Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#DaarIsMark. Rutte over weekendrellen: 'Geweld heeft niets met demonstreren te maken'

Even 'idioten' zeggen en alles is weer goed

Mark Rutte heeft zich eindelijk uitgesproken over de rellen van het afgelopen weekend. Het zal u wellicht verbazen, maar onze premier is dus een tegenstander van rellen, en hij is ook niet zo'n fan van geweld tegen hulpverleners. Rutte is na drie dagen tot de conclusie gekomen dat geweld niets te maken heeft met demonstreren. Is wel zo, natuurlijk. Net zoals het gezwabber, gedraai en gelieg van het demissionaire kabinet eigenlijk niets te maken heeft met verstandige pandemiebestrijding. Maar goed. Onze staatsman heeft weer even in de camera gezegd dat hij 'niet zal accepteren' dat 'idioten' 'puur geweld' (wat is onpuur geweld eigenlijk?, red.) gebruiken. En nou allemaal weer normaal doen!

Letterlijke tekst Rutte

"Wat we afgelopen weekend gezien hebben, dat is puur geweld onder het mom van 'we zijn aan het demonstreren'. Dit heeft niets met demonstreren te maken. Dit zijn puur geweldexplosies gericht tegen onze politie, tegen onze brandweer, tegen mensen die rijden op de ambulance. Niets met demonstreren te maken. Politie, justitie zullen er alles aan doen om degenen die daarachter zitten ter verantwoording te roepen. Ik realiseer me dat in deze samenleving er veel spanningen zijn omdat we al zo lang te maken hebben met alle ellende van corona. En ik zal als premier, als liberaal er altijd voor vechten dat in dit land gedemonstreerd kan worden als onderdeel van onze democratie, van onze rechtsstaat. Maar wat ik nooit zal accepteren is dat idioten puur geweld gebruiken tegen de mensen die voor u en mij iedere dag in het veld verschijnen om dit land veilig te houden, onder het mom van 'we zijn ontevreden'. Dit is niets anders dan puur geweld gericht tegen al diegenen die iedere dag voor ons dit land veilig proberen te houden."

"Breed in de samenleving snap ik dat (frustratie over corona, GS). Maar wat hier vrijdag gebeurde komt daar niet uit voort. Dit is gewoon een kans aangrijpen, en dat zagen we ook de dagen erna op andere plekken in Nederland, onder het mom van 'we zijn zo boos over corona', onder dat mom, gewoon een kans te pakken om eens even uit te kunnen halen naar de mensen in het land die ons veilig houden: de politie, de brandweer, onze ambulancediensten. En dat is onacceptabel. En daarom nogmaals: politie en justitie zullen er alles aan doen om deze mensen te vinden, juist om ervoor te zorgen dat in dit land het recht overeind blijft voor alle fatsoenlijke mensen die bezwaar hebben tegen beleid, of zich zorgen maken over corona, om te kunnen demonstreren." 

Reaguursels

Inloggen

De wezel kruipt even uit zijn holletje, roept wat voor de bühne en schiet schichtig weer terug naar de andere wezels.

Antigoog | 22-11-21 | 19:50 | 1

Geweldexplosies tegen politie/brandweer/ambulance ??? Denk dat het volk gewoon genoeg heeft van het zooitje in Den Haag die zich nu achter eerder genoemde diensten verschuilen !!

Albatros | 23-11-21 | 09:47

Naar mijn mening gebeurde er iets, wat al vele jaren door de diverse regeringen zelf voorgebakken is. In de jaren 70/80 is langzamerhand aangeleerd, dat door de politie wordt gezegd, met een vaatje zout moet worden genomen. Schieten? doen ze toch niet. De regering bedenkt diverse maatregelen om corona te voorkomen, c.q in te perken. De burgemeester van Amsterdam zegt in het publiek, dat ze daar niet handhaven. Waarom zouden jongeren dat zich iets gelegen laten liggen, om zich aan wat regels te houden, die onbekende heren en dames in Den Haag vanachter een bakje koffie bedenken? Het lijkt m.i. wel iets op de ""rellen"" van de zestiger jaren. Altijd leuk om er ook naar toe te gaan, hoewel je niet eens weet waarom de zaak draait.

hansem | 22-11-21 | 18:08

Sluit rutte op.

rotator | 22-11-21 | 17:35

Ik vind wel dat alles nogal wordt 'opgeblazen'.
Haha

rooiesaus | 22-11-21 | 16:37
-weggejorist-
GuruOuwehuru | 22-11-21 | 16:27 | 1

‘ politie en justitie zullen er alles aan doen om deze mensen te vinden…’
-
‘ Ze krijgen er alleen geen budget voor en we moeten natuurlijk wél oppassen voor etnisch profileren’

bisbisbis | 22-11-21 | 15:37

Alles wat Rutte heeft gezegd daar ben ik het helemaal mee eens. Maar toch ben ik teleurgesteld in zijn toespraak, wat verder in dit reaguursel zal ik aangeven waarom.

Niet alleen in Nederland zijn het afgelopen weekeinde zware rellen geweest, ook bij onze zuiderburen is dat gisteren het geval geweest. Nog meer dan in Nederland lieten daar relcriminelen zien waar ze in feite mee bezig zijn, namelijk met het kapot maken van onze democratische rechten en daardoor met het aanvallen van onze democratie, of dat wat daar nog van over is gebleven.

Een vreedzame demonstratie van maar liefst 35 duizend, zoals het er uitzag voornamelijk Vlaamse G2 tegenstanders, die door het vrijwel Franstalig geworden Brusselse centrum liepen is verziekt en helemaal kapot gemaakt door reltuig. Heel veel Vlaamse vlaggen, weinig Belgische vlaggen en ik heb voor zover op de beelden al helemaal geen Waalse vlag gezien. Voor zover waren alle teksten die de demonstraten meedroegen Nederlandstalig. Even was het centrum van Brussel weer Nederlandstalig geworden. Dit is een onderliggend sentiment dat je denk ik in de Belgische cultuur en samenleving niet moet uitvlakken. Vandaar dat ik gisteren in een ander reaguursel over "Holland als rellengesticht" schreef dat niet alleen in de Noordelijke Nederlanden maar nu ook in de Zuidelijke Nederlanden halve garen en idioten het voor overgrote meerderheid van de demonstranten kapot hebben gemaakt. Tienduizenden goedwillende vreedzame burgers werd gisteren in Brussel de mogelijkheid ontnomen vreedzaam te demonstreren en tevens hun Vlaamse identiteit in het vrijwel Franstalig geworden Brussel te uiten want Brussel is ook de hoofdstad van hun land. Brussel, het bij velen gehate EU Brussel als de hoofdstad van de Europese Unie met eerdaags die permanente EU QR codes was het toneel van die hele grote demonstratie die ook door het EU kwartier van de stad liep. Tienduizenden demonstraten wilde en mochten (ze hadden daarvoor toestemming gekregen) om ook bij de Brusselse EU instellingen te demonstreren. En zeker ook daarom voel ik als Nederlander verbondenheid met die demonstratie.

Een demonstratie van tienduizenden mensen, zoals ik op de beelden heb gezien in grote meerderheid Vlaamse (dus Nederlandstalige) Belgen die dat vreedzaam wilde laten verlopen werd gekaapt door extremistisch reltuig en hooligans en dat maakt ook mij meer dan verontwaardigd. Dit even voor alle Vlamingen (ik denk dat ze er zijn) die ook op GeenStijl meelezen en mogelijk mee reaguren.

In de steeds beter beveiligde voetbalstadions krijgt het reltuig steeds minder kans alles te verzieken. Ze zijn samen met politieke extremisten en ander tuig al een tijdje bezig hun 'werkterrein' naar buiten de voetbalstadions te verplaatsen, naar demonstraties of naar oud en nieuw vieringen. Met zelfgemaakte vuurwerkbommen en levensgevaarlijk illegaal vuurwerk dat niets meer te maken heeft met legaal consumenten vuurwerk, wordt de politie, de hulpdiensten en ook dieren en onschuldige mensen aanvallen en grove materiele schade aangericht aan publiek en particulier eigendom. Het gevolg is dat steeds meer mensen een totaal vuurwerkverbod willen, iets dat denk ik helaas niet zal helpen criminele vuurwerkuitwassen tijdens oud en nieuw de kop in te drukken.

Het recht om vreedzaam, soms een beetje leuk ruig met legaal vuurwerk en goed georganiseerde vreugdevuren (omdat niet iedereen van verfijnt vermaak houdt) doch nog binnen de perken van het toelaatbare oud en nieuw te vieren wordt mensen ontzegd door criminele relschoppers. Mensen die willen demonstreren, met hun mening gezien willen worden door dat vreedzaam met tienduizenden tegelijk doen, wordt dat recht in de praktijk onmogelijk gemaakt door reltuig. En dan hoef je het niet eens te zijn met de standpunten van de demonstranten om over het verzieken en kapot maken van hun demonstratie ook woedend te zijn.

Ik ben woedend omdat die relschoppens de democratische demonstratie rechten en bij andere gelegenheden het feestplezier van anderen aanvallen, verzieken en kapot maken. Daarmee zijn die rellen van het afgelopen weekeinde niet alleen een aanval op politie, brandweer en ambulance medewerkers geworden maar indirect ook op mij, op ons allen omdat die zoals Rutte dat noemt "idiote relschoppers" onze democratische rechten aanvallen en daardoor de democratie zelf.

Onze democratie en onze rechten om te demonstreren of om traditioneel feest te vieren zonder dat het uit de hand loopt wordt de laatste 10 jaar keer op keer in toenemende mate aangevallen, ik zou graag zien en horen van de premier dat hij ook dat heel nadrukkelijk zegt. Door relschoppers vooral "idioten" te noemen bestempeld Rutte die lui in feite als deels ontoerekeningsvatbaar wat ze niet zijn. Ik reken die relschoppers alles aan wat ze de anderen aandoen doen, dus geen enkele verzachtende straf omstandigheden, integendeel, nog meer strafverzwaringen graag.

Vuurspuger | 22-11-21 | 15:25 | 2

Dagje vrij?

puszuiger | 22-11-21 | 15:52

Daar is ie weer. Onze dildo in charge. Hetzelfde riedeltje, over allemaal tuig, de opgeheven vinger en de ingehouden woede. De media lyrisch... Dat was het dan weer. Op naar het volgend opwindend momentje. Ondertussen is Nederland die rut van een Ratte meer dan zat. De man geeft ook, echt het, goede voorbeeld als vader des vaderlands. Liegend en bedriegend perst hij er zijn vierde termijn eruit. Weg ermee !.

Dzjengis-Somebody | 22-11-21 | 14:48

Waarom niet gewoon eerlijk zijn? dit was het zelfde als we al een tijd in Frankrijk zien en komt ook voor in Engeland. Hier ook met regelmaat het is de Noord-Afrikaanse afdeling die met regelmaat en met steeds grotere bedrevenheid de boel hier probeert te ontregelen.
Natuurlijk lopen er ook kaaskoppen bij/tussen. Dat zijn voornamelijk sensatie zoekers.
Ben niet van de complotten maar er zit een soort van lijn in.
Dit had/heeft niks met kerona te maken of onvrede onder de burgers.

enra | 22-11-21 | 14:26 | 2

Het is vooral wat je er zelf in wilt zien. Je kunt zeggen dat lege bus stoelen vrouwen in Boerka's zijn. www.washingtonpost.com/news/worldview.... En je kunt jij zeggen dat het voornamelijk Marokkanen zijn, ondanks dat slechts 3% van alle misdrijven in Nederland, Marokkanen verantwoordelijk voor zijn. Mijn advies is je vooral na te laten kijken door een psychiater.

Cobarde | 22-11-21 | 15:25

@Cobarde | 22-11-21 | 15:25: Ja en in de gevangenissen zitten zeker ook maar 3% Marokkanen en bij opsporing verzocht zeker ook maar 3% Marokkanen je lult uit je nek man.

Nietgek | 22-11-21 | 17:06

Wie neemt deze man nog serieus?

De Blauwe Baviaan | 22-11-21 | 14:18

Het enige dat ze aanpakken is belastinggeld

rifraf | 22-11-21 | 14:01

Mooi PR praatje voor de bühne weer… ‘Als premier’, ‘liberaal’, ‘altijd vechten voor’.. ondertussen snakt de samenleving naar politiek die haar beloftes inlost.

HebjeHemweer | 22-11-21 | 13:58

Weer dezelfde slappe hap zoals altijd. Een hele vracht woorden maar echt aanpakken ho maar. Al jaren zitten wij opgescheept met een overheid die niets aanpakt en als ze dat wel doet is het halve bak of helemaal niks en zijn burgers de dupe.

Ingpe | 22-11-21 | 13:54

Rutte over rellen: puur geweld onder het mom van demonstreren...
Ik: puur machtsmisbruik onder het mom van regeren...
Vooropgezet plan door uitlokken onkundig en leugenachtig bestuur.... nu kan hij nog strenger optreden en handhaven....

Troyan horse | 22-11-21 | 13:43 | 3

Ik heb nog altijd het idee dat Rita Verdonk de winnaar was van de VVD-verkiezingen, maar het niet mocht worden van de partijlords. En het CDA heeft dat truukje vele jaren later nog eens herhaald met Hoekstra.

Rutte begint Nero-achtige karaktertrekjes te vertonen, een parlementaire despoot zogezegd.

Phantomas | 22-11-21 | 13:50

Een idioot die anderen idioten noemt.
Kijk, dát is een stukje staatsmanschap!

demaup | 22-11-21 | 13:19 | 1

De bevolking is een afspiegeling van de regering, maar dan diverser.

Veepert | 22-11-21 | 13:26

Het duurde drie dagen voordat hij de lach van z'n gezicht wist te poetsen en met enig fatsoen voor de camera kon verschijnen. Nadat de camera's weer uitstonden schoot Rutte weer proestend in de lach: "wat een volk, wat een mensen" lachte hij.

Ceristimo | 22-11-21 | 13:17

Zeg Mark, zorg er nou eerst eens voor dat je je eigen zaakjes in orde hebt. Wees eens duidelijk wat er nou gaande is. Geef duidelijk de door de overheid gekozen route om uit dit drama te komen. Wanneer dat gebeurt kan ik je verzekeren dat er al een aantal grote stappen gezet kunnen worden om wat rust in de samenleving te creëren.

Gomezlopez | 22-11-21 | 13:13 | 1

Hoe naief kun je zijn. Denk je nou werkelijk dat de leugenslang zich één seconde bekommert om wat de bevolking hiervan vindt. U zou na ruim 10 jaar wanbeleid beter moeten weten.

jansma28542681 | 22-11-21 | 13:22


Teflon is heel handig als je wilt coputreren zonder boter te gebruiken.

King of the Oneliner | 22-11-21 | 13:08

"Breed in de samenleving snap ik dat (frustratie over corona, GS). Maar wat hier vrijdag gebeurde komt daar niet uit voort."

Goh! Heeft Rutten een glazen bol? Heeft hij onderzoek gedaan? Of hoopt hij dit maar? Ik denk dat je kunt stellen dat het er onderdeel van is geweest. Waarschijnlijk de explosie van geweld de gebruikelijke raddraaiers die gewoon uit zijn op mot. Maar de start van het protest heeft alles met de maatregelen te maken. Maar waarom zou je dat erkennen? Omdat Corona en het beleid gewoon heerlijk is om uit te voeren? Heerlijk de macht voelen om het gepeupel je wil op te leggen. En dat zoveel macht gewoon botergeil is? Nee, dat zal het allemaal niet zijn. Politici zijn gewoon zeer integere mensen die elke misstand in de ambtenarij naar behoren aan de kaak stellen. Belastingdienst zal bijvoorbeeld nooit mensen onterecht labelen als fraudeur en als dat zou gebeuren neemt onze mp gewoon ontslag, omdat hij weet wat het is om verantwoordelijkheid te nemen.

Libertarianism | 22-11-21 | 13:07

In principe vertelt hij hier gewoon wat er in zijn ogen heeft plaatsgevonden en daarmee is Rutte een soort duider van het nieuws. Een mening of oplossing is weer ver te zoeken.

Oftewel Rutte praat wel, maar zegt niets.

Keutels | 22-11-21 | 13:05 | 2

Gelukkig, u ziet het ook.

Een vrije paling | 22-11-21 | 13:10

Rutte is dus ook journalist? Ik kan het allemaal niet meer volgen. Ik schakel weer af.

nobodiesunmighty | 22-11-21 | 13:22

In Amerika noemen ze dit toch gewoon peaceful protesters?

SailingDuck | 22-11-21 | 13:02 | 1

Mostly peacefull

sjef-van-iekel | 22-11-21 | 13:06

Dit is exact hoe Rutte het wil. Idioten gewoon als idioten bestempelen en daar dan puntjes mee proberen te scoren. Dan hoef je niet meer te luisteren naar mensen die kritisch zijn maar met goede argumenten. Dat idioten in deze idiote samenleving met het idiote beleid van Mark idiote dingen gaan doen komt natuurlijk niet aan de orde. Deze ellende is het gevolg van hoe dit land geleid wordt.

Lafayette | 22-11-21 | 12:51 | 2

Precies!

Pel de pinda | 22-11-21 | 12:56

In beide kwesties wordt de werkelijke groep niet benoemd. Zowel bij rellen als in het ZH en op IC is niet-westers zwaar oververtegenwoordigd.

Maar laten we in beide gevallen de ongevaccineerde FvD de schuld geven, lekker makkelijk.

BRAAP | 22-11-21 | 13:02

Geweld is gewoon 1 van de vele uitingen van de spanningen die het handelen van onze overheid tot gevolg hebben. Jammer dat de premier zich spanningen realiseert, maar niet in de spiegel kijkt voor de oorzaak, en denkt dat iedereen die op straat was, alleen dat ene dat valt te veroordelen uitte. Dat is naast jammer namelijk gewoon feitelijk onzin.

Balgesjaakt | 22-11-21 | 12:46 | 1

Een beetje VVD´er kijkt niet naar de oorzaak. Die ziet mogelijkheden om met dingen weg te komen. Een relletje hier of daar heeft Rutte vaker geholpen.

Lafayette | 22-11-21 | 12:53

Wat had Rufte dan verwacht?
Eerst kweek je jaren lang idioten door een slap optreden tegen ontspoorde "jongeren" , het nooit benoemen van de werkelijke problemen, en alles maar als incidentje behandelen.
Het zijn Rutte's eigen kweek idioten.
En als je dan ook nog idiote en niet uit te leggen maatregelen neemt, tja, dan gaan ze los.

zoalsikhetzeg | 22-11-21 | 12:42

Is er ook maar iemand van de relschoppers geweest die heeft gezegd 'dit is een demonstratie'? Nee niemand claimt dat, dit was gewoon een rel of oproer zo u wilt. Die zijn hun eigen ding met eigen functie, redenen en mores.

HarRee | 22-11-21 | 12:41

Daar het al een aantal dagen rond Rutte doodstil was, zeker na al die rellen, rees bij mij de vraag of hij zich misschien met de vrouwelijke top vier van de VVD-huppelk..., èh adviseuses, opgesloten zou hebben in het torentje voor een zelfgekozen lockdown. Maar nee vanmorgen zowaar een verrijzenis van onze premier met enig commentaar dat vrijblijvend met veel knip en plakwerk in elkaar was gefröbeld door de adviseuses. Na het door hem uitspreken van deze algemeenheden en open deuren etc. etc. zou ik de premier willen vragen: Oh grote leider wat doet u en het Kabinet eraan? Het antwoord kennen wij. Niets!

Een vrije paling | 22-11-21 | 12:40

De foto bij dit topic is genomen vanaf navelhoogte van de fotograaf.
Zo worden grote staatsmensen altijd afgebeeld, door hun buddypresse, om de suggestie te wekken dat deze persoon boven de rest uitsteekt.
In het geval van Mark zou je beter een foto van bovenaf kunnen maken.
Met een balkje voor zijn ogen, mochten deze zichtbaar zijn.

jemagookniksmeer | 22-11-21 | 12:39

Ik vind het al uitzonderlijk dat hij een mening HEEFT en die dan nog uit ook.

Leviticus_ | 22-11-21 | 12:36 | 1

Maar daar heeft hij over een tijdje geen herinnering aan.

forecastle | 22-11-21 | 13:02

Ook hier zal de onderste steen boven komen, op Rutte kun je gewoon bouwen. De rots in de branding die Rutte heet. The last man standing.

Slough | 22-11-21 | 12:32 | 3

Hoe kunt u in nietsnaam "oplichtend voorbeeld" over het hoofd zien?

NiCeY | 22-11-21 | 12:42

Dat last man standing geloof ik dan weer wel. Alle anderen worden eerst voor lijn 5, danwel de bus gegooid door onze teflon don.

Oawerdepoal | 22-11-21 | 12:42

Ochja "idioten" en "wappies" en "fraudeurs" etc, allemaal lekker stempeltje erop, en doorrrrr.

boerk | 22-11-21 | 12:26 | 1

Hij vergeet de allochtonen te benoemen.

Waakvlam | 22-11-21 | 13:09

Kijk, dat is wat we willen zien. Iemand die geloofwaardig de leiding neemt en zegt: nu is het genoeg.Een betrouwbare gezagsvoerder, dat is Rutte.

thanseeuwen | 22-11-21 | 12:25

Goh, altijd worden experts om raad en advies gevraagd en nu is men er direct uit wat de oorzaak is.

Krijgtheenenweer | 22-11-21 | 12:22 | 1

Dat komt omdat Rutte c.s. niet geïnteresseerd zijn in de oorzaak. Sociologische analyses, daar krijgt Mark maar bultjes van in zijn nek.

Dampende_aardappel | 22-11-21 | 12:29

Kortom: het kan vriezen, het kan dooien

Mark van Leeuwen | 22-11-21 | 12:20

Rotterdam deed meer dan 51 arrestaties, mag u drie keer raden hoeveel er zondag al weer vrij waren. Politie en justitie functioneren gewoon als vogelvrije schietschijf. Met fopstraffen komt er geen rechtsstaat.

Begin trouwens heel even met de premier, de ministers en topambtenaren in voorlopige hechtenis te nemen voor tien jaar aan knevelarij.
#aftredenisgeenstraf

Feynman | 22-11-21 | 12:20 | 2

Vrijlaten wil niet zeggen dat ze geen straf krijgen.

van Oeffelen | 22-11-21 | 12:34

Vroeger had je nog het bekende 'weekendje weg', waarbij je als je vrijdagavond bij het stappen werd opgepakt je pas maandagmorgen werd vrijgelaten. Bestaat dat eigenlijk nog?

Keutels | 22-11-21 | 13:00

En de EU-zetbaas Rutte heeft niets met de Nederlandse bevolking te maken.

Pieter Breydel | 22-11-21 | 12:19

Rutte is geschikt als burgemeester van een kleine provinciestad waar nooit iets gebeurt. Als premier lult hij veel maar duikt weg als het moeilijk wordt en volgt slaafs de marsorders uit Brussel.

gestoptmetroken | 22-11-21 | 12:17

Na dit ongelofelijk goed verhaal, weer 2 virtuele krukjes derbij in de 2e slaapkamer.
Maurice... let je ff op.

Paaldanseres | 22-11-21 | 12:14

Wanneer haalt Rutte eindelijk die plank eens voor zijn kop weg, en tieft op uit de politiek. Het vertrouwens is gewoon weg na alle holle woorden!

Limburg-Zuid | 22-11-21 | 12:13 | 1

plank? Pantserplaat zal je bedoelen.

wiers | 22-11-21 | 12:44

Ohhh leeft die nog. Had hem niet gemist.

Limburgse-Harry | 22-11-21 | 12:13


Er is een enorme tweedeling in dit land, groepen die vaak ook overlappen:
-hoogopgeleid -laag opgeleid
autochtoon -allochtoon
oud -jong
gesetteld met huis en mooie baan - mensen die leven van hosselen, 0-urencontracten, uitkeringen, nog wonend bij hun ouders
politiek correcten - realistische gewone mensen

het is toch wel frappant, dat de regering, die toch zou moeten luisteren wat het volk wil, precies altijd het tegenovergestelde doet.
En ook altijd het Nederlandse geld verkwanselt aan alles, behalve de Nederlandse burger, hiermede het leven onnodig duur maken.
Het zou zo veel anders kunnen, met hele simpele maatregelen, maar de wil ontbreekt blijkbaar.
kleine SP angehauchte voorbeeldjes:
-eigen risico afschaffen
-niet werkgevers 2 jaar aansprakelijk voor ziekte werknemers, dit werkt averechts, en niemand krijgt nog een vast contract, en 40+ worden niet aangenomen.
-een totale stop van immigratie, ook de zogenaamde echte vluchtelingen, het vluchtelingenverdrag uit 1953 was niet bedoeld voor gelukzoekers uit de hele wereld, maar hoofdzakelijk voor vluchtelingen vanachter het ijzeren gordijn, en de naweeën van WWII.

King of the Oneliner | 22-11-21 | 12:13 | 4

@LD69 | 22-11-21 | 12:19: Zeker. Echter 'migratie' draagt nu al een prijskaartje van 25 miljard per jaar. Een industrie waar eigenlijk gemakkelijk op bezuinigd kan worden. Of zijn we bij het volgende conflict in de islamitische wereld, opnieuw de sjaak. Nederland welteverstaan, als gekke Henkie. Denemarken, de UK en ook Duitsland willen niet of niet echt meer.

Nederlandop1 | 22-11-21 | 12:28

Een democratie eindigt uiteindelijk altijd in tweedeling van 50-50%.

Een maatregel die goed is voor de één is altijd slecht voor de ander tenzij we zouden beschikken over een oneindige schatkist.

Wattman | 22-11-21 | 12:34

De twee jaar ziekte op kosten van de werkgevers, dat is op hun eigen verzoek gebeurd. Werkgevers wilden de WAO (1 jaar wachttijd) verlagen en de wachttijd naar 2 jaar want de markt kon het allemaal zoveel beter en goedkoper.

* Il Principe * | 22-11-21 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Zoelense Hobbyboer | 22-11-21 | 12:10

Rutte en consorten kunnen wat mij betreft vertrekken en in het niets verdwijnen, onder het mom van "rot lekker op joh".

grapo | 22-11-21 | 12:08 | 1

"We zijn zo boos over corona"
Nou boos over hoe jullie het denken te bestrijden.

grapo | 22-11-21 | 12:11

Rutte en Grapperhaus hebben wel gelijk gekregen naar aanleiding van de avondklokrellen van voorheen. De veroordelingen waren erg streng, hoge boetes en het cachot in. Dat gaat hier ook weer gebeuren. Veel families zullen met de handen in het haar zitten om de schulden die hun kinderen hen veroorzaakt hebben.

van Oeffelen | 22-11-21 | 12:06 | 1

Met de handen op de hoofddoek bedoelt u?

BRAAP | 22-11-21 | 12:51

Wat ik me dan zomaar afvraag, zijn er ook nog turkse en marokkaanse winkels geplunderd?
Moeten we daar geen funding actie voor beginnen?

Nuchternederland | 22-11-21 | 12:06

Joh. Goed dat onze MP zo'n visionair is. En gaan we er ook wat aan doen? Of wordt dat iets voor kabinet Rutte 3b?

Cor Netto | 22-11-21 | 12:05

Ik zag Ferd gisteren bij Rick Nieman zich in allerlei deugdzame bochten wringen, om maar vooral niet te hoeven zeggen dat het wel erg veel, klootzakjes uit de zandbak van Noord Afrika waren die de ellende veroorzaakten. En natuurlijk de dooddoener.... de meeste mensen gedragen zich wel keurig, het zijn maar een paar die het verpesten voor de ander.

Karel Kruizenruiker | 22-11-21 | 12:04 | 2

Die paar plunderaars verpesten het voor de rest van de sprinkhanen.

Nuchternederland | 22-11-21 | 12:06

In Rotterdam en Den Haag zijn het misschien voornamelijk Marokkanen, maar je gaat me toch niet zeggen dat het in Leeuwarden, Enschede, Stein en Urk dit ook Marokkanen waren? En hooligans zijn over het algemeen tokkies en niet Marokkanen. Deze rellen lijken meer op een post-marxistische klassenstrijd tussen pro-vaxx en anti-vaxx dan strijd tussen etnische groepen.

Alexander des Burgus | 22-11-21 | 12:27

Je hebt ook melkgeweld en hazelnootgeweld.

Jos Tiebent | 22-11-21 | 12:04 | 2

En puur met hazelnoten en rozijnen. Die voordat ze gebruikt worden, eerst worden geweld. Zinvol.

Nuchternederland | 22-11-21 | 12:07
-weggejorist-
Positivar | 22-11-21 | 12:02 | 2

Natuurlijk zijn de relschoppers idioten maar hoe noemt hij dan stropdassen die weloverwogen het volk beliegen en bedriegen en daarna er geen actieve herinnering meer aan hebben en door gaan alsof er niets is gebeurd. Juist ja dat zijn idioten die willens en wetens een heel volk terroriseren.

Therapietje | 22-11-21 | 12:02 | 1
-weggejorist-
mel96 | 22-11-21 | 12:04

Schuld van Rutte. Duidelijk, toch?

Amsterdamsko | 22-11-21 | 12:01

Rutte vergeet dat door zijn achterlijke maat regels de oorzaak zijn van die rellen de jongeren pikken het niet meer.

gerrit5042 | 22-11-21 | 12:00 | 4

Dank voor uw begrip. Namens alle rellende, slopende en stelende strijders!
Uw steun doet ons veel goeds.

Amsterdamsko | 22-11-21 | 12:03

Die """"""jongeren""""""""""""""""" zijn gewoon losgeslagen, niet-opgevoede stukken tuig, waarbij iedere aanleiding goed genoeg is.

Nuchternederland | 22-11-21 | 12:03

Die "jongeren" interesseren de maatregelen niet, die willen gewoon slopen.

Continuum | 22-11-21 | 12:04
▼ 1 antwoord verborgen

een inspirerende toespraak van de M.P. , zal vast reusachtig effect hebben , een nieuwe tekstschrijver is broodnodig - tenminste als hij aanblijft.

15121937 | 22-11-21 | 12:00

Geweldig weer hoe deze man met open deuren zich weer als een vader des vaderlands weet te presenteren van een verder geheel roerloos schip.

jochum1980 | 22-11-21 | 12:00 | 1

De nationale beeldvorming-czaar.

dihydrogenmonoxide | 22-11-21 | 12:23

Rutte is een ad-hoc manager maar geen leider.

Wattman | 22-11-21 | 11:59 | 1

Net wat we nu nodig hebben.

Raspatat | 22-11-21 | 12:02

Vrij vertaald: "Even wuiven."

puszuiger | 22-11-21 | 11:59

Dus wat Rutte zegt is een beetje in de trant van dat al dat terrorisme in Utrecht, Brussel en Berlijn niets met islam had te maken. Dat waren gewoon Arabieren die hun kans grepen....

Linke Soep | 22-11-21 | 11:59

Mensen zo onder druk zetten en buitensluiten tot ze met stenen beginnen te gooien je verwacht het niet

jeweettochniet | 22-11-21 | 11:57 | 3

En winkels van andere burgers gaan plunderen, ook heel logisch.

Nuchternederland | 22-11-21 | 11:59

Ja joh, zo zielig voor 16 jarige voetbalhoolies dat ze niet naar musea en het theater mogen. Ik ben vol begrip. Sloop bushokjes en gooi winkelruiten in voor vrijheid, liefde en verbinding.

Bigi Bana Boy | 22-11-21 | 12:01

Boehoe ik kan niet naar een café, wat is mijn leven zwaar.

John McClane | 22-11-21 | 12:04

Indrukwekkend. Fijn dat onze Mark een verhelderend licht over deze problemen heeft laten schijnen. Kunnen we eindelijk weer rustig slapen.

Schriever | 22-11-21 | 11:57

Er is een onderscheid tussen "puur geweld" en "gemengd geweld". Dat laatste is dan niet puur, dus wel getolereerd. Meer kan ik er niet van maken.

R2fu**D2 | 22-11-21 | 11:56
-weggejorist-
Goedvoorze | 22-11-21 | 11:54 | 1

Mwha, het enige wat er nu bereikt is, laat ik het even noemen onder de verzamelnaam, 'wappies' dat deze niet meer gaan demonstreren, zie A'dam afgelopen weekend, omdat ze bang zijn dat hun demonstratie gekaapt wordt en ze midden in het geweld terecht komen.

photto | 22-11-21 | 11:54 | 2

Dat was niet op te maken uit de reactie van de A’dam wappies.

Raspatat | 22-11-21 | 11:57

Toch nog iets positiefs dan.

kneuterzak | 22-11-21 | 11:58

Hij zal het wel weten. Hij staat immers midden in de samenleving. En hij wordt echt niet omringd met mensen die bij hem in het gevlei willen blijven en daarom het altijd hoe dan ook met hem eens zijn.

Choco Chanel | 22-11-21 | 11:54 | 2

10 jaar zwaar bezuinigd op Politie, zorg etc.

bqbq | 22-11-21 | 11:58

@bqbq | 22-11-21 | 11:58: Er is helemaal geen tekort aan politie, wel aan de verdeling hiervan. Reed laatst langs een ongeval met alleen maar blikschade en er stonden minstens 10 agenten met elkaar te keuvelen en 2 waren het verkeer aan het regelen.

jansma28542681 | 22-11-21 | 12:28

Hmm ik wacht nog steeds op het onderzoek betreffende de genocide op onze ouderen ten tijde van de start van de pandemie.
Politicie staan schijnbaar boven de wet.

Arendsoogje | 22-11-21 | 11:54

Onpuur geweld is microagressie.

Ivoren Toren | 22-11-21 | 11:54

(..) 'onze' premier

Háháhá

Thoth | 22-11-21 | 11:52 | 1

Nee, staatsman. Net als Thorbecke.

Jezus_Boeddha | 22-11-21 | 11:55

Nu nog even de uitspraak in het verlengde daarvan:
"Geweld heeft niets met de echte demonstranten te maken"
Komop Mark, je kunt het.

Nuchternederland | 22-11-21 | 11:52

Toen tijdens het vorige coronaseizoen de vreedzaam demonstrerende wappies ieder weekend uit elkaar gemept werden door de me had geweld blijkbaar wel iets met demonstreren te maken.

Ik denk dat de heer Rutte toch eerst even deze gebeurtenissen en de rol van zijn regering daarin zal moeten adresseren voordat hij zich geloofwaardig over de huidige gebeurtenissen zal kunnen uitlaten.

dihydrogenmonoxide | 22-11-21 | 11:51 | 1

Precies dat!

SimpeleZiel | 22-11-21 | 11:59

Geweld heeft idd niets met demonstreren te maken meneer rutte.
Net als al uw “maatregelen” niets doen om een killer virus te bestrijden.
Maar, het nekt wel de economie.

Het leven is zwaar | 22-11-21 | 11:49 | 6

Neeee! Krijgen we nu ook nog een killervirus er over heen????
A perfect storm...

Nuchternederland | 22-11-21 | 12:01

De economie hersteld zich prima en er zijn meer banen dan werkzoekenden. Dus waar haal je het vandaan dat het zo slecht gaat met de economie?

Bigi Bana Boy | 22-11-21 | 12:04

@Nuchternederland | 22-11-21 | 12:01: mijn vrouw en ik zijn gestopt met werken en verblijven nu in portugal om te overwinteren dus twee mensen die niks meer afdragen en wiens positie moeilijk vervuld kan worden daar zit het probleem

Toedels | 22-11-21 | 12:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Rellen worden ook weer toegedicht aan voetbal hooligans en dat zal ook deels waar zijn, maar er is ook bevestigd op Nieuwsuur dat er heel wat "jongeren met allochtone achtergrond" de boel weer hebben lopen verziek stralen. Daar hoor je Ferd, Aboutaleb en Mark niet over.

Waakvlam | 22-11-21 | 11:48 | 3

Ik durf te stellen dat het zeker 80% van de minder begaafde Noord-Afrikaanse medeburgers betrof.

Ommezwaai | 22-11-21 | 11:51

@Ommezwaai | 22-11-21 | 11:51:
Dat denk ik ook, vooral omdat die veel gebruik maakten van testen voor toegang, wat met een 2G beleid niet meer kan.

Nuchternederland | 22-11-21 | 11:53

@Nuchternederland | 22-11-21 | 11:53:
"De helft die opgepakt is, is minderjarig" vroeg de reporter nog aan Rutte. Iedereen met een IQ boven de, zeg 50, weet wie er bedoelt wordt. Rutte hoorde de vraag en ging er vervolgens als een haas vandoor. Nog steeds durven 90% van de politiek deze problemen niet te benoemen.

Ommezwaai | 22-11-21 | 11:57

Als Segers nou eens de stekker uit deze formatie trekt, zodat er nieuwe verkiezingen komen zonder rutte en kaag dan wordt het misschien nog wat. Hij heeft er waarschijnlijk ook nog electoraal voordeel van.

jansma28542681 | 22-11-21 | 11:47 | 1

Dan moeten wij eerst stoppen met op Rutte en Kaag te stemmen. Anders krijg je precies hetzelfde.

koeberg | 22-11-21 | 11:54

Pffffff,

Bewoners Schilderswijk geschrokken na rellen: 'Combinatie van frustratie en verveling'

Op zondag is de frustratie binnen de wijk nog voelbaar. Niet eens zozeer om de schade die is aangericht, want dat valt over het algemeen wel mee. Het is vooral weer de wijk die een slechte naam krijgt. 'Het is een prachtige wijk waar veel mooie dingen gebeuren', vertelt de jongere die zaterdag ook op straat was. 'Alleen dat zie je niet zo snel in het nieuws. Dan gebeurt er dit en dan weet je dat de Schilderswijk weer de schuld krijgt.'
bron; omroep west

Bibop | 22-11-21 | 11:47 | 1

Wat voor mooie dingen zouden dat zijn dan?
Nog een moskee erbij?

Nuchternederland | 22-11-21 | 11:54

Als relschopper zou ik toch ontzettend in mijn nopjes zijn met de comments hier. Die hele, halve, openlijke en verkapte steunbetuigingen: ik zou mij zéér gesteund voelen. Wanneer gaan we weer rellen?

Amsterdamsko | 22-11-21 | 11:44 | 5

Kan het niet op een tijdstip dat het mij uitkomt?

Jezus_Boeddha | 22-11-21 | 11:54

Ik steun alle demonstranten.
Ik steun alleen ABSOLUUT NIET de plunderingen, vernielingen en ander misdadig gedrag gericht op andere burgers.

Nuchternederland | 22-11-21 | 11:55

Er is altijd een segment van de bevolking dat niet zo gemakkelijk toegang krijgt tot de NPO en ook niet zo snel met een protestbordje door de straten gaat schuifelen. In vroeger tijden waren dat veelal supporters van het huis van Oranje. Tegenwoordig meer van voetbalclubs en van oosterse religies. Waarvan het Parool dan schrijft "Hebben ze niets beters te doen?". Nee, dat hebben ze momenteel inderdaad niet, en je moet onder een steen liggen om niet in de gaten te hebben waarom dat zo is.

dihydrogenmonoxide | 22-11-21 | 12:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij Rutte bestaan er uitsluitend "incidenten" die niets te maken hebben met zijn fantastische beleid in dit zo goede land zoals onze grote vriend timmerfrans dat noemt. Zelfreflectie en het besef dat Nederland voor een flink deel walgt van hem en Hugo is de man volkomen vreemd. Die hebben we nog wel een jaar of tien

jan-lul-de-behanger | 22-11-21 | 11:43

Spreek alsjeblieft niet van "onze democratie, onze rechtsstaat," Mark Rutte. Want die heb je eigenhandig om zeep geholpen. Jij bent hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor de structurele frustratie bij mensen waardoor zij (ten onrechte) hulpverleners en handhavers denken te mogen aanvallen. Mark Rutte en de rest van de Haagse kliek zijn het grootste gevaar voor hulpverleners, de rechtsstaat en de democratie.

Professor Superhirn | 22-11-21 | 11:43 | 1

Die frustratie is reëel, maar het belagen van ambulancepersoneel en brandweer is dan weer meer een IS-dingetje. Ik denk niet dat je dat soort excessen bij onze falende regering in de schoenen kunt schuiven.

dihydrogenmonoxide | 22-11-21 | 12:30

Je moet de relschoppers en ding nageven. Ze dragen allemaal wel trouw een mondkapje

polletjepiekhaar | 22-11-21 | 11:43 | 1

En het overgrote gedeelte is ook nog eens besneden. Tel uit je winst!

Ommezwaai | 22-11-21 | 11:47

Vast wat wollige steekwoorden voor de volgende toespraak van Rutte:

- Geweldspandemonium
- Apotheose van geweld
- Geweldsdelirium
- Smörgåsbord van geweld

aapbroodje | 22-11-21 | 11:42 | 3

Veel te moeilijk.

grietmetgroenefiets | 22-11-21 | 11:45

Je kunt veel zeggen, maar die ""jongeren"" doen het wel Samen!

Nuchternederland | 22-11-21 | 11:56

Het stijgt hem naar zijn hoofd.

Maar het kan ook een wedstrijd zijn met Hugo de Jonge om wie de meeste slechte metaforen weet te verzinnen.

dihydrogenmonoxide | 22-11-21 | 12:33

Ik zou rutte in zijn eigen woorden willen toespreken " Pleur op ".

jan huppeldepup | 22-11-21 | 11:42

Wat Rutte en kornuiten aan het uitspoken zijn heeft ook niks met regeren te maken....

DeAapUitDeMouw | 22-11-21 | 11:42


Ik zou ook graag een beetje rellen, maar helaas, ik ben aan mijn zolderkamer gebonden.

King of the Oneliner | 22-11-21 | 11:41 | 1

De rabiate toetsenbord reller is my middle name.

King of the Oneliner | 22-11-21 | 11:44

Dwangarbeid in een heropvoedingskamp tot de schade hersteld is.

Bigi Bana Boy | 22-11-21 | 11:41 | 2

Voor Rutte?

polletjepiekhaar | 22-11-21 | 11:42

Gebrek aan gezag is de storm die door dit kabinet is gezaaid

darmflora | 22-11-21 | 11:38 | 5

Gebrek aan opvoeding is het echte probleem. Maar leg de schuld vooral bij anderen.

Raspatat | 22-11-21 | 11:44

@Raspatat | 22-11-21 | 11:44: Gebrek aan opvoeding is wellicht een trend, maar ook een cultuurdingetje.

Nuchternederland | 22-11-21 | 11:57
▼ 2 antwoorden verborgen

het gaat na zorgvuldig rechercheren weer werkstraffen regenen, dat zal ze leren, de schavuiten..... zolang je van die marginalen, voetbalhoolies en scooterhyenas faciliteert en een podium bied wordt de bakkes steeds groter.. niks downplayen, niks begrip.. de lange lat... splijt gerust een paar schedels..

hoffrevisited | 22-11-21 | 11:38

Ik mag hopen dat de politie op veel filmpjes kan zien wie deze kanslozen waren en achter de identiteit van dit tuig kan komen. Snelrecht toepassen en laten betalen voor de schade die ze aangericht hebben. Dat de ouders de dupe hiervan zijn is jammer. Heeft destijds in den Bosch goed gewerkt. Ik zie ze nog staan janken voor de rechter.

kneuterzak | 22-11-21 | 11:37 | 1

Het is jaszak-vestzak... Veel van deze ouders zijn afgekeurd of trekken bijstand. Uiteindelijk draait de gemeenschap er toch weer voor op. Schuldsanering etc., gaat over de ruggen van de belastingbetaler.

Ommezwaai | 22-11-21 | 11:40

Maar nog steeds staat de Liegende Loser hoog in de peilingen.
Ik snap werkelijk niet wat de mensen bezield die op hem en zijn partij de VVD nog willen stemmen. Lijkt wel of rond de twee miljoen stemmers het lekker vinden om dag in dag uit in de maling te worden genomen.

Ommezwaai | 22-11-21 | 11:37 | 1

maakt niet uit, ze kijken gewoon naar de uitslagen van een jaar geleden..

ZZP-er | 22-11-21 | 11:38

Trutte die zichzelf liberaal noemt. Proest

Illuminati1989 | 22-11-21 | 11:35

Kijk, Afriyie is tien jaar geleden begonnen met demonstreren tegen Zwarte Piet. En hij had alle tijd. Wellicht wilden deze 'demonstranten' een tandje bijzetten omdat zij geen tien jaar de tijd hebben. Ik zeg er nog maar even bij dat ik het niet goedkeur. Ik probeer alleen maar even met mijn zaklamp onder hun schedels te schijnen. En iets te zien.

Leptob | 22-11-21 | 11:35 | 2

Kom ik hoor "ze" allemaal roepen demonstraties is een grondrecht, maar het interesseert ze geen malle moer, ze trekken zich er toch niks vanaan.

dedwarsligger | 22-11-21 | 11:40

Zaklamp is niet nodig.
Gewoon in een oor kijken.
Er valt door het andere oor genoeg licht binnen.

Kapitein Sjaak Mus | 22-11-21 | 11:42

Net als: De Corona maatregelen hebben niks met het indammen van een virus te maken.

Digitaal Smoelwerk | 22-11-21 | 11:35

Dus je kondigt een zachte lockdown aan. Gooit kroegen dicht. Verbied vuurwerk. Verbied het bezoek van voetbalwedstrijden. En dan denk je dat dit nog gaat over het 2G beleid? Dit gaat over de volledige teringbende die ons demissionaire kabinet over ons uit stort. Ik praat het geweld niet goed. Vind het totaal van de pot af gerukt. En de mensen die staan te rellen doen dat primair omdat ze zin hebben in een verzetje. Rellen, bij gebrek aan brood en spelen. ( lees kroeg en voetbal ) Er mag van mij met scherp op geschoten worden. En dan niet lafjes op de benen. Maai er maar op borsthoogte doorheen. Maar Rutte moet ook in de spiegel kijken. Ze maken zelf deze teringbende. Met een lappendeken aan halve maatregelen. Niet luisteren naar het volk. De deur wagenwijd open voor import, terwijl nederlandse bijstand behoevenden worden uitgekleed. Huizen, zorg en onderwijs zijn straks niet meer te betalen. De politie en defensie zijn tandloze tijgers die moeten gaan rennen voor een handjevol domme rukkers die nog net hun eigen veters kunnen strikken en een hoodie aantrekken. Stop deze waanzin Rutte. Wat een gaaf land! Ons vaasje bestaat inmiddels voornamelijk uit lijm en kippengaas. De overheid is niet meer geloofwaardig. Erger nog, corrupt en onbetrouwbaar gebleken. Dat.... beste Mark, is het echte probleem.

Blubberbazooka | 22-11-21 | 11:35 | 10

ik heb vorige week tegen mijn vader gezegd: ik snap niet dat Rutte zichzelf 's avonds nog in de spiegel durft aan te kijken. Als ik in zijn schoenen zou staan dan had ik elke avond met zoveel schaamte naar mijzelf gekeken en daar na 1 avond al meteen de consequentie aan had verbonden dat ik maar snel van het politieke toneel moest verdwijnen.

Fedde71 | 22-11-21 | 11:46

@Man-Bijt-Hond | 22-11-21 | 11:41: hahahahahaha.. De verraders van de democratie? De weg met ons elitaire tafeldansende kakneuzen die het referendum de nek om gedraaid hebben? Dacht het niet.

Blubberbazooka | 22-11-21 | 11:52

@Man-Bijt-Hond | 22-11-21 | 11:41: Heeft u een aanhanger van D66 wel eens "de deur wagenwijd open voor import, terwijl nederlandse bijstandbehoevenden worden uitgekleed" horen zeggen, of iets van die strekking?

dihydrogenmonoxide | 22-11-21 | 12:44
▼ 7 antwoorden verborgen

Zinloos geweld bestrijd je met zinvol geweld......

J.Thee.Cohen | 22-11-21 | 11:34 | 1

Aan de comments te lezen wordt #weesgeenmark trending.

Ichneumonidae | 22-11-21 | 11:33

In de rellen zit ook een hoop maatschappelijke onvrede , en het feit dat Rutte niet op wil stappen.

wiers | 22-11-21 | 11:33 | 1

En vergeet de duur van de formatie niet. De reljeugd wil een nieuwe regering, en snel!

HeerVanStand | 22-11-21 | 11:44

Onpuur geweld = mostly peaceful protests.

Sitting_targets | 22-11-21 | 11:31

Wederom complimenten voor de tekstschrijvers van Rutte, die het hele weekend hard hebben doorgewerkt.

HeerVanStand | 22-11-21 | 11:30 | 1

Dat had ik ook kunnen copy/pasten met hier en daar wat andere woordjes van zijn vorige reactie, en die daarvoor en die daarvoor, afijn etcetera.

Kowalski11 | 22-11-21 | 11:40

En dit heeft niks met én 2G én het vuurwerkverbod én het halfgare beleid te maken dat de crises van deze tijd moeten oplossen, toch? Het is de frustratie van het totaalpakket aan impopulaire maatregelen die erdoor worden gedrukt.

Alexander des Burgus | 22-11-21 | 11:29 | 1

En een overschot aan """jongeren"""" dat niet gecorrigeerd worden door ouders, gezag of imam

Nuchternederland | 22-11-21 | 11:58

Aahjaa hij zegt t tegen de bejaarden in t tehuis zo is mijn gevoel altijd. Mn ouders, boomers, reken ik daar ook toe... srry

Flow82 | 22-11-21 | 11:29

Hoe oud is het zinnetje "geweld tegen hulpverleners is onacceptabel"?

de visser | 22-11-21 | 11:29 | 2

Sinds de jaren 80/90?.... daarvoor was Nederland nog een vrij fatsoenlijk land.

Kowalski11 | 22-11-21 | 11:42

@Kowalski11 | 22-11-21 | 11:42: ja, zo'n beetje toen we ook begonnen met lieveheersbeestje tegels tegen zinloos geweld.

Ikdoemisschienmee | 22-11-21 | 11:46

Tja, wat moet hij anders zeggen?

Diederik_Ezel | 22-11-21 | 11:28 | 2

Dat hij eens gaat doen wat hij zegt.

Kowalski11 | 22-11-21 | 11:43

Wat zou Rutte anders moeten zeggen? Shit happens?

Ichneumonidae | 22-11-21 | 11:28 | 6

Het begint met een stukje zelfreflectie. De onvrede is groot en daar is hij mede schuldig aan. Dit gaat verder dan Covid alleen. We zijn de laatste jaren van incident naar incident gestruikeld en elke keer weer neemt hij niet zijn verantwoordelijkheid. Voorbeelden genoeg, ik ga ze niet eens meer benoemen.

GoedGaan | 22-11-21 | 12:28

@TGM,
Krijgen we nu eindelijk eens de namen en rugnummers in de openbaarheid.
80%geindoctrineerden van de haatbaard.
20% Wappie,Hoolegan,en geestelijk beperkten.

En waar is de nadruk opgelegd?
Totaal verrote MSM en deugpolitiek.

De Profundus | 22-11-21 | 12:53

@De Profundus | 22-11-21 | 12:53: De politiek en overheid geven het 'goede' voorbeeld door van affaire naar affaire te wandelen en dom kijkend de schouders ophalen en over gaan tot de orde van de dag.

TheGreatMachine | 22-11-21 | 13:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan Rutte dat "niet accepteren" even verder uitwerken? Of is ie nog te druk bezig met het toeslagenschandaal verder in de doofpot te stoppen, naast het Groningers van kastje naar de muur te sturen?

TheEgg | 22-11-21 | 11:27 | 2

Hij zoekt de onderste steen nog

Dickie1908 | 22-11-21 | 11:34

Die nutteloze idioot en iets uitwerken? Dat zou wereldnieuws zijn!

JohanF | 22-11-21 | 11:55

Lieve Mark: we zitten sinds de verkiezingen inmiddels al bijna driekwart jaar zonder kabinet, terwijl sommige van de meest ingrijpende beslissingen door een demissionaire regering worden genomen, die zich later niet daarvoor hoeft te verantwoorden. Concentreer je daar maar eens op, vriend.

Gladiator Fap | 22-11-21 | 11:27
-weggejorist-
Seigneur | 22-11-21 | 11:26 | 2

Volgens mij heeft Rutte zelf een aantal staaltjes van "ambtelijk geweld" laten zien waar deze rellen bij verbleken. Daar zijn mensenlevens voorgoed mee vernietigd en meerdere doden door gevallen.

Deze gasten doen hun ding open en bloot, op straat. Rutte doet zijn ding gluiperig, achter weggelakte regels, met flauwe smoesjes en zonder actieve herinneringen.

De schade die dit kabinet aanricht is vele malen groter, omvangrijker en onomkeerbaarder dan wat deze relschoppers aan bushokjes of overig straatmeubilair vernielen.

De maatschappelijke schade die Rutte & Co. aanrichten is niets als vandalisme in z'n zuiverste vorm en daarmee net zo agressief nihilistisch als wat er in de steden gebeurt de afgelopen nachten.

Mijn respect voor Rutte is gedaald tot ver onder het punt van disrespect.

Dutchbeaurouge | 22-11-21 | 11:26 | 2

Tsja, dankzij het interview met Rijxman weten we nu officieel ook dat de staatsmedia activistische media zijn, gerund door mensen die een Agenda hebben.
Geen wonder dat een meerderheid van de Nederlanders niet eens door heeft wat er allemaal gebeurt.

TheEgg | 22-11-21 | 11:29

Dutchbeauroug.... waarheid niets dan de waarheid......
Laten we die kl.. tz.k opsluiten.

rotator | 22-11-21 | 17:45

Weten we al het % van de rellateurs?
Come/biblebelt (hallo Urk) versus ‘jongeren’ (hallo Nafri-Schilderswijk) versus hooligans (hallo Rotterdam, alhoewel Aboe had wel hooligans gezien, maar ik zag ook ander reljeugd erbij)
Anyway, wel benieuwd naar de %, maar voor allen geldt wel, waar is de Luftwaffe, ze hoeven ons toch niet alleen met IC bedden te helpen?

Hemmenaar7 | 22-11-21 | 11:24

Mark Rutte is een totaal ongeloofwaardig figuur met zijn liegen en bedriegen. Om nog niet eens te spreken van zijn inleg velletjes en geitenpaadjes. Het is de slechtste premier die dit land ooit heeft gehad

Therapietje | 22-11-21 | 11:23 | 8

@GWBA | 22-11-21 | 11:34: Ouwehand? Staaij? Ploumen? Segers? Hoekstra? Kaag? Klaver? Marijnissen?

koeberg | 22-11-21 | 12:06

@GWBA | 22-11-21 | 11:34: Hoe kan ik door te stemmen een andere premier krijgen? Alternatieven genoeg maar het gaat om de premier, dat zijn dan de leiders van een van de drie grootste partijen. Gezien het sentiment hier op GS kom ik dan voor Therapietje bij Wilders uit. Probeer het nu nog eens te snappen.

small_town_dude | 22-11-21 | 12:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Goh... wat is ie weer geschokt. De rellen en ongeregeldheden is voor deze koekwaus, 'de mooiste gelegenheid' om Nederland in een complete lockdown te gooien. Die staat al samen met hugo de schoen en grapjeshaus in zijn knuistjes te wrijven om het z.s.m. bekend te maken en uit te voeren. Het duurt ff, maar we krijgen jullie wel kapot hoor...

Paaldanseres | 22-11-21 | 11:23

Dit gaat niet meer stoppen. Onrust en rellen in heel Europa. Elke dag. Totdat deze onzin stopt.

Armageddon | 22-11-21 | 11:23 | 2

Het zou me niet verwonderen als de eliten daar juist bewust op aansturen om het klootjesvolk eronder te houden met hun politie en legers. Het volk moet een bepaalde richting opgeduwd worden, zodat zij nog meer macht naar zich toe kunnen trekken. Het volk zal en MOET geknecht worden.

Paaldanseres | 22-11-21 | 11:26

In onrustige tijden blijft een grote groep op Rutte stemmen. Eerst conflikt zoeken met Turkije, daarna Corona lockdown, dit is voor zijn volgende verkiezing.

Kroondop | 22-11-21 | 12:46

"Puur geweld" klinkt eigenlijk best positief. Beter dan vals geweld in ieder geval.

Spring Bruissteen | 22-11-21 | 11:23 | 4

Juist, net als de term "brute verkrachting" die door journalisten wordt gebezigd. Daarbij implicerend dat er ook enorm lieve en zachtaardige verkrachtingen bestaan.

Norman N. Warden | 22-11-21 | 11:30

Geweld uit het hart, zinvol geweld...

Gauw een tegeltje met een lieveheersbeestje op de Coolsingel leggen Aboutaleb.

KlaagGraag | 22-11-21 | 11:34

@Norman N. Warden | 22-11-21 | 11:30:
Ja, net als een beroving op klaarlichte dag. Alsof dat erger is dan 's nachts beroofd worden. Vreemd taalgebruik.

Spring Bruissteen | 22-11-21 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte kan moeilijk leren, na 10 jaar premierschap komt-ie met
zo'n OH-verhaal. Of hij er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar hij maakt er wel handig gebruik van!
Bedankt (ahum!)jongens!

rooiesaus | 22-11-21 | 11:23 | 1

Sorry, het is maandag en de zon schijnt buiten....

rooiesaus | 22-11-21 | 11:31

Nah, ik hou niet zo van puur geweld, doe mij maar melkgeweld.

Toki | 22-11-21 | 11:22 | 1

LOL

King of the Oneliner | 22-11-21 | 11:39

Neem een kleine 2 jaar lang steeds meer rechten af van een volk zonder goede rede dan wel onderbouwing en aan de randen van de maatschappij ga je dan dit soort excessen zien. Ik keur het absoluut af, maar een deel van de schuld ligt toch echt bij Mark en kornuiten zelf.

Kevf | 22-11-21 | 11:22

Ik begin die Rutte elke dag meer te haten, ja haten!!! Zover ben ik al gekomen en dat komt voornamelijk door het feit dat de politieke elite en media (niet hier) deze man steunen en zijn gang laten gaan en dat hij met al zijn leugens en bedrog niet ter verontwoording wordt geroepen.

Fedde71 | 22-11-21 | 11:21

Dit waren geen voetbalsupporters maar relschoppers om maar het meest verschrikkelijke cliche te gebruiken !

Frank1387 | 22-11-21 | 11:21

"keihard aanpakken" "Tuig" "van hulpverleners blijf je af" . BINGO!

small_town_dude | 22-11-21 | 11:21 | 2

Zware straffen = weekje schoffelen.

Leffe Blonde | 22-11-21 | 11:23

3x woordwaarde

De plaat blijft hangen: "geen geweld tegen hulpverleners"... Staat al jaren in de Top 10

KlaagGraag | 22-11-21 | 11:36

Rutte is vieze man, met slangentong.

jansma28542681 | 22-11-21 | 11:20 | 2

Ugh!

knutsel_ | 22-11-21 | 11:48

Dat Mark Rutte iets aan corona wil doen snap ik, maar dit heeft niets met regeren te maken

Pierke Smulders | 22-11-21 | 11:20

Ok, boomer

Trekhaas | 22-11-21 | 11:20

Het werkt wel!
Vandaag zijn er nog geen rellen geweest.

tis_wat | 22-11-21 | 11:20 | 3

Ja laten we de volgende keer maar VVD stemmen.

MargauxGrandCru | 22-11-21 | 11:21

Overdag werken en vanavond weer los.

Snake | 22-11-21 | 11:26

Het is nog geen middag, ze liggen nog te slapen.

dihydrogenmonoxide | 22-11-21 | 12:48

De overheid heeft immers het alleenrecht op geweld en duldt geen concurrentie.

Lariekoekjesmonster | 22-11-21 | 11:20

Mark mijn woorden.

Normpje | 22-11-21 | 11:20

Blablabla en vooral niets doen. Kabinet al af, na 250 dagen extra de kiezers bedriegen? Moest je dit weer doen van maatje Kelder? Onechte 'man'.

dathoujetoch | 22-11-21 | 11:19

Hoezo het kabinet enige blaam treffen. De mafketels worden opgestookt door de bekende socmedia en blogs. De hooligans en minderheden zien er een mannelijkheidstest gelegenheid.
Duidelijk dat er veel meer ter plekke gearresteerd moet worden met automatisch handboeien en verankeringskabels en iedere popo-schopper zou sofort in de benen geschoten moeten worden.

AntiZanicz | 22-11-21 | 11:19

Net als die kale Grapperhaus.
Even een serieus en streng gezicht trekken voor het oog van de camer. Dan te kennen geven dat we het als samenleving niet accepteren, we tolereren het niet, zullen de verantwoordelijken hierop aanspreken, ze zullen hun straf niet ontlopen etc ect etc.
Bij het eerstvolgende incident wordt het zelfde bandje afgedraaid.
En er verandert niets.

leo de pejo | 22-11-21 | 11:17 | 1

Wat zou jij dan graag willen zien dat er verandert? Je roept een hoop maar je zegt feitelijk niks.

Bakkeleures | 22-11-21 | 11:42

Sta er van te kijken dat hij er actieve herinneringen aan heeft, is toch al weer een dag of twee terug.

Toetsenbordcomplex | 22-11-21 | 11:17 | 1

Hij heeft het over een burenruzie vanmorgen, iets met loslopende kippen ofzo.

zwenkwieltje | 22-11-21 | 14:00

En een QR-(code)maatsxhappij niks met volksgezondheid.

turbotrut | 22-11-21 | 11:17

Zal ze leren!

Snake | 22-11-21 | 11:16 | 1

Rutte heeft ze al veroordeeld met motief voordat de rechter dat gedaan heeft. Het is nu erg moeilijk om nog onafhankelijk te zijn als rechter.

Kroondop | 22-11-21 | 12:34

Gewoon je bek houwe!

Omtzigtig | 22-11-21 | 11:15

De toon, Mark.

RickTheDick | 22-11-21 | 11:15

Ooit iets origineels gehoord uit de mond van Mark?

Ichneumonidae | 22-11-21 | 11:15 | 5

Ja… er zal niet worden getornd aan de hypotheekrenteaftrek.

Eparchus | 22-11-21 | 11:24

Ja hoor, een heleboel leuke metaforen.

dihydrogenmonoxide | 22-11-21 | 12:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Snapt die idioot nu echt niet dat die rellen komen door zijn eigen beleid?

* Il Principe * | 22-11-21 | 11:13 | 10

@* Il Principe * | 22-11-21 | 11:48: Denk je werkelijk dat deze figuren weten wat politiek of beleid is? Dit is gewoon tuig dat wil rellen en nu een mogelijkheid ziet. Je schat die mafketels veel te hoog in.

Bakkeleures | 22-11-21 | 11:52

@Bakkeleures | 22-11-21 | 11:41: telkens als bij mij de irritatie oploopt over kansloos beleid tav corona zijn er figuren die dat op deze primaatieve wijze uiten. Geheel los te koppelen van het beleid is het niet. Als je deze eencellige hun speeltjes afpakt, foeballe en vuurwerkjes, en ze om 20:00 allemaal tegelijk de kroeg uit op straat schopt, wat denk je zelf dat er gaat gebeuren? Daarom wil ik de volgende ethische kwestie wel opgooien. In hoeverre mag je de vrijheden als, toegang tot evenementen, onderwijs, reizen, ondernemen van burgers beperken, ten gunste van 70+ ers met hoog BMI? 1.5 jaar 4 jaar 10 jaar of voor altijd? Gebrek aan visie en exitstrategie alsmede inconsistent en inconsequent overheids handelen veroorzaakt een gevoel van uitzichtloosheid bij de gehele bevolking.

Incitatus | 22-11-21 | 12:01

@* Il Principe * | 22-11-21 | 11:48: Denkt u werkelijk dat het tuig dat loopt te rebeleren weet of het interesseert wie onze minister president is en wat zijn beleid is?

Met_baard | 22-11-21 | 12:19
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com