Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hee leuk, een gezellig interview met Ernst Kuipers

Niemand ooit

U bent natuurlijk al de hele ochtend over de kook vanwege die SCHIJTREGELS. Nou, dan moet u dus vooral lekker NIET het interview met Ernst Kuipers lezen in het AD, want dan kan u naar de rand van de brug. Ernst Kuipers smijt in het wildeweg de schijven over het sjoelbord en dan zien we wel of het 1, 2, 3 of 4 wordt. Het komt op het volgende neer: alles is kudt, ongevaccineerden met onderliggend lijden gaan er allemaal aan, groepsimmuniteit is een sprookje en verder weet hij het ook allemaal niet. "Ja, help. Als jij het weet, zeg het maar. Dan weten wij het ook. Niemand weet het nog." Nou dat is MOOI en fijn, als het leven van iedereen al jaren door de wringer wordt gehaald omdat iedereen het zo goed weet. "Maar één ding is zeker: corona gaat niet meer weg. Dat is de realiteit." Meh.
Mededeling: comments closed, gaarne verder reaguren in persco-topic

Reaguursels

Inloggen

Plaatje van Voldemort is leuk maar ik vind Ernst meer op de Supreme Leader Snoke lijken uit Star Wars.

Vacuumbom | 12-11-21 | 18:53

Is het weer Ernst?

Watching the Wheels | 12-11-21 | 18:23

Hitler ging ook weg..

jvc | 12-11-21 | 16:41 | 1

Met een grote klapper ... hoop dat Kuipers met stille trom vertrekt en een TV-ban krijgt.

Analia von Solmsch | 12-11-21 | 18:11

19.00 uur, tijd voor de Fabeltjeskrant. Hallo meneer de Jonge waar brengt u ons naar toe?
Naar Fabeltjesland?
Eh, ja, naar Fabeltjesland
En leest u ons dan voor uit de Fabeltjeskrant?
Ja, ja, uit de Fabeltjeskrant

Fi-Bu-Bla | 12-11-21 | 16:40 | 1

De jonge brengt u helemaal nergens meer heen. Eenzaam thuisblijven zult u.

elco485 | 12-11-21 | 16:44

Hehe eindelijk na 1,5 jaar theater zijn de acteurs het ook wel een keer beu. Natuurlijk weet niemand het nog. En niemand heeft het ooit geweten. Niet in maart 2020, niet in november 2021 en nergens daar tussen in. Men deed maar wat en god zegene de greep. Verfrissend dat daar eindelijk eens transparant over wordt gedaan in plaats van die verkrampte uitstraling van controle, beheersing en schijnveiligheid. Alleen maar om de illusie in stand te houden dat we een virus de baas kunnen zijn. Voor de meesten is die illusie al lang doorgeprikt maar helaas wordt er in Den Haag nog krampachtig vastgehouden aan maatregelen die geen enkel gewenst effect tonen, en juist daar dan weer een reden in zien om diezelfde maatregelen nog breder uit te rollen. Totale waanzin.

Thuinman | 12-11-21 | 15:28 | 9

@Wiebenick | 12-11-21 | 15:53: De maatregelen zullen nooit genoeg effect hebben, tenzij u iedereen thuis wilt opsluiten om tijd te winnen. En wat is een acceptabel aantal besmettingen? 1000? Of 10? Gaan we dan het Australisch model maar toepassen? Denkt u dat ze daar de dans gaan ontspringen? En tegen welke maatschappelijke prijs is dat veroorloofd. Dus meer dan uitstel van executie is het ook niet, want het blijkt nu overduidelijk dat vaccineren niet de weg uit de crisis is. De gezondheidscrisis is een capaciteit probleem in combinatie met vergrijzing en leefstijl. Met alle begrip voor de complexiteit van het opschalen van een zorgsysteem. Maar mensen als Gommers die uit-hun-neus-vretende IC medewerkers een realistischer doemscenario vindt dan overspoelde ziekenhuizen ondanks hoge vaccinatiegraad die zouden eens een toontje lager moeten zingen op de televee. Het zou ze sieren als ze eerlijk, zoals Kuipers, zouden toegeven dat ze de wijsheid niet in pacht hebben. En ook die laatste 10% vaccinatiegraad gaat ons niet op wonderbaarlijke wijze verlossen van corona. Dream on. Dus Kuipers heeft gelijk, vroeg of laat krijg je het en dan mag je hopen dat je vaccin de boel voldoende afremt maar alsnog zullen er heel veel mensen heel erg ziek van gaan worden, dat is de realiteit.

Thuinman | 12-11-21 | 17:12

@Thuinman | 12-11-21 | 17:12: Acceptabel is het als de ziekenhuizen niet meer overbelast worden. Dus blijft belangrijk: vaccinatiegraad omhoog en alle maatregelen nemen die besmetting voorkomen.

Wiebenick | 12-11-21 | 17:53

@Thuinman | 12-11-21 | 16:59:
Lopen de besmettingen op na versoepelingen of niet?
Nou, wat klets je dan dat ze niet helpen.
En ja thuis worden de meeste besmet dat u dat onthouden kan,... maar er is een klein probleempje je moet die besmetting wel buiten ophalen voor dat je andere huisgenoten kunt besmetten.

botbot | 12-11-21 | 18:32
▼ 6 antwoorden verborgen

In Portugal wordt met een Ct tot 30 getest. In Nederland tot 45.
Tijd om de gehanteerde Ct-waarde op de uitslagen te vermelden.
Met appels en peren komen we niet uit deze ellende.

Ben-Bataaf | 12-11-21 | 15:17 | 1

"Corona gaat niet meer weg". Uiteraard gaat Corona weg. Waarom zou dit virus superieur zijn aan alles wat we tot nu toe kennen? Als je dat soort uitspraken doet in die functie, wat ben je dan aan het doen. Wat is dat voor leiderschap?

zevensprong | 12-11-21 | 14:48 | 9

Mensen moesten ook "gewoon" weer even wennen aan deze Covid-variant. Door micro-besmettingen blijft bij het merendeel de immuniteit ertegen redelijk hoog, verwacht ik. Net als we voor vele griepvarianten allang allemaal T-cellen en de hele B-rits etc. in ons lijf hebben.

RichardBandler | 12-11-21 | 15:43

Kuijpers, een politieke ambtenaar wiens advies genegeerd wordt en dan gast zitten janken bij de commerciele staatsomroepen, dat we allemaal doodgaan..

jvc | 12-11-21 | 16:45

@nietonredelijkeman | 12-11-21 | 15:07: Aids is geen corona, appel - peer. Beiden hangen aan een boom, net als eikels. daarme houdt de vergelijking wel op.

Analia von Solmsch | 12-11-21 | 18:14
▼ 6 antwoorden verborgen

In Oostenrijk vanaf maandag lockdown voor ongevaccineerden lees ik. Het gaat hard nu.
Dit kunnen Rutte en De Jonge nog mooi even meepikken met de persco straks. Anders moeten ze het over drie weken alsnog invoeren en dan lijkt het alsof Nederland telkens achterloopt qua maatregelen.

Lomo | 12-11-21 | 14:28 | 2

De meerderheid in de tweede kamer neemt de besluiten Mark en Hugo zijn de woordvoerders.
Nu is het over het algemeen bekent dat anti vaxxers niet al te snel van begrip zijn maar als men dat nog niet weet, man, man, man.

botbot | 12-11-21 | 15:03

@botbot | 12-11-21 | 15:03: Rutte III is demissionair behalve op één dossier: corona. Dus nee het kabinet neemt besluiten en de kamer heeft dat goed te keuren. Rutte III heeft nog steeds een meerderheid in de tweede kamer, zij het in een andere samenstelling dan voorheen.

Thuinman | 12-11-21 | 17:17

Bij al deze Corona waanzin moet ik vaak denken aan dit deel van Eels Fashion Awards:
I smell magic in the room
Flashing lights and sonic booms
Lovely saps all without a care
Nobody said that the world was fair
And if they did say so, well, then
We'll blow off our heads in despair
We'll blow off our heads in despair

forecastle | 12-11-21 | 14:13

Dat corona niet meer weg gaat is inmiddels duidelijk, maar daarom meer reden om eens te stoppen met die constant cijferdrang die daaraan ten grondslag ligt.

Leer ermee leven, focus meer op gezond (voor het lichaam, niet voor het klimaat). In België en Duitsland is onderzoek gedaan naar selenium en zink, nagenoeg alle covid patiënten hadden daar een ernstig tekort aan. Steek geld in onderzoek daarna. Vitamine D, ook zo'n stofje, promoot zonlicht, maak mooie spotjes met mensen die ook in de winter lekker even de zon op hun armen en bakkes laten schijnen. Komt ook gelijk een stuk positiever over dan die constante angstporno.

Medicijnen zijn in opkomst, kijk daar naar en doe als Nederland zelf ook meer aan onderzoek. Kun je mensen gericht behandelen.

Kijk eens wat meer naar de zwakkeren waar we het vanaf het begin voor moeten doen. Is zo'n mondkapje echt wel zo effectief, of moeten we onze zwakkeren misschien de medische mondkapjes geven? Zijn onze zwakkeren al gedefinieerd en gecategoriseerd zodat gerichte aanpak onderzocht kan worden?

Zoelense Hobbyboer | 12-11-21 | 14:10 | 7

De minimaal aanbevolen vitamine D niveaus in het bloed zijn trouwens net genoeg om geen rachitis te krijgen, maar zeker niet optimaal. Vitamine D is een belangrijk hormoon dat niet alleen voor sterke botten zorgt (icm vitamine K2), maar ook in elk geval correleert met veel lagere kansen op vele soorten kanker.

RichardBandler | 12-11-21 | 15:54

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/06/200610102728.htm
In sommige andere onderzoeken vond men geen directe implicatie, trouwens. Mijns inziens omdat kanker vaak een lange tijd nodig heeft om te ontstaan. Als je een groep mensen vitamine D geeft en gaat volgen, zie je bv. niet meteen het jaar erop de incidentie afnemen.

RichardBandler | 12-11-21 | 15:58

Daarnaast ging men bij veel van die onderzoeken uit van veel te lage doseringen, die weinig zoden aan de dijk zetten IMHO.

RichardBandler | 12-11-21 | 15:59
▼ 4 antwoorden verborgen

"Als LNAZ-voorzitter was hij de bedenker van het verdelen van coronapatiënten over de beschikbare bedden." Allemachtig, met wat voor genie hebben we hier te maken?

Tisnietanders | 12-11-21 | 14:04 | 1

hahaha toen ik het las, vroeg ik me ook af hoe zoiets zou zijn gegaan? Dat hij aan de eettafel zit en dat een van zijn kinderen dit idee oppert. Dat was wat het eerste in mij opkwam.

Ondernietgoedwijs | 12-11-21 | 14:23

Wanneer je anderhalf jaar lang nog bijna wekelijks moet aanschuiven bij talkshows om steeds hetzelfde rideltje te verkondigen, ben je gewoon niet goed bezig.
We weten nu inmiddels wel dat de IC capaciteit toch niet wordt vergroot en het opleiden van nieuwe verpleegkundigen jaren duurt. Ga gewoon je werk doen en stop met de media optredens.

Lomo | 12-11-21 | 14:02

Een corona QR-code als toegangsbewijs voor grotere evenementen, is eigenlijk gewoon een vrijbrief voor super-spreader events. Gevaccineerden zonder klachten blijken immers net zo besmettelijk als ongevaccineerden zonder klachten (zie Lancet artikel), met dit verschil dat gevaccineerden zich beschermd wanen tegen ernstig ziek worden en daardoor veel vaker het 'oude normaal' gedrag gaan vertonen (kijk maar eens naar de stuitende Jair Ferwerda reportage over carnaval bij Jinek van gisteren).

Ongevaccineerden zijn dus altijd de klos. Als ongevaccineerden met een test ook toegelaten worden lopen ze groot gevaar op het event zelf. Als ze niet toegelaten worden (2G-model) lopen ze gevaar door de snelle verspreiding in de samenleving door deze super-spreader events. Dit geeft natuurlijk wel een sterke 'drang'-prikkel om ongevaccineerden over te halen zich te laten vaccineren, maar ethisch/grondwettelijke is dit behoorlijk over het randje.

Structurele oplossing: virus blijft nog lang rondwaren en 10% laat zich toch niet vaccineren, dus of iedereen testen bij grotere events of grotere events in het herfst/winter seizoen gewoon verbieden (tijdelijke lock-downs). Plus natuurlijk boosterprik voor mensen > 60 (maar dat is een separaat probleem om de druk op de zorg te verminderen). En de capaciteit van de zorg de komende jaren weer vergroten.

SarahPalindroom | 12-11-21 | 13:58 | 1

Dat belooft wat voor de begroting komende jaren.

De Blauwe Baviaan | 12-11-21 | 14:13

Oplossing: nog meer vrijheid inleveren voor wat schijnveiligheid. Even benieuwd. Die mensen die riepen "QR-pas is geen discriminatie want je kunt je laten testen". En de 'Hebbie QR'-zingers die riepen "Alles kan open blijven dankzij de coronapas". Wat denken die mensen nu. Hebben ze het niet eens door, of zijn ze hun gedachten al weer zo in een kronkel aan het leggen dat het allemaal weer goed voelt?

Root_Of_All_Evil | 12-11-21 | 13:54

Correctie, QR code gaat niet meer weg.. Gaat alleen maar meer uitgebreid worden.

miknic | 12-11-21 | 13:52

Vandaag zag ik zelfs weer mensen in de openlucht met een deuglapje. Die zijn wel erg ver van het padje af.
Dankzij het totaal nutteloze en in veel opzichten contraproductieve beleid van dit demissionaire kabinet, dat alle verantwoordelijkheid afschuift op medici maar niet zelf beslissingen neemt die je zou moeten baseren op veel meer dan alleen maar het aantal besmettingen.
Die kabinetsformatie gaat nog wel ff duren, komt Rutte wel erg goed uit.

Ichneumonidae | 12-11-21 | 13:51

Ik vraag me af of als al dat geld dat naar steunmaatregelen is gegaan naar IC capaciteit was gegaan (of zelfs maar een deel daarvan) hoe de situatie er nu uit had gezien. Het lijkt erop dat het bezuinigen op IC capaciteit een dure grap is geworden.

Der Schnitzeljäger | 12-11-21 | 13:49 | 10

En een Corona-bonus voor bv. tandartsen, begreep ik...

RichardBandler | 12-11-21 | 16:35
▼ 7 antwoorden verborgen

“Maar 1 ding is zeker, corona gaat nooit meer weg”

Dus waarom vaccineren?

