Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Noodgedwongen vrijen met je toekomstige ex

niet de leon-tine in het verhaal

Huizenmarkt maakt alles kapot behalve relaties

Marko en Leon-Tine (willekeurig bij elkaar geraapte namen) zijn elkaar spuugzat. Marko zit de hele dag bij jonge wijven op schoot en Leon-Tine is ook maar een oude bok met van die opgestoken haren. Joehoe mens, je bent 53 hoor, niet 12. Voorts zit Leon-Tine maniakaal te Rummikuppen. Wat Marko betreft kan Leon-Tine dubbel en dwars naar de maan lopen en dat gevoel is natuurlijk geheel wederzijds, wat een smeerdier die Marko. Ze willen scheiden verdomme. MAAR, en nu komt het: vanavond liggen Marko en Leon-Tine weer noodgedwongen op elkaar. Te paren. "Stellen die eigenlijk uit elkaar willen gaan, maar noodgedwongen bij elkaar blijven omdat een ander huis kopen onbetaalbaar is geworden. Steeds vaker lopen mensen hierdoor vast, merkt relatietherapeut Ingrid de Jong uit Breda." Het is door de huizenmarkt gewoon ONMOGELIJK om uit elkaar te gaan en daarom blijven mensen maar bij elkaar. En dan krijg je allemaal ongewenste liefdes, ongewenste vrijpartijen, ongewenste liefdesbaby's, ongewenste trouwerijen en voor je het weet lig je samen met al je onvervulde levensdromen naast elkaar in het familiegraf. Huizenmarkt, je bent echt smerig.

En wel hierom...

Social

Reaguursels

Inloggen

We hebben teveel Co2/stikstof, boeren staan op het punt te worden onteigend, windmolens worden kort naast woningen geplaatst, er is een tekort op woningen .... maar we zijn niet overbevolkt want dat is een taboe om te benoemen.

De generatie die 50 jaar geleden een woning met een tuin kon hebben, komt nu amper aan een studio. En degenen die in aanmerking komen voor sociale huur, kunnen 10 tot 20 jaar wachten omdat iemand van buiten voorrang krijgt.

Ik wil wel eens op papier zien wat van de sociale woning aan wie wordt toegekend. Elk koekoeksjong dat Nederland toelaat kost ons maandelijks geld. Van de Syriërs hebben we geleerd dat het echt niet allemaal apothekers zijn zoals Rutte dat ons wil doen geloven.

Atlantis-95 | 24-09-21 | 15:10

Hmm woon aI maanden in hoteIs met roomservice

Piet Karbiet | 24-09-21 | 14:59

Wat ik niet snap is dat we in Nederland artikel 1 van de grondwet hebben. Iedereen is gelijk. Hoe kan je dit nu rijmen met het feit dat statushouders voorrang krijgen ? Iedereen is toch gelijk ? Dus onderaan de lijst. Al die socialistische partijen zouden dit juist moeten onderschrijven. Stop ook meteen al die subsidies en toeslagen. Alleen de gemeente bepaalt dit voor schrijnende gevallen.

HaaiBaai | 24-09-21 | 11:49

In Nederland stikt het van de linkse psychopaten die puur uit eigenbelang handelen. Ze willen vluchtelingen hierheen halen en de Nederlandse bevolking mag hiervoor de prijs betalen.

Je moet het gewoon zien voor wat het is. Nederlanders worden benadeeld, zodat één of andere linkse gek zichzelf verheven kan voelen, want hij heeft 100 Afrikanen aan een huis + uitkering geholpen.

Het is gewoon puur eigenbelang, want dat linkse volk zie je zelden tussen de import wonen. En als ze er wel wonen, dan vormen ze hun eigen blanke enclave en sturen ze hun kids Lente en Finn naar een blanke school.

Hefbrug | 24-09-21 | 11:18

Zo'n ongewenste vrijpartij heeft ook wel weer wat.

Zack Hooi | 24-09-21 | 11:06 | 2

Ik zou zonder ongewenste vrijpartijen nog maagd zijn..

Stijlloze nick | 24-09-21 | 12:52

@Stijlloze nick | 24-09-21 | 12:52: Zij ook.

Zack Hooi | 24-09-21 | 12:53

hij slaat de spijker op de kop

superjoch | 24-09-21 | 11:06

Sorry, maar Nederland is vol.

Grenzen dicht. Geen sarcasme.

Overvol.

rachid82 | 24-09-21 | 10:23 | 1

ja maar.... apothekers, tandartsen, hartchirurgen.... hebben. we toch nodig uit kansenlanden?

borus | 24-09-21 | 11:29
-weggejorist-
zuurtjeregen | 24-09-21 | 09:50

aha! het is een gristelijk complot! De SGP manipuleert de rente, asielinstroom en de stikstofuitstoot om het traditionele gezin bijeen te houden. Als Lhbtqirtdksngix-er heb je het extra zwaar gok ik.

Dr.Utker | 24-09-21 | 09:49

Die opmerking van Greet over de statushouders en hun gratis huisjes maakt dat we die cijfers natuurlijk beter niet meer delen.

de Voorzittert | 24-09-21 | 07:49 | 1

Wrom niet? Wij zijn Wilders toch niet? Laat gewoon komen, want dat wordt hier toch wel weer rechtgereaguurd als dat zo uitkomt. Of niet. Daarm zijn we met z'n allen GeenStijl, niemand zegt wat we wel of niet mogen gebruiken om het over te hebben. Nou ja, behalve dan die Joris... Moeten we niet eens een Jorien voor ons geweten zoeken, trouwens, iemand...?

F. von Zeikhoven | 24-09-21 | 07:58
-weggejorist-
WinnieZuniga | 24-09-21 | 07:33 | 1

Hou m;n vrouw en prive gescheiden...

Magmacarta | 24-09-21 | 07:28

In Italie kun je toch huizen kopen voor 1 euro omdat niemand er wil wonen. Kunnen we daar die asielzoekers niet huisvesten. 1 Europa, goedkope woningen, probleem opgelost. www.ad.nl/wonen/deze-idyllische-itali...

Geenjoris | 23-09-21 | 23:55 | 9

Koop enkele flatgebouwen van Evergrande in China. Ruimte zat daar.

Ray Skak | 24-09-21 | 11:35

Dat begon al in de jaren 80 in de toen nog zeer gewilde mooie appartementen in de wijk overvecht. De eerste allochtonen druppelden de wijken in en het werdt één grote bende.

Misterspok | 24-09-21 | 11:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat een raar verhaal.

van Oeffelen | 23-09-21 | 23:33 | 4

@Papa Jones | 24-09-21 | 00:01: Bij een van die andere kerels waar ze mee vreemd ging?

Zeurders | 24-09-21 | 01:22

@Zeurders | 24-09-21 | 01:22: hà!, die kerel ging ook vreemd.als men nu polyamorisch gaat leven dan is het probleem opgelost mbt de woning.

steekmug | 24-09-21 | 07:03

@Papa Jones | 24-09-21 | 00:01: het divorce hotel zal vast wel ergens een bed overhebben.

[G]eenstijl | 24-09-21 | 09:08
▼ 1 antwoord verborgen

Wat Wilders zegt klopt. Voor de grote steden gaat grofweg 50% naar statushouders, zeg maar illegalen. En dan hebben we het over woningnood… als dat geen immigratieprobleem is.

van heinde en verre | 23-09-21 | 23:03 | 3

Zijn statushouders niet per definitie legaal? Ze moeten allemaal optyften naar hun eigen land, maar dat ligt niet aan hen.

JWZ_JMK | 23-09-21 | 23:57

@JWZ_JMK | 23-09-21 | 23:57:
Statushouders zijn asielzoekers met een tijdelijke verblijfsvergunning, waardoor ze mogen werken etc. In die zin zijn ze zoals je zegt legaal.

Keutels | 24-09-21 | 09:28

@JWZ_JMK | 23-09-21 | 23:57: Pff niet zo’n mooi woord gebruikt u. Maar als alle tegenstanders van rot regimes maar naar west Europa komen dan verandert er nooit iets in hun land. Kom op ga de strijd aan !

Kattie | 24-09-21 | 14:46

Tja, dit is dus precies waarom dat hele huwelijk mag worden afgeschaft het stelt geen ene joker voor. Ja schat laten we samen een top-hypotheek nemen, jezelf lekker in de schulden steken zonder ook maar een moment aan de consequenties te denken, *Ja maar ik wil mijn droomhuis, geld is maar papier'. Alles is hosanna, dikke bruiloft geen cent aan buffers en dan.....

Bij het minste of geringste stootje stort het hele kaartenhuis in elkaar, 1 van de partners verliest hun baan (omdat het toch een incompetente luie donder blijkt te zijn, en niet in het team past en niets kan). De kinderen wilden we ook niet, maar die moesten er komen voor het 'perfecte' plaatje en om natuurlijk te kunnen up keepen met de Jansens 2 deuren verder.

Mensen die boven hun stand leven, geen medelijden mee. Rien ne va plus, dit huis is nu niet meer van U. En nu bent u tot elkaar veroordeeld, misschien kunt u met de nieuwe lover van uw aanstaande ex-partner een trio doen schijnt leuk en gezellig te kunnen zijn. En hopelijk leert u ervan dat u geen huis moet nemen op 2-salarissen. Als u het geld niet heeft, dan heeft u het niet en kunt het ook niet uitgeven. Dit huis is boven uw budget jammer!!!!

Zover mijn rant tegen #kleinburgelijkheid, ik ga lekker net als van Oef genieten van mijn riante woning in de alpen die wel volledig is afbetaald. Fijne avond,

Trick

TrickMeister90 | 23-09-21 | 23:01 | 10

@Remi A. | 24-09-21 | 07:55: Ik constateer dat het met de woningnood nog wel meevalt zolang PVV geen absolute meerderheid heeft bij de TK verkiezingen.

discriminazie | 24-09-21 | 09:40

wat wordt vergeten is dat huurwoningen bijna niet te krijgen zijn en koopwoningen zo duur dat je dat met 1 salaris niet redt wat betreft hypotheek.

borus | 24-09-21 | 12:00

vroeger was scheiden not done, bleef men bijelkaar omdat het zo moest en zo hoorde. veel leed achter gesloten deuren van mensen die bijelkaar bleven terwijl het betet was uit elkaar te gaan. Nu mag men uiteindelijk scheiden maar is het praktisch niet te doen vanwege woningtekort. het maakt dan overigens niet eens zoveel uit of je getrouwd bent of samenwoont of een huur- of koophuis hebt. Als je besluit uit elkaar te gaan is er gewoon probleem met beschikbare woonruimte

borus | 24-09-21 | 12:08
▼ 7 antwoorden verborgen

Is de woningmarkt de nieuwe corona? Het gaat nergens anders meer over.

Amsterdamsko | 23-09-21 | 23:00 | 1

Ik denk het wel. Net als bij Corona: ik ken niemand van dichtbij die er echt aan lijden. Ik ken mensen die er last van hebben dat de huizen steeds duurder worden, maar niemand die in een onhoudbare situatie zit. Dat is natuurlijk slechts mijn beperkte blik op de zaak, maar net als bij Corona moet ik de krant open slaan om de echte pijnlijke situaties te lezen. Dat maakt het niet minder waar en niet minder erg, maar voor mij persoonlijk wel minder urgent.

janalleman | 24-09-21 | 08:18

Mevrouw de relatietherapeut moet die mensen er gewoon op wijzen dat ze niet externe factoren de schuld moeten geven. Het is altijd wat. Toen de huizen spotgoedkoop waren was het aflossen van de hypotheek onbetaalbaar.

dugo | 23-09-21 | 22:54

Ik kan me ook nog goed herinneren dat stellen bij elkaar bleven omdat ze het huis niet verkocht kregen. Wat een prachtige romantische en belabberde huizenmarkt hebben we toch

Dan maar zo! | 23-09-21 | 22:53

Ooit een gruwelverhaal gehoord over een gedwongen samenwonend echtpaar in scheiding (haar initiatief), waarvan de mannelijke helft zich iedere avond beneden op de bank mocht verbijten terwijl zijn vrouw een verdieping hoger luidruchtig met haar nieuwe vlam lag te bonken.

GnottoBlotto | 23-09-21 | 22:50 | 8

Ik zou een groot bed beneden neerzetten en ook elke dag luidruchtig gaan bonken met andere vrouwtjes.

Rennieflox | 24-09-21 | 10:26

Vertrekken naar Azië en een 20 jaar jongere ophalen en aan je ex voorstellen als je nieuwe vriendin.

Misterspok | 24-09-21 | 11:40
▼ 5 antwoorden verborgen

De huwelijksmarkt heeft zich nog niet aangepast. Als je samen kan huren, dan moet je ook een vrouw kunnen huren.
Dat het woord hoer is afgeleid van huren laten we omwille van de vrouwvriendelijkheid even achterwege.
Iemand interesse om samen te huren?

Nonkel Frituur | 23-09-21 | 22:43 | 6

@Nonkel Frituur | 23-09-21 | 23:07: alles weer in orde? Was ‘t kantje boord?

Harris Pilton | 24-09-21 | 00:09

Kijk, zo simpel is het dus.

mono-culti | 24-09-21 | 08:04

komt hier het woord hoersubsidie vandaan?

borus | 24-09-21 | 12:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Of je ex zit de slaapkamer opnieuw te verkennen met haar nieuwe vriend en mag jij het allemaal aanhoren vanaf die slechte slaapbank op zolder of dat dunne matrasje onder het thuiswerk bureau in het kamertje ernaast. Dat lijkt me wat realistischer. Maar blijf vooral stemmen op die verkwansellaars in Den Haag.

Deflatiemonster | 23-09-21 | 22:43 | 4

@Wijze uit het Oosten | 23-09-21 | 22:55: Tenzij het haar huis, fijne cuckholding gewenst hahaha:P Sommige mannen schijnen dat opwindend te vinden.

TrickMeister90 | 23-09-21 | 23:03

@Wijze uit het Oosten | 23-09-21 | 22:55: precies. of verzin een andere list waardoor lokaal bedgebruik gezondheidsrisico's met zich meebrengt. zou me iig nooit laten vernederen of dat zelf doen. Ooit heb je een relatie gehad, hoe kudt die nu ook is.

Dr.Utker | 24-09-21 | 10:03

@Dr.Utker | 24-09-21 | 10:03: Lekker belangrijk dat was toen, niet nu je kunt zelf ook een scharrel regelen. Of is het ego dan weer gekrenkt, boehoe, boehoe mijn defacto ex is met een andere man aan het krikken huilie, huilie. Ze is toch een ex dus waar maak je je druk om ga zelf een neu*kertje regelen probleem opgelost.

TrickMeister90 | 24-09-21 | 14:32
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen geen GL en PvdA meer stemmen. Die gebruiken bouwgrond als verdienmodel om linkse hobbies te financieren. Recent in Utrecht 100 miljoen speculatieopbrengst, GL wethouder en die enge sleutelhanger van de PvdA als burgemeester. Bouwen van huizen is (los van recente grondstofprijzen stijgingen) amper duurder geworden, tis de grond.

P. Breidel | 23-09-21 | 22:23 | 1

Er is een partij die langer aan de macht is geweest. Dat is een belangrijk detail.

Deflatiemonster | 23-09-21 | 22:53

Je moet gewoon bouwen. Bouwen. En bouwen. Zo moeilijk is het toch niet? Verplicht thuiswerken, kantoren plat. Netto geen wijziging maar wel geregeld.

TheManiac | 23-09-21 | 22:19 | 1

Bouwen? Waarom niet wat langer bij je moeder wonen, naar Italiaans model?

Zeurders | 23-09-21 | 22:40

Als gescheiden vader van twee met 60% vd tijd de kinderen heb ik het geluk gehad nog net een koopwoning te kunnen bemachtigen. Ik laat nooit maar dan ook nooit meer een vrouw op mijn hypotheek bijschrijven. Samenwonen is eigenlijk al een brug te ver. En als dat ooit nog ter sprake komt is het in mijn huis. Ken het een sleutel krijgen en als ik ze beu ben is het inleveren en opzouten.

Rocknrolla7372 | 23-09-21 | 22:17 | 4

Als gescheiden vader had ik mazzel dat ik met mijn ex dezelfde prioriteiten had. Namelijk kinderen een goede plek bij beide ouders, vanaf daar gewerkt naar een oplossing. Allebei hebben we een koopwoning en dat tijdens corona. Uiteindelijk wil iedereen gewoon kunnen leven en is je ex een mens met ook gevoelens. Beetje empathie helpt een hoop.

GPZ550 | 23-09-21 | 22:21

Red pill all the way?

ReyNemaattori | 23-09-21 | 22:28
▼ 1 antwoord verborgen

Ik had ook wat relatieproblemen, maar dat hoeft toch geen issue te zijn? Ms. Pinky ligt al een tijdje opgevouwen in de la en sindsdien geen last meer van.

69,95 boy. Give her a try.

UnderTheDevil | 23-09-21 | 21:57

Eigenlijk gaan we dus terug naar, wat zal het zijn?, jaren 50 en vroeger. Toen bleven niet werkende koppels ook maar bij elkaar. Moest toen van de kerk, nu van de mileukerk.

Het is ergens ook zo dat vele scheidingen een onderdeel zijn van de tekorten op de woningmarkt. Gemiddeld wonen er net iets meer dan 2 mensen in een woning. Maar ja is maar deel van het probleem. Net als heel veel migranten hierheen halen, niet willen bouwen enzovoorts.

Nuuk | 23-09-21 | 21:56 | 3

Van de 112 nieuwe sociale huurwoningen gingen er 109 naar statushouders. Denk dat dat een duidelijk oorzaak is.

Graftak | 23-09-21 | 22:08

@Graftak | 23-09-21 | 22:08:
Zeker en dat hoor ik ook wel van insiders uit de sociale verhuur.
Nu zijn er natuurlijk wel meer dan die 112 woningen verhuurd. Dit zijn nieuwe woningen, oude worden ondertussen ook verhuurd, maar het blijft zeer wrang en scheef dat dit zo gaat.

Nuuk | 23-09-21 | 22:16

@Graftak | 23-09-21 | 22:08:
Volgens Rutte is dat niet waar, slechts 5 tot 10 % van de sociale huurwoningen gaar naar statushouders. Dus 109 van de 112 is ongeveer 5%.

Labtechnieker | 24-09-21 | 01:11

De oplossing was Corona, maarja we moesten zonodig een vaccin uitvinden.

Drs. D. | 23-09-21 | 21:51 | 3

Lol

Amsterdamsko | 23-09-21 | 22:55

De eerste antivax commentaar waarvoor het gezond verstand niet op de loop slaat.

Mazzelstof | 24-09-21 | 05:33

Je snapt het dus nog steeds niet. Niet corona was de oplossing, maar de 'vaccins'.
Corona was het middel om de dodelijke en onvruchtbaar makende vaccins te kunnen invoeren, en die zijn weer het middel om de overlevenden 100% te kunnen onderdrukken en controleren met het 'gezondheids'paspoort. Snapt u het nu?

negorij | 24-09-21 | 08:59

At the time of its collapse, Lehman was the fourth-largest investment bank in the United States with 25,000 employees worldwide. It had $639 billion in assets and $613 billion in liabilities. www.investopedia.com/articles/economi...

To track the direction of the rupee in the near term, it is imperative to analyze the effects of Evergrande on global markets. Evergrande has about USD 90 billion in debt on its balance sheet and USD 300 billion as its unpaid dues with its interest liabilities rising by an average of USD 28 billion daily. in.investing.com/analysis/usdinr-upsi...

De Chinese vastgoedmarkt is aan het klappen. Het was een piramidespel met onbewoonde appartementen als token. De middenklasse die zulke woningen kan betalen is te klein. 65 miljoen appartementen stonden leeg. asia.nikkei.com/Spotlight/The-Big-Sto...

Toch is in Nederland het woningtekort kunstmatig zo extreem dat mensen betalen wat ze kunnen betalen, als ik het een complete varkensstal die bezig is met instorten.

Politici praten over doorstroming van scheefwoners, maar dat levert netto geen woning. Ze praten over maximale huren, maximale prijzen en jubeltonnetjes, maar dat levert netto geen woning.

We bouwen satellietsteden en wijken, zonder de infrastructuur voor woon- werkverkeer. Denktanks fantaseren over verdwijnende files vanwege thuiswerken, terwijl u vaststaat.

De bouw ligt compleet vast op een gebrek aan vergunningen, te veel milieuregels die blijven veranderen en een totaal tekort aan materiaal, installateurs en bouwvakkers. Daadwerkelijke bouw in een hoger tempo dan immigratie is zeer moeilijk vol te houden.

Huidige woningen wachten zelfs nog op de meest simpele geldbesparende maatregelen, zoals isolatie van spouwmuren. Zelfs maatregelen voor het milieu die je in DRIE JAAR terugverdiend worden niet centraal en volledig genomen.

Wonen is een recht in de grondwet. Het is ook een droom.

Feynman | 23-09-21 | 21:46 | 3

[Huidige woningen wachten zelfs nog op de meest simpele geldbesparende maatregelen, zoals isolatie van spouwmuren]

Maar wel wordt er keer op keer geld uitgetrokken om te onderzoeken hoe e.e.a. gedaan kan worden.
Dat is ook wat waard!

paost712 | 23-09-21 | 21:49

Ja, maar ja... dat het klapt in China is gelukkig een ver-van-ons-bed-show...

Yrrab | 23-09-21 | 22:07

Het kabinet geeft wel 7 miljard extra uit aan het milieu. Het is een kwestie van prioriteiten en wonen heeft duidelijk geen prioriteit. Aan de andere kant heeft twee-derde van de kiezers voor deze partijen gestemd, dus iedereen vindt het kennelijk wel best...

EenGoedBegin | 23-09-21 | 22:09

Wacht maar tot de kinderen straks met hun 27e nog steeds thuiswonen, dan wordt het pas echt gezellig. En met de energie- en klimaat rekening in aantocht mag je alvast gaan sparen.

Broadsquire | 23-09-21 | 21:42

Dus zelfs de Borsato's kunnen de huizen niet meer betalen?

Patrick-Haemers | 23-09-21 | 21:40

Hier hebben we vooraf een oplossing bedacht, twee woonkamers.

Ik kan u zeggen, dat werkt.

GKJP | 23-09-21 | 21:39 | 3

Die heb ik geïntroduceerd zodra oudste 12 werd

feiten_en _cijfers | 23-09-21 | 21:50

@feiten_en _cijfers | 23-09-21 | 21:50:

Ikke toen de oudste 9 was, woonruimte heb ik al voor ze, en ben bezig met een extra woning erbij.

Ik kan zo de regering in, vooruitzien.

Oh nee, dat is geen gewenste vereiste aldaar..

GKJP | 23-09-21 | 21:57

@GKJP | 23-09-21 | 21:57: bij mij hebben de kinderen een eigen game kamer en badkamer. Als ze later in de 20 zijn kunnen ze soort van apart leven als ze dat willen.

GPZ550 | 23-09-21 | 22:25

De belangrijkste oorzaak is de lage rente van de ECB. Wat kan ik eigenlijk doen om de besluiten van de ECB te beïnvloeden? Hoe is de ECB democratisch?

Vula | 23-09-21 | 21:35 | 3

Succes daarmee, alle centrale banken wereldwijd spelen hetzelfde spel.

Crusher | 23-09-21 | 21:46

Doe maar niet want dan gaan alle knoflooklanden failliet en kunnen wij weer betalen.

TheManiac | 23-09-21 | 22:18

De enige reden voor die lage rente is het massaal opkopen van staatsobligaties van knoflook eu landen. December 2020 was dat 720 miljard en dat moet gefinancierd worden, dus houd je de rente zo laag mogelijk. Voordeel is dat de NL overheid bij leningen geld toe krijgt.

P. Breidel | 23-09-21 | 22:40

Ook wel eens meegemaakt, dat er twee niet uit elkaar konden.
Emmer koud water overheen gegooid.
Hoop geblaf, maar het was wèl meteen opgelost.

Kapitein Sjaak Mus | 23-09-21 | 21:34

Tja herkenbaar. Zit ook vast met de exvrouw, waarde van de woning is dusdanig gestegen dat geen van ons de ander kan uitkopen en er zijn geen betaalbare alternatieven. We zitten muurvast, sociale huurwoningen zijn niet beschikbaar en de vrije sector is onbetaalbaar.

thanksforthefish | 23-09-21 | 21:33 | 5

Zou toch ook ongewenst zijn om dan twee sociale woningen te huren. Dit is een privé aangelegenheid.

P. Breidel | 23-09-21 | 22:18

@GKJP | 23-09-21 | 21:53: Paar jaren geleden hadden we gewoon de hut kunnen verkopen en ieder mbv de overwaarde een kleiner huis kunnen kopen. Helaas is de gemiddelde woningprijs in de regio hoger dan 310 000, ieder een los huis kopen is niet haalbaar.

thanksforthefish | 23-09-21 | 23:28

Ik weet nog goed dat wanneer een stel ging scheiden, de vrouw binnen twee maanden een prima sociale huurwoning toegewezen kreeg. Dat was toen geen enkel probleem, scheiden was reden voor urgentie. Als je geen urgentie had kon het wel een jaar duren!

du Roi Soleil | 24-09-21 | 08:04
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Hidde | 23-09-21 | 21:33 | 2

Geloof het of niet, maar er is zelfs nog ruimte voor de prijzen om verder te stijgen. Als de rente nog lager kan, en de hypotheek meer dan 30 jaar mag duren qua looptijd. We willen toch met z'n alle rendement en overwaarde? Al verstrengelen we daarmee de geboortecijfers, welstand, innovatie, educatie, en koopkracht. Voor een huis koop je een huis; en 1l melk en hl brood kost dan plots 6.60 euro op de zelf-scan.

Bonus ING marktprognose: Als elke immigrant miljonair wordt, dan gaat de huizenmarkt zelfs nog hoger. Het geluk kan niet op.

GeheidEenGeit | 23-09-21 | 21:33

Ik kijk graag naar crime zenders (hoi Mickey!). Wat opvalt is dat veel alleenstaande Amerikanen met best een redelijke baan roommates hebben.
Ons voorland? Zijn we verwend? Cultuur? Hoe dan ook, ons systeem is daar nu totaal niet op ingesteld.

Duwbak_Linda | 23-09-21 | 21:32 | 1

Zie ook de meeste comedyseries. Allemaal roommates (die zo verschillend zijn dat het hilarisch is regenboogjes hartjes).

Duwbak_Linda | 23-09-21 | 21:35

Wie koopt er nu nog samen een huis? Ik laat nog liever de naam van mijn vriendin op mijn reet tatoeeren. Als ik een vriendin had dan. Ik heb namelijk geen vriendin.

BobDobalina | 23-09-21 | 21:30 | 2

Dat laatste verbaast me eigenlijk helemaal niet.

C1O2 | 23-09-21 | 21:33

Neem een nieuwe vriendin en laat je naam op haar reedt tatoeëren. Daarna koop je een huis met haar.

Je hebt het voordeel dat 'BOB' zich achterstevoren, en zelfs ondersteboven, lekker laat lezen...

Yrrab | 23-09-21 | 21:46

Beetje wit bij Hugo halen en stippen neu k eh ben je zo paar jaar verder. Sla je mekaar daarna maar de hersenen in mocht de huur nog steeds stijgen.

Lukiluuk | 23-09-21 | 21:27

Vroeger kon je een urgentie bewijs krijgen als je zwanger was en ook als je ging scheiden.
Tegenwoordig zegt men dat dit een eigen keus is en dat je het zelf mag uitzoeken.
Dus nooit je inschrijving bij woningnet opzeggen.
Of je woning aanhouden en onderverhuren als je gaat samenwonen voor het geval het mis gaat (ja Bibop, daar is het voor).

Osdorpertje | 23-09-21 | 21:26 | 2

Precies inmiddels 4 jaar gescheiden naast een koophuis gebied mezelf ook weer in laten schrijven bij de woningbouw. Nog 16 jaar wachten huis verkopen voor de hoofdprijs en lekker sociaal gaan huren.

Rocknrolla7372 | 23-09-21 | 22:24

@Rocknrolla7372 | 23-09-21 | 22:24: Gaat niet lukken met wat geld op de bank. Alleen arm en met weinig salaris ( van het jaar ervoor) kom je in aanmerking. Ik mocht meer aanleveren aan documenten bij de woningstichting dan toen ik mijn huis kocht.

tiku99 | 23-09-21 | 23:07

Het niet uit elkaar kunnen gaan kan ook weer relaties redden.....

Sinclair | 23-09-21 | 21:23 | 3

Al lang EO-lid?

zuurtjeregen | 23-09-21 | 21:25

Precies mensen hebben te veel eisen.

thanseeuwen | 23-09-21 | 21:27

""Als de relatie bij jongere stellen echt niet goed meer gaat, zouden ze er normaal gesproken voor kiezen om niet meer bij elkaar te blijven"," Als je het normaal vindt dat als iests niet naar jouw zin gaat, dan gooi je het weg. Triest om te zien dat zo'n wegwerp-mentaliteit belangrijker is dan het houden van hun woord die zij gaven toen zij gingen trouwen.

loser | 23-09-21 | 21:23 | 2

Gouden tegel, en pure waarheid.

GKJP | 23-09-21 | 21:50

Ik zou wel eens willen vragen, aan bijvoorbeeld Jetten of Klaver of Rutte: geef eens aan wanneer Nederland wèl vol is dan? Wat is de max, en wanneer bereiken we die? Niet een heel lastige vraag, lijkt mij.

John McClane | 23-09-21 | 21:23 | 3

Die vraag is meermalen gesteld.
Maar ze weigeren domweg die vraag te beantwoorden.

de honden blaffen... | 23-09-21 | 21:24

@de honden blaffen... | 23-09-21 | 21:24: maar da's raar. Regeren is vooruit zien, maar ze willen niet vooruit zien.

John McClane | 23-09-21 | 21:26

@John McClane | 23-09-21 | 21:26:

Wel Rutte heeft al eens beweerd geen visie te hebben en hij liep zelfs visie te hekelen, dus hem kan je niets verwijten.

DolfWeerwolf | 23-09-21 | 21:39

Aha, dus daarom is er woningnood, omdat al die stellen uit elkaar gingen.

Schoorsteenveger | 23-09-21 | 21:23 | 1

vergeet al die nieuwe apothekers niet

borus | 24-09-21 | 12:42

Bouwen, bouwen, bouwen. Doen ze in Duitsland ook.
Dus wat is het probleem in NL?

Pietie | 23-09-21 | 21:22 | 6

@John McClane | 23-09-21 | 21:24: Al enige tijd zit de versnelling er gigantisch in. M.a.w. er wordt hard aan gewerkt.

Pietie | 23-09-21 | 21:29

@Kaas de Vies | 23-09-21 | 21:23: Duitsland heeft ook stikstof.

Pietie | 23-09-21 | 21:31

Oww, er zouden een paar totaal irrelevante plantjes het minder naar hun zin hebben door teveel voedsel tot zich te nemen...
Stikstof is toevallig plantenvoedsel en in Nederland is men er van overtuigd dat hier plantjes die zich niet beheersen in hun voedselopname de hoogste rechten van bestaan hebben.

Hendrikaatje | 24-09-21 | 04:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Stel je bent een mama’s kindje , veel aaien over de bol nodig en je wordt ouder. Stop je een paar gleuven vol ter bevestiging maar je geld is op of je wil een nieuwe jammer plaat verkopen. Best lastig.

Lukiluuk | 23-09-21 | 21:22

Ik dacht dar iemand neersteken tegenwoordig al volledig sociaal geaccepteerd is..

zuurtjeregen | 23-09-21 | 21:22

In Amsterdam wordt zo'n 20 a 25 % van de sociale huurwoningen onderverhuurd. Tja, wie zouden dat doen ?

Bibop | 23-09-21 | 21:17

Op jaarlijkse basis een stad zo groot als Utrecht aan vluchtelingen binnen Nederland halen, dit politiek willens&wetens niet bespreekbaar maken omdat men anders de rascist spagaat ingedrukt wordt door links, maar dat zelfde linkse blok dat wel blijft wegkijken voor de problemen die niet weggaan en alleen maar verergeren!?! Ik zie burgelijke ongehoorzaamheid dadelijk uitmonden in een burgeroorlog, simpelweg omdat er geen enkele ruimte meer is voor iets anders.

TijdelijkOptimist | 23-09-21 | 21:16 | 3

Op jaarbasis een stad als Utrecht binnenhalen is natuurlijk waanzin als je de infrastructuur ervoor helemaal niet hebt.

Pietie | 23-09-21 | 21:27

Wilde al eerder zoiets plempen , strekking hetzelfde inclusief een woord dat begint met een b en eindigt op urgeroorlog, maar t lijkt wel of ik in het banvizier sta. Edoch, mee eens, spijker op kop.

Wassila | 23-09-21 | 21:31

Als, en dat is een hele grote als, de autochtone Nederlander (blank, man) daadwerkelijk in opstand komt, zal deze met zwaar en grof geweld worden neergeslagen. Vervolgens zullen de grondrechten verder worden ingeperkt. Dit zal worden toegejuicht door vrouwen, lbgtq, allochtonen, links en liberaal, de kerken (O JA ZEKER), vakbonden, EU en VN en de joodse gemeenschap (want Au.... tz).

Arachne | 23-09-21 | 23:51

Mooie tv, elkaar spuugzat zijn, met andere n eu ken, kinderen erbij, taken verdelen en op elkaars lip wonen.

Lukiluuk | 23-09-21 | 21:16

En daarom: wie klaagt moet eerst zeggen op wie die heeft gestemd. De gemiddelde NLer laat zich glimlachend de kaas van het brood eten. En zo nodig, z'n wijf neuken.

isitsoornot | 23-09-21 | 21:16 | 2

En laat zichzelf naaien tegelijk ook nog

Canis.bonus.es | 23-09-21 | 21:33

No way in hell..

Wijze uit het Oosten | 23-09-21 | 23:02

Hopelijk is morgend de dag dat er nieuwe verkiezingen worden uitgesproken. Heb zomaar gezien in mij mistige glazen bol, dat die er aankomen. Omzigt for presisent en caroline vice president,,,,samen met wilders beiden,

haatsmurfin | 23-09-21 | 21:15 | 2

Gaat omtzigt dan een nieuwe partij starten? Heeft die man daar de fut voor op dit moment?

Cable | 23-09-21 | 21:34

Er veranderd niks in NL omdat iedereen op dezelfde partijen blijft stemmen.

Rocknrolla7372 | 23-09-21 | 22:26

Ik hoorde op de radio dat bepaalde mensen via de dating-app Tinder een partner zoeken om een huis te kopen. Je verzint het nier. Maar niet eens zo'n gek idee, je neuqt je letterlijk van de ene naar de andere woning.

stiffy | 23-09-21 | 21:14 | 2

Dat bestaat al heel lang, escort service.

Gijsbert | 23-09-21 | 21:19

Nee dat heet trouwen.

Patjep | 23-09-21 | 22:33

En hoe dan met verleden-tijd exen? Hoop dat die ook een beroep op mij doen.

Wassila | 23-09-21 | 21:14

Het "beste land ter wereld" verhaaltje begint met de dag meer af te brokkelen.

zwellevertje | 23-09-21 | 21:13 | 1

Zelfs daar liegt Rutte over. Onder zijn bewind is Nederland gewoon verworden tot een tweede wereldland.

Ommezwaai | 23-09-21 | 21:18

Waar gaat het heen?

Het zou je maar overkomen, het gaat niet meer, je wilt 'vriendelijk' uitelkaar.

Onmogelijk, of je moet bij een ander intrekken, vriend, familie of ouders.

Afgelopen 4 jaar drie van die gevallen meegemaakt, ben blij dat ik ze kon helpen. Dat was vooraf, achteraf, spijt als haren op mijn hoofd ( alle 85 ) en begrip waarom de relatie over was. Maar alsnog blij.

GKJP | 23-09-21 | 21:13

Hun ouders, grootouders, betovergrootouders, etc, etc zaten in dezelfde situatie.

BASinnic | 23-09-21 | 21:13

Ik vind het erger voor de generatie 22 plus. Die willen het huis uit en hun eigen zelfstandig leven leiden. Wat op deze manier meer lijden word,als je tot je 40e thuis moet blijven wonen.

haatsmurfin | 23-09-21 | 21:12 | 3

Denk eens aan die ouders. Zit je lekker om een uur of 10 's avonds beneden op de bank met de kaarsjes aan, wijntje, kaasjes, nootjes en lekker kroelen, komt die lummel van 28 met z'n afgezakte broek en ongewassen hoofd weer beneden om een eitje te bakken.

Graaisnaaiert | 23-09-21 | 21:18

@Graaisnaaiert | 23-09-21 | 21:18: Want een kaasje en een wijntje zijn zo ongeveer wel de belangrijkste dingen in het leven natuurlijk. En niemand kan leven zonder 'gezellige kaarsjes' of infantiele Xenos bordjes. Kinderen heb je zelf voor gekozen, dus nu niet komen klagen over de nadelen ervan. En bovendien kaas kun je ook gewoon op brood nemen, beetje praktisch nadenken hoor!

TrickMeister90 | 23-09-21 | 22:52

@TrickMeister90 | 23-09-21 | 22:52: Nou nou,, ja kinderen kies je over het algemeen zelf voor, maar niet voor het feit dat ze tot ver in hun volwassen leeftijd bij moetie en vattie moeten blijven wonen. Je wil ook wel eens een fijne rustige oude dag samen met je partner. En niet continu je prive moeten delen en je zorg met je volwassen koter die maar thuis moet blijven wonen,want geen huizen. Voor beide partijen niet goed. Voor de jong volwassen niet en voor de oud volwassen niet.

haatsmurfin | 24-09-21 | 10:27

LeonTine zou een relatie met een Afghaanse tolk kunnen beginnen, moet ze wsl wel eerst Engels leren.

Diederik_Ezel | 23-09-21 | 21:11 | 1

Klopt. Eigenlijk zouden alle Afgewaanse tolken naar Engeland moeten.

Normpje | 23-09-21 | 21:53

Het punt is natuurlijk wel dat stellen die geen huis kunnen krijgen het nemen van kinderen uitstellen. Hierdoor krijgen ze minder of geen kinderen. Dat zorgt ervoor dat een probleem als de wooncrisis enorme gevolgen heeft voor Nederland, met name ook op de lange termijn.

Vula | 23-09-21 | 21:11 | 3

The omvolkings-plot thickens. Statushouders krijgen wel snel een huis en komen uit een cultuur waar grote gezinnen de norm zijn. Hmmm

BASinnic | 23-09-21 | 21:15

Wordt wel gecompenseerd door de import uit Verweggistan. Per saldo, nix aan de hand mensen, doorgaan met uw leven.

HebjeHemweer | 23-09-21 | 21:18

Dit gebeurt dan ook letterlijk. D66 kraait van vreugde want verrijking. VVD vind het ook prima, want dan kunnen man en vrouw beiden fulltime blijven werken.
Het is niet alleen de ondergang van Nederland, maar ook de ondergang van dat wat beschaving heet.

du Roi Soleil | 24-09-21 | 08:06

Gewoon maar wat beter nadenken voor je samen gaat wonen en aan kinderen begint.

Hommel | 23-09-21 | 21:09 | 2

Lust en geylheid maken blind en doen er in de beginfase dus niet toe
maar zijn achteraf een prima excuus voor jarenlang zeur- en klaagplezier

Tobi | 23-09-21 | 21:54

Helemaal mee eens, de ouders willen maar aan het 'perfecte plaatje' voldoen. De kinderen zijn de dupe, want pa en ma zijn nooit thuis omdat de 'tophypotheek' betaald moet worden. Ach wel weer werkgelegenheid voor een leger aan hulpverleners. Als je kinderen wilt heb je er maar voor te zorgen, en ja dan maar geen carrière, of een keertje minder op vakantie. Als je een goede ouder bent komen je kinderen op 1, niet je auto, huis of je baan. En als je dan financieel in de knel komt, dan moet je maar wat welvaart inleveren. Van 2 walletjes willen eten gaat vroeg of laat fout. Daar komen al die (v)echtscheidingen en ontspoorde jeugd vandaan. Zelfs ik heb dat, en ik niet eens kinderen en daar kies ik bewust voor.

En dan krijg je natuurlijk altijd de dooddoener als je weer eens op reis bent geweest: 'Ja wij kunnen dat niet', Ja ik heb ook geen 3 kinderen en een hypotheekschuld van hier tot gunter.

In plaats van vaccinatie dwang en drang, zouden ze eens een verbod op voortplanting moeten bedenken. Scheelt een hoop leed, en lost ook de meeste problemen (overbevolking is de root-cause van veel maatschappelijke problemen) op.

En wat mij betreft is er niets mis mee, als vrouwen fulltime voor het gezin gaan zorgen. Jammer dat er zo op 'huismoeders' wordt neergekeken.

TrickMeister90 | 24-09-21 | 11:34

Tip: Laat Leon-Tine acuut relatie aanknopen met in AZC verblijvende Afrikaanse asielzoeker die er al tijdje woonachtig is. Woonruimte komt er in no time en Leon-Tine weet ook weer eens wat goed doorsmeren met een 28 cm cm lange vetspuit (als de verhalen waar zijn) betekent.

Bibop | 23-09-21 | 21:09 | 1

Donkere Afrikaanse mannen gaan alleen met oude Europese vrouwen naar bed om de armoede te ontsnappen. Als je ze een gratis huis en een uitkering geeft dan vervalt die noodzaak.

Osdorpertje | 23-09-21 | 21:19

Was voor de tweede wereldoorlog en tot aan de jaren 70 van de vorige eeuw heel gewoon. De vrouw kon niet weg want geen inkomen of onvoldoende. Daar zaten ze dan samen in dat huis. Ze haatten elkander hartgrondig maar voor de buurt hadden ze een gelukkig huwelijk.

Zapata10 | 23-09-21 | 21:07 | 5

@Muxje | 23-09-21 | 21:14: Het zal me allemaal weinig boeien Muxje, de goegemeente blijft in meerderheid op partijen stemmen die hier de oorzaak van zijn. VVD/CDA/PvdA/D66. Verder barsten we van de kleine partijtjes die nooit kunnen opboksen tegen Rutte en zijn Henchmen dus ons electoraat zoekt het maar lekker uit. We blijven niet waarschuwen. Mijn huis is afbetaald en energie neutraal volgend jaar. Wie doet me wat.

Zapata10 | 23-09-21 | 21:24

@Zapata10 | 23-09-21 | 21:24: De belastingdienst natuurlijk. Want nu heb je 'bezit' en 'voordeel'. Goed gedrag wordt altijd afgestraft. Geniet ervan zolang het duurt (en je buurt niet verkansenpareld is) maar als je denkt dat je nu voor eeuwig verlost bent van hoge vaste lasten ben je echt wereldvreemd.

nobele wilde | 23-09-21 | 23:02

Vrouwen zonder kinderen konden zeker weg. Ze moesten dan wel (weer) gaan werken. En flink wat vrouwen hadden daar geen zin in.

Mannen daarentegen konden niet zomaar weg. Die hadden onderhoudsPLICHT.

Arachne | 23-09-21 | 23:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon een lint spannen door je huiskamer. Zo nodig een mijnenveld.

Sitting_targets | 23-09-21 | 21:07

Dit alles zo overziende moest ik toch gniffelen om de URL.

Duwbak_Linda | 23-09-21 | 21:07 | 1

dit was ook gniffelen:
Leon-Tine is ook maar een oude bok
moet zijn oude geit

AntiZanicz | 23-09-21 | 22:03

Ach, neem je gewoon een leuke vlotte sexy vluchtelinge bij je in huis en mag de (h)ex de kennel in totdat ze zelf een statushouder met woonruimte gevonden heeft.

Graaisnaaiert | 23-09-21 | 21:06 | 2

Voor uw informatie, 99% van de “vluchtelingen” zijn van het mannelijk geslacht. Vervolgens wordt doodleuk de rest ingevlogen in het kader van gezinshereniging. Uiteraard volledig betaald door de Nederlandse belastingbetaler.

Ommezwaai | 23-09-21 | 21:16

@Ommezwaai | 23-09-21 | 21:16: Net als die debiele (en discriminerende) voorrang voor statushouders bij huizen moet deze vanzelfsprekendheid zo snel mogelijk worden afgeschaft. Een garantie op ellende en fraude.

nobele wilde | 23-09-21 | 23:00

Eindelijk worden de jaren zestig teruggerold!

omanders | 23-09-21 | 21:06

Mijn ex-en verlaten nooit mijn huis.

Kaas de Vies | 23-09-21 | 21:06 | 6

Lees dat nog een terug, 'begraven in een kelder'. U kunt ook gewoon de deur dicht doen.

GKJP | 23-09-21 | 21:16

Ik laat ze nooit binnen.
Zodoende.

Kaas de Vies | 23-09-21 | 21:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Woningnood, IC bedden tekort, allemaal symptomen van overbevolking.
En toch blijven de asielzoekers maar binnen stromen.
Een schande!
Zelfs de ceaureanacrisis is gewoon een zorgcrisis omdat er TE VEEL mensen op de vierkante meter wonen in Nederland.

keestelpro | 23-09-21 | 21:06 | 6

@keestelpro | 23-09-21 | 21:16: Dat doen ze op jonge leeftijd al. Een waslijst aan eisen waar de man aan moet voldoen en zich nooit afvragen wat ze zélf eigenlijk te bieden heeft en waarom zo'n kerel voor haar zou moeten kiezen. Narcisme ten top. En dan de man de schuld geven als het kansloze idee kansloos blijkt te zijn.

nobele wilde | 23-09-21 | 22:58

Zo'n vet wijf krijgt wel een Afghaan mee hoor, dat is voor die biggen nog een geluk. Die Afghaanse mannen lusten wel een vetrandje.

Bakkeleures | 24-09-21 | 07:38

De politiek creëer deze problemen, om zo bestaansrecht te hebben om ze op te lossen. En iedereen trapt er continue in.

Astroturfer | 24-09-21 | 07:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Voor die paren is er de parenclub.

dihydrogenmonoxide | 23-09-21 | 21:04 | 1

Dat is geen hotel.

Astroturfer | 24-09-21 | 07:48

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com