Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Johan Derksen fileert waardeloos OM

Dit is nou 'een veeg uit de pan'

We hebben hier gisteren redelijk tot hard moeten lachen om dat reactieve en pedante huilstruikenberichtje van het OM, dat tussen het alles verkloten door GeenStijl de maat neemt over wat GeenStijl al dik achttien jaar doet. In casu de namen van een paar moordenaars, medeplichtigen en wegkijkers opduikelen, omdat het OM te achterlijk is ze op te pakken, en op die manier de temperatuur uit de samenleving te halen. Nu keken we gisteren de Oranjezomer (nee hoor grapje, we lazen het hier) met Johan Derksen: hij wordt bedreigd, maar er is niet genoeg mankracht en budget hem te beveiligen, want 'werkgelieerd'. Dat werk is... DE MEDIA. "Dan lees ik dat zeven klootzakken, rijkeluiszoontjes, een jongen doodschoppen in Spanje. Die worden genoemd op sociale media en dat noemen ze dan meteen een hetze. En dan hebben ze wél mankracht en geld om die klootzakken te beschermen. Nou, als Nederlander voel ik me geweldig voor lul staan. Ik vind het echt schaamteloos. Schaamteloos. Bezopen, werkelijk. (...) We gaan toch niet de daders beschermen omdat ze op social media afgemaakt worden? Wij worden na iedere uitzending op social media afgemaakt." Deze diskwalificatie van De Gewone Man kunnen ze in de ivoren toren van het OM weer in hun zak steken, want in tegenstelling tot HET PAPIERWERK dat ze moeten vertalen zit hier geen woord Spaans bij. Schaamteloos, dat is wat het is. Schaamteloos.

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Zo met Johan Derksen eens.
Wat betreft rechtspraak leven we in een corrupt kudtland.
Om totaal verrot en verdorven. Politie overbelast, bezet met kansloze idioten en corrupte lieden wegens laag salaris en diversiteit omdat het moet, rechters die op de stoel van beleidsbepalers gaan zitten.
Corrupt Kudtland.
Geen bananenrepubliek, maar een oliemonarchie.

De verwarde man | 30-07-21 | 19:02

Jan Dijkgraaf raakt het OM helemaal goed in de roos op de eigen pijnpunten: dit OM moet zich vandaag dan werkelijk ook kapotschamen m.b.t. het verkeerd in het daglicht plaatsen van het blog GeenStijl. Het is namelijk misplaatst, elitair en infaam.
De organisatie zou er beter aan doen zichzelf eens een grote spiegel voor te houden of wat met die balk in het oog te doen zoals Jan dit noemt, waar blijft hun snelle actie om die jongens uit elkaar te houden in afzondering zodat ze niets meer zonder telefoon zouden kunnen afstemmen?

En ook Johan Derksen heeft een punt: links danwel GroenLinks hoor je altijd wanneer het hen uitkomt, maar nu ze even met reces zijn is het 1 groot krekeltjesveld hoe het OM een onterecht een verwijt slap kwakje doet richting een vrije media vorm om hun eigen re-actieve i.p.v. pro-actieve optreden te verhullen zoals Bart Nijman aangeeft bij BNR.

Dan denk je inderdaad wel: wat een raar land wordt dit, zoals Derksen nu ongetwijfeld denkt.

Jan, Leiden | 30-07-21 | 16:27

Johan heeft groot gelijk dat dit een kutland is.

GroetenVanUrk | 30-07-21 | 15:54 | 3

Waar is het beter?

GizzleMolby | 30-07-21 | 17:44

@GizzleMolby | 30-07-21 | 17:44: Bijna nergens. Maar dat betekent niet dat a) we het allemaal maar moeten pikken en b) dat de toestand niet kan verslechteren

Gladiator Fap | 30-07-21 | 18:51

Het is alleen in Denemarken beter.

WelDenkend | 30-07-21 | 20:24

Goed zo Johan, zeg het ze.

Memoria | 30-07-21 | 15:40
-weggejorist-
Sherief | 30-07-21 | 15:28

Jan Dijkgraaf is de stem van heel veel Nederlanders! Een ambtelijk antwoord zoals "het is werkgerelateerd" is levensgevaarlijk dom en laf. Dan kan heel werkend Nederland over z'n schouder heen blijven kijken uitgezonderd personeel van het OM natuurlijk. Peter R. had ook nergens recht op uiteraard.

ofarim | 30-07-21 | 14:16 | 3

Peter R. had wel degelijk recht er op, maar wilde het zelf kennelijk niet.
De rest klopt, het is inderdaad laf om het zo te plaatsen door het OM, alsof je tegenwoordig als je iets wil duiden meteen een dader bent in NL.

tis_wat | 30-07-21 | 14:59

@tis_wat | 30-07-21 | 14:59: weet ook wel dat Peter R. dat zelf niet wilde maar het OM heeft er kennelijk weinig moeite voor gedaan om hem van de noodzaak van beveiliging te overtuigen. Als 1) de broer 2) de advocaat zijn vermoord van de kroongetuige en 3) Peter R. wordt vetrouwenspersoon van de kroongetuige, dan is het gewoon wachten op de kogels. Extra poltie op de kinderlijk voorspelbare route die Peter R. bijna iedere dag aflegde van tv studio naar de garage en van de garage naar de tv studio waardoor hij een eenvoudig doelwit was, zou in ieder geval iets zijn geweest.

ofarim | 30-07-21 | 15:06

Prima bericht van Jan Dijkgraaf. Dat vat het allemaal wel goed samen.

Ruikbaard | 30-07-21 | 13:41

Vreemd hoor, iemand op beeld doodtrappen en 2 weken geen politieagent in je straat, buiten Nederland... is er geen fatsoenlijk land te bedenken, en in de onfatsoenlijke nemen ze de halve straat mee. Geweldig OM, exact zoals velen al decennia dachten.

hagelkruis | 30-07-21 | 13:38

Ons land wordt bestuurt door een laffe linkse elite die weg kijkt als een mening of persoon hun niet aan staat maar buigt voor tuig, criminelen en gelukszoekers. Ze zijn overal doorgedrongen in de bestuurslagen van de overheden, rechtspraak, media en subsidie clubjes. Met subsidies en geldstromen naar de media en subsidie vlubs houden zij controle over hun macht en wordt het volk dom gehouden.

davesl1210 | 30-07-21 | 13:37 | 1

Ons land wordt al decennia lang niet meer bestuurd door links. Het laatste linkse kabinet was het kabinet Den Uil. Dat ons land kút bestuurd wordt, toezichthouders hun werk niet doen, het OM faalt en het Ministerie van Justitie en Veiligheid een aanfluiting is (is al sinds jaar en dag ofwel in handen van de VVD, ofwel in handen van het CDA) klopt. En als rechts nu eens de oorzaak van die zooi neerlegt waar het hoort en niet bij alles wat ze dwars zit naar links wijst, m.a.w. eens kijkt welke partijen er als één idioot op veiligheid en justitie meenden te moeten bezuinigen, én dat ook meeneemt in het stemgedrag, dan valt er misschien nog iets te winnen. Het kan natuurlijk zijn dat u de VVD en het CDA als linkse partijen ziet en in dat geval hebt u gelijk: Nederland is naar de kloten geholpen door de linkse VVD en het linkse CDA. En kom mij niet aan met de invloed van links op het gemeentelijke of provinciale niveau, of de linkse ambtenaren. Gemeente, provincie en ambtenaren zijn een weerspiegeling van bezuinigend en wegkijkend rechts.

BenZen | 30-07-21 | 16:49

In 2017(recenter kon ik niet vinden)waren er 63.000 fte bij OM en politie.
Waar zijn die in eigenlijk mee bezig.

De Profundus | 30-07-21 | 13:31 | 1

Die zijn allemaal bezig met administratie, tenminste, de mensen die er werken.
Verder zit er bij het OM en Politie een enorme waterhoofd aan leidinggevenden die werkelijk niets doen.
Erg vervelend voor de hardwerkende administratieve krachten. Die willen er wel wat aan doen, maar kunnen er niets aan doen.

tis_wat | 30-07-21 | 14:00

Kritiek op de rechtstaat en bijbehorende instanties schijnt niet te mogen. Nou, ik veeg er de poep mee van mijn gaatsie!

poepaanmijngaatsie | 30-07-21 | 13:29

IJzersterk verhaal van Johan.
Maar Johan blijft wel Rutte verdedigen.

Gele Beer | 30-07-21 | 13:21 | 7

@demaup | 30-07-21 | 16:29: Mag je vinden. D'66 was vroeger een redelijke partij 'in het midden'. Later werd het een onredelijke partij aan de linkerzijde.
Johan Derksen is in mijn ogen een redelijke rationele man en heeft daarbij geprobeerd voor partijen te kiezen die daaebij het beste aansluiten. Blijf vooral mekkeren dat hij VVD gestemd heeft. Wat had hij volgens jou moeten stemmen?
Wat heb jij eigenlijk gestemd?

ChupaChupa | 30-07-21 | 16:59

@ChupaChupa | 30-07-21 | 16:59:
Ik ben geen adviseur voor of van Derksen. Ik neem, zoals vele anderen, waar dat Derksen o.a. qua politieke voorkeur een windvaantje is.
Wat ik gestemd heb gaat u natuurlijk geen fuck aan. Ik ben Derksen niet die zo nodig moet koketteren met zijn "politieke" inzicht. Kassa !

demaup | 30-07-21 | 18:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Kreeg Peter R. de Vries ook een dergelijk telefoontje van het OM?

frickY | 30-07-21 | 13:11

By the way: wat heeft pa Onrust eigenlijk gedaan nadat bleek dat de twaalf uren verstreken waren?

aamert | 30-07-21 | 13:02 | 1

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar eigenlijk! Heeft 'm nog een voicemail ingesproken met een paar flessen wijn in z'n mik?

Gladiator Fap | 30-07-21 | 18:53

"Het is onduidelijk waarom Derksen beveiliging nodig heeft"
.
En dit is typisch weer het geklets met meel in de mond van de wereldvreemde msm. Johan wordt bedreigd omdat hij een van het handjevol "BN'ers" is die gewoon hardop feiten roept. Marokkaanse en Turkse voetbalteams terroriseren de competitie, finnen vallen homo's aan, etc. Hij weigert politiek correct te zijn, en mee te huilen met de woke wolven. Het siert hem enorm, hij mag van mij 120 jaar oud worden.
.
Maar zomaar een beetje feiten roepen mag niet meer tegenwoordig. Dát is zogenaamd onderdeel van een racistisch en onderdrukkend discours, dan moet je gecanceld worden. Dit laatsten nemen sommige lowlifes die niets te verliezen hebben, letterlijk.
.
Schandalig is het allemaal, en ik vertrouw er nog wel op dat wal eens het schip zal keren.

The Green*Machine | 30-07-21 | 12:58 | 3

Om te beginnen,koop een kroontje.

De Profundus | 30-07-21 | 13:20

De meest totale lul met vingers in deze stroming is die Tofik Dibi. Godzijdank is die zelfs voor de MSM tegenwoordig te radicaal en 'te raar'.

poepaanmijngaatsie | 30-07-21 | 13:35

@De Profundus | 30-07-21 | 13:20:
Dat wil ik wel, maar dat kan blijkbaar niet niet vanwege de ster in mijn naam, die ik hier sinds 2007 heb.
Dan maar doneren

The Green*Machine | 30-07-21 | 14:29

Is er al een vervolg van dat "Binnen twaalf uur de naam van kindje Onrust van uw site or else" -verhaal?

DeJemelscheet | 30-07-21 | 12:26 | 1

Waarschijnlijk boze brief van een zwarte kip die begint met 'geachte confrere'.

Graaf_van_Hogendorp | 30-07-21 | 12:38

Ik heb niet gelachen om dit verhaal van Derksen. Het is fucking dieptriest in dit land. Hij heeft helemaal gelijk. We zijn een slachtofferland geworden en als je niet zielig bent ben je de lul.

Hypno2050 | 30-07-21 | 12:23 | 1

We zijn een slachtofferland geworden... en geven ruim baan aan daders.

Stuffed Human | 30-07-21 | 14:28

10-0 voor Derksen. Prachtig betoog met hart en ziel uitgedragen.

Hoofdbreker | 30-07-21 | 12:22

We sliepen een keer in onze caravan met onze kids aan het einde van een boulevard in Spanje. Om half drie komen daar van die brallende hakfdronken knullen herrie maken bij onze caravan. Zij gingen slapen in het busje achter ons maar eerdat ze stopten met herrie maken waren wij klaarwakker.

De volgende ochtend 8 uur waren wij al aan het ontbijt terwijl zij nog lagen te nurken met een kater. Dan moest ik de pootjes omhoig draaien met een zwengel en maakte ik daar storende tikgeluidjes mee. De bewoners belden roen de politie vanwege die teringherrie. Inmiddels waren wij verteokken met de caravan en die lui lekker uit hun bed getrommeld door die politie. Ik ben niet schuldig, yo no se, yo dormir. Ha ha!

VolgendjaarkrygikAOW | 30-07-21 | 12:12

Wel echt dapper van het OM Johan Derksen vogelvrij te verklaren in een tijd dat journalisten daadwerkelijk worden doodgeschoten. En gelukkig hadden ze en passant ook nog tijd om die arme jongens wel te beschermen. Lang leve de rechtsstaat.

WodieBlumensind | 30-07-21 | 12:03

Het is afschuwelijk dat de dader(s) van deze wrede doodslag (met een element van voorbedachten rade) na twee weken nog steeds vrij rondloopt / -lopen. Zou het OM echt nog niet weten wie het geweest is / zijn?

J.P.Drapeau | 30-07-21 | 11:59

Vroeger kon je er nog trots op zijn om een Nederlander te zijn, tegenwoordig moet je je schamen tot op het bot, walgelijk.

Gaat het niet dan? | 30-07-21 | 11:59 | 3

En dan te bedenken dat ik gediend heb voor Koningin en vaderland
What a wast of time zegen de eurofielen

666d | 30-07-21 | 12:05

Toen hadden we ook nog vertrouwen in de overheid, hebben ze aardig verkloot door de jaren heen.
Decadentie ten top anno 2021, we weten wat de gevolgen daarvan zijn en ja de geschiedenis herhaald zich wel.

Uw Verzekeringsadvis | 30-07-21 | 12:40

Nederland is tot op het bot totaal afgbroken.
We produceren niets meer zelf, en wat er nog geproduceerd wordt, gaat met het vuil mee naar het buitenland.
Verder zijn we qua opleiding allang ingehaald door alle landen in Europa, hebben we een enorme belastingdruk, in verhouding veel opvreters die een uitkering genieten en kunnen we ook nog als laatste met pensioen.
Verder worden alle voorzieningen stuk voor stuk afgebroken en wonen we tussen de molentjes en paneeltjes netjes in ruitjes naast elkaar, zo efficiënt mogelijk de burger als vee in hokjes plaatsen.
Nederland is een kutland geworden. Oh! wat hebben we het goed (nog wel! Alles is op de pof en met een mega-inflatie gaan de laatste reserves ook weg als sneeuw voor de zon)

tis_wat | 30-07-21 | 14:07

Waaat geen mankracht bij het OM ?????
er komen minimaal 500 beveiligers per week Nederland binnen .

666d | 30-07-21 | 11:50 | 3

Dat zijn dokters en apothekers.

Santtulainen | 30-07-21 | 12:25

500 Bomgordel specialisten..

Nico_the_Sparrow | 30-07-21 | 13:07

De stoom komt uit mijn oren.
In wat voor een idioot land wonen wij eigenlijk.
Van alle niet welgevallige problemen wordt weggekeken. De ‘gewone’ burger moet z’n bek houden en belasting betalen.

HoniSoit | 30-07-21 | 11:50

Ik heb 1 filmpje gezien waar 1 van de verdachten de jongen in kwestie op z'n hoofd trapt. Hoezo zijn er dan 7 verdachten, is er nog meer beeldmateriaal dan?

Bald_Gefkens | 30-07-21 | 11:49 | 3

Ja maar moet vertaald worden uit het Spaans en dan geanonimiseerd worden ivm privileges eh prive gegevens

666d | 30-07-21 | 11:53

Dat was m.i. niet 'de jongen in kwestie'. Op dat beeld is 1 vd heren te zien die, wat eerder op de avond, nog een beetje aan het warmdraaien was op wat andere hoofden van willekeurige vakantiegangers.

Ad Fundum | 30-07-21 | 13:25

Toch vriendelijk dat men zich daarvoor leent

GeenKwijl | 31-07-21 | 07:18

De bende van Tom 'Anne Frank' de Graaf, de Raad van State, heeft geoordeeld dat Nederland de asielaanvraag van statushouders uit Griekenland niet langer klakkeloos mag afwijzen.
De uitspraak kan grote gevolgen hebben voor erkende asielzoekers die naar Nederland doorreizen om hier een nieuw asielverzoek in te dienen.

Dáár is Nederland dan weer wel 'goed' in.

gestoptmetroken | 30-07-21 | 11:48 | 3

To the point: ‘Tom ‘Anne Frank’ de Graaf’. De doortrapte onnozelaar.

Henk Zult | 30-07-21 | 12:38

Thom, met een h dacht ik, maar goed zulk soort types zijn debet aan het verval, dit geval loopt de boel al 30 jaar te ondermijnen, ben allergisch voor die creep.

Uw Verzekeringsadvis | 30-07-21 | 12:42

@Henk Zult | 30-07-21 | 12:38: Neen, Eerder de doortrapte huigelaar.

Stuffed Human | 30-07-21 | 15:27

Maar wel iedere keer met trots vertellen dat je op Rutte hebt gestemd!!!

Hercule Poirot | 30-07-21 | 11:42

Wat zou er gebeurd zijn als slachtoffer een zwarte jongen geweest zou zijn? Alle politici zouden van reces terug gekeerd zijn.

lachenjoh | 30-07-21 | 11:40 | 2

En de programmering op de staats tv aangepast., en alle bn`ers al te horen waren geweest ,om Geert Wilders de schuld te geven..

Nico_the_Sparrow | 30-07-21 | 13:12

Rutte is hoofd van het OM ofzo? Scheid toch uit man (en nee, ik ben geen fan van Rutte. Verre van.)

ChupaChupa | 30-07-21 | 15:52

Dagje vrij vandaag, maar die kan ik beter niet besteden aan het volgen van berichtgeving rond de Gooise Kopschoppers. Zeer slecht voor de bloeddruk. Ga wat anders doen.

Graaf_Slis | 30-07-21 | 11:39 | 3

De paden op de lanen in.

van Oeffelen | 30-07-21 | 11:42

@van Oeffelen | 30-07-21 | 11:42: oh wat een leuke reactie, ik kom toch echt niet meer bij.

dathoujetoch | 30-07-21 | 12:08

Dat heb ik altijd bij artikelen met een oranje bootje.

Veepert | 30-07-21 | 16:56

Politieke correctheid is het rut...ehe rot aan de wortels van de maatschappij.
.
Ik moet bijvoorbeeld denken aan Rochdale, Rutherford en Telford, in Engeland.
Is het wachten op soortgelijke onthullingen ook hier in Nederland?
Hoewel, bij dat laatste vraagteken zet ik een vraagteken.

Kijkeensaan | 30-07-21 | 11:36

Vroegah was ik stiekem best wel trots op het feit dat ik een Nederlander ben. Kijk eens wat we als klein landje voor mekaar gebokst hebben zei ik dan tegen de wat meer gereserveerden. Ja, wij hadden het recht om trots te zijn op onze hardwerkende voorgeslachten die toch maar mooi met hun poten in de modder een paradijsje op aarde hadden verwezenlijkt.
Tegenwoordig schaam ik me voor eigenlijk alles waar Nederland voor staat. M'n Nederlanderschap? Waarvoor dan? Straks pensioen? Waarvan dan? Ehh, gezondheidszorg? Gesloopt door Rutte en z'n kornuiten. En inderdaad het OM... Een bananenrepubliek is er niets bij! Nederland is verworden tot een corrupte decadente samenleving. Nee hoor, dat Nederlanderschap kan me gestolen worden.

kaplaarzenverkoper | 30-07-21 | 11:25 | 3

Vroeger... Toen was er eens een programma op 1, of 2, meer had je er niet. Waarin werd gesteld dat wanneer we in theorie het land met alles er op en er aan zouden verkopen, iedereen met een 400.000 tot 500.000 gulden kon vertrekken naar een ander land. Tegenwoordig mag je waarschijnlijk een rekening van 200.000 euro betalen voor je mag emigreren..

BadPatNL | 30-07-21 | 13:15

daarom ben ik vertrokken. Sommige delen land best mooi nog. Vorige maand, aantal dagen met boot door Friesland gevaren. Oude Venen bij Eernewoude, Grou, Prinsentuin in Leeuwarden, Sneek.. mooi man. Schiermonnikoog nog geweest om te fietsen. Moest vanwege werk ook nog even door Amsterdam.. tsja, voelde ik me niet meer thuis. Midden jaren 90 nog ok. Maar apart gevoel kreeg ik daar nu.

feiten_en _cijfers | 30-07-21 | 13:21

precies dat, helemaal mee eens.

Balletent | 30-07-21 | 16:20

Links is nergens te bekennen omdat links aan identiteitspolitiek doet: ze geloven in slachtoffers en daders op basis van uiterlijke kenmerken. De dood getrapte jongen is een blanke man en is volgens links geen slachtoffer. Je kan zelf ook wel aanvoelen welke media en politieke storm we in Nederland hadden gehad als er een meisje doodgetrapt was, of iemand met wat meer donker pigment.

hetmoetdanmaar | 30-07-21 | 11:18

Heeft de Nederlandse Club van Hoernalisten al huilie huilie gedaan dat Derksen wordt bedreigd? Of dat ook weggelegd voor een selectief clubje hoernalisten?

Behangdelul | 30-07-21 | 11:09

Grapperhaus, daar is echt álles slecht aan.

De Pilsvogel | 30-07-21 | 11:08 | 1

de Ollie B.Bommel der lage landen, zwetend en hakkelend, emo waar emo past maar doorpakken? Een oprecht lul de behanger 1e klasse

Nicolas1954 | 30-07-21 | 11:54

GS, Johan Derksen en Jan Dijkgraaf verwoorden dat wat een groot deel van de Nederlandse bevolking ook vindt. Of deze laatste nu hoog/laag opgeleid is maakt niet uit. Fatsoen, rechtsgevoel en rechtvaardigheid telt. Nu is het de onderwereld en omhooggevallen elite die het kunnen betalen en dus denken te bepalen. Wij, het Nederlandse volk kunnen echter tot nu toe het gelag betalen. Een reden te meer ook e.e.a. te mogen bepalen. Er zal door regering, overheid en politiek nu eens daadwerkelijk geleverd moeten worden wil niet daadwerkelijk de "pleuris" uitbreken in dit land.

Een vrije paling | 30-07-21 | 11:07

Het Gooi:
witteboordencriminelen met een kopschoppersmentaliteit.
Nou ja, ik ken ook wel goeie Bussummers hoor. Een van mijn beste vrienden komt zelfs uit Blaricum.

HeerVanStand | 30-07-21 | 11:07

Mooi briefje weer van Jan. Raak.

Deksmaat | 30-07-21 | 11:03 | 2

Gelukkig loopt niet iedereen braaf in de pas van de MSM/overheid propaganda machine.

Roze_bril_drager | 30-07-21 | 11:09

Inderdaad, de waarheid benoemd. Denk dat het OM dit weekeinde voor de "vorm" er eentje oppakt... Toch vreemd; iemand doodtrappen en geen politieagent in je straat.

hagelkruis | 30-07-21 | 11:10

Wanneer de feiten benoemd worden gaat of moet in Nederland je kop eraf. Men duld absoluut geen kritiek ,want dan vormt degene die het benoemd immers een bedreiging voor de gevestigde orde .
Dit gebeurt overal op het moment ,ook in het bedrijfsleven!
Er is in de Nederlandse maatschappij overal een gigantische angstcultuur gecreëerd (de Rutte doctrine is hier een voorbeeld van) .
Wie niet voor mij is is tegen en moet eruit gewerkt worden.

leo59 | 30-07-21 | 10:59 | 1

Gebeurt in families ook hoor, vooral als er linkse kerkgangers tussen zitten. Kritiek op de werkwijze van een bepaald instituut kwam mij op een hysterische woede uitbarsting te staan. Ik was met stomheid geslagen. Omstanders hielden (wijselijk) hun mond. Sindsdien word ik als de pest gemeden. Wel lekker rustig.

Wiebenick | 30-07-21 | 13:16

Johan is er klaar mee en zegt dat ook gewoon op TV. Nu kan het nog...

Webster22 | 30-07-21 | 10:59

Het is toch algemeen bekend dat daders in dit Land , waar de misdaad proportionele vormen begint aan te nemen , de dader meer rechten , hulp , bescherming enz .. heeft / krijgt dan het slachtoffer...

Nico_the_Sparrow | 30-07-21 | 10:54 | 2

Maar kijk eens naar die getinte etterkop die de scholiere Humeyra dood schoot.
Daar moest een hoger beroep aan te pas komen om die etterkop wat langer achter de tralies te brengen.
Maar hoe zou het zijn gegaan als de dader een blanke geweest zou zijn, ik denk dat bij de eerste rechtzaak al 50 jaar celstraf + 5 zweepslagen per week een gepaste strafeis door het OM zou zijn geëist.

biebop | 30-07-21 | 11:27

@biebop | 30-07-21 | 11:27: zweepjes worden alleen nog maar gebruikt door mevrouw grappenthuis.

beter-laat-dan-nooit | 30-07-21 | 12:01

Al zo lang is het een gegeven dat het tuig regeert met toestemming van het tuig. Iedere keer als de politiek even niet om de maatschappelijke geschoktheid heen kan, windt de premier die kale grapjas van Justitie snel op. Omdat ie zo corpulent is, ziet niemand dat sleuteltje in z'n rug. We zien alleen dat ie best wel apathisch naar de persconferentie loopt. Al dat er dan uitkomt is een ronduit lachwekkend slecht stukje toneelspel, waar Duracell trots op zou zijn. Hij doet er onaf latend natuurlijk continu toch geen ene reet aan.

Vandaag liggen er weer bloemen bij wat bosjes, in Rotterdam deze keer. Joshua vroeg, of ie voor het eten nog even buiten kon gaan spelen. Het volgende moment gilde z'n moeder hartverscheurend. Waarom haar zoon? Niemand weet het meer. Het kan zomaar ieders kind zijn in dat Vaasje van Pinokkio dat, eerlijk is eerlijk, onder zijn leiding verder is uitgegroeid tot een Narcostaat van formaat. In zo'n staat is het dan wel weer heel logisch; dat een at random verkeerscontrole steevast het nodige wapentuig oplevert, kinderen met kapmessen in hun luier over straat zwalken met schijt ook aan avondklok en politici steevast wegduiken. Tenminste als ze wat moeten doen dat met dienstbaarheid te maken dreigt te hebben.

Bloemen lagen er ook bij Pim, Theo, Peter en alle slachtoffers van dom geweld om woorden. De politie gaat er gek genoeg wel prat op, dat ze geweld tegen de alfabetmensen wel erg heel serieus neemt. Toen we onze bek moesten gaan houden van de goegemeente, want woorden kwetsen enorm en zo, kwam deze discriminatie in een stroomversnelling. In het hart van onze democratie werd het bon ton mensen uit te sluiten en te cancelen om een mening en dat straalt hoe dan ook uit op kopschoppers. Want ja, Carlo is zeker minder dan zo'n alfabetwezen? Neen pliesie! Je moet verdomme tegen geweld sec opkomen. Sinds wanneer zijn we als mens niet meer gelijkwaardig qua handhaving? Bespottelijk! Dat de vorm van je kruis echt helemaal niks uitmaakt, zien we al lang genoeg.

Nu zag ik bij Johan, ja natuurlijk kan het een botte lul zijn, voor het eerst een oogopslag; dat pure machteloosheid uitstraalde. In ieder geval zo veel meer echt dan die letterlijk opgewonden oogopslag van die Kale Weddingcrasher, Joego, Pinokkio en dat hele zootje. Maar in een Kutland gooi je niet zomaar dat sleuteltje in je rug weg. Je zou in mekaar klappen als een zoutzak. Gelijk al die wegkijkers ontbreekt het hem, die voor de Veiligheid moet staan, helaas ook aan iets van een ruggengraat.
Maar ja hallo, als je al zoveel kopschoppers moet beschermen tegen wat lullige tweets, dan heb je simpelweg geen manschappen meer over voor de enkeling. En zo strijdt de individu een steeds meer ongelijk wordende strijd tegen tuig.

Tuig dat in bescherming genomen moet worden tegen zichzelf met wachtgeld en tegen anderen met persoonsbeveiliging. Dan kan en mag je als burger nou al om niks gewoon dood vallen. En dan leggen we wat bloemen voor je neer want het doet ons echt wel wat.

hoochee | 30-07-21 | 10:54 | 3

Indeed my friend, indeed.

VoltaireJohn | 30-07-21 | 10:57

Bloemisten draaien overuren in dit land.

Roze_bril_drager | 30-07-21 | 11:05

hoochee | 30-07-21 | 10:54 Geloof mij, u bent niet de enige waar langzamerhand het stoom uit z'n oren komt. Gelukkig slaan de stoppen nog niet doorgeslagen, maar wat niet is, kan nog komen. You never know!

Een vrije paling | 30-07-21 | 11:15

'Wat een kutland.'
Voelt als een oude handschoen. Ik zeg dit dagelijks.

SIogra | 30-07-21 | 10:38

Johan, je bent een vent om van te houden!!

Multimediaknaller | 30-07-21 | 10:37 | 7

@demaup | 30-07-21 | 11:56: Ik heb het vermoeden dat Toverkol zich een beetje ongelukkig uitdrukte.
Ik denk dat hij bedoelt dat als Johan Derksen iets zegt, hij het ook echt meent en dat hij nog niet eens alles zegt, omdat hij dat simpelweg niet kan/mag. Wat is daar op af te dingen?

ChupaChupa | 30-07-21 | 16:13
▼ 4 antwoorden verborgen


Als het goed is bij ieder uitgaansgezelschap een Bob te hebben, kunnen we misschien voortaan ieder gezelschap uitbreiden met een Schwarzenegger?
Die functies kunnen zelfs moeiteloos gecombineerd worden. *NPO belt*

funda | 30-07-21 | 10:29

Rechters worden benoemd door rechters. Eén en ander heeft duidelijk geleid tot intellectuele inteelt. De benoemingen bij het OM heeft ook niet tot veel soeps geleid. Wellicht is het een goed idee om rechters en leiding van het OM iedere vier jaar te kiezen. Bij de waterschappen doen dit we ook.

metdedag | 30-07-21 | 10:29 | 6

@funda | 30-07-21 | 10:55:
Er is veel te veel ruimte voor eigen interpretatie en toepassing van verzachtende omstandigheden, daar gaat het mis. De wet zit prima in elkaar.

amateurrr | 30-07-21 | 11:28

@Dr.Utker | 30-07-21 | 11:04: nee, je kiest een partij, iets wat in de grondwet niet bestaat, waarvan je waarschijnlijk alleen de nr 1 kent. De rest heeft zich intern in de partij ingelikt en lift mee. Die lijsten maken de partijen zelf obv een dino-commissie. Dan is er een nieuw parlement. Dan gaan de nrs 1 in achterkamertjes met elkaar praten en komt er een keer, als ze zin hebben, een coalitie naar buiten. Daarbij is een boekwerk geschreven waar tot in detail staat wat er is uitgeruild. Geen kiezer heeft hier wat over te zeggen gehad, er staan dus ook veel nieuwe dingen in die niet in de verkiezingsprogramma’s stonden. En dan moeten de coalitiepartijen in de Tweede Kamer dit goedkeuren, daar krijgen ze een dag of zo de tijd voor, dus men stemt voor. Op hoop van zegen, bovendien val je je fractieleider, de nr 1, niet af. Want dan heb je een probleem. Niet met de kiezer maar met je baas. Ook al staat in de grondwet dat je vrij van last moet stemmen. Gelukkig is er geen enkele manier om te toetsen aan de grondwet, dus de kongsi blijft intact.
Dat is stemmen in Nederland.

Korte versie: zo, en nu weer 4 jaar je bek houden kiezer! Was getekend: Uw Regering.

Nichtsneues | 30-07-21 | 11:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Meer kafkaësk is welhaast onmogelijk.
Dit OM exposeert exact het land wat we zijn geworden.
Wat Johan zegt, een kutland.

Eppo | 30-07-21 | 10:27

"Wat een kudtland zitten we in".

Jazeker Johan, jazeker... alleen waar heb je met je poffertjesporem al die decennia op gestemd om dit land kudt te maken? Toch niet D66 en PvdA Johan...? Toch?

Graaf_van_Hogendorp | 30-07-21 | 10:22 | 8

@Graaf_van_Hogendorp: Dus dit land is een kutland geworden omdat Johan Derksen op de VVD en FVD gestemd heeft? Ik ben er van overtuigd dat Johan Derksen gestemd heeft op deze partijen, omdat hij op een fatsoenlijke rechtse partij wilde stemmen. Dat LINKSE partijen met medewerking van de VVD er zo'n puinhoop van gemaakt heeft, is dat zijn schuld?
Lekker makkelijk. Vertel jij maar eens waarop hij had moeten stemmen (aan de rechterkant) en wat dat opgeleverd had.
Ik kan het je wel vertellen; niets, want er waren/zijn geen fatsoenlijke rechtse partijen waarmee een coalitie gevormd kon/kan worden.
Dus scheid uit met die onzin.

ChupaChupa | 30-07-21 | 16:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind alleen die sneer naar 'linkse partijen' nogal flauw. Niet dat ik iets met links heb, maar, uitgaande van de traditionele definities, hebben linkse partijen al decennialang een Kamerminderheid. De problemen in dit land zijn dus niet veroorzaakt door die 'linkse partijen, maar door partijen die zich rechts noemen. De partijen die door Johan Derksen zelf aan de macht geholpen worden.
Daar zou die zure lul eens over moeten gaan nadenken.

Reaguurdeskundige | 30-07-21 | 10:21 | 9

Ik begrijp de reactie niet: dit is mijn naam en mijn mening. Mij dunkt dat die niet getuigt van wegkijken, of begrijp ik de reactie niet goed?

Norbert Tijhuis4442 | 30-07-21 | 12:20

Ik kan je alleen maar gelijk geven wanneer je stelt dat je uitgaat van de traditionele definities, en dat partijen als een VVD zich rechts kunnen noemen maar uiteindelijk is het beleid wat ze voeren links.

Rechts is in de kern ook: Dat iedereen zich in zijn eigen levensbehoefte moet kunnen voorzien, en wanneer dat echt niet kan er een uitzondering gemaakt kan worden.

Geachte deskundige, sinds 1991 ben ik "politiek bewust" en zie ik de aantallen instromers in dit land, en voor het overgrote deel direct door naar de sociale vangnetten, alleen maar stijgen. Dit is zeker geen rechts beleid!

En dan nog buiten de VVD, wat je misschien nog ietsje rechts zou kunnen noemen, is alleen de LPF en de PVV een korte tijd onderdeel geweest van een regering door deelname aan, of een gedoogconstructie.

PVDA, D66, CDA, CU, zijn toch helemaal niet rechts te noemen?

En nu onder leiding van de VVD is Nederland meer een zelf verrijkende liberale technocratie geworden, wat rechts lijkt te worden weggesnoept van een ooit zo mooi sociaal stelstel, wordt links weer weggegeven. Nivelleren, ook zo'n mooie, is niet rechts.

BadPatNL | 30-07-21 | 13:40
▼ 6 antwoorden verborgen

We wonen in een omkeerwereld, dat kan niet anders. Iedereen die fatsoenlijk is en zijn schouder eronder zet om niet afhankelijk te zijn van de overheid wordt kapotgebeukt, monddood gemaakt, gedemoniseerd, ernstig beperkt qua doen en laten en zoveel mogelijk financieel uitgeknepen.

Iedereen die niet deugt wordt gepamperd en bijkans heilig verklaard en als er daar niet genoeg van zijn dan laten we ze binnen vanuit de hele wereld. Hoe achterlijker, hoe beter lijkt het wel.

Nostra da Mus | 30-07-21 | 10:20 | 5

@Mr_Natural | 30-07-21 | 10:25: en Diversiteit is Kracht, niet te vergeten.
Ik ontdekte laatst tot mijn onsteltenis dat '1984' ook bij de intelligente 40-minners meestal volslagen onbekend is.

funda | 30-07-21 | 10:38

@Huizensite: Achter een door de overheid gedwongen vaccinatie, een tweedeling in de maatschappij, en daarmee mensen willen buitensluiten staan, en dan over het boek / de film 1984 beginnen.

En dan terloops ook nog opmerken: Ik ontdekte laatst tot mijn on(+t)tsteltenis dat '1984' ook bij de intelligente 40-minners meestal volslagen onbekend is.

Nou ja, wat ik eigenlijk wil zeggen laat ik achterwege. In dit land "met een vrijheid van meningsuiting" kies ik er voor om dit niet met u te delen.

Maar George Orwell, zo er vast wel om hebben kunnen lachen...

BadPatNL | 30-07-21 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Helemaal gelijk, de snor. Andere voorbeelden te over, vrouwen die jarenlang gestalkt en bedreigd worden door ex, popo kan niks en mag niks, vrouw dood.
Maar als je iemand doodschopt en je naam wordt genoemd dan is er opeens wel beveiliging? Inderdaad absurd en de omgekeerde wereld.

TheBigKirth | 30-07-21 | 10:20 | 3

Of neem Akwasi. Het wereldvreemde OM wringt zich in allerlei Kafkaiaanse bochten, die geen mens begrijpt, om hem hoe dan ook nergens voor te vervolgen.

Schweinchen Dick | 30-07-21 | 10:53

@Schweinchen Dick | 30-07-21 | 10:53: akwasi is een woordkunstenaar he, en ook nog eens een zwarte.... dus dan mag je alles doen wat een blanke niet mag.

Simon_Ketellapper | 30-07-21 | 12:03

Kutland vind ik een te simplistische benaming voor een grondgebied wat bevolkt wordt door in koplampen starende konijnen.

D-Fens_1963 | 30-07-21 | 10:19

Ik kan me voorstellen dat de bescherming van de kopschoppers wat urgenter is . Verder word mij niet duidelijk wat de bedreigingen aan het adres van Derksen zijn . Kortom een flutverhaal GeenStijl waardig .

Bobbert2 | 30-07-21 | 10:16 | 6

@Professor Superhirn | 30-07-21 | 10:22: Maar Bobbert2 is dan ook een heel speciaal persoon.

SIogra | 30-07-21 | 10:43

Zodra Derksen negatief over Ajax of Feyenoord praat, krijgt hij doodsbedreigingen. Niets nieuws.

DommeNeger | 30-07-21 | 10:58

Moordenaar moeten niet beschermd worden maar gewoon opgepakt en weggezet. Je komt niet heel snugger over met deze opmerking bobbert. Leg maar eens uit waarom die kopschoppers in godsnaam beschermd moeten worden.

Tommi | 30-07-21 | 11:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Misschien moet Ruud Gullit ze 12 zweepslagen op het voorhoofd met zijn mannelijkheid geven, aldus Gijp

DommeNeger | 30-07-21 | 10:15

Daadkracht wordt ineens verdacht.

Kilroywashier | 30-07-21 | 10:15

Ik heb het vertrouwen in een overheid die er voor de (niet van zware misdrijven verdachte) burger al lang al verloren. En mezelf bewapenen mag ook al niet. Fuck dit land.

TmC | 30-07-21 | 10:12 | 5

Uh ... Dat bewapenen zie ik niet zitten, dan loopt er tuh veel uit de hand, gezien het stijgende aantal korte lontjes. Die trouwens al meer dan hun best doen.
Smerigkaanse methoden?
Hebben wij hier niet van node. Evocatus

Evocatus | 30-07-21 | 10:32

@Evocatus | 30-07-21 | 10:32: Aha... heeft u wel graag Mexicaanse methoden? Daar zijn wapens immers verboden.

Stuffed Human | 30-07-21 | 15:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een geweldige clip van een korte en bondige duiding door dhr Derksen. Ik had er iets over gehoord, nog niet gezien, dus dank.

De beste man kan soms ook kort door de bocht de plank mis slaan, maar zeker over zaken mbt de samenleving is hij heel vaak goed bezig. Top om dit programma op de Nederlandse TV te hebben. Een zeldzaamheid in een oceaan van politiek correct geneuzel. Het mag best scherp zijn en dan soms over iets over de grens, een beetje GeenStijl zeg maar.

Misschien ook een woordje van dank aan John de Mol die deze mannen (en vrouw) op de TV laat. Bij de NPO werden Fidan Ekiz en Renze Klamer genadeloos afgevoerd.

Nuuk | 30-07-21 | 10:09 | 5

@Wachtmaar!: "De elite", toe maar.
Don Quichot vechtend tegen de windmolens.

ChupaChupa | 30-07-21 | 16:40

@ChupaChupa | 30-07-21 | 16:40:
Ik stel vast dat u weinig/geen bijval krijgt voor uw opvattingen.
Leer daar van! Véél beter.

demaup | 30-07-21 | 18:45

@Maya de Blij | 30-07-21 | 10:16:
Ik kan daar, een beetje, mee leven. Hij haalt het niet van de buis omdat het politiek incorrect is. De Vooravond had denk ik niet te klagen over kijkcijfers, maar Ekiz en Klamer werden op staande voet er uit geknikkerd wegens ook het rechtse geluid laten horen. Of vrij linkse geluid; check die club maar eens.

Om die reden er uit gezet worden is doodziek.

Nuuk | 30-07-21 | 19:05
▼ 2 antwoorden verborgen

De onrust die is ontstaan is een regelrecht gevolg van het feit dat die jongens nog steeds vrij rond lopen, wat toch tamelijk bizar is gezien hun daden. En blijkbaar is er in het land ook niet zo heel veel vertrouwen meer in onze rechtspraak; het was niet voor niets, dat iedereen de jongens het liefst in Spanje berecht hadden gezien.

Rationa | 30-07-21 | 10:07 | 1

Heeft oa te maken met verwachting van hogere straf en de aanname dat de Spaanse nor minder luxe is dan de Nederlandse gevangenis en ver weg van de beachermende Nederlandse ouders.

Toverkol | 30-07-21 | 12:31

Het Nederlandse strafrecht is mateloos ouderwets en is dader gericht. Slachtoffers tellen nagenoeg niet mee. Ik vind dat de ellende die de slachtoffers ervaren ook moet worden meegenomen in de strafmaat en niet zoals nu een beetje spreekrecht en oh wat zielig etc. De schade die de dader aanricht moet worden gecompenseerd in de strafmaat.

Rdock | 30-07-21 | 10:04 | 4

@Kaas de Vies | 30-07-21 | 10:05: u hebt volkomen gelijk en dat moet nodig veranderen.

Rdock | 30-07-21 | 10:06

Nederlands strafrecht is ingericht op Nederlandse misdaad. Wat we nu zien is van een geheel andere ordegrootte. Cultureel vooral.

funda | 30-07-21 | 10:10

@funda | 30-07-21 | 10:10: u hebt volkomen gelijk. Ons huidige ouderwetse strafrecht is er niet tegen opgewassen.

Rdock | 30-07-21 | 10:13
▼ 1 antwoord verborgen

Daar heb je Johan Derksen weer hoor, met zijn gezond verstand.
Je hebt niet de goede kleur of geslacht, de verkeerde leeftijd, en de verkeerde politieke overtuiging Johan, je bent kansloos.
Stop nou eens, boze witte man.

funda | 30-07-21 | 10:04 | 9

@GeenKwijl | 30-07-21 | 10:14: Ik had niet de bedoeling iemand te kwetsen, dus ik hou het bij ironie.
Maar dat het steeds moeilijker wordt die te herkennen spreekt boekdelen over de totaalgestoordheid van de echte racisten, sexisten en proto-dictatortjes die het moment de macht proberen te grijpen.

funda | 30-07-21 | 10:46

Sommige boze, ebony Akwakkie's mogen ook best stoppen.

SIogra | 30-07-21 | 10:48

@funda: ha ha, de waarheid mag niet gezegd worden, omdat je blank (wit?) en wat ouder bent. Ha,ha.

Het is mooi om te zien hoe je met zoveel kortzichtigheid en gebrek aan inhoud zijn gelijk bewijst.
Ik weet niet of ik er om lachen moet of om moet huilen. Ik lach er maar om.

ChupaChupa | 30-07-21 | 16:47
▼ 6 antwoorden verborgen

En zo werkt het dus in Nederland. Als je de juiste mening hebt en in elitaire kringen verkeert, dan krijg je bescherming en knijpt het OM ook nog herhaaldelijk een oogje toe wanneer je je zelf strafbaar uitlaat.

Heb je de verkeerde mening en word je serieus bedreigd, dan is er opeens "gebrek aan mensen en middelen" om je te beschermen. En weerhoudt niets het OM ervan je jarenlang te vervolgen om je verkeerde mening.

Professor Superhirn | 30-07-21 | 10:03 | 1

Het OM zou er moeten zijn voor de burgers en niet andersom. Maar ja het kan verkeren.

Rdock | 30-07-21 | 10:08

Dus de moord op de Vries was een werkgelieerde moord. Niets aan de hand dus. Net als theo en pim. Vandaar dat de Graaf er met lullig strafje van af kwam.

metdedag | 30-07-21 | 10:01

De vinger op de zere plek.Prachtig. Justitie heeft nog steeds niets geleerd van Fortuin, De Vries en de rest van bedreigde en vermoorde mensen.
Moordenaars kan men ook in voorlopige hechtenis nemen of op het vliegtuig naar Spanje zetten en de "mankracht"inzetten voor mensen die het echt nodig hebben.

tegenalles | 30-07-21 | 10:00

Gisteren merkte een reaguurder iets terecht op. (Naam ontschoten)

Waarom is het arrondissement van Utrecht in the lead en niet Den Haag, waar Waddinxveen in ligt, woonplaats slachtoffer.

Dit kan je wel WOB-en.

Interessant om uit te zoeken of het klopt en waarom ze van standaard beleid afwijken.

Als ze kiezen voor Utrecht omdat de daders daar onder vallen.... waarom zijn die dan niet opgepakt?

Kaas de Vies | 30-07-21 | 09:58 | 6

@Kaas de Vies | 30-07-21 | 10:09: Opsporen, handhaven, oppakken, opsluiten. (hoi Halsema)

funda | 30-07-21 | 10:23

Aanbellen bij het Spaans OM geen optie? Helaas is mijn Spaans niet zo goed, ik kom niet verder dan Ola supermercado.

amateurrr | 30-07-21 | 10:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Kunnen ze er niet gewoon een VAR op zetten?

Mr_Natural | 30-07-21 | 09:57 | 1

... of een peloton van die buitenlandse Romeo's die ze altijd bij demonstraties inhuren om ouwe opoes kreupel te slaan...

Breinbrouwsels | 30-07-21 | 10:10

U kent mij of misschien niet, maar met graagte pleit ik al jaren voor het huren van de Russen van een oud goelag om dit soort figuren langtijdelijk uit de gemeenschap te verwijderen.
Mocht de naam Kolyma u niets zeggen doe dan koekultje, dan weet u aan welke omgeving ik denk. Adequaat nietwaar.
Schorem! Evocatus

Evocatus | 30-07-21 | 09:57 | 6

@Dr.Utker | 30-07-21 | 10:03: Rottummerplaat is ook mijn favoriet, de gasten mogen een paar keer per dag watertrappen om aansluitend door de bewakende walrusberen vurig bemind te worden in al hun openingen. Weer es wat anders dan met dat ezeltje van Reve.

Breinbrouwsels | 30-07-21 | 10:19

@Sir_Cumalot | 30-07-21 | 10:03:

Neen, want dit soort zaken, dit naar klassejustitie onwelriekends komt wel meer voorbij, al járen. Niets mis met het memoreren van de zwerende vinger en de open wonde.

Als de maatschappij zich niet laat horen, de trom roert, dan gebeurt er niets. Onder druk van de samenleving is het OM én de rechterlijke macht al wat opgeschoven; er wordt strenger gestraft i.v.m. vroeger, althans die indruk heb ik.

Het werkt.
Pus knijp je uit.
Desnoods op zijn Russisch. Evocatus

Evocatus | 30-07-21 | 10:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Bedreigingszaakje?

Weten we zeker dat het Akwasi niet is?

GeenKwijl | 30-07-21 | 09:56

Spijker. Kop. Raak!

GeenKwijl | 30-07-21 | 09:55

"De verdachten zijn al genoeg gestraft". Deze gedachtengang begrijp ik totaal niet. Wat is dat toch voor ONZIN ? Een verdachte wordt pas gestraft als hij gestraft wordt, of zie ik dat nu verkeerd ? Waarom speelt het welzijn van de dader eigenlijk een rol bij het vaststellen van de strafmaat ? "Verdachte Pietje Puk heeft net een nieuwe baan en weer een woning, en heeft zijn leven net weer een beetje op de rails gekregen, en als hij in detentie moet, dat riskeert hij dat allemaal weer te verliezen." SO WHAT ? Who cares ? Dan had je dat strafbare feit maar niet moeten plegen. En als je, nadat je weer vrijkomt onder de brug moet slapen heb je maar pech.

Asteroid-B612 | 30-07-21 | 09:54 | 4

@Kaas de Vies | 30-07-21 | 09:55: leest nog een keer voor reageren maybe?

Hansabroadfornow | 30-07-21 | 10:03

Ooit een keer in een rechtbank geweest (te gast) en dader had precies dat verhaal, net niueuw baan die hij kwijt zou raken als hij de cel in moest. U raad het al, rechter zag daarom af van gevangenis straf zonder door te vragen wat voor baan het precies was. Het klonk alsof hij de dag er voor aangenomen was om op zaterdagmiddag te vakkenvullen.

W_F | 30-07-21 | 10:11

@Kaas de Vies | 30-07-21 | 09:55: Jij mag van mij zeggen wat je wil. Om te beginnen was er al lang voor de opkomst van sociale media sprake van dit soort fluwelen handschoenenjustitie, met "slechte jeugd gehad" als schoolvoorbeeld van een "verzachtende omstandigheid", en "de dader is hier eigenlijk het ware slachtoffer" als absolute toppunt van idioterie. "De wereld op zijn kop !" zoals GW zou roepen (terecht). Naar mijn mening zouden de persoonlijke omstandigheden van een dader (en al zeker van een geweldsmisdrijf) geen enkele rol moeten spelen. Je krijgt namelijk situaties waar bijv. dat de advocaat van verdachte X, laten we zeggen een of andere draaideurcrimineel opeens beweert weer op het rechte pad te zijn geraakt. Verdachte X krijgt daarom van de rechter een mildere straf opgelegd. Verdachte Y die voor precies hetzelfde vergrijp moet voorkomen, en precies hetzelfde op zijn geweten heeft krijgt een hogere straf omdat voor hem geen verzachtende omstandigheden gelden. Ik vind dat dus vreemd. Al helemaal onbegrijpelijk is, dat het tonen van berouw in dit land kennelijk ook meespeelt bij het vaststellen van de strafmaat. Die pakt dus lager uit. Je snapt toch wel dat dat alleen maar kan leiden tot toneelspel in de rechtszaal ? Je doet gewoon alsof je spijt hebt.

Asteroid-B612 | 30-07-21 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

ik kijk nooit naar dat programma, maar gisteren zapte ik er op het juiste moment langs. Toen dacht ik al dat dit een staartje zou krijgen. QED.
Weet trouwens ook weer waarom ik nooit kijk. Van de hak op de tak, en geopolitieke vragen stellen aan een stel voetbalcommentatoren

Dr.Utker | 30-07-21 | 09:54 | 3

Dit zijn voor mij juist redenen dat ik wel kijk... hij heeft al zovaak zijn bek WEL open getrokken waar een ander politiek correct lult.

De beste was : marokkaantjes die de sfeer

GeenKwijl | 30-07-21 | 10:11

Als we alleen luisteren naar de personen die er verstand van hebben dan zijn we pas echt de klos.

Rdock | 30-07-21 | 10:16

Het is voor die jongens te hopen dat er tenminste één veroordeeld wordt die jaren de bak ingaat omdat ze anders allemaal nooit meer 's-avonds op hun gemak door een slecht verlicht straatje zullen durven te lopen. Ze zullen bang zijn van hun eigen slagschuduw voor de rest van hun leven.

Colin.Fart | 30-07-21 | 09:54 | 5

@Papa Jones | 30-07-21 | 09:56: ik vermoed dat de rest niet veel beter is dan pa Onrust. Ik zou er dus niet op rekenen

Dr.Utker | 30-07-21 | 10:08

@metdedag | 30-07-21 | 10:05: Ik heb het zelf zien gebeuren in de aangetrouwde familie. Nou ging dat wel om een meelopertje.

Papa Jones | 30-07-21 | 10:27

@Papa Jones | 30-07-21 | 10:27: Op zich wel een apart verhaal. Mijn vrouw en ik waren een naam voor ons kind aan het bedenken. Ik vond de naam Erik heel mooi.

'Nee, nee...' zei mijn vrouw. Zij had een volle neef genaamd Erik, bleek. Toen kwam het hele verhaal. Ik had nog nooit gehoord van die knul. Hij werd gewoon doodgezwegen. Nog steeds.

Papa Jones | 30-07-21 | 10:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het al weer passend om ‘er kantelt iets’ te roepen?

Cunts-en-kitsch | 30-07-21 | 09:53

Straks gaat John de Mol GS opkopen. Welke bedreiger moet dan beveiligd worden?

Normpje | 30-07-21 | 09:53 | 2

Schiet me ineens een reactie die ik hier laatstelijk las te binnen en toen tegel van de dag heb genoemd; aan welke kant van de muur wil je wonen…..?

D-Fens_1963 | 30-07-21 | 10:08

@D-Fens_1963 | 30-07-21 | 10:08:
Ik hou niet zo van muren om me heen. Tenminste, niet als die muren niet mijn eigen muren zijn.

Graaisnaaiert | 30-07-21 | 12:57

"Wat een kutland zitten we in... '

Precies Johan.

Dat denk en zeg ik , wat betreft een toenemend aantal onderwerpen, vaker.

Steeds vaker.

Dr.Mabuse | 30-07-21 | 09:52 | 2

Inderdaad, blij dat ik tegenwoordig dat land vooral vanuit buitenland aanschouw. Verdriet en ergenis is er niet minder om trouwens.

feiten_en _cijfers | 30-07-21 | 09:57

@feiten_en _cijfers | 30-07-21 | 09:57: Dat heb ik ook.

gato | 30-07-21 | 10:14

Moet soms denken aan onvergetelijke scene uit Unforgiven, waarin de sheriff (Gene Hackman) op het geloei van de bordeelhoudster over een in dienst zijnde hoer die 'innocent' zou zijn, antwoordt: Innocent of what?

Blijf ik mooi vinden: Innocent of what?

Ichneumonidae | 30-07-21 | 09:52

Klopt als een bus. Het is KUT hier en die kut stinkt aan alle kanten.

Gaat het niet dan? | 30-07-21 | 09:50

Onveiligheid is 'werk gerelateerd' versus 'niet werk gerelateerd'.

Dus als ik in elkaar geslagen word omdat een klant mijn brood niet lust dan verdien ik minder bescherming dan wanneer ik in elkaar geslagen word vanwege iets anders?

Koek koek.

Knufter | 30-07-21 | 09:48 | 1

Wat een rare manier om uw koek te venten ;-)

D-Fens_1963 | 30-07-21 | 09:56

Die moordenaars hoeven helemaal niet beveiligd te worden als ze in voorarrest hadden gezeten. Maar kennelijk werkt het met dit clubje anders dan bij andere zaken. Hopelijk komt de waarheid vanzelf boven want het stinkt van alle kanten. Er moet ook maar eens onderzoek gedaan worden naar de bron van de bedreigingen. Wie zijn het? Waar komen ze vandaan? Zijn het Turken, Marokkanen of zijn het speciale ambtenaren die ons monddood willen maken?

ILF2 | 30-07-21 | 09:47 | 3

Ik denk eerder dat het PVV stemmers zijn.

Cobarde | 30-07-21 | 09:50

OMerta in het Gooi.
Je verwacht het niet hè, die gesloten maffia-achtige structuur in het Gooi. Helemaal niets komt er naar buiten, ook niet van mensen uit de omgeving die niets met 'het voorval' te maken hebben maar wel dingen weten. Heel opvallend.

HeerVanStand | 30-07-21 | 09:44 | 1

ik krijg steeds flashbacks naar 'Het Diner' van Herman Koch. Ik nam altijd aan dat bijna iedere Nederlander dat boek wel gelezen had, en zo nietm, het was wel vermakelijk.

small_town_dude | 30-07-21 | 09:46

* houdt 1 minuut stilte voor Wwijs die emoji's in zijn plempsel gebruikte *

Papa Jones | 30-07-21 | 09:43 | 2

Ja das wel 1 vd ongewenste afgeleide effecten he, weggejoriste tegels die er voor zorgen dat de rest van het wandje ook eraan gaat.

D-Fens_1963 | 30-07-21 | 09:51

Nederland is tot in de haarvaten gemarineerd met het gedachtegoed van de "linkse kerk", en ik zou niet weten hoe je dat ooit nog een beetje rechttrekt.

streknek | 30-07-21 | 09:42 | 4

@Kaas de Vies | 30-07-21 | 09:49:
Die linkse 'pacifisten'? Die zwaaien meteen met de witte vlag, en gaan vervolgens vol in de NSB-modus.

Professor Superhirn | 30-07-21 | 09:51

@Professor Superhirn | 30-07-21 | 09:51:
Hij bedoelt "voorop"
En inderdaad daar achter.......

enra | 30-07-21 | 09:58

De lefties zijn al zo lang aan de macht dat ze zelf niet meer zien hoe erg ze hun eigen visie praktiseren als de enig juiste en een totaalgebrek hebben aan ook maar een begin van enige neutraliteit in hun dagelijks functioneren. Je ziet het overal, in de (subsidie)media, in de rechtspraak, etc. Gaat nog lang duren voor dat weer recht gegroeid is.

Crusher | 30-07-21 | 10:10
▼ 1 antwoord verborgen

Nou heb ik helemaal niks met Johan Derksen normaal gesproken, ik vind het een vervelend mannetje met achterhaalde denkbeelden die net iets té nadrukkelijk zijn stempel op allerlei zaken moet drukken die niks te maken hebben met voetbal.

Maar in dit uitzonderlijke geval is een spontane staande ovatie op z'n plaats. Zoveel knulligheid in één uitspraak van een televisiepersoonlijkheid, dat is zelfs voor ons aller OM een prestatie van wan-wereld-formaat.

Pontius Vulgaris | 30-07-21 | 09:41 | 8

@Rdock | 30-07-21 | 09:58:
Ik ben lid van de SP en neem derhalve afstand van deze associatie.

Pontius Vulgaris | 30-07-21 | 10:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat er mis is in dit land is niet dat OM geen middelen heeft om iedereen te beschermen, maar dat mensen als Derksen blijkbaar beveiliging nodig hebben. Als het zo lees in de panelen is er wel serieus iets met hem aan de hand, ik dacht meer aan rotte eieren waar hij bang voor was.

small_town_dude | 30-07-21 | 09:40 | 2

Die rotte eieren blijven wel vrij rondlopen evt met beveiliging

666d | 30-07-21 | 09:53

Justitie loopt steeds meer vast door intern geprutst en gefaal. dit is al zeer lang bezig, al vele jaren. Komt ook regelmatig naar buiten. 't Is maar het topje.
Nog vorige week gehoord van mensen die met hamers moeten slaan, bij het geheime Renault duw 'm in je Simca sterretje festival.

nobodiesunmighty | 30-07-21 | 09:53

De dreiging komt dus uit Turkse hoek. Hij maakte een paar weken al een soort lichte mea culpa over zijn uitspraak dat 'Turkije een kutland' is. Toen ging hij het nuanceren, dat er niks mis met Turkije was, maar dat Erdogan er een kutland van had gemaakt. Nu dekt hij zichzelf in en de zaak te 'levelen' door vlug zijn eigen land ook maar een kutland te noemen. Als je goed luistert hoor je z'n stem ook overslaan, niet lang ervoor. Misschien moeten ze Ebru Umar eens uitnodigen aan tafel. Die kreeg zelfs visite thuis!! Succes met de multiculturele samenleving Wilfred!!

Nanker Phelge | 30-07-21 | 09:40 | 4

U bent goed wakker!

Normpje | 30-07-21 | 09:50

Scherpe duiding van de situatie. Hieruit blijkt maar weer hoe link het is geworden om je uit te spreken.

Semillegaal | 30-07-21 | 09:58

@Normpje | 30-07-21 | 09:50: "Aahhaaal die politici", en daarna noemt ie Akwasi. Dus die hoek is het dus niet. Vervolgens komt de verkapte punchline "kutland". Volgens mij was de aflevering waarin Amrabat te gast was, ook al een beetje nerveuzig. Toen ging ie ook dingen nuanceren, maar toch nog vol op het orgel over Saudi-Arabië. Het zou ook passen in het patroon Ebru Umar, Lale Gül, alleen komen zij uit Turkije zelf, en Johan is een buitenstaander. En zelfs Marokkaan Dries Boussatta refereerde er nog aan in die denknietwit/denknietzwart-uitzending van een tijd geleden. Dan zie je hoe diep het zit bij zulk soort mensen.

Nanker Phelge | 30-07-21 | 10:01
▼ 1 antwoord verborgen

Beste GeenStijl, ik weet niet of ik bij herhaling even wat Kopschop-topics mag herhalen, maar ook ik ben gefrustreerd om dat rare OM en die fopstraffen van Rechters in Nederland. De samenleving moet tegen dit soort jongens worden beschermd en hun ouders, de politie, het OM en de rechterlijke macht is daarin gewoon tandeloos.

Lest we forget:
De negen beruchte kutkopschoppers uit Veenendaal (Lars van Beek, Stefan van Beek, Mauro Zanin, Ramon Mater, Hidde-Mathijs Henzen, Rodin, Angelos, Mike en Dean (bron: www.geenstijl.nl/5138413/zou-de-ovj-n... )

Ook niet te vergeten: de kopschoppers uit Eindhoven: Tom Kantelberg, Stefano Bruggink, Jordy Moeskops, Ismail Bouziane, Brent Leysen en Bob Sloots. (bron: www.geenstijl.nl/3614821/kopschopper_... en www.geenstijl.nl/3315211/teringtiefus... )

Daar komen de kopschoppers uit Mallorca nu bij: Sanil Boughlalah, Hein Busschers, Damiaan Claessens, Lukas Onrust, Martijn Tibbe, Stan Franken en Daan van Stapele (bron: www.geenstijl.nl/5160313/smile/ )

Het zijn altijd groepjes van 7 tot 9 jongens met iets teveel psychopaten erin. Die wens je niemand toe: geen vrouw, geen vrienden, geen collega’s, geen werk. Je zou er maar mee moeten dealen.

Gräf&Stift | 30-07-21 | 09:37 | 8

@hagelkruis | 30-07-21 | 09:45: Prima dat die namen nog eens genoemd worden, kan niet vaak genoeg gebeuren. Deze jongens hebben hun recht op privacy verspeeld.

Augustwoman | 30-07-21 | 09:52

@oldandwise | 30-07-21 | 09:40: net als veel mensen neem ik wel eens iemand aan. En die google ik dan. Ik vind het wel fijn om te weten wat ze op hun kerfstok hebben. En als ze een goed CV hebben nodig ik ze alsnog uit en vraag ik ze ook naar bepaalde gedragingen in het verleden.
Eén van mijn belangrijkste stelregels is: never hire an asshole. Een rotte vis kan veel meer kapot maken in een team dan ie goed kan maken met de beste kwalificaties ooit.
Die namen zouden niet nodig zijn als mensen in Nederland écht gestraft worden, en/of écht leren om niet psychopatisch te zijn. Maar dat gebeurt niet; fopstraffen, niet inzetten op gedragsverbetering, maar lekker loslaten in de maatschappij en daarmee iedereen vogelvrij verklaren. Dus ja, dan wil ik wel weten wat mensen op hun kerfstok hebben, zodat ik in ieder geval nog iets kan doen om rotte vissen weg te houden van mezelf en mensen in mijn omgeving.

DePsych | 30-07-21 | 10:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Beste afgang voor het om.

Schepvogel | 30-07-21 | 09:37

Het is de justitie die je verwacht in een land waar persoonlijke vrijheden ontnomen worden door een demissionair apartheidsregime. Dictatortjes doen wat dictatortjes doen.

Goed-hardt | 30-07-21 | 09:37 | 2

Zou het u een beter gevoel geven als uw vrijheden u afgepakt worden door een niet- demissionair kabinet, zoals de laatste 25 jaar en de komende rest van uw leven het geval is?

jemagookniksmeer | 30-07-21 | 09:41

@jemagookniksmeer | 30-07-21 | 09:41: dan is dat ondersteund door de kiezer, dus dat zou iig 'democratischer' zijn. Nu zitten mensen zonder enige verantwoordelijkheid aan de knoppen van onze rechten en plichten.

Semillegaal | 30-07-21 | 09:54
-weggejorist-
SergeyNazarov | 30-07-21 | 09:34

Helaas heeft Johan gelijk, daders krijgen in NL nog steeds meer rechten dan slachtoffers.

kovariant | 30-07-21 | 09:34

Het werd tijd dat Derksen ook eens mee ging maken dat de uitwassen van het wanbeleid van zijn vriendje Rutte dicht bij hem komen.. Hij zal zijn windvaantje nu wel richting Lientje draaien

Frank1387 | 30-07-21 | 09:33 | 2

Jij spoort niet!

Von Knarrenstein | 30-07-21 | 09:35

@Von Knarrenstein | 30-07-21 | 09:35: Gelukkig niet.

Frank1387 | 30-07-21 | 09:37

Iets dat verrot is moet je weggooien en nieuwe voor halen. Dit lijkt ook het geval te zijn met ons rechtsysteem.

Na het grootste gedeelte van mijn leven gedacht te hebben dat het in Nederland wel correct geregeld was is het eigenlijk een puinbak met niet maatschappelijk betrokken mensen in een kliek. Zou het niet eens tijd worden voor een aanvullende jury?

Remi A. | 30-07-21 | 09:33 | 1

Vrouwe Klassejustitia. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel.

Graaisnaaiert | 30-07-21 | 12:52

Even een terzijde. Waarom gaan we er eigenlijk van uit dat de politie/OM Johan D c.s. moet beveiligen? Moet hij dat niet zelf of zijn werkgever dat regelen? Misdrijven voorkomen of de daders opsporen is het werk van de politie.

Risingson | 30-07-21 | 09:32 | 3

Prima, maar laat het OM dan niet betogen dat journalisten hun werk veilig moeten kunnen doen.

Papa Jones | 30-07-21 | 09:34

@Papa Jones | 30-07-21 | 09:34: Zal vast wel ergens in een wetboek staan dat iedereen z'n werk veilig moet kunnen doen. Dus nogal een open deur van de politie.

Risingson | 30-07-21 | 09:43

Bedreiging is een misdrijf.

Gewoon vastzetten zo'n bedreiger. Net zo lang tot het gevaar geweken is. Desnoods 20 jaar.

Knufter | 30-07-21 | 09:51

Tsja. En toch. We leven toch nog steeds in een rechtsstaat waar trial by media niet bij hoort. Je bent verdachte, totdat je schuld voor een rechter is vastgesteld en daarna heb je ook weer een publieke achternaam. Foutjes worden namelijk snel gemaakt, zoals met die veronderstelde moeder bij het OM, die dat dus niet was. Ondertussen kreeg ze wel de shitload over zich heen. Collateral damage? Het hoort zo niet in een rechtsstaat. En ja, het zijn vrijwel zeker de daders, maar dan nog. Dat gaat ook echt wel blijken in de rechtszaal.

Beste_Landgenoten | 30-07-21 | 09:31 | 11

" We leven toch nog steeds in een rechtsstaat waar trial by media niet bij hoort."

Dat klopt niet. In hun uitspraken houden rechters al twintig jaar lang rekening met de bestraffende werking die uitgaat van trial by media, doorgaans resulterend in een lichtere straf.

Wat wel waar is dat media redelijk zelfverschonend zijn wanneer iemand valselijk wordt beschuldigd.

We leven in een door media gedomineerde samenleving. Trial by media hoort daar helaas bij.

Professor Superhirn | 30-07-21 | 10:17

Trial by media is wat anders dan social media, daar gaan veel mensen toch wel even de mist in. Wordt sowieso moe van dat trial by media, want dan was het bij Michael P. ook trial by media. Hou toch op.

amateurrr | 30-07-21 | 10:34

De term "trialby media" lijkt, net als de termen "hetze" en "heksenjacht", "fascisme" e.d. onderhevig aan nogal wat (hyper)inflatie. "Trial by media" wil zeggen dat de pers een verdachte voor diens proces al heeft veroordeeld of vrijgesproken, en vaak op zo'n manier dat de rechter in dat vooroordeel meegaat. Daarvan lijkt me hier toch geen sprake. De verdachten zijn nog niet eens voorgeleid. Kan je wel weer gaan lopen miepen over "populisme" maar de minseh zijn hier naar mijn mening terecht verontwaardigs over. Ook in de USA is een verdachte onder art. 21 van de Constitution beschermd tegen dergelijke vooroordelen. Dat is ook de reden waarom juryleden eerst worden doorgelicht, grondig aan de tand worden gevoeld door de verdediging, en als bias bij hen mocht worden geconstateerd, worden vervangen. Ook wordt de jury bij het bepalen van de schuldvraag helemaal afgesloten van de buitenwereld, en hebben geen toegang tot enige media. Maar zodra iemand is gearresteerd voor een serieus delict komt die doorgaans wel met naam, toenaam en foto zonder balkje in de krant.

Asteroid-B612 | 30-07-21 | 12:21
▼ 8 antwoorden verborgen

Johan slaap spijker op de kop: “Wat een kut land zitten we in”

Waakvlam | 30-07-21 | 09:30

De daders/verdachten van die kopschoppartij/moord hadden zich natuurlijk al lang en breed zelf moeten melden. Wat Derksen betreft, die heeft natuurlijk gelijk. Wel een belletje krijgen met nieuws van een dreiging maar in dezelfde zin zeggen: "doen we niks mee".

StiekemeBunzing | 30-07-21 | 09:30

Derksen krijgt hooguit wat eieren of verf tegen zijn ramen. Dat is heel naar en intimiderend, maar Derksen schat zichzelf wel heel hoog in als hij denkt dat hij op een dodenlijst staat.

small_town_dude | 30-07-21 | 09:28 | 16

Derksen is een rechtse denker die ondanks zijn kritiek op de PVV en FvD er meer gemeen mee heeft dan hij aan zichzelf wil toegeven. En we weten hoe et linkse rapaille tekeer kan gaan tegen een foute grap, een foute opmerking of een mening die die radikalinsky's niet aanstaat. Hij steekt niet bepaald onder stoelen of banken wat hij van Groen Links en de politieke tak van de dierenterroristen vindt bijvoorbeeld en we weten allemaal dat hun aanhang niet uit evenwichtige theeslurpende filosofen bestaat. Beveiliging is dan ook zeer zeker op zijn plaats.

Graaisnaaiert | 30-07-21 | 12:48
▼ 13 antwoorden verborgen

Gisteravond op NPO1 in de auto met kromme tenen zitten te luisteren naar een of andere advocaat die ook zijn linkse duit in het zakje mocht doen in het kader van daderbescherming.
Maar de ene vraag werd niet gesteld:
Waarom hebben heeft de groep daders zijn verantwoordelijkheid nog niet genoemen en zich nog niet aangegeven?

enternaar | 30-07-21 | 09:28 | 2

Heeft het uw rijgedrag beïnvloed?

D-Fens_1963 | 30-07-21 | 09:45

De lijntjes zijn kort in Hilversum. Heel kort.

Graaisnaaiert | 30-07-21 | 12:44

Het OM is intern een chaotische puinzooi. Daardoor worden er totaal onsamenhangende besluiten genomen: ophitser Akwasi niet vervolgd, bij Wilders wordt elke kans aangegrepen. Dit met Derksen en die ratten uit het Gooi is ook weer exemplarisch.

Tr0l0l0l | 30-07-21 | 09:27 | 1

Het OM is niets anders dan een radertje in een tot het bot verrotte "boven ons gestelden" kliek.

discriminazie | 30-07-21 | 10:00

Bij paus P deVries was het ook werk gerelateerd,
en we weten hoe dat is afgelopen.
Daarbij is Derksen alleen populair bijde verkeerde bevolkingsgroep,
Dus niet interessant voor het OM, is mijn bescheiden mening

666d | 30-07-21 | 09:26

"GeenStijl al dik achttien jaar doet. In casu de namen van een paar moordenaars, medeplichtigen en wegkijkers opduikelen"

En toch vind ik dat je daar uiterst voorzichtig mee moet zijn. Hoewel GS de achternamen van die klootzakken had weggelakt, zag ik dat lijstje in de comments ook al een paar keer voorbij komen met de achternamen erbij.

Zelf ben ik ook vaak benieuwd naar de 'namen en rugnummers' van daders - zoals in het geval van die 14-jarige Frederique - maar ik bedoel altijd de voornamen, nooit de achternamen. Als je bv Yusuf el H. leest, weet je genoeg; hetzelfde met Daan, Lucas, en Martijn.

Totdat iemand berecht, schuldig bevonden, en veroordeeld is, vind ik dat iemand recht heeft op privacy, in de zin van dat in de media niet de volledige naam moet verschijnen. Eea kan leiden tot 'trial by media' en in het slechtste geval kunnen bepaalde troglodieten overgaan tot 'eigenrichting'. Je zag dat in het verleden gebeuren met al dan niet veroordeelde pedofielen. Dat moeten we toch echt niet willen in een rechtsstaat.

Zelf gebruik ik in comments nooit de achternamen, ook niet van veroordeelde daders. Ik zal het altijd hebben over Mohammed B. (de moordenaar van Van Gogh), en Volkert vd G. (de moordenaar van Fortuyn), hoewel van beide de achternamen mij bekend zijn, omdat je die in de loop der jaren vaak genoeg bent tegengekomen. Ik gun die lowlifes hun namen gewoon niet. Het zijn enge nobodies die wat mij betreft zo snel mogelijk vergeten moeten worden.

Dr_Johnson | 30-07-21 | 09:24 | 7

U heeft het over een rechtstaat. Waarom zijn die verdachten dan nog steeds niet opgepakt? Hoe recht is die rechtstaat nog? Eigenrichting moeten we niet willen, maar als de partijen, die er voor in het leven zijn geroepen, hun taak niet uitvoeren, dan kun je wachten op eigenrichting.

Usumani | 30-07-21 | 09:53

@Usumani | 30-07-21 | 09:53:

Ik zal de laatste zijn om te beweren dat Nederland een soort Utopia is. Ik erger me hier bv regelmatig wezenloos aan de 'aanpak' van die IS ratten in Syrië, die allemaal graag terug willen en hun zin lijken te gaan krijgen. Dus ja, het OM - en de politiek - maakt af en toe blunders, zoals dat overal gebeurt. Het blijft tenslotte mensenwerk. Dat betekent niet dat je dan geen kritiek mag uiten. Wat Johan Derksen in die uitzending doet, is prima.

En de bedoeling van al die kritiek is natuurlijk dat er dingen gaan veranderen, verbeteren. Dat gaat niet van de ene dag op de andere, maar het gebeurt wel. Onder invloed van de publieke opinie bijvoorbeeld, wordt er in Nederland de laatste, zeg, 10 jaar, beduidend zwaarder gestraft dan in de jaren 70 en 80.

Dus nee, onze rechtsstaat kan inderdaad nog een stuk 'rechter', maar uiteindelijk blijf ik er een voorstander van, ondanks alle feilen.

Dr_Johnson | 30-07-21 | 10:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Je kunt in dit land beter iemand doodschoppen dan een Nederlandse traditie in ere willen houden. Bij het laatste feit heeft het OM wel alle tijd van de wereld. Wat een bende is het hier geworden.

osolemio | 30-07-21 | 09:23

Niemand vindt het een probleem om Ridouan T bij zijn volledige naam te noemen, nog steeds slechts verdachte en bij deze kakkertjes mag het niet?

dathoujetoch | 30-07-21 | 09:21 | 5

Is het überhaupt al zeker dat het lijstje namen ook daadwerkelijk hoort bij de kopschoppers?

Muxje | 30-07-21 | 09:43

@Glasgow Argus | 30-07-21 | 09:39: Dat is inderdaad allemaal onbekend nu.

small_town_dude | 30-07-21 | 09:44

@small_town_dude | 30-07-21 | 09:44: Wat is er precies onbekend? Of ze moe waren van een eerdere mishandeling, of dat ze een frietje aan het eten waren op het moment van de volgende (fatale) mishandeling?

Usumani | 30-07-21 | 09:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Het OM is dan ook het afvoerputje van juridisch Nederland.

Mahatma | 30-07-21 | 09:21

Is de politie al uitgerust of zijn ze nog moe?

Dubbelepunthoofd | 30-07-21 | 09:21
-weggejorist-
Wwijs | 30-07-21 | 09:19 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Als GS bedreigd zou worden is het hoogstwaarschijnlijk iemand van het OM.

Colin.Fart | 30-07-21 | 09:18

De grote vraag is natuurijk.... heeft Onrust vannacht weer gebeld?

Keutels | 30-07-21 | 09:18

Maar Johan Derksen, weet je hoe het komt dat we in een kutland wonen? Dat komt omdat dit land barstensvol zit met kutmensen die op kutpartijen stemmen, zoals kut-Johan Derksen die op de kut-vvd stemt.

Reaguurdeskundige | 30-07-21 | 09:17 | 3

Dan zal die Carlo ook wel iets fout gedaan hebben als ik jou zo lees.

Super Vaagstra | 30-07-21 | 09:21

@Super Vaagstra | 30-07-21 | 09:21: De kans dat Carlo op een partij gestemd heeft die moordende kopschoppers wel serieus wil aanpakken is zo'n 20%.

Reaguurdeskundige | 30-07-21 | 09:28

Zit ook wel wat in.

squadra | 30-07-21 | 09:57

Er wordt gesproken hier over "de daders"..... dat kan niet want het zijn "verdachten". GeenStijl is geen rechter. Mensen thuis zijn geen rechter. Laten we dat zo houden. Of willen we dat gewone burgers rechters gaan worden en vanuit de luie stoel gaan zeggen: "jij bent schuldig en je mot dood"??

Droef Toeter | 30-07-21 | 09:16 | 16

@Ichneumonidae | 30-07-21 | 10:11: Adolf Hitler was dus ook slechts verdachte, geen dader. De rechter heeft immers nooit over Adolf geoordeeld. Piep-tjonk-bliep-koekoek-waus.

Reaguurdeskundige | 30-07-21 | 10:29

Er is wel iets te zeggen voor juryrechtspraak.

knutsel_ | 30-07-21 | 10:34

@Ichneumonidae | 30-07-21 | 10:11:
Het is toch apart dat de verdachten van een eenzijdige hakpartij met dodelijke afloop in de eerste plaats gevonden moeten worden? 2 weken later en, wat is het, 2000, 3000 kilometer verderop en de heren zijn nog steeds vogeltjesvrij. En het hele traject van Mallorca Airport tot Schiphol waren ze in een afgesloten ruiimte, te traceren, 1 telefoontje van "ola senores, een stelletje verdachten van een schoppartij komt jullie kant op, hou ze even vast bij aankomst, si? Gracias."
Niet zo gek dat mensen zich over de gang van zaken gaan lopen verbazen...

Graaisnaaiert | 30-07-21 | 12:40
▼ 13 antwoorden verborgen

Natuurlijk heeft het slachtoffer ook vrienden. De daders hadden al lang opgepakt moeten zijn. Dan voorkom je een volstrekt logische klopjacht.

metagod | 30-07-21 | 09:15

Johan Derksen is natuurlijk te rechts om bescherming te krijgen. Voor journalisten van NRC of Volkskrant zal het vast anders liggen.

Tapu | 30-07-21 | 09:15 | 2

Lul niet zo slap man. Bovendien is Derksen niet rechts, hij is niet in een hokje te plaatsen.

Prinsemarij | 30-07-21 | 09:19

Waarom zitten die gasten ook niet in voorarrest? Zijn ze veilig.

express | 30-07-21 | 09:14 | 2

Omdat het voorarrest niet langer kan duren dan de 20 uur schoffelen die ze gaan krijgen?

marcoplarco | 30-07-21 | 09:16

Omdat papa en mama.

Graaisnaaiert | 30-07-21 | 11:50

De beste en meest logische beveiliging van die jongens is gewoon vastzetten, opsluiten achter een dikke ijzeren deur. Ik mis iets vrees ik.

zuurtjeregen | 30-07-21 | 09:14

Voorzichtig jongens, het OM schijnt mee te lezen. Daar hebben ze kennelijk wel tijd voor. Hadden de jongens nu in voorlopig hechtenis gezeten zou het OM de eigenrichtingtokkies voor zijn geweest.

BobDobalina | 30-07-21 | 09:11 | 5

Niet van dat benauwde Bob. We hebben een prima bezem in de persoon van Joris en GS deelt geen privegegevens met het OM ( remember Ayatollah Buttbanger ). En mensen die hier compleet los gaan doen dat ook wel op Feestboek of Twatter dus die achterhalen ze toch wel.

Graaisnaaiert | 30-07-21 | 11:50
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
noppenkoning99 | 30-07-21 | 09:09 | 3
-weggejorist-
Sitting_targets | 30-07-21 | 09:09 | 2

Wat ik me altijd afvraag na uitspraken van die fopstrafjes, is hoe de heren en dames rechters vervolgens bij moeders de vrouw (m/v) aan de piepers zitten. Zouden ze het dan over het werk hebben? Weer een doorrijdende, doorrijdende alcomobilist met een jaar straf uit de maatschappij gehaald. Weer een stel mishandelende en moordende hyena's anderhalf jaar lang in het cachot gestopt. Zo lekker gewerkt vandaag!

Of zouden ze ergens wel weten dat wat ze doen helemaal nergens op slaat...

Enter Yeti | 30-07-21 | 09:09 | 2

Dan vertellen ze gierend van de lach welke poets ze hun slachtoffers die dag weer gebakken hebben. Die lui zijn volkomen gewetenloze sadisten.

Reaguurdeskundige | 30-07-21 | 09:21

Op BNN radio zijn een serie interviews geweest van mensen van het OM, advocaten, rechters, gevangenis directeuren.

Het is nog net niet zo dat een dader een bos bloemen krijgt.

Rotterdammert1965 | 30-07-21 | 09:26

"Wat een kutland leven we in...". Mooie samenvatting voor de misstanden die een veel te dure overheid heeft weten te creëren. Ik kan de nabestaanden van Carlo alleen maar adviseren dat ze het op een LGBHTI+ crime moeten gooien. Dan krijg je wel prioriteit bij het OM....

Odin | 30-07-21 | 09:09

Weet u wie ook niet beveiligd werd?
( Hint: hij had geen snor )

Kapitein Sjaak Mus | 30-07-21 | 09:09 | 12

De hond van Adolf H?

squadra | 30-07-21 | 10:00

Fred Emmer?

Klik_hier | 30-07-21 | 10:56
▼ 9 antwoorden verborgen

'Wat een kutland zitten we in', was Johans uitsmijter.
Gutmenschen vinden Nederland een 'rotland' omdat het volgens hen niet voldoende 'vluchtelingen' opneemt.

gestoptmetroken | 30-07-21 | 09:09 | 1

Ook een aanjager van problemen in dit kutland. Haal maar binnen, zoveel als je kan, dat vervolgens de sfeer door deze gelukzoekers verpest wordt doet er kennelijk niet toe want belangrijkste is dat we deugen!

Swaffelkaffert | 30-07-21 | 09:24

Drie keer raden wat het signalement is van die gastjes. Het zijn vast weer dezelfde die ook voetbalclubs bij de jeugd onveilig maken.

stipjes | 30-07-21 | 09:08 | 4

@Ivoren Toren | 30-07-21 | 09:17: Bedankt voor de tip, ik zal mij eens vastbijten in dit dossier.

stipjes | 30-07-21 | 09:23

u leest niets? het gaat om hockey lieden.

MaarFeitelijk | 30-07-21 | 09:30

@MaarFeitelijk | 30-07-21 | 09:30: In Eindhoven noemden ze dat Kopschoppers maar nu opeens is hij 'doodgeslagen' en hoor je verder niets

stipjes | 30-07-21 | 10:24
▼ 1 antwoord verborgen

Vervolgens heeft John de Mol zelf dan maar de beveiliging geregeld.
Dezelfde John de Mol die vaak bekritiseerd en belachelijk wordt in VI. En anders wel zijn zus Linda (kutscheetjes) en zoontje Johnny. Of Talpa in het algemeen.
Dat pleit toch weer voor J. de Mol.

leo de pejo | 30-07-21 | 09:08 | 6

De oude Mol is wel oké. Hardwerkende zakenman. Dat kun je van zijn meppende, snuivende en rondneukende zoon niet zeggen.
-

Bernhard de II | 30-07-21 | 09:35

Hij zorgt goed voor de kip met de gouden eieren, ja.

Graaisnaaiert | 30-07-21 | 11:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch vind ik het prettig dat ons OM terughoudend te werk gaat. Zo'n schreeuwer als Derksen heeft te makkelijk praten.

DeCynischeAmbtenaar | 30-07-21 | 09:06 | 12

Tuurlijk, een mening is altijd een prima reden om iemand te bedreigen.

zoalsikhetzeg | 30-07-21 | 09:43

@Muxje | 30-07-21 | 09:14:
In de bak hebben ze geen beveiliging nodig. Maar ja, de mama's en de papa's dachten het wel eventjes te zullen regelen. Niet dus.

Graaisnaaiert | 30-07-21 | 11:34
▼ 9 antwoorden verborgen

Overigens niks mis met het beveiligen van die kopschoppende smeerlappen. Worden ze tenminste goed in de gaten gehouden tot ze worden opgepakt en kunnen ze in de tussentijd niet nog meer ellende uithalen. Maar natuurlijk te zot voor woorden dat een Derksen níet beveiligd kan worden. Wereld op zn kop.

Robin Hood | 30-07-21 | 09:05 | 6

Het is veel efficiënter voor het OM om in Nederland alle misdadigers te beveiligen.
Daar schijnen er veel minder van te zijn.

Het mandaatgebied beperken tot Den Haag en Brussel zou bv. alle capaciteitsproblemen kunnen oplossen zeg ik als woordkunstenaar in training.

Milton_Styx | 30-07-21 | 10:38

Wie op Schiphol al uit de lijn is geplukt en netjes is afgevoerd naar het cellencomplex hoeft zich helemaal niet druk te maken over bedreigingen. En dan volstaat het naar buiten brengen van de initialen alleen ook. Hebben de ouders ook alle tijd om google even op te schonen.
Oftewel, zelf gedaan, in hun eigen arrogantie en gelobby. Eigen schuld dat Rik Onrust in het holst van de nacht malle boodschappen op de voicemail van GeenStijl bralt. Had je allemaal kunnen voorkomen als je de normale rechtsgang had gevolgd in plaats van even wat relaties in te schakelen.
Eigen schuld, mooi dat dit als een boemerang in hun gezichten is teruggeknald. En dan nog niet eens fataal, zoals bij het slachtoffer Carlo wel het geval was.

Graaisnaaiert | 30-07-21 | 11:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is een ramp voor het land als Johan Derksen volgend jaar met televisie stopt. Hij is de enige die alle misstanden in dit land op televisie durft te benoemen.

leo59 | 30-07-21 | 09:04 | 1

Hij schijnt zich met deze formule wel te vermaken. Minder voetbal, breder en meer het nieuws van de dag te becommentarieren. We blijven hopen, desnoods maar vanuit een studio in Groningen of Assen, is afstandtechnisch wat beter te doen voor hem.

Graaisnaaiert | 30-07-21 | 11:27

Derksen heeft meegeholpen D66 te stemmen, Want Wilders. Hij heeft mede een monster geschapen.

Normpje | 30-07-21 | 09:04 | 5

@Papa Jones | 30-07-21 | 09:06: Hij was fan van Pechtold. Dan heb je er een paar in heideplukken.

Normpje | 30-07-21 | 09:08

hoezo? zijn stemmers van wilders naar d66 gevlogen? Duidelijk dat vooral rechtse ballen van VVD naar PVV en terug vliegen. PVV is te links met zijn uitkeringen voor arme blanken beleid. En fout met Grauss.

MaarFeitelijk | 30-07-21 | 09:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Johan >> Joort >> Humberto

wezen | 30-07-21 | 09:03

NB: Derksen heeft afgelopen jaren achtereenvolgens PvdA, D66 en VVD gestemd.

Gebakkenvis | 30-07-21 | 09:02 | 5

Prima leercurve op zijn leeftijd.

Grauwbaard | 30-07-21 | 09:09

@Grauwbaard | 30-07-21 | 09:09:
What's next? Van Haga? Ja21? Of toch maar de PVV? Dat laatste lijkt me niet, da's dan veel te links voor 'm en FvD kan ik me niks bij voorstellen, Johan mag Baudet niet zo geloof ik.

elfenstein | 30-07-21 | 09:40

Een pure opportunist. En verdient daar veel geld mee.

squadra | 30-07-21 | 10:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop niet voor Johan dat er binnenkort een straat naar hem vernoemd wordt.

laurentius | 30-07-21 | 09:02 | 3

Zal eerder een voetbalstadion zijn.

goedverstaander | 30-07-21 | 09:05

We kennen allemaal de journalisten, OvJ's en advocaten die worden beveiligd in verband met werkgerelateerde bedreigingen. Voor Derksen gelden blijkbaar andere regels.

goedverstaander | 30-07-21 | 09:02 | 1

Is niet eigen, vandaar ook de tranen toen die advocaat werd vermoord. Dat kwam ineens dichtbij.

Rotterdammert1965 | 30-07-21 | 09:30

De autoriteiten laten de burger op allerlei terreinen vallen. Het is nu aan "het volk".

Zeebonkus | 30-07-21 | 09:01

Jochie van 15 dood in de struiken , gastje dood trappen open vakantie, dit kan allemaal en maar mooi weer spelen. Als dit nog geen degelijk voorbeeld is van een bananenmonarchie weet ik het ook niet meer. Maar maak jullie niet druk ik heb geen plannen om me voort te planten mocht de kans zich voordoen. Sterkte voor de volgende generaties.

BenDover | 30-07-21 | 09:00 | 1

Het opsporingspercentage van de politie is 23% én één van de laagste van Europa. Dus de opsporing van deze verdachte(n) zal wel goed komen, toch?

Schweinchen Dick | 30-07-21 | 11:20

Typisch Nederlands: de daders beschermen en de slachtoffers niet. Volkomen idioot. Maar ja, de daders waren natuurlijk "verward" en dus zielig. En slachtoffers zijn dat nou eenmaal niet. Tenminste, voor de misdaad. Na de misdaad zijn de slachtoffers natuurlijk wel verward maar dat is een andere soort verwardheid en die is blijkbaar niet zielig. We zijn echt helemaal van de pot gerukt in dit land inmiddels.

Proud Infidel | 30-07-21 | 08:59 | 1

Ja behalve als je peter rrrr de vries vermoord. Dan zit je binnen een half uur in het gevang en is heel bekend nederland er als de kippen bij.. ik ben bang voor de dag als geert word omgelegd. Die man word zo erg bedreigd. En dat laten ze maar daar bij het om enz. Afschuwelijk. Ik snap dat geert daarom door gaat tot het uiterste.. maar ik hoop nooit dat hij gelijk gaat krijgen. Want mocht dat gebeuren, dan is nederland stuk. En serieus verdeeld in 2 kampen. Met alle gevolgen van dien. Daar ben ik dan echt bang voor.

haatsmurfin | 30-07-21 | 09:09

Hoop dat er over de verschillende zaken van afgelopen tijd kamervragen gesteld gaan worden mn aan Grappervilla.

Henri | 30-07-21 | 08:58 | 3

Tralalala....
*demissionair*
Tralalalala...

elfenstein | 30-07-21 | 09:01

@Henri | 30-07-21 | 09:11:
Je kan 'm niet meer wegsturen, het demissionaire kabinet zal alle vragen naast zich neerleggen en Grappie verdwijnt binnenkort naar iets leuks in Brussel. Doe nou 's niet zo naief man, wat denk je nou dat er dan gaat gebeuren dan? Helemaal niks. Duh.

elfenstein | 30-07-21 | 09:30

De kopschoppers worden natuurlijk niet echt fysiek bedreigd. Dat verhaal is alleen weer een klein trucje om straks weer tot een iets lagere straf (voor zover nog mogelijk) uit te kunnen komen.

Grauwbaard | 30-07-21 | 08:58 | 2

Hetgeen inmiddels door het OM al is beloofd. Hier spelen de pappies dan ook fijn op in, en het gaat zo ver mogelijk aangedikt worden.
Onterecht strafbeperking door eigen regels.

NiCeY | 30-07-21 | 09:22

Tja, dat wordt 10 dagen schoffelen ipv 12 dagen.

Rotterdammert1965 | 30-07-21 | 09:31

Maar voor deze ene keer, tof van Talpa, dat ze voor zijn beveiliging hebben gezorgd.

gato | 30-07-21 | 08:57 | 2

Kalf. Put. Dempen.

sjef-van-iekel | 30-07-21 | 09:09

Reclame, reclame. En begin van het einde. OM moet gewoon zijn werk doen. Als ze dit aan burgers en bedrijven overlaten, wat is dan de volgende stap? Eigenrichting?

marcoplarco | 30-07-21 | 09:11

Johan heeft helemaal gelijk. Maar bij het OM zal het ze boeien. Iets met connecties en vrindjes.

marcoplarco | 30-07-21 | 08:56

Zijn dat diezelfde mensen die het een aanval op de journalistiek vonden toen Peter R. werd vermoord? Bah bah en nog eens bah. Nu dus geen budget om Derksen te beveiligen want werkgerelateerd, en mocht hij vermoord worden dan weer dezelfde kwats over de aanval op de journalistiek zeker. De hypocrisie is stuitend.

Braboblanke | 30-07-21 | 08:56 | 6

@elfenstein | 30-07-21 | 09:05: Een Kamermeerderheid heeft al besloten dat het niet de bedoeling is dat Wilders ooit nog normaal over straat kan. Ik lach me rot als die Kamermeerderheid nog eens collectief zelf de verkeerde tegenkomt.

Reaguurdeskundige | 30-07-21 | 09:32

@Reaguurdeskundige | 30-07-21 | 09:32:
Nee. Geweld is nooit een gewenste uitkomst.
Ik lach me pas rot als die kamer zich geconfronteerd ziet met een kersvers Kabinet Wilders 1. De champagne gaat open, ik zet speakers in de tuin met overwinningsmarsmuziek op, de vlag gaat uit en gratis bier en worstjes voor iedereen.

elfenstein | 30-07-21 | 09:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou dan eens na tig decennia eindelijk man en paard benoemd mogen worden?
En de tweede maatlat opgeruimd worden?

enra | 30-07-21 | 08:56 | 1

Als dat gebeurt dan is het een precendent voor het publiceren van de namen van kopschoppers, messtekiërs, ramkrakonezen en cokedealiërs op scooters. Dat moeten we niet willen met zijn allen, want dat gaat ten koste van de kijkcijfers van Opsporing Verzocht.

marcoplarco | 30-07-21 | 08:59

cono-pais............precies dat Johan!

Knip | 30-07-21 | 08:56

Mijn dagelijkse duiding haal ik om 21:30 bij Johan Derksen.

En nee, sarcasme is voor domme mensen.

Papa Jones | 30-07-21 | 08:54 | 7

@Graaisnaaiert | 30-07-21 | 11:22:
Haararcheoloog komt eerder.
Nee hoor, ik ga al sinds het begin van de ronagekte niet meer naar de kapper en vind het wel best eigenlijk. Lekker laten groeien, het zal wel de laatste keer zijn dat het nog kan voordat alles weg is.

elfenstein | 30-07-21 | 11:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Het OM is één complete aanfluiting. Wel duizenden manuren spenderen aan “minder, minder en nog eens minder” maar als iemand bedreigd wordt is er opeens geen mankracht.

eerstneukendanpraten | 30-07-21 | 08:54 | 1

Zij hebben ook een taakaccent minderheden.

Muxje | 30-07-21 | 09:05

Fout zijn ook die sukkels of opruiers die de groep internet speurneuzen gelijk trekken met bedreigers. Dat is een zeer smerige frame.

Deflatiemonster | 30-07-21 | 08:54 | 1

Zijn dat soort sukkels hier ook?
*langzaam weer naar boven scrollt *

J-van-de-Bontekoe | 30-07-21 | 09:34

Ik denk dat Arie Boomsma nu met een krachtig signaal gaat komen.....

Prutser | 30-07-21 | 08:54 | 3

Wordt het een lieveheersbeestjesvlag, 5minuten klappen of draaien we een plaatje op de radio?

zuurtjeregen | 30-07-21 | 09:06

Ik roep op tot een boycot van het OM. Ken dat?

Harrie-Couvert | 30-07-21 | 10:35

Als je tegenwoordig klimaatpolizei hebt is het niet zo raar dat je geen tijd hebt om echt politiewerk te doen

SailingDuck | 30-07-21 | 08:54 | 1

Als je die aardige meneer uit Appingedam bedoelt, ze hadden al een juffrouw om de koffie rond te brengen. En hij zit vlak voor zijn pensioen dus.. zou een beetje lullig zijn.

Mazzelstof | 30-07-21 | 09:22

Johan heeft weer eens gelijk!

Frietje_Oorlog | 30-07-21 | 08:51 | 9

@J-van-de-Bontekoe | 30-07-21 | 09:32: minder aandacht, minder boze toetsenbordhelden, minder bedreigingen die toch al nooit tot uitvoering komen wegens lafheid van de dreigers. Alleen dreiging uit de familie of vriendenkring van het slachtoffer (die er niet is) zou je serieus moeten nemen. Het is niet zo dat een motorsleutelclub plots hockeykakkers op de korrel neemt vanwege een knokpartij in Spanje

MaarFeitelijk | 30-07-21 | 09:55

@Reaguurdeskundige | 30-07-21 | 09:37:
Je moet die artikelen een beetje met een bepaalde vertaalmachine in je achterhoofd lezen inderdaad. Dit is massage van de weekdieren, rijpmaken voor een bepaald narratief waarvan je al weet hoe het gaat klinken. Alsof overtikgeitjes bij nu pruts ennel ook maar het begin van een kritische vraag hebben bij zo'n algemeen persbericht. Komop, er is een reden dat we het hier niet meer over die site-die-niet-genoemd-mag-worden hebben. het is de slijtage van het toetsenbord nog niet waard.

elfenstein | 30-07-21 | 09:58
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino