Almere verklaart de oorlog aan laadkabels

Een stad met visie en prioriteiten
Lange tijd vroegen we ons af hoe de overheid de verloren accijnsinkomsten op brandstof compenseert als dadelijk een groot een deel van Nederland elektrisch rijdt, maar nu hebben we het antwoord. Ze knijpen elektrische rijders gewoon helemaal uit met bureaucratische bullshit. Neem Almere, waar u een probleem heeft als u geen huis met eigen oprit bezit (met de huidige huizenprijzen ongeveer 6,5 miljard euro). Want een kabeltje tussen uw duracellmobiel en uw zonnepanelen over de stoep laten lopen is VERBOTEN in deze groene stad. Dan kunt u bij de gemeente 181 euro dokken voor een kabelgoot die vervolgens niet wordt aangelegd, maar ondertussen delen overactieve boa's wel boetes van 259 euro uit omdat uw kabeltje niet in een gootje ligt. Ka-ching! Mooiste quote uit deze regioregeltjesklucht: "Een woordvoerder van de gemeente benadrukt dat er ook wordt gehandhaafd om de laadkabelgebruikers te beschermen. Ze zijn volgens hem namelijk zelf verantwoordelijk voor de schade als mensen daarover struikelen." Oftewel, u moet nu geld betalen, omdat u het risico loopt dat u geld moet betalen. Dat wordt nog wat als dadelijk de massa (lees: rijtjeshuizen en appartementen) ook massaal elektrisch gaan rijden om de ijsbeertjes te redden. Een zee van kabels op het trottoir, auto's die stilstaand boetes verzamelen en gemeenten die daar vooral zoveel mogelijk geld mee willen innen. Mooi man, die duurzame dure toekomst.
Reaguursels
InloggenAlmere heeft groot gelijk. Niet aan milieu meedoen, ben je gek. Gewoon een dikke 2.4 liter turbodiesel rijden. Dan mag alles.
Er gaat niets boven diesel!!!!
Waarom zitten er geen zonnepanelen op het dak van een Tesla?
veuls te weinig energie-opbrengst
"hoe de overheid de verloren accijnsinkomsten op brandstof compenseert"
Het antwoord op die vraag is eenvoudig: Met belasting op elektriciteit natuurlijk! Alleen heet het in dat geval 'milieubelasting'.
U betaalt ±24ct/kWh, maar elekticiteit kost slechts ±4ct/kWh. Het verschil heeft in ambtenarentaal allerlei vergoeilijkende namen, maar is uiteinde belasting. Uiteraard ook weer met BTW over het geheel. Illegaal, want er mag geen belasting over belasting geheven worden, maar wat doe je eraan, zonder consitutioneel hof, he?
Zoek vooral de zakelijke tarieven voor grootverbruikers op...
Want dan schrik je je helemaal het apezuur en besef je hoe je als consument genaaid word ten opzichte van winkels/bedrijven waar de airco aanstaat met de deuren wagenwijd open.
Teslatuig met struikeldraden des doods.
Tja koop dan eerst een woning met wat eigen grond, voordat je een EV aanschaft, dan heb je dat gelul met BOA's ook niet.
Ik blijf nog wel even rijden met mijn 1.6 diesel. Om de 1600a1700 km tanken en geen last van kabels en stekkers.
Hoezo als je geen eigen oprit hebt ??
Zijn er dan echt mensen zonder eigen oprit die een electrische auto kunnen betalen
??..... ik werk pas 42 jaar - maar ik kan dat niet betalen ......
De auto in kwestie is een tweedehands Outlander. Ook niet goedkoop, maar als u een goede baan heeft wellicht wel te betalen.
Volledig elektrische auto's (gaat het hier niet over maar goed) staan over het algemeen op naam van een leasemaatschappij.
@koeberg | 28-07-21 | 16:35: Zo'n outlander haalt de 50 km nog niet eens op stroom. Veel gedoe voor erg weinig km's
Even googelen op kabelbrug of kabeldrempel en daar is de oplossing: een lage felgele rubberen element waarmee het kabeltje veilig over de stoep kan en waarover je nauwelijks kunt struikelen. Zet er aan twee zijden een bord bij desnoods. Stukken goedkoper dan gravende ambtenaren.
Artikeltje lezen. Dat had de ev-rijder ook gedaan maar dat vond de gemeente niet goed.
Rot op joh, met je kabelbruggetje.
Gewoon niet van jouw probleem een ander z’n probleem maken #deugniet
@koeberg | 28-07-21 | 15:06: Oeps: mijn fout. In al mijn naïviteit ging ik ervan uit dat de gemeente (terecht) losliggende kabels wil tegengaan en had inderdaad mij beter moeten informeren alvorens te reageren.
Dat je verantwoordelijk/ aansprakelijk bent voor als er iemand struikelt is logisch. Dat is zelfs al met een losliggende tegel in je brandgang. Dat is altijd al zo geweest en daar heb je weer een aansprakelijkheidsverzekering voor. Behalve als je een kabel neergooit wat niet mag. Dan krijg je een dikke middelvinger van de verzekeraar.
Als je geen eigen oprit hebt dan hoor je gewoon te laden via een publieke laadpaal. Geen kabels over de stoep, ook niet in een kabelgoot
Exact
Ja zo simpel is het. Paupers zonder eigen oprit moeten maar verplicht diesel en benzine blijven rijden.
liever 5 miljoen mensen minder dan electrische auto s
Je kunt natuurlijk alvast het goede voorbeeld geven.
Vergeet die accu-auto's, de infrastructuur om die op te laden is alleen bij een welvarende enkeling te realiseren in het buitengebied. Wijken in steden zijn sowieso hiervoor totaal kansloos en dan hebben we het nog niet gehad over die "van het gas af" warmtepompen. Voor de basis-grondwerken (bv een simpele glasvezel) worden al pelotons Roemenen/Bulgaren ingevlogen. Er zijn door dramatisch onderwijs de laatste 30 jaar bijna geen vakmensen opgeleid/beschikbaar die techniek en handen combineren. Het is veel erger dan de politiek U voorhoudt.
Probleem is tevens, dat men mensen van rond de 50 gewoon niet uitnodigen (want te duur). Zelfs wanneer die persoon gemotiveerd gevaccineerd is van hier tot Tokio.
Grondwerken, loonbedrijf. lassen, metaalvlechten noem maar op.
geef me morgen een baan met opleiding en je hebt geen kind aan mij.
Pfff, na al die ontvangen subsidie niet meteen gaan klagen als je een keer een boete krijgt vanwege gevaarlijk rondslingerende elektriciteitskabels. Safety first.
In plaats van dat ze nou een ander probleem de oorlog verklaren.
Ach, laad die man toch.
Dat laadtdtdt ik doen want heb vakantie
Dit is een beladen onderwerp...
Meneer heeft geinvesteerd in zonnepanelen en een stekkerauto. Prima. Had hij in die 4 jaar dat hij 100-den euros bespaard heeft, niet gewoon zelf een oplaadpaal kunnen laten neerzetten ? Hij heeft ook een eigen parkeerplaats voor zijn huis dus zo moeilijk had het niet moeten zijn, toch ?! Trouwens: boa's zijn de tokkies van de handhaving.
Dat heet een verlengde thuis aansluiting. De gemeente moet daar toestemming voor geven. Dat hadden ze mij toegezegd echter kregen ze toen een contract met een commerciële laadpaal partij en plotseling werden alle vergunningen voor zo’n verlengde aansluiting afgewezen.
Ik vermoed dat daar een contract aan ten grondslag ligt, maar krijg mijn vinger er niet achter gewobt.
Discriminatie op woonplaats. Mag niet.
kan dat niet wireless?
Kan inderdaad. Nicola Tesla had dat al bedacht meer dan honderd jaar geleden.
Helaas is het (nog) niet efficient en moet je denken aan een paar uur opladen voor een kilometer.
U moet stukbelast worden. In submissie gebeukt door de overheid. Voor uw eigen bestwil. Het kan toch niet zo zijn dat u zelf bepaalt wat u met uw inkomen doet? Gekkigheid...
Is de gemeente bang dat Annemarie Jorritsma over een kabeltje struikelt met als gevolg een inslagkrater?
Zij is al sinds het bombardement van de Duitsers in de oorlog op Almere niet meer de burgemeester van Almere.
Hahahahah wat een giller weer. Je wordt min of meer gedwongen om elektrisch te rijden maar infrastructuur aanleggen? Dat zien we wel als het zo ver is! En natuurlijk is het achterlijk als je een kabel over de stoep gaat leggen, dan weet je dat het een keer fout gaat. Dat de gemeente op zulke zaken dan wél lik op stuk beleid voert is sowieso krankzinnig, keertje waarschuwen en bij herhaling bekeuren lijkt mij meer op zijn plaats. Verder moet je dan natuurlijk altijd de auto voor de deur hebben staan en claim je een plek op om die reden?
Hoe je het ook wend of keert, als over 10 tot 20 jaar het merendeel elektrisch rijdt zullen alle (ook onvoorziene) investeringen dubbel en dwars terug betaald moeten worden. Maar gelukkig zit er geen uitlaat meer op die auto en dan is het goed! LOL!
En die biomassacentrales maar draaien.
Over 10 tot 20 jaar is het stroomnet 99% van de tijd down (blackout) tgv overbelasting door warmtepompen, elektrisch koken, aircosystemen, opladen auto's etc. Probleem van kabels over de stoep opgelost.
Ik had allang een rij stenen gewipt, kabeltje er onderdoor en stekker in dat bosje gedropt tegeltjes weer terug... maar dat soort zelfredzaamheid zal de overheid wel niet kunnen waarderen.
Sommaties en dwangsommen..
En dan? Stekker in de goot of laadpaal langs de stoeprand? En wie garandeert dat je je auto altijd op die plek kunt parkeren?????
Neuh. Zoiets zou dan uiteraard door een erkende en gecertificeerde club moeten gebeuren. Dan komt er zo’n door een nutsbedrijf ingehuurde club ( meestal een Koerdisch bemand bedrijf waar niemand een woord Nederlands spreekt) om de haverklap en voor uw rekening de straat openleggen ( om hem op z’n Koerdisch weer te ‘herbestraten’) Gesanctioneerde Biereco- terreur.
@Leffe Blonde | 28-07-21 | 13:08: Zo'n kek bordje met je kenteken erop. Alleen voorbehouden aan elektropaupers en andere gehandicapten uiteraard.
@Leffe Blonde | 28-07-21 | 13:08: Verlengkabeltje! De rest zien we later wel.
Het is bureaucratische humor, Struikrover, geen bureaucratische bullshit. Ze lachen zich een kromme lul, daar op het stadhuis.
Inderdaad een hoog 'Het Bureau' gehalte.
Ambtenaren kunnen zo bij willekeurig elke corporate aan de bak; alles voor het geld.
Laadpalen. Is dat niet gewoon 6G? Die dingen moeten in de fik! Kom Thierry, organiseer eens wat!
Die hele energietransitie is een groot spel van zakelijke kansen voor een paar individuen en organisaties die hun zakken gaan vullen met subsidies, heffingen, consultancy bullshit etc.. En wie mogen al dat geld ophoesten?? U en ik! Want wij deden niet mee aan de klimaattafels waar de buit werd verdeeld. Prettige daq verder in de groene hel!
Het is erger dat dat, het is de opmaat naar een centraal geleide planeconomie.
O jee, handhavers van de gemeente. Dan weet je ongeveer wel met wat voor een niveau je te maken hebt. Befehl ist befehl want zelf nadenken kan/ mag niet en er kan pas iets geregeld worden als het in de openbaarheid komt.
Er zijn flatgebouwen met door de gemeente verplicht parkeren in eigen parkeergarages maar waar je van de VVE geen laadinstallatie mag aanbrengen vanwege brandgevaar. En waar het wel toegestaan is kan Liander geen stroom leveren vanwege gebrek aan capaciteit. Zo'n laadinstallatie kost je overigens een kleine 2000 euro. Nog even doorrijden met mijn sjoemeldiesel zeg ik dan maar.
Klopt als een bus. In bijna alle gebouwen met een ondergrondse parkeergarages is het onmogelijk vanwege brandveiligheid, te krappe netwerkcapaciteit en dan hebben we het nog niet over de investeringskosten voor de VVE of vastgoedeigenaar gehad.
wat kost een litertje tegenwoordig?
gaat volgens telegraaf ook aardig uit de hand lopen.
Liander, FT, het kantoor in Duiven van die boefjes wel eens gezien, niet normaal.
Niks beter dan de geur en het geluid van een dieselmotor.
Als je er goed over nadenkt zijn auto's gigantisch achterhaald. Bent u het niet me eens, dan heb je niet goed nagedacht.
Ik heb er goed over nagedacht en ik zie geen andere optie dan het met je eens te zijn, want anders heb ik er niet goed over nagedacht en dat wil ik niet.
Klopt, die zijn achterhaald, net als vrijheid achterhaald is want er zijn er te veel die er niet mee om kunnen gaan.
goed over nagedacht : auto s superhandig maar ik zou mensen en kinderstop invoeren
Ik ken iemand in Almere, ik vind Almere een kut stad. Is dat paard nog steeds burgemeester?
Nee.
Ik gun Almere Pechtold wel als burgemeester.
@Oawerdepoal | 28-07-21 | 12:44: nee joh, gekke Syl past daar wel
En het laadpalengeweld moet eigenlijk nog beginnen.
Is dit een oproep tot...?
Als je je nek breekt over zo een kabel dan praat je wel anders, want dan is er letterlijk en figuurlijk niemand thuis.
vaak zie je net als bij invalidenparkeerplaatsen dat de invaliden op zijn maar wel veel open plekken
Zo een kabel kun je volgen tot het huis waaruit die komt. En mocht er niemand thuis zijn, dan bel je later nog eens aan.
Ik heb zeventien vaten benzine in de voortuin staan met een slangetje over de stoep.
O u wil het nieuws halen?
Zolang het maar geen brilslangetje is.
Het is wat met die stekkerknollen, klagen over peut en uitstoot, helaas is een duracel auto ook niet alles, de mogelijkheid van waterstof is onvoldoende getest, Toyota doet er iets mee maar het is veel te kort.
Dat er iets moet gebeuren zal duidelijk zijn maar in de oosterse landen m.n. Vietnam, India en omstreken wordt op geen enkele wijze rekening gehouden met het milieu.
Daar krijg je last van je longen als er een bootje of vrachtwagen voorbij komt.
Dat de postzegel Nederland er alles aan doet om maar het braafste jongetje van de klas te zijn en te blijven is kwarts.
De bijdrage van ons allen is goed te noemen maar steeds weer blijkt dat er opnieuw verdienmodellen worden gevonden het de burger, het zo moeilijk mogelijk te maken.
Haha loonslaven en dan ook nog een huis zonder oprit of nog erger een huurhuis.
En metzonder afrit.
Graven, luie donder, min. 60 cm diep.
Zit de buurt ook weer zonder ziggo en fiber.
Klic
Het onrendabele rijtjeshuis/flat geteisem moet ook met onrendabele vervoer en mag geen auto bezitten. De brutaliteit om een elektrische auto te rijden in de lessen, bah.
Invalide uitkering betaald goed in NL. Zonnepanelen EN een electrischeauto.
Vermoedelijk gaat hij ook nog een boete krijgen voor zijn camera die te veel filmt.
Waar lees jij over een uitkering? Verzin je maar wat?
@TRUMP | 28-07-21 | 12:20: gehandicapte kaart en parkeerplek, dan heb je sowieso een gehandicapteuitkering.
De administratiekosten is trouwens ook erg zielig.
Ik rij iedere dag m'n Tesla via de brandgang zo hup de achtertuin in.
Misschien een tip?
Dat werkte met m'n Audi 80 vroeger ook al erg goed. #teambrandgang
Zullen we Almere gewoon weer in de Zuiderzee laten zakken? Scheelt een hoop ellende.
Lachen man. En nee, ik woon niet in Almere.
Met zulke dingen wordt weer klaar wat een ongeloofelijk potentiaal groene politiek als verdienmodel heeft... Om hier echt succesvol te worden moet er on-ge-loof-e-lijk veel geinvesteerd gaan worden in de infrastructuur. Oude stadscentra, dorpen, tankstations, de energiebehoefte zélf... op het moment dat werkelijk álle mensen permanent electrisch gaan rijden zijn de eenmalige kosten waarschijnlijk hoger dan al het geld dat jaarlijks wereldwijd in omloop is. Het onderhoud zal dan wel vergelijkbaar zijn met het hedendaagse.
Dat wordt eenvoudig koper verzamelen.
Ik reed een Opel insignia CDTI 1.6. ik haalde 1.600+ km op een tank. 1:25. Wat een heerlijke auto. Maar ja, Diesel, dus erger dan de pest of 780 migranten per week. Ik haal Barcelona op één tank. Tesla's zijn snel, maar moeten zeker drie keer laden om Barcelona te halen. Tja..
Ik haal Barcelona op één ticket. Tja.
Ik stoor me vreselijk aan die groene gedachte bij stekker auto’s, mijn stofzuiger is bij wet Max 900 watt maar stekker auto’s mogen stenen uit de straat trekken terwijl de groene gedachte natuurlijk een super zuinige setup is die gewoon een verdubbeling van de actieradius zou betekenen, maar ja dat verkoopt niet
Hear hear! De diesel is de nieuwe paria, maar onterecht. Een moderne ecodiesel is misschien wel schoner dan hybride of vol-elektrisch, als je de productie van die batterijen, de afvoer na afloop en het stoken van die stroom op steenkool meerekent. Ooit, 10 jaar terug, kreeg je subsidie op een ecodiesel en hoefde je geen wegenbelasting te betalen, omdat je zo schoon en zuinig reed. Het werd zo’n succes dat de staat die keutel snel weer introk. En vervolgens die ecodiesels weer gewoon dubbel ging belasten. Het zal aan mij liggen, maar ik snap het niet. Toen niet en nu niet. Go diesel, go!
Moderne diesels zijn dan ook helemaal geen probleem. Het probleem is dat men kijkt naar de uitstoot wanneer je een liter diesel en een liter benzine verbrand, dan stoot een liter diesel inderdaad meer schadelijke stoffen uit. Wat er vaak wordt verzwegen is de hogere energiedichtheid van diesel t.o.v. benzine, per gereden kilometer is een moderne dieselmotor schoner dan een benzinemotor als ik mij niet vergis. Tevens kunnen benzinemotoren ook vreselijk schoon en zuinig zijn, kijk maar naar die Sky-Active motoren van Mazda bv... gewoon atmosferische blokken met een fatsoenlijke inhoud ipv al die lullige kleine turbomotortjes van tegenwoordig.
@Spiderman1 | 28-07-21 | 12:21:
Hier ook een euro6 diesel met adblue en 100% neutrale blauwe diesel. Heerlijk zo’n 6 cilinder met 385 pk.
@MargauxGrandCru | 28-07-21 | 12:27:
En als de adblue op is, kunt ook gewoon in de tank pissen. Het is immers gewoon ureum.
@Joris Beltsin | 28-07-21 | 12:43:
Ik drink nogal veel water, beetje te flauw denk ik.
Het is nog erger dan in het artikel wordt geschreven. Deze man heeft nog geluk dat hij vaste parkeerplek voor zijn huis heeft. Anderen die dat niet hebben mogen geen kabelgoot en worden min of meer verplicht de gemeentelijke laadpaal te gebruiken. Ze hebben gewoon een nieuwe vorm van belasting uitgevonden! Net als de fabrieksarbeiders uit vroeger tijden die verplicht hun brood bij de (veel te dure) fabriekswinkel moesten kopen, moeten de Almeerders straks verplicht hun auto opladen met duurbetaalde gemeentestroom. Kassa!
Dat is niet verplicht, maar ze gaan het je wel zo moeilijk mogelijk maken. Immers de gemeente is vergunninggever en kan dus precies bepalen waar commerciële partijen hun palen mogen plaatsen.
Spoiler: het zal niet op plekken zijn waar de gemeente zelf geld binnen kan harken....
Er bestond een plan om de accu's in een slede onder de auto te plaatsen zodat je die bij een tankstation in een ommezien kon verwisselen voor volle exemplaren. Ik geloof dat het vast is gelopen op het statiegeld-verhaal.
Een fles met een barst is niet zo'n punt maar een kapotte accu in uw mik geschoven krijgen, is geen pretje.
Accu's die je snel kunt wisselen kun je ook snel jatten.
NIO in China heeft dit al. Zal met een paar jaar wel deze kant op komen.
www.youtube.com/watch?v=4bahXXZ6Lxs&a...
Zal de aankoop van een electrische bak wel goedkoper moeten. We gaan natuurlijk niet betalen voor een accu pakket en die vervolgens aan een ander doorgeven.
Dat was een idee van Tesla, maar die zijn daar mee opgehouden. Is geloof ik één oplaadstation in de VS geweest waar dat kon, als proefballon.
Zal eens opzoeken waarom ze daar niet verder mee zijn gegaan.
@Nutbag Deluxe | 28-07-21 | 13:09:
Nee dat was een idee van het Israëlische Better Place samen met Renault.
Een Chinees bedrijf wil dat idee (verwisselen van accu’s) verder uitrollen. Ook in Europa.
Draadloos opladen kan nu al. En als het niet kan, dan kan het toch.
Zo. Probleem opgelost.
Ik zie de draadloze oplaadplateau's al voor me in de toekomst. Iemand een idee wat voor effect dat op de 5G verbinding en pacemakers zou hebben?
Geen idee maar je krijgt er wel een coronavariant van.
Heel simpel..
Belasten... Of een bordje plaatsen.. Zoals bij de Achtbaan...
Zo'n plateau moet ook voeding hebben en dus een aansluiting/ kabel. Lost dus niks op. Er gebeurt overigens niks als je op zo'n plaat gaat staan of liggen. Tenzij je een grote spoel hebt ingeslikt die het ding activeert.
Misschien moet er boven alle dooorgaande wegen van die spanningsnetten komen. Die je op de kermis ook hebt. Bij de botsauto´s. En dan een trolleybustrucje uit Arnhem. Als je van het net af moet overschakelen op de batterij. Reuze handig.
Concept wordt al voor vrachtverkeer op de autosnelweg ontwikkeld.
Trolley heeft viertakt generatortje voor onvoorziene situaties. Klinkt als grasmaaiermotor en de snelheid wordt zo ongeveer 20 km/u.
Wat vinden Ed Nijpels en Frans Timmermans hiervan?
Ed vertrouwt op zijn privileges. En Frans vliegt het liefst.
Mijn auto rijdt op bitcoins. Hup een paar muntjes erin en rijden maar.
Wie gaat er dan ook vrijwillig in Halalmere wonen?
Echt, ik zou nog niet dood willen gevonden worden in Al-Mehre.
De Almeerders zouden u waarschijnlijk ook niet gaan zoeken.
Waar zou je wel dood gevonden willen worden? Purmerend?
Waar woont jouw huis dan?
En als dit huis voor huis gaat gebeuren dan kunnen ons verheugen op een black-out van het elektriciteitsnet. En flatbewoners laten hun kabel van 5 hoog uit het raam bungelen? En dan Tennet die aangeeft dat het hoogspanningsnet ons electro-fetisjisme nog niet eens voor de helft kan realiseren in de komen 10 jaar. Iets wat elk weldenkendend mens zich vooraf al had gerealiseerd. Wat een sneu en kommerlijk gestuntel allemaal. Ben blij dat er op mijn oprit twee diesel- en een benzineauto staan te blinken.
Zolang ze geen rails voor me aanleggen gaat deze jongen geen elektrisch rijden.
Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen, als ieder huis straks een eigen laadpaal heeft is er over de stoep ook niet meer fatsoenlijk te lopen zonder dat je per ongeluk 3x je nek breekt over zo'n kabel, zeker als het al donker is. En dan leg je als hardwerkende burger je ding 's avonds aan de laadpaal omdat je de volgende dag vroeg weer op moet naar je werk en dan komen er zatte jongeren aan die lekker die stekkers eruit gaan trekken. Sta je dan met je lege accu, op weg naar de klant.
Het is allemaal zo naief, zo onnozel, zo ondoordacht. En het stomme vee stinkt erin want jeuj, ik kan een duurdere auto rijden vanwege de slurpsidie. Kan ik ze mooi op verjaardagen en feestjes de ogen uitsteken want ik heb een auto van ...
Pleur op, je hebt een klein onpraktisch kutbakkie met een actieradius waar mijn konijn nog de slappe lach van krijgt, al s de slurpsidie stopt kun je je dat ding niet meer veroorloven en je rijdt ook nog eens voor lul.
'En dan leg je als hardwerkende burger je ding 's avonds aan de laadpaal omdat je de volgende dag vroeg weer op moet naar je werk en dan komen er zatte jongeren aan die lekker die stekkers eruit gaan trekken. Sta je dan met je lege accu, op weg naar de klant.'
Je hebt nog nooit een EV van dichtbij bekeken?
Precies, dat volk dat z'n electrische auto een EV noemt, om de interessante jongen uit te hangen.
Ook erg benieuwd welke 'slurpsidie' EV rijders volgens jou krijgen, na aankoop. Of bedoel je het lagere bijtellingspercentage bij lease? Dat staat vast na aangaan contract dus dat stopt niet zo maar. En jouw konijn legt 400 km af op een dag? Taai beestje
Een Tesla vergrendeld de stekker tijdens het laden (zodat laders/kabels niet gestolen worden door jongeren). Je krijgt ook een waarschuwing op je telefoon als het laden stopt, dus kan je eventueel de stekker er weer in steken en de jongeren uitleggen dat het een leuke grap was maar verder niet de bedoeling is.
@Montgomery Burns | 28-07-21 | 12:10:
Ik heb geen idee wat een RV is inderdaad. Maar er zijn dan ook van die momenten dat ik niet met een hard plassertje de groenspecialist loop uit te hangen. Het interesseert me namelijk geen reedt, het stoort me alleen maar.
ET20, ga jij lekker in de Randstad je auto aan het laadpaaltje hangen, tussen de hangjongeren die 's nachts op straat lopen te slopen en te etteren. 1x snip en weg is je kabel. Wees toch niet zo naief, man.
1 x snip en de snippert ligt dood op de grond. Dat kun je trouwens mooi nakijken op de camera, die automatisch aanspringt bij benadering. Heb je bewijs, kun je de nabestanden dus de kabel laten betalen.
Slurpsidie. Hahaha mooie vondst.
Ik vind het geheel terecht. Als de elektrische auto de overhand neemt dan wil elke pauper zijn/haar auto op straat gaan opladen. Een spaghetti aan snoeren krijg je dan op straat. Nu is het er een, maar spoedig zijn het er veel.
Boa's, en dan bedoel ik dit soort volk zijn toch echt wel de kanker handhaving.
Dit is gewoon burgertje pesten.
Daarnaast was zo'n ev niet zo'n bijtelling-scam-bak? dat ding kan volgensmij net 30 km op de accu.
Hoepel op met je kanker. Dombo.
Uw woordgebruik zegt wel iets over uw sociale klasse.
@zeertegendradig | 28-07-21 | 12:04: het gebrek daar aan denk ik
30km?
Die van mij komt 450km ver en gaat van 0-100 in 3,5 seconden. En jij?
Nou, fijn dan dat ik een X5 heb met een uitstoot van 216 g/km, mss wordt het dan nog wat met die kutzomer.
Wel dankzij de emissie compensatie van mij i3 amigo anders was die x5 onbetaalbaar geworden door de torenhoge uitstoot boetes die de fabrikant opgelegd had gekregen... hier beslist geen kutzomer want ik heb zowel 42 zonnepanelen alsook een onderaardse regenwater opvang , hier lachen we of het nu regent of de zon schijnt altijd..
@Smoelensmid | 28-07-21 | 12:05: Bij dat alles kom je ook nog wel eens buiten?
Er komt een tijd dat er zonnepaneelbelasting zal worden geheven.
Dan kan het gezegde 'Voor niets komt de zon op' ook de prullenbak in.
Dan haal ik ze van mijn dak af.
Laat ze eens beginnen met het salderen te stoppen. Al die hooghartige zonneceltypes die denken de wereld te redden door stroom te leveren als niemand het nodig heeft en vervolgens dezelfde avond het weer op te komen eisen als iedereen om verlegen zit.
@Joris Beltsin | 28-07-21 | 12:12:
Heeft u enig idee waarom de het nachtstroom tarief ingevoerd hebben?
@Joris Beltsin | 28-07-21 | 12:12:
De salderingsregeling wordt al afgebouwd, omdat zonnepanelen steeds rendabeler geworden zijn. Weliswaar maar met kleine stapjes, maar toch
@MFvGeel | 28-07-21 | 12:20:
Niet omdat het rendabeler wordt maar omdat het systeemtechnisch voor het totaal niet werkt en je maar een beperkt aantal freeloaders kunt trekken. We kunnen natuurlijk niet met zijn allen stroom opwekken en afnemen als het ons uitkomt.
@Joris Beltsin | 28-07-21 | 12:27:
"We kunnen natuurlijk niet met zijn allen stroom opwekken en afnemen als het ons uitkomt."
Dat kan wel, als lokale opslag rendabel is. Dat is het hele probleem. Electra wordt opgewekt als het nodig is, er wordt on the fly opgeschakeld als er energie nodig is, en er wordt teruggeschakeld als er minder nodig is. Het totale netwerk, inclusief de centrale's, is noodzakelijk, enkel en alleen om glad te strijken, te middelen, uit te smeren., en daarom heeft de eigenaar van dat netwerk de macht.
Als er morgen een goedkope, veilige manier zou zijn om de door zonnecellen of windmolens of aardwarmte gewonnen energie doeltreffend lokaal op te slaan, dan zou die macht breken, en dan zouden ook meteen de poppen aan het dansen zijn. Wij mogen dan niet onze eigen energieleveranciers zijn, laat staan die van de hele buurt of zo. Macht aan de burger, nooit!
@Schoorsteenveger | 28-07-21 | 12:51:
U zegt het zelf toch ook? 'als er morgen een goedkope, veilige manier zou bestaan'. Welnu, die bestaat nog niet. Vanaf de jaren 70 worstelen we al met het plan Lievense (groot spaarbekken om in mechanische potentiële energie van water op te slaan bij een surplus en dat water weer via turbines laten uitstromen bij een tekort). Los van het netwerk van macht, het plan Lievense is exemplarisch voor de opslagproblematie: gigantische investeringen en heel veel energieverlies. Tot die tijd zijn zonneceltypes die salderen gewoon freeloaders.
@Joris Beltsin | 28-07-21 | 12:27:
Dat probleem lost zich over een aantal jaar vanzelf op als de accu's van EV's vervangen moeten gaan worden. Die oude accu's kunnen altijd nog iets minder dan 80% halen, wat goed genoeg is voor thuisgebruik.
www.trouw.nl/nieuws/tweedehands-batte...
@MFvGeel | 28-07-21 | 13:12:
Interessant. Dan lijkt me veiligheid overigens nog steeds wel een dingetje.
@Joris Beltsin | 28-07-21 | 13:19:
Wat vooral een ding wordt is load balancing. Idealiter heeft niet iedereen een accu, maar moet er genoeg capaciteit zijn om de pieken en dalen op te vangen. Dat betekent dat tijdens een piek een aantal bezitters van zonnepanelen hun accu oplaadt en niet aan het net levert en andersom tijdens hoge vraag juist wel aan het net levert. Om dat goed te laten werken moet de netbeheerder dat op afstand kunnen regelen. Daar zit nog een stuk innovatie dat nog niet opgelost is, maar wel opgelost kan worden binnen relatief korte tijd.
Je kunt sowieso al beginnen door eigenaren van zonnevelden te verplichten tot accuopslag en leveren op andere tijden. Dat verdient zichzelf ook terug, doordat ze dan ook een betere prijs krijgen op de energiemarkt.
Totdat iemand over zo'n kabel struikelt, dan hoor je alle betwetertjes van nu ineens niet meer. Goed zo, boa's! Orde, reinheid!
Precies. “Ordnung muss sein”.
Ja, of over een losliggende stoeptegel, stel je voor man! Gelijk de gemeente helemaal de tyfus soewun.
Lijkt me vrij normaal dat je niet wilt dat iedereen zijn kabel over het trottoir legt. Een beetje zeuren om het zeuren.
Dat gedoe met massaal laden thuis wordt niks en kan het netwerk niet eens aan. Zijn bezig met het ontwikkelen van een accu die net zo snel vol te laden is dan wanneer je benzine tankt. Ik denk overigens dat waterstof uiteindelijk de overhand gaat krijgen.
Perslucht!
@Knufter | 28-07-21 | 11:57: je was me net voor. Inderdaad slim en mogelijk
topgear.nl/autonieuws/rijden-op-lucht...
waterstof betekent 75-80% van je opgewekte electriciteit weggooien door omzetverliezen. gaat nooit gebeuren.
We rijden gemiddeld 13k km/jaar, daar is ongeveer 2340 kWh voor nodig dus gemiddeld 267 W. Dat valt echt wel binnen de reserves van aangelegde elektriciteitsnetwerken. Misschien dat kabels nu aan het einde van de geplande levensduur vervangen moeten worden, terwijl we gehoopt hadden dat we onderhoud konden uitstellen door overstap op LED verlichting, maar zolang we er 20 jaar over doen om over te stappen op elektrisch rijden dan is dat met wat netwerk onderhoud best bij te houden.
Meestal wordt gekozen voor een elektromotor, maar waterstof kan ook een brandstofmotor aandrijven. Zelf zou ik als tussenstap voor hybride kiezen. Geen stekker nodig. In de stad rij je op stroom en op de snelweg op benzine. Ondertussen wordt dan de accu weer opgeladen.
@Hendrick9999 | 28-07-21 | 12:19: Opladen uit een verbrandingsmotor is heel duur door het lage rendement en hoge belastingen. ongeveer 2,50 euro/kWh.
@W_F | 28-07-21 | 12:10: ondertussen in de realiteit... www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
savonds een rondje door de buurt en alle kabels die over het trottoir liggen door knippen. Ook heel erg duurzaam want zo redt je de bossen van de biocentrales.
op blote voeten na een regenbui...
Je weet dat er 16 ampère op die kabel staat?
@pendajo | 28-07-21 | 12:03: Als de kabel is doorgeknipt 0 ampère. Ik begrijp je punt niet helemaal.
Het lijkt me op zich wel een probleem te worden in het straatbeeld, al die krullende kabels over de stoep. Maar ja, er gaat volgens mij wel een probleem aan vooraf. Als in een straat honderd kabels worden uitgerold van de huisjes naar de autootjes, dan is de belasting voor het net, dus voor juist dat deel dat netjes in de grond ligt, veel te hoog. Dan dooft het licht.
Waar blijven de waterstof auto´s?
Oh nee, dan moeten er eerst wat kerncentrales worden gebouwd om het spul te maken want anders te weinig stroom.
ik geloof meer in een auto op perslucht
topgear.nl/autonieuws/rijden-op-lucht...
@small_town_dude | 28-07-21 | 12:00: Dan krijgen we eindeljik belasting op lucht.
@small_town_dude | 28-07-21 | 12:00:
Wat gebeurt er eigenlijk als je een ongeluk krijgt en een van die tanks met 1000 bar perslucht doorboord wordt?
@MFvGeel | 28-07-21 | 12:24: dan ben je de nieuwe Bezos op weg naar de maan.
ik heb een eigen oprit, maar onlangs bewust een dieselwagen aangeschaft. Voor 10 euro per uur mag een elektrarijder mijn stopcontact gebruiken (liever geen Tesla voor mijn poort- anders denken de buren dan dat ik gek geworden ben)
Ik noem dat de voc-mentaliteit. Voor ieder nieuw fenomeen een oplossing creëren waar je geld aan verdient, ongeacht de gevolgen voor een ander.
Dit toont weer het probleem aan in Nederland. De menselijkheid ontbreekt. Met BOA's als botte stukken gereedschap om dit onmenselijke beleid financieel ten gelde te maken.
Vedi Almere e poi muori.
Met betrekking tot de klimaat 'discussie' heb ik altijd gezegd, wacht maar tot de rekening in je zak valt, dan lul je wel anders. Dit is pas een van de vele voorproefjes, er zal hoe dan ook geld naar binnengehaald moeten worden voor de alles etende overheid. En zodra dat op hout stook lopende 'electra' verkeer toeneemt komt de tijd om af te romen. U betaalt, hoe dan ook.
Er komt nog een tijd dat je voor stroom gaat betalen die dagen achtereen niet geleverd kan worden wegens te weinig capaciteit. Of zie ik het nu wat te pessimistisch allemaal?
@kweethetooknietbeter | 28-07-21 | 11:53: ik denk eerder dat stroom niet geleverd gaat worden door een ransomware-aanval of andere hackers.
@kweethetooknietbeter | 28-07-21 | 11:53: Nee, dat is precies wat er gaat gebeuren. En sneller dan we denken.
Een kennis van me werkt voor één van de grote elektra bedrijven en die vertelde mij dat er nu al problemen zijn juist doordat er te veel huishoudens stroom terugleveren. Doordat er tussen de stations stroom terug de leiding opkomt, wordt het spanningsverschil tussen station A en B steeds kleiner waardoor de stroom minder goed stroomt. Tel daarbij op de enorme toegenomen vraag, en je krijgt vanzelf brownouts.
Zou meneer die invalide parkeerplaats geregeld hebben om altijd voor zijn deur te kunnen parkeren zodat hij zijn auto op kan laden? Echt invalide lijkt hij niet te zijn.
Wie weet zit zijn vrouw in een rolstoel? Beetje open mind houden hè?
In Den Haag is een complete straat invalide, zag ik laatst.
@Papa Jones | 28-07-21 | 11:56: Durf jij je in de Schilderswèhk te begeven ? Dapper heur.
@Papa Jones | 28-07-21 | 11:56: Binnenhof? Geestelijk gehandicapt?
@Lubbberrtt | 28-07-21 | 12:03:
www.ad.nl/auto/straten-in-rotterdam-v...
Hij kan zich vergissen...
Kom zeg, hij woont in Almere, is dat niet genoeg dan?
Je reinste misbruik van art 5 wvw. Almere? De fik d'r in!
Als je het hele filmpje kijkt, lijkt het er verdacht veel op dat ze specifiek hem aan het lastigvallen zijn. Vraag is waarom? ruzie met de buurt? Ruzie met de verantwoordelijke wethouder? Of misschien toch gewoon een keertje weer een gevalletje gefrustreerde BOA?
En gewoon niet melden dat de gemeente heeft aangegeven dat de boete niet betaald hoeft te worden. Chapeau Geenstijl.
Dat schijnt er helemaal vanaf te hangen of die boete van vóór of ná aanvraag kabelgoot is.
"Boete 'on hold' gezet
De gemeente zegt dat de boete van Radjesh Karia even 'on hold' is gezet. Dat betekent kortgezegd dat hij die vooralsnog niet hoeft te betalen."
VOORALSNOG is hier het sleutelwoord. Tot nu toe is er niets aan de boete gewijzigd behalve de betalingstermijn.
-0.01% Abn-amro..
Moet je die rommel maar niet bij ons achter laten jah..!!
Ik probeer een simpele particuliere betaalrekening bij die lui te openen.
Heb nou al drie verschillende brieven/onderdelen gehad maar er komt nog een vierde blijkbaar (pincode) voordat ik de rekening kan activeren. Ben al bijna 2 weken bezig. Wat een drama zeg.
@Papa Jones | 28-07-21 | 11:51: Ik heb al 12 jaar een ABN bankrekening met mijn naam fout geschreven. Schijnt onoplosbaar te zijn.
@Papa Jones | 28-07-21 | 11:51:
Ik geloof je op je woord, en in dat geval verbaas ik me niks...
( Vraag me opeens af hoe dicht ik bij de populisten behoor.. )
@goedverstaander | 28-07-21 | 11:54: Hebben wij er ook eentje van. Ook ABN! Onze dochter heeft als roepnaam Roos en heeft 4 voorletters (RTCM). 4 en 4? Dat is teveel symmetrie voor een ABNAMRO-knuppel, dus heet ze nu R.O.O.S. qua aanhef. Juist.
De leukste momenten zijn als zo een elektrische auto niet voor het huis kan parkeren want alles vol maar verderop en het daarom net niet haalt met de laadkabel. Je ziet de paniek in de ogen van de eigenaar.
Daarom heeft deze meneer meteen even een invalidenplek voor zijn deur geregeld. Ik heb daar geen waarde-oordeel over want ik ken meneer niet persoonlijk. Feit is wel dat er bekend is dat er enorm gesjoemeld wordt met die plekken.
Dat is het einde nog niet. Het hele electriciteitsnetwerk kan dat niet aan, dus of u even wil dokken voor een nieuw netwerk.
Zelfde voor de wijken waar iedereen massaal zonnepanelen heeft, de netspanning gaat daar om zonnige dagen zo ver omhoog dat het gevaarlijk word. Ook die zouden moeten betalen.
@2voor12 | 28-07-21 | 11:50: Nu ik het dak vol heb liggen vind ik inderdaad dat er paal en perk moet worden gesteld aan het aantal zonnepanelen in mijn wijk.
@goedverstaander | 28-07-21 | 11:53:
Begrijpelijk, als uw buren hetzelfde zouden doen dan worden uw panelen de helft van de tijd afgeschakeld omdat de spanning te hoog word. Dan word uw terugverdientijd 26 jaar in plaats van 13.
@2voor12 | 28-07-21 | 11:55: Ik heb tegen mijn buren gezegd dat de terugverdientijd 127 jaar is. In werkelijkheid (omvormer checkt) is het iets minder dan drie jaar.
@goedverstaander | 28-07-21 | 12:04:
Ik heb het voor mij op verschillende sites uitgerekend en kom op minimaal 12 jaar. Waarbij sites die beweren 5 jaar bij narekenen gewoon de boel belazeren.
@goedverstaander | 28-07-21 | 12:04:
Geen idee hoe u dit heeft berekent, maar mijn panelen (nu 4 jaar in gebruik) hebben toch echt nog minimaal één goed zonnejaar nodig om uit de kosten te komen. Heeft u toevallig zelf de hele installatie verricht?
@BekiekUtMoar | 28-07-21 | 13:19: Goed geraden. Fikse korting op het materiaal en zelf geïnstalleerd.
gewoon een diesel generator aanschaffen en draaien iedere nacht. Oh wacht.
Dan beter een houtgestookte stoomgenerator. Je moet er 's nachts wel een paar keer uit om er wat blokken in te gooien maar dat moet je maar voor het milieu overhebben.
@goedverstaander | 28-07-21 | 11:49: Pak dan gelijk een miniatuur kerncentrale.
Een paar mooie voorbeelden: cleantechnica.com/2021/06/21/confessi...
In Parijs kunnen ze er ook wat van, verlengkabels via boomtoppen naar de 4e verdieping. Zou ik ook doen als er geen laadpaal is of die stroom 2x zo duur is als bij je thuis.
Terecht, de openbare ruimte en stoep zijn er niet om elektrisch rijden de faciliteren. Die zijn er voor iedereen en niet om te verzieken voor de elektrische rijders. Ze kopen maar een huis mét oprit en anders gaan ze maar lekker bij de laadpaal staan voor een duppie per kWh extra of aan de snellaadpaal bij de afrit voor 4 duppies per kWh extra. Het is gewoon luiigheid van die E-paupers. Goed dat deze gemeente snoeihard en onverbiddelijk optreedt.
Gewoon zo'n rubberen mat erover die je ook op festivals tegenkomt. Werkt prima. Kosten declareren bij gemeente.
Die drijft zo weg tegenwoordig.
@Papa Jones | 28-07-21 | 11:45: Op dat moment kan er toch niemand meer over uitglijden...
Ner nee, zo werkt dat niet. Het gaat hier niet om werkelijke of potentiele overlast of gevaar, het gaat er hier om bekeuringen uit te delen en mensen geld afhandig te maken. Je denkt toch zeker niet dat een boa van een bekeuring afziet vanwege een rubber mat.....
Het is toch niet zo lastig te bedenken dat je niet zomaar een kabel over de stoep kan leggen? Gewoon stroom van de lantaarnpaal pakken, dan heeft niemand er last van.
Laadkabels, pfff.
Daar doet mijn ouwe tokkie-Ford niet aan.
Mijn moderne I3 BEV ook niet mijn eigen losse laadkabel zit veilig in een tas in het vooronder en komt daar nooit uit , een beetje snellader heeft een eigen vaste laadkabel en mijn wallbox idemdito.
Haha zo'n auto op heftrucktechnologie van om en nabij een ton hebben maar geen geen huis met garage of oprit, paupers.
De leasemaatschappij heeft hem. De leaser krijgt van zijn baas een vergoeding om hem te leasen, lekker voordelig met weinig bijtelling. Tesla is eigenlijk verborgen armoede.
Jep. Eigen parkeerplaats en laadpaal verplichten zou een goed idee zijn.
@John McClane | 28-07-21 | 11:45: En zichtbare slavernij.
@John McClane | 28-07-21 | 11:45: Alleen een hond heeft een baas.. in mijn sociale omgeving rijden Etron Tesla X bmw i3 gewoon op de particuliere rekening hoor , het is maar net wie je als benchmark gebruikt voor je verborgen armoede theorie. ...
@Smoelensmid | 28-07-21 | 12:01: Nee, werknemers hebben ook een baas. Is gewoon Nederlands, check het woordenboek maar. Het is geen mysterie dat het overgrote deel van elektrische voertuigen zakelijk gereden worden ivm de lage bijtelling.
GroenLinks en D66 in het college. Vleesch noch vis dus.
Het is dan veganistisch.
Heel goed. Alternatief is uiteraard rondjes rijden met een goed geïsoleerde omgebouwde grasmaaier die al rijdend kabels doorknipt. Dan leren die hufters het snel genoeg af.
Stukkie ducttape eroverheen.
Doen ze bij concerten ook.
Geen hond die erover valt.
€ 180 is inderdaad best duur voor een gootje, maar hier in de stad krijg je niet eens een gootje en mag je die ook niet zelf maken, want 'we hebben er nog geen beleid voor geformuleerd'. En nu ga ik even bukken voor alle shit die ik over me heen ga krijgen, want ja, ik rij elektrisch. En zelfs volledig.
Denkt u wel eens aan de kindslaven die onder mensonterende omstandigheden de grondstoffen voor uw accu's hebben moeten delven uit levensgevaarlijke mijnen?
Gelukkig hebben ze werk dan.
@2voor12 | 28-07-21 | 11:39: En uw brandstofmonster bevat geen edelmetalen?
@ET20 | 28-07-21 | 11:44:
Nee, geen kobalt en geen lithium. Hooguit in de batterij van de afstandsbediening.
Leg dan een losse goot neer, 30 euro/meter: www.hbm-machines.com/producten/acties...
Het is geen gootje. Ik woon toevallig in Almere, en een paar huizen verderop in de straat heeft er iemand een laadpaal aan de straat staan. Is gewoon netjes aangelegd.
lithium is grondstof voor de galsindustrie en de ceramische industrie alsook pharmaceutisch, ik neem aan dat u thuis schijt in een gat in de vloer en de vensters geen glas hebben als u ue eigen commentaar serieus neemt? Ook superlegeringen van verbrandingsmotoren en vliegtuigmotoren bevatten cobalt .. nu gaat ook uw vliegvakantie er nog aan.. veel plezier, de moderne batterijen zijn zelfs al cobalt vrij en elektromoteren zonder zeldzame aardes.. dat zal voor de motorblokken en vliegtuig turbines nooit worden waargemaakt
.
@2voor12 | 28-07-21 | 11:44: in de batterij van de afstandsbediening, laptop, smartphone, etc. En daar maakt u zich natuurlijk ook al tientallen jaren druk om? Daarbij rijd u natuurlijk netjes een brandstofmotor waarbij er tonnen kobalt nodig zijn om oa. de brandstof te katalyseren. Maar ook daar heeft u menig slapeloze nacht van.
Ondertussen rijden de eerste EV's en Tesla's al rond zonder kobalt. Maar vooral blijven huilen tegen vooruitgang.
Het probleem zit 'm in het waardeloze ontwerp: niemand heeft erbij nagedacht dat zodra het gepeupel in zulke elektrokarretjes moet gaan rijden er dus ook infrastructuur aan de straat moet zijn om die krengen op te laden. Niet iedereen heeft een oprit of eigen parkeerplaats.
Je ziet dat deze autoindustrie het volledig laat afweten op infrastructuur. Tesla en alle andere fabrikanten gaan er gevoeglijk vanuit dat de lokale overheden wel zorgen voor laadpunten.
Het is gewoon een kut ontwerp, hier is gewoon niet lang genoeg over nagedacht.
sterkte.
@brummetje | 28-07-21 | 11:55:
EV's zijn geen vooruitgang. De techniek van steeds weer batterijen opladen is achterhaald. Duurt te lang, te weinig energie-inhoud per kilo enzovoort.
De toekomst is waterstof chemisch gekoppeld in een vloeistof, ze zijn daar al druk mee bezig.
@2voor12 | 28-07-21 | 12:41:
Waterstof chemisch gekoppeld klinkt als een goed idee ja. Hang het aan een koolstofketen en verbrand het in een motor op basis van het Otto- of dieselproces.
Daar zou je vast geld mee kunnen verdienen.
@2voor12 | 28-07-21 | 12:41: en de andere punten maar gelijk even overslaan hè, bjiv. dat je nu al veel cobalt verbruikt.
Maar goed, goed punt hoor: het is geen vooruitgang, want batterijen opladen is een achterhaalde techniek. Ah, ok, dan is die waterstof chemisch gekoppelde vloeistof van jou ook alvast hopeloos achterhaalde techniek want die moet je - hou je vast - tanken! En de techniek van tanken is natuurlijk achterhaald.
Het blijft verbazingwekkend hoe mensen zoals jij, die op proffesioneel gebied qua technische kennis waarschijnlijk geen reet voorstellen, zo vast beraden zijn dat ze de oplossing weten. Is maar goed dat mensen zoals jij 0 invloed hebben.
Euro 180 voor voorrijden, tijd en materiaal loopt wel los in de tegenwoordige waardes
Het is ook weerzinwekkend, al die patjepeeërs met zogenaamd dikke tesla en dan zo’n billig kabeltje over de stoep. De nieuwe kouwe kak.
Is overigens wel de beste plek om te zitten. IN die Tesla. Krijg je ook geen oogbaltyfus door er naar te kijken. Mijn god, wat zijn die, met name SUV modellen, hemeltergend lelijk.
Ja, Koop gewoon een vrijstaand huis met je eigen garage/parkeeruimte en laadpunt.
Mensen met Tesla's zijn absoluut geen patjepeeërs, anders hadden niet gekozen voor de meest gesubsidieerde auto, lekker laag in de bijtelling. Het zijn gewoon zuinige knieperts. Maakt mij verder niet uit, maar een Tesla heb je niet omdat je wil patsen, dan zou je wel een BMW Mzoveel nemen oid. Dat is patsen.
@Marcel66664746 | 28-07-21 | 11:41:
Allemaal lease-tesla's vanwege geen of weinig bijtelling. Verder hebben ze geen geld.
Alminder.
Altijd vermakelijk om te lezen hoe (klimaat) socialisme keihard als een boemerang in je bakkes terug komt aanvliegen. Zomaar uit eigen beweging het klimaat willen redden...
er woont een bekende in Almere en men probeert mediadruk te creëren om het handhaven ten behoeve van de gemeenschap te saboteren.
Daar gaat mijn verdienmodel. Ik loop hier altijd door de wijk op zoek naar zo een elektrieke auto en struikel opzichtig over de laadkabel.
Dan even bij de eigenaar aanbellen en 350 euro smartegeld vangen.
€259...
@Marcel66664746 | 28-07-21 | 11:41: Meteen je partner meenemen en die struikelt ook. Da's 518 euro aub, dank u.
@Marcel66664746 | 28-07-21 | 11:41:
Dat is de boete maar mijn verstuikte enkel kost ze 350 euro.
@goedverstaander | 28-07-21 | 11:43: vergeet de kinderen niet in te zetten. En dan naar SBS om te janken dat je koter een schooljaar moet overdoen omdat het is gestruikeld.
Het kan in Almere, ze zeggen het zelluf.
Door dit soort fratsen worden er straks nóg meer openbare parkeerplaatsen omgekat naar duracellplekken waar de normale man niet meer mag parkeren met zijn benzineslurper. Autobezitter treiteren: laat dat maar aan de VVD, CDA, VVD, GroenLinks, uiteraard D66 en de ChristenUnie over.
als praktisch alles laadcontact heeft en iedereen electrisch rijdt is er helemaal geen probleem.
Deze meneer heeft twee van die parkeerplaatsen tegenover zijn huis. Hij wil alleen daar niet voor betalen want hij deugt nog meer: Hij heeft zonnepanelen. En die stroom wil hij in zijn bijtellingsvrije Mitsubishi PHEV excuus-proletenbak stoppen om 30km elektrisch en de volgende 500km 1:12 te rijden.
@marcoplarco | 28-07-21 | 13:04: hybride rijders laden nooit op, zeker niet uit de muur. en lease rijders gaan niet uit eigen middelen opladen. Wellich maken ze wel een heel duur per kwh contact zodat ze de baas nog wat kunnen tillen.
Groot gelijk, het moet afgelopen zijn met het freeriden van de elektrische autobezitters.
Geen wegenbelasting bijvoorbeeld, maar een tesla weegt veel meer dan een vergelijkbare normale auto, en veroorzaakt dus meer slijtage aan de weg, zonder een cent te betalen.
Al gaat Almere wel een beetje vreemd met boetes om, dat dan wel weer.
Een model X weegt maar liefst 2500 kilo. Pure waanzin.
@2voor12 | 28-07-21 | 11:36:
Dus met de gemiddelde Teslabestuurder mee toch zo'n drie ton.
Gelul, auto's veroorzaken amper slijtage aan een weg. Het hele verdienmodel van de regering (meer belasting voor zwaardere voertuigen) heeft niets te maken met slijtage van de weg, maar eerder met de aanname dat een zwaardere auto vervuilender is. Voor de levensduurberekening van een asfaltweg is de invloed van auto's nihil. Er wordt vooral gerekend met de invloed van vrachtverkeer (aslasten van meerdere tonnen die de weg vervormen) en de invloed van tijd (verwering van bitumen die het asfalt binden).
Tesla is niet de norm voor mij ik vergelijk jij je auto ook iedere dag met een mercedes 580e ? Mijn elektrische BMW weegt met zijn 1246 kilos 110 kg minder dan mijn vorige benzine BMW 328touring... Die wegenbelasting is nog maar peanuts als je vergelijkt met de onderhoudsbeurten, ik reed in die laatste auto 500000 km en heb alle werkplaats notas opgespaard je schrikt je lam hoeveel regulier onderhoud oploopt , de i3 heeft sinds 2013 behalve wat nwe bandjes en een keer remolie nog geen werkplaats gezien laat staan ooit een tankstation.. Als je nuchter bent rijd je elektrisch puur omdat het veeel voordeliger is zeker nu je weet dat de benzine ooit naar 5 euro per liter gaat zoals vanmorgen in de wandelgangen al werd aangekondigd....
Kilometerbeprijzing is onvermijdelijk. Op kosten van de gemeenschap rijden is nergens voor nodig. De meesten zijn lease-rijders dus daar bomt het betalen helemaal niet. Men zou vooral dat niet bijtellen en wegenbelastingvrij rijden sofort moeten afschaffen.
@ET20 | 28-07-21 | 11:42: kletsverhaal, slijtage is de grote kostenfactor voor het Rijk. De wegenbelasting is al veel te weinig en de accijns is broodnodig voor het onderhoud.
@Smoelensmid | 28-07-21 | 11:46: Jij vergelijkt een stadsautootje als een i3 met een 328touring?
Vreemd.
En dat staat los van het feit dat een elektrische auto per definitie meer weegt dan een vergelijkbare benzine-auto door zijn accu's.
En niet hoeft mee te betalen aan de wegen.
@ET20 | 28-07-21 | 11:42: Onzin, de slijtage neemt exponentieel toe, zeker bij warm weer. Het klopt dat een Tesla van 2100 kilo veel minder slijtage veroorzaakt dan een vrachtwagen, maar wel weer veel meer dan een simpel benzine autootje van 1100 kilo.
En los daarvan, ze maken ook gebruik van de weg, waarom dan niet meebetalen? dat moeten benzine auto's ook.
@AntiZanicz | 28-07-21 | 12:24: En dit is onzin, de wegenbelasting voor auto's is toereikend voor het onderhoud, alleen vrachtwagens betalen te weinig. Zeker al die oostblok vrachtwagens die niets betalen in NL.
@AntiZanicz | 28-07-21 | 12:24: Natuurlijk is slijtage een grote kostenpost. Ik geef slechts aan dat het verschil in gewicht tussen een brandstofauto en EV niet het verschil maakt in slijtage, maar dat vrachtauto's en tijd voor slijtage zorgen. Mijn EV van 1800 kilo slijt de weg echt niet meer dan een brandstofauto van 1200 kilo.
@Nuchternederland | 28-07-21 | 12:33: de wegenbelasting is veel te weinig voor het wegen onderhoud. veel mensen vergeten dat er buiten de snelwegen ook wegen zijn. het gemeentefonds wordt gevoed uit alle opbrengsten, zoals brandstofaccijns.
@Nuchternederland | 28-07-21 | 12:33: misschien tanken ze ook nog goedkoop thuis, of in Luxemburg. Dan dragen ze helemaal niets af.
Dat gaat zomaar niet in Almere! Hoe komt de burger erbij om zomaar een kabel over openbare weg te leggen?
Het trottoir en de openbare weg zijn van de Gemeente
dus dien je een VERGUNNING aan te vragen waar ze je lekker veel geld voor aftroggelen
Monopolie van deze onzin zoals altijd bij de (lokale) overheid, dus ze kunnen net zoveel geld eisen als ze willen
Precies, daar is die niet voor. Gevaarzetting op de openbare weg, je kunt er achter blijven hangen, zeker in het donker. En met de toename van het electrisch rijden moeten er regels zijn om het beheersbaar te houden. Karia is eerst keurig geïnformeerd en daarna beboet, De gemeente heeft aangegeven dat de boete niet hoeft te worden betaald wanneer deze na de aanvraag voor de aanleg van de kabelgoot is gedaan, dus wat is het probleem? Dit is zoals het bestuursrecht heeft te functioneren.
Huizen met eigen oprit stijgen al in prijs.
Kabels over straat leggen mag nergens.
@AlexanderVissers | 28-07-21 | 11:55: Mee eens.
@Astroturfer | 28-07-21 | 12:05: EN als je dan geen afrit hebt
Het is jammer dat je de auto niet op straat mag wassen (om het schoonwater riool vrij te houden van wasmiddel), anders was het een aardig idee om de kabel te vermommen als waterslang.
REAGEER OOK