Sfeerbeeld! Politie en leger in Sydney van deur tot deur voor quarantaine-checks
Het lijkt wel een strafkolonie.
300 soldaten, ongewapend en onder het directe gezag van Sydneys politie. Wat ze vanaf vandaag doen? Daar lijkt eigenlijk vooral onduidlijkheid over te bestaan. Enerzijds wordt gezegd (en zien we op beelden) dat de militairen de politie bijstaan in het uitvoeren van quarantaine-checks. "Some 300 army personnel, who will be unarmed and under police command, on Monday began door-to-door visits to ensure people who have tested positive are isolating at their homes. They also accompanied police officers patrolling the areas of Sydney where most COVID-19 cases have been recorded. Footage published online showed police asking the few people encountered as to why they were out of their homes in the largely deserted streets in Sydney's south west."
Ja, dat lijkt toch vrij helder. Maar vervolgens zegt brigadier Mick Garraway, die de militaire inzet leidt, vanochtend ook ineens dat "I want to say right up front that we are not a law enforcement agency and that is not what we will be doing." Ja, maar dat is dus wel wat het leger doet, en het leger is daarmee dus heus wel POLITIONEEL actief. In plaats van bevestigen wat zijn militairen aantoonbaar wel doen, zegt hij dat het leger helpt met het rondbrengen van voedsel en het opzetten van vaccinatiecentra. Ja, wat is het nou, mate. Beelden van hoe politieheli's strandgangers verjagen, na de breek.
Australië telt op 25,3 miljoen inwoners in totaal 34.611 besmettingen. Het dodental staat sinds gisteren in totaal op 925, nadat er een man van in de 90 in het ziekenhuis overleed (wat heel erg is).
Over Australië's "war on corona"
Snel sluit het land!
Hallucinant
Social
Social
Reaguursels
InloggenHeeft de NOS het al gemeld?
“Slechts een paar Wappies demonstreren in Melbourne”
youtu.be/LpCFo43-Gi0
youtu.be/rmb9xQnsrDQ
www.rebelnews.com/distressing_footage...
Kijk zelf even naar deze fucking pigs !!!
@pleemobiel | 03-08-21 | 16:20: ja heel merkwaardig, ook al in Berlijn, zou het afgesproken werk zijn?
youtu.be/WrZrAVvEi9g
www.maurice.nl/2021/08/01/meer-prikke... Hoe kan het dat bijna nergens te lezen/vinden is dat er een grote groep mensen zou moeten zijn die hersteld zijn van Covid en daarmee mogelijk een betere bescherming tegen Corona hebben dan gevaccineerden. De MSN zwijgt in alle talen over een (in mijn ogen) uiterst belangrijk onderwerp. Als het halfjaar dat men geacht wordt immuun te zijn voorbij is, staan alle ongevaccineerden in die groep voor de keuze: word ik een wappie of niet ? Er lijkt steeds meer bewijs te komen dat natuurlijke immuniteit beter en langer duurt dan die- verkregen door vaccinatie. Als dat zou is (en daar lijkt het erg op), zou dat ervoor pleiten dat die groep zich juist niet moet laten vaccineren. Baat het niet, dan schaadt het niet gaat in dat geval niet op. En al helemaal niet meer het argument dat je het voor een ander doet. Wie pakt dit uiterst belangrijke vraagstuk op ?
Regels vaststellen en dan controleren of ze worden nageleefd. Vinden wij in Nederland heel merkwaardig.
Okee dus er worden honderden militairen ingezet om een paar honderd besmette mensen te helpen met hun boodschappen enzo? Tuurlijk.
Gewoon te lui om uit de helikopter te stappen. Net als de gemiddelde reaguurder lekker roeptoeteren vanuit je luie stoel. ;-)
Die hysterie, die wil tot totale maakbaarheid en controle, walgelijk land. Dan valt het hier in Nederland nog mee.
Als je netjes thuis bent wegens een besmetting, ben je dan verplicht om de deur te openen wanneer de politie komt controleren op je quarantaineverplichting?
Wat een kutland.
Verbijsterend dat er hier mensen zijn die dit virus gewoon willen loslaten op hele bevolkingen... *Godwin onderdrukt*
Verbijsterend? Wat verbijsterend is dat men vasthoud aan allerlei regels die fundamentele vrijheden van mensen schaden en uiteindelijk meer (gezondheid-) schade veroorzaken en hebben veroorzaakt dan corona ooit zou hebben gedaan. 1 90-jarige (je verwacht het niet dat mensen op die leeftijd al gaan) dode door de D-variant dat is de 15de corona dode in Australië.
Dat kun vind ik nogal een overtrokken, hysterische reactie. De Godwin zie ik ook, het leger mensen thuis laten opsluiten...
Zeker! Zo is het altijd gegaan, tot ongeveer 100 jaar geleden. Onderbouwing nodig? Luister naar de toelichting van Sam Brokken. youtu.be/hl2L2x-9mYQ
Als het aan de lui van het red team had gelegen hadden we deze bizarre toestanden hier ook gehad
90 jaar! Zo jong nog en op z'n manier, triest.
Dat er relatief jonge mensen van 40-50 jaar op de IC belanden en wekenlang in coma worden gehouden omdat hun longen vol bacteriën zitten is voor mij een knetterhard feit dat dit niet zomaar een griep is. En ja, dit zijn mensen uit naaste familie en vriendenkring…
@-PR- | 03-08-21 | 00:00: Vast wel. Maar; Covid veroorzaakt in de meeste gevallen een bacteriele longontsteking door de cellen in de long te beschadigen dus zijn de longen veel gevoeliger voor een bacteriele infectie.
Ik adviseer u om geen vaccin tot u te nemen. Empirisch bewijs werkt het beste voor u en uw gelijkgestemden.
Is het nog steeds een gevangenis kolonie?
Heeee politionele acties van het leger, waar kennen we dat ook alweer van?
van de Marechaussee ?
Van al dat gedoe, angstmakerij en repressie krijg ik long covid van… ga me rest van het jaar ziek melden
Mad Max
Die had korte metten gemaakt met Coronatarians.
Geruststellende beelden van de gezondheids-gestapo die deur-tot-deur gaat.... lijkt me een fijn land dat Australië.
Slinks heeft daar ook aardig wat invloed, ook de reden dat de laatste 10 jaren zulke extreme bosbranden waren in Australië.
Slordig, maar de verslaggeefster van het eerste filmpje heeft het zelf in haar rapportage gewoon fout geïnterpreteerd, het leger wordt alleen, in die 2e rapportage klopt het wel, ingezet voor een helpende hand en bijvoorbeeld delivery van boodschappen en/of medicijnen e.d. te brengen. En dat doen ze vriendelijk, graag en met verve, met name ouderen zijn er verguld mee.
Zo begint het altijd. Dit is niet hetzelfde als het leger dat bij ons komt helpen bij een watersnood. Dit zijn kwartiermakers, en daarvan kan je op dit moment serieus afvragen wat ze daar doen. Ik wil best geloven dat de intentie goed is, maar gezien de laatste anderhalf jaar, weer ik dus niet goed meer wat wel of niet te geloven is.
Nou klinkt als een feestje maar ik sla toch echt ff over. Ben pro vaccinatie alles zit er al in ook een prima 5G ontvangst. Maar dit gaat mij toch echt te ver. Begint een totale politiestaat te worden
De maffia kwam ook alleen maar helpen toen het financieel krap was. De loverboys wilden ook alleen maar even een schouder bieden. De EU wilde ook alleen maar samenwerking. De Belastingdienst wilde ook alleen maar de wet uitvoeren. De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. Geef de politiek een vinger en je bent gegarandeerd je arm kwijt. Als je het al na kunt vertellen.
@Frau Merkel | 02-08-21 | 23:09:
Nah, beetje vertrouwen in een deel van de mensheid zal er toch wel zijn? Anders wordt die hele wereld 1 plek van achterdocht? ;D
@Jan, Leiden | 02-08-21 | 23:28: Jein. Gevoelsmatig moet ik verwijzen naar een nachtelijk gesprek met letopuwzaak van een jaar geleden over onder andere vertrouwen, maar dat past niet helemaal.
Uit 12 rules for life van Jordan Peterson een citaat van Jung: "if you cannot understand why somebody did something, look at the consequences -and infer the motivation". Dan Jordan zelf "When someone claims to be acting from the highest principles, for the good of others, there is no reason to assume that the person's motives are genuine. People motivated to make things better usually aren't concerned with changing other people -or, if they are, they take responsibility for making the same changes to themselves (and first)." Kijk naar de politici en groenwassers als de dikke met de baard. Jordan heeft een punt.
Volledig verkloot. Nul komma Nul immuniteit opgebouwd door te weinig besmettingen, en veel te weinig mensen gevaccineerd. En in een soort van constante lockdown en dat werkt ook contra productief.
Volgens mij zijn wij 10x langer in lockdown geweest en konden het eerste jaar ook nauwelijks vaccineren. En zelfs met all die vaccins is er hier nog wening zicht op immuniteit. Grenzen potdicht tot er vaccins bestaan was een goede zet.
@W_F | 02-08-21 | 22:06: Aantal vrienden hebben mooi een half jaar langer vast gezeten down under omdat niemand het land in of uit mocht... ook de partner van een van hen, een Australische, mocht in het begin niet het land uit... pas later werd 't : wel eruit, maar dan was het eigk nog maar de vraag of ze er weer in kwam...
Ik vind het vooral interessant dat we hier meer dooien hebben dan zij besmettingen en het land toch volledig in lockdown gaat. Ik bedoel, die paar miljoenensteden snap ik wel, maar in de outback?
@W_F | 02-08-21 | 22:06: Nee , denk het niet ,wij zitten dicht tegen de algehele immuniteit aan. We hebben veel meer gevaccineerd en zij hebben de grenzen gesloten gehouden en je weet kennelijk niet wat er allemaal gebeurd is om de mensen binnen te houden. Veel strikter als dat wij het gedaan hebben en nu zitten ze daar in hun ogen met de gebakken peren terwijl ze het anders , en losser hadden kunnen aanpakken.
Zouden ze in Australie ook last van wappies hebben of voeren ze die aan de kangaroes?
Heb je overal, behalve in repressieve dictaturen.
Het eiland Australië is zelfs uitgevonden om wappies heen te sturen, dus afgezien van wat oorspronkelijke bewoners hebben ze alleen maar wappies.
Breng mark en hugo aub niet op ideeën...
zijn er nog reaguurders die dit goed kunnen praten?!
Het werkt wel
Een surveillance-politiestaat is de natte droom voor de Gullivers onder ons
Australië ligt heel strategisch, ze hebben het geluk een enorm eiland te zijn. Asielzoekers kunnen gewoon teruggestuurd worden, geen last van een rare EU.
Het enige waar ze een beetje op moeten letten zijn hun eigen wappies. Je ziet dat Australië de ideale omstandigheden heeft waarin de maatregels optimaal werken.
Ah, dus een paar jaar alleen op je kamer zitten helpt tegen corona. Je hebt ergens wel gelijk maar niet op de goede manier. Ze zijn gewoon fucked met z'n allen down under.
Kan altijd een poging wagen. Het is goed dat militairen zich begeven onder de burgers. Dat vergroot de band met het volk.
@Gulliver | 02-08-21 | 21:46: voorlopig niet
HANS!
Ja, Thierry?
If you don’t take the temperature you won’t find a fever.
Dus: niet testen levert geen positieve PCR op en derhalve geen ongewenst bezoek van binnen-zonder-kloppen jongens.
The House of God, een klassieker, maar die quote is misschien een beetje vergezocht in deze context.
Nee hoor, deze quote is hier exact van toepassing.
Sorry, foutje.
Kan gebeuren.
Niet raar, je mag ook al niets meer aan voedsel meenemen dat eiland op.
Echt een land van smetvrees.
Wanneer je het nieuws uitzet, bestaat er geen corona in Nederland. Ik ben een heel weekend op pad geweest en heb heerlijk gefeest en geleefd. Dikke prima dus. Dat wordt wel erg lastig in Australië als ik naar deze beelden kijk. Wat een verschrikking. Ik mag hopen dat wij hiervoor bewaard worden.
Als je het nieuws uitzet bestaat criminaliteit ook niet meer. Durf je nog wel naar het weerbericht te kijken?
@Gulliver | 02-08-21 | 21:57: Dat is flauwekul, want heel toevallig is afgelopen weekend mijn portemonnee gejat. Jammer man.
My world is fire. And blood. Once, I was a cop; a road warrior searching for a righteous cause. As the world fell, each of us in our own way was broken. Mad Max.
Ah, toch fijn om te weten dat ze aan de andere kant van de wereld ook gewoon lekker knettergek zijn geworden.
De wereld op zn kop!
Bovendien is het daar winter hè, net als hier straks in november weer in lockdown..
@P47Thunderbolt | 02-08-21 | 21:30: Kan zijn, maar ik ga lekker ergens anders overwinteren. :)
Begrijp goed, die man van 90 had nu nog geleefd, als jullie je aan de regels hadden gehouden!
Zo veel houd de regering van jullie, ze willen dat niemand ooit dood gaat, want jullie zijn allemaal heel belangrijk en waardevol!
Dit verschijnsel zien we ook vaak als er ergens een oorlog moet worden uitgevochten om onduidelijke reden, dan worden alle gezonde jongemannen van 17 tot 40 opgetrommeld om met z'n allen stormloopjes te doen tegen mitrailleursnesten op verre stranden of stukjes natuurgebied in Noord-Frankrijk.
Allemaal in het belang van de democratie en de vrijheid of course.
Die mannen werden ook in een luttele drie maanden klaargestoomd voor het front. Nu hebben we meer handen aan het bed nodig, maar snel nieuw personeel klaarstomen is onmogelijk.
@OuweOuweLekkerMauwe | 02-08-21 | 21:24: Iets repareren is moeilijker dan iets kapot maken.
Een stom in een glas water wellicht, als je kijkt naar hun dagelijkse cijfers met 25 miljoen inwoners, en die van NL met 17 miljoen. Maar goed, Australië was er eerder ook zeer op tijd bij. Dus ik denk dat ze erg bang zijn dat de delta variant heel veel besmettingen gaat veroorzaken, vandaar dat ze nu gelijk verregaande maatregelen nemen. Daarbij weet ik niet wat er op tegen is dat het leger meehelpt. Tokkies die in quarantaine moeten hebben nog wel eens de neiging zich niet aan de regels te houden. Goed dat dit actief gecontroleerd wordt.
is echt niet te geloven,dit meen je toch niet!!
Elysium 2013 in de maak.. Built it better, own nothing, hire everything.
Ik vind jouw gedachtengoed verwerpelijk.
Als je Australië ziet ga je bijna blij zijn met huGo en Marx.
Het zijn teringleiers, maar het zijn wel onze teringleiers!
In Australie zijn ze helemaal maf, die zitten in 2028 nog in lockdown
Australië .... daar hebben ze toch ook dat mokkel (in de regering dacht ik) die vorige week met droge ogen opriep om maar geen enkel contact met je buren te hebben. Zelfs niet aanspreken op straat, nee snel doorlopen en geen contact met je medemens..... Wat een land .....
Die gestoorde vrouw zit in Nieuw Zeeland volgens mij.
Begint toch wel heel erg gênant te worden dit hele politieke onderdrukkingsfeestje?
Vrijwel niemand gaat dood, behalve dikke lelijkerds die toch wel dood gingen binnen nu en 2 jaar. Maar die burger maar bang blijven maken, want oh wee anders zwaait er wat.
Als ik mijn angsten zou mogen uitdrukken in procenten, en dat mag ik, gaat 99% van mijn angst uit naar het verliezen van grondrechten en het opkomen van politiestaten en die andere 1 % voor corona.
Hoi Willem!
Als je nu op 20% volledig gevaccineerd zit heb je gewoon te weinig vaccins besteld.
Overigens volledig terecht dat ze mensen controleren die in isolatie zouden moeten zitten. Had in NL ook gemoeten. Met helikopter mensen van het strand afsturen lijkt me dan weer onzinnig.
Precies, onzinnig, dat kunnen drones ook gewoon makkelijk.
Verder wat Geert van den Bossche zegt.
@Quib | 02-08-21 | 21:10:
De EU is geen regering.
@OuweOuweLekkerMauwe | 02-08-21 | 21:11:
Denk jij echt dat D Ezel Vanden Bossche kent?
@Alco-de-Holist | 02-08-21 | 21:17: Nee, dat is een hele andere werkelijkheid.
@Frau Merkel | 02-08-21 | 21:11: klopt, maar regeert U wel.
@nobodiesunmighty | 02-08-21 | 21:47:
Regeren mogelijk niet, reaguren wel.
"Rule of Rescue" Dat concept zouden ze toch moeten kunnen snappen.
Australië wil hun gigantische continent, even groot als Noord-Amerika vrij van alle smetten houden.
Dat zie je bijvoorbeeld in dat programma over Border Security, wanneer iemand toevallig een mango of een plakje kaas in z'n bagage heeft, keihard wordt aangepakt.
Of als er één letter verkeerd staat in je documenten.
Dan hebben ze zeker nog nooit de situatie in Eurpa gezien?
Hier kan gewoon alles!
Zonder kaartje de trein nemen, een joint roken, de politie uitschelden, en bij gebrek aan opvang of capaciteit, wordt je gewoon weer losgelaten in the streets.
Ach tv programma's zijn alleen interessant wanneer er iets gebeurt, die grenscontrole in Oz valt best mee,. De politie daar is bij bepaalde groepen daders ook terughoudend en laks, net zoals in Europa.
Australië heeft het gewoon gigantisch verprutst. In eerste instantie corona tegen gehouden om de at het een eiland is. Toen er vaccins kwamen niets besteld en liggen slapen, op dit moment iets van 15% ingeent, en nu terug naar de quarantaine? Lekker vooruitzicht voor de rest van het jaar, blijf maar lekker binnen. Wat een flater, er zijn regeringen voor minder omver geworpen. Ik zou het leger maar vast de staat opsturen... O wacht...
Wat loopt iedereen toch te piemelen? Mijn vrouw is in Moscow twee keer geïnjecteerd met Sputnik. In NL een keer extra met Pfizer. Ikzelf twee keer met Pfizer. Mijn vrouw is nu in Russin. Als ze terug is in NL gaan we naar Lyon FR. Ik begrijp niet waarom mensen al die spoken zien.
Nou, dit dus. Laat hen die zich willen laten gentherapieën lekker gentherapieën, en hen die dat niet willen lekker niet, en dan gewoon weer lekker normaal doen.
"Ik begrijp niet waarom mensen al die spoken zien."
Anders-dan-jou-denkenden leggen dat hier al anderhalf jaar lang uit. Er zijn verschillende redenen waarom mensen geen vaccinatie nemen. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat jij na anderhalf jaar nog steeds niet begrijpt waarom mensen die keuze maken is een zelfonderzoekje waard denk ik dan.
Jij kiest wel voor het traject van vaccineren. Prima toch?
@Quib | 02-08-21 | 21:14: Nee. Wanneer u zich niet laat vaccineren laat u het vaccin in stand.
@Red shirt | 02-08-21 | 21:27: Bedoel je niet het virus?
@Red shirt | 02-08-21 | 21:27: Zie je het nu? Je wil meteen weer je gelijk halen. Daarom begrijp je niet waarom er veel mensen zijn die zich niet willen laten vaccineren. Luisteren naar anderen is veel moeilijker dan je eigen mening verkondigen.
hahaha!
Onwetendheid maakt angstig.
Hangt je status af van de hoeveelheid prikken of zo?
Mag je nog wel walsen met Matilda?
A whole lot of Matilda. Ik persoonlijk houd wel van een kilootje meer, maar het moet ook niet te gek worden natuurlijk.
Vooruit, youtu.be/cnFzCmAyOp8
Met die tank?
"Rule breakers"
Stelletje nazis
Volkomen terecht natuurlijk. 99% houdt zich aan de geboden, en een kleinegroep verpest het voor de rest?! Wie niet horen wil, moet maar voelen. Ik zeg gaatje door de oren, kunnen daar meteen de kettingen doorheen.
Dus Australië, met een hele grote Aziatisch aandeel in de bevolking, denkt dat ze voor altijd de nul kunnen gaan houden in de toekomst?
Nee, dat kan niet, zeg ik alvast vanuit mijn zolderkamertje.
Goede observatie. Het feit dat uitgerekend landen als Nieuw Zeeland, Australië en Canada voor de Aziatische aanpak kiezen lijkt me inderdaad niet toevallig. Zegt wellicht ook als iets voor hun loyaliteit als er ooit een oorlog met China komt.
Beste medereaguurders,
Ik stel voor om vanavond om 0.00 een geweldig applaus te geven voor de legerhelden daar in de front. Doet u mee?
Voor de mensen in Sydney: nog even volhouden en je kan snel weer terug naar het oude normaal dat je met beperkingen weer naar buiten mag.
#DownUnderTheThumb
Nee. Ik applaudisseer niet op verzoek.
Ach ja, met de invasie van Polen had ome Adolf ook de goede bedoelingen.
Prima vergelijking. Twee hoeraatjes.
Behoort er een tegenprestatie te zijn voor vrijheid?
''Freedom without virtue is not freedom but license to pursue whatever passions prevail in the intemperate mind; man's right to freedom being in exact proportion to his willingness to put chains upon his own appetites; the less restraint from within, the more must be imposed from without.''
Edmund Burke btw.
@OuweOuweLekkerMauwe | 02-08-21 | 21:05:
Dank. Ik ga nadenken.
Wat wel of niet behoort hangt af van degene aan wie je het vraagt. Vrijheid komt met een prijs en er is sinds kort een vaccin tegen.
Dan hebben we hier een makkie
Die rare jongens van een Romeinen waren terecht heel zuinig en trots op hun legers maar hadden ze het liefst wel zo ver mogelijk van hun stad vandaan. Het leger was een potentiële bedreiging van hun democratie, rust en onderlinge vrede. Kom daar nog maar eens om tegenwoordig.
Befehl ist Befehl!
Zo moeilijk is het allemaal niet.
@Pimp my Voortuin | 02-08-21 | 20:47: U heeft hem gesnapt! Waarvoor inderdaad respect.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face... forever
@haddem | 02-08-21 | 21:01: Op het Ministery of Truth gaat er alweer een pampiertje door het memory hole.
Deze keer over de effectiviteit van vaccinaties.
""Vaccins were never ment to give 100% protection against covid-19."
Als we ipv corona te maken hadden met een Ebola bijv. Hoeveel mensen zouden dan vrijwillig thuis blijven en zich laten vaccineren? Hoeveel mensen zouden dan nog bij elkaar willen zitten voor vakantie of een of ander festival?
Ik denk dat iedereen in de rij stond voor een vaccin en iedereen lekker thuis blijft en niet zo'n behoefte heeft aan veel contact. Maar volgens mij weet iedereen wel dat het niet zo'n vaart loopt met corona. Er is een kans(je) dat je dood gaat en een kans(je) dat je er nog even last van hebt. Waarom anders zou iedereen nog met goede moed op reis gaan of een feestje bezoeken?
Want Ebola heeft een enorm hoge CFR [1]. Echter, een Ebola-epidemie geeft MINDER doden per aandeel bevolking dan COVID. En dat komt nu juist OMDAT iedereen die ziek wordt een enorm hoge kans heeft om te sterven: Als je uit de buurt van doodzieke mensen blijft zit je eigenlijk al goed.
JUIST die matige CFR is waardoor COVID meer doden per aandeel bevolking geeft dan Ebola.
@omanders | 02-08-21 | 20:47:
[1] CFR is overigens maar in beperkte mate een eigenschap van een virus.
kansje - 27%
even - 3 maanden
Ook rapporteert ruim een kwart (27%) van de ondervraagde jongeren (16-24 jaar) die een infectie hebben doorgemaakt, na 3 maanden nog klachten. www.rivm.nl/nieuws/long-covid-ook-na-...
Op foute informatie maakt men foute keuzes.
Omdat de meeste mensen dom zijn. Dat weten ze niet omdat ze dom zijn. Daarom zijn er artsen om hen te waarschuwen.
@Feynman | 02-08-21 | 20:49: Vermoeidheid en concentratie problemen herken ik wel. En dat terwijl ik zelfs nooit corona gehad heb, zo gevaarlijk is dat virus dus.
"Als we ipv corona te maken hadden met een Ebola bijv."
Eigenlijk wel benieuwd of de Wapperds ook het iNtErnEt oP sTeLTeN zouden zetten uit angst voor het Ebolavaccin?
In 1986 kwam aids in Nederland in opmars. De ziekte is er nog steeds. Safe sex was een lastige bepering.
In 1985 kregen we de eerste tabakswet. Pas zo'n dertig jaar later werden niet rokerst pas echt beschermd met een wet.
Met drugs en alcohol weten we ook wel hoe het zit en daartegen hebben we ook wetten. De mens wil niet leren. De mens wil vrij zijn, vaak ten koste van een ander.
@Jan de Vries | 02-08-21 | 21:03: En vandaar dat de mensen zonder veel kennis enigszins ingeperkt moeten worden, ook als ze als slachtvarkens tekeer menen te moeten gaan op social media.
@Feynman | 02-08-21 | 20:49: Uit hetzelfde artikel: 'LongCOVID-onderzoek voor volwassenen en kinderen: Het LongCOVID-onderzoek ging in mei dit jaar van start. Aan het onderzoek doen nu al bijna 2.800 personen mee. Bij meer dan 1.740 deelnemers was bij aanmelding al sprake van langdurige klachten. Onduidelijk is nog in hoeverre deze deelnemers representatief zijn voor alle mensen die longCOVID klachten hebben.' De deelnemers zullen wel of niet representatief zijn voor mensen die longCOVID klachten hebben, maar het aantal respondenten dat zich aanmeldt mét klachten is enorm en zegt niets over het aantal mensen met longCOVID jkachten op de totale bevolking.
Zeer misleidend dit.
@Jan de Vries | 02-08-21 | 21:03:
Wat heeft vrij zijn te maken met sex drugs roken en drinken?
@funda | 02-08-21 | 21:01: Appels en peren.
Met een mortaliteitscijfer van 50%+ hadden we iig het huizenprobleem en stikstof probleem opgelost, én waren we weer on track wat betreft de energietransitie.
Ik zeg doen!
@jitro | 02-08-21 | 22:17: Nope.
@Feynman | 02-08-21 | 20:49: Waar haal je die 27% vandaan? Bij kansje. Is dat iedereen 27% kans maakt op corona? En iedereen die corona heeft gehad die heeft er 3 maanden last van? Er zijn 60'igers die fluitend door hun corona ziekte zijn gegaan. En 20'igers die dat niet doen.
Benoem ook even dat er op rivm.n wordt aangegeven dat ze geen idee hebben of het representatief is.
Er is niet alleen foute informatie, er is vooral gebrek aan informatie. Ze weten zo ongelooflijk veel niet. De gaten gaat men zelf invullen. Ik probeer kritisch te zijn beide kanten op en vind de situatie verdomd lastig. Misschien spreek ik vooral voor mezelf als ik mij inbeeld als we met een ebola te maken hebben dat ík dan wel thuis blijf. Doe ik sowieso veel, en ga niet naar het buitenland op vakantie. Hoop dat genoeg mensen nog een gevoel hebben van relativering en nuance. Maar misschien ben ik te positief gestemd over het vermogen van de gemiddelde persoon.
@funda | 02-08-21 | 21:11:
Enge gedachte. Zeker de arrogantie die er achter schuilt. Mensen zijn vooral vrij en moeten doen en laten wat ze zelf vinden. Daar waar anderen gaan beslissen wat ‘goed’ is voor het volk ligt tirannie op de loer. Want wie zegt dat de ‘experts’ het bij het juiste eind hebben en niet gewoon ideologisch gedreven zijn.
Wat maakt mij een schaap?
@vluchtelingallergie | 02-08-21 | 20:50:
Vaccisten! Goed gevonden, joh! De reden dat we dit hier nooit ook maar gaan overwegen te doen is omdat we een hoge vaccinatiegraad hebben, dit in tegenstelling tot Australië.
Maar ja, daarvoor had je zelf onderzoek voor moeten doen. En dat doen jullie wappies niet. Kost waarschijnlijk teveel moeite.
Er zijn gevaccineerde schapen en ongevaccineerde schapen. Ze hebben alleen een andere herder.
Waarom denk je dat polletje?
@Sitting_targets | 02-08-21 | 20:57: andere herder en een andere woonwijk... wat pre-Vogelaar nog 'probleemwijk' heette, en nu weer.
War on corona is zoiets als war on griep of war on seks. Het is endemisch, wen er maar aan. Maar helaas laat het kantklossend proletariaat zich weer koeioneren. For shame. Maar binnenkort in dit theater dus ook. Want geen 2A dus de overheid kan doen het laten wat het wil.
Eind september tot nu welgeteld 3 doden met een positieve test in Australië. De lappies op Geenstijl zullen wel weer roepen dat we dit in Nederland ook moeten gaan invoeren
Nee. Australië is nauwelijks gevaccineerd. Nederland zit in de kopgroep. Vandaar: nee.
Binnenkort in Nederland
De zoveelste lockdown in Sydney wordt uitbundig gevierd:
rumble.com/vki953-powerful-sydney-fre...
Ze worden daar al panisch als ze bij een Chinese toerist een zak rijst in z´n bagage vinden.
Want misschien zitten er wel rare beestjes uit China in.
Ik ben op het vliegveld van Sidney bijkans gevierendeeld omdat ik iets onder mijn schoen had dat op aarde of the modder leek.
En terecht.
En terecht. Voorlopig houden ze asielzoekers aardig uit hun land.
CDC study shows 74% of people infected in Massachusetts Covid outbreak were fully vaccinated www.cnbc.com/2021/07/30/cdc-study-sho...
Met andere woorden, dit is en blijft het nieuwe normaal.
Voorbeelden ten over.
Maar neeeee... De schuld ligt bij de ongevaccineerden..
Die uitbraak werd veroorzaakt door elkaar aflebberende homo's tijdens de zg. "Bear Week"
twitter.com/peterstaley/status/142121...
@Oeleflaffel | 02-08-21 | 20:30: Bare Back Week?
Uit hetzelfde artikel: "Roughly 97% of new hospitalizations and 99.5% of deaths in the U.S. are among unvaccinated individuals, U.S. health officials repeated this week."
Het zal allemaal wel...
@Enter Yeti | 02-08-21 | 20:39: U moet even doorzien wat de statistische truc hier is. Ze nemen alle doden vanaf begin 2020. In 2020 sowieso nog niet zo veel vaccinaties (nul), begin 21 ook niet. Laat ze de zelfde berekening eens over juli 2021 maken.
In uw link staat dat van de 469
volledig gevaccineerde Covid dragers er 4 in het ziekenhuis werden opgenomen. Dit kleine aantal opnames is een groot succes waarmee de gezondheidszorg overeind blijft.
74% van de volledig gevaccineerden kan nog steeds drager zijn van het virus. Vandaar dat het CDC in dit artikel wordt aangehaald om ondanks volledige
vaccinatie toch een masker te dragen om je naasten beter te beschermen.
Meer dan driekwart van de mensen die sterven in een kettingbotsing had gordels om.
@Pimp my Voortuin | 02-08-21 | 20:43:
"Laat ze de zelfde berekening eens over juli 2021 maken."
Als je het zo goed weet, waarom maak JIJ die berekening niet?
Wat er bij die cijfers hoort te staan is dit: Massachusetts is een van de meest gevaccineerde staten en aantallen geinfecteerden zijn enorm laag.
www.worldometers.info/coronavirus/usa...
Neem Louisiana als voorbeeld voor een slecht gevaccineerde staat net een enorm hoog aantal geinfecteerden:
www.worldometers.info/coronavirus/usa...
@Pimp my Voortuin | 02-08-21 | 20:43: welke gedeelte van "new hospitalizations" snapt u niet?
@HaveXS | 02-08-21 | 23:40: Dus stel er zijn 100 volledig gevaccineerde mensen in Israël opgenomen. Zijn er dan maar 100 mensen in Israël gevaccineerd?? Ik ben benieuwd naar uw berekening. Een bron mag ook hoor.
Straks in het najaar gaan we er allemaal aan ten down under. 3e 'verplichte' prik komt eraan.
Ohh ik ken lui die hebebn na hun 2 prikken per abuis weer een oproep gehad en halen gewoon nu al een derde shotje hoor...
@Smoelensmid | 02-08-21 | 20:26:
Haha, soort van Pfizer junks.
Dat lijkt mij sterk. Een oproep krijg je opnieuw als je jouw vaccinatie niet hebt geregistreerd bij het RIVM. Als je dan inlogt om een afspraak te maken, kom je niet verder omdat de GGD jouw gegevens in de landelijke database heeft geplaatst. Je wordt alsnog als gevaccineerde herkend. Als je nu een derde prik wil, moet je een andere truuk uihalen.
@Smoelensmid | 02-08-21 | 20:26: Nee. Die ken je niet. Je lult maar wat uit je nek, wappie.
Leuk! Het nieuwe normaal!
Het oude normaal komt nooit meer terug, aldus Rutte.
De vraag is: Waarom kunnen we niet terug naar het oude normaal?
@P47Thunderbolt | 02-08-21 | 21:14: "Waarom kunnen we niet terug naar het oude normaal?"
Omdat het vaasje net voorzichtig gelijmd is denk ik. Of omdat we dat niet moeten willen. Het nadeel van wordsmithing is dat taal en woorden op den duur betekenisloos worden; ideaal voor politici die willen doen alsof ze iets redelijks verkondigen, en een hersenloze pers die meteen zonder verdere vragen afdruipt.
#trapernietin
Als het leger door je straten trekt, is er ergens iets niet goed gegaan. Verder is die helikopter iets van vandaag. Morgen vliegt er een autonome drone boven onze hoofden met een dik machinepistool als extra speeltje gemonteerd. Welkom in 2022.
Cyberpunk 2077
Straks een drone die vaccinaties afschiet in ongevaccineerde mensen haha..
Volgende week Deus Ex hier op straat, let maar op. Serieus. Echt. Heus. Origineel waar.
Alle Wapperds verzamelen: overheden proberen besmettelijke virussen te bestrijden. De Vrijheid is in gevaar, kameraden.
Is dit dan normaal, denkt U????
@hagelkruis | 02-08-21 | 20:24: Dat overheden iets nuttigs doen voor hun bevolking? Was dat maar normaal.
@funda | 02-08-21 | 20:35:
Je verdient geen vrijheid.
Is informatie met betrekking tot een besmetting niet bijzonder privacygevoelig? Verder: 31 juli 475 nieuwe besmettingen in Australië.
@peterdh | 02-08-21 | 20:49:
Funda is er ene die vooraan staat om over te lopen..
@peterdh | 02-08-21 | 20:49: OK Stalin.
@JJMS | 02-08-21 | 20:52: Maar ja. Ze hebben geen keuze want ze hebben een ongelooflijk lage vaccinatiegraad.
Grappig. Net als de verplichting om te vaccineren.
We kunnen er maar beter om blijven lachen idd. Om maar met de grote filosofen Bassie & Adriaan te spreken.
@Is dit nog nieuws? | 02-08-21 | 20:23
Welke verplichting?
@omanders | 02-08-21 | 21:08: Die ene die door het europarlement verboden is en dus in frankrijk al gedeeltelijk is ingevoerd.
Punt 7.3: pace.coe.int/en/files/29004/html
Enfin, dus niemand gaat zich daar nog laten testen. Lekker effectief.
Australië is wat laat met het leger, vorig jaar april al in Spanje
Dit speelt alleen maar in de grote steden. Hier is echt niks aan de hand en kun je zo vaak over straat als je wilt en is een mond masker voor gekken.
goo.gl/maps/5wQSuejVwnV6GNMw6
"Ga maar eventjes zitten."
"Nee, ik ga niet zitten."
Niks aan de hand, ongewapende vrijwilligers die meehelpen om de maatregelen te handhaven. En een copter die mensen wijst op de wegweesregels. Het leger komt niet achter je aan, er is geen politionele acties, snurk.
Je kent het verschil tussen politieel en politioneel?
@Prinsemarij | 02-08-21 | 20:23: Dank voor de correctie van mijn typluiheid.
Mensen van het gezonde en ongevaarlijke strand jagen. Mooi man.
@JJMS | 02-08-21 | 20:52: I heard a shark weep.
Daar moeten ze dan wel belachelijk weinig IC capaciteit hebben. Want daar gaat het tenslotte allemaal om al anderhalf jaar.
Ik denk dat die Scott Morrison een keer aan de beurt komt.
Zo ga je niet met je burgers om.
Dat ze dat daar nog pikken.
Sydney is het Amsterdam van Australië.
Geen Ozzy die er mee zit, want die wonen daar niet.
Ik zag nog een filmpje van een snelheidsovertreder in Sidney die door de politie (2 man) gestopt was en gewongen naar het ziekenhuis vervoerd ging worden voor een vaccinatie. Bizar.
Maar je hebt daarentegen geen linkje naar dat filmpje gedumpt. Bestaat het wel?
En wij maar lachen om die stomme Yankees die nooit een wapenverbod hebben geaccepteerd.
Als ik zo'n vaccinfanboy zou zijn die alles gelooft wat Rutte/De Jonge/Van Dissel zeggen dat zou ik vanavond nog op het vliegtuig richting het beloofde land Australië stappen.
Van Dissel zou in Australië gewoon als een wappie worden gezien ("Mondkapjes werken niet? In het cachot met die man"). Alles is relatief.
@C1O2 | 02-08-21 | 20:20: Van Dissel had natuurlijk gelijk maar heeft in een vrij vroeg stadium onder druk van de politiek eieren voor zijn geld gekozen.
@goedverstaander | 02-08-21 | 20:25: Absoluut. Enorm jammer vond ik dat, tot dat moment had ik hem redelijk hoog zitten (niet dat hem wat boeit, maar goed).
@goedverstaander | 02-08-21 | 20:16
Nee. Je bent echt te achterlijk voor woorden. De reden waarom Australië nog op lockdowns moet vertrouwen is hun enorm lage vaccinatiegraad.
Had je kunnen weten als je ooit eens zelf onderzoek had gedaan, luie flikker.
@omanders | 02-08-21 | 21:12: Waar maakt u uit op dat hij een flikker is?
@HGL | 02-08-21 | 21:18: Uit alles!
@omanders | 02-08-21 | 21:22: 01:00 Oosterpark? Ik draag een roze tanktop.
@omanders | 02-08-21 | 21:12: Bewonderenswaardig dat u uit mijn tegel mijn sexuele voorkeur kunt afleiden. Gaat uw brein ook zo te werk bij andere gevolgtrekkingen? Dan vrees ik dat ik uw reaguursels voortaan met een fikse korrel zout moet nemen.
@SHSH | 02-08-21 | 22:24: LOL.
In Nederland valt deze controle onder de GGD, die het de voorzitter vd veiligheidsregio laat opleggen. (Officieel: deze adviseert). Bij niet houden aan voorschriften bij opgelegde isolatie kan dit naar de politie worden overgeheveld. Het is overigens uiteindelijk aan de rechter of de Quarantainemaatregel echt doorgevoerd wordt. Als half Nederland corona heeft is die kans niet zo groot. Er zijn al maatregelen gesneuveld bij de rechter.
Of Hugo moet een nieuwe wet maken die hiervoor niet de procedure in de wet publieke gezondheid volgt. Zou die dan standhouden tegen het EVRM? Vast niet: m.i. kloot hij nl in het algemeen maar wat aan.
Ze hebben sinds maart 2020 het val deaud aan het EVRM.
Soort van Corona gestapo dus, word steeds gezelliger. En dat allemaal voor een verschrikkelijk virus waarvoor je een test nodig hebt om te weten of je het hebt. Hellend vlak, en binnenkort ook verkrijgbaar bij u in de straat.
"Soort van Corona gestapo dus, word steeds gezelliger."
Van mensen met de Gestapo vergelijken wordt ieder gesprek gezelliger, zijn mijn opa vroeger al.
@funda | 02-08-21 | 21:16: Waar 'zijn' staat bedoelde ik 'zei'. Stop de tijd.
@funda | 02-08-21 | 21:16: In vergelijk met sommige BOA's was de gestapo nog best gezellig.
@keistad | 02-08-21 | 23:45: Ik vond het zo al gezellig genoeg.
@NeetNormaal | 02-08-21 | 20:15: geloof de krochten van internet toch niet zo. Een PCR test heeft 98 en 99.5 betrouwbaarheid ( vals negatief vs vals positief). Dat zijn hele hoge waarden. Een PCR test zegt dus heel veel.
Niet dat daarmee alco de Holists vraag onzinnig is; als ergens zeeer weinig corona voorkomt zoals in Australie maar je gaat wel enorm testen, dan zullen op een gegeven moment de vals positieven een aardig aamdeel.krijgen. wel is dat nog steeds zo ongeveer her enige wat ze daar nu kunnen
Als je 1000 mensen test zitten er 5 vals positieven tussen. In Nl 10% (31 juli) van de getesten besmet dus heb je 5 valsen bij 100 besmetten. Van die 100 testen er maar 98 positief, 2 zijn vals negatief.
Maar als nu in Australie slechts een enkelung corona heeft maar men wel veel test kan het deel vals positieven groter zijn
#ACDC opzetten doet#
From Down under:
AC/DC - Highway to Hell (Live At River Plate, December 2009)
www.youtube.com/watch?v=gEPmA3USJdI
@kloopindeslootjijook | 02-08-21 | 20:14: Heerlijk!
De politie en leger als superspreaders.
Briljant.
Wij zullen volgen, let maar op!
They have a few roos loose in the top paddock, mate.
Ik denk dat u rows bedoelt?
@Wijze uit het Oosten | 02-08-21 | 20:13:
Ha scherp! In het Nederlands inderdaad roes.
@Wijze uit het Oosten | 02-08-21 | 20:13:
Neeeee, je had het goed. Shit.
Roos is een afkorting voor kangaroos. Dus ja, roes was een perfecte vertaling.
@Deksmaat | 02-08-21 | 20:17: U heeft gelijk, mijn edit was fout.
‘roes it will be..
Hebben ze per abuis een dystopisch filmscript gepakt in plaats van het draaiboek voor een bescheiden virusuitbraak?
Dat krijg je met de Netflix-generatie. Alles wat zo op internet en TV zien is waar.
Nee ze zijn alleen een paar bladzijden verder dan wij.
I know what you dit last summer! Een festival met minder dan 75 mensen bezoeken. The bloody horror.
Utopia op amazon prime gaat over een dodelijk virus en de vaccinatie. Het origineel was Engels uit 2013.
Hahaha, die wappies toch met hun vaccinatieplicht, razzia’s, tijdelijke wetgevingen die niet zo tijdelijk waren en complotten. Hahahahaha. Oh, wacht, wat iedereen eigenlijk al mijlenver zag aankomen maar uit pure onwil en deugerij niet wilde zien is bewaarheid geworden.
Wat zou Gulliver van deze tegel vinden?
Ben er tweemaal geweest. Nooit een Australiër met een iq van 75+ tegengekomen.
Was dat niet Marokko?
Ziek, zeker als je nagaat dat corona in verreweg de meeste gevallen geen medisch ingrijpen vereist. De omgang met het concept “pandemie” en met en nieuw maar betrekkelijk onschadelijk virus, dat is waar de gezondheidsschade begint.
Als eerste gaat de common sense de deur uit en ineens marcheert het leger door de straat. Want corona.
Met corona komt het wel goed, maar of we tijdig herstellen van ‘de maatregelen’ voor uw en mijn ‘veiligheid’, daar ben ik niet zo zeker van.
Inderdaad geen crisis door de Cojona, maar door het beleid..
In Down Under hebben ze een ander probleem.
Ze dachten (denken) dat Corona bij hun niet bestaat, en omdat ze de grenzen dicht gooien, dat het lekker buiten blijft. Dus werd er pas heel laat met vaccineren gestart, en hebben ze een heel laag percentage van mensen die reeds gevaccineerd zijn.
En dan komen ze er achter, dat Corona we degelijk naar Oz kwam.
Dus ze deden niets aan de bestrijding van een ziekte die niet bestaat en zijn verbaasd dat het niet werkt.
@NeetNormaal | 02-08-21 | 20:13: er is ook vrijwel niemand overleden door Al qaeda en de taliban in nl. Ga je die dan maar binnenlaten want ongevaarlijk?
@NeetNormaal | 02-08-21 | 20:13: Zucht, ik blijf het uitleggen aan wappies, ze snappen het nog steeds niet volgens mij. Het 0,004% getal is het probleem niet, die mensen waren toch al zwakjes met onderliggend lijden.
Het gaat om de grote aantallen die de IC's vol maken waardoor onder andere de reguliere zorg op een laag pitje moet komen. Het is minder een probleem als je hernia operatie verschoven wordt, maar bij sommige operaties toch best een beetje problematisch. En al het personeel ook nog eens overspannen / zwaar in de stress..
@Shoarmamasutra | 02-08-21 | 20:25:
Doen we al. Of was dat Hysterie?
Maar wat een vergelijk...
Het. Is. Niet. In. Verhouding.
Niemand heb je ooit horen schreeuwen over maatregelen tegen de griep. Of welk ander “killer-virus” dan ook.
@tiku99 | 02-08-21 | 20:29:
Dus is er een probleem met de zorgcapaciteit. Beter gezegd; was..
Het staat niet in verhouding.
De dood hoort bij het leven. Houdt ons in balans.
0,004% !!!
@NeetNormaal | 02-08-21 | 20:52: exact. Laten we miljarden aan een vaccin en legerinzet stukmaken. Maar IC capaciteit is moeilijker te realiseren dan een onbekend virus met onduidelijke verspreiding tegengaan. Vast.
@NeetNormaal | 02-08-21 | 20:52: Bovendien er is al jaren op de gezondheidszorg bezuinigd. IC bedden weg en zelfs complete ziekenhuizen. Als het echt zó erg was dan hadden ze er alles aan moeten doen om op te schalen en dat is niet gebeurd. Enkele locaties met extra bedden oa in Maastricht nooit gebruikt! Belachelijk dat andere patiënten niet geholpen worden.
@P47Thunderbolt | 02-08-21 | 21:28:
Dat opschalen is gewoon niet even te doen met personeel wat 4 jaar opgeleid moet worden. Of wil je dat je moeder een of andere miep met 2 maanden training aan haar IC bed krijgt? Ik liever niet..
Dat zou hier ook heel goed kunnen gebeuren want het leger in Nederland is vrijwel ongewapend. Pang, pang!
25,3 miljoen inwoners…????
Heerlijk wat een ruimte zoals het zou moeten zijn.
Zucht
Nou ja, ik vraag me af of je het nog steeds leukt gaat vinden, als de rit naar de plaatselijke buurtsuper drie uur duurt. En de kroeg is ook een paar uur de andere kant op, maar daar draaien ze alleen kudtmuziek.
Oh ja, als je een jonge man in de tijd van je leven bent en het meisje wat lekker dicht bij woont (150 km) lelijk als de nacht is (werkt trouwens ook andersom).
@hangtiet met knoop | 02-08-21 | 20:11:
Neem je je vliegtuig.
En usb lsb via het bakkie.
Ach
@hangtiet met knoop | 02-08-21 | 20:11:
Wat betreft de buurtsuper ben ik het met u eens, de Costco kan nogal eens een eindje weg zijn. Maar er is GEEN dorp zonder een kerk en een kroeg. Uitgesloten.
Ach, origineel is Austalië één grote strafkolonie.
Die arme Aboriginals.
Australiërs zijn Pommies, Prisonners on the Move. De originele bewoners werden er vast niet blij van maar het ze leiden het weer als een strafkolonie.
Komen daar ook 500 asieleisers per week binnen om hun nieuwe Miele op te eisen?
Nope.
Die werden naae een eiland in de stille oceaan gedeporteerd. Hoorde ook bij Australie.
Hier 700 inmiddels hoor.
Ze zijn gek geworden daar in Australië.
Ik nomineer “Corona-razzia” alvast als het woord van 2022…
Politiestaat in wording. Eng.
Met de kans dat ik hier heel erg naief over kom, maar ook WIJ zetten toch wel eens het leger in ter ondersteuning van onze politie? Bijvoorbeeld als er zandzakken in Limburg gevuld moeten worden. Dan staan de mannen en vrouwen die bij het leger vandaan komen inderdaad gewoon onder het bevel van de (lokale) politie.
En ik zal mezelf nog ietwat verduidelijken; ik heb het idee dat hier de stelling geponeerd wordt dat het leger _tegen_ de eigen bevolking in wordt gezet, het leger dit ontkent en zegt zelf geen LEA te zijn, maar een aantal manschappen heeft uitgeleend die onder direkt bevel staan van de (lokale) politie. Ik vind het vrij logisch eigenlijk. De lokale politie heeft daar "jurisdiction" en dus ook het bevel.
Ondersteuning ja..
Niet voor het ‘enforcen’ van de ‘law’.
Hoewel ik daar regelmatig het heil van zou inzien, buiten Corona perikelen om dan.
Het leger wordt pas ingezet bij een dringende noodzaak waarbij de politie het alleen niet meer aankan of de nationale veiligheid zodanig in gevaar is dat het doel de middelen heiligt. Dat is hier niet het geval. Daarbij geeft de legermeneer geen uitleg waarom ze dan wel rondhuppelen. De inzet is buitenproportioneel om maar weer eens een wappie-term te gebruiken.
@Rene Freauger | 02-08-21 | 20:08: De gezagsverhouding is niet het probleem denk ik. Als jij straks 'illegaal' een wandelingetje gaat maken heb je met een beetje pech het leger achter je aan. Dat lijkt me toch iets anders dan dat ze komen helpen zandzakken te vullen.
@C1O2 | 02-08-21 | 20:11:
Het zijn toch ongewapende soldaten? Dus als je een beetje hard kunt rennen, dan zijn het net BOA's.. en beiden kunnen niet meer doen dan via de portofoon doorgeven dat ze iemand achterna zitten en een agent nodig hebben.
@Rene Freauger | 02-08-21 | 20:14: Ongewapend, dat is waar. Maar het idee is heel naar.
Bovendien denk ik dat de gemiddelde militair beter (en anders) getraind is dan de gemiddelde boa of agent, dus het zou zomaar ergens mis kunnen gaan.
@Frau Merkel | 02-08-21 | 20:09:
Hoezo zegt u dat de lokale politie het nog aan kan of dat de "nationale veiligheid" hier niet van toepassing is? Uiteraard kunnen we allemaal bedenken dat het een glijdende schaal wordt als men te snel en teveel maatregelen op gaat leggen en dat we dan een soort van politiestaat gaan creeeren. Echter denk ik dat 300 ongewapende soldat in een stad als Sydney geen opressie is vanuit de staat, maar echt alleen maar "handjes" om uit te voeren wat de lokale politie anders moet laten liggen.
@Rene Freauger | 02-08-21 | 20:14: Deze National Security Boys hebben dan al wel je naam doorgeven. Mag je de rest van je leven met een opgenaaid embleem rondlopen.
Ze hebben ook in ziekenhuizen mee geholpen en helpen (nu ondertussen niet meer) mee met prikken zetten.
@C1O2 | 02-08-21 | 20:18:
Mis kunnen gaan? Er worden geen commando's ingezet hoor? Dit zijn gewoon dezelfde mannen en vrouwen die je hier in NL bij de artillerie of chauffeursdienst tegen komt; die doen ook geen stormbaan in recordtijd. En van het (redelijke) groepje mensen van defensie dat IK ken, is inzet tegen eigen bevolking iets dat ECHT als een No No wordt gezien. En daar heb ik bij onze BOA's nog wel eens twijfels over.
@goedverstaander | 02-08-21 | 20:21:
Als u, in het voorbeeld van C102, "illegaal" over straat loopt en een soldaat of BOA (een van de twee) spot, dan gaat u toch ook niet stil staan en eerst even ID overhandigen of uw naam roepen?
@Rene Freauger | 02-08-21 | 20:24: Je hebt wel een beetje gelijk denk ik. Maar toch zou ik er echt niet aan moeten denken dat dat hier ook zou gebeuren.
Gewoon geen regels verzinnen die je niet kan handhaven met de middelen die je hebt.
@C1O2 | 02-08-21 | 20:34:
Ik denk dat ze niet eens regels HOEVEN te verzinnen, maar dat dit al lang is geregeld. Extra inzet van legermensen is echt niet uitzonderlijk. In geen enkel land. Bij ons zou de nationale reserve dit allemaal oppakken.
How can we sleep when our beds are burning?
Beds? Lungs zal je bedoelen.
Midnight Oil
Zo doe je dat.
En wat zeiden de wappies ook al weer?
Wie laatst lacht best lacht .
Hier laten we mensen die eigenlijk in quarantaine moeten zitten gewoon naar festivals gaan, werkt ook lekker.
@tiku99 | 02-08-21 | 20:22:
Die hebben al lang 12x een infectie opgelopen en een goed gevormd immuunsysteem.
Dus amper ziek noch klachten na deze besmetting met het “Corona-zombie-virus”
REAGEER OOK