Oude normaal! 'Drukste ochtendspits van het jaar'
U hebt helemaal geen QR-code nodig om in de file te mogen staan
YES het nieuwe normaal is terug!. De 'drukste ochtendspits van het jaar' met een knaljard kilometer aan file en andersoortige doffe ellende. De A12 heeft meer rode kruizen dan een menstruatiebijeenkomst, het land wordt geteisterd door werkzaamheden uit de hel - het lijkt hier verdomme wel Duitsland - en iedereen laat zich bij de koffieautomaat van het kantoor weer afzeiken door Jeroen van sales, hij komt uit Deventer maar hij legt iedereen uit dat Ajax toch echt de beste club van Nederland is. In 2013 was hij voor het laatst in het stadion. Gelukkig is het de rest van de week weer om lekker door te rijden, en u kunt de trein ook wel op de buik schrijven, want u kent het spreekwoord: 'Zodra de eerste blaadjes vallen, kunt u reizen met de trein wel vergeten!' Iedereen veel succes.
En hier de avond
Reaguursels
InloggenReed vandaag de andere kant op van Woerden richting Utrecht. Aan de andere kant alles afgesloten. Geen enkele wegwerker te zien. Bij Oudenrijn stond 1 kraan op de vluchtstrook. Dat was het. Lekker bezig RWS.
Om maar eens even een knuppel in een hoenderhok te gooien:
Moeten werkgevers niet eens huur gaan betalen aan al die thuiswerkende werknemers? Werknemers kunnen overwegend niet meer genieten van de ruimte die zij beschikbaar stellen aan hun baas. Vanwege coulantie leek mij dat billijk, maar dat houdt een keer op.
Ik zie rechts en links werkgevers verlekkers kantoorruimtes 'afstoten', terwijl feitelijk zij gratis en voor niks kantoorruimte hebben bij mensen thuis.
Loon in natura is gewoon belast.
Mag deze 'huur' dan op zijn minst van de belasting afgetrokken worden? In principe 'betalen' werknemers hier aan werkgevers in natura.
Zeker in de zorg zie ik hier ernstige ontwikkelingen in het nog verder uitkleden en bezuinigen...
Terug naar de lockdown verlangd toen het gros van de rijdende zombies van het asfalt verdwenen warem.
Allemaal leuk en aardig dat er zoveel mensen positief zijn over thuiswerken en waarom het niet veel meer gebeurd. Het grootste deel van werkend Nederland heeft geen kantoorbaan en is dus ook niet in staat tot thuiswerken en worden gewoon geacht om op tijd in de werkplaats, bouwput fabriek of terminal te zijn. Ook tijdens de lockdown was het 's ochtends tussen 6 en 7 op de A15 richting Botlek en Europoort gewoon druk met werkverkeer, dat handjevol thuiswerkers merk je dan niet echt.
Kunt u dat met cijfers onderbouwen, of is het slechts natte vinger-werk uit de losse pols?
Ik kan dat onderbouwen omdat ik naast/voor/achter Alfred rij....
Moest vandaag (met mijn auto) voor werk naar zowel Nieuwegein, Woerden en Naarden. Grappig om te zien dat op veel plekken verkeersregelaars stonden, die helemaal niets te regelen hadden: ze stonden bij Montfoort, bij Breukelen en bij Woerden. Letterlijk uit hun neus te vreten.
Melkertbanen...
'Moest' u, of wilde u graag...
Yep. Gezien bij een rotonde in Woerden. Totaal niets te doen.
Dan hebben ze hun werk goed geregeld.
Toch maar iets meer dan 200 km file op een dinsdag, tov 400 km op een dinsdag voor Corona.
Gezien de hoeveelheid tegels staan de meeste reaguurders nu kennelijk in de file.
Haha... nee, ben net thuis.
Je zou bijna gaan denken dat ze het er om doen. Hebben ze anderhalf jaar de tijd gehad om het godganse wegen netwerk te vernieuwen. Hebben ze alleen maar uit hun neus lopen vreten tijdens de pandebami. Weet het zeker, het is een complot om ons thuis te laten werken.
Zij zijn destijds ruim 8 maanden bezig geweest om een gedeelte van de A1 tussen Deventer en Rijssen breder te maken. Denk je nu echt dat er dan genoeg mankracht was om de rest van Nederland aan te pakken.
Alles lag plat vanwege pfas en stikstof.
Precies mijn gedachte, men weet al jarenlang dat de Haringvlietbrug uit elkaar valt en ineens op het laatste moment moet er 2 jaar lang enorme hinder zijn op dat kut ding... en dan willen ze volgend jaar ook nog de Heinenoord tunnel gedeeltelijk afsluiten.
Niks van gemerkt.
Check, hebben we, alleen dan in de vorm van de benzine-accijns.
Nog niet zolang geleden beargumenteerde onze immer ingelezen GLer Klaver dat we wel af konden zien van alle infrastructurele uitbreidingen want er was geen verkeer meer. Zelfs bij 4,- per liter staan we nog in de file…
Klaver denkt ook dat de supermarkten bevoorraad worden door kaboutertjes.
Je moet wel onderscheid maken tussen 'verkeer' en 'noodzakelijk verkeer'.
En natuurlijk geslachtsverkeer
Omdat het onze samenleving maar nooit aan empathie moge ontbreken: hoe moet het voor een werkgever voelen met al die thuiswerkers? Zeker nu persoonlijke huisvesting steeds meer een buitenlands dingetje lijkt te worden?
Zakelijk vastgoed, als je als particulier de waarde van je woning wel als inkomen krijgt geteld? Hoe dan precies? Fiscale filosofie: overdrachtsbelasting. Bij mijn weten klopt ook die Europees niet, maar ik hou een slag om de arm. Arme notarissen.
Ze zijn de A12 aan het ombouwen met QR-scanners.
Zonder vaccinatie of recente test mag u daar niet meer rijden.
Ik weet er geen reedt van maar de A12 , een 4-baanse snelweg dat zijn toch 2x2 banen of 3+1? Radicale aanpak
Stonden ook vaak files op de A1 en A4, richting Zuid-As Amsterdam. Vrijwel al het werk daar kan op afstand, zakelijke dienstverlening.
Maar nee, dan ga je in Bussum of zoiets wonen en doe je met de auto een uur, soms nog langer, over 30 kilometer. Goed bezig ja, #proest.
Ja maar op Funda staat toch echt dat bij dat huis dat Amsterdam maar 15 minuten autorijden van Bussum is.
@sinar2 | 28-09-21 | 15:27: Haha. 'Nabij uitvalswegen gelegen'. Woon je op 1 km van de snelweg en de hele dag door die kutherrie aan je kop.
@Ichneumonidae | 28-09-21 | 15:28:
En je komt waarschijnlijk niet eens van je eigen erf af met de auto omdat de file al voorbij je huis begint.
@sinar2 | 28-09-21 | 15:27: ja tot het bordje 'Amsterdam'
aan de stadsgrens. En dan moet je nog even.
Met toenemende drukte en aankomende herfstmaanden zullen we nog wel meer drukste spitsen van dit jaar krijgen.
Die lock-downs bevallen kennelijk goed.
Leek het in dat opzicht maar op Duitsland. Daar sluiten ze niet zo snel snelwegen compleet af zoals de a12 en A15. Word je via de andere weghelft doorgeleid. Hoop Baustellen weliswaar maar beter dan kilometers omrijden in dikke files.
Hebben ze wel uitgelegd: met een halve afsluiting zijn ze veel langer bezig, en reken maar dat het op die manier op de A12 dan ook bal wordt. Maar die halve afsluiting hadden ze 2 maanden geleden natuurlijk wel prima kunnen doen, toen was er nog niet zoveel verkeer. Maar goed, zal wel duur geweest zijn.
In Duitsland duren die wegreparaties zo lang dat zelfs de tijdelijke rijbaanscheiding gerestaureerd moet worden na verloop van een tiental jaren.
Ga voor de lol eens kijken hoe de Autobahn Berlijn naar Frankfurt / Oder eruitziet. Wegherstel dat al tientallen jaren duurt. Ga je vervolgens de grens over, naar Polen, dan weet je niet wat je ziet.
@Muxje | 28-09-21 | 15:19: Dat zal vast wel ja. Geen idee eigenlijk, weet wel dat de A27 sowieso al weer als vanouds megadruk is, vooral richting Gorinchem/Breda, laat staan met omleidingsroutes voor “A12-verkeer”
@Glasgow Argus | 28-09-21 | 15:26:
Duitsland is inderdaad een ramp. Kom je jaar na jaar tijdens je vakantiereis over dezelfde wegwerkzaamheden.
@Glasgow Argus | 28-09-21 | 15:26: oké, ja ben dan benieuwd naar de verhouding filelengte/weglengte, gezien de bevolkingsdichtheid hier en de langere snelwegen in DL. Denk dat NL daar héél hoog op scoort. Check de anwb-filekaart op bijvoorbeeld vrijdag 17:00, letterlijk half Nederland kleurt rood.
@Muxje | 28-09-21 | 15:19:
Kletskoek, niets is zo vertragend als een totale sluiting. Het werk schiet toch niet op. De aannemer vindt het fijn maar het kost alleen maar meer.
Aannemers willen toch uren maken om nog meer geld te vangen.
@Analia von Solmsch | 28-09-21 | 15:46: Uw tegel zegt mij dat u totaal geen verstand heeft van infra projecten waarbij renovatie /onderhoud plaats vindt!
@Analia von Solmsch | 28-09-21 | 15:46: Daarnaast hebben zulke infra projecten voorbereiding en planning nodig wat enkele jaren in beslag neemt. En dan moet ook nog eens een wegafsluitingen worden aangevraagd, da's ook een stroperig proces wat een eeuwigheid duurt! Vanuit een commercieel bedrijf ben ik jaren gedetacheerd geweest bij RWS. Ik kan je zeggen dat alles daar minimaal 3x zo lang duurt dan bij een commercieel bedrijf. Zo'n RWS heeft dan ook geen winstoogmerk en zeker geen personen die verantwoordelijk durven te nemen. Want verantwoordelijk schuiven ze liever af, da's waarschijnlijk eng? Ik heb dit nooit begrepen. Ben blij weer te werken in een commerciële organisatie!
Wel een mooi verhaal. Je sluit de A12 af en er ontstaan op de snelwegen daar naar toe files.
"De langste vertragingen stonden op A28 (Zwolle - Amersfoort) met 70 minuten en de A27 (Breda - Utrecht) met 59 minuten. De oorzaak van de monsterspits lijkt een combinatie van een aantal factoren: werkzaamheden, de afsluiting op de A12 en automobilisten die weer vaker naar kantoor gaan."
Wat een kletskoek. Nu wordt het in minuten gemeten, vroeger in km's. Vind trouwens minuten wel handiger, maar meer dan gezwam is dit nou ook weer niet als je opeens een andere rekenmethode hanteert.
Al die thuiswerkertjes onderweg.
@van Oeffelen | 28-09-21 | 15:21: Snap jij dat nog? Als je een beetje normaal thuis kunt werken, dan ga je toch niet met de kantinejuffrouw lopen ouwehoeren over wat zij gisteren op het journaal heeft gezien?
Zou denken, blij dat ik van al die onnozelaars die mij van m'n werk houden af ben.
@Ichneumonidae | 28-09-21 | 15:23: Oef werkt niet he......
@Bigaroque | 28-09-21 | 15:27: nee, bejaarden staan op non-actief.
@Bigaroque | 28-09-21 | 15:27: Nee Oef heeft zijn schaapjes op het droge en dat vertelt die maar wat vaak aan een ieder. Oef is het hele jaar druk met reizen tussen zijn verschillend onroerend goed. Ik gun een ieder alles maar soms is het verstandiger om niet keer op keer te melden hoe goed je het wel niet hebt, dit doet namelijk wat ten aanzien van geloofwaardigheid
Wie zijn toch die managers die graag de werknemers op de vingers willen kijken om hun eigen bestaan te rechtvaardigen?
Inderdaad, blij dat ik thuis kan blijven werken, scheelt ook nog eens drie uur reistijd per dag
De spreekwoordelijke spijker. Hulde.
Goh joh, dat thuiswerken is kennelijk toch niet zo'n onverdeeld succes hè?
Alleen sterke benen kunnen de weelde dragen: daarom willen een heleboel werkgevers hun werknemers aan het werk op de zaak.
Minimaal 50% thuiswerken. De overheid weet hoe het heurt.
Dankzij de Urgenda knevel en de breidels van de klimaatmafia ligt de halve westerse wereld in kluisters. Ze slokken al het beschikbare geld op voor hun luchtfietserij en er komt amper iets tastbaars uit hun zachte eeltloze handjes. Maar hé wat deugen ze toch lekker met zijn allen. Ondertussen draaien die dagdromende klootzakken de hele Westerse wereldeconomie aan gort. Meer asfalt goedverdoemme! Meer huizen snotverju! Koop die Groningers uit en zuig die gasbel droog!
Gelukkig schijnt het morgen pas weer echt herfst te worden. En dat na zo'n zomer. Is het al te vroeg? https://www.youtube.com/watch?v=yXQViqx6GMY Krijg nou pepernoten!
De herfst is volgens deskundigen al op 22 september begonnen.
Maar da's m.i. meer een gevoel dan een datum, dus 29 september kan net zo goed.
En alweer veroorzaakt door de overheid.
Weet je wie ook graag de A12 goed wilde onderhouden?
www.rijkswaterstaat.nl/wegen/wegenove... (feit!)
Aha, Het is dus de schuld van de geallieerden dat het asfalt zo slecht is?
“Tijdens de Tweede Wereldoorlog noemden omwonenden de A12 het Hazepad. Ze hoopten dat de bezetters via deze weg snel terug zouden keren naar Duitsland.
De geallieerden hebben tijdens de Tweede Wereldoorlog de A12 intensief gebombardeerd”
Ik begrijp de bedrijven niet die hun personeel niet thuis laat werken, ik zie het bij ons ook(Simac), vanaf deze week moet iedereen weer op het kantoor werken. Wat is dat toch?
Volkomen achterhaald en dom al dat reizen. Thuis kan er door heel veel uitstekend worden gewerkt wanneer het computerwerkzaamheden betreft, begrijp ook de werkgevers niet.
Begrijp dat ook niet. Nou ja, als je baasje/manager bent op een kantoor en er is geen personeel dan zou jezelf kunnen afvragen hoe overbodig je bent. Niet doorvertellen hoor, maar de meeste 'managers' zijn volstrekt overbodig.
@Ichneumonidae | 28-09-21 | 15:13:
Managers zijn er om andere managers bezig te houden. Lekker spreadsheets een taartdiagrammen aan elkaar sturen.
@Ichneumonidae | 28-09-21 | 15:13:
Zeker weten dat zie ik bij ons ook, je vraagt je af wat die manager doet, gelukkig werk ik in de buitendienst.
Had het filegevoel even in een deel van het Singelpark met de benenwagen. Maar dat telt niet als file?
Ik hoef gelukkig niet en ik hoop dat dat zo blijft. Nooit meer naar kantoor. Nou ja vooruit, eens per maand ofzo.
Al 20 maanden niet meer naar kantoor geweest en daarvoor hooguit 2 keer per jaar. en als je dan gaat de treurigheid die je dan ziet. Hangen in de koffiehoek met een gevulde koek praten over niks want anders krijg je maar ruzie.
Heerlijk om dan snel weer naar huis te gaan.
En allemaal tegelijk 100 rijden is ook zo fijn!
Vooral met inhalen.
Denk daar nog eens over na. Allemaal 100 rijden en inhalen.
@John McClane | 28-09-21 | 14:54:
Het humoristisch element ontging u
@John McClane | 28-09-21 | 14:54:
Op de teller. Dat is het probleem.
Een nog groter probleem zijn de Nederlanders in België waar we gewoon 126 op de teller mogen.
Maar nee ze blijven 100 rijden Nur Links.
@laurentius | 28-09-21 | 14:59: Goede humoristische elementen ontgaan mij nooit.
@J.Cash | 28-09-21 | 14:59:
In België is het probleem belgen die op de middenbaan blijven rijden waar iedereen dus van helemaal rechts helemaal naar links moet om in te halen. Effectief gezien maken ze dus van een driebaansweg een tweebaans.
29 maart, midden in coronacrisis reeds voorspeld *schouderklopje geeft*
twitter.com/k_stofzuiger/status/13765...
Mooi dude!
Wat ook kan: * schouderklopje geven doet *. Is nog infantieler.
@JohanF | 28-09-21 | 17:11:
U komt hier niet zo vaak?
Allemaal de hand van Rutte. Allemaal om de aandacht af te leiden van cojona en de formatie
**aluhoedje af**
meer dan honderdduizend wielen op een rij
Maar wel op mooi asfalt, dus kun je blijven zeggen dat NL de beste wegen heeft.
Je moet toch ergens je nationale ego aan optrekken.
Het kost een paar centen, maar dan heb je ook niks.
Weg werkzaamheden.. wanneer je werkeloos bent.
ja , wacht maar . eenmaal qr-code.. gaat het overal over. kijk maar naar poging 1 : electronisch patienten dossier. dat mislukte . nieuwe ronde nieuwe kansen.
qr code om in te loggen bij je auto . gps coördinaten gekoppeld aan je kilometerheffing.
REAGEER OOK