappig. Maar iedereen weet toch dat Hans krankjorum is?

GrandMechantLoup | 16-12-21 | 15:35 | 5

@Magna Carta | 16-12-21 | 15:38: Hebben we niet al te veel clowns?

GrandMechantLoup | 16-12-21 | 15:41

@GrandMechantLoup | 16-12-21 | 15:41: Hans is niet zozeer clown, eerder de nar die de maatschappij een spiegel voorhoudt. Clowns zijn per definitie kut. Trouwens, die "onstuitbare" rage van die Killerclowns is ook een stille dood gestorven zeg!

Magna Carta | 16-12-21 | 15:46

Hij speelt gestoord, maar is reteslim mannetje met alles goed op een rijtje, zie bovenstaande video.

Kane | 16-12-21 | 15:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Censuur.

SinisterNL | 16-12-21 | 15:34 | 1

Tot zover de vvmu.

VanBukkem | 16-12-21 | 15:39

Hans gaat lekker deze week

Emsarrev | 16-12-21 | 15:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland