Nederlanders vanaf 18 jaar mogen booster, EU-coronapas vervalt na 6 maanden tenzij booster
Ontwikkelingen ontwikkelen!
Onze 60-plussers mochten van de Gezondheidsraad vanaf 2 november al aan de boosters, en vanaf vandaag mag iedereen tussen de 18 en 60 ook een extraatje. "Het kabinet heeft besloten dat ook mensen onder de 60 jaar een COVID-19-boostervaccinatie kunnen krijgen, nadat 60-plussers, bewoners van zorginstellingen en zorgpersoneel met direct patiëntencontact aan de beurt zijn geweest. (...) De Gezondheidsraad adviseert bij de boostervaccinatie van mensen tussen 18 en 60 geen onderscheid te maken naar eerder gekregen vaccin. (...) De raad adviseert de volgorde van oud naar jong aan te houden. De raad ziet geen aanleiding in de volgorde rekening te houden met mensen die al een andere aandoening hebben." Toevallig kondigde Frankrijk vandaag exact hetzelfde aan, maar dan voor Fransen.
Evenzo toevallig komt de Europese Commissie later vandaag met het 'advies' de coronapas - en daarmee vrijheid van verkeer binnen de EU - 6 maanden na de volledige vaccinatie te laten vervallen tenzij je een boostershot neemt van een door de WHO erkend coronavaccin. Een zoutoplossing mag dus ook al niet meer. Ook zal de EU lidstaten oproepen vanaf 10 januari de grenzen weer te openen voor reizigers uit alle landen, mits deze gevaccineerd zijn. Het is vooralsnog onduidelijk of een negatief test- of herstelbewijs als EU-inwoner zal volstaan voor reizen binnen de EU. Ook is het onduidelijk wat er 6 maanden na de boostershot gebeurt, maar het laat zich vermoeden.
UPDATE: Daar is Ursula, wil dat iedereen binnen zes maanden (Hugo is dus #telaat) een booster krijgt.
Ze lijken gelukkig wel te werken!
Social
'tis maar een advies!
Reaguursels
InloggenIk heb netjes m’n eerste 2 prikjes gehaald, en ben ook nog bereid m’n 3e te halen hoor, geen probleem. Maar… Misschien moeten we iets afspreken over die 3e prik:
- Eerst gedurende 9 maanden structureel 50 IC-bedjes per maand opschalen, Hugo. Ff zorgen dat we in de winter van 2022/2023 Corona-zorg kunnen leveren. Aan iedereen.
- Eerst (ic-)verpleegkundigen 10% meer salaris geven, en dan niet stiekem bij een motie de tweede kamer uit rennen, boefjes!
- Eerst structureel en eenmalig extra, extra geld naar onze rechtsstaat, justitie, politie(-opleidingen).
- Eerst 10% extra salaris voor een docent op de basisschool en 5% in al het andere onderwijs, structureel.
- Eerst 15% meer budget om de werkdruk in de GGZ weg te nemen en ervoor te zorgen dat er geen geld meer kan blijven hangen bij directies van GGZ-instellingen.
In een land waar deze zaken goed geregeld zijn, wil ik graag wonen en doe ik graag mee!
Hoppa, iedereen weer aansluiten in de rij!! Of gaat de gevaccineerde die er tot nu toe in is getrapt nu een keer inzien dat dit helemaal nergens over gaat?
Nou oke dan maar, hoor. Serieus.
Een beetje MRNA naast de Astra vector dan graag.
Vooral tegen de D.
Ik heb uiteraard geen eerdere tegels bewaard, maar ik heb dit al maanden geleden voorspeld. Mijn cynische toon was genoeg om te worden gejorrist, maar ik herinner me het nog goed. Was allemaal niet zo moeilijk omdat ik gewoon naar de situatie in Israel keek. Straks is Portugal weer de klos en begint daar het grote sterven van al het gevaccineerde wrakhout.
erg veel heb je d'r niet van geleerd zo te zien ..
Dus de QR codes zij nu nog korter geldig. Dat zal de ongevaccineerden over de streep trekken. Nu prikken in je QR-code vervalt net voor de zomervakantie.
De EU,... das toch dat klupje dat zonder morren een prijsverhoging van 20% op de vaccins accepteerde. Een verhoging niet om de stijgende kosten te dekken maar omdat phizer vond dat die dat verdiende. En die komen nu met deze actie? Bedenkelijk.
Leuk zo'n verplichting na 6 maanden een booster in Europa (medisch gezien voldoende gegevens om die conclusie te trekken), echter onze bestuurders/brokkenpiloten hoe je het ook noemt hebben nou niet echt een trackrecord dat ik geloof dat ze dat tijdig kunnen regelen. Met wat mazzel zullen we het na een maand of 8 a 9 krijgen gok ik, maar hopelijk ben ik te pessimistisch, resultaten uit het verleden etc etc
En de Corona psychose gaat doorrrr
Ik ben voor méér doden. Het is me veel te druk aan het worden hier op aarde. Ik vind corona tot nu toe een beetje tegenvallend resultaat geven.
Lost meteen de klimaatgekte op.
Booster omdat je als de dood bent besmet te raken, of puur om op vakantie en naar het café te kunnen?
Wat is een beetje leuk Afrikaans land om te wonen? Liefst een beetje corrupt maar niet al te veel mensenrechtenschendingen.
Veel Afrikaanse landen kom je ook alleen maar in met een of andere inenting, dus wat is het verschil?
Verschil is MNRA of traditioneel vaccin.
@K. Laphark | 25-11-21 | 16:48: het verschil is dat als je besluit om naar Afrika te gaan dat je dat uit vrije wil doet.
@K. Laphark | 25-11-21 | 16:48:
vandaar dus dat het een beetje corrupt moet zijn.
Eentje met Ebola, maakt u eens een echt dodelijk virus mee.
Botswana. Daar is B.1.1.529 opgedoken met 32 mutaties in het spike-eiwit. Laten de mRNA vaccins nou net de 'oude' spikes imiteren...
Het wordt een warme winter.
@Graaf_van_Hogendorp | 25-11-21 | 17:26: Ja en dan sta ik met opgerolde mouw vooraan, bijwerkingen of niet. Dat is namelijk pas een echt eng virus.
Stond een maand geleden met mijn buurman te praten toen voorspelde ik dit al en ik zag hem sarcastisch lachen met andere woorden complot wappie.
Ik neem aan dat hij niet meer leeft.
Het verschil tussen wappie en werkelijkheid is om en nabij de 6 maanden.
@ReyNemaattori | 25-11-21 | 18:58: Precies ! Niet boosteren is binnen 6 maanden wappie.
Men weet van gekkigheid niet wat te roepen... ze weten het niet en verplichten binnen de 6 maanden een booster... anders niet vrij reizen, uitgezonderd de gelukszoekers die met corona binnenkomen want zielig...
Hier gaan onze communisten Peppie & Kokkie de reguliere zorg afschalen.... hartpatiënten, transplantaties en kankerbehandelingen, etc.....
Wen er maar aan dat dit het nieuwe normaal wordt...
Kan dat gespuis wat demissionair is, als het ooit weer normaal wordt, bij voorzetting weer beginnen te reorganiseren en downscalen naar minder, minder, minder zorg!
Zomaar een vraag: waarom wordt er niet gesproken over de mogelijkheid om niet voorbij een maximaal aantal coronapatienten te gaan? Zeg max. 75% van de IC bedden voor Coronapatienten. De rest vrij houden voor andere gevallen.
Ook geen ideale oplossing, maar triage (en het accepteren dat je gewoon de capaciteit niet hebt om iedereen te redden) is niet nieuw in de geneeskunde. Dit ontlast de zorg en creert ruimte voor andere patienten. En ja, het zal levens kosten, maar eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid nemen is altijd een risico. Vrijheid is niet vrij.
Hoe weet jij dat daar niet over gesproken wordt?
Zomaar een vraag.
Die klootzakken welke al een hele hoop zorg hebben uit gefaseerd hebben al een hoop levens op hun lijstje staan.... en dat gaat onverminderd voort!
Dus je vraagt een ziekenhuis straks een patient in daadwerkelijke levensnood te weigeren om een vrij bed beschikbaar te houden voor een potentiele andere patient in levensnood.
Dat doen we in feite al. Maar met exponentiële groei kan je in een dag de hele IC-capaciteit opvullen als je al op 75% zit.
@Thuinman | 25-11-21 | 16:07:
Ja. Net zoals sommige mensen geweigerd worden om een donororgaan te ontvangen vanwege hun levensstijl. Harde keuzes zeker, maar als je simpelweg geen capaciteit hebt, of je mensen niet voortdurend 100% capaciteit kunnen garanderen zonder zelf om te vallen, wat moet je anders?
@quantumcollider | 25-11-21 | 16:51: Dan moet je je maximum capaciteit lager vaststellen. Je kan toch niet zeggen dat je personeel wel omvalt als ze nog een extra corona patient moeten behandelen, maar wel de energie en capaciteit hebben voor een andere spoed patient die misschien vanavond, of morgen of misschien helemaal niet gaat verschijnen?
Je bent slecht geïnformeerd en kijkt naar onzin
Kunt u dat onderbouwen?
@Misterspok | 25-11-21 | 16:02: zegt u 9 minuten nadat ik een link naar dit 52 minuten durende interview van een universitair hoofddocent filosofie met een gepromoveerd vaccin-immunologe en internist in opleiding plaats?
Goed hoe ze het onderzoek hebben afgekaderd en zichzelf vragen hebben gesteld. En zij werkt ook in het ziekenhuis en klinkt redelijk, zonder agenda. Dit is interessant, voor iedereen.
@HansGranaat. | 25-11-21 | 16:05:
Nee, maar dat maakt niet uit. Het interesseert mij niks dat het medische personeel zich het schompes werkt en dat mijn moeder haar kankerbehandeling niet meer kan krijgen.
Ik ga lekker zuipen AJUUU
Als gezonde en fitte dertiger wilde je eigenlijk geen vaccin vanwege onnodig voor gezonde mensen, en daarbij nog beperkt onderzoek. Toch maar wel gedaan om de zwakkeren te beschermen en laten overtuigen door politiek en media.
Nu opeens gedwongen tot meer en meer doses, zelfs verschillende soorten door elkaar, waarnaar al helemaal geen onderzoek is gedaan. De jeugd met hun groeiende lichamen, hersenen, immuun- en hormoonsystemen worden nu nog verleid om hun lichaam over te leveren aan medicatie waarvan zij geen voordelen hebben, anders betalen ze met hun vrijheid. Vanaf 18 moet straks iedereen eraan geloven, en vermoedelijk daarna dan toch ook maar de kinderen... Gelukkig worden opa en oma nu wel 90 en kan iedere rokende drinker weer gezellig op wintersport
Goede analyse
springstuff | 25-11-21 | 15:52
Laten overtuigen door politiek en media, je had beter moeten weten. Maar verder een prima betoog.
Als je twee prikken hebt gehad, denk je dat een derde niet zou helpen?
We geven onze kleinste kinderen ook een berg vaccinaties. Ook als we op vakantie gaan. Ik haal elk jaar de griepprik.
Wat een aanstellerij. Wel goed dat je er ten minste twee hebt genomen, maar het is allemaal zo'n zelfpijperij.
Gedaan om zwakkeren te beschermen en dan klagen dat opa en oma maar niet dood gaan door jouw opoffering? Mafkees.
Er is best wel veel onderzoek gedaan voor wat betreft het mixen en matchen van verschillende vaccins. Sterker nog, angela merkel loopt rond met 1 astra en 1 pfizer vaccinatie. In UK, USA, Duitsland en andere landen onderzoek en publicaties in medische tijdschriften geweest. Ff googelen wellicht?
@BoerKoekoek | 25-11-21 | 17:52:
</cynische modus uit>
Ik dacht ik zal em ff uitzetten voor je
@De Eierbal | 25-11-21 | 16:35: " Ik haal elk jaar de griepprik."
Ja en? Jij doet 't dus is het goed? Dat is toch geen argument xD
Die berg vaccinaties worden, m.u.v. 't HPV vaccin, al decennia gegeven, als daar een bijwerking van was op de lange termijn, dan was dat inmiddels ofwel bekend en het recept aangepast of 't vaccin niet meer gegeven. Dat even los van dat difterie, tetanus en polio een mortaliteit én een R-getal hebben die ergens tussen de 10 en 100x hoger ligt dan covid: uitbraken gaan dus insanely hard en zijn verrekte dodelijk.
Kom maar op! Gewoon grootschalig vaccineren, 24 uur per dag. Overdag op afspraak, 's-nachts vrije inloop. En actief langs de verzorgingshuizen gaan. We moeten af van de bureaucratie. Stel ze beschikbaar in winkelcentra, super laagdrempelig.
Bij de koelafdeling in de suup, handig voor vaccinopslag meteen.
@funda | 25-11-21 | 15:49: Gewoon tijdens het pinnen even een prikje en door!
Dat is feitelijk het Engelse systeem; overal in de wijken, op iedere straathoek en bij iedere supermarkt of winkelcentrum een vaccinatielocatie. In Nederland moet je nogal eens veertig kilometer rijden voordat je op een priklocatie bent
Goede zaak. In februari 2022 ben ik aan de beurt; hopelijk zijn de Gen 2-vaccins dan reeds uitgerold.
Als er dan maar geen tweede generatie nanochips inzit.
@funda | 25-11-21 | 15:41:
Ik wil wel een beetje kunnen VR gamen met mijn nieuwe chipset.
@TeeJee | 25-11-21 | 15:42:
VR is de toekomst van de EU, want in werkelijkheid werkt het niet best.
@funda | 25-11-21 | 15:41:
Zo'n nanochip lijkt me wel handig. Om op termijn draadloos mee te betalen en zo.
@de IJsman | 25-11-21 | 15:44:
Betalen is niet inclusief; er wordt hard aan eigentijdse oplossingen gewerkt.
De keuze om niet in september met de booster starten, kan je nu dus een ramp noemen. Maar vooral erin blijven geloven dan Hugootje geschikt is.
Ik heb een afspraak voor morgen voor de booster. Ik wil zonder beperking naar mn 2de huis in Portugal kunnen.
Of je verkoopt ‘de boot’.
@HebjeHemweer | 25-11-21 | 16:13: Die boot kan weleens het enige zijn om zonder problemen naar je 2e huis in Portugal te varen...
De wapperds tuimelen weer over elkaar heen hier en in de twitter-riolen.
Gelukkig worden het er steeds minder, of ze spreken minder goed Nederlands.
Of ze hebben een herstelbewijs waarmee ze nu minder besmettelijk zijn dan jij.
@BrulSpin | 25-11-21 | 15:33: Geen antwoord op mijn observatie en zeer onaannemelijk. Verder nog?
@funda | 25-11-21 | 15:36:
Herstelbewijs is nu 1 jaar geldig. Jouw prik ‘maar’ 6 tot 9 maanden.
Twitter nog niet bekeken. Mijn leven is te zinvol om veel tijd aan Twitter te besteden.
@BrulSpin | 25-11-21 | 15:44:
Je hebt geen idee over mijn leven; waarom dat pretenderen?
@funda | 25-11-21 | 15:45: Je zit actief op twitter, daar komt geen pretendentie aan te pas...
Sluit het aan, aan mijn aderen. Maar hou op met zeiken.
Ik wil reizen.
En dat terwijl er al aanwijzingen zijn dat bij elke booster de tijd waarbinnen de beschermende werking verminderd, steeds korter wordt. Met andere woorden, boosterinterval zal steeds korter moeten worden.
Elk half jaar, elke maand, elke week, elke dag, elk uur, permanent aan het infuus.
@heeneweer.
Werkelijk? Normaal weten jullie wappies dat de vaccins niet werken, ongetest zijn en dodelijker zijn dan corona zelf. Terwijl ze maandenlang op miljoenen getest zijn. En nu weet je al dat het boosterinterval steeds korter gaat worden?
@neolib En hoe lang gebeurd dat testen al?
@neolib | 25-11-21 | 15:20:Zullen we wedden dat ik gelijk ga krijgen?
Dus je suggereert dat natuurlijke resistentie dat is gebouwd op miljoenen jaren van evolutie robuuster werkt dan het door politici aanbevolen knip en plak werk van het lab? Dat mag je niet zeggen.
@heldheino | 25-11-21 | 15:32: Helaas is covid19 niet zo oud, dus daar gaat je 'redenering'.
@heldheino | 25-11-21 | 15:32:
Dat vaccin, dat zet juist je miljoenen jaren oude immuunsysteem aan het werk, op exact dezelfde manier als een andere ongewenste indringer dat doet. Dat is nu juist het mooie aan vaccins. En helemaal aan dat mRNA vaccin.
En mensen die zeggen "dat mag je niet zeggen", daar heb ik een enorme hekel aan. Want die zeggen namelijk wel en ongevraagd alles zonder ook maar enige repercussie, want we leven in een bijzonder vrij land, maar ze doen alsof je die dingen niet mag zeggen om zichzelf de slachtofferkaart toe te schuiven. Jankerds.
@neolib | 25-11-21 | 15:20: Niet alle wappies beweren dat die vaccins niet werken. Je hebt ze er tussen zitten, net als dat er mensen met prik geen QR code hebben. Dat tribale hokjes denken wordt echt vermoeiend.
Er is een groot verschillen tussen mensen en hun meningen, iedereen op 1 hoop gooien en dan de de meest extreme als stropop aanvallen is gewoon een zwaktebod.
Hoe voelt het nu? Al die prikjes? Voelt het goed of toch een beetje genaaid?
Ik krijg zo mijn griepprik. Over een uur.
En nu al jengelen om een snoepje? Verwend nest. Laat me raden, d666? Ridderorde erbij doen?
@dathoujetoch | 25-11-21 | 15:08: Doe maar.
Maar mag je nog wel reizen na een test? Wat een rommel en inconsistent is het Nederlandse en Europese beleid zeg. En dan vinden ze het gek dat er mensen zijn die alles wantrouwen.
Ik heb een plan, één Groot Europeesch Rijk, met één taal, één Leider, één Volk. Lost dat uw bezwaren op? Het is een beproefd recept trouwens, minsten drie keer al geprobeerd.
@dathoujetoch | 25-11-21 | 15:05: En de voertaal Duitsch natuurlijk.
@dathoujetoch | 25-11-21 | 15:05: Dat vraagt u voor een vriend zeker?
Nee, 2G
Dat is wel heel veel: alles.
@dathoujetoch | 25-11-21 | 15:05:
"Het is een beproefd recept trouwens, minsten drie keer al geprobeerd."
Je loopt wat achter, tweemaal mislukt - de Derde keer lukte het.
Onze euro is de Dmark. Ursula rules en Angela Merkel bepaalde.
Yeah. Come on. Meer boosteren. Meer Meer Meer
Gelukkig dat u meer meer meer zegt. Het tegenovergestelde is strafbaar in NL. Net zoals het gebruik van het woord tribunaal.
Kan ik de booster niet bestellen bij zo'n fast delivery service? Dat is maanden sneller dan Hugeau die het waarschijnlijk weer via corrupte CdA'ers wil laten lopen.
Maar hoe zit het dan met het verdrag van Schengen ?
Dat geld alleen nog voor vluchtelingen.
@frickY | 25-11-21 | 15:00: Hiiii... hiii.. Inderdaad.
Dat is bij deze opgeheven. U moet opnieuw uw/een pas laten zien.
Wat overblijft is de transferunie en de enorme regelmachine die EU heet.
Verdraagt dat mRNA zich wel met het gorilla-gebaseerd Janssen??? Ze gooien er in hun paniek nu maar wat in???
Mooi he?
NL heeft geen plicht tot vaccinatie.
Waarom heb je het over zes maanden als in de link waar je dat mee onderbouwt negen maanden staat?
Ach, dan maar een eigen varken, kippen, groentetuin en destilleerderij. We redden ons wel. Pas wanneer je voor internet een QR-code nodig hebt wordt het spannend.
Hoe kan het dat volgens ONS (het Britse CBS) 93% van de Britten antilichamen heeft (zegt niets over hoe veel) en het toch tussen de 30 en 45 duizend gevallen per dag zijn. En dat sinds juli... (zie ook de BBC). Als het de scholen zouden zijn (dan vanaf september), dan moeten toch alle kinderen het inmiddels een keer al of niet bewust gehad hebben. Goed de antilichamen zitten in je bloed, dus willen ze wat doen moet je wel eerst geïnfecteerd zijn. Maar daarna is het gedaan. Toch?
Als het verloop in het VK een voorbeeld is van wat nog komen gaat, dan kan ik 2022 ook afschrijven.
We moeten leren leven met de maatregelen. Dus proberen plezier te halen uit dingen die wel nog kunnen.
Ik denk dat we inmiddels wel kunnen vaststellen dat de overheid nooit meer weg gaat.
Schrijf de rest van je leven maar af dan.
Tegen de natuur in gaan is als, ja wat eigenlijk, gaan we niet ombuigen. Gewoon aanvaarden dat er mensen sterven en hopen dat de jeugd resistent wordt/is, dat dan om de soort te behouden.
Current best estimates’ from the US Centers for Disease Control
Infection Fatality Ratio (chances of dying from an infection)
0-17 years: 0.002%
18-49 years: 0.05%
50-64 years: 0.6%
65+ years: 9%
Percent of infections that are asymptomatic 30%
Infectiousness of asymptomatic individuals relative to symptomatic 75%
Percentage of transmission occurring prior to symptom onset 50%
R0 (basic reproduction number of the virus) 2.5
Dat zijn dus de getallen zonder vaccinatie en gebooster.
@Louter Leuter | 25-11-21 | 14:51: houdt er dan wel even rekening mee dat de gemiddelde burger van Amerika wat ongezonder is dan de Nederlander.
@Fedde71 | 25-11-21 | 14:54:
Gaan de kansen alleen verder omlaag...
Als 7% van 80 miljoen britten geen antistoffen hebben is dat nog best wel een grote besmettingspool.
Ah het afnemen van vrij transport van goederen en personen. Doek die hele EU maar op dan want dit was de basis.
Misschien een stomme vraag, maar in de EU hebben we toch open grenzen? Je kan zo met een auto naar Dld rijden. Of krijgen we nu grenscontroles terug?
En dan de hamvraag, komen ongevaccineerde migranten de EU nog in?
laatste keer voor de eerste afslag op de Autobahn aangehouden en gecontroleerd was toen een paar kilometer de grens over.
De grens over mag waarschijnlijk wel, alleen winkels, hotels en restaurants bezoeken zal lastig worden.
Nee, een vliegend QR-tapijt brengt ze weer naar land van herkomst.
Gewoon 'slimme' controles. Aan de hand van kentekens, telefoongegevens, gezichtsherkenning en voertuig emergency-tracker gegevens, die worden afgegeven als je onder zo'n portaal doorrijdt aan de grens wordt bepaald of U wordt aangehouden bij de eerste parkeerplaats langs de weg.
Zet voor de lol uw telefoon eens uit en zet een donkere zonnebril op bij het passeren van de grens en zie wat er gebeurt.
Advies 6 maanden na de volledige vaccinatie geldt de pas niet meer. Twee weken geleden mocht ik men nog niet laten inenten met de derde omdat het nog geen 6 maanden geleden was dat ik de tweede gehad had. Nu zit ik in Portugal, de zes maanden zijn midden in mijn vakantie voorbij.
Kijk, dat in Brussel alleen opgepompte in eigen land nutteloos verklaarde idioten rondlopen dat is al lang bekend, maar dit is toch wel weer een zoveelste bewijs van totale incompetentie.
Of een bewijs van onnodig op reis gaan.
Ja natuurlijk. En als je in eigen land nutteloos verklaarde idioten te veel macht geeft dan krijg je gekte en wanbeleid.
Ben benieuwd naar het contract dat hieraan ten grondslag ligt. Zal een flinke financiële stimulans bevatten en met om de zoveel maanden moeten prikken kom je nooit meer van het corona paspoort af. Kan het gelijk verder worden uitgewerkt en ingezet.
Doet me enigzsins denken aan cookies op websites. Denk je dat je klaar bent, komt er weer een upgrade en moet je weer klikken. Nou ja, je hoeft er niet op te klikken natuurlijk, het is geen plicht toch?
Yep. Maar zonder te klikken maken ze het bezoeken van de site doorgaans wel vervelender.
@oh no | 25-11-21 | 16:56: Soms moet je een halve MMO uitspelen om een beetje door die cookie shit navigeren, of gewoon de groene OK knop in rammen. Gelukkig zijn er incognito vensters....
Nero zag dat het goed was ,mijn vriend Mengele
Oh je mag niet reizen zonder vaccinatiebooster. Benieuwd of principiële weigeraars straks alsnog over stag gaan. Een man van een collega was ook principieel tegen vaccinatie, totdat bleek dat hij alleen nog naar ajax kon als meneer was gevaccineerd. Dus nam hij het vaccin maar. Dat dus.
Dat dus! Dat mensen zich laten vaccineren om de verkeerde redenen. Keuze voor vaccinatie zou louter medisch geaard moeten zijn...
Yep
Mensen doen nou eenmaal sneller dingen tegen hun zin als het vergaande consequenties heeft. Beetje flauw om op principes van mensen in te zoomen als je gechanteerd wordt met uitsluiting van deelname aan de samenleving. Neemt niet weg dat ik vind dat een vaccin voor een bepaalde groep zeer verstandig is, maar dat is een ander verhaal.
Voor Ajax, dan ligt de lat idd heel laag
Als je teveel massa met je meezeult, zou ik zeker voor een corona booster gaan. Daarnaast kun je met een beetje wilskracht in 9 maanden heel wat kilootjes afvallen. Lijkt me voor velen een nog veel betere boost voor de gezondheid. En duurzamer voor onze uitgedunde gezondheidszorg, want het scheelt tevens een hoop diabetes, hart- en vaatziekten en kankerpatienten. Wat zou dat een hoop druk van de ketel halen in de zorg.
Sowieso komt de thuiszorg voor 95% bij mensen die te dik zijn, die diabetes hebben door hun levensstijl. Die slijtage van knieën hebben, maar wel 110 kilo meezeilen, enzovoort.
Meezeulen...
Ach ja, het is weer de schuld van een ander.
@RogierJosef | 25-11-21 | 14:52: Hoe bedoel je?
Adviezen van de EU worden in Nld en andere EU landen selectief uitgevoerd. Het is maar niet wat voor belang de zittende regeringen bij de uitvoeringen hebben.
Zo, dan word het rustig met de instroom, toch? Laar die TT hall maar leeg.
Dit dus....
Gewoon zijn is stom.
Mother. Fuckers.
Dan ben je dus iedere negen maanden de klos. Geen prik, geen vrij leven, ongeacht of je gezond bent. Wanneer houdt dit op?
@mezelf: zes maanden, dus twee keer per jaar verplicht een prik om mee te doen aan de "samen"leving.
@Zoelense Hobbyboer | 25-11-21 | 14:25 |
Wanneer dit ophoudt? Niet meer dus, met een beetje pech. Dat is dus hetgeen dat de video in het uitmuntend topic van @Van Rossem ook al stelde. Vrijheid die onder arbitraire voorwaarden wordt verkregen is geen vrijheid, maar bondage.
@Sjefke7807 | 25-11-21 | 14:31: Bondage? Geil!
Een gezin bestaat uit een kind onder de tien( nakomertje, herriemaker) een volwassene van net over de twintig ,een moeder van achterin de veertig terwijl de vader een zestigplusser is. Deze mensen willen elk jaar samen op vakantie maar hun boosterhots liggen telkens twee of meer maanden uit elkaar . Het jaar daarop vervalt de ene na de andere booster met vele maanden verschil en wordt het probleem alleen maar ingewikkelder. Graag mogelijkheid tot gezinsboosters .
Vakantie is geen plicht
@dathoujetoch | 25-11-21 | 14:58: Ja en ?
@dathoujetoch | 25-11-21 | 14:58: maar wel een vrije keus.
Ik begin het toch wel eng te vinden dat de overheid bepaald wat wij in ons lichaam dienen te stoppen. Zoals met heel veel gevoelige onderwerpen de laatste decennia heeft de overheid telkens niet overtuigende argumenten om beleid over te brengen bij de burgers en resulteert dit zich in het ongewenst opdringen van dat beleid. De overheid heeft zich keer op keer als onbetrouwbaar laten zien en verwacht wel constant het vertrouwen van de burger te krijgen. Een neerwaartse spiraal. Laat de overheid maar eens beginnen zich als betrouwbaar en transparant op te stellen. Nadat de overheid ons lichaam na de dood geclaimd heeft (donor register is ja, tenzij), wil de overheid nu ook ons lichaam bij leven claimen.
Ik tel 6x "de overheid"
Heb de indruk dat je er niks goed aan vind.
Misschien een idee om eens te kijken in een land zonder overheid, zien of dat bevalt.
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 14:24: België dus?
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 14:24:
Inderdaad, onze overheid heeft de laatste 10 jaar laten zien volkomen betrouwbaar te zijn en ten alle tijde het belang van haar burgers voorop te stellen.
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 14:24: stomme redenatie. Een overheid is geen product wat je gekocht hebt en kan inruilen. Het feit blijft dat wij in deze situatie zitten door diezelfde overheid.
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 14:24: Gefeliciteerd, u kunt tellen. Ik heb de indruk dat u kritiek op de overheid of beleid niet zo fijn vind. We kunnen beter overal over zwijgen is het niet? www.geenstijl.nl/5154932/beste-landge...
@Godwint | 25-11-21 | 15:35: Aan iedereen die loopt te janken over overheid die alles verkeerd doet inzake Corona: vergeet niet om op tijd je huur- en zorgtoeslag aan te vragen
@ProefopdeSom | 25-11-21 | 14:37:
Nee we zitten niet door "de overheid" in deze situatie, maar door een virus. En onze overheid is niet de enige die er problemen mee heeft, kijk eens wereldwijd.
En nee Godwint, je mag alles zeggen over de overheid, maar het is allemaal zo kinderachtig, dit geklaag over maatregelen. Het is niet de bedoeling je te pesten of zo, er is een virus dat de zaak in het honderd stuurt. Daarbij kunnen zu niet eenmaal alleen jouw belangen meetellen.
Israel, wereldkampioen boosteren, wil een 4e prik zetten.
Ik zeg niks meer....
Maar het vaccin werkt toch zo goed?? Oh, wacht, ik ben een wappie.
"wil een 4e prik zetten."
Linkje graag.
@Frau_Ferkel | 25-11-21 | 14:20:
Als newbie kan ik geen link plaatsen: Google search: timesofisrael met titel: Health minister suggests fourth vaccine dose amid rising fears of fifth COVID wave
@Frau_Ferkel | 25-11-21 | 14:20:
Kom op zeg, 2 seconden werk:
www.bloomberg.com/news/articles/2021-...
@Frau_Ferkel | 25-11-21 | 14:20: Dat speelt al even hoor ,kijk maar eens op Bloomberg of op TimesofIsrael.
Ze boffen maar in Israel, mogen ze al voor de vierde keer gebruik gaan maken van dit geweldige medische mirakel.
Of nou ja, mogen is wellicht niet het goede woord.
@Rachid_82 | 25-11-21 | 14:21: "... data indicated that 9 percent of the new cases diagnosed Tuesday had received the third booster dose." Dus dat effect van die 3e neemt ook weer rap af...
Mooie test: Als die Israeli's niet allemaal dood neervallen na de zoveelste prik, dan zal dat vaccin ook wel niet zo levensgevaarlijk zijn. Oh ja een bijwerking heeft het wel bij mannen: Je voorhuid valt eraf na 7 maanden. Echter dat valt daar niet goed te verifieren.
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 14:26: Hij is goed
@amateurrr | 25-11-21 | 14:23: Ik zie het. Maar ik zie het probleem niet. En zoals het artikel al meld: het is niet eens zeker, dat dat gaat gebeuren.
@Frau_Ferkel | 25-11-21 | 14:20:
Luiwammes, zoek zelf eens iets op. Vierde prik wordt al weken over gesproken en gaat er komen.
@Frau_Ferkel | 25-11-21 | 14:29:
Het is niet zo moeilijk hoor, dat Google. Probeer het eens zou ik zeggen.
@BRAAP | 25-11-21 | 14:30: Er staat niet, dat die er gaat komen. Beter lezen.
"Israel is making preparations to ensure it has sufficient vaccine supply IN CASE a fourth round of Covid-19 shots is needed"
@BRAAP | 25-11-21 | 14:30: Je loopt voor de troepen uit. Overigens denk ik dat we elk jaar een prik gaan krijgen. Niets mis mee, ik heb 10 jaar lang elke maand een prik gekregen , en niet zo'n kleintje in je bovenarm maar een hele flacon met dikke naald op een plaats waar de zon nauwelijks komt. Cadeautje van militaire dienst....
Vooral gevaccineerde in ziekenhuis. Wat werkt dat vaccin goed.
@Frau_Ferkel | 25-11-21 | 14:48:
Even logisch nadenken wil ook wel helpen. Israël heeft in september al geroepen dat boosters de standaard worden (na de 1e boosterronde). Tel daarbij op dat ze al zijn begonnen met het inkopen van de 2e booster en 1+1 maakt twee. Ik durf die weddenschap wel aan.
@franck7020 | 25-11-21 | 14:59: Longartsen: ‘Misverstand dat gevaccineerden net zo goed in ziekenhuis terechtkomen’
www.tubantia.nl/gezond/longartsen-mis...
@franck7020 | 25-11-21 | 14:59: als je niets van statistiek weet hou dan je waffel en luister naar mensen die wel iets van deze pandemie begrijpen of ga met je LEGO spelen
@amateurrr | 25-11-21 | 15:01: "Israel, wereldkampioen boosteren, wil een 4e prik zetten."
Die stelligheid klopt dus niet.
"Ik durf die weddenschap wel aan."
Geen idee. Het kan net zo goed een jaarlijkse prik worden. Geen probleem.
@franck7020 | 25-11-21 | 14:59: Geeft idd geen garantie. Moet je een MIele kopen als je garantie wil.
@Frau_Ferkel | 25-11-21 | 15:06:
De wil is er, anders begin je niet met inkopen. Naar mijn mening is er niets raars aan deze stelling of stelligheid.
@sjef-van-iekel | 25-11-21 | 15:16: "De Pfizer lobby voor prik 5 en 6 heb ik nog niks over gelezen, maar die zal wel aan de gang zijn."
Respect. U weet dingen.
Een 4e prik is nodig omdat de eerste 3 zo goed werkten.
@Frau_Ferkel | 25-11-21 | 15:04: oh dus die booster is niet nodig?
@neolib | 25-11-21 | 14:57: Het zullen twee prikken per jaar worden.
@Pietie | 25-11-21 | 15:33: Het is nodig het niveau van antilichamen op peil te houden.
Fijn. Dat wordt lekker voor de deur rondhangen, de QR Set naroepend, als ware u Jay of Silent Bob.... Klinkt eigenlijk best leuk
Het paradepaardje van de EU, Schengen vervalt.
Wie had dat gedacht.
Ja daar zegt u wat. Dat was nou net het enige voordeel (voor sommigen dan). Jammer, maar die EU hat Gescheitert!
Het enige dat ik me dan afvraag. Hoe zit het met mensen die niet mogen vaccineren vanwege medische problemen?
Die worden beschermd door al die mensen die wel een vaccin nemen, want dat voorkomt dat een virus zich heel makkelijk door een populatie kan verspreiden.
Die zijn dus afhankelijk van anderen.
@TeeJee | 25-11-21 | 14:16: En ze mogen nergens naar binnen. Dat beschermt ook goed.
@Plaktong | 25-11-21 | 14:19: Ze krijgen binnenkort wel een QR code.
Naar mijn verwachting bij 2G, en testen voor 2G.
@TeeJee | 25-11-21 | 14:16: Wat werkt het vaccin goed. 1 Jansen prik was voldoende. Was dus leugen. Als we vaccineren kunnen we terug naar het oude normaal. Die gaat er niet komen.
@franck7020 | 25-11-21 | 14:22:
Vaccins werken zeker.
Dat 'Dansen met Jansen' was inderdaad heel erg dom van Hugo. Mijn verwachtingen van de man waren laag, maar hij limbo-dook gewoon onder de balk door. Best knap.
@TeeJee | 25-11-21 | 14:44: maar ook nu kan een gevaccineerde, de gevaccineerde oma besmetten en doden. Dat is niet iets uitzonderlijks. Dat is dagelijkse kost.
We deden het altijd voor die ander. Maar die vlieger gaat niet op want het is niet te weten hoe kwetsbaar oma is.
@sjef-van-iekel | 25-11-21 | 15:28:
De kans dat dat een gevaccineerd persoon, bij een gevaccineerde oma, zal overkomen is vele malen kleiner dan wanneer beide ongevaccineerd zijn.
We doen het nog steeds voor een ander, dat is onveranderd sinds de mensheid ooit begonnen is met het ontwikkelen van vaccins. Op geen enkel moment kun je ooit weten hoe kwetsbaar een ander persoon is, die bijvoorbeeld naast je zit in de bus, of je collega aan de andere kant van het bureau. Die vlieger gaat nog steeds prima op, hoeveel drogredenaties je er ook tegenaan wil gooien.
Je argument "ja maar gevaccineerd kan nog steeds anderen besmetten" is daarmee een behoorlijk zwak argument, met weinig begrip van statistiek en epidemiologie.
@TeeJee | 25-11-21 | 15:35: nou T. Het komt nu wel iedere dag voor dat een geprikte oudere op de IC komt door toedoen van een andere geprikte.
Daar kan geen statistiek tegenop.
Ikzelf kijk maar wat graag naar de statistiekjes om mijzelf gerust te stellen dat het voor mijn leeftijdscategorie allemaal we meevalt die covid en dat het juist qua maatregelen tegenvalt en onredelijk is.
Fijne avond verder.
@sjef-van-iekel | 25-11-21 | 16:53:
nou S. Had je nou maar enige ter zake doende onderbouwing, om al je stellingen te onderbouwen en hard te maken, in plaats gewoon maar wat te roepen. Beetje facebook-niveau van je, op deze wijze.
Daar kan gaan ratio tegenop.
Ikzelf kijk graag naar de realiteit en de wetenschap, niet om mij gerust te stellen dat de vaccins inderdaad werken, dat maatregelen inderdaad werken, en dat zo langzamerhand de COVID pieken bedwongen worden, maar omdat ik het graag over feiten heb.
Fijne avond verder.
Gelukkig heeft Hugeau (ook CdA) het tempo van de boosters verlaagd, zodat we als NL weer overal achter aanhobbelen. Clowntje van niks, zou je haast zeggen. Onwaardig om minister te zijn.
Als ik de reacties van sommige antivaxers zo zie dan vergaat me zo langzamerhand wel de lol om het nog langer voor ze op te nemen.
Probleem is dat wat anti-vaxers worden genoemd niet een homogene groep is. Het begint al met mensen die niet tegen vaccineren maar wel tegen de vaccins zijn die nu gebruikt worden, bv omdat er toch wel bewezen bijwerkingen kunnen optreden (menstruatie cycli die verdwijnen). Daarnaast zijn er mensen die bewust voor Jansen hebben gekozen (vanwege een ander samenstelling), terwijl deze optie er niet meer als het om boosters gaat.
Daarnaast zijn er hardcore antivaxers die alle soorten van vaccins weigeren. Dat kan om gezondheidsredenen zijn (ze geloven dat vaccins gewoon ongezond zijn) en heb je religieuze antivaxers. En zo vallen er waarschijnlijk nog wel anllerlei groepen te bedenken die hun reden hebben om de vaccins te weigeren.
@straatsurfer | 25-11-21 | 14:25:
Mijn mestruatie is ook weg gebleven sinds de prik.
@straatsurfer | 25-11-21 | 14:25: booster weigeraar? antivaxer of niet?
@sqbar
Ben je wel een beetje laat mee
@neolib | 25-11-21 | 15:11: Tja ik heb vrijheid van meningsuiting en integriteit van eigen lichaam hoog zitten. Maar er zijn grenzen in wat je wil steunen.
@Sqbar | 25-11-21 | 15:25: "ik heb vrijheid van meningsuiting en integriteit van eigen lichaam hoog zitten"
Wat is dan je probleem? Je hoeft het niet inhoudelijk met ze eens te zijn. Op basis van die principes ben je toch van mening dat iedereen het zelf moet weten?
@Beste_Landgenoten | 25-11-21 | 14:27: Wat is dan je excuus?
@straatsurfer | 25-11-21 | 14:25: Vergeet de (forse) groep niet die al Covid heeft gehad en dus geen vaccin meer nodig heeft, maar wel te boek staat als ongevaccineerd.
Vroeger moest ik bij aanvraag voor vakantie aankloppen bij de baas. Na eindelijk met pensioen gegaan te zijn wordt dat de GGD. Leve de vrijheid !
Goed voor het milieu ook. Dat maken, vervoeren en wegflikkeren van dat plastic en die mondkapjes.
Zullen we àlle vaccinaties dan maar afschaffen?
Eens kijken hoe leuk het straatbeeld dan wordt!
Onze voorouders waren ook allemaal ongevaccineerd. Dat heeft niet verhinderd dat onze ouders ons voortbrachten.
En iedereen die door de afwezigheid van goede medische hulp nu niet bestaat mis ik niet. Ondanks dat is het al behoorlijk druk hier. Overbevolkt zou men in de jaren 70 zeggen. youtu.be/jg5RFUl26Bg
@ratelaar | 25-11-21 | 14:10:
Onze voorouders hadden ook een ellendig kutleven als het om de risico's van besmettelijke ziekten ging.
@ratelaar | 25-11-21 | 14:10: en dus zijn al onze voorouders, ongevaccineerd, uitgestorven.
@De Eierbal | 25-11-21 | 14:12:
Dat ook ja. De pest en de Spaanse griep waren wel een dingetje. Alhoewel die laatste weer werd overschaduwd door de ellende die mens zelf veroorzaakt.
@dathoujetoch | 25-11-21 | 14:15:
Yep. Zo zie je maar we gaan allemaal dood. Gevaccineerd of niet.
@ratelaar | 25-11-21 | 14:18: Niet dus. Meer doden dan WOI. In NL sowieso want meedoen in een oorlog is soms een keuze maar meedoen aan een pandemische virus nooit.
We zullen het nooit weten ,maar u kunt zo bij het NPO journaal aan de slag.
Inmiddels mag het toch duidelijk zijn dat Israël ruimschoots voorloopt op onze situatie in Europa.
Kun je je voordeel mee doen in plaats van de kool en de geit proberen te sparen.
Op dit moment maar een paar honderd besmettingen per dag. Het werkt dus, die booster.
@Frau_Ferkel | 25-11-21 | 14:12: Vorig jaar rond deze tijd echter ook maar een paar honderd besmettinger per dag.
Het is daar op dit moment gewoon niet het seizoen.
@C1O2 | 25-11-21 | 14:34: Inderdaad.
Zodra het allemaal weer redelijk onder controle en behapbaar voor de ziekenhuizen is, wordt dit dus gewoon zoals de griepprik. Alle oudere en kwetsbaren een vaccinatie aan het begin van het virusseizoen en het probleem is opgelost.
Inderdaad, waarom al dat hysterisch gedoe. Persoonlijk had ik niet eens in de gaten dat er een enorme griepgolf destijds rondwaarde in Nederland, bijvoorbeeld.
Merkel zei dit in oktober 2020 al. Dat vaccin jaarlijks herhaald zal moeten gaan worden.
Iets meer argumentatie erbij zou fijn zijn. Want de griepprik is ook maar iets van 60% effectief.
Voor herhalingen wil ik wel graag weten waarom die nodig zijn.
@Bataafje | 25-11-21 | 14:29: 60% is al voldoende effectief, zeker als iedereen die er voor in aanmerking komt hem neemt, om er voor te zorgen dat de zorg niet overloopt. Effectiviteit van dit vaccin is bij een aantal nu al hoger dan 60% en er zit zelfs nog ontwikkeling in dus gaat bij nieuwe varianten (van het vaccin) misschien zelf nog verder omhoog vergeleken nu. 100% zullen ze nooit worden.
Vaccination avoids deaths. volgens Ursula.
Oh ja? Hoe groot is dat effect dan? Hoeveel doden worden er voorkomen door de gehele wereldbevolking 3x (en waarschijnlijk vaker) te vaccineren?
Het klinkt als erg veel moeite, tijd, geld, lockdown, leerachterstand, psychische problemen, rellen, politie, handhaving enz. enz. om een relatief klein effect te behalen.
Voorlopig stijgt de oversterfte met aftrek van de covid doden. Dus die stelling wordt niet gestaafd door de cijfers.
Sterker nog, er wordt geen enkele dode voorkomen.
Zoals iemand hier vorig jaar zei, een arm amputeren om een ingegroeide nagel
Iedereen heeft het over de overbelasting van de zorg, maar ik hoor niemand over overbelasting bij DELA, Monuta en Yarden.
Dat zijn private organisaties, die draaien prima, gouden tijden.
@van Oeffelen | 25-11-21 | 14:05: De kachel brandt volop...
Gevaccineerden zijn tot 90% minder besmettelijk, met name voor andere gevaccineerden.
Ik zag dat er aangiftes liggen Willem Engel voor het verspreiden van desinformatie. Moeten we hem en anderen niet berechten voor een anti-vaxxers tribunaal? Een gepaste straf zou dan kunnen zijn: als taakstraf 6 maanden billen wassen en Covid patiënten helpen omdraaien op de IC. Of de GGD helpen met bron- en contactonderzoek etc.
Er komen tribunalen!
@van Oeffelen | 25-11-21 | 14:05: middagslaapje lukt niet. Daarom weer beetje stoken?
Het verspreiden van medische onzin is geen vrijheid van meningsuiting. Dat is onjuiste en gevaarlijke voorlichting. En in het geval van een pandemie levensbedreigend. En waarschijnlijk strafbaar.
Wat zeg jij nou? Covid patienten omdraaien was toch super specialistisch werk? Dat is toch de reden dat het absoluut onmogelijk was om de afgelopen twee jaar extra bedden erbij te krijgen?
@C1O2 | 25-11-21 | 14:24: Oke oke oke, dan laten we dat omdraaien even zitten en dan laten we Willem Engel focussen op het billen wassen. Dat moet wel lukken toch?
Geen vaccinatie nemen is nu echt gewoon crimineel asociaal: www.nrc.nl/nieuws/2021/11/23/wanneer-...
Probeer voor één keer in je leven eens over jezelf heen te stappen en wat te doen voor je zieke medemens.
Probeer voor één keer in je leven je niet met andermans keuze te bemoeien. en check de cijfers van de mensen in het ziekenhuis voordat je weer alle ongevaccineerden over een kam scheert.
@BRAAP | 25-11-21 | 14:07:
15% van de bevolking is ongevaccineerd maar ze nemen 60% van de bezette IC-capaciteit op zich. Met vaccinatie hadden we geen overbelaste zorg.
Twee lullige prikjes de neus had een kankerpatiënt de behandeling kunnen geven die ze nodig hadden. Het is echt asociaal.
@De Eierbal | 25-11-21 | 14:11:
Kijk daar hebben we het standaard antwoord weer, behalve het percentage verander van 90, naar 75 naar 60%. Op basis van de trend en cijfers van omliggende landen is het aannemelijk dat einde van het jaar dit nog maar 25% is.
De grootse groep ongevaccineerden zijn jong en gezond en belasten de zorg op geen enkele manier.
@BRAAP | 25-11-21 | 14:22: Uw korte termijn geheugen is niet best. U is de rates-simpsons-paradox al weer vergeten?
Longartsen: ‘Misverstand dat gevaccineerden net zo goed in ziekenhuis terechtkomen’
www.tubantia.nl/gezond/longartsen-mis...
@De Eierbal | 25-11-21 | 14:11:
Klinkt een beetje als een groep in Nederland die het merendeel van de criminaliteit cijfers beheerd.
@De Eierbal | 25-11-21 | 14:11: 2 lullige prikjes waarvan de geleerden niet weten wat het met je immuunsysteem doet. Een immunologe schreef laatst in Elsevier, niet het virus maar de weerstand is het probleem. Een terechte vraag is dan wat doet het vaccin met de weerstand??? Als je elke 6 maanden een booster moet hebben zegt mij dat genoeg over de invloed op je weerstand.
@Fedde71 | 25-11-21 | 15:10: "Als je elke 6 maanden een booster moet hebben zegt mij dat genoeg over de invloed op je weerstand."
Hopelijk heeft U van andere dingen meer verstand.
@Frau_Ferkel | 25-11-21 | 15:16: ik heb gelukkig over alles meer verstand dan u.
@Fedde71 | 25-11-21 | 15:19: Ook van spelling?
@De Eierbal | 25-11-21 | 14:11: Ze vaccineren als een razende de laatste weken, maar het percentage blijft maar steeds 85%??????
@BRAAP | 25-11-21 | 14:22:
Zelfs met 25% tov 15% in de populatie is dat nogsteeds een reductie op zorgvraag van 60% door een prikje te nemen. Doe eens niet zo eigenwijs en asociaal.
@De Eierbal | 25-11-21 | 15:30: Wanneer het op feiten aankomt, dan duikt BRAAP weg.
Hij zal ook niet reageren op mijn tegel van 14:25 hierboven in dit draadje.
@BRAAP | 25-11-21 | 14:22: Wel indirect door het virus over te dragen aan hun paps en mams.
De Eierbal | 25-11-21 | 14:03
Goeie grap!
TO BOOST OR NOT TO BOOST, THAT'S THE QUESTION (gedigt)
ieder een boost tegen de hoest,
je wist dat het moest,
anders krijg je de knoest,
eerst deed je nog proest,
maar nu is je leven verwoest.
Ik dacht, ik begin alvast maar met mijn Sinterklaasgedigt.
Nu het nog kan.
We doen het dus slechter dan België waar ze al eerder zijn begonnen met de booster prik.
De jonge maakt er een sport van om steeds de laatste te zijn.
Ja, en bedenk nu dat hij en het team erachter echt niet achterlijk zijn. Kijk wat er op de politieke agenda staat (3 flinke wetswijzigingen) en wat er niet op staat (boostercampagne)...
Het blijft zo bizar en medisch onverantwoord dat natuurlijke immuniteit, als je het virus eenmaal hebt ondergaan, buiten de beschouwing blijft. Waarom gaan we niet massaal de serologische test doen? Dat toont pas echte herd immunity aan.
Tja, maar dan verdienen Pfizer en co. geen hol en dat moeten we natuurlijk niet willen!
Je schiet er dus eigenlijk geen steek mee op.
De gemiddelde prikkelbaarheid neemt daardoor toe.
Gelukkig is het maar een advies van de EU.
En helemaal gelukkig heeft het EMA nét het Pfizer vaccin goedgekeurd voor kinderen vanaf 5, dus we kunnen iedereen nu gaan vaccineren. Ook alleen op advies, he? Zucht.
Belachelijk. Kinderen worden bijna niet ziek van corona en na vaccinatie kunnen ze toch nog andere mensen besmetten.
Toch bijzonder dat een Corona vaccinatie straks verplicht is voor kinderen, maar een DKTP niet.
Toch wel gek dat ze een harde conclusie aan zo'n advies hangen: als je hem niet neemt verloopt je coronapas, dus neem die booster nou.
Met baard: En dan kun je niet meer naar je werk, uit eten, evenementen bezoeken, niet op p vakantie etc omdat je, na 2 "vrijwillige" prikken, geen derde neemt. Ja zo hou je de QR maatschappij in stand. Maar er komt geen verzet tegen, we gaan er gewoon in mee.
Jammer dat het kabinet met Hugo de Jonge voorop 100% vaccinatie als doel hebben gehad in plaats van het beschermen van (obese)ouderen.
We hadden maanden eerder moeten beginnen met de (booster) 3e injectie voor kwetsbare!
En dan als laatste, als ze 6 (zes!) maanden geleden nog niet konden voorspellen dat de effectiviteit enorm zou afnemen onder bepaalde groepen, wat weten ze dan wel over de middel- en lange termijn?
Als ze vaccinaties gaan afdwingen, dan moeten ze ook verantwoordelijkheid nemen voor neveneffecten. Dat is momenteel dus niet het geval, mocht je op termijn bijwerkingen krijgen is er bij de farmaceuten of onze incompetente overheid niemand thuis.
Flikker maar een eind op met je booster! (oppepprik zoals lul de Jonge die 3e prik noemt) Zien die klootviolen niet de hoeveelheid besmettingen nu terwijl bijna 87% gevaccineerd is en meer dan de helft minder besmettingen vorig jaar deze tijd zonder dat nepvaccin??? Lijkt me niet moeilijk om te zien dat die vaccinatie sowieso helegaar niks doet tegen besmetten van anderen.
Ik ben bewust niet gevaccineerd vanwege dit gedoe. Want ik ga echt niet iedere 9 maanden vaccineren. Dit kon je echt van ver zien aankomen.
Nee, vaccinaties helpen waarschijnlijk niet tegen de besmettelijkheid, maar wel tegen ziekenhuisopname, en daar gaat het om.
@HornoxNL | 25-11-21 | 13:57:
Degenen die dit niet zagen aankomen leefden onder een steen, vorig jaar al werd melding gemaakt dat booster jabs nodig waren.
Ze helpen wel tegen ziekenhuiscapaciteit bezetten van anderen.
@HornoxNL | 25-11-21 | 13:57:
Oeh, een prikje elke 9 maanden. Wat een hoop gedoe zeg, laat maar.
Nee, dan ga ik liever voor overladen IC's en doden door uitgestelde zorg. Fuck iedereen behalve mezelf.
@H.J.W. | 25-11-21 | 13:57: 13 jaar zijn helpt ook tegen ziekenhuisopname. Toch moet je gedwongen aan de prik wil je nog deel willen nemen aan de maatschappij.
@Plaktong | 25-11-21 | 14:00: Daar heeft u een goed punt.
Hugo de Clown heeft een wurgcontract getekend dus hij moet zoveel mogelijk van die dingen kwijt.
@De Eierbal | 25-11-21 | 13:59: Onder het mom van ‘och 2 prikjes, wat een gedoe’ hebben 12 miljoen Nederlanders zich laten injecteren. En wat heeft het hen gebracht? Dus enige scepsis dat de booster alles op gaat lossen lijkt me op z’n plaats.
@De Eierbal | 25-11-21 | 13:59:
Als dat laatste zo’n probleem is, waarom is er dan niet eerder begonnen met die boosters? Of opschalen zorg? Te makkelijk om dit op egoïsme te gooien wanneer de overheid haar shit niet op orde heeft.
@Plaktong | 25-11-21 | 14:03: Dat doet die ook niet. Dit gaat een standaard ritueel worden van om de 6 maanden de volledige bevolking prikken. Pfeizer, Moderna en consorten hebben een gouden deal te pakken. Je levert een product met beperkte houdbaarheidsdatum en zo komt de klant ieder jaar voor minimaal 2x de bevolking inkopen.
@Derechtselutser | 25-11-21 | 14:13: Het Microsoft model
@HornoxNL | 25-11-21 | 13:57: als de druk er bij de zorg af is hoeft u helemaal niet om de zoveel maanden een prik te halen. Iedereen wordt nu gevaccineerd omdat het crisis is in de zorg. Als die situatie weer redelijk genormaliseerd is, zo eind voorjaar, begin zomer, hoeven in het vervolg alleen nog ouderen en kwetsbaren aan het begin van het virusseizoen gevaccineerd te worden net als met de griepprik. Dat nu iedereen wordt gevaccineerd is een noodmaatregel omdat we in nood zitten wat betreft de zorg capaciteit.
@Capt. Iglo | 25-11-21 | 14:25: Op m'n werk zouden ze, na zo'n boute uitspraak, roepen:"ik hoor kroketten"! Ik geloof namelijk er echt geen bil van dat we zonder slag of stoot van die QR-troep afkomen, daarvoor is er veel te veel in geïnvesteerd en de politici blijven ook verdacht stil als het daar op aankomt.
Goed. We beginnen dus weer allemaal op nul, terug naar start (zonder 20.000).
Al die vaxxi-zeloten kunnen stoppen met schelden op en treiteren van de ongevaccineerden. Want we zijn nu allemaal technisch ongevaccineerd!
Bedankt Pfizer!
Ja, de grap die 3 maanden geleden al rond ging wordt nu bewaarheid ‘can’t wait before the tripple vaxed start blaiming the double vaxed.
Net zoals de sportseizoenen, alles begint op nul, laten we een nieuwe kampioen gaan zoeken gedurende het volgende seizoen.
Verkleint de kans wel dat ik die eerste ga laten zetten, want dan zit ik over zes/negen maanden weer met hetzelfde dilemma.
Dan blijf ik liever gewoon ongeprikt.
Eensch. Ik ga toch niet telkens vaccineren met een middel wat matig werkt?
@HornoxNL | 25-11-21 | 13:57: Het werkt prima, alleen voor een iets minder lange tijd dan verwacht en gehoopt.
Zoals met de griepprik? Wat is er nou echt zo veel werk aan een fucking prikje zetten eens in de 9 maanden (in het zwartste antivax scenario)?
Er worden nu kankerpatiënten hun behandeling ontzegd omdat er te veel mensen zijn die zo egocentrisch denken zoals u.
Dat blijft een wonderlijke paradox. Enerzijds de ongevaccineerden over de streep proberen te trekken omdat het vaccin echt goed werkt.
Anderzijds de gevaccineerden aan de booster krijgen omdat de eerste 2 hun werk onvoldoende hebben gedaan.
Zie daar ook het enige echte bestaansrecht van de QR app. Zonder deze drang zouden veel mensen niet overstag gaan.
@_pacman_ | 25-11-21 | 14:00: ja, het heeft de hele zomer gewerkt.
@_pacman_ | 25-11-21 | 14:00: Dat noem ik dus matig...
@De Eierbal | 25-11-21 | 14:00: Ik zit gewoon thuis achter mijn laptop te werken, er is echt geen enkele kankerpatient die zijn behandeling mist door mij. En de griepprik heb ik ook nog nooit gehad.
Ik wil dit vaccin niet, ik heb nog teveel vraagtekens bij de veiligheid. Elk vaccin ligt wel ergens onder vuur en ik vertrouw het zeker nog niet genoeg om een abonnement erop te nemen.
Nee, jij begint dan met de derde prik, toch?
Goh, het wordt allemaal wel erg complex zo.
Nee joh, gewoon net als met de avondvierdaagse een medaille met een lintje en dan prikjes sparen. Deze medaille kun je dan op je jas spelden zodat je deugstatus voor iedereen goed zichtbaar is.
@C1O2 | 25-11-21 | 14:20:
Is er iets waardoor je het wél zou kunnen vertrouwen? Er is net een experiment met een miljard mensen gedaan en de resultaten zijn gigantisch positief.
@De Eierbal | 25-11-21 | 15:43: Zo gigantisch positief vind ik die resultaten niet eigenlijk. Er gaan evenveel mensen dood aan covid als een jaar geleden en waarschijnlijk meer dan een jaar geleden als je alle oorzaken bij elkaar optelt.
Geen idee of dat vaccin daar een (negatieve) rol in speelt, maar ik kan het niet uitsluiten. En dan hebben we het nog maar over de eerste twee prikken, wie weet wat de zesde prik of de dertiende doet met je lichaam.
Dan neem je een vaccin dat op de achterkant van een bierviltje is ontworpen. Een keer snap ik. Ach ja, je probeert eens wat. Heroine gebruikers overleven ook een boel shots. Dan neem je nóg een vaccinatie. En dan zonder na te denken laat je er gewoon ook nog even een booster in rammen. Wat een lef.
Openbare Dwangvaccinaties op het dorpsplein, dat lijkt me wel wat. Maar goed, we 'mogen' een booster. Beetje slapjes. Ik zou er bijna niet aan meedoen, vanwege mijn principiële bezwaren tegen vrijwilligheid. Reageert u maar niet, want deze tegel is te moeilijk voor u.
Een Heer van Stand met een arrogante aanname, u lijkt heer Bommel wel.
... gevolgd door een publieke struggle session en daarna een heropvoedingskamp?
Ben ik (ongevaccineerd, serologisch bewezen zonder antistoffen, maar verder kerngezond en bereid om dat middels testbewijzen aan te tonen) mijn recht op vrij verkeer al kwijt?
Je moet je gewoon voordoen als asielzoeker, dan kun je zo ongehinderd door heel Europa wandelen.
Nog niet, maar we werken er aan. Nog even geduld, komt goed.
U heeft onder een steen geleefd? U bent tot vijand van de staat verklaard en stout. En straks komt u nergens meer naar binnen.
U heeft overigens geen rechten. Slechts plichten en enkele privileges die ten alle tijden ingenomen kunnen worden.
Hm, dus wanneer je zo'n , schijnbaar waardeloos, Janssen prik hebt gehad, moet je alsnog 9 maand wachten omdat het toch nog gelijkgesteld wordt aan de andere vaccinaties.
Als toch alles weer op slot gaat, waarom zouden we dan aan de boosters beginnen? Als we nergens heen mogen word ook niemand ziek dus dan levert die prik 3 t/m 45 ook niets meer op?
Van een prikje meer of minder is nog nooit iemand doodgegaan.
Behalve op death row.
Ik ken wel mensen in Oss die dood zijn gegaan door een prik. En die waren voor de prik niet eens ziek...
@Patje | 25-11-21 | 14:00: Osse messentrekkers
Telt een overdosis?
Waarom nou weer een booster verplichten om die QR te behouden? Die eerste 2 prikken hebben nu niet echt bewezen dat we onze volledige vrijheid terugkregen....
Niet lullig bedoeld, maar je vrijheid ben je al kwijt sinds je accepteerde dat die afhankelijk zou zijn van je vaccinatiestatus. De geschiedenis leert dat je je vrijheid nog nooit zonder strijd terugkreeg. Succes daarmee.
Ze hebben ook niet echt bewezen dat ze werken....
En nu ook snel het Singaporese model uitrollen!
— Terwijl in Oostenrijk de coronamaatregelen tegen alleen ongevaccineerden worden opgeschroefd zijn ze in Signapore alweer een stap verder in het zacht dwingen tot vaccinatie. Vanaf volgende maand zullen ongevaccineerden die in het ziekenhuis of IC terechtkomen zelf moeten opdraaien voor de kosten. In Signapore is 85% van de bevolking gevaccineerd maar een meerderheid van de covid-patiënten in ziekenhuizen en IC’s is ongevaccineerd.—
Bron: TPO.nl
Doen we dat dan ook bij iedereen met een bmi van >25, die rookt, te weinig sport enz
@Hunter S. Thompson | 25-11-21 | 13:54: Nee, ik ben daar ook niet voor maar het zou wel consequent zijn.
@Hunter S. Thompson | 25-11-21 | 13:54: of zijn vrouw tegenspreekt.
Even Pfizer bijkopen
Van Oef kocht op USD 27.
@van Oeffelen | 25-11-21 | 14:06: gaaaaaaaaap
Marionette junkies van de overheid.
Dit is dus wel de meest wappie tegel die ik de afgelopen tijd heb gezien. Chapeau!
Bedankt!
Een vaccin dat na 9 maanden zo goed als uitgewerkt is.
Na 2 prikken.
Hoe lang is die derde prik dan effectief?
6 maanden? of toch 12?
Dat zal nu toch wel bekend zijn, gezien de ervaringen van afgelopen zomer in Israel. Hoor je niet zo veel over. Vreemd. We horen graag goed nieuws.
4e prik 6 maanden na 3e prik.
'Gewoon' 2 prikken per jaar.
@sjef-van-iekel | 25-11-21 | 13:54: 5e prik 3 maanden na de 4e prik and so on...
Het is niet "zo goed als uitgewerkt". Dat is zwaar overdreven. Wat is er nou zo erg aan elk jaar een prik halen?
Australië heeft al 125 miljoen doses in bestelling staan op een bevolking van 25 miljoen. Do the math.
Lijkt mij dat iedere extra prik steeds minder effectief is. Je lichaam, en wellicht het virus, zullen resistent worden. Na 11 prikken zal het effect echt aanzienlijk minder zijn. Dan wordt het nog net geen multi vitamine die je dagelijks moet innemen.
Vaccins leken gelukkig ook te werken!
En waarom wil Ursula dat iedereen een booster krijgt? Waarom niet een booster voor iedereen die wil. Claus Schwab kan wel een boostertje gebruiken gezien zn leeftijd en pafferige uiterlijk.
Klaus wens ik iets toe wat Joris gauw zou wegjorrisen maar denk wel dat u weet wat ik m wens.
@Swaffelkaffert | 25-11-21 | 13:58: Is vast geen prettige kerst.
@Plaktong | 25-11-21 | 14:13:
Zonder Santa Claus niet....
Waarom niet gewoon verplichten zodat we onze vrijheid weer terug kunnen krijgen?
;-)
Keihard aanpakken die antivaxxers
Ironisch, centraal van boven opgelegde dwang opleggen voor individuele 'vrijheid'.
Je krijgt je vrijheid niet terug, vriend. Die ben je voorgoed kwijt. Vrijheid is geen ruilmiddel.
@Stijlicoon | 25-11-21 | 14:00: Dat was de sarcastische ondertoon idd.
Vrijheid met qr-code is geen vrijheid.
"Alle vaccins beschermen nog goed tegen ernstige ziekte, maar er zijn tekenen dat de bescherming wel wat terugloopt." alsdus de Gezondheidsraad
Wat betekent 'wat terugloopt'? Iets specifieker zou wel mogen. Iemand?
Lees Maurice de Hond. Hij geeft je de cijfers.
Als het maar "wat " is, is die 3de gelukkig ook niet nodig. Mooi.
@Nuchternederland | 25-11-21 | 13:50: ja, índerdaad. Je kan dit ook interpreteren als 'het hoeft eigenlijk niet echt
Die John Burn-Murdoch heeft het over lavender. Help me even, wie was ook alweer die halve gare die van lavendel houdt?
John Burn-Murdoch. Zo moeilijk is het niet.
Hahaha, wat zijn wij met zn alle in de maling genomen. We zijn de "tijdelijke" QR code in geluld "twee prikjes, dan ben je overal van af". Nu zijn we voorlopig de bitch van Pfizer en Co, 2 prikkies per jaar, QR blijft anders doe je niet meer mee en mag je niets. Ook al ben je kerngezond en doet corona je vrij weinig, geprikt worden zal u.
"Wij zijn misschien wel klaar met de EU, maar de EU is nog niet klaar met ons"
Even die zuigend/zalvend/belerende radioinspreker inhuren daarvoor.
Mooi hè..??
Vergeet de gevleugelde uitspraak “twee weekjes flatten the curve” niet.
Vooralsnog na de boosterprik 80% bescherming. Alleen die loopt maandelijks terug. En 80% is niet genoeg, dus steeds vaker prikken om een zo hoog mogelijke bescherming te krijgen. We stoppen pas bij 115% bescherming.
En we kunnen er geen flikker tegen doen. Wat willen we doen, ze weg stemmen? Nee iedere 6 maanden een prik (misschien te combineren met uw tandarts afspraak), miljarden euro's voor Pfeizer & co, uw eeuwige QR code en paspoort alles omdat u denkt vrijwillig mee te werken om corona er onder te krijgen. We are screwed.
@Ikbenbeteralsjedenkt | 25-11-21 | 14:06:
Waar komen die getallen vandaan? Want ze zijn gelul.
Maar betekent dit dat je iedere 9 maanden een booster in je poot moet laten zetten als je naar het buitenland wilt?
Als je de deur uit wilt, waarschijnlijk.
Dat moest voor andere vaccinaties ook al, hoewel voor die benodigde of geadviseerde vaccinaties de intervallen wel wat langer zijn.
@Mr_Natural | 25-11-21 | 13:47: als je nog in je huis in dezelfde ruimte wil zitten met iemand anders
@_pacman_ | 25-11-21 | 13:48: deze niet. Na vaccinatie met het gelekoortsvaccin bent u in principe levenslang beschermd tegen een infectie
Waarschijnlijk niet, het gaat hier om het "trainen" van geheugencellen. De 2e prik volgde ongeveer 2 maanden na de eerste, de derde ongeveer 6 maanden na de tweede. Mogelijk dat er nog een vierde nodig zal blijken over 1 á 2 jaar ofzo. Maar waarschijnlijk is het na de derde wel klaar.
@_pacman_ | 25-11-21 | 13:48: "wat langer"? Standaard vaccinaties hebben een werkingsduur van 15 tot wel 30 jaar, da's wel even wat anders dan 9 maanden.
@Kosmo | 25-11-21 | 13:49: Thuis met iemand anders? Nergens voor nodig. Je kunt toch gewoon online je contacten onderhouden?
@Merkwaardeloos | 25-11-21 | 13:51: Ik ben ook heel sociaal, ik consumeer elke dag voldoende sociale media om op de hoogte te blijven van zaken waar ik van uitgesloten ben. Het leven is zo leuk van anderen, en dat is leuk voor mij.
Komt de 3e wel met extra veel groepsimuuniteit? Heb me eigen vooral laten vaccineren voor de zwakkeren, niet mezelf.
Ja. Want veel hogere aantallen antilichamen.
@omanders | 25-11-21 | 13:53: mooi. Permanent de ganse samenleving elk 6 maanden verplicht prikken gaat namelijk niet werken. Zorgt voor veel te veel onmin
@Phreack | 25-11-21 | 14:08: Ja, het gaat nu al een hoop gezeik opleveren.
Hoeveelheden antilichamen is gecorreleerd aan effectiviteit:
www.science.org/doi/10.1126/science.a...
"Vaccine recipients with post-vaccination 50% neutralization titers 10, 100, and 1000 had estimated vaccine efficacy of 78% (95% confidence interval 54, 89%), 91% (87, 94%), and 96% (94, 98%), respectively. "
En boosters geven een veel hoger aantal antilichamen dan alle trials van de dubbele shots lieten zien.
www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....
En dat al 8 maanden lang (anecdotisch):
twitter.com/NealBrowning/status/14606...
En via media uitgelekt, 9 tot 10 maanden of langer:
www.timesofisrael.com/pfizer-booster-...
"By analyzing the antibody levels, researchers have concluded that the third shot could be effective for 9 – 10 months, or even longer, the researchers predicted."
@omanders | 25-11-21 | 15:26: "the researchers predicted" waar heb ik dat eerder gelezen?
Nu al totaalpaniek?
Wel een beetje snel, wereldwijd pas 5 miljoen sterf gevallen en dan nog bijna allemaal boven de 70 jaar.
Zodra de begrafenisondernemers het niet meer bijhouden dan mag je in de paniek stand schieten.
Manmanman
Waarschijnlijk heeft de EU geen ethiekraad, zit je dan gevangen in de Schengenzone.
U bent pas vrij wanneer u zich aan onze regeltjes houdt en wij zeggen dat u weer iets mag doen. Komt uw mening of humor niet met die van ons overeen, dan heeft dat consequenties. Best logisch.
Als we nu met zijn allen de coronings check app en dus de qr code, wissen?!
Durft men niet..
@ceriel82 | 25-11-21 | 13:45: klopt.... schaapjes zijn we.
Op mijn telefoon staat helemaal geen coronacheck-app. Kan hem dus ook niet wissen.
Nice
NL heeft 6 miljoen vaccin doses in de vriezer liggen. Waar wachten ze nog op? Ik heb overigens al een afspraak staan.
Is er een reden waarom wij zo achterlopen? En hoe komt u aan de afspraak?
@BobDobalina | 25-11-21 | 13:45: Via mijn werk. Denk dat NL zo achterloopt vanwege slechte planning/voorbereiding en management. Vaccins zijn er meer dan genoeg namelijk. Vrienden van mij (in de 30) in de VS en Denemarken zijn al weken tot maanden geleden geprikt met boosters.
Vanwege linkse kerk. De Afrikaandertjes hebben er pas nul! en dan wij al drie!?!
@Diederik_Ezel | 25-11-21 | 13:49: U werkt in de zorg vermoed ik.
@Diederik_Ezel | 25-11-21 | 13:49: U bent met Uw kameraden duidelijk prikgeil.. verslavingsachtergrondje? belangen? testkonijn?
@broervandenhollander | 25-11-21 | 13:59: Eerlijk gezegd hou ik er helemaal niet van om geprikt te worden. Ik moet altijd de andere kant op kijken.
Van Oef wacht nog even.
Vergeet je gevulde koeken niet, om iedereen op de priklocatie te bedanken voor hun inzet.
Kom maar door met die booster!
Wanneer is 1980 aan de beurt?
Volgend jaar, medio april, komt er een nieuw vaccin, gebaseerd op de oude methode. Verzwakt Corona virus inspuiten. Doe mij die maar. Als er velen voor me geweest zijn.
ECHTER, helaas, het advies zegt ook de booster PAS NA 6 MAANDEN TE GEVEN en niet eerder. Dus helaas voor onze reis naar een land die ons niet binnenlaat zolang onze laatste prik ouder dan 180 dagen is. Balen. Ticket geld krijgen we ook niet terug.
Misschien kijken of het in het buitenland lukt? Of toch vriendelijk vragen bij de GGD?
juli/augustus was iedereen wel zo'n beetje ingeënt met de 2e. Januari/februari moeten we klaar zijn, maar er is nog te weinig beweging. Dat gaan we dus NIET redden. Stelletje lapswanzen.
@Diederik_Ezel | 25-11-21 | 13:44: Allemaal al geprobeerd, geloof me.
@SaintNick | 25-11-21 | 14:19: U zou ook kunnen vragen aan bv huisartsen of verpleeghuizen bij u in de buurt of u op de reservelijst mag. Blijven vaak een paar doses over eind vd dag.
@Diederik_Ezel | 25-11-21 | 14:23: Of ben gewoon brutaal en loop aan het einde van de dag uw lokale priklocatie in, en vraag vriendelijk of ze u kunnen helpen.
Maar maar maar....
Alleen samen krijgen we Corona onder controle.
Gaat goed hè?
Jippie!! Ik mag weer een gratis prik!
Gratis bestaat niet, maar ik zal hem desnoods wel voor u betalen.
Je mag die van mij ook allemaal hebben hoor.
Waar blijft dat mooie staatje met de stand van zaken t.a.v. de boosterprik per land. Kunnen we weer zien dat we hopeloos onderaan bungelen in dit gave daadkrachtige landje.
Nu alleen die cardiologen nog even gerust stellen dat er vast geen enkel verband is tussen de vaccins en de gemeten toename in ontstekingsverschijnselen in bloedvaten en hart.
"Abstract 10712: Mrna COVID Vaccines Dramatically Increase Endothelial Inflammatory Markers and ACS Risk as Measured by the PULS Cardiac Test: a Warning"
Dat en nog veel meer..
Dit is weer het laatste nieuws uit Wappielonië. Wel opvallend dat de anti-vaxxers altijd tegelijkertijd met dezelfde vage linkjes of uit de context gerukte "feitjes" komen. Is er maar 1 TV zender in Wappielonië?
Is dit: www.ahajournals.org/doi/10.1161/circ....
Dat is een compleet kutartikel van notoire pseudowetenschapper Steven Gundry (Google maar eens). Geen Supplementary Info, geen data.
Zoals een commentaar - "expression of concern" - in hetzelfde magazine door een oganisatie van ECHTE cardiologen al stelt:
www.ahajournals.org/doi/pdf/10.1161/C...
"Soon after publication of the above abstract in Circulation, it was brought to the American Heart Association Committee on Scientific Sessions Program’s attention that there are potential errors in the abstract. Specifically, there are several typographical errors, there is no data in the abstract regarding myocardial T-cell infiltration, there are no statistical analyses for significance provided, and the author is not clear that only anecdotal data was used"
Misschien kunnen we een paar vaccin propagandisten 20 boosters achter elkaar geven en kijken wat er gebeurt? Als ze toch zo veilig zijn...
@Jeggeworist | 25-11-21 | 13:50:
Misschien kan je eens met serieuze bronnen raadplegen?
@Diederik_Ezel | 25-11-21 | 13:45: NPO?
Ach, het zijn maar een paar prikjes.
Ach het zijn maar een paar centen (toeslagenaffaire).
Ach het zijn maar een paar mensen.
Ach het zijn maar (jorisvriendelijk woord).
We gaan de goeie kant op als cynisme en werkelijkheid elkaar beginnen te overlappen.
Goddomme, als ze dit 90 jaar geleden hadden geweten....
Volledig gevaccineerde hier. Maar die 3e laat ik aan mij voorbij gaan als de mogelijkheid tot testen / herstelbewijs vervalt en 2G in heel Europa zal gelden.
Ik wil in volledige vrijheid de keuze hebben. Niet in een soort quid pro quo situatie belanden. Dan maar niet op vakantie.
Principes zijn pas was waard als het pijn doet, zei mijn oma ooit.
Oma had gelijk...
Gelukkig gaan we die boosters weer met GGD-tempo zetten, AKA 'we gaan geen gekke dingen doen'. The sense of urgency is weer eens totaal niet aanwezig in dit land. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Gatverdamme.
Booster is een mooi woord bedacht door de spinners.
Klinkt beter dan nummer 3. Ik weigerde al ondanks 2x vaccineren op plekken te komen waar een qr nodig was en het is mooi geweest.
Ik hoef nummer 3 niet. Ben er klaar mee.
Wat een flauwekul. Het is inderdaad een derde prik. De meeste vaccins hebben meerdere prikken met minstens enkele maanden en soms enkele jaren ertussen vooraleer er robuuste afweer is.
Zo werkt je afweer nu eenmaal.
Dat de 3e vaccinatie een booster wordt genoemd, lijkt mij vooral om de tijdelijkheid er van aan te geven. Je krijgt weer even een boost, maar voor hoe lang?
@Kosmo | 25-11-21 | 13:43: Langer dan een jaar, dat is zo goed als zeker. Na 8 a 9 maanden geen aantoonbaar verval van antistoffen. Meer antistoffen dan zelfs een doorlopen infectie en een inenting.
Mij een biet.
@omanders | 25-11-21 | 13:51: Die 9 maanden is nog toekomst dus dat weten we nog niet.. nog veel experimenten toegewenst..
@Kosmo | 25-11-21 | 13:43: Als booster de tijdelijkheid aangeeft, waarom heet de tweede (en eigenlijk ook eerste) prik dan geen booster maar vaccinatie?
@WilburScoville | 25-11-21 | 14:40:
Dat was een lokkertje onder de belofte vrijheid, schaap. De kudde heeft het omarm, en nu zit iedereen met een prik-anders-geen-privelege-systeem.
Heel goed. Nu nog even goed doorpakken en 2G doorvoeren in het openbare leven en op het werk.
Openbaar level had ik toch al niet en 6 maanden lijkt mij wel een mooi moment om met pensioen te gaan.
Boosters werken zeer goed. Na 8/9 maanden geen verval van IgG antistoffen.
And so it begins.
Een grote bek en een totaal gebrek aan kennis. Wees er maar trots op.
Inderdaad, mensen die voorstander zijn van bijvoorbeeld verplicht vaccineren beseffen niet dat ze daarmee een abonnement afsluiten. De overheid kan je ten alle tijden verplichten een nieuwe booster te halen want anders geen groen vinkje.
Wat interesseert mij het geklaag van de wappies nou.
Ik heb nooit beweerd dat dwang geen goed idee is.
en iedereen die nog riep 'ik houd het bij twee' zal lafjes meedoen aan de boosterprik, anders mag u immers van de EU niet meer deelnemen aan de maatschappij.
Dat is de sunken cost fallacy.
M'n stamkroeg schenkt al maanden lang Booster shots.
Na Breezah- nu ook Boostersletjes makkelijk te scoren
Mooi, doorprikken met dat spul. Ze hadden er goddomme al in moeten zitten. Tempo!
Dus medisch niet noodzakelijke vaccinaties voor alles onder de 60, anders geen QR niet reizen is helemaal dikke prima? Dit veelkoppig QR-monster moet zo snel mogelijk sterven, anders brengt het virus uit China uiteindelijk communisme naar Europa.
Neehee...!!!
Laat me rust, aub...!!!
...
REAGEER OOK