Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KNMI Update: +9263 door koud kolereweer

Wegwezen RIVM

Aan de kant Jaap en Zijn Mensen! Pak al die modellen maar in, Walinga, want er is een New Viroloog in Town: Louis Kroes uit Leiden. De ziekenhuizen en IC's liggen bomvol en dat blijft zo. En het is allemaal de schuld van Koningsdag, Vondelpark, IKEA, Primark, Wester- en Sarphatipark, Ajax-feestjes, Gerrit Hiemstra die de aarde aan het afkoelen is omdat zijn nieuwe huis aan de Elfstedenroute staat. We kunnen pas VeRsOePeLeN na de eerste hittegolf, als alle ingeënte bejaarden weer het hoekje omgaan. How about een Fieldlab Luchtbrug met Vitamine D-Reizen naar Gran Canaria?

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik ken inmiddels twee personen die in oktober/november de corona hebben gehad, er zonder problemen doorheen gefietst zijn, maar nu nog steeds positief testen met een pcr test. Iemand enig idee hoe dat komt?

Her Le Beau | 03-05-21 | 21:11 | 2

Ze hebben mischien toch nog wat virus. Je hoort wel vaker dat het met name bij jonge mensen lang kan
utteren. Bij mensen die ik kende met corona was het vrij snel bij de PCRtest weer ok.
Wel opletten welke test: bij commerciele testbureaus en zelftesten heb je veel antistoffentests.
Het is natuurlijk logisch en alleen maar goed als je antistoffen hebt, Vaak hebben sneltests een IGM en een IGG streepje. Een is recente antistoffen de ander oude. Ik weet niet uit met hoofd welke wat was.

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:20

Ja duh! Dat is dus wat nou al zooo vaak is uitgelegd. Die pcr test geeft alleen maar aan of er rna deeltjes aanwezig zijn. Ook onschadelijke. Daarom zeggen die aantallen besmettingen dus elke dag ook niks.

pjisonline | 03-05-21 | 21:57

Ik hoor ook geen enkele 'deskundige' meer over de opwarming van de aarde, en de klimaatverandering. waarschijnlijk aankomend weekeinde weer, als we de 20+ graden Celcius bereiken. Dan weer wel.

AdPatat1960 | 03-05-21 | 19:54

April 2021 staat wel op de 107e plaats van de 121 gemeten jaren. Dus het was kouder dan koud en dus kropen we allemaal veel dichter tegen elkaar aan.

Archimedes-2 | 03-05-21 | 19:36

@Gulliver | 03-05-21 | 19:58: het is een FEIT dat destijds meer mensen overleden aan 4,5 maand griep dan aan 4,5 maand corona.
Graag zie ik enige onderbouwing van uw kant ipv roeptoeteren over roeptoeters.

area78 | 03-05-21 | 21:18

De Spaanse griep was nog erger.
Misschien waren we in 2018 wel te luchtig.
En wat je even vergeet, de huudige doden zijn dodeb ondanks lockdowns. Zonder maatregelen waren er meer besmettingen en veel sneller. De ziekenhuizen zijn nu al vol ( ja en idd te klein). Geen zuurstof kunnen geven is snel dodelijk. Het aantal doden zou een veelvoud zijn geweest. Waarschijnlijk over de 100.000.

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:28

@Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:28: Ja tuurlijk, de drukbevolkte gebieden van Zweden, Malmo en Stockholm zijn flink uitgedund zonder die maatregelen.

INTP | 03-05-21 | 22:11
▼ 2 antwoorden verborgen

alles en iedereen kreeg de schuld van de "besmettingen "maar deze hebben we nog niet gehoord, leuk dat ze weer een andere zondebok hebben.

Spychopaat | 03-05-21 | 18:55
-weggejorist-
Remat | 03-05-21 | 18:50

Zie ook volgende week nog niet zomaar een versoepeling aankomen, we mogen al blij zijn wanneer een versoepeling niet alsnog weer wordt ingetrokken?

Jan, Leiden | 03-05-21 | 18:50

Volgens mij hebben we nu cijfers over 2 jaar met een Ramadan. Ben te lui om het op te zoeken en te analyseren, maar het zou zomaar kunnen dat 2 weken na het begin tot 3 weken na einde zich een patroon gaat aftekenen...

SimpeleZiel | 03-05-21 | 18:37 | 3

We hebben toch al gegevens van vorig jaar?
Nou, waar wacht je op?

RandyBiel | 03-05-21 | 18:42

Zou het allemaal de schuld van de moslims zijn?

Gulliver | 03-05-21 | 19:59

Wat zou het aantal besmettingen zijn van reeds gevaccineerde mensen die positief testen? Hoe meer we gaan inenten des te meer positieve testen, omdat het lichaam de S-proteïne aanmaakt en een PCR-test dit wel eens zou kunnen waarnemen.

stiffy | 03-05-21 | 18:35 | 3

Je had wetenschapper moeten worden!
Jammer dat je niet kon leren.....

Gulliver | 03-05-21 | 20:00

Vanochtend gepoept en toen ineens een stuk lichter op de weegschaal. Hulde voor uw wetenschappelijke bijdrage.

ruudvangeelen | 03-05-21 | 20:25

Het max aantal cycli wordt daarom voor gevaccineerden omlaag bijgesteld in een aantal landen. NL weet ik niet.

RichardBandler | 03-05-21 | 20:48

1500 mensen in het VK op 65 miljoen, dat is andere koek. leugens leugens en leugens in NL.

bigstone | 03-05-21 | 18:33

Koud weer verbieden. Doet kachel op 10 zetten.

zeertegendradig | 03-05-21 | 18:18

Volgens een oud collega van mij is er weer iets misgegaan qua volgorde van inenten. Hij is geboren in 1963 en vanmorgen geprikt .Volgens het schema de Jonge was het jaar 1962 aan de beurt....

Koning BongoBongo | 03-05-21 | 17:47 | 1

Mijn huisgenoot is uit de jaren 80 maar die heb ik voor de zekerheid maar even geprikt

ruudvangeelen | 03-05-21 | 20:27

In April 2020 overleden zo’n 6.000 personen meer dan in April 2021.
De sterftecijfers over April 2021 liggen op een normaal nivo.
Aantal overleden in NL week 13 t/m 16:
2021 12.343
2020 18.828
2019 11.849
2018 11.885
2017 11.137
2016 11.565
2015 11.704

In 2020 werden landen als Spanje en Italie het zwaarst getroffen door Corona
In Finland was in 2020 Corona geen paniekonderwerp er was geen oversterfte.
Momenteel zit Turkije in een totale lockdown om Corona. De temperaturen liggen in dat land rond de 25 gr C.
In India heersen panische toestanden door Corona, echt koud is het daar nooit.
In Brazilie komen ze om in de Corona slachtoffers; koud aan de Copocabana??

Wil Louis Kroes, tegen het Peter R de Vries tarief, ook een keertje in een talkshow optreden?

Eugen Sandow | 03-05-21 | 17:36 | 2

Ik neem aan dat ze nu gaan zeggen dat de vaccinaties goed helpen.

Quib | 03-05-21 | 17:46

In Turkije is het wel degeljjk in de winter koud. Met noordenwind komt het zo van de noordpool over de steppes gewaaid. Alleen bij Antalya en Alanya is het ook swinters beetje te hachelen, dat ligt acher een soort heuvelrug die de noordenwind blockt.

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:38

I.p.v. zeggen dat er een storing was, en de cijfers van gister gewoon presenteren, nee, gooien die ambtenaren de storing er nog ff bij.
Over een half jaar zeggen we, errug he, die 2 mei, 9200 besmet.
Ja, moeten we wel het budget aanpassen toch.
Geef nu gewoon de dagelijkse cijfers, en zeg dat er storing was waardoor er geen cijfers geleverd konden worden.
Je zou haast denken dat "ze" het expres doen.
Alufolie zoeken doet..

Noobster | 03-05-21 | 17:35

Nogmaals geld ligt op straat vaccinatiecompensatie.nl symptomen ook even melden bij uw huisarts en bij het lareb en je krijgt zo een AOW tje.. en mogelijk wat zakgeld van de overheid, Nederlandse overheid heeft al 5 miljoen uitgetrokken als schikking voor een groep mensen die in 2009 waren ingeënt tegen de Mexicaanse griep

Tonythelonley | 03-05-21 | 17:34 | 1

Bloedhonden die geld willen verdienen.

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:39

In Finland is het nog kouder en dar zijn de besmettingen heel hard naar beneden gegaan.

Hadena | 03-05-21 | 17:30 | 4

Mensen moeten eens ophouden met het vergelijken van landen. Klimaat is anders. Bevolkingsdichtheid is anders. Bevolkingsgroepen zijn anders. Verschil in cultuur (gaan mensen vaker bij familie op bezoek?) openbaar vervoer of iedereen alleen in zijn eigen auto. Je kan een meterslange lijst maken van verschillen die allemaal van invloed zijn. Voor ieder land dat je tevoorschijn kunt toveren waar het beter gaat / slechter gaat kun je tien landen vinden waar het slechter / beter gaat. Simpelweg omdat de situaties anders zijn.

peterdh | 03-05-21 | 18:15

In januari gingen de cijfers in Graubuenden ook stevig naar beneden.

van Oeffelen | 03-05-21 | 19:08

Ik hoorde anders van iemand dat die Finen met hun lichtgetinte huid en hoge kraagjes op dezw noorderbreedte te weinig zon vangen om voldoende vitamine D aan te maken.

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

Dus opwarming van de aarde is dus goed?
Mooi. *Gooit houtkachel aan*

Al die klote klimaatwappies. Zonder al dat gezeik hadden we dus ook geen virus.

Wim Venijn | 03-05-21 | 17:15 | 1

Niet doen, fijnstof is een vriend van corona. In gebieden met meer luchvervuiling is meer ellende.
De varkensgebieden in Oost Brabant en de Veluwe en de grote steden hadden relatief veel ellende. Het relatief schone Noorden relatief weinig.

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:43

Zal blij zijn als de Covid voorbij is, kunnen we het gaan hebben over zielige ondernemers of mensen met helemaal geen onderneming die beticht worden van NOW fraude, aanvragen waren gewoon foutjes, door onduidelijke regels, door een "vorig" kabinet, dan kan de pers en de oppositie zich weer deugend opstellen voor die groepen. Avondvullende discussies, en parlementaire enquêtes, kunnen we weer jaren mee vooruit.

G.M.I.M. Pet | 03-05-21 | 17:15 | 2

corona gaat niet weg,daar zorgen ze wel voor.

Spychopaat | 03-05-21 | 17:32

Ben benieuwd naar het weer in India en Brazilie......

willem n | 03-05-21 | 17:09 | 2

ach ja....creativiteit van ideeen en aannames is grenzeloos, zelfs bij...mensen.

nobodiesunmighty | 03-05-21 | 17:12

Ja al die mensen zitten daar natuurlijk veel te veel binnen in huis.

RandyBiel | 03-05-21 | 18:44

Dus niet alleen handen stukwassen en 1,5m?
Weer-effect? Dat zegt Meries de Hond al een jaar maar die wordt als foute Jood weggezet steeds...

iustus | 03-05-21 | 16:57 | 1

Ik heb veel gehoord maar over een eventuele Joodse afkomst heb ik geen toespelingen gehoord.
Ook bar (mitswa) weinig relevant, er wordt vrijwel nergens zo doorgevaccineerd als in Israel

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:46


De slachtoffers zijn waarschijnlijk allemaal bejaarde autochtonen van 70/80 jaar en Turkse en Marokkaanse bierbuikjes met een vitamine D tekort en weinig trek in fruit, die lekker elkaar groepshuggen in de moskee.
There, the high word is out, and I pointed at the elephant in the room...

King of the Oneliner | 03-05-21 | 16:56 | 2

Ik was onlangs met mijn moeder in het prik stal voor haar eerste vaccinatie, maar idd 0,0% allochtoon..wellicht door de Jammerdan maar toch opmerkelijk

Scala84 | 03-05-21 | 17:25

Toch schijnen onder de mensen die er vele maanden last van hebben juist weer heel veel roomblanke ambitieuze sportieve twintigers en dertigers te zitten.
Het gaat te veel over alleen dat sterven, er komt ook een hele golf de WAO in straks.

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:49

Ach kijk, we krijgen versoepelingen en "ineens" zitten we weer bijna op 10.000 besmettingen. Amper een week open en nu zo explosief stijgen? Iets zegt me dat er flink gegoocheld wordt met cijfers...

StormRunner | 03-05-21 | 16:49 | 7

Al waren er 3 miljard besmettingen.... hoeveel mensen zijn er dermate ziek dat er flinke maatregelen genomen moeten worden .... dat is veel relevanter.

Koning BongoBongo | 03-05-21 | 17:52

Wekelijks de vrije IC bedden tellen, dat geeft duidelijkheid.

Pieterman | 03-05-21 | 18:26

Gister en eergisteren storingen; men kon afspraken niet maken een tijd, en registraties kwamen nu pas door. Dus enig inhaaleffect.
Kijk je daarbuiyen dan zie je al een tijd rond de 7 8 9k. Dan is twee dagen te weinig met 5k en een dag teveel met 10 k juist relatief weinig,

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben het met deze viroloog eens. Ik snap ook niet dat er niet beter gekeken wordt hoe we de anti-virale omstandigheden van de zomer overal kunnen toepassen. Klinkt natuurlijk als science-fiction maar ja, tablets ook ooit.

Upendo | 03-05-21 | 16:49 | 2

nou simpel toch, alles weer aan de kolen, gas en hout...kachels buitrn aan, auto s stationair laten lopen. Wie durft?

nobodiesunmighty | 03-05-21 | 17:13

zoals ik al eerder plempte: Gewoon met z'n alle de hele dag auto rijden, laat maar komen die global warming, dan gaat corona tenminste weg.

ikworstelengadouchen | 03-05-21 | 16:46 | 1

Kun je beter een cruise boeken

ruudvangeelen | 03-05-21 | 20:36

Onbegrijpelijk dat juist nu de maatregelen zijn versoepeld. Een aantal ziekenhuizen zit nu tegen code zwart aan. Wacht dan nog even een paar weken. Zoveel maakt dat ook niet meer uit op al een jaar aan coronamaatregelen.

lekgoot | 03-05-21 | 16:45 | 2

Gezien Koningsdag, diverse parken en Ajax inhuldiging, denk ik dat het trekken aan een dood paard is. Het moet eerst fout gaan helaas

Continuum | 03-05-21 | 16:47

De vraag is of de maatregelen ook zoveel hielpen. Beter met twee op een terras op.1.5m dan met 7 vrienden op een bank en dan logeren om de avondklok.

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:55

Hier zijn Roze Bloggers nog steeds voor maskeren, zo lijkt het. Twee prikken met het modernste vaccin erbij, terug in lockdown met maskers en distancing. Doei!

keetla | 03-05-21 | 16:43 | 1

Spreek voor jezelf

ruudvangeelen | 03-05-21 | 20:31

Ik gok het er op dat toenemende warmte het virus doet verminderen, want in India en Brazilië is het onveranderlijker warm.

HogeNood | 03-05-21 | 16:34 | 2

Er vanuit gaande dat jij in NL woont... Heb jij wel eens griep in juli of augustus gehad dan? Denk jij dat we vorig jaar in juli en augustus bijna geen virus meer hadden omdat we ons allemaal zo supergoed aan de maatregelen hielden? En iedereen was natuurlijk al gevaccineerd... oh nee. India heeft een aantal weken terug een mega superspread event gehad door landelijke enorme mensenmassa's. Brazilië is van begin af aan al een grote tyfusbende. Het gaat niet alleen om de temperatuur maar om nog veel meer variabelen. Luchtvochtigheid, vitamine D niveau populatie, gedragsveranderingen (door het weer), enzoveurts.

Mr Moore | 03-05-21 | 16:52

@Mr Moore | 03-05-21 | 16:52: zo hey

ruudvangeelen | 03-05-21 | 20:37

Ik vind deze lijst onvolledig, zou kunnen zijn:
opgenomen IC 47
overleden 17
zelfmoord 5?
Failliet verklaart 541?
Dan hebben we een beter overzicht.

jan huppeldepup | 03-05-21 | 16:34 | 3

Plus 17.000.000 mensen een jaar deels van hun vrijheid en plezier beroofd. Hoeveel verloren levensjaren rekenen we daar voor ? Plus de mensen die langdurig in de bijstand raken door de economische malaise door lockdown en statistisch gezien 4 jaar korter leven door de armoedeval.

RichardBandler | 03-05-21 | 16:39

Volgens mij toch gewoon de feiten.

RichardBandler | 03-05-21 | 20:51

Bij 5.5 miljoen spuiten en 1.5 miljoen positief geteste medelanders zou het aantal opnames moeten dalen. Is niet zo dus wat klopt niet? Het weer is onzin want als warm vochtig weer doorslaggevend dan zou in b.v. de Caribic bijna geen COVID voorkomen....... is wel zo dus what else? Heb mijn twijfels langzamerhand aan alles wat Hugo en RIVM zo communiceren. Ik maak me er niet meer druk over en trek m’n eigen plan. 2de prikje binnenkort en TV niet aanzetten. Prettige zomer allemaal!

Blonde Nel | 03-05-21 | 16:29 | 4

Het weer was een tijd geleden een stuk kouder en toen ging het zogenaamd beter in de ziekenhuizen, als alle cijfers kloppen en we er bv. van uitgaan dat de opname criteria niet zijn versoepeld. Ik blijf het roepen: dat moet door de nog steeds oplopende vitamine D tekorten komen. En die zijn in 2-3 weken met zon of pilletjes op te lossen.

RichardBandler | 03-05-21 | 16:37

Gezien de dalende lijntjes bij besmettingen onder gevaccineerde als we allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov... mogen geloven, zou een conclusie kunnen zijn dat niemand zich aan de maatregelen meer houdt. En vooral rond de 40 straks ziek wordt. Komt wel overeen met wat ik in mijn omgeving zie.

Continuum | 03-05-21 | 16:44

Hoe snel het rondgaat ligt vooral aan de mensen. Mensen nemen minder vaak permanent 1.5m in acht, wassen minder handen werken weer zien steeds meee vrienden en familie dichtbij en dan raak je makkelijker besmet.

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:57
▼ 1 antwoord verborgen

Dus, allemaal aan de zeehond met het avondeten.

nednied | 03-05-21 | 17:53

Superveel vitamine D in levertraan

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 21:59

Weet je nog, toen Trump dat zei. De wereld was te klein. Terwijl dat redelijk normaal is voor luchtweginfecties. Maar Orange man bad, Biden zal wel pronken met de daling van de infecties over een maand. (met dank aan Trumps vaccinaties en het weer)

Roeieber | 03-05-21 | 16:27 | 4

"met dank aan Trumps vaccinaties"
Nee hoor, ook daar heeft hij een puinhoop van gemaakt.

Frau_Ferkel | 03-05-21 | 17:46

@Frau_Ferkel | 03-05-21 | 17:46: Dat hebben ze jou wijs gemaakt, zoals ze jou nu wijs proberen te maken dat Biden het zo geweldig doet.

zoalsikhetzeg | 03-05-21 | 18:02
▼ 1 antwoord verborgen

Besmettingen vinden binnen plaats. Buiten is het koud dus tel uit je winst.

General McAuliffe | 03-05-21 | 16:26

Het goede nieuws is dat met name Pfizer het aantal leveringen enorm aan het opschroeven is, alleen is het niet echt geruststellend dat er op het corona dashboard een verschil zit van 2 miljoen prikken tussen gemeld en berekend aantal vaccinaties.

Diederik_Ezel | 03-05-21 | 16:22 | 1

Real is 2+2=4, hugo berekent politiek gezien echter 2+2=22

jan huppeldepup | 03-05-21 | 16:36

Kom maar door met die globale warming dan!

Vunzigheid | 03-05-21 | 16:20

'How about een Fieldlab Luchtbrug met Vitamine D-Reizen naar Gran Canaria?'
Onderdruk uw onrustige verplaatsbehoefte met een leuk pilletje, en vang wat licht in uw nakie.

HogeNood | 03-05-21 | 16:19 | 1

In uw geval zou ik een enkeltje wappieland boeken

ruudvangeelen | 03-05-21 | 20:40

Het gaat in principe niet alleen om temperatuur, maar om de combinatie met luchtvochtigheid. Hogere temperaturen zorgen in Nederland voor een hogere luchtvochtigheid waardoor een virus zich moeilijker door de lucht verspreiden kan.

cheops | 03-05-21 | 16:13 | 9

???
Dalende lucht = hogedrukgebied > lucht wordt samen gedrukt > wordt warmer > relatieve vochtigheid daalt > minder wolken > zon.

HogeNood | 03-05-21 | 16:30
-weggejorist-
Vaatdoekje | 03-05-21 | 16:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Die Kroes kijkt niet verder dan zijn eigen land.
Want in India, equador, Brazilië etc is het nooit warm...
Hoog niveau van de hoogleraar...

laurentius | 03-05-21 | 16:12 | 3

Suriname is ook ijskoud.

Papa Jones | 03-05-21 | 16:18

Er vanuit gaande dat jij in NL woont... Heb jij wel eens griep in juli of augustus gehad dan? Denk jij dat we vorig jaar in juli en augustus bijna geen virus meer hadden omdat we ons allemaal zo supergoed aan de maatregelen hielden? India heeft een aantal weken terug een mega superspread event gehad door landelijke enorme mensenmassa's. Brazilië is van begin af aan al een grote tyfusbende. Die hoogleraar is zo gek toch niet...

Mr Moore | 03-05-21 | 16:36

Dat zijn landen met een zeer armoedige zorg.

zoalsikhetzeg | 03-05-21 | 18:05

Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe groter het aantal besmettingen? Rare wereld.

Quib | 03-05-21 | 16:12 | 3

Zonder vaccins zou het nu een slagveld zijn geweest waarschijnlijk, code zwart.

laurentius | 03-05-21 | 16:14

Aantal doden is met >90% gedaald nu 80+ gevaccineerd is

Diederik_Ezel | 03-05-21 | 16:16

We stellen steeds meer open, een hoog blijvend aantal besmettingen is dus logisch.

Papa Jones | 03-05-21 | 16:19

Weer bijna 10.000 erbij. Alle getroffenen veel beterschap en geluk gewenst bij het overleven.

roevka | 03-05-21 | 16:10 | 2

Een besmetting wil nog niet zeggen dat iemand ziek is dramaqueen .

Koning BongoBongo | 03-05-21 | 17:57

@Koning BongoBongo | 03-05-21 | 17:57: niet direct nee, indirect wel

ruudvangeelen | 03-05-21 | 20:42

In de zomer mag niemand meer tot 21.00 zijn huis in.

Sarcastica | 03-05-21 | 16:09

Ik zou ook wel heel benieuwd zijn naar de afkomst van alle mensen die nu opgenomen worden in het ziekenhuis/op de IC. Maar dat mag je natuurlijk niet weten.

Hier in Rotterdam vind ik het niet zo gek dat er veel besmettingen komen. Erger me al dood dat als je op het trottoir loopt, ze met z'n 3en/2en naast elkaar lopen en geen meter opzij gaan voor je. Of als je van die jongelui in het park zit zitten... op de rand van de geverfde 1,5 bubbel, maar dan wel met z'n 10en schouder aan schouder in een kring. Vast erg gezellig maar dat is gewoon scheit aan alles en iedereen hebben.
Zonder de moraalridder uit te willen hangen: fatsoen is tegenwoordig ver te zoeken en er zijn heel veel domme mensen.

Het liefste zou ik zien dat ze het hier net zo aanpakken als in Polen... als je interesse hebt kun je tijdens prikweekenden zonder afspraak een Janssen spuitje komen halen zolang je 30+ bent.

Hier in NL hebben we een hoop groepen die gepamperd moeten worden en dan ga je dit soort rare dingen krijgen... waar vaccins lang op de plank komen te liggen omdat er een hoop figuren zijn die ergens wat hebben gehoord en geen vaccin willen hebben.

lamlendig | 03-05-21 | 16:07 | 3

Polen is veel te pragmatisch, joh, hier in Holland gewoon netjes op je beurt wachten.

DeCynischeAmbtenaar | 03-05-21 | 16:26

Die mensen dom noemen komt niet heel verstandig over. Ze maken alleen andere afwegingen dan u. Ze leven liever in vrijheid met een (klein) gezondheidsrisico dan wat veiliger, maar in gevangenschap. Is ook wat voor te zeggen. Daarnaast zijn de meeste maatregelen niet werkzaam (mondkapje) of onnodig (buiten 1,5m afstand houden), dus bieden ze schijnveiligheid en bieden mensen een fopspeen. Een beter advies zou zijn: mensen, ga allemaal bewegen en zorg dat je kilo's kwijt raakt. Dan help je de zorg en jezelf. Maar dat advies heb ik nog niet gehoord van de overheid.

Axolotl | 03-05-21 | 16:32

Uw reaguursel wordt gelezen
Het probleem is dat de mensen die u het juiste antwoord kunnen geven dit niet online doen

ruudvangeelen | 03-05-21 | 20:45

Misschien moeten "we" gewoon eens stoppen met allerlei nobodies voor de microfoon trekken en dingen laten roepen terwijl keer op keer duidelijk wordt dat eigenlijk bijna niemand enig idee heeft waar ze het over hebben. Kuipers en Gommers die de bijna wekelijks roterende "good cop bad cop" spelen, Van Dissel met z'n gelul, nu deze knakker weer die veel besmettingen toebedeelt aan het klimaat en daarbij niet de kanttekening plaatst dat de twee grootste brandhaarden van de wereld Brazilië en India zijn... Wat hebben we aan dit soort uitspraken, wat moet ik hiermee? Waarom vraagt zo'n journalist ook niet even "goed verhaal, maar hoe verklaart u Brazilië of India?"? "ik verbaas me erover dat daar zo weinig aandacht voor is”, zegt Louis Kroes" Goh hoe komt dat, denk je zelf?

Do-na-zi | 03-05-21 | 16:01 | 3

Is het daar ook zo koud?

ZZP-er | 03-05-21 | 16:05

Haha u denkt toch zeker niet dat journalisten in dit land kritische vragen gaan stellen? Het moet wel een beetje gezellig blijven tijdens die interviews.

Korporaal Banaal | 03-05-21 | 16:23

En vergeet de Jonge niet met zijn voorspellende vaccinatiecijfers. Nog geen enkele keer heeft hij het voorspelde weektotaal gehaald. 700.000 per week, anderhalf miljoen per week, het lult maar door maar ze zitten op een aantal maal na bijna constant onder de 100.000 per dag, dus geen 700.000 per week, laat staan 1,5 miljoen.

Ruud5 | 03-05-21 | 16:28

37 graden in India, weet niet of het helpt.

Mans5 | 03-05-21 | 16:00 | 6

Aantal doden per miljoen:
Nederland 1.000
India 158
Aldus worldometer

Jooperishoop | 03-05-21 | 16:59

@Jooperishoop | 03-05-21 | 16:59: exponentiële groei..... exponentiële groei.... potentie..... kijk vooruit .... wat als INDIA doden per miljoen=1000... wat dan?

Jezus.

goldsammy | 03-05-21 | 18:05

@Mr Moore | 03-05-21 | 16:48: ja, niet dit jaar maar het valt mij en velen op dat er tegenwoordig steeds meer zomergriepjes zijn. Dan nemen mensen weer een mutatie mee uit Antalya of La Paz die te veel afwijkt van de gewone carnavalsgriepgolf

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 22:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Nee mensen, in maart zou het allemaal opgelost zijn. Zonnetje erbij, vitamine D en Covid is verslagen. Begin mei en we zijn geen meter opgeschoven. Zodra ik die besmettingscijfers zie moet ik weer terugdenken aan het prille begin van de epidemie. Ik hoor het RIVM nog roepen, de kans dat het virus van mens op mens overdraagbaar is, achten wij zeer klein. We zijn in goede handen mensen.........

Broadsquire | 03-05-21 | 15:57 | 2

Ja want u kunt het beter?

ruudvangeelen | 03-05-21 | 20:46

@ruudvangeelen | 03-05-21 | 20:46: dit weblog was veel eerder dan anderen, in dec19 al vol op dit virus gedoken en bracht al veel bronnen die aangaven dat het wel eens veel erger zou kunnen zijn dan wat RIVM riep.

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 22:10

Niet over dit artikel wel waar ik me geweldig boos over maak wat een ongelofelijk lul is die de jonge. Commentaar op Ajax publiek wat heeft die eikel zelf eigenlijk goed gedaan

te@oud | 03-05-21 | 15:57 | 1

niets, iets anders verwacht van Hugo de Domme, ik niet

vranac | 03-05-21 | 16:01
-weggejorist-
LangeTijdGeleden | 03-05-21 | 15:53 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

misschien klopt de rekenmethode over het aantal vaccinaties niet. Dat er veel minder mensen zijn gevaccineerd dan aangenomen.

yeps | 03-05-21 | 15:51 | 9

@Purk | 03-05-21 | 18:13:

Het is niet eens zozeer boos. LangeTijdGeleden liegt, en ik heb dat kunnen verifieren. En dan typ je net effe te enthousiast wat je zojuist geleerd hebt.

Maar best wel erg dat er mensen zijn die doelbewust over dit soort dingen liegen.

omanders | 03-05-21 | 18:27
▼ 6 antwoorden verborgen

"Cijfers hoger door storing weekend"
Bedoelen ze nu echt die stroomstoringen in het MUMC waardoor twee Corona patienten stierven ?

LucaBrasi | 03-05-21 | 15:50 | 1

Nee

SterF... | 03-05-21 | 16:09

Als we volgende week de 25 graden passeren zal die Indiase variant wel echt voet aan de grond krijgen zeker? Nou laten we dan maar niet de samba gaan dansen, voor je het weet komt de Braziliaanse variant deze kant op en die witte haai, ach laat ook maar.

Tishetnetnie | 03-05-21 | 15:48 | 1

Ik ga voor de Heineken variant

ruudvangeelen | 03-05-21 | 20:47

Volgende week mooi weer.
Met deze redenatie mogen de terrasjes weer open.
"Ober doet U mij maar een metertje bier!"
"Wat! Kost dat zo veel?"
"Doet U mij dan maar een glaasje kraanwater"

Osdorpertje | 03-05-21 | 15:48

Dus toen afgelopen winter de cijfers omhoog gingen lag het aan iedereen en alles behalve het weer. Er moesten meer maatregelen komen en het vaccin was de oplossing! Nu we aan het vaccineren zijn, en het nog steeds niet helpt, ligt het opeens aan het weer.

Grzl-II | 03-05-21 | 15:48 | 2

Dat is hoe het koekje kruimelt.

Quib | 03-05-21 | 15:48

Vaccineren helpt wel, alleen niet in het tempo waarin Hugo het georganiseerd heeft

JanVergoor | 03-05-21 | 15:57

Daar heeft professor Kroes wel een punt, want in het koude Brazilië en India zijn heel veel besmettingen, in tegenstelling tot het warme Canada. Als zelfs de professoren denken dat het een griep is, zou het dan toch.....

Blauwpetje | 03-05-21 | 15:46 | 2

professor Kroes heeft wel gewoon gelijk alleen zijn er ook bij hoge temperaturen gunstige verspreiding-scenario's mogelijk.
@dylanhmorris op twitter heeft dit onderzocht maar is geen simpele materie.

SaabDaap | 03-05-21 | 16:08

@SaabDaap | 03-05-21 | 16:08: Juist omdat het niet simpel is moet zo iemand natuurlijk ook niet van dit soort simpele uitspraken doen, er zijn al zoveel mensen die de wetenschap niet meer geloven.

Blauwpetje | 03-05-21 | 19:17

Nee, die ziekenhuizen blijven maar volstromen omdat er een heleboel mensen zijn die ondanks dat ze tot 1 van de risicogroepen behoren (overgewicht plus op leeftijd) gewoon net doen of er niks aan de hand is. En behalve dat ze schijt hebben aan voorzorgsmaatregelen, vertikt deze groep het ook nog eens om zich te laten vaccineren. Ik ben zelf behoorlijk corona-sceptisch, maar ik heb dingen gezien in van die avondwinkeltjes waarvan ik dacht van 'ja, zo vraag je er wel een beetje om.'
Nee ik denk dat er toch een moment moet komen dat we met zijn allen zeggen van 'pech gehad. dan had je je maar moeten laten vaccineren.' Want anders kunnen we wel bezig blijven.

VanBukkem | 03-05-21 | 15:46 | 6
-weggejorist-
nope | 03-05-21 | 16:03

@nope
Als je tot de risicogroep behoort dan moet je niet eigenwijs zijn, dan moet je je gewoon laten vaccineren, vind ik. Maar alleen als je tot een risicogroep behoort. Gezonde mensen moet je gewoon met rust laten.

VanBukkem | 03-05-21 | 16:08

Hee Bukkem, vervang 'risicogroepen' door 'moskeegangers' en je hebt gelijk.

Koning BongoBongo | 03-05-21 | 18:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach kijk aan Halsema ligt ivm corona maatregelen onder vuur,

Verschillende politieke partijen in de gemeenteraad willen dat burgemeester Halsema gaat uitleggen hoe het allemaal precies is gegaan rondom de spontane huldiging na het kampioenschap van Ajax. Er kwamen naar schatting zo'n 12.000 supporters op af. Er werd geen afstand gehouden, maar de politie greep niet in. De ChristenUnie wil bijvoorbeeld weten waarom er gisteren geen noodverordening in het gebied rondom de Johan Cruijff Arena gold

Omzwicht | 03-05-21 | 15:44 | 4

De eerste verstandige beslissing van burgemeester Halsema ever, is het weeer niet goed.

VanBukkem | 03-05-21 | 15:54

Volkomen terecht, als je week na week vreedzame demonstraties met grof geweld uit elkaar laat knuppelen omdat mensen onvoldoende afstand houden, maar bij Ajax (en BLM) niet ingrijpt, dan ben je je burgermeestersambt onwaardig.
Overigens werd Baudet op basis van foto's in de pers beboet wegens het geen afstand houden, dus als de Ajax spelers en bestuur nu niet beboet worden, bewijst dat wederom de politieke sturing van het OM.

Franker | 03-05-21 | 15:59
▼ 1 antwoord verborgen

Dus als ik het begrijp zijn de corona overlevingskansen op de Noord en Zuidpool minimaal. Ach vandaar dart er in het warme Pakistan geen corona heerst.

Omzwicht | 03-05-21 | 15:43 | 3

india wel, wordt gigantisch gehyped in de media nu, terwijl de cijfers van India echt een factor 8 (bemettingen) en factor 20 (doden) lager ligt dan in west-Europa. Het klinkt heftig als je 300,000 gevallen hebt, maar op 1.3 miljard...

small_town_dude | 03-05-21 | 15:47

@small_town_dude | 03-05-21 | 15:47: Dat dus niet, pannekoek...
Potentie en exponentiële groei...

Kijk iets meer vooruit.... The devil is coming.

goldsammy | 03-05-21 | 17:47

Of is het dat de vaccins niet werken?
Of ben ik nu te kritisch...

Twannie | 03-05-21 | 15:42 | 4

Dit noemt men ook wel een tegengeluid.
En kritische tegengeluiden danwel vragen hierover zijn NIET toegestaan....

nope | 03-05-21 | 15:46

@Gulliver | 03-05-21 | 15:46: Nee, maar je moet wel een daling zien als er al een paar miljoen zijn ingeënt. En die zie je niet. Komt straks wel met warmer weer inderdaad. Precies zoals vorige lente.

HornoxNL | 03-05-21 | 15:49

@nope | 03-05-21 | 15:46:

Nee hoor het is gewoon een domme opmerking.
Wappies verwarren domheid met kritisch denken.

Gulliver | 03-05-21 | 16:11
▼ 1 antwoord verborgen

Logisch dat het door de temperaturen allemaal kut is. Kijk maar eens naar de cijfers van Noorwegen. Daar is het nog veel kouder.

Leptob | 03-05-21 | 15:41 | 5
-weggejorist-
queenfanmichel | 03-05-21 | 15:57
-weggejorist-
queenfanmichel | 03-05-21 | 22:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Het Koningsdageffect gaat pas eind deze week zichtbaar worden.
Laten we hopen dat het meevalt.

Gulliver | 03-05-21 | 15:41 | 4

Spoiler: dat gaat meevallen

SaabDaap | 03-05-21 | 15:46
-weggejorist-
Mad Max | 03-05-21 | 17:03

Deze feestdag gaan ze hoe dan ook gebruiken om het allemaal zo erg mogelijk te maken voor mensen die het zoals u geloven!.
Bereid je maar vast voor.

pacmann | 03-05-21 | 17:50
▼ 1 antwoord verborgen

Geen verspoelingen?

Diederik_Ezel | 03-05-21 | 15:39

Het is een trieste constatering: dat een hoogleraar virologie in een krant moet gaan uitleggen dat een verkoudheidsvirus beter verspreidt bij vies koud weer.
Ja dûh!

Toos Doos | 03-05-21 | 15:39 | 1

Heeft niets met de kou te maken.
Wel met onze reactie daarop.
Lekker met z'n allen bij elkaar binnen zitten, raampje dicht tegen de tocht.

Kapitein Sjaak Mus | 03-05-21 | 15:44

Voor Gran Canaria kunt u beter bij OAD boeken.

Hetkanverkeren | 03-05-21 | 15:38

Wat lult zo'n kerel nou? In Brazilië was het echt volop zomer de afgelopen twee maanden en die hadden helemaal geen last, tòch?!

eilende Zebra | 03-05-21 | 15:36 | 5

@Gulliver | 03-05-21 | 15:43:

Dat klopt niet. In brazilie zijn de omstandigheden ook gewoon gunstig geweest voor verspreiding. Het is alleen niet zo simpel als hoge of lage temperaturen. @dylanhmorris en de nederlandse @DrNeeltje hebben hier vorige week nog een onderzoek over ingediend.

SaabDaap | 03-05-21 | 15:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Tuurlijk is het weer verre van aangenaam.
Maar: de besmettingscijfers dit weekend waren kunstmatig laag, vanwege een storing bij de GGD's. Het 'inhaaleffect' maakt de cijfers van vandaag daarom juist hoger.

MK27 | 03-05-21 | 15:35 | 2

Aluhoedje opzetten doet: zouden de cijfers niet een week ofzo achterlopen op de werkelijkheid? Kennis is macht, en dergelijke...

Canis.bonus.es | 03-05-21 | 15:38

gelukkig volgende week 430 graden in de Bilt

dorstig! | 03-05-21 | 15:34

Check vooral het leeftijds-tabelletje even, zijn bijna allemaal 60+ers...
Moest die prik niet juist bescherming bieden?

Trucidator86 | 03-05-21 | 15:34 | 5

@raskol | 03-05-21 | 15:39: dat zijn 30-50ers en dat is een logisch gevolg van triage. De groep-met-voorrang die hiervboven zit is nl in grote mate gevaccineerd

Epistulae_Morales | 03-05-21 | 15:44

Het resultaat zien we over vier weken op de islamitische begraafplaats.....

vranac | 03-05-21 | 16:04

@likdoorn | 03-05-21 | 15:37: Precies, het zegt pas iets wanneer we weten of die 60-plussers reeds gevaccineerde Nederlanders waren of 60+ prik weigeraars van allochtone afkomst.
Maar die cijfers geeft men niet.

Wering | 03-05-21 | 17:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Gisteren 5534
Vandaag 9263
Gemiddeld dus 7399 per dag. Wat gelijk ligt met de laatste cijfers van vorige week. Nog steeds neergaande lijn.

Met_baard | 03-05-21 | 15:34 | 4

Scheve getallen ivm storing. Alweer trouwens. Goed zo Rouvoet!

Pieterman | 03-05-21 | 15:43

Ja, die Rouvoet is een topper.

vranac | 03-05-21 | 16:05

Jezus... neergaande lijn.. ten opzichte van wat? 01-01-2021? 06-06-2020? 12-12-19???

Man, man, man........

goldsammy | 03-05-21 | 17:40
▼ 1 antwoord verborgen

allemaal leuk en aardig..... maar in India is het op veel plekken gewoon 30 graden

trottle | 03-05-21 | 15:33 | 5

@2voor12 | 03-05-21 | 15:36:
Ja joh, schud er nog een paar uit je mouw. In India zelf komt er steeds meer opstand tegen de coronapolitie opdat velen daar de schuld leggen bij de gevaccineerde mensen die volgens hun deze uitbraak veroorzaken......

nope | 03-05-21 | 15:42

Die zitten in hun eerste golf en doen het obv hun huidige cijfers en onze cijfers die zijn bijgewerkt uit onze eerste golf een stukje beter dan Nederland een jaar geleden. Kan nog veranderen als zij hun cijfers ook op orde krijgen..
Gemiddelde leeftijd van patienten die sterven is wel wat lager natuurlijk.. hier lag de mediaan op 83,5 jaar.. Indiers worden gemiddeld natuurlijk heel wat jaren minder oud.

Epistulae_Morales | 03-05-21 | 15:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekker bezig Loes.

Mr Moore | 03-05-21 | 15:32

"We kunnen pas VeRsOePeLeN na de eerste hittegolf"....
Jawohl, tuurlijk, we/ze kunnen er ook voor kiezen om gewoon nooit meer te versoepelen, dus gewoon avondklok, na 20 uur geen alcoholverkoop, 1.5 mtr afstand, beflap voor de smoel (goed voor uw en mijn karakter danwel gedrag) etc etc etc etc etc etc..... flikker nou toch eens eindelijk op met de corona waanzin maatregelen

nope | 03-05-21 | 15:32 | 1

Wat nog sneller stijgt dan het nieuwe aantal besmettingen? Het nieuwe aantal onbekende "hoogleraren" dat iets te zeggen heeft over virussen

ecobubble | 03-05-21 | 15:46
-weggejorist-
colas | 03-05-21 | 15:32 | 1

Drie dagen bij elkaar tellen en dan delen door 3. Ik denk dat het cijfer dan adequater is.

toetssteen | 03-05-21 | 15:32

Je kunt zeggen dat wij harder worden getroffen dan warmere landen?

Nou Zuid-Europa, betaal die steun maar weer terug.

Mali | 03-05-21 | 15:32 | 1

Geld = weg.

DeCynischeAmbtenaar | 03-05-21 | 16:29

En Ramadan? Of mag dat niet benoemt worden door het cbs, rivm et al?

Basil Fawlty | 03-05-21 | 15:31 | 7

@Basil Fawlty | 03-05-21 | 15:42:
Turkije gaat, om het toerisme te stimuleren, gasten van een aantal landen vrijwaren van quarantaine en de verplichting om een negatieve test te overleggen. Ook gelden de lock-down regels niet voor toeristen.

De inheemschen dienen zich uiteraard wél aan alle regels te houden.
Ome Erdo is uitermate zorgzaam voor zijn bevolking!

Kapitein Sjaak Mus | 03-05-21 | 15:51

@Kapitein Sjaak Mus | 03-05-21 | 15:51:
Ghe, niet echt. Wil je de cijfers omlaag dan iedereen naar buiten en niet binnen.
In Engeland had je eerst het motto: Hands, face & space. Nu is er: Hands, face, space and get out! Maw naar buiten mensen. Frisse lucht.
Wat doet Erdo? iedereen naar binnen. Die gozer is volledig geschift.

Basil Fawlty | 03-05-21 | 15:55

@Basil Fawlty | 03-05-21 | 15:42:
O, dar heeft u absoluut gelijk in. Ik hou van diverse regio's de cijfers in de gaten en in de regio Rotterdam Rijnmond is het helemaal mis.
Ach en dan wat obesitas enz. enz. 12 mei begint het suikerfeest...... Ook dat nog.

toetssteen | 03-05-21 | 19:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie het niet weet die mag het zeggen. Keer op keer op keer op...

squadra | 03-05-21 | 15:30

En dat komt weer omdat we vorig jaar allemaal te weinig gereden en gevlogen hebben. Dus, om Corona te verslaan, moeten we nu allemaal 130, wat zeg ik, 170, op de snelweg gaan!

konjodebonjo | 03-05-21 | 15:30 | 4

@cheops | 03-05-21 | 15:44: NOx dan? nauwelijks vliegverkeer maakt wel wat uit denk ik.. ten tijd van de 2 a 3 dagen afsluiting luchtruim in de VS vanwege 9/11 werd daar een temperatuurverlaging van 1 graad gemeten.

Epistulae_Morales | 03-05-21 | 15:50

@cheops | 03-05-21 | 15:44: we vertoken ook veel meer gas omdat we allemaal thuis werken... verkeer tov verwarming...

Epistulae_Morales | 03-05-21 | 15:51

@Epistulae_Morales | 03-05-21 | 15:51:
De CO2 uitstoot door de mens is minder in 2020. Vooral goed te zien bij het vliegverkeer. De gemeten CO2 in ppm loopt gewoon lineair door. Je zou hieruit de conclusie kunnen trekken dat de mens toch niet zoveel invloed heeft, maar dat strookt niet met de ideeën van Greta, Frans en de rest van de klimaatgekte

cheops | 03-05-21 | 16:07
▼ 1 antwoord verborgen

Nuance en nadenken bij de 'modellen' van het RIVM? WAPPIE!!

Epistulae_Morales | 03-05-21 | 15:29

Waar is de opwarming van de aarde als je hem nodig hebt?

MargauxGrandCru | 03-05-21 | 15:29

misschien iedereen versneld een prik geven en de tweede prik pas nadat iedereen is geweest?

BobDobalina | 03-05-21 | 15:29 | 2

misschien gewoon weer even normaal doen met zn allen: Die maatregelen zijn een wassen neus om domvolk een gevoel van veiligheid te geven.. Dat ziet een kleuter.

Epistulae_Morales | 03-05-21 | 15:30

Schuld ligt dus bij Greta Thunberg en consorten met hun gezeur over opwarming.

2voor12 | 03-05-21 | 15:28 | 1

Dat sowieso

Tobi | 03-05-21 | 16:32

Ah, dat was het probleem in Brazilië en India. Gewoon veel te koud daar.

raskol | 03-05-21 | 15:27 | 2

Inderdaad, maar leg dat maar eens uit aan een hoogleraar!

laurentius | 03-05-21 | 16:08

Precies, en ze hokken gvd ook allemaal binnenshuis daar... niemand buiten of zo.. allemaal der eigen kut schuld... NIET MEER DAN 1 PERSOON PER HUISHOUDEN OP BEZOEK... zie ze daar met 17 man zuurstofflessen naar binnen slepen... Luister nou eens naar rutte....

Oww, wacht...

goldsammy | 03-05-21 | 17:20

Altijd weer die opwarming van de aarde, hè.

JvanDeventer | 03-05-21 | 15:26 | 1

April 6,7 graden gemiddeld in plaats van 9,9

Der Schnitzeljäger | 03-05-21 | 19:37

Verspoelen?

VoltaireJohn | 03-05-21 | 15:25

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino