Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Applaus voor de politie! Nog even snel 1624 avondklokbonnetjes aan de man gebracht

Wat nou tekort aan agenten

Op de valreep nog even een daverend applaus voor de politie wegens waakzaamheid en dienstbaarheid aan de waarden van de rechtsstaat! Toen allang duidelijk was dat de rechtsstatelijke goocheltruc en het symbolische gedrocht 'avondklok' afgeschaft zou worden heeft de trots tweetende politie rond Koningsnacht, Koningsdag en eerste terrassendag toch nog eventjes 1624 mensen in de portemonnee geneukt wegens het overtreden van de avondklok. Tjoep tjoep tjoep € 154.280 erbij € 9.025.000 is samen EEN MILJOEN MILJARD EURO! Het scheelt dat we die kale cijfertjescabaretier hoorden roepen dat die avondklok superveel zin heeft gehad anders was het vrij sip geweest. Enfin, u weet: vanavond maar weer het balkon op!

Social

Reaguursels

Inloggen

Veronderstel dat wanneer de boetes niet konden worden gemist men zich ook niet op straat zou begeven na spertijd? Eigen schuld, dikke bult.

Jan, Leiden | 03-05-21 | 21:57

Vandaar ook dat al die "deskundigen" en tabel en grafiekmakers 3 maanden lang zwegen omdat de kassa zo lekker liep. Bekeuringen staan op de balans van BV Nederland, dat is de oorzaak. Het zinloos aanhouden van de maatregel had niets te maken met Corona. Het bevestigd opnieuw wat veel mensen denken van de overheid. Onbetrouwbaar.

Tuinhekje | 03-05-21 | 18:24

Al die mensen die roepen: "ja, dat zijn nu eenmaal de regels".
Als dat gekke OMT morgen roept dat we het virus tegen kunnen gaan door allemaal 3 maanden met onze vingers in onze poepert te gaan lopen, doet u dan ook mee?

Mastermattie | 03-05-21 | 18:01 | 1

VingerS nog wel zelfs, nee dank je ik pas.

Wokpan1975 | 03-05-21 | 20:40

Sowieso iedere boete aanvechten. We zien wel wat er daarna nog overblijft.

Mastermattie | 03-05-21 | 17:54 | 1

Precies.

Roze_bril_drager | 03-05-21 | 17:59

Die avondklok was voor mij een van de meest vergaande maatregelen die ik ooit heb ervaren en ik was er heel snel klaar mee. Heel het jaar heb ik mij aardig gedragen maar deze maatregel is zo ontzettend in het verkeerde keelgat geschoten dat ik er nog A4-tjes over vol kan schrijven. Donder op Hugo, Mark, Jaap & BN-er Gommers & Kuipers.

Brabeaulander | 03-05-21 | 17:03

Ordnung muss sein...

Air van Boven Dorens | 03-05-21 | 16:53

Voor AJAX hooligans tellen de regels niet zg ter verkopen van rellen ,Onze politie is te vergelijken met farizeeërs ,Bij oude mensen slaan ze er op los.Want die kennen ze toch niet verdedigen .

gerrit5042 | 03-05-21 | 15:33 | 2

Nu al aan de borrel!

djs | 03-05-21 | 16:01

Wappies krijgen klappies. Top amusement !

Asteroid-B612 | 03-05-21 | 16:39

Hulde dat de politie handhaaft. Zeker deze regels. Covid-19 en de lockdown zijn zo godvergeten duur. Traden zij altijd maar op tegen overtredingen van deze regels. Dan waren wij wellicht eerder uit de lockdown gekomen met minder schade.

Het is overigens ook nooit goed he. Politie handhaaft niet in Amsterdam en men spreekt schade, politie handhaaft wel de avondklok en men spreekt wel schande.

Barbaar | 03-05-21 | 15:12 | 1

Ergens op zeuren omdat het kan. Dat idee.

sparka | 03-05-21 | 15:25

Het is iets in de aard van dit soort mensen. Het ging allemaal niet voor niets zo makkelijk in 40-45!

PIS-Alchimis | 03-05-21 | 14:09 | 5

De Denen handhaven een stuk beter en daar waren minder Joden afgemaakt dan hier.

Barbaar | 03-05-21 | 15:14

@Barbaar | 03-05-21 | 15:14: Ik zal het nog maar weer een keer uitleggen : In Denemarken woonden om te beginnen slechts 8000 Joden, en op een paar honderd na wisten dezen het neutrale Zweden te bereiken. Is een boottochtje van slechts 15 km.
Verder bleef in Denemarken het civiele bestuur volkomen intakt, en bestaan zoals het was geweest voor de bezetting. Denemarken had de status van "Protektoraat". Nederland was daarintegen GEEN "protektoraat" maar had de status van "Reichskommisariat", en daarom hadden we hier een "Reichskommisar", Seyss-Inquart. In Nederland leefden geen 8000 maar iets van 110,000 Joden en hier werd - in tegenstelling tot Denemarken en Belgie - het burgerlijke bestuur geheel vervangen en genazificeerd daar Duits (nazi) model. Dat betekent dat de anti-semitische maatregelen van de bezetter veel strenger waren en met veel fanatisme werden uigevoerd. Cruciaal verschil. De vaak geopperde suggestie dat "de Nederlanders" de Duitsers steunden bij de Jodenvervolging en hun diabolische plannen is BULLSHIT. Dus lul niet zo slap aub.

Asteroid-B612 | 03-05-21 | 16:51

@Asteroid-B612 | 03-05-21 | 16:51:

Je vergeet de vraag te stellen waarom NL een Reichskommisariat was en Denemarken niet. Om te nazificeren moet je wel een blik Nazi's open kunnen trekken. Het waren, meen ik, niet Duitsers die dat werk deden maar Nederlanders.

Barbaar | 03-05-21 | 21:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een kleuterachtig artikel zeg. Als jij er voor kiest om je niet aan de regels te houden kan je een boete verwachten. Ik ben ook niet blij met die 100km/u snelheidslimiet en die lap ik dan soms aan mijn laars, zij het met een laffe 10 km per uur ofzo. Als ik daar een boete voor krijg, so be it, ga ik dan ook niet over zeuren.

De Ongematigde | 03-05-21 | 14:08 | 3

De politie doet daar dan ook weer niet stoer over.

Openbaar Mysterie | 03-05-21 | 14:23

En wat nu als de overheid eist dat je elke dag een keukentegeltje rectaal moet inbrengen tegen Corona? Helpt evengoed en regels zijn regels...

ikvindhelemaalmooi | 03-05-21 | 14:39

@ikvindhelemaalmooi | 03-05-21 | 14:39:

Ik zou willen zeggen dat je best zelf mag nadenken, maar als ik jou zo hoor dan is het misschien inderdaad beter dat de overheid voor jou nadenkt.

Barbaar | 03-05-21 | 15:17

Dat de avondklok zinloos blijkt lijkt me ook zinvolle informatie ter bestrijding van het virus. Je weet wat je niet moet doen.
Daarom is handhaving OK, en lult Geenstijl maar wat.

HogeNood | 03-05-21 | 14:06

Als je aankondigt dat een regel vanaf 28 april niet meer geldt, heb je geen enkele reden om de 27e of ervoor te denken dat het niet meer of mi der geldt. Wat is anders de grens?
Op zaterdag ergens niet betalen voor parkeren, dus dan betaal ik vrijdag ook maar niet?

Is de overheid minder tolerant?
Of zijn burgers steeds chaotischer, meer afval op straat, meer geweld, etc?

Braco.me | 03-05-21 | 14:05

Het lijkt me soms geen fijne baan. Ik denk in ieder geval niet dat agenten er op dit soort momenten zelf heel blij van worden. Het zijn ook maar mensen.

MickeyGouda | 03-05-21 | 13:59 | 2

@MickeyGouda: Nou ..... Ik zag er een tijdje geleden een, die een boete aan het uitdelen was en die had toch een klein stijfje.

TinusVlugOpDeKut | 03-05-21 | 14:28

Regels zijn regels
Als ze nu ook zo actief zijn voor het bekeuren van Mobiel in de hand fietsers.

Dan is de staatsschuld zo teruggedrongen

Triple2K8 | 03-05-21 | 13:59 | 1

Daar werd in het begin goed op gehandhaafd, diverse kennissen die een prent hebben ontvangen. Kraait inmiddels geen haan meer naar inderdaad.

R.F.Pickering | 03-05-21 | 14:12

Dit is waar ze een strakke plasser van krijgen. Voor het geld word je het niet! Ik zeg salaris technisch kort houwe ze hebben andere drijfveren die uiteindelijk altijd prevaleren. Toch goed om te weten bij de volgende CAO onderhandelingen.

PIS-Alchimis | 03-05-21 | 13:58

Dezelfde kneusjes die gaan piepen als ze geflitst worden voor 3 km/h te hard.
Tokkietax.

Montgomery Burns | 03-05-21 | 13:58

Ik vind het schokkend hoeveel mensen de politiestaat toejuichen. Ook onder familie, vrienden, kennissen, collega's... Gelukkig ook genoeg niet, maar een flink aantal heeft de ware aard laten zien. Waar komt dat vandaan... "Ik heb niks te verliezen, als ik een saai kutleven heb, dan anderen nu lekker ook"? "Ik hou van eten en stil zitten, die vrijheid heb ik, dus gewoon gezonde mensen moeten hun vrijheid maar opgeven"?

Root_Of_All_Evil | 03-05-21 | 13:52 | 6

@Root_Of_All_Evil: Inderdaad, weinig rebellen hier. En nee, met rebellen bedoel ik geen wappies.

TinusVlugOpDeKut | 03-05-21 | 14:31

@HogeNood | 03-05-21 | 14:13:
Ik ben het helemaal eens met Root_Of_All_Evil en inderdaad ga ik emigreren. Ik betaal mijn belasting liever in een land waar de verhouding overheidsdienstverlening / belastingdruk wat beter is.

Sr Semtex | 03-05-21 | 15:34

Je hebt geen idee wat een politiestaat is.

Asteroid-B612 | 03-05-21 | 16:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog even het Corona-herstelfonds spekken dus..

Frits_Binkestein | 03-05-21 | 13:50

je verwacht het niet.. toch?

DeviousDick³ | 03-05-21 | 13:50

“Corona, samen krijgen we de mens er wel onder”. En maar trots tweeten hoe lekker de Politie bezig is.

superb_de_lux | 03-05-21 | 13:45

Verbod op groepsvorming, dan hadden ze dus gisteren bij de arena 12.000 bekeuringen kunnen uitdelen.

ultraman | 03-05-21 | 13:45 | 3

Het is makkelijker een burger te beboeten dan. 12000 voetbalsupporters waarvan vele van de harde Ajaxkern.

MoonBeebe | 03-05-21 | 14:10

@MoonBeebe | 03-05-21 | 14:10: dat bewijst maar weer eens de hypocrisie!
Voetbalsupporters die naar een huldiging komen zijn linke soep, dus doet de popo niks. Zo kennen we ze weer.

WalterSobchack | 03-05-21 | 14:21

@MoonBeebe | 03-05-21 | 14:10:
Helaas had het waterkanon een droge straalpijp, het politiepaard koliek en was de hond loops, dus was ingrijpen helaas niet mogelijk of zo, er zal best wel een goede verklaring voor zijn

Kachelboer | 03-05-21 | 14:43

Ik ga wel in de tuin zitten

gestoptmetroken | 03-05-21 | 13:44

Goed wel dat de politie mensen op de bon slingeren. Prio's. Laat de overige misdrijven, zoals verkrachtingen lekker op de stapel liggen. Dat foeigesprek kan ook later wel. 100 euro is toch beter verdiend dan wat slap ouwehoeren tegen een verkrachter.

Wim Venijn | 03-05-21 | 13:43

Bij Ajax waren ze niet zo dapper gisteren.

Roze_bril_drager | 03-05-21 | 13:42 | 1

Komt goed, ze blijven oefenen op de oudjes. Dat vertrouwen komt er nog wel.

Wim Venijn | 03-05-21 | 13:55

Ik zei het vroeger al, ik zeg het nu en in de toekomst zal ik het blijven zeggen. Politieagenten zijn niets anders geüniformeerde belastinginners.

Zwezerik | 03-05-21 | 13:41 | 2

En hoe meer regels er financieel worden gesanctioneerd, hoe meer overtreders er komen en hoe meer er kan worden bekeurd. De mens als melkkoe! Geniaal.

superb_de_lux | 03-05-21 | 13:47

@superb_de_lux | 03-05-21 | 13:47:
Dat zijn we sinds we een vorm van vrijheid gekregen hebben.
Er wordt gewoon 75% van je dagenlijkse inspanningen geoogst.
Iedereen netjes aan de hypotheek geen grote mond anders dan als.....
Dus paar extra regeltjes erbij is oke.

enra | 03-05-21 | 15:08

Je aan de avondklok houden is ook wel ingewikkeld als je functioneel analfabeet bent

Diederik_Ezel | 03-05-21 | 13:41 | 2

Het paard van de schillenboer heeft ook oogkleppen op en luistert alleen naar de teugels. Als je zelf niet hoeft na te denken wordt je ook niet moe.

zuurtjeregen | 03-05-21 | 13:44

Met uitzondering van wat avondwandelingen buiten heb ik me er maar netjes aan gehouden. Nu zo achteraf begin ik me wel af te vragen waarom. youtube(punt)com/KuKjbtLNUWg

Joffri | 03-05-21 | 14:00

politie is er niet om de boeven die de bevolking teisteren te vangen maar om de boeven die de staat bedreigen uit te schaken. De politie komt alleen in actie als het belang van de staat in gevaar komt. Om uw inbraak op te lossen zijn er geen agenten beschikbaar maar als u uw parkeerbonnetje een dag te laat dreigt te betalen staan er ineens wel 10 man klaar om uw deur in te trappen om dat bonnetje te innen.

wlodek | 03-05-21 | 13:40

Slaat ook nergens op! Nog ff en ze kalken gevaccineerde of ongevaccineerde op je raam

MoonBeebe | 03-05-21 | 14:12

Ik vermoed dat de patient in het verleden zelf had verkondigd dat covid fake was..

MaximusAurelius | 03-05-21 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

De veel te lage boetes in Nederland is waarschijnlijk een van de grootste problemen van het gedrag van al die lui die zich laten besmetten en vervolgens hun plaats opeisen in de ziekenhuizen ten koste van de echte eerlijke zieken.
In Spanje kost het in een aantal deelstaten EUR 600 per overtreding en als je geen goed verhaalt hebt kun je later ook nog voorkomen en een extra straf krijgen. In Zwitserland geldt een quarantaine plicht, eerste overtreding CHF 5.000 en een tweede CHF 10.000. In Nederland is het verrommeld en verkloot. Zie gisteren ook weer bij Ajax, wat een walgelijk publiek. Maar het mocht, want in groep.

van Oeffelen | 03-05-21 | 13:35 | 6

@zuurtjeregen | 03-05-21 | 13:41:
Nee, dat zien we inderdaad aan het geweldige effect dat de boete voor het gebruiken van je telefoon achter het stuur heeft. Als ze de boetes daarvoor nou eens ophogen tot 1e × € 1000, 2e × € 5.000 en 3e × € 10.000 en je rijbewijs kwijt, dan heeft het misschien nog eens nut.

Pontius Vulgaris | 03-05-21 | 13:52

Hey Oeff, 80% belasting op bezit jaarlijks en een extra straf op proberen te ontduiken. Ook een goed idee? Of is dat wel walgelijk?

Joffri | 03-05-21 | 13:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou, heeft de politie toch lekker weer wat geld verdiend.

Jezus_Boeddha | 03-05-21 | 13:34

Nu schijnt er ook nog de optie te zijn je WEL aan de regels te houden...

Nederlanddraaitdoor | 03-05-21 | 13:34 | 1

Er is ook de optie dat de politie eens achter de woninginbraken hier in de buurt gaat. Maar nee, geen mensen, geen tijd. Doet u maar aangifte via internet voor de verzekering is dan hun antwoord.
Maar wel elk kwartier door de straat rijden op zoek naar avondklok-overtreders.

2voor12 | 03-05-21 | 13:37

Ad van Liempt heeft een paar mooie boeken over de politie geschreven.

De jongens en meisjes die nu bij de politie zitten voldoen aan de beschrijving van Van Liempt. Ook zij denken dat zij goed bezig zijn.

Gelukkig is het politiekorps ook al geïnfecteerd met de Islam ook een soort facisme.

thekolere | 03-05-21 | 13:33

Slimme zet van de politie. Weer een hoop mensen erbij die het vertrouwen in hun verloren zijn. Dat resulteert in nog minder aangiftes. Kunnen nog meer bureaus gesloten worden en kan het CBS straks wederom roeptoeteren dat de criminaliteit fors gedaald is in Nederland.
Dan is Nederland toch maar mooi weer een stukje beterder geworden.

Boris die Sauertopf | 03-05-21 | 13:28 | 2

Zo is het.
Op kaar 0 aangiftes!

Rohin | 03-05-21 | 13:31

reken maar dat er (alléén in NL) per saldo meer mensen zijn die gillend klaarkomen van dit soort berichten dan mensen die hierdoor hun vertrouwen in de politie verliezen.

jemagookniksmeer | 03-05-21 | 13:34

Sinds het opheffen van veel wijkbureaus met baliefunctie is de politie verworden tot een bonnenmachine.

De politie als bonnenmotor en het CJIB als incassobureau, ondersteund door het geweldsmonopolie van, jawel, de politie.

Wijze uit het Oosten | 03-05-21 | 13:27 | 1

Klopt. Vroegah had je nog een bureau bij je in de buurt.
Zal je vertellen. Jaren geleden, toen ik nog op de gracht woonde hier in Amsterdam, had ik een politiebureau aan de overkant. En iedere zaterdagnacht werden daar de dronkenlappen afgeleverd die zich hadden misdragen op oa het Rembrandt- en Thorbeckeplein. Wat wilde het geval? Hartje zomer, 20 graden 's nachts en een dronken bollenboer werd er afgeleverd. Knetterlam. Hij werd echter niet in de cel gezet want dan zou hij de boel onderkotsen maar op een stoel voor de deur met een emmer ernaast. Stoel met handboeien vastgemaakt aan de muur en hij vastgemaakt met handboeien aan de stoel.
Paar uur later, om een uur of 7 's ochtends komt er een klein kudtautootje met hoge snelheid de gracht oprijden en stopt voor het bureau.
Zijn vriendin. Ow shit. Je wil niet weten hoe pissig die was. Schreeuwen tegen die jongen en die had een kater van hier tot Tokyo. Politie eromheenstaan en keihard lachen. Boeien losgemaakt en hij mocht weggaan. Arme jongen, die heeft dus een klote zondag gehad. Maar geen bon geen PV, de straf van de vriendin was meer dan genoeg.
Zo kon het dus ook.

Basil Fawlty | 03-05-21 | 14:41

Respect voor de blauwe pet daalt onder het vriespunt en niet alleen in NL.
Bizarre dat het tot steeds meer escalaties komt met dit voor toch voor een bepaald volkje gekozen beroep.

tegenalles | 03-05-21 | 13:27

Ik heb het idee dat de *kuch*sterke arm bezig is met een soort charme offensief.
Opdat men later als de EU staffel operationeel is kan zeggen van; weet je nog de tijd dat ze alleen nog maar boetes uitdeelde en als je echt stout was een foeigesprek op het bureau....

D-Fens_1963 | 03-05-21 | 13:26

Gewoon als ziektekosten opgeven bij de belaßing

Olleke | 03-05-21 | 13:23

Dikke prima! Zelfde niveau gejank als "Ja maar ik reed 105, wat is nou 5 km teveel?"

Behangdelul | 03-05-21 | 13:22 | 11

@Wim Venijn | 03-05-21 | 13:27:
Ik vind 105 rijden in een woonerf best wel gevaarlijk.

kweethetooknietbeter | 03-05-21 | 13:38

@Pontius Vulgaris | 03-05-21 | 13:37: Helaas niet nee.

__dictatuur | 03-05-21 | 17:25
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik heb het vermoeden dat er weer meer blanken zijn bekeurd dan getinten. Is gewoon niet eerlijk.

Leptob | 03-05-21 | 13:21 | 1

Ook daar zijn misschien statistieken voor: de etnische samenstelling in een straat of plein, om 12 uur smiddags, 6 uur savonds of om middernacht. Als de samenstelling tussen 10 en 12 's avonds 'blanker' is, dan zien we dat ook in de bekeuringen. En als het resultaat niet bevalt, nou dan publiceren we dat gewoon niet.

skoftig | 03-05-21 | 13:25

Heerlijk feestje met 12 vrienden gehad dit weekend. Geen mondmaskers, geen 1.5, meter afstand, een beetje MDMA en dikke techno. Zo hoort het!

StormRunner | 03-05-21 | 13:21 | 3

En zo'n geslachtsziekte is minder erg dan COVID.

skoftig | 03-05-21 | 13:22

In uw cercle wellicht wel. Ik voor mijzelf kan niet wachten om weer eens genoegelijk naar een nette opera te gaan. Maar ieder zijn pleziertje, hoor.

dathoujetoch | 03-05-21 | 13:49
-weggejorist-
Realism Is All | 03-05-21 | 13:21

Ik had vroeger respect voor de politie maar na zien van de beelden van het uiteen slaan van de demonstraties in Den Haag en Amsterdam heb ik geen greintje respect meer voor de politie. Opzettelijk mensen verwonden zoals die vrouw die gericht op haar hoofd getroffen werd door een waterkanon of die man die opzettelijk meerdere keren werd gebeten door een politiehond. Ik kots van de politie! Ik heb alleen nog respect voor die politieagenten die verklaringen hebben afgelegd bij BPOC2020 over de misstanden bij de politie. Ik raad iedereen aan die politieverhoren te luisteren.

zeefert | 03-05-21 | 13:21 | 1

Er is wel een verschil tussen politie en ME. Als de ME eraan te pas gaat komen moet je, voor je eigen veiligheid, gewoon wegwezen, dat zijn gefrustreerde psychopaten met een politiepak aan namelijk. Die vrouw met dat waterkanon en die vrouw die voor die auto werd geduwd zijn misselijke acties, had heel verkeerd kunnen aflopen. De hondmeneer schijnt er toch behoorlijk om gevraagd te hebben als je het volledige verhaal hoorde. Dus lang verhaal kort, er moet wel onderscheid worden gemaakt tussen de normale agent op straat en de "speciale" eenheden.

R.F.Pickering | 03-05-21 | 14:26

Had het dan ook gewoon Sperrzeit genoemd: dan weet de burger tenminste meteen dat het je als overheid menens is.

Hetkanverkeren | 03-05-21 | 13:19

Dat is in elk geval stukken veiliger voor lijf en leden dan het aanpakken van Ali Baba en zijn 40 straatrovers.
Sinds haar faillissement en doorstart als criminaliteitsadministratiebureau doet de politie alleen nog maar wat ze durft. Niet wat nodig is.

Chuck the plant | 03-05-21 | 13:19

Heeft er bij die aanhoudingen nog etnische profilering plaatsgevonden?

skoftig | 03-05-21 | 13:19

99% aan kudtkinderen die of al een waarschuwing hadden of een grote muil gaven maar de agent terecht te trots was om het weg te schrijven onder belediging.

Rollins | 03-05-21 | 13:19

Fight For Your Right To Party!

Patje | 03-05-21 | 13:18

Denk eens aan al die arme studenten die met ambulances zijn afgevoerd omdat ze Chinese drugs hadden gekocht op het darkweb (een soort Ali Express maar dan voor drugs) omdat zij zich niet mochten klemzuipen in het café.

Osdorpertje | 03-05-21 | 13:17

Wat was de boete in 1945 voor het overtreden van de avondklok? Graag zsm antwoord, dan kan ik een poster maken.

skoftig | 03-05-21 | 13:14

Gelukkig scheelt het levens.....

Is dit nog nieuws? | 03-05-21 | 13:14

Geweldig van onze virusbestrijders in het blauw. Trots mogen ze zijn op het bonnen uitschrijven. Nederland is een stuk veiliger.

Wim Venijn | 03-05-21 | 13:12

Mensen die bij de politie gaan werken, doen dat doorgaans uit puur sadistische motieven: genieten van macht uitoefenen over anderen. Dus zo verrassend is dit niet.

obominotie | 03-05-21 | 13:12 | 1

Ah, nu snap ik dat SM uniform ook.

skoftig | 03-05-21 | 13:13

Het is inmiddels tien jaar geleden dat ik rechten gestudeerd heb, en doe er niks mee, maar ik meen me te herinneren dat als al bekend is dat iets in de nabije toekomst niet meer verboden is rechters heel vaak geneigd zijn de overtredingen al door de vingers te zijn. Anticipatoire rechtsvinding ofzo

C1O2 | 03-05-21 | 13:11

Die mensen doen ook maar wat hun opgedragen wordt. Of mogen agenten in ene hun eigen morele kompas gebruiken en alleen zaken beboeten waar ze het persoonlijk mee eens zijn?

Vunzigheid | 03-05-21 | 13:10 | 3

Kampbewaarders werden na de oorlog ook veroordeeld , en die deden hun werk ook maar.

A.C.H.M.E.D | 03-05-21 | 13:13

Lijkt me niet, want dan zo je willekeur krijgen en enorme chaos, denk ik. Maar, dat zegt mijn gevoel. Ik kan er ook naast zitten.

kweethetooknietbeter | 03-05-21 | 13:49

Maar als je een keer langswipt bij ome agent voor iets moeilijker dan een parkeerboete kunnen ze je niet helpen. Goed bezig weer.

negerinnenzoenen | 03-05-21 | 13:09

'Dit weekend zijn 24 illegale feesten beëindigd' waarvan hier eentje met mijn geluidsapparatuur. Ik heb lekker weer cash op zak. Groetjes allemaal.

Leptob | 03-05-21 | 13:08 | 1

Lekker, nodig mij uit de volgende keer. Ik heb corona, maar dat drukt mijn pret niet. :)

Hemke-Valsema | 03-05-21 | 13:09

Kunnen ze toch maar weer mooi een 10 duizend nieuwe Mieles van uitdelen.
Bedankt voor de bijdrage!

roevka | 03-05-21 | 13:07 | 5

Ik las vanmorgen dat verse asieleisers gewoon met een taxi worden afgeleverd bij een AZC.... Voor de somma van 500 euro.

Ommezwaai | 03-05-21 | 13:11

@eerstneukendanpraten | 03-05-21 | 13:08:
Wie heeft dat eigenlijk als eerste gezegd van die apothekers? Ik dacht dat het ging om vluchtelingen uit Syrie, die volgens een zeker iemand, of partij, allemaal hoogopgeleid waren en dat we als NL dankbaar moesten zijn dat ze hier hoogwaardige arbeid kwamen verrichten. Maar wie zei dat ook alweer? Was dat Klaver?

skoftig | 03-05-21 | 13:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor een maatregel die vooraf werd bekritiseerd want geen enkel effect maar toch werd ingevoerd, vind ik het knap dat de handhaving de zin kon opbrengen om deze onzin te gaan handhaven.
Dan behoor je toch tot de laagste levensvorm, als je hier aan meewerkt. Terwijl je weg kunt kijken tóch een boete schrijven omdat iemand z'n leven leeft.
En dan maar janken om FvD dat deze maatregel linkt aan 1945. Ik snap dat wel, zeker als je ziet dat het verraad en collaboratie niet minder is geworden. We leven in een eng land.

Bakkeleures | 03-05-21 | 13:06 | 3

Ben het helemaal met je eens.

A.C.H.M.E.D | 03-05-21 | 13:09

@A.C.H.M.E.D | 03-05-21 | 13:09: Het land is niet eng, maar achmed, bakkeleures en meer van die zeurpieten en zeikers in dit land zijn eng.
Flink de beuk erin bij die personen die zich niet houden aan de regels.
De politie mag van mij het wapen eerder gebruiken, gewoon schieten op dat schorem.
De boetes zijn ook veel en veel te laag.
B.v. telefoon onder het autorijden gebruiken, eerste keer 2500 euro boete, telefoon inleveren en vernietigen.
Tweede keer 5000 euro boete, telefoon en auto totaal vernielen.

loekdeleeuw | 03-05-21 | 16:21

Niet zo negatief, met dat geld kunnen we weer een hoop arme asielzoekers uit het verscheurde Algerijnen ondersteunen. Welkom in ons land maar even niet in mijn winkel aub.

jan huppeldepup | 03-05-21 | 13:06

Prima.
Gaat allemaal de schatkist in.
Kunnen tenminste de belastingen omlaag.

... toch?

Kapitein Sjaak Mus | 03-05-21 | 13:04 | 2

Schatkist is verplaatst naar Brussel dus geen idee maar die zal wel leeg zijn.

van stampij | 03-05-21 | 13:08

Nope, daar wordt de arbeidskorting van Oost-Europeanen van betaald.

Astroturfer | 03-05-21 | 18:51

En je mag overdag ook niet harder dan 100 op de snelweg. Als je toch met 160 gepakt wordt moet je ook niet zeiken. Als je na 22:00 niet meer met een geldige reden op straat te zoeken hebt is dat hetzelfde maar blijkbaar zijn er mensen die dat anders vinden.

Sinclair | 03-05-21 | 13:04 | 5

@A.C.H.M.E.D | 03-05-21 | 13:10: Blijkbaar weet achmed het weer beter.
De boetes en de straffen zijn veel te laag.
Ook kan het optreden van de politie veel en veel harder.
Niks met de knuppel, maar een paar kogels voor dat schorem, dan is het zo afgelopen met al dat gezeur en gezeik.
Ik denk dat dan de ouders hun kinderen( k*t jong) wel thuis houden.

loekdeleeuw | 03-05-21 | 13:31

@Muxje | 03-05-21 | 13:22: Dat de werking ervan betwistbaar is mag best maar de wet was er dus diende je er aan te houden. Blijkbaar is dat heel moeilijk te begrijpen voor bepaalde mensen en dat is ook niet erg maar klaag niet als je gesnapt wordt. En wat een gelul over vrijheid, wat zou je na 22:00 dan zo speciaal moeten doen wat je overdag in alle vrijheid niet kunt? De kroegen en terrassen waren dicht en kom je heel snel uit op illegale feestjes... oh... wacht....

Sinclair | 03-05-21 | 13:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig hebben ze alweer iets anders gevonden om de staatskas te spekken; makke burgers die achter het stuur een bammetje eten wat tientjes aftroggelen. Zo lang de politie zich vooral met dit soort flauwekul bezighoudt, is er geen enkele behoefte aan meer (geld voor de) politie.

5611 | 03-05-21 | 13:04

En nog trots twitteren ook nog. Ga je schamen snor!

keestelpro | 03-05-21 | 13:04 | 1

Als ik in de baas zijn tijd Twitter, dan vliegt ik de laan uit.

Astroturfer | 03-05-21 | 18:49

Dat is een mooie en welkome bijdrage aan het Corona-noodfonds.

omanders | 03-05-21 | 13:04 | 2

Bedankt voor uw donatie aan Italië.

keestelpro | 03-05-21 | 13:04

Ga eens politici vangen!

dhrat | 03-05-21 | 13:03 | 1

Whaha! Geeft niet ik zet wel een nieuwe kop koffie.

keestelpro | 03-05-21 | 13:05

Dit krijg je als de normen van de politie-opleiding verlaagt omdat """iedereen"""" het zou moeten kunnen halen.

nuova.idea031 | 03-05-21 | 13:03

Hoe sneu ik het ook vind van die knuppels in het blauw, je kunt natuurlijk ook gewoon leren klokkijken...

Enter Yeti | 03-05-21 | 13:03

Beschouw het als vrijwillige belasting.

John McClane | 03-05-21 | 13:03

Fijn he een boete krijgen voor een maatregel die onrechtmatig is ingevoerd, en waarvan het effect nooit is aangetoond.

usb stok | 03-05-21 | 13:03 | 1

Befehl ist befehl. 'Ze doen ook maar hun werk'...

keestelpro | 03-05-21 | 13:06

Uiteraard, vanavond om 8 uur hang ik wederom ter ondersteuning mijn lul uit het raam.

skoftig | 03-05-21 | 13:02 | 3

Voorzichtig met dat schuifraam....

Yrrab | 03-05-21 | 13:06

ACAB

J.Cash | 03-05-21 | 13:02 | 3

Mensen die ACAB zeggen: Ik haal dingen onder mijn schoen vandaan waar ik nog meer respect voor heb.

omanders | 03-05-21 | 13:05

@Lohengrin | 03-05-21 | 13:15:
De Nederlandse regering net na de 2e wereldoorlog
snel nog even het wapenbezit van Nederlanders aan banden gelegd!
Een gewapende volksopstand konden deze veraders net even niet bij hebben,
het land moest tenslotte weer opgebouwd worden en de misdaden en wantoestanden, diep begraven, een getraumatiseerde bevolking is volgzamer zonder dat zij gewapend zijn, das alleen voor de politie.... ohh wacht.

TijdelijkOptimist | 03-05-21 | 13:33

Iedereen die niet op een "feestje" was moet hier principieel bezwaar tegen maken en nog belangrijker, verenigd u.

Joffri | 03-05-21 | 13:01

Geen feest is illegaal!

Toos Doos | 03-05-21 | 13:00

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino