Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken! Huisarts SLOOPT Hugo de Jonge

Wegens GEPRUTS

Het pr-team van Hugo de Jonge mag weer extra hard werken om Hugo, diens gladgestreken gezicht en z'n goedgepoetste niets-aan-de-hand-glimlach in een shot van een willekeurige camera te schuiven, want pardoes springen alle ratten van het zinkende schip. Wij, omdat het gewoon écht niet meer kan. De burgemeesters, omdat ze kláár zijn met het feitenvrije hotseknotsebegonia-paniekvoetbal. De academici, hoogleraren en hoofddocenten, die het beleid in de hoek mikken en betitelen als 'dramatisch' en 'gezwabber'. De huisartsen, door lachwekkende prikstoppen en dat gekmakende Gezondheidsraad-gestuntel. Die kale Kuipers, zélfs die kale Kuipers, die er ook geen ene zak meer van snapt. De nrc-bode, met dat commentaar 'Het beschamend lage vaccinatietempo kost levens en welzijn'. De complete bevolking, waar totale onbegrip heerst over de communicatieve kernramp, het warrige hak op de tak-beleid, de wisselende berichtgeving en het priktempo uit de hel. En gisteren kreeg Hugo de Jonge een extra dosis politieke afbraak toegediend, en wel van de Rotterdamse huisarts Matthijs, die tussen de dagelijkse dutmomentjes van Wouter de Winther door door het vaccinatiebeleid compleet heeft GESLOOPT. De organisatie, de communicatie, de manier waarop hij als een marktkoopman zijn uiterste best moet doen om de vaccins überhaupt kwijt te raken. Gewoon, compleet GESLOOPT. Geen geroep van de zijlijn, geen gekrijs van het Museumplein in een veteranenpak van de dumpstore, maar een arts met spuit in de hand, vaccins in de achterbak en poten in de klei, finaal afgemat, onthutst en kapotgemaakt door het gekmakende gezwalk en gepruts van Hugo de Jonge en diens team van clowns. "Het is echt schrikbarend." Straks is er nog maar één hugolieber over, Ab Osterhaus, en die is al 10 jaar dood. Hele fragment terugkijken HIER.

Reaguursels

Inloggen

Misschien kan iemand even Hugo de Jonge, die op een puinhoop staat foto shoppen...

Oh nee wacht laat maar...

GizzleMolby | 13-04-21 | 15:51

hoe werkt dat eigenlijk? als een huisarts vaccins bestelt, moet hij die dan betalen? en als hij niet alle vaccins kwijtraakt, draait hij dan zelf voor de kosten op?

LiamP | 13-04-21 | 15:22

Die huisarts praat als een machinegeweer. Hetgeen je steeds meer mensen hoort doen. Ik kan hem nauwelijks volgen.

Peter Emile | 13-04-21 | 14:49

Het wordt nog veel rommeliger. USA gaat prikken met Jansen opschorten en dus komt ook hier een hele negatieve publiciteitsgolf overheen. En dan wil iedereen straks ook geen Jansen vaccin. Is vast ook de schuld van de Jonge.

JayJay | 13-04-21 | 13:33

Nederland verdient het om voor haar aanmatigende houding afgerekend te worden. Het gros staat gewoon achter deze coalitie.

Lafayette | 13-04-21 | 12:51

Uit Duits onderzoek blijkt dat tussen 50 en 90% van de IC-Coronapatiënten een niet westerse migratieachtergrond heeft. Het gaat hierbij vooral om Turken, Arabieren en Oost-Europeanen. Tja, daar zit geen woord Urks bij.

van der g | 13-04-21 | 12:06 | 7

@van der g | 13-04-21 | 12:42: Focus. Proest!

grapo | 13-04-21 | 20:14
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Angelica | 13-04-21 | 11:46 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Huisarts Berend Nikkels gisteravond bij Op1 gaat ook vrolijk verder in de strijd. En dan wappie Adriaan; Schrijver Adriaan van Dis vindt de vergelijking van huisarts Nikkels van deze coronacrisis met een oorlog mank. Van Dis: ”Dat is een belediging voor de mensen die een daadwerkelijke oorlog hebben meegemaakt. We zijn een verwend volkje.”

B.Chamel | 13-04-21 | 11:46 | 1

Ik vond die huisarts ook rare taal uitslaan met zijn oorlogstaal en generaal en luitenant. Sloeg echt nergens op. Alsof of hij een paar kleuters toesprak. Geen idee waar ze dit soort idioten vinden, maar mijn huisarts zou het niet zijn. Bovendien was de man zelf obese.

JayJay | 13-04-21 | 13:30

Langdurige gevolgen van een corona infectie worden breed uitgemeten gebruikt als argument om je vooral te laten vaccineren.
Langdurig kan niet op dit moment niet lang dan zo'n anderhalf jaar betekenen.
Eventueele langdurige gevolgen van vaccins daar hebben we her even niet over.

Kijkeensaan | 13-04-21 | 11:45 | 1

lang moet langer zijn.

Kijkeensaan | 13-04-21 | 11:47

Gek hé dat mensen niet komen opdragen voor een prik, een experimenteel vaccine met zeer nadelige bijwerking tot de D... aan toe.

Dan nog de vraag hoeveel er niet bekend is en dit allemaal voor een zware Gr......
daarvoor gaat een hele economie naar de kloten.

Ergste is dat ze mensen min of meer willen verplichten om een pik te halen anders wordt je van heel veel in het leven uitgesloten.

lex63 | 13-04-21 | 11:39 | 1

Die laatste zin is zeker waar. Respect the cock!

Computer_says_no | 13-04-21 | 11:49

De Rotterdamse huisarts Matthijs was gisteravond bij Beau een verademing. Ook Beau zelf staat de laatste tijd steeds sceptischer tegenover het geleuter uit Den Haag van kabinet en RIVM. Wat deze laatsten vergeten is dat de Nederlandse bevolking zowel numeriek als procentueel een grotere denktank van gezond verstand en visie is dan de gehele Haagse kaasstolp ooit zal kunnen bereiken. Er is dus gelukkig hoop voor dit land, maar of dit uit Den Haag zal komen valt te betwijfelen. Niet dus!

Een vrije paling | 13-04-21 | 11:25

Ff voor de duidelijkheid. Deze huisarts werkt in Rotterdam. Azzie zo Sjaarloos uitspreek. Dan ben je geen Rotterdammer.

VanGeffen | 13-04-21 | 10:45 | 3

Zijn er veel huisartsen dan met een Charlois achtergrond, ze mogen blij zijn dat ze er 1 hebben.

Uw Verzekeringsadvis | 13-04-21 | 10:51

Sjaarloos was het toch?

laurentius | 13-04-21 | 11:06

Zaadloos?

Sjakkie van de Hoek | 13-04-21 | 12:33

Ik heb gisteren als 39-jarige Pfizer vaccin toegediend gekregen in Californie. Over 3 weken tweede dosis. Ik heb geen medische aandoeningen en werk niet in de zorg.

snuffie213 | 13-04-21 | 10:40 | 6

Mijn vader (74) woont in Frankrijk. Heeft al 2 maanden geleden uitnodiging gekregen om geprikt te worden maar komt tot nu toe nog altijd niet door de afsprakenplanner heen. Altijd zogenaamd alles "vol". Blijkbaar is NL niet het enige land met dramatisch vaccinatiebeleid.

snakedogman | 13-04-21 | 11:26

Ik ga mij ook voordoen als 39-jarige in Californië, bedankt voor tip!

nietoftochwel | 13-04-21 | 12:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Krijg je Corona, dan heb je 10% kans op trombose. ( Er zijn modellen die over 60% spreken, maar laten we conservatief zijn.)
Krijg je het vaccin, dan heb je ver achter de komma kans. Geef mij maar die prik.

BasBr | 13-04-21 | 10:32 | 7

@Roberto; worden mensen verplicht 2x per jaar te vliegen of kiezen ze daar zelf voor?

boris73 | 13-04-21 | 11:15

Is dit nu een cirkelredenering, drogreden of valse vergelijking?
(Lette nooit op bij nederlandsche les op de moedermavo)

Computer_says_no | 13-04-21 | 11:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Laten we het omdraaien. Bij welk percentage doden tgv Astra-Zeneca zou de vaccinatie daarmee moeten stoppen? Is daar een vast percentage voor? Neen, ik denk het niet. Afhankelijk van hoe deskundigen in het leven staan, zal dat percentage variëren.
Nou, probeer daar als De Jonge maar een wijs besluit over te nemen. De man maakt ongetwijfeld fouten maar ieder ander had ook gezeik aan z'n kop gekregen. Zo langzamerhand word ik doodziek van het gezeik van de wijsneuzen.

Amsterdamsko | 13-04-21 | 10:19 | 8

Een beetje vergelijken met de landen om ons heen doet wonderen hoor.
Het steekt een beetje schril af met de lofzangen van Rutte over het beste land ter wereld..
Dit is nu zeker een intelligente vaccinatiestrategie?
Het is doodgewoon geklungel wat honderden onnodige doden extra kost.
Laat De Jonge maar eens in Servie gaan kijken hoe het moet.
Kan hij er wat mij betreft gelijk blijven.

Roadblock | 13-04-21 | 11:48

@Roadblock | 13-04-21 | 11:48:
Ach, daarnet op de radio: de centrale Duitse regering heeft de wet aangepast zodat ze eigenstandig lockdowns kan afkondigen. Niet langer gedwarsboomd worden door deelstaten. Moet je in NL proberen. Geeft gezeik, want dictatuur. Dat vergelijken met het buitenland. Ach, het is maar net wat mensen goed uitkomt.

Amsterdamsko | 13-04-21 | 12:03

@Amsterdamsko | 13-04-21 | 12:03:
Wat ik van dit hele verhaal heb opgestoken is, dat we in ons prachtige landje de boel zo volgepropt hebben met overlegorganen, geen verantwoording nemende besturen, elkaar beconcurrerende zorginstellingen, en groeperingen die hun belangen laten preveleren boven die van de bevolking, dat noch het testen, noch het vaccineren ook maar enigszins goed geregeld is.

Roadblock | 13-04-21 | 12:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Bij een echte pandemie hoeft de overheid ons niet 24 uur per dag de ernst van de situatie aan te praten. Zet grote prikstraten/hallen op voor de goedkope met AZ en Janssen, en laat dat virus gewoon rippen. Mensen met verstand nemen adequate voorzorgsmaatregelen en/of laten zich vaccineren, aan u de keus. De rest gaat voor de bijl. Kortom, waar gezaagd wordt, vallen spaanders. Hopeloze zooi dit.

stiffy | 13-04-21 | 10:12

Ik wil graag weten hoeveel 'vergoeding' een huisarts krijgt voor het zetten van een prik. In dat geval zou het ook wel eigenbelang van deze arts kunnen zijn want 70% minder inkomen, tja, daar wil je dan wel voor in actie komen.

pa_niek | 13-04-21 | 10:09 | 2

Daar kwam ik ook achter bij de griepprik. Dat soort prikken is big business!

vluchtelingallergie | 13-04-21 | 10:55

Ik denk 10 euro per prik.

Roadblock | 13-04-21 | 12:12

#goedkoopgejank

Amsterdamsko | 13-04-21 | 10:09 | 1

#kopinhetzand

Roadblock | 13-04-21 | 11:49

Als hoogopgeleide heb ik de keuze gemaakt om af te zien van een vaccin. Deze huisarts stelt dat laaggeletterden of laagopgeleiden niet in staat zijn een weloverwogen keuze te maken.

loser | 13-04-21 | 09:58 | 1

Als nog hoger opgeleide ,zit hier iemand die hem al gehad heeft en smacht naar de booster op 7e mei , het kan verkeren he? Life is all about choices.. of voor anderen geldt misschien life is a tombola..

Smoelensmid | 13-04-21 | 11:46

Lekker makkelijk klagen voor zo’n huisarts , hij heeft maar een paar honderd spuiten te zetten . Hij kan niet het groter geheel overzien . Daar komt meer bij kijken .

elevator | 13-04-21 | 09:53 | 2

Circa 10.000 huisartsen in Nederland die elk 300 prikjes in een maand zetten zou al een behoorlijk vooruitgang zijn dus. Lekker makkelijk.

grapo | 13-04-21 | 10:16

Van een boom kun je duizenden lucifers maken. Je hebt maar 1 lucifer nodig om duizenden bomen af te fikken. Zo ook is de vaststelling van 1 dode op 400.000 vaccinaties voldoende om 400.000 mensen de schrik in de benen te jagen over een vaccin en die weigeren prompt.

Broadsquire | 13-04-21 | 09:49 | 4

2 prikkies per jaar x 83 jaar= 166 prikkies en das alleen maar voor corona. Komen waarschijnlijk nog wel wat nieuwe pandemietjes als dit verdienmodel blijkt te werken

boris73 | 13-04-21 | 10:45

@boris73 | 13-04-21 | 10:45: juist, en dan blijkt uit tientallen jaren onderzoek dat er erg weinig veranderd, dan moet er weer tijdig een nieuw griep beestje verzonnen worden wat poen oplevert. Klinkt geweldig. D'r zijn er genoeg die nog niet voldoende zijn onderzocht, dus je kunt hier de angst-toeter mondiaal weer gaan aanzetten en hiermee fundamentele wetenschap mooi uitschakelen. Greed is good, fear is good....

nobodiesunmighty | 13-04-21 | 10:52
▼ 1 antwoord verborgen


Oplossing: de parallelle samenlevers krijgen een parallelle prik.(in de moskee, dus niet te ver uit de comfort-zone)
Tenminste als allah het goed vindt en de imam de spuit gezegend heeft met een mooie soera of zo.
Moeilijk allemaal, zo'n moderne westerse samenleving met allemaal moelijk-moelijk taal jij niet begrijp?
Het zijn ook altijd die berggeitjes en woestijnschorpioentjes die de boel ophouden, hè, bij de nuchtere Hollandse boeren.

King of the Oneliner | 13-04-21 | 09:44 | 2

ja, wat we allemaal al vermoeden sinds afgelopen zomer, dat is nu definitief bevestigd. En nu begint precies de vasten maand voor die types. Ik zie voor het eerst uit naar het suikerfeest. Denk dat men dan niet langer wil 'handhaven'. Of de regels precies versoepelt worden.

P-unit | 13-04-21 | 09:53

Hehehe, u weet toch wat er onmiddelijk gebeurd als de vaccindoses ter beschikking gesteld wordt aan het moskee bestuur?
Die worden op de zwarte markt verkocht, en de moskee-leden krijgen water ingespoten.

Roadblock | 13-04-21 | 12:17

"Ik zou niet weten wie het anders zou moeten doen." "In maart gewoon weer 36 zetels." Zo, daar zijn we ook weer vanaf.

JJMS | 13-04-21 | 09:43

Brandhaarden, achterstandswijken, taalbarrières, risicogroepen, patiënten met gezondheidsrisico's, BMI 40+...... we horen de verzachtende newspeak al tussen de regels door maar ook de oorzaak. De gevolgen en uiteraard de consequenties kunnen we voorspellen. Maar de veroorzakers en schuldigen blijven onbenoemd. Zoals altijd wordt verantwoordelijkheid afgeschoven.
Deze week weer op GS 600+. Rinse wash, repeat

nonfortiscedtenax | 13-04-21 | 09:37 | 3

Ja precies, minstens zo'n belangrijke oorzaak als dat zwalkende beleid van de gezondheidsraad. Hugo heeft schuld aan veel dingen maar niet aan de parallelle samenleving.

Gen. Maximus | 13-04-21 | 09:57

De benoeming 'mensen met een verhoogd risico' heeft weinig met een pandemie alleen van doen. Deze mensen zijn altijd een risicogroep, elke dag weer, ook als Covid 'onder controle' zou zijn. Dit soort mensen heeft in vele gevallen een vast abonnement bij de huisarts, therapeut, kliniek, ziekenhuis e.d. We kunnen onze volledige samenleving en economie toch niet afstemmen op deze groep. Integendeel het zou precies andersom moeten. Maar ja we leven in een door de zieligheidsindustrie en schuldgevoel gedomineerde maatschappij, en dat bepaalt de marsroute. Hoe het ook moge klinken, isoleer deze mensen op een fatsoenlijke manier en bescherm de kern van de zaak, zodat het totale leven zijn normale loop kan krijgen

Broadsquire | 13-04-21 | 10:02

ach... dit deden ze in de Middeleeuwen ook, tijdens de pest, geen nieuwe info, angst, expertologen, dokters, lockdowns, isoleren, enz. No effect.

nobodiesunmighty | 13-04-21 | 10:53

Het is het doelgroepenbeleid dat tot deze bureaucratische ramp geleid heeft. Hoe verzin je het bovendien: mensen per post een brief sturen om ze te sommeren een afspraak te maken!!! Gooi die prikstraten 24/7 open en laat de mensen maar komen; met het BSN in de hand, kan iedereen eenvoudig geregistreerd worden! Met 3 weken is iedereen die dat wil geprikt!!

Rationa | 13-04-21 | 09:32 | 1

Alleen zijn daar niet genoeg vaccins voor.

snakedogman | 13-04-21 | 11:28

Dus een huisarts moet zich gaan bezig houden met mensen te bellen, omdat ze niet komen, en dat wordt dus bij de huisartsen georganiseerd ?

Hier wordt alles in een grote hal / zaal geregeld, apothekers , verpleegkundigen en een of 2 artsen die superviseren, en wordt er aan de lopende band geprikt, en dan is er een team dat dat soort telefoontjes doet. En dan zou het nog sneller kunnen door de schaal te vergroten, door hier en daar mobiele testdorpen op te zetten (moeilijk te bereiken plaatsen etc... ).

Lt-Kol Kilgore | 13-04-21 | 09:23 | 3

Wat denkt u van mobiele vaccinatieteams? Zoiets zag ik in het verre oosten van Turkije. Geen berg is hun te hoog om 1 of ander afgelegen dorp te bereiken. Cadeautje van Erdogan!

DeCynischeAmbtenaar | 13-04-21 | 09:38

Alle vaccinaties hadden geregeld moeten worden door de huisartsen omdat alléén die hun patiënten kennen EN hen kunnen adviseren. Nu is het een enorme zooi waarin iedereen maar wat doet.

Zilvermeeuw87211 | 13-04-21 | 09:50

@DeCynischeAmbtenaar | 13-04-21 | 09:38: Vaccineren bij de Jumbo, het pompstation, de parkeergarage, het dorpshuis, de kroeg, trein en vliegtuig etc. etc.! Misschien weet Hugo nog wat.

Een vrije paling | 13-04-21 | 11:32

Dus huisartsen moeten ‘weigeraars’ registreren bij het RIVM en ze zien hun taak als ‘het overtuigen van mensen om toch het vaccin te nemen’. Nou lekker dan. Waar is die geen drang of dwang gebleven?

En stellen dat hogeropgeleide de afweging beter kunnen maken (lees: het ‘juiste’ antwoord geven) is werkelijk ongekend en toont het dedain van die groep ten opzichte van het klootjesvolk.

georgeboot | 13-04-21 | 09:22 | 7

@_pacman_ | 13-04-21 | 09:34: maar zo eenvoudig is de afweging niet. Ook hoogopgeleide mensen kopen loten, om maar een voorbeeld te noemen.

De afweging is de enorm kleine kans op grote schade door Corona, met een bepaalde (en niet helemaal duidelijke) factor verkleinen, wat op zichzelf weer een kleine kans op bijwerkingen met schade geeft. Zeg het maar.

georgeboot | 13-04-21 | 09:50

Niets met drang of dwang te maken. Vaccinatie is vrijwillig. De huisarts doet zijn plicht door zijn patienten zo goed mogelijk voor te lichten.
En natuurlijk wordt geregistreerd of iemand wel of niet gevaccineerd wordt. Niet alleen gebeurt dit uit practisch oogpunt (wie heeft wel en wie heeft niet zijn prikje gehad), maar ook om de arts van rechtsvervolging te ontslaan. Heeft niets te maken met de het aan kunnen wijzen van 'vaccinweigeraars' zoals u het doet voorkomen.

ChupaChupa | 13-04-21 | 10:02

@sioux_ | 13-04-21 | 09:41: Inderdaad. Kansen afwegen, kansrekening en statistiek zijn voor mensen toch al moeilijk, en dat geldt zeker voor laagopgeleiden. Daaronder vind je dan ook de meesten die denken dat ze met een loterij rijk kunnen worden. Ja, dat kán wel, maar hoe groot is die kans? Dat heeft weinig met dedain te maken, is gewoon een feit. Blijkt dus ook in de praktijk van het vaccineren.

Argyronauta | 13-04-21 | 12:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou nou, wat SLOOPT hij Hugo de Jonge hoor. Het is gewoon een aansteller want 'hij heeft zo hard gewerkt' om het allemaal te regelen en dan komt er maar 30% opdagen... Nou en, je mag nog steeds, wat voor afkomst of sociale klasse dan ook, een vaccin weigeren.

Johan1235 | 13-04-21 | 09:18 | 5

Johan1235 / Arjan9401 - Beetje hersenloos spuien en trollen tot het account gebanned en dan weer een nieuwe aanmaken. Goed man.

kenny harder | 13-04-21 | 09:44

@kenny harder | 13-04-21 | 09:44: Exact. Deze man vertelt gewoon wat er on zijn praktijk gebeurt, is realistisch en Johan1235 en Arjan9401 menen hem te moeten afzeiken. Hoe zielig.

ChupaChupa | 13-04-21 | 10:08

Johan1235 | 13-04-21 | 09:18 | Daar je klaarblijkelijk niet tot vijf kunt tellen heb ik begrip voor je tegel. Sterkte.

Een vrije paling | 13-04-21 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoogopgeleid of laaggeletterdheid (oftewel: gewoon de taal niet willen spreken en lezen); dat is heel wat anders dan laagopgeleid. Maar noem het beestje ook gewoon bij de naam, als je praat over brandhaarden.
Ook onzinnig om te stellen dat hoogopgeleiden wel massaal kiezen voor inenting en dit als intelligent af te doen. Echte intelligentie gaat vaak samen met het vermogen om buiten de gangbare kaders te denken. En die mensen vind je in alle lagen van de samenleving. En dat zijn ook niet de stereotype wappies die Filemon voor de camera haalt.

Dubbelepunthoofd | 13-04-21 | 09:13 | 1

Dat zijn de zogenaamde "talking points".
Je wil je toch niet laten associëren met dom?

Pimp my Voortuin | 13-04-21 | 09:18

Geen echte sloper dit, eerder een klager.

van Oeffelen | 13-04-21 | 09:11

Vandaag weer goed nieuws in het AD: Britse variant blijkt toch niet dodelijker.
Ja maar mensen, u moet echt de avondklok eerbiedigen. Want u weet toch, de Britse variant. Ontzettend gevaarlijk. Code zwart. Mensen sterven bij bosjes in de straten. Proest. Leugen nummer 1651 van Mark en Hugo. Lock them up. Lock them up. Lock them up.

BoerKoekoek | 13-04-21 | 09:10 | 2

Het gezegde, eerst zien dan geloven, zijn we vergeten.
In plaats daarvan, maken ze van de uitzondering de regel.

Boerenlogica | 13-04-21 | 09:16

De Braziliaanse variant gaat dit stokje overnemen.

lekgoot | 13-04-21 | 11:41

Oftewel, deze huisarts kampt met allochtonen die niet geprikt willen worden en die daarmee dus het vaccintraject verhinderen én de volksgezondheid in gevaar brengen? Het gaat ook nooit makkelijk he met die mensen.
Enfin, scheep die vaccins dan maar door naar mensen die 'm wel willen. Niet op komen dagen is pech hebben.

Old_Spice | 13-04-21 | 09:06 | 12

@Old_Spice | 13-04-21 | 09:55:
Denk dat dat zeker een deel van het probleem is. Aan de andere kant; NL is niet het enige land met veel niet-westerse allochtonen. We doen het ook Europees gezien slecht.
Daarnaast weet ik niet of die 25% alleen maar uit dat bevolkingsdeel bestaat. Zou zo maar kunnen dat er ook veel Kevins en Priscilla's tussen zitten die niet verder komen dan wat Whatsapp gebrabbel.

All_yall | 13-04-21 | 10:27

@ChupaChupa | 13-04-21 | 10:20: Schuld, schuld. Ons onderwijs lijkt niet best te presteren. Daar zou je misschien wel tientallen mogelijke oorzaken voor kunnen bedenken die allemaal in meer of mindere mate hieraan bijdragen.

All_yall | 13-04-21 | 10:36

@All_yall | 13-04-21 | 09:18: De anderskokenden zijn qua Corona wat de streng gereformeerden zijn qua polio; de parallelle gemeenschap waar het virus wel rondgaat. De rest van de maatschappij vaccineren en zij zijn het petri-schaaltje.

ole guapa | 13-04-21 | 11:23
▼ 9 antwoorden verborgen

Duidelijke taal van die huisarts. Wat een slecht beleid, waardoor de huisartsen zich kapot werken.

FrankPappa | 13-04-21 | 09:06 | 3

Als een ongeletterde ongeïnformeerde en niet-geintegreerde Turk uit een achterstandswijk in Rotterdam in zijn moskeet hoort dat vaccineren niet nodig is, denkt u dan werkelijk dat die haram-huisarts daar enige invloed op heeft om zo iemand van gedachten te doen veranderen? Het heeft maar zeer ten dele met falend beleid te maken, een veel grotere oorzaak is de onbewuste onbekwaamheid van een groot deel van de inwoners in NL om rationeel te handelen inzake de pandemiebeheersing.

_pacman_ | 13-04-21 | 09:14

Als je barst van de basisbenodigheden (mankracht, kennis, technologie, infrastructuur, ja zelfs nog wat financiën ook al geven we miljarden weg aan Zuid-Europese en Afrikaanse ondankbare en brutale uitvreet-landen) en je dus echt niet minder 'resources' hebt dan andere landen die het 1000x beter doen, ligt het dus aan de aanpak en het systeem. Is het enige dat dan overblijft.

Hoef je geen Einstein voor te zijn.

Realism Is All | 13-04-21 | 09:06

‘Brandhaard’ ?
Vertel ons meer.

Ambiorix | 13-04-21 | 09:03 | 1

Brandbaard

P. Breidel | 13-04-21 | 09:17

Jaja, blahblah. Het OMT is hier debet aan, de (soms terecht) veel bekritiseerde De Jonge is als niet inhoudelijk specialist gedwongen hun zwabberbeleid te volgen. En ja, ik snap ook wel dat De Jonge formeel eindverantwoordelijk is.

_pacman_ | 13-04-21 | 09:03 | 3

Het is nog steeds een politieke keuze om alles wat die zwatelaars van het OMT roepen direct om te zetten in beleid. Dat hoeven ze niet te doen he....

Jafco | 13-04-21 | 09:12

@Jafco | 13-04-21 | 09:12: Da's hetzelfde dat je als beginnend assistent-trainer Cristiano Ronaldo gaat proberen uit te leggen hoe je een doelpunt maakt. OMT wordt geacht op basis van inhoudelijke specialismen een gedragen consistent beleid te adviseren waar de onwetende politici wel gek zouden zijn dat beleid op inhoud proberen te weerleggen. De Jonge en Rutte hebben dus simpelweg geen keuze. Doen ze het wel, dan zijn het binnen de kortste keren genocide plegende dictators volgens de Wouter de Winthers van deze wereld.

_pacman_ | 13-04-21 | 09:20

@_pacman_ | 13-04-21 | 09:20: Dat is wel heel kort door de bocht. Het OMT zwalkt aantoonbaar alle kanten op. Het is de verantwoordelijkheid van de politiek om met consistent beleid te komen dat ook nog voldoende draagvlak heeft onder de bevolking. Dat is essentieel, als de bevolking steeds meer lak heeft aan allerlei maatregelen (die ook nog eens voor een deel onzinnig en tegenstrijdig zijn) dan is - papieren- beleid zinloos geworden. En dat is precies wat er nu aan de hand is. Mensen laten zich geen 13 maanden ophokken en zeker niet als het langer licht is en beter weer wordt. Grote groepen KOMEN samen al schijnt het OMT samen met het kabinet te denken dat het niet zo is. Waarom mag ik wel hutje mutje in de supermarkt of bij de drogist staan maar kan ik niet gewoon zonder afspraak naar een tuincentrum van 50.000 m2? Waarom wel opeengepakt in een park maar niet op een terras of restaurant? Dit is geen beleid, dit is wanbeleid.

Jafco | 13-04-21 | 09:42

Deze corruptie wordt toch wel het einde van Hugo de Jonge, mag ik hopen? 925 miljoen Euro voor een vage stichting met een zinloos doel, terwijl daar 130 miljoen Janssen-vaccins of 23 miljoen Pfizer vaccins of 925 IC-bedden voor betaald hadden kunnen worden? Hugo heeft voor 925 miljoen Euro entree-kaartjes gekocht. Ik bedoel, dit kan toch niet? t.co/1kHpFI2gGD?amp=1

tipo | 13-04-21 | 09:02 | 1

Wow..., aftreden. Nu!
Okay, niet mogelijk.
Next.

Pimp my Voortuin | 13-04-21 | 09:22

Een Pabohavist zonder relevante ervaring. Wat kan er mis gaan?

Lucifer | 13-04-21 | 09:01 | 1

Dat is behoorlijk denigrerend. Er zijn genoeg havisten/HBO-ers die intelligenter en misschien wel belangrijker, capabeler zijn dan VWO-ers/academici.
De meesten waarschijnlijk niet,maar uw opmerking is abject.
Maar ook u heeft recht op uw mening (hoe onjuist dan ook).

ChupaChupa | 13-04-21 | 10:29

Waarom Hugo de Jonge gewoon mag blijven zitten: www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2... Zie de site waar we niet naar mogen linken (en ftm.nl) voor een subsidie van 925 miljoen euro aan Stichting Open Nederland van generaal ton Middelkoop b.d. zonder dat er ook maar van enige controle sprake lijkt te zijn.

Het draait gewoon om de centjes: hoe langer de crisis duurt, hoe meer er ongegeneerd uit de belastingruif te vreten valt.

Goedemorgen en zo meteen een flink eind wandelen om stoom af te blazen. Het is verdorie nog niet eens 9 uur 's ochtends!

-edit- Pardon. Kruist met volgende topic.

Hetkanverkeren | 13-04-21 | 08:59

Het valt me op dat het vaccineren door huisartsen soepel en vlot verloopt. In de plaatselijke sporthal hier is het daarom lekker druk met mensen die de vaccinatie komen scoren. Keurig volgens afspraak en uitgevoerd met strak protocol, het is een genot om te zien.

DeCynischeAmbtenaar | 13-04-21 | 08:57 | 1

Dat was in mijn wijk ook zo. Weliswaar geen sportzaal maar een kerkgebouw. Strak geregisseerd. Mijn complimenten! aan de hele ploeg die daarvoor de zaterdag heeft moeten opofferen. En waarschijnlijk meerdere zaterdagen.

Pardoes | 13-04-21 | 09:12

Ik besteed al heel lang geen aandacht meer aan de wartaal van Hugo de Jonge. Je mist er niets aan. En je ziet wat voor schade het kan toebrengen als je hem wel serieus neemt.

Rest In Privacy | 13-04-21 | 08:55

Wat ik vooral uitermate frustrerend vindt is het gebrek aan oog voor medicatie bij aanvang het ziektebeeld van Covid. Dat wordt totaal kapot gezwegen terwijl het veelbelovend is. Komt gelukkig wat naar boven drijven links en rechts. Maar op de een of andere manier is vaccinatie de heilige graal. Wedden op één paard. Dat is dom.

Rolling_Ronny | 13-04-21 | 08:54 | 6

Ik kan zo een aantal redenen noemen die helaas geen van allen demense dienen. Ik zal ze hier niet benoemen want Joris z'n vinger zweeft al boven de opgerot knop.

kaplaarzenverkoper | 13-04-21 | 09:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Als Hugo homo was en Bert Koenders ook, dan zouden ze samen voorbij komen in hun Geronimo's Cadillac.

Leptob | 13-04-21 | 08:52

Beau: "Waar blijft de tweede kamer in deze?". Ze zaten erbij en keken ernaar. Motie van wantrouwen naar de Jonge is de enige conclusie. Weg met die vent.

Mr Moore | 13-04-21 | 08:51 | 1

Er zijn bewindslieden voor minder weggestuurd.

Keutels | 13-04-21 | 08:56

Schattig toch, dat ze precies in kaart brengen wat voor soort weigeraar jij bent.

kaplaarzenverkoper | 13-04-21 | 08:51

ik betrek het gebrek aan daadkracht niet alleen op de jonge... heel die kutkliek zou moeten wieberen vanwege totaal disfunctioneren. Het feit dat deze lullo's net doen alsof er nix aan de hand is en ze perfect functioneren geeft al aan hoever weggezongen die idioten van de realiteit leven. Dat ze een piano op de kop mogen krijgen. Vanwege het tekenfilm effect maar toch vooral ook omdat ze het verdienen een piano weg te koppen.

azubneritan | 13-04-21 | 08:49

Door alle reacties op mensen die een iets afwijkende mening hebben begrijp ik wel steeds meer hoe groepsdruk werkt en oorlogen ontstaan. Jammer was liever zalig naïef gebleven.

Mallenmoe | 13-04-21 | 08:49 | 1

Een rechte rug werkt uitstekend tegen groepsdruk maar helaas zijn er daar veel te weinig van.

Zilvermeeuw87211 | 13-04-21 | 09:36

Het is wachten op een mutatie waar de huidige vaccins niet tegen bestand zijn. En die kans wordt alleen maar groter zolang je niet als de wiedeweerga aan het inenten slaat.

'Ja maar de farmaceuten hebben ons gezegd dat een kleine aanpassing in de vaccins dan voldoende is om de vaccins wel geschikt te maken tegen nieuwe mutaties. Dus hoeft het wiel niet opnieuw te worden uitgevonden dus burger gaat u rustig slapen' is dan het antwoord van politici.

Maar ja, het zijn politici. Dus meestal zo dom als een pig's behind en van verder en vooruit denken hebben ze helemaal nog nooit gehoord.

Dus vergeten ze voor het gemak maar even dat die nieuwe vaccins dan wel helemaal opnieuw moeten worden geproduceerd.

O ja, en worden gedistribueerd.

O ja, en worden toegediend.

Maar gelukkig gaat dat nu ook al allemaal crescendo. Dus ik ga rustig slapen.

Realism Is All | 13-04-21 | 08:48 | 1

Je mag toch hopen dat de farmaceutische bedrijven hier op inspelen door hun productiecapaciteit enorm te verhogen. Buitenkansje als er echt zo’n mutatie tevoorschijn komt. Van de overheid hoeven we iig niets te verwachten, behalve de honderdste oeverloze lockdown.

Vechter | 13-04-21 | 09:12

Maakt helaas niks uit op welke partij je stemt, dit probleem ligt bij het totaal kapotbezuinigde overheidsapparaat: Jaren en jaren van bezuinigingsrondes waar iedereen die vertrok een premie meekreeg hebben er voor gezorgd dat iedereen die iets kan vertrokken is. Mogen jullie raden wie niet weggingen. Hugo plukt hier nu de wrange vruchten van, kan me voorstellen dat hij he-le-maal gek wordt van de muur waar hij tegenaan loopt bij z'n ministerie.

Goed functionerende overheidsambtenaren vind je alleen nog in de sectoren waar mensen werken uit idealisme: Defensie, onderwijs en de zorg. En dan alleen nog het operationeel personeel, de managementlaag is net zo rot als elders. Het advies is dan ook om Defensie hierin te betrekken: zij kunnen goed omgaan met crisis situaties. De GGD niet.

Wat het ambtelijk misbaksel betreft dat onze successievelijke kabinetten geschapen hebben: De enige oplossing die ik zie, is om het functioneringsgesprek in ere te herstellen, consequenties aan slecht functioneren te stellen, mensen die goed presteren te belonen met een hoger salaris en het loonschalensysteem over de blommen te gooien. Ambtenaren weten nu exact wat ze over 10 jaar zullen verdienen waardoor elke prikkel om je best te doen ontbreekt.
Voor wie zich afvraagt waar dit van betaald moet worden: Laat de staatsschuld maar oplopen tot 100%. Geld is gratis en we lopen zo ver uit de pas met de zuidelijke landen dat het anders eindigt met een constante geldstroom daarheen.

Voor wie zich afvraagt wat er dan zou gebeuren als de rente begint op te lopen: De historisch rente daalt al meer dan 50 jaar vrijwel constant. Niet raar ook gezien het ruimhartige monetaire beleid dat onze nationale banken en de ECB voeren. Dit gaat niet veranderen want dan breekt (vooral in het zuiden van Europa) burgeroorlog uit.

Stoppen met de boekhouders- / keuterboertjesmentaliteit en een beetje ballen tonen dus, is mijn advies. Zeer zwaar investeren in Defensie, zorg, onderwijs, transport en groene technologie. Niet zeiken, niet wapperen met je vingertje of met een budgetboekje in je hand, gewoon 400 miljard aan beschikbaar geld investeren.

Homer P. Simpson | 13-04-21 | 08:47 | 6

Ja, investeren in Defensie = geld weggooien aan oorlogsmateriaal, ideaal om een gezondheidscrisis op te lossen. U hebt volmaakt gelijk. En vooral Defensie met hoofdletters blijven schrijven, dat maakt het extra Belangrijk. (zucht)

dathoujetoch | 13-04-21 | 08:58

Ondanks dat de Jonge enorme onbekwaamheid uitstraalt, denk ik eerlijk gezegd ook niet dat een ander het veel beter zou doen.

Het probleem zit veel dieper, het zit in het hele verrotte en uitgeholde systeem. De hele mentaliteit en manier van aanpak. Of beter gezegd: manier van niet-aanpak.

Plus, onbekwame mensen ontslaan/vervangen voor het landsbelang cq. de goede zaak willen we in dit dood- en doodzieke policor land ook niet.

Want het zou hun gevoelens kunnen kwetsen! En dat is niet meer van deze tijd en dat is belangrijker dan wat dan ook.
Dus kijken we nog lekker wat langer en verder weg van de realiteit.

En iets echt aanpakken en oplossen? Haha, kom nou.

Realism Is All | 13-04-21 | 08:59

Jemig zo'n tegel voor zoveel onzin. Had het niet korter gekund?

[G]eenstijl | 13-04-21 | 08:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Er wordt ook in dit filmpje weer een relatie gelegd tussen vaccinweigeraars en lagere sociaal-economische klasse / opleiding.
Toevallig kwam dit ook ter sprake in een meeting met Aziatische collega's; daar is het precies andersom. De laaggeschoolden gaan gewoon een prik halen omdat ze daarvoor opgeroepen worden en de beter geschoolden maken meer een risico-afweging: het risico op complicaties bij zowel besmetting als vaccinatie en bepalen op basis daarvan vaker om te bedanken voor de prik.

jemagookniksmeer | 13-04-21 | 08:45 | 2

Viel mij inderdaad ook op en dacht gelijk: klopt niet!

Bucky_Lastard | 13-04-21 | 08:59

Wellicht dat het met een taalbarriere of andere culturele achtergrond te maken heeft in deze wijken.

Zalluf | 13-04-21 | 09:09

Laten ze eerst eens beginnen met al het zorgpersoneel te vaccineren. Dat kunnen ze zelf organiseren dus dat kan binnen een paar dagen geregeld zijn. De overheid hoeft alleen de vaccins aan te leveren. Het zelfde geldt voor verpleegtehuizen en instellingen, vaccineer alles en iedereen die daar rondloopt dan hoef je niet 4 keer terug te komen. Verbouw al die zinloze testlocaties in priklocaties. Probleem opgelost.

Jafco | 13-04-21 | 08:45

Oh en mensen, die cijfers gaan volgende week weer de lucht in hè: ies ramadan! In’shallah

Behangdelul | 13-04-21 | 08:44

Even wat anders: iemand al zomervakantie geboekt?

Remi A. | 13-04-21 | 08:41 | 5

Rhodos.

El Rico Grande | 13-04-21 | 08:45

Ik niet, maar ik mag wel 2 vrienden naar Duitsland brengen (en halen) voor zo'n goedkope vakantie in Turkije.
Eigenlijk moet ik ze laten lopen.

Bootvisser | 13-04-21 | 08:45

medio september ja.

BoerKoekoek | 13-04-21 | 09:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Twee miljoen kiezers die de stem op Mark Rutte hebben uitgebracht, vinden het blijkbaar wel prima.

El Rico Grande | 13-04-21 | 08:40 | 2

ja, die mensen zitten of de hele dag te kwijlen of het zijn de doden die op markje gestemd hebben maar normale mensen? geloof ik niet. er moet wat mis zijn met die dwazen!

azubneritan | 13-04-21 | 08:52

2 miljoen kiezers op Pinokkio, circa 3,4 miljoen 65+ ruim de helft van deze groep voelt zich heel veilig onder zijn leiding. Dit aangevuld door een paar amoebes die zowieso al ongeacht de koers hun hele leven VVD stemmen.

WibionFire | 13-04-21 | 09:00

Even wat anders, hoe zouden we het WEL moeten aanpakken? Ja leger enzo, maar even serieus. Je hebt dus een database met mensen die obv leeftijd worden opgeroepen. Maar dan krijg je het, je roept er 10.000 op. Van de 10.000 weigeren er 6.000 omdat:
- ik ben babyboomer en eis Jansen/ Pfizer
- God/ Allah beschermt mij wel
- Wolla wat jij zeg?

Wat is het protocol?
Weigeren is achteraan sluiten? Wie houdt wat waar bij of die het vaccin heeft gekregen als de geweigerde wordt doorgegeven? Wie roep je dan weer op?

Het is natuurlijk al een verschrikkelijke en lastige kutklus zonder Hugo de Jonge en die weigeraars, maar het maakt het er niet makkelijker op. Dus al die ouderen die zich nu niet laten vaccineren want Astra Zenica: fuck jullie, voor jullie zitten we al anderhalf jaar ons best te doen

Behangdelul | 13-04-21 | 08:39 | 7

Hoe ging vroeger de implementatie van de influenza a en b vaccinatie? Ging dat niet eenvoudiger en rustiger? Je bestelt in het voorjaar en in het najaar heb je de hele hap. Nooit een probleem geweest (behalve dat al vele jaren herhaaldelijk onderzoeken laten zien dat het maar de vraag is of het werkt (slecht onderzoek, wazige meetpunten, te weinig mensen, enz.).

nobodiesunmighty | 13-04-21 | 08:47

gewoon net als het toiletpapier, wie het eerst komt.

Naall | 13-04-21 | 08:48

@Von Bliksum | 13-04-21 | 08:44: Ja en toen kreeg je aan de deur overjarige medicijnen aangeleverd.

wakker worden | 13-04-21 | 09:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Voorsorteren op verplicht vaccineren??

1977 | 13-04-21 | 08:37 | 2

Gaat niet gebeuren.

Zilvermeeuw87211 | 13-04-21 | 08:55

Zolang er nog duizenden verpleegkundigen in ziekenhuizen nog steeds geen vaccin hebben gehad, luister ik niet eens naar die praatjes over juni of juli.

Ik ga uit van september, mocht het eerder zijn dan is dat mooi.

Roos | 13-04-21 | 08:37 | 4

Veel verpleegkundigen willen niet eens een vaccin.

Zilvermeeuw87211 | 13-04-21 | 08:55

Waarom zouden ziekenhuismedewerkers (juffrouw de Jong van HR of Piet van de salarisadministratie) eerder gevaccineerd moeten worden? De mensen aan het bed die werken met corona patiënten zijn al maanden geleden gevaccineerd. De mensen die niet specifiek met corona-patiënten werken lopen niet meer risico dan de gemiddelde supermarktmedewerker. Vaccineer eerst maar eens de kwetbare ouderen en houd je aan je hypocratische eed,

BoerKoekoek | 13-04-21 | 09:15

@BoerKoekoek, zeker niet!! Legio verpleegkundigen zijn nog niet gevaccineerd, ook degenen die willen niet!
Managers gingen hen voor, misschien verwart u dat. Maar verpleging die ook corona patiënten tegenkomen, zijn bij lange na niet allemaal gevaccineerd.
De groep die halverwege maart aan de beurt was, is nog steeds wachtende

Roos | 13-04-21 | 09:49
▼ 1 antwoord verborgen

Wouter W. Was er ook kwam weer scherp uit de hoek

Uw Verzekeringsadvis | 13-04-21 | 08:36

Prikken is niet zo lastig lijkt mij als je de middelen hebt. Maar zou het niet spaak lopen op de registratie, oftewel de deugstempel achter je bsn zetten?

Remi A. | 13-04-21 | 08:34 | 1

Het is de hele logistiek die het lastig maakt. En extra lastig omdat de algemene maatregelen ook in acht moeten worden gehouden, zoals 1,5 m afstand, etc. Bovendien moeten mensen een kwartier wachten. Dat vergt best wel een organisatie. Voor huisartsen betekent dat ook nog dat ze dat niet tijdens de normale werktijden kunnen doen. Het prikken zelf stelt inderdaad niets voor.

Pardoes | 13-04-21 | 09:33

Weet je waarom Aboutahleb geen waterkanon inzet? Ramadam is begonnen!

stipjes | 13-04-21 | 08:33 | 1

Als de zon onder is mag je toch wel water drinken? Plan dan je rellen rond 21.00, of zoiets? Is wel echter met waterkanon erbij.

nobodiesunmighty | 13-04-21 | 08:49

Toen ik het hele fragment op RTL ging kijken kreeg ik uiteraard eerst reclame. Het eerste filmpje ging over dat de anderhalve meter afstand nog steeds heel belangrijk is want corona verspreid zich onzichtbaar. Zo ontzichtbaar is dat niet, ontdekte ik net toen ik met de telefoon voor mijn snufferd moest niezen.

Leptob | 13-04-21 | 08:32 | 1

Schoonmaak doekje aanreiken doet

Gokmaar | 13-04-21 | 08:36

Mijn emmertje zal wel langzaam vollopen, maar:
- Hugo de jonge: rot op
- spuitweigerende 60+ ga eens deaud gvd
- Rober Willemse: rot op! Wat is dat een vervelende, nare flapdrol.

Behangdelul | 13-04-21 | 08:31 | 3

- akkoord
- iedereen in hun omgeving heeft al croma, krijgen ze vanzelf
- robber had wel gelijk

Nuchternederland | 13-04-21 | 08:33

Meer oplossingsgericht Beleid dus.
Speel het adres van Bilal Wahib door aan de Pedo-jagers,
Ga nu eindelijk vaccineren,
enz. enz.

Godderwrake | 13-04-21 | 08:34

Maar Rober snapt niet dat zijn besmettingshut een haard is en kan worden. Tenminste, hij snapt het wel, maar lult alsof ie het niet snapt.
En vergeet niet, die huilt al vanaf dag 1 dat binnen toen en twee weken heel horeca Nederland stuk zou zijn.

Behangdelul | 13-04-21 | 08:41
-weggejorist-
UpdateAvailable | 13-04-21 | 08:30 | 1

En ook wel apart,
in Nederland heb je recht op euthanasie, en de huisarts moet dit begeleiden.
Je hebt dus ZELF de keuze over het beeindigen van je leven.
Waarom zou je dan, als je onder de 60 bent en een verhoogd risico hebt, niet ZELF de keuze mogen maken of je een vaccin neemt wat ontwikkeld is om te mogen blijven leven.
Als we mogen beslissen over zelf doodgaan, is het niet meer dan fair dat je ook zelf mag beslissen over blijven leven.

Nuchternederland | 13-04-21 | 08:29 | 5

Bij defensie werd je als soldaat vanaf de eerste seconde geleerd om te volgen. Niet zelf nadenken, info op basis van need to know,vooraf duidelijk maken wat overtreding voor sancties oplevert iedereen exact hetzelfde voorkomen. Vrijdag 13u op medische dienst voor vaccinatie en een bezoek aan de tandarts. Geen vragen, niet zelf denken “de generaal weet veel beter dan jij wat goed voor je is” dan krijg je vanzelf mensen die graag als eerste het personeelstransport uitstormen om te strijden voor vrede en het vaderland. Ziehier hoe totale indoctrinatie werkt. Ziet u parallellen met de huidige samenleving?

WibionFire | 13-04-21 | 08:51

@Pardoes | 13-04-21 | 08:43: Ok, zo goed zit ik er niet in, maar het feit dat er een regeling voor is, zegt voldoende.

Nuchternederland | 13-04-21 | 09:08

@Nuchternederland | 13-04-21 | 09:08: De regeling is bedoeld voor de artsen. Euthanasie is nog steeds strafbaar maar als een arts kan onderbouwen dat een "genadeschot" - sorry voor de militaire term - noodzakelijk was, wordt hij niet vervolgd. Dan moet er wel aan allerlei regels voldaan zijn en daar gaat die regelgeving over. Het betreft dus geen rechten voor patiënten maar verplichtingen voor artsen die aan een verzoek van een patiënt met een stervenswil willen voldoen. Een patiënt kan aan die regeling dus geen rechten ontlenen om artsen te dwingen aan dat verzoek te voldoen.

Pardoes | 13-04-21 | 09:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom wil iedereen zich toch zo graag laten vaccineren met een experimenteel "vaccin"? Of vraag ik nou iets abnormaals?

F1802 | 13-04-21 | 08:29 | 8

Honderden kortetermijneffecten worden verzwegen, de NPO brengt op allerlei manieren vaccinatiepropaganda, tegengeluid en waarschuwingen worden buiten de discussie gehouden.

momusopus | 13-04-21 | 08:56

@momusopus | 13-04-21 | 08:56: Ondanks dat het verzwegen wordt weet jij dus wel daarvan? Over welke effecten heb je het dan?

Pardoes | 13-04-21 | 09:04

@momusopus | 13-04-21 | 08:56: Heb je eigenlijk al eens op de bijsluiter van je Paracetamolletje gekeken?Ook maar niet meer doen dan he.

HA BIER!1! | 13-04-21 | 14:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Gefileerd worden in talkshows maakt Hugo niet uit. Hij heeft het veel te druk met hippe instafoto’s maken in het werkveld.

De Pilsvogel | 13-04-21 | 08:28

En toch hebben mensen niet voor verandering gestemd.

Berend_Breedreet | 13-04-21 | 08:28

Ondertussen in Staphorst........

onbekend | 13-04-21 | 08:28 | 1

De huisartsen aldaar zitten op Rhodos.

Prieelvogel | 13-04-21 | 08:33

Het probleem is dat de chaos in Duitsland en Oostenrijk net zo groot is. Tegenstrijdige berichtgeving, grafieken waar geen hout van deugt, hak op de tak beleid, loze beloftes, wagonladingen "experten" en godbetere Beroemde Landgenoten die met hun ZMLK opleiding ook overal verstand van hebben, vriendjespolitiek, politici die zich niet aan hun eigen regels houden en er mee wegkomen, oppositie (in de breedste zin van het woord) die Coronaontkenners, wappies en coronaterroristen geframed worden, Never ending lockdowns, toekomstverwachtingen die steeds verder de toekomst ingeschoven worden, vaccins die niet besteld zijn, te laat besteld zijn, te duur en dus niet gekocht zijn.

Je mag natuurlijk geen complotdenker zijn en alle Godwins ver van je laten, maar anders zou je denken dat het allemaal zo gepland is.

Noem mij maar een wappie.

bergsbeklimmer | 13-04-21 | 08:26 | 6

Je bent geen wappie. De complexiteit en snelheid van deze logistiek kan geen enkel land of conglomeraat van landen aan. Er is geen complot. Er is vooral logistiek onvermogen gecombineerd met ongebreidelde eagernes en snelheid om 'het voor mekaar te krijgen'. Die combinatie creeert dit. Al 1000' en jaren. Besef dat voor andere EU zaken dan wel landelijke zaken er eigenlijk altijd wel problemen waren om logistieke zaken te vervolmaken, zelfs van kleinere omvang, die dan vaak niet goed gingen. Dus, wat gebeurt is volstrekt niet bijzonder. Ook niet generatie afhankelijk. 't Zijn de beperkingen van de menselijke geest/communicatie en de grenzen van communicatie en organisatie. Die liggen vast in ons DNA pakket en de expressie van dat pakket.
Zo, en nu kakken.

nobodiesunmighty | 13-04-21 | 09:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Omdat ik benieuwd was of Wouther de Winther zou komen, heb ik Bo gekeken.
(spoiler: hij zat er)
Maar wat mij opviel in het verhaal van de huisarts, is dat hij de brandhaarden van de Corona duidelijk benoemde:
achterstandswijken met een taalbarriere.
Het zal ook weer eens niet.
Dus we zitten hier nu langer in de shit + shitmaatregelen doordat bepaalde, niet nader te benoemen bevolkingsgroepen zich niet aan simpele basisregels houden.
Is dit al bij die 400 miljard opgeteld?

Nuchternederland | 13-04-21 | 08:25 | 4

Er is maar een manier om dat op te lossen: meer immigratie, meer EU, hogere belastingen. Oeps, dat zijn er al drie.

El Rico Grande | 13-04-21 | 08:44

Die bevolkingsgroepen niet benoemen geeft dus schade. Ontwijk ze.

HogeNood | 13-04-21 | 08:55

@HogeNood | 13-04-21 | 08:55: Inderdaad, het aantal besmettingen zou kunnen dalen als men zou publiceren, breed publiceren waar de besmettingshaarden liggen.
Maar dat doet men niet. Want dat moeten we niet willen met zijn allen, is slecht voor de inclusiviteit en speelt Wilders en Baudet in de kaart.

Nuchternederland | 13-04-21 | 09:11
▼ 1 antwoord verborgen

Hugo weg, prima. maar denken jullie echt dat ze dan iemand op die post zetten die WEL verstand van zaken heeft? die hebben ze niet in den haag, en las ze zo iemand hebben wordt deze as we speak weggewerkt.

isotope 465 | 13-04-21 | 08:25 | 3

Peter R. de Vries kan dat part-time wel rechtzetten en ons verlossen.

Remi A. | 13-04-21 | 08:38

Louis van Gaal.

nobodiesunmighty | 13-04-21 | 09:16

Evenementencentrum huren.
First come first serve.

JohnLocke | 13-04-21 | 08:24

Toch grappig dat vrijwillig kiezen voor een vaccin nu iets heel bijzonders is. Dat zou het altijd al moeten zijn.

SailingDuck | 13-04-21 | 08:23

Als ik HA was zou ik complete schijt hebben aan Hugo met z'n PABO opleiding en gewoon zsm de high risk groep in goed overleg doorprikken.

Filmpje laat overigens ook goed de enorme gezondheidskloof zien tussen laag- en hoogopgeleid zien.

Diederik_Ezel | 13-04-21 | 08:22 | 1

Het enorme kloof zit dus tussen autochtoon en niet-westerse allochtoon. Dat zie je ook terug in de ziekenhuizen en op de IC's en dat is al het hele coronajaar het geval.

Oeleflaffel | 13-04-21 | 08:38

In Rotterdam West speelt mijns inziens ook het feit mee dat een hoop mensen zich op basis van hun geloof niet laten vacccineren.
Neemt niet weg dat de hele vaccinatiecampagne één grote teringzooi is.
Wat een drama.

laurentius | 13-04-21 | 08:17 | 2
-weggejorist-
frische_ideen | 13-04-21 | 08:20

Rotterdam-West...

Net als Zuid compleet omgevolkt.

Wijze uit het Oosten | 13-04-21 | 08:22

Stoppen met het van hun bed takelen van onze bejaarden die logischerwijs bang zijn geworden van vaccins, maar gewoon eenieder die wil, een prik geven. Deze methode is simpel, snel en eenvoudig.

Prieelvogel | 13-04-21 | 08:12

Haha, brandhaard... en dat op de Staatsomroep.

Pimp my Voortuin | 13-04-21 | 08:12

Beloon mensen die zich laten vaccineren met €250. Dan kom ik misschien t.z.t. ook wel opdagen.

Leptob | 13-04-21 | 08:10 | 4

@frische_ideen | 13-04-21 | 08:18: Oh? En als een zorgmedewerker zich dan niet heeft laten vaccineren? Krijgt die dan wel toegang? En als je nu gevaccineerd bent maar je wordt toch opgenomen? Want ja, dat kan ook... Heerlijk eenvoudig dat voorstel van je maar dat soort dingen werken niet. Dan ook geen rokers, drinkers en vetkleppen opnemen etc. Waar stop je dan?

HornoxNL | 13-04-21 | 08:24

Of geef ze een schappp voor de ramadan.
Gisteren in de supermarkt, alle zonnebloemolie was op. Tweede supermarkt, zelfde verhaal.
heb je eens in het jaar een flesje nodig, haalt zandbakkié zijn olie terug.
Okee, andere olie, maar toch

Nuchternederland | 13-04-21 | 08:36
▼ 1 antwoord verborgen

#Hugokanechtniets.

Wijze uit het Oosten | 13-04-21 | 08:10

De uitrol van het vaccin is volgens de huisarts een 'organisatorische draak'.

Dat vat het wel goed samen.

Keutels | 13-04-21 | 08:09 | 2
-weggejorist-
frische_ideen | 13-04-21 | 08:13

@frische_ideen | 13-04-21 | 08:13:
Het is ook bizar dat mijn oma van 90 een eind moet reizen naar een priklocatie, maar dat mijn ouders (die vitaal zijn), bij de huisarts terecht kunnen.

Keutels | 13-04-21 | 08:21

Goh, iemand zegt brandhaard... wijst naar een plekje... daar kunnen wel eens groepjes wonen die de taal niet zo machtig zijn. Die brandhaarden dus.

Denkhetnjet | 13-04-21 | 08:08 | 2
-weggejorist-
frische_ideen | 13-04-21 | 08:10

Goh, iedereen besmet in die brandhaard maar niemand gaat dood.
Misschien toch niet zo’n dodelijk virus...

Ali Bi | 13-04-21 | 08:39
-weggejorist-
frische_ideen | 13-04-21 | 08:07 | 2

Hugo en Mark overtreden weer eens de wet, ditmaal met de Stichting 'Open Nederland'.

Rennieflox | 13-04-21 | 08:06 | 1

Haha, 'Open Nederland'. Mogen een kleine MILJARD euro wegpissen met coronafeestjes-onderzoek, met zero accountability.
Maar het zal vast allemaal wel weer heel anders zitten, met een doortimmerde visie van de opdrachtgever erachter.

obi1 | 13-04-21 | 08:49

Oude mensen met een bmi van meer dan 40 die hun prik niet komen halen.
Moeten hierdoor onze studenten geen college krijgen en onze middenstand gesloopt worden? Gooi open die maatschappij!

zuurtjeregen | 13-04-21 | 08:06 | 7

@[G]eenstijl | 13-04-21 | 09:05: Man 35 jaar, vrachtwagenchauffeur 105 kilo, zijn vrouw 32, bijna altijd alleen thuis, chips etc vretend voor de tv 90 kilo. Kan dus ook.!!!

wakker worden | 13-04-21 | 09:35

Ja want dikke studenten en dikke middenstanders bestaan niet he, lummel?

Calastir | 13-04-21 | 10:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Voor de komst van het internet wisten we bijna niets. Dat was een heerlijke tijd.

Quib | 13-04-21 | 08:06 | 5

Zonde, want inmiddels is toch 30% van de bejaarden volgens dokter Matthijs wel ingeënt met 5G

hendrikjandetuinman | 13-04-21 | 08:39

Mocht het ooit nog zover komen dat we teruggaan naar die tijd omdat gas, elektriciteit en stromend water komen te vervallen en niet meer beschikbaar zijn, dan zijn er twee soorten mensen; zij die overleven en zij die dood gaan. Zij die overleven doen dat omdat ze vuur gaan maken, zij die dood gaan doen dat omdat ze hun mobiel erbij pakken en op internet gaan opzoeken hoe je vuur maakt...

Air van Boven Dorens | 13-04-21 | 09:21

Met internet weten veel meer, maar weten we nog steeds niets.

nobodiesunmighty | 13-04-21 | 09:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Filmpje is stukkapot

Proditor | 13-04-21 | 08:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl