Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sigrid Kaag saboteert eigen Nieuwe Leiderschap

Formatiekansen hangen aan wielkasten van politieke evacuatievlucht

Zondagmiddag. Terwijl Kabul viel, zat Sigrid Kaag geplaceerd en gecaterd te dineren met de dames Ploumen en Klaver. Drie uur duurde het diner, waar ongetwijfeld het "basisdocument" dat Kaag met Rutte schreef ook even werd afgestemd. Gedoodverfde fusiepartij (nog maar 1 partijkantoor nodig, goed voor de ecologische voetafdruk!) Groenpartij voor de Linksarbeider zag daarin duidelijk kansen, want op maandag werd Gert-Jan Segers bruusk aan de kant geroer-moet-om'd: Kaag wil niet verder met de ChristenUnie, de ChristenUnie is Kaag ondertussen ook wel beu en Segxit is een feit aan de formatietafel. Het lijkt er heel sterk op dat D66 op deze manier Rutte (en Hoekstra) voor het blok wil zetten: 'het roer gaat om, over links'. Zelfs Kaagblaadje NRC trapt er niet in. D66 kan de horloges wel gelijk zetten met GroenLinks en de PvdA, als grootste partij heeft de vvd de tijd. Het Emiraat van Mark mag dan misschien wankelen (en MinPres is mogelijk onderweg naar een NAVO-post om onder te duiken), als Rutte één ding goed deed voor zichzelf en de vvd, was het vriendschappen bewaken om vertrouwen te houden. Maar de linkse damestaliban staat nu achter zijn rug met een vleesvork vegaprikker te dreigen. Dat gaan Mark en z'n makker Wopke "Zuinig Zuigen" Hoekstra niet plezant vinden. Sieg zou deze week wel eens meer verloren kunnen hebben dan een paar honderd Afghaanse tolken en haar diplomatieke geloofwaardigheid. Snappen we ook meteen iets beter waarom ze gisteren zo chagrijnig was, en met een kaagsmoesje op de vlucht sloeg voor de roze plopkap:

Social
Social

Update: Segers vandaag nog wel naar Hamer. 'Geen persmoment'

Update. Pijnlijke verspreking in Afghanistandebat:

Reaguursels

Inloggen

Hoe krijgen ze het toch elke keer voor elkaar, Nederland stemt niet op ze en toch regeren ze overal, regionaal, landelijk en zelfs europees. Ik blijf achter mijn oren krabben van ongeloof. Hoe?!

momferd69 | 18-08-21 | 19:23

Als Al-Sigrid óf een links kabinet óf niets wil, is het misschien tijd voor nieuwe verkiezingen

FirstAnnual | 18-08-21 | 16:57

Heb je het als D66 zijnde goed gedaan bij de verkiezingen. Gooi je dat vervolgens in de maanden erna, compleet weg.

Het laatste wat D66 wil is nieuwe verkiezingen dus verwacht dat Kaag gaat inbinden.

Keutels | 18-08-21 | 15:49

Dictator Kaag.... en dan is ze bezorg over het opkomend 'rechts' populisme, de populistisch linkse witte heks....

Troyan horse | 18-08-21 | 14:39 | 2

Precies zo is het , de populistische linkse witte heks..
Ollongren het klusje met de documenten laten klaren ,om Rutte een loer te draaien, De heks staat met stip bovenaan bij die wat niet deugen....

Nico_the_Sparrow | 18-08-21 | 14:56

Blank. Blanke heks

Ruif_Vuller | 18-08-21 | 18:13

Rutte heeft zichzelf met zijn domme uitsluiten van de PVV in een hoek geduwd waarin Kaag het initiatief kan nemen. Rutte heeft Kaag nodig en ach, GroenVVD66vdPCDA is toch allemaal best wel hetzelfde.

snakedogman | 18-08-21 | 14:25

Dat noemt men in de ‘behavioral science’ ook wel ‘leakage’.

Dít mens is zo in en in fout. Die had zich echt in de jaren 30-40 als een vis in het water gevoeld.

Dr.Hermannes | 18-08-21 | 14:22

Voor D'66 zie ik nog een andere optie: niet over links, maar over en uit!

sailor 1 | 18-08-21 | 13:52

Ik ben geen fan van Kaag maar niks let haar om met wie dan ook en op welk moment dan ook te praten. Of ze haar prioriteiten mbt Afghanistan op orde had, daar kun je aan twijfelen.
Deze casus toont meteen aan dat de - ook door Kaag beleden - transparantie maar weinig voorstelt. Immers: buiten het zicht van het grote publiek kan iedereen met iedereen contact hebben. Verwacht dus niks van de beloofde transparantie.

Amsterdamsko | 18-08-21 | 13:36 | 2

Kaag doet net als de Afghanen, die gaan ook met iedereen in zee met die waarvan ze denken dat die het gaan worden en het meest betalen.
Mens lijkt uit een tribale stam te komen, maar ja je heet Al-Qaq toch, dan zal het er wel ingeslopen zijn.
Zo’n gevaarlijk individu hebben we nog niet eerder in onze politiek gehad, voor zover ik weet.

Hebbiehemookweer | 18-08-21 | 14:55
-weggejorist-
harries | 18-08-21 | 13:33 | 1

Kaag is zo hautain dat ze denkt alles te kunnen doen en nergens verantwoording voor hoeft af te leggen?

Tommi | 18-08-21 | 13:27 | 1

Omdat ze weet dat ze alles kan doen en nergens verantwoording voor hoeft af te leggen.

forecastle | 18-08-21 | 13:36

Kaag grijpt de ruimte die VVD en CDA haar geven. Hoekstra kan ook zeggen: wij doen niet mee zonder CU. Zou ook verstandig zijn want het CDA is zonder CU niet meer dan een bijwagen in een regering VVD-CDA-D66-PvdA-GL. Volstrekt onzichtbaar. Rutte bungelt sinds de toeslagenaffaire en zijn partij bestaat verder uit door hem geknede kontlikkers, dus die hele VVD heeft ook geen ruggegraat meer.

Een kabinet over links is idioot in een land waar de meerderheid rechts stemt. GL is gehalveerd, PvdA heeft zich in de verste verte niet hersteld van hun onvoorstelbare megaverlies in 2017. Krijgt Kaag haar zin, dan volgt er vanzelf opstand. Niemand wil dat het beleid van Amsterdam over het hele land wordt uitgerold.

jochum1980 | 18-08-21 | 13:18 | 2

En zo is het.
Maar als Rutte akkoord gaat met het absurde linkse plannetje van Kaag en consorten pleegt hij zelfmoord voor de VVD.
Maar stiekem snapt hij dat wel.

Vlasbaard | 18-08-21 | 13:31

Juist. Hoe lang duurt het nog voordat CDA en VVD achterban zich gaan roeren en Rutte en Hoekstra duidelijk maken dat het over "links" niet gaat gebeuren.

Blonde Nel | 18-08-21 | 13:45

Zou er ooit een tijd komen dat er in navolging van de bestorming van de Bastille en het Capitool, een bestorming van het Binnenhof komt?

Knokloof | 18-08-21 | 13:08 | 2

Die heeft al eens plaats gevonden: na de moord op Fortuyn.

JB86 | 18-08-21 | 13:11

Ik ben ervoor en ga nu naar mijn schuur om m'n hooivork aan te scherpen. Wannner gaan we?

Blonde Nel | 18-08-21 | 13:50

Haar gedrag is net zo lelijk als ze er uit ziet. Vals. Gluren door de kaaloogjes.

Breakdance | 18-08-21 | 12:57

Je moet het Rutte weer nageven; ook in deze weet hij weer de dans te ontspringen en de situatie zo te laten lijken dat de dames ministers er een teringzootje van hebben gemaakt. Bonusvraag: ik neem aan dat Kaag aan de Nigèr-champagne zat?

JB86 | 18-08-21 | 12:56

Wat een verschrikkelijk eng kadaver is die Kaag

Habe das Gewust | 18-08-21 | 12:49 | 2

Graus is enger.

van Oeffelen | 18-08-21 | 13:16

@van Oeffelen | 18-08-21 | 13:16:
Die zit gelukkig alleen maar in een hoekje te kwispelen en neemt geen sleutelpositie in.

Keutels | 18-08-21 | 15:45

Quaag wil op het onderwerp "voltooid leven" zelf de regie houden. Ze ziet er niet alleen uitgewoond uit, ze voelt zich kennelijk ook zo.

P. Breidel | 18-08-21 | 12:47 | 3
-weggejorist-
Lukiluuk | 18-08-21 | 12:58

Het heeft allemaal niets te maken met voltooid leven. Kaag wil gewoon over links. Eigenlijk is ze een Groenlinkser, maar die partij is haar intellectueel te min (snap ik wel gezien de judith-achtige tweets van de GL-vrouwtjes rondom de val van Afghanistan).

JB86 | 18-08-21 | 13:04

Dus NL stemt rechts en dan slaat D66 stiekem links af?

P. Breidel | 18-08-21 | 12:42 | 1

Het maakt Rutte niks uit. Rutte doet het met iedereen, Rutte is een lellebel..

Slough | 18-08-21 | 15:21

En als D66 nou Volt krijgt en VVD en CDA krijgen JA21?

Behangdelul | 18-08-21 | 12:40 | 4

@frickY | 18-08-21 : whaha gedogen en PVV én de wapppiepartij in één zin. Nee daar zou ik als rechtse kiezer nooit (meer) intrappen. Geert wil alleen roepen, geen verantwoordelijkheid en Baudet is helemaal een ongeleid projectiel.

JB86 | 18-08-21 | 13:09

@JB86 | 18-08-21 | 13:09: Volstrekte onzin dat Wilders geen verantwoordelijkheid wil nemen. Hij krijgt daar alleen de kans niet toe, omdat Rutte hoe dan ook links beleid wil uitvoeren.

Grachus | 18-08-21 | 18:29
▼ 1 antwoord verborgen

Het is zo bizar dat D66 er twee partijen bij wilt hebben die daar totaal geen mandaat voor hebben gekregen van de kiezers. Dat geeft maar aan dat dit secreet een hele grote mailing heeft aan kiezers/burgers en puur uit is op eigen gewin. De verkiezingen gaven duidelijk aan de kiezers voor een meerderheid hebben gekozen op rechts....(incl. CDA dan)

Pretba | 18-08-21 | 12:32 | 4

Mailing?

Knokloof | 18-08-21 | 13:03

Het geeft maar weer eens aan dat voor linkse partijen democratie alleen leuk is, als de resultaten in hun voordeel zijn. Diep van binnen zijn ze zo anti-democratisch als de pest, want dan kunnen ze hun zinnetje en willetje van hun heilsprojecten niet doordrijven. Of het nou de Vakbond is, Extinction Rebellion, rechterlijke macht met rare Shell uitspraken of schimmige achterkamertjes politiek, altijd zal getracht worden om een volstrekt legitiem proces of besluit te frustreren of te saboteren als het hen niet zint.

Grachus | 18-08-21 | 18:36
▼ 1 antwoord verborgen


Gezellig, een avondje Woke Wokken bij de opper Wicca-heks van Den Haag thuis.

Is weer eens wat anders dan kaasfondueën bij Eva en Adolf in de bonkie bonkie bunker.

King of the Oneliner | 18-08-21 | 12:18 | 7

@King of the Oneliner | 18-08-21 | 12:25: Vergeet dan ook niet je pilletjes

Ruif_Vuller | 18-08-21 | 12:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Hopelijk, galgenmaal,.

Kilroywashier | 18-08-21 | 12:18

Kaag heeft een horloge, Rutte de tijd.

mr_awesome | 18-08-21 | 12:17 | 5

Kaag heeft een bezem, Rutte is stofzuigerverkoper.

Milton_Styx | 18-08-21 | 12:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Verachtelijk!!!

Ray Skak | 18-08-21 | 12:13

Wel grappig dat de meesten hier toch wel beginnen te beseffen dat Rutte the last line of defence is voor een links kabinet in tegenstelling tot wat Nederland gestemd heeft

Behangdelul | 18-08-21 | 12:09 | 3

Meer de enige kans op. Alleen kunnen de linkse partijen nog geen deuk in een pakje boter schoppen.

Rico Tampeloerus | 18-08-21 | 12:13

Dat klopt, Rutte's enige redding is de deur voor de PVV weer open te zetten. Zoniet is hij en Nederland verloren.

Ray Skak | 18-08-21 | 12:15

Nou, dat wisten we allang hoor. We hadden alleen niet voorzien dat Kaag hem zo bij de ballen had kunnen nemen vanwege dat ene leugentje - de zaak Omtzigt - dus logisch dat hij zich even op de vlakte houdt. Kaag heeft haar arrogantie en ijdelheid tegen, wordt nu pijnlijk duidelijk. Rutte heeft de tijd, zij vergalloppeert zich wel.

Graaisnaaiert | 18-08-21 | 12:17


Hoeveel kost nu zo'n Indonesische cateraar aan huis, met van die mutsen op en warmhoudwoks in isolerende pannetjes?
Ik denk toch al gauw zo'n 400 Euries of meer voor vier man.
Dat zit maar te vreten en te zuipen en te wippensteinen en aan sigaren te lurken (I am looking at you Rob Jetten) terwijl as we eat zo'n 8000 km verderop nog prima functionerende tolken zich vast moeten klampen aan de propellers van een DC-7.
Shame on you!

(disclaimer: artistieke vrijheid)

King of the Oneliner | 18-08-21 | 12:04

Kaag voert CU af vanwege breekpunt voltooid leven. Ik vraag me af hoeveel D66-kiezers dat punt zo belangrijk vinden. Het lijkt op wat klaver 4 jaar geleden deed met zijn breekpunt over de opvang in de regio. Dat pakte niet erg goed uit voor GL.

bamitoren | 18-08-21 | 12:02 | 3

Dat was ook een ongelooflijke domme zet van Klaver. "Veilig zijn in de regio" mocht niet. Het moest perse "veilig zijn in Nederland".

Als je dan nog niet wakker wordt mankeert er wat aan je geestelijke vermogens.

druipsmurf | 18-08-21 | 12:24

Voor. tenminste, de Babyboom-D66 bejaarden is dat een zéér belangrijk punt. Voor mij persoonlijk ook. Echter, ik zou persoonlijk bereid zijn om de kerk daarover te laten beslissen als daarmee PvdA & GL uit de regeringsmacht worden gehouden.

Grachus | 18-08-21 | 18:44
-weggejorist-
Lukiluuk | 18-08-21 | 11:59

Kaag heeft bij nieuwe verkiezingen heel veel meer te verliezen dan Rutte. Dus zal hij het, zo nodig, daarop laten aankomen.

Cor Netto | 18-08-21 | 11:58

Nieuw motto van Kaagmens: Never waste a good crisis. Wat zouden ze trouwens gegeten hebben, de linksmensen tijdens dat diner? Kreeft, kaviaar, pate foie gras? Gaat zo goed samen met Kaags favoriete drankje champagne.

Toos Bevergeil | 18-08-21 | 11:58 | 2

Moet Vega geweest zijn want Jesse zat er ook bij

Waakvlam | 18-08-21 | 12:05

Gepocheerd kikkerdril, gesauteerde spinnenkoppen, brochettes van hagedissenhartjes met in kopergroen gemarineerde groene knolamaniet, en andere klassiekers uit de heksenketel.

Skazz | 18-08-21 | 12:07

Kaag begint al aardig van die Palestijnse trekken te krijgen , liegen en bedriegen en alles ontkennen

Gafferke | 18-08-21 | 11:57

Kaag lijkt maar niet te willen snappen dat de kiezer helemaal geen groot links blok in de coalitie wil. Hardleers je zin door willen drammen, met maling aan de democratische beginselen.

Rutte. probeer het met JA21. (Maar daar zal hij wel te links voor zijn, of eerder: te bang dat uiteindelijk JA21 groter gaat worden dan de VVD)

druipsmurf | 18-08-21 | 11:55 | 1

Mevrouw Kaag heeft geen boodschap aan de kiezer. En al helemaal niet als ze voor de “verkeerde” partij stemmen.
Zo iemand kan nooit MP van alle Nederlanders zijn.

Rico Tampeloerus | 18-08-21 | 12:03

Rutte zit op rozen, hij kan gewoon nee zeggen tegen een linkse Kaagcoalitie en dan is Kaag uitgeluld met al haar achterkamerdinertjes. Als hij meegaan zou in zo'n coalitie, zou dit heel slecht zijn voor de VVD, hij kan beter rustig achteroverleunen met de sterkste kaarten in de hand.

Ja, een Rutte IV zou natuurlijk een ramp zijn, maar als je tussen twee kwaden moet kiezen, dan maar het minste kwaad, want een Kaag-kabinet, dat zou pas echt het inferno zijn.

Argyronauta | 18-08-21 | 11:53 | 3

Inderdaad, als Kaag aan de macht komt zal die coalitie alles op milieu- en klimaatonzin gooien. De inkomstenbelasting kan dan zomaar stijgen naar 70%, en vergeet ook niet dat heel veel kosten (warmtepomp) dan ook nog door den burger zelf betaald moeten worden.

DRUCKIE1 | 18-08-21 | 12:07

@DRUCKIE1 | 18-08-21 | 12:07: Not to mention, een blanke cheque voor Brussel. Onze pensioenpotten zullen leeggeroofd worden ten behoeve van de EU.

Old_Spice | 18-08-21 | 12:30

Maar die pensioenpotten eerlijker verdelen met de rest van europa is toch ook de basis van socialisme? Kan mij niet voorstellen dat er linksmensen zijn die niet graag hun pensioentje willen delen met de minder bedeelden. Nivelleren is immers een feest!

dasechtgeenstijl | 18-08-21 | 12:37

Een cateraar, dus de kosten worden betaald door de belastingbetaler die de onheilige drie niet ziet zitten.

funkyd | 18-08-21 | 11:50 | 2

Ik ga gelijk een WOK-verzoek indienen!

(Seth Gaaikema is niet deaud, hij leeft)

King of the Oneliner | 18-08-21 | 11:54

@King of the Oneliner | 18-08-21 | 11:54: Ha ha!

Argyronauta | 18-08-21 | 12:11

Een kutland verdient een kutpremier met een kutkabinet en die komt er sowieso, waarschijnlijk na prinsjesdag, anders kan de oppositie al commentaar hebben op de regering.

De Blauwe Baviaan | 18-08-21 | 11:46

Rutte is net zo fout als Kaag . Kan me niet voorstellen dat Kaag carte blanche heeft gekregen . Wel slim dat hij zo buiten het schootsveld probeert te blijven ; denken de schapen weer dat alles door Kaag geregeld wordt ; soort Good Cop Bad Cop.

Koning BongoBongo | 18-08-21 | 11:45 | 1

Dat denk ik ook Rutte laat klaag het regelen, gaat het niet goed ontspringt hij de dans om dat kaag het geregeld had. En kan ze zo voor de bus gegooid worden.

Banenenrepubliek | 18-08-21 | 17:48

nrc trots: "Nu de ChristenUnie lijkt af te haken als regeerpartner, komt de door D66 zo gewenste coalitie over links dichterbij" Dus kaag omhelst innig de palestijnse intifada en islam sharia maar gaat van de stekker van een gristen en sluit die uit.

Precies dezelfde omdraai vervalsing dat Wilders ooit is weggelopen (nog steeds, en ook hier, vaak herhaald) maar twee linkse cda ers hadden aangegeven met geen enkel pvv plan in te stemmen (dus geen meerderheid)

28 | 18-08-21 | 11:44 | 3

Als je een leugen vaak genoeg herhaalt...

Roadblock | 18-08-21 | 12:29

Dat is inderdaad de ergste leugen die ik door de media herhaald heb zien worden. Rutte en Verhagen werden klakkeloos nagepraat door NOS, RTL en de rest.

Old_Spice | 18-08-21 | 12:32

Kaag heeft de media in haar zak. Vrouw, kosmopoliet, diplomaat en progressief. Ze komen er gierend van klaar.

Graaisnaaiert | 18-08-21 | 12:34

En dan nu de hamvraag: Willen we meer of minder Kaag.

Lukiluuk | 18-08-21 | 11:42 | 4

Minder lijkt me niet genoeg.

Koning BongoBongo | 18-08-21 | 11:46

Wat dacht je van geen?

Rico Tampeloerus | 18-08-21 | 12:05

@Rico Tampeloerus | 18-08-21 | 12:05: In dat geval wordt links compleet gecancelled - Dat is in het Koninkrijk der Nederlanden niet de bedoeling, om op zijn beurt een gezonde Natie in stand te houden.

Nederlandop1 | 18-08-21 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe meer Kabul escaleert, hoe groter de kans op 'Kaag functie elders'.
En gezien de organisatievaardigheden van ons prioriteiten miskennende politici wordt dat een welhaast voldongen feit.

Abject | 18-08-21 | 11:34

Achteraf denk ik dat het Indonesisch eten was, omdat Indische Jongen Jetten ook uitgenodigd was.
En het in Den Haag stikt van de Chinees-Indische restaurants/cateraars. (Japans kan ook)

Ik denk dat ik voor 95% in de goede richting zit.
Nou, zo'n rijsttafel-menu is echt niet goed voor het miljeuuu hoor, met al die honderden verschillende zakjes en pakjes van vier smaken in één potje.
Zout, zout, zuur (atjar) en zoet.
Mevr. Atjar zat waarschijnlijk aan het hoofd van de tafel op de beste plek, terwijl Ploumen een beetje op de tocht zat en huisslaaf Jetten het dichts bij de keuken om snel bij de koelkast te kunnen.

King of the Oneliner | 18-08-21 | 11:30

Na herverkiezingen moet het gat dat het CDA veroorzaakt (ga van een vergelijkbare uitslag als de vorige uit maar met flink verlies CDA vanwege Omtzigt en landbouw) gevuld worden met nog meer partijen. Dus een nog langere formatie. Denk dat ze er alles aan doen om een volgende stembus ronde te voorkomen.

Der Schnitzeljäger | 18-08-21 | 11:27

... ik ruik opkomend volksoproer ...

PPuk | 18-08-21 | 11:24 | 5

Never gonna happen...... msm houdt de gemoederen in toom.

Koning BongoBongo | 18-08-21 | 11:37

Dit is de beste grap sinds tijden. LOL. Volksoproer. In Nederland. Hahahaha!! Gaaf.

YoMoms | 18-08-21 | 11:37

Wishful thinking much.

HankHill | 18-08-21 | 11:40
▼ 2 antwoorden verborgen

ben nog altijd benieuwd hoe dit hele verhaal ooit tot een (redelijk) goed einde gebracht moet gaan worden. het begon met een totale shitshow, de aanstichters hiervan zijn er nog altijd en er is absoluut niks veranderd in mentaliteit.

vervolgens de formatie waarbij het woord 'shitshow' niet toereikend is. vanuit de positie waarin we ons nu bevinden geloof ik er niets van dat er een kabinet tot stand wordt gebracht welke op de punten waar het om draait besluiten gaat nemen waar Nederland vooruit mee kan.

ALS er al een kabinet uit zou komen wordt dit een soort het moet maar toneelstuk waarin u en ik alleen nog even gebukt mogen om een hoop klimaatdoelstellingen te betalen en voor de rest modderen we aan met beleid dat niet werkt.

Baksteenbakker | 18-08-21 | 11:20

Heks

Themouse | 18-08-21 | 11:20

Past op zich wel bij een heks: mee-eters hebben.

VP732 | 18-08-21 | 11:19

Conniving bitch ... I think is the proper term. Dat wijf gaat over lijken om d'r doel te bereiken.

Koning BongoBongo | 18-08-21 | 11:19

Met het dedain waarmee Kaag gisteren de Commissie Afghanistan te woord stond, liet zij duidelijk zien moeite te hebben met de democratie en nauwelijks haar chagrijn daarover wist te onderdrukken. Aantoonbaar geen sterk leiderschap en niet echt diplomatiek. Maar bedenk dat iedere plotseling verschijnende komeet altijd als een vallende ster eindigt.

Een vrije paling | 18-08-21 | 11:19 | 3

De 'glans' van Sieg is sneller afgebladderd dan dat haar vrienden voor de poorten van Kabul stonden. Next please.

Cor Netto | 18-08-21 | 12:01

De diplomatieke vaardigheden van Sigrid Kaag beperken zich tot champagne drinken in Niger en miljoenen uitdelen aan terroristen in Palestina. Het is niet een hele moeilijke job, maar dankzij de NPO wordt ze afgeschilderd als een soort rising star met veel kennis, kunde en ervaring.

Old_Spice | 18-08-21 | 12:36

@Old_Spice | 18-08-21 | 12:36: Exact haar hele leven heeft bestaan uit het uitdelen van gratis zakken geld, onder wie vele foute personen. En dan wordt ze geroemd om diplomatieke skills die je bij de UNWRA niet nodig hebt. Een gotspe. Tot op heden heeft ze in de Nederlandse praktijk geen blijk gegeven over sensitiviteit en diplomatieke vaardigheid en behendigheid te beschikken.

Grachus | 18-08-21 | 18:54

Die laat Kaag de fouten maken, blijft zelf buiten schot en komt als premier tevoorschijn.

gato | 18-08-21 | 11:18

De Christenunie is ook gewoon een linkse partij.

Pretzel Logic | 18-08-21 | 11:16 | 4

Ja, semi links in de Here.

van Oeffelen | 18-08-21 | 11:30

@van Oeffelen | 18-08-21 | 11:30: Sommige mensen leven wel volgens hun geloof. Moet je bij katholieke liberalen niet mee aan komen: alles voor ik.

dathoujetoch | 18-08-21 | 11:33

Ja maar als ik moet kiezen tussen CU of GL - PvdA dan kies ik toch echt voor de CU.

Old_Spice | 18-08-21 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Een minderheidskabinet met enkel de VVD erin is óók nog een optie. Scheelt weer formatie-onderhandelingen. Dan kunnen ze 1 op 1 dat prachtige VVD-programma overnemen.

Papa Jones | 18-08-21 | 11:15 | 1

Als Rutte dat programma leest, dan komt hij erachter dat de VVD oorspronkelijk rechts was. Heeft ie nooit geweten.

Grachus | 18-08-21 | 18:56

Rutte laat Kaag helemaal leeglopen en blijft zelf tactisch op de achtergrond. En straks wanneer de kaarten echt worden geschud neemt hij geruisloos de regie weer over. Kaag kan nog niet in de schaduw staan van Rutte, gewogen en te licht bevonden.

therealbraindump | 18-08-21 | 11:15 | 8

Rutte is 'aangeschoten wild' en verdwijnt straks richting 'functie elders'. VVD is een hol vat met enkel jaknikkers richting Rutte. We zijn nog niet van de drammadam af. Als Rutte nog één ding goed wil doen laat hij het op nieuwe verkiezingen aankomen.

revolte | 18-08-21 | 13:08

@revolte | 18-08-21 | 13:08: De opvolger moet binnen de VVD nog klaargestoomd worden. Als Rutte direct opstapt, stort de VVD gelijk in elkaar.

Grachus | 18-08-21 | 18:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Na de PVV, het FvD en JA21 ook nog even de ChristenUnie afserveren....

Als je maar genoeg mensen buitensluit kom je nooit aan een meerderheid.

Feynman | 18-08-21 | 11:14 | 4

Nee, ze maakt alleen maar steeds duidelijker hoe het eruit moet gaan zien. En Rutte is in geen velden of wegen te bekennen. Ik begin mij af te vragen of Rutte wellicht nu wel een keer gaat struikelen. Dat Rutte altijd alles voor mekaar krijgt maar nu, dat met Kaag niet lukt. Dat Kaag slimmer is dan Rutte.

Leptob | 18-08-21 | 11:25

@Zapata10 | 18-08-21 | 11:19: Je kunt ook denken: het CDA kan nu absoluut niet over links gaan regeren want dan ploft die tent helemaal in elkaar. Ik gok en hoop daarop.

Ruif_Vuller | 18-08-21 | 11:44

Sigrid gaf als kind ongetwijfeld ook héél kleine verjaardagsfeestjes. Weken van tevoren bezig met uitsluiten.

Cor Netto | 18-08-21 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Achterkamertjes, en Ploumen en Klaver doen volmondig mee, overigens.

dathoujetoch | 18-08-21 | 11:12 | 1

Maar zal de rest het slikken?

Mr_Natural | 18-08-21 | 11:14

Een echte D66-iger begint de dag met een gristen tussen de boterham, dus zo vreemd is dat niet. Ik kan dat trouwens iedereen aanbevelen. Een dag begint maar goed met een gristen tussen de boterham.

Zyprexa20mg | 18-08-21 | 11:11 | 2

Broodje koorknaap?

normanius | 18-08-21 | 11:13

U moet dat spul innemen en niet alleen als nick gebruiken.

Schmalz | 18-08-21 | 11:14

Formatie: Wij kijken op de klok en zij nemen de tijd.

knutsel_ | 18-08-21 | 11:10

Wel een goed idee van Kaag om de GroenLinks-Moslimbroeders-combinatie in de regering te halen. Kan Bouchallikht als stas op BuZa mooi de subsidies aan Palestijnse terroristen regelen.

J.P.Drapeau | 18-08-21 | 11:10

Het is kennelijk tijd voor Nieuwe Diplomatie!
Mijn hemel, wat een verschrikking toch, dat mens. Ondertussen begin ik 'm echt te knijpen. Het maakt in Nederland echt niet meer uit hoeveel je blundert, schoffeert, liegt en bedriegt. Of je de macht hebt of wilt, het maakt niet meer uit. Het lijken wel kwaliteiten te zijn geworden.

Poesmobiel | 18-08-21 | 11:10 | 2

Het zijn ook kwaliteiten. Kwaliteiten die door de context worden aangetrokken, alwaar je je in dient te begeven. Voor deze mensen is bovenstaande en onderstaande eerste natuur (niet tweede natuur). Hoeven ze niets voor te doen. Zit er gewoon in. Maakt niet uit welk partij programma- sausje er over giet.

nobodiesunmighty | 18-08-21 | 11:17

Kaag doet stoer en wijst Segers op ethische gronden Af, de wetenschap van het moraal: Moraal (of zeden) is het geheel van handelingen en gedragingen die, in een maatschappelijke context, als correct en wenselijk worden gezien. Het filosofisch vakgebied van de ethiek richt zich op de vraag 'wat is een goede moraal?' .

Lukiluuk | 18-08-21 | 11:10

Sjeezes. Onderhandelaars van andere partijen thuis ontvangen om de formatie te bespreken is wel echt next-level achterkamertjespolitiek.

Met je nieuwe leiderschap.

Heks.

Enter Yeti | 18-08-21 | 11:10

Tot zover Kaag-de-diplomaat. Schei toch uit man. Het is nog steeds onvoorstelbaar dat er zoveel kiezers in dit vreselijk opzichtige trucje van een bordkartonnen politica zijn getrapt. Wat een oppervlakkigheid.

JJMS | 18-08-21 | 11:10

'hahaha kijk nou eens Kaag met haar nieuw leiderschap' is echt geen argument. Degenen die D'66 stemmen, doen dat vanuit een enorm dédain richting Andere Opvattingen, en een enorme overschatting van de eigen inhoudelijke en morele kwaliteiten.

M.a.w. die zijn niet gevoelig voor argumenten en feiten. Waarom zou je, als je een Beter Mens bent?

raskol | 18-08-21 | 11:10
-weggejorist-
HeerVanStand | 18-08-21 | 11:09

Maar meisje Kaag: als je roept " dat het echt anders moet. Dat doet je met een andere samenstelling van het kabinet, met andere keuzes en prioriteiten ", waarom neem jij dan weer zitting in het nieuw te vormen kabinet ? Jouw partij zat toch ook in het vorige kabinet. Toon dan ook dat nieuw leiderschap en ga lekker in de oppositie zitten.

loser | 18-08-21 | 11:09

De gebruikelijke vooraf bedachte maandagochtendkrantencoup van d666 (jongens, we hebben 101tje nodig) over het uitsluiten van CU, viel in het water door de gebeurtenissen te Kabul. Wat gaat het Reichspropagadateam nu verzinnen voor volgende week zondagavond, maandagochtend. Zo doorzichtig dit allemaal.

dathoujetoch | 18-08-21 | 11:08

Hadden we Opstelten maar i.p.v. Rutte. Die had Kaag simpel omver geluld.

Leptob | 18-08-21 | 11:07 | 2

Of Vonhoff, die had haar in één hap doorgeslikt.

Arnold Layne | 18-08-21 | 11:10

Ik krijg ineens heimwee naar Rita Verdonk.

Lukiluuk | 18-08-21 | 11:19

VVD heeft al een maatje gekozen, namelijk het CDA. Lijkt me niet meer normaal dat de andere grote coalitiepartner dan de volgende deelnemende partij mag kiezen. Of denk je dat de VVD alles op mag leggen aan haar coalitiepartners omdat ze toevallig de grootste partij zijn?

De ellende met de Ruttedoctrine kan alleen plaatsvinden omdat VVD en CDA elkaar vasthouden en samen een meerderheid hebben tijdens de ministerraad, waardoor de kleinere coalitiepartners min of meer moeten tekenen bij het kruisje. Manager Rutte wil dat graag zou houden, dus een wat groter links blok dat de verhoudingen tijdens de ministerraad evenwichtiger maakt, dat kan hij niet gebruiken.

Dat is wat er op het spel staat voor D66, het verzilveren van de verkiezingswinst door het beleid meer richting het eigen verkiezingsprogramma te trekken. Ik kan je op een briefje geven dat de achterban niet akkoord gaat met voortzetting van de huidige coalitie. En als het ff kan willen ze ook dat Rutte wiebert, maar daar gaat helaas de VVD over en die heeft geen opvolger.

MFvGeel | 18-08-21 | 11:07 | 2

Dat is het hem juist. De andere grote coalitiepartner mag de volgende partij kiezen. Partij, enkelvoud. En Rutte heeft al aangegeven best met de PvdA of met GL samen te willen, maar niet met beiden. CDA wil dat ook niet, al beginnen die nu dus te kantelen. Als ik Rutte was, dan zou ik een dinertje met Hoekstra doen en dan met een gezamenlijk statement komen: wij gaan niet met zowel PvdA en GL in zee. Maar goed, ik ben Rutte niet. En Rutte wil gewoon regeren, in wat voor samenstelling dan ook. Zeker nu... dit wordt zijn laatste termijn. Ik vermoed dat hij al lang en breed bij Wilders aan de keukentafel was gekropen als het CDA daar geen principiële bezwaren tegen had.

Wat D66 betreft: die mag haar verkiezingswinst verzilveren door punten in het verkiezingsprogramma te bedingen. Niet door via achterkamertjes en achterbaks gekonkel meer linkse partijen in de coalitie te forceren. Nou ja, strikt genomen mag et natuurlijk wel, maar men is daar terecht nogal pissig over. Zeker gezien de verkiezingsuitslag.

Muxje | 18-08-21 | 11:18

@Muxje | 18-08-21 | 11:18:
PvdA en GL houden elkaar vast, dus als je de een kiest moet je ook de ander kiezen. Bovendien liggen hun programma's vrij dicht bij elkaar en is het ook goed om een meerderheid te hebben in de Eerste Kamer. Dat wordt wel eens vergeten, maar die meerderheid heb je dus niet met de Christenunie.

Wat betreft het verzilveren, hoe meer de coalitie naar links opschuift, hoe meer D66 kan realiseren uit het programma. Dat is ook wat de achterban wil zien. Dat Kaag daar voor knokt is dus niet meer dan normaal. En gezien de zwakke positie van het CDA is die kans er dus ook gewoon.

MFvGeel | 18-08-21 | 11:25

Ik denk dat het kabinet met die twee sullige groene woke linkse partijtjes er gaat komen omdat het CDA geen nieuwe verkiezingen aandurft. Maar maakt het iets uit? Het grootste gedeelte van het NL zombie electoraat stemt al sinds mensenheugenis op de gevestigde kliek.

Zapata10 | 18-08-21 | 11:06 | 1

Terechte analyse, daarom is er ook te betogen dat de utislag van de laatste verkiezingen uitermate oneigenlijk zijn. Alleen het 70+ deel van het electoraat mocht oer brief stemmen en toen tijdens de verkiezingen bleek, dat het niet genoeg op ging leveren vanwege verkeerd ingestuurd, veranderde mevrouw Ollongren van D66, de regels tijdens de lopende stemming. Het bewijsmateriaal verdween in de stembus. De gotspe.

netniet | 18-08-21 | 11:13

Nieuw is niet altijd beter (of het nu leiderschap is of de samenstelling van een Unileverproduct)

Egerius | 18-08-21 | 11:05

Wat denkt u?
Laat Rutte zich ringeloren?
Laat ie zich chanteren?
Kunnen PvdA en GL afdwingen altijd per twee te gaan?
En kan Kaag dat afdwingen?
Als ik Rutte was zou ik nwe verkiezingen gokken.
Dan valt D66 af.
Of zal PvdA tóch kiezen voor regeringsverantwoordelijkheid en GL laten vallen?
VVD66CDPvdA lijkt mij te billijken, zonder GL.
GL moet z’n grote smoel houden en niet zo’n grote broek aan trekken.
Het nieuwe kabinet mag niet té christelijk, maar ook zeker niet te links.
Het is links genoeg zo.
VVD66CDPvdA dus.
Anders opnieuw kiezen.
VVD 50 zetels….. let maar ‘s op.

Ruimedenker | 18-08-21 | 11:05 | 4

Een ding is zeker, Rutte is te chanteren.

gato | 18-08-21 | 11:10

De formatie is een puinhoop, dus zoekt de VVD iemand om het in de schoenen te schuiven. Kaag wil te graag het voortouw nemen en heeft nog niets door. 1 + 1 = 2. Dat wil overigens niet zeggen dat de VVD uit is op het mislukken van de formatie en/of nieuwe verkiezingen, eerst even een regering vormen met D66 geeft veel meer mogelijkheden om van ander hoofdpijnpunten af te komen, en de boel laten klappen terwijl Kaag de overwinning viert doet het beter in de media.

W_F | 18-08-21 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Het is nog steeds de vraag of Ollongren dat mapje van Omtzigt functie elders wel of niet bewust heeft laten zien aan de media,waardoor de rol van Rutte aan de onderhandelingstafel eigenlijk al was uitgespeeld.

komtdatschot | 18-08-21 | 11:04 | 4

Als het bewust was dan had ze het font wel 1 of 2 puntjes groter gezet.

W_F | 18-08-21 | 11:20

Bewust natuurlijk. Denk maar niet dat Rutte dat vergeten is.

Lukiluuk | 18-08-21 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen


Ik denk dat ze Thais besteld hebben. Heb je twee keer plezier van.
En dan ook natuurlijk declareren als bedrijfskosten.

-Christenen stiekem uit het bootje gooien, want zijn tegen euthanasie en andere morele pijnpunten.
-de PvdA, één van de kleinste partijen van Nederland.
-lekker achterbaks dameskransje, geleid door de Queen Bee herself: Kaag.
Die bi... dame is zo doortrapt, elitair, arrogant en nummer één: niet te vertrouwen en super ambitieus.
Die moet echt tegengehouden worden.
Ze weet zelf Rutte uit te manoeuvreren, het is een gevecht tussen een slang en een krokodil.
Eerlijk waar, die Kaag is een gevaarlijke vrouw.

Ik hoop dat u begrijpt dat dit een persoonlijke mening is, iemand anders ziet het misschien anders.

King of the Oneliner | 18-08-21 | 11:04 | 8

Achteraf denk ik dat het Indonesisch eten was, omdat halfbloedje Jetten ook uitgenodigd was.
En het in Den Haag stikt van de Chinees-Indische restaurants/cateraars. (Japans kan ook)
Nou, zo'n rijsttafel-menu is echt niet goed voor het miljeuuu hoor, met al die honderden verschillende zakjes en pakjes van vier smaken in één potje.
Zout, zout, zuur (atjar) en zoet.
Mevr. Atjar zat waarschijnlijk aan het hoofd van de tafel op de beste plek, terwijl Ploumen een beetje op de tocht zat en hulpje Jetten het dichts bij de keuken om snel nog een extra lepeltje te pakken, want met stokjes eten is moeilijk voor bejaarden.

King of the Oneliner | 18-08-21 | 11:23

Ze denkt Rutte te kunnen uit manoeuvreren. Die heeft zijn lange termijn plannen al lang klaar sinds hij genaaid werd met de functie elders documenten.

Lukiluuk | 18-08-21 | 11:28
▼ 5 antwoorden verborgen

De hele formatie komt mede dankzij Kaag steeds meer muurvast te zitten. Misschien zijn nieuwe verkiezingen tzt wel zo logisch. Of een minderheidskabinet wellicht.

Diederik_Ezel | 18-08-21 | 11:03 | 4

Ja leuk, Bij1 alsjeblieft met gedoogsteun van de Kamer.

netniet | 18-08-21 | 11:09

Kan ook een tactiek van Rutte zijn om het heksje haar gang te laten gaan en ondertussen kijken met wie hij wel kan regeren. En dan op moment supreme, kabinet rutte 4, zonder d'66, uit de hoed te toveren.

loser | 18-08-21 | 11:14

VVD, CDA, JA21 en nog eentje dan.

van Oeffelen | 18-08-21 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat nieuwe verkiezingen de zaak alleen nog maar meer complex gaan maken. Beter een minderheidskabinet met VVD, CDA en helaas D66...

Nederlanddraaitdoor | 18-08-21 | 11:02

Bij "langst zittende" denk ik steevast dat het gaat om gajes in de bajes.

kweethetooknietbeter | 18-08-21 | 11:02

Het nieuwe teringleiderschap.

Mr_Natural | 18-08-21 | 11:02 | 1

Hahaha!

VP732 | 18-08-21 | 11:16

Doe maar gewoon nieuwe verkiezingen.

Quib | 18-08-21 | 11:01 | 7

@Papa Jones | 18-08-21 | 11:05: Ja, ik wel.

Quib | 18-08-21 | 11:11

Kunnen we gewoon niet in een dictatuur in gaan? Ik wordt zo moe en cynisch van al die bestuurslagen en boodschappen achter al die programma's waar weer wetenschappelijke bureau's van partijen 'm wetenschappelijk verantwoord in hun politiek sausje duwen. Gewoon, een frisse, vrolijke dictator die het goed met ons voor heeft en de beste bedoelingen heeft. Voor iedereen!
Die zijn d'r toch?

nobodiesunmighty | 18-08-21 | 11:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Het roer moet om en daarom moet het kleinste partijtje uit de huidige regering? Ja ja.

netniet | 18-08-21 | 11:01

Probleem blijft Rutte die Kaag de ruimte geeft dit spel zo te spelen. Hij zou nu moeten opstaan, D'66 uitsluiten en andere coalitie nastreven. Maar ja geen visie en rubberen ruggegraat dus dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Dan maar nieuwe verkiezingen zou ik zeggen......

Blonde Nel | 18-08-21 | 11:00 | 5

Juist dit… Kaag kan door haar incompetentie alleen maar falen en Mark is net de Taliban. Hij heeft de tijd.

Trekhaas | 18-08-21 | 11:07

Probleem is dat de nooit genoemde partijen bij voorbaat thuis mogen blijven. Dan is het draaien in een klein cirkeltje.
Gaan nogmaals 4 verloren jaren worden.

enra | 18-08-21 | 11:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Kaag is een uiterst sluwe moervos (m/v). Ze is jarenlang topdiplomaat geweest. Daarvoor stiekum getrouwd met een terrorist aanhanger waardoor ze haar vetrouwensfunctie bij BZ verloor. Ze denkt die rechtse boertjes te piepelen met achterkamer overleg. Nieuw leiderschap is erg lelijk.

wie zal het zeggen | 18-08-21 | 11:00 | 1

Klopt, maar Rutte loopt al iets langer in Nederland en is al iets langer MP. En dat is toch echt wel wat anders. Kaag trekt een te grote broek aan.
Zouden ze de verkiezingen in Duitsland afwachten?

Bataafje | 18-08-21 | 11:12
-weggejorist-
Matenwerk-NL | 18-08-21 | 11:00

Kaag is de vleesgeworden incompetentie en achterbaksheid. Dit nieuw leiderschap blijkt een holle holle frase.

El Rico Grande | 18-08-21 | 11:00
-weggejorist en opgerot-
MrTrue | 18-08-21 | 10:58 | 10

Kaag is van de anti-joodse pallies, dus dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

Arnold Layne | 18-08-21 | 11:08
-weggejorist-
MrTrue | 18-08-21 | 11:11

Tevens omdat ze ook vrouw is

Themouse | 18-08-21 | 11:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Dankzij Kaags voortreffelijk leiderschap wordt een doorbraak geforceerd in de onderhandelingen

thanseeuwen | 18-08-21 | 10:58

Het eten moest bezorgd worden want de heksenketel was in Afghanistan.

Mr_Natural | 18-08-21 | 10:58 | 1

Ha, weer op dreef vanochtend.

Schmalz | 18-08-21 | 11:07

Dat mens zou zelf eens moeten worden achtergelaten in een risico of oorlogsgebied, oh wacht de hypocriet neemt altijd haar privé regeringsvliegtuig.

Reebensteeltje | 18-08-21 | 10:57

Typisch mevrouw Kaag, maar de keerzijde: Ploumen en Klaver lenen zich hier gewoon voor. Een privé achterkamertje, als invulling van de nieuwe politiek. Nog even en Mark Rutte wordt in achterbaksheid door zijn aanstaande collega's voorbij gestreefd. Dat belooft wat voor de nabije toekomst.

Nogmaals, wellicht tot vervelens toe, maar het politieke midden ligt helemaal open voor een normale pragmatische partij. Of meerdere, dat is wel zo gezond in een parlementaire democratie.

Hetkanverkeren | 18-08-21 | 10:57

Mede mogelijk gemaakt door PVV en FVD stemmerts......

Ruif_Vuller | 18-08-21 | 10:57 | 6

Vergeet GS niet !

Koning BongoBongo | 18-08-21 | 11:27

@netniet | 18-08-21 | 11:04: heel veel zetels voor partijen waarvan je kon weten dat zowel VVD als CDA er niet mee in zee zouden willen en/of kunnen. Allemaal rechtse stemmen weggegooid. Ze hadden kunnen kiezen om SGP en/of JA21 heel groot te maken. Maar nee, lekker de stemmen weggegooid en daarmee ruimte geschapen voor D66 om de groene khmer en portemonnee van de ander te pushen.

Ruif_Vuller | 18-08-21 | 11:51

Tuurlijk joh. En dan met de Judas-alliantie komen aanzetten of relifanaten (op wie ik zelf overigens wel stem).

Grachus | 18-08-21 | 19:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Je vraagt je echt af: hoe dan?

Nederland stemt steeds minder op links (zie uitkomst verkiezingen) en toch denkt Kaag om Nederland te gijzelen met oud communisten, extreem linkse activisten, klimaat terroristen en racisten/sexisten. Moeten Rutte en Hoekstra niet gewoon met Wilders, Eerdmans en Seegers gaan dineren?

Odin | 18-08-21 | 10:57 | 7

Rutte, hij lijkt zich niet bemoeid te hebben met de clusterfuck op BuZa en Defensie, heeft weet van de Kaagse "gescheiden wegen", die zich in extreem linkse regenboogpaden begeven, zou omdat hij, als vrijgezel, van scheiden geen weet heeft, met een andere kenner op dat gebied, de SGP en de CU eens een vorkje kunnen prikken.
Voor de democratische en inclusieve controle, zou hij PVV, JA21 en FvD kunnen vragen als toezichthouders kunnen uitnodigen, aangezien deze partijen allen op gebied van m.n. Noord-Afrikaans prikbeleid bepaald kritische standpunten innemen.

Dat zal die muurbloempjes op links te denken moeten geven. Die kunnen niet zomaar een kopje zwarte thee schenken.

Milton_Styx | 18-08-21 | 11:49

@netniet | 18-08-21 | 11:18: Beleid kan PVV niet maken omdatcze zich zelf steeds kansloos maken voor normale, fatsoenlijke mensen om mee samen te werken. En ondertussen wel zetels bezet houden die broodnodig zijn om een conservatiever beleid mogelijl te maken. Democratie, maar dan als PVV of FVD stemmer ook niet piepen.

Ruif_Vuller | 18-08-21 | 11:56

@Ruif_Vuller | 18-08-21 | 11:56: Ze piepen over het algemeen niet. Daarvoor moet je toch echt aan de andere zijde van het politieke spectrum zijn.

Grachus | 18-08-21 | 19:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat zijn we als land diep gezonken met dit soort malverserende incompetenten a/h bewind.

Zwizalletju | 18-08-21 | 10:56

Je vraagt je af wat mensen nou zo geweldig of sympathiek vinden aan Kaag. Ze zegt *niets* interessants, behalve wat geprevel over "nieuw leiderschap". Rutte is inderdaad amper te zien. Logischerwijs zou je denken dat hij door wil met CDA en CU, omdat een samenwerking over links niet goed zou vallen bij de VVD achterban. Aan de andere kant vraag ik me af of het hem echt kan schelen, aangezien hij toch overal mee weg komt.

StiekemeBunzing | 18-08-21 | 10:55 | 3

Het is een vrouw. Sommige mensen vinden dat al heel wat.

Muxje | 18-08-21 | 10:58

Ze kijkt neer op het gewone volk. Dat is aantrekkelijk voor de achterban van D66.

Sitting_targets | 18-08-21 | 11:00

Rutte is slim. Altijd als er stront aan de knikker is, is die man onzichtbaar. Anderen kunnen dan de klappen opvangen.

goedverstaander | 18-08-21 | 11:19

Het falen van de formatie zal worden gezien als de schuld van Kaag. Ze overspeelt haar hand. Zin in verkiezingen.

Sitting_targets | 18-08-21 | 10:55 | 3

Als dat falen van de formatie betekent dat de VVD eindelijk Rutte gaat vervangen dan mogen we haar dankbaar zijn. :)

MFvGeel | 18-08-21 | 11:11

@MFvGeel | 18-08-21 | 11:11: Zolang Kaag zelf niet weg is uit Den Haag, is er geen enkele reden voor dankbaarheid. In tegendeel.

Grachus | 18-08-21 | 19:23

Dat d666 die medisch-ethische kwesties omarmt vind ik mooi. Maar dat staat toch haaks op dat geflirt en gekut met dat hele moslimgeknuffel van ze. Snap 't eigenlijk niet.

Novorapidjunk | 18-08-21 | 10:55 | 3

Is ook een zeer principieel punt wat ze met dat medisch-ethische geneuzel willen maken. Is voor 99% van de kiezers totaal onbelangrijk.

StiekemeBunzing | 18-08-21 | 10:56

Loze kreet,gewoon de term flink opblazen door het vaak te herhalen.Dan gaan mensen het idd geloven.oude tactiek.Er zijn zoveel grote actuele problemen,stikstof/wonen/immigratie/klimaat etc ,dat ze die medisch-ethische kwesties met gemak 4 jaar kan doorschuiven naar de volgende formatie.Maar nee hoor,blijven hameren op die ene medisch-ethische kwestie.
Je zou er bijna wat achter gaan zoeken...

roberto9715 | 18-08-21 | 11:18

Dit is pas nieuw leiderschap!

Mahatma | 18-08-21 | 10:53

Kan iemand dit enge sinistere mokkel gaan vertellen dat de VVD toch echt gewonnen heeft ? De arrogantie stuit mij tegen de borst.

Plaque-doctor | 18-08-21 | 10:53 | 2

Precies! Het is van het kaliber ' fake it till you make it'.

Roos | 18-08-21 | 10:55

Rutte leunt achterover en het komt vanzelf naar hem toe, zou je bijna denken.

ger1306 | 18-08-21 | 11:03

Extreem links in de regering omdat rechts tegen elkaar is uitgespeeld, wie had dat gedacht.

Henk1357 | 18-08-21 | 10:52

Maar wat kwam er op tafel? Wat werd er gegeten en wat werd er gedronken?

Schoorsteenveger | 18-08-21 | 10:51 | 3
-weggejorist-
Sqbar | 18-08-21 | 10:56

Inderdaad! Is dát nu die nieuwe openheid? 'Het diner was door een cateraar bezorgd.'
Veel te vaag allemaal. Greet: kamervragen!

HeerVanStand | 18-08-21 | 10:56

Meloen en bloed.

Sinterbikske | 18-08-21 | 11:03

Ik vraag mij oprecht af wat al die VVD stemmers hier nu van vinden.Of zijn het allemaal ras opportunisten die, zolang ze zelf hun schaapjes op het droge hebben, het aan hun reet kan roesten met wie Mark in het bootje stapt.

Kowalski11 | 18-08-21 | 10:51 | 4

zolang die het niet echt in hun portemonnee merken dan vinden die alles wel goed anders was de VVD na de toeslagenaffaire niet zo groot gebleven, de toeslagenaffaire raakt de VVD stemmer niet dus het zal hun hun reet roesten.

Fedde71 | 18-08-21 | 11:04

Als er etnisch geprofileerd is in de toeslagenaffaire, dan telt dit land gevoegelijk 1,9 miljoen racisten, die Rutte de afgelopen verkiezingen hebben gesteund.

netniet | 18-08-21 | 11:20
▼ 1 antwoord verborgen

Nieuwe Iijdensweg

Piet Karbiet | 18-08-21 | 10:50 | 5

@Nederlandop1 | 18-08-21 | 12:24:
Je hoeft alleen maar de politieke geschiedenis te bekijken. D66 is tot nu toe de enige partij 'van buiten' geweest die een voet tussen de deur kreeg en is allang opgegaan in het establishment. Ken je de LPF nog? PVV? Fvd? Gaat niet gebeuren. In geen 100 jaar. Dream on. Ga lekker stemmen. Alleen bespaar je de illusie dat je het verschil gaat maken.

YoMoms | 18-08-21 | 12:55

@YoMoms | 18-08-21 | 12:55: In tegenstelling tot een land als Denemarken, inderdaad. Of Zwitserland. Noorwegen. En ook, het Verenigd Koninkrijk. Jammer, want het betreft gemiste kansen.

Rechtsdenkenden zijn óók vaak diegenen die het geld in de economie genereren. Deze issue van het (Weggelachen) partijkartel is bekend bij de redactie, echter ook bij diegenen die reaguren.

Nederlandop1 | 18-08-21 | 14:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wil hier wel wat op zeggen, maar dat vind Joris niet leuk.
*/ tong afbijten doet /*

Frietje_Oorlog | 18-08-21 | 10:50 | 3

vindt met dt!

Frietje_Oorlog | 18-08-21 | 10:51

Ik heb ook wel eens moeite met het, volgens de huisregels, op de juiste manier formuleren van mijn gedachten. Mijn Zwitsal is daarvan het resultaat. Gewoon proberen. Van schade en schande word je wijs.

Leptob | 18-08-21 | 10:54

Dat is een misverstand. Joris vindt het vaak wel leuk (soms inderdaad niet), maar Joris moet ambtshalve bepaalde zaken niet leuk vinden. Daar lijdt Joris zelf ook verschrikkelijk onder, heb ik mij wel eens laten vertellen. Overigens komt mijn zwitsalletje door nieuwkomerij. Daar heeft Joris echt een bloedhekel aan.

HeerVanStand | 18-08-21 | 11:02

ach ja, nederland is en blijft een guur links land, met of zonder vvd

Henk de Vries2074 | 18-08-21 | 10:50 | 1

Inderdaad. Ik snap dat gebazel over steeds minder stemmen op links, wat ik hier in de panelen lees, ook niet. VVD is toch ook gewoon een linkse partij. Wie naar het VVD beleid van de afgelopen 10 jaar kijkt, kan toch niet met droge ogen beweren dat VVD een rechtse partij is.

jemagookniksmeer | 18-08-21 | 11:09

Als ik Mark was ging ik met Geert dineren om de mogelijkheden te bespreken die H E K S buitenspel te zetten. Niemand zit te wachten op die dure groene plannen, terwijl in China tig kolencentrales worden bijgebouwd. Werkelijke inflatie rijst de pan uit, cao’s stijgen niet mee, geen woning te krijgen, ( ouderen) zorg uitgehold, criminaliteit in steden loopt de spuigaten uit, massale import van kanslozen. Hang nog meer regenboog vlaggen op joh.

Lukiluuk | 18-08-21 | 10:49 | 2

Limburgse mijnen weer open en de kansloze import bijscholen tot mijnwerker. Win-win.

goedverstaander | 18-08-21 | 11:17

Kaags gezicht spreekt boekdelen.

Slough | 18-08-21 | 10:48

Krijgen toch geen premier Kaagkut 1?

1977 | 18-08-21 | 10:48 | 1

Pardon Kabinet Kaagkut 1

1977 | 18-08-21 | 10:49

Het zijn altijd weer een paar heksen die het voor de rest verpesten.

Mr_Natural | 18-08-21 | 10:47 | 1

Dit is een demonstratie van het “ nieuwe denken “ van kaag,leugenachtig en huichelachtig,huiskamer politiek om de ander een loer te draaien en dat terwijl er mensen in doodangst zijn in Afganisthan,duidelijk een punt waar de wegen scheiden.

Coolcalmcollected | 18-08-21 | 10:50

Rutte wikt, Kaag beschikt. Het Kagifaat komt steeds dichterbij.

HeerVanStand | 18-08-21 | 10:47

Nieuwe verkiezingen. En Rutte functie elders. Ja, ik mag graag dromen.

konjodebonjo | 18-08-21 | 10:47 | 3

Ik droom mee,

De Rise of the PvPO , partij van Pieter omtzigt…

45 zetels…….. pvpo

CDA 2 zetels
VVD 8 zetels

Gizmo579 | 18-08-21 | 10:51
-weggejorist-
Matenwerk-NL | 18-08-21 | 11:03

Walhalla

Fuckinghell | 18-08-21 | 11:10

Zogenaamd omdat de CU niet over voltooid leven wil praten. Als dat zo is, praat er dan gewoon niet over. Laat het uit het regeerakkoord. Dat was toch ook een idee, om niet meer alles tot achter de komma vast te leggen in regeerakkoorden? Nee, ze wil gewoon links. In weerwil van wat de kiezer wil. Ik hoop dat Rutte zijn poot stijf houdt, maar dat zal wel niet want die wil veel te graag weer de baas spelen.

Muxje | 18-08-21 | 10:47 | 5

@Muxje | 18-08-21 | 11:01:
Segers heeft al meermalen gezegd dat hij niet nog een keer in een kabinet wil zitten met Rutte. Bovendien is er voor de CU ook veel meer te winnen door buiten het kabinet te blijven deze keer. Met de parlementaire enquetes in het vooruitzicht en de implosie van het CDA erbij is de kans heel groot dat het kabinet de rit niet uit gaat zitten. Als er dan weer verkiezingen komen is de CU onbeschadigd en kunnen ze met een beetje mazzel de plek van het CDA overnemen als grootste christelijke partij.

MFvGeel | 18-08-21 | 11:14

@MFvGeel | 18-08-21 | 11:14: Hahaha christelijke partij. Als iemand de afgelopen regeerperiode christen heeft verloochent, dan is het Seegers wel.

netniet | 18-08-21 | 11:28

Al onderschreven ze voor de volle 100% het X66 verkiezingsprogramma, Kaag wel gewoon extreem links erbij om voor haar de hete kastanjes uit het vuur te halen. Rutte heeft dat haarfijn door en vertikt het dus om met en GL en de PVDA in 1 kabinet te zitten. Hopelijk houdt vaatdoek Wopstra de poot ook stijf.

Graaisnaaiert | 18-08-21 | 12:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze hebben, weet ik uit betrouwbare bron, zich een stuk in de kaag gezopen die zondag.

Polycynisch | 18-08-21 | 10:47

Is ook heel logisch: meerderheid van de kiezers heeft “rechts” gestemd, maar Kaag schijt de burgers gewoon vol in bek en wil een links kabinet. Lijkt de taliban wel.

MargauxGrandCru | 18-08-21 | 10:46 | 3

Hoezo meerderheid? De VVD is kneiterlinks.

JanVergoor | 18-08-21 | 10:58

Sgp met vvd en cda met gedoogsteun van wisselend Pvv of fvd?

1977 | 18-08-21 | 10:46 | 3

Laat de mannenbroeders van de refo-polder-taliban lekker aan de zijlijn blijven. Het enige positieve aan de SGP is dat ze geen AK47 dragen.

JanVergoor | 18-08-21 | 11:00

@JanVergoor | 18-08-21 | 11:00: En dat ze staan voor hun principes, of dat nu de jouwe zijn of niet. De mijne zijn het ook niet, maar daar kan ik wel respect voor hebben.

Mbovenka | 18-08-21 | 11:31

@Mbovenka | 18-08-21 | 11:31: Ze zijn volkomen betrouwbaar als partner in een coalitie of in een gezamenlijk bestuur en hun rariteiten genieten zo weinig steun onder de bevolking dat die het nooit tot wetgeving zullen halen.

Grachus | 18-08-21 | 19:30

En Jetten kreeg een kindermenu met een roze zuurstok en een ballonnetje.

Henri | 18-08-21 | 10:45 | 2

lol

netniet | 18-08-21 | 11:29

En Klaver begon te huilen, want die wilde hij ook. Voor privé genot mag hij best even met plastic zondigen.

Grachus | 18-08-21 | 19:31

"In het AD had [Kaag] gezegd dat „het roer” om moet. „Het moet echt anders. Dat doe je met een andere samenstelling van het kabinet, met andere keuzes en prioriteiten.”"

Dan moet je niet de kleinste en minst invloedrijke partij in dat kabinet laten vallen, maar vvd, cda of - nog beter - er zelf mee kappen als d66.

entwederoder | 18-08-21 | 10:45

Incompetentie is een keuze.

HeerVanStand | 18-08-21 | 10:44

Disguised communism

ecobubble | 18-08-21 | 10:44

Bart, terecht wordt je steeds scherper op anti-semitisten. Ook Warmond en Alkemade hebben oorverdovende last van de Kaagbaan

61 | 18-08-21 | 10:44 | 1

Dan moet u maar naar de Drentse heide gaan verhuizen . Woon er ook vlakbij en ons stoort het niet. U heeft zeker ook nooit gevlogen. O ja Ik stoor me wel verpletterend aan dat geval Kaag.

Henri | 18-08-21 | 10:56

Soms vraag je je af wie er nou waar naar toe moet vluchten. Inmiddels is er in Afghanistan in ieder geval een eensgezinde regering.

deministerpresident | 18-08-21 | 10:44

Jaja, zo gaat dat nou eenmaal bij "nieuw leiderschap". #Arrogant Secreet.

Paaldanseres | 18-08-21 | 10:44

Waar hebben we het nu in godsnaam over? Al die middenpartijen van VVD tot Groen Links liggen ideologisch naast elkaar. Aan het einde van het liedje krijgt u meer EU en meer taliban-achtigen als buren. Oh ja, u mag het gaan betalen.

Arnold9638 | 18-08-21 | 10:43

Kaag probeert willens en wetens de formatie naar de door haar gewenste kant te drukken, over links.

De kant waar de kiezer, gezien de verkiezingsuitslagen, overduidelijk niet voor gekozen heeft.

Wijze uit het Oosten | 18-08-21 | 10:43

O! Dus dát is het nieuwe leiderschap!
Niet in achterkamertjes bondjes smeden, maar in de huiselijke eetkamer strategieën bekonkelen.

En net als dat jongetje in de klas dat niet voor feestjes wordt uitgenodigd, wist Seegers van niets.

Stop dit "nieuwe leiderschap" maar, mevrouw Kaag. Het eten is aangebrand.

Overigens heb ik meer fuducie in Seegers dan in de gastvrouw en haar gasten van de dinerparty

Roos | 18-08-21 | 10:42 | 4

Fadiku!

The-loopy-cowboy | 18-08-21 | 10:46

Geen idee, maar het klonk toepasselijk.

The-loopy-cowboy | 18-08-21 | 11:13
▼ 1 antwoord verborgen

Hai Tunahan.

janjoker | 18-08-21 | 10:42

Nog maar 2 keer de asiel-polonaise en wij zijn in de minderheid.

netniet | 18-08-21 | 10:41 | 1

Ook zonder die polonaise, maar dan duurt het iets langer.

jemagookniksmeer | 18-08-21 | 10:51

Zo kunnen we natuurlijk nooit rustig slapen.

JohnLocke | 18-08-21 | 10:41

Waar waren de verantwoordelijke ministers toen Kaboel viel? Kaag zat te dineren met twee splinterpartijtjes en Bijleveld zat in de bioscoop. Nou, aan onze regering kunnen we veilig onze belangen toevertrouwen. Gaat u rustig slapen, uw regering waakt...

MAD1950 | 18-08-21 | 10:41 | 2

Maar tijdens het debat gisteren moest er razendsnel gesproken worden want er was geen tijd meer te verliezen. En vragen over verantwoordelijkheid mogen pas ergens in de hele verre toekomst gesteld worden.

Lomo | 18-08-21 | 10:45

Wijven aan het stuur, bloed aan de muur!

vokfeez | 18-08-21 | 10:53

Het eten werd geleverd door een cateraar. Ik vermoed dat de belastingbetaler het betaald heeft. De rekening van de linkse dromen gaat altijd naar het klootjesvolk. WOBje iemand? De ene doos zit in de bios, de andere doos konkelt wat rond terwijl haar huisterrorist de rest regelt. Het is de hoogste tijd voor opruiming in de hele politieke top. Partijen horen in de Tweede Kamer, voor zover ze daar al thuis horen. De koning gaat gewoon weer aan het werk en regelt de ministers. Lidmaatschap van politieke partijen is vanaf heden verboden voor alle leidinggevende functies van de overheid, inclusief de instituten en universiteiten. En de NPO doeken we gewoon op.

Frau Merkel | 18-08-21 | 10:40 | 3

Dat laatste, daar krijg ik bijna een orgasmus van....

Slough | 18-08-21 | 10:45

Kon manlief niet even wat Palestijns knaagvoer in elkaar draaien? Labeneh balletjes met za’atar, musakhan, maqlouba, u kent het wel. Het is toch gebruikelijk in de Arabische wereld dat mannen gesluierd in de keuken worden opgesloten en de vrouwen de broek aan hebben?

goedverstaander | 18-08-21 | 10:49

Verantwoordelijkheid nemen geldt alleen voor anderen wanneer het Secreet Kaag uitkomt.

Reebensteeltje | 18-08-21 | 10:40 | 1

Ja, maar de carrière van Kaag is toch zeker belangrijker dan de levens van een paar Afghanen?

MAD1950 | 18-08-21 | 10:47

Wat een smerig serpent is het ook. Kiezer kiest in meerderheid over rechts en mevrouw Sieg Kaag wil kost wat het kost NL over links laten regeren. Gadverdamme. Democraten 66?, laat me niet lachen.

Julius Pace Car | 18-08-21 | 10:39 | 2

Volkomen waar. Achterbaks loeder met d’r schijnheilige wensdenken.

MrTrue | 18-08-21 | 10:41

Dat wiI Bea nu eenmaaI

Piet Karbiet | 18-08-21 | 10:45

Eigenlijk zou de regeringstermijn gewoon moeten gaan lopen de dag na de verkiezingen. Nu zijn ze demissionair en met wat getreuzel zijn ze straks bijna een jaar extra aan de macht geweest en moet de termijn van 4 jaar van het nieuwe kabinet nog beginnen.

Lomo | 18-08-21 | 10:38 | 1

Regeerperiode loopt van Kamerverkiezing tot kamerverkiezing, deze kan wat variëren waarneer er vroegtijdige verkiezingen zijn. Na deze 'reguliere' verkiezingen zijn de volgende verkiezingen maart 2025, ongeacht hoelang de formatie duurt. Wanneer het kabinet valt zijn deze natuurlijk eerder.

Incitatus | 18-08-21 | 12:52

Dit systeem is zo f*ck. GL heeft 6 zetels en mag aanschuiven en de 3e partij van Nederland heeft 18 zetels en piest al jaren lang naast de pot. Wat is daar nou voor democratie aan?

Waakvlam | 18-08-21 | 10:37 | 4

Parlementaire democratie, da's een sub vorm. Of sub dan sub-optimaal betekent weet ik niet. Laatste boek wat ik hierover gelezen heb is Omstreden Democratie (2013). Of er veel is veranderd.... ik vrees van niet.

nobodiesunmighty | 18-08-21 | 10:53

@Me_Giant | 18-08-21 | 10:51: Dat er ene miljoen mensen in de bek gekosts wordt. Dat is er mis aan! Dat zijn mensen die belasting betalen,

vokfeez | 18-08-21 | 10:56

@Me_Giant | 18-08-21 | 10:51: Dus u vindt het normaal dat een marginaal partijtje mag mee regeren en een partij waar miljoenen mensen op stemmen gewoon genegeerd worden? In dat geval: "No further questions"

Waakvlam | 18-08-21 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

Het Diner.

Mr_Natural | 18-08-21 | 10:37 | 5

La Grande Bouffe

Glasgow Argus | 18-08-21 | 10:58

The Evil Dead.

Montgomery Burns | 18-08-21 | 11:01

@Glasgow Argus | 18-08-21 | 10:58:
La Grande Bluf

Ernst Oosters8389 | 18-08-21 | 11:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Srebrenica 2.0 Die Kaag leeft in haar eigen ziekte...

Bouwfraudeur | 18-08-21 | 10:37

Nieuw leiderschap betekent dus: gluiperige achterkamertjes politiek. Hypocriet sekreet.

MrTrue | 18-08-21 | 10:36 | 1

niks nieuws, is altijd zo geweest. Echt nieuw zou zijn geweest: deze drie dames dineren met een webcam aan voor alle Nederlanders en dan eens meeluisteren.

nobodiesunmighty | 18-08-21 | 10:54

Stembus dan maar weer !

oplooprem | 18-08-21 | 10:36

links is door de stemmers afgewezen, waarom daar je toevlucht zoeken, Kaag is bang dat ze het alleen niet gaat redden en het zelfde overkomt als PVDA, afgerekend door het volk

goudvis | 18-08-21 | 10:36
-weggejorist-
Strontkarpaard | 18-08-21 | 10:34

Rutte gaat nooit akkoord met Paars+ en zijn opvolger ook niet, mocht hij weggaan. Dan wordt het òf een minderheidskabinet òf we mogen weer naar de stembus.

goedverstaander | 18-08-21 | 10:34 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een armoe….

B2 | 18-08-21 | 10:33

Als Rutte ballen heeft, en die heeft ie niet, zegt ie: "Oh ja, gaan jullie me zitten fukken? VVD-CDA-PVV-FvD-JA21!"

skoftig | 18-08-21 | 10:33 | 7

Rutte en ballen? Die heeft ie niet want die lacht ie constant uit z'n broek

Slough | 18-08-21 | 10:47

Dat is de enige manier om de impasse te breken. Als CDA-VVD niet naar recht kijken dan is de deal met Kaag gesloten. Dus kan Kaag haar lelijke kont tegen de krib aan gooien. Pas als men aan alternatieven zonder Kaag denkt, zal Kaag moeten inschikken.

ZoekEenVrijeNick | 18-08-21 | 11:24

Al zou hij het alleen maar zeggen. Heerlijk! Alle linkse deugers vallen overelkaar heen dan in de msm.

Boeddha18 | 18-08-21 | 12:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is een heks, en de media loves her

polletjepiekhaar | 18-08-21 | 10:32

Naar welk land zal ik eens vluchten?

Kaas de Vies | 18-08-21 | 10:32 | 1

Daar waar ze nog een kolonel als leider hebben. Wat is de rang van de Koreaanse roerganger trouwens?

eerstneukendanpraten | 18-08-21 | 10:34

Kaaghanistan aan de Noordzee.

Pummetje | 18-08-21 | 10:32

In de msm zien we voornamelijk foto's en het verhaal van Kaag. Rutte is nagenoeg onzichtbaar. Spannend allemaal.

Leptob | 18-08-21 | 10:31 | 2

Die houdt nu wijselijk zijn mond.
Binnenkort is hij de langst zittende premier!

Nog even volhouden Mark!

Kaas de Vies | 18-08-21 | 10:33

@Kaas de Vies | 18-08-21 | 10:33: Tijd dat daar een houdbaarheidsdatum aan komt. Twee termijnen en dan weg, of terug de kamer in.

Met_baard | 18-08-21 | 11:07

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino

#BREEK

BREEK - KlimaatStas MONA KEIJZER ONTSLAGEN