Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kuipers: "MUUR OM MIGRANTENWIJKEN"

Euh nee wacht, Staphorst

Jammer dan Staphorst Nunspeet Elspeet alle migrantenwijken van Rotterdam Zwartewaterland half Friesland en heel Limburg! Jullie horen NIET meer bij Nederland. Onvrijwillig afvallig. B-derland. Ernst Kuipers (foto boven) dreigt met lokale lockdowns en dan weet u het wel qua rook en vuur en corona: die gaan er komen. Terwijl het juist zo lekker opruimt, een paar van die Staphorsters die de kracht van Jezus hebben overschat, maar goed: prikkeldraad om Staphorst! Ceuta-muren om migrantenwijken! De laatste vijf autochtone tolken evacueren uit Den Haag-Transvaal! Mijnen bij Elspeet! Rotterdam teruggeven aan de Duitsers! Snipers bij de Jezuscafés! En wie ze trouwens ook een keer in een lokale lockdown moeten pleuren, is die kwebbelzuchtige kwakzalver zelf, samen met Gompie, Van Dissel, Osterhaus en Koopmans (niet de bakproducten). Fijn weekend allemaal!

Niet de sportjournalist

Social

Reaguursels

Inloggen

0,25 ziekenhuisopnames per 100.000 inwoners, of 2,5 per miljoen. Heel Nederland met 18 miljoen inwoners is 45 ziekenhuisopnames. Waar gaat dit nog over?

Portemonnee van de A | 23-10-21 | 19:48 | 3

Over voldoende capaciteit van de zorg.

de honden blaffen... | 23-10-21 | 19:58

Wanneer we weer kunnen bezuinigen op de zorg

Santtulainen | 23-10-21 | 20:54

@Santtulainen | 23-10-21 | 20:54: Maandag weer, en dan vooral je fouten als overheid niet toegeven, maar andere de schuld geven. Betrapt is betrapt.

VoltaireJohn | 24-10-21 | 03:05
-weggejorist-
Proud Infidel | 23-10-21 | 19:41 | 2

De reden interesseert me geen moer, ik had eerst nog enige sympathie voor mensen die zich niet laten vaccineren, maar dat is inmiddels gereduceerd naar nul. Het zal toch niet gebeuren dat door die lui weer een al dan niet lokale lockdown komt en operaties afgezegd moeten worden.

Thomtidom | 23-10-21 | 19:29 | 2

Of weer thuis op zolder werken omdat die allochtonen het verrekken om zich te vaccineren

shimanski | 23-10-21 | 20:14

Het zijn niet de vaccinweigeraars die lockdowns organiseren. Dat doen Mark en Hugo. Ere wie ere toekomt.

Ivoren Toren | 23-10-21 | 21:04

Geen vaccinatieprik ? Dan ook geen opname op de IC. Period. Basta.

ljcoster | 23-10-21 | 18:32 | 4

Ook eens, maar het blijft lastig. Er zijn ook mensen die roken en die gaan er bijna allemaal aan dood en voordat gebeurt komen ze in het ziekenhuis. Hebben anderen in de toekomst voorrang op hen?

Weg met dat vuilnis | 23-10-21 | 20:12

en bij kettingrokers die longkanker krijgen?

Ir. Wilhelmus | 23-10-21 | 21:06

Nee, dat gaan we niet doen, achteraan sluiten in de rij en netjes wachten op de jouw beurt. Want alleen samen krijgen we Corona onder controle. Period. Basta.

BadPatNL | 23-10-21 | 21:40
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
Snelheidsduivel | 23-10-21 | 16:58

Religieuzen botsen nou eenmaal vaak met elkaar. En dan roepen ze rare dingen naar elkaar.

IndoorexpaT | 23-10-21 | 16:57

Hier op GS worden de laatste tijd wel veel artikelen geplaatst waarin een lans wordt gebroken voor de vaccinweigeraars.

Zolang deze mensen afstand doen van eventuele ziekenhuisopname en hun "koudje" thuis "uitzieken" vind ik het prima.

Voor de mensen die beginnen over dan ook rokers weigeren: die liggen niet twee weken een IC-bed bezet te houden en daar kun je ook iets eenvoudiger een anderssoortige IC-patiënt bij in de buurt leggen.
Ik vind het gigantisch aso dat hierdoor mensen die zorg nodig hebben voor ernstige kwalen - kwalen die je niet kunt voorkomen met een vaccinatie - moeten wachten met alle risico's vandien.
Daarbij komt ook dat dit soort lui de samenleving in hun greep houden met hun achterlijke en/of eigenwijze gedrag.

benbenieuwd2021 | 23-10-21 | 16:36 | 17

@judit | 23-10-21 | 19:11: Allereerst respect voor u, ik ben als HBO-V-er 25 jaar geleden al gestopt met de wijkverpleging. Dat was toen al een absurde tijdsdruk, ik heb veel respect voor collega’s die dit wel volhouden.
Inderdaad bijzonder dat sommigen reageren alsof ze 2x een marathon hebben gelopen richting de GGD voor een prik. Ik denk dat het echt wel wat genuanceerder ligt. Hoop mensen zijn ook gewoon ondervoed, ondanks overgewicht. Het is mooi dat de medische wetenschap er is, medicijnen, vaccins, behandelingen maar nog mooier als mensen ook gaan inzetten op een gezond en actiever leven. Scheelt de GGZ ook een hoop patiënten denk ik.

BrulSpin | 23-10-21 | 20:02

U vergeet de griep patiënten.
Waarom bent u niet tegen de griep gevaccineerd?

Bolder | 23-10-21 | 20:46

@DenkTank | 23-10-21 | 18:34: Ik zou een kind van 12 ook niet adviseren om die vaccinatie te nemen, testen is dan ook een goede andere mogelijkheid. Die regels en de nu "tijdelijke" verplichte QR-code komen van uw overheid, daar moeten ook de klachten aan gericht zijn.

BadPatNL | 23-10-21 | 21:53
▼ 14 antwoorden verborgen

Fijn voor die rooien van de NPO (nationale propaganda omroep) dat ze het christendom weer kunnen bashen idd. Niets over de vijand in de achterstandswijken. Nederland heeft nu eenmaal een tragische geschiedenis van ontkenning en landverraad.

DenkTank | 23-10-21 | 16:35

Waarom worden patiënten die opgenomen worden in ziekenhuizen verplicht gevaccineerd. Ze krijgt zoveel spuiten, dat de anti-vaxxer het bos door de bomen ook niet meer ziet.

Flapuitx2 | 23-10-21 | 16:29

Kent iemand iemand die griep heeft?

Flapuitx2 | 23-10-21 | 16:25

Overigens, zomaar even vraag als dat mag.
Op zondag 3 oktober vond er in Amsterdam een grote demonstratie plaats tegen de Corona pas, tienduizenden veelal ongevaccineerden waren dicht bij elkaar zonder de geëiste afstand van 1,5m in acht te nemen, een superspreader event avant la lettre dus.
Dus nu komt de grote vraag: waar, in welke ziekenhuizen, zijn de vele duizenden besmette demonstranten opgenomen en hoeveel zijn er hiervan aan Corona overleden?
Toe Hugo, houd ons niet langer in spanning, vertel het ons asjeblieft, je hebt het tenslotte beloofd, dat van die “mogelijk” vele duizenden besmette ongevaccineerden die bedden bezet houden en de zorg zouden overbelasten?

Bolder | 23-10-21 | 16:11 | 3

Volgens mij is daar geen plekje van gezien. Ik denk dat je bijeenkomsten in de open lucht kunt afstrepen als gevaarlijk.

Beste_Landgenoten | 23-10-21 | 16:41

O dat is soms binnen, daar lijkt het wel een probleem. Buiten heb je denk ik niks te vrezen.

Beste_Landgenoten | 23-10-21 | 20:25
-weggejorist-
MisterC | 23-10-21 | 15:32 | 2

3 dagen in Amsterdam geweest afgelopen week. Veel in de horeca verbleven. Nergens! is mijn QR code gecontroleerd. Ja, op 1 plek. "Heeft u een qr-code? Antwoord: Ja. Oh dan is het goed." Niet in het hotel, niet in het cafe, niet in het restaurant. Niet in de KFC. Helemaal nergens. Maar we gaan lekker de biblebelt bashen.

Arjan9401 | 23-10-21 | 15:32 | 5

@bisbisbis | 23-10-21 | 15:57: dan ben je in de verkeerde landen geweest. 2 weken terug niets geen maatregelen in Polen, weinig in Roemenië en niets, maar dan ook helemaal niets in Hongarije.
Hetzelfde geldt voor Denemarken, Zweden, Noorwegen.

FiniteStateMachine | 23-10-21 | 16:31

@bisbisbis | 23-10-21 | 15:57: Inderdaad zorgwekkend dat mensen in die landen schaapgedrag vertonen. En leuk dat ze mondkapjes dragen die voor een virus eruit zien als kippengaas voor een vlieg, Daar vlieg je makkelijk doorheen. Heeft wel iets vertederends naïeverigs dat al die mensen met kapjes voor de mond dragen. Maar zoals gezegd zorgelijk dat die kudtvolkeren zo apatisch maatregelen ondergaan.

Graaier | 23-10-21 | 16:39

Grappig. Ik zat deze week voor werk in een hotel in de Biblebelt en daar moest ik dus wel de QR + legitimatie laten zien bij binnenkomst, waarna ik dan vrijelijk toegang zou hebben tot de eetzaal. Toen ik zei dat ik die QR niet had kreeg ik hele preek over dat hotels dan de gast konden weigeren (wat zij niet deden, dus lekker relevant), en dat het voor mij steeds moeilijker kon gaan worden een hotel te vinden (wat ik echt maar eenmalig deed, dus lekker relevant). Eten mocht ik alleen op mijn kamer en pas na directe bijbetaling van de roomservice. Maar die roomservice ging “wel heel lang duren, want we hebben het daar eigenlijk te druk voor”. Werd nog net niet in mijn bek gespuugd door hotelmeneer. Eten werd gebracht op een manier zoals ze dat in de gevangenis nog net iets vriendelijker doen. Het was voelbaar dat ik blij mocht zijn dat ik überhaupt nog werd getolereerd als gevaar voor de mensheid. Zo voelt het dus om principes te hebben.

Magna Carta | 23-10-21 | 17:04
▼ 2 antwoorden verborgen

LOL @ "Biblebelt". In een landje zo groot als een bloemenbak.

Asteroid-B612 | 23-10-21 | 14:50 | 1

Het is gewoon een klein riempje joh!

knutsel_ | 23-10-21 | 15:17

Vandaag babyshower(?) van mn dochter. Vergeten te vragen waar het woord op slaat. Niet gevierd in de horeca want niet gevaccineerd. Bang voor de ongeboren baby. Er waren zo'n dertig vriendinnen die op 2 na (ook zwanger) wel gevaccineerd waren. Daar hadden er veel problemen met hormonen/menstruatie na vaccinatie. Dat is dus wel wijdverbreid en wordt aan alle kanten gedownpayed. Kan alleen maar bidden dat het weer goed komt en niets blijvends is. Respect voor al die dames.
Maar wat een kutwereld is het geworden dat je als een paria uitgestoten wordt omdat je het beste voor je baby wil.
En al die lui die zeggen dat

hoejeheette | 23-10-21 | 14:35 | 1

Niet lullig bedoelt maar het overgrote deel van vrouwen had al een probleem met hormonen/menstruatie VOOR de vaccinatie. Er is absoluut meer onderzoek nodig (ook gewoon los gezien van de effecten van vaccinaties) maar ik heb vaag genoeg vrouwen elkaar van alles aan horen praten over wat er allemaal "fout" met ze is, terwijl de werkelijkheid gewoon is dat het hebben van eierstokken en interne genitaliën soms gewoon kut is (pun intended)

Gregovic | 23-10-21 | 15:20

Nou kun je daar wel populair overdoen en er van alles bijhalen. Maar het idee achter grote hekken om getto's is wel goed. Het beschermt ons tegen alle criminele geweld.

Patatter | 23-10-21 | 14:28 | 4

@Remi A. | 23-10-21 | 14:51: maar omdat ze in Urk veel vis eten hebben ze daar weinig besmettings .

JanVergoor | 23-10-21 | 15:07

Dat vonden ze in Warschau ook vast een goed idee.

knutsel_ | 23-10-21 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

Oplossing is heel simpel. Koop IC zorg in bij onze Duitse buren. Die hebben voldoende bedden en personeel. Dus bewust niet gevaccineerden weggejorist naar Duitsland. Dan kunnen we gewoon alles open doen en gaat het virus als een malle rond en herbesmet ook de gevaccineerden die dan weer een boost krijgen mbt tot hun immuniteit en in merendeel een beetje verkouden worden. In Oostenrijk gaan de de niet gevaccineerden mogelijk in lockdown zetten en gaat het leger de QR code op straat controleren. Vooral in de hoop dat mensen bang worden en toch maar snel een prikje halen.

dartfrogger | 23-10-21 | 14:24 | 7

Moties om de IC capaciteit al dan niet structureel uit te breiden zijn zijn consequent weggestemd, kijk naar de recente motie van Wilders.
Ook aanbieding voor bijv het hospitaalschip met 500 bedden was ook niet nodig.
Blijkbaar wil de regering de zorg niet uitbreiden.
Weet iemand hier misschien waarom niet?

Bolder | 23-10-21 | 16:20

@Bolder | 23-10-21 | 16:20: Ik weet het in ieder geval niet. Ik weet alleen dat het een diepe, diepe schande is. Hebben de wegstemmers geen motivatie gegeven?

Pietie | 23-10-21 | 18:15
▼ 4 antwoorden verborgen

"Isala was de afgelopen dagen volop in het nieuws omdat wij vijf Covid-patiënten hebben moeten verplaatsen naar andere ziekenhuizen. Maar zo veel patiënten met corona liggen er toch nog niet in Isala?
Bestuurder Ina Kuper: ‘Nee, maar naast coronapatiënten is er een geboortegolf, veel traumapatiënten, reguliere zorg en wij halen uitgestelde zorg in. Kortom, de druk is hoog.’
www.isala.nl/nieuws/waarom-is-het-zo-...

Roadblock | 23-10-21 | 14:07 | 2

Daarom: https://verzorgdezorg.nl/

BadPatNL | 23-10-21 | 14:49

Die geboortegolf. Ook gevolg van de lockdown

Beste_Landgenoten | 23-10-21 | 16:43

Valt dit gedachtengoed eigenlijk ook niet onder Islamisering van Nederland?

Want waar zijn de moslims eigenlijk nu om naast de christenen te staan?

Remi A. | 23-10-21 | 13:58
-weggejorist-
Graaier | 23-10-21 | 13:44 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Het echte probleem:
"Noordrijn-Westfalen telt bijna 18 miljoen inwoners, ietsje meer dan Nederland. Maar de deelstaat telt volgens Van Aken 6000 intensivecarebedden. Dat is meer dan vijf keer zoveel dan de 1150 waarover Nederland beschikte toen de coronapandemie ons land bereikte. Grofweg kun je die lijn doortrekken naar heel Duitsland. Nederland had minder dan zeven intensivecarebedden per 100.000 inwoners, onze oosterburen rond de dertig."

de honden blaffen... | 23-10-21 | 13:41 | 1

een IC in duitsland is hetzelfde als medium care in Nederland. Niet te vergelijken

Arjan9401 | 23-10-21 | 15:33

Een "fucking Christen" "Ga maar lekker dood"
Zo kennen we van Jole weer.
twitter.com/i/status/1450795256962854...
Nu nog even datzelfde zeggen over die moslims in de grote steden die zich niet willen vaccineren.
Iemand die zo principieel is, heeft daarover natuurlijk dezelfde mening.
Je kan het Francisco.
Doe maar.

Roadblock | 23-10-21 | 13:28 | 5

Geprikt zijn is het nieuwe deugen. Je mag daarna alles zeggen en de schuld van alles op anderen schuiven.

FiniteStateMachine | 23-10-21 | 16:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus deze grafiek toont aan dat de bible belt al maanden onder het landelijk gemiddelde schommelt en nu een inhaalrace aan het maken is. Dezelfde grafiek toont aan dat de grote steden consequent ver boven het landelijk gemiddelde zweven (en daarmee tegelijkertijd dus ook het landelijk gemiddelde omhoog krikken). En vervolgens wordt de bible belt gebasht en wordt er met geen woord gerept over de grote steden. Clownesque toestanden. Wanneer komt dat hek om die afschuwelijke randstedelijke corona haarden?

Thuinman | 23-10-21 | 13:16 | 4

selectieve verontwaardiging en de deugers moeten natuurlijk de christenen afzeiken but don't mention the muslims.

Fedde71 | 23-10-21 | 13:22

NPO-propaganda, what's new? Begrijp nu ook, waarom ze in Staphorst geen tv wilden.

Watching the Wheels | 23-10-21 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen

Hier waren de ongevaxxte ook zeker schuldig aan? https://www.libelle.nl/actueel/drukte-op-kinderafdelingen-ziekenhuizen-door-rs-virus-veel-operaties-uitgesteld~b3d20e8d/

many-more | 23-10-21 | 13:08 | 2

@Watching the Wheels | 23-10-21 | 13:28: ben erg benieuwd naar de etnische achtergrond van de ouders, of mag ik dat niet vragen, behalve als het gaat om Urk en Staphorst?

Bolder | 23-10-21 | 16:25

ik stel voor hek om Kuipers, Gommers en Koopmans. Onruststokers en haatzaaiers.

Fedde71 | 23-10-21 | 13:05

In Oostenrijk zijn ze anti-vaxxers die deze pandemie in stand houden behoorlijk zat en wil men extra beperkingen voor deze groep om de zorg te ontlasten.

Diederik_Ezel | 23-10-21 | 13:05 | 10

Wie is ´men´?

Pietie | 23-10-21 | 15:34
-weggejorist en opgerot-
-veggiejurist- | 23-10-21 | 15:38

Ik wou dat ik dat ook kon, zomaar iets ongefundeerds roepen.

Bolder | 23-10-21 | 17:03
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Vackman | 23-10-21 | 12:55 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

bij de Amish bestaat corona niet meer,daar is het via de natuurlijke weg gegaan en zijn ze allemaal immuun.

Spychopaat | 23-10-21 | 12:39 | 3

Koopt paerd en wagen en weest coronavrij !

Lubbberrtt | 23-10-21 | 13:16

Het meest waarschijnlijk is dat de Amish veel standvastiger zijn in hun geloof dan de inwoners van de biblebelt. God beloont dat.

lekgoot | 23-10-21 | 13:23

Net als bij de griep.
Dus.

Bolder | 23-10-21 | 16:30

Selectief racisme. Want kennelijk kun je onderscheid maken in onderscheid.

squadra | 23-10-21 | 12:39

Iedereen die de grafiek bekijkt zonder het Biblebelt ge-frame (waar de SGP meer dan 4% haalt bij de verkiezingen. Proest) eromheen zou opvallen dat de besmettingsgraad in de grote steden aanzienlijk hoger is dan in de rest van Nederland.
Hoe zou dat nou komen?
Ik verwacht nu natuurlijk een onderzoek per wijk, waarbij het percentage DENK stemmers bij de verkiezingen als selectiecriterium geldt.

Roadblock | 23-10-21 | 12:33
-weggejorist-
zeertegendradig | 23-10-21 | 12:12 | 1

Als je maar flink de biblebelt basht ( dat is daar erg joh….) dan hoef je niet die olifant in de kamer niet te bashen.

HoniSoit | 23-10-21 | 12:08

In ons dorp is ook een strenge protestante gemeenschap. In de beginjaren ‘ 90 tijdens de polio-uitbraak zelfde discussie. Ook toen al ‘via de achterdeur prikken’ door de huisarts. Niets nieuws onder de zon.

RGV42 | 23-10-21 | 12:03 | 1

U heeft een punt.
Echter, polio besmetting is niet te vergelijken met Corona.

Bolder | 23-10-21 | 16:32

Een hogere vaccinatiegraad zou nog wel iets kunnen uitmaken voor het aantal ziekenhuisopnames. Het meest effectief is het dan om de ongevaccineerden met een hoog BMI en ander onderliggend lijden in te enten. Daarna is er waarschijnlijk niets meer aan de hand.

lekgoot | 23-10-21 | 11:56 | 2

waarschijnlijk!!!!!

wakker worden | 23-10-21 | 12:17

@wakker worden | 23-10-21 | 12:17:
Mensen die in absolute waarheden spreken zijn niet te vertrouwen.

lekgoot | 23-10-21 | 12:43

Misschien is het goed als Kuipers voor zijn chtristenhaat behandeld wordt.

smdyasc | 23-10-21 | 11:49 | 1

Misschien is hij wel stiekem moslim.

likdoorn | 23-10-21 | 13:02

Misschien wordt het eens tijd voor een andere aanpak: ook voor gevaccineerden een geldige QR code bij negatief testen. Ze hebben die prik(ken) ook genomen voor het algemene belang, dan kan die test voor toegang ook wel voor algemene belang komen toch?

Hoe kan een kleine groep ongevaccineerden zorgen voor een golf als zij pas ergens toegang hebben bij een negatieve test?

LuNaTeeQ | 23-10-21 | 11:36 | 74

@EEGlivesagain | 23-10-21 | 19:20:
Ik constateer,.... of u daar de kennis voor heeft.
Ja het is walgelijk dat mensen kermen over een tweedeling terwijl dat van a tot z gelogen is iedereen kan gewoon aan de maatschappij meedoen het staat hem vrij om naar de kroeg of bioscoop te gaan.
En ja, ik moet net zo goed als een ander mijn QR code tonen daar wordt geen onderscheid in gemaakt.
Angst cultuur wordt gemaakt door de vaxxin weigeraars die door hun onkunde op het gebied van vaccinaties met allerlei doom scenario's komen opdraven.
Angstig is mijn neef die kanker heeft en bang is voor uitzaaiingen omdat wegens plaats gebrek de behandeling steeds maar weer uitgesteld wordt.

botbot | 23-10-21 | 19:38

@botbot | 23-10-21 | 19:38: Spijtig voor uw neef en voor het overige hou ik het erop dat we het eens zijn dat we het op bepaalde punten oneens zijn.

EEGlivesagain | 23-10-21 | 19:59

@botbot | 23-10-21 | 19:38: Spijtig voor je neef, sterkte gewenst! Ik zou me in ieder geval laten testen voor een bezoek, je bent niet de eerste die onbedoeld wat over de drempel mee neemt.

BadPatNL | 23-10-21 | 22:01
▼ 71 antwoorden verborgen

De natuurlijke immuniteit
Die duurt vaak een heel lange tijd
Maar geldt een half jaar
Voor mij een bezwaar
Ik wil van hypocrisie bevrijd

Ben-Bataaf | 23-10-21 | 11:35 | 11

@lekgoot | 23-10-21 | 15:13: "stel nu dat de spike dusdanig muteert dat het virus kan ontsnappen aan de S-antistoffen,"
Monte Carlo berekeningen geven aan, dat dat niet gaat gebeuren.

Frau_Ferkel | 23-10-21 | 15:26

@Frau_Ferkel | 23-10-21 | 15:25: "Het zou kunnen zijn, dat de specificity (true negative rate) van die testen voor gevaccineerden "
Edit:
Het zou kunnen zijn, dat de specificity (true negative rate) van serologische testen op Abs tegen het N-eiwit voor gevaccineerden dan wat lager wordt.

Frau_Ferkel | 23-10-21 | 15:32

@Frau_Ferkel | 23-10-21 | 15:32:
ok. Helder. Die Monte Carlo berekeningen zijn interessant. Is het daarbij zo dat teveel mutaties ervoor zorgen dat het virus wellicht wel aan de antistoffen weet te ontsnappen, maar tegelijkertijd niet meer goed in staat is om cellen binnen te dringen? Zijn er ook beperkingen aan de simulaties? Hoe representatief zijn zij voor de werkelijkheid?

lekgoot | 23-10-21 | 18:11
▼ 8 antwoorden verborgen

Valt nog mee dat de MSM nog geen aandacht besteden aan Roemenie: daar is het idd. de kerk die vaccinatie ontraadt (met nogal desastreuse gevolgen).

LucaBrasi | 23-10-21 | 11:22 | 1

Hoe weet u dat dan als de MSM zoiets spectaculairs niet hebben gemeld?

Bolder | 23-10-21 | 20:52

Schijnheilig zooitje bij de NOS. Ze gaan vol op het orgel over de Biblebelt, maar blijven oorverdovend stil over de lage vaccinatiegraad in wijken zoals Schilderswijk, Kanaleneiland, Overtoomse Veld. Wijken en buurten die op zich groter zijn dan bijvoorbeeld Staphorst.
Gelukkig lees ik in de Volkskrant een uitermate zinnig stuk (mag ook wel een keer) over de teruglopende populariteit van Allah in de Arabische wereld. Dat dan weer wel...

Hendrick9999 | 23-10-21 | 11:21

het wordt tijd voor een cordon sanitaire om de gristenen. Om ze te beschermen tegen linkse bashing, alsmede de invasieve exoten.

Bovendien , als de ziekenhuizen hun prioriteiten bij opname laten afhangen van gevaccineerd of niet, zijn we een stuk sneller door deze pandemie heen

Dr.Utker | 23-10-21 | 11:20 | 4

@De mooie man | 23-10-21 | 11:26: Het zou inderdaad naar zijn om de discussie om te draaien. Dat zorgt slechts voor verwarring onder al die proprikkers.

EEGlivesagain | 23-10-21 | 11:42

@De mooie man | 23-10-21 | 11:26: Welke schade?

Frau_Ferkel | 23-10-21 | 11:57

@De mooie man | 23-10-21 | 11:26: die zijn er niet of nauwelijks zegt Hugo en dus is het waar.
Daarom weigert het Lareb ook om een onafhankelijk rapport van het BPOC hierover in ontvangst te nemen en dat nader te onderzoeken.
Heel merkwaardig, vind u ook niet?

Bolder | 23-10-21 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ik had begrepen dat de IC capaciteit landelijk gecoördineerd wordt door het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS), dus is het dan niet logisch als het aantal opnamen niet heel erg verschilt per regio aangezien patiënten uit een overbelaste regio worden verplaatst naar een ziekenhuis waar het iets rustiger is?

Zeurders | 23-10-21 | 11:19

Graag het dogma van de " goede " witten volgen en die enkele tienduizenden refo's zwaar aan de schandpaal of beter dood laten gaan, die honderdduizenden niet gevaccineerde van allochtone afkomst die benne lief en sielig .
Inquisitie Kardinaal van Jole verkettert u anders direct naar het extreem rechtse en fascistische vagevuur .

Castor12 | 23-10-21 | 11:19 | 4

Dat vele allochtonen zich niet laten prikken, laat onverlet dat gelovigen in een christelijke god, of welke andere god dan ook, net zo achterlijk zijn.

Het brein erachter | 23-10-21 | 12:03

Dat vele allochtonen zich niet laten prikken, laat onverlet dat gelovigen in een christelijke god, of welke andere god dan ook, net zo achterlijk zijn.

Het brein erachter | 23-10-21 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Wilders plaatste in oktober 2020(!) een tweet op Twitter:
geertwilderspvv/status/1315223383445966848
De Linkse Kerk en alle Deugers reageerden zoals verwacht Hysterisch: Stigmatiserend!
Behalve als het gaat om Staphorst, Biblebelt etc., dan is er instemming alom.
Hypocriet.

Bolder | 23-10-21 | 11:17

Er gloort hoop; een muur wordt bespreekbaar.
Om de EU welteverstaan.

D-Fens_1963 | 23-10-21 | 11:15

De media beginnen een hetze tegen biblebelt niet-gevaccineerden, omdat je zo leuk de aandacht afleidt van de volgers van de Ideologie, die niet genoemd mag worden.
Ik kon in het plaatselijke suffertje lezen, dat de besmettingsgraad in de wijken waar dit volk geconcentreerd is, behoorlijk hoger was dan in andere wijken.
Zo ook in mijn allochtonenwijkje.
Er werden extra priklocatie voor ingericht waar je "lekker dichtbij en zonder afspraak zo kan binnenlopen".
Goh, ik moest met mevrouw Roadblock nog 25 kilometer rijden voor de prikjes, en voor mijzelf 10 km.

Roadblock | 23-10-21 | 11:13 | 1

Vergeet de IC’s en Verpleegafdelingen niet.
Zelfde laken een pak.

Bolder | 23-10-21 | 11:19
-weggejorist-
Schwanzeleber | 23-10-21 | 11:07

"God is dood, Allah leeft."

Dat is het inmiddels decennia oude credo van links.

Ook nu weer pakken ze de kans om de marginale gristus kudde in ons land belachelijk te maken gretig en likkebaardend met twee gulzige linkerhanden aan maar kijken braafjes weg bij Mo's schapen en geiten fokkerij.

Selectief, laf, achterbaks en politiek correcter dan mogelijk lijkt.

En meer van dat fijns.

Zo kennen we ze heel goed, die linkse wappies.

Dr.Mabuse | 23-10-21 | 10:51 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Vergeet de Schilderswijk en Analen-Eiland niet.

Gaat het niet dan? | 23-10-21 | 10:51 | 2
-weggejorist-
BoerKoekoek | 23-10-21 | 12:59

De Schilderswijk is in de loop der jaren nogal uitgelopen (schilderterm) en is nu vermengd met Moerwijk, Transvaal, Segbroek (helft), Morgenstond. Maar ook de voorheen nog redelijke randgemeenten kennen inmiddels de geneugten van multi-culti. Over enkele decennia zal de naam Jansen veel voorkomen in Polen.

squadra | 23-10-21 | 13:22

Isala was de afgelopen dagen volop in het nieuws omdat wij vijf Covid-patiënten hebben moeten verplaatsen naar andere ziekenhuizen. Maar zo veel patiënten met corona liggen er toch nog niet in Isala? Bestuurder Ina Kuper: ‘Nee, maar naast coronapatiënten is er een geboortegolf, veel traumapatiënten, reguliere zorg en wij halen uitgestelde zorg in. Kortom, de druk is hoog.’

Die Biblebelters planten zich ook nog eens voort.

EEGlivesagain | 23-10-21 | 10:40 | 10
-weggejorist-
likdoorn | 23-10-21 | 12:59
-weggejorist-
2tribes | 23-10-21 | 13:23
-weggejorist-
Roadblock | 23-10-21 | 13:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Seizoenseffect + Ongevaccineerden + Afnemende effectiveit van vaccinaties = Stijging infecties -> stijging ziekenhuisopnames -> stijging ic-opnames.

Oplossing: ouderen en zieken beschermen dmv 3e vaccinatie, ventileren, verbieden superspread events (binnen in een slecht geventileerde ruimte met veel mensen). De rest van de mensen corona laten oplopen. Natuurlijke immuniteit biedt veel betere bescherming tegen corona.

Volwassenen die nu nog niet gevaccineerd zijn, zul je nauwelijks nog kunnen overtuigen want alternatief, principieel, tokkie, christelijk, moslim etcetera. Het heeft geen zin om daar veel moeite in te steken.

balustrade | 23-10-21 | 10:39 | 10

Correct. Graag doortrekken bij mogelijke ziekenhuisopnemes. Het heeft geen zin daar veel moeite in te steken.

BoerKoekoek | 23-10-21 | 13:00
▼ 7 antwoorden verborgen

Beetje gek dat alle gevaccineerden overal een code moeten laten zien, terwijl het in de risicogroep de ongevaccineerden zijn, qua ziek worden en IC-opnamen.
Misschien dan maar een lockdown voor ongevaccineerden .. ?

Harry.Langezwaal | 23-10-21 | 10:35 | 15

@LuNaTeeQ | 23-10-21 | 12:26:
Ik ben er zo een en ken talloze gevaccineerden die zich hebben ingelezen en niettemin met gezonde tegenzin voor de prikken zijn gegaan. Leven en laten leven. Onderschat argument voor het niet willen vaccineren van met name bepaalde migrantengroepen is trouwens het grote wantrouwen jegens overheid en publieke instellingen.

2tribes | 23-10-21 | 13:31

Ja inderdaad, dat is nogal onlogisch, gevaccineerden zijn immers Corona vrij en kunnen niemand besmetten worden niet meer ziek en houden geen bedden bezet.
Blijkbaar hebben de gevaccineerden onder ons hier totaal geen probleem mee, anders waren ze massaal de straat op gegaan.
Toch?

Bolder | 23-10-21 | 21:01
▼ 12 antwoorden verborgen

Links kijkt neer op allochtonen. Ze worden gezien als zielig, onderdrukt, niet bij machte voor zichzelf op te komen of zich te verbeteren. In essentie ziet Links allochtonen als kinderen die steeds aan het Linkse handje moeten worden genomen.

Het aantal keren dat een TV-ploeg al afreisde naar Staphorst en Urk staat in schril contrast met het aantal keren dat ze zich meldden in Amsterdam-Oost, Rotterdam-Zuid of Kanaleneiland. Het is soms net alsof journalisten ideologisch gedreven zijn...

drs. Levi Samsonov | 23-10-21 | 10:34 | 10

@Roadblock | 23-10-21 | 11:33: Leer mij linkschdeugend kennen.
Kijk naar een site als Jopie, als Ans 99 x beroofd wordt door Achmed en Mo, en 1 x Fatima door Piet en Gijs, nou dan weet ik wel wat daar de site haalt.

Muissolini | 23-10-21 | 12:30

@Muissolini | 23-10-21 | 10:39:
Veel van die groepen bestaan uit doodordinaire tokkies. Het grappige is dat geen enkel linksdraaiend deugmens er een probleem mee heeft om blanke tokkies als zodanig te benoemen, maar zodra het tokkies uit dit hoek betreft dat opeens not done is. Omdat ze zogenaamd tot een kwetsbare groep behoren hahaha. Over neokolonialisme gesproken...

2tribes | 23-10-21 | 13:39
▼ 7 antwoorden verborgen

Alle maatregelen gaan eraf zodra de vaccinatiegraad 110% is, nog heel even volhouden dus.

Mr_Natural | 23-10-21 | 10:31 | 1

I see what you did there, statushouders ;).

LuNaTeeQ | 23-10-21 | 11:29

Moeilijk gedoe terwijl het eenvoudig kan: bij triage hebben antivaxxers met covid de minste prioriteit. Achteraan aansluiten. Heb je verder ook helemaal geen covid-maatregel meer nodig, zoals QR-code en lockdown.

Sitting_targets | 23-10-21 | 10:30 | 8

iedereen betaald ziekenfonds,en heeft dus recht op zorg.prikje of geen prikje doet er niet toe.of wilt u mensen met bv.een hoge bmi ook uitsluiten.endit is slechts 1 voorbeeld

sinecker | 23-10-21 | 12:18
-weggejorist-
BoerKoekoek | 23-10-21 | 13:02

@sinecker | 23-10-21 | 12:18: Mensen met een hoog BMI of rokers of noem maar op kunnen niet een prikje nemen tegen de hoge BMI of tegen roken. Was het maar zo. De antivaxxers die hun informatie van Karin van Facebook hebben of een dansleraar en diet er voor kiezen om geen prik te nemen terwijl ze weten dat ze door die keuze op de IC kunnen komen kunnen wat mij betreft opbokken naar Duitsland of naar huis met een recept voor antiwormmiddel waar ze blijkbaar veel vertrouwen in hebben.

dartfrogger | 23-10-21 | 16:55
▼ 5 antwoorden verborgen

,,Hierdoor kan het nodig zijn dat je lokale lockdowns moet instellen aan de hand van de besmettings- en vaccinatiegraad, zoals nu bijvoorbeeld in Staphorst.’’

Ik ben het helemaal eens met Ernst Kuipers. Als het zo is dat ongevaccineerden buitenproportioneel verantwoordelijk zijn voor de druk op de ziekenhuizen en de IC's, dan is het zeer legitiem dat je maatregelen treft voor die specifieke groep.

Dr_Johnson | 23-10-21 | 10:29 | 13

@LuNaTeeQ | 23-10-21 | 13:21:

"de overige vaccins zijn al enige tijd (!) in gebruik en veel gebruik van gemaakt."

Het punt is natuurlijk dat ook alle genoemde vaccins eens nieuw ontwikkelde vaccins waren en voor het eerst in de praktijk op mensen werden toegepast. Op die momenten kunnen eventuele langetermijneffecten ook nooit bekend zijn geweest, omdat er überhaupt geen nog sprake was van een lange termijn. Die lange termijn ontstond pas 5 jaar? 10 jaar? 15 jaar? (tsja, wat noem je lange termijn, zoals die briefschrijver ook terecht vraagt) nadat het eerste 'cohort' tegen bv de pokken was gevaccineerd. Dus zul je dat mbt Pfizer, Astra-Zeneca etc ook pas kunnen gaan beoordelen in 2026, of 2031.

O ja, en dan, want dat was ik inderdaad vergeten, een antwoord op je vraag mbt testen voor toegang voor gevaccineerden. Ik ben daar in principe niet op tegen, maar dan zou denk ik eerst duidelijk(er) moeten worden, in hoeverre gevaccineerden andere mensen besmetten. Indien blijkt dat dat toch een behoorlijk percentage is, dan nee, totaal geen bezwaar.

Blijkt echter, wat ik min of meer verwacht, dat besmettingen door gevaccineerden ongeveer vergelijkbaar zijn met hun percentages in het ziekenhuis en op de IC's, dus heel laag, dan gaat het testen voor toegang voor gevaccineerden m.i. lijken op 'met een kanon op een mug schieten'. Een hele hoop gedoe om haast niks.

Dr_Johnson | 23-10-21 | 14:08

@Dr_Johnson | 23-10-21 | 14:08: dan is de vergelijking met die vaccins dus geen reële vergelijking en niet geldig als argument. Bijkomend zijn dat wel vaccins in de zuivere zin van de betekenis: preventief in de ruime zin, ofwel dood voorkomen en besmettingstoppend. Dat blijkt de COVID vaccins helaas niet het geval.

Overigens hoop ik dat er meerdere gevaccineerden voor testen open staan zoals u, maar ik denk dat de vaccinatiebereidheid laag was/is, als je ook moeten testen als je gevaccineerd bent (ook voor derde prik bijv). Daarom zal dat niet (snel) gedaan worden. Dat zal dus ook niet (snel) onderzocht worden….

LuNaTeeQ | 23-10-21 | 14:55
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik noem het nog maar eens: 80% van de mensen op Kanaleneiland Utrecht zijn niet gevaccineerd. In het Antonius Ziekenhuis is het algemeen bekend dat de meeste besmette mensen die worden opgenomen, in Kanaleneiland wonen.

Maar Biblebelt framen mag wel. Gereformeerden belachelijk maken ook. Is typisch iets van links: Moslim religie en cultuur koesteren, maar christelijke religie en cultuur verketteren.

Roos | 23-10-21 | 10:28 | 10

Links = Gaza.

van Oeffelen | 23-10-21 | 11:10

@Roos | 23-10-21 | 10:54: halal=doodgemartelde dieren. Dat is niet erg want dat moet van mijn profeet.

BroddelwerkBillie | 23-10-21 | 11:36

@Roos | 23-10-21 | 10:54: Moet je eens een willekeurige Action in DenHaag binnengaan. Net of je in een 3D post-apocalyptische schijnwereld wandelt.

squadra | 23-10-21 | 13:32
▼ 7 antwoorden verborgen

Grappig om te zien hoe Nederland telkens klakkeloos de plannen van Macron overneemt.
Nederland is veel te klein voor een lokale lockdown. Hoe zien ze dat voor zich? Dat de tram en de trein een paar haltes gaan overslaan? Afslagen van de snelweg afzetten?
Frankrijk is zo groot dat het inderdaad bij een uitbraak in de Elzas absurd is om de Aquitaine ook in lockdown te gooien. Echt, de stupiditeit druipt er weer vanaf.

entredeuxbieres | 23-10-21 | 10:28

‘De hoofdredacteur van VARA-website Joop sprak over een 'fucking christen' die zich niet wilde laten vaccineren en daarom in zijn ogen maar dood moest. Over moslims die zich niet willen laten vaccineren had hij dit nooit durven zeggen.

Dat is wel een beetje meten met twee maten. Misschien dat hij dat een keer kan uitleggen hoe dat zit.

AdvocatusDiaboli | 23-10-21 | 10:27 | 2

Ach linksch, je kan de redenen al bedenken, iets als racisme, uitsluiting, PVV, geen stage plekken fascisme etc etc

Muissolini | 23-10-21 | 10:48

1 + 1= 2 zou je denken.
Bij de Joop en iha bij links kijken ze maar één kant uit. Struisvogel(politiek) heet dat.
Als je niet kijkt, dan is het er ook niet. Zo spelen kleine kinderen ook verstoppertje: in het zicht blijven staan en dan de handen voor eigen ogen doen. Als ze jou niet zien, denken ze dat jij hen ook niet kan zien

Roos | 23-10-21 | 11:16

En ik ben blij dat Willem Alexander (de door Mark Rutte geschreven?) troonrede eindigde met 'U mag zich in uw belangrijke werk gesteund weten door het besef dat velen u wijsheid toewensen en met mij om kracht en Gods zegen voor u bidden.'

Leptob | 23-10-21 | 10:27 | 1

Die is zijn eigen toespraak op de Dam vorig jaar alweer vergeten joh: niet normaal maken wat niet normaal is

Illuminati1989 | 23-10-21 | 10:35

Ik kijk al uit naar de grafiek met VVD-stemmers. Of die van CDA en DENK…! Dat wordt lachen. Dit soort grafieken toont de waanzin aan. Ik vind het verschrikkelijk. In nederland mag je sterven. Maar niet aan Corona.

Happy People | 23-10-21 | 10:26 | 1

Het mag niet en het is ook niet nodig maar toch gebeurt het.

botbot | 23-10-21 | 10:36

Als je het alleen maar hebt over de biblebelt heb je al geaccepteerd dat er een parallelle samenleving in Nederland bestaat. Het zal ook wel, je hebt er voor gestemd en je negeert het doorgaans. Jammer dat het nu zo pijnlijk duidelijk wordt.

knutsel_ | 23-10-21 | 10:26

Alle dwazen natuurlijk voor. Niks nieuws onder de zon.

Jiet Panssen | 23-10-21 | 10:26

Wanneer gaat het nu eens over het echte probleem, te dikke mensen. Zonder vetzakken waren de ic's niet overvol. Niet de ongevaccineerden maar de dikzakken zijn het probleem. Een gezond iemand, dus niet te dik, tussen de 12 en 70 loopt nauwelijks risico. Ook zonder prik.

Hunter S. Thompson | 23-10-21 | 10:26 | 6

Ligt Wout ook al in het ziekenhuis Boer?

ceriel82 | 23-10-21 | 10:30
▼ 3 antwoorden verborgen

De crux van dit verhaal is natuurlijk dat herd immunity niet bestaat. Tenminste dus zelfs niet bij ~90% gevaccineerden.

konjodebonjo | 23-10-21 | 10:24 | 5

100% herd immunity bestaat misschien niet. Al was het alleen maar omdat virussen steeds muteren. Maar er bestaat wel zoiets als een herd die niet zo gauw heel ziek wordt en het niet zo gauw gaat verspreiden. Dat is toch het succes voor de corona, verspreiden via de gastheer, voordat de gastheer ziek wordt en er dood aan gaat.

AdvocatusDiaboli | 23-10-21 | 10:40

@Diederik_Ezel | 23-10-21 | 10:28: Even een verschilletje opmerken; anti-vaxxers denken dat vaccineren gevaarlijk is, en sommige gelovigen geloven dat de Heer alles regelt, en dat je dat te aanvaarden hebt.

Harry.Langezwaal | 23-10-21 | 10:41

@Diederik_Ezel | 23-10-21 | 10:28:
Er wordt momenteel ook de maternale dkt-prik aangeboden aan zwangeren, vanwege meer uitbraken door de anti vaxx hype. (Bakfietsmoeders). Er belanden daardoor toch elk jaar weer wat baby's (<3maanden) in het ziekenhuis.

letopuwzaak | 23-10-21 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

020 West, Overvecht, Kanaleneiland, Schilderswijk, Urk, Staphorst, Gouda,Woensel.
Ziezo, ik heb het lijstje even volledig gemaakt.
Alleen Urk en Staphorst noemen is wel héél sumier en onvolledig.
Ziek en laf eigenlijk.
Het vliegverbod met Marokko komt zeker óók door de Urkers?

Ruimedenker | 23-10-21 | 10:23 | 2

U heeft het zwarte schaap gespot?

Pater.Koekkoek | 23-10-21 | 10:25

Rotterdam Feijenoord - streep - Klein Anatolië mag er ook naast staan.
En vele, vele andere locs.

chicago river | 23-10-21 | 10:28

Een lockdown voor anti-vaxxers zou terechter zijn dan een lokale lockdown. Dwz je komt niet-essentiële plekken niet meer in zonder QR code. Anti-vaxxers volledig weren uit vliegtuigen zou ook terecht zijn. En evt verplicht thuiswerk indien mogelijk. Huidige situatie is in veel opzichten niet veel anders dan de tijd van het pokkenbriefje.

Diederik_Ezel | 23-10-21 | 10:22 | 8

Hadden we Lubbers nog maar, die had het wel geweten.

van Oeffelen | 23-10-21 | 11:11
-weggejorist-
sinecker | 23-10-21 | 12:26

U bent erg goed in het appels met peren vergelijken, u had groentenboer moeten worden!
Dodelijke zeer besmettelijke Pokken vergelijken met Corona……

Bolder | 23-10-21 | 21:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een idiote framing in grafiek om SGP er in mee te nemen.
In grote steden wordt veel op groen links gestemd. Zit er hier dan ook wen verband tussen

shimanski | 23-10-21 | 10:22

Ik ben voor! Hek om relifundies mag ook wel permanent (zeker als het om kudtvolk zoals in Urk gaat). Maar ja, ik zal de Godwin er zelf maar achter plakken. Mag niet, want Viertel, Ghetto, Warschau. Ondertussen stroomt ziekenhuis Zwolle vol, omdat het gristentuig uit Staphorst zich zwaaiend met een eeuwenoud sprookjesboek onttrekt aan de maatschappelijke verantwoordelijkheid zich te laten vaccineren. Hek er om heen dus, en Covid lokaal laten uitwoeden tot herd immunity ontstaat. Mogen daarna de aardige refo’s weer minglen met verstandige mensen (alleen aardige, geldt niet voor Urkers).

Azijnist | 23-10-21 | 10:20 | 13

Dus als ik het goed begrijp bedoelt Hugo met wat u zegt als “sociale druk”
Doodeng.

Bolder | 23-10-21 | 21:12
▼ 10 antwoorden verborgen

Corona pas zal straks in een andere vorm doorgaan.
Nu is de gebruiker echt gekoppeld aan de telefoon.
Voorheen kon men zich nog verschuilen dat iemand anders met de telefoon op pad was.
Natte droom van een controlerende overheid

shimanski | 23-10-21 | 10:18 | 4

Gewoon niet aan meedoen... Simple as that.

normanius | 23-10-21 | 10:29

Foutje. Geen App op mijn smartphone.
Scan Kopietje van mijn papieren versie.
That's all.
Verder ben ik nog niet 1 keer om mijn identiteitsbewijs gevraagd.
Dus wassen neus.

Roadblock | 23-10-21 | 11:21

Uh, wacht, ik heb een idee!
We geven alle gevaccineerden een chip.
Dat is veel handiger.
Heb je altijd bij je.
Hoef je nooit meer een QR code, portemonnee, pinpas, creditcard, rijbewijs, id-kaart, paspoort of wat dan ook bij je te dragen.
Kan ik hier patent op aanvragen?

Bolder | 23-10-21 | 21:24
▼ 1 antwoord verborgen

In oostenrijk hebben ze betere oplossingen. Gewoon een lockdown voor niet-gevaccineerden. Prima idee. Geen gezeik met biblebelt of migrantenwijk. Maakt geen reedt uit waar je huis woont, niet gevaccineerd? Verplicht binnenblijven. Ook op de gracht of in je gooise villa. Wil je niet meedoen met de maatschappij? Dan ook geen toegang.

BoerKoekoek | 23-10-21 | 10:17 | 19

@BoerKoekoek | 23-10-21 | 13:09:
U grossiert in vergelijkingen die nergens op slaan.
Onder de 21 is geen keuze.
Man is geen keuze (hoewel?).
Nog geen 65 is geen keuze.
Rijbewijs halen is een vrijwillige keuze.
Allemaal hebben ze niets te maken met iets onvrijwillig in het lichaam te laten spuiten.

Roadblock | 23-10-21 | 13:52

@tjongerschans | 23-10-21 | 11:40:
Huh? Ik heb niets tegen antivaxers, maar het is niet zo dat de meesten geen keus daarin hebben natuurlijk.

2tribes | 23-10-21 | 13:58

@bowlfabriek | 23-10-21 | 13:17:
Kom er ook net vandaan. In sommige grotere winkels worden alleen ongevaccineerden geacht een mondmasker te dragen, maar gecontroleerd wordt daar niet op. Bijna overal moet je je 2 of 3G bewijs op verzoek tonen, in de meeste supermarkten is mondmasker voor iedereen verplicht, sws bij lopen in de horeca en andere openbare gelegenheden ook, en in bv modewinkels dragen personeel en bezoekers meestal geen bescherming. Best random dus.

2tribes | 23-10-21 | 14:03
▼ 16 antwoorden verborgen

Lekker makkelijk om alleen de biblebelt te noemen.
Dan hoef je de rest niet te benoemen.
Want benoemen is een ‘dingetje’ hoor.

laurentius | 23-10-21 | 10:12 | 1

Genadig nemen ze de schuld van 1 miljoen alloch-stadsvrienden aop zich, morgenvroeg in de kerk.

hagelkruis | 23-10-21 | 10:25

Desalniettemin!

RickTheDick | 23-10-21 | 10:12

Prima idee die lokale lockdowns. En zo nodig enkel nog beperkingen/maatregelen voor ongevaccineerden.

Diederik_Ezel | 23-10-21 | 10:10 | 10

Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben. Probleem is en blijft jammer genoeg dat gevaccineerden nog steeds kunnen besmetten en besmet worden.

Pietie | 23-10-21 | 16:04

@Nederlander1 | 23-10-21 | 10:16: Ja, niet geboosterden vallen binnenkort ook weer onder ongevaccineerden. Daar is geen ontkomen aan.

Pietie | 23-10-21 | 16:07
▼ 7 antwoorden verborgen

Ten eerste: de definitie van biblebelt is nogal ruim genomen. Beter om te kijken naar gemeenschappen waar grote groepen ongevaccineerden zitten. Ten tweede: je moet vergelijken met kleine gemeenschappen elders in het land, niet met steden waar men opeengepakt zit en die bovendien vol met prikweigerend bergvolk zitten. Prutswerk.

Muxje | 23-10-21 | 10:08 | 3

Figuurtje is per 100,000 inwoners. Hoe had u het dan gedaan?

Diederik_Ezel | 23-10-21 | 10:11

In de kerken zit men op zondag anders ook aardig opeengepakt.

amateurrr | 23-10-21 | 10:29

En als de vaccinatiegraad 90% is, is het dan afgelopen met de zachte dwang? Of bij 95%? Of nu al?
Accepteer dat 100% onmogelijk is?

Is dit nog nieuws? | 23-10-21 | 10:06 | 1

De doelpalen worden steeds verplaatst en dat zal zo blijven. Want na 100% beginnen we gewoon van voren af aan met prik 3. Corona gaan we echter niet verslaan.

De mooie man | 23-10-21 | 10:15

Een huisarts in Staphorst zegt dat hij bij patiënten thuis langsgaat om hen „stiekem het vaccin te geven.” Volgens hem is in de Bijbelvaste Overijsselse gemeente het taboe op vaccineren nog altijd erg groot.

„Ik heb patiënten die zich wel willen laten prikken, maar doodsbang zijn voor het oordeel van de gemeenschap. Daarom ga ik binnenkort bij hen thuis langs om hen stiekem het vaccin te geven”, zegt Reza Pezeshki Nia in de Volkskrant.

Bibop | 23-10-21 | 10:05 | 1

Prik. Niks van gemerkt....?

Is dit nog nieuws? | 23-10-21 | 10:07


Ik zie veel overeenkomsten tussen wappies en reli’s:
- beiden geloven verhalen zonder bewijs.
- beiden hebben een verlosser (engel / jezus / …)
- allebei engel(en)
- beide willen niet vaccineren want…..
- scoren allebei goed in corona statistieken
- beide een duivel (gates / rutte / lucifer )
- beide denken dat mening = feit is.

BenDeLier | 23-10-21 | 10:04 | 10
-weggejorist-
Roadblock | 23-10-21 | 10:47

Ik geef even de antwoorden:
1. Alle Corona gelovigen
2. Hugo
3. Nog veel meer Hugo
4. Dan denken ze dat het Oude Normaal weer terugkomt.
5. Aantal gezonde mensen overleden aan Corona is:
6. Ongevaccineerden, Urk, Staphorst etc…
7. Geloven dat wat de NPO/Rutte/De Jonge zegt de enige echte waarheid is.

Bolder | 23-10-21 | 21:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Veel mensen op kluit waarvan een deel overal schijt aan heeft en gaat feestvieren want Rutte is eikel.

En een deel dat zich niet laat vaccineren, geen maatregelen in acht neemt want het is in Gods hand en minstens elke zondag een superspreadvent organiseert.

Ja, dat zal wel ongeveer dezelfde grafiek opleveren.

AdvocatusDiaboli | 23-10-21 | 10:04

Goed idee, lokale lockdowns.

van Oeffelen | 23-10-21 | 10:03 | 6

Geef eens een uitwerking van Oeff.
Stel ik wil de Transvaalwijk in Den Haag in een lockdown gooien.
Prikkeldraad er omheen?
Wegversperringen?
Slechts met Ausweis naar binnen en naar buiten?
Op overtreders mag men schieten?
Hoe lang denk je dat het duurt voor er teruggeschoten wordt?
Oh, je bedoelt de Biblebelt die nu als afleiding geldt.
Ja, met Christenen kan je ongestraft alles doen en niemand protesteert.
www.opendoors.nl/nieuws/christenen-zw...

Roadblock | 23-10-21 | 10:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Hugo de Jonge over drie weken: "Als we ons de komende maanden aan de maatregelen houden dan wordt het een fantastische zomer..."

Lomo | 23-10-21 | 10:02 | 3

twee weken lockdown om de curve af te vlakken....

4HoogAantWater | 23-10-21 | 10:04

Hadden ze dat idd maar gedaan. Ik ben t beu nog steeds last te hebben van maatregelen omdat een deel schijt aan maatregelen heeft of schijt voor prikken heeft.

Shoarmamasutra | 23-10-21 | 10:22

1jaar geleden wist duitsland al dat er een hogere covid cijfers was onder import duitsers.
Door dat de ziekenhuizen dat vaststelden.
Ik heb daar enige tegels aan geofferd, msm in nederland riep het is 50% /50% wat hier in de ziekenhuizen ligt.
Maar ja 60% in het stadse zijn van buiten af , is toch een meerderheid, Ook bij 50%

Banenenrepubliek | 23-10-21 | 09:59 | 1

Op zich kun je hen bedanken voor de real time opleiding van medisch personeel, maar nu is het tijd om minder te vergoeden, ach wat een utopie; schuldsanering, toeslagen, kale kippen.

28 | 23-10-21 | 10:10

Na 80 jaar weer een Viertel terug in Nederland. Gaat goed met het klimaat.

ja,diedus! | 23-10-21 | 09:59

Alle gemeenten waar de SGP meer dan 4% van de stemmen haalt is te vaag. Kijk maar op het kaartje op wikipedia. Daar zitten ook gemeenten bij die dicht bij Rotterdam en Utrecht en andere steden liggen. Neem dan gemeenten die niet in de buurt van grote steden liggen met meer dan 10% en meer dan 15 en meer dan 20% en kijk of zich iets versterkt. Urk heeft meer dan 50% SGP, Staphorst, Reimerswaal en Neder-Betuwe elk meer dan 30%.

En ze hebben ook al lang de cijfers per wijk in de steden en per bevolkingssamenstelling, dus er valt heus wel iets te zien.

AdvocatusDiaboli | 23-10-21 | 09:59

Maakt u zich alstublieft op voor de vierde golf (de eerste vier zijn, traditioneel, vrij heftig bij een pandemie). De vaccins zijn natuurlijk een zegen, maar én niet goed genoeg én de inentingsgraad is te laag. IK vraag me af of het daarbij blijft, of dat we, door het gekloot met lockdowns en vaccins, de epidemie als het ware vertraagd hebben, m.a.w, dat er nog een paar golven moeten komen om de ziekte uit te laten branden?
.

Otto Normal | 23-10-21 | 09:59 | 1

Klopt. Wordt endemisch. Steeds besmettelijker en steeds ‘milder’.

Jimmydepimmy | 23-10-21 | 10:07

In de bijbelriem zijn ook serieus geen vaccineerlokaties zoals in de stAd. Mijn ouders moesten van Oud Beijerland naar Flakkee... Precies zoals met die referendumstembusaen die weggehaald werden...

F. von Zeikhoven | 23-10-21 | 09:57

Wel elke week 1000 gelukszoekers binnen laten, maar geen geld hebben voor extra IC-bedden. Gaaf land.

Omtzigtig | 23-10-21 | 09:57 | 3

Elke gelukzoekers kost Nederland in totaal een miljoen. Officieel onderzoeksresultaat van de UvA dat ze vervolgens heel hard onder het tapijt proberen te vegen wegens politiek ongewenst resultaat.

Ivoren Toren | 23-10-21 | 10:01

Het verbaast mij nog steeds dat niemand van de pers de Coronavraag stelt over Ter Apel.
Want die hele club is natuurlijk niet gevaccineerd.

Roadblock | 23-10-21 | 10:58

Van Karin op Facebook gehoord zeker? We barsten van het geld maar we hebben geen personeel. En het personeel dat we hebben/hadden zijn het zat om zorg te moeten leveren aan ongevaccineerden die nu de bedden voor de andere patienten bezet houden. Dat is de realiteit.

dartfrogger | 23-10-21 | 17:05

Ik heb eens zes weken ergens in de Biblebelt gewerkt om wat dingen te doen in een supermarkt. De (jonge) dames medewerkers droegen ongeschreven verplicht een rok. Er werd heel wat af gegiechield in de kantine door de best wel lekkere dames. Ik werd er bijna opgewonden van. Ondanks het bidden voor de lunch.

Leptob | 23-10-21 | 09:53 | 9

https://www.youtube.com/watch?v=5fdcDN4LbYQ

rampelaar | 23-10-21 | 11:28

@BoerKoekoek | 23-10-21 | 10:20:
Ik mag blijkbaar niet zeggen hoe ik over uw verhaal denk, dus het volgende:
U komt in een vakantieland waar iedereen de zegen van een hogere macht afroept voor elke voedselbereiding.
U, consequent als u bent, gaat dan natuurlijk demonstratief dood.
Of geldt uw "opmerking" alleen voor Christenen?

Roadblock | 23-10-21 | 11:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Kunnen we ongevaccineerden niet verplichten om op straat met een ratel te zwaaien? Zodat je weet van wie je afstand moet houden? /sarcasme

Ivoren Toren | 23-10-21 | 09:53 | 4

Daar hadden we toch die app voor ? Om ons te waarschuwen als we in de buurt kwamen van iemand die besmet geweest was ?

LucaBrasi | 23-10-21 | 09:55

Geel parapluutje moet genoeg zijn.

Lorejas | 23-10-21 | 10:11

Ze roepen al 5 keer per dag waar je niet moet komen, en de vrouwelijke leden zijn goed herkenbaar door een hoofddoek.

Roadblock | 23-10-21 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Damoos | 23-10-21 | 09:51

Wat is dit jaar nou eigenlijk het harst achteruit gegaan?
1. De IFR van Corona
2. De IC-capaciteit
3. De effectiviteit van het vaccin

De mooie man | 23-10-21 | 09:51 | 2

de koopkracht

fabeltjesland | 23-10-21 | 10:06

De cognitieve kwaliteit van Joe Biden

BoerKoekoek | 23-10-21 | 10:22

Ik ben gevaccineerd en doe niet meer mee aan die idioterie die de overheid mij nog meent te kunnen opleggen. Uit principe ga ik ook niet meer naar gelegenheden waar je een QR code moet tonen. Ze doen hier in Nederland net alsof we in Rusland of Oekraïne wonen qua besmettingen (en enorm veel doden).

roevka | 23-10-21 | 09:44 | 2

Helemaal mee eens. We hebben zo ongeveer de hoogste vaccinatiegraad ter wereld, en vaccins werken. Tijd om weer normaal te gaan doen.

Ivoren Toren | 23-10-21 | 09:49

Hier idem. Gevaccineerd maar ik weiger mijn QR-code te laten zien. Blijkt dat ik het eigenlijk nog nooit zo leuk gehad heb en dat je er bakken met geld mee bespaart.
Maar goed, ik respecteer ieder zijn/haar keuze, zolang die uit vrije wil is.

Bootvisser | 23-10-21 | 10:12
-weggejorist-
Gebakschep | 23-10-21 | 09:44 | 2

Een plaag van bijbelse proporties die alleen ongelovige christenen treft.

Acidstain | 23-10-21 | 09:43 | 2

Nee hoor, de religie van de vrede gaat gelijk op.
Misschien toch wat meer gelijkheid voor vrouwen en lhbtqeertyazerttyiigquirjbgxwopfhhsgjd

Shoarmamasutra | 23-10-21 | 10:26

Ik schat dat 95% van de Limburgers het zal toejuichen als we verlost worden van Nederland.

We gaan met z’n allen gebukt onder de ellende die randstad heet .
Wij hebben tenminste nog mooie natuur en ons landschap nog niet verkwanseld en omgebouwd tot een banlieue.
Woke shit hebben we hier niet, en willen we ook niet. Hier wonen nog nette en fatsoenlijke mensen waar je nog een praatje mee kan maken.
Op cultuur import zitten we hier niet te wachtten, is namelijk ook weer zo’n randstad dingetje.
Op de scholen hier leer je andere dingen dan woke en naïef zijn.
Etc.

Dus ja liever gister dan vandaag worden wij uitgesloten van shithole Nederland.

Gizmo579 | 23-10-21 | 09:41 | 12

@Normpje | 23-10-21 | 10:05:
Gelukkig nooit nee.
Maar daar zie je duidelijk wat landelijk beleid voor consequenties heeft.

Gizmo579 | 23-10-21 | 10:14

Ik rol van de bank van het lachen,wat een onzin.

sinecker | 23-10-21 | 12:51

Daar gaat ons vette Frenske natuurlijk nooit mee instemmen.

2tribes | 23-10-21 | 14:26
▼ 9 antwoorden verborgen

Aangezien er horeca gevestigd is in de religieuze gebieden, moet alle horeca binnenkort om 21h sluiten.

happen_maar | 23-10-21 | 09:41 | 1

In die zuipketen besmetten ze elkaar nog veel harder.

Shoarmamasutra | 23-10-21 | 10:26

Byzonder gevaarlijk virus, die Kuipers.

ademende aarde | 23-10-21 | 09:40

Waarom is dit een slecht idee? Alle religieuzen achter hekken lost ook een boel andere maatschappelijke problemen op. Zeker als je ze allemaal bij elkaar stopt en dan roept "diegene die hier levend uitkomt heeft bewezen dat ie de beste god heeft" of zoiets... Squirt games going religious zeg maar...

Odin | 23-10-21 | 09:40 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben zelf niet gevaccineerd maar zo onderhand van mening dat het verplicht moet worden. Als het dan allemaal zo belangrijk is en in ons aller belang waarom dan doen alsof je vrije keuze hebt? Het is fout de hele tijd deze verdeeldheid te blijven voeden. Verplichten of bek houden en me met rust laten dus!

Super Vaagstra | 23-10-21 | 09:40 | 1

u doet uw nik eer aan

sinecker | 23-10-21 | 12:53

Dan is er ook nog van Harten die versneld een derde prik wil zetten.
Gaat het nu om de ongevaccineerden of moet deze farmacie loopjongen een lulboodschap brengen.
Van Harten moet een kantoor baantje krijgen bij een farmaceut en zeker geen podium krijgen in de media.

likdoorn | 23-10-21 | 09:38 | 3

De Farmaceutische Industrie staat te popelen.
Na de derde komt de vierde en de vijfde en de n-de.
Zo houden ze show gaande.

Bolder | 23-10-21 | 10:03

@Bolder | 23-10-21 | 10:03: Tegen Farma? U komt nooit in de Apotheek? Of selectief tegen Farma? Die verdienen aan vaccins? En wat kosten 2 weken op de IC? En wat kost een lock down? Denk eerst eens na voor je wat post.

dartfrogger | 23-10-21 | 17:11

De jonge: er komt geen nieuwe lockdown.
Dissel: ik verwacht geen lockdown.
Kuiper: ik sluit geen plaatselijke lockdown uit.

Volgende week nieuwe persconferentie met een lockdown in de planning

shimanski | 23-10-21 | 09:36 | 4

Het voorwerk, mensen zijn zo kneedbaar als klei.

Acidstain | 23-10-21 | 09:45

@Bolder | 23-10-21 | 09:40: Je gaat er nu vanuit dat het Haagse beleid op logica berust. Dat is helaas niet zo, dat heeft het beleid tot dusver toch wel duidelijk laten zien.

Kaposi_Sarcoom | 23-10-21 | 09:54

@Kaposi_Sarcoom | 23-10-21 | 09:54:
U bent blijkbaar niet goed geïnformeerd, het berust wel degelijk op logica.
Het is zelfs zo logisch dat het voorspelbaar is:
De Corona pas gaat nooit meer weg.
We krijgen nieuwe lockdowns, ook voor het Klimaat.
Iedereen die zich hiertegen verzet, doet niet meer mee, zal worden buitengesloten.
Onze demissionaire regering weet pas echt wat regeren is!

Bolder | 23-10-21 | 10:08
▼ 1 antwoord verborgen

En de corona wappies die verspreid over het land wonen geven we een enkelband.

leo de pejo | 23-10-21 | 09:34 | 1

Hoeft niet, is al aan gedacht en in voorzien: de QR Code!

Bolder | 23-10-21 | 10:11

Hoe gaat dat dan in grote steden? Wordt de lockdown dan per wijk geregeld?

koeberg | 23-10-21 | 09:33 | 2

Dat zal dan wel per postcode gaan.

Niet_Van_Hier | 23-10-21 | 09:45

Gewoon een ghetto vormen.
Prikkeldraad, honden, poort en klaar.
Oh, natuurlijk wat bewakers, liefst met spijkerlaarzen.

J-van-de-Bontekoe | 23-10-21 | 10:10

Hebben ze ook een biblebelt in het Verenigd Koninkrijk?

batvoca2 | 23-10-21 | 09:33

In de grote steden wonen veel allochtonen die zich niet laten vaccineren en het is politiek correct om daarover te zwijgen.

Swieberj | 23-10-21 | 09:32 | 3

Juist ik mis de Moslimbelt.

likdoorn | 23-10-21 | 09:34

Goh, zou hit cynische artikel misschien hetzelfde bedoelen...

redthehaghue | 23-10-21 | 09:34

@likdoorn | 23-10-21 | 09:34: inderdaad, moet u eens in de grote steden gaan kijken in wat nu een achterstandswijk heet….

Bolder | 23-10-21 | 10:13

Oh oh op naar de feestdagen met dít vooruitzicht:
Volgens Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), ‘kan het nodig zijn’ om in de strijd tegen corona ‘lokale lockdowns in te zetten’.
Lees: www.ad.nl/gezond/ziekenhuisbaas-ernst...

MK27 | 23-10-21 | 09:29

Bizar dat het continu over dat handjevol blanke gelovigen op de biblebelt gaat, en dat men zwijgt over de koranbelt in de grote steden, waar veel meer gelovigen wonen.

Snoess | 23-10-21 | 09:29 | 6

Volgens hoofd IC VUmc zijn dat zijn meeste klanten.

Bolder | 23-10-21 | 10:15

@Herr Inspector | 23-10-21 | 09:34: inderdaad, merkwaardig dat de Corona gelovigen hier zo’n punt van maken, zou dat met concurrentie te maken hebben?

Bolder | 23-10-21 | 10:16

@gestoptmetroken | 23-10-21 | 09:43: sorry late reactie (hier wordt gewoon gewerkt); alle nieuwkomers zijn ONgevaccineerd, mensen die én obese zijn (dat hoeft niet te komen door fout of verkeerd of te veel eten) én ONgevaccineerd én alle nieuwgelukzoekers die Nederland binnenkomen zijn potentiële klanten voor het ziekenhuis en/of ic.
Zo stom om alleen de biblebelt te beschuldigen waar de laatste dagen juist wel vaccinaties (stiekem) worden gehaald.
Zie: www.google.com/url?sa=t&source=we...

MK27 | 23-10-21 | 14:09
▼ 3 antwoorden verborgen

De lage vaccinatiegraad in grote steden wordt veroorzaakt door de relatief hoge aanwezigheid van allochtonen, m.n. moslims. In buitenlandse grote steden (bijv. Parijs, Brussel) hetzelfde beeld.

Stratum | 23-10-21 | 09:28 | 2

Sssst, racist! U speelt Wilders in de kaart en Kaag niet.

Ommezwaai | 23-10-21 | 09:45

Zou mooi zijn als het probleem religie zichzelf oplost.

Tishetnetnie | 23-10-21 | 09:27 | 2

En dan niet alleen in de bible-belt maar werkelijk overal.
Is ook gelijk de woningnood grotendeels opgelost.

MK27 | 23-10-21 | 09:31

@MK27 | 23-10-21 | 09:31: woningnood was al opgelost geweest als er voor groepsimmunitijd gekozen was. ;)

sinecker | 23-10-21 | 12:58

Als je kijkt wat er vnl op de IC's is terecht gekomen / terecht komt lijkt het mij een beter idee om vanuit de politiek e.d. een campagne tot gezonder leven op te zetten. Ook gezonde voeding goedkoper maken dan rotzooi behoort daartoe.

Bibop | 23-10-21 | 09:24 | 5

@BrulSpin | 23-10-21 | 09:35:
Bij die ene lichtblauwe Super wel ja.
Betaal je je blauw voor de prachtig verpakte, perfectgevormde, met druppels vochtig gehouden groentjes.
Nee, je blauw betalen, laat dat maar aan Appie 'Magere portemonnee' Heijn over.
.
ONTOPIC:
Ernst Kuipers is een enge neel.
Nog meer verdeeldheid in de samenleving. Op macro (NL)- en microniveau (kennissenkring).

chicago river | 23-10-21 | 09:49

Inderdaad, en dan blijkt uit onderzoek van het VUmc op de site van de NOS(!) dat het om een bepaalde groep gaat die je niet mag benoemen, want stigmatiserend!
Behalve als het gaat om de Biblebelt, Urk, Staphorst etc, dan mogen alle remmen los!

Bolder | 23-10-21 | 10:20

@chicago river | 23-10-21 | 09:49: Ook daar is gezond eten goedkoop, kijk maar naar Elstars. Die zijn in augustus- september inderdaad duurder, want dan heb je appels die bijna een jaar in de koeling gelegen hebben. Mensen moeten leren meer met de seizoenen en met lokale producten te koken.

Sperzieboontjes in maart? Dan uit de vriezer ipv uit Kenia!

Soyboy | 23-10-21 | 12:24
▼ 2 antwoorden verborgen

zijn die getallen van ziekenhuizen in de bible-belt (hoeveel zijn dat er?) of van patienten uit de bible-belt? Grote steden hebben nu eenmaal meer/grotere ziekenhuizen, dus ook opnames van mensen buiten de stad.
Dit voelt als gegoochel met getallen.

Satria | 23-10-21 | 09:21 | 7

@Thuinman | 23-10-21 | 09:31: OB heeft wel gelijk. het gaat over ziekenhuisopnames per 100.000 inwoners. Waarbij die 100.000 uit drie verschillende groepen gemeentes wordt getrokken, bijbelgordel, grote steden en heel Nederland. Het maakt dus niet uit waar het ziekenhuis staat waar de opnames hebben plaatsgevonden. Natuurlijk is het wel waarschijnlijk dat ziekenhuizen in de buurt van de twee eerst genoemde groepen meer getroffen zullen zijn.

Pardoes | 23-10-21 | 09:38

Het Bible-belt ziekenhuis dat afgelopen week in het nieuws was staat in Zwolle. Niet echt een heel grote stad, maar net zo goed met een buitengebied.

WelDenkend | 23-10-21 | 09:42

Gegoochel met cijfers en feiten?
Is al bijna twee jaar zo.
Je went er vanzelf aan.

Bolder | 23-10-21 | 10:22
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
floppyhoes36 | 23-10-21 | 09:21 | 1

Niets over de koranbelt want grote deug.

Acidstain | 23-10-21 | 09:20 | 2

Statistisch drijft die minder snel naar boven omdat de yuppen elders in de steden gemiddeldes optrekken.

Shoarmamasutra | 23-10-21 | 10:31

@Shoarmamasutra | 23-10-21 | 10:31: Ik zou die cijfers wel per wijk willen zien. Grachtengordel-West zal richting de 95% gaan, Nieuw-West richting de 50%.

JWZ_JMK | 23-10-21 | 13:06

Is een stijve nek van het wegkijken ook besmettelijk?

Duwbak_Linda | 23-10-21 | 09:20 | 1

Als je naar de cijfers kijkt is wegkijken zelf extreem besmettelijk.

Ivoren Toren | 23-10-21 | 09:25

Als het normaal is om Biblebelt cijfers in een grafiek te plaatsen, dan kunnen we ook gewoon 'jongeren' weer duidelijker duiden in de (criminele diversiteits) cijfers.

Leptob | 23-10-21 | 09:19

Hier Lord Voldemort, LEZ0N:

https://www.maurice.nl/2021/10/20/bescherming-vaccin-tegen-infectie-bij-ouderen-vrijwel-verdwenen/

EN

https://www.maurice.nl/2021/10/22/vaccin-inflatie/

Onkel Bratwurstbude | 23-10-21 | 09:18 | 5

Moet de klusjesman dat ook lezen, of alleen Ernest Louwes? Gelukkig hebben we Maurice nooit kunnen betrappen op een ongelooflijke kokervisie.

Festen | 23-10-21 | 10:41

@Festen | 23-10-21 | 10:41:
Sukkel.
Het gaat om de inhoud, niet om de persoon.
Maarja, dan moet je inhoudelijk kunnen discussieren, niet?

Onkel Bratwurstbude | 23-10-21 | 11:51

Probleem bij Maurice is dat hij soms goede dingen zegt en soms de plant volledig mis slaat. Het is bij uitstek iemand die voor zijn visie grossiert in publicaties. Wat hem uitkomt wordt gepubliceerd en wat hem niet uitkomt genegeerd. Gevaarlijk dus om zijn mening klakkeloos over te nemen.

dartfrogger | 23-10-21 | 17:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Lockdown in bible belt?
In een oogwenk, desnoods wordt er met scherp geschoten.
Lockdown in migrantenwijken?
Gaat nevernooitniet gebeuren; we zijn toch zeker geen racisten!!1!

jemagookniksmeer | 23-10-21 | 09:18

Het OMT, paniek zaaien kunnen ze wel.

impy | 23-10-21 | 09:17

Aan alle christenen die keurig CU stemmen omdat dat netjes en modern is in de kerkelijke burelen: Deze heksenjacht is jullie eigen schuld omdat die lafbek van een Seegers het pluche verkiest boven zich distantiëren van een verdeel-en-heers partij met een voorliefde voor jullie religieuze tegenpool.

De Pilsvogel | 23-10-21 | 09:17

Democratie wordt bepaald door een handvol medici.

de euro middenweg | 23-10-21 | 09:17 | 2

BeLiEvE tHe ScIeNcE!!1!!1

Ivoren Toren | 23-10-21 | 09:28

@Ivoren Toren | 23-10-21 | 09:28: Dat is een beetje het probleem, er zit geen wetenschap achter, het zijn "wetenschappers" die zich voor het karretje van politici laten spannen.

jemagookniksmeer | 23-10-21 | 09:34

Biblebelt en stadscentra hebben BEIDE zielige vaccinatiegraden...
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Amsterdam 75%
Rotterdam 69%
Den Haag 72%
Dit zijn gemiddelden voor de complete stad, vooral in wijken met migranten ligt het nog veel lager. Beneden het niveau van bijvoorbeeld Staphorst. www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Ter contrast, landelijk 83,5%

Onmacht op IC's: 'Ze hadden hier niet gelegen als ze waren geprikt' "Anti-vaxxers vind ik vaak mooie mensen. Ze zijn vaak zorgzaam. Maar elke keuze heeft een gevolg. Dat is een feit, geen verwijt." nos.nl/artikel/2402631-onmacht-op-ic-...

Feynman | 23-10-21 | 09:16

Mijn moeder zei altijd, (ze heeft twee wereldoorlogen meegemaakt en de Spaanse Griep overleefd, haar zus niet, en ze keek De Kleine Waarheid met Eppo Spaargaren), de mensen leven er maar op los, maar als de tijden slecht worden gaan de mensen opeens allemaal bidden.

VolgendjaarkrygikAOW | 23-10-21 | 09:15 | 7

Ik kan mijn walging voor de kerk en haar voorgangers niet zonder permaban onder woorden brengen. In dit geval ligt iemand dus op sterven en de pastoor komt dan voor eigen gewin een zalvend praatje met je houden.

_pacman_ | 23-10-21 | 09:39

@VolgendjaarkrygikAOW | 23-10-21 | 09:30:
Beste AOW, kijk anders even naar evt. aanslag of rommel tussen de "o" en de "p".
Of het zijn dikke fikken op een mini keyboardje, kan natuurlijk ook.

chicago river | 23-10-21 | 09:55

@chicago river | 23-10-21 | 09:55: Gij zegt het goed, dikke flikken op een mini keyboardje!

VolgendjaarkrygikAOW | 23-10-21 | 15:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Stel: morgen is corona weg en hebben we alleen nog de jaarlijkse griep. Welke 'maatregelen' houden ze dan lekker in de achterzak voor Het Nieuwe Normaal?

ik.zou.haar.doen | 23-10-21 | 09:15 | 4

@VolgendjaarkrygikAOW | 23-10-21 | 09:17: Dat die drie zoenen eruit zijn is inderdaad een grote plus van corona. Je rook de rest van de middag naar de eaudecologne van tante Agaat.

Ivoren Toren | 23-10-21 | 09:33

@VolgendjaarkrygikAOW | 23-10-21 | 09:17:
Links rechts links is dan ook een rare
De derde links hangt er altijd maar zo een beetje achteraan, dikwijls vervormd tot hybride variant: wangkus-luchtkus(zweefkus).

Geloof dat Nederlanders er ook tamelijk origineel in wezen vgm. ons omringende volken.

chicago river | 23-10-21 | 09:59
▼ 1 antwoord verborgen

Eerder deze week maakte de regering bekend dat de meeste werknemers in Oostenrijk met ingang van volgende maand moeten aantonen dat ze zijn gevaccineerd tegen corona, negatief zijn getest of zijn genezen. De gezondheidsautoriteiten gaan steekproeven in bedrijven houden. Werknemers die geen bewijs van hun coronastatus kunnen tonen, riskeren een boete van 500 euro. Werkgevers moeten 3600 euro betalen, zo besloot de regering.

Bibop | 23-10-21 | 09:14 | 4

Had niet gedacht dat Oostenrijk zo gek zou gaan doen.

VP732 | 23-10-21 | 09:39

@Wybe Wabes Abbema | 23-10-21 | 09:19:
Nee, daar zou ik helemaal niet blij mee zijn, ook al ben ik een dubbel gevaccineerde pro-vaxxer. Want het zal niet bij deze EU-brede verplichting blijven. Het eind van het liedje zal zijn dat we het niet meer voor het zeggen hebben in eigen land. De huidige Sovjet-stijl behandeling van Polen voorspelt niet veel goeds.

J.P.Drapeau | 23-10-21 | 09:40

@J.P.Drapeau | 23-10-21 | 09:40: De nadruk lag dan ook op blij zijn als Nederland protesteert net zoals Polen tegen Europese opgelegde regels.

Wybe Wabes Abbema | 23-10-21 | 09:47
▼ 1 antwoord verborgen

Het Nederlands Dagblad is een dagblad van orthodox-protestantse signatuur en de grafiek die in de twitter van Sjoerd Mouissie getoond wordt zou als bron het RIVM hebben. Nou die hele grafiek kan ik op de website van het RIVM niet vinden, dus ik beschouw dit als nepnieuws bedoeld om de achterban of de publieke opinie te beinvloeden. Misselijke stemmingmakerij en spelen met de gezondheid van anderen !

johnyl | 23-10-21 | 09:14 | 3
-weggejorist-
Onkel Bratwurstbude | 23-10-21 | 09:23

@Onkel Bratwurstbude | 23-10-21 | 09:23: U vergeet dat het hier over ziekenhuisopnames gaat. Ziekenhuizen nemen patienten aan uit de regio of de streek. Ziekenhuisbezetting zegt dus niets over opnames per gemeente.

johnyl | 23-10-21 | 09:37

Kale betweter.

Conan de Rabarber | 23-10-21 | 09:10

Limburg is ook onderhevig aan enorm veel grensverkeer. De aangekondigde controles voor inkomend/ terugkerend verkeer zijn er gewoonweg niet. Alleen in de oostelijke mijnstreek loopt wat achter met vaccinaties, en wat allochtonen enclaves in de voor Limburg grote steden.

Andersdenkend | 23-10-21 | 09:10 | 6

@_pacman_ | 23-10-21 | 09:24: Neemt niet weg dat de PvdA de boel aardig heeft verkloot door een gebrek aan visie. Overigens was de PvdA destijds nog een echte arbeiderspartij, nu is het een partij voor juist niet-arbeiders.

Bakkeleures | 23-10-21 | 09:40

@Bakkeleures | 23-10-21 | 09:22: (ook al is joris nog zo snel) U kletst maar wat! Ik veronderstel dat u refereert aan Kerkrade. Kom eens uit uw zolderkamertje, dan zult u zien dat de rest van de 'oostelijke mijnstreek' (totaal verouderd begrip) allang in de 21e eeuw leeft en meer dan driekwart van de bevolking gevaccineerd is!

Morgenstern064 | 23-10-21 | 11:52
▼ 3 antwoorden verborgen

De gevaccineerden in de ziekenhuizen zijn oude mensen met andere kwalen die bij een griepgolf in andere jaren daar ook gelegen hadden... uit de mond van NPO radio 1.... vanmorgen, lachen.

hagelkruis | 23-10-21 | 09:09 | 4

@Wybe Wabes Abbema | 23-10-21 | 09:15: Daar wordt uiteraard met geen woord over gerept, maar ga op basis van empirie uit van 1-3% atypische complicaties.

jemagookniksmeer | 23-10-21 | 09:40

@Wybe Wabes Abbema | 23-10-21 | 09:15:
Roken schijnt juist de kans op een covid besmetting te verkleinen. Uiteraard worden onderzoeken hiernaar in de kiem gesmoord en wordt er steevast het omgekeerde gezegd.

Ommezwaai | 23-10-21 | 09:42
▼ 1 antwoord verborgen

Zo zie je maar, als je tot Jezus bidt heb je minder ziekenhuisopnames per 100.000 inwoners. In de grote steden leven de mensen veel te zondig. Beter in gebed verzonken dan een terrasje pakken!

VolgendjaarkrygikAOW | 23-10-21 | 09:09 | 1

Onzin in steden wonen veel meer religieuzen. Soms wel de helft is moslim. Zoveel plaatsen zijn er ni3t waar de helft actief religieus is, dat vind je verder alleen in de biblebelt.

Shoarmamasutra | 23-10-21 | 10:35

Het heeft heus allemaal met de gezondheid te maken mensen. We zijn er bijna, we doen het samen, nog even doorbijten, eind in zicht en nieuwe besmettelijkere varianten! Bingo, ik heb m’n kaart vol! Heb ik een QR code gewonnen die ik nooit nodig heb gehad maar nu massaal wordt omarmd als “versoepeling”?

opblaasschaap | 23-10-21 | 09:08 | 2

Dit dus.

VP732 | 23-10-21 | 09:40

Wat dat betreft was het opvallend dat we pas van de delta+variant hoorden toen er een paar vliegtuigen niet hierheen mochten.

Harry_Witkamp | 23-10-21 | 11:48

Religie maakt veel kapot

DontLookWhenIP | 23-10-21 | 09:08 | 3

En blind schapengedrag zeker niet minder.
Inderdaad ook aanwezig bij aanhangers van religies maar zeker niet alleen daar.
Communisme, socialisme en vaccinisme zijn net zo erg.

Nostra da Mus | 23-10-21 | 09:14

@Nostra da Mus | 23-10-21 | 09:14: Vaccinisme. Die kende ik nog niet.

Ivoren Toren | 23-10-21 | 09:41

@Ivoren Toren | 23-10-21 | 09:41: Kan doorslaan naar vaccisme. Is nog een tandje erger.

Harry_Witkamp | 23-10-21 | 11:46

Ja, het is weer lekker makkelijk schieten op hun gebruikelijke zondebok bij de D66 media.

Panos88 | 23-10-21 | 09:07

Prachtige dramatische grafiek. Ik zie graag een grafiek met aantallen opnames van hele mensen per aantal inwoners. Nu moet ik waar gaan zitten rekenen. Nul komma drie opgenomen mens per aantal inwoners. Ga eens normaal statistiek beoefenen.

Leptob | 23-10-21 | 09:06 | 5

@Knufter | 23-10-21 | 09:11: Meestal is een vermenigvuldiging met een macht van 10 dan voldoende. Maar omdat incidentie en prevalentie praktisch altijd per 100.000 berekend wordt, krijg je dit soort breuken. Dat is niet erg, want het gaat om het kunnen vergelijken van verschillende situaties. Bijvoorbeeld 3 op de 16 vergelijken met 5 op de 8 is veel lastiger, ondanks het feit dat je met hele getallen werkt.

Pardoes | 23-10-21 | 09:30
▼ 2 antwoorden verborgen

En n u nog graag inzicht in de vaccinatiegraad in die diverse onderzochte regio's. Is het feit dat in de biblebelt veel orthodoxe christenen en in de grote steden relatief veel allochtonen en antivaxxers wonen een oorzaak?

langzullenweleven | 23-10-21 | 09:06

OMT, betekent dat inmiddels Oneindig Machtsgeile Tyfusleiers?

Onkel Bratwurstbude | 23-10-21 | 09:04

Ik woon in geen van beiden. Blijkbaar tussen het enige volk in NL wat wel enig gezond verstand bezit.

_pacman_ | 23-10-21 | 09:04 | 1

Nou nee, want anders zouden die dus niet meer in NL wonen.

Knufter | 23-10-21 | 09:06

Langzaam weer richting je lul in de lockdown.

Longhorn | 23-10-21 | 09:03

Las ook dat mondkapjes weer het normaal worden. Daar komen we dus elk jaar niet meer vanaf. Is het niet covid danwel influenza met als reden overbelasting van ziekenhuizen. Echt, we hadden miljarden moeten investeren in opzetten van virusbehandelcentra en opleidingen. Paar noodgebouwen per provincie waar je 500 mensen kunt behandelen. Zeker omdat dit niet het laatste virus is. Maar ik denk te simpel.

Wybe Wabes Abbema | 23-10-21 | 09:01 | 5

@Ivoren Toren | 23-10-21 | 09:45: Een hele busreis met zo'n ding op je snuit doet je toch erg naar de eigen auto verlangen en het irriteert achter de oren maar ik draag dan ook geen stropdas.

voldemort | 23-10-21 | 10:55

@Andersdenkend | 23-10-21 | 10:15: Bril licht behandelen met zwak zeepsopje. Werkt hetzelfde als spugen in je duikbril. Breekt de oppervlaktespanning. Werkt ongeveer vier uur.

treintrien | 23-10-21 | 14:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar het om gaat: zijn het significante verschillen tussen de zogenaamde Biblebelt en de grote steden?

DeCynischeAmbtenaar | 23-10-21 | 08:59 | 3

Het is een slecht vergelijk, dat is wat het is.
Ik lees in die tweets allerlei aannames over grote steden en de biblebelt die niet zijn geverifieerd. Daarbij is de dataset erg beperkt en proef ik een stevige confirmation bias.
Zomaar cijfers met elkaar vergelijken in een complexe werkelijkheid met veel factoren is gewoon niet slim. Het kan hooguit een indicator zijn om op zoek te gaan naar onderzoeksvragen maar dit broddelwerk kan nooit de uitkomst zijn van een onderzoek.
Als je dit bij mij aanlevert dan stuur ik je terug.

Bakkeleures | 23-10-21 | 09:13

In Utrecht als geheel is het vaccinatiepercentage hoger dan het landelijk gemiddelde, maar in de wijk Overvecht ligt het op slechts 51%.
De overeenkomst tussen Staphorst en Overvecht is dat er veel mensen wonen die er nogal achterlijke religieuze ideeën op na houden.

Leon Tosti | 23-10-21 | 15:07
-weggejorist-
Damoos | 23-10-21 | 08:59

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com