Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kind van twee (2) gewond bij schietpartij 020

Twee.

Zoekerdezoek, help de popo, vindt de klootzakken maar struikel vooral even over deze zinnen. "Op maandagavond 10 mei 2021 is een 2-jarig kind gewond geraakt tijdens een schietincident in omgeving van metrostation Kraaiennest. Het jonge slachtoffer is met de ambulance overgebracht naar het ziekenhuis en moest ter observatie de nacht blijven." Een kind. Van twee. Gewond. 

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
vladimirows | 11-05-21 | 21:19
-weggejorist-
K. Westergaard | 11-05-21 | 18:55

laten we het onderzoek afwachten. misschien trok de tweejarige wel als eerste zijn wapen.

Zyprexa20mg | 11-05-21 | 18:46

/./In heel Nederland is het aantal kinderen dat zonder vader opgroeit toegenomen. Antilliaanse kinderen zijn daarbij nog steeds koploper: van 47 procent in 1997 naar 60 procent in 2017. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)././
Samengevat: zestig procent van Antilliaanse kinderen groeit op zonder vader. Het zou me niet verbazen als dit voor het grootste deel ook bijstandsgezinnen zijn.
Bron: caribischnetwerk.ntr.nl/2018/05/02/an...

theo-is-dood | 11-05-21 | 17:54

Zo te lezen is gedeelte populatie Bijlmer ietwat teveel georiënteerd op nihilistische American gettorapfilmpies.

william7055 | 11-05-21 | 16:57

Er is niet door een blanke geschoten op een donkere medemensch, dus Femke reageert vooralsnog niet aangedaan. Er komt geen KLM* demonstratie op de dam. Niet zo belangrijk als BLM. Dat was pas belangrijk(!), volgens Femke.
KLM*=Kids Lives Matter

Johnnie Hansome | 11-05-21 | 16:54

Gaat je als gemeentebestuurslid ook niet in je kouwe kleren zitten. Alweer geschokt te moeten reageren. Dat ze dit volhouden. Respect.

G.M.I.M. Pet | 11-05-21 | 16:07

Ja ja, de daderts zijn de "boefjes" van weleer en (kinderen van de) gangster rappertjes wiens "street" lifestyle jullie de afgelopen 30 jaar zelf hebben lopen verheerlijken. Nu opeens geschokt en verbaasd ? Ik ben zelf namelijk niet geschokt of verbaasd. Want dit had je ALLEMAAL KUNNEN ZIEN AANKOMEN. Dit is het trieste, onvermijdelijke gevolg van SLAP beleid. Binnenkort ook drive by shootings met onschuldige slachtoffers.
Maar het is wat jullie zelf wilden. Dader "rapper" huppelderpup, verdachte "rapper" Pietje Puk. Veel plezier nog met deze culturele verrijking.

Asteroid-B612 | 11-05-21 | 15:55

Een kind is meestal van twee.

Harry.Langezwaal | 11-05-21 | 15:34 | 2

Nou nee, bij de groep medelanders wiens wiegje in onze voormalige overzeese gebiedsdelen stond, is het meer: wie het kind krijgt mag het houden.

caribischnetwerk.ntr.nl/2018/05/02/an...

theo-is-dood | 11-05-21 | 17:56

Weten ze al wie het gedaan hebben?

Jezus_Boeddha | 11-05-21 | 14:56 | 2

Nee helaas, wel wát het wederom gedaan heeft..

Themouse | 11-05-21 | 15:23

Tyrone en Delano

PikinhetBlik | 11-05-21 | 16:17

Gelukkig hebben de Amsterdammers bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen massaal gestemd op partijen die de criminaliteit keihard gaan aanpakken, dus hen treft geen blaam.

obominotie | 11-05-21 | 14:23

Dat kind had daar dan ook niets te zoeken. Eigen schuld.

inCol | 11-05-21 | 14:07 | 1

Of had als eerste moeten schieten.......

Gemeen Mosje | 11-05-21 | 15:31

Ligt dat metrostation in de Bijlmer? Zo te horen gaat het hier om een afrekening in het criminele circuit. Eigenlijk een wonder dat het niet vaker fout gaat in dit soort gevallen.

BoerKoekoek | 11-05-21 | 13:59 | 2

een na laatste halte van Lijn 53 richting inderdaad de Bijlmer. verder is dit stuk Nederland zo'n ongekende pleurisbende dat je het 'Roversnest' kan noemen.

Baksteenbakker | 11-05-21 | 14:10

@Baksteenbakker | 11-05-21 | 14:10: Vind Kraaiennest de lading prima dekken. Gluiperige, luidruchtige, agressieve kutvogels met een kleurtje.

Schapenjager | 11-05-21 | 16:34

Niks kogels, kan niet in die lieve stad. Waren vast nog verdwaalde brokstukken van die Chinese raket.

Kattie | 11-05-21 | 13:54

Zo lang Leo Lucassen voor zijn gelovigen, en Halsema behoort natuurlijk ook tot de gemeente, blijft prediken dat er geen vuiltje aan de lucht is bij onze inclusieve en zeer geslaagde multiculturele samenleving zal er schouderophalend door de verantwoordelijken gereageerd blijven worden op dit soort incidenten. Jaaaa, er wordt even obligaat medeleven getoond maar daarna komen vanzelf de riedeltjes weer hoe leuk het opgroeien is in zo'n veelkleurige en levendige wijk als de Bijlmer.
Met kinderen is er altijd wel wat, geschaafde knie, bloedneus, kogelgat.

sweet_spot | 11-05-21 | 13:50

Wat een negatieve reaguursels hier allemaal naar die twee donkere heren, laten we eerst afwachten wat ze er zelf over te zeggen hebben. Misschien was het wel zelfverdediging.

voorbips | 11-05-21 | 13:46
-weggejorist-
usb stok | 11-05-21 | 13:34

Alle stereotypen en vooroordelen worden door dit bericht werderom bevestigd

Dutch_Viscount | 11-05-21 | 13:30

Kraaiennest, meer ghetto dan dat heb je niet in NL.

ventilatiesysteem | 11-05-21 | 13:22
-weggejorist-
Pedronegro | 11-05-21 | 13:21 | 2

Laten we vooral niet vergeten dat dit gebied (020-Zuidoost/Bijlmer) door de diversiteitspredikers (Hoi, Mitchell Esajas) wordt opgehemeld als zijnde het ideaal van multicultureel Nederland. Al die warme verschillende culturen die zó warm met elkaar omgaan. Ja, mensen: dit is waar we naartoe moeten. Dit is hét paradijs...

Amsterdamsko | 11-05-21 | 13:15 | 1

Hallo moeders, wat doe je eigenlijk met je kind van 2 op dat tijdstip op die plek??? Dat zou op zich mogelijk moeten zijn, maar mw Halsema heeft andere dingen aan haar hoofd. Die heeft het al moeilijk met man en kind.

Toverkol | 11-05-21 | 13:10 | 3

Hallo ouders met kinderen, maak dat u wegkomt uit Amsterdam. Uw leven is daar niet meer zeker.

Mr.Crowley | 11-05-21 | 13:18

Waarom zou een moeder dan niet met een 2jarige op straat kunnen zijn? Misschien op bezoek geweest en met slapende peuter in de buggy op weg naar huis? Dat gaat prima hoor.

Het probleem is schieten en omstanders die slachtoffer worden. Bij afrekeningen in het “circuit” denk ik wel eens dat het prima is dat het tuig elkaar af schiet, maar ja besef is er ook dat er “vergis moorden” zijn en dat op straat onschuldige passanten slachtoffer kunnen worden. Niet de eerste keer, zal ook niet de laatste keer zijn. Dat is het trieste.
Hopelijk gaat deze peuter snel herstellen en niet veel last er van hebben.

Nuuk | 11-05-21 | 13:35

@Nuuk | 11-05-21 | 13:35: gaat prima hoor, vooral daar. Niet helemaal prima, maar peutertje leeft gelukkig nog.

Toverkol | 11-05-21 | 15:29

#Infantslivesmatter

drs. Levi Samsonov | 11-05-21 | 13:09 | 2

Heeft Sylvana Simons al gereageerd?

Amsterdamsko | 11-05-21 | 13:15

@Amsterdamsko | 11-05-21 | 13:15: Ik zag haar gister bij OP1. Om over de bestuurscultuur van Rutte te praten. Let wel.... 1 zetel en dat mens wordt bij iedere talkshow uitgenodigd. Het is alleen maar schoppen wat ze doet.... net zoals ze Zwarte Piet er ook uit heeft geschopt. En bij de volgende verkiezingen..... kick out Sylvana Simons.

Ikblijfnietstil | 11-05-21 | 14:22

Heeft Halsema haar medeleven al uitgesproken ? Aan de familie Zahavi iig wel. Alsof dat ene zak uitmaakt. Ga gvd eens daadkrachtiger optreden trut.

Halsema schrijft op Instagram dat ze gisteravond met de familie heeft gebeld. "Zij zijn slachtoffer van een brute en gruwelijke overval. Onze stad moet juist een veilig en fijn thuis zijn voor internationals als Eran en mevrouw Zahavi en hun kinderen. Het is gruwelijk als criminelen hen hiervan beroven."

Omzwicht | 11-05-21 | 13:06 | 1

@Omzwicht | 11-05-21 | 13:06 |
Mevrouw la Kaakklem heeft containers boter op het hoofd. Preventief fouilleren mag niet want 'racisme'. Welnu, dan zijn dit daar dus de uitvloeisels van, want de criminelen (van alle tinten!) wanen zich nu helemaal onaantastbaar.

Sjefke7807 | 11-05-21 | 13:27

Was gisteravond rond achten in 020, waar ik gelukkig normaliter nooit kom, om een slecht rijdende auto van kennis op te halen. Bij het starten van de auto komt er wat rook uit de uitlaat en een donkere meneer die in de buurt staat begint er meteen over te mekkeren. Ben wijselijk ingestapt en weggereden. Volgens mij kan je in 020 24/7 in no time ruzie krijgen. Wat een k*tstad.

Omzwicht | 11-05-21 | 13:03 | 2

Ja, dat kan natuurlijk alleen in Amsterdam gebeuren. In andere steden is iedereen lief en aardig tegen elkaar.

volksvaderland | 11-05-21 | 13:05

Had je dat ding maar met een shovel in een sloot moeten duwen? Zoiets?

Lorejas | 11-05-21 | 13:08

Amsterdam is de hel.

Mr.Crowley | 11-05-21 | 13:00 | 2

En dat is een understatement

laurentius | 11-05-21 | 13:06

En al die zwavel die daar bij vrij komt! Smerige milieu vervuilers.

Nuuk | 11-05-21 | 13:14

Het kan nog erger. Ik zag recent nog een signalement voorbijkomen dat de dader een man met donkere kleding was en op een fiets reed.

Zijn ze nou echt zo achterlijk om zulke nutteloze signalementen te verspreiden? Of willen ze gewoon niet zeggen dat het een neger of Marokkaan was? Noem het beestje gewoon bij de naam, want anders heb je niks aan die signalementen.

koosroos | 11-05-21 | 12:53 | 2

Mwoh. Als ze wheelies maken erbij vermelden weet ik vaak wel in welke jongeren richting ik zoeken moet. Kan helpen dus.

Lorejas | 11-05-21 | 12:59

Ik ken er zo één. Die wou gaan fietsen toen klapte zijn band. Toen moest hij gaan lopen met de fiets in zijn hand.

Knufter | 11-05-21 | 13:01

Stel nu dat ik graag meer van deze gepigmenteerde heren wil, zeg maar 500 per week of zo, doe ik er dan goed aan VVD te blijven stemmen? Iedereen is welkom!

opblaasschaap | 11-05-21 | 12:51

Gelukkig hebben we in Nederland een strenge wapenwet en ligt het geweldsmonopolie bij de overheid, anders zouden we hier misschien ook van "wild west"-taferelen zoals in de Verenigde Staten krijgen...

Tollebol | 11-05-21 | 12:49 | 1

Gelukkig mag je in de USA wel als burger, met legale vuurwapens je eigen huis en haard, je familie, have en goed beschermen tegen indringerts en boeven. Van "Wild West taferelen" is eerder sprake in de Bijlmer, Amsterdam dan in Buttfuck Nebraska, USA.

Asteroid-B612 | 11-05-21 | 16:08

In New York een 4-jarig meisje door een verdwaalde kogel geraakt....
Was dus niet de schuld van de gepigmenteerde schutter, was de schuld van de kogel die verdwaalde.

BekiekUtMoar | 11-05-21 | 12:43 | 2

Toch altijd prachtig hoe je zaken in inclusieve taal kunt uitdrukken.

ultraman | 11-05-21 | 12:49

Ze is gewoon tegen de kogel aangelopen.

Knufter | 11-05-21 | 13:02

Moet ik nu eerst zoeken naar witte mannen zodat het etnisch profileren kan worden afgevinkt

Eddy67 | 11-05-21 | 12:41

De chaos en verdeeldheid die gecreëerd moet worden, is in volle gang. Het is de bedoeling dat we elkaar naar het leven staan en erger. Plan van vlak na de 1e WO. Zo verminder je de bevolking en is er geen samenhang meer. Dat is veiliger voor het regiem.

Wachtmaar! | 11-05-21 | 12:40 | 5

@Wachtmaar! | 11-05-21 | 12:46: van de illuminati, en wij hebben dat door, maar verder in het kabinet niemand

geenjagergeenneeger | 11-05-21 | 12:49

@Wachtmaar! | 11-05-21 | 12:46: Luister, er is tegengas nodig tegen de aanhangers en inrichters van de multiculturele maatschappij. Het zou flink helpen als jullie wappies dit soort oeverloos gezwatel stopten.

Het initiëel enorme succes van het FvD laat zien dat er potentieel winst te boeken is.

omanders | 11-05-21 | 12:52

@omanders | 11-05-21 | 12:52:
Ben het helemaal met je eens, maar ben geen wappie voor de duidelijkheid. Inschattingsfoutje van jouw kant.

Wachtmaar! | 11-05-21 | 13:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Je verwacht toch dat de daders aangegeven worden door familie of bekenden. Maar waarschijnlijk komen ze uit een tribale cultuur waarin het eervol is om kinderen van een rivaliserende stam neer te schieten.

Selassie | 11-05-21 | 12:39 | 1

Ik denk dat deze mensen eerder uit een vaderloze cultuur komen.

omanders | 11-05-21 | 12:41

Dat verklaarde die helikopters.... het was weer zover.

Tha Analyzer | 11-05-21 | 12:34

Donkere huidskleur? Man? Kort haar? Wat ongelooflijk stigmatiserend weer. Veel beter zoeken ze ‘mens met kapsel’.

johoost | 11-05-21 | 12:33

Niet zeiken mensen, Only Black Lives Matter. De rest niet. Dan hoor je die hysterische huichelachtige racisten nooit. Wanneer blanke kindjes de lucht in vliegen tijdens een aanslag, blanke boeren worden uitgemoord of verjaagd in Zuid Afrika of Zimbabwe, blanken worden vermoord in de US of A.

En dit kind zal ook blank zijn, anders had het wel vermeld geworden.

Het is simpelweg het nieuwe normaal.

Realism Is All | 11-05-21 | 12:31 | 2

Correctie: only black lives van mensen buiten Afrika matter doorgaans

geenjagergeenneeger | 11-05-21 | 12:45

Baby Lives Matter.

Toverkol | 11-05-21 | 15:30

Ik ben geen wetenschapper, overduidelijk, maar preventief fouilleren misschien een idee? Stappen die "gangster wanne be's", de GL meisjes en andere sneeuwvlokjes maar even over hun mogelijk gekwetste ego's heen.

de Botte Bijl | 11-05-21 | 12:20

Ongewenste waarheid:
Dit is niet eens meer een land, hoe zou het in de verte ook maar een beetje geschikt zijn om er veilig kinderen te laten opgroeien?

hallevvezool | 11-05-21 | 12:19 | 1

Precies. Het is hier steeds meer een bij elkaar geraapt zooitje van volkjes met hun eigen koeltoer, belangen, stammenoorlogen en mideeleeuwse religies.

bqbq | 11-05-21 | 12:38

Zijn de signalementen al verwijderd?

Tommi | 11-05-21 | 12:17

Door NUpunt vertaald in
"Kind van twee raakt gewond bij schietincident nabij Amsterdams metrostation" -
en
"twee schutters bij het incident betrokken zijn"
"Wat zich er precies heeft afgespeeld, is nog niet duidelijk"

Aanvullende informatie, van de politie afkomstig(!), wordt weggecensureerd.
(zoals gewoonlijk)

michelpen | 11-05-21 | 12:17 | 2

@michelpen Erger dan de censuur van NU wordt het niet. Dat er ueberhaupt nog wel eens iets van milde 'kritiek' of een voorzichtige vraag toegelaten wordt, is al een wonder. Meestal wordt zoiets bij te veel likes al verwijderd en anders na een uurtje of zo. Zitten vooral meepraters die toch al geen leven hadden. Facinerend hoe Rutte adepten denken en vooral hoezeer zij voor nog hardere maatregelen en aanpak van de politie zijn. Dit zijn de mensen die juichen bij het in elkaar slaan van passanten en oude mensen

Wachtmaar! | 11-05-21 | 12:36

@Wachtmaar! | 11-05-21 | 12:36:
" Zitten vooral meepraters"
Het is tegenwoordig zelfs nog erger:
door de redactie benoemde 'experts. Waar je vervolgens mee geacht wordt te discussieren. En die soms op speciaal verzoek(!) van de Redactie, reageren!
(bruinhemden dus, vermomd als gewone reageerders!

michelpen | 11-05-21 | 18:00

Misschien bouw je op zo'n jonge leeftijd wel weerstand op tegen een loodvergiftiging op latere leeftijd.

BrutusBosch | 11-05-21 | 12:15 | 1

Dit is een interessante hypothese..... Kan zeker een promovendus op gezet worden om dit nader te laten onderzoeken cq te promoveren.

Dutch_Viscount | 11-05-21 | 13:32

Black lives matter people.

Schepvogel | 11-05-21 | 12:14

Waren de poezen op?

Zack Hooi | 11-05-21 | 12:13

Toch wel vreemd dat beelden van mensen die zich verzetten tegen politiegeweld bij demonstraties de volgende dag al verspreid werden, terwijl de camerabeelden (op elk metrostation hangen camera's) van deze vuurwapen gevaarlijke criminelen niet worden verspreid. Is dat nu black privilege?

Franker | 11-05-21 | 12:13 | 1

Niet Preventief gefouilleerd worden is dat iig wel

geenjagergeenneeger | 11-05-21 | 12:48

Mooi man open grenzen en geen controles. Wapens komen met kisten tegelijk binnen en voor 300 eurie kun je knallen met zetje gratis munitie. Recherche moet ff websites controleren die vrij holsters verkoopt. Gegarandeerd succes...

Sfeerbeheer | 11-05-21 | 12:12

Wat schieten we nu op met zo een signalement ? Dat is zo ongeveer 50% van de lokale bevolking.

Man-bear-pig | 11-05-21 | 12:12 | 1

In Amsterdam minstens 80%.

Kattie | 11-05-21 | 13:48

Geen gaaf land meer.

SoepKip | 11-05-21 | 12:11 | 1
-weggejorist-
Bataafje | 11-05-21 | 12:18

500 per week dames en heren, vijfhonderd.

Ommezwaai | 11-05-21 | 12:11 | 1

Euro, dollar, BTC, Dogecoin? Goedbetaald alvast, twee keer zoveel als -sorry: dan- bijstand.

Met_baard | 11-05-21 | 12:14

Hypocriet. Alsof jullie nog nooit een kind hebben neergeschoten.

RickTheDick | 11-05-21 | 12:09

Een zonnebank type dus.

wiers | 11-05-21 | 12:08

Net nu Opsporings Verzocht een functie elders krijgt

stipjes | 11-05-21 | 12:08

Wat schiet je ermee op om een kind van twee neer te knallen?

overVecht | 11-05-21 | 12:08 | 2

Een stevige waarschuwing i.p.v. een crimineel foei gesprek?

F. Jacobse | 11-05-21 | 12:10

@F. Jacobse | 11-05-21 | 12:10:

Daar heb je een punt.

overVecht | 11-05-21 | 12:15

Misschien zijn ze ergens te vinden bij de opvang voor ongedocumenteerde.

Wim Venijn | 11-05-21 | 12:07

Ik had niets anders verwacht. En verder denk ik dat ze deze boeven niet gaan pakken, want het zijn echte klootzakken.

wijzeneus | 11-05-21 | 12:07 | 1

@wijzeneus Als iemand het ooit in z'n bol krijgt om als wraak het omgekeerde te doen, dan is het gelijk een situatie als in Israel.

Wachtmaar! | 11-05-21 | 12:44

Jas met rood-wit-donkerblauw doet mij denken aan het merk Tommy Hilfiger, die hebben ook dat patroon terugkerend in hun jassen verwerkt.

BlijkbaarNormaal | 11-05-21 | 12:01 | 1

Of dat heerschap dacht dat het EK al begonnen was

JJMS | 11-05-21 | 12:03

Amsterdam.

Nuff said.

Wijze uit het Oosten | 11-05-21 | 12:01 | 1

Nope. In Eindhoven of ergens in die regio is jaar of twee geleden ook een kind gewond geraakt. Paar criminelen schoten op elkaar en een ouder fietste daar met kind achterop door die straat....oid.

Bataafje | 11-05-21 | 12:21

Toen ik 2 jaar was lag ik om 21:15 al 2 uur in mijn nestje maar dat zal wel het privilege van een liefdevolle opvoeding zijn geweest ipv een hinderlijke en ongewenste onderbreking van de impulsieve acties van de moeder. (Pa is in deze gevallen altijd pleite, dat begrijpt u)

JJMS | 11-05-21 | 12:01 | 1

Wilt u ons vriendelijk doch dringend niet confronteren met de werkelijkheid, a.u.b.!

nobele wilde | 11-05-21 | 17:53

Ik begrijp dat kinderen snakken naar een partijtje nu, maar een schietpartij?

BobDobalina | 11-05-21 | 12:00 | 1

Ze zitten al een jaar binnen ja!!1!

JJMS | 11-05-21 | 12:01
-weggejorist-
loekiekoch | 11-05-21 | 11:59

Dus niet alleen is de politie er rap bij, ze geven zelfs een signalement waar je wat aan hebt?
Wat een progressie!

TeeJee | 11-05-21 | 11:58 | 1

Signalement verwijderd in drie, twee, één...

knutsel_ | 11-05-21 | 11:59

Het zijn ook echt altijd mannen die dit soort dingen doen. Die enkelingen die het voor alle andere mannen verpesten.

matatwork | 11-05-21 | 11:57

Maar hoe staat BLM nu is deze zaak? (en die die tientallen de afgelopen maand?)

Toeja | 11-05-21 | 11:56

Er gaat ooit een tijd komen dat de huidskleur niet meer genoemd mag worden bij een signalement.
JackStick | 11-05-21 | 11:31 | 2 | reageer

Toch krijg ik de laatste jaren of beter decennia steeds meer een bepaald vermoeden. Dat hoe witter,sorry,hoe minder gepigmenteerd een wijk is.des te prettiger en veiliger het er wonen is.
Ik peins me echt suf hoe ik toch op die gedachte kom...

roberto9715 | 11-05-21 | 11:56 | 3

dat is in brazilie ook .. hoe verder naar het zuiden hoe blanker en prettiger het wordt ,ondanks wat kouder weer

sparrow | 11-05-21 | 12:06

Klopt inderdaad. Daarom mijd ik Rotterdam Zuid. Heb er wel gewoond maar toen mijn portemonnee het toe liet ben ik direct naar Kralingen verhuisd. Wat een verschil in beschaving zeg.

Ikblijfnietstil | 11-05-21 | 12:27

@Ikblijfnietstil | 11-05-21 | 12:27: Geboren en getogen op Zuid, maar na 20 jaar vertrokken ri. Brabant. Wat een puinzooi is het daar geworden zeg.

Departed82 | 11-05-21 | 16:35

Nou kom op BLM, waar blijven jullie nou? Wel opkomen voor een zwarte crimineel in de VS. Maar het structurele geweld van donkere mensen jegens andere donkere mensen even structureel negeren?

jochum1980 | 11-05-21 | 11:55 | 2

Uw vraag lijkt mij niet logisch. Men gaat toch de eigen Aquarium en Airfryer cs niet tegen de haren in strijken? Hoewel me dat ook een goor klusje lijkt met die jarenlang niet gewassen toepetjes.

F. Jacobse | 11-05-21 | 12:12

In Amerika aan de orde van de dag en altijd oorverdovende stilte van BLM.
Past niet bij hun agenda. Gelukkig beginnen steeds meer donkere mensen dit ook in te zien. Zag laatst een video waarin BLM kwam demonstreren in een wijk waar een police shooting had plaatsgevonden en de bewoners de straat op gingen om ze de wijk uit te jagen. Een week daarvoor was een kind van 7 overleden bij een black on black schietpartij.

RedSoniya | 11-05-21 | 13:10

Nou ja, kopt wel lekker sensationeel natuurlijk maar als kindje alleen nacht ter observatie was het niet echt gewond.

Peterhooft | 11-05-21 | 11:54 | 4

Jij vind dit sensatie ? Really ?

Man-bear-pig | 11-05-21 | 12:14

@Wiezewalakristalix | 11-05-21 | 11:57: Sneu en mislukt was ik sowieso maar dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat het wordt opgeklopt; als je alleen ter observatie in het ziekenhuis moet blijven heb je geen kogelwond.

Peterhooft | 11-05-21 | 12:46
▼ 1 antwoord verborgen

In principe is Femke H. voor dit soort incidenten verantwoordelijk , zij wil immers geen preventieve fouilleeracties.

rob007 | 11-05-21 | 11:54

Het was een kindje van twee en
gelukkig niet het vaasje van Rutte.

Ambiorix | 11-05-21 | 11:53

Iets meer info over de omstandigheden mag ook wel. Als je i.v.m. papadag ja kind bij je hebt tijdens het afleveren van een ton coke, en dingen gaan vreselijk fout, dan is het nog steeds enorm erg, maar dat verandert dan weer de kijk op de zaak.

Leptob | 11-05-21 | 11:50 | 1

Kinderen als schild, waar heb ik dat eerder gehoord?

ultraman | 11-05-21 | 11:51

Hoe verrassend is dit weer.!

aardv@rk | 11-05-21 | 11:50

Kan iemand verteleen wat donkere huidskleur is? Is dat niet gewoon een zwarte of zit er nog een nuance in?

ultraman | 11-05-21 | 11:49 | 5

@Hendrick9999 | 11-05-21 | 11:56: Goed mensen die voorheen neger genoemd werden vonden dat woord beledigend, voor nagenoeg niemand een probleem om daar rekening mee te houden . Jammer voor die mensen dat ze weer even niks hebben om over tezeiken . SInds er een groep komt die het Nederlands niet kent en vind dat ons woord blank incorrect is en aangepast moet worden naar Engels white want ook ineens hoe wij ons noemen of aan laten spreken schijnt beledigend te zijn voor mensen met donkere huidskleur .
Uiteraard blijf ik vast houden aan het woord blank , alleen heeft de "weg met ons" en "weg met blank" lobby, allang door dat kracht van herhaling werkt , en als je over enkele jaren het woord blank nog neemt ben je rascist en ben je af . .

sparrow | 11-05-21 | 12:15

@sparrow | 11-05-21 | 12:15: Niet alle mensen die neger genoemd werden vonden dit woord ineens beledigend, het was meer de blanke groep om hen heen die vond dat dit niet meer kon. Het is de beledigende vorm die door de Amerikaanse Afrikanen veel wordt gebruikt om hun soortgenoten aan te duiden die het probleem was (en is), dus daarom moest heel het negroïde ras maar spreekwoordelijk om zeep geholpen worden. En zijn Marokkanen een apart ras, en geen Kaukasiërs.

Geinig, uit Wikipedia: "De term Kaukasisch ras is een antropologische term, die wordt gebruikt om het algemene fysieke type van (een deel van) de oorspronkelijke bevolking van Europa, Noord-Afrika, Zuidwest-Azië en Zuid-Azië aan te duiden. In het verleden werd de term gebruikt om vele volken te beschrijven uit deze regio's, zonder onderscheid te maken naar de huidskleur. "

Dus doen we dat laatste dan tegenwoordig wél?

Met_baard | 11-05-21 | 12:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Had de twee-jarige soms een rolex om?

Stoeptegel | 11-05-21 | 11:49

Ik moest in de plempsels lezen dat het Amsterdam betrof.

sjef-van-iekel | 11-05-21 | 11:49

In een oorlog is niemand onschuldig

BASinnic | 11-05-21 | 11:48

Vuurwapens voor kinderen onder de 2 verbieden.
Ze kunnen er nog niet mee om gaan.

Osdorpertje | 11-05-21 | 11:46

Kraaiennest. Noem het dan het Vale Gierennest, dat dekt de lading beter. Enfin, waardeloos weer, als de ouders de mogelijkheid hebben om die hel te ontvluchten doe dat dan alsjeblieft, daar wil en kun je je kinderen niet meer normaal en veilig opvoeden.
Een 2-jarig kind. Man man man. Ik weet dat je het niet mag zeggen maar als ze de dader te pakken krijgen zou je die toch een laatste spuitje toewensen.

Graaisnaaiert | 11-05-21 | 11:44 | 3

Spuitje? Veels te duur. Live by the bullit die by the bullit.

knutsel_ | 11-05-21 | 11:51

@knutsel_ | 11-05-21 | 11:51:
We kunnen alleen maar hopen dat ze een keer tegen de verkeerde aanlopen ja.

Graaisnaaiert | 11-05-21 | 12:21

Die schutters zijn hele lieve jongens zeggen hun ouders en vrienden.

Kattie | 11-05-21 | 13:51
-weggejorist-
BekiekUtMoar | 11-05-21 | 11:44

Gaan straks de zelfde kant op als Frankrijk.

Roger-Rabbit | 11-05-21 | 11:42 | 3

oui.

langzullenweleven | 11-05-21 | 11:43

Straks? U leeft nog in 2001?

sjef-van-iekel | 11-05-21 | 11:45

Straks? We're livin' it. Right here, right now.
Ja, pas me qua taalgebruik ook maar aan de hedendaagse ghettotongo aan.

Graaisnaaiert | 11-05-21 | 11:46

Ik neem aan dat de buurt Kraaiennest na alle jaren vol dikke ellende toch wel vol hangt met camera's?

Lorejas | 11-05-21 | 11:42 | 2

Die staan bij dit signalement meestal uit.

Tommi | 11-05-21 | 12:24

Die zijn al gejat

Toverkol | 11-05-21 | 20:40

Pics or it didn't happen!

JWZ_JMK | 11-05-21 | 11:41

Sorry hoor,het is erg maar als mijn moeder neergeschoten is,minder erg dan?
Word gek van dat onderscheid maken,het gaat over mensen, die voor een ieder emoties heeft,toch?

Kdoemaarwat | 11-05-21 | 11:41 | 11

@Kdoemaarwat | 11-05-21 | 12:09: Dat ben ik met je eens. Ik moet even denken aan dat met enige regelmaat voorbij komt 'iemand is op klaarlichte dag neergeschoten.' Ja, alsof dat erger is dan 's nachts.

Leptob | 11-05-21 | 12:13

Haha,goeie !

Kdoemaarwat | 11-05-21 | 12:17

@Leptob | 11-05-21 | 12:13:
Had vroeger alleen bij diefstal nog enige relevantie. Was nog een tijd, dat dieven nog niet zo brutaal waren. Toen was een diefstal overdag nog spectaculair. Herinner me een geval dat een dief in werkkleding gehuld hier met een steekkarretje diverse tv's en andere dure spullen inlaadde en 'm smeerde. Zou je nu niet meer van opkijken.

Wachtmaar! | 11-05-21 | 13:08
▼ 8 antwoorden verborgen

De eerste verdachte was een politieman. Met zijn bovenkleding met neongele mouwen.

Glasgow Argus | 11-05-21 | 11:39

Tja met deze signalementen kom je niet veel verder. Gelukkig kunnen we over 10 maanden de beelden zien in opsporing verzocht.

usb stok | 11-05-21 | 11:38 | 3

geblurd nog wel .

enkelereisretour | 11-05-21 | 11:39

Over tien maanden bestaat Opsporing verzocht niet meer.
Te kwetsend.

knutsel_ | 11-05-21 | 11:44

Komt geen opsporing verzocht meer... als het aan de npo ligt

Pippop | 11-05-21 | 12:56

weggejorist

*101# | 11-05-21 | 11:37

Die tweede verdachte is een Fransman.

Dwarsdenker | 11-05-21 | 11:37 | 2

Een "Fransman".

Glasgow Argus | 11-05-21 | 11:40

@Glasgow Argus | 11-05-21 | 11:40:
Jongere

Toetsenbordcomplex | 11-05-21 | 12:11

jammer dat het geen witte mensen waren. Die vallen in adam meer op.

nuova.idea031 | 11-05-21 | 11:37

Moeders op weg van de ene vader naar de andere.

Risingson | 11-05-21 | 11:36

Hoop is overal om je heen aanwezig.

blikjegrolsch | 11-05-21 | 11:36

Amsterdam, wat een verrassing.

jemagookniksmeer | 11-05-21 | 11:35

Talenten kunnen zich het beste ontwikkelen wanneer je er zo vroeg mogelijk in aanraking mee komt.

FogerRederer | 11-05-21 | 11:35

Mag dat nog wel in het signalement " Donkere huidskleur"? Het moet dus worden:
Niet menstruerend mens
met haar
Met leeftijd
Had bovenkleding aan.

jan huppeldepup | 11-05-21 | 11:35 | 1

Politie Rotterdam heeft een eigen Youtube kanaal (Politie #PRO247). Al twee jaar geen beelden meer vanaf de straat, durf er heel wat onder te verwedden dat van hogerhand is besloten is om dat niet meer te doen omdat de beelden nogal bevestigend waren, schat dat bij 85% een zeer irritant taaltje te horen was : " Ik heb niets gedaan !" , "Iek ben onschuldig !"," Racist !".

Jan_Poepernuitje | 11-05-21 | 11:40

Verdwaalde kogel las ik elders.

knutsel_ | 11-05-21 | 11:34 | 3

Een kogel verdwaald?

Kdoemaarwat | 11-05-21 | 11:42

Of verwarde schutter?

aardv@rk | 11-05-21 | 11:53

Vliegen zonder navigatie zou verboden moeten worden.
Waarom zijn die smart kogels uit Runaway (1984) er nog niet, die gingen tenminste op DNA af.

Met_baard | 11-05-21 | 12:06

Het Israelisch - Palestijns conflict slaat over naar de Bijlmer ?

De Briemusketier | 11-05-21 | 11:34 | 3

Donkere huidskleur = antilliaan/surinamer/Sudanees,
middenoosteniër = lichte huidskleur.

Nuchternederland | 11-05-21 | 11:39

Als dat zo zou zijn dan vlogen de raketten om je oren ipv kogels

Dutch_Viscount | 11-05-21 | 13:37

@Nuchternederland | 11-05-21 | 11:39: Tien kleine negertjes hadden een liedje gemaakt. Maar dat vonden de andere negertjes niet leuk, toen waren er nog maar negen.

Toverkol | 11-05-21 | 20:48

Wat doet een kind van twee jaar oud om kwart over negen ' s avonds op een metrostation?

Glasgow Argus | 11-05-21 | 11:33 | 4

Met mama onderweg naar huis, na een avonddienst.

TeeJee | 11-05-21 | 12:00

@TeeJee | 11-05-21 | 12:00: Kinderarbeid is tot daaraantoe, maar die avonddiensten, daar heb ik dan wel moeite mee.

Glasgow Argus | 11-05-21 | 12:13

Moeder moest laat werken, maar durfde niet alleen over straat in die buurt op dat tijdstip.

Toverkol | 11-05-21 | 20:43
▼ 1 antwoord verborgen

Business as usual: lieden met een migratieachtergrond.

Dr_Johnson | 11-05-21 | 11:32 | 1

Uhhh, nop. Zijn jongeren

Rotterdammert1965 | 11-05-21 | 12:42

Ze worden steeds jonger.

Kaas de Vies | 11-05-21 | 11:32

Ik denk dat het kind verkeerd naar de slachtoffers van de schietpartij keek.

Zoiets | 11-05-21 | 11:32

Het nieuwe ‘normaal’.

Robin Hood | 11-05-21 | 11:31 | 2

Robin Hood

VoltaireJohn | 11-05-21 | 11:35

Er gaat ooit een tijd komen dat de huidskleur niet meer genoemd mag worden bij een signalement.

JackStick | 11-05-21 | 11:31 | 7

Zaten ze naar op schietles. Dan schieten ze niet per ongeluk een kleuter neer.

Tommi | 11-05-21 | 12:21

Dan kun je die afleiden uit de slachtoffers: meer gewonden dan doden -> neger, meer doden dan gewonden -> blanke

Wayne Schlegel | 11-05-21 | 12:23

De huidskleur is 9 van de 10 keer dezelfde.

ariedeknaller | 11-05-21 | 17:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit is toch fucking niet gemiddeld.

bwi | 11-05-21 | 11:31 | 1

Maak niet gemiddeld wat niet gemiddeld is.

Glasgow Argus | 11-05-21 | 11:34

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino