Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dat is pech, 5,1 MILJARD aan bonnetjes weg

Ach joh wat maakt het uit HET IS SLECHTS 5,1 MILJARD

Hugo de Jonge kan niks en ook niet boekhouden. Het ministerie van VwS heeft MILJARDEN uitgegeven om corona te bestrijden, maar eigenlijk weet precies helemaal niemand of de bestelde spullen daadwerkelijk zijn geleverd. "Op het ministerie van Hugo de Jonge (CDA) is de administratie al jaren slecht op orde. In de afgelopen twintig jaar ontdekte de Algemene Rekenkamer maar liefst zeventien keer fouten in de jaarrekening van het ministerie. (...) De coronacrisis vorig jaar verergerde de boekhoudkundige chaos op het ministerie alleen maar, omdat in grote haast medische spullen gekocht moesten worden. Van een bedrag van 5,1 miljard euro is onduidelijk of het wel goed is terechtgekomen." Meer dan een miljard aan beademingsapparaten? Geen idee of die geleverd zijn. Waarschijnlijk staan ze wel in de ziekenhuizen, maar misschien ook wel niet. Een miljard voor coronatesten. Geen idee of die testen geleverd zijn. Plastic handschoenen? Spatschorten? MONDKAPJES??? De Algemene Rekenkamer: "De problemen waren al in september 2020 bekend, maar de minister van VWS kwam pas begin 2021 in actie om greep te krijgen op de uitgaven in 2020 en deze in de jaarrekening te kunnen verwerken." Het ligt dus niet alleen aan 'de crisis', de boel is volledig rot en het komt pas aan de oppervlakte als er een tegeltje is gelicht. Het is... een totale ZOOI. Hoeveel mensen werken er eigenlijk op dat ministerie? Antwoord na de klik.

...

Social

Antwoord: "Ongeveer 5.000"

Reaguursels

Inloggen

En dan baggatalliseert Hugeau de ‘ik kan niks’ Jonge het alsof het om het bonnetje van een pak melk gaat. “Tsja euh wellicht dat er een pakbonnetje ontbrak van de beademingsapparatuur of dat er hier en daar wat spullen niet zijn geregistreerd.
Wat een incompetente zak hooi is die vent toch.

koekpap | 19-05-21 | 23:36

Nog heel even en dan komen bij de oppas opa's en oma's en tevens de oudste groep van de beroepsbevolking geboren tussen 1956 en 1960 de hooivorken te voorschijn. Bijna de helft weigert, zoals nu blijkt met alle recht en reden die AstraZeneca rommel. Nooit eerder sinds begin jaren tachtig is bij mijn leeftijdsgenoten zo'n grote woede en krakende actie bereidheid ontstaan als nu. Prikken wat de pot schaft? Hugootjes die wat van ons willen krijgen voor de billen! En al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel, zie: www.facebook.com/photo.php?fbid=38925...

En het meest schunnige is dat door de schandalig trage leveringen in delen van Zuid Holland en Gelderland aardig wat mensen geboren in 1958-1960 van de huisarts nog steeds geen oproep hebben gekregen. Terwijl bij de GGD nu ook de groep geboren in 1965-66 al volop met Pfizer worden geprikt worden mensen die zes tot zeven jaar ouder zijn geweigerd.

Vuurspuger | 19-05-21 | 19:42 | 1

Niks mis met astrazeneca. Gewoon vaccinjaloezie.

BobDobalina | 19-05-21 | 22:30

Hugo Faalbaas zei nog:" Ik had het voor geen geld willen missen". Hij bedoelde: "Ik mis wat geld".

vladimirows | 19-05-21 | 19:22

Zo'n Marcel Levi imponeert mij stukken meer, dan het halfzachte gewauwel van de minister en de minister president. Op de eerste plaats was het voor een ieder te verstaan, wat hij zei. Op de tweede plaats was de inhoud van wat hij zei voor een normaal mens te begrijpen. Een verademing nad een winter vol dubbelzinnig gepraat op de tv . Zet zo'n figuur maar eens op het departement in plaats van het partijpolitieke geneuzel, wat eindelijk de volksgezondheid meer nadeel dan voordeel berokkent

hansem | 19-05-21 | 18:37

Nou ja. Beter dit dan dat Kaag het aan die palliterroristen geeft..

Hatseflats | 19-05-21 | 18:37

Wat is 5 miljard voor corona tegenover 1000 miljard voor het klimaat.

Johan1235 | 19-05-21 | 17:42

Gelukkig hebben we een pandemie, dan is 5 miljard maar 1 promille in het Corona-verhaal, dus waar hebben we het over?
Leve de inflatie, dan inflateren we dit foutje de moeder.

klimgek | 19-05-21 | 17:21 | 1

Je zou toch denken dat ze op een ministerie iemand hebben die wordt betaald om bonnetjes ergens - vindbaar - op te bergen?

Harry.Langezwaal | 19-05-21 | 19:35

Dieptriest dat het politiek bestel alleen op beeldvorming drijft en niet op capaciteit en dan met name de ministers en staatssecretarissen in het kabinet Rutte. Om te janken zo slecht. En voor al die kapitale blunders dienen de burgers die werken ervoor op te draaien.. ik wil hem en Rutte een enorme kic* onder hun as* geven voor de enorme leed die deze zij aanrichten tegenover de burgers. Go* verdo*me.

Taartmoment | 19-05-21 | 16:49 | 1

Geef gelijk je oud- leraar Nederlands een kic*. Die was ook niet best.

vladimirows | 19-05-21 | 19:24

Ze komen er mee weg zolang we iedere keer op die kneuzen blijven stemmen. Het is al helemaal mindblowing als je bedenkt dat dit over de hele breedte van het publieke spectrum gebeurt. Ministeries, provincies, gemeenten, onderwijs, zorg, woningcorporaties, toezichthouders, waterschappen. Je kunt zonder te knipperen met je ogen gerust zeggen dat de publieke sector ieder jaar zo'n 60 miljard concreet vernieuwt en dan heb ik het echt niet over politieke keuzes maar gewoon kwijt, fraude, ongeïnde belastingen en corruptie.

RobbievanD | 19-05-21 | 16:23 | 2

Concreet verneuqt. Stomme spellingscorrectie

RobbievanD | 19-05-21 | 16:24

Hoe weten we zeker dat de verkiezingen wel eerlijk zijn verlopen? Misschien wel sommige stemmen dubbel geteld, net als dat "foutje" toen Hugo het aantal gevacineerde moest doorgeven.

keistad | 19-05-21 | 18:29

Belmeneer uit India ('I'm calling from Microsoft HQ') wist niet wie Hugo de Jonge was.
Dus ik uitleggen...

All_yall | 19-05-21 | 16:08

5100 miljoenen.

5100 : 17 = 300 euro per inwoner. Zomaar foetsie.
en we staan erbij en kijken er naar.

5.1 miljard, daar kun je minstens 3 goed functionerende binnenhofjes van bouwen.

_Zweevers_ | 19-05-21 | 16:00

Dus de bottom line is dat Sywert, die pretenteerde een onbaatzuchtige gristelijke weldoener te zijn, handig van de desorganisatie bij VWS wist te profiteren.

VrijdenkerDavid | 19-05-21 | 15:43

Even op repeat: Het VWS is de slechts geleidde organisatie van Nederland. Dat zijn wij nu met veel schade en schande aan het ontdekken op het slechtst denkbare moment midden in een crisis. Elke consultant die hier ooit werkzaam is geweest weet dat, maar houdt zijn mond om zijn inkomstenbron niet te schaden.

Zet gewoon het leger in, die kunnen dit namelijk wel.

van heinde en verre | 19-05-21 | 15:14

als rekenen in het Nederlandse onderwijs over het algemeen al een probleem is wat verwacht je dan van een leraar Engels?

lagelander | 19-05-21 | 15:08

Kennen we hem geen rol aanbieden in GTST, daar kan hij minder schade aanrichten dan als P̶a̶l̶j̶a̶s̶ minister.

revolte | 19-05-21 | 15:01

Ik denk dat het op is gegaan aan 19 miljoen schoenen voor onze opper paljas.
mascolori.nl/

Nuuk | 19-05-21 | 14:38 | 1

Jongens jongens bekijk het ook eens van de positieve kant: dat is 5,1 miljard euro MINDER die Kaag naar de Palestijnen over kan maken voor wederopbouw en nieuwe raketten!

parlinone | 19-05-21 | 14:18

Ik ben verbaasd dat ik niet verbaasd ben.

Analia von Solmsch | 19-05-21 | 14:05 | 1

Verbijsterd?

van Oeffelen | 19-05-21 | 14:15

Nederland is een makkelijk land om te veroveren, als China het ooit meeplukt moeten ze wel rekening houden met de constante instroom van post voor het oude bewoner: eindeloze fatuurtjes, claims, en aanmeldingen voor overheids-potjes. Afmelden daarvoor blijkt niet te werken. Wordt een klus voor het nieuwe management om dat te bedaren. Locatie naamwijziging, stikker op de brievenbus, grote verbrandingsoven om het in te mikken. Ik denk dat China het land af zou stoten. Je voelt je daar als landsbestuur toch niet serieus genomen?

GeheidEenGeit | 19-05-21 | 13:59 | 1

Belangrijk: ^de oude bewoner*

GeheidEenGeit | 19-05-21 | 14:01

Dus de zorg moest maandenlang smeken om beschermingsmiddelen, nu blijkt dat die dus gewoon weg laten te rotten in de magazijnen.

priks | 19-05-21 | 13:55

Oh ja, hij werkt voor de overheid... daar gelden andere regels. Maar ik zou over een jaar of 10 eens nagaan in welk Zwitsers chaletje (of iets dergelijks) onze schoolmeester woont. En dan niet meer klagen dat onderwijs slecht betaalt hoor!

PepijnvanLanden | 19-05-21 | 13:46

En crisis vraagt sterke leiders en die ontbreken in de Nederlandse politiek

polletjepiekhaar | 19-05-21 | 13:39
-weggejorist-
kattekopje | 19-05-21 | 13:35 | 2

Dit zag je toch van mijlenver aankomen. Het antwoord wordt; in een crisis moet je handelen en kun je niet overal toestemming voor vragen. Tweede Kamer had hier al eerder op aan moeten slaan maar die reageren alleen op krantenartikelen. Dus die gaan nu wel lastige kamervragen stellen waarin niemand geïnteresseerd is.

Drukvandaag | 19-05-21 | 13:25

Het is toch godgeklaagd, wat worden tochten door een incompetent zooitje geregeerd en bestuurd en dit is echt een topje van de ijsberg, neem dat maar van mij aan.

Chinook Elsevier | 19-05-21 | 13:19 | 1
-weggejorist-
Kalashnietkov | 19-05-21 | 14:13

De Rekenkamer wordt veel te kritisch.
Je kunt het al zien aankomen: stevige reorganisaties om 'de kwaliteit en objektiviteit' van de Rekenkamer 'goed en zorgvuldig' te 'borgen richting de toekomst.' Laat dat gerust aan de politieke doctrine over.

funda | 19-05-21 | 13:14

Uit de stukken maak ik op dat de doelmatigheid van de uitgaven niet vast staat: is er geleverd. Rechtmatigheid is van een heel andere orde: is er sprake van fraude. Dat eerste, eigenlijk incompetentie, is niet strafbaar, zeker niet binnen de ambtenarij. Het tweede wel. Voer voor de eigen auditdienst, dan wel de externe accountant.

Een ander pleit de heer Van Lienden beslist niet vrij, laat staan de rest van al die "vrije jongens". Dat de meeste witteboordencriminelen in Nederlandje niet in de gevangenis zitten, heeft op zich niets met die beroepsgroepen van doen.

Hetkanverkeren | 19-05-21 | 13:14 | 1

leest u GS wat beter , de heer van Lienden heeft het goed gedaan en vooral uit walging over over een niet functionerende overheid. Een crimineel is hij niet, en anders was hij allang als zondebok door de overhied voor de rechter gesleept.

Niek1582 | 19-05-21 | 15:32

Er is blijkbaar vaak niet getekend voor ontvangst van goederen, wanneer heeft de reaguurder als laatste getekend voor ontvangst van een pakket? Dat is ook al een dik jaar geleden denk ik.

klaas24 | 19-05-21 | 13:13 | 1

Verschil zit 'm in Zalando gympen van €80 en medische apparatuur van €heulveul, qua tekenen..

Dampende_aardappel | 19-05-21 | 13:15

Hugo de Grote. Wat kan hij niet?

squadra | 19-05-21 | 13:12 | 3

Alles

BoerKoekoek | 19-05-21 | 13:39

Binnenkort door de 8 miljoen vaccinatieprikken. Wie had dat durven dromen een jaar geleden?

van Oeffelen | 19-05-21 | 14:16

@van Oeffelen | 19-05-21 | 14:16: Zalig zijn de armen van geest

Guy Fawkes | 19-05-21 | 14:57

VIJF DUIZEND AMBTENAREN. Bij één ministerie. Hallooooooooo, waar zijn we mee bezig joh? Geen wonder dat ze geld kwijtraken.

Do-na-zi | 19-05-21 | 13:01 | 5
-weggejorist-
kattekopje | 19-05-21 | 13:34

Alles met de het woord subidie schrappen en 50% van de ambtenaren weg te beginnen met de provinies. Denk dat we dan heel veel minder belasting gaan betalen en de economie gaat draaien als een malle als gevolg.

1977 | 19-05-21 | 14:08
▼ 2 antwoorden verborgen

En het leuke is: we krijgen nóg meer overheid en dus nóg ambtenaren. Van links tot rechts is de les van coronapandemie immers: de overheid is weer helemaal terug en moet groter en moet meer kunnen opleggen (corona, klimaat, milieu, stikstof etc.).
Check het toekomstig regeeraccoord. Dat wordt de leidraad en al helemaal als je ziet welke partijen nu de regering gaan vormen. En o ja: de VVD is reeds lang niet meer de liberale partij die uitgaat van een kleine overheid. Allang niet meer.

Amsterdamsko | 19-05-21 | 12:59 | 4

60% van de Nederlanders stemde rechts en dankzij Rutte krijgen we een links kabinet .

elevator | 19-05-21 | 13:09

@elevator | 19-05-21 | 13:09: Ik ben helemaal niet zo anti-Rutte maar feit is dat onder zijn leiding de VVD uitgegroeid is tot een pragmatische partij zonder kernwaarden. Ik zou niet weten waar de partij nu écht voor staat. Ooit waren deugdelijke overheidsfinanciën en een kleine overheid kernwaarden binnen de VVD. Ooit..

Amsterdamsko | 19-05-21 | 13:24

@elevator | 19-05-21 | 13:09: Ja want dat hij doorkan is belangrijker dan de wensen van burgers. G
Weer 4 jaar geen visie. Dus rlke week nieuwe Nederlanders erbij maar niet bijbouwen. Factfree government of zoiets

Kladderadatsch | 19-05-21 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

5,1 miljard euro / 30.000 toeslagenslachtoffers = 170.000 euro per slachtoffer

stipjes | 19-05-21 | 12:59 | 1

Of anders voor defensie of de politie. Weer voldoende IC capaciteit. Iets waardoor we weer fatsoenlijk met ouderen omgaan.

kloopindeslootjijook | 19-05-21 | 13:09

Hugo vraag het eerst even aan Mark. Die heeft vast nog wel actieve herinneringen waar die bonnetjes van 5,1 miljard Euro’s kunnen zijn, hahahahahahahahahaha… hahahahahahahahah.
Hugo koop eerst nog even een paar van die pipo schoentjes voordat Mark je straks onder de bus flikkert. Maar eerst wel even dat bonnetje aan vrouw Hugo afgeven hé! Is te hopen dat die wel d’r financiële zaakjes op orde heeft, zal wel.

Boy Cot | 19-05-21 | 12:57 | 2

Mark is 'aangeschoten wild', heeft het nu even te druk met mevrouw al kwakmadam.

revolte | 19-05-21 | 15:08

Waarschijnlijk is de helft van die poet verdwenen en de andere helft naar de hoge ambtenaren teruggevloeid in enige cryptovorm. Same shit everywhere.

koningboco | 19-05-21 | 16:38

Track and trace bestaat toch al een tijdje?
Maar bij medische apparatuur bestaat dat niet?

kloopindeslootjijook | 19-05-21 | 12:57

Wel vreemd dat onze (r) overheid blijkbaar niet is staat 5 miljard te registreren, echter wel de 2km/h die U te snel rijdt wordt feilloos geregistreerd.
Ergens moet het geld toch vandaan komen?

Dutch_Viscount | 19-05-21 | 12:57 | 1

Die boetes leveren jaarlijks precies 5,1 miljard op dus daarmee is de cirkel weer rond.

BoerKoekoek | 19-05-21 | 13:40

Wat maakt het allemaal uit. Tis geld van een ander. De rekening smeren we uit over alle NL-huishoudens en MKB-ers ...... het is faal op faal op faal op faal ...... en we accepteren het met z'n allen. Sterker nog, bij verkiezingen gewoon maar weer op dezelfde partijen stemmen.

Von Bliksum | 19-05-21 | 12:55 | 2

Winsten voor handige jongens, de verliezen, kosten en de risico's en eventuele niet in geld uit te drukken aspecten die we dan maar even vergeten want S.E.P. (Somebody Else's Problem) zoals windmolens in het landschap, voor de samenleving. Zo gaat het in de financiële sector al lang. En private partijen weten ook dat soort handige deals te sluiten me overheden.

kloopindeslootjijook | 19-05-21 | 13:07

Ja, masochistische inslag, veel van dat vaderlandse volk.

bqbq | 19-05-21 | 14:38

Gek, als je een keer ergens te snel rijdt, dan vergeten ze dat niet zo snel.

kloopindeslootjijook | 19-05-21 | 12:54

Toont maar weer aan dat er zat geld is. Alleen wij reaguurders denken dat we er elke dag krom voor moeten liggen. En Hugo & co laat je lekker in die waan..

guile | 19-05-21 | 12:54

In de echte wereld staande voet ontslag en beslag op rekeningen. Maar ja, dat in de wereld waar burgers in leven...

Sfeerbeheer | 19-05-21 | 12:54

Foutje, bedankt!

P-unit | 19-05-21 | 12:53

Dat herinnert me eraan dat ik nog geen facuur heb gestuurd voor die 3,5 miljoen mondkapjes die ik geleverd heb aan VWS... Of kan ik beter Hugo een tikkie sturen, scheelt weer een postzegel immers?

Mr Ker | 19-05-21 | 12:48 | 1

Haha, het kan allemaal hier en niets is te dol.

Roze_bril_drager | 19-05-21 | 12:51

"Ongeveer 5000 ambtenaren van dit ministerie maken het overheidsbeleid op het terrein van de gezondheidszorg, de maatschappelijke zorg en sport."

Ik voorzie een bezuinigingspost voor Rutte. Kan ook meteen even Defensie (19000) en MinJus (27000) meepakken.

Graaf_van_Hogendorp | 19-05-21 | 12:46 | 1

Pak dan ook gelijk het ministerie van onderwijs mee. En het ministerie van binnen- en buitenlandse zaken.

Fred uit Amstelveen5 | 19-05-21 | 12:50

De EUSSR heeft ook zo'n rekenkamer. Kunnen alleen vaak niet controleren omdat de notulen niet openbaar mogen. Vraag me af hoeveel miljard in het Brusselse verdwijnt.

Maar goed belastingvee pikt alles, zelfs een VVD, D66, CDA, PvdA, GL kabinet. Dus ach.

Graaf_van_Hogendorp | 19-05-21 | 12:44

Hier moeten kamervragen over gesteld gaan worden. 5,1 miljard KWIJT? Laten die 5000 werknemers hun vinger eens uit hun hol halen en nagaan waar de spullen zijn gebleven. Al is het maar om ze aan landen te verkopen die ze nu heel hard nodig hebben, zoals India. Mits wij er niks meer mee kunnen doen natuurlijk. Kan onze overheid nou helemaal niks?!

Toos Bevergeil | 19-05-21 | 12:43 | 2

Ze zijn dat geld niet kwijt , ze zijn hebben de administratie niet op orde . Kan best wezen dat alles verantwoord kan worden .

elevator | 19-05-21 | 12:46

@elevator | 19-05-21 | 12:46: Zeker. En kan best dat Israël en Hamas morgen een groot vredesfeest geven. Of dat het NL elftal het WK wint.

BoerKoekoek | 19-05-21 | 13:42

Zulke fouten in het bedrijfsleven is gewoon exit. In bestuurlijk en politiek Nederland geldt een geheel andere mores. Ik neem het ze ook niet kwalijk, de meesten zijn 'beroepspolitici' of ambtenaren en hebben nooit gehoord van de uitdrukking 'wie betaalt, bepaalt' en verkwisten er lustig op los. U en ik mogen de rekening betalen.

Valka | 19-05-21 | 12:40 | 3

Dat is nou net het probleem. U, en velen met u, nemen het hen niet kwalijk. Welnu, ik wel. Dat is wel ons geld wat in een bodemloze put gepleurd wordt, en dit is nog maar het topje van de ijsberg. Geloof maar dat er nog veel meer rottigheid onder de pet wordt gehouden in Den Haag.

Toos Bevergeil | 19-05-21 | 12:45

Dat " u en ik" zijn er niet zoveel denk ik. Behalve ambtenaren heb je ook nog uitkeringontvangers, nieuwkomers, trendvolgers, medewerkers van gesubsidieerde bedrijven en instellingen.
U en ik zijn derhalve maar verwaarloosbare electorale minderheden.

strawdog | 19-05-21 | 12:48

in het grotere bedrijfsleven beoordeelt de externe accountant de opzet en werking van de administratieve organisatie, bij de audit dienst rijk is men druk met " inclusie, diversiteit en cursussen. Opruimen dit uitschot en het werk uitbesteden aan Deloitte, EY, KPMG en PwC.

vranac | 19-05-21 | 18:23

Tja, waar diversiteit belangrijk is en incompetentie de norm, de als een rattenkolonie groeiende nederlandse overheid!

vranac | 19-05-21 | 12:39

Belastingbetaler wordt aan alle kanten genaaid, maar na 17 maart j.l. weten we merendeel loopt een abortoir in, als deze voorgespiegeld worden door gladde bühnepolitici tis een grazige weide.

william7055 | 19-05-21 | 12:38 | 1

Wel nee joh. Het merendeel van de bevolking profiteert mee : als ambtenaar, als medewerker van een toeleverings- of gesubsidieerd bedrijf, als gepensioneerden door de aandelen die de pensioenfondsen bezitten. Iedereen profiteert mee. De een misschien wat meer als de ander . Maar dat is met alles zo

strawdog | 19-05-21 | 12:42

Sywert de Ondernemende Lobbylaaf zit straks bij de NPO ongetwijfeld weer belangwekkende meninkjes te poepen over het vertrouwen in de politiek. Met zijn jongerenbeweging die alles van binnenuit ging veranderen.

Ad Hominem | 19-05-21 | 12:37 | 4

Sywert zal wel als afleiding gebruikt worden door politiek en media die bij elkaar op schoot zitten. Goh wat is het erg wat hij deed! Zich toch laten betalen voor spullen die WEL geleverd zijn.
Daar hebben mijn verpleegkundige en artsen collega’s in ons eigen wat kleinere onderneming profijt van gehad! Niets te krijgen via de overheid in de eerste maanden van corona en via deze weg wel zelf kunnen inkopen. Later boze ambtenaren want “dit is niet de weg zoals het moet gaan”.

Ondertussen hebben we nog steeds geen vaccinatie...... wel naar patiënten toe. Halve team ziek geweest (valt nog mee) een collega nu fors ziek er van. Bleek opgelopen bij een patientbezoek.

Nuuk | 19-05-21 | 12:52

@Nuuk | 19-05-21 | 12:52:

Die geleverde mondkapjes liggen nog ongebruikt op de plank, dus nee de enige die profijt had waren Sywert en zijn meedogenloze zakenpartners.

Roze_bril_drager | 19-05-21 | 12:57

@Roze_bril_drager | 19-05-21 | 12:57: Hij zegt letterlijk dathij er wel profijt van heeft gehad, dus wat is dit nou weer. Wordt je betaald om alle feiten ten gunste van Sywert in twijfel te trekken ?

Niek1582 | 19-05-21 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Je bent toch gek als je in dit land braaf via de geijkte wegen eerlijk je geld verdient. Pak wat je pakken kan, Greed is good !

Roze_bril_drager | 19-05-21 | 12:34 | 1

Nu ook in de overheidssfeer! Toch al geen al te scherpe markt. Eenmaal voorbij de papieren haarkloverij is het laden. Links lullen, rechts vullen maar!

Kladderadatsch | 19-05-21 | 15:45

zou de fiod er op inzetten, inclusief een instap bij de verantwoordelijken om 06:00 vroeg thuis van het bed lichten met hoofdkap om en op blote voetjes voor de buren geschandpaalt

HetOorAakel | 19-05-21 | 12:33 | 1

De buren liggen dan nog te slapen. Verder een goed idee.

Niek1582 | 19-05-21 | 15:38

Hugo kan niets en dan zou ik hem wel moeten vertrouwen wat betreft een vaccin .. steek hem maar in je reedt hugo

zeefert | 19-05-21 | 12:32 | 1

Je moet de bijsluiter eens lezen van de GGD. Gegevens worden 20 jaar bewaard voor onderzoek en om je te kunnen benaderen voor nieuwe informatie over bijwerkingen. Kortom, proefkonijnen.

MoonBeebe | 19-05-21 | 12:46

Ach, van de 5,1 miljard is in ieder geval 13 miljoen terecht. Voor mondkapjes. Die wel geleverd zijn.

(door opiniemaker Sywert van Lienden) (was een non-profit project om mondkapjes van €0,10 voor €2,20 aan de overheid te verkopen) (en non-profit is vooral een belasting technische term)

Osdorpertje | 19-05-21 | 12:26 | 1

Scheelt Sywert ook weer omzetbelasting.

Wim Venijn | 19-05-21 | 12:29

Zijn die schoenen bonnetjes ook kwijt?

homieguerneville | 19-05-21 | 12:25

Ach jonguh, paar centjes op een liter benzine en het is weer oké.

MoorCopJoris | 19-05-21 | 12:24 | 1

Niet op benzine. Op alcohol natuurlijk. De peuken zijn er straks af, dus het zal ergens anders vandaan moeten komen.

Joyce | 19-05-21 | 12:54

Ongeveer 5000 ambtenaren op VWS. Dat is dus 1 miljoen per ambtenaar wat kwijt is. Is dat inclusief hun jaarloon ? Vast niet.

grapo | 19-05-21 | 12:22

Andermans geld uitgeven en vernietigen is een linkse hobby.

Tha Analyzer | 19-05-21 | 12:21 | 1

Niet alleen een linkse hobby leert de realiteit. Andermans geld uitgeven is gewoon leuk. Nog leuker wordt het voor die hobbyisten te zorgen dat uw geld (voor weinig) op de snelst mogelijke manier in hun zak komt.

Een vrije paling | 19-05-21 | 12:36

Dan heb je wel lef, als je zelf zwaar hebt geprofiteerd van die wanorde bij het ministerie en daar dan een beetje bijdehante tweet over de wereld in smijt.

Quantum Suicide | 19-05-21 | 12:19

Stel je kunt als ondernemer even niet bewijzen waar je 5,1 miljard precies hebt gelaten bij een controle van de belastingdienst, zou je er dan ook zo gemakkelijk mee weg komen?

supah | 19-05-21 | 12:18 | 3

Wat denk je dat er gebeurd als een ZZP'er een tankbonnetje van €50 kwijt is?

homieguerneville | 19-05-21 | 12:23

Ze komen bij jou en mij al voor 1 euro.

MoonBeebe | 19-05-21 | 12:47

500 euro voor de zorg?

Te veel!

De kinderopvangtoeslag ouders zien hier duidelijk het bewijs terecht te zijn vervolgd ,onze overheid let immers altijd nauwgezet op het correct uitgeven van publieke middelen...

pga | 19-05-21 | 12:18

Ik denk dat die uitgegeven zijn aan de beloofde bonussen voor de zorgmederwers.

ZZP-er | 19-05-21 | 12:18

Het moest toch SneLLeR???
En in de hindsight stoel: wAaR ziJn dE bOnNetJes??!?

geenjagergeenneeger | 19-05-21 | 12:15 | 1

Sneller betekent minder procedures, besluitvorming en stuurgroepjes.
Sneller betekent niet, bonnetjes kwijtraken en betalen voor onzin.

Wim Venijn | 19-05-21 | 12:23

Wat laf om tijdens een pandemie de zaak te belazeren . Op dat ministerie hebben ze de aandacht bij wat anders nodig .
Niet het ministerie veroordelen maar die frauderende ondernemers .

elevator | 19-05-21 | 12:14

Maakt toch geen reedt uit? Geld druk je toch oneindig bij?

Hemke-Valsema | 19-05-21 | 12:13

Het erge is , ik kijk hier al helemaal niet meer van op. Stel incompetente prutsers. Maar niet gevreesd Nederland , over een kleine 4 jaar mogen we weer !

Man-bear-pig | 19-05-21 | 12:13

Zijn dit de beroemde diepe zakken (nu leeg) van CDA leider hoekstra?

Vula | 19-05-21 | 12:12

De COVID cowboys trekken de boel vakkundig leeg. Langzaam komt de motivatie van de grote paniek bovendrijven. Dit gaat nog wel een jaar of 15 door rotten. Niemand in de politiek wil de deksel van deze put. Maar je weet nu al dat ZZPers en kleine middenstanders gaan voor elke euro verkeerd gekregen noodsteun tot aan de poorten van de hel achtervolgd worden door de belastingdienst. De nieuwe affaire in wording. De miljarden dieven gaan er mee weg komen. Daar zal niemand verantwoordelijk voor zijn.

P-unit | 19-05-21 | 12:10

Dus VWS weet dat dit naar buiten komt en gaat daarom Sywert onder de bus gooien. Het "We zijn opgelicht door handige ondernemers"-frame. Sjieke club, VWS. SG Eric Gerritsen ziet de bui hangen en neem de benen en gaat zijn handje ophouden bij een woningcorporatie. www.ad.nl/amsterdam/erik-gerritsen-wo...

Vula | 19-05-21 | 12:09 | 3

De baantjecarrousel in werking....

pibasso | 19-05-21 | 12:36

Het is hiermee ook duidelijk waarom het CDA clown Hugo niet op de kandidatenlijst van de verkiezingen voor TK2020 heeft gezet.

KillerK | 19-05-21 | 13:04

Tja, Hugo de Domme stapte op een onder JOVD faalhaas Bruno Bruins opgezet systeem........

vranac | 19-05-21 | 18:28

Alles onder het motto "als de kloefkapperij maar groot genoeg is, dan valt het niet op als er hier en daar een paar miljoentjes afgeroomd worden". Het gedoe, de wanorde, de inefficiency en de onzinnigheid in de ambtenarij zijn bewuste doelen om zo het systeem zelf in stand te houden. Geen verassing dus, al ben ik wel bijzonder nieuwsgierig wie er nu het meest van geprofiteerd hebben.

Gladiator Fap | 19-05-21 | 12:08 | 1

De belastingbetaler in ieder geval niet.

Mr.Crowley | 19-05-21 | 12:11

Kwijt? Of heeft Sywert ze niet gestuurd? :)

roevka | 19-05-21 | 12:08

De Ka-Ching epidemie.

impy | 19-05-21 | 12:07

De bonnetjes zullen er nog wel zijn. Ligt eerder aan de personen die laden en lossen of ze een beetje opletten wat er binnenkomt en wanneer

jeweettochniet | 19-05-21 | 12:06

Verantwoording bestaat niet in Nederland. Acties hebben nooit career-ending consequences. We beloven beterschap, stellen een commissie in, excuses, met de kennis van nu, ik heb daar geen actieve, herinnering aan, ik sprak niet de waarheid maar heb niet gelogen, het was crisis, tijdsdruk, hoogspanning, evaluatie doen we later, we zitten in een storm, kijk naar de dingen die wel goed gaan, die arme ambtenaren, ik ben politiek verantwoordelijk maar was niet op de hoogte, onvoldoende geïnformeerd, we zijn opgelicht door Siewert...

Vula | 19-05-21 | 12:06

Zal nog weleer worden. Ze smijten met geld daar in Den Haag. KLM, 8 miljard extra voor onderwijs zonder te labellen, now, enz, enz. Geld kost zeker niets?

Mart6037 | 19-05-21 | 12:05

5,1 miljard ....?
Vrij naar Waardenburg en De Jong: Ah, maakt niet uit joh!

TinusVlugOpDeKut | 19-05-21 | 12:04 | 1

@mijzelf: Waardenberg.... klote autocorrectie ....

TinusVlugOpDeKut | 19-05-21 | 12:04

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat daar enige paniek heerst.

Mr.Crowley | 19-05-21 | 12:03 | 1

U bent klaarblijkelijk niet bekend met ambtenarenorganisaties.

jemagookniksmeer | 19-05-21 | 12:08

Hoeveel bier is dat wel niet

jeweettochniet | 19-05-21 | 12:02 | 1

Nou, je kan kan een rondje geven aan z'n 40% van de wereld bevolking

nutsniet | 19-05-21 | 12:06

Kan iemand vragen hoeveel Pfizer/Moderna vaccins je had kunnen kopen voor 5.1 miljard. Ach, laat ook maar. En de schoolmeester die minister was, hij blunderde door...

Vula | 19-05-21 | 12:02

Christa McAuliffe was “the first teacher in space”.
Hugo is “the first teacher in government”.
Was hij nou ook maar de ruimte in gegaan…

Mark zit te Dutten | 19-05-21 | 11:59 | 3

Christa heeft het nooit voorbij de atmosfeer gered... Hugo komt niet eens van de grond.

Gladiator Fap | 19-05-21 | 12:05

Is Rutte ook geen leraar?

Twisted_Faith | 19-05-21 | 12:14

@Twisted_Faith | 19-05-21 | 12:14: Nee, Rutte is een voormalig lachcoach.
Let maar op, straks zijn we weer het gelukkigste volkje in Europa en lachen we de Coronakosten van ons af.
(disclaimer: Geldt alleen voor profiteurs van de maatschappij en zij die geen belasting betalen).

I.P standing up | 19-05-21 | 12:26

Misschien is het inderdaad tijd verder te gaan met een regering zonder het CDA. We kunnen wel even zonder figuren zoals Hugo de Jonge en Pieter Omtzigt en juist ook de combinatie van die twee krachten. Tijd voor een regering onder leiding van Rutte met liberalen, PvdA en Groenen. Objectief gezien sluit dat ook wel aan bij de discussies en problemen van deze tijd. Laat dan die Marcel Levi het maar eens proberen. Zal de geschiedenis positief oordelen over Rutte en Levi, maar niet over De Jonge en Omtzigt?

Paauwe | 19-05-21 | 11:59 | 7

Volkomen kulverhaal van een verstokte PvdA stemmer of van een nog immer idealistische GL adept.

Lorejas | 19-05-21 | 12:49

Nee, ik bekijk dit vanuit centrum-rechts perspectief en met bezorgdheid over de negatieve inbreng van Hugo/Omtzigt.

Paauwe | 19-05-21 | 13:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik denk dat Hugo nieuwe schoenen heeft gekocht van dat geld.

upbeat | 19-05-21 | 11:58

Beste GS. Helaas niet correct. Er staan 5000 mensen op de loonlijst. Er zijn er waarschijnlijk 4500 in dienst (10% spookambtenaren) van die 4500 werken er maximaal 1000, de rest doet andere dingen. Het juiste antwoord is dus 1000, geen 5000

BoerKoekoek | 19-05-21 | 11:58 | 2

Die overige 3500 zitter er alleen om hun eigen bv-tjes draaiende te houden op kosten van de belastingbetaler. (In de praktijk zelf meegemaakt, echter op Defensie).

Tikkie Terug | 19-05-21 | 12:05

En de externe inhuur dan?

klaas24 | 19-05-21 | 13:15

Als alles netjes met paraafjes, plasjes en stempeltjes was afgedekt, zaten we nog te wachten op het eerste mondkapjes van Sywert.

Raspatat | 19-05-21 | 11:58 | 2

Die mondkapjes van Sywert liggen allemaal nog in een low-budget loods, zonder laaddocks, blijven daar liggen tot de vuilverwerking een miljoentje krijgt.(afgekeurd door RIVM)

hagelkruis | 19-05-21 | 12:03

Dus iedere ambtenaar daar heeft gemiddeld ongeveer 1 miljoen door zijn vingers laten glippen. Bravo!

down | 19-05-21 | 11:57

De great reset is aanstaande, duidelijk. Of het nou miljoenen of miljarden zijn het maakt niet meer uit, de hele handel gaat toch naar de kelder binnenkort. Ik hoor op de radio ineens weer commercials van banken die het pleps beleggingen aan proberen te smeren, de ING voorop. De vorige keer dat die tekst "resultaten behaald in het verleden..." zo vaak te horen was klapte de zaak ook genadeloos en dat was dan nog zonder een wereldomvattende crisis. Maak de borstjes maar nat, dit is nog niks. Binnenkort is 5 miljard nét genoeg voor een kopje koffie bij de starbucks.

elfenstein | 19-05-21 | 11:56 | 4

En wat doet U verder nog behalve klagen?

van Oeffelen | 19-05-21 | 12:02

jep

rein9576 | 19-05-21 | 12:02

@van Oeffelen | 19-05-21 | 12:02:
Lekker feestvieren. Net als altijd, is m'n werk. Afgelopen jaar was wat aan de magere kant maar ik voorzie gouden tijden. Als het slecht gaat met de mens gaat het goed met de afdeling "naar de klote" en dat is dan weer mijn vakgebied. Wel lief dat u mij aanspreekt met een hoofdletter U. God is inderdaad ook DJ.

elfenstein | 19-05-21 | 12:43
▼ 1 antwoord verborgen

Denk dat er wat bijdehante ondernemers zijn die zich een deuk lachen, ambtenaren en dingen kopen van slimme jongens, slechte combi.

Uw Verzekeringsadvis | 19-05-21 | 11:55

5 mrd? Joh, dat is maar 5.000 miljoen. Woehahahahaha.
Deze week las ik ergens dat voor de groene EU plannen vooralsnog voor 352 mrd financiering ontbreekt omdat onduidelijk is of de plannen rendabel zijn.
352 mrd? Dat is maar 352.000 miljoen. WOEhahahahahha!
De energierekening zal wel weer stijgen, en Euro-'bonds' zullen er ook wel komen; geld uitgeven en geld lenen - op uw en mijn kosten uiteraard - want wat denkt u wel als burger?
Als alle plannen doorgaan maakt het niks meer uit, want dan gaat het toch fout, als het geld van anderen (u en mij) op is, zoals in elke heilstaat eerder is gebleken.

Harry.Langezwaal | 19-05-21 | 11:55

Wat een shenanigans

nutsniet | 19-05-21 | 11:53 | 1

Financial shambolics.

van Oeffelen | 19-05-21 | 12:02

waarom verbaasd het me niet?

Kris | 19-05-21 | 11:52

Rutte en de Jonge, ze zullen maar je land regeren.

Rennieflox | 19-05-21 | 11:51 | 2

Die twee gaan inderdaad een historisch duo worden samen met Peppi en Kokki, Jut en Jul, Bassie en Adriaan, Snip en Snap en hopelijk Siegfried en Roy als ze in staat waren zichzelf te laten verdwijnen.

Ruikbaard | 19-05-21 | 11:55

antwoord: circa 10%

isotope 465 | 19-05-21 | 11:50

In oude guldentjes: F,11.500.000.000.

Normpje | 19-05-21 | 11:50 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

Deze overheid is stuk. Doe eens een andere.

Endoxa | 19-05-21 | 11:49 | 3

Nou, maak je borst maar nat als straks VVD met GL en Pvda het stokje inhanden nemen

nutsniet | 19-05-21 | 11:59

De prijzen van koper, staal, hout etc stijgen de pan uit. Dat is een voorteken van hyperinflatie. Dus binnenkort mag u € 25.000 neerleggen voor een pilsje op het terras en dan stelt die € 5,1 mld ook niet zo gek veel meer voor…

Mark zit te Dutten | 19-05-21 | 11:49 | 5

De enige currency die straks nog waardevast is: Chips.
Heb je chips, dan heb je de macht om geld te maken.

elfenstein | 19-05-21 | 12:01

U zijdt geprezen.

van Oeffelen | 19-05-21 | 12:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Hugo de Jonge is maar een inhuurkracht om het vuile werk op te knappen wat het zittende personeel niet wil doen. Ze laten hem ongans werken tot hij erbij neervalt en geven hem dan de schuld van alles.

Er komt toch een rechts over links kabinet, Jesse Klaver wordt zijn opvolger, want die wil zo graag minister worden, en als het in de soep loopt is hij de sjaak. Maar Jesse is heel clever dus daar zullen ze een taaie aan hebben. Tegen die tijd is Mark toe aan iets anders.

Twee Jeetjes | 19-05-21 | 11:48 | 2

De Jonge zou dat personeel moeten aansturen maar het ontbreekt hem aan goede leidinggevende capaciteiten.

Rennieflox | 19-05-21 | 11:54

Hugo had ervaring met het leidingeven aan 25 kleuters.....

vranac | 19-05-21 | 18:32

Heel wonderlijk dat dit nu allemaal zo naar buiten komt met bedragen en al.

Wat is er aan de hand? Allemaal ambtenaren die spijt hebben gekregen????

Mr.Crowley | 19-05-21 | 11:47 | 2

Uiteindelijk zijn zulke bedragen niet onder de pet te houden... Als burgers moeten we maar aansturen op een "boeken controle" door de FIOD. Het is toevalligerwijs wel ons geld...

Ommezwaai | 19-05-21 | 11:50

Algemene Rekenkamer heeft verantwoordingsonderzoek 2020 gepubliceerd.

Kapitein Sjaak Mus | 19-05-21 | 11:50

Gewoon met een paar procenten de BTW verhogen en het geld is zo weer binnen.
En niet zeuren, u heeft zelf keer op keer op deze partijen gestemd.

2voor12 | 19-05-21 | 11:47 | 2

Ik heb er niet op gestemd, kan ik dan een BTW ontheffing krijgen?

Rennieflox | 19-05-21 | 11:55

Spreek voor uzelf, ik heb zeker niet op deze idioten gestemd. Ik heb weer op andere idioten gestemd, gewoon om de huidige idioten te irriteren.

elfenstein | 19-05-21 | 12:03

Het MMT is ingevoerd. Het is ons alleen nog niet verteld.

Niet_Van_Hier | 19-05-21 | 11:46

Misschien is het geïnvesteerd in bitcoins en is iemand de toegangscode kwijtgeraakt?

hotbrasil | 19-05-21 | 11:46 | 3

USB-stickie met de wallet ligt in de la met de bonnetjes en de onderste steen.
De la zelf zijn ze inmiddels ook kwijtgeraakt waar die is.

Wim Venijn | 19-05-21 | 11:48

@Wim Venijn | 19-05-21 | 11:48: Hoezo? Liggen toch gewoon in dezelfde lade als de filmpjes uit Srebernica en de bonnetjes van Opstelten? Hoezo zoek?

BoerKoekoek | 19-05-21 | 12:01

@BoerKoekoek | 19-05-21 | 12:01:
Bureau met de lade is zoek. En het gebouw waar het bureau staat is inmiddels ook zoek. Waarschijnlijk verdwijnt binnenkort een hele stad in een zwart gat.

Wim Venijn | 19-05-21 | 12:27

Gewoon de eigen bijdrage en de ziektekostenpremie verhogen...

Rest In Privacy | 19-05-21 | 11:46 | 1

Btw naar 25% en een euro van Rutte op de brandstof!

Ommezwaai | 19-05-21 | 11:48

Broekriem aanhalen, samen er tegenaan, crisis oplossen, helaas prijsverhoging, langer doorwerken, zorg onbetaalbaar, samen verantwoordelijk, biedt ook nieuwe kansen, trots op wat er goed is gegaan, had het niet willen missen, noodhulp, moeten we grondig uitzoeken, gevolgen coronacrisis, diepe crisis, er gaan ook mensen op vooruit, stikstofprobleem, blik op de toekomst.
Klaar: tot en met september zijn dit de antwoorden op alle debatten en vragen aan Rutte 3 en 4.

Poesmobiel | 19-05-21 | 11:46

En de Volkskrant een heel artikel wijden aan Sywert met zijn 13 miljoen.

Mr.Crowley | 19-05-21 | 11:45 | 5

@Ommezwaai | 19-05-21 | 11:47:
Dat ligt er heel erg bovenop.
Zouden ze daarvoor betaald worden?
Zou me kunnen voorstellen dat ze daar geen bonnetje van hebben.

Mr.Crowley | 19-05-21 | 11:49

@Raspatat | 19-05-21 | 11:49:
Een stemmetje verteld mij dat we daar nooit achter zullen komen. Die waren slimmer dan Sywert.
Tja, als er geen bonnetjes van zijn.

Mr.Crowley | 19-05-21 | 11:50

@Mr.Crowley | 19-05-21 | 11:49:
Klopt als een zwerende vinger... Het mag niet hardop gezegd worden, maar de ambtenarij is gewoon een corrupte bende. Diegene die hiervoor verantwoordelijk zijn, zitten straks gewoon weer op een ander ministerie, zonder enige represailles. Zo gaat dat tegenwoordig in Nederland gewoon. Wie vriendjes heeft in hogere kringen is als eerste aan de beurt.

Ommezwaai | 19-05-21 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Ondertussen in de EU met hun herstelfonds van miljarden.
Nederland krijgt geen geld. Maar moet wel dokken, U dus.

Wim Venijn | 19-05-21 | 11:45 | 1

220.000.000 maar die hoeven we niet want we zijn een "rijk" land. Kuch.

revolte | 19-05-21 | 15:23

Vallen bonnetjes ook onder de Rutte doctrine?

Mr.Crowley | 19-05-21 | 11:44 | 2

Zeker, bonnetjes moeten vaak juist zoekraken.

Rennieflox | 19-05-21 | 11:57

Uiteraard, bij elke criminele organisatie vermijdt men elk papieren spoor.

Ruikbaard | 19-05-21 | 11:59

Het erge is nog dat ik er helemaal niet van opkijk.

Ondertussen zo gewend geraakt aan deze bananenmonarchie.

Wijze uit het Oosten | 19-05-21 | 11:44

5 1 miljard oftewel
Eenenvijftighonderd miljoen

Oftewel 425 jaar elke maand de hoofdprijs in de staatsloterij.

Bedankt he Hugo.... goed gedaan jochie!

Krijgtheenenweer | 19-05-21 | 11:44 | 1

of 15,75 miljoen jaar elke maand een eigen geldje

nednied | 19-05-21 | 18:25

Ah joh 't is maar geld. Ons geld.

priks | 19-05-21 | 11:43 | 1

En zo te zien heeft u nog veel meer van dat spul...

Rest In Privacy | 19-05-21 | 11:48

Mogen we van geluk spreken dat de corona tellingen wel kloppen.

Bjorn19851111 | 19-05-21 | 11:42

Het vaccinatieprogramma is inmiddels een nog grotere puinbak geworden.
Hele jaartallen worden gewoon overgeslagen en inmiddels zijn lieden uit de geboortejaren 1971 en 1994 ook al oproepen. Zonder indicatie.... Is die man nou echt zo stom?

Ommezwaai | 19-05-21 | 11:41 | 5

@Risingson | 19-05-21 | 11:48: geboren voor 1965? Gewoon met uw DigD een afspraak maken. T/m 1964 is dit nu legaal mogrlijk.

MK27 | 19-05-21 | 11:54

Omdat je er zelf weinig van snapt betekent dat nog niet dat een puinbak is.

Bubske | 19-05-21 | 11:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik snap dit niet.
Ik wil het niet snappen.
Hoezo 5,1 MILJARD kwijt??
Moet je eens proberen bij de Belastingdienst, UWV of Pensioenfonds: "Sorry, maar ik kan €10.000 niet verantwoorden."
Dan ben je de Sjaak als welwillende ondernemer of burger....
Wat een k*lerebende is het toch in Den Haag, stelletje incompetente dropl*llen..

MK27 | 19-05-21 | 11:41 | 2

Dat gefaal en mismanagement moet wel gefinancieerd worden.
Dus bukken laaf en betalen.

Wim Venijn | 19-05-21 | 11:43

De boven ons gestelde hebben gewoon keihard lak aan ons. Dat is inmiddels toch wel duidelijk. Het enige waar wij goed voor zijn is een stem uitbrengen en fors betalen. De halve wereld -inclusief ambtenaren- gebruikt Nederland als pinautomaat.

Ommezwaai | 19-05-21 | 11:46

Zijn natuurlijk ook de bonnetjes van Sywert kwijt.

Mr.Crowley | 19-05-21 | 11:40 | 1

Bonnetjes?

Kapitein Sjaak Mus | 19-05-21 | 11:52

Op teletekst staat zelfs het bedrag van 9.1 miljard!

meneer Q | 19-05-21 | 11:40 | 2

In totaal is onrechtmatig 9,1 miljard euro uitgegeven,het merendeel door VWS (=5,1 miljard)....

MK27 | 19-05-21 | 11:42

Hoe kan dat nou, als demissionair kabinet heb je enkel het mandaat om op de winkel te passen, niet om de kas te plunderen.

revolte | 19-05-21 | 15:27

Ik verbaas me nergens meer over bij deze overheid. Ik neem aan dat hier geen serieuze vragen over gesteld gaan worden in de Tweede Kamer met als doel die eeuwige puinhoop op te lossen. Mochten er onverhoopt toch vragen gesteld worden welke schreeuwen om uitleg, dan verwacht ik dat de politiek verantwoordelijke ook na 50 keer aandringen geen antwoorden gaat geven. De rijen zullen worden gesloten en de "nieuwe politiek" blijkt dezelfde kluitjes-in-het-riet politiek te zijn zoals we gewend zijn. Over maatregelen tegen individuele ambtenaren worden geen mededelingen gedaan, maar we kunnen gerust zijn, die verhuizen gewoon een kamertje verder naar een nieuwe post om er daar weer een nieuwe puinhoop van te maken.

Ruikbaard | 19-05-21 | 11:40 | 2

Nee, Rutte gaat niet "opeens allerlei dingen anders doen".

VampyreOfTimeMemory | 19-05-21 | 11:43

De Tweede Kamer blijft vragen en zeuren... Rutte wordt boos of lacht erom, dat de dagelijkse realiteit. Wederom heeft Wilders gelijk gekregen met zijn uitspraak "Nepparlement".

Ommezwaai | 19-05-21 | 11:44

Meer EU is het antwoord!

Toch? Heb ik nu wat gewonnen?

Borrom | 19-05-21 | 11:39 | 4

Meer inkomstenbelasting en hogere OZB! Blij mee?

Lorejas | 19-05-21 | 11:41

Ja… Een geheel verzorgde grote reset van uw leven. Van harte gefeliciteerd!

Mark zit te Dutten | 19-05-21 | 11:42

Een restpartijtje Astra Zeneca

VampyreOfTimeMemory | 19-05-21 | 11:44
▼ 1 antwoord verborgen

5.100.000 miljoen euro's Laat het even tot u doordringen waar dit geld vandaan komt, en vooral welke nuttige dingen we hiermee als samenleving haden kunnen doen. Ondanks zijn kleurige schoenen en uitgestreken muil blijft het in mijn optiek een ongelooflijke lamlul.

Spartaan1888 | 19-05-21 | 11:39 | 3

U bedoeld zeker 5100 miljoen ?

grapo | 19-05-21 | 11:47

Niet overdrijven, 't is maar 5100 miljoen euro.

naglfar | 19-05-21 | 11:49

Nog zo'n leerling van Klaver. Lijkt wel een pandemie hier.

Jos Tiebent | 19-05-21 | 12:00

Het probleem is, dat er in de top van alle ministeries niet gekeken word of men vakbekwaam is en/of kennis van zaken heeft, maar of men kan managen.
Ergo elk ministerie heeft in de top diverse managers die geen flauw benul hebben wat er op een ministerie dient te gebeuren maar die wel enorm goed kunnen managen. Vraag is alleen wat managen ze, meestal hun eigen carrière,
probleem dossiers onder in de la, want over 3/4 jaar ga ik toch weer weg en is het probleem niet meer voor mij. Het word hoog tijd dat er aan deze wijze van benoemingen door HR een einde word gemaakt. Door de huidige handelswijze loopt echt goed gekwalificeerd personeel weg en blijven er slechts ellebogenwerkers en partypoepers over.

QPO69 | 19-05-21 | 11:39 | 2

Ik vraag me af of het met zoiets groots als Corona er niet een speciaal department had moeten worden opgericht. Het ministerie (elk) is nogal bare bones want bezuinigingen, marktwerking etc en nu opeens dit erbij? Nee.....

Risingson | 19-05-21 | 11:51

Ik was net in een bijeenkomst waarin een rapport gepresenteerd werd waarin werd gesteld dat het vertrouwen in de overheid alleen maar is gestegen. I rest my case. Die miljarden zien we nooit terug en gaan ook nooit verantwoord worden.

deministerpresident | 19-05-21 | 11:38 | 1

Jij hebt natuurlijk gelijk, met jouw nickname.

Jos Tiebent | 19-05-21 | 11:59

Hugokanniks heeft het gepresteerd een miljard uit te gene om 200.000 Nederlanders een dagje uit aan te bieden. EEN MILJARD HUGO!

wapster | 19-05-21 | 11:38

En plotseling heb je het. Je wordt curator voor alle Nederlandse ministeries. Inkomen en omzet gegarandeerd. Voor de curator dan hè.

Nivelleermarionet | 19-05-21 | 11:37

5,1 miljard? Was dat voor de koffie?

O jee, Bonnetjes kwijt.

Mr.Crowley | 19-05-21 | 11:37

Blijft toch lekker makkelijk om geld uit te geven dat niet van jou is.
Flikker er een miljoentje tegenaan, kijken of er wat blijft plakken en wat effect heeft.
Gelukkig wordt niets vastgelegd, want dan zouden ze erop afgerekend worden.
Oh.. zei ik afgerekend?
Welnee, iedereen stemt toch wel weer op dezelfde faalhazen.

Wim Venijn | 19-05-21 | 11:36 | 1

Normale mensen willen niet in de politiek, blijft over 'incompetentie'.

revolte | 19-05-21 | 15:32

De beademingsmachines van Philips die de overheid gekocht hebben zijn voor IC waardeloos. Bepaalde in Nedrland de ziekenhuizen gebruikelijke tools zetten er niet op en noodzakelijke disposables waren niet te krijgen. Totale miskleun wat eerste de beste inkoper van een ziekenhuis beter had gedaan.

WieboWW | 19-05-21 | 11:35 | 3

Gewoon met winst verkopen. Genoeg landen die ze willen. Beetje Nederlandse handelsgeest kan geen kwaad.

Bubske | 19-05-21 | 12:00

Want? Het is toch zo van wie betaald bepaald. Welke dan, Huawei?

revolte | 19-05-21 | 15:34

Man, man, man.. hoelang pikken we dit nog?

MooseNL | 19-05-21 | 11:35 | 1

"Ik pik niks! ZIJ pikken! Van ons!", zou wijlen mijn opa geroepen hebben.

Rest In Privacy | 19-05-21 | 11:39

Die Omtzigt weet naderhand toch niet meer waar eerst te beginnen als die straks weer aan het werk gaat.

VampyreOfTimeMemory | 19-05-21 | 11:35 | 2

Hij zou kunnen beginnen met de bezem...

Rest In Privacy | 19-05-21 | 11:41

Jawel. Hij begint met uit het CDA te stappen en zijn eigen partij op te richten.

Mark zit te Dutten | 19-05-21 | 11:44

Heeft de belastingdienst al gereageerd?

Veepert | 19-05-21 | 11:33 | 1

Die kunnen geen rekening sturen want geen bonnetjes.

Is dit nog nieuws? | 19-05-21 | 11:33

Hoe lang gaat dit geroof van de zwaar criminele organisatie nog door ?

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de overheid nog ?

2CVOcean | 19-05-21 | 11:32 | 1

Dan krijg je NPO-achtige organisaties met lbthq-bestuurders en diversiteit en inclusie bepaalt het beleid en de reaguurders van GeenStijl zijn de rechts-populisten.

Twee Jeetjes | 19-05-21 | 12:18

Dit bewust nogmaals dat basisschoolleraren niet kunnen rekenen…

Mark zit te Dutten | 19-05-21 | 11:30 | 2

Dit bewust nog wel.

Is dit nog nieuws? | 19-05-21 | 11:33

Bewijst uiteraard… excusez moi…

Mark zit te Dutten | 19-05-21 | 11:40

Hoeveel mensen werken er eigenlijk op dat ministerie?

Ongeveer 20%!

Toeja | 19-05-21 | 11:29

Zeventien boekhoudfoutjes bij miljoenen boekingen is een laag getal. Er zal ook weleens een foutje in het voordeel gemaakt zijn. Allemaal niet erg opwindend dit artikeltje.
Van Oef gisteren ook een mooie boekhouddag met een halve kist die naar van Oef is gekomen. Cheers.

van Oeffelen | 19-05-21 | 11:28 | 6

van Oef een gevluchte delinquent?

Museveni | 19-05-21 | 11:45

17 Fouten in de jaarrekening is iets anders dan 17 "foutjes" in het kasboekje van de lokale kringloopwinkel. Heeft u eigenlijk enige kennis van en of inzicht in boekhouden?

hadtjememaar50626416 | 19-05-21 | 11:49

Worden die vaccins per stuk geboekt dan?

Jos Tiebent | 19-05-21 | 11:55
▼ 3 antwoorden verborgen

En dan de rest nog, waar niemand meer 'herinnering' aan heeft.

FLP_du_Stok | 19-05-21 | 11:28

Hugo de jonge, een kruidenier die een Unilever supermarkt probeerde te runnen.

De Briemusketier | 19-05-21 | 11:28

Het kwartje van hugo?
Samen staan we sterk!

Bjorn19851111 | 19-05-21 | 11:28

Er is geen geld voor een bonus voor de verpleegsters.... Nu weet ik waarom.

Btw, er was wel geld voor bonussen bij het ABP dit jaar: bijna 2 miljard om precies te zijn. Dat is toch best veel geld,, toch? Voor bonussen. Wat zijn de salarissen dan wel niet?

Toeja | 19-05-21 | 11:26 | 1

https://www.abp.nl/over-abp/financiele-situatie/jaarverslag.aspx
Veel leesplezier.

Is dit nog nieuws? | 19-05-21 | 11:32

" Hoeveel mensen werken er eigenlijk op dat ministerie?
Antwoord: "Ongeveer 5.000"

Nee, zijn aanwezig!

MoonBeebe | 19-05-21 | 11:26 | 2

Zou dat incl. hippe zzpers en uitzendkrachten zijn?

bqbq | 19-05-21 | 11:31

10%

Jos Tiebent | 19-05-21 | 11:52

"Vorig jaar kreeg minister Hoekstra van Financiën ervan langs in verband met de aankoop van een groot pakket aandelen Air France-KLM."

Dus die Hoekstra investeert in vliegtuigmaatschappij-aandelen tijdens een pandemie?

✓ ongeschikt.

Jos Tiebent | 19-05-21 | 11:26 | 5

Hij heeft banen gered en de nationale trots boven water gehouden.

van Oeffelen | 19-05-21 | 11:40

Buy low, sell high.

van Oeffelen | 19-05-21 | 11:40

@van Oeffelen | 19-05-21 | 11:40: Banen die alleen maar met staatssteun behouden kunnen worden zijn geen banen. Hooguit werkverschaffing op kosten van mensen die wel een baan hebben.

Nationale trots? U is Fransman? Btw, hoe kan je trots zijn op een bedrijf dat niet eens zijn broek kan ophouden? Mijn trots is het niet.

Toeja | 19-05-21 | 12:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte 1 een puinhoop , Rutte 2 een rotzooi ,Rutte 3 de Titanic , Rutte 4 de ondergang van Nederland , weet wat je stemt kost een hele boel als je het verkeerde rood in kleurt .

witchmaster | 19-05-21 | 11:24 | 2

Na Rutte 4, sharia-land.

meneer Q | 19-05-21 | 11:44

Ik weet de oplossing: belastingverhoging!!

Toeja | 19-05-21 | 11:23 | 5

Daar komt een nieuwe BTW verhoging aan net zoals bij het starten van dit kabinet.

meneer Q | 19-05-21 | 11:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat is dus “nieuw lijderschap” maar dan voor ons belasting betalers.

Schriever | 19-05-21 | 11:23

De enigen die écht werken daar zijn de schoonmakers 's avonds. De rest is aanwezig, groot verschil.

elfenstein | 19-05-21 | 11:22 | 3

Dat het een vieze puinhoop is daar, lijkt me duidelijk. Schoonmakers zullen er hun handen vol aan hebben.

Nuchternederland | 19-05-21 | 11:26

Schoonmaken...
Thuiswerken.
Leeg kantoor schoonmaken, want contract....

Is dit nog nieuws? | 19-05-21 | 11:31

@Is dit nog nieuws? | 19-05-21 | 11:31:
En als ze weer terugkomen staan er allemaal kekke nieuwe stabureaus en is de gehele kantinekaart vervangen door bio-vega meuk.

elfenstein | 19-05-21 | 11:50

in een pandemie komen wij er achter dat de overheid niet is opgewassen tegen zoveel onzekerheid. Dan wordt er paniekvoetbal gespeeld met dit soort enorme bonnetje tot gevolg. Ik stel voor dat het aantal ambtenaren wordt gedecimeerd. Want zoveel falen moet minimaal een fikse reorganisatie tot gevolg hebben waarbij zeker de helft voorgoed thuis mag blijven.

pibasso | 19-05-21 | 11:22 | 1

Iets voor Omtzigt

meneer Q | 19-05-21 | 11:46

Geschokt…

swassannuf | 19-05-21 | 11:22

De Rekenkamer 'tikt' de Jonge op de vingers. Ik zie het eerder als beukt met een honkbalknuppel de fontanellen van deze man aan splinters.

Koonkluk Huis | 19-05-21 | 11:22

Mondkapjes te koop. Iemand?
Ja hoor, VWS biedt op alles.
Levering? Hmm ja doe maar wat uitkomt.
Ok... ff betalen en dan heb je niets.
Goed, doen we, aldus VWS. Zijn toch maar de centen van de burger.

Krijgtheenenweer | 19-05-21 | 11:22 | 3

"Kleren van de keizer te koop! Wie biedt? Eenmaal... andermaal... Verkocht!"

Rest In Privacy | 19-05-21 | 11:27

Mondkapjes? Die sturen we naar China.
Bonnetje?
Nah, ze zijn vast bij een ziekenhuis beland.

Is dit nog nieuws? | 19-05-21 | 11:30

Je zorgt er voor als overheid dat Je de hoogste belastingen van de planeet hebt.
Vervolgens maak je een doolhof van regels en commissies.
Dan worden er fouten gemaakt en verdwijnt er heel veel geld.
En als laatste komt er onderzoek en zijn er geen echte schuldigen maar de miljatden blijven spoorloos-
Dan roept de politiek om diepgaand onderzoek en er komt weer een commissie die niks oplevert.
En dan, 1 of 2 jaar daarna, gaat er weer e.o.a belasting omhoog.

pejoar | 19-05-21 | 11:21 | 2

En de hogere belastingen verkoop je als bezuinigingen. Dat het op het budget van de burger is laat je even weg.

El Rico Grande | 19-05-21 | 11:22

@El Rico Grande | 19-05-21 | 11:22: net als het “er zijn dit jaar maar zoveel procent bedrijven omgevallen”.. tellen ze de voorgaande jaren ook mee wat er al weggevallen was?..

All_Anonymous | 19-05-21 | 12:33

Vandaar dat het ook zo makkelijk was voor Sywert om de boel te belazeren.

oldandwise | 19-05-21 | 11:21 | 4

Allebei met pek en veren het dorp uitjagen.

ik_word_gek_in_NL | 19-05-21 | 11:24

Dat zal hij wel opgevangen hebben en toen toegeslagen de oplichter.

Roze_bril_drager | 19-05-21 | 11:33

@Roze_bril_drager | 19-05-21 | 11:33:
Kan niet anders. Het is allemaal ons kent ons. Ik heb zelf geprobeerd om mee te dingen met aanbestedingstrajecten. Dat gaat je van je levensdagen niet lukken.

Kale dodo | 19-05-21 | 11:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, duidelijk; dat ministerie is dus zwaar onderbezet.

Rest In Privacy | 19-05-21 | 11:21 | 1

Hahaha!
Zoals alles. De politie, de krijgsmacht, de zorg....

Is dit nog nieuws? | 19-05-21 | 11:30

Dat was toch al duidelijk met die debiele beslissingen ivm niet werkende medicatie en andere onzin?
Bruins is op tijd opgestapt - zag de rotzooi aankomen. (Bruins is een capabele man)

putinisyourfriend | 19-05-21 | 11:20 | 1

Bruins deed zijn toneelstukje goed. En was van de shit af.

DeCynischeAmbtenaar | 19-05-21 | 11:23

"Hoeveel mensen werken er eigenlijk op dat ministerie?"

1 op de 10

Keutels | 19-05-21 | 11:20 | 4

Pareto-principe: 20%

Frits_Binkestein | 19-05-21 | 11:26
▼ 1 antwoord verborgen

We krijgen een nog nooit vertoond fiscaal roofkabinet waar de nonchalance qua geld van af zal gaan spatten. Financiele schertsfiguren a la Frans Timmermans ("ach het kost maar 1 kop koffie per Europeaan per maand", als hij weer miljarden feteert uit andermans zak. Lachend verwijzend naar de sterke schouders met een stuitende minachting voor geld, ondernemerschap en inspanning en een geinflateerde slachtoffercultus als bodemloze put.

Galois256 | 19-05-21 | 11:19

#hugodejongekanniets blijkt elke keer weer waar. Ja, hij wordt herkend als hij in de Aldi boodschappen doet.

El Rico Grande | 19-05-21 | 11:19 | 1

zonder mondkapje blijkbaar (ivm herkennen), dat is alleen voor de kudtburger

Nuchternederland | 19-05-21 | 11:25

Daar gaat mijn vakantiegeld.

De Profundus | 19-05-21 | 11:19

Dus uiteindelijk aan het einde van de rit gaat het toch economisch slechter met nl dan ze dachten?

Bjorn19851111 | 19-05-21 | 11:17 | 1

Na een """"Nieuwe rekenmethode"""".

ik_word_gek_in_NL | 19-05-21 | 11:18

De tweede Kamer laat het gebeuren, beetje geschokt reageren en weer verder alsof het nooit gebeurd is.

GroetenVanUrk | 19-05-21 | 11:16 | 5

@TERUGVANWEGGEWEEST | 19-05-21 | 11:17: lol. Kaag gaat vast pleiten voor een verdubbeling van het aantal ambtenaren, dat gaat controleren zodat dit nooit meer voor gaat komen.

Bataafje | 19-05-21 | 11:23
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan is er nog niets bekend over het schoenenbudget van VWS.

JanVergoor | 19-05-21 | 11:16

Dat ik hier niet eens meer van opkijk, zegt eigenlijk wel genoeg.
Onze overheid is stuk. Tijd voor een nieuwe.

VanBukkem | 19-05-21 | 11:16 | 2

Over 4 jaar mag u weer stemmen.

Is dit nog nieuws? | 19-05-21 | 11:18

Tijd voor een nieuwe?
Klinkt een beetje als dat je last hebt van een parasiet dat je een andere parasiet wenst.

keestelpro | 19-05-21 | 11:19

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5231661/cbs-economie-groei-krimp-coronacrisis
Recessie!
En vergeet niet dat de overheid maar met geld blijft strooien en dat u of uw kinderen dat moeten betalen middels belasting.
Zoals bijvoorbeeld de coronasteun aan Italië, waar men daar vrolijk glasvezel voor aanlegt in dorpjes. Want wat moet je er anders mee?
Jaja. Solidair zijn mensen, dit geld is vast goed besteed.

Is dit nog nieuws? | 19-05-21 | 11:15

Even een stomme vraag maar waarom wordt die rekenkamer pas achteraf ingeschakeld?

knutsel_ | 19-05-21 | 11:15 | 5

@knutsel_ | 19-05-21 | 11:18: Je bedoelt de begroting, die ook 1 keer per jaar tegen het licht gehouden wordt, en bekend gemaakt wordt in september?
Een verstandig instituut zou inderdaad wat vaker de inkomsten/uitgaven controleren....

naglfar | 19-05-21 | 11:31

@naglfar | 19-05-21 | 11:31: Zoals bijvoorbeeld in het vorige topic. Niemand die zegt: "75k voor theesmaakjes? Ben je op je achterhoofd gevallen ofzo?"

knutsel_ | 19-05-21 | 11:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Allemaal slimme en handige ondernemers aan de ontvangende kant las je over van der Lienden.

Roze_bril_drager | 19-05-21 | 11:15

Als je een clown laat regeren dan krijg je een circus.

kunstliefhebber | 19-05-21 | 11:14 | 1

Deze is een Delfts-blauw tegeltje waardig.

marcoplarco | 19-05-21 | 11:59

Vijf miljard is bijna 300 euro per Nederlander. Alsof het niks kost.

keestelpro | 19-05-21 | 11:14 | 2

En dat is maar een ministerie.

El Rico Grande | 19-05-21 | 11:20

@El Rico Grande | 19-05-21 | 11:20:
Ga je uit van ongeveer minimum loon, dan moet je 2 weken werken om 1000 bruto te verdienen: 300 euro aan belasting.....

Is dit nog nieuws? | 19-05-21 | 11:27

Hoe verrassend is dit weer... zucht...

aardv@rk | 19-05-21 | 11:14

"Daarnaast zet de Rekenkamer vraagtekens bij uitgaven van in totaal 4,3 miljard euro vorig jaar. De accountant van de overheid constateert dat de Kamer meerdere keren is overgeslagen door het kabinet. "

Daarom wil iedereen in het volgende kabinet, zodat ze eindelijk weer eens wél geïnformeerd worden over dingen die er gedaan worden.

Met_baard | 19-05-21 | 11:13 | 1

U is idealist? Die willen erin om ook mee te kunnen graaien en eindelijk eens hún vrindjes de vette potten toe te schuiven.

elfenstein | 19-05-21 | 11:46

"In een reactie hierop heeft VWS een verbeterplan ingediend, om met forse investeringen de boekhouding op orde te krijgen. "

Iets zegt me dat dit plan 5.1 miljard gaat kosten.

Jos Tiebent | 19-05-21 | 11:12 | 2

Welnee, makkelijk het dubbele, overhead enzo he? U denkt veel te veel als een ondernemer, dit is de overheid stupid.

elfenstein | 19-05-21 | 11:47

@elfenstein | 19-05-21 | 11:47: Het dubbele? het 10 dubbele! Er moet nog een noord zuid metrolijn komen met een windmolens met ingebouwde pelletkachels en Iron Dome, om te voorkomen dat als Hugo snel naar de rekenkamer moet worden ge metrood er problemen zouden kunnen ontstaan met de steoomvoorziening.

nobodiesunmighty | 19-05-21 | 12:08

Maar goed, laten we eerlijk zijn: alles wat niet goed is gegaan, van wetenschappelijk onderzoek tot het bonnetje van de benzine welke 1 doosje met zinloze mondkapjes naar de voordeur van HdJ's huis, is gewoonweg knettergoed verlopen. Complimenten! Ook Hugo verdient een medaille (want Jaap kreeg er ook al één, want als je je vuisten ergens in hebt hangen, in een vuistennetwerk, zal het vuisten-netwerk je belonen en ga je mee in de glorieuze gezichtsverlies teloorgang, want: vuist-vast).

nobodiesunmighty | 19-05-21 | 11:12

Uiteindelijk maakt het niet uit of die 5 miljard verdwijnt of op een andere manier weggesmeten wordt bv. aan mislukte IT projecten, biomassa enz

Diederik_Ezel | 19-05-21 | 11:12 | 1

Het is in ieder geval niet naar de vrienden van Kaag gegaan, dus dat alleen is al winst.

Graaisnaaiert | 19-05-21 | 13:07

Het. Gaat. Maar. Door.

Nutteloos beleid. Verkeerde impulsaankoopjes. Desinformatie. Wanbeleid. Nepotisme. En bovenal: heel veel administratieve lasten op anderen leggen, maar er zelf een puinhoop van maken...

Hugo is niet lief. Hugo is stom.

Odin | 19-05-21 | 11:12

Godsgeklaagd.
Debat na debat over het korten van een paar honderd miljoen op kunst en cultuur in Nederland, maar 5,1 miljard wordt niet verantwoord.
Absurd.

Maya de Blij | 19-05-21 | 11:11 | 1

Wellicht, het geld is niet kwijt. Het is alleen niet volgens de procedures afgehandeld. Die spullen zijn gewoon geleverd.

MaarFeitelijk | 19-05-21 | 12:25

Bonnetjes liggen in de la. Naast de fotorolletjes, onder de onderste steen, bij de memo's en het inlegvel.

Is dit nog nieuws? | 19-05-21 | 11:11 | 3

ik heb zojuist de fotorolletjes met zwarte inkt doorgestreept. Ik moest dat doen van mijn baas, want dan deed ik moreel het goede. Dat vertelde zijn baas weer. Dus doe ik dat.
Ik doe het toch goed zo? Nou niet klagen he!

nobodiesunmighty | 19-05-21 | 11:14

En die accu, die accu van de noodvoeding van de telefooncentrale, die opgeladen had moeten zijn tijdens de toevallig voorkomende stroomstoring gedurende het geprek over de missende bonnetjes, staat op tafel. Wordt gebruikt als hulplading als er een Hugo zijn lampen heeft laten branden. Of als zijn buttplug opgeladen moet worden.

Delfts Blauw | 19-05-21 | 11:25

@Delfts Blauw | 19-05-21 | 11:25: Of het scootertje van zijn dealer een jumpstart moet krijgen.

Wijze uit het Oosten | 19-05-21 | 11:46

100K per medewerker, niet slecht!

Stomstom | 19-05-21 | 11:11 | 4

@Jos Tiebent | 19-05-21 | 11:15: Godzijdank niet! je hebt gelijk er ontbreekt een nulletje. Maar daar doen ze op het ministerie ook niet moeilijk over.

Stomstom | 19-05-21 | 11:18

Bijna..

Rohin | 19-05-21 | 11:20

Per ambtenaar per maand. Ongeveer dan, hé.

marcoplarco | 19-05-21 | 11:20
▼ 1 antwoord verborgen

Hugeau=CDA=corrupt.

dathoujetoch | 19-05-21 | 11:11

Ik vermoed dat het "gave land" alleen nog maar bestaat op de ministeries.

knutsel_ | 19-05-21 | 11:11

Dit is in- en in-triest.
Die Hugo moet zich het snot voor de ogen schamen.

Delfts Blauw | 19-05-21 | 11:10 | 1

schamen? wat is dat?

nobodiesunmighty | 19-05-21 | 11:15

Ach, in een zak zó vol met gratis geld, mist men vijf zes miljardjes niet.

Ceristimo | 19-05-21 | 11:10 | 2

Geld van ons, de belastingbetaler... Op slinkse wijze afgeperst van de burger om vervolgens door filantropische ambtenaren te worden weg geplast. Als je denkt dat het niet gekker kan....

Ommezwaai | 19-05-21 | 11:39

ze zijn niet kwijt, het is boekhoudkundig niet te verantwoorden. Dat is wel wat anders. Het spul is overal geleverd en gebruikt. Alleen Siewert en zijn maten hebben leuk voor open doel gevoetbald en profiteert nu mooi van de mistwolken.

MaarFeitelijk | 19-05-21 | 12:24

Steeds maar weer.....
Wat zijn we toch een fan-tas-tisch land.
Moet je je voorstellen hoe het in een "shithole-country" (Trump) aan toe gaat.
We zijn echt het toppunt van democratie, vrijheid en alles is hier goed geregeld...
Kom ook hierheen!
Welkom!
Gouden straten.

Is dit nog nieuws? | 19-05-21 | 11:10 | 1

Defensie maakt een miljard stuk op een marinierskazerne aan zee die niet gebruikt gaqat worden. Nu moet er nog een miljard naar de boskazerne op de veluwe. Vreemd dat de marine wat in de min zit met het personeel en het onderhoud van de bootjes.
Ondertussen kopen ze ook JSF dingen waar je bij 40 stuks ongeveer drie inzetbaar zult hebben terwijl de Yanks de helft gaan afbestellen en en verder inzetten op de nieuwe NGAD die ze al proefvliegen die ze in een jaartje in elkaar geflanst hebben (uit een F22 chassis). Net als vroeger in de Skunkworks waar ze dingen ontwierpen met een potlood, lineaal en schaats, die nu nog vliegen en recordhouder zijn.

MaarFeitelijk | 19-05-21 | 12:22

Maar Hugo legt het op tv altijd zo duidelijk uit. Dusss

Guusje Nadorst | 19-05-21 | 11:09 | 2

Huug is een basisschool leraar, meer niet. Hij kletst handig maar daar heb je alles mee gehad. Als je je realiseert dat 80% van de PABO studenten de rekentoets niet haalt, weet je genoeg. De reken- en taalvaardigheid van basisschoolleerkrachten is om te janken zo slecht. En dat maken ze minister van VWS. Erger nog: die hóuden ze zelfs als minister van VWS terwijl een pandemie over de wereld raast. Onwerkelijk slecht.

Bakkeleures | 19-05-21 | 12:13

@Bakkeleures | 19-05-21 | 12:13: sterker nog na dat minister 1 instort, maken we tijdens de pandemie Hugo minister van VWS. Ipv een crisismanager uit het bedrijfsleven met bewezen track record. Het is net als de Titanic, het maakt niet uit wat er gebeurd de muziek moet doorspelen

Incitatus | 19-05-21 | 13:08

5000 ambtenaren hebben allemaal een meloen achterover gedrukt?

Trekhaas | 19-05-21 | 11:08 | 1

Nee, die wijzen allemaal naar elkaar: 'hij/zij/hummes heb het gedaan. Ik heb alleen het memo gelezen.'

FrankVeer | 19-05-21 | 11:18

Moet je als ondernemer maar eens proberen een paar bonnetjes niet te kunnen overleggen als de belastingdienst langs komt.
Dan maken ze van je woning een vlooienmarkt.

keestelpro | 19-05-21 | 11:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl