Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Peter en Jacqueline kochten een tiny house maar ROT NOU EENS OP ALGEMEEN DAGBLAD

KAPPEN

Helemaal knettertje worden we ervan. Bijna iedere dag moeten we verhalen lezen over totale losers die om allerlei redenen hebben 'gekozen' voor zo'n getunede regenton: een tiny house. Niemand KIEST voor een tiny house, een tiny house is alleen gebouwd voor mensen die óf buiten de boot zijn gevallen op de woningmarkt óf zogenaamd weinig spullen nodig hebben, maar als ze geld hadden om veel spullen te kopen hadden ze geen tiny house gehad. En als ze veel eigen geld hadden of een dikke baan om een vette hypotheek te pakken woonden ze ook niet in een tiny house. En als ze dan tóch echt helemaal zelf hebben gekozen voor een tiny house, dan zit er altijd wel ergens een aantoonbaar steekje los. Wij hebben trouwens een tiny house in de tuin en dat is het HOUTHOK. Deze voortdurende tiny housificering in het Algemeen Dagblad, zie draadje na de klik. Nu weer met Peter en Jacqueline, die om duidelijk te maken dat we nog járen te maken krijgen met dit gezeik over tiny houses wél veel spullen hadden, alsook een pand van 1.300m2. En INEENS wilden ze naar een tiny house. En nu liggen ze met iedereen overhoop om hun tiny house. Wat een gezeik. En volgende week staat er weer een stuk in over Piet, die met zijn huisdierolifant Egbert in een tiny house is gaan wonen, en een week later hebben we Frans, die frikandellen vouwt in een tiny house, en een week later geeft Mieke workshoppen fazantenlul bereiden in een tiny house en WE WILLEN HET NIET MEER.

Draad

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
shoarma4belgium | 25-08-21 | 08:20

Eigenlijk zouden alle medewerkers van de staat verplicht in een tinyhouse moeten wonen. En zeker de top. Veplicht het maar. Ze kunnen vaccins verplichten dus dan kan dat ook wel.

Gijsbert | 24-08-21 | 18:46

Je mag je Tinyhouse niet aansluiten op het riool anders heb je een bouwvergunning nodig en kun je net zo goed een gewoon huis bouwen.
Gevolg hier van is dat je alleen een chemisch of composttoilet kunt hebben. Aangezien het toilet in je Tinyhouse altijd lekker dicht in de buurt is. Ruimt je hele huis, alrijd naar stront.

Tinyhouse = een klein huis ruikend naar stront

Stijl_Loos | 24-08-21 | 18:28 | 3

*Ruimt = ruikt

Stijl_Loos | 24-08-21 | 18:28

*Altijd = altijd. Ik ben echt te vroeg begonnen met drinken vandaag.

Stijl_Loos | 24-08-21 | 18:33

Ik ben net in het buitenland geweest en toen kwam ik erachter dat we in Nederland allemaal in tiny houses wonen.

Rest In Privacy | 24-08-21 | 17:25 | 2

Het hangt een beetje van het land af maar standaard rijtjes huizen zijn niet ruim en flatjes al helemaal niet, van 40m2 werd ik in mijn eentje al claustrofobisch je kan nergens je troep kwijt het wasrek stond half in de keuken.

voldemort | 24-08-21 | 19:20

@voldemort | 24-08-21 | 19:20:

Voor een studio van 25-35 m2 ben ik 45% van mijn bruto inkomen kwijt, modaal salaris.

Gaaf land man. Tijd om te vertrekken. Ze willen me hier niet.

De Eierbal | 24-08-21 | 19:39

Dit soort idealen steken cyclisch de kop op.
In de Jaren 80/90 waren het kraakpanden, in de jaren 60/70 hippie-communes etc. Het idee dat De Mens buiten de Natuur staat en verandwordelijk is voor de totale vernietiging van al wat mooi en onschuldig is stamt uit de Romantiek. Het eerste tijdperk in de Geschiedenis van de Mens waar we het zo goed hadden dat er ruimte was voor domme elitevrouwtjes om ook hun mond open te doen. Domme waardeloze sukkels die in de broekjes van die dames proberen te komen zijn van alle tijden.

Sans Comique | 24-08-21 | 16:40
-weggejorist-
tata570417531 | 24-08-21 | 15:46

Ja zeg. Die mensen denken zomaar te kunnen gaan wonen waar ze willen. Het lijken wel zigeuners. Goed dat hun aan het verstand wordt gebracht dat we in Nederland zo niet met mensen omgaan.

Sans Comique | 24-08-21 | 15:42

Gewetensvraag: stel je hebt én een tiny house, én je houdt van Apple, én je bent een vegan.

Welke van die drie ga je dan als eerste benoemen binnen 30 seconden bij een gesprek met een vreemde?

nobele wilde | 24-08-21 | 15:22 | 4

Gelukkig weet ik zulke mensen altijd te mijden.

rifraf | 24-08-21 | 15:36

Hangt er van af.
Is de vreemde a) een man of b) een vrouw (met andere genders ga ik niet in gesprek. Kan er niets aan doen maar ik voel me hoogst oncomfortabel in hun nabijheid).

Met een vreemde kerel ben ik zo uitgepraat.

Is het een vrouw, dan geldt; wil ik haar of niet.

Zo ja, dán is een beetje de kat uit de boom kijken, wat aftasten, wat onschuldige vraagjes om vast te kunnen stellen waar het beste mee geopend kan worden.

Sans Comique | 24-08-21 | 15:46

Vegan natuurlijk want dat is je geloof. Daarna komt pas je huis omdat het erbij hoort. Die Apple past niet in het rijtje. In plaats daarvan hoort minimalistische leven te komen.

Dat laatste betekent dat je alles van glas, metaal en keramiek weggooit en nieuw koopt van bamboe omdat dat goed is.

Rest In Privacy | 24-08-21 | 17:28
▼ 1 antwoord verborgen

De buren wilde ook een tiny house. Nu huren ze de ruimte tussen mijn 2e en 3e vetrol.

Kaal-dik-en-lelijk | 24-08-21 | 15:21

M'n schuur is 28m2, dan komt daar nog de zolder bij. Het is te doen, maar voor maximaal twee weekjes en met de gedachte dat die gekkigheid ook echt niet langer duurt.

Zoelense Hobbyboer | 24-08-21 | 15:14 | 1

Wat vraag je ervoor?

Rest In Privacy | 24-08-21 | 17:28

Zo'n Tiny House waar je nooit de rioollucht kwijtraakt van je veganistisch ruftende en ontlastende medebewoner. Die lucht die op den door overal in gaat zitten en alleen is weg te krijgen met spuitbussen vol luchtverfrissers ? Oh nee wacht dat mag niet. Deze lui kennende rennen ze te pas en te onpas openbare gelegenheden en showrooms binnen om daar hun darm- en blaasinhoud te lozen.
Stakkers zijn het. Ook nog vaak en passant in de showroom een kop koffie en een krantje meerausen. Ze hebben zo hun vast routes. (Thuis) werken is vaak nvt.

strawdog | 24-08-21 | 14:58

Wij wonen met zijn zessen in een lucifersdoosje.

Uw Verzekeringsadvis | 24-08-21 | 14:50 | 1

Ik woon met mijn tante in een omgekeerde theepot.

Sans Comique | 24-08-21 | 16:14

Prima oplossing voor veel 1-persoonshuishoudens. Als je de buitenruimte er wel bij krijgt (hint: daar zit het probleem op schaal). Het is uiteraard niet mogelijk samen zo te wonen behalve als je te jong of te versmolten bent om iets anders te willen tot je dat plots wel wil. Of veel van huis bent. Kinderen en huisdieren sowieso niet doen. Maar de woonvorm moet kunnen voor een doelgroep. Maar stoppen met berichten over die koppels die denken slim te zijn.

GeenAccount | 24-08-21 | 14:48

Dan gaan ze toch fijn wonen in zo'n houten krot, zolang het maar niet in of naast mijn achtertuin staat want dan gaat het de allesbrander in, van sloppenwijken houden we hier niet zo in deze buurt.

BadPatNL | 24-08-21 | 14:43

Mijn tiny house staat achterin de tuin, achter het zwembad en een tiental meters van de palapa weg. Woonkamer, badkamer, keuken en slaapkamer. Daar logeren mijn familie en vrienden als ze lekker op Aruba komen relaxen. Dan hou ik mijn eigen huis met vijf slaapkamers en vijf badkamers lekker voor mezelf, mijn vrouw en de honden.

Gele Beer | 24-08-21 | 14:15

Ooit, lang geleden, met z’n tweeën begonnen in een tiny house van 27m2. Jezus, wat waren we blij naar een groter huis te kunnen. Nu heel blij met onze 230m2 woonruimte op 700m2 grond. Fuck die tiny houses, zijn echt alleen voor losers.

Azijnist | 24-08-21 | 14:05

Nederland barst van de tiny houses, gestapeld en wel, voorzien van alle gemakken. Die noemen ze flatwoningen, portiekwoningen of appartementen, maar nee dat is niet wat de heren en vooral dames van de tiny house-beweging wensen. Ze willen het liefst zo goedkoop mogelijk wonen op een stuk openbare ruimte dat van uw belastinggeld is betaald. En maar zwetsen over duujjjjjzaam en vejjjjjse groente uit de gezamenlijke moestuin. Brrrr. Het zijn gewoon een soort van hoogopgeleide kampers die achter de zoveelste deugtrend aanlopen, maar dat niet onder ogen willen of kunnen zien. En jammer genoeg faciliteren veel gemeenten deze elitaire krampen ook nog.

CupDCake | 24-08-21 | 14:03

Heb ook een tiny house gebruik het alleen met vakantie. Fifth wheel trailer

BennietmeerinNL | 24-08-21 | 13:42 | 2

Slide out? Zit er aan te denken ook een aan te schaffen, heb nu neen grote camper. Het voordeel van een 5th wheeler is de auto die vrij is.

rifraf | 24-08-21 | 15:39

Ofcourse slide out. Heb een North Shore vsn Dutchmen uit 2008. En dat was inderdaad een van de redenen om niet voor een camper te gaan.

BennietmeerinNL | 24-08-21 | 16:30

O god.. tiny house..
Nou, wij hebben een house van 980m3 en dat verwarmen we geheel met een 3KW warmtepompje (incl tapwater).
En we krijgen elk jaar centjes toe van de energie maatschappij.
Alleen stakkers wonen in een veredelde woonwagenkamp.

boerk | 24-08-21 | 13:36
-weggejorist-
Kapsasa | 24-08-21 | 13:32

Tja bevolking moet richting tint house worden geduwd want de normale woningen zijn voor asielzoekers met hun gezinnen. Asiel zoekers ca vluchtelingen die na het verkrijgen van een status weer op vakantie gaan naar hun thuisland die ze ontvlucht zijn. Zal mij benieuwen of de Afghaanse eitjes bakkers na enige jaren ook weer op vakantie gaan Nasr hun moederland.

WieboWW | 24-08-21 | 13:28
-weggejorist-
ceriel82 | 24-08-21 | 13:28 | 2

Op zich is een tiny house geen slecht idee.
Punt is wel dat je, net als veganistisch eten, jezelf er in moet verdiepen, er energie in moet steken en ook er ook mentaal achter moet staan om het goed te doen.
Daarnaast is een tiny house volgens mij voor de grootste groep wel leuk tot hun vijfendertigste maar dan zullen er toch snel veel afvallen.

Daarnaast is het nu nog zo dat dit soort projecten op plaatsen gebeurt waar je een enorm pioniersgevoel krijgt en je vrij kan voelen.
En daar waar het dichter op elkaar gebeurt is de saamhorigheid een belangrijke factor. Gevolg is dat je dan kleine woongemeenschappen moet opzetten met een toelatingsbeleid en regels.
Zodra de eerste persoon verhuist en er nieuwe mensen komen die het toch net even anders zien begint het gezeik.
Dan zal het snel gedaan zijn met de pret omdat je dan knettergek wordt van de geluiden van de buren en heb je binnen geen ruimte om je daarvan terug te trekken.

Anderzijds is het wel zo dat het steeds warmer wordt. Het overdekte vloeroppervlak hoeft helemaal niet meer zo groot te zijn.
Een kleine binnenruimte met een gedeeltelijk overdekte buitenruimte kan op den duur veel aantrekkelijker zijn.

Johanvb | 24-08-21 | 13:25 | 3

"Punt is wel dat je, net als veganistisch eten, jezelf er in moet verdiepen, er energie in moet steken en ook er ook mentaal achter moet staan om het goed te doen."
Moet moet moet. Drie keer moet in één zin. Nou, dan weet ik het wel.

Schoorsteenveger | 24-08-21 | 13:56

"Gevolg is dat je dan kleine woongemeenschappen moet opzetten met een toelatingsbeleid en regels."

Dan komt iemand om het toelatingsbeleid te toetsen, dan komt er iemand die denkt de regels te kunnen veranderen en voor je het weet ben je de hele dag met politiek bezig omdat er altijd wel een paar zijn die voor de ander menen te moeten beslissen. Maar wat had men anders verwacht van dit soort mensen.

Sans Comique | 24-08-21 | 16:18

Ik denk dat de materialistische drijfveer om hard te werken, en veel geld hebben, veel correleren.

Neuth | 24-08-21 | 13:05 | 1

De kick is het geld verdienen. Als ze het gratis zouden krijgen is de lol er een beetje af. Alleen waardeloze mensen accepteren heel veel geld zonder er wat voor te doen. De Frans Timmermannetjes en zo.

Sans Comique | 24-08-21 | 16:21

Op de een of andere manier lijken mensen desgevraagd vaak wel tevreden met hun situatie. Kampeerders die twee weken lang in de stromende regen op de camping hebben gestaan hebben zich prima vermaakt met spelletjes doen en het geluid van de regen op de luifel is zo gezellig. En mensen die in een poppenhuisje wonen vinden dat helemaal het einde, zo knus en gezellig.

matatwork | 24-08-21 | 13:00

Je kent ook direct in je kist gaan liggen.

Graaf_Slis | 24-08-21 | 12:47

Steek zo'n Tiny House gewoon ff lekker in je reedt

Omebert | 24-08-21 | 12:47

Ik denk in dit groei tempo van ons land is in de toekomst, een sociale woning voor alleen staanden een slaapruimte met magnetron ,voor de hoofdprijs aan huur.

Banenenrepubliek | 24-08-21 | 12:44

Blijkbaar verdient er een partij flink (banken?) aan anders zou dit niet betaald geplugd worden in het AD...

LJBrinkhorst | 24-08-21 | 12:40

Mensen kunnen geen normaal huis meer kopen en moeten dan maar in een zelfgetimmerd tuinhuisje gaan wonen. En dat noemen we dan een tiny house
Net zoals we een flatje tegenwoordig een appartement noemen.
Je kunt het goedgelovige volk hier kennelijk alles aansmeren.

Schmalz | 24-08-21 | 12:37 | 3

"Tiny House" klinkt ook sexier dan "piepklein huisje".

viejohuevon | 24-08-21 | 12:51

Ikzelf woon in 'een studio'. Een soort van nulkamerwoning. Ik heb een keukentje en een douche en toilet en daartussen leef ik. Maar godverdomme, wat klinkt 'een studio' toch goed.

Sans Comique | 24-08-21 | 16:23

Vervolgens worden die allemaal langzaam opgekocht door Prins Bril waardoor de prijzen de pan uit rijzen.

Sans Comique | 24-08-21 | 16:52

Ze greet rieset(tlement)...

Mark zit te Dutten | 24-08-21 | 12:28

Heeft iemand het recept van fazantenlul voor mij?

Pretzel Logic | 24-08-21 | 12:27 | 3

Helaas niet. Wel van kippenkut.

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 12:37

@EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 12:37: wat weet u van mijn buurvrouw

Banenenrepubliek | 24-08-21 | 12:54

Wat is het verschil tussen een tiny house en een woonwagen? Of een tiny house en een caravan? Of een tiny house en een tent?
Bij een tiny house is het de moraal, de ideologie die het kleine woonoppervlak bewerkstelligt. In alle andere gevallen is het nut of noodzaak en wil men al gauw groter, langer, breder, hoger, tot in extremo.
Een tiny house is als vegetarisch eten. Het is lekkerder omdat het meer deugt als je het doet.

Schoorsteenveger | 24-08-21 | 12:19 | 3

Bij vegetarisch vreten kan je nog sjoemelen; er smaak aan geven door het vol E-nummers te proppen, stiekem tussen de middag een dikke curryworst, frikadel en kroket in de kantine scoren.
Een tiny house deugt misschien heel even heel lekker, maar er is geen ontvluchten aan; op een gegeven moment moet je een afwassen, de was drogen, vrienden over de vloer krijgen, normaal douchen, normaal op een toilet poepen en zonder nadenken doortrekken.

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 12:40

Zo doen ze alsof dat de ideologie is. Het zijn gewoon sloebers die geen normaal huis kunnen betalen van hun groene ecologische parttime bio job

JDMslut | 24-08-21 | 12:47

@EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 12:40:
Het is net als met die communes in de late sixties en early seventies, het is even leuk, zo lang als de ideologie de boel overeind houdt. De een na de ander zal afhaken, totdat ook de laatste 'die hards' met het knarsen der tanden toe moeten geven dat terzake wens en werkelijkheid slecht te verenigen zijn. Het is al net als met kamperen. De eerste dag van de vakantie is slapen in de tent geweldig, maar als je thuiskomt en je huis betreedt, dan voelt het alsof je een kasteel betreedt.
www.youtube.com/watch?v=aSItiQW3cvA

Schoorsteenveger | 24-08-21 | 13:13

1. Die vreselijke ergelijke zeikerige/kleuterige schrijfstijl: Marie en Peter, dit Klaas en Manon zus, Henk en Ingrid dat. Dan vervolgens een hele positieve noot, want we moeten het allemaal geweldig vinden, het is allemaal 'mooi' en 'bijzonder'. Alleen daarom zou je spontaan stoppen en een tijltje pakken.

2. Dit soort artikelen is niets meer dan sugarcoating van 9/10 van het eigen falen, in dit geval het vinden, betalen van meer woonruimte zoals Mosterd terecht opmerkt. Niemand wil kleiner wonen, zeker niet in Nederland waar je al zo weinig ruimte hebt.

3. De kwaliteit van het AD is sowieso al niveautje SBS6, dus veel hoef je er niet van te verwachten. Wel een terechte klacht overigens, want je wordt doodgegooid met dit soort meuk en het is schier onmogelijk, ook al kijk je weinig tot geen TV, er volledig van verschoond te blijven.

4. Al dat gezeik en gedram, prima als je links bent maar leg mij jouw wil en wereldbeeld en volstrekt idiote idealen niet op. Je moet tegenwoordig in aan bidding liggen en in katzwijm wegkwijnen bij een klimaatkleuter van 14. WTF! (oké ander topic daar heb ik zo ook nog wat over)

Terechte klacht, AD ongezien de t*phus!

TrickMeister90 | 24-08-21 | 12:11 | 3

Het hele idee ís juist dat het ideaal wordt opgedrongen. Het ís de toekomst het is progressie, het ís ‘verheffen’ van het volk.
Dat is een kenmerk van ideologie. Een ideaal beeld. Als iedereen zich daar nou aan conformeert dan is het paradijs op aarde een feit.

De ideologie wil dominant worden, of die nou politiek of religieus is. Het spiegelt een ideale wereld voor en alles en iedereen die daar tegen in gaat, kritiek op heeft, is een bedreiging.

ratelaar | 24-08-21 | 12:31

Minder consumeren daar komt het op aan en daar sturen de gestuurde media ook naar toe. Tevreden zijn met een "broodje tevredenheid" (d.i.: geen beleg) ipv een broodje met haring, paling, halfom, kaviaar, etc.

viejohuevon | 24-08-21 | 12:43

@ratelaar | 24-08-21 | 12:31: We leven in Europa al 75 jaar in vrede op een kleine oorlog met moslims na (ja, zij weer). We leven langer en gezonder en iedereen is verzekerd van een onpartijdige rechtsspraak. Okee, dat is een beetje opgepoetst, feit is dat mensen het in de gehele geschiedenis nog nooit zo goed hebben gehad als nu hier. Maar het is niet genoeg!!!

Sans Comique | 24-08-21 | 16:27

Lekker overal dicht op elkaar wonen…nieuwbouwwijken volplempen met zoveel mogelijk beton, de bevolkingsdichtheid kan nog veel extremer per m2. Vieze luchtjes, uitstoot, geluid, gewoontes,,, de irritaties vliegen je om de oren…overal rommel en afval, niemand voelt zich verantwoordelijk voor het “nest” dat gemeenschappelijke ruimte heet. En dan begin van de straat sociale huur en 100 meter verderop bovenmodale koopwoningen…zo typisch Nederland is dat. Maar wat wil je ook met die bevolkingsdichtheid. Persoonlijk moeten villawijken ook voorzien worden van sociale huurwoningen waarvan 80% minimaal allochtoon is.

Hollandse_blauwe | 24-08-21 | 12:09 | 1

Wat in de gauwigheid onderbelicht blijft is het feit dat dichter op elkaar wonen de agressie en depressie flink in de hand werkt.

viejohuevon | 24-08-21 | 12:44

Ricardo verdiende een centje bij door bejaarden te beroven en werd opgepakt.
Hij woont nu in een tiny house.

keestelpro | 24-08-21 | 12:07
-weggejorist-
stampertje85 | 24-08-21 | 12:04 | 1

Het AD is een kutkrant. Kan iemand daar eens een liedje van maken?

MondKapper | 24-08-21 | 11:56 | 2

Elke krant is tegenwoordig een kudtkrant. De hele MSM is geïnfecteerd met EU want in handen van Brussel.

keestelpro | 24-08-21 | 12:08

Kan wel, alleen wordt met de letter AD er in, het liedje zelf ook direct een kutliedje.

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 12:09

AD wordt al net zo'n deugkrant als Trouw.

bqbq | 24-08-21 | 11:51

Het probleem in Nederland is vooral burenoverlast. Ik zou best wat kleiner willen wonen, maar dan kom ik ook dichter in de buurt van buren. Ik wil geen overlast van hen, en wil ook niet dat zij overlast van mij hebben.

lekgoot | 24-08-21 | 11:51 | 1

Daar zijn pilletjes voor.

Schoorsteenveger | 24-08-21 | 12:36

Ik vermoed dat velen met tiny houses nog ergens een flinke berging huren.

Hadena | 24-08-21 | 11:48

Wat ik niet snap. Als je een tiny house voor 250,- maand kan huren, dan kun je er dus 2 voor 500,- maand huren. Dan heb je 2x zoveel ruimte, en dan is het nog steeds goedkoop. Ja, maar dat kost meer ruimte. Nee dus, want dan maak je een tiny house met 2 verdiepingen. Sorry, maar dit slaat nergens op.

BBRDWR | 24-08-21 | 11:47

Ik snap niet dat kampers hun woonwagens geen 'tiny house' noemen. Dan omzeil je mooi het uitsterfbeleid, sterker nog, hippie gemeentes rollen de loper voor je uit.

Captain Pervert | 24-08-21 | 11:45

Ik moet altijd wel lachen om van die stellen, eind twintig, beide een sociale flutstudie zoals culturele antropologie gedaan, eentje werkloos en de andere een flutbaan om toch maar wat geld te verdienen, samen in een tinyhouse, en zij is zwanger, gehuld in ruim zittende aardetinten, ongezonde bleke vegan kop zonder make-up.
Dan komt er een kind.
Dat kind wil wat speelgoed. Beetje LEGO. Een driewieler. Een poppenhuis. Wat autootjes. Verder moet dat kind een bed. Een box. Een badje. Een eetstoel. Dat KAN ALLEMAAL NIET. Ik heb drie kinderen en vorig jaar een nokverhoging op mijn vrijstaande toko gezet omdat het allemaal niet paste.

Captain Pervert | 24-08-21 | 11:44 | 3

Eén kind gaat prima.

nuchterbekeken | 24-08-21 | 11:46

Zolang ons sociale stelsel overeind blijft is er niets aan de hand. Werkend Nederland betaalt wel. Moch de boel echter crashen dan zullen de kinderen waarschijnlijk tewerk moeten worden gesteld in een kolenmijn.

lekgoot | 24-08-21 | 11:54

@nuchterbekeken | 24-08-21 | 11:46: Dat kind loopt in de baarmoeder al een achterstand op wegens ondervoeding. Kindermishandeling, dat is het. Maar; iedereen heeft de vrijheid om zijn of haar kinderen op te voeden zoals hun goeddunkt zolang het niet in strijd met de Wet is.

Sans Comique | 24-08-21 | 16:31

Een tiny house is gewoon een caravan zodner wielen. Maar dan drie keer zo duur als een caravan.

Kees Maf | 24-08-21 | 11:41

Lodewijk en Claire eten sinds een maand alleen nog maar kwart porties eten, en zijn dolenthousiast.
"We passen steeds beter in ons tiny house!"
Wachten is het nog een paar maandjes voordat het stel nog kleiner gaat wonen, in een houten jas.

Nuchternederland | 24-08-21 | 11:38

Tijdens de verherbouwing van mijn woning hebben we ook in een tiny huis gewoond, een stacaravan. Na 3 jaar waren we er he-le-maal klaar mee.

Tiny huizen zijn leuk, daarom zijn er ook zoveel van. Maar de meeste mensen wonen in de vakantie periode voor een aantal dagen tot een aantal weken in zo’n woning. Daarna is het ook mooi geweest.

Tiny huizen zijn de plaggen-hutten van de 21ste eeuw. Een symptoom van politiek falen: Hallo klimaat- en stikstofcrisis, hoi nieuwe Nederlanders!

De arme drommels. Ze denken dat ze ‘goed’ doen maar ze kiezen zelf voor een miserabel leven. Maar wees blij! Want je bezit niets. Bouw maar beter terug, sukkels!

ratelaar | 24-08-21 | 11:38

De diversiteit is weer ver te zoeken. Mo en Fatima met hun 12 koters, passen zij ook in een Tiny House?

Gumush | 24-08-21 | 11:38 | 3

Zij krijgen van de gemeente 5 tiny houses

Nuchternederland | 24-08-21 | 11:39

Nee, zij krijgen de huizen die vrijkomen.

grietmetgroenefiets | 24-08-21 | 11:42

Peter en Jacqueline hebben wel een punt, hoor. Brabant heeft de Ruimte voor Ruimte-regeling, die elders de Rood voor Rood-regeling heet. (Rood voor Rood is een regeling waardoor het mogelijk wordt om een nieuwe woning in het landelijk gebied te bouwen. In ruil daarvoor moet onder meer een aanzienlijke oppervlakte aan schuren gesloopt worden.)
Die regeling lijkt toch voornamelijk bedoeld voor patsers die groot willen wonen op het terrein van een voormalige boerderij. Waarom kunnen zich daar niet meerdere mensen vestigen in kleinere woningen? Neem als voorbeeld Oosterwold, niks mis mee. Het heeft allemaal te maken met de nieuwe omgevingswet.

grietmetgroenefiets | 24-08-21 | 11:38 | 3

Ja laten we het hele platteland verrommelen met krottenwijken en pipo-woningen.

Joris Beltsin | 24-08-21 | 11:44

Als er nou een ding een linkse faalproject is, dan is het wel Oosterwold. Als het erop aankomt, dan willen ze toch opeens riolering, fatsoenlijke infrastructuur, winkels, etcetera.. En de overheid kan keer op keer niet voorkomen dat er toch projectontwikkelaars komen die er weer een jaren 30-in-een-dozijnwoonwijk neer komen plempen. Nee, Oosterwold is een krottenwijk in wording voor Amsterdam, want als Almere Pampus gebouwd is en de IJmeerverbinding ligt, dan wordt Almere geannexeerd door gemeente Amsterdam.

Schrodingerskut | 24-08-21 | 12:52

10 Kleine huisjes voeren 10 keer zo veel stront af via het riool als één grote woning.

Sans Comique | 24-08-21 | 16:33

Iedere Tiny house heeft wel meer dan 100m2 aan ruimte nodig. Daarmee is de Cothens vergelijkbaar met een gemiddelde Vinex-wijk. Wil je echt een duurzame Tiny house? Koop een flat in de bijlmer

johoost | 24-08-21 | 11:36 | 2

Of in Mogadishu, dan heb je geen stookkosten.

Joris Beltsin | 24-08-21 | 11:37

@Joris Beltsin | 24-08-21 | 11:37:
Soms wel een airco, maar ze doen daar aan 'milieu' middels een intermitterende stroomvoorziening.

Der Schnitzeljäger | 24-08-21 | 12:31

Wij hadden vroeger ook een tiny house achter ons huis en daar zetten wij onze fietsen in. Een schuur heette dat toen.

Osdorpertje | 24-08-21 | 11:35

AD en afgeleiden zoals o.a. Tubantia, Stentor zijn verworden tot een soort Privé met veel 'tussen de spruitjes' nieuws en elke dag het obligatoire 'die en die gaat dood en/of heeft kanker'. Echt nieuws over de grote boze buitenwereld wordt zorgvuldig op afstand gehouden.

Der Schnitzeljäger | 24-08-21 | 11:32 | 1

Exact. Al iets gelezen over Biden, dat met het gedoe in Afghanistan steeds duidelijker is dat de man Alzheimer heeft in AD?

pendajo | 24-08-21 | 11:57

Best wel raar eigenlijk dat alles wat ,dikwijls illegaal, binnenkomt meteen een "normale" woning krijgt veelal compleet ingericht van ons belasting geld en de betalende Nederlanders het moeten doen met een omgebouwde Dixie. Omdat ze niet in aanmerking komen voor een gratis huis.
Maar in de peilingen zag ik dat de VVD geen zetels verliest dus straks allemaal de Dixie in je vroeg er zelf om.

Therapietje | 24-08-21 | 11:31

"You will own a tiny house and still be happy"

TB-Spoelie | 24-08-21 | 11:28

Qua relevantie is praktisch bekeken mijn zolder ook een 'tiny house'.

klamme.vla | 24-08-21 | 11:27 | 1

Daar woont je moeder nu?

Sans Comique | 24-08-21 | 16:35

honderden mensen in een tiny house, in een land met 17,2 miljoen mensen.
dat is afgerond 0,00 procent, in ieder geval 2 nullen achter de komma.
wat is dan de nieuwswaarde ervan?

VanderGeelen-Coppens | 24-08-21 | 11:24 | 1

Het minority effect. Een kleine activistische groep zet stapje-voor-stapje de norm voor de meute. Over 5 jaar spreekt men schande over mijn royaal bemeten woning en dan zijn de geesten rijp voor een noodwet die mij verplicht de woning op te splitsen.

Joris Beltsin | 24-08-21 | 11:29

Vergelijk deze reclamespot-achtige propaganda eens met het tv programma Binnenstebuiten. Daar kochten ze even een oud schoolgebouwtje, een leegstaand fabriekje, een voormalig kloostertje, een stukje grond met twee boerenhoevetjes, tuintjes zo diep dat ze er ongestoord in hun blote gat kunnen douchen (geen grapje), een oud stationnetje. Ieder kind een eigen kamertje. Voor iedere functie een eigen ruimtetje. Panden met gangenstelsels naar links naar rechts naar boven en weer terug. En dan gaan domme burgers vrijwillig voor honderden euro's per maand in een pipowagen kamperen? Willen dan niet weten wat hier gaande is in Europa?

zeurmachine | 24-08-21 | 11:22 | 4

@Joris Beltsin | 24-08-21 | 11:34:
ik weet zeker dat de vrouw des huizes dan wel een kijkdoos tevoorschijn tovert die zij helemaal zelfstandig heeft ontwerpen, volgens haar uitzonderlijke creatieve inzichten. Met een minicamera kan de bezichtiging dan doorgaan.

lekgoot | 24-08-21 | 11:58

@lekgoot | 24-08-21 | 11:58:
Haha. Ja dat gewauwel van die creawijvon met hun boeddha-beeldjes en kruidenpotjes uit Bali.

Joris Beltsin | 24-08-21 | 12:17

@lekgoot | 24-08-21 | 11:58:
De kijkdoos van die vrouw des huizes sla ik effe over als je het niet erg vindt.

Basil Fawlty | 24-08-21 | 14:43
▼ 1 antwoord verborgen

Wel raar dat je eerst zo'n kabouterhut koopt, waarna je vervolgens met de gemeente in discussie gaat waar deze mag staan.

Ome_Damiaan | 24-08-21 | 11:21 | 1

Omdat de betreffende generatie eerst doet en dan pas nadenkt over de consequenties en de regels. En als die consequenties niet naar hun zin zijn, dan krijgen zij een "tantrum"

Okami | 24-08-21 | 12:20

300 per maand vind ik nog best veel voor ongeveer 10 onderling doorverbonden wc's.

Harry.Langezwaal | 24-08-21 | 11:18 | 1

Ik betaal netto 280,- per maand voor een 5 kamer woning in een doodlopend straatje zonder enig verkeer. Maar logischerwijs begrijp ik dat niet iedereen zo boft als ik.

klamme.vla | 24-08-21 | 11:28

Het AD online staat tegenwoordig vol met reclame- en opiniestukken die als 'nieuws' worden gepubliceerd. Vaak met verzonnen voorbeelden en verhalen.

Rennieflox | 24-08-21 | 11:15

Als je met een goede erectie niet meer kan draaien in je house, dan heb je pas een tiny house.

leofromrotjeknar | 24-08-21 | 11:14 | 2

Aan welke standhoek denkt u daarbij?

Harry.Langezwaal | 24-08-21 | 11:19

Een wijk met kleine huisjes noemen ze ook een camping of woonwagenkamp

Het leven is zwaar | 24-08-21 | 11:12

Misschien zijn het wel allemaal slachtoffers van de Belastingdienst denk ik dan.

mozaard | 24-08-21 | 11:10 | 1

Iedereen met een baan is slachtoffer van de belastingdienst.

Ivoren Toren | 24-08-21 | 11:13

Vroeger heette zoiets in goed Nederlands een arbeiderswoning. Een nieuwe Engelse term maakt dat het hip klinkt, maar het is gewoon weer dezelfde ellende die het 120 jaar geleden al was.

Ivoren Toren | 24-08-21 | 11:03 | 5

Haha, een arbeiderswoning is wel iets groter dan een tiny house. Misschien als je er 6 aan elkaar schakeld. Heb mijn halve leven in een arbeiderswoning gewoond.

Rest In Privacy | 24-08-21 | 11:10

@Tishetnetnie | 24-08-21 | 11:10:
Dat zijn toch die woningen die breder zijn dan dat ze diep zijn en de bovenverdieping heeft al een schuin dak? Kan als je op jezelf woont maar verder...

Graaisnaaiert | 24-08-21 | 11:16

Hoeft niet Graaisnaaiert. En ja hoor je kon er best met een gezinnetje van 4 wonen. De mensen stelden gewoon niet van die hoge eisen als tegenwoordig. Namen sneller genoegen met een woning.

Rest In Privacy | 24-08-21 | 11:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze zijn eigenlijk ontzettend duur, voor wat vroeger een plaggenhut heette.

Zyprexa20mg | 24-08-21 | 11:02

Tiny house is een Amerikaans concept en de meeste NL huizen zijn voor Amerikaanse begrippen al fucking tiny.

Amerikaanse (suburban) huizen zijn vaak 300-400m2 met (3?)dubbele garage. En het zal lekker wonen zijn, maar eerlijk is eerlijk, ze zijn veel te grote energie slurpende wangedrochten, waarvan het vloeroppervlak vaak nauwelijks wordt gebruikt, en waar vaak meerdere kamers niet anders zijn dan opslag ruimte voor nutteloze zaken die ook nauwelijks gebruikt worden.

In die context is een tiny house best een aardig (zij het een wat doorgeslagen) concept.
Maar je ziet de Amerikaanse tiny huizen ook steeds weer groter worden, omdat de echte tiny houses gewoon niet werken. Voor huidige tiny houses is 100 m2 woonoppervlak al geen uitzondering meer (met grondafmeting van ca. 13 x 4 m, dus net zo groot of zelfs groter als een Hollands rijtjeshuis.) Of ze zetten er voor de kinderen een tweede tiny house bij en kom je ook alweer aan een flinke formaat.

En dan hebben we het over rijtjeshuizen. Nederlandse appartementen, portiekwoningen etc. zijn 60-80 m2. Veel Tiny-er kan niet.

trottle | 24-08-21 | 11:02 | 4

@MFvGeel | 24-08-21 | 11:20: ah, lekker op de communustische Sovjet Unie en DDR toer in Nederland. Jottem.

Bataafje | 24-08-21 | 11:31

@MFvGeel | 24-08-21 | 11:20: Ja, in A'dam zijn er al 'appartementen' die de 20m2 niet eens halen. Maar de bulk van de appartementen zal tussen de 60 en 80 zitten.

trottle | 24-08-21 | 12:26

@MFvGeel | 24-08-21 | 11:20: Dat wordt eerder emigreren. Ze willen dit hele Randstadgeneuzel over het hele land hebben.

Schrodingerskut | 24-08-21 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

Het AD is het 1Vandaag' op papier. Een kneuzenkrant voor de spruitjes generatie/.
een krant waarin de kop van elk derde artikel een vraagstelling is, en elk tweede artikel gesponsord verpakt als nieuws.

Vandaag eem heel 'nieuws' (gesponsord) artikel over nieuwe tesla eigenaren....

LoremIpsum | 24-08-21 | 11:02

Stop alle asielzoekers eerst 5 jaar in een Tiny house voordat ze in aanmerking komen voor een huurwoning en gratis Miele. Als ze dan nog in Nederland willen blijven mogen ze door naar de volgende ronde. Nu eisen zij alle huurwoningen op en mogen wij blij zijn met een Tiny House. Best een beetje paradoxaal vindt u niet...?

Mark zit te Dutten | 24-08-21 | 10:57

Het AD doet niet aan nieuws, het AD tikt klakkeloos persberichten over en laat zich gaarne betalen voor ronkende reclame verpakt als een journalistiek artikel.
Het AD is geen krant.
Het is een uit de klauwen gegroeid lokaal sufferdje.

Abject | 24-08-21 | 10:53

Binnenkort : asielzoekers in Tiny houses, dan voelen ze zich ook meer op hun gemak in , lijkt meer op wat ze hadden. Later : "Asielzoekers ontevreden over accommodatie, vertrekken naar een ander land "

Kim-Jung-Un | 24-08-21 | 10:51

Btw, wanneer wij allemaal in een 'tiny house' proberen te leven, dan gaat de OGB enorm omhoog. Tja, de ambtenaren en hun projecten moeten ook eten hè?

Thoth | 24-08-21 | 10:50

Timothy en Wendy wonen in een Tiny house zonder riolering …

Lekker, een beetje naast je kot afschijten als je moet …

En douchen die mensen dan niet of zo ?

Gizmo579 | 24-08-21 | 10:49

Als er nou veul tinyhouses bij komen weet ik zeker dat de belastingdienst er iets voor gaat verzinnen zodat het weer automatisch goedkoper wordt om normaal te wonen! Leer mij ons kennen zeg..

habemuspapam | 24-08-21 | 10:49

Over 20 jaar kost een tiny house ook gewoon 3 ton. Slim gebruik maken van marketing om een kippenhok formaat huis te verkopen als progressief en duurzaam.

Anaal_Geweten | 24-08-21 | 10:48

Zo rolt de media (en politiek). Als je het er maar vaak genoeg over hebt, wordt iets wat niet normaal is vanzelf normaal.

Netizen non Grata | 24-08-21 | 10:47

Ik geloof het pas als Jeff Bezos, Bill Gates e.d. in een tiny house gaan wonen. Als je veel geld hebt koop je een groot huis of meer en heb je personeel voor het schoonmaken en de tuin bij te houden.

MargauxGrandCru | 24-08-21 | 10:45 | 2

@Rubberentegel | 24-08-21 | 10:56:
Elon is een briljante marketeer. Is ook bekend hoe vaak hij daar is geweest in het afgelopen jaar=

Joris Beltsin | 24-08-21 | 10:59

Tiny houses. Waar een volk groots in kan zijn.

Mokum Kosher | 24-08-21 | 10:44

Ja als het maar tiny is tegenwoordig. Ik las gisteren dat er een gemeente is die groothuisbezitters aanspoort hun grote huizen op te splitsen in twee tinyhuizen om zo de woningnood te verkleinen in hun gemeente. De vergunning hiervoor hoeft dan niets, zeg maar tiny te kosten. Denken ze daar nou echt dat mensen die genoeg hebben verdiend om een groot huis te kopen de huis gaan opsplitsen, lees verkloten, om de woningnood op te lossen? Als die mensen geld nodig hebben of kleiner willen gaan wonen verkopen ze hun huis gewoon.

habemuspapam | 24-08-21 | 10:43 | 1

Er zijn natuurlijk ook mensen die huizen bezitten waar ze niet zelf in wonen.

Joris Beltsin | 24-08-21 | 10:57

Dat gelul over tiny houses in de krant is alleen maar om een bepaald hipster/woke/climate gerichte doelgroep aan te boren.

Risingson | 24-08-21 | 10:43

Ook weinig inclusief die tiny houses. In het lijstje alleen maar mannetje-vrouwtje koppels of weduwen uit een man-vrouw huwelijk.

Dlareg | 24-08-21 | 10:40 | 3

Ook die hebben woonruimte nodig.

Tiny staat in onze gemeente voor 50 m2. Kun je best wat moois van maken.
Gewoon gasloos, zoals de bouwverordening voor iedere nieuwbouwwoning voorschrijft. Maar met alle nuts voorzieningen en permanente woonbestemming. Men staat hiervoor in de rij. Niet alleen de hiergenoemde groepen.

nuchterbekeken | 24-08-21 | 10:54

Ik woon bewust in een groot huis. Ik heb de ruimte nodig, anders was ik wel in de Randstad gaan wonen. Veelal ideologisch gezever van de Tiny behuisden. Hierin herken ik mij totaal niet.

pibasso | 24-08-21 | 10:40

Ik woonde tijdens en na de studie in een flatje van 100m2.
Alles prima, maar ik ben blij dat ik een eigen hok heb, per verdieping 100m2 met zeer ruime tuin en vrijstaande garage, kost me 700 Euri p/m.
Laat ze maar lekker in hun wielloze Kip-caravan zitten met dit weer!

tis_wat | 24-08-21 | 10:39

"Honey, I Shrunk the Kids" gaat net als "Contagion" een herwaardering meemaken.

Acidstain | 24-08-21 | 10:39

Vroegah als student leefde ik ook in een tiny house variant, wat was ik toen m’n tijd ver vooruit. ‘Jammer’ dat ik nu niet meer hip ben en de slaapkamers van m’n dochters groter zijn dan de ‘huizen’ van deze mensen.
Ik wacht wel totdat grote huizen weer retro worden of zo

Mr.Nuance | 24-08-21 | 10:39 | 1

Mijn eerste kamer was op zolder in een rijtjeshuis. Schuin dak ja. Daarna met de vriendin samen een deel van een bovenverdieping gehuurd bij een hospita en een paar jaar later met een vriendin van haar een flat gehuurd. Die er uiteindelijk uit kunnen werken - bleek uiteindelijk lesbisch en een oogje op mijn toenmalige vriendin te hebben - en toen daar nog een paar jaar gewoond. Kan prima in de studententijd maar daarna is het toch tijd voor een eigen huis met tuin.

Graaisnaaiert | 24-08-21 | 11:14

The white privileged gaan naar tiny houses omdat het niet anders kan, de Apeldoornse zangkoor “jij bent welkom” mogen hun huizen afstaan aan asielzoekers met grote gezinnen. Hahahaha de ironie

davidhasseltoff | 24-08-21 | 10:38 | 1

Lijkt me lastig als je groot geschapen bent.

Sjiek | 24-08-21 | 10:37 | 3

Er zitten raampjes in.

Mr_Natural | 24-08-21 | 10:40

Pas op als je over de trap loopt Henk, buurman heeft een ODOL. Ja, alweer!

Acidstain | 24-08-21 | 10:41

Ik woon in een huis van 240 m2+ met tuin 300 m2. Woonlasten 500 per maand inclusief OGB en verzekeringen. Ik moet iets verkeerds doen of hebben gedaan.

madissue166 | 24-08-21 | 10:34 | 5

En daarom woon je nu in een Huis van Bewaring..

F. von Zeikhoven | 24-08-21 | 10:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Zit nu te bunkeren in een klein kut hok maar zodra het kan koop ik een hok van formaat en stand die je, als het effe mee zit, vanuit de ruimte kan zien. En iedereen die beweerd dat hij/zij/het dat niet graag wilt, liegt. Hopelijk met een verfoeilijk grote SUV diesel op de oprit.

jopie1010 | 24-08-21 | 10:33

Wonen is zo’n overschatte bezigheid. Gedurende een vrij korte periode wat je leven heet zit je binnen een aantal opgestapelde hoop stenen.

dhrat | 24-08-21 | 10:33

Zo klein wonen dat je plat moet praten en alleen nog pannekoeken kunt eten. Wel een opoffering.

J.P.Drapeau | 24-08-21 | 10:32 | 1

Gezien de weinige reacties, alleen die van mij, wordt u niet op juiste waarde geschat. Ik vind 'm top. Cabaretier waardig. Vroeger had ik 'm nog kunnen verzinnen, maar ik ben er helemaal uit, snik. Nu had ik de opmerking getegeld, dat mijn tiny huis zo klein was, dat de meubels op de muren zijn geschilderd, en die is niet van mezelf, maar van A. van Duin.

NerdAlert | 24-08-21 | 11:40

In de Creek Towee (928 meter hoog) die nu gebouwd wordt in Dubai kunnen straks 170000 mensen wonen.
Bouw er 10 in Nederland. (8,4 miljard totaal aan bouwkosten en woonprobleem is opgelost.
Bouw er 110 en de zeespiegel kan lekker stijgen.

MargauxGrandCru | 24-08-21 | 10:32 | 3

U weet dat die andere torens daar niet aangesloten zijn op riolering?
Serieus!
youtu.be/SacQ2YdVOyk

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:44

@EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:44:

Wij kunnen dat beter, elke 7verdiepingen sla je er 2 over voor een park: jungle in the air!

MargauxGrandCru | 24-08-21 | 10:51

@MargauxGrandCru | 24-08-21 | 10:51:
Park? We zetten bovenop het dak gewoon een windmolenpark. Zijn ze helemaal zelfvoorzienend energieneutraal.

Graaisnaaiert | 24-08-21 | 11:09

wat vindt de PvdD ervan, dat je de homo sapiens in zulke kleine kooien opsluit, terwijl ze in hun nomadische vrije levenswijze honderden kilometers rondtrekken?

Zyprexa20mg | 24-08-21 | 10:30

Eerst je huis verkopen, dan een "tiny house" kopen (= eigenlijk een oude stacaravan) en die dan op een van de zeldzame stukjes ongerepte Nederlandse natuur willen neerplempen voor een "unieke woonbelevenis" om die dan al je vrienden in te willen wrijven, maar vervolgens in het AD te gaan klagen dat de gemeentes niet mee willen werken aan je verknipte ideeën van een efteling woondroom.

CamaroHans | 24-08-21 | 10:27

We worden de richting van een maximaal aantal vierkante meters per persoon op geduwd. Zit u daarboven dan moet u kiezen tussen verhuizen naar een kleiner huis of iemand anders, een asieleiser ofzo, in huis nemen.
De media zijn wat dat betreft altijd al wegbereiders geweest voor komende wetgeving. Het volk moet alvast voorgemasseerd worden en het journaille doet er graag aan mee.

2voor12 | 24-08-21 | 10:26 | 3

Goebbels zou trots zijn, wir schaffen das!

Acidstain | 24-08-21 | 10:31

@EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:27:
Maar er zit wel een voordeel aan. Ze worden nu niet in de 'kwetsbare wijken' geplaatst maar strijken met 10 man gewoon naast u neer. In het land waar Flodder al decennia lang een parodie is, is de werkelijkheid altijd nog een stuk absurder.

Joris Beltsin | 24-08-21 | 10:34

Kiezen onze Afghanen ook voor een tiny house?

Acidstain | 24-08-21 | 10:26 | 2

Helaas, zij gaan in de huizen die bedoeld waren voor onze kinderen en/of gescheiden partners.

De arme Afghanen moeten maar liefst tot 150 dagen wachten op een huis, las ik vorige week op nu punt nl.

Voor gewone nederlanders is het 17 jaar inmiddels, in de Randstad.

Papa Jones | 24-08-21 | 10:46

@Papa Jones | 24-08-21 | 10:46: wat een gelul. Gewoon kopen.

van Oeffelen | 24-08-21 | 11:06

Ik woon op 130m2 en vind dat nog best wel tiny.

blikjegrolsch | 24-08-21 | 10:25 | 1

U bent groot geschapen?

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:28

In Efteling staan ook tiny houses.

william7055 | 24-08-21 | 10:25 | 2

In dit kader dan toch een tiny house waar deze schzi graag in zou wonen. Maar dan wel alleen. En op een redelijk stuk grond.
youtu.be/avn7brkxmmo

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:26

@EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:26: met dat riviertje 5 meter bij je voordeur vandaan? liever niet.

trottle | 24-08-21 | 10:37

Leuk ook als je er saampjes knus aan het doen bent. Dan moet je elkaar wél goed kunnen luchten hoor.

NiCeY | 24-08-21 | 10:24

Best nog wat, 25 m2. Het kan altijd nog kleiner, hoor. Ons tiny huis is zo klein, dat de meubels op de muren zijn getekend.

NerdAlert | 24-08-21 | 10:24

Ik ben tiny house melker. 20 x 400€ p maand. Heerlijk, en minder gezeur dan vroeger met 8 x 1000.

Padre Grassi | 24-08-21 | 10:22 | 4

Allemaal zonder huurbescherming. Niet betalen. Weg.

Padre Grassi | 24-08-21 | 10:33

@Padre Grassi | 24-08-21 | 10:33:
Ja tuurlijk. Alleen is huurbescherming niet aan u maar wordt dat van rechtswege bepaald. Als u niet bluft dan komt een van die 20 sociale huursloebers u er binnenkort nog wel een keer aan herinneren....

Joris Beltsin | 24-08-21 | 10:49

@Padre Grassi | 24-08-21 | 10:33: dat is onzin. Helaas.

van Oeffelen | 24-08-21 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kies voor een tiny house omdat ik een tiny budget heb... Helaas oorzaak en gevolg.

Remi A. | 24-08-21 | 10:21

Ik woonde als student in een tiny house, was best gezellig, maar achteraf gezien waren we eigenlijk behoorlijk arm. Zou er nu niet meer naar terug kunnen.

Diederik_Ezel | 24-08-21 | 10:20 | 2

Gewoon VVD blijven stemmen dan moet u er straks weer naar terug naar dat tiny house want uw woning word onteigend ten behoeve van een afghaans gezin met 9 kinderen.

2voor12 | 24-08-21 | 10:23

Maar aan de andere kant betekent het niet dat als je er weer zou gaan wonen dat je dan gelijk weer arm bent.
Ik zou zeggen: wat let je nog?

NiCeY | 24-08-21 | 10:43

Willen die huisjes een beetje drijven?

Mr_Natural | 24-08-21 | 10:19

Ik verhuur een hele hele kleine studio ergens in het midden van het land en vraag me nu af of ik daar meer voor zou krijgen als ik het rebrand naar 'tiny house'.

C1O2 | 24-08-21 | 10:19 | 3

Als het een vrijstaande kliko-achtige constructie is wel. Als het gewoon uw garage is kan u er beter plantjes inzetten, levert meer op.

elfenstein | 24-08-21 | 10:20

@elfenstein | 24-08-21 | 10:20: Dat laatste heb ik er al eens gedaan, maar toen ben ik uiteindelijk gepakt. Niet zo verstandig om dat nog een keer te doen denk ik, maar bedankt voor de suggestie.

C1O2 | 24-08-21 | 10:24

@C1O2 | 24-08-21 | 10:24:
Ik roep ze zoals ik ze zie he? Adviezen opvolgen van een halve gare dj op een roze weplok is geheel voor eigen risico en rekening.

elfenstein | 24-08-21 | 10:28

Nu wil ik dus ook gewoon een hele wijk vol golfplaathutten zien ergens bij almere ofzo. Dan ook maar gelijk even doorpakken en deze hele gekte doortrekken naar de conclusie: Sloppenwijken. Nooit meer janken over andere landen waar pa, ma, en de twaalf kids in zo'n krot wonen en o zo zielig zijn.
Het is ook echt godsgeklaagd, dit zou het tijdperk van de grote verlichting moeten zijn geweest, we hebben de tech, we hebben de kennis maar waar komen we op uit?
Islam, tiny houses, kool vreten en de benenwagen voor het pleps terwijl de nieuwe aristocratie op gepaste afstand voorbij zoeft in den tesla, op weg naar het vliegveld voor een welverdiende stopover in ibiza.

elfenstein | 24-08-21 | 10:18 | 4

Exactemundo. Dat, dus.

Tietmier | 24-08-21 | 10:21

@nobodiesunmighty | 24-08-21 | 10:19:
Jup. Ik ben om. Al deze bullshit is bij mij over de kook gegaan. Ik wil alleen nog maar meer, meer, meer van die blauwharige kwats. Het kan me niet snel genoeg gaan deze hele afbraak. Het gaat er toch wel van komen, dan maar opschieten dan is het eerder weer voorbij en kan ik misschien in mijn leven nog de wederopbouw meemaken. Da's in ieder geval een fijner vooruitzicht dan nog tot in de oneindigheid naar wokevogels te moeten luisteren. Go Klaus! Go George! Go Bill en Go Gretha! Hoe gekker hoe mooier.

elfenstein | 24-08-21 | 10:24

Waarom Almere. Die mensen hebben het al moeilijk. Bouw die favelas gewoon daar waar ze horen. Aerdenhout, Wassenaar, Bussem, Naarden Versting et cetera.

Mokum Kosher | 24-08-21 | 10:42
▼ 1 antwoord verborgen

Da’s lachen, ik heb zo’n tiny house voor de deur staan… ik noem het een caravan, maar soit… Kan ik dat ding ergens op een plak grond zetten en verhuren? Schijnt hip te zijn…

Ad Hominem Tu Quoque | 24-08-21 | 10:18

Ik heb mijn tiny house verkocht aan een Keulse pot.

Mr_Natural | 24-08-21 | 10:16

We moeten in tiny houses gaan wonen zodat onze woningen naar de nieuwe Nederlanders kunnen, die hebben die huizen veel harder nodig. En zo kunnen we boeten voor ons koloniale verleden.

Crusher | 24-08-21 | 10:15 | 2

Zouden onze nieuwe medelanders ook meedoen aan geboortebeperking, indien gevraagd?

Acidstain | 24-08-21 | 10:28

Ik heb ook een tiny house, op wielen met een V6 diesel. Mega praktisch inderdaad. Staat wel lekker in 65m2 garage, want whatever anyone says, parkeren op straat = armoede.

PlaningPsycho | 24-08-21 | 10:15

Als het aan Groen Slinks ligt, worden we straks allemaal gedwongen in tiny houses te gaan wonen. Dan is er meer ruimte voor zielige mensen uit de rest van de wereld om in Nederland te komen wonen, ofzo.

Tietmier | 24-08-21 | 10:14 | 1

Huidige demissionaire kabinet (zonder GL) wil waarde eigen huis zwaarder gaan belasten. Lijkt of alle neuzen toch al in dezelfde richting staan.

Mr_Miscellaneous | 24-08-21 | 10:22

Ehh anette van 24 woont ik een tiny house van 25m2... toen ik die leeftijd had woonde ík in een studio van hetzelfde formaat. Zo speciaal is dat allemaal niet.

peterdh | 24-08-21 | 10:14 | 1

Zelfde hier, 30m2 achterhuis maar wel met 125m2 tuin. Lol!

Basil Fawlty | 24-08-21 | 14:49

Als je dertig bent en je woont nog in een studentenkamer ben je gefaald in je leven.

Enter Yeti | 24-08-21 | 10:13 | 2

Maar als je 40 bent en je woont in een tiny house ben je helemaal geslaagd!

naglfar | 24-08-21 | 10:22

Als je dertig bent en je woont nog bij je ouders thuis, dan ben je een kind uit een blank Nederlands gezin. Wen er maar aan.

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:32

Leg dróóg die Markerwaard!

Dr. Worstenbroodje | 24-08-21 | 10:13

Vraag me af hoeveel die propaganda artikelen kosten

GateKeeperNL | 24-08-21 | 10:11 | 2

Teveel.

Is dit nog nieuws? | 24-08-21 | 10:13

Niks. Ze krijgen geld toe van Klaus via Bill.
Zoals de hele Nederlandse pers subsidie krijgt van onze Billie, direct of indirect..

entredeuxbieres | 24-08-21 | 10:26

Even afwachten of ze na 10 jaar nog zo tevreden zijn met hun tiny house. Heb zelf liever nooit heel groot gewoond. Vroeger al klein behuisd en met twee broertjes langde slaapkamer moeten delen. Dan lijkt later alles heel groot. Maar om op de leeftijd van Peter en Jacqueline bewust kleiner te gaan wonen? Dat was vroeger iets voor bejaarden. Daar bouwden ze in de jaren 1960 lange rijen bejaardenwoninkjes voor, eigenlijk ook tiny huizen. Maar misschien voelen Peter en Jacqueline zich ook wel vroeg bejaard.

jochum1980 | 24-08-21 | 10:10 | 1

En straks als je 85 haalt, tiny house ook in orde?

nobodiesunmighty | 24-08-21 | 10:22

Nee bedankt. Ik wil mij graag nog kunnen omdraaien als ik een stijve heb.

SterF... | 24-08-21 | 10:10

Tiny House, Tiny piemol. Advies aan iedereen die een zo gering mogelijke ecologische footprint wil achterlaten: Wellicht suïcide?

Fuckinghell | 24-08-21 | 10:10

Als spreekbuis van de rood/groene Kmer is het normaal dat ze deze propaganda spuien. Wat demenschen nog niet willen snappen is dat de agenda van de Kmer alleen gerealiseerd kan worden als het schompes 100 jaar terug in de tijd wordt gezet qua co2 uitstoot. Zo n mooie plaggenhut is een tinyhouse avant la lettre. De nomenklatura kan dan op oude voet doorleven, want een klein aantal heeft geen impact. Een soort groen communisme op steroids zeg maar.

Zatkniss | 24-08-21 | 10:09

Als ik dood ga
ik de rest van mijn
leven in een tiny huis
liggen liggen.
Zo underground ..

Usumani | 24-08-21 | 10:08 | 4

... ga ik de rest

schijtzat | 24-08-21 | 10:10

Nice!

YoMoms | 24-08-21 | 10:20

Als ik een potje as ben deug ik pas echt.

Acidstain | 24-08-21 | 10:36
▼ 1 antwoord verborgen

Er wordt geprobeerd op de deug piano te spelen om slimmer, goedkoper en duurzamer te wonen. Ik kan voorspellen waar dit circus eindigt. Iedereen die zometeen groter woont dan nodig is krijgt hetzelfde imago als 'dieselrijder' en 'vleeseter' opgeplakt.

zevensprong | 24-08-21 | 10:07 | 4

De villabewoners zijn ons ongeluk.

Zatkniss | 24-08-21 | 10:10

@knutsel_ | 24-08-21 | 10:08: Ik heb geen enkel probleem met die stempel: ik ben in dat geval met liefde de grootste hufter van allemaal.

Gladiator Fap | 24-08-21 | 10:13

Dit inderdaad, en ze beginnen met de ouderen.

MondKapper | 24-08-21 | 11:49
▼ 1 antwoord verborgen

Surinamers noemen zo'n tiny house kuttie kottie.

J.P.Drapeau | 24-08-21 | 10:06 | 2

Mmmprfff, hahaha.

Super Vaagstra | 24-08-21 | 10:10

Ik ook, hier onderaan.

uisge baugh | 24-08-21 | 10:10

Een tiny house zonder wateraansluiting en/of riolering. In dichtbevolkt Nederland. En dat dan ook nog geweldig en heerlijk vinden. Een blokhut in onherbergzaam gebied kan ik me nog voorstellen. Maar dit..

Mr_Miscellaneous | 24-08-21 | 10:06

Zo'n tiny house is best wel leuk als je op de prairie woont, passen best wel veel kinderen in ook.

Mr_Natural | 24-08-21 | 10:04

In Amsterdam zijn ook veel tiny houses te koop alleen noemen ze het daar “studio”.
Deze is 25 m2 tiny en dat voor maar 265.000 eurootjes.

www.jaap.nl/te-koop/noord+holland/gro...

Donderbui | 24-08-21 | 10:04 | 2

Idioten zijn het ook.

Adriel | 24-08-21 | 10:07

ik zou ze verkopen als "moderne attractieve all in one bourgondische villas". De titel is al een prijsopslag van 150.000 euro s waard.

nobodiesunmighty | 24-08-21 | 10:24

"Beauregard en Harmony wonen in een tiny house omdat ze gewoon niet anders kunnen betalen met hun 8 kinderen, lees er alles over in het AD" - "Het is fakkin kut" zegt Harmony. "En hierboven had je het misschien nog over 8 kinderen, het zijn er inmiddels 7, de kinderen hebben er een opgegeten."

je therapeut | 24-08-21 | 10:04 | 1

Er is een verschil tussen 'lets eat kids' en 'let's eat,, kids.

horsteknots | 24-08-21 | 10:14

Ik zeg doorpakken! Tiny cities, tiny roads, tiny cars, tiny income, tiny ecological footprints ... Dan komt er lekker veel ruimte vrij voor mij en hen die dat willen, om op een landgoed in een verre van tiny landhuis te gaan wonen.

Usumani | 24-08-21 | 10:02 | 2

Tiny population.

schijtzat | 24-08-21 | 10:11

Kijk eens naar de film Downsizing.

hangtiet met knoop | 24-08-21 | 10:12

Ik heb een appartement gekocht van 40 vierkante meter 4 jaar terug. Net geen tiny house maar klein is het wel. Mijn redenatie voor nu is dat je toch maar in 1 kamer tegelijk kan zijn. Als de markt over paar jaar eens gaat crashen koop ik wel wat groters.

tiku99 | 24-08-21 | 10:00 | 5

jij denkt dat de markt gaat crashen? Ik vrees dat zelfs als we een economische crisis gaan krijgen het nog HEEL lang gaat duren voordat de prijzen gaan dalen.

Gregovic | 24-08-21 | 10:18

@Gregovic | 24-08-21 | 10:18:
Nog 5 jaar lang 10% per jaar stijgen, dan 20% correctie. Kan je op wachten maar wordt je niet beter van.
Oh en over een paar jaar allemaal extra belasting betalen omdat je een 'huis van 1 miljoen hebt en dus rijk bent'. In je rijtjeswoning...

geheelvergeter | 24-08-21 | 10:27

@Gregovic | 24-08-21 | 10:18:

Ligt eraan voor hoe lang de hypotheken van tegenwoordig afgesloten worden, kort of lang.

Je zou denken lang tegen deze waanzinnig lage rente.

Wattman | 24-08-21 | 10:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Een echte tiny house (voorbeelden: www.youtube.com/c/livingbig) valt hier in NL niet te verplaatsen over de weg, of vervolgens te-plaatsen op een kavel. (max 3500 kilo, bepaalde hoogte en breedte maten - dus een vrachtwagen trailer, dus nog weer andere regels)

Koop je een bouwkavel dan mag het vaak niet van de gemeente qua bestemmingsplan.. Ga je een stukje grond huren, dan is al het voordeel van 'hypotheek-vrij' er weer vanaf en ondanks dat het goedkoper is dan een woning huren en hang je vervolgens in NL gewoon weer aan het gas-water-licht en niet te vergeten internet.

Het idee van een tinyhouse lijkt me super, maar dan wel afgelegen ergens offgrid in Alaska of in Australië.

FLP_du_Stok | 24-08-21 | 09:59 | 1

'Living off the grid, escaping the rat race.'
Succes gegarandeerd in Nederland. Je kunt eenvoudigweg niet volledig zelfstandig wonen in dit land zonder een zak geld mee te nemen, voor dat geld mag je krom gaan liggen en sluit je maar een hypotheekje af... En zit je weer in die rat race naar de bodem.

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:13

Is van alle tijden: Van den nood eene deugd maken, d.w.z. in den nood iets doen, ‘voor deugd of goed aanzien’
De crux zit 'm in het woordje 'aanzien'. Je wilt natuurlijk geen loser lijken in je caravan van 30m2, dus ga je eerst een nieuw woord verzinnen, "tiny house". Dan ga je met allerlei gelijkgestemden een beweging opstarten en de media bestormen. Ten slotte staat er een of ander sekte leider type op waar iedereen achteraan loopt en waardoor alles over een paar jaar instort. En dan gaan deze schapen weer op zoek naar de volgende trend om maar weer aanzien te krijgen

BASinnic | 24-08-21 | 09:58 | 1

Ik denk dat het aanzien gedeelte per persoon verschilt, als je een geitenwollensokkenhippie hebt zal die waarschijnlijk in de volle overtuiging zijn dat dit een deugd is voor het milieu. Maar als iemand zo'n ding midden in de stad plaatst(ik heb ze in Eindhoven naast flatgebouwen zien staan) vraag ik me ook af watvoor idealistisch doel ze ermee proberen te bereiken.

vermeubelmaker | 24-08-21 | 11:49

Er staan hier aan de rand van een wijk zeven tiny houses die een plek opeisen van een appartementencomplex van 80 woningen.

Borghesia | 24-08-21 | 09:58 | 1

Hier in de buurt staat er ook een, die is gekraakt door een stel Smurfen.

Mr_Natural | 24-08-21 | 10:02

Tiny huis. 300 per maand.

In Hongarije heb je daar een vrijstaand huis met kersenboomgaard voor.

Knufter | 24-08-21 | 09:57 | 5

@EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:16: Ja. Want je werkt remote. Met Zoom enzo.

Knufter | 24-08-21 | 10:49

@Knufter | 24-08-21 | 10:49: Excuses, was even uit de lucht.
De uitdaging is dat er hier iemand in het onderwijs werkt, en nog ééntje die in de 'zorg' werkt...
Ik zie die zorgaanbieder nog niet bij elke medewerker een HPLC* machine neerzetten zodat ze thuis kunnen werken.
*tweedehandsjes: www.marshallscientific.com/Agilent-11...

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Geen grote keuken en genoeg mogelijkheden om zelf je eten te bewaren dus daarom elke dag die stinkdiesel van de AH of Thuisbezorgd je eten laten bezorgen. Lekker hypocriet. Gooi het probleem over de schutting.

Deflatiemonster | 24-08-21 | 09:57 | 2

En dan met z'n tweeën aan de spuitpoep staan in dat kleine kot door dat rare vreten.

uisge baugh | 24-08-21 | 10:12

Da's wel een ding met een tiny house, de schutting zit er niet bij.

vermeubelmaker | 24-08-21 | 11:46

GS zit er helemaal naast, je hoeft helemaal niets over tiny houses te lezen, sterker nog je hoeft het AD helemaal niet te lezen. Ik las het AD al niet, ook om niet geconfronteerd te worden met tiny house verhalen maar nu moet ik op GS lezen over het AD dat over tiny houses schrijft. Hou eens op GS met te schrijven over het AD dat over tiny houses schrijft.

AlexanderVissers | 24-08-21 | 09:56 | 1

Ik sluit me hier bij aan; ik heb afgelopen maand mijn AD abo opgezegd (was er wel klaar mee), ik zit nog in de ontwenningsfase en dan zou ik nu moeten betalen om een premium artikel te lezen...

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:18

Sommige mensen zijn zo vaak gevallen dat ze hebben besloten om niet meer op te staan en dit een eigen keuze te noemen.

Schriever | 24-08-21 | 09:56 | 1

Spot-on. En Verliezers zijn Winnaars, dus linksom of rechtsom is de buitenwereld ineens verantwoordelijk voor de gevolgen.

KeihardCoherent | 24-08-21 | 10:06

Simpeltons. Geef een kuthok een Engelse naam, leg een associatie met hip en ze staan in de rij. Diezelfde lui kun je ook een casco loods aansmeren als je het maar een industrial loft noemt.

Joris Beltsin | 24-08-21 | 09:56

Tiny House... pfff... na een verjaardag weet je niet eens waar je je cadeaus en de afwas moet laten.

Veepert | 24-08-21 | 09:55 | 1

Wij doen niet aan cadeaux want dat is zo passief agressief dwingend niet inclusief. In plaats daarvan zingen wij de Internationale en danken Rutte en Timmermans dat wij het zo vreselijk goed hebben hier. Nog een suiker- en glutenvrij strokartonnen kaakje dan? Het is tenslotte wel feest.
Monty Python zou dit niet hebben kunnen verzinnen, als ze sowieso al niet gecanceld zouden zijn, want hardstikke fout, die witte mannen.

Graaisnaaiert | 24-08-21 | 10:03

Gvd ga dan gewoon helemaal de Shire larpen

Gen. Maximus | 24-08-21 | 09:54 | 2

Nou, dat huisje van Bilbo was anders behoorlijk ruim.

Graaisnaaiert | 24-08-21 | 09:59

En als je er vanaf wilt kun je het altijd verkopen als hondenhok. Waardevast lijkt mij dit zeker niet. Ik tik wel 9 meier in de maand af voor een ruime eengezinswoning.

Super Grover | 24-08-21 | 09:54

Als kind bouwde ik geregeld een hut en soms mochten we er een nachtje in slapen, leuk! Kamperen is net zoiets, heel leuk, maar na drie weken is het fijn weer in je huis te zijn.

Deze hype van mensen die in een Tiny huis zitten, mag je pas serieus nemen als je hen kan interviewen over minimaal 7 of 8 jaar. Zitten ze er dan nog? Indien ja; dan is er een echte beweging en blijkbaar levert het mensen iets op. Nu is het vooral een hype.

Nuuk | 24-08-21 | 09:54 | 2

Kort antwoord op uw vraag: nee. Na een jaar of twee is de lol er af, want geen voorzieningen als een vaatwasser, wasmachine, drogertje, normaal toilet zijn funest voor een gezinnetje.

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:21

@EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:21: En vrienden over de vloer is natuurlijk geen optie. Al het vermaak vindt buiten de deur plaats. Het zijn net de goedkoopste hutten van het cruiseschip Nederland.

H. Caulfield | 24-08-21 | 10:28

Lekker pandemiebestendig ook. Thuiswerken in je tiny house. Zie je het al voor je? En dan helemaal als je betere helft er ook 24/7 zit. Dat gaat 3 dagen goed. Of een hyperactief hysterisch krijskind. Lekker man. Zit je in je legbatterij te snoeven hoe leuk het wel niet is. En zo handg. En zo goedkoop en zo... toch wel een beetje krap want als kindertekening B aan de muur wil hangen moet kindertekening A mieljeuvriendelijk gerecycled worden want geen plaats. Sorry Sterrefleur, gaat je jeugdige creativiteit waar je zo trots op was.
Wat sommige mensen zichzelf aandoen, onbegrijpelijk.

Graaisnaaiert | 24-08-21 | 09:54

Tiny houses in NL vervullen zelfde segment als de trailer parks in VS. Voor mensen die veelal geen geld hebben om een normaal huis te kopen. Geen goed teken. Geef er een leuke draai aan wat je wilt. Maar uiteindelijk is het vanwege gebrek aan betaalbare woningen.

feiten_en _cijfers | 24-08-21 | 09:54 | 8

@Joris Beltsin | 24-08-21 | 09:57: pfffff….
In een land waarin een VVD nu zelfs nog 2 zetels kan stijgen in de peilingen kun je echt AlLeS verkopen.

J-van-de-Bontekoe | 24-08-21 | 10:14

Wat u vergeet te melden is dat de regels in America iets afwijken van Nederland-regelland.
In America is een ondergrens aan woonruimte gesteld, waardoor men daar gedwongen werd alles verplaatsbaar te maken.
Vervoer van je 'huis' is daar iets anders, de auto's zijn groter en zwaarder, je kunt daar dus met je eigen truck wel je huis vervoeren. Kom daar in Nederland met je Toyota Aygo maar eens om. De afstanden zijn er anders. De ruimte is er daar ook naar.
Nee, dan hier. Gemeentes zoeken waar mogelijk naar geld, elke grasspriet is al vergeven aan projectontwikkelaars, er is simpelweg geen ruimte.

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:25

Trailer trash. Travellers. Zigeuners.

van Oeffelen | 24-08-21 | 11:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Afghanen met hun grote gezinnen bestaande uit allerlei niet te controleren kinderen en maar doorfokken worden met voorrang in een niet-tiny-huis gestopt. Binnenkort in uw gemeente. Naar mijn mening dan hè en ik herhaal wat op De Geenstijl stond over grote gezinnen van kansloze geluksparasieten met een niet-westerse achtergrond.

RGV42 | 24-08-21 | 09:53

Tiny house, ik vraag me af ; Slaap je dan in de keuken of kook je in de slaapkamer ?

Pantoffelo | 24-08-21 | 09:52

No room for a pony.

Mr_Natural | 24-08-21 | 09:52 | 1

Maar wel detached!

knutsel_ | 24-08-21 | 10:00

Wel handig, je kunt zo'n tiny house gewoon aanhouden als je naar werk gaat.

VP732 | 24-08-21 | 09:51

Als ik alleen was zou ik het doen: huidige hut verkopen en zonder hypo een klein huisje kopen ergens ver weg van de randstad. Maar ik ben niet alleen dus ik woon lekker groot in de randstad.

John McClane | 24-08-21 | 09:51 | 2

Ik woon lekker groot, ver weg van de randstad, ook leuk.

uisge baugh | 24-08-21 | 09:54

De grap is dat de meubels die je nodig hebt voor deze tiny houses belachelijk duur zijn. Het kan om tienduizenden euro aan meubels gaan omdat ze zo inventief zijn blabla.
Tiny houses zijn gewoon armoe wat wordt verkocht als een keuze.

Rechts door zee | 24-08-21 | 09:56
-weggejorist-
meesh | 24-08-21 | 09:51

Kabouter wannabe's.

Is dit nog nieuws? | 24-08-21 | 09:50

Toch bijzonder hoe men de verarming van de samenleving probeert te verkopen.

Hier heb je twee keer de helft, voor beter dan een keer de helft, en als je geluk hebt doen wij volgende keer vier keer de helft.

Kaas de Vies | 24-08-21 | 09:50 | 4

Opvallend he. "Ontspullen", ook zo iets. Heb je niet nodig. Nee, nu niet. Totdat ik het wel nodig heb, kan ik een nieuwe a la 249 euro aftikken. Of er eentje voor 35 euro per 3 uur huren. Kut. "Maar het mieljeu meneer"...
Oftewel, lekker jezelf afhankelijk maken van. Krankzinnig.

Graaisnaaiert | 24-08-21 | 09:58

Straks komt er nog iemand op het idee om die tlny-houses te gaan stapelen tot tiny-flats.

Waar-is-niets | 24-08-21 | 09:59
▼ 1 antwoord verborgen

Die mensen vinden zichzelf zoooo goed.
Bah

Transgender-Airlines | 24-08-21 | 09:49 | 1

Go shoot 'em

Tobi | 24-08-21 | 10:06

Zijn er al ondergrondse tiny houses?

Mr_Natural | 24-08-21 | 09:49 | 4

Ja, een 'graf' heet dat.

ET20 | 24-08-21 | 10:00

In Ruinerwold. Vier sterren volgens booking[.]com

H. Caulfield | 24-08-21 | 10:24
▼ 1 antwoord verborgen

Flikker toch op. Je hebt van die gezinnen die gaan ook elk jaar drie weken in z’n tiny house oftewel caravan wonen. Nou nou. Wat een plezier. Het aantal echtscheidingen loopt na de vakantie ook alleen maar op. Dankzij de tiny house.

DenkenDanDoen | 24-08-21 | 09:49

Dat voldoende bouwen van huizen gaat in dit verkwanselde land echt niet meer lukken, sowieso zijn grootschalige sociale woningen/flats iets van de vorige eeuw, voor de huidige deeltijdbanen/flexxers etc. rest de wachtlijst. Bij een wekelijkse vreemden-instroom van 4/500 mensen worden die "sociale" lijsten ordners-dik in iedere gemeente. Die extra 1500 Afghaantjes van augustus zet de woningklok weer 3 maanden stil voor Nederlanders op de wachtlijsten.

hagelkruis | 24-08-21 | 09:48

Let maar op. Over een jaar heb je ineens een flatgebouw met allemaal 'tiny houses'. Onze bevolking wordt er klaar voor gemaakt. Elke week komen er 800 gezinnen bij als 'vluchteling'.

Thoth | 24-08-21 | 09:48 | 4

Daar moesten toch juist hele grote woningen voor komen, acht plus kinderen weet je wel.

uisge baugh | 24-08-21 | 10:21

@photto | 24-08-21 | 10:08: Er is helaas een tekort aan zeecontainers. Maar: goed idee! Zonnepanelen erop en klaar.

Dr. Worstenbroodje | 24-08-21 | 10:37

@photto | 24-08-21 | 10:08: Die staan er nog steeds en zijn voor studenten helemaal niet gek. Niet groot/ruim maar wel hetgeen ze nodig hebben is er ook. Is toen bedacht om het antal studenten op te kunnen vangen die niet of buiten de boot vielen omdat er geen studentenwoningen zijn. Wachttijd in de stad voor een woonruimte is enkele jaren tot 12 jaar.

Fortis_et_liber | 24-08-21 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ook nog gezinsuitbreiding?

antonconstandse | 24-08-21 | 09:48

Camping Oranje heeft nog plek voor Tiny housjes

laurentius | 24-08-21 | 09:48

Eerst wil de staat Nederland de kamper uitroeien en nu jagen ze half nederland in een halve kemper.

[G]eenstijl | 24-08-21 | 09:47

Uit de VS komen overwaaien, inclusief tv series. Meuk is het. Stacaravan voor hippies.

van Oeffelen | 24-08-21 | 09:47 | 1

Voorspelbaar, verzin eens iets origineels. Of mag dat niet van de zuster?

dathoujetoch | 24-08-21 | 10:16

Jan woont in een kartonnen doos: 'Ik heb m'n huis altijd bij me, geweldig!'

Mr_Natural | 24-08-21 | 09:47

Ziet er strak uit. Maar met kinderen hoort het toch altijd een teringzooi te zijn? Hier wel. Heb hier op 160m2 woonoppervlak met 2 kinderen (junior en ik) wel een ongeorganiseerde bende. Maar we weten precies waar alles ligt.

Leptob | 24-08-21 | 09:46

In de sloppenwijken van Sao Paulo stikt het ook van de tiny houses.

McStuiver | 24-08-21 | 09:44 | 1

In de hoofdstraten van Brussel al. De muren zijn dan gebouwd van koffers en kartonnen dozen

BASinnic | 24-08-21 | 09:47

Geenstijl doet nog netjes een ---ingezonden mededeling--- vermelden als het om reclame gaat. De fatsoenlijke media hebben die rare gewoonte losgelaten. Omdat die hele krant bestaat uit ---ingezonden mededeling--- kan je dat ook net zo goed weglaten.

logicavanhetgevoel | 24-08-21 | 09:44

Tot voorkort werkte ik bij een gemeente waar ik een aanvraag had voor Tiny houses. De wethouder werd er helemaal geil van. Of we op bouwgrond die ruim 1 miljoen waard was bij reguliere woningen even een paar Tiny huizen wilden regelen. Ze waren bereid tot circa 10.000 euro te vergoeden. De rest mocht de gemeente(inwoners dus) bijspringen. Mensen waren compleet van de wereld los geslagen. Geen cent uitgeven maar wel allemaal een kavel van meer dan 1.000 m2 eisen, alles betaald door de gemeente. En zodra ze hun zin niet kregen naar de media stappen. Gelukkig heb ik het een tijd tegen kunnen houden. Toch de belastingbetaler wat onnodige kosten kunnen besparen.

Regreb | 24-08-21 | 09:43 | 4

Hoe zit dat trouwens met dingen als aansluiting op het riool, water toevoer, aansluiting op het elektriteitsnetwerk. Betalen ze ook de volledige afvalstoffenheffing? Ik ga er vanuit dat de overhead er niet beter op wordt wanneer iedereen in een tiny house gaat wonen.

JanFTE | 24-08-21 | 09:55

@JanFTE | 24-08-21 | 09:55:
Omdat alles nu kleiner is gaat het riool via een -biologisch afbreekbaar- rietje

Tobi | 24-08-21 | 10:04
▼ 1 antwoord verborgen

Je bent zo klaar met stofzuigen, kan zonder ladder de bladeren uit de dakgoot halen. Je schildert in een dag je hele huis een andere kleur omdat het kan. Ik zie wel voordelen.

Zack Hooi | 24-08-21 | 09:42 | 2

Huis in een andere kleur schilderen?
U heeft geen koopwoning. Groetjes van de welstandscommissie.

Is dit nog nieuws? | 24-08-21 | 09:44

@Is dit nog nieuws? | 24-08-21 | 09:44: De binnenkant Arie.

Zack Hooi | 24-08-21 | 09:49

Nee, dan anderhalf miljoen geven voor een fucking rijtjeshuis in 020, wie heeft er hier nou eens steekje los zitten?

zwellevertje | 24-08-21 | 09:41 | 1

Ja, dan zou ik nog liever onder een brug wonen.

uisge baugh | 24-08-21 | 09:46

Zet die kudthuisjes in Afghanistan neer, plek genoeg en je kunt er lekker gaan deugen. Win/win dus!

Frietje_Oorlog | 24-08-21 | 09:41

Tokkies wonen in campers en hipsters in tiny houses. Beiden erg klein en in zekere zin geriefelijk en goedkoop. Is er een verschil?

Boerhoektvrouw | 24-08-21 | 09:41

Sinds er een vrouw aan het roer is is deze flutkrant afgegleden naar.. Tsja wat. Een meiningloos non nieuws blaadje vol olijke kleuren. Ik zou mijn abo opzeggen was het niet dat ik meelift op iemand anders z'n abo.

drijflijk | 24-08-21 | 09:41 | 1

Hier serieus afgelopen maand stopgezet na vele jaren. Belde hen op, gaf aan te emigreren. Probeerde ze me nog een online abo aan te smeren ('sorry, maar als ik in Murwillumbah NSW woon vind ik het wel best'), prompt een dag of twee laten een enquette. Netjes ingevuld dat ik deze krant niet aanbeveel en als reden inderdaad de complete feminine invulling. Vreselijk gewoon.

EEnzame SchizofrEEN | 24-08-21 | 10:39

Ik was tijdens vakantie gehuisvest in een tiny house. (tijdelijk) Tegen mevr, zei ik: "Een week, en niet langer." Na die tijd voelde ik me geradbraakt met mijn 1.88m. Tiny housing is voor tiny people...

horsteknots | 24-08-21 | 09:41 | 1

.. met tiny brains

Tobi | 24-08-21 | 09:45

Eat the bug, live in the pod.

DI6 | 24-08-21 | 09:41

Blijf het toch merkwaardig vinden als je een huis wil bouwen koop je eerst een kavel. Deze dwazen bouwen eerst een huis en gaan dan janken dat er geen kavels zijn. Die zijn er overigens wel maar die zijn duur zeker als in een bos wil wonen. Donder op zeg met deze jank verhalen.

barrykoningen | 24-08-21 | 09:40

Ik lees alleen maar dat boomers downsizen. Dus de betaalbare woning gaat naar mensen die hun hypotheek al af hebben betaald en het nu op willen eten door hun huis op de markt te zetten of te verhuren aan jonge mensen die de stapel stenen niet kan betalen?

Von Rutch | 24-08-21 | 09:40

Irritant deugvolk.
Net als die lekkende vuilniszakken die op een velomobiel rijden.

Transgender-Airlines | 24-08-21 | 09:40

De redactie van GeenStijl zit toch in een tiny boomhut met de Uil van Minerva eronder? Dat is geen houthok.

VolgendjaarkrygikAOW | 24-08-21 | 09:40

Alsof al niet een 90% van NL in een tiny house woont. Kennelijk kan het nog kleiner.

Ichneumonidae | 24-08-21 | 09:39

Waar kleine stacaravans groot in kunnen zijn!

Derkaderr | 24-08-21 | 09:39

Huisdierolifant Egbert..... big smile 4 a day

quisnix | 24-08-21 | 09:39

Ach, er komen elke week zo'n 800 verse tiny-house bewoners NL binnen.
O nee, wacht ff.....

BoerKoekoek | 24-08-21 | 09:39

Afbraak van welvaart. Iedereen in een tiny house voor uiteindelijk dezelfde prijs als de woningen nu.

plamoen | 24-08-21 | 09:39

Is tiny house niet gewoon een eufimisme voor losers die niet studeren, maar wel studentenkamers bezet houden?

IslamPislam | 24-08-21 | 09:39

Ik even mazzel dat ik het/de AD nooit heb gelezen of dat ooit zal doen

Tobi | 24-08-21 | 09:38 | 1

Ik raadpleeg het ad(/ed) altijd even voor mijn dagelijkse portie virushysterie, dat werkt voor mij ontspannend.

jemagookniksmeer | 24-08-21 | 09:53

Bij een Tiny house heb je geen ander adres nodig waar je zogenaamd woont. Dat lijkt mij een groot voordeel.

Simon_GS | 24-08-21 | 09:38

We worden voorbereid op de verplichte splitsing van onze huizen. 3/4 wordt onteigend en weggegeven aan bijvoorbeeld asielzoekers of bijstandstrekkers waar de grachtengordel van af wil, etc.
Op naar 30 miljoen inwoners.

TheEgg | 24-08-21 | 09:38 | 2

Dit!

Is dit nog nieuws? | 24-08-21 | 09:43

En het excuus zal zijn: "GoEd VoOr HeT mEjEu!" Uiteraard gaan de Sigrids, Leo's en andere deugdrammers zelf nimmer in zo'n poppenhuis wonen. Dat is voor het plebs. En kost zo'n veredelde zeecontainer straks ook gewoon doodleuk drie ton +.

nobele wilde | 24-08-21 | 15:46

Als je nieuwe Nederlanders in zo'n Tiny House zou plaatsen komt er gezeur wegens teveel op een cel lijken of te weinig lebensraum.
Als je 80 van die dingen opstapelt heb je een flat. Het nieuwe Nederland. 1 Miljoen huizen erbij.

Welkom.

Is dit nog nieuws? | 24-08-21 | 09:38 | 2

LOL :-) "Als je 80 van die dingen opstapelt heb je een flat"

Smeggel | 24-08-21 | 09:43

Precies! Een flat. Alleen hebben de meeste er nog een lap grond omheen waardoor het geheel zeker niet tiny te noemen is.

Krultang | 24-08-21 | 14:53

Opvallend is dat men het iedereen laat weten dat men tiny woont. Misschien is het een vorm van deugen. Maar goed, als men dat wil, helemaal prima. Groot, groter, grootst slaat ook nergens op.
Wees gelukkig. Of dat nu in een villa of een regenton is.

heavydigit | 24-08-21 | 09:38 | 4

Deugen is één, uiteraard. Ze mouwen niet voor niets over "milieu".
Daarnaast is het natuurlijk gewoon ronduit kut wonen, dus ze proberen vooral zichzelf te overtuigen.

TheEgg | 24-08-21 | 09:40

Het gaat ongetwijfeld weer over die kartonnen voetafdruk van de gemiddelde mens
dus reken maar dat ze enorm veel ruchtbaarheid aan hun eigen deugen geven

Tobi | 24-08-21 | 09:42

Het is net als met dikke wijven die zeggen op dieet te zijn: dat zijn ze niet. Ze willen namelijk alleen maar veel en vet eten maar vergoeilijken hun vette lijf door te zeggen dat ze er stevig (haha) aan werken.
Met tiny houses het zelfde: die lui willen liefst in een mooie grote vrijstaande villa wonen maarja, muziekpedagogen verdienen niet de hoofdprijs dus moest het een klein kut kot worden. Maar omdat ze ervoor hebben gekozen moet je het er verder niet meer over hebben.
Prima.
Ik lees geen dode bomen dus nergens laat van. Ik vraag me wel af wie bij GS strafcorvee had en de site van het AD moest doorploegen...

Bakkeleures | 24-08-21 | 09:47
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom eigenlijk "tiny house" i.p.v. klein kutkot?

uisge baugh | 24-08-21 | 09:37 | 1

Newspeak. Net zoals "jongeren" en "verwarde man".

Is dit nog nieuws? | 24-08-21 | 09:38

Helaas ken ik ook zo’n iemand. Eerst ruim wonen en nu minimaliseren en Tiny House kopen. Ach ja het is gewoon ook al een lul de behanger voor zijn kabouterkuthuis

de SENSEI | 24-08-21 | 09:37 | 1

Als het eindelijk weer uit de deugmode is zal die iemand zich er pas eerlijk over uitlaten.

Veepert | 24-08-21 | 09:51

Pleur inderdaad op met je tinyhouse waar je woonkamer ook gelijk je wc én badkamer is. Die nietsnutten van vvd/d66 moeten zorgen dat er voor iedereen betaalbare woningen zijn. Maar ja, met die dysfunctionele politici als Ollongren gaat dat niet lukken.

Vula | 24-08-21 | 09:36

You will own nothing. And you will like it

beetje.jammer.dit | 24-08-21 | 09:35 | 1

het een is beetje een raar stukje, waarom al die haat. En bovendien ongelijk hebend.

AntiZanicz | 24-08-21 | 09:52

Het AD is zo'n "feel good krant" die echt nieuws niet meer durft te brengen. Tenzij het uiteraard over het FVD of PVV gaat, dan zijn ze er snel bij.

swagmachine | 24-08-21 | 09:34 | 5

@van Oeffelen | 24-08-21 | 09:48: Jawohl

Smeggel | 24-08-21 | 18:21
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland