Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NU.nl heeft een vraag (en u heeft het antwoord)

Vraagje:

Lastig, lastig, lastig

Parbleu! Dat is voorwaar geen al te makkelijke vraag die NU.nl daar stelt. Want jeetjemina, wat zou Europa toch te wachten staan als 'honderdduizenden miljoenen Afghanen op drift' raken? Die worden in elk geval niet Nederland uitgezet, zoveel is duidelijk. Maar ongetwijfeld willen ze wel allemaal een MIELE wasmasjien en op de koffie bij Bente Becker. En ongetwijfeld zijn ze kaakchirurg, apotheker en ingenieur (allemaal). En ongetwijfeld gaan BN'ers, Claudia de Breij, rest van deugend NL gewoon wéér manifesten schrijven pro vluchtelingenopvang in vooral uw wijk en zolders ombouwen tot woonruimte om daarin helemaal nooit echt iemand te laten wonen. En ongetwijfeld moeten alle Afghanen verplicht welkom in elk land zijn want 'wir schaffen das'. Maarja. Wat dan? Hoeveel instroom kan een verzorgingstaat aan? Hoeveel zetels gaan PVV, FvD en JA21 in de peilingen stijgen? Weer een dealtje sluiten met het immer betrouwbare Turkije, die hoog gewaardeerde NAVO-partner? 'Solidair' vluchtelingen spreiden over lidstaten omdat dat tot nu toe ook al zo lekker ging in succesverhaal EU? Hoeveel door de NPO-gefinancierde deugkermissen en verdronkenkindjesparades in '''kwaliteitscouranten''' kan een land aan? Hmmm? Nou? Anyway, NU.nl vraagt het aan u, niet aan ons. Dus succes!

Reaguursels

Inloggen

Via Griekenland, Turkije en nu ook Wit-Rusland zullen tienduizenden Afghanen Nederland weten te bereiken. De ondernemerskongsi van VVD/D66 wordt hier al nat van want ideaal menselijk bouwmateriaal om samen met al die andere economische migranten die nog (hopelijk) gaan komen tot de opbouw van Megalopolis te komen: Nederland als één groot West-Europees handelscentrum met een bevolking van 30.000.000 zielen.

Willibald von Klúúúk | 12-08-21 | 15:44 | 1

Dat west-Europees kun je, cultureel gezien, dan wel vergeten. Wordt een soort globalistische multicultuur waarin nauwelijks nog iets specifiek West Europees, laat staan Nederlands te bekennen valt.

snakedogman | 12-08-21 | 16:56

Waar kan ik me aan melden om hier geld mee te verdienen?

Dutch-Super-Evil | 12-08-21 | 12:46 | 2

Helaas, Nederland heeft geen beulen in dienst.

Veepert | 12-08-21 | 14:24

Mensensmokkelaar worden. Er wordt al meer geld verdiend met mensensmokkel dan met drugssmokkel wereldwijd. Deze criminelen zijn de grote winnaars van het wir schaffen das beleid

Fijn_dat_je_er_bent | 12-08-21 | 14:36

Het grappige is dat de VVD+aanhangsels niet kunnen zeggen dat de Taliban moslim-extremisten zijn. Immers, moslim-extremisten vormen slechts een verwaarloosbaar klein percentage van de moslimbevolking, terwijl de Taliban enorm veel aanhang heeft. Dus is de Taliban gematigd, en de door hen uitgevoerde executies en vrouwbeperkende maatregelen ook.
Er is dus ook geen geldige reden om geen moslims terug te sturen naar delen van Afghanistan die door gematigde moslims zoals de Taliban gecontroleerd worden.

Reaguurdeskundige | 12-08-21 | 12:43

Ik denk dat Afghanen in europa massaal hun kennissen, vrienden en familie appen dat ze deze kant op moeten komen, want gratis vakantie tot de ellende over is, gratis miele, zorg, centjes noem maar op...

Remat | 12-08-21 | 12:07

'Allahoe akbar' wordt nog eens een term in Nederland. Griezelig.

Thoth | 12-08-21 | 11:58 | 1

Stel je voor.

snakedogman | 12-08-21 | 16:57

We are 'The Swarm'. You will be assimilated. Resistance is futile.

Aisie | 12-08-21 | 11:46

Eén ding weet ik zeker: de democratie zal dit probleem niet oplossen. Het kabinet is meer dan een half jaar geleden gevallen. Er zijn verkiezingen geweest, overigens gemanupileerd door de NPO. De regering is zogenaamd demissionair. Maar ondanks dit alles gaan ze gewoon verder waar ze mee bezig waren. Concreet betekent dit: meer immigratie, meer vluchtelingen, meer asielzoekers, meer gezinshereniging, meer illegalen, meer pardons, enzovoort. Totdat ieder weilandje in Nederland is volgebouwd.

Grauwbaard | 12-08-21 | 10:04 | 3

We hebben het constant over onzelf beperken voor klimaat, landschap, normoverschrijdende stoffen noem het maar op.

Echter binnenhalen wat die druk verhoogd (mensen) is geen enkel probleem.

Baksteenbakker | 12-08-21 | 10:46

@Baksteenbakker | 12-08-21 | 10:46: Ja, dat is merkwaardig. Aan minister Schouten werd onlangs gevraagd hoe dat zit. Meer mensen betekent immers meer stikstof, meer kooldioxide, enzovoort. Maar de minister weigerde eenvoudig die vraag te beantwoorden. Liever de kop in het zand steken dan logisch nadenken.

Grauwbaard | 12-08-21 | 11:18

Caroline van BBB heeft zich intussen uitgesproken. Wat haar betreft komen er nieuwe verkiezingen als er voor 1 september aanstaande geen nieuw kabinet is.

Vuurspuger | 12-08-21 | 11:34

Ik stel voor in Afghanistan zovast wat extra vaccinaties te verstrekken. Ook goed voor onze vaccinatiegraad.

bolletje kaas. | 12-08-21 | 09:44

Die lichtblauwe burka's van de Afghaanse dames zijn een stuk vrolijker dan de zwarte die wij kennen. Bovendien zijn bij dit type ook de ogen onzichtbaar. Leve de vooruitgang!

Naadblaffer | 12-08-21 | 09:18

Mijn vader vond het al een hele rit om in de hongerwinter naar overijsel te fietsen voor een zak aardappelen. Deze gasten lopen van Afghanistan naar de EU. Ben je toch zo 2 jaar onderweg, denk ik.

Tishetnetnie | 12-08-21 | 09:14 | 1

En als je dan terug thuis kwam jatte de Duitsers je kar leeg.

En wij maar klagen over de belastingdienst ;)

Baksteenbakker | 12-08-21 | 10:47

Het wordt nog drukker bij de tandartsen en ziekenhuizen. Deze mensen hebben nog nooit een tandarts of modern ziekenhuis gezien. Wie gaat dat betalen. De premies zullen wel weer flink stijgen.

RdeFriesch | 12-08-21 | 08:29

Beetje cynisch Bertje en je schrijft ook niet wat de oplossing dan wel zou zijn.. opvang in de regio zal het wel niet worden aangezien we dan een militaire coridor zouden moeten opzetten. Het laatste nieuws is echter dat we als westen al onze troepen daar wegtrekken..

JB86 | 12-08-21 | 08:26 | 5

@zoalsikhetzeg | 12-08-21 | 08:34: Beetje makkelijk gezegd. Het machtsevenwicht valt gewoon terug naar de Taliban. Je kunt je als Afghaan die wil overleven maar beter weer zo snel mogelijk aan dat machtsevenwicht schikken. Ontzettende godwin, maar dat deden veel NL'ers in 1940 ook. Een overlevingsstrategie. Voor alle Afghanen die de afgelopen jaren voor de enigszins Democratische regering gewerkt hebben of de westerse mogendheden hebben geholpen in de hoop dat daar oprecht iets op te bouwen viel, is het daar nu levensgevaarlijk. Die mensen zou je niet in de steek mogen laten. Maarja probeer straks in de stroom vluchtelingen de 'goeien' maar eens van de 'kwaaien' te onderscheiden.

JB86 | 12-08-21 | 11:30

Er wonen ruim een miljard moslims op deze planeet. Laat hen dit akkefietje maar eens oplossen. Afghanistan is niet ons probleem, Afghanistan is een moslimprobleem.

Reaguurdeskundige | 12-08-21 | 12:46

Zou wel wat zijn als Turkije eens gewoon zijn oostgrens gaat bewaken. Bouw een Wall of zo Erdo.

snakedogman | 12-08-21 | 16:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu punt en el moet lienksche moend haudun. Ze kunnen toch naar China, welvaart zat daar.

Gaat het niet dan? | 12-08-21 | 08:25

Stemmen op een partij als de PVV is een optie, maar het immigratiekartel zal haar macht niet weggeven. Dit land moet en zal volledig naar de klote gaan. De echte vluchtelingen zijn wij.

K. Westergaard | 12-08-21 | 08:22 | 1

Exact.

Grauwbaard | 12-08-21 | 09:59

Sinds wanneer linkt GeenStijl weer naar die site?

RodeBaron | 12-08-21 | 08:01

Iedereen ziet het gebeuren maar niemand doet wat, vooral die politiek steekt hun kop in het zand. Die mensen hebben een totaal andere cultuur met hun geloof, de hele samenleving gaat overhoop en maar geloven het komt allemaal wel goed.

zilverrug | 12-08-21 | 07:40

Met dat Verdrag van Marakesh in de hand kan iedereen hier een plek opeisen, zelfs zogenaamde klimaarslachtoffers.

Er zal dus wel weer een zwerm sprinkhanen hier heen komen om onze voorzieningen kaal te vreten.

Zoelense Hobbyboer | 12-08-21 | 07:34 | 1

Thierry Baudet heeft iedereen gewaarschuwd voor dat verdrag.
En het idioten klimaat verdrag.
Jammer dat hij op deze punten niet serieus is genomen.

zoalsikhetzeg | 12-08-21 | 07:57

Ze gaan gewoon komen, let maar op.
Om dat te bekostigen gooien ze gewoon nog een kwartje op brandstof, kwartje van Rutte , zeg maar.
En of er nou 700 uitvreters per week de boel opkomen vrolijken hier of 800.

zoalsikhetzeg | 12-08-21 | 07:33

Laat Nederland eerst maar eens voldoen aan de morele eisen door de Afghaanse tolken veiligheid te bieden. De rest kan daar blijven.

Leffe Blonde | 12-08-21 | 07:26 | 1

Je kent de politiek niet. Straks zijn het gewoon allemaal tolken, een beetje veel het verhaal van de apothekers en ga zo maar door.

Waar-is-niets | 12-08-21 | 09:16

Tja ,om die migratie van ongewensten te stoppen zul je toch eerst in eigen land de deugers moeten confronteren met de gevolgen die zijzelf en hun kinderen moeten ondergaan.

Koning BongoBongo | 12-08-21 | 06:57 | 1

Het extreme woning tekort dat nooit maar dan ook nooit zal worden opgelost als de instroom zo blijft doorgaan is een goed begin. Ik vind alleen triest voor hen die tevergeefs al jaren rechts stemt en voor racist al die tijd is uitgemaakt.

DrachiR | 12-08-21 | 08:25

Saoedi Arabië ligt een stuk dichterbij en is bovendien de moeder van het Mohammadisme. En die sjeiks daar zwemmen in de oliedollars, dus is gebrek aan geld geen reden om hun eigen Afghaanse broeders en zusters in het geloof te hulp te schieten. Zo kunnen ze vanuit Mekka meteen laten zien dat de islam het geloof van de vrede is, een niet te missen kans dat ook een keer zelf aan de wereld te tonen.

Vuurspuger | 12-08-21 | 04:40 | 3

Waarom Pakistan niet?

drolloman | 12-08-21 | 08:23

Die gooien een zak geld over de grens en zeggen in vloeiend Arabisch: 'Opzouten, we hoeven die paupers niet!' Zo rollen sjeiks nou eenmaal.

Blote Bertus 2000 | 12-08-21 | 08:43

@drolloman | 12-08-21 | 08:23: Qatar; daar liggen de lege voetbalstadions, luxe verblijven en periferie al klaar. Zou ook een heel nobel gebaar zijn gezien de voorgeschiedenis daarvan.

Waar-is-niets | 12-08-21 | 09:20

De vraag stellen, is him/her beantwoorden. De bootjes voor de kust van Afghanistan zullen wel weer vol vluchtelingen lang ronddobberen voordat Oezbekistan een haven openstelt...

Het brein erachter | 12-08-21 | 04:28

Tip: Aandelen Miele kopen

parlinone | 12-08-21 | 02:42

A propos, noemden we tolken en andere medewerkers van een bezettende macht niet ooit collaborateurs? En wat gebeurde daar dan na de bevrijding mee?

WirMachenMusik | 12-08-21 | 02:28 | 1

Daarom lopen ze dus ook gevaar daar. Mede doordat ze voor ons gewerkt hebben. Dus ze beschermen tegen de wraak van de Taliban is dan toch het minste wat we nog kunnen doen?

Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 07:33

Het realistischste boek dat ik gelezen heb over de komende gigantische emigratiegolven naar Europa is het ook nog eens spannende "Le Camp de Saints" (Het Legerkamp der Heiligen) van Jean Raspail. En of het nu miljoenen Indiërs aan de Franse Zuidkust zijn als bij Raspail, of Afrikanen of Afghanen zullen worden. Je kunt je door dit boek beter voorstellen wat ons wacht. En vooral ook hoe dan zelfs deugjournalisten en deugpolitici gepaniekeerd als kippen zonder kop rondlopen, schreeuwend dat ze er vaak genoeg voor gewaarschuwd hadden. ;-) Hier kun je dat boek bestellen:
reactnieuws.net/2015/07/02/jef-elbers...
En hier een recente recensie van het deugblad "De Groene Amsterdammer":
www.groene.nl/artikel/jean-raspail-5-...

WirMachenMusik | 12-08-21 | 02:05 | 2

Niet echt een lovende recensie, zo lees ik. Boek lijkt vooral voer te zijn geweest voor de Thierry Baudets van deze wereld. Raspail was altijd een voorbeeld voor reactionair rechts in Frankrijk. Door dat boek.

Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 07:39

@Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 07:39: Ik zou ook niet de recensie lezen,maar het boek. Wsch teveel moeite voor jou. Waarom zit je eigenlijk niet op de Joop?

drolloman | 12-08-21 | 08:29

Ik verlang zo naar Rita. De lustte ze rauw.

J.Cash | 12-08-21 | 00:58

Ik heb in een profetisch boek al gelezen wat er gaat gebeuren. Ze komen in een grote vloot over de oceanen deze kant op, geleid door een reus met een verminkt dwergkind op z'n schouders. Alle liberalen gaan vol op het orgel over hoe wij moreel verplicht zijn deze arme stakkers te helpen, terwijl slechts een klein bastion van echte Westerlingen zien dat dit een invasie is, waarbij de vijand geen kogels, maar hun armoede als wapen gebruikt. Uiteindelijk landen ze in het zuiden van Frankrijk, waar de laatste echte Westerlingen ze tevergeefs met geweld proberen tegen te houden. Maar ze zijn simpelweg met een te groot aantal aangespoeld, en ook al heeft de morele verhevenheid van de liberalen plotseling plaatsgemaakt voor paniek, is het te laat. Het Westen is voorgoed verloren, en iedere Claudia de Breij moet het nu daadwerkelijk gaan schaffen. En van "mag ik dan bij jou" is geen sprake. Het is meer "jouw huis en land zijn nu ook van mij".

coitus reservatus | 12-08-21 | 00:37 | 3

Zij is straks ook van hen. Ze mag in ieder geval niet bij mij.

Grachus | 12-08-21 | 00:45

Dat lijkt het boek van Raspail te zijn, waar wirmachenmusik het over heeft.

Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 07:41

@Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 07:41: Correct. Ook uitgegeven onder de naam "de ontscheping". Hoewel dit boek vaak wordt omschreven als een racistisch manifest door linksgezinden, is het meer een aanklacht tegen het Westen zelf. De vluchtelingen worden omschreven als een soort demonische kracht, wat hen juist als onrealistisch doet overkomen. Wat Raspail wel realistisch weergeeft is het morele failliet van het Westen.

coitus reservatus | 12-08-21 | 09:24

De Afghanen moeten helemaal niet vluchten, maar daar blijven en de Taliban bevechten. Ik wil hier geen enkele Afghaan zien, want ze gaan nooit meer weg. Eventuele opvang in de regio van herkomst, niet hier. Deense model.

Poes Fiep | 12-08-21 | 00:24 | 1

Inderdaad. Als zij die Taliban niet willen zullen ze ze zelf moeten bestrijden en het land uit schoppen. Aangezien ze dat niet doen en de terreurclub idioot makkelijk het land weer verovert, er wordt hen weinig in de weg gelegd, vinden ze het blijkbaar niet zo erg. Ik zeg hek eromheen en laten imploderen.

Braboblanke | 12-08-21 | 07:52

Er is een kort grenslijntje met China, die kunnen nog wel wat islamitische 'studenten' gebruiken

Johan1235 | 11-08-21 | 23:59 | 1

De Chinezen hebben een héél klein grensje met Afghanistan, boven in de Wakhan corridor, tussen de Pamir en de Hindukush. En u mag gevoeglijk van mij aannemen dat daar in de afgelopen weken aardig wat uitkijkposten bemand worden en er drones boven de grens vliegen. China zal waarschijnlijk ook Tadzjikistan en Oezbekistan ‘ assistentie’ aanbieden. Ze hebben geen zin in de Talib’aan, en ze zullen ongetwijfeld proberen om een onderhands accoordje te smeden. ( compleet met levering van militair materieel, of iets dergelijks)

bisbisbis | 12-08-21 | 12:21

Behalve ons uitgeschakelde kabinet wil helemaal niemand in ons land deze tsunami opvangen. Ons landje is overvol. Uw land.

bigstone | 11-08-21 | 23:40 | 1

Mijn land!

Aisie | 12-08-21 | 11:30

We zijn die afghanen niks verschuldigd. We hebben 20 jaar lang miljarden in het land gepompt om het te helpen opbouwen veiligheidsdiensten inclusief. Ze hebben er niks mee gedaan. Mss kunnen ze naar een buurland, Pakistan of turkmenistan bijvoorbeeld.

panthoseen | 11-08-21 | 23:07 | 2

So far for opvang in de regio dus. Dat kan je alleen volhouden als je 100% de hand op de knip hebt in 'die regio'. Tijd om de corruptie in die contreien de schuld te geven, en de vluchtelingen geen andere keus te laten dan hun deel te claimen bij die corrupte leiders. Niets anders zal werken. Weten ze best. De opvang hier is slechts voor politiek gewin. T' is kut maar dat is het dan ook. WO3 ingrediënten.

nsfl | 11-08-21 | 23:48

Hmmm. We hebben de Afghanen ook voorgehouden dat we kwamen om hen te beschermen tegen de Taliban. Tolken hebben we in dienst genomen, die daarmee hun leven waagden en nu op de lijst staan voor een kopje kleiner. Deze mensen aan hun lot overlaten is niet juist.

Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 07:44

De meest walgelijke vertoning ooit. Jij bent welkom, welkom in het land van de kk blanke tata belastingbetaler.

Nivelleermarionet | 12-08-21 | 00:50

Na 15 seconden zie je de blik van dat kind, puur angst.

zoalsikhetzeg | 12-08-21 | 07:44

@zoalsikhetzeg | 12-08-21 | 07:44: Die is allang door Mo, Ali en Yildrim te grazen genomen in een kelderbox. En moeders zag dat het goed was

Blote Bertus 2000 | 12-08-21 | 08:51
▼ 1 antwoord verborgen

Opvang in de regio.

TheBigKirth | 11-08-21 | 23:04 | 4

Nee dat is te makkelijk. Veel logischer is het natuurlijk om al deze mensen op te vangen in één der dichtstbevolkte gebieden ter wereld, dat stukje grond ter grootte van een postzegel genaamd 'Het Koninkrijk der Nederlanden'. Met een enórm gebrek aan ruimte, schrikbarende woningnood, en een zeer groot arsenaal aan voor de arbeidsmarkt kansloze immigranten die met miljarden-uitkeringen en -toeslagen in leven moeten worden gehouden. Ik zeg doen!

Zenzeo | 11-08-21 | 23:25

Afghanistan wás opvang in de regio,

nsfl | 11-08-21 | 23:50
▼ 1 antwoord verborgen

Bild schrijft:
''Maryam starb, weil sie frei leben wollte. Weil sie sich der frauenfeindlichen, mittelalterlichen, repressiven Ideologie ihrer afghanischen Brüder Seyed und Sayed mutig widersetzte.

Weil sie lachen, leben, lieben wollte. Ein feiger, abscheulicher sogenannter „Ehrenmord“.

Doch von der Politik – nur dröhnendes Schweigen.''

Betekent het dat als al die Afghanen straks naar Nederland komen, er straks ook van die Bild berichten in de Nederlandse pers verschijnen?

van der g | 11-08-21 | 22:59 | 1

Ik heb wel een antwoord maar als ik die plemp weet ik zeker dat ik niet alleen gejorist wordt. Het is mij dat niet waard, ze zoeken het maar uit.

MoonBeebe | 11-08-21 | 22:52
-weggejorist-
Nederlanddraaitdoor | 11-08-21 | 22:40

Nou, als we op dit bericht Afghaan, staat ons nog wat te wachten…

Bracula | 11-08-21 | 22:33 | 1

Hij is best wel aardig gevonden.

roberto9715 | 11-08-21 | 22:49

Hierboven schreef ik ergens: het wordt ''2015 Wir schaffen das, Revisited''.

En dat is weliswaar zo, maar als je een en ander van een afstand bekijkt, de grote lijnen, zeg maar, dan is het: ''The Decline and Fall of the Roman Empire, Revisited''.

De Romeinen hadden in de vierde, en vooral de vijfde eeuw ook te maken met enorme volksverhuizingen - van Gothen, Hunnen, Vandalen, Franken, Bourgondiërs, etc - die hun grenzen overspoelden.

Het grote verschil tussen toen en nu is dat de Romeinen wanhopig probeerden hun grenzen te verdedigen; maar hun legioenen waren te zwak en er waren er te weinig van, en van de 'barbaren' waren er veel te veel. Ze hebben ca een eeuw lang hun stinkende best gedaan - met uitstekende militaire leiders als Stilicho, Constantius, en later Aetius (ook wel De Laatste Romein genoemd) - maar het was vechten tegen de bierkaai.

De EU zou zijn grenzen met groot gemak kunnen verdedigen tegen al die hordes derdewereldlanders die zichzelf hier uitnodigen. Alleen, de EU is een gezapige, lethargische, passieve moloch die zich slechts bezig houdt met geldtransfers van het noorden naar het zuiden, stoute lidstaten de les lezen, en geopolitieke dreigingen als China en een eng, nationalistisch Rusland voortdurend onderschat, en bij volksverhuizingen uit de derde wereld zijn schouders ophaalt, en verwijst naar 'verdragen'.

Dr_Johnson | 11-08-21 | 22:31 | 3

Hear hear. Precies dat. En om de kans te verkleinen dat ze betrapt worden, steken ze al jaren hun energie (en ons geld) in het bang maken van de bevolking met alleen andere 'ramprn' en bewerken ze het onderwijs zover dat alle scholieren van de laatste generaties verworden zijn tot wezenloze jaknikkers die alles van de volgegeten 'elite' geloven. Verdeel en heers om het eigen volk uit te roeien.

DanskeRob | 12-08-21 | 01:12

"Ze" zijn nogal druk met jouw leven expres te verpesten met snode plannen, zo lijkt het. Is dat niet wat teveel eer voor jezelf?

Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 07:47

@Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 07:47:

Dat maak jij ervan, BL, dat beweer ik zelf nergens. Zelf ben ik sinds enige tijd pensionado, geniet ik van die vrijheid, en denk ik voor mezelf: Het zal mijn tijd wel duren (hoewel ik zelfs daaraan soms twijfel als ik door het centrum van Den Haag loop).

Waar het om gaat is dat het leven van oorspronkelijke Europeanen langzaam maar zeker verpest wordt. Niet van vandaag op morgen, maar als je beschouwt wat ca 50 jaar massa- en asielmigratie uit derdewereldlanden ons heeft gebracht aan 'kosten' - uitkeringen, criminaliteit, aanslagen - en dat er in Brussel (en hier in Den Haag) niet eindelijk eens gezegd wordt 'Het is genoeg', en dat er nu weer een vloedgolf Afghanen zit aan te komen, dat stemt mij pessimistisch, ja.

Dr_Johnson | 12-08-21 | 09:37

Europa staat het middenoosten te wachten.

Nuchternederland | 11-08-21 | 22:20

Tijd om de Doggersbank weer leeg te pompen, veel zand dus ze voelen zich snel thuis. Mooie innovatieve klus voor die Hollandse baggeraars. En een mooi Nexit project wat we samen met de Engelsen kunnen initiëren. Een soort Living Lab om te kijken of de zandmensen een bijdrage kunnen/willen leveren aan een hoogwaarde westerse samenleving.

Phantomas | 11-08-21 | 22:19

Dit gaat echt een chaos worden. Waarom .. Nederland gaat volop afganistan importeren.

Een soort pakistan . U weet wel dat land waar men met schoenen op vlaggen slaat en al 1000 jaar stil staan. Afghanistan zelfde laken in pak. Moet je niet willen. Gaat wel gebeuren

Qwatz | 11-08-21 | 22:17 | 1

Dat hoort nou eenmaal, bij onze cultuur.....

Omnisofos | 11-08-21 | 22:19

IJsselmeer inpolderen.
Jammer maar nodig.
Kijk vooruit.
Veel landbouwgrond, nodig voor meer lokale voedselproductie. Zijn we goed in.
Meer bouwgrond.
Ruimte voor windmolens waar de Groen Links Amsterdammers tegenaan kunnen kijken.

In 1900 woonden er 5 miljoen mensen in Nederland. Denk even 3 van de 4 mensen, huizen en auto's weg.
Tegen de tijd dat de Markerwaard bouwklaar is zijn we tien jaar verder.

Of de zeespiegel moet een paar meter stijgen, dan wordt het een ander verhaal.

kloopindeslootjijook | 11-08-21 | 22:11 | 2

Fijn. Staccato mensen. Lekker ongenuanceerd ook.

Red shirt | 11-08-21 | 22:19

Kan niet. Te veel stikstof enzo

Graftak | 11-08-21 | 22:32

Toen Rusland in 1980 Afghanistan binenviel woonden er 13 miljoen mensen.
Sinds die tijd niks dan oorlog en ellende.
Nu wonen er 39 miljoen mensen!
In 2085 zullen er 77 miljoen mensen wonen.
Valt de ellende daar dus wel mee???

VanderGeelen-Coppens | 11-08-21 | 22:08 | 2

Wel bizar inderdaad. Blijken die Afghaanse chicks gewoon lekker geile sletjes. Kom maar deze kant op dan maar. Zin an!

The-loopy-cowboy | 11-08-21 | 22:24

@The-loopy-cowboy
Hey, zo noemen zij de vrouwen in Nederland precies het zelfde! Alvorens ze het ondenkbare doen. Vraag me af hoeveel keus die vrouwen daar hebben.

nsfl | 12-08-21 | 00:07

Nederland zal wel weer voorop lopen om alles in "goede" banen te leiden.
We nemen ze op, maarrrr... met een voorwaarde dat ze zo snel mogelijk weer terug kunnen nadat alles veilig is.
Net als met ons geld wat naar Zuid-Europa ging, met rente terug.
Onze Grote Leiders kunnen dit altijd goed aan, ik maak me geen zorgen.

tis_wat | 11-08-21 | 22:05 | 2
-weggejorist-
ZureSloot83 | 11-08-21 | 22:17

NPO Radio1 is al begonnen met hysterische berichtgeving. De godganse dag lang!

lanexx | 11-08-21 | 22:20

Heb een antwoord maar dan ben ik voorlopig uit de panelen. Plop proost, waar staan de pinda's?

Brabeaulander | 11-08-21 | 22:02 | 1

Naast de sixpacks met Grimbergen Blond.

BadPatNL | 11-08-21 | 22:25

kunnen ze niet gewoon de Taliban uitroeien? Of is het net zoiets als de Japanse duizendknoop?

small_town_dude | 11-08-21 | 21:59 | 1

Dat had allang moeten gebeuren.. keuzes moet je maken. Anders om doet de Taliban het nu wel. Executies in hoog tempo.

Qwatz | 11-08-21 | 22:19

Ik werk wel door tot m’n 70e. En mijn kinderen wonen graag op zolder , tijdens het wachten op een huis. Kunnen ze gelukkig nog voor hun 50e een gezin stichten.

ja,diedus! | 11-08-21 | 21:52 | 2

Ik ken jonge mensen, die uiteindelijk naar de particuliere sector zijn uitgeweken. Asielzoekers gingen voor. Bij een woningvereniging hadden ze geen kans.

Lentehaas | 11-08-21 | 22:03

@Lentehaas | 11-08-21 | 22:03: Kansloos is dat opgezet ja, met die 'statushouders'. Intussen laten grotere leiders Assad in het zadel zitten.

Dus .. Waarom moet ons Koninkrijk, de rekening voor Syrië oppakken ..

Nederlandop1 | 12-08-21 | 10:44

Dat hele vluchten voor een beter bestaan moet gewoon stoppen. Het valt allemaal niet meer recht te praten. NL is gewoon vol. Natuur en biodiversiteit er blijft niks meer over. Huizen tekort, een cultuur die overwegend niet verenigbaar is met de onze en de enorme afhankelijkheid van onze verzorgingsstaat is onverantwoord. NL en het Westen moet zich niet zo laten
Piepelen en afhankelijk zijn van andere landen…we willen niet afhankelijk zijn van de Russen en hun gas of het midden oosten en hun olie…maar de consequenties van al die nieuwkomers naar Europa
Heeft veel grotere gevolgen en raakt dagelijks de gehele samenleving.

Hollandse_blauwe | 11-08-21 | 21:52 | 2

Zo is het. Het is totaal onverantwoord wat er toegelaten wordt.

Pietie | 11-08-21 | 22:26

En de eigen landen opbouwen .. in Afrika, het Midden-Oosten - Nee, daar moet men niet aan. Wel corruptie, op het niveau van dictators e.d. - Zodat toestanden ontstaan van een paar dictators met miljarden en miljarden op de bank, en de bevolking moet rondkomen van een paar tientjes per week, of zelfs, per maand (Ook dichter bij huis komt zoiets voor, in een land als Ukraïne).

Al lijken landen als Saudi Arabië, Dubai, etc. het van buitenaf goed te doen.

Nederlandop1 | 12-08-21 | 10:47

Opzouten

Piet Karbiet | 11-08-21 | 21:51

Nog even om aan te geven, dat deze vluchtelingen niet hier in dit landje horen.

1. USA besluit om Afghanistan binnen te vallen.
2. "You are with us or against us". (Iets met niet geheel vrijwillig meedoen).
3 USA vertrekt onder Trump gewoon weer, zoals veel vaker gedaan door USA.
4 Afghanistan stort in en heeft een mooi wapenarsenaal eraan overgehouden.
5 Europa gaat vluchtelingen opnemen? But, but, but WHY?

Huh? Kijk eens naar de statistieken, hoeveel Afghaanse vluchtelingen de USA opneemt:

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/08/20/key-findings-about-u-s-immigrants/

Juist. Geen 750 per dag hoor.
Dat is wat de meesten vergeten. Het is niet ons feestje, wat Project X werd daaro.

Wisselend_2014 | 11-08-21 | 21:51 | 3

Jawel, want wij hebben ons aangesloten en daarna 20 jaar lang die Afghanen ondersteunt om er wat moois van te maken. Trump heeft alleen daadwerkelijk uitgevoerd wat al jaren op stapel stond.

Grachus | 11-08-21 | 23:40

https://www.vpro.nl/argos/speel~POMS_VPRO_345164~clandestiene-operaties-van-nederlandse-commando-s-in-afghanistan-deel-2-argos~.html#:~:text=Nederland%20doet%20niet%20mee%20aan,Commando%20Troepen%2C%20Nederlandse%20Special%20Forces.

Wij hebben ons niet aangesloten. Lees maar de berichten van toen. Onder dwang van de woorden With us or against us.

Wisselend_2014 | 12-08-21 | 00:03

@Wisselend_2014 | 12-08-21 | 00:03: Ja, als we niet meededen zouden ze een paar vliegdekschepen in de Noordzee leggen en heel NL platbombarderen. We hadden geen keus! Het ging echt niet om de investeringen in de VS van een paar rijke uitbuiters. Echt niet!

Aisie | 12-08-21 | 12:02

Ligt het schathemeltjerijke Saudi Arabië niet ietsje dichterbij? Heeft hetzelfde sprookjesboek.

Verderkijkert | 11-08-21 | 21:44 | 5

Nee, Nederland is aanzienlijk rijker dan de oliestaten. Door het gas zijn wij ook een soort oliestaat. De vraag is natuurlijk of dat zo blijft nu de gaskraan wordt dichtgedraaid.

Lentehaas | 11-08-21 | 21:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik snap niet dat ze niet naar China vluchten, dat ligt er naast.

Fapfap | 11-08-21 | 21:41 | 7

@[x] Ongeschikt | 11-08-21 | 22:43: En hun organen rooft.

Poes Fiep | 12-08-21 | 00:28

@Poes Fiep | 12-08-21 | 00:28:
Autojoris.

J.Cash | 12-08-21 | 00:56

@[x] Ongeschikt | 11-08-21 | 22:43: Net als Rutte.

Hoorneslaan | 12-08-21 | 01:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik mag aannemen dat landen als de USA ( die er binnenviel), Rusland , China, Saudi Arabie, Dubai, Indonesie hun hart tonen en ruimhartig vluchtelingen uit deze landen op gaan nemen, wij hebben ons quotum vluchtelingen ook reeds ruimschoots opgenomen. Wij zijn vol!

me163komet | 11-08-21 | 21:39 | 1

Goed punt. Alleen wij laten ze binnen zonder testen of vaccinatie. Zo makkelijk zijn die landen niet.

Olleke | 11-08-21 | 21:51

Ik zit mij zo maar even af te vragen of Aghanen en andere vluchtelingen in de Nederlandiseringskampen ook de kans krijgen om iets als een dweilorkest te beginnen.

Leptob | 11-08-21 | 21:37

Ik bedacht me wel dat dit hét land bij uitstek zou moeten zijn waar, in tegenstelling tot vele andere roer(ige) gebieden, er juist een overmaat aan vrouwen in hordes deze kant op moeten/willen komen. Zijn het weer de standaard parades van mannen van strijdbare leeftijd dan wordt het wel eens tijd om wat minder Stasi op sceptici te gaan. Dan zijn het de bestuurders des lands die de werkelijke dreiging vormen. Maar het zal waarschijnlijk vooral blijken dat die Stasi-praktijken in dienst van die staatsvijandige bestuurders functioneren.

nsfl | 11-08-21 | 21:36

Een grote bak ellende met o.a. tienduizenden kindhuwelijken met zwangere meisjes van 15. Grenzen dicht!

MondKapper | 11-08-21 | 21:35

Zo ben ik uiteindelijk bij WelStijl uitgekomen. Hier kan je je eigen mening kwijt, of ik moet het zo grof maken dat ik weggejorist wordt. Maar goed, ik weet niet welke moderators er bij Nu.(n)l zitten, maar deze zou dus niet geplaatst worden. Het vermoeden dat ik heb is dat ik zelfs al weggepoetst werd als ze mijn naam zagen. Flikker op met nu(nietennooitniet).

Art Vasch | 11-08-21 | 21:34 | 2

De rot van de 'cancel culture' zit diep ja, ook in mainstream media.
Trump - Controversieel als 'ie was - had het niet voor niets, over fake nieuws.

Nederlandop1 | 11-08-21 | 21:38

Welkom! Het café gaat zo ook open, all inclusive met een kroontje

Wisselend_2014 | 11-08-21 | 21:55

Het probleem met guerrilla is dat je zo’n asymmetrische oorlog alleen kan winnen door grove contra-terreur. De Engelsen in de Boerenoorlog wisten dat. Het is alleen niet meer te verkopen in het Westen. Maar het is de enige manier. De Russen weten het en wij in het Westen nu ook. Je wint het niet van guerillastrijders. Niet met “humane” traditionele oorlogsvoering.

Bigi Bana Boy | 11-08-21 | 21:33 | 2

Heel juist triple B. Alleen bruut geweld stopt bruut geweld.

Kaal-dik-en-lelijk | 11-08-21 | 21:37

@Kaal-dik-en-lelijk | 11-08-21 | 21:37: Let wel, ik pleit hier zeker NIET voor, maar guerrilla stop je alleen als je de ondersteuning vanuit de bevolking weet te stoppen. De Engelsen stopten vrouwen en kinderen van de Zuid-Afrikaanse boeren in concentratiekampen. Ik pleit daar geenszins voor, maar dat is de enige manier om guerrilla te stoppen.

Bigi Bana Boy | 11-08-21 | 23:36

https://cdn.hipwallpaper.com/i/68/54/HJLn5p.jpeg

Zwezerik | 11-08-21 | 21:30

Een 300-500 tolken en andere collaborateurs steunden de Nederlandse troepen in Afghanistan en mogen voorlopig even creperen, zelfs de Duitse overheid ging netter om de overlopers vanuit Nederland.

Zo meteen minimaal één miljoen vluchtelingen onderweg richting de EU en allemaal zullen ze een plekje krijgen, waarvan minimaal een 75.000 stuks in Nederland zullen worden opgehokt, en op naar de 2 miljoen nieuwe woningen tot 2030!

BadPatNL | 11-08-21 | 21:30 | 3

Nee. De tolken hebben 'ons' niet geholpen. We zijn daar heen gegaan om hen te helpen. Ze hebben hun eigen mensen gediend via ons. Wij zijn ze niks verplicht. Ze zijn betaald. Gewoon werk.

Knufter | 11-08-21 | 21:33

@Knufter | 11-08-21 | 21:33: Wij als Nederland hadden daar in eerste instantie sowieso helemaal niks te zoeken, het is die Kunduzcoalitie die ons in die strijd daar gefrommeld hebben en zo meteen staan ze klaar om die minimaal 75.000 met open armen te ontvangen.

Ik denk nu dan: Geef die collaborateurs dan maar de plek van die andere gelukszoekers.

Nu Live: Die Frédérique met haar eigen verhaal, even kijken hoe en wat ze te vertellen heeft.

BadPatNL | 11-08-21 | 21:55

Ik vind de komende Afghanen crisis toch beter te
slikken dan wat die flikker van een Lukachenko de EU momenteel flikt. Afghanen hebben tenminste nog een legitieme reden. Belarus sluist gelukszoekers uit de hele derde wereld door om ons onder druk te zetten. Erger mij kapot aan die etterbak.

Bigi Bana Boy | 11-08-21 | 21:30 | 3

Hoezo? Het is toch niet zijn probleem dat die gelukzoekers allemaal naar West-Europa willen? Als ze maar zo snel mogelijk uit Belarus verdwenen zijn. De EU moet haar eigen zaakjes oplossen. En het is heel erg jammer, maar dat kan de EU en haar landen niet. De West-Europese landen kiezen zelf doelbewust voor deze suïcidale zelfmoord.

Grachus | 11-08-21 | 21:44

@Grachus | 11-08-21 | 21:44: Belarus haalt ze op. Geen asielzoeker die ooit naar dat land toeging, maar ze worden uitgenodigd en gehaald met als enkel doel om de EU te terroriseren. Van mij mag de NAVO een paar kruisraketten op
die kale klojo afvuren.

Bigi Bana Boy | 11-08-21 | 23:39

@Bigi Bana Boy | 11-08-21 | 23:39: Welnee, die invasieve exoten hebben een alternatieve route ontdekt waar weinig gecontroleerd wordt c.q. barricades worden opgeworpen. Op de meest Noordelijke grens van Europa, die tussen Rusland en Noorwegen is de laatste jaren ook een flinke toename. Natuurlijk zegt ieder weldenkend land "als de EU ze zo graag wil hebben, dan houden wij ze niet tegen".

Grachus | 11-08-21 | 23:47

Laten al die Afghanen die zo doodsbang zijn voor de Taliban maar dienst nemen in het Afghaanse leger i.p.v. vluchten. Ga maar vechten tegen de Taliban. Op die manier kunnen ze echt iets betekenen voor hun land.

Barend Braakbal | 11-08-21 | 21:28

Geen deal met turkije wamt onbetrouwbaar als de pest. Ze hebben dan ook een aardig afstand afgelegd, zijn zo in EU.
Probleem moet je veel dichter bij huis oplossen.
Deal met Pakistan en India gaat 'm niet worden. Je kan beter onthoofd worden in thuisland dan naar deze 2 landen toe.
Deal met voormalige Sovjetlanden grenzend aan Afghanistan (Turkmenistan, Oezbekistan, Tadzjikistan) gaat 'm ook niet worden. Deze landen zijn al afhankelijk en staan onder toezicht van Rusland. En Rusland wilt dolgraag dat iedereen naar EU komt.
Blijft over: Iran. Sinds de komst van USA clown trump uit het niets kapotgemaakt, uit atoomakkoord geflikkerd en sancties opgelegd. Hef sancties op, laat ze terug toetreden met de nodige controles in het atoomakkoord en maak een deal met Iran. Aub geen Rutte en Hugo een deal laten maken want die bakken er niks van. Betrek zoveel mogelijk NGO's en bedrijven die daar (laaggeschoold) bedrijvigheid kunnen starten, huizen bouwen, goed internet, online educatie (tot aan MOOC toe), enz. Dichtst bij Afghanistan en hou je het probleem daar.

TERUGVANWEGGEWEEST | 11-08-21 | 21:28 | 1

Door de sancties wordt Iran in de handen van de Chinezen gedreven.
De Taliban nu ook.
Toeval?

kloopindeslootjijook | 11-08-21 | 21:31

En dat allemaal omdat er een geloof op hol is geslagen. Eigenlijk.

kloopindeslootjijook | 11-08-21 | 21:28

Kost bijna 40.000 euro per kop per jaar en dan moeten we het klimaat nog redden ook. Tijdens een pandemie. In een islamiserende narcostaat.

Schulzie | 11-08-21 | 21:28 | 3

Ironman kom er maar in.

Knufter | 11-08-21 | 21:35

Als het over asielzoekers gaat hoor je het verwijt van de 'rekening neerleggen bij onze (klein)kinderen' ook niet meer.

Schulzie | 11-08-21 | 21:53

Schulzie,
Goed opgemerkt!!

Mispel | 11-08-21 | 23:26

Nul, niks, zero, 0.

MargauxGrandCru | 11-08-21 | 21:22 | 2

Nogal cru ,maar verstandig.

Koning BongoBongo | 11-08-21 | 21:22

Zo ver ben ik inmiddels ook. We kunnen niet eindeloos barmhartig zijn. Dat gaat ten koste van alles.

zwarte_weduwe | 11-08-21 | 21:36

Op de vraag aan politici hoe ze dit gaan oplossen. Zouden politici eens moeten antwoorden dat er op enig moment geen humane oplossingen meer mogelijk zijn.
De deur moet gewoon dicht anders is het met ons afgelopen.

JamesYounger | 11-08-21 | 21:21

100.000den Afghanen die in bouw kunnen werken, dat kan van pas komen.

Want we moeten de Markerwaard gaan inpolderen en bouwen.

kloopindeslootjijook | 11-08-21 | 21:20 | 6

@Lentehaas | 11-08-21 | 21:37:
Ik moet dit nog wat nuanceren. Ik kan toestemming voor een tweede woning krijgen als ik 170.000 euro naar de gemeente overmaak.
En dan lees je vrijwel dagelijks over een gebrek aan woningen in Nederland.
Dit land is ziek, doodziek.

Lentehaas | 11-08-21 | 21:47

@Lentehaas | 11-08-21 | 21:37:
Ja, dat geneuzel steeds over hier wel en daar niet en het is zo vol en zo duur. Inpolderen en knallen. Kun je voorlopig vooruit.
Paar mooie windmolens om tegenaan te kijken voor de Amsterdammers die zo graag groen willen.

We komen woningen tekort en ruimte tekort. Zeker tegen de tijd dat de Markerwaard bouwklaar is.

Maar het kan altijd langzamer en moeizamer natuurlijk. En een paar decennia vooruit kijken dat doen we niet, de markt en de bonuscultuur kijkt alleen naar de winst van dit kwartaal. 30 jaar vooruitkijken dat is meer iets voor China.

kloopindeslootjijook | 11-08-21 | 21:52

@Lentehaas | 11-08-21 | 21:47: Tsja, je kunt nu eenmaal niet landbouw- en bosgrond omzetten in bouwgrond. Daar gelden nu eenmaal andere prijzen voor.

Grachus | 11-08-21 | 23:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Hee! Nou verdrááid! Nu punt NL geeft helemaal geen ántwoord op de vraag hoeveel vluchtelingen Nederland aankan. Dát is raar! Over CO2, stikstof en fossiele brandstoffen zijn wél afspraken te maken. Maar dus niet over al die honderdduizenden woningen die we éxtra in Nederland moeten bouwen vanwege vluchtelingen en hun nakomelingen. Nou jááá zeg!

Papa Jones | 11-08-21 | 21:20 | 3

Die vraag is al jaren taboe.
Of hoeveel invloed van de islam er kan zijn voordat er dingen gaan veranderen.
Misschien is er niets aan de hand, dat kan best, maar je kunt het onderzoeken.

kloopindeslootjijook | 11-08-21 | 21:30

Als ze maar gevaccineerd zijn toch, wat is dan je probleem?!

BadPatNL | 11-08-21 | 21:40

Reisbureau van Loekasjenko zorgt wel voor het enkeltje all inclusive naar de grens bij Litouwen / Polen. Stilte voor de storm, want de tsunami moet nog op gang komen.

Schemerlamp | 11-08-21 | 21:18 | 1

Ik weet niet of een Afgaan dat gokje waagt. Lapland ligt ook in de EU...
De Afganen die door Lukasjenko gedumpt zijn, zaten ergens in het Zuiden van Rusland.

Haberdoebas | 11-08-21 | 21:20

Ze kunnen toch ook naar Pakistan, Taijkistan of Turkmenistan vluchten? Allemaal Soennitische Moslimlanden. Ze spreken er dezelfde taal en hebben dezelfde gewoonten.
Wat moeten ze in het verdorven westen?

Haberdoebas | 11-08-21 | 21:18 | 4

Ze zijn niet gek. Strak worden die landen ook aangevallen door het Westen en kan men weer vluchten. Uiteraard zijn Afghanen verstandig en vlucht men naar het werelddeel dat die aanvallen initieert. If you can't beat them, join them, zullen ze wel gemaakt hebben.

Cobarde | 11-08-21 | 21:41

Daar (hier dus) hebben ze niets te zoeken.

Pietie | 11-08-21 | 22:32
▼ 1 antwoord verborgen

Wat stoten al die Afghanen uit aan CO2?
Dat kan toch niet de bedoeling zijn van het huidige klimaatakkoord?
Koeien inwisselen voor Afghanen. Dom. Op koeien wordt goed verdiend.

Wisselend_2014 | 11-08-21 | 21:18

Honderdduizenden Afghanen op de vlucht.
Tineke Ceelen krijgt spontaan een orgasme.

de honden blaffen... | 11-08-21 | 21:17 | 1

Anders wel Mariko Peeters, welbekend van de appeltjesgroene weide.

Haberdoebas | 11-08-21 | 21:18

George Carlin: watch?v=uaDFJFP9OtE
Niets aan toe te voegen.

UnderTheDevil | 11-08-21 | 21:16 | 1

En we maken ons druk over de aandelenwinst van het volgende kwartaal.

Intussen wordt niet gekeken naar de grote lijnen. Wat China doet. Wat Afrika doet. Hoe honderden jaren Moderniteit (verlichting, humanisme, liberalisme, de initiële motivatie van socialisme) op het spel staan.

Nee, we moeten een nieuwe i-phone die wezelijk nauwelijks anders is dan de vorige behalve weer een ander plugje maar omdat marketingjongens de verschillen absurd overdrijven en de consument gaat er weer een onzinnig bedrag naar de Apple en aandeelhouders. Wat een armoede eigenlijk.

kloopindeslootjijook | 11-08-21 | 21:26

Hopelijk smokkelt wel eentje van hun Afghanistan's nieuwste warmtepomp technologie mee, zodat we een beetje uit de kosten komen.

Blauwpetje | 11-08-21 | 21:16

Ik heb ook een vraag: hoe zit het nu met die kopschoppers van Mallorca? Je hoort er weer even niks van, twee opgepakt, maar nu weer stil?

Edit: sorry, met vraagteken.

TonAlias | 11-08-21 | 21:16

Wolkenkrabbers in Ter Apel!

metagod | 11-08-21 | 21:15 | 1

"Ja, maar wel CO2-neutraal gebouwd".

Phantomas | 11-08-21 | 21:48

We kunnen vast in het groene hart wel een stad neerplempen voor alle mensen die nog vanuit die contreien hierheen komen

WillemWordtWakker | 11-08-21 | 21:15

Ok, taliBERT, maar mogen wij dan één keer wat jonge vrouwen laten profiteren van ons kutland? Of zijn het weer alleen maar jonge strijders met een iPhone?

RickTheDick | 11-08-21 | 21:14

Vorige week kwam ik hier in zuid Spanje 5 jonge gasten tegen, bleken uit Syrië te komen en nu wonende in Stockholm alwaar ze een opleiding tot tandarts volgen. Het kan dus wel ;)

Henk de Vries2074 | 11-08-21 | 21:13 | 6

Leuk verhaaltje hoor, maar uw iPhone en portemonnee bent u niet kwijt?

Hollandse_blauwe | 11-08-21 | 21:29

Wacht. Moslimsyriers? Onverdoofd slachten. Onverdoofd kiezen trekken.

Leptob | 11-08-21 | 21:49

Gaan ze daarna ook weer terug om hun nieuwe vaardigheden in te zetten voor de heropbouw van hun land?

zwarte_weduwe | 11-08-21 | 21:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Laten we onmiddellijk het drogedozenkoor uit Apeldoorn inzetten:
youtu.be/ylZqvNHRHzI

Lentehaas | 11-08-21 | 21:13 | 2

Dat is een christelijke stichting, die moslims wilt bekeren tot het christendom….heeft weinig met Apeldoorn van doen alhoewel ik er wel 1 tje lijk te herkennen die bij de GroenLinks jugend heeft gezeten. Al met al al een bij elkaar geraapt zooitje dat met knuffels klaar stond om al die testosteron mennekes te voorzien van beertje en koekimonster.

Hollandse_blauwe | 11-08-21 | 22:00

"Honderdduizenden Afghanen op drift: wat staat Europa te wachten?"
Collectieve zelfmoord.

wiener mit pommes | 11-08-21 | 21:12

Is er dan ooit 1 Afghaan uitgezet?

Acidstain | 11-08-21 | 21:12 | 3

Ja, een paar jaar geleden, en daar maakte die Tinkerbel destijds nog een heel nummer van, staat me bij. Ik ben de details kwijt na zo lange tijd, maar die Afghaan was wel een bedrieger, dacht ik.

Dr_Johnson | 11-08-21 | 21:21

Valt mij op dat heel veel mensen zo kortzichtig zijn. En geen zin hebben aan nieuwe mensen. Ik vind het zelf enorm onverantwoord om vluchtelingen toe te laten omdat Nederland over een paar jaar onder water staat. Oftewel de EU stuurt ze naar een gebied waar ze gaan verdrinken. Dat is genocide. Beter en veiliger is om vluchtelingen op te vangen in de binnenlanden van de EU. Daar zijn ze veilig. Want zwemmen kunnen ze ook niet.

Leptob | 11-08-21 | 21:11 | 2

Heb jij nou een dikke ban gehad, vriend? Zie ook een Zwitsal.

Dubbelepunthoofd | 11-08-21 | 21:15

@Dubbelepunthoofd | 11-08-21 | 21:15: Ja, een hele dikke. In totaal vijf weken. Heb het helemaal verkut. Ik doe het voorlopig even kallum an. Groot ongeluk zit in een onmeunig klein hoekje. Mangs.

Leptob | 11-08-21 | 21:21

Misschien kunne we tussen de bloembollen Papaver gaan telen , daar zijn ze bedreven in heb ik vernomen..

Smoelensmid | 11-08-21 | 21:10

Gelet op die aanstaande tsunami zou de PVV de absolute meerheid moeten kunnen krijgen. Helaas is dit volk grotendeels suicidaal want te druk met letterbak-aangelegenheden en aanverwante algemeen aanvaarde waanzin. Ik begrijp dan ook niet waarom Wilders niet al lang de handdoek in de ring heeft gegooid en lekker verhuist naar een plek op aarde waar de hupsafladder nog niet heeft toegeslagen. Als ik hem was dan had ik al lang gezegd bekijk het maar stelletje laffe zelfgenoegzame slapjanussen.

isitsoornot | 11-08-21 | 21:09

Kijk nu wat er allemaal gaande is in Turkije met Afghanen en Syriërs. Elke dag verkrachtingen, aanrandingen, moorden, diefstallen. Een wijk in Ankara is in opstand gekomen , waar gisteren een 18jarige is doodgestoken. De Turken zijn op jacht naar Afghanen en Syriërs in die wijk. Is nu nog gaande. Politie heeft het niet meer onder controle. 2 burgemeesters weigeren nog langer om vluchtelingen op te vangen. Het loopt uit de hand, zeker met de Afghanen die niks gewend zijn. Aanrandingen en verkrachting van zowel meisjes/vrouwen en jongetjes. Wie niet gelooft, mag op Twitter naar de beelden kijken. Ik zou 100X nadenken voordat ik zulk volk in huis neem.

cg71 | 11-08-21 | 21:09 | 5

@NLerinTR | 11-08-21 | 21:15: Nee dank je, Bulgarije is een van de laatste landen in Europa waar je nog beetje normaal over straat kunt. En dat zijn ze van plan zo te houden.

parlinone | 12-08-21 | 02:32

@Tinie | 11-08-21 | 21:17: Had volgens de burgemeester helemaal niets met eerwraak te maken. Zal wel aan alle mannen en hun testosteron liggen ofzo. Vooral die witte exemplaren.

parlinone | 12-08-21 | 02:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoor de gelovige moslim broederlanden gelukkig alweer roepen dat de vluchtelingen van harte welkom zijn.

squadra | 11-08-21 | 21:08

"Honderdduizenden Afghanen op drift: wat staat Europa te wachten?"

Dat lijkt me zo klaar als een klontje: ''2015 Wir schaffen das, Revisited''

Die honderdduizenden worden er binnen een paar weken miljoenen, en ze vluchten niet naar hun buren in het noorden, oosten, en zuiden, nee, alles gaat naar het westen, eerst Iran, daarna Turkije, en Erdogan schopt ze naar de grens met de EU, tenzij de EU hem astronomische sommen geld gaat betalen om ze daar te houden.

En zijn ze de EU binnen, dan hebben ze allemaal borden waarop staat: Germany or bust, en Sweden or bust, en natuurlijk Holland or bust.

En hier gaan dan de Gutmenschen , snowflakes, en andere halfwits met bordjes "Welcome refugees" staan, net als in 2015.

En zo zal het blijven doorgaan; ook in Ethiopië is er gelazer in de provincie Tigray, of zoiets, die mensen zullen ook wel graag naar de 'veilige' EU willen.

Het enige dat helpt, is de buitengrenzen hermetisch afgrendelen: overal Orban hekwerken met camera's, bewegingsmelders, patrouille-drones, the works, en op de zeegrenzen pushback beleid. Zo niet, dan zullen dit soort volksverhuizingen blijven doorgaan, met op termijn ontwrichting ten gevolge, en op wat langere termijn, het einde van Europa as we knew it.

Dr_Johnson | 11-08-21 | 21:07 | 2

Te laat. We verdienen niet beter. Eigen schuld dikke bult.

gestoptmetroken | 11-08-21 | 21:13

Op zee niet alleen pushback beleid, maar ook zeebarricades. Dit moet echt stoppen.

Pietie | 11-08-21 | 21:36

I.h.k.v. de woningnood, lege pensioenpotten/ziektekostenpotten/aow-pot e.d., gebrek asn zorgpersoneel/hulpverleners/leraren en de talloze "verwarde mensen" geldt voor mij i.i.g. visite (=nog meer vluchtelingen en/of asielzoekers) en vis blijven 3 dagen fris. Vol=vol.

MK27 | 11-08-21 | 21:07

Ik las al ergens (ik meen Welt.de) dat ze Turkije weer willen inschakelen om de golf aan Afghanen op te vangen. Dat wordt dus weer miljarden betalen voor loze beloftes en vluchtelingen via Wit-Rusland.

FrankVeer | 11-08-21 | 21:05

Ik ga maar eens een madrassa oprichten, kan nooit zo moeilijk zijn. Ze hebben maar 1 boek en zijn goed gelovig.

Blauwpetje | 11-08-21 | 21:05

Geen idee.
Er is een reden dat ik niet meer in de politiek zit.
Ik heb soms geen idee wat goed is, wat niet, voor wie en wanneer.

Gaat iedereen hier nu met slippers gooien als ik uit de kast kom als iemand die diep medelijden met deze mensen heeft? Een stel hufters die je land overnemen en als je er iets tegen hebt je ophangen, verbranden, opblazen, in stukjes snijden, dood schieten of onder water houden tot je niet meer beweegt. Je zoontje krijgt dezelfde behandeling, nadat hij is verkracht, net zoals je vrouw. Je dochter wordt alleen maar verkracht en daarna verkocht.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat ze allemaal hiernaartoe moeten komen. Ik heb ook geen oplossing.

En toch...
Wat als mijn wieg daar had gestaan? Had zomaar gekund. Eén ooievaar met een kapotte GPS en hop, je woont in een shithole.

Noem me maar een watje (dat is vandaag al eerder gebeurd).
In mijn vaar-jaren heb ik de hele wereld gezien en heb overal klootzakken ontmoet en ook mensen die mijn vriend zijn geworden.

Ach.
Waarom schrijf ik dit?
Hooguit komen er een paar reacties waarin mij wordt uitgelegd dat ik een eikel, hufter of watje ben. Of op z'n minst een Deuger. Dat laatste is de ergste belediging die beperkte geesten kunnen bedenken. Geestelijke armoede.
Kom maar.

Geen idee wat we met de wereld moeten.
Dit moet ik effe kwijt.

Kapitein Sjaak Mus | 11-08-21 | 21:03 | 11

Ik zou net als zij ook vluchten naar het veilige en welvarende europa. Dat is bezien vanuit de individuele emotie. Vanuit het rationele algemene belang echter, vrees ik dat alles wat goed is ten onder zal gaan als het zo doorgaat. Voor mezelf vind ik dat niet zo'n punt, maar ik heb kinderen die hopelijk nog een langere tijdspanne voor zich hebben. En dat is dan weer vanuit de individuele emotie bezien.

Alsdan | 11-08-21 | 21:24

Verdomme, U probeert op mijn gevoel in te spelen.

Leptob | 11-08-21 | 21:52
▼ 8 antwoorden verborgen

Maakt het allemaal uit. Famke gaat gender neutraal, veel groter nieuws. Wie doet er mee?

Lukiluuk | 11-08-21 | 21:02

Één, er hanteren het Deense model.
Twee, ze gaan maar naar de USA, zij creëerden het probleem, en zij lossen het maar op.

Harvey2Face | 11-08-21 | 21:02

Taliban is toch zoals de gemiddelde Afghaan is? Onderdrukken en het kromzwaard hanteren….klinkt overigens niet heel ver weg, in NL hebben we ook een enorme moslim populatie dat het salafisme aanhangt…hetgeen tot radicaliseren niet echt heel ingewikkeld is.

Hollandse_blauwe | 11-08-21 | 21:02

Ik denk dat links dezes mahl de discussie verstandigerwijs uit de weg gaat. De koers van ‘progressief’ links is namelijk niet gebaseerd op ideologie maar op politiek effect.

Via media en politiek vluchtelingencrisis van 2015 op te zwepen en te laten losbranden was een leuk middel om conservatieve Europeanen te intimideren; “kijk eens wat er gebeurt als jullie een grote bek opzetten”.

Nu voelt men echter aan hun water dat grenzen van de sociale stabiliteit zijn bereikt. En zullen ze zich op de achtergrond houden. Als er iemand bang is voor een nieuwe vluchtelingenstroom is het links wel.

Lekker al die totaal geflipte wokerts hun gang laten gaan dus.

Panos88 | 11-08-21 | 21:01 | 1

Die Wokerts zitten tot in de haarvaten van D66/GL. Alleen uit puur pragmatisch opportunisme zullen ze zich misschien nu iets stiller houden, maar zodra ze een kans zien om Deugpunten te scoren gaan ze onmiddelijk weer vol op het orgel.

Grachus | 11-08-21 | 21:25

Ja daar komen gouden tijden aan, alle asieladvocaten en vluchtelingen hulpverleners met soepsidie gaan alvast een nieuwe auto bestellen want de roebel rolt. De enige winkels die er over een tijdje nog over zijn, zijn die met tralies voor de ramen waar je buiten wat bestellen kan. De supermarkten worden nu al leeg geroofd.

jan huppeldepup | 11-08-21 | 21:01

Er zitten geschat iets van 38 miljoen mensen in dat land. En schrik niet maar ongeveer de helft 19 miljoen is minderjarig. Waar moeten al die kids in de toekomst in godsnaam heen? Wat gaan die doen in dat land? Er is daar niets.

Hadena | 11-08-21 | 21:01 | 1

Daarom komen ze hier naartoe, dan kunnen ze nóg beter nietsdoen en nog betaald ook.

gestoptmetroken | 11-08-21 | 21:05

Opvang in de eigen regio en zodra het kan terug om het eigen land weer op te bouwen. Niet naar dit land toe, want dit is toch een #kutland vol met “racisten” zoals ik.

Toede_Le_Dokie | 11-08-21 | 21:00

Wat staat ons te wachten ? Een nieuwe invasie van laaggeletterden die nooit iets zullen bijdragen.

Man-bear-pig | 11-08-21 | 21:00 | 1

, maar wel heel veel zullen nemen tot in de tigste generatie.

Grachus | 11-08-21 | 21:26

Die Holländer schaffen das. Mehr, mehr, mehr Mieles produzieren bitte.

Nivelleermarionet | 11-08-21 | 20:59

Mijn buurvrouw is voor haar werk naar Dubai vertrokken en heeft haar huis voor 3k per maand (exclusief verwarming/water/licht) verhuurd aan de gemeente. Stoppen ze gewoon asielzoekers in. Heb niets tegen die mensen maar het is wel een absurd bedrag wat er nu uitgegeven wordt om die mensen te huisvesten.

BrulSpin | 11-08-21 | 20:59 | 4

@jan huppeldepup | 11-08-21 | 21:03: Ik denk dat ze net haar hypotheek kan betalen van dat bedrag. En dat ze te verwaand is voor Polen haha.

BrulSpin | 11-08-21 | 21:16

Je woont niet toevalllig in de Kerklaan?

Beste_Landgenoten | 11-08-21 | 22:01

@Beste_Landgenoten | 11-08-21 | 22:01:
Nee, why? Zelfde situatie? Ik ben absoluut niet per definitie tegen asielzoekers en ook niet iemand die er niet naast wil wonen maar ik vind het wel opmerkelijk dat die mensen een appartement van bijna een miljoen toegewezen krijgen. Dan is een Miele nog een karig cadeautje.

BrulSpin | 12-08-21 | 00:22
▼ 1 antwoord verborgen

De ban op het tijpen van nupuntenel bestaat nog steeds …

Analia von Solmsch | 11-08-21 | 20:59

Als ze na 20 jaar hulp nog hun eigen problen niet willen oplossen stop er dan gewoon mee.

van stampij | 11-08-21 | 20:58

Is dat een vuurwerkbom of hoor ik iets anders afghaan?

Jacques_Derriere | 11-08-21 | 20:55

Misschien moeten we stukje grond beschikbaar stellen: alle Afghanen die niet in Afghanistan willen zijn gaan daar naar toe. We noemen het Nieuw-Afghanistan. Taliban blijven waar ze zitten en lekker in de middeleeuwen. Hek er om heen en succes. Rusland heeft nog wel ruimte en in Afrika is ook vast nog wel plek.

Vula | 11-08-21 | 20:54

Bestempel dit nou niet meteen als een Godwin. Maar hoeveel (zwakke en het geld ervoor hebbende) Nederlanders zijn in WOII gevlucht toen de Duitsers kwamen? Ik ben vooral blij met de helden die destijds gevochten hebben voor ons. Ja, ik zie die vluchtelingen niet in de eerste plaats als ongewenst hier, maar vooral als mietjes die wegrennen voor hun verantwoordelijkheid.

Leptob | 11-08-21 | 20:54 | 2

Ja, en die gingen naar gelijke culturen zoals de USA en Canada, niet naar bijvoorbeeld Afghanistan. Deze afghanen zijn allemaal mensen die het puur om het gratis geld hier te doen waar ze over hoorden van hun neefjes en nichtjes.

Sessine | 11-08-21 | 21:04

@Sessine | 11-08-21 | 21:04: Die vluchtelingen naar de USA en Canada ginngen daar niet heen om daar ook nog eens eeuwig de hand op te houden maar wel te eisen dat er gratis huisvesting kwam, iedereen in het Nederlands met ze communiceerde en dat de hamburger afgeschaft moest worden omdat het een veel te platte gehaktbal was. De Nederlandse vluchteling heeft zich daar aangepast. De Afghanen die hierheen komen passen zich niet aan, voegen niets toe aan de samenleving. Wie ooit de kreet 'onze multiculturele samenleving' bedacht heeft moet voor het gerecht gedaagd worden.

marcoplarco | 11-08-21 | 21:39

En ondertussen zit ik dus al 8 weken te wachten op het reserveonderdeel van mijn Miele. Dat ding moet uit Duitsland komen. Nou, dat schaffen ze dus lekker niet.

Sukablyat | 11-08-21 | 20:54 | 1

Natuurlijk is er bij Miele niets meer op voorraad. Alles is al deze kant opgestuurd voor onze nieuwe medelanders.

Man-bear-pig | 11-08-21 | 21:02

Berlijn: twee Afghaanse broers die hun 32 jarige zus vermoorden omdat ze te westers is geworden
www.welt.de/politik/deutschland/artic...
Dat volk halen we binnen. Geheel andere cultuur. Absoluut niet compatibel met de onze.

LucaBrasi | 11-08-21 | 20:53 | 1

DAt is altijd zo gek. Als Nederland een Afghaan wil terugsturen kan dat niet want "geworteld" volgen sommigen. Als Afghanen hier naar toe komen is dit volgens dezelfde mensen nooit een probleem.

Vula | 11-08-21 | 20:56

Dat snelle veroveren doet denken aan opmars van ISIS. Lijkt heel indrukwekkend maar in werkelijkheid was er gewoon geen tegenstand. In Afghanistan is hetzelfde aan de hand. Taliban vecht en wilt altijd: als ze dood gaan naar de hemel en als ze winnen ook goed. ANA soldaat zit er alleen bij voor het geld en zal zich niet dood vechten maar overgeven of vluchten.

Vula | 11-08-21 | 20:53 | 1

Maar maar... wij hebben toch politie opgeleid?

Knufter | 11-08-21 | 20:57

32 miljoen mensen in dat kutland. Zullen we die dan allemaal maar hier opvangen? Dan gaan wij daarheen en dan wil ik er niets meer over horen!

Trekhaas | 11-08-21 | 20:53

“Wat staat Europa te wachten?”
- Meer islam-
- Meer agressie-
- Meer uitvreters-
- Meer “verwarde” mannen-
- Meer homohaat-
- Meer vrouwenhaat-
- Meer Jodenhaat-
- Minder tolerantie-
- Minder intelligentie-
Maar dit zijn vast niet de antwoorden die nu,nl in gedachte had.
Maar die wel de antwoorden die waar zijn.

Ruimedenker | 11-08-21 | 20:52 | 4

Tot nu toe heb ik het idee dat Afghaanse vluchtelingen die hier al zijn gekomen, het veel beter doen met intergratie, iets bijdragen aan de maatschappij en daarnaast gematigd moslim zijn. Dit in tegenstelling tot wat er uit noord en oost Afrika hier is gekomen. Veel lager opgeleid (die Afghanen die wij hier kregen waren vaker opgeleide mensen uit de steden), ook beter dan wat ons te wachten staat vanuit Albanië en Kosovo.

Dus als we toch wat vluchtelingen opnemen, dan liever wat hier aansluiting vindt en niet die Hoorn van Afrika en Arabieren uit noord Afrika en de Sahel. Geen aansluiting, geen bereidheid mee te doen, achterlijke ideeen over mensen met andere achtergronden. Het is voor die mensen niet goed ergens te wonen waar ze nooit aansluiting kunnen vinden en ook niet goed voor de inwoners van ons land.

Ik heb in mijn werk te maken gehad met Afghanen en valt gewoon op dat dit OK volk is/was. Idem met Iraniërs.
Als ik nog even door mag: Vietnamezen en Chinezen zijn ook mensen die geen ellende veroorzaken in ons land. Je moet gewoon weten wat voor mensen je binnen haalt en hoeveel we als klein land aankunnen is ook belangrijk.

Nuuk | 11-08-21 | 21:03

Er staat teveel minder minder in uw tegel, dat kan gevaarlijk zijn.

jan huppeldepup | 11-08-21 | 21:10

@Nuuk | 11-08-21 | 21:03: De intelligentsia waren al in een eerdere golven gekomen. Anders was het ook niet tot zo'n achterlijk kutland verworden.

Grachus | 11-08-21 | 21:32
▼ 1 antwoord verborgen

Als we dit nog een tijdje laten doorsudderen weten we in ieder geval zeker dat die Afghanen die hier de grens over willen daar een reden voor hebben. Dat kunnen we voorwaar niet zeggen van al die figuren die nu over ons voorheen schitterende land uitzwermen. Ik ben nooit tegen het opnemen van vluchtelingen geweest, echte vluchtelingen. Dus niet het gajes wat er nu wekelijks wordt doorgelaten. Als we nu eens een paar pelotons Navy Seals, Rangers en Green Berets die kant op laten sturen dan blijft er helemaal niets van de Taliban over. Even Joe bellen hoor, of zal hij zijn medicijnen inmiddels al hebben gehad?

JJMS | 11-08-21 | 20:51 | 3

De Taliban hebben een mandaat van de bevolking. Die krijg je daar niet weg.

Trekhaas | 11-08-21 | 20:58

Man, die militairen komen net terug van 20 jaar interventie. Dat gaat dus niet.

Knufter | 11-08-21 | 20:58

@Knufter | 11-08-21 | 20:58:

Dat is mijn punt. Daarbij, die mensen hebben daar echt niet 20 jaar achter elkaar gezeten.

JJMS | 11-08-21 | 21:01

Plek zat in Qatar, Saoedi-Arabië, Emiraten etc.

sallandstrots | 11-08-21 | 20:50

Aandelen Miele gaan weer explosief stijgen.

funda | 11-08-21 | 20:50 | 1

Explosief. I see what you did there..

marcoplarco | 11-08-21 | 21:32

Afghanistan wordt veel erger dan Syrië. Er zijn veel meer Afghanen en het opleidingsniveau ligt vele malen lager in Afghanen. Daarnaast zijn veel jonge Afghanen drugsverslaafd. Enige voordeel is dat Afghanen doorgaans liever naar islamitische landen migreren, maar goed we hebben in het verleden al gezien hoe gul kuch kuch deze islamitische landen zijn in het vluchtelingenbeleid. Uitzonderingen als Turkije en Libanon daargelaten.
Ik zei het een aantal dagen geleden al, zo plots de stekker eruit trekken is niet handig. In Afghanistan zit geen Assad die de boel weer recht gaat trekken.

zeertegendradig | 11-08-21 | 20:50

Het gaat gebeuren en u kunt hier niets aan doen. De bovenbazen hebben het al besloten.

Vula | 11-08-21 | 20:50

Mijn oordeel: er zijn 50.000 talibanstrijders. Op 38 miljoen Afghanen waarvan 200.000 militairen. En toch winnen die talibanstrijders. Dat kan alleen maar betekenen dat die Afghanen gewoon stuk zijn. Kunnen niks. Snappen niks. Geen idee, geen strategie, geen samenwerking, geen onderling vertrouwen. Er bloeit daar niks. Geen tuintje geen fontein, geen parkje geen bomen. Een grote hel-achtige zandbak. Geen vrolijke mensen, geen dans, geen muziek, geen literatuur. Geen wetenschap. Geen volksbeweging. Niks. De reden dat je in Afghanistan geen oorlog kunt winnen is omdat de vijand niks te verliezen heeft. Net als dat je kakkerlakken nooit permanent kunt uitroeien. Jaja, ik heb de policy om mensen niet met dieren te vergelijken maar soms is dat het enige dat past qua metafoor. Afghanistan is een kutland waar we gewoon uit weg moeten blijven en iedereen die er vandaan komt moeten we terugsturen want van de 100 zijn er 10 dermate getraumatiseerd en gehersenspoeld door die vreselijke islam dat we onnodig risico binnen halen. Laat gaan.

Knufter | 11-08-21 | 20:50 | 3

We kunnen er ook iets van leren. Kennelijk kan je met 50000 vastberaden mannen een land met 38 miljoen innemen en naar je hand zetten. Sla dat om naar Nederlandse maatstaven en met pak-em-beet 25000 reaguurders kan je Nederland veranderen in Geenstijl-land

marcoplarco | 11-08-21 | 21:31

@Grachus | 11-08-21 | 21:34: Daar heb jij weer gelijk in, ik had buiten een miljoen+ infiltranten gerekend.

marcoplarco | 11-08-21 | 21:40

Niet alweer...

VoltaireJohn | 11-08-21 | 20:49 | 2

Jawel, bent u soms een bruinhemd?

Flightless bird | 11-08-21 | 21:00

@Flightless bird | 11-08-21 | 21:00: Ik inmiddels wel. Ik kies voor de toekomst van *mijn* kinderen en die wordt er niet beter op met *hun* haat in de straat

marcoplarco | 11-08-21 | 21:28

Zonder potdichte grenzen word dit een walk over voor Afghanen. En er zullen er vast wel bij zijn met een degelijke "politie training" die zich zwaar in de steek gelaten voelen door Nederland en daar vroeg of laat naar handelen.
Een tweede "de punt" is in de maak.

Andersdenkend | 11-08-21 | 20:49

Waar ik krankjorem van word is dat tegenwoordig al die kranten- en nieuwsartikelen eindigen met een vraagteken.
Wat is dat voor raar verschijnsel.

leo de pejo | 11-08-21 | 20:49 | 4

In veel gevallen is het antwoord 'nee' of 'niets'.

gestoptmetroken | 11-08-21 | 20:50

Ze hopen dat GS het onderzoek doet.

TonAlias | 11-08-21 | 20:57
▼ 1 antwoord verborgen

Daar komen de waarnemers van de politie. Welkom!

De Pilsvogel | 11-08-21 | 20:48

Met alle respect maar zullen we gewoon eens besluiten met z’n allen dat de bevolking in dat soort shit holes zelf hun boontjes eens gaan doppen, zonder hulp c.q inmenging van buitenaf? Ben er wel klaar mee, we hebben al meer dan genoeg ‘strijders’ hier met allerlei onderliggend ‘lijden’ hetwelk vrijbrief schijnt te zijn om maar wat aan te klooien in het Westen.

de directeur | 11-08-21 | 20:44 | 4

Die Duitsers moeten eens ophouden met Mieles naar Nederland te sturen. Dat zou vast veel aanloop schelen.

Nivelleermarionet | 11-08-21 | 20:51

@Mokum Kosher | 11-08-21 | 20:47: die afghanen willen taliban. Wat ga je daar aan doen dan?

Knufter | 11-08-21 | 21:00

@Mokum Kosher | 11-08-21 | 20:47: Ben ik deels met u eens. Maar we hebben hier wel te maken met een bevolking die, eens in safe haven geholpen, ws na aantal jaren weer vijandig staat tov de ‘bevrijders’ danwel er binnen no time weer een nieuw shit hole van maken. Hoe ze het doen, doen ze het maar feit is dat ze niks kunnen, niets kunnen opbouwen zelfs met miljarden aan hulp (waarvan sowieso grootste deel in verkeerde zakken verdwijnt). Weldra na de ‘bevrijding’ staat er weer een nieuwe groep klaar om de macht met alle middelen naar zich toe te trekken. Zo gaat het al decennia lang. Het Westen met al hun goede (of economische danwel strategische) bedoelingen matched niet met hun Middeleeuwse zienswijzen. Toen niet, nu niet en nooit niet.

de directeur | 11-08-21 | 21:04
▼ 1 antwoord verborgen

Welkom, welkom in mijn land.
Een huis, een Miele, verkleint de afstand,
tussen jou en mij.
Er is altijd ruimte, bij John de Mol en Claudia de Breij.

Toetsenbordcomplex | 11-08-21 | 20:43

Waarom willen zij niet voor hun land, normen en waarden vechten? Anderen mogen sneuvel in Kunduz en Uruzgan.

Mokum Kosher | 11-08-21 | 20:43

Ja grappig. Nederland heeft trots geroepen dat ze zo'n grote bijdrage hebben geleverd aan het "opbouwen van een democratie" daar. Afghanen opvangen is niet minder dan verantwoordelijkheid nemen. Wie andermans aarsen bombardeert, zal vroeg of laat zelf in de kont worden geneukt. Niet zielig gaan huilen dat het pijn doet nu.

Balgesjaakt | 11-08-21 | 20:43 | 1

De Taliban fanboys zijn ook weer aanwezig. En de volgende keer weer hard roepen 'waarom doet het westen niets?'

Grachus | 11-08-21 | 21:36

Misschien kan Loekasjenko nog wat Afghanen ophalen en dumpen in de EU?

thanseeuwen | 11-08-21 | 20:43

Lijkt me dat ze graag naar een islamitisch land vluchten en dat ze dat ook met open armen als broeders worden ontvangen, toch? Dat zou logisch zijn.

John McClane | 11-08-21 | 20:42 | 2

Die geven alleen geen gratis geld, Miele's en huizen weg.

Ommezwaai | 11-08-21 | 21:05

@Ommezwaai | 11-08-21 | 21:05:
Ondanks de ruim voorradige olie om te smeren, lopen de Miele's vast door het woestijnzand.

Voorts worden alleen "gastarbeiders" toegelaten. In de broederlanden zijn er gewoonweg te weinig papavervelden om allen te werk te stellen.
In de Ummah zelf is het goed gebruik de gastheer niet langer dan een week met je aanwezigheid te belasten.

Vraag mijnerzijds.
Zou het ook niet schaamte zijn dat de Mohammedaanse broeders in hun shithole ondanks de voorspraak uit het heilige padvinderboek, toch vluchtelingen produceren? Ze zouden toch in het vredige aardse paradijs moeten leven?
Dan zou plotsklaps Mo een faalhans zijn.

Milton_Styx | 11-08-21 | 22:17

Alleen de mensen toelaten die voor en met onze militairen hebben gewerkt, dat zijn er al heel wat en daarna maar eens stoppen denk ik? Tolken, schoonmakers, chauffeurs, die staan ongetwijfeld op loonlijstjes en dat is vast natrekbaar. Die erin en dan het deurtje maar even dicht. We kunnen toch niet half Afghanistan opvangen.

Beste_Landgenoten | 11-08-21 | 20:40 | 8

Gewoon een nieuwe provincie beginnen: Klein Zandbakkië. Past perfect tussen Amsterdam en Rotterdam in.

Cunts-en-kitsch | 11-08-21 | 20:49

@Bugblatter | 11-08-21 | 20:49:
In Nederland heeft een minderbegaafde ooit de wet op de gezinshereniging bedacht. De rest is inmiddels geschiedenis....

Ommezwaai | 11-08-21 | 21:04

Nee, ook die Afghanen lekker daar laten. Dit probleem wordt nooit opgelost als de bevolking daar zelf niet terugvecht. En dat gaat niet als ze hier zitten.

marcoplarco | 11-08-21 | 21:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Mag het N.nl-woord weer genoemd worden op GS? Jammer, ik ga er toch niet meer kijken.

Bugblatter | 11-08-21 | 20:40 | 2

Van nu mag je veel redelijke dingen niet zeggen, maar zelfs ook niet dat China een diktatuur is, dat verbaasde.

ger1306 | 11-08-21 | 20:51

@ger1306 | 11-08-21 | 20:51:
Misschien zit er een spelling-joris hard te werken.
Gooit een "c" omhoog en neemt een gummetje voor de "k".

Dictatuur

Milton_Styx | 11-08-21 | 22:03

Pvv, Ja21 en FvD gaan hier niets aan doen. Het is een op hol geslagen trein en de wereld zoals wij die kennen gaat helemaal verdwijnen. Nederland is over een paar deccenia onherkenbaar veranderd en we moeten het ermee doen.

halfvolle glas | 11-08-21 | 20:39 | 5

Dit is het meest realistische scenario.

Knufter | 11-08-21 | 20:48

Bedenk wel dat al die lui die dit wél willen nauwelijks economisch toegevoegde waarde hebben op 's lands economie
een beetje zoals al die asieleisers die hier zonodig naartoe gehaald dienen te worden
Misschien dat de meerderheid die dit land op de been houdt maar eens de spreekwoordelijke pot stijf moet houden en niet meer wijkt voor sLinkse intimidatie

Tobi | 11-08-21 | 21:18

Ik weet niet wat jij als benchmark gebruikt om de verandering van Nederland naast te leggen, maar wat mij betreft is dat punt van 'onherkenbaar veranderd' allang gepasseerd.

marcoplarco | 11-08-21 | 21:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Serieus probleem. Denk dat zelfs extreem links ondertussen inziet dat de verzorgingsstaat wankelt. Hun eigen subsidies komen op het spel te staan...

Odin | 11-08-21 | 20:39 | 2

Extreem links is te blind om het te zien.

halfvolle glas | 11-08-21 | 20:40

@halfvolle glas | 11-08-21 | 20:40: Extreem links ziet dat echt wel... met ALLE tevredenheid.. complete ontwrichting van de witmang maatschappij is juist het grote doel. Snap dat nou eens!

De Bredaonaar | 11-08-21 | 21:00

Moeten we daar zo maar op af ghaan?

Shoarmamasutra | 11-08-21 | 20:39

Meer van hetzelfde. Tegelijkertijd hebben we wat mij betreft altijd plek voor echte vluchtelingen.

Joffri | 11-08-21 | 20:38 | 3

In uw huis? Wie is 'we'?

Knufter | 11-08-21 | 20:48

Als ze dan maar wel weer retour gaan zodra de kust in het ontvluchte land weer veilig is. Helaas is dat bij 90% van de vluchtelingen niet het geval. Die 90% blijven hier lekker aan de grote speen van Mark Rutte en zijn vazallen zuigen.

Ommezwaai | 11-08-21 | 20:58

@Knufter | 11-08-21 | 20:48: Ja maar onder strenge voorwaarden. Ik zoek geen deugpunten want daar geef ik niets om.

Joffri | 11-08-21 | 21:09

Ze doen toch wel netjes een koronatest toch?

Hadena | 11-08-21 | 20:37 | 2

Een Koran-test zal wel lukken.

gestoptmetroken | 11-08-21 | 21:02

Met stokjes van een halve meter lossen we dat probleem wel op

marcoplarco | 11-08-21 | 21:20

Niets, want ze hebben geen coronapaspoort.

Kaas de Vies | 11-08-21 | 20:37

De grens was toch dicht? O wacht, alleen voor ons op reis naar huis...
Wat de EU te wachten staat? Ik hoop totale ontbinding

tantesidonia | 11-08-21 | 20:37

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino