Kaag en Bijleveld falen in Afghanistan, dag 8
De moed in de schoenen en het gemoed op standje NIEUWE VERKIEZINGEN
Vorige week zaterdag verloren "we" Kabul, en daarmee viel heel Afghanistan. Ank Bijleveld zat in de bioscoop naar de verkeerde oorlog te kijken, Sigrid Kaag was aan het formatiekonkelen dineren met GroenPartij van de LinksArbeid en in de dagen die volgden kregen we een lawine van sussende overblijfmoederwoordjes van Ank en een heleboel hooghartigheid van Sieg, maar was er geen plan, geen strategie en geen idee. Het ging zoals het al jaren gaat onder Rutte: Er wordt pas gehandeld als iemand in de Kamer woest wordt. Afgelopen week werden meerdere mensen woest: Renske Leijten, Salima Belhaj, Kati Piri, Tunahan Kuzu. Over vragen die die al jarenlang op tafel lagen en moties die hun meerderheid ruim op tijd haalden om bijtijds tot handelen over te gaan. Rutte III deed. niets. En 'niets' is wat we nu nog steeds hebben.
De stand van zaken:
Niemand in Afghanistan trekt zich wat aan van de zelfverklaarde ervaren diplomaat in oorlogsgebieden, Sigrid Kaag: de ambassade in Kabul werd in angst en paniek verlaten door de Nederlandse diplomatenkliek. Dagenlang stond het gebouw leeg, paspoorten en persoonsbewijzen van het Afghaanse personeel open en bloot vindbaar voor de Taliban. Handig voor hun wraaktochten. Kaag moest een nieuw team sturen, met grote achterstand voor evacuatie tot gevolg. Om niet te zeggen dat de kansen verkeken zijn in de chaos en radeloosheid van Kabul.
Nederland is herhaaldelijk benaderd door bondgenoten om evacuaties te coördineren. We horen dat Engeland, Duitsland en mogelijk anderen ons hebben gevraagd om samen te werken. Nederland weigerde en ging het zelf doen. De Amerikanen controleren nu met de Britten het vliegveld, de Fransen en anderen sturen beveiligde en bewapende konvooien de stad in om mensen op te halen. Onze legereenheid is kwijt. Ank Bijleveld staat met vliegtuigpanne en volle bak liegend toe te kijken hoe die landen nu precies doen wat Nederland wilde. Namelijk ons aan onszelf overlaten:
Social
Maar wij kunnen dus niks en dat ligt niet aan onze militairen, dat ligt aan de politiek. Aan Kaag, Bijleveld en Rutte.
Inmiddels weten we dat niet alleen Canada al veel langer mensen aan het evacueren was, ook Frankrijk en Engeland waren al sinds juni/juli hun mensen en Afghaanse bondgenoten aan het ophalen. Nieuw is dat de Amerikanen zelf ook actief communiceerden. Kaag en Bijleveld zeiden dat ze waren "overvallen", dus wat doet Sieg nu? Die verwijt eerst de Fransen gebrek aan overleg en legt daarna de schuld van haar eigen gepruts bij de NAVO. Ondertussen blijft ze seniele faalhaas Joe Biden verdedigen. Bijleveld, op haar beurt, begon glashard te liegen over hoeveel mensen we geëvacueerd hebben en moest daarbij terug tot 2014 (!) om tot een groot getal te kunnen komen.
Je zou denken dat dit onderhand chefsache is. Maar de man die al meer dan tien jaar de tent runt zwijgt, omdat er net te veel leugens aan zijn eigen vvd-kont kleven om na het toeslagenschandaal zijn politieke hachje ook nog aan Afghanistan te willen verbinden. De lafbek/opportunist (kies maar) laat het aan de runner-up die zichzelf zo gretig naar voren heeft geworpen: Sigrid Kaag. Die roept met haar onsympathieke karakter moeiteloos voldoende weerzin op voor meer dan tienduizend tweets van mensen die haar zo snel mogelijk weer uit Den Haag wég willen hebben. Ank Bijleveld is een politieke gnoom in wat door Functie Elders razendsnel tot kabouterpartij is gereduceerd: het CDA. Je moet niet te lang nadenken over het idee dat het anderhalve meter hoge overblijfmoedertje de zeggenschap heeft over de inzet van Nederlandse F16'e en JSF's want hoe ongelovig je ook bent: daar ga je spontaan schietgebedjes van doen.
Maar precies hún drie clubs vvd, D66 en CDA zitten al maandenlang muurvast in een onmogelijke formatie waarvoor margepartijtjes GroenLinks en PvdA ineens bereid zijn te bukken door te fuseren (hetgeen door de eigen achterban en prominenten van beide partijen als verraad wordt beschouwd). Niemand heeft regie. Niet over de Afghaanse chaos, niet over de formatie, niet over Den Haag. Maar allemaal willen ze toch een stukje macht.
Let them eat worteltjestaart.
Social
PRIOTITEITEN!
Social
Reaguursels
InloggenVolgens mij is deze situatie rijp voor een parlementaire enquête.
Ik snap niet waarom de PvdA blijkbaar zo per se in de regering zou willen, als ze de volgende vier jaar gewoon vanuit de oppositie zouden werken, en Arib meer naar voren schuiven en haar Ploumen laten vervangen dan durf ik te wedden dat er weer een heel stel schapen klaarstaat om op hun te stemmen, ter voorbeeld zie Europese Parlementsverkiezingen 2019. Of is het toch een greep naar de macht vanuit Ploumen net zoals bij Klaver?
Nu heeft IS gedreigd met aanslagen tegen USA/westerlingen en Afghaanse helpers. Ook dat kon je verwachten. Dit is wat je krijgt als je achterlijke moslims probeert te helpen. Had maar geluisterd naar Wilders dan was deze humanitaire ramp nooit gebeurd.
Die Belhaj ziet het liefst heel Afghanistan leeglopen om dat land in Nederland te huisvesten met haar ''deze mensen gaan simpelweg dood''. Goedkope prietpraat en vals sentiment evenals die babyfoto's.
Grenzen dicht zoals Wilders al stelde, is de enige passende maatregel die op deze bende van toepassing zou moeten zijn.
Kamervraag: Is Kaag al opgestapt? Zo nee, waarom niet?
Mag niet van Pechtold? Beatrix? Bilderberg? Schiphol? Belgische media? Clowntje Tipsie?
Ze kan beter weggeschopt worden.
Je kan je toch niet voorstellen dat er een politieke partij is die nog met Kaag/D66 wil gaan samenwerken in een nieuwe coalitie. Politiek is Kaag een wandelend lijk.
Nederland is alleen maar met zichzelf bezig! En zo ook de meeste Nederlanders.. dat zal ook niet snel gaan veranderen vrees ik
Weet je, echt, fuck Afghanistan.
Zo snel mogelijk loslaten.
Wat er nu vanuit de politiek weer gebeurt, ik vergelijk dat altijd met wat een hond instinctief doet als hij heeft gescheten; even met de achterpoten in de grond krabben, zonder dat het ook maar ergens een meerwaarde heeft.
Het baasje raapt met het zakje de drol op. Behalve visuele controle vindt bij het oprapen ook een controle op de hardheid plaats. Harde drollen betekenen dat de anaalklier op natuurlijke wijze wordt gelegd, maar kan wel voor moeilijke stoelgang zorgen. Zachte drollen moeten niet te veel richting diarree gaan. Dat was met het oog aal te zien, maar bij het rapen is dat toch opnieuw een confrontatie. Oppassen niet met de vinger door het plastic te breken. Bij het dichtknopen ook oppassen dat er bij de rand ook niet poep zit. Het meedragen van het zakje is de laatste zware taak, totdat een prullenbak gevonden wordt. Soms voelt men de verleiding het zakje in een brievenbus te doen van een nare buurman.
Wat ik niet begrijp is dat tante Kaag eruit wordt geschopt bij BZ oneervol en dan in haar hoofd haalt om minister te worden zonder enige fluïde gene of enig fatsoen. Dat de MSM hier omheen lult en kop in het zand steekt en de VPRO haar de nieuwe mesias neerzet. Wat mot zo’n mens nou van zichzel vinden voordat ze in slaap valt naast al-kak….
Alles maar dan ook echt alles wat maar fout KAN gaan gaat onder het bewind van Rutte gigantisch fout, of het nu om simpel werkende software, gezondheid issues, belasting zaken of mensenlevens gaat, niks gaat goed. De bewindslieden blijken geselecteerd te worden op onkunde en mogen vooral niet capabel zijn om ook maar iets goed te doen. Elk kabinet dat ooit geregeerd heeft hebben wel fouten gemaakt, maar nog immer heeft Nederland een dergelijk faalcabinet van buiten proportionele amateuristische aard gehad (Al zou je dat natuurlijk ook als een prestatie kunnen zien).
Alleen een meteoriet zou reden kunnen zijn voor een politicus om te zeggen dat hij is 'overvallen'. De rest is van mijlenver aan zien te komen. Inclusief Corona, bankencrisis en alle andere ellende die de afgelopen jaren tot ons is gekomen.
Als je Goddomme aan het roer zit heb je alle informatie en/of heb je maar te zorgen dat je alle informatie hebt om NIET overvallen te worden.
Zulke incompetente kutzakken. Kijk die foto nou uit hun 'OPS room'. De enige urgentie die er van af straalt is of hun mantelpakje niet doorlekt. Stelletje trutten. En dat 'leidt' dan dit land. Teringjantje. Wat een treurnis.
Dat ambassade personeel was toch niet echt overvallen door de snelheid.
Kapitein Schettino had dezelfde vooruitziende blik.
Soort van kopschoppers die wel op het juiste moment weten te stoppen.
UITDAGING:
01 Mark Rutte
02 Kasja Ollongren
03 Sigrid Kaag
04 Carola Schouten
05 Eric Wiebes
06 Hugo de Jonge
07 Raymond Knops
08 Wouter Koolmees
09 Halbe Zijlstra
10 Stef Blok
11 Ank Bijleveld
12 Cora van Nieuwenhuizen
13 Wobke Hoekstra
14 Fred Grapperhaus
15 Ingrid van Engelshoven
16 Sander Dekker
17 Bruno Bruins
18 Arie Slob
19 Tamara van Ark
20 Stientje van Veldhoven
21 Barbara Visser
22 Mona Keijzer
23 Alexandra van Huffelen
22 Ankie Broekers-Knol
23 Paul Blokhuis
24 Mark Harbers
Wijs er een uit dit rijtje aan die in de afgelopen jaren iets positiefs gedaan heeft voor Nederland en geef dan ook aan wat dat is.
Klaas Henricus Dominicus Maria Dijkhoff (Soltau, 13 januari 1981) zag het wel aankomen.
En toen werd het stil.
Israël laat NOOIT haar burgers in de steek....
"haar burgers"
Nee, die spuit ze verplicht vol met een experimenteel.........
"We" hadden daar überhaupt nooit heen moeten gaan want een bij voorbaat volstrekt kansloze missie. En dus zonde van het geld en de mensenlevens. En iedereen met meer dan één werkende hersencel en wat historisch besef weet dat!
Ex asielzoekers die nu een Nederlands paspoort hebben en vrolijk op vakantie gaan naar het land waarvandaan ze zogenaamd gevlucht zijn daar hoef je geen medelijden mee te hebben. Dat geldt overigens niet alleen voor Afghanistan, ik zie dagelijks mensen vertrekken naar Irak, Iran en (via een omweg) Syrië.... Allemaal (ex) asielzoekers die zogenaamd hun leven in die landen niet zeker waren.
En die Aegentijnse dan, kan die niet eens terug?
@dathoujetoch | 21-08-21 | 19:40:
Kan ze weer hitsig gaan dansen daar met een of andere Argentijnse gladbak met plakhaar terwijl Willem de glaasjes ranja vasthoudt aan de rand van de dansvloer.
Volledig met je eens Jafco, het is onbegrijpelijk, een land zogenaamd ontvluchten en vervolgens na ontvangen verblijfsvergunning lekker op vakantie naar land van herkomst. Dan wordt het toch eens hoog tijd, dat de asieleisen drastisch omhoog gaan ala voorbeeld Denemarken.
@Rob3997 | 21-08-21 | 21:23: Lekker op vakantie? Beetje daar in de zon bakken?
Klopt @WatchingtheWheels geen woord gelogen die verslaggever youtu.be/4Oc2n7Db0mw
Nederland wordt "geleidt" door omhooggevallen middelmanagers die, om hun eigen toegevoegde waarde aan proberen te tonen vooral erg detaillistisch te werk gaan en in essentie hun eigen medewerkers niet vertrouwen. Daarmee werk ke in de hand dat elke poep en scheet eerst de helen keten der verantwoording op en af moet voordat er iets gebeurt. Laat maar lekker uitspelen allemaal, dit is helemaal niet zo ongezond (behalve misschien voor die afghaanse huurlingen die wat werk deden "voor ons", maar aangezien die gewoon betaald werden schuif ik dat maar onder bedrijfsrisico. Hadden ze maar een momentje langer moeten nadenken voordat ze de dollars aannamen.
Had u nu geschreven "geleid", dan had ik u geloofd.
Owkee, nou, dan denk je de overbodige "t" toch gewoon weg. Nog andere inhoudelijke argumenten of was dat het?
@PolarWolf | 21-08-21 | 19:28: dit was 't inderdaad
voordat er ook maar 1 stap in die zandbak werd gezet had er al een exit-plan klaar moeten liggen.lijkt me geen hogere wiskunde....
Waar hoor je nu die malloten van “we gaan ze halen” ? Nergens…
Gaat niet goed bij dat vliegveld in Kabul.
twitter.com/SkyNews/status/1429005438...
Snap sowieso niet waarom Westerse landen zo graag de wereldpolitie willen spelen. Landen als Afghanistan hebben nou eenmaal een bepaalde cultuur en religie en dat krijg je er niet zomaar uit. En waarom is het überhaupt onze taak om die mensen te veranderen?
Tel erbij op dat ze in dat soort landen al eeuwenlang aan inteelt doen met alle gevolgen van dien, o.a. op de intelligentie en mentale gesteldheid. Dat helpt ook niet mee om ze op ons niveau te krijgen.
Gewoon boycotten dat soort landen. We hoeven niet met iedereen vrienden te zijn.
Misschien omdat je het als Westers land niet kan verkroppen dat vrouwen verkracht en vermoord worden? Dat kinderen misbruikt worden en tot slaaf gemaakt worden? Dat homo’s opgehangen/gestenigd worden? Misschien is dit wel de reden om daar “wereldpolitie” te spelen? Ik hoop dat u nooit mijn buurman wordt, zoveel is wel duidelijk.
Punt is natuurlijk dat we er wel naartoe zijn gegaan (hadden we niet langjarig moeten doen) en dan is het bizar om de westers georienteerde mensen nu zo in de steek te laten en over te leveren aan moordenaars. Kan gewoon niet als je jezelf als internationale gemeenschap met allerlei normen en waarden respecteert. Ze hadden het de laatste jaren aardig onder controle. Die vredesbesprekingen hadden garanties moeten opleveren voor de verwesterde Afghanen, zodat beide stromingen naast elkaar hadden kunnen leven.
@KritischeKrikker | 21-08-21 | 18:36: wat heeft de wereld, laat staan de EU, ooit gedaan aan de Ierse kwestie? Nee Afghanen, dat staat beter in je deugpas. Maar ingrijpen in sociaal, en economische, en religieuze problemen van Europeanen, nee dat bekt niet lekker. Dan maken de diplomaten ook te weinig kilometers. Ik heb met Afghan niets, een lost nation. Laat die fantastische oliestaten het maar oplossen, met Kaag natuurlijk, terplekke aub. Zo, ik ga tevreden de zondag in.
@KritischeKrikker | 21-08-21 | 18:36: Nonsens. Zat landen waar je voorbeelden spelen en daar kijkt geen hond naar om. Het gaat oa om kopermijnen.. we gaan toch ook vrolijk voetballen in Qatar? Homo’s welkom? Geen slavernij?
Zijn ze daar bij de Taliban wel zo achterlijk? Volgens mij hebben ze zojuist een heel stel westerse legers onder de voet gelopen.
@discriminazie | 21-08-21 | 19:54:
Afghaans leger. Westerse legers waren weg vandaar die tering bende. Wel wakker blijven discriminazie.
@KritischeKrikker | 21-08-21 | 18:36: Typisch het antwoord van iemand die compleet wereldvreemd is. Ik zou zeggen: Ga persoonlijk naar Afghanistan om ze te helpen als je zo begaan met ze bent. Dan zul je zien dat die mensen niet geholpen willen worden. Ze willen niet zoals jij worden, maar dat jij net als hen wordt.
"niets" is een understatement dat haar weerga niet kent. Het is een schande van Bijbelse proporties en ik geloof niet eens..
Ik zou niet eens iets eten wat deze vrouwen klaarmaken.
Afghaans eten is echt heel erg lekker.
Al die Nederlandertjes die persé in Afghanistan moesten zijn zeg.
Tjes
"Al die" ... 700 van de 18.000.000 is 0,0038%. Niet vreemd dus in de vakantieperiode vanuit een multicultueel land.
@dathoujetoch | 21-08-21 | 19:03:
Deels idd ook nog ambassadepersoneel en ondersteunend personeel.
Tja, zo'n ambassadeur ook, zeg, nou zeg.
@Watching the Wheels | 21-08-21 | 19:02: dat is maar een handjevol.
@van Oeffelen | 21-08-21 | 19:28: cijfers en nog geen ongelijk toegeven. Geleerd van de paters?
- de Toeslagen affaire in 17 bedrijven
- de Corona crisis
- het Afghanistan debacle
Drie voorbeelden die aantonen dat we geregeerd worden door Dickerdacks, Canteclers en Dorknopers. Crisis managers moeten we hebben !
-de Huizencrisis
-de Afhandeling in Groningen
-de Veiligheid op straat
-elke week 700 kansparels die nooit een baan vinden en vol-pension door het leven gaan
-de Drugsmaffia die gewoon hun geld witwassen in de onroerend goed
Het is nu wel klaar toch met die Kaag, Bijleveld, Broekers Knol, Becker.... Deze 4 dames kunnen er niets van, hebben ook nooit iets gekund. Wegwezen nu! Opzouten uit de politiek, ga koken!
Die Broekers Knol ook echt, kleedt zich kakkineus en gebruikt zg dure woorden, maar je ziet aan de blik in haar ogen dat er echt niemand thuis is. Wat een grasdebiel is dat zeg.
Kaag kan niet koken. Poetsen misschien?
Deze hemeltergend faalklungelcluster is meer dan genoeg om de verantwoordelijke politici naar huis te sturen !
Oh wacht, ze zijn al naar huis gestuurd want demissionair,
En ze klu gelprutsen nu met hoogste prioriteit een nieuw faalkabinet in elkaar zodat ze toch lekker kunnen blijven zitten.
Ze hebben bloed aan nu. handen en maken toch een lange neus naar de machteloos knarsetandend burger.
Over 3;5 jaar mag u weer stemmen...
Nederlands optreden inzake Afghanistan:
Fase 1: er gaat niets gebeuren met de Taliban
Fase 2: er gaat waarschijnlijk wat gebeuren, maar we doen er vooralsnog niets aan
Fase 3: misschien moeten we in actie komen, maar er is niets wat we kunnen doen
Fase 4: misschien hadden we iets moeten doen, maar het is nu toch te laat
Misschien is fase 5 iedereen een prikje geven?
Niet zo’n drukte maken allemaal, het was wel reces hoor.
Nederland weet het altijd beter dan de omringende landen, tenminste dat is wat ze ( dames en heren politici) ons proberen te doen geloven. Alles was hier allang helemaal op zijn bek gegaan als de werknemers stopten met zo loyaal aan het zooitje bestuurders zijn. Dit land drijft enkel nog op nadenkende, bijsturende, verantwoordelijkheid nemende werknemers. "Wij zijn het neusje van de zalm" riep een leidinggevende steeds maar weer, niet wetende wat een teringzooi het op de werkvloer was! Op de werkvloer kwam hij nooit, had het te druk met vergaderingen en beleidsplannen, is later ook de politiek in gegaan.
"De Dutch Approach: geen daden maar woorden"
www.hpdetijd.nl/2021-08-18/de-dutch-a...
Ach(med), binnen nu en een jaar wordt Kamala president en dan gaat het echt beter worden, echt!
Ik dacht dat Kaag zo van de vliegreisjes was. Ze had ook even mee naar Afghanistan kunnen vliegen en haar topdiplomaat expertise aan het werk kunnen zetten om daar de boel te runnen. Kleine moeite voor de Godin met sneakers van D66. Dat had nog iets van nieuw leiderschap geweest.
Wilders, die man waar de linkse elite voor waarschuwt, voorspelde deze nachtmerrie elf jaar geleden. Niet alleen heeft deze zinloze missie tientallen Nederlandse militairen het leven gekost, het gaat nog meer levens kosten omdat er nu geroepen wordt om steun van het Westen. Daarna komt de Taliban naar het Land der Ongelovige Honden om de strijd hier voort te zetten.
Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat sommige culturen en geloofsovertuigingen clashen ? Is dat nou alleen de deugfactor ? Is het de deugfactor waar complete landen aan ten gronde gaan ? Politici weg en Friezen aan de macht . Omtzigt als mp ,dat heeft ie wel verdiend.
Onze "overheid" is één grote clusterfuck - alles gaat onherroepelijk fout, wat men ook aanpakt. Het is maar goed dat ik voorlopig niet naar het buitenland hoef (nou ja, nog even tanken hier net over de grens), want ik zou me voortdurend rot schamen voor mijn gele kentekenplaten.....
Toen er een spoedwet moest komen om de avondklok te legaliseren kon dit binnen een paar dagen geregeld worden. Als er een overheidsbelang is kan het dus wel snel.
Nogal logisch dat Nederland alles zo slecht geregeld heeft.
We hebben gewoon veel te weinig ambtenaren, dan krijg je dat.
Te weinig competente ambtenaren.
Maar wel genoeg om de vliegenstand in Nederland bij te houden.
Waar zijn de logistieke militairen? Die zouden deze clusterfuck toch wel kunnen rechttrekken?
Dat vraagt om een onderzoekscommissie onder leiding van een prominente D666-er, die binnen 6 maanden met aanbevelingen voor de toekomst komt!
Zoals gezegd andere landen waren al in juni/ juli bezig met de evacuatie en hebben ook een plan als het escaleert.
Nederland daarentegen heeft niets gedaan sinds juni, heeft geen plan, wil niet samenwerken, de bewindslieden liegen er op los en hebben dan ook nog eens het lef om anderen met dedain te behandelen.
Er gaan doden vallen, doden die er niet waren geweest als Nederland haar werk had gedaan en verantwoordelijkheid had genomen.
Over vijf jaar parlementaire enquête en dan hebben ze er geen actieve herinnering meer aan.
Het is dat ik totaal geen hoge pet opgehad heb van de Nederlanders anders zou een mens zich kapot schamen.
Wat een miezerig min volkje.
Wees blij dat ze zo laat zijn. Anders hadden we nog meer van dat volk hier gehad.
Voor deze keer ben ik blij met onze incompetente regering.
@Jan Toeternuitje | 21-08-21 | 17:25: De mensen die jij dat volk noemt hebben voor ons gewerkt, gevaar gelopen en geprobeerd samen met ons van dat land een liberale democratische samenleving te maken. Als dank mogen ze dus nu wel verrotten van jou?
Ga je nou de incompetentie van enkele nederlandse politici afwentelen op het hele volk !?
@Kowalski11 | 21-08-21 | 17:40: Het is datzelfde volk wat altijd en eeuwig op dezelfde incompetente politici stemt. Het is datzelfde volk wat 15 jaar geleden voor het grootste gedeelte voor de missie was en 10 jaar geleden voor de playmobil missie. Incompetente politici kunnen er zijn omdat ze een mandaat van dat volk krijgen.
@Zapata10 | 21-08-21 | 17:49:Ah... we hebben de laatste 10jaar allemaal op Rutte gestemd... helder!
@Zapata10 | 21-08-21 | 17:31:
U doet aannames. Het enige dat vaststaat is dat ze voor ons gewerkt hebben.
Spreek voor uzelf Zapata. Dat onze leiders andere belangen / prioriteiten hebben en/of sowieso ongeschikt voor hun functie zijn als het er echt op aankomt, soit. Maar daarom hoeft u de gewone Nederlandse burger er niet op aan te vallen. Een groot deel van de Nederlandse burgers was sowieso tegen ingrijpen in Afghanistan ( en Irak ), want a: Srebrenicza, b: niks bij te winnen en c: niet ons probleem. Maar ja, geopolitiek he.
@Zapata10 | 21-08-21 | 17:31: Die mensen hebben gecollaboreerd met de buitenlandse bezetter en verdienen de straf die de Taliban hen zal opleggen. Vergelijk het met Nederlanders die vrijwillig bij de SS dienden.
@Kowalski11 | 21-08-21 | 17:40: ja? want U hebt in het hokje een hokje rood gemaakt
Je praat poep. Nederland heeft al maandenlang tolken binnen gehaald. Eindelijk eens op zorgvuldige wijze.
Vrouwen op belangrijke functies want dat is woke. Ziehier het resultaat als een vagijn leidend is en niet kwaliteit.
Alsof de mannen het zo goed doen :-) Maar dit is inderdaad gewoon erg, plaatsvervangende schaamte, ik ben komend jaar even geen Nederlander meer, wat een schande.
Haar status als topdiplomate was leidend en haar enorme ervaring in het Midden-Oosten. Als puntje bij paaltje komt blijkt dat dus reuze tegen te vallen. Kak Kaag heeft ze in de luren gelegd.
@Sessine | 21-08-21 | 17:17:
Wie maakt gehakt van Mawlawi Hibatullah Akhundzada?
Ach, Voorhoeve en De Grave hadden een piem0l en hebben er ook geen zak van terecht gebracht. Op de een of andere manier zijn wij zo anti-militaristisch in dit land dat er standaard iemand wordt neergezet die je totaal niet serieus kan nemen. Niet hier en al helemaal niet in de rest van de wereld. Soort van office manager light ipv een defensietijger.
Nederland... dat is toch het land dat altijd de mond vol heeft van internationale samenwerking? Met de EU, de NAVO, de VN... Dan kan Nederland een keer samen met andere landen wat ondernemen, en ineens wil Nederland het per se zelf doen. En faalt vervolgens hopeloos.
Dat krijg je dus als je op Ruttes, Kagen en Hoekstra's stemt.
Ach, het zijn de boodschappers, die ambtenarenkliek die daarachter zit krijg je als stemmer nooit vat op. Die zitten veilig achter het pikmeerarrest, anoniem te blunderen in hun baantjes carrousel.
Afghanen falen in Afghanistan. Niemand anders.
Afgaan is niet voor niets een werkwoord.
Zolang ze thuis blijven gaat er niemand dood en voor de boodschappen bellen ze gewoon picnic. Wat een onzin weer.
Logisch ook dat die ambassadeur pleite ging.
Waarom niet?
Voor Nederlanders (in overheidsdienst) is het woord verantwoordelijkheid alleen maar een woord.
Deze man weet dat hij geen straf krijgt of gekort wordt op geld.
Niks daar van. Over een jaar zit ie weer ergens anders, niks aan de hand
Nee de man dacht wat jij vindt neuqt me niks. Denk je nou echt dat ie zit te wachten om te sterven voor het vaderland, dat doen de soldaten.
En hij heeft gelijk als puntje bij paaltje komt is ie gewoon burger.
Lafaards leven langer.
De man had groot gelijk, hij kent de regio en veel andere sithole postings als geen ander..... Hij en zijn nederlandse staf waren weerloos. Mevrouw de ambassadeur keerde terug met
vijf dozijn elite soldaten dat is een ander verhaal. Laten we hopen dat zij en haar staf en de vroegere medewerkers veilig uit deze hel wegkomen, de nederlands afghaanse toeristen waren erg dom het negatieve reisadvies te negeren, als ze het niet redden hebben ze pecg gehad....
@vranac | 21-08-21 | 17:28:
Hoe kun je iemand helpen als je je eigen veiligheid niet kan waarborgen?
Mooi he? Dat inclusieve gedoe.
Vrouwen kunnen best heel veel, ook topfuncties.
Maar deze exemplaren kunnen nou net niets.
Zet gvd een luchtbrug op man! Help samen met andere landen de boel op te lossen.
Die Taliban lachen zich helemaal de balletjes uit de broek!
Een en al chaos, en ze hoeven niets te doen.
Het Westen is net een Autist, zo lang alles op schema loopt, lukt alles, maar als er iets verandert, is het hel!
Die talib's hebben toch beter in de gaten hoe de vork in steel zit.
Die hele vertoning is niet meer dan één grote natte scheet. Jaag ze met pek en veren over het Binnenhof!
Kaag in Nieuwsuur: de ambassade had opdracht uit Den Haag zo lang mogelijk open te blijven.
Wie gaf die opdracht? Je mensen zo in gevaar brengen als je ziet dat de Toyota Hiluxen met Nederlandse kentekenplaat oprukken naar Kabul.
"Het besluit om het land te verlaten gaat lijnrecht in tegen de instructie van minister Kaag (Buitenlandse Zaken) om zo lang mogelijk open te blijven,"
@KlaagGraag | 21-08-21 | 16:48: Het was niet langer mogelijk. Waar zie je de discrepantie?
Nieuwsvuur?
Ik meende toch gelezen te hebben dat de zelfde Kaag sprak dat het nl-ambasadepersoneel van het bed gelicht en verscheept was door de Amerikanen.
Maar dat is al weer een paar dagen terug. Blijkbaar was er toch nog ergens een hete aardappel blijven steken die doorgeduwd moest worden naar het lagere personeel.
Of het was gewoon niet waar...
Kaag heeft de crisis gebruikt voor haar eigenbelang, PvdA en GL samensmeden.
Een feitenrelaas waar je eigenlijk doodziek van wordt. Helaas is het wel de waarheid. Niets aan toe te voegen.
Groenpartij van de linksarbeid lol.
linksehandenarbeid
Failliet land. Je kunt je burgers niet beschermen. Wel een grote bek hebben over het milieu, maar simpelweg een veilige uittocht uit om een shithole-country bieden is al teveel. Bezuinig nog maar meer op defensie. Lekker pang pang roepen. Het is een godvergeten schande!
Benieuwd of de lokale bevolking bij de volgende missies nog wat voor Nederland wil doen. Die Afghanen komen er nu hardhandig achter dat de Nederlandse staat er niet voor je is als het erop aan komt.
pibasso. U zegt milieu maar bedoelt natuurlijk klimaat.
Voor de rest ben ik het met u eens, het is een bloody shame. Nederland heeft afgedaan bij zijn bondgenoten en is een lachertje.
Ik schaam mij inmiddels Nederlander te zijn en vraag straks een ander paspoort aan.
@Muxje | 21-08-21 | 16:29:
Ik hoop dat Nederland geen 'missies' meer gaat ondernemen.
Het werkt vrijwel nooit in die shitholes, kost bakken met geld en uiteindelijk krijg je stank voor dank en horden analfabeten in je land.
@gestoptmetroken | 21-08-21 | 16:57: Bakken met geld is niet zo erg, maar de 24 gevallen jonge soldaten die nutteloos zijn gestorven weegt veel zwaarder.
@Muxje | 21-08-21 | 16:29: 1 troost, die overheid is er ook niet voor de eigen burgers hier. Gezamenlijke smart is halve smart in deze.
Bidenveld for president.
Alzheimer gaat nog eens heel groot worden.
Dat heeft Biden in Nederland afgekeken. pRutte blijft er tijden mee aan de macht.
Wat heeft de VVd eigenlijk teruggekregen voor bet opgeven van de post van BuZa aan madam Alqaq? Wat heeft d666 daarvoor betaald?
Ik schat zo in dat Sigrid Kaag het wist toen de Britten, de Fransen en de Amerikanen het wisten.
Maar dat het haar niet kon schelen.
Ze was te druk bezig om van een kabinet waar de VVD en het CDA het overwicht hebben te transformeren naar een kabinet waar D'66 samen met de Groene Khmer en de PvdA het overwicht hebben.
Getuige haar versprekingen inderdaad.
Zeker. Het zal Kaq haar reet roesten hoe dat plebs woelt. Ze is bezig met seize power via een extreem links Rutte IV
VVD +CDA =49 zetels, D66 + groenearbeiderspartij =41 zetels.
Kaag wil gewoon graag een wereldwijd Kalifaat.
@Rotterdammert1965 | 21-08-21 | 17:08: Kaagifaat
@Rotterdammert1965 | 21-08-21 | 17:08: En heeft al Qaq aan de Nederlandse bevolking.
Niets aan toe te voegen. Toch even melden.
In de eerste plaats oogt het erg sterk dat de lijn van delegeren in Nederland erg log, zwaar en getuigt van teveel lagen van overleg en vergaderen naar de onderste regionen die de taken moeten uitvoeren, al die tussenlagen van managers en groepen die erst overleggen moeten en de regels alsnog moeten implementeren kost enorm veel overtollige ballasttijd. Om nog maar te zwijgen van de aanpassingen die na al die overlegsituatie gaandeweg plaatsvinden, 1 grote vertroebeling. Hou de orders kort en bondig, in directe lijn naar de uitvoerende macht. Verder geldt in deze gevallen natuurlijk dat niemand in het openbaar weet welke geheime richtlijnen en missies er lopen op het moment.
Wel nee. De meeste ministeries zijn best in staat om beleid uit te voeren of te adviseren bij het opstellen van nieuw beleid. Dit is gewoon incompetentie en een buitengewoon lakse en afwachtende houding van de top. Net als bij Hugo. Het is niet dat hun organisaties hun orders niet goed uitvoeren; ze krijgen de verkeerde orders (of helemaal geen)
Tijdens de Zrebrenica crisis zat toenmalig minister van defensie Voorhoeve diep in de haagse grond verscholen. In een bunker/commandocentrum. Om er leiding te geven. Hij droeg er zelfs een gevechtshelm bij. De afloop is bekend.
Instellen van een constitutioneel hof en (gezien de vele affaires) het negeren van de wet door de regering(en) strafbaar stellen en de wet zo veranderen dat vervolging kan worden ingesteld. Iets zegt mij dat dit er nooit zal komen.
Ik zou Kaag wel eens Arabisch willen horen spreken, wat ze schijnbaar kan, met dat bekakte toontje van haar.
Of is that dan opeens lost in translation?
Schijnbaar of blijkbaar?
@R. Ketelsteen | 21-08-21 | 16:25: Draagbaar?
@R. Ketelsteen | 21-08-21 | 16:25: Schijtbaar.
Voor de liefhebbers een flinke maar razend interessante lap tekst met daarin het oogpunt van de CIA: www.justsecurity.org/77801/cias-forme... Dat dit zo naar buiten komt geeft aan dat het flink hommeles is in Washington e.o. (Langley ligt niet echt uit de buurt).
Terug naar Den Haag. Met mijn achtergrond in financiën doet mij het gedrag van de kabinetsleden in deze kwestie denken aan dat van fraudeurs die op het punt staan ontmaskerd te worden. Je zelf heel erg onmisbaar maken terwijl de problemen beter in handen zouden zijn van de deskundigen die je tot je beschikking hebt.
Wat mij brengt bij de merkwaardige positie van Nederland. Goed dat bepaalde kaarten blijkbaar nog even aan de borst blijven, maar wat als het inderdaad zo is dat minister Kaag niet gedetailleerd op de hoogte was? Dan zie ik maar één verklaring: twijfel bij de bondgenoten over de loyaliteit van de cruciale minister van Buitenlandse Zaken. De zelfde minister die Defensie op alle (on-)mogelijke manieren de pas afsnijdt.
Hopelijk ben ik nu te paranoïde, maar de logica in de Nederlandse aanpak ontbreekt volledig naar mijn mening.
Dat stuk is zeker de moeite waard. Ik weet van een paar dingen te weinig af om het geheel op waarde te kunnen schatten, maar hij heeft een aantal valide argumenten. Ik ben wellicht wat naïef op dit punt, maar ik zie niet wat de VS in de eerste plaats daar wilde bereiken. Er is inderdaad een aanslag geweest, maar er zijn veel meer en meer extreme islamitische landen die ook wat tegen de VS hebben en die geen aanslagen plegen. Dus waarom zou Bin Laden een aanslag op poten zetten waarbij hem, zeker gezien zijn opleiding in het Westen, duidelijk moet zijn geweest wat het antwoord zou zijn. Daar moet meer meegespeeld hebben. De VS heeft via dezelfde CIA de Taliban destijds in het zadel geholpen, wat ook een factor hierin is.
K3 heeft wel het aanbod gekregen samen te gaan doen, maar K3 wees het af. Dat lijkt mij gewoonweg dom. De Amerikanen vlogen het ambassadepersoneel uit de zandbak, dus de contacten zijn er wel. K3 heeft vermoedelijk een interne bitchfight, waarbij ze niet helemaal snappen hoe dit spelletje werkt. Kaag probeert wat, maar de andere 2K'tjes snappen niet wat hun rol is. K3 is drukker met de beeldvorming via de welwillende media en de formatie dan het werk waarvoor ze betaald worden. Ook hier zie je weer de pest die de politieke partijen hedentendage zijn. Er zitten kabinetsleden in de Tweede Kamer zichzelf te controleren! En onderwijl worden er de meest zotte wetsvoorstellen doorgedrukt.
De politieke partijen moeten heel drastisch ingeperkt worden. De Koning regelt het kabinet, in consultatie met politieke partijen, maar pas nadat de Grondwet is aangepast en politieke partijen een wettelijke basis hebben. Via latere wetten, zoals de Kieswet, is er een vorm van legitimiteit aan gegeven, maar de basis is gewoon rot. Alle ambtenaren in een leidinggevende positie mogen geen lid zijn van een politieke partij, per definitie. Ze hebben de overheid te dienen en niet hun partijideologie. De machten moeten gescheiden zijn en dat zijn ze nu niet.
Lastig leesbaar stuk met al die uitwijdende zinnen, maar de superkorte samenvatting is dat hoewel de CIA debacle wel aankomen, zijn "we" collectief gewoon gepieleld door wat ouwe mannetjes met een baard in een jurk. Ha. Ha.
@Frau Merkel | 21-08-21 | 18:02: Inderdaad. Maar zelfs 80% van de rechters is van D66 signatuur. Niet alleen de basis is rot, het hele bouwwerk is onderhevig aan verval.
Wen er maar aan... I am Manuel from Barcelona.... I know nothing..!
I learned it from a book.
You Will be blind and see nothing.
Ze bakt er niets van. Ga toch koken.
Zelfs dat kan die arrogante voorbips niet.. alles brandt aan en af!
Mooi hè, deze toppers mogen straks Nederland wederom besturen. en nog verder compleet verwoesten. Maar het licht aan u. Nooit en te nimmer aan hen.
ligt met en T. goedemorgen. ik moet ook niet uit woede reaguren...
Tijd voor nieuw leiderschap. Rita Verdonk, Pieter Omtzigt, Martin Bosma en Lilian Marijnissen.
Over vier jaar misschien.
@VoltaireJohn | 21-08-21 | 15:56: dan zijn we dit al lang weer vergeten, helaas.
Leg die mevrouw van de SP samen in bed met ome Geert, en ineens komt daar de PvdA 2.0 uit de baarmoeder. He bah zeggen mensen nu, maar ik verkies toch liever een SP/PVV dan een PvdA/GL. Maarja, mensen willen geen PVV of SP. Dat gaat nu nog een brug tever.
Mogen Renske Leijten en Annabel Nanninga er ook nog bij? Dan heb je mijn droomkabinet.
Hoe meer je er over leest, hoe erger de Nederlandse overheid gefaald heeft. Hoe kan men die kneuzen in Den Haag nog blijven verdedigen?
De generaals zouden ook wel eens lef getoond mogen hebben en op eigen gezag de evacuatie hebben kunnen regelen.
Het is niet voor het eerst dat de politiek het in haar incompetentie volledig laat afweten.
De generaals hebben een auto met chauffeur, heel veel vergaderingen en een uitstekend salaris. Gezag hebben ze niet.
We hadden, hebben en zullen daar niets te zoeken hebben. Hetzelfde verhaal als in Srebrenica, Nederland wordt weer een schandvlek ingerommeld, met alle éénrichtingsverkeer wat daarmee gepaard gaat. Geld uit, mensen in. Hoog van de toren blazen over terrorisme bestrijding en democratische waarden bijbrengen. De Taliban de maat nemen en extremisten noemen die bestreden moeten worden, terwijl de moslim extremisten in de Nederlandse steden geduid worden als kansenparels en "lekker divers" op de MSM. Grijp in bij de "binnenlandse Taliban" ipv 4000 km verderop.
Allemaal afleiding. Hierbinnen is de vreedzame islam namelijk. En de niet echte, extremistische islam, bestrijden we met de bondgenoten.
Rutte verzuimd om bij de veiligheidsdiensten en het instituut Clingendaal te vragen, waarom waren jullie niet op de hoogte? Ook bij de Fransen en britten was het antwoord wij hebben goeie ministeries en echt leiderschap.
Met Belhai heeft d'66 zo te zien een eigen Omtzigt binnengehaald.
Dat wordt een laag plaatsje op de lijst.
Of het is een bühnehaas.
Nee, alles voor de bühne. Ik hoorde Belhai niet op dezelfde manier reageren op het gedraai van de twee andere bewindslieden, terwijl dat net zo nodig was.
Bühne.
@Cor Netto | 21-08-21 | 16:07: Wat t ook is ,het helpt niet best voor het imago van Kaag op dit cruciale moment.
Ze ging, van wat ik gezien heb, vooral los op Bijleveld en niet haar partijgenoot (m/v/x) Kaag.
Het gaat om Nederlanders ophalen die daar ondanks het negatieve reisadvies op vakantie gingen bij familie, dan wel een zaakje wilden opzetten zoals Turken en Marrokanen ook wel doen, hier een uitkering daar een business. Of misschien naar een ziek familielid, dan schiet de pers helemaal in de medelijden stuip, terwijl het geeneens een dokter is, die hebben ze daar ook trouwens.
Nu willen ze ook nog opgehaald worden.
Oppositie partijen en linkse pers schreeuwen het uit om voor hen op te komen.
Echt niet te geloven. Denk eens aan je jonge Nederlanders.
Dit dus......
Voortaan niet meer letten op ANVR/SGR. Even twitteren en Defensie moet u komen ophalen.
Uw soort figuren die u benoemd, horen netjes achter in de rij te staan. Vooraan staan de mensen die om redenen daar in dat hellhole moesten bivakeren. De tweede groep bestaat uit de tolken en aanverwanten van een basis dat draaiende gehouden werd. De tweede groep is nu opgejaagd wild. De vakantiegangers horen als laatste aan de beurt te zijn. Als dat niet gebeurt, dan pist de overheid over alles en iedereen heen. Prioriteiten vaststellen in tijden van chaos is niet het sterkste punt van onze overheid. Dat je na het debacle in Srebrenica nog niet doorhebt dat er een reikende hand werd uitgestoken door de aanstichters van de ellende in Srebrenica, snappen ze in Den Haag niet. Het buitenland leert wel en handelt daarnaar. In Nederland snappen we er geen hout van. Dat is uitermate kwalijk.
Eensch..
En die laffe Kaag geeft, na eerst een aantal NATO landen de kast te hebben uitgekeerd, ook nog even aan dat er ook "200 Nederlanders vastzitten in Kabul die tegen het Nederlands negatieve reisadvies in, tóch naar Afganistan zijn vertrokken." Zij geeft wéér de ander de schuld en gaat voorbij aan het feit dat niet vakantiegangers gevaar lopen, maar de helpers van Nederland in Afghanistan, die door de Taliban worden beschouwd als NSB'ers! Die Siegrid Kaag is een absoluut valse heks! Maar goed, zal wel 'Nieuw Leiderschap zijn.
Wat ik het ergste vind aan deze mensen als KBBK (Kaag Bijleveld Broekers Knol), is dat ze keer op keer weigeren na te denken. Ze kunnen wel nadenken , maar ze verdommen het gewoon. Het niet willen nadenken over hun dagelijks werk vind ik erger dan altijd dat gelieg. Erger dan hun totale arrogantie. Erger dan hun totaal gebrek aan gevoel. Erger dan het niet willen samenwerken met elkaar. Erger dan het niet kunnen samenwerken met andere landen/ngo's.
Stel je eens voor, dat zo'n KBBK type je moeder is en dat jij morgen jarig bent.
Dat wordt dan een surrealistische horrorverjaardag. Ze hebben niet nagedacht over een cadeautje , over wanneer ze moeten komen, ze feliciteren je niet, ze gaan zich met je opvoeding van de kleinkinderen bemoeien , met van alles en nog wat. Lachend verzieken ze je hele zondag. Op het eind van de middag gaan ze eindelijk weg onder de woorden: "Nou kindertjes, mama moet nog even een paar Pakistanen redden, sorry ik bedoel Afghanen. Ja die haal ik altijd al door elkaar. Mama heeft het ook zo druk. Nou doeiiiiii"
Ze hebben het druk met niet willen nadenken, druk met niet samenwerken, druk met het vangen van een paard dat ze achter een kapotte wagen willen spannen, zonder tuig of touw. Ze denken dat een zeepaard , nijlpaard, luipaard ook paarden zijn. Die kun je ook achter de wagen spannen. Het maakt ze niet of de wagen ook wielen heeft. Één ding weten ze wel, "ik ga die wagen in ieder geval niet besturen". Het interesseert ze ook geen moer waar die wagen naar toe. Ze willen gewoon nergens over nadenken.
Kinderen van KBBK types neem afscheid van ze. Zeg dat je verjaardag op een andere dag valt, zeg dat je verhuisd bent, neem een extra telefoonnummer, die zij niet kennen. Zet een andere foto op je oude Whatsapp account van een willekeurige Rus. KBBK types zijn jullie aandacht en respect niet waard.
KBBK types weten niet of ze van voren of van achteren leven. Chaoten die na een overstroming in Valkenburg een schilderijtje recht hangen in je verwoeste huis onder de woorden; "ja ik ben nu eenmaal een perfectionist"
Kaag weet nog niet eens dat haar ambassade in Kaboel verlaten is tijdens haar dinertje ( ze kan kennelijk ook niet koken, gelukkig maar). Bijleveld stuurt een ondeugdelijk vliegtuig. Nog steeds geen idee waar die Broekers Knol de hele dag mee bezig is. Ik heb geruchten gehoord, dat ze negen uur per dag bij de logopediste zit om haar kakkineuze accent af te leren. Dat zal natuurlijk wel een vuige roddel zijn.
Ik bang dat nieuwe verkiezingen niet gaan helpen. We komen nooit meer van dit soort KBBK types af. Ze scheiden een geur af die ander KBBK types aantrekken.
Het is een plaag.
Ze mogen van mij tien keer zoveel verdienen als ze beloven zich helemaal nergens meer mee te bemoeien.
Ik wil ze ook niet het land uit zetten , want dan zitten er anderen mee.
Maar ja, "het is leven, dus je moet er respect voor hebben", zei een of andere prutfilosoof.
KBBK: de Kaagswomen
Ik moest wel hardop lachen over uw rant.
Dit krijgen we dus met een kuttax, waarin het hebben van een vagina belangrijker is dan competent zijn. En het is sowieso al een incompetente bende in de Haagse. De bodem is vast nog niet in zicht.
Prachtige tegel dit! KBBK types, die houden we erin.
Een heel verhaal maar bij 'ze kunnen wel nadenken' had het kunnen stoppen.
Mooie rant, dank je.
@Check-zei-de-Gek.
"Chaoten die na een overstroming in Valkenburg een schilderijtje recht hangen in je verwoeste huis onder de woorden; "ja ik ben nu eenmaal een perfectionist"
LOL! Ik zie het al voor me. Vreselijke mensen zijn dat en ook super egoïstisch.
Als ik enzo K... was zou ik in gepaste schaamte mijn naam veranderen. Met zo'n oma heb je geen vijanden meer nodig.
Binnenkort op de VPRO, "Kaag de eerste zes maanden" een docu met hoogtepunten uit het ministerschap op BZ van Sigrid Kaag.
Ik denk dat de aftiteling langer duurt dan de docu.
@FrankVeer | 21-08-21 | 15:57: Er zal niemand zijn die op de aftiteling wil.
De documentaire "Kaag de laatste zes maanden" schiet ook al op.
Kaag van Troje.
Minister van Hoop. Puinhoop.
De krachtige powervrouwen bewindslieden gaan voortvarend te werk ondanks alle vrouwenhatend commentaar van de misogyne reaguurder.
Krachtig en power, is dat niet dubbelop?
Meer vrouwen aan de top . Ja dat is eerlijker ...... voor de vrouwen ; de gevolgen zijn voor de mannen . Net als thuis ... vrouwen constateren mannen repareren.
Het ligt niet aan het vrouw zijn, dit incapabele trio mist eenvoudig de inhoudelijke kennis.
@Koning BongoBongo | 21-08-21 | 15:53:
De meeste vrouwen hebben meer te lijden van mannen dan andersom. De aangerichte schade is vaak niet te repareren.
@Gravin v Kippenbouth | 21-08-21 | 15:58: Er zijn meer mannen dan vrouwen die het voor het zeggen hebben dus logisch ,maar als meer vrouwen het voor het zeggen hebben wordt het lijden alleen maar erger.
Als je de Amerikanen (op de Daily Mail) uitmaakt voor Stepford Wives, gaan ze over de rooie. Dat zijn vrouwtjes die zich helemaal schikken naar de wil van de man en niet zelfstandig kunnen denken. Was een of ander boek dat verfilmd is.
Ondertussen blijft de bevolking in Afghanistan gelukkig niet stilzitten en verliest de Taliban terrein: frontpage.fok.nl/nieuws/849460/1/1/50...
Dan hebben we dus de burgeroorlog die de komende decennia voor voldoende vluchtelingen gaan zorgen en de hele regio gegarandeerd instabiel houdt.
@Frau Merkel | 21-08-21 | 16:04: Dat is eigenlijk alleen maar goed. De wapenhandel moet ook van smeermiddel worden voorzien. In mijn volgende leven schaf ik mezelf 30000 AK's aan. Niet om een leger op te tuigen, maar gewoon omdat iedereen bedelt om wapentuig. Dan ben je natuurlijk dom bezig om een oorlog te beëindigen. Sterker nog, je buurman stort zich in de wereld van oorlog. Sta je dan met je hippiegedachtegang. Als je meedoet met oorlog, dan speel je mee in een wereld zonder spelregels. Ze zijn er wel, maar over een uur kunnen ze niet meer gelden. Een wapenhandelaar zit te wachten op dit soort kansjes, waardoor de oorlog voorduurt of een nieuwe oorlog gestart kan worden. Overheden spelen ook mee in dit spel, maar hebben te maken met dwazen die op plekken zitten, waar ze niet horen te zitten. Daarom zijn wapenhandelaren zo godsgruwelijk rijk. Het zijn geen raketgeleerden.
@LV-225 | 21-08-21 | 16:52: Je denkt als een Nederlandertje die gewend is dat wapens verboden zijn, en vindt dat wapens ook overal verboden zouden moeten zijn. In Afghanistan (en Pakistan) bestaan echter al 150 jaar wapenmarkten. Daar ga je gewoon heen om wapens te kopen, net zoals je hier voor een zak aardappelen naar de markt gaat. Heeft verder geen zak te maken met de zovaak aangehaalde "Amerikaanse wapenlobby". Verder zijn de Afghanen uitstekende wapensmeden. Je hebt daar wapensmid-families die dat al honderd jaar doen. Een AK-47 (overigens een Russisch waoen) maken ze gewoon na, als identieke kopie. die dingen zijn ook expres ontworpen met robuustheid in het achterhoofd. Het is geen teer apparaat wat meteen kapot gaat zodra je hem laat vallen.
Van welke partij is die belhaas? Of die piri piri? Dan weet ik waar ik de volgende keer op moet stemmen.
... Oh wacht...
Als iemand een iets te felle mening heeft dan is er kans dat een wijkagent op bezoek komt om even te praten hoe het gaat. Gebeurde op Twitter ook wel eens terwijl een bericht niet per se strafbaar was.
Dat het is vervelende op internet tegenwoordig, als je mening iets teveel afwijkt dan kom je op een lijst.
Misschien moeten we hieraan de voorzichtige conclusie verbinden dat we met sommige landen gewoon geen diplomatieke relaties moeten (willen) onderhouden. Nederlandse Afghanen die erop staan hun thuisland te bezoeken doen dit op eigen risico. Tenslotte zijn ze niet voor niets gevlucht en opgevangen.
Tja, als je moeder daar woont, nadat je pa overleden is. Kan me wel voorstellen dat je dan nog een keer naar dat oude moedertje wil om haar een beetje te helpen (financieel bijvoorbeeld of met wat spullen). Echt die Afghanen zijn niet verkeerd. De meeste hebben een enorm eergevoel om dingen goed af te ronden is mijn ervaring. Echt werkelijk niet te vergelijken met dat andere importspul dat onze straten terroriseert. Let maar eens op in de journaals hoe goed Nederlands de meeste spreken. Het zijn meestal geen luie mensen, die gewoon goede banen invullen en meedoen en zich allang hebben aangepast aan de Nederlandse cultuur.
@Watching the Wheels | 21-08-21 | 15:46: Een enorm eergevoel om dingen af te ronden..... Ik neem aan dat het Afghaanse leger van 300.000/350.000 man geen echte Afghanen waren ?
De relaties onderhouden is noodzakelijk. Over de aard en omvang valt zeker te praten. Het stoppen van de import lijkt me evidente noodzaak. Vakantiegangers kunnen daar blijven en opvang moet per definitie tijdelijk zijn. Immigratie en daarop volgende verplichte assimilatie alleen bij aantoonbare meerwaarde voor de Nederlandse maatschappij.
@Watching the Wheels | 21-08-21 | 15:46:
Die indruk heb ik eigenlijk ook, de Afghanen die ik ken (OK zijn er niet veel) zijn keurig, Zeggen "ik voel me Nederlander", spreken thuis Pashtun maar prima NL taalbeheersing. Zijn wel moslim maar vallen niemand ermee lastig, doen niet moeilijk over een biertje enz.
@Koning BongoBongo | 21-08-21 | 15:55:
Laat je toch niet voor de gek houden. Allereerst was dat leger niet zo groot en ten tweede werd er geen soldij uitgekeerd, zodat die soldaten niets te eten hadden. Als derde hadden ze onvoldoende munitie. Kijk even Nieuwsuur vanaf 9 min. 50 sec., ze werden vanaf 2011 al niet regelmatig betaald en hadden soms zelfs honger en het westen maar roepen dat ze op de vlucht slaan terwijl ze onvoldoende middelen hebben tegen een leger dat dat wel heeft en terwijl de president vlucht nos.nl/nieuwsuur/video/2393890-de-opr... we worden allemaal voor de gek gehouden. Er was allang een deal en het leger moest zich overgeven, nieuwe stabiliteit en mensenrechten doen er niet toe.
@Asteroid-B612 | 21-08-21 | 17:19:
Ze zijn alleen niet zo goed in tuinieren, geen groene vingers (kun je wel zien aan dat land ook). Maar ze spreken inderdaad binnen no-time goed Nederlands en doen moeite om mee te draaien.
Ij de krant stond dat er nog 700 Nederlanders in Kaboel zijn.
Ik vraag dan ,wie zijn die mensen?
2 maanden geleden was het al verstandig om weg te gaan dus wie zijn die mensen.
En, hoeveel hebben er meerdere paspoorten en wat deden ze daar?
Veel mensen schijnen in de vakantie op familiebezoek te zijn gegaan. Kan me dat wel voorstellen. Het was misschien de laatste keer dat dat mogelijk was. Het zijn er meer dan 700 volgens Kaag.
Dus je hebt asiel en je gaat effe kijken bij de niet asielkrijgers.
-/-Een tijdje geleden kwam ik in contact met een jongeman in de twintig die als bootvluchteling uit Syrië was gekomen, omdat hij niet wilde dienen in het leger van Assad. Hij vertelde mij zijn verhaal op een Amsterdams terras. De vlucht op een rubberboot van de Turkse kust naar Lesbos, de vriendelijke Nederlandse politieagenten die zijn asielaanvraag opnamen, het appartement in Amsterdam dat hij binnen de kortste keren toegewezen kreeg, de opleiding in de hospitality die hij volgde en zijn werk als gids bij een bedrijf dat toeristen over Amsterdams multiculturele geschiedenis vertelt. Met zijn modieuze kapsel en baardje zag hij eruit als een typische Nederlandse hedonist en hij zei volop te profiteren van de vrijheid die de Nederlandse samenleving hem bood. Maar na vier jaar sprak hij nog geen Nederlands en vond het normaal dat wij het gesprek in het Engels voerden.
Ik kon goed begrijpen dat hij niet wilde sneuvelen voor Assad. Maar waarom had hij zich niet aangesloten bij het verzet, zoals tienduizenden van zijn leeftijdgenoten hebben gedaan? Dat vroeg ik hem niet; ik wilde hem niet in verlegenheid brengen. Maar terwijl wij koffie dronken op dat Amsterdamse terras begon ik mij steeds ongemakkelijker te voelen. Ik dacht aan onze eigen bootvluchtelingen, de Engelandvaarders uit de Tweede Wereldoorlog. Zij trotseerden een veel gevaarlijker zee en Duitse patrouilleboten die kurzen Prozess met
:: verder lezen op TPO
@theo-is-dood | 21-08-21 | 15:56: Ik ken aardig wat allochtonen, en allemaal vinden ze het land waar ze vandaan komen geweldig. Nederland is het kutland. En daar willen ze allemaal wonen. Daar heb ik maar één verklaring voor: kutvolk.
@pejoar | 21-08-21 | 15:46: Asielkrijger... twee betekenissen.
pejoar | 21-08-21 | 15:42
"Ik vraag dan ,wie zijn die mensen?"
Asielzoekers die nu in het land dat ze ontvluchtten op vacantie/familiebezoek zijn.
Heel herkenbaar dit overheidsoptreden. Kop in het zand steken, alles maar laten gebeuren, en als de problemen echt niet meer te ontkennen zijn nog een beetje halfslachtig zonder overtuiging wat maatregelen voor de bühne nemen. Boodschap is duidelijk: geen interesse, ander universum, los het zelf maar op.
Wat gebeurd is gewoon logisch.
Overheid en regering zijn goed in 2 dingen namelijk ouwehoeren en Uw geld uitgeven.
Dit allemaal zonder verantwoording af te leggen en indien nodig gepaard gaande met de nodige leugens.
En dit gebeurd al decennia, niks nieuws.
Mee eens.
Ja , lullen en zakken vullen.... en tussendoor nog wat lullen. Eenmaal in de banencarroussel wordt het stil.
En zeer belangrijk... etentjes op onze kosten... met die andere linkse huichelaars!
Die Kaag zou er als manager van een toiletrollenfabriek nog een puinhoop van maken. Beste sneu dat zij op dit dossier aan de knoppen draait, maar dat probleem hebben we ook al anderhalf jaar een op het Corona dossier.
Wie heeft het in zijn hoofd gehaald om alleen vrouwen te benoemen? Waarom geen gezonde mix? Als je een vrouw op Buza en Biza hebt, waarom dan ook nog een vrouwelijke cda-kabouter op defensie? Ze nemen het werk niet serieus, lopen voortdurend alles weg te lachen.
Vooral onbegrijpelijk is, dat ze na de 'beginfaals' uiteindelijk twee Hercules vliegtuigen stuurden, waarbij ze direct zeiden dat het ene vliegtuig naar het andere zou vliegen om onderdelen te brengen, waarna ze het zouden repareren, zodat ze daarna samen door zouden vliegen. Moet je je voorstellen ... er is een noodsituatie (de reden dat je jaarlijks 12 miljard aan defensie uitgeeft) en dan uitgerekend in die noodsituatie kiezen die vier huisvrouwen (incl. Rutte) ervoor om het inzetbare vliegtuig tijd te laten verliezen om eerst onderdelen te gaan brengen naar een kapot vliegtuig dat eerst gerepareerd moet worden. Kan ook een advies van een militair geweest zijn, maar het is een domme beslissing wat nu ook blijkt want het blijft gedoe met dat kapotte vliegtuig en het zorgt dat de hele missie in de soep loopt. In het journaal kwam vervolgens een militair van de Luchtmacht die vertelde dat het allemaal niet erg was, omdat er weinig mensen klaar stonden om te evacueren, dus ze hadden met 1 toestel eigenlijk al teveel capaciteit. Het zijn knoeiers.
Nou, dat na 50 jaar kaalslag een en ander uit elkaar begint te vallen, vind ik niet zo vreemd.
Meestal wordt met wat cannibalising en lenen (Beggarsarmy) toch weer de klus geklaard.
Wat ik wel onbegrijpelijk vind is het gelieg er om heen.
Er wordt gegoocheld met cijfers, en soms gewoon maar wat geroepen naar de pers.
Ik ben bang, dat onze demissionaire regering tot de ontdekking is gekomen, dat je de Kamer en de pers van alles op de mouw kunt spelden zonder consequenties.
De baas is er mee weggekomen, dus wij hoeven geen aangenomen moties meer uit te voeren, want we zijn toch demissionair.
Onbegrijpelijk en angstaanjagend, dat die Kamerleden zich zo laten schofferen.
@Roadblock | 21-08-21 | 16:06:
In 2008 gaf NL al 12,6 miljard dollar uit, 10 miljard euro. Inmiddels is het 11,5 miljard euro, maar ze willen er jaarlijks 13-17 miljard bij wat natuurlijk niet realistisch is www.parool.nl/nederland/defensie-wil-... denk dat er keuzes gemaakt moeten worden. Denk ook dat het materieel te duur moet zijn, want waar gaat die 1000 miljoen per maand anders aan op? Vastgoed, materieel, personeel lijkt het meest waarschijnlijk. Beggarsarmy is dacht ik voorbij. Dat was bezopen tijdens die missies in het begin. Maar er staat toch weer een Hercules langs de kant, dus onderhoud lijkt te weinig geld voor.
@Watching the Wheels | 21-08-21 | 18:15:
De afgesproken NATO norm van 2% zou al heel wat uitmaken.
Dat is 16 miljard.
Voor een linkse partij is elke cent er 1 te veel, maar het is natuurlijk een beetje naar, om het voorzichtig te zeggen, dat er eerst 50 jaar de tiefus bezuinigd is, en als er dan wat bijkomt te roepen:
Kijk eens wat ze erbij gekregen hebben, wat klagen ze nu.
Als ik dit dan vergelijk met het gemak waarmee er nu geaccepteerd wordt dat er 5 miljard "zoek" is met Corona, krab ik toch even achter mijn oor.
Bij deze totale faal van de bewindslieden en hun klootzak van een baas moet ik steeds denken aan het refrein van Fashion Awards van Eels, "We'll blow of our heads in despair". www.youtube.com/watch?v=fye4SztRwfA
geopolitiek. het zal wel maar zit ver boven mijn nivo.
Hohoho, WIJ zolderkamerkorporaals schakelen gewoon snel:
van bondscoach naar profiler/forensisch detective, naar viroloog, naar formateur naar geopolitiek strateeg a la Kissinger.
Je weet tog.
En vaccinaties zijn om een Chinese controlemaatschappij te creëren en 9/11 was een inside job (ja, toch?)
@King of the Oneliner | 21-08-21 | 15:37: En Epstein didn't kill himself, Lee Harvey Oswald didn't kill JFK and Marilyn didn't commit suicide.
@Fred uit Amstelveen5 | 21-08-21 | 15:43: Nou, ik neig hier serieus naar, maar dat is een andere discussie. Lijkt me bijvoorbeeld sterk dat je met zo'n relatief goedkoop geweer in zo'n korte tijd in de roos kan schieten. En dat ook nog onder stress en bewegend doel. Maar goed, als Oswald het gedaan heeft, was het een verdomd coole persoonlijkheid en scherpschutter.
@King of the Oneliner | 21-08-21 | 16:05: Het door Oswald gebruikte geweer kan nooit meerdere schoten kan afvuren binnen een bepaald tijdsbestek, omdat het een bolt action geweer was, geen automaat. Dat betekent dat er meerdere schutters geweest moeten zijn. De JFK assassination blijft natuurlijk een enorm mysterie, waar heel veel rare en onverklaarbare zaken mee zijn gemoeid.
vergeet niet de vvd groenslinks d666 de partij van de duivel PvdA die zijn hart heeft verpand aan de duivel cda die denken al in de hemel te zijn ,,mensen denk toch eens na voor dat je de stemt want ik zeg het zo vaak de nieuwe verkiezingen komen er echt aan
u doet uw naam eer aan lol
Nogal flauw om te doen alsof dit een uniek Nederlands probleem is. Dat is het dus duidelijk niet. De echte vraag is waarom we in godsnaam in Afghanistan zaten. Hoeveel Nederlandse miljoenen zijn daar niet in corrupte zaken verdwenen?
Nou, vlak het hier ook niet uit.
Hoeveel miljard zijn we ook al weer "kwijt" in het Corona verhaal?
5 ?
Het is niet uniek Nederlands dàt het verkeerd gaat. De schaal en vorm getuigen echter wèl van een clusterfuck van unieke proporties.
Volgens mij zijn wij in NL in is het daarmee een NL probleem. Wat is er mis mee om dit te benoemen ook al is het geen niet uniek?
De Afghaanse 'collaborateurs' werkten vrijwillig en tegen betaling voor de NATO landen. Heel anders dus dan in een oorlog of bezetting waar je een kogel door je hoofd krijgt als je niet meewerkt. Of hebben 'onze jongens' die Afghaanse tolken bedreigd? Gewoon op het verkeerde paard gewed, en dan de schuld bij een ander leggen. Menselijk, dat wel.
Welke schuld?
@Roadblock | 21-08-21 | 15:35: De schuld dat iemand je leven in gevaar heeft gebracht.
@Aisie | 21-08-21 | 16:01:
Dus, wat is uw conclusie? Ze wisten wat ze deden, dus wij zijn niet moreel verantwoordelijk als ze afgemaakt worden?
Goh, dat al die andere landen dat nou ook niet vinden. raar he?
Misschien deugt er toch iets niet in uw redenering.
@Roadblock | 21-08-21 | 16:11: Mijn conclusie is inderdaad dat wij niet voor de hele wereld verantwoordelijk zijn. Dat is een Nederlandse megalomanie. En als puntje bij paaltje komt, als het aankomt op daden in plaats van alleen maar woorden, zien 'we' dan ook nog eens kans om alles te verprutsen. Natuurlijk is het erg wat er in Afghanistan gebeurt. Het is altijd erg als mensen elkaar afmaken. Maar de Taliban is een Afghaans probleem dat wij niet voor ze kunnen oplossen. De fout was dat onze troepen daar aanwezig waren, dat had nooit mogen gebeuren.
Sigrid Kaag functie elders….. kan mannenwerk niet aan.
Vakkenvuller koel vries, last bij zo'n kil mens.
Strategisch en op een heldere manier ver vooruit denken wordt al jarenlang afgestraft (want 'ongezellig negatief denken' / populisme / rechts / niet inclusief / wappie / geen baantjescarroussel krijgen etc). Alsof ze met opzet bepaalde mensen op bepaalde functies zetten.
Ergens is deze show wel mooi, je hoeft niet eens te protesteren of iemand weg te stemmen, je hoeft niemand in talkshows over te halen; de puinhoop die incapabele mensen achterlaten worden vroeg of laat vanzelf zichbaar. Wel jammer van de slachtoffers
Wat doet die Kaag het toch fantastisch hè?
Whahaha!
NOT.
als ik ambassade in Kabul zou zijn dan zou ik ook vertrekken , wie vertrouw nog dat het goed gaat als NL er mee zich bemoeit, beter vluchten dan op de slachtbank
Probleem is dat de mensen niet kunnen vertrekken, toch? O ambassadepersoneel ... belachelijk dat die allemaal halsoverkop vertrokken en niet een paar mensen achterlieten om het werk af te ronden. Had je maar een ander vak moeten kiezen. Russen en Chinezen zitten er ook nog. Vooral belachelijk, omdat andere mensen hun paspoorten in hadden moeten leveren die in de ambassade in de kluis lagen, zodat die vertalers niet weg konden. Gelukkig opgelost door Afghanen met de sleutel, maar je kunt het niet maken om in zo'n crisis met half afgerond werk te vertrekken als dat andere mensen het leven kan kosten.
@Watching the Wheels | 21-08-21 | 15:19: en anders steek je de boel in de hens, zodat je geen bewijsmateriaal achter laat.
Ze heeft niks fout gedaan.
Daar gaat het niet om en dat begrijpt ze niet.
Ze heeft vooral lekker gegeten en verder niets gedaan.
Wie geen fouten maakt, maakt meestal niets. Niets doen is op die positie onder deze omstandigheden altijd fout.
Hoorde gisteren dat er al twee jaar geen dode aan Amerikaanse zijde is gevallen in Afghanistan. Alle luchtsteun door het Afghaanse leger was niet bruikbaar omdat de monteurs hals over kop naar Amerika terug moesten. Politiek gezien had Biden beter aankomende jaren in Afghanistan kunnen aanmodderen.
Het is nog erger.
Alle Amerikaanse verkeersleiders, die de luchtsteun voor het Afghaanse leger moesten coordineren, zijn zonder waarschuwing teruggetrokken.
www.israelhayom.com/2021/08/20/joe-bi...
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_military_casualties_in_the_War_in_Afghanistan
per month : total
2018 1 0 0 1 0 0 2 1 2 1 5 2 15
2019 2 0 2 3 2 2 3 3 2 0 2 1 22
2020 4 3 2 0 0 0 0 0 - - - - 9
@Is dit nog nieuws? | 21-08-21 | 15:18: check eens icasualties. Lijkt erop dat deze mensen niet door gevechten om zijn gekomen. Zou kunnen dat de journalist 14 maanden zei. Anyway. Vind het vrij weinig voor een conflictgebied.
Zoek anders even de aantallen van Afghaanse doden erbij. Totaal niet houdbaar. Enige reden dat Amerikanen niet werden aangevallen is dat ze in Doha met Taliban aan het praten waren.
We kiezen geen politici om ons met hun uitzonderlijke gevatheid te betoveren, maar om onze gezamenlijke huishouding te besturen en te doen wat we nodig achten.
Dus opzouten met deze ongekozen regering van gladde praters, stoppen met die uitzichtloze formatie, en snel een zakenkabinet van mensen die hun sporen verdiend hebben in de maatschappij. Dan ligt de macht weer bij het parlement (die kan immers altijd ministers naar huis sturen en dat gaat makkelijker zonder coalitie of regeerakkoord).
Duidelijk.
Maar hoe hebben die D66 kiezers zich zo kunnen misleiden?
@ZZP-er | 21-08-21 | 15:16: zie dihydrogenmonoxide | 21-08-21 | 15:00
We leren het maar niet. 26 jaar geleden was de pleuris uitgebroken in de enclave. Dat was toen complete chaos. In die chaos is zelfs een geit meegenomen, ipv de electriciën of loodgieter. Nu roep ik niet dat je iedereen maar binnen moet laten, maar het is best lullig, als je jaren later ontdekt dat de loopgieter is geïntendificeerd, omdat ze een massagraf lopen uit te pluizen. Dan denk ik toch altijd weer aan die klote geit. Uiteindelijk is die geit aan de locals gegeven. Die maakte er een sate van en vierden een volksfeest met bier en sligovitch.
Wel wrang dat die Franken er zijn bevordering uit gesleept heeft.
Dutchbat zat daar vanaf het begin met een taak waarvoor het bij lange na niet voldoende uitgerust was. Totaal onvergelijkbaar met de westerse troepen in Afghanistan. No way kon het anders zijn afgelopen voor de Bosnische slachtoffers als de Nederlanders zich anders hadden gedragen. Ze waren kansloos. De schuld voor het falen van de missie ligt bij de Verenigde Naties.
@J.P.Drapeau | 21-08-21 | 15:29:
Ben het niet met u eens.
De schuld lag bij de Tweede Kamer en met name de PvdA die om internationaal politiek te scoren onze mensen met onvoldoende middelen, onvoldoende garanties, en onvoldoende mandaat in de vleesmolen heeft gegooid.
De snelvuurkanonnen moesten vervangen worden door .50 machinegeweren "omdat dat anders te bedreigend" was.
Een hogere officier heeft om die ongein nog ontslag genomen.
Zodra die Scandinaviers afgelost waren ging de boel achter onze troepen op slot.
En diezelfde PvdA had de grootste mond na afloop, waarom er niet gevochten was.
@Roadblock | 21-08-21 | 15:44:
De Denen hadden Leopards. 2 Leopards 1A5(!!) hebben de hinderlaag van de Serviërs afgeslagen. 150 Serviërs horizontaal en het was klaar. Operation Bøllebank van Wiki:
According to several sources, losses on the Bosnian-Serb side reached up to 150 men and an ammo depot. These numbers remain, however, unofficial as Bosnian-Serbs commanders officially cite having suffered only nine losses in the event. What is known with certainty, however, is that the Danish forces did return fire on their attackers, firing in total 72 rounds at the Bosnian-Serb troops: 44 high explosive (brisance) rounds, 19 phosphorus rounds, and 19 armour piercing rounds. Rounds struck three T-55 Bosnian-Serb tanks, as well as an ammunition depot and several bunkers causing a great deal of destruction and thwarting the ambush in an instance of what Møller describes as "the mouse who ate the cat".
De drie dames vormen samen het nieuwe ei-leiderschap zeker
Kaag komt op mij over alsof ze de moeder-MAVO aan de open universiteit heeft gevolgd.
in de avonduren dan, overdag te druk met interessant doen. En met Arafatsjaals haken.
Je kan veel van haar zeggen maar qua opleiding staat ze ver boven de rest.
@DexterGordon | 21-08-21 | 15:16: maar je hebt opleidingen en """opleidingen"""
@Ride_On | 21-08-21 | 15:19: Oxford, Exeter, niet de minste.
@DexterGordon. Opleiding wil nog niet zeggen dat je je intelligentie kan benutten in de praktijk.
@DexterGordon | 21-08-21 | 15:16: Er iets mee doen dan.
@DexterGordon | 21-08-21 | 15:25: Die universiteiten zijn er voor de topbaantjes carroussel daarna. De echte werkelijkheid is natuurlijk totaal niet relevant.
@DexterGordon | 21-08-21 | 15:25: de uni staat misschien wel goed aangeschreven maar welke studie heeft ze gedaan?
Het is allemaal een beetje captain hindsight die kritiek op de evacuaties uit Afghanistan.
Beste stuurlui die aan wal staan enzo.
Nee, alle landen hebben het veel beter voor elkaar dan Nederland niks met captain hindsight te maken. En die zelfverklaarde topdiplomate faalt enorm.
Regeren is vooruitzien, en dat deden Engeland en Frankrijk wel. De onzen bleven inderdaad aan de wal staan. en deden niets. Niets.
Waarvoor zitten er dan duizenden ambtenaren met hoge opleidingen op dat ministerie?
Ik zou als ik u was dit maar pas zeggen als de shit voorbij is.
De drinkbeker is nog lang niet leeg:
-Een laffe waarnemend Ambassadeur die hem smeerde, terwijl hij bewust zijn Afghaans personeel voorloog.
-Ongoing shit met de krikkemikkerige "luchtbrug".
-Toenemende berichten van doodgemartelde Afghanen, die voor buitenlandse mogendheden gewerkt hebben.
Nee, u kunt downplayen zoveel u wilt, maar dit blijft een clusterfuck van onze 3 "Weird Sisters"(MacBeth).
Als Kaag echt slim zou zijn, zou ze gewoon toegeven dat ze zelf een miskleun gemaakt heeft.
Een Rutte komt daar ook mee weg.
Maar dat kan onze Freule niet. Dus blijft ze anderen voor de trein gooien.
van corona-advies (slik ivermectine!), naar rechtsgeleerdheid (OM had alle kopschoppers meteen kunnen oppakken!) tot geopolitiek (Kaag heeft het helemaal fout gedaan). Ongekend, die expertise hier.
@Roadblock | 21-08-21 | 15:24: De waarnemend ambassadeur valt weinig te verwijten. Hij kreeg nachtelijk bezoek van Amerikanen om onmiddelijk te vertrekken. De komende dagen zal het duidelijker worden, maar de man treft weinig tot geen blaam. Kaag is verantwoordelijk.
@BobDobalina | 21-08-21 | 15:35:
Ach Bob het zijn boosmakertjes en dat scoort.
Boze mensen blijven boos en die wijzen graag naar anderen.
Ik maakte me vandaag drukker om de keuze Libanees of lekker naar het betere visrestaurant.
Vis it is!! Fijn weekeinde.
@Frau Merkel | 21-08-21 | 15:53:
Nou, zo zat het niet helemaal hoor.
Hij had zelf een dealtje met de Amerikanen gemaakt over het evacueren van zijn NEDERLANDSE personeel.
Zijn beslissing.
Hoe denkt u dat ze anders aan die adressen kwamen?
@BobDobalina | 21-08-21 | 15:35:
Is dat nou het beste waar je mee aankomt Bob? Zwak hoor.
Ga je nou beweren dat Kaag hier een schoonheidsprijs wint, en wij hier allemaal sufferds zijn, omdat we heel wat anders zien?
De pers heeft het mis, en de Tweede kamer ook.
We moeten allemaal op het oordeel van de experts vertrouwen, net als die bij Corona, en vooral niet zelf nadenken en kritisch zijn.
Dat D66-ers daar intrappen, kan ik mij nog voorstellen, want die geloven hun eigen partij nonsens.
Maar als dit je verdediging van jouw Kaag is, is het niet sterk.
@Roadblock | 21-08-21 | 15:24: "Als Kaag echt slim zou zijn, zou ze gewoon toegeven dat ze zelf een miskleun gemaakt heeft." Ze kan dan nog een voorbeeld nemen aan haar Duitse collega Maas, die ruiterlijk toegaf gefaald te hebben.
Ik zie de vraag langskomen op twitter of het Ambassadeteam in Kaboel uit een stel egoistische lafaards zou bestaan.
Nou, de zaakgelastigde Cees Roels in ieder geval wel.
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210821_925...
“Geen enkel vertrouwen meer in deze mensen”
Zaterdagnacht om drie uur kreeg de medewerker een belletje van de bewaker van de ambassade. Die meldde dat “ze vertrokken waren”. Tegen zes uur belde de waarnemend ambassadeur(Cees Roels) hem zelf. Die stelde de Afghaan gerust en zei dat de Nederlanders naar het vliegveld waren verplaatst omdat dat “mentaal beter voor ze was”.
De lokale staf kwam om half negen in de ambassade bijeen. Daar zouden ze papieren vinden waarmee ze toegang tot het vliegveld konden krijgen. De Afghanen vroegen hun werkgever of het niet beter zou zijn dat zij direct richting het vliegveld kwamen. Daarop antwoordde de plaatsvervangende diplomaat (Cees Roels) dat het daar nog te vroeg voor was. Die avond of de dag erop zou er een vliegtuig komen en zou het beter zijn.
Maar tegen die tijd was er al geen doorkomen meer aan. “Als we zondagmorgen waren gegaan, was het ons nog gelukt”, zegt de Afghaan. “Ik heb geen enkel vertrouwen meer in deze mensen.”
.. omdat het “mentaal beter voor ze was”.
Hoe kom je op zo´n frase, wat een idioot. Ze waren bang en zijn um gesmeerd. Kan ik nog begrijpen ook, maar kom niet met zulke bull-shit aan.
@Pietie | 21-08-21 | 15:18:
Hij moest een diplomatieke kudtsmoes verzinnen, terwijl hij wist dat hij ze achterliet.
Maar wat kan je verwachten van een diplomaat die als twitteraccount de naam: Roelstheworld gebruikt.
Cees Roels heeft z'n LinkedIn gauw offline gehaald.
De slechte regering die we ooit hebben gehad in de afgelopen decennia. Maar ja we kiezen er zelf voor om de partijen te kiezen die mogen gaan formeren.p
10 Jaar Rutte. Wat een vreselijke achteruitgang van dit land.
Je zou je ook kunnen afvragen wat je godsnaam in Afghanistan te zoeken hebt als Nederlander in plaats van boos te worden over evacueren. Ten tweede je had ook de zelf via land Pakistan kunnen bereiken of zeg ik nu heel iets geks...... als je daar bent de je toch zelf ook na over een plan B .....
Zijn toch genoeg internationale bedrijven of organisaties waar mensen uit Europa werken. Boos te worden over evacueren? Wat bedoel je precies? Je mag toch verwachten dat de Nederlandse overheid hier op voorbereid is? Daar krijgen ze maandelijks een mooi salaris voor.
U zegt iets geks.
@dexter: je kunt toch niet verwachten dat de Nederlandse overheid iedereen maar overal vandaan haalt? Je hebt zelf ook verantwoordelijkheid en als je in zo'n land gaat werken hoort dat erbij
@Roorda van Eyssinga | 21-08-21 | 15:16:
Ik dacht het niet.
Nee, niets geks wat mij betreft als het om mensen gaat die in de zomervakantie lekker op familiebezoek in Afghanistan gingen...
@DexterGordon | 21-08-21 | 15:10: haha voor Nederland werken. Het zijn vakantiegangers die daar ondanks negatief reisadvies en oprukkende taliban gewoon bleven zitten.
Iedereen bang, boos of in paniek. Hoeveel lijkkisten moeten we al ophalen?
Zelf hebben we geen materieel om kisten hierheen te vervoeren. Zodra we het aantal kisten weten kan er een aanbesteding onder marktpartijen worden opgestart.
Laten we wel eerlijk zijn: dat het personeel van de NL ambassade 'm smeerde hangt samen met het feit dat de regenbooggeneraals van Biden de evacuatie in de verkeerde volgorde hebben uitgevoerd, met als gevolg de huidige chaos. Ik denk niet dat we er iets mee waren opgeschoten als Kaag het Nederlandse personeel had opgedragen om op post te blijven. Washington is verantwoordelijk voor deze totale fuckup.
"We" konden niet zelf besluiten om bijvoorbeeld in januari de boel achter te laten?
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen taak, ook als het tegen zit.
@Is dit nog nieuws? | 21-08-21 | 15:05:
Nee, tuurlijk niet. Dan ga je internationaal af als een gieter: "O kijk, de Dutchies gaan er nu al met de staart tussen de benen vandoor!''
Het Nederlandse personeel heeft tegen de instructies in hun post verlaten omdat het de zaakwaarnemend Ambassadeur Cees Roels dun door de broek liep.
www.telegraaf.nl/nieuws/1446230260/di...
Daarbij heeft hij ook nog willens en wetens het Afghaanse ambassade personeel voorgelogen.
@Dr_Johnson | 21-08-21 | 15:09: Ghehe, nu zijn we de helden omdat we er als laatste vandaan gaan.
@Roadblock | 21-08-21 | 15:13: Die wordt dus staatssecretaris in het nieuwe kabinet Rutte / Qaag / Klaver
Ik houd het kort : al Qaq de zak.
Kaag is druk bezig om de 17 zetels van de PvdA en Groenlinks te evacueren en hun met geniepige en stille diplomatie aan haar kant te krijgen, met doel om Rutte te verjagen uit het torentje. Rutte op zijn beurt laat de oma's ank en anki maar door modderen en de boel aan elkaar liegen. Hij is niet in staat om dit illustere trio belegen dames van het zgn nieuwe transparante leiderschap, acuut de laan uit te trappen, vanwege zijn moedercompex.
Ghehehe, zou het niet wrang zijn als het part of the plan is en na de ineenstorting van GL en PvdA omdat beide achterbannen de fusie niet zien zitten al die kiezertjes bij de dan opeens noodzakelijke nieuwe verkiezingen overlopen naar de grote redde D666?
Ik zie ze d'r voor aan.
Uiteindelijk, nogmaals, is Rutte de grote regisseur, althans de afwezige regisseur. Onder zijn verantwoordelijkheid zijn deze falende ministers aangesteld en onder zijn veranwoordelijkheid heeft d666 de post van BuZa ingepikt. Haha, geen herinnering, hahaha, geen actieve herinnering, hahaha, Jort, hahaha.
De toon van X66 naar het CdA toe, je zou er bijna wat van gaan denken.
Wat dit land nodig heeft zijn mensen die nuchter en praktisch zijn.
Geen daydream believers die in de overgang zitten.
Ja maar nuchter en praktisch betekend dat je moet gaan oordelen en daadkracht tonen en dat is rechts en slecht want je zou maar iets zeggen of doen waarmee je iemand kwetst.
We hebben het liefste genderfluïde zachtaardige personen die bij elke mening meegaand zijn, die langdurig discussiëren en tot een compris komen, die uitgaan van het goede van de mens, die geen verhefde stem gebruiken of veranderingen willen en niet teveel nadenken want dat geeft stress en dat is een nare emotie.
Af en toe heb ik het idee dat Soros of China al decennia met opzet het systeem hebben zitten uithollen zodat het van binnenuit wegrot. Het lukt in elk geval prima
De Nederlandse politici zijn heel goed in stil blijven zitten tot de bel gaat dan mogen ze naar huis.
Compleet incompetent de laatste 20jaar. Van die 6- is genoeg mentaliteit mensen. Alleen goed in oeverloos lullen,zodat de ander moe is en ze gewoon gelijk geeft.
Heel de politiek werkt langs elkaar heen.
En zo krijg je faal na faal.
Te veel praten en te weinig doen.
Met enkel geld overmaken kom je er niet.
https://magazines.defensie.nl/defensiekrant/2021/27/03_afghaanse-tolken-terug_27
Het betekent overigens niet dat alle tolken naar ons land willen komen. Velen zijn na het einde van de missie in Uruzgan in 2010 voor andere landen gaan tolken. Die nemen hen nu ook op. Daarnaast willen sommige tolken nog niet weg of hebben zij een voorkeur voor een land waar al familie zit. Belangrijk is wel dat de mogelijkheid blijft bestaan om in Nederland asiel aan te vragen.
...
Voor zo’n aanvraag moeten de tolken kunnen bewijzen dat ze voor Nederland hebben gewerkt. Dat kan aan de hand van een werkcertificaat, dat ze na hun inzet hebben gekregen. “Maar soms krijgen we ook alleen een lepel opgestuurd met de initialen 'MvD' (Ministerie van Defensie, red.). Daarmee hopen ze toegang tot ons land te krijgen”,...
Je kan er niks meer aan veranderen.. dit falen kan nog wel eens een flink keerpunt worden. Zelfs links nederland zal zich flink achter de oren krabben. Dit komt niet meer goed. Hier gaan letterlijk en figuurlijk koppen rollen. En inderdaad wat ik veel lees is; hoe kan het dat er zoveel afghaanse statushouders die in nederland onze huizen hebben gekaapt... zomaar weer op vakantie kunnen naar het gevaar? En was het sowieso niet ooit de stelling dat vluchtelingen weer terug moeten naar eigen land als dat weer mogelijk is? Je eigen land weer helpen opbouwen? Nee ze blijven zoveel liever in het gehate vrije westen.. om daar om hulp te schreeuwen voor hun eigen daden. Bah.. ik heb er zo niks meer mee. Laat ze het zelf allemaal uitzoeken daar. Nederland is al kapot. Maak het niet helemaal stuk. En kaag .. en gl... alsjeblieft treed af!
Na elke faal hoopte ik op hetzelfde als u.
Maar de praktijk is: De meerderheid van de Nederlanders interesseert het geen ruk.
@Roadblock | 21-08-21 | 14:57: jawel hoor, maar vaak pas als het al veel te laat is.. en de meesten die stemmen op pvda.. kaag en klaver zijn de mensen met niet westerse achtergronden, onozele beterweten studenten , de milieu wappies, de greta's en de vegaatjes en vooral de linkse rijken die zelf geen asielzoekers in hun buurt hebben,, maar zo graag willen deugen.. maar alles kan stuk en dat is nu gaande.
@haatsmurfin | 21-08-21 | 15:02:
Die mensen hebben gelukkig ook gewoon stemrecht en mogen vrij stemmen waarop ze willen.
Blijkbaar zijn het er meer dan types die minder, minder, minder roepen en dat is winst.
@Chupa-mos | 21-08-21 | 15:19:
Hee, Het was mij al opgevallen, dat u nou niet bepaald een PVV fan bent.
Eigenlijk komen uw stukjes mij een beetje bekend voor.
Ik kom er nog wel op welk account u hier eerder had.
Misschien een idee om vast rekening te houden met geweldadige uitbreiding van talibanland?
Madame Kaag trek uw conclusies, het land runnen is andere koek dan de VN speeltuin.
Als je voor de VN werkt heb je geen verantwoordelijkheid en geen achterban dat maakt foute maken nooit een probleem omdat je geen verantwoordelijkheid hoeft af te leggen
Dringende vraag namens de soldaten ter plekke voor de tolken in Afghanistan:
Hoe zeg je "pinda, pinda, pinda" in het Pashto ?
Wat dit land nodig heeft zijn mensen die nuchter en praktisch zijn.
Geen Daydream Believers die in de overgang zitten.
@King of the Oneliner | 21-08-21 | 14:57:
Nuchter en praktisch. Militair dus.
Helaas is na het mortierdebacle alle macht binnen Defensie bij de hogere burgerambtenaren terecht gekomen.
De geuniformeerden mogen bij dit soort zaken op zijn hoogst toehoorder zijn.
@Roadblock | 21-08-21 | 15:01:
Daar moet een balans zijn. Veel militairen op hogere functies hebben een leidinggevende rol en geen flauw benul wat ze aan het doen zijn. Militairen met veldervaring worden zonder overdracht of opleiding in internationale projecten geschoven. Waarom zou het toch verkeerd gaan?
@Frau Merkel | 21-08-21 | 15:58:
Huh, huh, u breekt een lans voor de hogere burger ambtenaar begrijp ik.
Nou zou ik natuurlijk naar de toeslagaffaire kunnen wijzen, maar dat zou flauw zijn.
Mijn persoonlijke indruk is, dat je in tegenstelling tot geuniformeerd personeel als hoge ambtenaar heel moeilijk aan te pakken bent.
Dat gaat onherroepelijk zich wreken. Ook bevoegdheid zonder verantwoordelijkheid is een val, net als het omgekeerde.
Wie zijn toch die mensen in Afghanistan?
Ja dat vraag ik me ook af, niet echt een vakantieland ondanks de sneeuwgarantie in de bergen
Rutte speelt het slim, laat Kaag maar schaken op twee borden dan komen de foutjes vanzelf.
Verder zegt "tienduizend tweets" niets natuurlijk over een politica die met 1,2 miljoen voorkeursstemmen verkozen is.
Een lijsttrekker krijgt geen voorkeurstemmen. Ga maar weer sabbelen.
Nou weet ik niet of u de carriere van Kaag gevolgd heeft, maar daar heeft zij niet het schaken op twee borden voor nodig om fouten te maken.
www.volkskrant.nl/columns-opinie/opin...
Wat mij opvalt is, dat ze altijd dezelfde standaardreactie heeft onder stress:
Een ander de schuld geven.
En nu zou het weer aan Rutte liggen zegt u?
@dihydrogenmonoxide | 21-08-21 | 14:51:
In jouw dystopische wereldbeeld misschien niet maar in de echte wereld wel.
@Roadblock
Sterk een stukkie uit 2020 over een situatie uit 2013/2014.
lol
@Chupa-mos | 21-08-21 | 15:08:
Oh, dan is het minder waar natuurlijk?
www.parool.nl/nieuws/bijna-alle-chemi...
Hier een stuk uit 2014 waarin ze in eenzelfde interview beweert dat 96% van alle chemische wapens vernietigd zijn, maar dat de oorspronkelijke opgave misschien wel eens helemaal niet zou kunnen kloppen, wat onmiddellijk je eigen percentage om zeep helpt.
Het lag weer aan een ander.
www.nrc.nl/nieuws/2017/10/20/kaags-er...
@Chupa-mos | 21-08-21 | 15:08: Misschien definitie "voorkeursstem" opzoeken in plaats van sabbelen? En mij dan ook even uitleggen wat mijn wereldbeeld is, wat er dystopisch aan is, en hoe dat uit mijn reactie blijkt?
"we zijn overvallen"
29 juli 2021: www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamer...
Gericht aan Ferd, verkeerde persoon. Vind je het gek dat Kaag zich niet verantwoordelijk voelt...
@Keutels | 21-08-21 | 14:49:
Ja, want iedereen weet dat Ferd alles te vertellen heeft op de Ambassade in Kaboel.
@Keutels | 21-08-21 | 14:49: Jeez, wat een beunhazen!
Mastermattie | 21-08-21 | 14:47 |
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2018D11256&did=2018D11256
3 juni 2014
Tientallen tolken die gevaar liepen in het veld, die
gezien konden worden als verrader, en die vreesden voor
bijltjesdag na terugtrekking van het Westen.
...
. Al jarenlang zien wij problemen met
deze groep en al jarenlang zegt het kabinet tegen deze tol-
ken en tegen de Kamer: we werken eraan, we zijn hard
bezig, we gaan het regelen en nee, we gaan onze tolken
niet in de steek laten.
‘We’ willen geen bazen of hiërarchie maar een platte organisatie ( maar wel iedereen een bazensalaris ).
Dan krijg je dit.
Reken maar dat tijdens deze vernederende afgang van Biden en zijn Europese NATO- vrienden al volop wordt gepland en gecoördineerd om de evidente zwakheid en decadentie van de US volledig uit te buiten. Wat we nu zien is een voorproefje.
Een Iran, Rusland, Noord-Korea etc. zien nu toch ook dat ze van de VS niets te vrezen hebben.
We zijn vast op een "intelligente" manier aan het evacueren.
Je kunt best de situatie verkeerd inschatten en daardoor een fout maken, geen probleem. Ieder ander voelt zich dan verantwoordelijk en doet er vervolgens alles aan om de situatie recht te zetten dus door landen te benaderen die in dezelfde situatie zitten. D66 is voorstander van meer Europa, doe er dan wat mee (kleine tip). Je kunt dan altijd later nog de schuld bij iemand anders leggen, maar je hebt er in ieder geval opgelost.
Bij onze ministers ligt dit anders. Die gaan eerst iedereen de schuld geven, vervolgens maar wat doen (lekkere adviseurs ook) en in het geval van Kaag zich richten op andere prioriteiten (nieuw kabinet). Dan ben je als land gewoon kansloos. Als het al goed gaat dan komt dat allemaal puur door toeval.
Op dit top-niveau (ahum, kuch) situaties verkeerd inschatten kan niet! Groot probleem. Gaat over mensenlevens. Twijfels? Dan zekere voor het onzekere nemen en wegwezen daar. Daarom maak je noodevacuatieplannen. Maar met een ministerie geleid door deze faalheks... Verder eensch met uw epistel...
Blijf in de Haagse ivoren torens vooral jezelf wijsmaken dat er met afgunst en ontzag naar ons zelfbenoemde gidsland wordt gekeken vanuit concurrerende politieke systemen en staatsvormen.
Over een aantal jaar zien we het Amerikaanse ambassade personeel vanuit Den Haag geëvacueerd worden met een helikopter.
Wassenaar, niet dat pauperige Den Haag.
Nederland is een falende staat.
Shithole country
Defensie is een reisorganisatie geworden. Al die arme vakantiegangers die overvallen werden door die onaardige Talibanmannen.
Waarom zijn er zoveel voormalige vluchtelingen op vakantie of familiebezoek daar? Ik dacht dat ze asiel hebben gekregen omdat ze daar niet veilig waren.
En waarom hadden we dan al die tolken nodig, terwijl het hier stikt van de jonge kerels die beide talen spreken?
Die laatste zin vind ik wel spits.
Die voormalige vluchtelingen hebben geanticipeerd op wat nu gaande is. Rood boekje als levensverzekering.
"Waarom zijn er zoveel voormalige vluchtelingen op vakantie of familiebezoek daar?"
Dat geldt niet alleen voor Afghanen, dat geldt voor praktisch alle voormalige vluchtelingen, waarvandaan dan ook: zodra die lieden een Nederlands paspoort hebben gescoord en dus verzekerd zijn van een probleemloze terugreis naar hun nieuwe Luilekkerland-aan-de-Noordzee vaderland, is een bezoek aan hun oude vaderland, dat ze zogenaamd 'moesten' ontvluchten vanwege 'levensgevaar', als bij toverslag geen enkel probleem.
Daarom pleit ik al jaren voor het opzeggen van al die vluchtelingenverdragen. Nederland moet finaal stoppen met dat achterlijke asiel- en immigratiecircus, dat ons opzadelt met gigantische kosten (400 miljard de afgelopen 25 jaar, oplopend naar 600 miljard de komende 20 jaar), grote aanpassings- en integratieproblemen, criminaliteit, en godsdienstwaanzin.
Persoonlijk zit ik niet te wachten op duizenden Afghaanse tolken, fixers, en 'eitjesbakkers', die zo meteen met hun - kinderrijke - gezinnen gaan worden ingevlogen. Ze vluchten maar naar de buurlanden.
U stelt teveel relevante vragen, in de Tweede kamer der Staten-Generaal zou u dit hoogstwaarschijnlijk een cordon sanitaire opleveren.
@Dr_Johnson | 21-08-21 | 14:58:
Ons roze blog kan er geen genoeg van krijgen. Doet de regering eens een keer iets goeds, namelijk niets of te laat, krijgt ze iedere dag op haar falie.
@Dr_Johnson | 21-08-21 | 14:58: helemaal mee eens. Ik hoop dat deze situatie nu eens de grote kentering gaat worden. Ben het ook meer als zat. Om je steeds meer niet nederlander te voelen in je eigen geboorteland.. en dan ben ik zelf half italiaans en mijn kleinkinderen surinaams hindostaans. Dus om blank of getint dat boeit mij niet. Een nederlander is een nederlander omdat je nederlander wil zijn. Ongeacht je huidskleur.. als je andere overtuigingen wilt uitdragen dan hoor je hier niet thuis maar moet je gaan wonen in een land wat die overtuigingen ook heeft. En dat doet men dus maar niet.. wel de haat naar het vrije volk in nederland .. dat snap ik echt niet.
Dit dus.......
@gestoptmetroken | 21-08-21 | 15:07: laten we kutland gewoon veranderen in kutregering.
langelat | 21-08-21
Zo'n soort opmerking heb ik hier gisteren ook al geplaatst. Vluchteling maar wel op vakantie in het land dat ze ontvluchtten.
Zo! Die Salima Belhaj is geen poesje om zonder handschoenen aan te pakken.
Zou ze thuis ook de wind eronder hebben en de broek aan?
Kinky.
Nou, het spijt me zeer, maar ik vind die Belhaj een opgewonden, hysterisch standje dat goedkope demagogie bedrijft.
Dr_Johnson, King vroeg of wij zouden doen, niet of ze een hitsige demagoge is
@Dr_Johnson | 21-08-21 | 14:49: Ik ook.
Dit is een onderwerp dat haar aan het hart gaat. Stink er niet in, bij andere onderwerpen steekt ze gewoon op commando haar handje op hoor. En als Ank B. van X66 was had ze ook wel een ander toontje aangeslagen. Zo doorzichtig allemaal.
Ik vraag mij af of nieuwe verkiezingen het verschil nog wel gaan maken.
In maart hoopte ik dat mensen zouden laten weten wat ze vonden, echter waren VVD en D66 de grote winnaars.
Ik denk dat het een Stockholmsyndroom is.
"In maart hoopte ik dat mensen zouden laten weten wat ze vonden, echter waren VVD en D66 de grote winnaars."
Vreemde gevolgtrekking. Als VVD en D66 de grote winnaars zijn, laten mensen toch ook weten wat ze vinden? Of geldt alleen maar dat mensen laten weten wat ze vinden als de uitslag je bevalt?
Uiteraard maakt het uit. Bij nieuwe verkiezingen krijgt Kaag een enorme stemgerechtigde schop onder haar kakkineuze derrière. Steeds minder mensen die op haar gestemd hebben zien haar nog de verlosser van toen. Meer en meer voor wat ze is; een betweterig irritante freule, druk met zichzelf.
@Dr_Johnson | 21-08-21 | 14:43: Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat de meute het kennelijk allemaal wel best vindt zo.
Rutte liegt en bedriegt de boel al meer dan een decennium en D66 heeft zich ook al vaker bewezen als anti-volkspartij (referendum etc.)
Kortom, nieuwe verkiezingen zullen gewoon wéér hetzelfde resultaat geven. In de marge misschien wat verschuiving maar in grote lijnen weer veel van hetzelfde.
@donkieshot | 21-08-21 | 14:48: Wat gaan we daar dan voor terugkrijgen? VOLT? Nou, ga je emigratie dan maar vast inplannen.
Eensch, op wat piepkleine verschuivingen in stemmen na, nada nix verschil
demense zijn over het algemeen te dom om na te denken en zeker om conclusies te trekken wanneer ze jarehn achtereen mega-falerij en politieke incompetentie in levende lijve zien
Nederlanders zijn zo behoudend dat ze alleen op partijen in het centrum van de macht kunnen stemmen, zelfs als die niets meer gemeen hebben met waar ze formeel nog voor staan.
@Mastermattie | 21-08-21 | 14:52: Vraag, wie zegt dat een politieke partij het referendum kan afschaffen? Zijn er mensen die daar serieus in geloven? Dat is je grondrecht (als die bestaat, zo niet, dan is dat alsnog zo).
Sluit rutte op.
@Mastermattie | 21-08-21 | 14:53: Het is voornamelijk veel van niks wat je daar voor terugkrijgt. Wil je liever zien dat ze blijft zitten? Heel veel slechter kan het niet worden!
Er zijn idd nog genoeg Nederlanders die het goed gaat.
Meeste mensen stemmen alleen wat ze van pappa en mamma hebben meegekregen. Zelf nadenken???
REAGEER OOK