Peter R. de Vries dood, dag 2
1,54 miljoen kijkers voor RTL Boulevard
HEEL NEDERLAND is nog steeds in rouw vanwege het overlijden van de nationale knuffel-R, namelijk Peter R. de Vries. In de Westerkerk is er van 11.00 uur tot 15.00 uur een herdenkingsbijeenkomst voor Peter R. de Vries. Prachtig. Huilende agenten hebben een bloemetje gelegd bij de plek waar Peter R. de Vries is neergeschoten. Kranten hebben Peter R. de Vries allemaal op de voorpagina. "RUST ZACHT DAPPERE PETER", kopt De T. Het AD heeft het bericht van de familie over Peter R. de Vries op de voorpagina geplaatst. De Volkskrant noemt Peter R. de Vries 'onvermoeibaar strijder voor gerechtigheid'. Enzovoorts. RTL Boulevard, dat in teken stond van Peter R. de Vries, trok 1,54 miljoen kijkers. De in memoriam 'Peter R. de Vries: Liever staande sterven dan op je knieën leven' trok ruim 1 miljoen kijkers. Omroep Max zendt vanavond het laatste interview van Peter R. de Vries uit: een gesprek met Han Peekel (die van Wordt Vervolgd). Op Twitter is nog steeds iedereen van de kook van de dood van Peter R. de Vries. U kent het wel: fiets aan de kant zetten, Twitteren dat u hebt gevloekt, godverdomme, en dan weer verder fietsen. Jeroen Pauw blijkt een betere presentator dan Jort en al die andere pipo's die OP1 mogen verkrachten. En nu alle bekende Nederlanders hun zegje hebben gedaan over Peter R. de Vries (zo werd Gordon vaak met Peter R. de Vries vergeleken, qua uiterlijk dan) is het de beurt aan de onbekende Nederlanders een zegje te doen over Peter R. de Vries: zoals hier. En hier. Woorden schieten tekort, echt waar.
OPROEP VAN GORDON. "Verstom niet en laat je horen op dinsdag 20 juli met een massaal protest om 20.00 na 1 minuut stilte slaan we op potten en pannen, schreeuwen zijn naam door heel Nederland! Verspreid dit bericht en doe mee!"
Reaguursels
InloggenWanneer is de zaligverklaring? En nog belangrijker...wanneer gaat het sintpetererdag zijn??? We weten het nu onderhand wel; Peter heeft veel goeie dingen gedaan, maar was vaak ook gewoon een irritante, arrogante etterbak. Klaar, basta! Misschien dat al die aandacht energie richting opsporing opdrachtgever kan?
Best wel beangstigend om te zien hoe makkelijk een heel volk ten prooi kan vallen aan een massa-psychose. Niet dat ik ergens een complot zie of zo. Dergelijke mechanismen werken zelfstandig.
Heel BN NL over de zeik omdat Peter is doodgeschoten maar niemand die even door heeft dat door hun neuspoeder gebruik die Taghi, of wie dan ook zo groot kon worden...
Ik begon het mij te beseffen maar kon dat niet 'handelen'. Dus mijn neus maar weer op de spiegel gelegd.
Maakt ook niet uit, het is nu toch al gebeurd.
Peter heeft jarenlang een journalistiek goed programma gemaakt waarin hij onopgeloste misdrijven oploste, en ten onrechte veroordeelden vrij kreeg. Afgelopen week hebben een hoop mensen hem daarom geroemd, en terecht.
De laatste 20 jaar leerden we echter ook een andere Peter kennen. En dat was helaas iemand die oppositie, referenda, cartoons en islamkritiek pertinent afwees. Dat ging heel ver; de slachtoffers van de moordpartij op Charlie Hebdo bijvoorbeeld zouden volgens Peter te "provocerend" bezig geweest zijn. Een opmerkelijke uitspraak voor iemand die de cartoons hoogstwaarschijnlijk nooit gezien heeft. Charlie Hebdo werd in NL niet verkocht, en andere media durfden die islamkritische cartoons nauwelijks over te nemen.
En dat is dus óók de kracht van censuur. Niet alleen leg je andersdenkenden het zwijgen op; daarnaast kun je de massa laten denken dat die censuur terecht was. Want "provocerend" of misschien wel "islamofoob" of "racistisch". Censuur voorkomt dus dat mensen zelf een cartoon of boek kunnen beoordelen. Zo creëer je volksmassa's van onbelezen meelopers.
Zoals Peter. Die nooit een uitspraak van Wilders of Hirsi Ali heeft gelezen (laat staan weerlegd); maar wel heel zeker wist dat hun beveiliging maar snel moest worden stopgezet. Nota bene vlak na de moorden op Fortuyn en van Gogh.
En zo verontwaardigd als Peter kon zijn om boeken en plaatjes die hij niet gezien had; zo mild was hij naar Erdogan-aanhangers die nepnieuws wilden verspreiden ("Nederland zuiveren"). Toen "denk" daar met een geheime camera op betrapt werd en via de rechter uitzending wilde voorkomen stond Peter "denk" belangeloos bij.
En dat klinkt ook wel logisch. Zelf had Peter vlak na de moord op Fortuyn ook al eens zeer kwaadaardig nepnieuws verspreid. In een programma van 90 minuten suggereerde hij 80 minuten lang dat Fortuyn seks met minderjarigen zou hebben gehad. Pas de laatste 10 minuten gaf hij toe dat de enige bron een anonieme pathologische leugenaar was. Maar vanaf dat moment werd het wel heel deug om "Fortuyn was een pedofiel" te roepen, en daar ging het om.
Peter hield niet zo van oppositiepartijen, dus om die klein te krijgen was alles geoorloofd.
Elke moord is een tragedie voor alle betrokkenen, en een aanslag op de rechtsstaat. Maar we moeten ook beseffen dat een maatschappij er niet beter van wordt als geweld goedgepraat wordt met "ja maar ik erger me aan die cartoon die ik nooit gezien heb". Als geweld om een verkeerde mening getolereerd wordt dan is omgaan met een kroongetuige ook "de verkeerde mening". Net als "nee" zeggen tegen een verkrachter.
Geweld = geweld, dat werkt als communicerende vaten.
Je doet je naam eer aan, mijn waarde Hoofdhuidschilfer... Ik zou je toch adviseren te stoppen met het spuiten van Head & Shoulders. Het bijt je prefrontale kwab uit en je gaat er rare logica van schrijven...
Trouwens, de editie van Charley Hebdo met Mohamed cartoons was wel in Nederland te koop. Zo kocht ik een vers geprint exemplaar in een sigarentijdschriftenwinkel in de Keizerstraat in Scheveningen. En dat deden meer handige Harry's in Den Lande. gewoon de digitale versie uitdraaien want die was juist gratis online gezet door Charlie Hebdo. En die dan illegaal voor de reguliere prijs verkopen in je winkeltje. Illegaal want schending van de copyrights van ondermeer de overlevende redactie...
@F. von Zeikhoven | 16-07-21 | 19:31:
Wie had jou eigenlijk wijs gemaakt dat het een goed idee was om shampoo in te spuiten?
Je ziet aan jouw reacties wat de gevolgen zijn. Eerst een reeks beledigingen spuien zonder maar 1 feit of argument te weerleggen.
Dan een poging één van de vele genoemde feiten ongedaan te maken met een oncontroleerbare persoonlijke noot. Die echter niks zegt over Peters leesmomentjes.
En al zou Peter Charlie Hebdo ooit bekeken hebben, dan bewijst dat alleen nog maar méér zijn ongelijk. CH is van oorsprong een vrij links blaadje dat voortdurend satire bedreef ten koste van rechts, conservatief, christendom, katholieke kerk, extreemrechts, etc.
Dat leidde nooit tot geweld. Een paar islamcartoons wel.
Dat feit bewijst dat de islam het probleem is, niet die cartoons.
Hetzelfde ondervond van Gogh die vrijwel elke bevolkingsgroep in NL regelmatig beledigde; maar uiteindelijk ritueel werd geslacht door een Mohammedaan.
Alle andere feiten en argumenten die ik noemde kloppen ook. Peter viel steevast de boodschappers aan; nooit de bron van het probleem. De islam mocht niet genoemd worden, en dus waren cartoonisten, columnisten, joden, islamcritici, afvallige moslims, referenda en oppositiepartijen het probleem. En om die ten val te brengen deinsde Peter dus niet terug voor lastercampagnes, en voor het verdedigen van intimidatie en geweld.
@F. von Zeikhoven | 16-07-21 | 19:31: Ik lees niets dan drogredenen en geen enkele inhoud.
PRdV beschikte zeker over bijzondere kwaliteiten.
Daarnaast had hij ook extreem woke 'deug'ideeén. En spreidde dito gedrag tentoon.
Vanwege die laatste 'kwaliteit' wordt hij voor de door jou benoemde zaken, uit de wind gehouden.
Door woke NL, door de woke media-collega's, door Van Zeikhovens...
De achtdubbele pet die PRdV droeg, naast zijn kundige msdaadjournalisten-pet, werd hem door de goegemeente altijd vergeven. Nee sterker nog, die werd zelfs gewoonweg ontkend!
Fortuyn dateert van lang geleden. Persoonlijk vind ik zijn zogenaamd onafhankelijk duiden van zaken waar zijn eigen! kantoor bij betrokken was, veel relevanter.
Net als dat zijn kantoorgenoot advocaat Kasem een aantal jaar geleden nog Taghi-soldaten bijstond, en PRdV een paar jaar later de 'tegenpartij' bij zegt te staan....
(natuurlijk heeft PRdV vlak daarvoor afscheid genomen van zijn directie-functie van dat kantooir. Na aantoonbaar gelogen te hebben over wanneer hij precies in contcat was getreden met kroongetuige Nabil. Maar geen deugjournalist die zich daar druk om heeft gemaakt.... )
Dandruff, dank je voor deze heldere uiteenzetting. Ik ben het helemaal met je eens.
En, heeft de coke Challenge al gevolg?
Wie is er gestopt met snuiven en de zakken van Taghi te vullen.
Even afgezien van alle commotie en terecht meeleven toch even een reflectie.
Ik vraag me af of Peter de mentaliteit en de cultuur van het Midden-Oosten wel goed heeft gepeild.
Het gaat daar in die cultuur als eerste om de eer en als laatste om de eer.
Niet om de waarheid of allerlei deugkneuzenpraat, de eer van je familie, je vrienden, je makkers staat werkelijk boven alles. Dat geldt ook voor maffia connecties.
De mocromaffia is daarom een cultuur waar die eer dubbel telt.
Een verrader of zijn helpers zijn voor deze figuren één en hetzelfde. Je wordt omgelegd zodra de kans zich voordoet.
En de indruk die huilende agenten achterlaten op deze cultuur behoeft geen nader betoog lijkt mij.
Als men de mocromaffia wil aanpakken is een cursusje bij de DEA een eerste vereiste.
Balsemen en in zijn welkom t-shirtje naast Lenin leggen.
Flauwerik..
Hij mocht van mij op Volt stemmen en daar als een 20-jarige mee koketteren op Twitter. Prima. Ieder zijn meug. Maar voor iemand die zich 'interesseert' en 'inleest' vond ik dat zwarte IS-shirtje met het Arabische 'welkom' op het randje.
Arabisch. En geen Deense dokterstaal. Arabisch. En geen Tanzaniaans tandartsdialect.
Een grotere deugneus ken ik nauwelijks. Zelfde niveau als de jij bent welkom zangers.
Klopt, en dat kwam omdat het Peter nog steeds dwars zat dat hij in 2004 tijdens de verkiezingen met zijn eigen politieke partij PRDV verloor van Wilders, vanaf dat moment was Peter R. de Vries plotseling pro-islam en kon hij o.a. ook wel begrip opbrengen voor de aanslag op Charlie Hebdo.
Pottenrammen? Pleit die crackhead daar nu echt voor?
Gisteren heb ik de ‘Peter R.’ adoratieavond op tv maar even overgeslagen. Sowieso kijk ik niet meer naar al die pratende hoofden die veel, en tegelijkertijd helemaal niets zeggen.
Over Peter heb ik mij hier op GS menig keer behoorlijk negatief uitgelaten. Die grenzeloze zelfoverschatting, arrogantie en dat bijpassende stemmetje dat je hoorde wanneer hij weer eens over de vluchtelingenproblematiek van leer trok, trok ik gewoon echt niet.
Het idee dat deze man multimiljonair was, woonde in een luxe (monoculturele) omgeving, prachtig huis, 1500 euro per uitzending pakte (dixit Peter zélf een paar jaar geleden) en dan doodleuk er prat op ging dat hij die massale shitzooi die binnenkwam (en komt!) van harte welkom heette, ergerde ik mij dood aan. Ze kwamen alleen niet bij hém om de hoek komen te wonen. Maar in de wijken waar de ’PVV-tokkies’ wonen (en wier sociale huurwoningen worden ingepikt), mensen op wie menig v-e-r-m-o-g-e-n-d deuger gaarne op afgeeft. En dat maakte Peter voor mij - wanneer hij weer eens over deze problematiek oreerde - het absolute toppunt van hypocrisie. Meteen wegzappen was dus mijn natuurlijke reactie.
Toch maakte Peter op mij niet de indruk een slecht mens te zijn. Geenszins. Naast zijn verleden als misdaadverslaggever- en activist werd dat idee mede bij mij opgewekt uit onverdachte (niet-deuger) bron. Luister maar eens hoe Johan Derksen over hem sprak (overigens lang voordat dit verschrikkelijke voorval plaats vond). Hoe Derksen de persoon áchter die arrogante façade had leren kennen, de humor en de zelfspot die de man had. Mensen die VI kijken zullen hierover mee kunnen praten. En ik zag dat zelf eigenlijk zelf ook wel steeds meer de afgelopen tijd in ‘onze’ Peter. Je leerde de humor in te zien van zijn optreden.
Iemand met wie je weliswaar enorm van mening kon verschillen, maar ook daarna gerust een drankje kunt doen en keihard mee kon lachen. Dat idee over hem had sterk bij mij postgevat. En daarin (indien mijn idee over Peter klopte) verschilde Peter met veel volstrekt humorloze deugmensen uit – bijvoorbeeld – een deel van de linkerflank van de GroenLinkse hoek. Een extremistisch deel waar bij sommigen het fanatisme uit de ogen straalt en waarschijnlijk alleen ‘gelach’ klinkt wanneer er iemand met een andere (politieke) mening tot op het bot vernederd wordt. Bijvoorbeeld bij de zoveelste besmeuring van iemands huis. Of andere laffe – anonieme – acties waarbij mensen thuis worden aangevallen.
Nu Peter definitief weg is, bespeur ik bij mezelf het gevoel dat er iets ‘mist’. Ondanks dat ik nooit meer naar hem keek. Ik vind het echt oprecht jammer. Naast het medeleven dat je altijd (plichtsmatig) richting nabestaanden uit die je zelf niet kent, en de uitspraak dat dit (de zoveelste) schoffering is van de Nederlandse rechtsorde, denk ik dat ik Peter de komende tijd zeker wel zal missen.
Jammer dat je weg bent Peter.
Ik had je graag met rationele argumenten om je oren willen slaan, je af en toe zelfs uit willen kafferen wanneer je die deugdominee-routine had gaan zitten uithangen en daarna vervolgens doodleuk over andere zaken gerust de avond verder willen doorlullen- en doorlachen onder het genot van een drankje.
Helaas echter zal dat nooit meer kunnen. Je hebt aan den lijve op een noodlottige manier ondervonden dat ‘wij’ uiteindelijk toch gelijk hadden over die multiculturele samenleving.
Maar hopelijk dat deze diep treurige gebeurtenis dan in ieder geval de ogen van anderen (eindelijk) eens doet openen.
Het is nooit te laat.
Goed verwoord en mee eens!
Het is natuurlijk ook een hele zware tijd voor Gordon. Al die aandacht die niet naar hem gaat.
Dat geld natuurlijk ook voor die ordinaire Glennis Grace !
Mocro maffia dat roept veel te veel associatie op met: Netflix, serie etc etc. Ver van je bed
Geromanticeerd
Marokkaanse Maffia/Criminelen/Jongeren?
"Slaan we op potten (...)"
Dat is nou ook niet aardig..
Draadje: ,,We wilden verdere escalatie voorkomen'', zegt een GGD-woordvoerder. ,,De politie liet weten bang te zijn dat de unit in de fik zou gaan, als we hem niet die avond zouden sluiten.'' twitter.com/patjem/status/14160054547...
Juist...
En dan nu de discussie t.a.v. de Mocro-mafia en zo alom aanwezige, uiterst negatieve, aanwezigheid en invloed van criminele Marokkanen en de Marokkaanse cultuur die hier een voedingsbodem voor is?
Gaan we het daar nu eindelijk eens over hebben dan?
Or not so much...?
@Atheist.Vader
Not so much !
Zonder cokesnuivers geen mocromaffia.
Wat een enge foto had de Volkskrant geplaatst. Zullen wel erg hun best hebben moeten doen die te vinden. Brrr.
Volgens mij hebben ze allemaal een foto uit dezelfde zwartwit sessie gekocht en kreeg de VK die ene die nog overbleef.
Huilende agenten. Nederland in een nutshell.
Bij de Guardia Civil of de Mossos d'Esquadra zou het reden zijn voor ontslag op staande voet…
Alle agenten zijn buitenechtelijke kinderen. Ga boevenvangen ipv Jan M. de Pet pesten met megaboetes voor 5 km te hard rijden.
En jankerds omdat ze niet bij het echte leger mochten. Dat ook.
Wat ook leuk is dat alle journalisten en advocaten beginnen te roepen dat iedereen die bedreigt wordt beveiliging moet krijgen, dus dat gaat ook voor hun familie gelden., dat is toch gewoon niet te doen, dat ze dat zelf niet inzien.
Huilen als je een bloemetje legt, naast je fiets gaan staan vloeken, enorm geschokt zijn.
Het brengt hem niet terug en het neemt niet weg dat de onderwereld in de bovenwereld de dienst uit aan het maken is.
Teveel regels voor agenten om dit goed aan te pakken?
Te weinig capabele agenten?
Teveel vermenging van culturele factoren waardoor er een groot grijs niemandsland is waarin de brutaalste regeert?
Als Nederlander een medelander aanspreken op zijn of haar gedrag is er niet meer bij omdat het uiteindelijk racisme is.
En met de pelotons politieke partijtjes, stichtinkjes en groeperinkjes wordt het voor de Nederlander steeds onduidelijker of zij het nu verkeerd zien of dat ze toch voor de gek gehouden worden als het komt op regels en etiquette.
Het ergste is het echter voor hen die afhankelijk waren van Peter om wellicht nog iets over een overleden naaste te weten te komen.
Peter had zich in de afgelopen jaren een netwerk opgebouwd waarmee hij mensen in de meewerkstand kon krijgen.
Nu roepen een paar enthousiastelingen dat ze 'het werk van Peter' door gaan zetten.
De vraag is echter of Grapperhaus de deur open doet voor iemand die niet Peter is. En of mensen elkaar niet à la LPF de tent uit gaan vechten omdat de interpretatie van wat Peter wilde niet duidelijk is.
Het zou Grapperhaus sieren als hij de mensen die Peter vertegenwoordigde in cold cases zou blijven helpen en als hij de moordenaars van Peter ook zou bestraffen voor deze 'schade'.
En aangezien de familie van de dader wel heel snel wist te vertellen welk bedrag de schutter had ontvangen zou ik hen ook direct achter de tralies wegwerken.
Laat maar zien dat je het echt verschrikkelijk vind dat Peter is neergeschoten door types die je opsporingsapparaat niet achter de tralies kreeg.
Maar wel in daden en niet in kekke stand-upjes waarin je de tranen nauwelijks kan bedwingen.
Ik was zoals velen hier geen fan. Maakt niet uit. Gaat het niet om. Hij is neergeschoten door het gezwel dat cokemaffia heet. Daar moeten we vanaf. Legaliseer dat spul op beheersbare wijze, want je gaat het niet stoppen. Zie VS, heeft geen zin. Je pakt soms iemand maar het systeem draait door. Oorlog tegen drugs is zinloos. Houdt het geld dat naar drugs gaat in de reguliere economie en help mensen die er verslaafd aan raken. Als je denkt dat het anders kan, wordt dan lekker lid van GroenLinks ofzo, die denken ook altijd dat allerlei dingen kunnen die niet kunnen. En als we niets doen, dan groeit het gezwel. Zie Mexico.
Het is veruit goedkoper om de mensen die in problemen komen door verslaving te helpen dan een onwinbare oorlog te financieren onder het mom van mensen willen helpen van de dope af te blijven, dat gaat namelijk nooit lukken. Uiteindelijk wordt die oorlog uitgevochten door het armste volk, agenten en drugsrunnertjes en dat kost uiteindelijk meer geld, levens en ellende dan de hele handel vrijgeven en alleen de daadwerkelijke problemen bestrijden, verslaving en gezondheidsproblemen door versnijdingsrotzooi etc....
Ok, Peter R. de Vries was een irritante narcistische snob die het altijd veel beter meende te weten dan wie dan ook (om nog maar te zwijgen dat het een ajacied was en ook nog wat verkeerde vrienden had) MAAR met die eigenschappen heeft hij heel veel voor elkaar gekregen voor nabestaanden en voor verkeerd veroordeelden. En ook al deed hij dat zoals hieronder meerdere malen opgewezen, voor een groot gedeelte uit eigenbelang (egostreling), dat maakt geen ene Fuck uit. Het resultaat geldt en dat mag er zijn. Teveel om op te noemen. Wat heb jij ooit gepresteerd op je zolderkamertje ?
Mijn tenen kromden zo hard, dat ik er last van kreeg in mijn kuiten. Ik weet het nog prima dat de Vries een Islamknuffelaar was. Hij past precies in het rijtje mensen “goede” mensen die niks doen. Je namelijk voor PVV-er en racist uitmaken, wanneer je een prima beargumenteerd, inhoudelijke kritiek hebt tegen de totalitaire islam. Charlie Hebdo mocht geen kritiek hebben, dus eigen schuld. De intellectuele hypocrisie vindt ik zo erg, dat ik daar niet meer omheen kan kijken. En dan Edmund Burke quoten.
Volgen mij begrijp je niet wat hij heeft gezegd.
“Je moet je realiseren dat Charlie Hebdo in Frankrijk een bepaalde reputatie had. Ze hebben bij herháling spotprenten geplaatst die de profeet beledigden. Het is zo in het islamitische geloof dat je die niet mag afbeelden“
“Zij vinden de publicatie van de profeet in compromitterende situaties barbarij. Ik probeer alleen maar aan te geven hoe erg het botst en dat dat niet te lijmen is eigenlijk. Er is eigenlijk geen dialoog mogelijk. Het jaar is wat dat betreft heel slecht begonnen.”
“Het is natuurlijk nooit te rechtvaardigen en bespottelijk dat woorden of een tekening zulk grof geweld kunnen uitlokken.”
Wat is hier precies hypocriet aan?
@DexterGordon | 16-07-21 | 13:29: Islamknuffelaar én Edmund Burke quoten. Moet ik er een tekening bij maken? Maar even wat anders, suggereerde hij nu dat ik me aan de sharia moet houden? youtu.be/St4Gzvyhl9M Ik begrijp heel goed wat hij zegt. De selectieve verontwaardiging wanneer het de islam betreft. Anders kom je met je kop sowieso niet op de televee.
@RtotheB | 16-07-21 | 13:38: Hier slaat hij zeker door.
Peter was in de 90ties de populairste boy van het land. Hij ging in de politiek ,wilde 40% van de stemmen, kreeg slechts 30%, Peter was pissed-off, weg uit de politiek, werd openlijk een linkse deugmans en ging een zware kroon-crimineel bijstaan , wat het tegenovergestelde is van wat hij eerst deed nl. het eervol bijstaan van particulieren in zeer vervelende en moeilijke omstandigheden. Tsja, peinzend uit het raam staren doet.
Benieuwd of de Oranje's massaal "Gordon" roepen om 20 uur als ze met hun potten en pannen weer buiten staan.
Zeker weten van niet! Geloof maar dat dat kliekje sinds die Mabelgateaffaire een hartstochtelijke hekel aan Peter R. de Vries heeft. Daarbij was hij net zoals ik trouwens Republikein. Hun reactie was dan ook erg hypocriet.
In het leven zijn twee dingen zeker: de belastingen en de dood. Iedereen gaat dood, maar niet iedereen kan kiezen hoe hij gaat. Soms is het plotseling uit het leven gerukt worden te verkiezen boven een lange lijdensweg. Een pijnlijk sterfbed dat jaren duurt is ook een verschrikking.
De dood van Peter R. de Vries is een groot verdriet voor zijn familie, en verder niets. Hij is gegaan op een manier en met een stijl die dicht tegen zijn interesses lagen. Als hij één Mocro-maffioot wat minder had getreiterd dan was hij mogelijk niet geliquideerd. Er is namelijk een verschil tussen het onthullen van misdaadpraktijken en het avond aan avond koketteren op televisie met nabestaanden van slachtoffers. Er is een grens tussen betrokkenheid en gedrevenheid om te komen tot een oplossing van de misdaad en de circus-directeur die nabestaanden opvoert als willoze poppetjes om een show mee te maken.
Zo, mooie draai er aan gegeven om het toch goed te kunnen praten.
Ik hoor het al, u mist hem als kiespijn.
Freek, ben jij het?
Ik blijf het zeggen, mensen hebben een religie nodig, verhalen waarin ze kunnen geloven. En dan maakt de realiteit "de echte kwaliteit' van de persoon niets uit. Of het nou een crimineel als Floyd, of een maffiamaatje als Peter R is, we zullen gezamenlijk in zang, gebed en gehuil uitbarsten. Echte helden, stille filantropen en altruîsten ondertussen sterven een stille en ongeliefde dood.
Religie is inderdaad erg nuttig om menselijk gedrag te reguleren. Helaas kiezen mensen tegenwoordig hun eigen goden.
@DeCynischeAmbtenaar | 16-07-21 | 12:44: altijd al zo geweest
Ik heb echt helemaal niks met die man. Vind hem maar vervelend. Maar wat hem is overkomen is compleet verachtelijk en echt niet oké. Dat vind ik wel heel heftig. Maar om hem nu als een halfgod te gaan zien, dat gaat mij dan weer een beetje te ver.
De mensen die nu dit soort dingen roepen zijn hem over een week alweer vergeten. Het is allemaal voor de bühne.
Gespeelde emo. Zo hol als klappen voor de zorgmedewerkers.
Vrij bijzonder dat een linkse lul in z'n eigen zwaard valt.
Meestal zijn onlinksen het slachtoffer van hun wangedrag.
Wat jij hier benoemt, is precies wat al die deugers angstvallig verzwijgen:
slachtoffer geworden van waar hij zelf zo'n hartstochtelijk voorstander van was,
'meer, meer, meer...'
Precies. Tot mijn spijt besef ik dat ik alleen maar blij ben dat ik dat temerige kutstemmetje nooit meer hoef te horen.
Helaas heb ik soms ook last van linksigheid. .
Gordon, is dat niet die zanger die op straat twee keer door jongens van bepaalde origine is geslagen, geschopt en uitgescholden vanwege z'n seksuele geaardheid. Vervolgens geen heeft aangifte gedaan want dat was zo'n gedoe en hij was ook bang voor represailles. Die Gordon ? Ja die Gordon.
Die Gordon die zoveel coke gesnoven heeft, dat ie d'r nog wit van ziet idd.
Hij is en blijft een aandachttrekker eerste klas.
Dacht zeker dat zijn coke bij de suikerunie vandaan kwam.
R.I.P. Peter r D Vries
Het verwonderd mij niet dat het in Amsterdam gebeurd . Waar de linkse gekkies
Regeren kan je zoiets verwachten
Eind jaren 80tig heeft Peter R. de Vries geprobeerd een blote tieten maandblad op de markt te zetten. Een soort Playboy / Penthouse maar dan met Hollandse allure.
Heb er nog steeds spijt van dat ik dat heb weggegooid want dat had ik nu kunnen verkopen, ondanks dat de pagina's met de beste blote tieten aan elkaar plakte.
Die had je met je prittstiftje aan elkaar geplakt?
@BobDobalina | 16-07-21 | 12:14: z'n moeder
Aktueel?
Aktueel.
Dit slaat toch als een tang op een varken?
Mogen we nu eindelijk eens de boefkes waterboarding laten ervaren scheelt een hoop tijd meschien !
Waar is de behoefte gebleven om Peter een bloedirritante man te vinden die van deugen zijn werk heeft gemaakt door elke avond tegen de schenen te schoppen van alle niet linkse meningen?
oproep aan Gordon: Drugs are bad, mkay
Teneinde wat?
Nou, de Dam stroomt vol.
-
En volgende week zijn die bloemen verlept.
Gordon heeft weer eens te veel gesnoven.
RIP Andy
Prachtig allemaal.
Maar ik herinner me ook dat iedereen hem een bloedirritante betweter met een persoonlijkheidsdrang als een walvis vond, die overal verstand van dacht te hebben en zich in ieder programma drong om zijn duizendjes te scoren.
En dan heeft niemand het recht om hem fysiek iets aan te doen en is het een gemis vanwege zijn speurwerk.
Maar Peter R was omstreden, had een geur van gemengde belangen om zich heen, had ook een andere kant.
Dat hij nu zo bewierookt wordt als hing hij aan een kruis is de Nederlandse volksemotie die vroeger een stuk nuchterder was.
We dwepen golvend op media, wat niet altijd oprechte emotie vertolkt.
Hoe harder een maatschappij, hoe sentimenteler.
Ik hoop dat ik het mis heb maar het zal mij niet verbazen dat de NPO achterban (vroeger 'Mocro Maffia') vanaf nu (live tijdens de uitzending?) publieke figuren blijft afknallen, net zo lang totdat Taghi wordt vrijgelaten. Kinderlijk eenvoudig in naïef Nederland. Die gasten hebben zo intens veel schijt aan alles en iedereen; die komen stront tekort.
Mja, en als u het voor het zeggen had bij de politie, wat zou u daar aan gaan doen?
Niet een proces tegen een dode voeren hoop ik:
www.topics.nl/staat-procedeert-tegen-...
Iedere keer dat ze actie ondernemen moeten ze even onder de radar uit. Bij voorkeur verdienen ze hun centen in het donker. Uiteindelijk wordt het netwerk toch opgerold en als al die moorden dan aan bijvoorbeeld een Tachie kunnen worden toegeschreven, dan ziet hij gegarandeerd maximaal lang. Op een moment komt het besef dat Redouan niet vrijkomt. Dan start het oorlogje in verband met de overname van de macht. Die mensen laten Tachie dan ook liefst zo lang mogelijk zitten. Ik geloof gewoon niet dat hij vanuit de bak de touwtjes lang in handen kan houden.
@Tapioca pudding | 16-07-21 | 11:47: mocht hij op zijn Hollands over 12 jaar vrij komen en de ambitie hebben de macht weer over te nemen, dan leggen ze hem meteen om. Die lui kennen echt geen eer en trouw. Gaat om het geld en de macht.
@Roadblock | 16-07-21 | 11:46: Wellicht kunt u, als kroontjesdrager, die brildragende kalende licht seniele heer eens wijzen op het bestaan van artikel 69 Sr? Vraagt u hem dan of er nog een casus is tegen de heer P. de Vries?
Op potten en pannen gaan slaan. Ja dat helpt. Ga eens anders stemmen !
Krokodillentranen Grapperhaus:
''Ondertussen lees ik in de Volkskrant van dat uw landsadvocaat namens de Dienst Justitiële Inrichtingen een proces tegen Peter R. de Vries was begonnen om te voorkomen dat hij, de vertrouwenspersoon van kroongetuige Nabil B. in het Marengo-proces, met B. kon praten zonder door de staat afgeluisterd te worden…''
tpo.nl/2021/07/16/briefje-van-jan-aan...
Het commercieel uitnutten van deze man, die toch door heel veel mensen als een "naar persoon" werd gezien, is begonnen. Wanneer gaat de paus hem heilig verklaren?
Kunt er op wachten dat RTL oude uitzendingen uit de sloot gaat halen. RTL melkt het zaakje flink uit.
Eens, maar wel een die zo af en toe hard op je kop viel als hij weer eens gelijk had.
Hoe laat is de zaligverklaring van Peter R. door de Paus? Op welke zender?
Op allemaal.
Ja,is tie nog steeds dood? Tis geen grap? Ja, je weet het niet tegenwoordig.
Groot verschil met Pim en Theo is dat de BN’ers het dit keer wel menen met hun lofzang.
Kunnen we niet gewoon met z'n allen afspreken dat we Gordon gewoon met rust laten en zachtjes laten wegzinken in de vergetelheid?
Wat zegt u dat mooi.... Klinkt goed!
Is er al een reactie van Peter's bloedgabber (althans volgens Frits zelf) Frits Barend?
Nee, Steve Brown stuurt u de hatelijke groeten
Ik kan niet wachten op alle documentaires die nu elk jaar gaan komen. Beelden genoeg in het media archief.
Want peterr wilt overal alles van. En kon werkelijk overal over meepraten.
Zo jammer dat hij geen zetel heeft gekregen met zijn politieke partij PRDV.
Dan had hij niet in elke talk show gezeten, en had hij gewoon zijn zakken kunnen vullen van Belastingeld
Gorden is door zijn drugsgebruik medeverantwoordelijk voor de drugs criminaliteit
Ja die anderhalve ton die betaald zou worden heeft hij met gemak in zijn neus geduwd de laatste 25 jaar.
Stop making criminal people famous!
Zo nu en dan een speelfilm oké…, maar dan niet romantiseren aub.
En al helemaal niet showbizzen.
Fortuyn in 2001: 'Dan maar ik afgemaakt. Okay, prima. Maar het probleem, meneer, dat blijft. Dat blijft. Mensen hebben er meer dan genoeg van.'
Correctie: 2002
We willen hier in NL helemaal niet de (georganiseerde) misdaad bestrijden met harde maatregelen. We hebben liever zo nu en dan een BN-er die afgeschoten wordt, zodat we ons emotioneel exhibitionisme kunnen uitoefenen. En medelanders die er wel wat aan willen doen uitmaken voor fascisten, want die willen ons bloemleggen, kaarsjes aansteken en stille tochten afpakken, de schoften! We willen net zo'n goed draaiende samenleving als Mexico!
Het verheerlijken van deze man gaat voorlopig gewoon door, geen vriend , geen vijand, een doorn in het oog van de nederlandse crimi, hij heeft moeten boeten met zijn leven , dat gun ik niemand, het tuig bijft onverschrokken, we wachten op een nieuwe crime knokker, rust in vrede hr. de Vries.
VVD heeft nog wel een crime-fighter in de aanbieding hangende de kabinetsformatie.
Arme Glennis Grace wat een drama.
Inderdaad. Daar lig ik ook wakker van.
Als ze maar niet weer gaat krijsen.
@Petrus Poortwachter | 16-07-21 | 11:13:
Glennis zelf ook ! (Die is zo ordinair, dat ze niet eens een voetballer uit 't G-team aan de haak kan slaan)
Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Nou, simpel: door de pappen en nathouden-houding van links in de jaren 90, toen de straatterroristjes op het (A'damse) toneel verschenen. Mocht je niks van zeggen van links, want dan was je 'xenofoob'. Dus konden de straatterroristjes in álle rust 'carrière' maken binnen de georganiseerde misdaad en uitgroeien tot een gezwel dat nu de hoofdstad en de rest van Nederland totaal overwoekerd en in zijn greep heeft. Waarvan akte. Parlementaire enquete iemand?
Waarom hebben wij het nou weer gedaan…??
Kijk eens even in Limburg, nu niet, later, en Brabant…
Daar gaat het ook heel lekker namelijk…
Wees blij. Als de die kleine autochtoonste het niet hadden overgenomen dan waren het nog steeds de autochtonen die het gat vulde m.b.t. de drugsvraag. Laat de allochtonen nou het vuile werk opknappen.
Dit is naar mijn idee wel een groot deel van de oorsprong van het probleem inderdaad. De angstpolitiek van links (en de door links gekaapte instituties) heeft twee effecten gehad:
-gebrek aan normbesef onder groepen migranten; als niemand je de regels uitlegt, dan kun je je er natuurlijk moeilijk aan houden.
-Opgekropte frustratie onder grote groepen autochtonen met lage sociale mobiliteit; je omgeving wordt binnen een bestek van 30 jaar totaal op zijn kop gezet, en je kan er niks aan doen of ook maar wat van vinden. Dat heeft weer geleid tot een onconstructieve houding, het maakt immers toch niet uit wat je zegt of vindt.
De Diamantbuurt . Lieflijk buurtje in Amsterdam. Daar komen ze vandaan.
@streknek | 16-07-21 | 13:21: ze wonen al lang niet meer in Amsterdam. Gentrificatiebubbel enzo.
Er wordt massaal gebruikt in NL, ook door BNers als Gordon. Als de coke consument niks te vrezen heeft, wat legitimeert dan het geweld aan de voorkant van de handel? Gooi het dan helemaal vrij. Dit is typisch Nederlands beleid, waar kennen we het van? Oja gedoogbeleid, wel mogen verkopen en niet inkopen. Wie verzint dit?
Ik weet nog dat het hele land in shock was toen Martin Kok werd vermoord, mensen riepen ontroerd dat hij een Nationale Volksheld was. Facebook, twitter en instagram kleurde zwartwit met foto`s van Martin. Mensen zag hem als de man die eigenlijk verantwoordelijk was voor het oplossen van een groot gedeelte van de misdaadzaken. En vergeet die petitie niet dat Martin een staatsbegrafenis zou verdienen.
Bommeroni rammeroni, maar we blijven schrijven, we blijven schrijven
Ik vind de vergelijking met van gogh ook een beetje krom.
Allebei dood, dat wel
Gordon wil zich weer even profileren.
Gordon wil zichzelf altijd profileren.
Dat doen egocentrische en narcistische mensen nu eenmaal
Ja wat een ongelofelijke eikel. De helft van dit stukje gaat over Gordon.
Gordon! Dat was toch die zieligerd die coke gebruikte als ware het water? Heeft dus meegewerkt aan de groei van de crimineeltjes. En dan nu een grote broek aantrekken?
Iemand een kort durende dodelijke ziekte toewensen mag niet. Doe ik dan ook niet! Maar kan hij in ruil daarvoor niet gewoon vanaf nu permanent zijn bek houden?
Half Nederland in rouw; de maffia lacht zich slap. Op naar de volgende aanslag.
het is inderdaad geen signaal van sterkte. vooral niet wanneer het consequentieloos is waarbij NAbil een grote mond blijft houden en Taghi zich in de cel zit te verkneukelen.
Ik vond het maar een ego-tripper Peter R. de Vries, al het "goede" dat hij deed was in de eerste plaats alleen maar zodat hij er zelf mee kon pronken. Zijn de deugers ook nog vergeten dat Peter een hele toespraak hield bij de begrafenis van Cor van Hout, die hij de meeste bijzondere mens vond die hij ooit had ontmoet.
De laatste 15 jaar is er inderdaad enig opportunisme ingeslopen, maarja wie is perfect. Zijn uitstapje naar de voetbalmakelaardij was daar een voorbeeld van en verder begrijp ik dus absoluut niet dat hij zijn Taghi-nieuwsgierigheid via die kroon-mocro wilde bevredigen, hij wist dat die mocro's/handlangers er de laatste jaren om niks op losknallen.Jammer
Eindelijk iemand die zegt wat 95% van Nederland denkt. Kijk het is bizar dat uberhaupt iemand op klaarlichte dag wordt neergeknald in Nederland, maar de aandacht die deze man krijgt, gaat nu echt een beetje te ver.
Correct, alles was in de eerste plaats ter meerdere eer en glorie van zichzelf. En met criminelen als Cor van H. en Willem H. had ie een symbiotische relatie naar mijn idee. Zonder hen was Peter R. niet veel.
Ik ben iets jonger, maar wel van de generatie van Peter zeg maar. Wat ik mij realiseer is dat bijna alle mensen die jonger zijn, dat blijkbaar helemaal niet kennen: gewoon ergens voor stáán en ergens voor gáán.
Het resultaat van meer dan 30 jaar Jeugdjournaal en alles laten draaien om alle ellende elders op de wereld en om 'zieligheid' (en dat hier naar toe halen) gaat zich nu aftekenen.
We krijgen nu generaties die het allemaal perfect kunnen opschrijven in regels, procedures en protocollen. En uitmuntend kunnen 'spelen met woordjes' en die mooie statistiekjes maken en alles eindeloos kunnen 'onderzoeken' en beschrijven in rapporten, etc.
Maar géén mensen die kunnen en durven handelen.
Als het lekt moet je het dak repareren. Van regels en protocollen blijft het gewoon lekken
Diezelfde mensen die nog geen spijker recht in een plank kunnen slaan bedoeld u ?
1/3 van de 15 jarigen kan niet begrijpend lezen.
Bedoelt u die generatie?
Dat opschrijven is voor de meesten al veel te veel gevraagd, het blijft daarom bij blahblablah.
De generatie die een granaat voor een drol aanziet?
Hear hear. Ik zie weinig echte mannen meer, wel veel flikkers, en dan heb ik het niet over sexuele voorkeur.
Heeft Gordon al eens nagedacht waar zijn coke vandaan kwam (en waarschijnlijk nog steeds). Hypocriet figuur, de handel faciliteren maar o zo willen deugen.
Peter had toch ook nog een tweede vrouw of zoiets? Voor haar is het ook erg.
Susan Smit was de mooiste scharrel waar je mooi je handen vol aan kon hebben.
If you have a problem, if no one else can help, and if you can find him...
maybe you can hire Peter de Vries"
Ik word moe van die verheerlijking. Staat natuurlijk los van dat niemand afgeschoten mag worden vanwege zijn mening of wat hij schrijft.
Die mate van verheerlijking geeft aan hoe shit de huidige situatie is in het land.
Ben zelf tegen volkerenmoord en overstromings.
@Acidstain | 16-07-21 | 10:54:
Wat heeft ie aangepakt dan..??
Los van z’n programma maken waar hij, ondanks z’n ongetwijfeld goede bedoeling, zijn brood mee verdiende..??
Mensen hebben helden nodig.
@neonreclame | 16-07-21 | 10:56:
Daar is hij miljonair mee geworden, hij heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt.
Als ik zo lees ben ik gelukkig niet alleen die de media hypocrisie rond het overlijden van de Vries walgelijk vindt. Over Gordon maar te zwijgen. Ik vermoed dat de nabestaanden van de Vries daar ook niet op zitten te wachten. Nog een paar dagen dan doen alle buitenstaanders een glas en een plas en blijft alles zoals het was. Sterkte voor de familie. Voor hen staat het leven even stil terwijl alles buiten hun deur gewoon zijn weg gaat.
Allemaal goed bedoeld he, maar als er niks gebeurt vanuit politiek maakt het dus geen reet uit. Die stille tochten, op pannen slaan, klappen voor de zorg, al die burgerinitiatiefjes geboren uit machteloosheid en de wil om je te uiten is hartstikke prima, maar uiteindelijk gaat het toch om er wat tegen te doen. Dat zijn dingen die jij en ik niet kunnen, maar politiek Den Haag wel. Maar die zijn drukker om elkaar op leugentjes en andere frames te betrappen. Dus dat gaat lekker. Zonder beleidsmatig en daadkrachtig optreden van de overheid is op een pan slaan tegen Taghi een beetje zoiets als een regendans doen, of windmolens plaatsen tegen global warming... ehhh climat change... ehhh climate crisis.
Getuigd het niet van armoedigheid om niet te in te zien dat je machteloos gemaakt wordt en daar zelf aan meehelpt?
Het onvermogen van velen om dingen te accepteren zoals ze zijn, wat inhoud dat zaken eerst gereduceerd moeten worden tot wat ze daadwerkelijk zijn.
Nee, ik ben niet in rouw. Dus niet heel Nederland rouwt. En dat advies van Gordon kan hij op de plek stoppen waar de zon niet schijnt.
Volgens mij schijnt de zon daar een heel stuk naar binnen.
en precies wat Peter niet had gedaan. Die had die vragen wel gesteld..
Op dag 3 herrees hij ?
Weet iemand nog een mooi spreekwoord dat ik kan gebruiken onder een SJW-foto van mensen die om de haverklap knielen, in plaats van rechtop te staan?
Beter knielend leven dan rechtop sterven.
Hoge recht op staande bomen vangen veel wind.
Ik heb nog wel een boek voor je: www.bol.com/nl/nl/f/abraham-moszkowic...
Wat het ego gaat staan knielt het principe.
Zoals de wind waait waait m'n vestje.
@Derechtselutser | 16-07-21 | 10:49: *waar
Denk niet bij het laatste vel, wie na mij komt die red het wel…
There's a big difference between kneeling down and bending over?
Neem het motto van Peter. On bended knee is no way to be free, was het volgens mij. Stond in dat familie bericht.
Gordon is juist onderdeel van het probleem, met zijn doorgesnoven neus
Roept Gordon nu op om geweld te gebruiken tegen potten?
Oké GS zo is 't wel weer genoeg over PRdV. Nu graag weer een topic over de watersnood?
Tweet Gordon: "... ik gun het dat uitschot niet dat via mijn volgers ook ik..." Wat bedoelt/wil Gordon nu? Ik twijfel nu aan dat hele bericht: wel of niet protesteren? Iemand?
Meneer de Vries had de bekendste uitspraak van conservatief Edmund Burke op zijn arm: voor het kwaad om te slagen is het alleen nodig dat goede mensen niets doen. Maar meneer de Vries had allerlei D66-opvattingen, niet conservatief dus. Meneer de Vries heeft veel goeds gedaan en ik bewonder zijn moed, maar hij maakte ook denkfouten, fundamentele zelfs.
Dat heeft toch ook iets enorms midliferigs. Als volwassen vent een quote die normaal door Hyves-vrouwtjes op hun socials timeline wordt gezet op je arm laten tattooeren en dan je mouw opstropen voor een zaal vol allochtonen en huilend bekennen dat je deugt als mens. Ik riep het al een tijdje, Peter wist van gekkigheid niet meer waarmee hij zich overal mee moest bemoeien en was al een tijdje op weg naar zijn endgame. Triest dat het dit bleek te zijn voor zijn familie, maar zijn ego heeft hemzelf overtroffen. CNN, ingelaste journaals en talkshows, internationale media, rokende servers. Hij werd zijn eigen breaking news.
Met de uitspraak is niets mis, als je hem begrijpt door hem in zijn context te zien. Ik ben conservatief en ik begrijp die uitspraak echt. Maar de Vries niet en zette zich voor aap. Sowieso, een plakplaatjes op je lijf. Echte conservatieven doen niet aan zulke kinderachtige dingen.
Lijkt op de gekte toen André Hazes doodging.
Nog 1 keer…..
Als je alle eindgebruikers wilt aanpakken, flikker alle goeie muziek, naar smaak, alle kick-ass films, naar smaak, alle prachtige kunstwerken , naar smaak, en weet ik niet wat, maar bij de vullis…
Eerlijk toegeven als je morgen de hele platencollectie weg smijt…
Nu al gedaan.
@pa_niek | 16-07-21 | 10:45:
Ik geloof je….
Ik begin er een beetje zat van te worden, de overvloed aan peter zijn dood. Het is erg heel erg ja wat er is gebeurd , maar we weten nu ook wel hoe erg het is. Ineens is elke bnner zijn beste vriend geweest lijkt het wel. Wat hoor je nog over anderen die zijn vermoord? Theo en pim b.v. en ik vraag me af , wat gaat er gebeuren als wilders vermoord word? Dan ga ik me echt heel druk maken en boos op het kabinet wat die man laat stikken al die jaren. Ik ga me dan druk maken op het feit hoe de bevolking dan in tweeen gaat splijten. Mij druk maken om mijn getinte dochter en haar gezin. Zij zijn getint maat ohzo westers.. zij willen ook gewoon zwarte piet met sinterklaas enz enz. Mijn dochter geadopteerd door mij als baby.. zo westers opgevoed . Bruin van buiten maar wit van binnen. Net zoals haar vriend en kindjes. Waar gaan zij de dupe van worden dan? Ik zie het ook al op tv.. bij de mensen die in amsterdam bloemen leggen voor peter. Vooral getinte mensen valt.me op of in iedergeval van een andere afkomst als het blanke westerlijkw uiterlijk.. ik denk dat zij allemaal ook bang zijn voor de gevolgen van die alles en van wat er nog komen zal. Er word veel kapot gemaakt door een groep met andere normen en waarden. Wat een klotezooi...
Je kunt er een heel verongelijkt verhaal van maken, maar we zijn weer een stap dichter bij de totale barbarij. Dat is wat hier kudt aan is.
@Panos88 | 16-07-21 | 10:42: Die weg zijn we jaren geleden ingeslagen. Nu dus niet gaan klagen dat het tegenvalt.
@trekarm | 16-07-21 | 10:47: Ik wil graag een toekomst, neem je het me kwalijk?
Nederland heeft geen koning, minister president of politie nodig, ook geen justitie, laat staan Grapperhaus, nee Nederland kan niet zonder een man als PRdV, voorheen sensatie en boulevard journalist, thans vereerd als een held. Het monument op de Dam wordt vervangen door een standbeeld voor de grootste Nederlander aller tijden, waar 7 x 24 uur bloemen kunnen worden gelegd. Nederland is eigenlijk Vriesland. Is er nog leven na PRdV?.
Tuurlijk, je gunt het Peter niet, en toch heb ik wel zoiets van de cirkel is rond nu. Nogmaals, je gunt het Peter niet, maar dit is wel een einde dat bij hem past. Op negentig jarige leeftijd van ouderdom doodgaan, dat past niet bij een persoon als Peter R. de Vries, die het gevaar nooit uit de weg ging, om niet te zeggen in het gezicht uitlachtte.
RIP Peter.
Beter to die on his feet than to live on h8s knees. Ofzoiets.
De cirkel is rond.
Waar Peter nu ook is, hij geniet intens hiervan. Hij werd al op handen gedragen, nu komt hij op een voetstuk te staan.
En hij kwam natuurlijk altijd al graag op tv. Nu is ie op alle zenders tegelijk.
@VanBukkem | 16-07-21 | 10:49:
Het ultieme!
Wat een huichelaar, die Gordon. De man die het cokesnuiven zo ongeveer heeft uitgevonden en daarmee vele drugscriminelen aan een lucratief bestaan heeft geholpen, deze man roept nu op tot massaal protest. Ziek.
Heb 't m meerdere malen zien doen met sensation... je raad het al.. white. Wat een hypocriet. Tevens al die BN'ers die nu allemaal een jankverhaal op hun socials gooien en alle dagbladen met hun covers. Het was gewoon een misdaadverslaggever met idealen waar hij voor vocht, gefeliciteerd. Gaan we ook massaal in nationale rouw als straks John van den Heuvel of Kees Spek met loodvergiftiging in het ziekenhuis liggen?
ik vermoed dat een aantal van de reaguurders ook wel een bijdrage heeft geleverd aan het lucratief bestaan van Taghi en soortgenoten en nu lekker op Gordon´s gedrag zit af te geven.
Who´s next ? Een rechter, een minister ?
Zijn blijkbaar nogal makkelijk een paar low life's te vinden die voor anderhalve ton iemand neer willen schieten. Als iemand niet voldoende bescherming heeft loopt hij gevaar. De vraag is, gaan we nu iedereen dag en nacht bewaken die maar een klein beetje belangrijk is of gaan we iets doen aan wapenbezit? en/ of criminelen? en/of crimineel geld? Als Drugs legaal zouden zijn vallen de meeste inkomstenbronnen weg lijkt me. Dat wordt nog wel een dingetje met de productie. Dat beleid is bij Wiet ook vreemd, Je mag het wel roken maar waar het vandaan komt? is illegaal?
Die foto met voorpagina's is ontluisterend. Toont eens te meer aan wat voor circle jerk de media is. Dus er voltrekt zich feitelijk een natuurramp in onze zuidelijke provincie maar de foto's van de vries beslaan 80% van de oppervlakte. Right
Vorig jaren was het nog te droog, Valt er eindelijk een beetje regen is het ook weer niet goed. Wat een gezeur, *Sarcasme modus uit*
Goede sier maken met de ellende van een ander. Was er besef van realiteit geweest, was dit misschien nooit gebeurd!
Gordon,ga aub enkele reis Dubai.
Wat gaat hij alle aandacht uit Nederland missen.
Bij Pim en bij Theo werd er geroepen: "Dit mag nooit meer gebeuren", en toch gebeurde het weer. Ik blijf het vreselijk vinden, ook al was ik het niet altijd eens met hem, Nederland is nu een stuk armer geworden. Van al die wappies die nu in talkshows verschijnen om de emoties te duiden, verwacht ik niets.
Ja, wat een overdreven gedoe ook allemaal. Laten we het met z'n allen normaal gaan vinden dat geïmporteerde halve apen hier gaan bepalen wie mag blijven leven en wie niet.
Pak je pan!
Importeren is toch iets dat je gewenst/ vrijwillig doet? hoe noem je het als een product zichzelf over de grens regelt?
@Geenjoris | 16-07-21 | 10:49:
En nog gaat de georchestreerde import 'onze' Europarlementariërs lang niet snel genoeg: www.nrc.nl/nieuws/2021/07/15/grensbew...
Best wel bizar dat Gordon als eindgebruiker van Taghi’s producten, nu de janktrommel pakt om te klagen over de bedrijfsvoering.
Mensen zouden eens moeten nadenken over de liberale ideeen in dit land over drugsgebruik. BNN-Vara met hun vrolijke Spuiten en Slikken. Jeugd denkt dat het normaal is om te snuiven. Maar begrijpen niet wat voor organisatie en leed er achter dat ene zakje poeder zit. Stelletje hypocrieten in Hilversum.
Hypocrisie en wegkijken is een basisprincipe van gebruikers.
"Ja maar alcohol is veel erger" hoor je dan.
Echt ongelofelijk.
Koekkoek
Als we echt liberaal waren was die shit wel vrij, hebben we ook geen Tachi nodig. Mensen gaan toch wel naar de klote. Maar hey, verbieden lost het op. Echt waar hoor. Kom nu eens met een oplossing zonder elke keer in dat "gebruiker bad, die moet ophouden" Dt gaat gewoon niet gebeuren, en dan?
@2voor12 | 16-07-21 | 10:36:
Die alcohol-dooddoener is inderdaad heel dom. Er is mij op straat nog nooit vanuit een donker steegje toegesist of ik misschien bier wil kopen. De overlast van drugs (productie, verkoop en gebruik) is ontelbare malen groter dan die van alcohol. De zware criminaliteit rondom de productie en distributie van illegale drugs neemt inmiddels staatsondermijnende proporties aan.
Al die krokodillen tranen van die coke snuivende BN’ers. Indirect allemaal schuldig aan de dood van PrdV.
De krokodillen tranen? Ik traan, jij traant, wij tranen?
Ik geloof echt wel dat Gordon oprecht meent wat wat hij op zijn Instagram bericht geplaatst heeft. Ondanks dat, getuigt het wel weinig zelfreflectie.
Het is nu dan wel klaar, toch? Hoop ik...
Prdv was niet zomaar 1 of andere reaguurder. Hij heeft veel betekend voor slachtoffers en nabestaanden. Misschien vanwege zijn mening die hij overal op had mag je hem niet, maar dan maakte hem als persoon ook sterk.
@Inverness | 16-07-21 | 10:53:
Johan Derksen heeft ook overal een mening over, maar niet de goeie volgens bekend NL.
@Inverness | 16-07-21 | 10:53: Jawel, begrijp ik, maar nu is alles toch wel zo'n beetje gezegd? Klaar dus?
Is Gordon weer aan de drugs ? Wat een onsamenhangend verhaal, hij denkt nog steeds dat het een aanslag op de persvrijheid is.
Nounou Gordon... ook helemaal zelf geschrijft..?
Stel hè.
Dat hij ter plekke was overleden en niet, zoals nu, enige tijd later, waren we dan:
A Meer geschokt,
B Minder geschokt,
C Net zo erg geschokt,
Iemand duiding?
C
A, want nu zijn we tweemaal geschokt ipv eenmaal.
Nederland is de laatste 20 jaar emotioneel incontinent geworden.
Bij het minste of geringste barst men in huilen uit ("een teken van kracht") en worden er knuffels gelegd of stille tochten georganiseerd.
Het is werkelijk tenenkrommend.
Dit is de reactie van een volk dat langzaam tot het besef komt dat het allemaal niet meer is wat het geweest is, dat een sluimerend gevaar steeds dichterbij komt, maar dat (nog steeds) te beroerd is om er iets aan te doen uit angst voor geweld of sociale positie.
Het is lafheid verkleed als fatsoen en daar gaan we het op de langere termijn echt niet mee winnen.
Kijk, dit snijd hout!
Schelden op anderen op het internet is ook emotioneel incontinent.
Een protest? Waartegen protesteer je dan? Tegen georganiseerde misdaad? Tegen pistolen? Tegen huurmoorden? Tegen wát dan? Of gaat het gewoon weer, zoals altijd bij de irrationelen, over deugen: het laten zien hoe “begaan je bent”? Een herdenking begrijp ik. Een protest niet. Wil je iets bewegen? Dan ga je maar naar de stembus en stemt op partijen die niet wegkijken als het heikel wordt, alleen maar om de oppositie de schuld te kunnen geven om iets dat zij zélf medeveroorzaakt hebben met de tomeloze massaimmigratie. Maar als je dáártegen gaat protesteren ben je weer een “racist”, aldus het deugvolk.
Hetzelfde geleuter als met Theo van Gogh.
Men voelt zich lekker deugen.
Aan de oorzaak gebeurd niets.
gebeurt
Die gelijkenis tussen Gordon en Peter R had ik nog niet gezien.
Zie die nog steeds niet. Iemand?
*Nadenkend kijkt*
Swingen (op seksueel vlak)?
Pfff ik wordt zo dood- en doodziek van al die obligate meelevende boodschappen van die mensen daar bij die bloemenzee. Zo’n Gordon ook. Dat zijn dezelfde Amsterdammers die elke keer weer op GL, PvdA, D66, VVD stemmen, partijen die het Nederlandse drugs-gedoogbeleid bedacht hebben en daarmee aan de wortel staan van het kwaad waar Peter tegen streed. Nu allemaal huilie-huilie maar de volgende keer gewoon weer het vakje van Sylvana of die Rutger-Groot dinges aankruisen en daarmee eigenlijk zeggen: Fuck de dood van Peter R de Vries. We vinden het wel best zo. Als ik maar kan snuiven en blowen. Die Gordon zou eens iets moeten doen aan zijn eigen drugsgebruik en een held worden zoals Peter was en langs scholen gaan om aan iedereen die het horen wil dat Nederland inmiddels een corrupte narcostaat is geworden doordat iedereen hier een snuifje en een pilletje en een blowtje goedpraat als “moet kunnen”. Wat een hypocriete bende. Bah.
Zover ik weet wordt aleen Wiet gedoogd. Maarja, ik, weet niet wat ze bij U in Staphorst in de shop aanbieden? Vast goede shit denk ik na deze tegel gelezen te hebben!
@soapytitrider beetje flauwe reactie. Hoezo wordt cocaïne en pilletjes niet gedoogd? Iedereen weet toch dat doe Gordon aan de coke is? Waarom is ie niet allang 4 keer gearresteerd? Waarom worden er geen razzia’s gehouden bij festivals om mensen te fouilleren op pillen? Omdat dit allemaal gedoogd wordt. Juist in de randstad vindt iedereen dat dit moet kunnen. Als u dat niet wilt zien dan sluit u uw ogen voor de werkelijkheid. Hoe dan ook Nederland is de Europese drugshoofdstad geworden. Dat is onmiskenbaar.
@Cherokee | 16-07-21 | 10:53: Omdat geen enkele drugs verboden is voor zelfgebruik op privé terrein. Het produceren, kopen en verkopen van die drugs is wel verboden.
Tijd om het te legaliseren, kunnen we die 450+miljard even in een paar jaar terug verdienen.
@Shadowzz | 16-07-21 | 11:07: Dus dan nogmaals de vraag die ik dan namens Cherokee stel: waarom geen grootscheepse controles op feesten en festivals ? Daar is handel in hardrugs geen uitzondering.
Feitelijk wordt er dus wel deels gedoogd.
RTL Boulevard voelt zich helemaal Charlie Hebdo, na de PeterR-aanslag. Alhoewel, Charlie Hebdo had het wel een beetje over zichzelf afgeroepen, zeiden kenners.
Dit dus, ze persen hier echt tot de laatste druppel aan zieligheid-voor-zichzelf uit. Dagenlange pure emoporn om zo de kijkcijfers op te krikken.
Dat is een prima vergelijking.:. Serieus…
Het leed dat ons als journalisten is aangedaan..!!
U zegt het goed. Peter van der Vorst weet wel hoe het moet.
@2voor12 | 16-07-21 | 10:29: En de bevolking slikt het als zoete koek.
Het probleem is niet de cirkeljerk op tv, maar al die achterlijken die dat kijken.
Vreemd. Nog niks van Jeroen Krabbe gehoord.
Spreek je hem vaak?
Denk dat Peter dit een terecht eerbetoon zou vinden.
Luisteren naar Gordon... NOOIT!
Die tweede zin van de heer Hockeroth. Het is en blijft toch een toppertje,
Snuiven en een logische tekst proberen neer te zetten. Wat een gênante vertoning.
Pim Fortuyn: nederland in rouw (democratie)
Theo van Gogh: nederland in rouw (vrijheid van meningsuiting)
Aanslag trein Amsterdam: nederland in rouw (veiligheid)
Wierd duk: nederland in rouw (rechtstaat)
Onee, alleen als een vriend van de show wordt uitgeschakeld.
Als we het allemaal toch zo erg vinden dan moeten we gewoon als land totaal stoppen met het gebruik van coke. Dan pas raak je de mocromafia echt hard en niet met optochten, bloemen en getwitter.
Nee dat werkt. Laten we allemaal #stopcokegebruik in onze tweets kliederen. Krachtige mandaat hebben we nodig. Keihard optreden, preventief fouilleren, vaker die knuppel pakken en dat tuig voor een lange tijd in een lege klote cel laten weg rotten. Wat als utopiaans iedereen in Nederland stopt met coke gebruiken?
Dan wordt met het slappe beleid hier, dit land gewoon gebruikt als basis om te verhandelen naar de rest van Europa.
@Warme_rosbief | 16-07-21 | 10:29:
Dit is dus precies wat ik bedoel. Allemaal janken hoe erg het toch is met de mocromafia maar wel gewoon hun lijntjes van die gasten blijven kopen.
Iedereen die gebruikt zou toch eens bij zichzelf moeten nadenken of hij dit wil blijven financieren.
Dat is de basis, de andere zaken kunnen daar bovenop komen.
Dat zal helpen... als 99% naar het buitenland gaat.
We kunnen drugs ook gewoon legaliseren, lost het probleem met de mocromaffia ook op :)
Waarom mensen de schuld geven die hun drugs gebruiken? Alleen maar omdat heel arbritrair besloten is dat coke illegaal is. Terwijl gevaarlijkere drugs wel legaal is.
Vraag blijft toch wel en laat mensen lekker vrij in wat ze wel of niet met hun lichaam doen? Want waarom mag coke niet? Waarom moet dat per sé verboden zijn? Geef eens een goede reden?
Het is te hopen dat "prominente" politici zich deze keer niet zo op de voorgrond dringen bij de uitvaart van Peter R. de Vries als bij die van Pim Fortuyn. Enkel Koning Willem Alexanders aanwezigheid zou een mooi teken aan de wand zijn.
Hm, wat ik mij ervan kan herinneren slopen de "prominente politici"weg door de achterdeur.
Iets met volkswoede.
Die gaat vanmiddag na de fotosessie weer op verkansie.
@Roadblock | 16-07-21 | 10:32: Kok zat op de eerste rij.
Ik wacht nog steeds op een compilatie van Peter's mooiste momenten. Vooral met goenavund en LOL laughing out loud. Of is die er al?
Ik ga niet meedoen aan de oproep van Gordon. Er zijn instellingen met verstandelijk gehandicapten waar het er heel vaak op zo'n manier aan toe gaat. Daar heeft de buurt last van.
Oe, pathetisch op pot en pannen gaan staan rammen met zijn allen. Daar hebben geharde criminelen niet van terug! Dit land, dit stel debielen.
Krijgen we ook weer toespraken van politici op de Dam? Over dat we dit geweld niet accepteren met ons allen?
Nee, dat werd toen vooral gedaan om de volkswoede te temperen. Ze waren bang dat er moslims gelynched gingen worden. Beatrix stond diezelfde dag nog bij een moskee op de stoep. Nu proef je weinig volkswoede. Meer een soorr gelatenheid en verdriet.
@Nanker Phelge | 16-07-21 | 10:20: misschien hebben ze er minder moeite mee als de bevolking beroepscriminelen gaat lynchen. Maar je punt is wel goed en zegt iets over de motivering en de moraal van de machthebbers in het land.
Op potten inslaan is toch dagelijkse kost voor dat mocro-tuig?
Op dag 3 staat hij op uit de dood, als ik deze persoonsverheerlijking zo lees.
Zijn ego was groot genoeg om rotsblokken te verschuiven in ieder geval.
Die verafgoding die nu plaats vindt stoort mij ook enorm. Ik vond hem al jaren ergerlijk, bemoeizuchtig en narcistisch. Maar wat er is gebeurd veroordeel ik.
Deze tegel heeft eeuwigheidswaarde. Inlijsten graag.
De dood van Derk Wiersum was qua rechtstaat en tragiek vele malen erger. Deze man deed gewoon zijn werk en wist nog niet dat T zo gek was om ook advocaten om te leggen (ook hij weigerde bescherming overigens). De Vries ging de kroongetuige daarna bijstaan en liep op vaste tijden op bepaalde plekken zonder enige bescherming. Natuurlijk is het tragisch dat hij wordt vermoord, maar De Vries wist dondersgoed waartoe T in staat was. Daar ga ik toch niet voor op potten en pannen slaan. We zijn geen derde wereldland.
Helemaal mee eens!!
Als er een aantal familieleden van die Taghi plotseling een 'ongeluk' zouden krijgen zou hij dan de boodschap snappen?
@Roadblock | 16-07-21 | 10:35: ik zie liever dat hijzelf een ongeluk krijgt. Zijn familie is, tenzij ze in hetzelfde bootje zitten, onschuldig.
Is al aangekondigd wanneer de paus hem heilig verklaart?
Wat precies?
Je vergelijking gaat mank. Prdv was een persoon, GS niet.
Gordon die indirect taghi sponsort met zijn neushobby. Goed verhaal.
De beste herinneringen die ik heb zijn de persiflages van Edwin Evers.
www.youtube.com/watch?v=1_MVBGaxS3U
Nederland heeft z'n goede tijden gehad, maar na goede tijden komen ook slechte tijden.
Even over vrijheid van, ik had op Facebook een commentaar geplaatst over oud Ajax verdediger over Berghuis. Iets met een fiets heb ik geschreven gepikt van Lex Immers toen die naar Feyenoord kwam en eindigde met domme Belg en 30 dagen gekregen.
Alleen al om het verwarrende taalgebruik zou ik je 60 dagen geven.
Ja klopt had geen zin om alles te typen maar domme Belg schrijven is tegenwoordig op Facebook al genoeg om 30 dagen ban te krijgen.
Als je 45 min potten in elkaar slaat mag je een wens doen. Schijnt.
Ik word altijd verward met Jürgen Klopp. Tenminste, door dronken Engelse toeristen.
Ook plastic tanden?
Godverdomme. Wat een drama. Wat een verdriet. Wat een gemis. Dat Gordon Nederland verlaat. Verschrikkelijk. We mogen hopen dat Glennis blijft.
Maar je gaat toch hopelijk wel op potten en pannen slaan op de dag dat hij vertrekt?
@grietmetgroenefiets | 16-07-21 | 10:35:
Nationale feestdag wat mij betreft.
Het zuiden van Nederland spoelt weg in een zondvloed, maar RTL zend heel de avond Peter R uit. Een in memoriam van een uurtje was voldoende geweest.
Is de overdreven reactie niet omgekeerd evenredig met de naïviteit van de gemiddelde NLer en de instarntsies tov extreemlinks (Pim), islam (Theo van Gogh) en de (allochtone) misdaad (Petorr). Ik denk overigens nog steeds dat John vd Heuvel, op dat doorgesnoven Gordon tuinfeestje verkleed als sjeik claimend dat er een hoop tuig in Dubai zit, toch echt beter niet meer op tv kan verschijnen. Je ziet bij al deze 3, en de broer van een getuige incluis een advocaat: aan de overheid hep u geen reet! Deal with it!
Het probleem blijft doorrotten in onze maatschappij.
Msm kijkt andere kant op en doet semi geschokt. Morgen weer door met het kapot maken van de burger.
De oorzaak wordt niet aangepakt.
Peter is tot voorbeeld gemaakte van het criminele milieu.
Beetje op potjes en pannetjes rammelen, dat zal ze wel leren ja..
Ging Gordon niet naar Dubai ofzo? je weet wel, waar al die top criminelen zich verschuilen.
Vraag me af of de gebruikers van Taghi's producten een verband zien tussen hun acties en de gevolgen daarvan.
Net als gedumpte chemicaliën in de natuur? ik vrees van niet.
Aangezien die er niet is, nee.
Ik gebruik zelf niet maar dit is zo'n slap argument. Het feit dat de cokehandel een miljardenbusiness is met alles wat daar bij komt kijken, komt omdat het verboden is. Anders was het gewoon eenzelfde soort product geweest als koffie, alcohol en andere dingen die eigenlijk ook wel verslavend kunnen zijn maar dan wel weer als normaal worden beschouwd.
@VriendjeWip | 16-07-21 | 10:17: Dus als er geen gebruikers zijn blijft het alsnog een miljardenbusiness?
@VriendjeWip | 16-07-21 | 10:17: Goed plan. Nu bij de Gall en Gall: Retteket pret met crystal meth, zomerpakkers, 3 voor 2.
@SeingaltUNo | 16-07-21 | 10:20: Nee, maar denken dat mensen iets niet gebruiken wat ze wel willen gebruiken is nogal naïef. Mocht alcohol verboden worden (en als je het sec gaat bekijken is dat natuurlijk ook een drug) dan ga jij elk weekend braaf aan de ranja?
@VriendjeWip | 16-07-21 | 10:25: Geen idee, maar zou wel een verband zien tussen mijn illegale gebruik en de gevolgen daarvan.
@grrrommm | 16-07-21 | 10:28:
Totaal niet. Zie drooglegging Amerika.
@Roadblock | 16-07-21 | 10:37: Totaal niet wat?
Boulevard gaat dit waarschijnlijk wel tot de laatste druppel uitmelken, zij zijn namelijk door het oog van de naald gekropen maar zullen onvermoeibaar hun journalistieke taak blijven uitvoeren. Waar het ondertussen duidelijk is dat het om zijn rol als adviseur ging, niet om de roddelpraat aan de RTL desk
images.app.goo.gl/j3e7fKaptgY12qer9
Die adviseursrol werd als een van de weinige dingen onderbelicht gisteren. Als RTL nou ECHT wat wil doen dan gaan ze dagenlang vol op het orgel tegen de normalisering van cokegebruik onder jongeren. Als iedereen een maand lang niet snuift, hoe moeilijk kan het zijn, droogt de Mocro mafia snel op.
Het is misschien een ver van mijn bed show voor u. Niks mis mee.
Ik vind het niet helemaal juist dat Peter nu het beeld wordt van slachtofferschap van misdaad terwijl er zoveel meer ellende is van diezelfde misdaad. Die mensen moeten niet ondergesneeuwd raken. Laten we niet vergeten dat Politie en OM en de overheid dit zover hebben laten komen. Bij (of zelfs voor) de eerste 'vergismoorden' hadden ze al keihard in de aanval moeten gaan. Is niet gebeurt.
Ik reageerde op een gejorist bericht.
Klopt.Dit is weer een nieuw dieptepunt in de,door grenzeloze naieviteit gekenmerkte, Hollandse aanpak van een gigantisch maatschappelijk probleem.
Moeten we potten gaan slaan?
Mag ik Barbara Barend nomineren? En die kapotirritante Rimka die de tour verslaat?
Ik kende Peter erg goed en ik ben geschokt en aangedaan. Wat een vreselijk gemis voor mij. We gaan jaren terug en ik kan hier heek boos om worden.
Wie heeft er nog een pan te koop voor mij. t.e.a.b.
Bij de plek van de liquidatie hangt een groot affiche van RTL Boulevard. Reclame maken. De smeerpijpen.
images.app.goo.gl/j3e7fKaptgY12qer9
Nee dwaas, daar hebben de verwarde medewerkers hun naam opgezet. Die mensen moeten ook iets met hun gevoel.
ook een grote Ajaxvlag
@Nanker Phelge | 16-07-21 | 10:12: Ik dwaas of jij goedgelovig?
@small_town_dude | 16-07-21 | 10:15: Ja, ook die scoren graag.
@Normpje | 16-07-21 | 10:16: beter kijken schele, er staan met zwarte stift tientallen namen en handtekeningen op.
@Nanker Phelge | 16-07-21 | 10:22: Tussen die duizend keer RTL Boulefart bedoel je?
Trouwens, goedemorgen Peter van der Vorst!
@Normpje | 16-07-21 | 10:28: wat doe je nou moeilijk joh? Geef gewoon toe dat je dat niet opgemerkt had. Peter werkte daar met een heel team blijkbaar, die mensen zijn in rouw, willen een soort statement maken, krabbelen wat op een banner en zetten dat daar huilend neer. En jij met je schele kop ziet dat aan voor reclame. En denkt dat Peter met een Korst op GS zit te reaguren. Wtf laat je nakijken en geef gewoon toe dat je t verkeerd gezien hebt. Met je ego
Gordon .... de man met de witte neus...... elke drugs gebruiker voed de criminaliteit en dat is een feit. Dit heet iets met boter op je hoofd Gordon.
De kogel kwam van de snuivers.
Zoals de meeste bn-ers een hypocriet. Het wordt tijd voor een 'Gordon sanitaire' en een damnatio memoriae.
Die boter op het hoofd van G is iets anders.
@Gulliver | 16-07-21 | 10:09: Er was maar één schutter: Delano Geerman. Niet Delano de Snuivers. De Snuivers heeft hier niets mee te maken.
Heel Nederland in rouw ?
Nou nee, niet echt hoor. Over een paar dagen na de verassing wordt het weer rustig en gaan we weer over tot de orde van de dag.
Op naar de volgende verontwaardiging waarna ook niets veranderd.
Heel Nederland is in rouw, zelfs Limburg, daar is het één groot tranendal. De gevolgen daarvan zijn inmiddels bekend.
Het zou best gaaf zijn als De Vries nog leeft, en onder een andere identiteit ergens in een ziekenhuis ligt bij te komen om later anoniem in Zuid-Amerika te rentenieren. Stop met het kijken van zoveel films, cowboy!!!
Je bedoelt die film waarin ie ook nog plastische chirurgie krijgt?
Face-off inderdaad.
@Acidstain | 16-07-21 | 10:11: Z'n stem verraad hem vervolgens alsnog.
Prachtig hoe GS Peter altijd belachelijk maakte, heb ervan genoten.
Opvallend veel POC's daar op de aanslagplek.
Proof of Concepts?
Alleen tijdens.
Je zult qua uiterlijk met Gordon worden vergeleken. Ik denk dat ik dan naar Dubai emigreerde.
Ja, ook ik dacht dat het in eerste om Gordon ging.
De wens is de vader van de gedachte.
Gordon!
Blijf in Dubai!
Repeat: Blijf in Dubai!
Dat is beter voor iedereen!
Gordon, Taghi, Dubai…
Die twee hebben een lijntje.
Taghi zorgt voor de lijntjes van Gordon bedoel je
Doei. Bey !
Oh, is Gordon al daar?
ik begreep dat hij nog hier zijn aanstaande vertrek aan het vieren was
Oeps….
Gordon heeft Taghi rijk gemaakt.
U wilt toch niet een soort van 'medeplichtigheid' suggereren? (...)
Al die twitterende BN-ers waar het poeder nog rond de neusgaten hangt.
En laat ze niet komen met het excuus: "Ze moeten het legaliseren!"
Dat zou een ramp zijn voor de volksgezondheid!
Hij kocht het altijd bij een concurrent.
@Aristotalloss | 16-07-21 | 10:07:
Natuurlijk heeft G de trekker niet overgehaald.
Maar eea hangt altijd een beetje samen.
Als Gordon niet 100,- per dag voor 2 gram betaalt….enzovoort.
Uiteindelijk is zelfs de overheid medeschuldig.
@Ruimedenker | 16-07-21 | 10:10: 't Schijnt dat het Binnenhof grootverbruiker is.
Tout deug Nederland en ver daarbuiten vol op het geschokte orgel eeeen dooor.
Eens even kijken, what’s next?
Klimaat?
Immigratie?
Cojona?
Iedereen buitelt weer over elkaar heen, zodat de één nog harder kan roepen dan de ander hoe erg het wel niet is en hoeveel hij of zij wel niet mEeLeEfT. Vals sentiment en nephuilen, alles voor de likes en de deugcredits. Lijkenpikkers.
OM eist levenslang tegen verdachten van de moord op Derk Wiersum nos.nl/artikel/2389279-om-eist-levens...
Het OM heeft het een beetje door...
Hopelijk de rechtbank ook.
Zou een goed signaal zijn.
Leuk dat je geld hebt gekregen knul; je komt er nooit meer bij.
Is levenslang tegenwoordig ook écht levenslang? Ik begreep dat ze daar wat veranderingen aan het maken zijn, dat je niet na zoveel jaar toch vrij komt.
Nee hoor, hoog inzetten is meestal met een teleurstellend compromis wegkomen.
Volgens mij doet het OM dit ook deels om de jongens aan het praten te krijgen. Als ze daadwerkelijklevenslang krijgen zijn ze misschien bereid een deal te maken.
Het is te hopen dat "prominente" politici zich deze keer niet zo op de voorgrond dringen bij de uitvaart van Peter R. de Vries als bij die van Pim Fortuyn. Enkel Koning Willem Alexanders aanwezigheid zou een mooi teken aan de wand zijn.
@TonAlias | 16-07-21 | 10:06: Ja, het is echt levenslang, maar na 25 jaar bekijken ze nog een keertje of je er misschien wel klaar voor bent om weer deel te nemen aan de gewone ratrace.
Dat beetje hoop schijnt humaner te zijn.
@Charred_Metal | 16-07-21 | 10:27: Valse hoop lijkt mij inhumaan, maar daar denken de Europese opperrechters anders over.
Op zich kijk met gemengde gevoelens naar het afgeven van een “signaal” want dat suggereert dat het OM van mening is dat voorgaande strafeisen te mild waren om impact te hebben. En dat terwijl ze altijd roepen dat zwaarder straffen niet helpt. Laat voor mij weer zien dat het OM zich makkelijk laat lijden als het een BN’er betreft.
Wat mij betreft mogen ze altijd zwaarder straffen, of het helpt of niet. Je houdt ze iig uit de maatschappij.
@Charred_Metal | 16-07-21 | 10:27:
Echt levenslang maar na 25 jaar kijken of iemand toch vrij komt is dus helemaal niet levenslang, maar een aanfluiting
Verander de naam maar in iets anders, maar levenslang betekent levenslang en niet iets anders
Welnee. De arme drommel die werd geëxecuteerd was uit dezelfde beroepsgroep. Of denkt u dat van nu af aan alle huurmoordenaars levenslang krijgen?
We hebben een overvloed aan communicatie middelen. vandaar.
REAGEER OOK