Transgender-Airlines | 12-11-21 | 13:49 | 1

Om te zorgen dat de door Rutte uitgeklede IC capaciteit niet overbelast raakt. Spuitjes zijn blijkbaar goedkoper dan IC capaciteit.

Der Schnitzeljäger | 12-11-21 | 13:50

Iemand die nu nog steeds oreert met "Handen wassen, geen handen geven" is niet meer serieus te nemen. De invloed op besmetting voor corona is minimaal, echt minimaal, zo'n beetje volgens alle mensen die er onderzoek naar gedaan hebben. Hoeveel virus dat je zo binnen krijgt is bijna niets. Wel bacteriën trouwens dus het kan wel iets schelen voor bepaalde infecties.

GeenAccount | 12-11-21 | 13:42 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Een virus dat ietsje besmettelijker en virulenter dan influenza is. Een griezelige combinatie, want die twee effecten kan je met elkaar vermenigvuldigen. Dan krijg je die rijstkorrel op het schaakbord die ook pas goed te begrijpen als je bij ongeveer 2 tot de 36 ste macht bent aangeland. Vaccineren blijkt dus (voorspeld) maar een deel van de oplossing. Het dempt de curve, net als besmetting. Alleen gaat dat laatste zo snel dat geen enkel gezondheid systeem ertegen bestand is. Met dubbel zoveel IC capaciteit binnen een maand zou je het dan theoretisch ook niet redden.. Denk maar aan vroeger: "Vim doodt 99 % van alle huishoud bacterien". Bij een aantal met 15 nullen gaan er dan gewoon twee vanaf. Fet is dat dat virus maar drie wegen van transmissie kent: door de lucht op grote druppels (vandaar afstand en mondkapje), door de lucht op kleine druppels (ventileren of naar buiten) en via handen. (Niemand weet hoe groot dat effect is, maar dat doet er ook niet toe. Alle beetjes helpen). Dus hoe minder contacten, des te minder besmettingen. In ieder geval zouden alle oude en kwetsbare mensen zich goed moeten laten vaccineren. Kinderen niet dus ! Verder zal het golf na golf na golf steeds verder uitdoven omdat de hoeveelheid zwakken en ouderen een keer gedecimeerd is. Het is zelfs al zo dat mijn kinderen klasgenoten hebben die bewust op zoek zijn naar een tweede of zelfs derde besmetting om na een snotneus een herstelbewijs te kunnen bemachtigen.

pleemobiel | 12-11-21 | 13:32 | 10

De helft van NL heeft al een natuurlijke immuniteit opgebouwd, als het niet meer is. In andere landen zonder veel vaccinaties is er ook gewoon groepsimmuniteit gekomen.

RichardBandler | 12-11-21 | 14:52

@RichardBandler | 12-11-21 | 14:52: Daar hebben we nu niets aan. De tijd dringt. De vaccinatiegraad moet snel omhoog en de besmettingskans drastisch omlaag.

Wiebenick | 12-11-21 | 16:01

@botbot | 12-11-21 | 13:46:
Begrijpend lezen is een kunst, ongelofelijk hoe jij dit interpreteert…..
Oogklep en halsstarrig je eigen waarheid met vingers in je oren lalalala blijven blèren……
Onderbuik boven alles

enra | 12-11-21 | 17:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Een klassieke 'shoot the messenger'. Niet verbazingwekkend dat dit opstel is neergekladderd door Mosterd, die wederom een brevet van onvermogen aflevert en nog steeds een groot podium hier krijgt om theatraal zijn onderbuik te legen. Ik heb het interview gelezen met Kuipers en er staat weinig schokkends of nieuws in. Het biedt in ieder geval geen excuus om hem zo voor de leeuwen te gooien.

Het is een nieuw virus, dus veel gaat via 'voortschrijdend inzicht' en verwachtingen gebaseerd op vergelijkbare viri, maar dat is geen garantie op succes: daarom worden verschillende scenario's ontwikkeld. Ziekenhuiscapaciteit is ondermaats en jarenlang te hard wegbezuinigd, dat voel je nu hard. Politici zijn incompetent en het lukt ze niet met ad-hocbeleid een langetermijnplan op te stellen of draagvlak te scheppen. En veel te veel wappies krijgen een podium, zoal hier Mosterd en Spartacus, maar ook Willem Engel en Thierry Baudet. Voor veel mensen is wetenschap nu 'ook maar een mening' in plaats van het resulaat van hard werken door duizenden experts. Dat geeft ook geen draagvlak voor welke maatregel ook. Eigenlijk zou je dit soort wappies moeten kunnen aanklagen voor genocide.

Veel succes daar in Nederland. En mocht je moeder een pijnlijke en langzame verstikkingsdood sterven omdat je haar met covid hebt besmet omdat je je weigerde te houden aan een paar simpele regeltjes, bedenk dan dat dat ene biertje het helemaal waard was.

Jessinator | 12-11-21 | 13:24 | 17

Ik las een stuk over ADE. Vond het best interessant.

jitro | 12-11-21 | 15:48
▼ 14 antwoorden verborgen

Corona is straks een beheersbaar dingetje zoals een longontsteking.
Kuurtje Molnupiravir in je mik en uitzieken.
Ondertussen immuniteit onder de mensen.
Deze paniek is slechts nog maar tijdelijk te verkopen.
Is het tijd voor een wijntje?
Het is tenslotte weekend.
Relax een beetje aub.

Ruimedenker | 12-11-21 | 13:19 | 6

@BRAAP | 12-11-21 | 13:26:
Ach, dat heb je ook met voetbal.
In Spakenburg bijvoorbeeld, Rood tegen Blauw.
Komp in de slechtste families voor, heel gezond.
We komen er wel uit.
Proost! Laat het jullie smake.

Ruimedenker | 12-11-21 | 13:29

Prut !

Mn pumps staan in de voortuin in het zand , papa wappie gaat een pilsje nemen binnen .

alexanderpechtold | 12-11-21 | 13:30

@BRAAP | 12-11-21 | 13:26: Dan kan je dit beleid wel de schuld geven, maar ik denk zomaar dat geen enkel beleid de goedkeuring van dit verwende volkje ooit zou kunnen wegdragen.

Wiebenick | 12-11-21 | 16:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Meer dan 10.000 besmettingen. Aantal overledenen aan of met corona op 8 november 6. Zelfs dat weet je niet zeker, want je zou autopsie moeten doen. Iemand die terminale kanker heeft en covid er overheen krijgt, sterft niet aan covid.
Dagelijks overlijden er in NL rond de 470 mensen.
Zou je, als in het begin, sturen op mortaliteit, dan is dat verhaal van Kuipers alleen maar paniekzaaierij. Komt-ie ook weer eens met z'n kop in de krant.
Maar nee, we moeten een andere maatstaf nemen. Mortaliteit werkt niet meer, dus dan maar aantal besmettingen of ic-capaciteit of long-covid of uitgestelde behandelingen.
Appels met peren.
Bron rivm www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...

Ichneumonidae | 12-11-21 | 13:17 | 9

@BRAAP | 12-11-21 | 13:38: Dat is dan idd meer dan anderhalf jaar, waarbij de gemiddelde verblijfsduur ook gegeven zou moeten zijn.
Is deze 14 dagen op de IC, dan kom je ongeveer op 118 per dag.
Niet erg boeiend nee.

Ichneumonidae | 12-11-21 | 13:47

@Diederik_Ezel | 12-11-21 | 13:28: begrijpend lezon is bij u wegbezuinigd. Hij heeft het helemaal niet enkel over mortaliteit. Ernst had ervoor moeten zorgen dat zijn personeel niet gillend wegliep onder zijn bewind.

De Blauwe Baviaan | 12-11-21 | 14:01

@BRAAP | 12-11-21 | 13:29: totale sterfte onder de 49 jaar is 167, en dan te bedenken: met of aan? laatste duwtje, of kerngezond ... we weten het niet, we meten het niet.
Een verpleegkundige vroeg ooit de hypothetische vraag of een dood kind dat naar het ziekenhuis gebracht werd omdat het verongelukt was in een auto ook getest moest worden op Corona, antwoord was: ja.
Hoe dat in de statistiek verwerkt wordt?

Analia von Solmsch | 12-11-21 | 18:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Prima interview van Kuipers; en hij is gewoon eerlijk, corona is here to stay, maar niemand weet hoe de toekomst er exact uit zal zien.

Diederik_Ezel | 12-11-21 | 13:16 | 5

@Ichneumonidae | 12-11-21 | 13:20: Types zoals u gaan het misschien pas begrijpen als ze zelf op de wachtlijst komen te staan voor een nieuwe hartklep omdat het ziekenhuis te druk is met Covid patiënten. En zelfs dan vraag ik me af of het kwartje bij u gaat vallen.

Diederik_Ezel | 12-11-21 | 13:32

@Beste_Landgenoten | 12-11-21 | 13:26: Zonder vergelijking met stevige griepjaren zegt jouw getal helemaal niks. Ik kon die info niet vinden. Wat ik wel vind is dat de mortaliteit niet bijzonder is en ja, laat die verpleegkundigen maar een beetje harder werken als dat nodig is.
Dat is, wat ik heb horen zeggen, in bv. de accountancy niet anders - daar mag je het eerste kwartaal ook geen verlof nemen, mensen werken daar dan minstens 60 uur per week.

Ichneumonidae | 12-11-21 | 13:40

@Diederik_Ezel | 12-11-21 | 13:32: Nou Ezel, doen we toch triage? Gebeurt al jaren. Een gezond iemand met pech van een jaar of 20 gaat voor een bejaarde met zwaar onderliggend lijden.
Niks nieuws onder de zon.
En net doen of er niet al jaren wachtlijsten bestaan in de zorg is natuurlijk een beetje van de zotte.

Ichneumonidae | 12-11-21 | 13:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo'n spuitje is een gateway drug naar een verslaving en afhankelijkheid van meerdere boostershots.

Reebensteeltje | 12-11-21 | 13:16 | 1

@Reebensteeltje | 12-11-21 | 13:16
Zoveel is wel zeker!

demaup | 12-11-21 | 13:35

Volgens mij WILLEN ze die corona helemaal niet weg...
Kroegen sluiten en de mensen naar huis jagen, wat de grootste besmettingsbron is.
Veel te late boosterprik.
Alles tot het laatste moment en nog later uitstellen.
Niks aan de scholenventilatie doen....
Mooie vorm van dictatuur dit is !
Met geweld mag je dit totaal incapabele zooitje niet afzetten.
Demonstraties lachen ze om en slaan ze je in elkaar als het effe kan.
Juridisch kun je ook niks beginnen want jij krijgt maximaal 7 uur juridische hulp vergoed en hun gooien met miljoenen het halve advocatenkorps er op en procederen je jarenlang helemaal kapot...
Lachend helpt Rutte alles en iedereen naar de gallemiezen....
En wij betalen straks de rekening i.p.v. de incapabelen die van ons geld ook nog hun zakken vullen....

A333aan | 12-11-21 | 13:16

Ik zie regelmatig weer nieuwe virologen in de media opduiken met mooie kleren en gestifte lipjes, om vervolgens dingen te vertellen die een doorsnee reaguurder ook had kunnen vertellen. In plaats van zich voortdurend te profileren in de media, zouden de virologen zich maandenlang moeten opsluiten in hun laboratorium om bijvoorbeeld nou eens goed uit te zoeken hoelang een virusdeeltje in leven blijft op een winkelwagentje.

Prieelvogel | 12-11-21 | 13:15

Ernst Kuipers lijkt (niet uiterlijk) op iemand waarmee ik ooit heb gewerkt. Een manager uit de 20ste eeuw. Laat zijn emails uitprinten door een secretaresse (email bestond niet toen Ernst in de collegebanken zat), dan schrijft hij een vulpen commentaar op de emails, de secretaresse maakt een antwoord waarna Ernst een verse print nog eens gaat bekijken. Zonder enige schroom staan de boekjes 'outlook for dummies' en 'windows95 voor dummies' in de boekenkast naast de medische handboeken uit 1985.

derksje | 12-11-21 | 13:14

Kuipers, die de zorg-uitkleed strategie van Rutte faciliteert. Als hij echt zo begaan was met de zorg had hij met zijn vuist op tafel kunnen slaan en zorgen dat er eindelijk meer IC capaciteit komt. Gommers idem.

Der Schnitzeljäger | 12-11-21 | 13:13 | 1
-weggejorist-
HenkBuis | 12-11-21 | 13:18

Op een geven moment is de tiende boosterprik aan de beurt tussen allerlei lockdowns syndromen en jaren van nagelbijten. Dat willen we niet. Dus hup, hup hup, terug naar de tekentafel om de geheugencellen te conditioneren naar het lange geheugen zodat elk corona virusdeeltje die in het lichaam wil penetreren gelijk aangepakt wordt door onze helpertjes in het bloed. Want daar zit de bottleneck. Het vaccin is zo uitgewerkt, wegen geheugenverlies. Dan is er nog het pilletje welke ingenomen moet worden als je besmet bent waardoor het lichamelijke effect een flinke verkoudheid is, maar dat is het dan. Veel moeilijker is het niet.

dijkbewaker | 12-11-21 | 13:10 | 2

De minpres lijdt aan chronisch geheugenverlies, daar begint je probleem al

vermeubelmaker | 12-11-21 | 13:15

@vermeubelmaker | 12-11-21 | 13:15: Rutte is bloed irritant maar zit (gelukkig) niet in je bloed. In tegenstelling tot het afweersysteem in ons bloed wat aan een chronisch geheugenverlies lijdt. Niet bij iedereen overigens en daar zit ook de oplossing. Het is een soort wapenwedloop op cel niveau.

dijkbewaker | 12-11-21 | 13:29

Ik zeg massale coronasie plegen. Komt er meteen ruimte op de ie-cee´s.

squadra | 12-11-21 | 13:06

Idioterie 1: De boostervacinatie waar zo over gesproken wordt en wordt geadviseerd voor 60+ : De huisarts weet dat er sprake van is, maar meer ook niet.
Idioterie 2: Gisteren met z'n drieën dachten we even een bak koffie te kunnen drinken. Niet toegestaan deze te nuttigen zittend op de stoelen buiten maar wel of een openbare bank 5 meter verder op. Daar zouden wij dus niet doodgaan aan Covid volgens de Jut en Jul. Op de stoelen van de koffietent wel.

forecastle | 12-11-21 | 13:05 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

Corona is een beetje global warming voor boomers.
En maar kranten volschrijven over hoe we allemaal binnenkort doodgaan.
En de oplossing: meer overheid.

Transgender-Airlines | 12-11-21 | 13:03

Als je nu kijkt naar het setje maatregelen en beloftes. Vaccineren is de weg hieruit, niet dus. QR codes werken niet om besmettingen omlaag te brengen. Kortom dat hele OMT kan opnieuw naar de tekentafel.

B.agger | 12-11-21 | 13:02

Oh ja. Yakult (te koop bij elke grootgrutter, naast de karnemelk), voor 3x die prijs, is enorrrrm goed voor uw maag-darmstelsel.
Echt waar! Echt.

chicago river | 12-11-21 | 13:02 | 4

@dathoujetoch | 12-11-21 | 13:04:
Wel, laatste keer da'k ze zag zaten ze in van die plastic flesjes ja, naas de karnemelk.
Steil achterover van die prijs, voor een flesje lactose drank.

chicago river | 12-11-21 | 13:09

Yacult is onzin, marketing voor een belachelijke prijs. Ze zeggen dat er micro-organismen inzitten die levend de darm bereiken. Dat klopt maar het zijn er in verhouding te weinig om enig verschil te maken. Je kunt net zo goed yoghurt of kefir gebruiken.

quigg | 12-11-21 | 13:09

@quigg | 12-11-21 | 13:09: Naast probiotica heeft je maag ook prebiotica nodig... Een beetje hetzelfde als dat je over goede mest stro legt.

Zoethoudertje | 12-11-21 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
HenkBuis | 12-11-21 | 13:01 | 3

Van onterecht denken dat je t weet naar je realiseren dat je het niet weet is een stap vooruit.

Rest In Privacy | 12-11-21 | 13:01

Ah, het voorzichtige voorbereiden op dingen die de wappies al heel lang roepen is begonnen... Maar wel nog steeds doodleuk blijven jokken over de verhouding gevaxxed vs ongevaxxed, omdat dat nu politiek opportuun is en de aandacht voorlopig nog even afleid.

Lood om oud ijzer | 12-11-21 | 12:57

Ooit werd in de VK een "wetenschappelijk" artikel gelinkt over de scháde die yoghurt zou kunnen aanbrengen.
Yoghurt.
Later werd dat weer teruggedraaid (uiteraard), maar ja, toen was het leed reeds geleden.
Diederik Stapel (van ene Uni in Tilburg) en zijn wetenschappelijk vega research teefje, ene Roos Vonk, hadden "bewezen" dat vlees eten agressiever" zou maken.
Welnu, guess what! Dat klópt! Sluitend als een bus, bastards.
Met je kudtcorona. Vleermuisgelul.
Mens, ga koken.

chicago river | 12-11-21 | 12:54 | 2

Nu heb je links-en rechtsdraaiende yoghurt, allemaal dankzij de wetenschap. Probleem opgelost.

KlaagGraag | 12-11-21 | 12:56

Haal ze maar uit het ziekenfonds, de pensioenfondsen en het openbare leven al die lui die geen zin hebben in solidariteit, de maatschappij en de verzorgingsstaat, omdat ze het allemaal zo goed weten.

van Oeffelen | 12-11-21 | 12:54 | 12

Je wordt op je wenken bediend.
Ze zijn uit het ziekenfonds.
Iedereen eigenlijk.
Al jaren.

Kapitein Sjaak Mus | 12-11-21 | 13:14

@De Blauwe Baviaan | 12-11-21 | 13:10: Katholiek, rentmeesterschap, vergeef en vergeet het maar

dathoujetoch | 12-11-21 | 13:15

Geef me je BMI maar eens ff, bolle. Dan vertel ik je of jij recht hebt op zorg.

Happy People | 12-11-21 | 14:48
▼ 9 antwoorden verborgen

"Ja, help. Als jij het weet, zeg het maar. Dan weten wij het ook. Niemand weet het nog."

En dat is het ook Mosterd, niemand weet ene fuck meer dan dat de dag brengt. De ene roept dit en de ander roept dat en complete volksstammen lopen er achter aan.

https://www.metronieuws.nl/televisie/2021/11/pfizer-topman-boosterprik-jinek/

We zitten in de fuik van een demissionair kabinet die geenzins zin heeft om de stekker er uit te trekken, de formatie duurt maar voort, nieuwe verkiezingen komen er niet. En de Tweede Kamer is als een trekpop in de handen van iemand die het o zo mooie vaasje kapot heeft gesmeten op de tegels van zijn 3 voorgaande kabinetten.

We leven in een ontzettend gaaf land, een pakketje schroot met een dikke laag roest...

PieterC | 12-11-21 | 12:52 | 1

U bent het chroom vergeten.
Alles blinkt in den haag , pesos genoeg.

Zitvlak | 12-11-21 | 12:55

Zo mooi; zogenaamde 'slimme' mensen die nu al kunnen vertellen dat een ziekte 'nooit' meer weg gaat. En dat zelf als een zekerheid stellen. Weet die man dan echt niet dat er iets als medische en farmaceutische wetenschap bestaat. En dat daar soms nieuwe ontwikkelingen zijn en ontdekkingen worden gedaan? Geloof mij: corona gaat ooit weg. Als we maar willen. En normaal blijven doen.

GWBA | 12-11-21 | 12:50 | 7

@De Blauwe Baviaan | 12-11-21 | 13:00:
Kennelijk zijn Coronapatiënten meer waard dan mensen met hartaandoeningen, met K of mensen die een bepaalde transplantatie nodig hebben.

Ook hier zien we dat de politiek wegkruipt om maar geen onpopulaire maatregelen te nemen. Waarop ze bij de stembus worden afgerekend.
Hier speelt exact hetzelfde politieke mechanisme als bij de Toeslagen. Het systeem is overduidelijk failliet en contraproductief. Echter je hoort geen enkele politicus over het radicaal afschaffen van het Toeslagencircus.

Politieke lafheid

theo-is-dood | 12-11-21 | 13:10

@theo-is-dood | 12-11-21 | 13:10: Misschien een paar politici, maar deels eens ja. Oppositie doet niet veel bij dit soort zaken.

VoltaireJohn | 12-11-21 | 13:38

@De Blauwe Baviaan | 12-11-21 | 13:00: Het punt is dat bij corona vrijheid en veiligheid niet samen kunnen bestaan. As je niet veilig bent, wat heb je dan aan vrijheid? Dan ben je vogelvrij. Dat gebeurt als we het virus niet bestrijden met alle middelen die ons ter beschikking staan. Wappies daarentegen willen het virus alle vrijheid geven en geen enkele verantwoording nemen voor de gevolgen.

Wiebenick | 12-11-21 | 14:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Corona gaat vanzelf nét zo weg als alle andere voorgaande pandemieën, zelfs de Spaanse Griep, dat ook deden. Wordt endemisch.

Jimmydepimmy | 12-11-21 | 12:49 | 6

@VoltaireJohn | 12-11-21 | 12:50: Wist ik het maar. Dit artikel geeft énig inzicht:
https://www.washingtonpost.com/history/2020/09/01/1918-flu-pandemic-end/

Jimmydepimmy | 12-11-21 | 12:57

@Sander84 | 12-11-21 | 12:56: maar na die twee jaar (waarbinnen de hoofdgolven zaten) was het niet wég. Alleen minder dodelijk en steeds zwakker. En nu, 100 jaar later, is de afgeleide van dat virus er nog steeds, maar dan als een ‘verkoudheid’.

Jimmydepimmy | 12-11-21 | 12:58

Gaat die andere ziekte, Rutte, dan ook een keer weg?

dathoujetoch | 12-11-21 | 12:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Biologische oorlogsvoering is een reële optie heden ten dagen. En daar zijn we totaal niet op voorbereid. Daar is klaarblijkelijk nog geen ambtenaar achter gekomen.

Febofiel | 12-11-21 | 12:48

Alleen samen krijgen we Corona.

Is dit nog nieuws? | 12-11-21 | 12:47 | 1

hahaha!

pibasso | 12-11-21 | 13:09

Kuipers, ga aan je vetbetaalde werk.

dathoujetoch | 12-11-21 | 12:47

Wat ik niet snap: hoe kan het dat het zo lang geduurd heeft voordat de experts er achter komen dat ze er vrijwel niets van begrijpen?

dihydrogenmonoxide | 12-11-21 | 12:46 | 2

Omdat ze te weinig reaguursels lezen.

Is dit nog nieuws? | 12-11-21 | 12:48

Wisten ze meteen al. Maar een prachtig verdienmodel alsmede de enorme ego-spiegel gaat men niet zelf afbreken.

geen koning | 12-11-21 | 12:51

Ik wordt er echt vrolijk van; de misère, klagers en natuurlijk de gerespecteerde doden wereldwijd.

* t erachter voor de taalklankbord judassen.

28 | 12-11-21 | 12:43 | 3

ik kan er ook niet mee zitten met de maatregelen. Dat gezeik van iedereen. Wacht maar tot er echt een vette economische crisis komt.
Ik doe vanavond lekker de haard aan, schenk een glas in en leg mevrouw P. poedelnaakt op het berenvelletje voor de haard. Je weet zelluf!

pibasso | 12-11-21 | 12:45

Nou daar zit geen woord Spaans bij.
En volgens mij praat hij geen onzin.
Corona is here to stay.

Beste_Landgenoten | 12-11-21 | 12:42 | 9

Dat riep ik vorig jaar als leek ook al. Covid19 is net als alle andere corona virusen een blijvertje waarbij we moeten accepteren dat er elk jaar een x aantal personen, veelal met onderliggende lijden of gewoon vanwege ouderdom, aan komt te overlijden. Voor een deel nemen die de cijfers over van het ingecalculeerde aantal slachtoffers van de griep.

Als we dat besef er nu eindelijk eens in krijgen bij de RIVM's en de politiek, en dan dus ook bij de massa, dan kunnen we weer normaal gaan leven met zijn allen en kunnen we het hele covid19-pandemie boek dichtslaan.

oh no | 12-11-21 | 14:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Men weet niet wat te doen maar wel dat wat we doen gedaan moet worden want anders. Het is toch godsgeklaagd dat we jaar 3 naderen en die koekenbakkers geen steek verder zijn.

Super Grover | 12-11-21 | 12:42 | 1

Ho ho, het zijn wel deskundigen he?! En als iemand iedere dag op tv is of in de krant staat zal hij/zij wel deskundig zijn. Toch? Een gemiddelde marktkoopman kan het beter verwoorden.

Piet Karbiet | 12-11-21 | 12:58

Bestaan er bewijzen of wetenschappelijke studies die aangeven dat een niet-gevaccineerd persoon covid verspreidt nadat hij hersteld is?

Zoethoudertje | 12-11-21 | 12:41 | 12

@Beste_Landgenoten | 12-11-21 | 13:07: Ik begrijp dat uw nicht covid voor de 2e keer heeft opgelopen, dat spijt me voor haar.
Denkt u of uw nicht dat ze nadat ze van de eerste keer hersteld was het virus verspreid heeft?

Zoethoudertje | 12-11-21 | 13:11
▼ 9 antwoorden verborgen

Moet wat de clowns vanavond zeggen niet eerst nog bespreken worden in de tweede kamer voor het in kan gaan of is die helemaal uitgeschakeld na de discussies vorige keer?

Henk1357 | 12-11-21 | 12:41 | 2

" Discussie " in de Kamer volmaakt overbodig en een showtje voor de bühne. Op zich heeft u gelijk, maar ja, hahaha Rutte haha, en wat vind je van mijn schoenen Hugeau.

dathoujetoch | 12-11-21 | 12:50

De Tweede Slaapkamer gaat overal mee akkoord uiteindelijk. Die gaan deze waanzin niet tegenhouden hoor.

VP732 | 12-11-21 | 12:55

Volgens worldometers.info is er al een anderhalf jaar geen kereauna deaude meer gevallen in China. ruim 1,4 miljard inwoners, 4636 deauden. Wat klopt er niet.

Hei-kneuter | 12-11-21 | 12:41 | 4

We zitten wereldwijd in een verschrikkelijke pandemie, wereldwijd leven we nu met dik 150 miljoen meer mensen op deze aardbol dan toen deze pandemie begon. Wat klopt er niet?

PieterC | 12-11-21 | 12:57

Wat je niet meet weet je ook niet. Dat is het mooie van KPI's. Als je gaat meten om maar een getal boven water te krijgen dan ontdek je het er gewoon is en zo krijg je een vicieuze cirkel. Die is trouwens ook te doorbreken.

Mooi voorbeeld, bij mijn oude opdrachtgever hadden ze op een gegeven ogenblik een KPI op een dashboard gezet voor de maandelijkse kosten van een server. Die was veel hoger dan ze wilden zien en wat ze dus in hun wijsheid als KPI waarde hebben afgesproken. Om de KPI in het groen te krijgen zijn toen de maandelijkse kosten verlaagd en is er een opstartprijs in het leven geroepen (die vervolgens niet werd vermeld op het dashboard) en toen was het goed. Echter de totale kosten voor een server waren daarmee wel flink hoger geworden dan met de hogere maandelijkse kostprijs :S

Die Chinezen doen het dus gewoon slim, ze willen niet dat er covid19 is dus ze testen en meten het gewoon niet. Als er dan ergens een opleving is doen ze een lokale lockdown en verder zwijgen ze er zoveel mogelijk over.

oh no | 12-11-21 | 14:35

De definitie van deauden wordt in China anders geïnterpreteerd.
Voor de CCP zijn de meeste mensen al dood, ze moeten alleen stoppen met ademen.

NatNiks | 12-11-21 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Men zegt dat in een chaos ook structuur zit. Het volk wordt langzamerhand redeloos. De regering is visie- en radeloos. De rest kennen wij uit de geschiedenisboekjes. Tijd voor iets nieuws misschien?

Een vrije paling | 12-11-21 | 12:39 | 2

De chaos theorie.

Mr_Natural | 12-11-21 | 12:41

Het volk wil blijkbaar niks nieuws (tuurlijk wel). De vraag is of ze eigenlijk een nieuw kabinet wil over drie en een half jaar.

VoltaireJohn | 12-11-21 | 12:41

Demoniseren kun je leren..

DrFibonacci | 12-11-21 | 12:39

Ik neem Ernst niet Serieus meer.

Mr_Natural | 12-11-21 | 12:38

Als Ernst al drie winters bezig is met corona, dan kom ik uit op de winter van 2019. Volgens mij gebeurde er hier in termen van preparatie in ieder geval zichtbaar nog helemaal niets voor maart 2020. Daarna schroomde men niet om onze mondkapjes naar het buitenland te verschepen. Kortom, enige vorm van overdrijving en stemmingmakerij is Kuipers niet vreemd, zo concludeer ik.

MickeyGouda | 12-11-21 | 12:38

Ernst Kuipers wil maar één ding en dat is in een volgende kabinet Minister worden.

webcrew | 12-11-21 | 12:37 | 1

Volgens mij was Els Borst de laatste VWS minister met daadwerkelijk een medische achtergrond, dus in dat opzicht zou het vooruitgang zijn?

ReyNemaattori | 12-11-21 | 13:01
-weggejorist-
HenkBuis | 12-11-21 | 12:35

We weten het best. De vaccins werken oke, maar vrij kort. Mensen vaccineren in april, mei of juni is derhalve onzinnig.
Vaccineer de kwetsbare groepen (boven de 50/60) in september/oktober en je komt een heel eind. Clubs en grotere evenementen kunnen eventueel met een test van tevoren (iedereen), afhankelijk van de actuele situatie. Het virus kan zich dan geleidelijk verspreiden onder de minder kwetsbare groepen waardoor die natuurlijke immuniteit kunnen opbouwen.
En biedt mensen de mogelijkheid om in een vroeg stadium onbewezen middelen te gebruiken (Ivermectine, Fluvoxamine). Misschien helpt het niet, maar nu gebruiken ze helemaal niks dus dat helpt sowieso niet.

C1O2 | 12-11-21 | 12:35 | 3

Ernst, Diederik, Ab, Hugo en Mark kregen zojuist een rolberoerte. De mensen zomaar hun gang laten gaan! Dat kunnen ze niet, het is corona! Zonder de inspanning van de Wetenschappelijke vijf zou Nederland in no-time naar de gallemiezen zijn!

ratelaar | 12-11-21 | 12:39

@ratelaar | 12-11-21 | 12:39: Zoals een baas ooit tegen zijn lastige medewerker zei: "We weten dat u onmisbaar bent, maar we gaan het tóch proberen.."

marcoplarco | 12-11-21 | 13:30

De "grap" is wel dat je met een vroege volledige vaccinatie, zonder booster, je al in Oostenrijk buiten de boot kan vallen komende voorjaarsvakantie. Alle volledig gevaccineerde statussen zijn daar nog slechts 270 dagen geldig.

oh no | 12-11-21 | 14:37

430.000 mensen in de bijstand per eind juli 2021. En keihard zeggen dat er geen personeel is. Ik begin écht een hekel te krijgen aan de dweilen die hier aan de top staan.

treintrien | 12-11-21 | 12:34 | 10

@pibasso | 12-11-21 | 12:47: Excuses, ik had daar veel van de werkgevers moeten schrijven ipv werkgevers.

NLgaatnaardeklote | 12-11-21 | 12:51

@geen koning | 12-11-21 | 12:48: Die verlofdagen zal mij als werkgever worst zijn, die 2 jaar doorbetalen bij ziekte wel. Gelukkig hebben wij nu een bedrijfsarts die de andere kant van de werkgever WEL ziet. De zweep erover!

pibasso | 12-11-21 | 12:56
▼ 7 antwoorden verborgen

Wie gaat er nu toegeven dat al die miljarden voor de kat zijn viool zijn uitgegeven.

van stampij | 12-11-21 | 12:33 | 1

Dat komt vanavond na de persconferentie als er net zoals altijd kritische vragen worden gesteld aan het dreamteam Rutte en De Jonge

nednied | 12-11-21 | 13:41

Beetje lullig artikel. deze man praat geen peop en jullie prakken een shoot the messenger verhaal op GS. Eindelijk (H)eerlijk realisme tegenover de praatjes bagger van onze policy makers die alles maakbaar vinden.
we are in for the ride. deal with it.

wwweetikveel | 12-11-21 | 12:33 | 2

Wat weet u daar nou van?

goedverstaander | 12-11-21 | 12:34

Kuipers. Geen wonder dat die kappers weer de lul zijn.

goedverstaander | 12-11-21 | 12:32

'Als er wat meer mensen sneller overlijden, liggen de ic's minder vol.'

gestoptmetroken | 12-11-21 | 12:36

Het volgende project!

Duwbak_Linda | 12-11-21 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ben vanmiddag vrij. Straks eerst mijn vriendin eens even goed boosteren. Of heb ik het nu weer verkeerd begrepen?

goedverstaander | 12-11-21 | 12:31 | 1

Nee.. nee... gewoon injecteren, in de schouder... uw snapt het wel toch? Niet in de bips, minder effectief, kost meer geld en zo.

nobodiesunmighty | 12-11-21 | 12:39

Wat het kabinet en het OMT niet beseffen is de enorme perverse prikkel die uitgaat van het 2G-beleid. Als je nu ongevaccineerd bent, duurt het nog vijf tot zes weken voordat je op zijn vroegst als volledig gevaccineerd kan worden beschouwd en een QR-code kan krijgen. Maar als je nu een positieve testuitslag hebt, kun je na 11 dagen al een QR-code krijgen.

Ik kan mij voorstellen dat veel tieners en jongeren er nu dus maar voor gaan kiezen om zo snel mogelijk besmet te gaan raken. Op allerlei manieren is dit beleid dus ondermijnend voor de volksgezondheid.

Denimativ1970 | 12-11-21 | 12:31 | 3

Wat jij zegt klopt niet. Ik kreeg gister de eerste prik en toen al had ik een QR-code. Het was een internationale code, want eerste dosis (dus nog geen Nederlandse, want die vereist een tweede dosis), maar ik kreeg het wel. Waar haal jij die vijf tot zes weken vandaan? Heb ik iets gemist?

VoltaireJohn | 12-11-21 | 12:33

Ik hoorde ook al van enkele vaccinatie weigeraars dat zij zich opzettelijk willen laten besmetten. Soms hoop je dat ze hier spijt van gaan krijgen en een keer wijs worden. Maar helaas lopen ze wel al die tijd rond anderen ongevraagd aan te steken.

Deflatiemonster | 12-11-21 | 12:36

Verslaafd aan zijn eigen troosteloze aandachtsgeilheid.

Ome_Damiaan | 12-11-21 | 12:30

Wat een verbinder is die man. Die warmte die hij uitstraalt om de mensen weer op 1 lijn te krijgen. Gelukkig hebben we nog echte leiders in dit land.

zevensprong | 12-11-21 | 12:30

LOL net zoiets als, de eene minister roept een percentage, de ander roept drie letters ... en ze hebben weer een belasting regel bedacht.

NatNiks | 12-11-21 | 15:09

Vanmorgen een mevrouw op het NOS Journaal: 'Ik ben voor de maatregelen want anders gaat het virus weer muteren.' Kostelijk.

Mr_Natural | 12-11-21 | 12:30 | 2

We lachen er om, maar het is natuurlijk om te huilen. En zoiets heeft nog stemrecht ook.

goedverstaander | 12-11-21 | 12:33

@goedverstaander | 12-11-21 | 12:33: ja, gelukkig denken die lui ook eens na voordat ze iets zeggen. Of zouden ze serieus niet weten dat virussen continue muteren...

oh no | 12-11-21 | 14:43

"Als LNAZ-voorzitter was hij de bedenker van het verdelen van coronapatiënten over de beschikbare bedden."

Ja je moet het op dat moment maar even bedenken hè.

Duwbak_Linda | 12-11-21 | 12:29 | 2

Geef de man prijzen, medailles en lintjes. Die Marion Koopmans kreeg er al een halverwege de pandemie. Voor haar Communikazie. Zo rolt dit land, vol met graaiers en idioten aan het roer.

Piet Karbiet | 12-11-21 | 12:35

@Piet Karbiet | 12-11-21 | 12:35: En prijzenkasten. Lijkt wel de lokale café voetbalclub.

nobodiesunmighty | 12-11-21 | 12:40

We moeten maar eens beginnen met het bouwen van die IC-afdelingen he. Als het volgens Ernst toch niet meer weg gaat.. Man man man in wat voor slechte film zijn we terecht gekomen jongens!

sander3488 | 12-11-21 | 12:29 | 2

En hoeveel extra zorgpremie gaat u betalen? Waarbij ik er van uit ga dat u tot de groep hoort die zijn eigen zorgpremie betaalt (dus geen zorgtoeslag ontvangt).

theo-is-dood | 12-11-21 | 13:23

@theo-is-dood | 12-11-21 | 13:23: Ik zou oprecht wel wat extra zorgtoeslag willen betalen als dat dit probleem oplost. Maar laten we niet doen alsof geld het probleem is. Want daar wordt in deze coronatijd mee gesmeten alsof het gratis is.

sander3488 | 12-11-21 | 15:38

Het is heel simpel: Ernst, Diederik en de rest hebben de oplossing niet. Er gaan jaarlijks oude mensen en mensen met een slechte gezondheid en een enkele pechvogel jaarlijks sterven aan corona en anders de griep.
Daar kan niemand iets aan doen. Waar men wel iets aan kan doen is de arbitraire maatregelen. #SaMeNtEgEnCoRoNa, we GaAn HeT vIrUs VeRsLaAn, herd-immunity, mondkappen, laat je vaccineren!!!1!. Alsof corona niet vervelend genoeg is maken de clowns het leven nog net een beetje erger, want de wetenschap is ver gekomen, het is 2021.
Maar ondertussen trekt corona zich niets aan van de decreten van het OMT, het WHO, pfizer of de wetenschap. Maw, loslaten, opengooien en vanzelf ontstaat er equilibrium in de maatschappij. De overheid staat alleen maar in de weg met het “””liberale””” waterhoofd en overreach.

ratelaar | 12-11-21 | 12:26

Maar met welke variant hebben we nu te maken? Daar werd je vorig jaar mee doodgegooid en nu hoor je daar niets meer over.

The Green*Machine | 12-11-21 | 12:26 | 2

er is geen variatie meer.

Henri | 12-11-21 | 12:32

Deltavariant, komt uit India.

RocketMan | 12-11-21 | 14:57

Die ernst kuipers, ik kan er echt niet naar kijken. Vroeger niet, nu niet en in de toekomst ook niet.

sander3488 | 12-11-21 | 12:26

Gisteravond en waarschijnlijk ook vanavond en morgenmiddag mijn vacccin maar eens goed op de proef stellen. Hatsekidee! (en in andere plaatsen zeggen ze Alaaf!) Gewoon leven met corona, hoe kut het ook is dat er af en toe wat zwakkeren (of zwakbegaafde wappies) omvallen.

pdvd | 12-11-21 | 12:21 | 2

Veel plezier op het verkleedpartijtje. En geen meisjes op de bek slaan hè!

ceriel82 | 12-11-21 | 12:24

LOL hij geeft tenminste toe dat-ie geen idee heeft, i.t.t. Jaap 'ik verwacht geen nieuwe lockdown-maatregelen' van Dissel

raskol | 12-11-21 | 12:21 | 1

Geen idee hebben is de juiste zekerheid die we hebben: vrij veel onzekerheid (en de rest is hoogmoed).

nobodiesunmighty | 12-11-21 | 12:41

Dat is tenminste een eerlijke kijk op de zaken. Zouden meer mensen moeten doen e vervolgens er naar handelen in plaats van praatjes verkopen over tijdelijke maatregelen. Tijd voor structurele oplossingen en niet langer pappen en nat houden.

Pummetje | 12-11-21 | 12:20

Paywall. Nou, dan maar geen interview lezen.

Calastir | 12-11-21 | 12:19 | 1

https://www.ed.nl/gezond/ziekenhuisbaas-ernst-kuipers-er-is-de-suggestie-gewekt-van-groepsimmuniteit-vergeet-het~ab47ee47/

jemagookniksmeer | 12-11-21 | 12:23

Lijkt net een beetje prof. dr. P. Fortuyn, die foto.
Maar het is prof. dr. E. Kuipers, die foto.

nobodiesunmighty | 12-11-21 | 12:19
-weggejorist-
IsErBier? | 12-11-21 | 12:19 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Als Kerona nooit meer weggaat, zullen we dan niet eens beginnen met IC's uitbreiden en genoeg verplegend personeel inhuren?

NaughtiusMaximus | 12-11-21 | 12:19 | 4

En hoe gaan we dat betalen? Ik betaal nu €1.600 per jaar zorgpremie. Ontvang géén zorgtoeslag.
Moeten de nettobetalers €2000 per jaar gaan ophoesten? Hoeveel?

theo-is-dood | 12-11-21 | 13:26

@theo-is-dood | 12-11-21 | 13:26: Misschien eens kijken waardoor de kosten voor zorg zijn toegenomen? Ik licht vast een klein tipje van de sluier op: het komt niet doordat de mensen aan het bed meer hebben gekregen of er meer zorgmedewerkers gekomen zijn. Maar laten we om het wel uit te zoeken er nog een paar goedbetaalde managers bij zetten?

Harry_Witkamp | 12-11-21 | 14:17

Klopt, we zullen hoe dan ook ziekenhuis- en IC capaciteit blijvend moeten uitbreiden, het meest voor de hand ligt in gespecialiseerde klinieken zodat je de gewone zorg ontziet. En we moeten ook af van die fixatie op vaccins en geld stoppen in de ontwikkeling van medicijnen die je uit het ziekenhuis houden.

RocketMan | 12-11-21 | 14:54
▼ 1 antwoord verborgen

"De overall capaciteit is in Duitsland ongeveer vijf keer zo groot. Maar nog steeds hebben we dezelfde problemen. Dat heeft te maken met het exponentiële verloop van zo’n infectie. De aantallen zijn zo groot dat je ergens een keer tegen je grens aan loopt. Dat gebeurt ongeacht de grootte van het systeem.’’
Ofwel capaciteit uitbreiden is niet nodig omdat een uitgebreide capaciteit uiteindelijk ook een maximum kent.
Op basis van deze redenatie kan het ook geen kwaad de capaciteit te halveren.

jemagookniksmeer | 12-11-21 | 12:18 | 4

Het verloopt aanvankelijk exponentieel maar die fase is snel over; binnen twee maanden is het weer voorbij.

dihydrogenmonoxide | 12-11-21 | 12:50

het is niet vijf keer zo groot

AntiZanicz | 12-11-21 | 13:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ernst Kuipers: Niemand praat zoveel en zegt zo weinig!

Swaffelkaffert | 12-11-21 | 12:18

Bleib zu Hause

RickTheDick | 12-11-21 | 12:16 | 3

Reste à la maison!

Toetsenbordcomplex | 12-11-21 | 12:26

Krijg wat

Tobi | 12-11-21 | 14:01

Dat plaatje van Voldemort ook haha, treffend!

TrickMeister90 | 12-11-21 | 12:16 | 3

het is juist erg onbeschoft. net als al die andere shaming methodes die op internet populair zijn bij mensen die zelf anoniem en portretloos zijn en een suf kantoorbaantje hebben zonder enige relevantie

AntiZanicz | 12-11-21 | 13:05
-weggejorist-
LewsTherinTelamon | 12-11-21 | 14:29

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com