Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoge Raad: "Veroordeling Wilders blijft in stand"

Het Laatste Woord

In 2014 zei iemand iets in een Haags zaaltje omdat het verkiezings was (hier het dossier, lees zelf maar gaan we niet uitleggen) en vandaag horen we dan eindelijk of dat eigenlijk WEL MAG dat je als politicus dingen roept in verkiezingstijd, en dat we welles nietes definitief een apenland annex bananenrepubliek zijn geworden. Smokende Servers op HOGERAAD.NL Reserve mirror back-up HIERRR.

Social

Reaguursels

Inloggen

Ben benieuwd wie de ‘vermoedelijk’ Marokkaanse moordactie van vanavond af gaat doen met ‘eigen schuld’.

Pieterman | 06-07-21 | 21:17

Over 25 jaar heeft iedereen die NIET op Wilders heeft gestemd, spijt als haren op zijn/haar hoofd. Ik wens hen allen veel zelfbeklag toe.

Dwaalgast | 06-07-21 | 18:12

Politiek proces is het zeker geweest, zeker als je nagaat dat andere politici en Akwasi ergere uitspraken gedaan hebben en daar niet voor vervolgd werden. De enige reden dat ze niet vervolgd werden was dat ze geen Wilders heten.

Stijlloser_from_NL | 06-07-21 | 17:58 | 1

Spekman en Samson: Deze jongens (Marokkanen) hebben een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen. Rob Oudkerk en Job Cohen smoezen over kutmarokkanen. Allemaal PvdA, dus prima.

P. Breidel | 06-07-21 | 18:16

Met alle goede wil die in mij zit kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de voorzitter heel erg zit te genieten bij het voorlezen van dit ontluisterende vonnis.

BBmetR | 06-07-21 | 17:36

Dus, Belgen zijn dom, Fransen stinken naar knoflook, Duitsers jatten fietsen,Marrokanen tassies, Italianen verwijfde kerels en Zwitsers kunnen niet voetballen, allemaal strafbaar vanaf nu?

Hiram | 06-07-21 | 17:31

Je kan in beroep gaan tot je een ons weegt, maar als '66 vindt dat een dergelijk vonnis gewenst is, kan je het schudden

Pierre Lebon | 06-07-21 | 17:17 | 1

Het systeem heeft besloten dat Wilders niet meer mag meedoen. Het begon al met de schuld die men gaf aan Wilders van het klappen van het eerste kabinet Pinokkio uh Rutte. Hans Hillen van het CDA zei in 2017 dat het absoluut niet aan Wilders lag:

"De val van het kabinet Rutte 1 was absoluut niet aan de PVV te wijten. De schuld werd Geert Wilders achteraf in de schoenen geschoven als “argument om tot een soort cordon sanitaire te komen”. Dat zei CDA’er Hans Hillen, zelf minister van defensie in het eerste kabinet Rutte. “Het is jammer genoeg fout gegaan, maar niet door de PVV”, zei Hillen gisteravond in een gesprek met hoogleraar Paul Fentrop."

wnl.tv/2017/02/10/wilders-schuldig-aa...

Neem de veroordeling erbij die vandaag nog eens wordt bekrachtigd, Rutte zei dat Wilders pas mag meepraten als hij excuses maakt voor zijn minder minder uitspraken. Dat is wel heel vreemd van Rutte want het ligt onder de rechter en hij kon dat nooit doen zonder impliciet schuld te bekennen dan.

EU globalisering met maximale immigratie is het allerhoogste doel en dat gaat op democratische wijze niet gestopt worden.

Roze_bril_drager | 06-07-21 | 17:27

Rutte zou voor veel ergere dingen al 10 keer voor de rechter hebben moeten staan. Maar consequent zijn ze wel in deze politieke rechtszaak.

Roze_bril_drager | 06-07-21 | 17:12

Dura lex, sed lex. Wilders moet niet zeuren over de uitspraak.
Als hij het systeem niet vertrouwde, moest hij daar dan ook geen (hoger) beroep op doen.

Amsterdamsko | 06-07-21 | 16:33 | 2

Hij heeft Europa nog en dit is de wet niet maar een toets van een uitspraak, toch?

P. Breidel | 06-07-21 | 16:46

Zo lust ik er wel een paar.
Hij had als ik uw redenering volg helemaal niet mee moeten werken aan een rechtszaak.
Die keuze had hij natuurlijk niet.

Roadblock | 06-07-21 | 16:53

Ben nu een boek aan het lezen van de psycholoog Erik Erikson waarin hij de traditionele opvoeding van kinderen bij de Sioux-indianen in Zuid-Dakota beschrijft, en wat lees ik daar? 'Het werd als volkomen in de haak beschouwd als een jongen een meisje verkrachtte dat hij búiten de voor fatsoenlijke meisjes afgebakende terreinen te pakken kreeg; ze was zijn rechtmatige prooi en hij mocht zich op zijn daad beroemen. Alle opvoedkunde werd aangewend om een maximum aan zelfvertrouwen in de jongen te ontwikkelen, eerst door moederlijke vrijgevigheid en bescherming, dan door broederlijke training. Hij moest een jager worden - op wild en op vrouwen...
Het meisje werd onderworpen aan een strenge training in bedeesdheid en regelrechte vrees voor mannen.'
Volgens mij is dit preciés de opvoeding die Marokkaanse jongens en meisjes hier en nu krijgen: tribaal. Nederlandse meisjes zijn vogelvrij, want 'bewegen zich búiten de voor fatsoenlijke meisjes afgebakende terreinen', en ze worden niet beschermd door vaders, broers en ooms. Marokkaanse jongens mogen al hun woede, agressie en frustratie botvieren op alles en iedereen buiten 'de stam', het wordt zelfs áángemoedigd...

Zenzeo | 06-07-21 | 16:14 | 2

De Sioux, toch een beetje de finnen van de Noord-Amerikaanse prairie.

sioux_ | 06-07-21 | 16:28

Hm, die Sioux-meisjes hadden dus terreinen waar zij veilig waren.

Roadblock | 06-07-21 | 16:56

Willen jullie meer of minder showprocessen?

Mark zit te Dutten | 06-07-21 | 16:06
-weggejorist-
aderkalkballenbroek | 06-07-21 | 16:00 | 3
-weggejorist-
Cobarde | 06-07-21 | 15:51 | 3

Als je Wilders zijn denktrant volgt, dan zeg je eigenlijk dat de rechtstaat Nederland niet meer of slechts ten dele nog werkt. Ik weiger dat te geloven want anders zijn we echt ver van huis hier in Nederland en dat kan toch niet waar zijn. Werkelijk ook ik begrijp de uitspraak niet, maar om de uiterste consequenties daaraan te verbinden gaat me net te ver. Hopelijk heb ik gelijk!

Eminent | 06-07-21 | 15:40 | 4

Je hebt geen gelijk, sorry

Zorc | 06-07-21 | 16:48

Zo ver zijn we dus helaas wel. U geeft zelf al aan dat de conclusie een ongemakkelijke is, laat onverlet dat dat wel de juiste conclusie is.

Het brein erachter | 06-07-21 | 17:00

@Tashtego | 06-07-21 | 15:58: Zonder latijn maar met tv kan het ook aangetoond worden. Kijk drie afleveringen Opsporing Verzocht.

P. Breidel | 06-07-21 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Maar willen we nu meer of minder "criminele" Marokkanen in dit land? Het is wel duidelijk dat de meenste Nederlanders meer "criminele" Marokkanen wil in dit land.

Mokum Kosher | 06-07-21 | 15:40

Ik denk dat er binnenkort aan de rechtenfaculteiten plaats ingeruimd wordt voor een hoogleraar Moderne Wetsuitleg, die studenten gaat uitleggen waarom het Marokkaanse ras niet beledigd mag worden, maar het Russische ras wel (zoals Pechtold heeft gedaan) en waarom je niet mag vinden dat er minder Marokkanen moeten worden toegelaten, terwijl oproepen tot mishandeling en moord (zoals Akwasi deed) helemaal okidoki is.

MAD1950 | 06-07-21 | 15:38 | 7

@geile pater | 06-07-21 | 15:57: Marokkanen zijn een ras. De Hoge Raad zegt het zelf.

MAD1950 | 06-07-21 | 17:17

Marokkanen zijn geen ras. Ras bestaat niet want is een culturele categorie. Volgens Huxley behoren Noord Afrikanen tot het melanochroi ras. Niet te vinden in het arrest.

P. Breidel | 06-07-21 | 17:21
▼ 4 antwoorden verborgen

En Rutte maar met het vingertje wijzen naar Hongarije, over de rechtspraak en de rol van de media.

NPOlitiekgekleurd | 06-07-21 | 15:27

Bij dit soort uitspraken begin je ook te twijfelen of andere gerechtelijke uitspraken betreffende milieu/klimaat zaken wel serieus moet nemen.

watazooi | 06-07-21 | 15:24
-weggejorist-
Veepert | 06-07-21 | 15:16 | 1

Oh ja. Dat geheel door de staat betaalde aandachtscircus voor Wilders. Iedere scheet in de rechtszaal was gratis NPO documentaire-aandacht voor Geert, met bemoeienis van de advocaat het OM enzovoort. Allemaal betaald door de belastingbetaler! Kaag kan daar nog een puntje aan zuigen.

Beste_Landgenoten | 06-07-21 | 15:15 | 5

Het heeft inderdaad enorm veel geldverspilling opgeleverd, van een toch al met gebrek aan capaciteit kampend OM. De waanzin ten top.

Het brein erachter | 06-07-21 | 17:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Serieus ik kan wel janken. Schandalig.

plug&play | 06-07-21 | 15:00

Wilders veroordeelt de procedure: de HR oordeelt enkel over de uitspraak,
Als je goed kijkt dan zie je dat rechterlijke macht niet gepolitiseerd is maar je ziet wel de invloed van de bestuurlijke macht op de rechterlijke macht.

masahide | 06-07-21 | 14:59 | 1

En dat is nog achterbakser.

Rdock | 06-07-21 | 15:14

Trias Politica democratische illusie op zich.

william7055 | 06-07-21 | 14:54

Wilders heeft volkomen gelijk.

Eddy67 | 06-07-21 | 14:52 | 1

Ja, Geert heeft zeker gelijk. Dat hij het niet krijgt is omdat de zogenaamd onafhankeljke rechtspraak, absoluut niet onafhankelijk is.
Misschien bij inbraakjes enzo, ( wat ik ook nog enigzins betwijfel) maar zeker niet in politieke rechtzaken zoals die van GW.

bqbq | 06-07-21 | 15:06

De rechterlijke macht in Nederland is niet onafhankelijk.
Ze zijn voor het leven benoemd, in Polen is dat dus geen garantie en daar hebben ze commentaar op.
Rechters die niet onafhankelijk zijn en zich buiten hun bevoegdheden treden, moeten met ingang van onmiddellijk ontslagen kunnen worden.

likdoorn | 06-07-21 | 14:49 | 2

En datzelfde moet ook gelden voor politici en ambtenaren die liegen en bedriegen.

Rdock | 06-07-21 | 15:16

Dan blijft er niemand over

clockandhammergame | 06-07-21 | 15:57

Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.
Zeker niet in Nederland, waar de Trias Politica allang niet meer wordt gerespecteerd, waar de overheid faalt aan alle kanten, waar corruptie en vriendjespolitiek welig tiert, waar Vrouwe Justitia haar blinddoek heeft afgedaan en de gewone man aan alle kanten wordt uitgekleed.
Wat zijn we toch een gelukkig landje.

L.E. Raar | 06-07-21 | 14:48 | 1

De usa kennen een veel sterkere bescherming van de vrijheid van meningsuiting. Vastgesteld in het eerste amendement op de Grondwet. = First Amendment

Zie voor die grote vrijheid van meningsuiting de uitspraak van het Supreme Court in:
Brandenburg v. Ohio, 395 U.S. 444 (1969), was a landmark decision of the United States Supreme Court interpreting the First Amendment to the U.S. Constitution.[1] The Court held that the government cannot punish inflammatory speech unless that speech is "directed to inciting or producing imminent lawless action and is likely to incite or produce such action".

theo-is-dood | 06-07-21 | 16:56

De geblondeerde heer zal het nooit winnen van deze beflapjes, de haat straalt er vanaf.

Zitvlak | 06-07-21 | 14:48

Verrassend nietwaar? Het Nederlandse rechtssysteem ... Links-2-3-4, links, links > youtu.be/Ph-CA_tu5KA

Fi-Bu-Bla | 06-07-21 | 14:48

Bij het oordeel of een groep door een uitlating is beledigd wegens hun ras, *waaronder ook de nationale afstamming valt*, gaat het niet alleen om de woorden die zijn gebruikt, maar ook om de context waarin die uitlating is gedaan. Die context bestond er in dit geval uit dat Wilders, nadat een eerdere uitlating van hem over minder Marokkanen op een markt op 12 maart 2014 tot veel ophef en beroering had geleid, met zijn partijmedewerkers de speech die hij zou houden op de partijbijeenkomst van 19 maart 2014 heeft voorbesproken. Daarbij is de vraag aan de orde gekomen of alleen ‘Marokkanen’ of ‘criminele Marokkanen’ zou worden gezegd, waarbij Wilders goedkeuring heeft gegeven aan het voorstel om slechts te spreken van ‘Marokkanen’ in het algemeen. Ook is gekozen voor het stellen van drie vragen om zo in kracht op te bouwen. Vervolgens heeft Wilders in die openbare speech doelbewust en in interactie met een daartoe vooraf geïnstrueerd publiek gezegd zich te willen inzetten voor “minder Marokkanen”, waarbij hij welbewust sprak over deze groep als geheel. Op die manier heeft hij deze groep beledigd. Dat is verboden op grond van de wet. Dat Wilders sprak als politicus maakt dit niet anders. Weliswaar moet een politicus zaken van algemeen belang aan de orde kunnen stellen, ook als hij daarmee anderen kwetst of verontrust, maar dat neemt niet weg dat hij in het publiek debat de verantwoordelijkheid draagt om te voorkomen dat hij uitlatingen verspreidt die strijdig zijn met de wet en met de grondbeginselen van de democratische rechtsstaat, waaronder uitlatingen die direct of indirect aanzetten tot onverdraagzaamheid. De vorm waarin Wilders in dit geval zijn uitlatingen heeft gedaan, is onnodig grievend en overschrijdt die ook door een politicus in acht te nemen grenzen van de wet en grondbeginselen van de democratische rechtsstaat. Dat betekent dat het recht op vrijheid van meningsuiting niet in de weg staat aan een veroordeling voor groepsbelediging.

jo jo ! | 06-07-21 | 14:47 | 5

Dat is verboden op grond van de wet.

Waar het om gaat is dat 'die wet' (maar u bedoelt eigenlijk natuurlijk de uitspraak in die rechtszaak) strijdig is met jurisprudentie van het EHRM.

Het onderscheid tussen alleen 'minder' of 'minder criminelen' is om ook een andere reden niet relevant imho. De reden daarvan is dat ons land overbevolkt is, en in die zin is het dus ook niet onbegrijpelijk dat mensen minder juridische vluchtelingen, minder oostblokkers, minder Turken en/of minder Marokkanen willen.

U kunt wel doen of u het allemaal zelf uit heeft gevonden, maar het laatste woord is nog niet gezegd.

Mij zal het niet verbazen als het EHRM tot een 'non-violation' komt en de hele zaak weer terugverdient naar de HR met de opdracht de veroordeling te verwerpen.

Maar, wat mij best wel schokt aan uw reactie is dat u een op basis van huidskleur, afkomst en politiek gedachtegoed gebaseerde volksrepressie goedpraat.

gaffelbaard | 06-07-21 | 15:05

@L.E. Raar | 06-07-21 | 14:54:
Rechtspraak is geen kromspraak, maar de oordelen van sommige rechters roepen bij velen - niet onbegrijpelijk - wel dat beeld op.

P.s. Een jurist is niet hetzelfde als een rechter. Alle rechters zijn ook juristen, maar de meeste juristen zijn geen rechter.

gaffelbaard | 06-07-21 | 15:08

De toets moet niet zijn -onverdraagzaamheid-, maar het aanzetten tot geweld.
Als een politicus zou oproepen tot minder varkensboeren, levert dat dan ook in juridische zin Onverdraagzaamheid op?

theo-is-dood | 06-07-21 | 17:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is leerzaam om de politieke positie van Geert Wilders te vergelijken met die van Marine Le Pen. www.spectator.co.uk/article/marine-le... Marine Le Pen is vervreemd geraakt van haar achterban, ze schuift steeds meer op naar het kleurloze en smakeloze midden. Misschien mag de uitspraak van de Hoge Raad geduid worden als een mixed blessing voor Geert Wilders. Hij blijft de voorman van verschoppelingen en paria's van het NL establishment.

Eeuwig..Op..Vakantie | 06-07-21 | 14:47 | 1

En voor eeuwig veroordeeld tot de oppositie

theo-is-dood | 06-07-21 | 17:13

Echt schandalig, wat een kut land...

Raetsheer | 06-07-21 | 14:41

Een prominent Kamerlid veegt zijn reet af met de rechtsstaat en de scheiding der machten. Chique. Gelukkig neemt maar een klein deel Greet echt serieus.

beldewouten | 06-07-21 | 14:36 | 5

Soms moet je overdrijven of iets aandikken om je punt te maken, maar het issue blijft hetzelfde. Wordt eens wakker kameraden.

Rdock | 06-07-21 | 15:22

Het lijkt erop dat hij het gezag in Nederland erkent, net als de FvD-ers op het strand gisteren en net als die ene groep nieuwe Nederlanders waartegen hij altijd zo boos loopt te doen.

BobDobalina | 06-07-21 | 16:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Racisme is van alle tijden en komt overal voor.
Het zou wel eens in de genen van de mens kunnen zitten.
Als dat het geval is, en het daarom niet uit te bannen is, en het er dan altijd zal zijn, en omdat het per definitie als fout wordt gezien, kun je het altijd/steeds weer als politieke troef gebruiken om dingen af te dwingen.
.
Want niemand wil als racist worden neergezet.
.
Door de influx uit verre landen en andere culturen zag je dat latent racisme vaker manifest werd, waardoor die troef alleen nog effectiever kon worden ingezet.
En dan hebben de vvd en die andere partijen baat bij die influx.

Kijkeensaan | 06-07-21 | 14:33 | 1

Racisme is op elk moment (ergens) afwezig en nooit overal tegelijk. Het is een keuze, vriend. Begin met een denkfout en je eindigt met fout.

jo jo ! | 06-07-21 | 14:53

Wilders zegt dat de uitspraak een schandvlek voor de rechtsstaat is.
Ik denk dat hij met het woord rechtsstaat heel iets anders bedoeld dan de rest van Nederland.

Rappierappie | 06-07-21 | 14:31 | 1

Sta mij toe uw wensdenken te verstoren. Ik behoor trot het deel van Nederland dat geen Wilders heet -en ik ben het desondanks eens met zijn uitspraken aan het adres van Marokkanen (in zijn algemeenheid, wel te verstaan) .
-
Verder ben ik van mening dat een staat waarin een politicus naar aanleiding van in het openbaar gedane uitspraken in het vuur van dat debat een door ambtenaren en bestuurders geleide heksenjacht ten deel valt en iedere tactiek om hem zo lang als mogelijk te knevelen wordt aangewend tenminste gedeeltelijk een politiestaat is.

bisbisbis | 06-07-21 | 15:17

Dat wetsartikel op (groeps)belediging is flauwekul en zou z.s.m. geschrapt moeten worden. Belediging is een volkomen subjektief begrip. Het is niet meetbaar.

Asteroid-B612 | 06-07-21 | 14:30 | 1

De uitleg die nu aan groepsbelediging wordt gegeven komt erop neer dat onderscheid maken per definitie een strafbare overtreding oplevert.

theo-is-dood | 06-07-21 | 17:17

Gewoon doorgaan tot aan het EHRM.
En dat zal de PVV ook gaan doen.
Bij het EHRM bestaat meer kans op een rechtvaardige uitspraak.
In het verleden zijn er wel vaker mensen voor een anti-islam of anti-bevolkingsgroep (ongeacht welke) uitspraak veroordeeld door de rechters uit hun eigen land, welke uitspraken later weer door het EHRM de vuilbak ingegooid werden.
Ik noem hier E.S. v. Oostenrijk, maar er zijn nog meer voorbeelden.

Deze Nederlandse uitspraken van de rechters zijn geen uiting geweest van 'recht', maar van het op basis van huidskleur/afkomst/politiek gedachtegoed ontnemen van VVMU, hetgeen niet anders valt uit te leggen als een rechterlijke macht die zich (in opdracht van de islamitische gemeenschap en de door deze geinfiltreerde politiek) schuldig heeft gemaakt aan volksrepressie.

Dit laatste is slechts mijn persoonlijke mening.

gaffelbaard | 06-07-21 | 14:23 | 1

Lees Volksverhetzung:
Volksverhetzung, in English "incitement to hatred" (used also in the official English translation of the German Criminal Code),[1][2] "incitement of popular hatred", "incitement of the masses", or "instigation of the people", is a concept in German criminal law that refers to incitement to hatred against segments of the population and refers to calls for violent or arbitrary measures against them, including assaults against the human dignity of others by insulting, maliciously maligning, or defaming segments of the population.

theo-is-dood | 06-07-21 | 17:19
-weggejorist-
Swieberj | 06-07-21 | 14:19 | 1

Hoge Raad is dus niet onpartijdig. Wilders heeft gelijk. Wat nog het ergste is: ons kabinet denkt deze slag te hebben gewonnen, maar vervreemdt tegelijkertijd zoveel burgers met een vonnis wat niet deugt van de heersende klasse, dat steeds meer mensen zich afkeren van de maatschappij. Ik voel me niet (meer) vertegenwoordigd door dit prutkabinet of door de activistische rechters.

Toos Bevergeil | 06-07-21 | 14:15 | 3

Precies dat.
Ben 62 en had vroeger blind vertrouwen in de rechters, plus ook niet de minst racistische gevoelens.
Dat is nu omgekeerd.
Mijn haat is gigantisch gegroeid door de manipulerende besluiten van de overheid altijd voor de uitheemse te kiezen en consequent weg te kijken waar het hartikke fout gaat.
Ik zal sterven als een racist, gecreëerd en gevoed door de overheid.

bigstone | 06-07-21 | 14:32

Totaal mee eens met bovenstaand verhaal, ben 64 en geloof de rechtstaat totaal niet meer, wat een gedoe telkens weer, kots misselijk er van...

Raetsheer | 06-07-21 | 14:45

Groepsbelediging.
Nu bestaat de PVV slechts uit 1 persoon.
Is het daarom onmogelijk om bij het beledigen van PVVers van groepsbelediging te spreken? Of moeten we het andersom zien, Geert Wilders is altijd een groep en geen individu?
Ik vraag dit voor een vriend die graag moeilijk doet.

Rappierappie | 06-07-21 | 14:15 | 2

PVV-ers zijn geen ras, dat is het enige wat ik zeker weet.

Toos Bevergeil | 06-07-21 | 14:16

@Toos Bevergeil | 06-07-21 | 14:16: Sorry Toos, maar ik ben een rasechte PVV-er

HenkyPanky | 06-07-21 | 14:44

En hup weer stemmen er bij. Kop op Geert!

J.Cash | 06-07-21 | 14:15

Ok. Dus Marokkaan zijn is een ras. Dus Nederlander zijn ook. En twee rassen vermengen leidt tot bastaards, althans bij honden. En wie noemen Nederlanders ook al weer honden?
Overigen komt er nu ook een 'M' in het rijtje; lhtbi.....

Butchijo | 06-07-21 | 14:15

Ik vind Wilders een uitzonderlijk moedige en eerlijke man en een prima debater. Ik deel echter zeker niet al zijn politieke standpunten.
Maar in deze rechtzaak kan ik me in ieder geval toch veel meer vinden in de pro-Wilders reaguursels dan in die van zijn tegenstanders

WirMachenMusik | 06-07-21 | 14:11 | 2

@WirMachenMusik | 06-07-21 | 14:11 |
Of men het nu wel of niet met Wilders eens is, het staat als een paal boven water dat hier via wel heel onfrisse wegen een "barbertje-moet-hangen" is gedaan. Uitspraken van o.a. Spektrui (PvdA) die vele male grievender waren werden met de mantel der liefde bedekt. Dit is een politiek proces dat prima past in de door en door corrupte Rutte-doctrine die al tien jaar opgeld doet.

Sjefke7807 | 06-07-21 | 14:44

Groepsbelediging van een niet bestaande groep. Marokkanen bestaan uit Arabieren en Berbers, die onderling elkaar verachten. Marokkanen bestaan uit islamitische mannen die vrouwen minderwaardig achten en die homoseksuelen dood wensen. Geert Wilders stelt openlijk dat deze 'waarden' die in Marokko als iets waard hoog worden gehouden, Nederland onwaardig zijn.

Eeuwig..Op..Vakantie | 06-07-21 | 14:11

Wilders heeft gelijk, Akwasie wordt voor veel zwaardere uitlatingen niet vervolgd. Dit omdat hij zgn excuus heeft aangeboden en spijt heeft betuigd. Vervolgens heeft hij daarna in een nieuwsquiz eind december op de NPO duidelijk aangegeven geen spijt te hebben en het zo weer te doen.

Als je overigens meer meer meer roept ben je dan ook strafbaar ? En zo nee wat is dan het verschil met minder minder minder ?

Bibop | 06-07-21 | 14:10 | 1

Ja, Akwasi heeft excuus aangeboden.

Maar,
Iedereen weet dat Akwasi toen loog. Hij, Akwasi, meende er niets van. Hij gaat gewoon door met blanken bel3digen, er haat tegen zaaien en oproepen tot geweld er tegen. Nu zelfs meer dan daarvoor. Want nu 'mag' he5, omdat het OM en een rechter hebben gezegd dat hij dat mag.

gaffelbaard | 06-07-21 | 14:31

Steeds meer activistische rechters. Zo ook bij de Urgenda uitspraken. Rechters op de stoel van de politiek. De Trias Politica is in de stikstof verdwenen.

ofarim | 06-07-21 | 14:06

Wie Silvis is? PG bij de Hoge Raad. Dit was zijn advies jegens Wilders 'PG Silvis adviseerde in zijn conclusie(opent in nieuw venster)(verwijst naar een andere website) van 18 mei jl. de veroordeling door het hof in stand te laten'.

Fi-Bu-Bla | 06-07-21 | 14:11

De vraag is overigens wel, zou hij de rechtsstaat nog steeds failliet verklaren als hij niet was veroordeeld?

BobDobalina | 06-07-21 | 13:56 | 4

Als.

Lorejas | 06-07-21 | 14:04

Een dommere vraag heb ik deze week nog niet gelezen Dobalina.
Denk nog eens een keer na aub.

J.Cash | 06-07-21 | 14:14

@J.Cash | 06-07-21 | 14:14: Er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen ;) Maar wat is het antwoord? Ik denk dat zijn oordeel over onze rechtstaat grotendeels is verkleefd met zijn eigen zaak.

BobDobalina | 06-07-21 | 14:30
▼ 1 antwoord verborgen

Men kan Wilders veroordelen tot Sint Juttemis, hij zal nooit veranderen. De ware smeerlappen lopen vrij rond.

Broadsquire | 06-07-21 | 13:55

Niet eens met deze veroordeling (zie eerdere tegel), maar de reactie van Wilders is weer droevig. Vol met whataboutisms en een hoog calimero-gehalte. Maar goed, zijn aanhang houdt kennelijk van slechte verliezers.

BobDobalina | 06-07-21 | 13:52 | 2

Houdt kennelijk van slechte verliezers = houdt niet van onrecht. Dit is namelijk niet verliezen maar een rechterlijke dwaling.

GWBA | 06-07-21 | 14:02

@GWB | 06-07-21 | 14:02: ik ben nog nooit iemand tegengekomen die wel van onrecht hield.

BobDobalina | 06-07-21 | 14:30

Laten we niet vergeten dat de grote winnaar van deze rechtszaak Geert Wilders is. Hij heeft er alles aan gedaan om die zo lang mogelijk te laten duren en heeft het proces maximaal uitgebuit om zichzelf tot martelaar van het vrije woord te laten kronen. Terwijl iedereen die de beelden van destijds kan herinneren een vieze smaak in de mond moet krijgen; het was van een ongekend 'bruin' niveau. Demagogisch en puur racistisch. Maar van mij had het proces niet gevoerd hoeven worden, iedereen heeft namelijk kunnen zien tot welke diepten Geert Wilders kan reiken. En dan had deze farce van 6 jaar procederen vermeden kunnen worden.

rederijker | 06-07-21 | 13:48 | 3

Ik had toen, en ook nu, nergens last van, en zeker geen vieze smaak in de mond.

TonAlias | 06-07-21 | 13:53

Als toevoeging; ik zal de laatste zijn die Geert Wilders de mond wil snoeren. Hij mag een mening hebben en uiten over minderheden. Maar die vertoning in dat zaaltje, man, man, man, wat een dieptepunt.

rederijker | 06-07-21 | 13:53

Hij stelde gewoon een simpele vraag.

Asteroid-B612 | 06-07-21 | 14:32

Ik wens die zitter een marokkaanse schoonzoon.

jansma28542681 | 06-07-21 | 13:42

Wie zijn die mensen, die rechtertjes?

R. Skickr | 06-07-21 | 13:41 | 1

Die in het filmpje heeft 'n beetje een snotneusgehalte.

Kijkeensaan | 06-07-21 | 14:23

Geert heeft met zijn tweet helemaal gelijk.

Rest In Privacy | 06-07-21 | 13:40 | 2

exact

hagelkruis | 06-07-21 | 13:48

Marokkanen blijken een RAS te zijn.... dit land is zo verschrikkelijk dom aan het worden, de rechtsstaat is totaal failliet.

hagelkruis | 06-07-21 | 13:40 | 2

Zomaar even van Wiki; In juridische zin wordt het woord 'ras' uitgelegd op basis van het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie uit 1966, als een term die in ieder geval het vermeende ras, huidskleur, afkomst en nationale of etnische afstamming van een bepaalde groep omvat.[9] In het Nederlands strafrecht zijn daarom sommige uitingsdelicten, waaronder groepsbelediging en aanzetten tot haat en discriminatie, van toepassing op groepen met een bepaalde afkomst of etniciteit.[9]

Lorejas | 06-07-21 | 14:03

@Lorejas | 06-07-21 | 14:03: who controls the past controls the future, juist op wiki wordt de geschiedenis herschreven.

therealbraindump | 06-07-21 | 14:24

Zeg voorzitterT.... ga es koken....

Pierre Lebon | 06-07-21 | 13:38

Het enge aan dit hele showproces is wel dat de focus is komen te liggen op "uitingen" in plaats van echte misdaad, eenzelfde soort tendens zien we bij Woke, de BLM-protesten en cancel culture. Dan begeef je je als land wel op een heel dun draadje wat betreft vrije meningsuiting, want die boet telkens in. Mensen mogen bepaalde meningen eigenlijk niet uiten want crimineel (dat is immers wat deze rechterlijke uitspraak eigenlijk zegt). Komt wel een beetje over als Gedankenpolizei. Je mág niet tegen (massa-)immigratie zijn, want dan ben je crimineel. Smeer zo'n proces lekker uit over jaren, veel effectiever om de massa te beïnvloeden dan het plegen van aanslagen (Janmaat) of het executeren van politiek tegenstanders (Fortuyn).

Intussen is men de echte strijd tegen corruptie en georganiseerde misdaad aan het verliezen en schijnt een oplossing voor de Toeslagenaffaire amper van de grond te komen. Nee, dan sta je er niet goed op als land. Maar gelukkig kan de Heilige Massa-Immigratie doorgaan.

Zonnebrildrager | 06-07-21 | 13:37 | 2

Goed gezien!

WirMachenMusik | 06-07-21 | 14:01

Het was moord op Pim, de opdrachtgevers worden zwaar geheim gehouden, wie o wie van de kamer is de opdracht gever?

Hoorneslaan | 06-07-21 | 14:43

Roepen dat homo's minder dan varkens zijn mag wel o.b.v. vrijheid van godsdienst.
Dus moslims mogen wel aan groepsbelediging doen, Wilders niet.
En dat is dan weer in strijd met Art.1 GW die zegt dat iedereen gelijk behandeld wordt in NL....

FW Ta-183 Huckebein | 06-07-21 | 13:35
-weggejorist-
Ichneumonidae | 06-07-21 | 13:35 | 1

Ben ook benieuwd naar de hoofdelijke stemming vanmiddag in de kamer. Gideon van Meijeren heeft dit aangevraagd of corona definitief de A-status blijft houden.
Als de A-status vervalt, dan vervallen ook per direct alle maatregelen. Vanmiddag gaan we zien welke kamerleden kiezen voor een permanente coronadictatuur.

TonAlias | 06-07-21 | 13:34 | 3

Gelukkig heeft corona ons vaarwel gezegd.
Maatregelen zijn daarom niet meer nodig.

botbot | 06-07-21 | 13:38

Gideon? Zo heet de computer van Waverider ook in de serie Legenda of Tomorrow.

Fi-Bu-Bla | 06-07-21 | 14:16

Minder stikstof mag dan weer wel?

antonconstandse | 06-07-21 | 13:26

Onder ons gezegd en gezwegen: ik vind "minder minder" veel minder erg dan : "Wie zijn die mensen" (Kaag)

antonconstandse | 06-07-21 | 13:25

Dus groepsbelediging mag niet. Wel een gedoe dat je nu iedere Marokkaan apart moet beledigen.

HeerVanStand | 06-07-21 | 13:24 | 5

@Knufter | 06-07-21 | 13:24: Maar mag men zich nog op wiskunde en statistiek beroepen ? Die zijn immers ook racistisch verklaard inmiddels. Dat wordt een catch 22.

Ruikbaard | 06-07-21 | 13:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat Wilders moest voorkomen is al te bizar voor woorden als je vergeiljkt wat hij heeft gezegd als politicus met het oproepen tot geweld van Akwasi. Een politiek proces waar onze corrupte rechters graag een oogje dicht knijpen om Wilders veroordeeld te krijgen. Voor mij is onomstotelijk vastgesteld dat de politiek zich bemoeit heeft met dit proces. Een onafhankelijke rechter had het OM niet ontvankelijk moeten verklaren. Welkom in bananenrepubliek Nederland

davesl1210 | 06-07-21 | 13:21

De PVV-leider zegt dat hij zich niks zal aantrekken van de uitspraak. "Niks, maar dan ook helemaal niks. Deze uitspraak bestaat voor mij niet. Ik zal me bij volgende bijeenkomsten uitspreken zoals ik dat altijd doe, ik laat mij niet de mond snoeren."

witchmaster | 06-07-21 | 13:21 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Eigenlijk best wel gek. Drie oude kerels, die hoogstwaarschijnlijk op niet al te frisse wijze aan hun baantjes gekomen zijn, beslissen naar eigen inzicht in of iets wel of niet mag. En iedereen gelooft hun vervolgens.

Reaguurdeskundige | 06-07-21 | 13:21 | 3

"hoogstwaarschijnlijk "
Vertel, je weet iets.

kloopindeslootjijook | 06-07-21 | 13:23

@kloopindeslootjijook | 06-07-21 | 13:23: In dit land worden geen integere figuren geduld op topposities, dus de kans dat rechters van de Hoge Raad integer zijn ligt in de buurt van nul.

Reaguurdeskundige | 06-07-21 | 14:41

Die oude kerels moeten zich wel aan de wet houden. Toch is het best merkwaardig dat in de trias politica de wetgevende macht en de uitvoerende macht democratisch worden gekozen, maar de gerechterlijke macht niet. Rechters worden in Nederland benoemd, en wel voor het leven. Je wordt natuurlijk niet zomaar strafrechter, maar je kan softe rechters ook niet (weg)stemmen, zoals in de USA wel kan. Er valt ook iets te zeggen voor jury-rechtspraak (als je progressievelingen goed op de kast wil jagen moet je daar maar eens over beginnen, die krijgen bijkans een rolberoerte en beginnen meteen te raaskallen over "populisme" en "racistische tokkies met laag IQ die op de stoel van de rechter gaan zitten en de doodstraf eisen tegen gediscrimineerde zwarten !" Maar zo werkt dat niet. De jury wordt vooraf heel zorgvuldig aan de tand gevoeld en de verdediging kan juryleden laten vervangen bij de geringste vermoedens van vooringenomenheid, enz. De jury gaat alleen over de schuldvraag, de rechter bepaalt de strafmaat, waarbij laatstgenoemde zich uiteraard aan de wet dient te houden. Ik heb zo het idee dat een jury Wilders zou hebben vrijgesproken.

Asteroid-B612 | 06-07-21 | 14:54

Denk overigens dat er maar weinig mensen over zijn die nu 'meer, meer, meer' zouden roepen.
Leergeld wel betaald, lijkt me zo.

Ichneumonidae | 06-07-21 | 13:20

No surprises here.
Leer mij de Nederlandse rechters kennen; lui, links en met onmetelijke ego’s. Veel wijven ook…

getergde kaasboer | 06-07-21 | 13:19 | 2

Die rechters lusten zeker geen kaas dat je er zo over denkt.

Rappierappie | 06-07-21 | 13:39

Het erge is de complete willekeur in rechtspraak. Bij de ene rechter krijg je vonnis X, bij de andere rechter krijg je vonnis Y. De wet is wat dat betreft compleet vaag en open voor interpretatie en de rechters maken daar groot gebruik van. Tevens weigeren rechters al jaren hun nevenfuncties openbaar te maken, terwijl dat wettelijk wel moet. Ze houden zich dus niet eens aan de wet.

Old_Spice | 06-07-21 | 13:44

"Willen jullie meer of minder >criminele< Marokkanen?" had een hoop ellende voorkomen. Wat niet wegneemt dat de ideologische partijdigheid van rechters in het oog springt. Agressieve moslims en Afriyie-achtige figuren komen met ergere uitspraken weg.

J.P.Drapeau | 06-07-21 | 13:18

Dit lag in de lijn der verwachting,en wat Wilders betreft houd het nooit op .En toch is het mij niet duidelijk wat het eiereten is,de woorden minder of Marokkanen.En die malle Akwasi riep en dreigde duidelijk met geweld en die schoft gaat vrijuit.Het word hier steeds meer een onfris land qua rechtstaat.

FuckMyLife | 06-07-21 | 13:18 | 1

Akchterbaks geniet inmiddels een directeur-salaris van zijn "publieke" omroep roetzwart, zo rolt dit land (nog even)

hagelkruis | 06-07-21 | 13:44

Terecht dat de veroordeling blijft staan.
Anders kan je het strafartikel over belediging net zo goed schrappen.
Dat mag hoor, maar dan is beledigen van PVVers gewoon toegestaan. Wil je minder PVV; dan gaan we dat regelen.

Schadenfreude | 06-07-21 | 13:18 | 6

Dat gebeurd al en mag gewoon in Nederland. De PVV bij voorbaat uitsluiten ondanks een verkiezingsuitslag. Het hebben van een andere mening mag best in Nederland, zolang het maar een links mening is.

Ruikbaard | 06-07-21 | 13:34

@Ruikbaard | 06-07-21 | 13:34: en die mening vrij ver overeenkomt met de door links aangenomen norm mening. Te veel afwijken is niet de bedoeling. Je bent het eens en anders ben je af in dit land.

Peerkeoud | 06-07-21 | 13:40

@Ichneumonidae | 06-07-21 | 13:24: Dat is dus precies de bedoeling, "islamofobie" strafbaar stellen : iedere keer weer probeert men dat op de agenda te zetten.

Asteroid-B612 | 06-07-21 | 15:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Zeven jaar terug ik meen dat ik vanmorgen toch echt een Marrokaan op straat zag lopen. Kan Geert niet veroordeeld worden op het niet nakomen van beloftes?

Prutser | 06-07-21 | 13:16 | 2

Eén Marokkaan (Marrokaan) waar woont jij, daar wil ik ook wonen .Hier in Rotterdam lopende duizenden.

speed48 | 06-07-21 | 13:37

Vanmorgen een marrokaan op straat zien lopen is wel heel apart.
Normaal liggen ze overdag op nest te stinken om 's nachts op dievenpad te gaan of een plofkraak voor te bereiden.

Simon_Ketellapper | 06-07-21 | 13:42

Veel van die jongelui waar Wilders op doelde, zijn geen goede moslims. Ik denk dat Wilders Allah aan zijn kant heeft.

HeerVanStand | 06-07-21 | 13:15

Mijn vertrouwen in de politieke neutraliteit van de Nederlandse rechterlijke macht blijft maar afnemen en afnemen en afnemen.
Onze regeringsvorm ontwikkelt zich al decennialang verontrustend in de richting van een mengsel van dikastocratie en mediacratie. Naast concentratie van macht in atomistische megasteden, decadentie en corruptie, typische kenmerken van de "Spätwinter"-fase van een civilisatie. Waarbij mediacratie een verschijnsel is dat al eerder ondergegane grote culturen/civilisaties, nog niet zo kenden.

WirMachenMusik | 06-07-21 | 13:14 | 3

Dat van die "Spätwinter"-fase ga ik even googlen.

Piet Karbiet | 06-07-21 | 13:30

@Piet Karbiet | 06-07-21 | 13:30: Is afkomstig van Oswald Spengler in "Der Untergang des Abendlandes" waarin hij de ontwikkeling van 8 grote culturen vergeleek. Hij maakt daarin aannemelijk dat culturen zich net als planten, dieren en mensen organisch ontwikkelen. Hij gebruikte voor die ontwikkeling de fasen lente, zomer, herfst, winter en soms "Spätwinter".

WirMachenMusik | 06-07-21 | 13:43

@WirMachenMusik | 06-07-21 | 13:43:
"Organistisch lijkt me trouwens een betere vertaling dan "organisch".
Bovendien de toevoeging dat ook de verloedering van kunstvormen kenmerkend is voor een zich in de ultieme ongergangsfase bevindende civilisatie. (Spengler duidt de winterfase aan met "civilisatie in plaats van "cultuur".)

WirMachenMusik | 06-07-21 | 13:54

Overlevering :
Jaaaren geleden was er een commissaris Northolt van de Politie.
Deze dus
www.dumpert.nl/item/29548_0155cbac
(Dumpert in 2007)

Die hoorde het nodige van de mensen op straat, onder andere over opkomende drugbendes ook buiten de randstad.
Toen hij dat ter sprake wilde brengen werd hij weggeschoven. Hij moest z'n mond houden want het was niet policor.

Hij mocht bijvoorbeeld niet zeggen dat in de Bijlmer 10.000 illegale Ghanezen woonden (1992). Ook niet ondanks rapporten aan het hoofdbureau over het groeiende aantal illegale Ghanezen dat zich in de Bijlmer met de drugshandel bezighield.

Voor een politieman/vrouw is dat gekmakend. Die mensen zien de realiteit, niet het mooie plaatje dat de politici graag schetsen naar de burger. Wat willen ze dan in Den Haag? De kop in het zand steken de komende vier jaar voor hun eigen carrière ten koste van Nederland?

Norholt maakte de betrokken onderdelen in Den Haag uit voor wat onvriendelijke dingen, en dat mocht ook niet.

(2019)
‘De Nationale Politie is een politieke speelbal’
www.parool.nl/nieuws/de-nationale-pol...

Niets nieuws dus.
Die vreemde policor-woke-kramp zorgt ervoor dat er zaken niet bespreekbaar zijn. En dus niet oplosbaar.

kloopindeslootjijook | 06-07-21 | 13:14 | 3

"
Het professionalisme moet het winnen van de bureaucratie.
Leidinggevenden zijn ‘spreadsheetmanagers’ geworden die bezig zijn met cijfers naar aanleiding van Kamer- en journalistieke vragen.
Het zou enorm kunnen helpen wanneer ambtenaren van het ministerie van Justitie en Veiligheid en Tweede Kamerleden regelmatig een weekje met agenten meelopen.

Met heimwee denken we terug aan ‘oud­gedienden’ Eric Nordholt, Joop van Riessen en Klaas Wilting, inspirerende voorbeelden aan wie veel dienders zich nog steeds spiegelen.
“Toen was zeggen waar het op staat nog heel gewoon!”
"

kloopindeslootjijook | 06-07-21 | 13:21

In Wit-Rusland gooien ze de oppositieleider gewoon 14 jaar in de cel.
Maar zover zijn de vvd en D666 hier nog niet.

Piet Karbiet | 06-07-21 | 13:13

Volgens mij zijn Marokkanen/Noord-Afrikanen veruit de meest gehaatte bevolkingsgroep in Europa. Ik denk dat ze nog erger gehaat worden dan zigeuners.

Wat je echter ziet is dat mensen er niet openlijk voor uitkomen, omdat ze hun handen niet vuil willen maken. Dus ze kaatsen de bal naar iemand anders, hopende dat zij deze rotzooi gaan oplossen.

Wilders is de enige die deze taak op zich wil nemen. Hij offert in feite zijn vrijheid ervoor op. Mocht hij uit de politiek stappen of er niet meer zijn, dan ben ik bang dat we niemand meer zullen hebben die openlijk kritisch is tegenover de Islam en immigratie.

Hefbrug | 06-07-21 | 13:13 | 3

Als Wilders zich nu eens beperkt tot het criminele deel van die mensen, dat zou een hoop schelen. Hij moet de mensen die wel meedoen omarmen. Die vrouw tijdens het verkiezingsdebat had hij de hemel in moeten prijzen omdat ze opkwam voor haar mening. Hij had haar moeten zeggen dat hij juist ook voor haar aan het strijden was. Dat ze niet monddood wordt gemaakt door de steeds radicalere islam in dit eens zo mooie land.

Maar nee. Voor Geertje is elke moslim hetzelfde. Niet slim. Met wat meer mildheid en genade bereik je zo veel meer, en geef toe, er zijn goede moslims in dit land. Ook een hoop klootzakken die we liever kwijt zijn, maar richt je pijlen alleen op hen die niet willen deugen.

Peerkeoud | 06-07-21 | 13:49

@ Peerkeoud,
Ik ben in dat haatboek van die moslims aan het lezen.
Er bestaan geen gematigde moslims,en zullen er ook nooit komen.
Verlichting van het geloof of tolerantie ten opzichte van ongelovigen onmogelijk als de regels van dat haatboek volgt.
En afwijken wordt met de dood bestraft.
Als puntje bij paaltje komt kiezen alle moslims voor hun haatboek.

De Profundus | 06-07-21 | 16:01

@Peerkeoud | 06-07-21 | 13:49:
Hm, voor 'Geertje', waarom eigenlijk dat woord?
Verder bent u het zoveelste (Christelijke?) voorbeeld van iemand, die zich door zijn grenzeloze naïviteit door de moslims in de luren laat leggen.
Mildheid en Genade. Jazeker.
70 procent van de moslims in Nederland vindt de regels van de koran belangrijker dan de regels in het land.
En u heeft natuurlijk geen notie wat die Qur'an inhoudt.
Nou, Mildheid en Genade zult u er niet in vinden.
Wat u er wel in vindt, ondervinden honderden Christenen dagelijks overal ter wereld aan den lijve.
www.thereligionofpeace.com/
Hen, die niet willen deugen. Jawel.
Het is geen kwestie of ze wel of niet willen "deugen".
Het zijn moslims die een aanrander, massamoordenaar, terrorist, vrouwenhater, sekteleider, gek, verkrachter, folteraar, moordenaar en plunderaar het grootste voorbeeld van hun leven vinden, wat elke moslim zou moeten navolgen.

Roadblock | 06-07-21 | 17:16

Minder minder minder propagandistische politici die zich voordoen als rechter.

beetje.jammer.dit | 06-07-21 | 13:13

“To catch a killer”

Popular on Netflix…

neonreclame | 06-07-21 | 13:12

Wat een triest dieptepunt voor onze rechtsstaat: op dezelfde dag dat La Gordon naar Dubai vertrekt omdat alle Nederlands-Marokkaanse cokeboeren daar zitten, cut out the middle man (heel VVD), kan ons hoogste rechtscollege de heer Wilders niet naar Hongarije verbannen. De check: nl.wikipedia.org/wiki/Verbanning

Helaas: hoe het land van de Magyaar er van opgeknapt zou zijn. Venlo was uiteraard al reddeloos verloren.

Hetkanverkeren | 06-07-21 | 13:11

Was er een of ander belangrijk debat in de tweede kamer waar de aandacht van af moe(s)t?

SmurfenSlurfje | 06-07-21 | 13:10

Dus "minder criminele Marokkanen" mag wel, Marokko wil ze alleen niet terug.

gekwetst | 06-07-21 | 13:09 | 2

Tsja, waar dan heen met dat gespuis? Iemand?

DenBeert | 06-07-21 | 13:13

Tsja. Dat snap ik eigenlijk wel, dat standpunt van Marokko.

Rest In Privacy | 06-07-21 | 13:14

Op de Dam roepen dat alle Joden de zee in moeten worden gedreven mag wel.

Piet Karbiet | 06-07-21 | 13:07 | 1

Dat mag natuurlijk ook niet, maar dan kost het net even teveel moeite om er iets tegen te doen. Toevallig.

DenBeert | 06-07-21 | 13:09

(Nederlandse) marokkanen kunnen heel verschillende achtergronden hebben. Er zijn bijv. veel Berbers. En er zijn ook arabische marokkanen. Die laatste vormen met een beperkt aantal families (inclusief het koningshuis) een rijke (en corrupte) bovenlaag. Berbers en arabische marokkanen kunnen elkaar over het algemeen niet uitstaan. De suggestie van de rechter, dat marokkanen als een groep (laat staan een "ras") zouden moeten worden beschouwd, slaat de plank volledig mis.

DenBeert | 06-07-21 | 13:07 | 3

Exact.

Piet Karbiet | 06-07-21 | 13:08

Politiek proces.

Watching the Wheels | 06-07-21 | 13:11

@Piet Karbiet | 06-07-21 | 13:08: Nederlanders bestaan ook niet. Ja, nog een paar.

Dubbelepunthoofd | 06-07-21 | 13:12

Gezien de verwevenheid van ministerie, OM en rechterlijke macht is voor mij klip en klaar dat dit een politiek showproces is. Ongeacht wat een rechter hier ook over roept.

Zoelense Hobbyboer | 06-07-21 | 13:06

Wie had zo'n uitspraak nu verwacht? Niemand toch? o wacht..... D'66 rechters, verrotte rechtsstaat....

Blonde Nel | 06-07-21 | 13:06

Deugrechter zegt dat Wilders niet deugt. Goh, verrassend.

Graaier | 06-07-21 | 13:05

Schandalig en in Nederland is geen recht geen recht meer. Als je een kleurtje hebt mag je wel en nog ergere dingen zeggen. Ziek is Nederland

Eddy67 | 06-07-21 | 13:05

Nou, proficiat. Was het dat? En nu dan? Is dit nu het einde van de Greet hetze, of gaan ze gewoon nog wat jaartjes door met janken, zeiken, klagen en mispunteren?

Paaldanseres | 06-07-21 | 13:05

De rechts staat. Polen en Hongarije zijn in ieder geval eerlijker. In Nederland is het een grote show, voor de bühne is de rechtspraak onafhankelijk. In de praktijk zijn het allemaal mensen met dezelfde politieke denkbeelden die hun eigen netwerkjes hebben en volgens dezelfde patronen recht spreken. En dan zijn ze verbaasd dat de bevolking geen vertrouwen en respect meer heeft.

Cherokee | 06-07-21 | 13:05 | 2

Ik heb zelf enkele zaken meegemaakt. Niks te klagen over het resultaat hoor maar als ik de gang van zaken, professionaliteit van advocaten en rechters, etc vergelijk met de UK rechtspraak, man ze kunnen niet in hun schaduw staan. Het enige dat in Nederland beter is is de infrastructuur; in de UK is alles aftands en kapot. In NL zit alles en iedereen in splinternieuwe gebouwen met de modernste apparatuur. Maar inhoudelijk is het een grote amateuristische kliek.

Cherokee | 06-07-21 | 13:08

Eens. De paar rechters die ik privé ontmoet heb vielen op door hun vooringenomenheid, starheid in hun denken en het volledig overtuigd zijn van hun eigen gelijk. Echt ontluisterend dat zulke mensen zo’n belangrijke verantwoordelijkheid hebben.

Trekhaas | 06-07-21 | 13:19

Je politieke tegenstander via de rechter te grazen nemen, het kan in Nederland.
En maar vingerwappen naar andere landen.

Eppo | 06-07-21 | 13:05

Mooi, kan nu Rutte voor het hekje?

redthehaghue | 06-07-21 | 13:05 | 1

Gaarne, en met heel lange eenzame opsluiting in het vooruitzicht.

Roze_bril_drager | 06-07-21 | 17:13

Bijt nooit de hand die voed..

Aardappelplantje | 06-07-21 | 13:05

Je moet zo ongelofelijk oppassen met wat je tegenwoordig zegt.
Ga je goed Wilders.

Sexopolis | 06-07-21 | 13:05

Tussen 1940 en 1945 zal "Wilt u in dit land meer of minder Duitsers?" ook strafbaar geweest zijn, want daarmee beledig je een ras (koekoek) en voor je het weet zet je bevolkingsgroepen tegen elkaar op.

Watching the Wheels | 06-07-21 | 13:05

Ik wilde zeggen "dit is het begin van corruptie". Moest mijzelf corrigeren, want die corruptie is natuurlijk allang aanwezig in bepaalde kringen/niveaus van onze samenleving...

Hendrick9999 | 06-07-21 | 13:04 | 5

@Dubbelepunthoofd | 06-07-21 | 13:06:
Ga maar eens bij je lokale gemeente kijken hoe de gelden verdeeld worden. Of pluis even alle covid-uitgaven na of alle EU-subidies. Follow the Money.

Watching the Wheels | 06-07-21 | 13:13

@Dubbelepunthoofd | 06-07-21 | 13:06:
Mwah, iets met een campagnevideo maken voor een zekere politieke partij met publieke middelen, en dan vervolgens tegen alles en iedereen - inclusief het parlement - liegen dat het een onafhankelijke journalistieke productie was waarvan de publicatie geheel toevallig twee maanden voor de verkiezingen plaatshad.

Dat is corruptie. En als 15 miljoen mensen dat niet inzien, dan is er kennelijk een rijke voedingsbodem voor nog meer corruptie in de toekomst. Bedenkelijk.

Professor Superhirn | 06-07-21 | 13:18

@Dubbelepunthoofd | 06-07-21 | 13:06:
Volgens de raad van Europa doet NL te weinig aan corruptiebeschuldiging, staat vandaag in de krant. Ga toch lekker fietsen met je 15 meloen.

amateurrr | 06-07-21 | 13:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is er sinds de "minder minder minder" van Wilders wel niet allemaal door mensen uitgesproken wat op z'n minst net zo "erg" was als de opmerking van Wilders?

Ik heb ook weleens een soort dichter des vaderlands horen zeggen dat 'ie iemand een kopschop zou geven.

Toch aanziens des persoons?

Quib | 06-07-21 | 13:04

Kan Wilders nog naar het Hof voor de Rechten van de Blanke mens?

Leptob | 06-07-21 | 13:03

Mag je iemand ook voor minderwaardig mens uitmaken? Ik vraag dit voor Marcel van Dam.

Dubbelepunthoofd | 06-07-21 | 13:02 | 3

Het ging zelfs over een BUITENGEWOON minderwaardig mens !

aamert | 06-07-21 | 13:08

Of zeggen dat ze PVV-stemmers moet mollen en deporteren, aldus PvdA-er Joop Van Riessen.

Piet Karbiet | 06-07-21 | 13:11

Ongewenste uitspraak, ook voor hen die Wilders graag veroordeeld zien. Er bestaat op zijn minst een schijn van politieke inmenging. En er is ook sprake van schijn van willekeurige toepassing van de vervolgingsinstrumenten die het OM ter beschikking staan, gezien het herhaalde besluit van het OM om in vergelijkbare of ernstigere zaken geen vervolging in te stellen (Pechtold, Samsom, Akwasi). Laat staan de vergezochte en selectief toegepaste definitie van het begrip 'ras', dat speciaal voor deze gelegenheid tot lachwekkende juridische proprties is opgerekt.

Deze en eerdere uitspraken van de rechter ondermijnen het vertrouwen in de rechtsstaat en daarmee het gezag bij miljoenen Nederlanders. En het geeft Wilders de status van een geus, of martelaar zo u wil. Dit zal ongetwijfeld tot verdere polarisatie leiden.

Nederland zal u dankbaar zijn, edelachtbare.

Professor Superhirn | 06-07-21 | 13:02 | 3

Ik denk het ook. Ik ben altijd tegen die malle vervolging van Wilders geweest. En natuurlijk is dit een politiek proces en zijn rechters bevooroordeeld. Lijkt me ook geen buitengewoon schokkende constatering. Het rechtssysteem en de staat zijn er ten dienste van de elite. Is altijd zo geweest. Daarom is het van belang dat politieke partijen niet te dicht tegen de macht aan willen schurken. Overigens zou ik geen enkel vertrouwen hebben in Wilders als premier. Ik denk dat Nederland dan al gauw een soort van Hongarije of Polen wordt.

Rest In Privacy | 06-07-21 | 13:09

Vergeet ook niet de georchestreerde voorgedrukte aangifteformulieren, inclusief het optrommelen van argeloze lui om die te ondertekenen, zonder maar half te weten waarom.

gekwetst | 06-07-21 | 13:12

@gekwetst | 06-07-21 | 13:12: Burgemeester bruls wat kon die hard lopen om Wilders aan te geven, hij is dan ook beloond door rutte met een vette baan.

Hoorneslaan | 06-07-21 | 15:14

Mwah, non-topic. Zo'n mediacircus die door Wilders zelf opgeklopt is. Zijn oproep was wettelijk discriminatie klaar, hoe het ook "bedoeld" was. Boete klaar. Niet zeuren. Nu moeten we allemaal zes jaar gezuig aanhoren aan alle kanten over een soort parkeerboete. De rechtstaat is een lachertje geworden juist door dit soort processen over niets. Discussie over het woordje "alle" of "sommigen".

GeenAccount | 06-07-21 | 13:02 | 3

Ze hadden ook kunnen besluiten om niet tot vervolging over te gaan. Zoals bij Akwasi. Dan was er nog minder gezeik geweest.

Professor Superhirn | 06-07-21 | 13:04

De selectiviteit is het probleem mijn beste. Waarom mag bijvoorbeeld Pechtold dan wel roepen dat hij de eerste eerlijke Rus nog moet tegenkomen? Evengoed discriminatie.

amateurrr | 06-07-21 | 13:05

@Professor Superhirn | 06-07-21 | 13:04: Wilders kun je veilig vervolgen omdat hij wit is (niet helemaal trouwens) en een vooraanstaand politicus die door de meeste middenpartijen gehaat wordt. Akwasi vertegenwoordigt een groep zwarte 'slachtoffers' van 'institutioneel racisme'. Het is niet handig om die te vervolgen al is het maar symbolisch. Krijg je enorm gedonder in onder meer Amsterdam in sommige 'wijken'. Of in Den Haag.

Rest In Privacy | 06-07-21 | 13:14

Ach, je kunt er met veroordelingen toch nog ver komen. Mark Rutte heeft in 2003 als staatssecretaris van Sociale Zaken aangezet tot rassendiscriminatie. Rutte zou in een brief aan gemeenten hebben opgeroepen mensen van Somalische afkomst op te sporen en aan een extra fraudeonderzoek te onderwerpen. Later heeft hij het nog eens "dunnetjes" overgedaan met zijn prominente rol in de toeslagenaffaire. Komt hij ook gewoon weer mee weg. Wilders moet en zal beschadigd worden en de politieke inmenging hierbij is duidelijk aangetoond. Nederland is inderdaad een deug-bananen-monarchie geworden en ik vrees dat dergelijke politiek gestuurde processen (en processen die wegens deug-gehalte niet plaatsvinden) in de toekomst vaker plaats zullen vinden.

Ruikbaard | 06-07-21 | 13:00 | 2

Volgens mij is Nederland helemaal niet zo sterk veranderd sinds de jaren tachtig dat Janmaat werd geboycot.

Rest In Privacy | 06-07-21 | 13:16

Zie de zaak tegen Richard de Mos.

Piet Karbiet | 06-07-21 | 13:17

Ik zie nog geen enkele -weggejorist en opgerot-
Goed bezig allemaal!

Leptob | 06-07-21 | 13:00

"wegens hun ras, in dit geval hun nationale afstamming". Dat spreekt zo'n kerel gewoon uit zogenaamd zonder te begrijpen dat dit lariekoek is. Ras en nationaliteit is bij Marokkanen misschien gelijk, omdat ze misschien iedereen uit den vreemde het land uit terroriseren, maar dan nog. Greet heeft het niet over een ras gehad.

Watching the Wheels | 06-07-21 | 13:00 | 1

Het Marokkaanse ras klinkt net als het Joodse ras. Die term werd ongeveer een eeuw geleden nog veelvuldig gebruikt. Ook met name bij de oosterburen.

Rest In Privacy | 06-07-21 | 13:17

"en dat we welles nietes definitief een apenland annex bananenrepubliek zijn geworden."

Welles!

Welles! Nietes! | 06-07-21 | 12:59

Er moest eerst een nieuwe rassensoort gedefinieerd worden om Wilders te kunnen veroordelen. Geweldig hoor, OM. Wat een bananenzooi.

Jos Tiebent | 06-07-21 | 12:58

Vaarwel, rechtsstaat. Het was fijn je gekend te hebben.

MAD1950 | 06-07-21 | 12:57

Tja, want het probleem benoemen dat moeten we niet willen. Oplossingen zijn ook zeer ongewenst.

npo | 06-07-21 | 12:56

Is de grondwet nu echt zo moeilijk, te snappen? Staat gewoon op pagina 1. Mag niet.

En nee, Zwarte Piet is geen bevolkingsgroep, en ook geen religie. Dus is niet toepasbaar.

menage | 06-07-21 | 12:56 | 5

Oproepen tot geweld tegen mensen die als Zwarte Piet verkleed gaan mag ook niet, toch? Nou ja, het OM vindt dus blijkbaar van wel.

Professor Superhirn | 06-07-21 | 13:06

religie bepaal je zelf. Dat is vrijheid. Misschien vindt ik Sinterklaas en Zwarte Piet wel religie...

Nuchternederland | 06-07-21 | 13:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Weten jullie wie in het verleden ook allerlei bevolkingsgroepen aanduidde met 'ras'?
Goed werk, Hoge Raad.

Ichneumonidae | 06-07-21 | 12:56

"In 2014 zei iemand iets in een Haags zaaltje"

Mijn god, loopt die 'minder, minder' zaak nu nog steeds?

Sinds 2014 zijn het er trouwens alleen maar 'meer, meer' geworden. Ik weet niet hoeveel huwelijkspartners er in die jaren zijn ingevoerd, maar we hebben wel al een tijd te maken met kansloze, criminele asielzoekers, en Nederland slaagt er maar niet in dat gespuis eruit te schoppen richting 'eige' land.

Verder gaan we kennelijk al die gezellige IS dames en heren weer ophalen - die ook nog eens 2 of 3 'kalifaatkleintjes' meebrengen waar niemand op zit te wachten - om ze hier te 'berechten' en om de samenleving voor ons Nederlanders 'veiliger' te maken, if you can believe that. Zie vandaag in de Volkskrant weer een artikel van Bibi van Ginkel (niet de eerste de beste; slimme dame die toch veel van terrorisme weet) waarin ze pleit voor 'ophalen'. Ik snap die voorstanders echt niet.

Dr_Johnson | 06-07-21 | 12:55 | 2

Hier berechten omdat er nu eenmaal internationale afspraken gemaakt zijn. Dat betekent ook dat er andere afspraken nagekomen moeten worden. De lijst is lang en gaat heel veel geld kosten.

Deflatiemonster | 06-07-21 | 13:00

Willen we meer of minder overvallen, plofkraken, drugshandel, straatgeweld, moorden, vrouwenhaat, etc.. door mocros?

usb stok | 06-07-21 | 12:54 | 1

Blijkbaar niet minder.

Nuchternederland | 06-07-21 | 13:20

Zijn witte mannen ook een ras? Die worden namelijk behoorlijk beledigd de laatste tijd.

Hadena | 06-07-21 | 12:54 | 1

Maar het worden er wel minder.

Roadblock | 06-07-21 | 17:03

Marokkanen is een ras, omdat er te weinig bootjes die kant op varen. Weten we dat ook weer.

Watching the Wheels | 06-07-21 | 12:54

De HR krijgt nog een hele kluif aan meineed plegende hoge belastingambtenaren. Als deze zaak al 7 jaar sleept......

Hoge belastingambtenaren die liegen in de rechtbank over dat ze in de uitvoering van hun werk talloze malen logen/bedrogen.
Dat liegen en bedriegen deden ze al in goed overleg met elkaar. Allemaal meineed plegen was ook van te voren gepland en overlegd.

Toeja | 06-07-21 | 12:53 | 1

Niemand maalt er om. Het is de staat, de overheid. En die maakt geen fouten.

Rest In Privacy | 06-07-21 | 13:20

Op naar het EU gerechtshof

bergsbeklimmer | 06-07-21 | 12:53 | 1

Alsof die niet in dezelfde tas zitten.

Watching the Wheels | 06-07-21 | 12:58

Mooi om te zien hoe we hier nog mee bezig zijn, maar dat voor de toeslagenaffaire niemand vervolgd zal worden. Voor de tientallen miljoenen die achterover gedrukt zijn bij bouw- en coronafraude zal ook niemand vervolgd worden. Blijft leuk zo'n land met politiek rechtsbestuur.

StarFox | 06-07-21 | 12:51 | 2

Hear hear.

Knufter | 06-07-21 | 12:56

Of Siewert, of de corrupte CdA in Limburg, of de dealtjes van het ministerie VWS, of de leugens van GGD Kennemerland, of.....of....

dathoujetoch | 06-07-21 | 13:01

Het begrip 'ras' is al totaal achterhaald, laat staan dat je dat begrip uitbreidt tot mensen die uit een bepaald land komen.

Dit soort achterlijkheid - ook vast gekoppeld aan een bepaald 'ras'.

Ichneumonidae | 06-07-21 | 12:51

Triest figuur die Wilders. Opbokken ermee.

Lievewitteman | 06-07-21 | 12:50 | 7

Ik twijfel sterk of jij wel zo'n lieve witte man bent.
Geloof er helemaal niets van!

vluchtelingallergie | 06-07-21 | 13:07

#doeslief!

Nuchternederland | 06-07-21 | 13:19

Ik herhaal: Ik heb groeiende twijfels bij Lieve en bij Witte.

Roadblock | 06-07-21 | 17:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik wil minder Akwasi, Minder Kaag, Minder Rutte, Minder CDA, Minder asielzoekers, Minder Covid, Minder Halsema, Minder Arno Vermeulen... Ben ik nu ook strafbaar?

Waakvlam | 06-07-21 | 12:50 | 4

nee want je hebt geen Marokkanen of moslims gezegd

WillemWordtWakker | 06-07-21 | 12:53

Ik wil meer Zwarte Pieten en minder Kick Out Zwarte Piet activisten. Ik wil mijn Nederland weer terug en wil minder minderheden die ons de mond willen snoeren en onze tradities willen afpikken. Ik wil minder geplunder van winkels tijdens Black Live Matters demonstraties. Doorgaan ?

Ikblijfnietstil | 06-07-21 | 13:01
▼ 1 antwoord verborgen

Maar toch even: mag de vraag niet gesteld worden of beviel het antwoord niet? Wat als de meute 'meer, meer!' had geroepen? En is er nog een poging gedaan om de minderroepers op te sporen en te vervolgen? Er waren beelden. In voetbalstadions gebeurt dat ook met relschoppers. Of was het alleen dat Wilders niet had mogen zeggen dat ie er werk van ging maken?
Vragen, vragen... Vragen die misschien allang zijn beantwoord. Waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet. Ik heb het ook niet zo goed gevolgd allemaal.

HeerVanStand | 06-07-21 | 12:50

Maar als je Akwasi heet mag je wel alles zeggen zonder gevolgen of rechtszaken want heeft kleurtje en anders is rasistisch!

Swaffelkaffert | 06-07-21 | 12:48 | 3

Zou het strafbaar zijn om "ik wil minder Zwarte Piet" te zeggen?

Nuchternederland | 06-07-21 | 12:50

@Nuchternederland | 06-07-21 | 12:50: nee vermoed van niet, daarnaast ben je dan meteen dikke vriendjes met gesubsidieerd uitkeringstrekkende ruifvreter Akwasi denk ik

Swaffelkaffert | 06-07-21 | 12:55

iets met Akwasi?

Geenjoris | 06-07-21 | 12:47 | 1

Die heeft sorry gezegd en heeft geprivileerde pigmentatie !

Castor12 | 06-07-21 | 13:03

D66'er is ook een ras

DirkeBouten | 06-07-21 | 12:46
-weggejorist-
76435 | 06-07-21 | 12:46 | 1

De uitkomst is weinig verrassend, er is een juridische grens overschreden. Het is alleen jammer dat hij voor dit soort zaken wordt vervolgd. Er waren destijds ook wat PvdA-ers die ergere dingen riepen (Spekman en Samson). Het is niet uit te leggen dat zij de dans ontsprongen. Het OM zou veel terughoudender moeten zijn wanneer dit soort zaken onderdeel zijn van een politiek debat.

BobDobalina | 06-07-21 | 12:45 | 10

@BobDobalina | 06-07-21 | 13:30:
Excuus, komt een beetje ongelukkig over, aanhalingstekens kunnen een wereld van verschil maken. Het was namelijk een uitspraak van mijn hoogleraar om het gevaar van selectiviteit in de rechtspraak duidelijk te maken. Verder, welkom in mijn parochie.

amateurrr | 06-07-21 | 13:50
▼ 7 antwoorden verborgen

het Marokkaanse ras

DirkeBouten | 06-07-21 | 12:45 | 1

Ik blijf het een rare benaming vinden. Op rassen kun je namelijk kenmerken plakken waarmee ze zich onderscheiden van andere rassen. En als een "ras" dus in bepaalde statistieken koploper is kun je dat als kenmerk van dat ras aanmerken. Dat moeten we niet willen.

Graaisnaaiert | 06-07-21 | 13:39

Volledig terecht. Wilders heeft zich moedwillig schuldig gemaakt aan groepsbelediging. Had hij "minder minder joden" geroepen, dan was heel Nederland over hem gevallen. Omdat het Marokkanen betreft, verdedigt rechts Nederland hem met hand en tand.

mocroGS | 06-07-21 | 12:44 | 48

Ah, tweede wereldoorlog . Google dan eerst maar Marocchinate, dat was het verzet waar jouw Mocro opa inzat .

Castor12 | 06-07-21 | 14:20

@mocroGS | 06-07-21 | 14:04:
Ah, een reactie?

Waar onschuldige mensen, die daar HELEMAAL NIKS mee te maken hadden, dus onder moesten lijden.

"meewerken aan deportatie": Daar heeft Nederland als land dus helemaal niet aan mee gewerkt, en heeft het volk zich dus heftig tegen verzet.
Collaborateurs die willens wetens, met opzet, hier aan mee deden werden dan ook te grazen genomen, of na de oorlog veroordeeld. En terecht.

Dit domme argument van jou is allang weerlegd, en je zieke poging om de misdaden in Marokko goed te praten is verwerpelijk.
Scheer je weg zwetser,

Rest In Privacy | 06-07-21 | 14:27

@mocroGS | 06-07-21 | 14:04:
He, wacht even, was het niet zo dat jouw clubje altijd beweerde, dat zij geen hekel aan de Joden hadden maar aan de Zionisten?
Dat is dus ook allemaal lulkoek?
Jullie hebben gewoon de pest aan Joden.

Roadblock | 06-07-21 | 15:14
▼ 45 antwoorden verborgen

Zie hier, het failliet van de rechtsstaat, omgeworpen door de opkomende 'linksstaat'.

Guy Fawkes | 06-07-21 | 12:43 | 2

Welnee, links krimpt en rechts groeit.

kloopindeslootjijook | 06-07-21 | 12:46

Schooiers.

gato | 06-07-21 | 12:43

Ben benieuwd welke politicus als eerste dit Wilders voor de voeten zal gooien tijdens een debat.

Lomo | 06-07-21 | 12:42 | 3

Komen we heel snel achter

Baksteenbakker | 06-07-21 | 12:44

Dat hebben zo'n beetje allemaal al gedaan. Wanneer zich de mogelijkheid maar voordiende, elke keer weer.

woutje79 | 06-07-21 | 12:49

Ik geloof niet dat ze dat doen, want ze weten dat het een politiek proces was en willen het dus niet zo openbaar maken.

jan huppeldepup | 06-07-21 | 13:06

Hij had natuurlijk ook voor wanprestatie veroordeeld moeten worden, we zijn nu zeven jaar later en er is nog steeds niet 1 Marokkaan minder in Nederland ondanks zijn belofte.

BlolB | 06-07-21 | 12:42 | 1

Al zijn betalende klanten kunnen een klacht indienen met verwijzing naar zijn algemene voorwaarden.

Knufter | 06-07-21 | 12:45

Eikels.

JohnLocke | 06-07-21 | 12:42

Ach ja morokanen zijn nog steeds een ras

schone handen | 06-07-21 | 12:42 | 1

En wat voor "ras". Het schuim der aarde.

jansma28542681 | 06-07-21 | 12:45

We zijn een apenland en een bananenmonarchie, dus dat past goed bij elkaar en verklaart ook de grote instroom.

Nuchternederland | 06-07-21 | 12:42

6 jaar later. 6 jaar lang is er dus tijd en geld vrijgemaakt voor deze onzin.

JJMS | 06-07-21 | 12:41 | 3

Sterker nog, 8 jaar. (2014-2021)

Nuchternederland | 06-07-21 | 12:42

@DenBeert | 06-07-21 | 12:48: Dat dus. een beetje bejaarde denkt: Waar rook is zal wel vuur zijn. Totaal uitmelken dacht het kartel. Ziek.

Piet Karbiet | 06-07-21 | 13:03

"Vanwege uitzendrechten is het niet mogelijk om deze uitzending buiten Nederland te bekijken. We verwijzen je graag door naar de livestream van BVN. BVN toont een uitgebreide selectie van de tv-programma's van NPO.
Start hier de BVN livestream."

Fucking hoeren KUT NOS. Kunnen ze godverdomme eens gewoon nieuws brengen tbv het publieke goed, gaan ze zeiken over uitzendrechten.

Knufter | 06-07-21 | 12:41 | 8

HOezo zou men in het buitenland toegang moeten geven. En waarom zou de gemeenschap daarvoor de kosten dragen.

MaarFeitelijk | 06-07-21 | 13:10

@MaarFeitelijk | 06-07-21 | 13:10: Omdat, zeker in vakantietijd, veel Nederlanders zich in het buiteland bevinden? Omdat de NOS geen organisatie met winstoogmerk heeft maar als doel heeft, onder andere, het verstrekken van informatie?

Ik eis als Nederlander gewoon toegang tot de NOS als ik mij toevallig even in het buitenland bevind. Ik betaal er 900 miljoen per jaar voor. Eigenhandig.

Knufter | 06-07-21 | 13:32

@Knufter | 06-07-21 | 13:32: Doe een VPN abonnementje en je kan de NPO zien hoor, zo veel als je maar wilt.

Peerkeoud | 06-07-21 | 15:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Eens zal de wal het schip keren !

witchmaster | 06-07-21 | 12:40 | 1

Of het schip zinkt en valt om.
De eigenaren die er winst mee gemaakt hebben, hebben het schipwrak al verkocht aan een Chinees, en bemanning mag verzuipen.

kloopindeslootjijook | 06-07-21 | 12:49

Ik hoop dat nu ook werkelijk alle beledigingen worden gestraft. Eens kijken wie meer beledigt. Wij oorspronkelijke Nederlanders, of juist de import die ons steeds maar weer beledigt.

Hadena | 06-07-21 | 12:39 | 3

wordt niet herkend of erkent dus weinig tot geen kans, mon frere

vokfeez | 06-07-21 | 12:52

Ik hoop juist van niet, ik voel me zelf namelijk veel te goed om me tot zulk bedenkelijk niveau te verlagen... en ik hoop dat de meeste mensen dat vinden.

"Schelden doet geen zeer" zei mijn moeder vaak als ik weer eens ruzie had met mijn oudere broer. Helaas hoef je daar tegenwoordig niet meer mee aan te komen bij al die eeuwig gekwetste jankmuilen.... allemaal fijn mee naar de kneuzenkermis en de deugfanfare.

Alfred E. Neuman | 06-07-21 | 12:53

het belangrijkste is dat het op video moet staan.

MaarFeitelijk | 06-07-21 | 13:09

Dat afkomst = ras blijft toch intrigerend. Dan is de autochtone Nederlander dus ook een ras.

Shortganger | 06-07-21 | 12:39 | 2

Eensch..

Bizar.

Wijze uit het Oosten | 06-07-21 | 12:41

Nee, jij snapt het niet.

Het moet tegen de autochtone bevolking gebruikt kunnen worden, ze mogen het niet zelf gebruiken.

Zo is beleid van het massaal importeren van mensen zonder enige voorselectie om het bloed te verdunnen nooit racisme.

Racist!

Kaas de Vies | 06-07-21 | 12:42

Die voorbespreking van de speech, het is de eerste keer dat ik het zo uitgelegd heb gekregen.

Ligt dat aan mij?

Kaas de Vies | 06-07-21 | 12:39 | 3

Neen

Piet Karbiet | 06-07-21 | 13:01

Ja!
Volgens mij was dat ook al onderdeel van het vonnis bij de rechtbank en/of het gerechtshof. Ik heb het in ieder geval al eerder gehoord.

Aristotalloss | 06-07-21 | 13:19

ja. Dit voorkoken is onderdeel van de feiten die door de latere rechters zijn vastgesteld en meegewogen.

jo jo ! | 06-07-21 | 14:46

@TeeJee | 06-07-21 | 13:05: U zou zo in de kamer kunnen plaatsnemen voor de FvD. Dom lullen en je nergens in verdiepen. Zelfs het verschil tussen een strafrechtelijke veroordeling en een bestuursrechtelijke procedure is u volledig vreemd.

BobDobalina | 06-07-21 | 13:45

@Piet Karbiet | 06-07-21 | 13:27: dan bied ik uiteraard mijn excuses aan.

BobDobalina | 06-07-21 | 13:45

@BobDobalina | 06-07-21 | 13:45:
Het is heel simpel Bob; Rutte was verantwoordelijk voor het beleid, Rutte stelde ook dat hij zo deze brief weer zou sturen. De rechtbank stelde dat deze brief aanzet tot rassendiscriminatie.
Ergo: Rutte was verantwoordelijk voor beleid dat direct aanzette en adviseerde tot rassendiscriminatie. Snap je dat een beetje? Verantwoordelijkheid? Dat is voor D66'rs uiteraard een lastig begrip.

Ik snap wel dat dit te hoog gegrepen is voor je Bob, jij stemde tenslotte op Kaag omdat ze het zo leuk deed op TV, zonder dat je ook maar enig idee had waar D66 nou werkelijk voor stond.
Ook nu loop je haar bijna dagelijks te verdedigen, maar ga je elke dag weer onderuit op inhoud en feiten. Net zoals D66, eigenlijk.

Je zou zo in de kamer kunnen plaatsnemen voor D66. Dom66 lullen en je nergens in verdiepen.

Rest In Privacy | 06-07-21 | 13:59
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik blijf me verbazen om sommige mensen die droge ogen kunnen beweren dat Wilders niet alleen schuldig is aan deze uitspraak, maar dat in feite het hele PVV-partijprogramma de Grondwet ondermijnt, terwijl de PVV niet op zichzelf gezien kan worden, maar als een reactie is op de Islam, die er een ideologie op nahoudt die de Grondwet ondermijnt. Maar die Grondwet-ondermijning lijkt minder van belang. Het zijn dezelfde mensen die zich wel uitspreken tegen de Hongaarse wet die als doel heeft te voorkomen dat homeseksualiteit aangemoedigd wordt, maar niet blikken of blozen om de wetgeving in Islamitische landen, waar homoseksualiteit per definitie niet toegestaan is. Zouden dit soort mensen nou ècht niet doorhebben dat ze met twee maten meten?

JackStick | 06-07-21 | 12:38 | 6

Mark Rutte weigert al 2 jaar de wet tegen homogenezing te late aannemen omdat de CU er tegen is. Dan is het makkelijker om op Hongarije te schieten met gratuite opmerkingen.

KayakFun | 06-07-21 | 12:57

Ik vind dat je hier een goed punt aankaart. De wetgeving is beperkt, alles wat we hebben en uiteindelijk dus onze downfall, want in dit geval wordt het tegen je gebruikt.

BrokenTipi | 06-07-21 | 13:11

@Behangdelul | 06-07-21 | 12:47: En naar hun beleving terecht, want beide worden als slachtoffer gezien.

Het is echt vreemd dat veel van die mensen menen te denken als wereld burger, maar in de praktijk niet verder komen dan het roepen voor eigen parochie. Het zijn er nog teveel en we gaan er langzaam aan kapot.

Stuffed Human | 06-07-21 | 13:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Europese hof?

Rest In Privacy | 06-07-21 | 12:38 | 3

De ironie als ie daar wint :)

hassangenghis | 06-07-21 | 13:01

Denk het wel. Alleen een directe oproep tot geweld zou strafbaar moeten zijn. Wat Wilders heeft gezegd en de manier waarop is verwerpelijk. En je mag ook zeggen dat je hem daarom een lul vindt en geen zaken met hem doet. Maar het hele circus waarbij voorgedrukte aangiftes werden verstrekt, sturing uit het ministerie naar het OM en de rechtbank die marrokanen verheft tot ras laat wel even zien hoe de hazen lopen. Zou geweldig zijn als deze farce door het Europees hof als onwettig wordt verklaart.

Incitatus | 06-07-21 | 13:12

Ht mag allemaal wel wat kosten he, zo'n een heksenjacht? Nee, probeer dan eens zelf aangifte proberen te doen, van een echt misdrijf, in dit bananenland...

PieterC | 06-07-21 | 12:38

Dat krijgt het Marokaanse ras toch maar mooi voor elkaar, in dit institutioneel racistische landje.

frickY | 06-07-21 | 12:38 | 1

Ze hoeven hier niet te zijn ze kunnen ook terug naar Marokko maar daar zijn die Berbers ook niet zo populair.

voldemort | 06-07-21 | 13:29

Die rechter in de livestream heeft de hele tijd een balkje voor z'n ogen.

HeerVanStand | 06-07-21 | 12:37 | 2

platen zijn op?

Purk | 06-07-21 | 12:49
-weggejorist-
quantumdot | 06-07-21 | 12:36 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
FustViking | 06-07-21 | 12:36

Degenen die met recht en reden voor de rechter moeten staan zijn Rutte en zijn maatjes.

Broadsquire | 06-07-21 | 12:34 | 1
-weggejorist-
quantumdot | 06-07-21 | 12:37

Maar " minder" boeren mag wel?

MoonBeebe | 06-07-21 | 12:32 | 7

@Doerak | 06-07-21 | 12:58: "... hoe het jezelf het beste uitkomt ..."
Ik denk ook dat het een fundamentele fout is om zaken als 'nationaliteit', eventueel met een bijbehorende (dominante) 'cultuur' te bestempelen als 'ras'.
'Ras' zou uitsluitend moeten gaan over genen en hun uitwerking op het lijf. En verder moet een politicus enigszins kunnen generaliseren anders kun je niet meer in pakkende slogans spreken.

Aristotalloss | 06-07-21 | 13:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een farce. De hele politiek is een grote kolerezooi en ze maken zich druk om futiliteiten. Wat heeft dit proces de belastingbetaler nogal gekost.

clockandhammergame | 06-07-21 | 12:32 | 7

@Roadblock | 06-07-21 | 13:40: Raymann, is dat die niet lollige Surinamer die vrouwen voor gek zet als typetje. Raar, vraag hem is naar de Marrons of Boscreolen.

P. Breidel | 06-07-21 | 17:50

@P. Breidel | 06-07-21 | 17:50:
Raymann is zelf niet zo van vreemde smetten vrij als ik hem zo bekijk.
Maar Marrons, of Boslandcreolen of Bosnegers zoals ze vroeger in minder politiek correcte tijden genoemd werden heb ik wel eens ontmoet.
Trotse mensen, die zichzelf vrij gemaakt hadden, hun eigen bestaan hadden opgebouwd met behoud van hun Afrikaanse cultuur, en indertijd niet te beroerd waren om een guerilla oorlog te voeren met de Nederlandse planters.

Roadblock | 06-07-21 | 18:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik las #HoogVerraad ipv #HogeRaad .....

BekiekUtMoar | 06-07-21 | 12:30 | 1

Geniale woordgrap

Geenjoris | 06-07-21 | 12:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl