Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EMA: "Dode door bloedproppen na Janssen-vaccin"

Toch opmerkelijk.

Wordt dit een zelfde soort emotionele achtbaan als AstraZeneca? EMA meldde zojuist dat: "Four serious cases of unusual blood clots with low blood platelets have been reported post-vaccination with COVID-19 Vaccine Janssen. One case occurred in a clinical trial and three cases occurred during the vaccine rollout in the USA. One of them was fatal." Het Janssen-vaccin wordt heden alleen nog in de VS gebruikt, en is daar nu zo'n 4,5 miljoen keer toegediend. Vanaf 19 april zou het vaccin aan de EU geleverd worden, Nederland heeft 11,3 miljoen shots ingekocht. En nu moet maar blijken of we inderdaad zover komen.

Reaguursels

Inloggen

Wat mij opvalt is dat de vaccins die negatief het nieuws halen de oude vertrouwde techniek (vector) gebruiken. De nieuwe mRNA vaccins gaat niets mis. Ik echt heel erg weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van de berichten en politici als het gaat om COVID. Dan is het dit, dan is het dat en niet alles wordt in de MSM getoond.

upbeat | 09-04-21 | 21:26 | 2

Viral vector vaccins zijn ook een relatief nieuwe technologie. Is zeker nog geen oude vertrouwde techniek.

Baizuo | 09-04-21 | 22:52

Ik word zo moe over al dat gemekker over mensen over bijwerkingen. Net als op het jounaal. "Hij zou vandaag gevaccineerd worden... Henk... 64 jaar longpatient, maar hij heeft afgebeld... hij durft niet"... "ik ben helemaal niet tegen vaccineren... Moderna, Pfizer, Janssen, ik meld me zo aan, maar geen Astrazeneca".

...Nou Henk... ook over Janssen gaat het al beginnen, dus streep die ook maar van je lijstje. Pfffttt wat een gedoe zeg.
Wat zou de kans zijn dat je met een longaandoening aan COVID gaat overlijden? Lijkt me iets groter dan de bijwerkingen van AZ. Sowieso was dat ook bij vrouwen, dus waarom niet voorlopig ook mannen onder de 60 vaccineren?

Ik vind dat als je het aangeboden vaccin afwijst, je daarna aan het einde van de rij mag aansluiten... aandoeningen of niet.

Nu is wel een oplossing voor die 5 EU-landen die verongelijkt riepen dat er vaccin-ongelijkheid was omdat ze wel heel zwaar hadden ingezet op AZ.
In plaats van dat we onze Pfizer/Moderna-vaccins gaan sturen, krijgen ze nu een batch AZ lijkt me.

Een hoop mensen hebben corona-verveling... teveel tijd om overal over na te denken en dan ook overal over gaan mekkeren.

lamlendig | 09-04-21 | 20:21 | 4

@hoejeheette | 09-04-21 | 20:40: gast wat is er mis met je verstand? Zijn voorbeeld betreft iemand die totaal niet in de "risicogroep" voor AZ trombose valt (want oud en man) maar wel in de verhoogde risicogroep voor corona (oud, Man en longaandoening). Waar de risicobalans voor een jonge meid ca. 1:1 is, is de voor hem waarschijnlijk minder dan 1:10.000. Zulke domme mensen moeten inderdaad maar achteraan aansluiten met de alternatieve vaccins. Wat dat met jouw geval te maken heeft is ook totaal onduidelijk maar blijkbaar voel je je aangesproken ondanks dat je al corona gehad hebt. Bijzonder.

parlinone | 09-04-21 | 21:07

@parlinone | 09-04-21 | 21:07: er is hier een groepje dat graag even meldt dat ze corona hebben gehad en dat het erg meeviel. Soms koppelen ze daar ook nog hun mening over het vaccin aan vast. Vaak tamelijk irrelevant en gespeend van enige empathie.

BobDobalina | 09-04-21 | 21:16
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
helmholtz | 09-04-21 | 20:21

Geen enkel vaccin, geen enkel medicijn is 100% veilig. Er zijn altijd mensen wiens lichaam verkeerd reageert. Maar vaccineren is de wet van de grote getallen; de paar mensen waar het misgaat wegen niet op tegen de vele mensen die gered worden. Maar van al die andere vaccins hebben we de cijfers niet, dus we kunnen niet vergelijken. Maar dat houdt de media en de wappies niet tegen, die beginnen te gillen dat het vaccin niet veilig is. Dat is het wel. jammer dat De Jonge weer eens als een weerhaan reageert.
Autogordels zijn niet altijd veilig. Vliegtuigen zijn niet altijd veilig. Eten is niet altijd veilig. Ademen is niet altijd veilig. Gaan we daarom daarmee ook maar meteen stoppen?

Valse_nootjes | 09-04-21 | 19:45 | 3

Naar de kroeg of naar de winkel gaan is ook niet altijd veilig. Daar zijn we wel mee gestopt. Welke wappie heeft eigenlijk bedacht dat dat een goed idee is?

intrigant | 09-04-21 | 20:05

Bloed verdunners krijgen en dan een hersenbloeding krijgen, voor niemand een bezwaar.

Tapioca pudding | 09-04-21 | 21:26

@Tapioca pudding | 09-04-21 | 21:26:
En wat dacht je van hersenbloeding krijgen en toch bloedverdunner krijgen wegens tia?
Moeilijk, niet te begrijpen.
Keuzes....

swassannuf | 09-04-21 | 22:27

Hoeveel mensen die dit een reden vinden om zich niet te laten inenten, steken zometeen weer een peukie op?

Roos | 09-04-21 | 19:28

Tuurlijk... als het niet lukt om Astra een beter imago te geven, dan de rest ook naar beneden halen....

Kyboro | 09-04-21 | 19:13

Kijk, 4 gevallen op 4,5 miljoen is tragisch, je zal maar net daardoor iemand verliezen, maar wanneer we door Covid eraan gaan met tienduizenden, dat is veel tragischer.

En weten we al hoeveel mutanten er zijn en of we dan wel tegen de meeste zijn beschermd door 1 vaccin?

Jan, Leiden | 09-04-21 | 18:51 | 1

Aan de griep gingen, ondanks de jarenlange ervaring met vaccinatie ook duizenden mensen per jaar dood toen die nog niet als coronadoden werden geteld. Daar hebben we mee leren leven. Hopelijk komt het met corona ook een keer zover dat we ouderen die dat willen de gelegenheid geven om zich te laten vaccineren en laten we de rest van de bevolking gewoon met rust.

intrigant | 09-04-21 | 20:11

Sowieso waarom niet standaard de huisartsen laten inenten .. die hebben de patienten plus precies inzichtelijk welke leeftijden waarom het wiel opnieuw uit proberen te vinden?.

All_Anonymous | 09-04-21 | 18:49 | 1

Helemaal mee eens. Ieder jaar worden 4 miljoen ouderen in NL geend door huisartsen tegen influenza /griep. Geruisloos en zonder ophef en problemen. Nu heeft een soort maffia van instituten, organen, ggd’s, en ziekenhuis artsen en bv’s het overgenomen. Kafka.

ceesreis | 09-04-21 | 19:16

Rare tijden. Vaccinatie is nodig om uit pande. Ie te geraken. Elk vaccin geeft een aantal doden als je miljoenen mensen inent. Onder de streep is het resultaat zeer positief. No Brainer lijkt me. Waarom dan elk geval uitmelken - is dat om mensen bang te maken, de vaccinatie te laten weigeren en daarmee deze ellende te verergeren? Alsof we niet genoeg te stellen hebben Mark en Hugo..

Otto Normal | 09-04-21 | 18:45 | 4

De definitie van pandemie is aangepast om Covid19 een pandemie te kunnen noemen.

intrigant | 09-04-21 | 19:17

@intrigant | 09-04-21 | 19:17: huh, wil je roepen dat er geen pandemie is? Geef die definities eens en welk besluit, wanneer is er geweest om de pandemie definitie aan te passen?

Tapioca pudding | 09-04-21 | 21:29

@Tapioca pudding | 09-04-21 | 21:29:

In 2009 als reactie op de 'swine flu'.

"[...] the fact that the WHO has changed its definition of pandemic? The old definition was a new virus, which went around quickly, for which you didn't have immunity, and which created a high morbidity and mortality rate. Now the last two have been dropped, and that's how swine flu has been categorized as a pandemic."

Super interessant én nog steeds relevant artikel:
Zucht, ik mag geen links posten... Zoek zelf de bron maar... Het is Spiegel International met een interview met Epidemiologist Tom Jefferson uit 2009.

Warhead | 10-04-21 | 07:53
▼ 1 antwoord verborgen

De waarheid is, het probleem van de levering door wanbeleid Rutte.
Hiermee maskeren ze hun eigen falen.
Zelfs een pleister heeft bijwerkingen zoals het niet drogen.
Gezeur op niks af is het.

bigstone | 09-04-21 | 18:44 | 1

Dat geldt ook voor de zogenaamde ernst van het Coronavirus. Het is voor een heel klein percentage van de mensen heel naar, en de overgrote meerderheid heeft er nauwelijks last van.

intrigant | 09-04-21 | 18:58

Bij één vandaag zo'n k*ttekop die vind dat je niet zelf mag beslissen dat je de prik wel wil hebben.
Dat moet je volgens die doos aan de experts over moet laten, dezelfde die het vaccin veilig verklaard hebben.

likdoorn | 09-04-21 | 18:32 | 2

Kans 1 op een miljoen dat je een bloedprop krijgt. Dan is het gewoon veilig. Bij de pil is die kans 100x groter. Als je je auto instap is kans 1000x groter dat je dood gaat dan aan vaccine van Janssen. Dus ja het is veilig.

honde | 09-04-21 | 19:19

@honde | 09-04-21 | 19:19: u beweert dus dat de kans 1:1000 is dat je dood gaat als je in de auto stapt? Dan denk ik dat ik uw conclusie over het vaccin maar niet voor waarheid aanneem.

intrigant | 09-04-21 | 20:15

Ha! Zoals gister voorspeld. Amper 24 uur en nu al gelijk gekregen. Janssen kan wel inpakken, samen met AZ.

Bartsel | 09-04-21 | 18:27 | 3

Een gigantische aderlating voor de Nederlandse biomedische industrie. Wat valt er nog wel te vertrouwen van ons? Zelfs onze Ivermectine is een grote faal waarbij je wel van covid geneest, maar vervolgens aan een overdosis eraan gaat. www.nationalezorggids.nl/dossier-coro...

Alexander des Burgus | 09-04-21 | 20:08

@Alexander des Burgus | 09-04-21 | 20:08:
Waar in dat artikel staat dat je eraan gaat bij een hoge dosis ivermectine. Heb je het artikel zelf wel gelezen ?

cheops | 09-04-21 | 21:04

Wie weet hoe de getallen liggen van het Sputnik vaccin en van de chi see vaccins. Vast niet beter, alleen typisch Rusland en Ch ina, snappen de grote getallen beter.

Tapioca pudding | 09-04-21 | 21:32

Ik vind het vreselijk dat mensen als proefkonijn worden gebruikt om een experimenteel vaccine uit te proberen met alle gevolgen van dien.

Dat is de realiteit.

Dan onthoud ik mij wat ik van die hele corona en de corona ontwikkeling vind.

lex63 | 09-04-21 | 17:41 | 5

Gelukkig wel maar 1 prik met dit vaccin, scheelt weer de helft aan risico (kort door de bocht genomen)

Canis.bonus.es | 09-04-21 | 18:23

@piet7003 | 09-04-21 | 18:08: dat hoeft niet heur, ben er net vanaf , ok het was brutal, 10 dagen off planet. de hardcore weg zeg maar. gewoon overleefd, jij mag mijn prik hebben.

helmholtz | 09-04-21 | 18:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Die hoef ik niet, mijn man ligt nu met een longembolie in ziekenhuis. Nog meer bloedproppen, aan me hoela, Trouwens kwam niet door vaccin, gewoon ouderdom.

gato | 09-04-21 | 17:30 | 3

Sterkte!

osolemio | 09-04-21 | 17:37

@osolemio | 09-04-21 | 17:37: Dank je wel, hij wordt goed verzorgd in ziekenhuis, maar er zit een grote bloedprop in zijn long, maar eten is heerlijk, zei hij.

gato | 09-04-21 | 18:01

Wat osolemio zegt!

MickeyGouda | 09-04-21 | 18:06

koren op de molen van de antivac mongolen.
komt er ook nog eens een vaccin tegen stupiditeit?

miko | 09-04-21 | 17:29 | 4

er zijn ook al medicijnen die prima werken, zo gek is dat niet,en minder risico.

Spychopaat | 09-04-21 | 17:50

Vast, maar die gaan antivac mongolen niet nemen slimmerik.

Quib | 09-04-21 | 18:19

Antivac mongolen is wel wat zwaar aangezet. Doet u voor 99% van de bevolking even een kosten baten analyse. Kans op ernstige complicaties als gevolg van het Coronavirus: zeer klein. Kans op bijwerkingen op lange termijn: niet kwantificeerbaar. Vertel eens, waarom zouden mensen zich massaal moeten laten inspuiten wat u betreft?

intrigant | 09-04-21 | 19:09
▼ 1 antwoord verborgen

geef mijn portie maar aan de rest hier.

helmholtz | 09-04-21 | 17:22 | 2

Ik bedank voor het aanbod, vindt je niet erg, toch?

MoonBeebe | 09-04-21 | 17:27

Nah, geef 'm maar aan iemand anders.

Quib | 09-04-21 | 18:20

Mooi. De kans dat ik als ik zodirect de voordeur uitloop en daarbij door een stoomlokomotief overreden wordt, is aanzienlijk groter. Kop dicht - en dóórprikken.

bisbisbis | 09-04-21 | 17:17 | 3

Dat maak ik zelf wel uit.

MoonBeebe | 09-04-21 | 17:28

Liggen er rails voor uw voordeur?

Usumani | 09-04-21 | 17:40

Laat jij je lekker volblaffen.

intrigant | 09-04-21 | 19:14

Nou nou.. met een kans van 1 op de 4.5 miljoen zit je bijna op dezelfde kans als het winnen van de staatsloterij!
Ik zou snel loten kopen!

DatInternetDingetje | 09-04-21 | 17:17

4,5 miljoen ... 1 dode... Je hebt meer kans om de loterij te winnen.

peterdh | 09-04-21 | 17:11

Van de Pil kun je ook trombose krijgen.
Daar hoor je nooit iemand over. Legio vrouwen die die rommel slikken, maar geen haan die er naar kraait.

Interessant waarom dat wel normaal wordt gevonden en bij het vaccin niet.

Roos | 09-04-21 | 16:54 | 7

Herstel, 77.
Als Zwitsal mag ik geen linkjes plaatsen.

Roos | 09-04-21 | 17:22

@Roos | 09-04-21 | 17:22: Is dat alleen dit jaar, vorig jaar of alle jaren (zo ja, hoe lang) bij elkaar?

Endoxa | 09-04-21 | 17:24

Waarschijnlijk ga je eerder dood aan de emissie van een versgelakt meubelstukje die je koopt in de Ikea. Mensen hebben geen idee wat ze elke dag weer inademen.

flame_me | 09-04-21 | 18:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Astra Zeneca vaccinaties. 34 miljoen gezet. Iets van 200 complicaties en 18 doden.

Je gaat nog eerder dood in het verkeer.

TRUMP | 09-04-21 | 16:46 | 7

@Norman N. Warden | 09-04-21 | 17:10:
peace with god,... dan weet je al dat je met leugenaars te maken hebt.

miko | 09-04-21 | 17:28

Van de Pfizer kon ik uit de UK wel een lijstje met reported adverse effects vinden.
Kijk daar bv. ook eens bij oogproblemen. Trombose is maar een klein onderdeel van mogelijke serieuze bijwerkingen.
assets.publishing.service.gov.uk/gove...

RichardBandler | 09-04-21 | 18:08

@RichardBandler | 09-04-21 | 18:08: Op https://www.gov.uk/government/publications/coronavirus-covid-19-vaccine-adverse-reactions kun je alle bijwerkingen van AstraZenica ook vinden Richard.

Quib | 09-04-21 | 18:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit was natuurlijk te verwachten.

van Oeffelen | 09-04-21 | 16:41

Had ik het al genoemd? De meest gehate schoenen van Nederland.

appeltjesgroeneweide | 09-04-21 | 16:41 | 2

Wat een sukkel dat hij dat niet een keer aangepast heeft he? Mensen vinden het onderwerp te serieus voor al die vrolijkheid. Als hij nou staatssecretaris van cultuur was of hoofd Binnenhofclowns ...

Watching the Wheels | 09-04-21 | 16:43

Misschien een paar creatief bekleden met de logo's van die vaccins. Of krantenkoppen over Rutte en de Jonge. Zie het al voor me: 'Ik sta hier niet te liegen!' en zo. (Start lachband)

MoorCopJoris | 09-04-21 | 18:45

Moeder: "Als je zulk belangrijk werk moet doen, dan draag je niet een jaar lang dat soort schoenen. Doe je dat wel, dan heb je wel erg veel behoefte om alle aandacht op jezelf te richten, terwijl het zonder afleiding alleen om het werk zou moeten draaien ... hij kan beter schoenenverkoper in Italie worden". Ze worden conservatief die oudjes.

Watching the Wheels | 09-04-21 | 16:40
-weggejorist-
VisionairNL | 09-04-21 | 16:24 | 1

Zijn dat overigens blauwe pisdruppels op die schoenen van Hugo?
bijwerking?

nobodiesunmighty | 09-04-21 | 16:11 | 1

Dat zijn dooie smurfen.

Usumani | 09-04-21 | 17:43

Mensen die tegen de doodstraf zijn hebben als belangrijkste argument " maar wat als achteraf blijkt dat hij onschuldig was ". Bijwerkingen van vaccins met de dood tot gevolg worden gewoon geaccepteerd.

de euro middenweg | 09-04-21 | 16:08 | 3

ja, net zoals bijwerkingen van wegverkeer. Of bijwerkingen van bonensoep.
Of, in het algemeen, de levenslange bijwerkingen van een geboorte.

nobodiesunmighty | 09-04-21 | 16:12

Een belangrijker argument, ook een die ik vaker hoor is dat je geen haar beter bent dan degene die je 'rechtstatelijk' vermoord.
Op plek twee staat dan, om de haatgevoelens te kanaliseren dat een levenslange opsluiting erger is voor het monster dan de doodstraf.
Op de derde plek staat uw argument maar dat zou gezien het aantal valse veroordelingen, na dna testen gebleken inderdaad evengoed een trapje hoger op de lijst mogen.
Daarbuiten is het inderdaad nogal wat om een gezond mens de dood door injectie toe te wensen met de mededeling naar bijvoorbeeld de achtergebleven weesjes:
'Statistisch gezien had uw 35 jarige moeder een beetje pech. Maar dit had ze ook van de pil kunnen krijgen. Hoewel uw aanwezigheid ons doet vermoeden dat zij de pil niet vaak genoeg slikte.'

geen koning | 09-04-21 | 16:25

ik ben tegen allebei

SinisterNL | 09-04-21 | 16:59

Waarom wil iedereen zo graag een vaccin. Als je denkt dat daarmee de coronamaatregelen zullen versoepelen of dat we misschien zelfs het oude normaal weer terugkrijgen? Think again.

Johan1235 | 09-04-21 | 16:07 | 1

Het nieuwe kleren van de keizer effect. Er wordt met man en macht gewerkt aan de beeldvorming dat vaccinatie ons uit de zogenoemde crisis gaat helpen. En aan het beeld dat je niet wijs bent als je er skeptisch tegenover staat.

intrigant | 09-04-21 | 20:02

Risico op trombose bij een vliegtuigvakantie is veel hoger. Toch staat iedereen te trappelen om weer het vliegtuig in te kunnen.
DOORPRIKKEN HUGO.
Doe nu eens één keer wel iets doortastends.

JanVergoor | 09-04-21 | 16:02 | 3

Ja, vandaar al die verhalen ieder jaar over vrouwen tussen de twintig en de 40 die stierven tijdens hun vakantie vlucht.

Plaktong | 09-04-21 | 16:28

Dan moet hij schadevergoedingen gaan uitkeren en krijgt hij over tien jaar de wind van voren bij een parlementaire enquête. Ik snap 'm wel. Misschien kunnen de huisartsen op Social media wel een ludieke actie doen om de laatste restjes Astrazeneca buiten Hugo om weg te prikken.

Alexander des Burgus | 09-04-21 | 20:12

Er gaan mensen dood na cosmetische operaties, er gaan mensen dood na een heupoperatie, er gaan mensen dood, elke dag, zomaar.
Stop met dit mierenneuken. Prikken Hugo, prikken!

WillemWordtWakker | 09-04-21 | 16:02 | 3

Mee eens. Maar vele kleine luyden eisen op luide toon een risicoloze samenleving!

van Oeffelen | 09-04-21 | 16:42

@van Oeffelen | 09-04-21 | 16:42: Mensen met een andere mening 'kleine luyden' noemen ... Hoe klein ben je dan?

Usumani | 09-04-21 | 17:52

@Usumani | 09-04-21 | 17:52: een andere mening is iets anders dan feiten verdraaien. Vaccins gevaarlijk noemen is de feiten verdraaien. Ervoor kiezen je niet te laten vaccineren is een eigen keuze gebaseerd op een mening, dat is prima.

AmbtenaarInFunctie | 09-04-21 | 19:48

nepmedia is niet voor niets een anagram van pandemie dus.

small_town_dude | 09-04-21 | 16:01 | 1

Niet voor niets een anagram nee? Wist je dat: Malle laxeerwind een anagram is van Willem Alexander. En "Erg wrede list" is een anagram van Geert Wilders. Da's ook geen toeval natuurlijk.

AmbtenaarInFunctie | 09-04-21 | 19:51

Oplossing: Alleen prikken voor die groepen die een kans op dood door Covid hebben die veel groter is dan de kans op dood door prikken. Dus dat begint boven de leeftijd van zo'n 40 jaar. Onder die leeftijd niet prikken want dan is de kans op dood door Covid sowieso slechts 1 op de miljoen.

Beste_Landgenoten | 09-04-21 | 16:00 | 1

Op een gegeven moment kan je alle leeftijden hieronder scharen omdat je het virus de kans geeft om te muteren in een dodelijkere variant. Mijn mening, houd hiermee meteen rekening en dicht corona alvast een hogere kans toe om dood te gaan want die tijd komt vanzelf op deze manier.

flame_me | 09-04-21 | 18:31

Wat een gezeverzeik over bijwerkingen, dat hoort erbij. Bij ieder medicijn. Alleen diegenen die nooit bijsluiters hebben gelezen, gaan nu lopen zeuren.
Ik lees altijd alle bijsluiters. Daar sta ik om bekend.
Hee daar is Laurentius, die alle bijsluiters altijd leest, hoor ik regelmatig om me heen als ik op straat bijsluiters loop te lezen.

laurentius | 09-04-21 | 16:00 | 7

@peterdh | 09-04-21 | 17:18: Appels en peren. Als heel Nederland geen pijnstillers neemt lopen ze rond met koppijn, als heel Nederland weigert vaccinaties te nemen krijgt Corona de vrije hand. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen wat dit betekent.

Wiebenick | 09-04-21 | 19:23

@Wiebenick | 09-04-21 | 19:23:
Ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar corona heeft al de vrije hand. De "keus" die ons "geboden" wordt is a) verplicht vaccineren en zo niet als een paria door de samenleving gaan, en bij de volgende mutatie volgend jaar weer, en het jaar daarna weer, en dan weer en dan weer en dan weer en dan weer en dan weer, want dat virus blijft gewoon muteren.
Bij elke vaccinatieronde zal er 1 variant sneuvelen, waardoor een andere variant de overhand krijgt. Dat is optie 1, en die wordt nu even hard als die staaf in je neus wordt geramt als "alternatief" bij ons naar binnen geprikt zonder dat dit effectief een vrije keuze is.

Of optie b) het land op slot houden tot in de eeuwigheid met een never-ending inlevering van vrijheden, coronawetten waarbij de 2e kamer simpelweg niets meer te vertellen heeft, zelfs deminissionaire kabinetten verregaande besluiten nemen, de kritische vrije pers zichzelf notabene heeft uitgeschakeld, waarbij het halve mkb ondertussen zijn pensioen heeft opgegeten, failliet is. De wachtlijsten in alle vormen van GGZ gigantisch toenemen, we "vrijwillig" opgesloten zitten (van thuiswerken tot avondklok, sportscholen dicht, parken dicht, bioscopen dicht, alles dicht, 10 minuten winkelen op afspraak van een dag van te voren etc etc etc).

Tel daar dus mijn eerdere tegel bij op: "vrije keuze" om te vaccineren met door de overheid opgelegde geconsequenties als je dat niet doet, tegenover een echte vrije keuze. Als je zo bang bent om corona te krijgen neem je toch lekker een vaccinatie. Ben je beschermt. Klaar. Dat het virus daarmee verdwijnt is een fabeltje. We zijn nog niet eens 3 maanden verder en zien alweer dat de vaccins niet beschermen tegen andere varianten. Ben je echt zo naief dat als we ons allemaal laten vaccineren dat we dan klaar zijn? De kers op de taart is dat het ook nog eens verplicht is, met een heel scala aan negatieve vrijheidsberovende maatregelen die tussendoor even doorgedrukt worden omdat de mensen het allemaal best vinden omdat ze verkeren in een staat van massahysterie gevoed door de politiek en de media.

Ben ik tegen vaccineren? Nee. Ben ik tegen de manier hoe dit nu door onze strot wordt geramt? Driewerf ja. Vind ik het bijna crimineel hoe hierbij vrijheden worden ingeperkt? Ja. Moet dit op deze manier ophouden? Nu meteen. En dat staat nog zelfs los van de volledig incompetente manier hoe het allemaal gaat. Er zit zoooo veel mis op dit moment dat dat inmiddels een groter gevaar begint te vormen dan die hele corona. Die tijdelijke wetten, die tijdelijk afgepakte vrijheden, die tijdelijke sluiting van de complete middenstand gaan we ten eerste niet meer zo 1,2,3 terug krijgen. En dat is nog niet eens het ergste. Het ergste is dat mensen in deze manier van leven "gemasseerd" worden waardoor elk kritisch denken van de bevolking doofstom wordt gemaakt. We vinden deze situatie nu al "normaal" , we accepteren het. We worden simpelweg een volkje als China waar men het normaal vind dat dit soort maatregelen en beleid door de overheid zonder enig protest wordt doorgeduwt. Degenen die nog protesteren worden door massale overmacht aan politie en ME monddood gemaakt, genegeerd door de pers etc. Dat is nog het meest erge aan dit verhaal. Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen wat dit op de lange duur betekent.

peterdh | 09-04-21 | 22:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Medicijnen hebben bijwerkingen. Soms ernstige. Part of the deal. Mijn epilepsiemedicatie kan juist epileptische aanvallen -maar ook de dood- tot gevolg hebben. Toch slik ik die troep met plezier. Statistisch gezien is er namelijk geen bal aan de hand.

Mensen die dat niet zo kunnen zien moeten hun paracetamolletje ook maar laten staan (-en hebben natuurlijk elk recht van de wereld om liever geen vaccin te willen). Dat gejank geldt overigens elk medicijn.

En nu weer verder spuiten graag.

DeJemelscheet | 09-04-21 | 15:42 | 7

@DeJemelscheet | 09-04-21 | 16:12:
"Wat jij beschrijft geldt voor een hele kleine groep (ik meen 20-29 jaar) en dan ook nog vrouw."

Ehhh je bedoeld dus de groep die het vaakste de pil slikt. Vrouwen tussen de 20 en 29 jaar. Die geen kinderen willen tussen hun 20e en 29e. Dat is niet "een hele kleine groep", dat is het grootste gedeelte van de pil sliksters. Het zou wat zijn als je ook mannen van 65+ gaat meetellen in de statistieken voor mensen die de pil slikken.

peterdh | 09-04-21 | 17:21

@peterdh | 09-04-21 | 17:21: Ik heb het over mensen die in potentie een vaccinatie krijgen. Nergens, maar dan ook nergens sprak ik over de pil.

De groep die daar gevaar loopt is een hele kleine groep. De groep die ik beschrijf. En dat is demografisch gezien echt een stipje op de landkaart.

DeJemelscheet | 09-04-21 | 21:36

@DeJemelscheet | 09-04-21 | 21:36:
Excuus, je hebt gelijk. Ik las even te snel en legde een niet door jou genoemde link tussen vrouwen tussen 20-29 en de pil. Maar daar had je het inderdaad niet over.

peterdh | 09-04-21 | 22:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar uh... hij heeft een vrij grote schoenmaat valt me op. He is the record, vrij naar Southpark ( aflevering Bono U2).

Sinterbikske | 09-04-21 | 15:24 | 1

In zijn functie moet hij natuurlijk wel stevig in zijn schoenen staan

Shoarmamasutra | 09-04-21 | 16:15

Asn Sputnik verdienen de Nederlandse graaiers niets (hallo Ab, hallo man van Edith, etc.), dus komt het hier niet. Als de landsleiding hier echt oog had gehad voor de algemene gezondheid hadden ze zelf al het onderzoek eventueel kunnen starten naar het veel goekopere Sputnik. Maar ook EMA en Gezondheidsraad en Raad Geneesmiddelen zeggen: we hebben geen aanvraag binnen. Ja, en? Beetje zelf werkzaam zijn, beetje pro-atief, moeilijk he? Of schuift dat niet genoeg. Ik vermoed het laatste. En dan zal Putin er rijk van worden, ja en dus? Moet Hugo of zijn broer eraan verdienen dan? Waar gaat het om, gezondheid? Nee, geld.

dathoujetoch | 09-04-21 | 15:24 | 8

sinds eind vorig jaar oktober grofweg, zijn de risicogroepen bekend. Bij overige infectie pande/epi- demieen. ging het dacht ik toch aardig makkelijk (en uiteraard niet altijd optimaal en soms gewoon 'een beetje erg dom'.).
Het is gewoonweg ronduit bizar dat ondanks die bekendheid bestuurders het nog voor mekaar krijgen om er een teringzooi wereldwijd van te maken.
Dan heb je toch écht talent voor iets.

nobodiesunmighty | 09-04-21 | 16:16
▼ 5 antwoorden verborgen

"Dode door y na x.

"PRAC has started a review of a safety signal to assess reports of thromboembolic events (formation of blood clots, resulting in the obstruction of a vessel)
in people who received COVID-19 Vaccine Janssen."

Y na x.
Maar is x de oorzaak? Het kan, maar het is nog niet duidelijk.

De zon komt op nadat de haan kraait.
Dus de zon zon komt op omdat de haan kraait.
Dat zouden ze bij GL een prima antwoord vinden.

"it is currently not clear whether there is a causal association between vaccination with COVID-19 Vaccine Janssen and these conditions."

www.ema.europa.eu/en/news/meeting-hig...

kloopindeslootjijook | 09-04-21 | 15:23 | 5

precies! het toepassen van de formele logica snappen de meeste mensen niet (en daar hoor ik ook helaas geregeld bij!).

nobodiesunmighty | 09-04-21 | 16:19

Het hele probleem is niet dast er 4 op de 4,5 miljoen mensen trombose hebben gekregen en dat 1 van die 4,5 miljoen dood is gegaan. Het hele probleem is dat de chocoladeletters in de kranten zo lekker staan en dat dat de massahysterie voedt.

peterdh | 09-04-21 | 17:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Elk medicijn en vaccin heeft bijwerkingen. Ook gaan daar mensen aan dood. Vreet je elke dag 6 potten pindakaas dan sterf je ook. Laten we ophouden met dit gezemer. Een ieder die wil kan een prik krijgen. Wil je niet ook prima maar dan niet zeuren als je op je buik op een IC ligt (als daar nog plaats is)....

Blonde Nel | 09-04-21 | 15:22 | 5

Als je alle bijsluiters gelooft dan neem je nog geen aspirientje meer.

tegenalles | 09-04-21 | 16:04

juist.

nobodiesunmighty | 09-04-21 | 16:19

Ik denk dat weinig mensen daar tegen zijn onder de voorwaarde dat het optioneel blijft zonder dat daar allerlei consequenties aan vast zitten.

Sir Hackalot | 09-04-21 | 17:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo’n vaccin zit vol nanobotjes met track&trace. Waarom dan niet wat nanobotjes de opdracht gegeven bloedproppen te voorkomen? Nou dan.

RickTheDick | 09-04-21 | 15:21 | 2

Was geen bloedprop. Was gewoon een BSODtje

DeJemelscheet | 09-04-21 | 15:45

Precies, en is toch verrekte handig met bestellingen via Post nl of DHL, of Tinder dating?

nobodiesunmighty | 09-04-21 | 16:20

Opmerkelijk is dat Pfizer en BioNTech dezelfde bijwerking hebben en dat staat nergens in de nieuws-koppen. Dus waarom die ophef rond vector-vaccins en de stilte rond mRna-vaccins. Noem me maar wappie, maar ik vind t raar.
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20210407_3553698

HaveXS | 09-04-21 | 15:20 | 12

@HaveXS | 09-04-21 | 16:11:
Qua vaccins is het inderdaad niet boeiend. Druppeltje in de oceaan van de omzet.

Maar ja, dat bekt natuurlijk niet zo lekker voor de anti-vaxx verhaaltjes.

TeeJee | 09-04-21 | 16:26

@TeeJee | 09-04-21 | 16:26:
Ahhh ze doen het uit liefdadigheid. Een potientiele markt van bijna 9 miljard mensen zemi-verplicht vaccineren. Dat doen ze omdat dat ze zo'n goed gevoel geeft.

peterdh | 09-04-21 | 17:27

Betere Marketing.

rachid82 | 09-04-21 | 17:48
▼ 9 antwoorden verborgen

Het heet toch geen Astra Zeneca meer ?

ja,diedus! | 09-04-21 | 15:17 | 6

vertaal ASTRA ZE NECA maar eens van Latijn naar Engels of Nederlands dan weet je waarom

Tasmaneiland | 09-04-21 | 15:48

Je kunt ook neutronenbom een neutronengranaat noemen. Buza koos voor neutronenwapen. Je gaat er net zo dood van, verder, de naam maakt niet uit.

bejaarden zijn senioren geworden,
vuilnismannen zijn milieuwerkers
bewindsman is nu bewindspersoon
schoonmaakster is interieurverzorg(st)er en personel assistent.

Blijkbaar geeft het even een voordeel, totdat de oude betekenis er weer aan wordt gegeven.

kloopindeslootjijook | 09-04-21 | 15:48

@ja,diedus! | 09-04-21 | 15:27:
Nee, dat zit niet in het vaccin.

Embryonale cellen worden wel gebruikt om cel lijnen mee te creëren die dan weer zorg dragen voor de productie van bepaalde stoffen die gebruikt worden bij de productie van de vaccins.
Cellen van apen zijn ook ooit gebruikt voor dergelijke doeleinden, heeft ook te maken met efficiëntie en welke het goed doen onder laboratorium omstandigheden.

Bovenstaande wordt vaak gebruikt om angst aan te jagen en halve waarheden mee te verspreiden, maar deze cellen worden dus NIET in de vaccins geplaatst.

TeeJee | 09-04-21 | 16:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Weet al maanden dat ik alleen Pfizer toelaat als vaccin. Iets anders komt er niet in. Dan kun je net zo goed een kop snert nemen. Dat kan tenminste geen kwaad zover wij weten.

Fi-Bu-Bla | 09-04-21 | 15:16 | 6

@HaveXS | 09-04-21 | 15:21: staat niets in de bijwerkingen behalve dit:
Trombocytopenie en stollingsstoornissen
Zoals met andere intramusculaire injecties is voorzichtigheid geboden bij toediening van het vaccin bij
personen die met anticoagulantia worden behandeld of personen met trombocytopenie of een
stollingsstoornis (zoals hemofilie), omdat zich bij deze personen een bloeding of blauwe plek kan
voordoen na een intramusculaire toediening.

small_town_dude | 09-04-21 | 15:24

@small_town_dude | 09-04-21 | 15:24: Precies, voor alle vaccins dus.
Dus waarom de selectieve ophef over vector-vaccins.
Dezelfde ophef wacht Sputnik denk ik

HaveXS | 09-04-21 | 15:27

Dat verzadigd vet van het spek in die snert geeft anders ook op termij klonten en korsten in je aderen.

Shoarmamasutra | 09-04-21 | 16:13
▼ 3 antwoorden verborgen

De kans bij soortgelijke klachten bij de anti conceptie pil is 1 op 2000. Hoor je uiteraard niemand over. Kans op klachten is nihil. Wanneer mensen zich niet laten vaccineren blijft Corona volop aanwezig en zullen er allerlei varianten ontstaan. Zonder vaccineren is er geen uitweg uit deze crisis. Andere mening is 100 procent gewap.

Lievewitteman | 09-04-21 | 15:15 | 4

bedankt voor uw stem op huge de jonge. bedankt voor uw stem op hugo de jonge. bedankt voor uw stem op hugo de jong. bedankt voor...

small_town_dude | 09-04-21 | 15:22
▼ 1 antwoord verborgen

Je hebt een grotere kans te sterven aan dit vaccin dan dat je de Staatsloterij wint. Ik begrijp in dat licht de paniek wel.

El Rico Grande | 09-04-21 | 15:14 | 1

De kans op ernstig ziek worden of overlijden aan covid 19 is ook groter dan de staatsloterij winnen. De kans op overlijden van het vaccin is zelfs nog kleiner dan te overlijden aan covid 19. Maar net zoals bij de staatsloterij vind ik, laat de mensen zelf kiezen of ze al dan niet het risico willen nemen om deel te nemen.

Mr. C | 09-04-21 | 15:53

Het blijft kudt voor de mensen en hun familie die het overkomt.
Maar laten we wel wezen.
Als er ergens een dode in het verkeer valt, leggen we toch ook niet al het verkeer stil.

Ruimedenker | 09-04-21 | 15:13 | 3

Als er doden vallen in een oorlog ,gaan we toch ook door.

rein9576 | 09-04-21 | 15:15

Nee dat zeiden ze vorig jaar in NY ook toen ze massagraven in het park bouwden en Trump nog in de ontkenningsfase zat. Bolsjenaro nog steeds en zie de beelden uit Brazilië.

Trumme | 09-04-21 | 15:15

@Trumme | 09-04-21 | 15:15: de beelden uit Brazilië zijn gemanipuleerd. Net als veel ander nieuws.

schijtzat | 09-04-21 | 15:36

1 dooie op de 4,5 miljoen, dat valt toch reuze mee.

Zonen-van-Kuifje | 09-04-21 | 15:12 | 3

Tis net of alle anti vaccers zich op GS verzamelt hebben. Hebben ze gepromoot op Urk en Krimpen?

Trumme | 09-04-21 | 15:17

@Trumme | 09-04-21 | 15:17:
Gewoon veel nadenkers onder de reaguurders!
Minder meelopers/schapen hier dan gemiddeld in NL.
Voor meelopers moet je op Dumpert zijn

HaveXS | 09-04-21 | 15:30

@HaveXS | 09-04-21 | 15:30: Waar hebben ze al dat nadenken dan geleerd? Niet op de uni, schat ik zo.

Zonen-van-Kuifje | 09-04-21 | 16:33

De dure vaccins van Moderna, Pfizer etc. krijgen natuurlijk geen kritiek en hebben geen enkele bijwerkingen.

stiffy | 09-04-21 | 15:11 | 3

zeggen ze niet

rein9576 | 09-04-21 | 15:14

Juist, er zal straks enkel nog vertrouwen zijn in de mRNA vaccins van Pfizer en Moderna. Daar zullen de stakeholders bij de Gavi en BMGF (=WHO) wel blij mee zijn....

INTP | 09-04-21 | 15:14

@rein9576 | 09-04-21 | 15:14: Lijkt er inderdaad op. Het is natuurlijk niet fijn dat een 10x duurder vaccins in het negatieve daglicht komt. Dan maar afgeven op AZ.

stiffy | 09-04-21 | 15:18

Hugo de knoeier, gaat met spoed rond de tafel met de huisartsen, om zijn rotzooi te slijten aan erge obesitas dikzakken en mensen met het Syndroom van Down en boven 60 jarige. Waarschijnlijk geeft hij in dit overleg weer zijn vrouw de schuld, van al het gepruts en broddelwerk door hem geleverd in zijn 1 jarige faalbeleid. Met kleuterschool gezwam.

Goedverdoemme | 09-04-21 | 15:10 | 1

U bent uit op de prijs “debiel van de dag”?

Prinsemarij | 09-04-21 | 15:14

Janssen vaccin en AstraZeneca vaccin is waarschijnlijk vrijwel identiek. Komt zeer waarschijnlijk ook uit dezelfde fabriek rollen op Leiden Bio Science park. (fabriek van Janssen). Halix heeft op het Bio Science Park alleen een labruimte zelf in bezit, die pas sinds 1 jaar staat.

De effectiviteitsresultaten van beiden vaccins waren vrijwel identiek en kennelijk nu ook de neveneffecten. Geen verrassing. Stuur alle doses maar gratis naar het afrikaanse continent.

Tr0l0l0l | 09-04-21 | 15:09 | 3

Als vrouw tussen de 30 en de 45 heb jij inderdaad een iets grotere kans op trombose.

Zonen-van-Kuifje | 09-04-21 | 15:13

Het lijkt er inderdaad op dat de RNA vaccins het probleem niet hebben.

Sqbar | 09-04-21 | 15:15

Iemand die, met de kennis van deze gevallen, zich nu nog laat inenten met deze vaccins, die is toch niet goed snik? Dat is gewoon een gokje wagen, vergelijkbaar met een avondje casino. En dat terwijl corona oplopen waarschijnlijk veel minder levensgevaarlijke effecten zou hebben. Echt ongelofelijk dat gezonde mensen als proefkonijnen worden gebruikt, want het medicijn is overduidelijk nog niet gereed om al ingediend te worden.

JackStick | 09-04-21 | 15:08 | 7

@isitsoornot | 09-04-21 | 15:22: Als u nu een oproep hebt gekregen is de lange termijn sowieso iets waar u zich zorgen om moet maken. Oftewel, beschouw uw leven, levensverwachting nog eens en kijk dan of dat vaccin een bedreiging of een uitkomst is.

_pacman_ | 09-04-21 | 15:25

Mooi dat je zo zeker bent maar bij ‘corona oplopen’ het woord waarschijnlijk plaatst. Dat is al 14 maanden het probleem hè; levensgevaarlijke effecten en overbelasting vd gezondheidszorg. Dus je geeft zelf al aan hoe dom je tegel is.

Trumme | 09-04-21 | 15:31
▼ 4 antwoorden verborgen

.

sgaapje | 09-04-21 | 15:08 | 2

Wat is jouw punt?

Ruimedenker | 09-04-21 | 15:21

Dus de kans is hier kleiner dan 1:1.000.000 (4x op 4,5 miljoen doses). Niets aan de hand dus. Zeker als je bedenkt dat het waarschijnlijk een obese bejaarde, reeds in de blessuretijd van zijn/haar leven verkerende, ontvangers van de inenting waren.

_pacman_ | 09-04-21 | 15:07 | 1

Schijnbaar veel "buitenlanders"naar het schijnt.

tegenalles | 09-04-21 | 16:14

Er is ook goed nieuws: het masseren is weer begonnen!

nos.nl/teletekst#121

Tikkie Terug | 09-04-21 | 15:06 | 4

Mooi, mij is niets gevraagd, sluit me aan bij de drie van de tien

sgaapje | 09-04-21 | 15:09

Tsja, draagvlakonderzoek: u vraagt, wij draaien.

lekgoot | 09-04-21 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

Wie is eigenlijk Nederlands kampioen 'aantal keer positief getest' en wie is Wereldkampioen. Wie staat er op plaats 2 en 3. Ik vraag dit voor een vriendin.

pa_niek | 09-04-21 | 15:05

Gewoon door doorgassen met die prik, anders kunnen beter wachten op alle 2.0 prikken voor volgend seizoen

Calihero | 09-04-21 | 15:05

"Allochtonen" van bepaalde leeftijd met reeds ziekte verschijnselen uitsluiten van de vaccins die de bloedpropjes veroorzaken.
Kan de rest in een veel hoger tempo als nu gevaccineerd worden als ze dat willen.
Want als je op elk bericht dat enorm door de media opgeblazen word moet reageren door alles stop te zetten zijn we in 2030 nog niet klaar met deze griep.

tegenalles | 09-04-21 | 15:02 | 2

Dat zijn we idd niet, want die gaat niet meer weg. Wie het wil een vaccin en verder alles zsm weer open en leren leven met virus.

Robert M. Pirsig | 09-04-21 | 15:04

@Robert M. Pirsig | 09-04-21 | 15:04: Netzo als in bijv Brazilie?

ger1306 | 09-04-21 | 15:05

Doe mij maar een spoetnikje, specifiek ge-engineered voor gebruik door witte mensen.

Tasmaneiland | 09-04-21 | 15:02 | 4

of bij mensen van geen kleur.

Snertjong | 09-04-21 | 15:06

3 weken na inspuiting maakt/verandert u uw testament zodat al uw vermogen naar Moedertje Rusland gaat wanneer u omvalt. Zit er hardwarematig ingebakken. U gaat ook enorm van borscht houden.

Met_baard | 09-04-21 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Heb sinds 2 weken mijn kans op te sterven aan kanker behoorlijk verlaagd door te stoppen met roken. Was afgelopen jaar van pakje per dag naar 1,5/2 gegaan. Zal je zien dat ik net die ene ben die trombose krijgt. Nou, ik waag het er maar op, geef mijn portie maar aan Hugo. Ik val sowieso niet binnen de risicogroep.

Sinterbikske | 09-04-21 | 15:00 | 5

Nu nog Utrechtse parken vermijden. Vrouw(22) gebroken neus en oogkas door groep lichtgetinte tieners, waaronder meisjes....

ger1306 | 09-04-21 | 15:08

@ger1306 | 09-04-21 | 15:08: sinds de rode brug dicht is kom ik niet meer in Utrecht. Wat kun je er verder te zoeken hebben?

Sinterbikske | 09-04-21 | 15:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoor net dat er 200 IC beden bijkomen. Nou dat zet zoden aan de dijk!

vluchtelingallergie | 09-04-21 | 14:59 | 4

@Trumme | 09-04-21 | 15:02: Maar gegarandeerd dat uw en mijn verplichte abonnement op de zorgverzekering volgend jaar weer omhoog gaat.

Met_baard | 09-04-21 | 15:16

Dus dan hebben we er nu 2005.

jan huppeldepup | 09-04-21 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt de minister van ontlastingszaken niet makkelijk gemaakt.
Keuzes maken.
Afgezien van eerder gepruts, kun je de Minister van Peop niet kwalijk nemen dat er nogal wat “kinderziektes” in de vaccins zitten.
Haast was geboden, dus onderzoek nauwelijks mogelijk.
We kunnen niet alles in de schoenen van Hugo schuiven.
Hoewel...

Ruimedenker | 09-04-21 | 14:58

Het is al vaak geopperd.
Laat alle restricties los, want veel mensen zijn al gevaccineerd, doordat ze de gevolgen van besmetting, meestal symptoomvrij of met lichte, en soms ernstige symptomen, al hebben doorlopen.
Groepsimmuniteit dus.
Als men alles los laat zullen die mensen die nog geen besmetting doorlopen hebben wellicht niets of weinig merken, en anderen serieuzere klachten krijgen.
Gevallen met serieuze klachten of die dreigen ernstig ziek te worden, komen vanzelf bovendrijven, waarna direct gehandeld kan worden door opname en behandeling met effectieve medicatie, ...... en die is er.
Maar die wordt om de een of andere reden genegeerd ...(of geboycot?).
Massale vaccinatie , van alle mensen terwijl de meesten gezond zijn omdat hun immuunsysteem effectief werkt, zou dan niet nodig hoeven te zijn.
Op dit moment wordt er alleen maar ingezet op vaccineren.
Of vaccineren beschermd op lange termijn is nog maar de vraag.
Nog los van de reeds bekende bijwerkingen/risico's , en wat je nog aan bijwerkingen kunt verwachten.
Zeker.
Het ziek worden aan covid is nog steeds een serieus risico met kans op overlijden.
Maar de hele wereldbevolking zonder onderscheid met een experimenteel vaccin vaccineren zou wel eens met veel meer risico's gepaard kunnen gaan en gevaarlijker kunnen zijn voor veel meer mensen.

Mensen zouden meer moeten vertrouwen op hun eigen immuunsysteem en voldoende vitamine D , en belangrijke sporenelementen zoals bijvoorbeeld magnesium en zink moeten slikken.
Waarom hamert Rut en Hug daar niet veel meer op?

Kijkeensaan | 09-04-21 | 14:57 | 11

@Pimp my Voortuin | 09-04-21 | 15:27: je hebt dus niet meegekregen hoeveel coronadoden er dit jaar al gevallen zijn in heel Brazilië?

Trumme | 09-04-21 | 15:33
▼ 8 antwoorden verborgen

1 op 4,5 miljoen is toch nog steeds beter dan bij AstraZeneca.

Mahatma | 09-04-21 | 14:55 | 6

Ja, als je naar de Nederlandse cijfers kijkt, maar niet als je naar het totaalplaatje wereldwijd kijkt met 242 miljoen doses AZ gezet. Het valt zelfs in het niet bij de 103 miljoen Janssen vaccins wereldwijd gezet.

Met_baard | 09-04-21 | 15:13

@Trumme | 09-04-21 | 15:07: nee. Ik doe gewoon mee omdat ik wil zeiken en ik het gedrag van mensen wel amusant vindt. Nu is het vax, gisteren IS, eergisteren de communist, 2021 jaar geleden Jezus, dus ja... anders hoor ik er niet bij.

nobodiesunmighty | 09-04-21 | 15:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Zet het aantal sterfgevallen af van de mensen die overlijden door een vaccin en het aantal mensen dat overlijd ten gevolge van covid 19, dan lijkt mij dat het risico van de vaccin's een stuk minder is.

Mr. C | 09-04-21 | 14:54 | 6

@sjef-van-iekel | 09-04-21 | 15:06: er schijnen toch nog heel wat 50 minners op de ic te liggen en ook te sterven. En die onderliggende zaken worden nu helemaal niet ontdekt nu ze de zorg weer 25% afschalen

Trumme | 09-04-21 | 15:09

@Zack Hooi | 09-04-21 | 15:05:
haha, dat argument had ik nog niet gehoord. Inderdaad, gelijke rechten betekenen ook gelijke plichten.

lekgoot | 09-04-21 | 15:17

@Trumme | 09-04-21 | 15:09: 0.7% van covid doden is 0 tm 50 jaar volgens de officiele cijfers. En doden door het vaccin ja, maar er zijn ook mensen met langdurige klachten na vaccin. Longembolie en of hersenbloeding.

Misschien moeten we nog wachten op meer cijfers. Ik maak me zorgen dat is alles. Zoekend naar info.

sjef-van-iekel | 09-04-21 | 16:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Kortom lekker kappen met dat prikgedram. Risicogroepen of mensen die het graag willen en verder doorgaan met je leven.

"De kleine kans op ernstige bijwerkingen van het AstraZeneca-vaccin komt bij jonge vrouwen in de buurt van de kleine kans om aan COVID-19 te overlijden. Dat zei Bart-Jan Kullberg, voorzitter van de Gezondheidsraad, donderdagavond in Nieuwsuur. "
(Bron site mag je hier NU niet meer geven)

SailingDuck | 09-04-21 | 14:53 | 1

Laten we Bolsjenaro MP maken die weet hoe je deze crisis aanpakt. Wij hebben nog 10 koelwagens die we graag verhuren.

Trumme | 09-04-21 | 15:10

Ik vraag mij nog altijd af wat er in die onmeunige koffer zit. Een mobiel faxapparaat om nucleaire codes mee te verzenden in het geval van als dat?

Leptob | 09-04-21 | 14:53 | 6

Een schoenpoets set.

Sinterbikske | 09-04-21 | 15:20

De fotorolletjes van Srebrenica. Het bonnetje van Teeven. De vrachtbrieven van El Al. De stadhoudersbrief.

Shoarmamasutra | 09-04-21 | 16:21

Een paar reserve schoenen. En z'n lunchpakket: broodje kaas, gekookt ei, banaan.

quigg | 09-04-21 | 19:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Oh god, paniek, beginnen we weer?
Wappies en statistiek... zucht.

Papa Jones | 09-04-21 | 14:51 | 1

De wappies zitten nu aan de andere kant, namelijk degenen die het coronabeleid uitrollen. Die stoppen iedere keer.

Nuchternederland | 09-04-21 | 14:52

Het is simpel; laat mensen gewoon zelf bepalen of ze al dan niet het extreem kleine risico willen lopen op trombose.

Als je jong en gezond bent, is overigens de kans op een ernstig verloop van COVID19 ongeveer net zo klein als het krijgen van trombose na een prik. Dat zet het wellicht toch wat meer in perspectief wanneer kansloze media-ophitsers de vergelijking maken met het risico van het vaccin en een autoritje.

Ik begrijp dat herd-immunity het doel is, maar persoonlijk denk ik dat dit bij de meerderheid van de jongeren al heel snel het geval zal zijn, of misschien al enigszins is. Als je de bloedbank mag geloven heeft sowieso 20% van alle Nederlands al antistoffen, terwijl dit in oktober 2020 nog 6.2% was.

Dannydekr 2.0 | 09-04-21 | 14:51 | 6

@Naall | 09-04-21 | 14:57: De kwetsbaren moeten hun eigen maatregelen treffen en de verantwoordelijkheid voor hun afnemende gezondheid of ziektes niet op een ander afschuiven.

Endoxa | 09-04-21 | 15:05

@Endoxa | 09-04-21 | 15:05: ah ben jij er zo een eens wordt je zelf ook kwetsbaar dan bij jij de eerste die schreeuwt om hulp.

Trumme | 09-04-21 | 15:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Afbestellen dat spul en iedereen vaccineren met Moderna en Pfeizer. Ik hoef die troep niet.

NemesisNL | 09-04-21 | 14:50 | 1

Ik geef gewoon de troep gewoon aan de mensen die het heel graag willen hebben. Ook zij hebben immers recht op een Darwin Award.

Alexander des Burgus | 09-04-21 | 20:15

De kans dat ik de staatsloterij win schijnt groter te zijn dan dat ik trombose oploop van het AZ. Nadat ik gevaccineerd ben heb ik gelijk een lot gekocht. Duimen jullie mee?

Tishetnetnie | 09-04-21 | 14:50 | 1

Dus je nabestaanden worden rijk?
Misschien wel een idee, een levensverzekering , gratis bij een vaccinatie...

Nuchternederland | 09-04-21 | 14:51

Putin zal in z’n vuistje lachen...
Met Sputnik’s aan de hand.
Vooralsnog...

Ruimedenker | 09-04-21 | 14:49 | 2

Maar Tsjechie heeft er wel een probleem mee naar het schijnt, er werd iets anders geleverd of zeau

Nuchternederland | 09-04-21 | 14:51

Het is dus Russisch roulette met die spuitjes. Dan zou het wel voor de hand liggen dat we vooral met Spoetnik gaan inenten.

JvanDeventer | 09-04-21 | 14:48 | 2

Gaaf! Russisch roulette met die spuitjes.
Dit zijn de regels...
Je moet kiezen uit 6 spuiten. 5 met een verschillend vaccin en 1 met een placebo. Na 3 weken wordt je besmet met het Corona virus. Wie 1 week daarna nog niet ziek is heeft gewonnen.

Stuffed Human | 09-04-21 | 15:42

Wie is chef van de risk/reward afdeling?

PIS-Alchimis | 09-04-21 | 14:48

Hoe veilig zijn eigenlijk de DKTP-vaccinaties?
En de baarmoederhalskanker vaccinaties?
Ik zou wel eens een vergelijk willen zien daartussen.

Nuchternederland | 09-04-21 | 14:48 | 2

Daar zijn geen bewijzen van vermoed ik. Als je die van BMR kan vinden kun je bij Frank Ruesink €1300,- beloning ophalen. Klaas Dijkhoff had het beloofd maar is die belofte niet nagekomen.

Grauwnauw | 09-04-21 | 14:59

@Grauwnauw | 09-04-21 | 14:59: Cochrane Library geeft 20 april 2020 aan dat er voldoende bewijs is. Ik heb het niet doorgenomen. Geen zin in. Is denk ik wel de moeite waard wil je zelf een oordeel kunnen vormen.

nobodiesunmighty | 09-04-21 | 15:36

De Nederlandse media zijn verworden tot activistische propagandamachines voor de overheid, die hun hand niet omdraaien voor het verspreiden van flagrante leugens. #corona #coronapaspoort #vaccinatie #vaccinatiepaspoort
twitter.com/Percolator_HNJ/status/138...

komtdatschot | 09-04-21 | 14:46 | 1

Dat kan toch niet. Dat is toch alleen zo in Rusland, China of Hongarije?

Stuffed Human | 09-04-21 | 15:37

De kans op doodgaan is dus 4 op 4,5 miljoen.
Als we hierom stoppen met vaccineren dan moet je ook stoppen met autorijden en fietsen, want de kans dat je daarbij om het leven komt is veel groter.

Captain Pervert | 09-04-21 | 14:46 | 4

dit zijn effecten op korte termijn, lange-termijn effecten nog niet bekend. Maar haal gerust die PRIK als je denkt het nodig te hebben.

momusopus | 09-04-21 | 14:53

@momusopus | 09-04-21 | 14:53: het is geen medicijn wat je jaren in gaat nemen he, dus wat voor lange termijn effecten had je in gedachten? Je mag van die prikken vinden wat je wilt uiteraard, maar het niveau daalt wel hoor hier, lijkt steeds meer op Faceboek. Nog even en ik ga waardering op kunnen brengen voor mensen als Gulliver

K. Laphark | 09-04-21 | 15:22

(..)Als we hierom stoppen met vaccineren dan moet je ook stoppen met autorijden en fietsen, want de kans dat je daarbij om het leven komt is veel groter.

Onjuist. Vaccinatie betekent dat een ander persoon je een prik geeft. En dit kan vervelende effecten en dood ten gevolge hebben. En dit is onomkeerbaar. Maar goed, ik ben bereid dit risico te nemen. In het verkeer moet je goed opletten en dan is er niets aan de hand.

Thoth | 09-04-21 | 15:22
▼ 1 antwoord verborgen

Omo Power

Henk1357 | 09-04-21 | 14:46

Alle verschijnselen van corona zijn verschrikkelijk, maar bijwerkingen van het corona vaccin is een normaal risico?

Boerenlogica | 09-04-21 | 14:44 | 2

Als we alle Nederlanders zouden vaccineren met Janssen en Janssen, vallen er 4 doden.
Statistisch gezien.
Ik zeg, deal!

Nuchternederland | 09-04-21 | 14:49

Ik lees hier vanaf het begin dat het bij corona niet alleen om doden gaat

Boerenlogica | 09-04-21 | 14:53

Voor uw perspectief, de anti-conceptie pil. "De Pil". Geeft ook een risico op trombose. Kans van 10 van de 100.000
Van de website trombose stichting punt NL:
"Wanneer u de anticonceptiepil gebruikt, verandert de samenstelling van het bloed door de toename van vrouwelijke hormonen. Het risico op een trombose neemt hiermee toe"

MeneerdeMeute | 09-04-21 | 14:44 | 7

@Kokossss | 09-04-21 | 14:52:
Even ter informatie, ook ik overleef met m'n leeftijd en atletisch figuur dit Corona geneuzel wel. Misschien met chronische longschade, maar soit. Ego Omnia Vinco

De prik neemt iedereen vrijwillig. Maar blijf dan wel uit de buurt van anderen als je besmettelijk bent. En wanneer dat is is weet je vaak pas 5 dagen te laat.

Een vaccin werkt door een reactie te ontlokken in je immuunsysteem. Daarna is het klaar. Je eigen immuunsysteem doet de rest
Maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden, in je eentje overleven is ook naar saai en alleen. Opa's en oma's mogen wat mij betreft wat langer leven.

MeneerdeMeute | 09-04-21 | 15:15

@GerMonster | 09-04-21 | 14:48: En die extra leuke variant is dan ook beduidend zeldzamer. Extreem zeldzaam lees ik op de website van de trombose stichting

MeneerdeMeute | 09-04-21 | 15:16

@meneerdemeute of een spiraal?

ceriel82 | 09-04-21 | 15:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Niet lullen, maar spuiten!

Stuffed Human | 09-04-21 | 14:44 | 2

Straks weer vrijmibo, even geduld nog.

Sinterbikske | 09-04-21 | 14:50

Ik begin hoe langer hoe meer te geloven dat dat gemiep over trombose een door de overheid opgezette campagne is om de aandacht af te leiden van het stagnerende vaccinatiebeleid van überprutser Hugo de Jonge.
Ben ik nu een wappie?

MAD1950 | 09-04-21 | 14:43 | 1

Waarschijnlijk wel, maar het wordt wel heel moeilijk om iets anders te geloven. Het is namelijk bijna allemaal gestuurde informatie tegenwoordig.

Stuffed Human | 09-04-21 | 15:49

Die schoenen op de foto zouden met rode spatten nog meer de vinger op de wonde drukken zullen we maar zeggen.
J&J de naam lijkt op een mode artikel.J&J gaat nu ook de naam veranderen om ons om de tuin te proberen te leiden.

tegenalles | 09-04-21 | 14:42 | 1

H & M , Hugo & Mark. Gegarandeerd een komisch duo.

Roze_bril_drager | 09-04-21 | 14:45

Je hebt een grotere kans de staatsloterij te winnen dan te sterven aan bloedpropjes door een vaccin.

Wiezewalakristalix | 09-04-21 | 14:41 | 3

Bij astra was het 1 op de 100.000 wat een heel stuk grotere kans is dan de staatsloterij....

GerMonster | 09-04-21 | 14:42

*lot kopen doet*

zwenkwieltje | 09-04-21 | 14:42

*lot kopen doet*

Dubbelepunthoofd | 09-04-21 | 14:44

Goed ingekocht hoor, clownschoen!

dathoujetoch | 09-04-21 | 14:41

90% van de mannen gaat het vaccin weigeren als er 2 gevallen bekend zijn dat je leuter er spontaan af valt.
Just saying.

zwenkwieltje | 09-04-21 | 14:41 | 5

Misschien gebeurt dat ook wel, we weten nog niet wat de effecten op de langere termijn zijn!

kunstliefhebber | 09-04-21 | 15:14
▼ 2 antwoorden verborgen

ik lach me een kriek.
Zo meteen blijft enkel het spoednik vaccin over wat geen bijwerkingen heeft.

botbot | 09-04-21 | 14:40 | 1

Dat zou een mop zijn.

horsteknots | 09-04-21 | 14:45

Wat zal het inmiddels zijn? Bijna een miljard vaccinaties?

En maar 1000 verdachte gevallen en bijwerkingen? Wereldwijd?

Mensen hebben geen idee hoe klein 1000 is ivm met een miljard blijkbaar. Verwaarloosbaar

MeneerdeMeute | 09-04-21 | 14:40 | 2

Alweer bij het astra vaccin is de kans op ernstige trombose 1 op de 100.000 wat aardig veel is. De kans op overlijden aan covid als je jong bent is namelijk beduidend KLEINER. En dan moet je ook nog eerst eens covid oplopen. Rekenen is ook een vak

GerMonster | 09-04-21 | 14:46

Het zou je vrouw maar zijn.

ceriel82 | 09-04-21 | 14:48

Heel simpel op te lossen. Informeer mensen over de risico's (ook t.o.v. covid-19) en laat ze zelf kiezen. De overheid moet gewoon een stapje terug doen en zowel de keuze als de verantwoordelijkheid aan de mensen zelf laten, dan is er niks aan de hand.

Upendo | 09-04-21 | 14:39 | 6

Zet de kans dat je overlijdt aan corona af tegen de kans dat je overlijdt aan het virus. Zo simpel is het.

Papa Jones | 09-04-21 | 14:54

@Papa Jones | 09-04-21 | 14:54: Zo simpel is het inderdaad. Behalve als er een zekere dwang is vanuit de overheid, dan moet elk risico door overheidsingrijpen voorkomen worden en dan kom je dus in de huidige bende terecht. Als je mensen zelf de afweging en keuze laat maken, hoeft dit niet. Autorijden, skydiven, alcohol, etc. is ook niet zonder risico maar het is een eigen keuze, de overheid heeft daar niks mee te maken. Zo hoort het.

Upendo | 09-04-21 | 14:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Zullen we er anders gewoon mee stoppen, met dat hele corona gedoe? We hebben nu ruim een jaar de tijd gehad om er wat aan te doen. Over een half jaar is het alweer oktober, gaan we opnieuw in een lockdown "nog even volhouden mensen"

Pierke Smulders | 09-04-21 | 14:36 | 4

Volgend jaar komt de Corona inderdaad weer terug, wat dat betreft zal de situatie niet veel anders zijn dan nu. Alleen zijn de kwetsbaren dan inmiddels (hopelijk) gevaccineerd. Maar het is onmogelijk om jaarlijks iedereen boven de 18 jaar (en eventueel kinderen) te vaccineren, je ziet nu al dat het een onmogelijke operatie is.

Dus hoe ziet iedereen de samenleving vanaf nu voor zich? Een samenleving waar we vanaf nu altijd afstand moeten bewaren, onze handen kapot moeten wassen, mondkapjes dragen, avondklok, samenscholingsverbod, ons constant moeten laten testen als we ergens naartoe willen gaan (school, museum, restaurant) en dat via een verplichte App op je telefoon moeten gaan bewijzen? Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar ik denk dat we dan in een aflevering van Black Mirror terecht zijn gekomen. En persoonlijk wil ik niet in zo’n samenleving wonen! Daarom ben ik allang tot het inzicht gekomen dat ik niet meer wil meegaan in deze Corona-hysterie. Zelfs al zou dit een verschrikkelijk dodelijk virus zijn (qoud non, gelukkig) dan nog vind ik de prijs die we momenteel (en wellicht tot in lengte van jaren) moeten betalen veel en veel te hoog. Liever dood aan een virus dan moeten leven in een Corona-hel!

kunstliefhebber | 09-04-21 | 14:48

@kunstliefhebber | 09-04-21 | 14:48: Dat, dus.
Het is beter voor de mensheid, dat je regelmatig een update van je immuunsysteem krijgt.
Ik zie het al gebeuren dat we ons 5 jaar lang vaccineren en dat je dan het loodje legt bij de eerste de beste normale griepgolf.

Maytheforcebewithyou | 09-04-21 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

Je kunt ook gewoon zeggen:
Dit alles brengt ons nergens, we gaan weer normaal doen!! Net als in 2019

Messerschmitt | 09-04-21 | 14:34

Naast het schandaal rond de bloedproppenbijwerking speelt in Duitsland ook de 'migratie-achtergrond' een grote rol: www.focus.de/politik/deutschland/erst... Voor de eerste keer geeft een ziekenhuis in Keulen duidelijkheid over de samenstelling van hun IC patiënten. Twee derde zijn migranten.

Eeuwig..Op..Vakantie | 09-04-21 | 14:32 | 7

Klopt ook voor OLVG Amsterdam, en andere ziekenhuizen in de iets grotere steden. Mag alleen niet worden vermeld als vanwege discriminatie enzo.

dathoujetoch | 09-04-21 | 14:42

Donkere huidskleur -> Vitamine D tekort
Lage economische status -> Slechte conditie
Weinig beweging -> Obesitas
Veel roken - > Slechte longen
Goh, verrassing.

marcoplarco | 09-04-21 | 14:47

Als het om achtergronden gaat liggen de verhoudingen wel vaker compleet anders. Ook al beweren woke-wappies, Sylvana's en Koewinsies graag dat Nederland een dampende mesthoop is van abject discriminerende, fascistoïde en racistische Nederlanders waar de statistieken helemaal niet zo liggen en deze enkel voortkomen uit doelbewust ethisch profileren.

Grijskijkert | 09-04-21 | 14:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Zijn dit soort bijwerkingen ook wel eens bij de gewone griepprik bijgehouden ?

verichrome | 09-04-21 | 14:32 | 2

Is exact het zelfde.. maar wel vrijwillig

Messerschmitt | 09-04-21 | 14:35

Waarom wordt er parallel niet op medicatie ingezet zodat als je het virus hebt de klachten aanzienlijk minder worden ? Dat zou de zorg ontlasten. Elke jaar de wereldbevolking vaccineren is natuurlijk meer kassa.

Der Schnitzeljäger | 09-04-21 | 14:31 | 1

Meer kassa en meer controle.

Upendo | 09-04-21 | 14:40
-weggejorist-
KarelKinkhoest | 09-04-21 | 14:31 | 2

Wat een paniekvoetbal weer zeg... 4 doden op 4,5 miljoen vaccinaties. Poeh poeh... En hadden de doden toevallig al iets onder de leden? Of hadden ze afwijkingen in hun dna? De kans op een dodelijk auto-ongeluk is volgens mij groter.

AmbtenaarInFunctie | 09-04-21 | 14:26 | 4

Of waren ze misschien zwaarlijvig waarbij de cola en het frituurvet door hun aderen stroomde? Een ongezonde leefstijl en overgewicht vergroten ook het risico op trombose.

BigBaron | 09-04-21 | 14:35

Hadden ze niet iets onder de leden of een genetische afwijking. Komisch, als dit bij al de ‘Corona-doden’ wordt geroepen dan wordt dit meteen als irrelevant afgedaan en worden mensen voor ‘wappie’ uitgemaakt.

Let wel, natuurlijk gaan er mensen dood aan Corona, maar voor het overgrote deel zijn dit kwetsbare mensen voor wie Corona de laatste duw over het randje is geweest. Net als bij de duizenden griepdoden die we ieder jaar te betreuren hebben. Maar doe dan niet alsof Corona een enorm dodelijk virus is, want dat is het niet. Net zoals de kans op bijwerkingen bij vaccins gerust wel klein zal zijn. Maar anderzijds weten we nog niet wat het op de lange termijn doet, dus ik speel het liever veilig en sla mijn prikbeurt maar over!

kunstliefhebber | 09-04-21 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik krijg het gevoel dat men niet wil dat we ooit nog buiten komen.

Deflatiemonster | 09-04-21 | 14:25 | 5

Jawel, hoor.
Maar die achterlijke lockdown is een keuze van de overheid.
En die wordt nu als hefboom gebruikt om massale vaccinatie te promoten.

Let maar op de reacties: een flink aantal laat zich vaccineren om hun vrijheid terug te krijgen.

Dat is eigenlijk best wel vreemd: je laat je normaal gesproken toch vaccineren om niet ziek te worden?

Maytheforcebewithyou | 09-04-21 | 15:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Vaccineren moet sowieso een keer afgelopen zijn. We kunnen gewoon niet alle zwakke mensen in leven houden. Het resultaat van zwakke mensen in leven houden, is dat er ook zwakke mensen uit voort komen. Dat verzwakt de mensheid. En dat wil toch niemand?

Leptob | 09-04-21 | 14:25 | 9

Leptob | 09-04-21 | 14:25
Idee dat lijkt te komen uit een boekje van Nonkel Adolf ?

Der Schnitzeljäger | 09-04-21 | 14:33

Je woont iets te dicht aan de Duitse grens.

Dubbelepunthoofd | 09-04-21 | 14:35

@Leptop een beetje superras of zoiets? Weet je wie dat ook wilde?

aardv@rk | 09-04-21 | 14:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit was het vaccin uit Leiden of telt afkomst nu niet meer

stipjes | 09-04-21 | 14:24

De Duitsers kopen Spoetnik van de Russen en gaan ook gas kopen van de Russen.
De EU denkt daar anders over.
En dan is er EMA (hoofdkantoor hier) die vooral op de rem trapt.

pejoar | 09-04-21 | 14:24 | 2

Hoe dan ook, het mag vooral geen succes worden. Want dat straalt zo slecht af op de EU. Zie ook Brexit.

Phantomas | 09-04-21 | 14:26

En ook nu weer (bij crisis nummer zo veel) blijkt de meerwaarde van de EU weer eens helemaal nergens uit. Kunnen niks (zelfs fatsoenlijk een order en leveringsvoorwaarden onderhandelen blijkt al moeilijk), doen weinig, lullen veel en pissen nodeloos taxpoet weg.

Grijskijkert | 09-04-21 | 14:38

1 dode op 4,5 miljoen vaccinaties? 4 in totaal met trombose complicaties? Wat is dit voor achterlijke idioterie?

Het is verdomme gevaarlijker om in een vliegtuig te stappen. Luister ik begrijp best wel dat dit soort organisaties ervoor zijn om alle mogelijke bijwerkingen, inclusief de bijwerkingen die eigenlijk gewoon vrijwel nooit voorkomen te melden. Maar kom op. Hoeveel achterlijke debielen hebben we wel niet alleen in dit land die nu denken dat een vaccinatie gevaarlijker is dan ... laten we zeggen ... de straat oversteken?

Doe eens snel vaccinatieplicht invoeren en een vaccinatiepaspoort. Ik ben dat hele coronagedoe nu al zat. Vervelend hoor dat er 1 op 1.000.000 kans heeft op ernstige complicaties. Dat zouden dan zo'n 10 mensen zijn in Nederland waarvan er misschien 2 overlijden.

In vergelijking met corona waar er ongeveer (naar schatting) al 20.000 zijn overleden op 1.000.000 besmetten, om het maar niet te hebben over langdurige klachten, is dat echt verwaarloosbaar.

Maar onze zachte heelmeesters zullen wel weer helemaal in de paniekmodus schieten en weer stoppen met vaccineren. Nee HUGO NEE. Doorprikken. Overal. Schakel het leger maar in. De ziekenhuizen. De huisartsen. Gepensioneerde artsen en verpleegkundigen. Doorprikken en snel ook, ik wil tegen juli mijn leven terug. Alvast bedankt.

Theodorus.Goldbach | 09-04-21 | 14:24 | 17
-weggejorist-
Maytheforcebewithyou | 09-04-21 | 15:37

@Theodorus.Goldbach | 09-04-21 | 14:39: Dat gemuteerde supervirus gaat als het al komt net zo goed komen uit de arme landen alwaar ze nooit de hele bevolking kunnen vaccineren. Wellicht is het daarom een beter idee om hier nog twee jaar te lockdownen en alleen de kwetsbare te vaccineren?
Sturen we per direct onze bestelling door naar Afrika etc. Kunnen we meteen rustig bekijken wat nou de echte bijwerkingen zijn.
Dat continent krijgt altijd al onze afgekeurde rotzooi voor de kiezen.

geen koning | 09-04-21 | 16:49

@geen koning | 09-04-21 | 16:49:

"Dat gemuteerde supervirus gaat als het al komt net zo goed komen uit de arme landen alwaar ze nooit de hele bevolking kunnen vaccineren."

Dat kan. Koop maar die Sinovax en Spudnik op. Mag een paar miljard kosten maar dan ben je er wel vanaf. Als dat geen prioriteit voor je dan werkt je brein gewoon niet adequaat.

Maar hier in Nederland dient iedereen die zich kan laten vaccineren zich gewoon te laren vaccineren. Gewoon niet eens voor jezelf. Voor je buurman, je zusje of broer. Of een kennis van je vriend. Of de oma of opa van de het meisje achter de kassa.

Nogmaals als je ziektes kan uitroeien dan moet je dat doen. Jammer dat je het vervelend vindt of gewoon wil zeuren en zeiken. Jammer voor je. Ik heb geen medelijden met je en ik vind het ook helemaal prima dat je straks je deur niet meer uit kan en nergens naar toe. Gaat toch heen.

Theodorus.Goldbach | 09-04-21 | 17:41
▼ 14 antwoorden verborgen

Ineens weet je het... Je wordt Wappie!

marcoplarco | 09-04-21 | 14:23 | 2

Schuift dat?

Achenwee | 09-04-21 | 14:24

Wappies zijn interessante mensen. Hele documentaires door mensen als Filemon worden eraan besteed. Net als met dieren moet je er een gedragsbioloog op loslaten. Men moet vanaf een 'high horse' bestuderen welk innerlijk mechanisme deze vreemde, primitieve wezens drijft.

SIogra | 09-04-21 | 14:33

Het zou goed zijn als naast de coronavaccinatie ook gratis bijles in statistiek wordt gegeven, dat scheelt een hoop gekakel.

beldewouten | 09-04-21 | 14:23 | 5

Zou ook een hoop vaccinaties schelen.

Saboteerik | 09-04-21 | 14:32

ik snap die wel en de stastieken waarna de overheid verwijzen kloppen voor geen meter

altijd_correct | 09-04-21 | 14:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wil graag dat vaccin zsm. Klaar is klaar en weer verder leven met elkaar.

kees de short | 09-04-21 | 14:22 | 3

Dat laatste is wishful thinking

marcoplarco | 09-04-21 | 14:24

Nee. Elke drie maanden een nieuw vaccin en als je vaccin verlopen is, testen testen testen. We gaan nooit meer terug naar normaal, door alle angsthazen.

Saboteerik | 09-04-21 | 14:33

@Saboteerik | 09-04-21 | 14:33: Test betekent: proef. Meer synoniemen voor testen: proberen, beproeven, controleren, keuren, nagaan, nalopen, natrekken, proeven, uitproberen en beoordelen.

Dubbelepunthoofd | 09-04-21 | 14:43

Het is ook een adenovector vaccin net als AstraZeneca. In de EMA publicatie wordt dit genoemd als mogelijke oorzaak.

Vula | 09-04-21 | 14:21 | 1

inderdaad , J&J is eigenlijk een verbeterde versie van A-Z

small_town_dude | 09-04-21 | 14:26

Heb je echt 12 maanden lang alle complotten vermeden. Alle wappies "wappie" genoemd, gemopperd op het beleid, maar weet je, laten we maar meedoen want als iedereen zijn eigen regels gaat maken, dan kunnen we net zo goed gewoon niks doen.
Maar nu kom je dan toch op een punt dat je je begint af te vragen of ze die hele vaccinatie uitrol niet met opzet aan het saboteren zijn. Op een gegeven moment volgt toch de vraag: Is dit echt alleen maar incompetentie?

TheEgg | 09-04-21 | 14:21 | 2

Nee. Het is het achterlijke polderen waarin iedereen zijn zegje moet doen en weet ik veel wat. Het is een nationale crisis. In een crisis hou je jouw bek en neem je die prik. In een crisis zet je als overheid alles in om iedereen te prikken. Mensen die het echt niet willen sluit je maar gewoon buiten. Prima. Hadden we al decennia geleden moeten doen. Het is niets, het was niets, en het wordt niets met die mafketels.

Theodorus.Goldbach | 09-04-21 | 14:28

@Theodorus.Goldbach | 09-04-21 | 14:28: Whoehahaha. "In een crisis houd je jouw bek en neem je die prik".
U woont in China?

Doe eens normaal. Er is geen crisis: er is een tekort aan IC-capaciteit.

Maytheforcebewithyou | 09-04-21 | 15:29

Waarom denk je dat we vroeger na de inentingen tijdens de dienstplicht een borrel kregen?

kees de short | 09-04-21 | 14:21

En jullie jezelf maar afvragen waarom de prik stations leeg zijn en er een overschot aan vaccins is.
De meeste mensen willen die rotzooi gewoon niet in hun lijf en gelijk hebben ze.

komtdatschot | 09-04-21 | 14:20 | 4

de woorden van een dwaas

MaarFeitelijk | 09-04-21 | 14:43

@MaarFeitelijk | 09-04-21 | 14:43:
Dwazen hebben nogal eens gelijk.
Maar vertel eerst maar eens waarom het allemaal zo stil is bij de prik stations.

komtdatschot | 09-04-21 | 14:50
▼ 1 antwoord verborgen

als we de hele bevolking een pinda geven vallen er ook geheid doden.

small_town_dude | 09-04-21 | 14:20 | 3

Zeker. Door anafylactische shock agv pinda allergie.

Vula | 09-04-21 | 14:23

@Vula | 09-04-21 | 14:23: NIet alleen dat. Er stikt ook iemand in, en er struikelt iemand over.

beldewouten | 09-04-21 | 14:24

mooi gezegd. Mensen kunnen niet goed risico's inschatten. Het wordt ook niet makkelijk gemaakt door het RIVM en regering die allerlei percentages door elkaar mieteren. Dood door vaccin komt reteweinig voor. Je zou er andere risico's/kansen (R)/(P) naast moeten leggen van het dagelijkse leven, in zoverre ze goed berekenbaar zijn. Bijvoorbeeld dood door roken, dood door overgewicht, dood door treponema pallidum, dood door autorijden, dood door te leven in een bepaald land, door een beroep, dood door medicatie, dood door IS, enz. (Optimistisch:) Mogelijk kunnen mensen dan een overweging maken die redelijk realistisch is.

nobodiesunmighty | 09-04-21 | 14:31

Merkwaardig is toch de gretigheid om tegenvallers te publiceren en te zwelgen in de problemen van de maatschappij. Alles met de suggestie het zelf beter te kunnen, wat natuurlijk niet zo is.

MaarFeitelijk | 09-04-21 | 14:20

kans van pak m beet 1 op een miljoen dat het mis gaat dus. Vergelijkbaar met in een vliegtuig stappen. Maar ik mag straks alleen vliegen met een vaccin waarschijnlijk, dus vliegen wordt ineens toch een stukje gevaarlijker.

Achenwee | 09-04-21 | 14:20 | 5

@KarelKinkhoest | 09-04-21 | 14:25: ' 4 serious cases ' . Ze zullen blauwe plekken dus inderdaad niet meetellen, maar om daar nu conclusie uit te trekken dat het aan de lopende band fout gaat, komt op mij vrij wappieerig over... schat

Achenwee | 09-04-21 | 14:28

Meteorieten heb je ook meer last van in de dampkring. Normaal verbranden ze voor ze de grond raken. Goed uit het raampje kijken dan kan je de vliegers nog op tijd waarschuwen.

Flightless bird | 09-04-21 | 14:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik sluit wel achteraan in de wachtrij. Pas de problem

van heinde en verre | 09-04-21 | 14:19

Als 4,5 miljoen mensen een glas water drinken, weet ik ook zeker dat er een paar weken later minimaal 1 dood gaat omdat hij zich verslikt en stikt. Heel vervelend voor de nabestaanden, maar wat mij betreft een storm in een glas water (pun intended)

AmbtenaarInFunctie | 09-04-21 | 14:18 | 3

Iets met appels en peren..

ikvindhelemaalmooi | 09-04-21 | 14:26

Kans van 1 op 160.000, en iedereen doet moeilijk. Kans op trombose bij de pil 1 op 4000. Iedereen vindt het prima.

Insan3 | 09-04-21 | 14:18 | 5

@TheEgg | 09-04-21 | 14:23:
Maar corona-vaccins zal je twee keer per jaar moeten inspuiten voor de nieuwe varianten. En dat je leven lang.
Stel je begint bij de geboorte en je word 80 jaar oud, dat is dan 160 keer prikken. Word die kans opeens toch 1 op de 1000.

2voor12 | 09-04-21 | 14:32

@Vula | 09-04-21 | 14:18: weet ik niet. Ik ken de getallen niet. Ik zou geintereseerd kunnen zijn het aantal pillen wat geslikt moet worden om 1 persoon te doden, soort van Number Needed to Harm.

nobodiesunmighty | 09-04-21 | 14:34

@2voor12 | 09-04-21 | 14:32: Alleen zo werkt het niet met medicijnen. Voor de grootste groep geldt: Je bent er gevoelig voor, of niet. Er zijn maar weinig mensen waarvoor de kans lineair toeneemt met de dosering/aantal toedieningen.

TheEgg | 09-04-21 | 14:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Onder de 50 jaar, 99,8% overlevingskans op het virus. Voor boven de 50, nog steeds 99%. Waarom zou je überhaupt het vaccin willen nemen vraag ik mij dan af.

Wim Venijn | 09-04-21 | 14:17 | 10

Eens, laat de statistieken nu eens leidend zijn.

Maytheforcebewithyou | 09-04-21 | 15:21

@Achenwee | 09-04-21 | 14:22: Omdat ze in Brazilië omvallen, moeten wij ons hier vaccineren?
OK, ik ben om.....

Als de statistieken uitwijzen dat onder de 50 jaar de overlevingskans 99,8% is, wat is dan de noodzaak van een massale vaccinatie?

Maytheforcebewithyou | 09-04-21 | 15:22

@Bakkeleures | 09-04-21 | 15:10: Dat wordt dus een verbod op vlees en gevogelte en op het bezit van meer dan 1 liter plantaardige olie per persoon, of meer dan 400 gram margarine. Alle eetbare dieren (en alle oneetbare ook voor de zekerheid) afmaken, hun overblijfselen in verschillende vulkanen gooien. Daarna gaat de hele wereld over op het eten van soja-gerechten en vis. Zoiets?

Met_baard | 09-04-21 | 15:26
▼ 7 antwoorden verborgen

Het wordt tijd voor een coronastressstraat om te ontstressen met een paar terrasjes, bioscoopje, reisbureautje, niet essentiële winkeltjes en sportschooltje. Uiteraard gratis parkeren om het mkb een steuntje te geven.

stipjes | 09-04-21 | 14:16

Komt er gewoon aan want Biden is liev.

OscarWilde | 09-04-21 | 14:16

Es zien hoe Hugo de -kan niks- schoen, dat nu weer moet gaan recht lullen.

Paaldanseres | 09-04-21 | 14:15 | 2

u kunt het veel beter? uw opinie is door media gestuurd en berust niet op feitelijke vaststelling.

MaarFeitelijk | 09-04-21 | 14:21

Nee mensen, alle tests zijn volgens de reguliere manier gedaan en deze vaccins zijn ten minste zo veilig als elk ander vaccin. De reden dat het zo snel uitgebracht is, komt enkel doordat processen gelijktijdig zijn gedaan, i.p.v. opvolgend. Er is geen enkele reden om deze vaccins te wantrouwen.

FGAINA | 09-04-21 | 14:15 | 4

@AmbtenaarInFunctie | 09-04-21 | 14:24: Leuke vergelijkingen, maar doorgaans zijn de risico's bekend voordat de vaccins opgedrongen worden en komt men daar niet pas proefondervindelijk achter nadat ze gezet zijn. Ook is normaal meer bekend over de risico verhogende factoren, nu wordt gewoon een leeftijd aangehouden (die in elk land weer anders is en niet heel sterk onderbouwd over komt).

FGAINA | 09-04-21 | 14:31

u heeft een glazen bol?
Acute reacties zoals trombose en een allergische reactie zijn niet de bijwerkingen waar we de experts bang voor zijn. Die zijn van een hele andere orde.

We hebben nog nooit succesvol een vaccin ontwikkeld tegen een virale luchtweginfectie. We hebben geen ervaring met het op grote schal uitrollen van een wereldwijde vaccinatiecampagne voor een luchtweginfectie.

Enige verstandige wat we kunnen doen is alleen de zwakkeren en ouderen ineenten. Voor de rest geldt het voorzorgsprincipe.

Helaas heeft de farma industrie het goed weten te verkopen, dit is hun natte droom. Elk jaar de hele wereldbevolking een nieuw prikkie.

altijd_correct | 09-04-21 | 15:02

Hoeveel gevallen van narcolepsie en van anafylactische shocks waren er destijds nodig om het vaccineren tegen de Mexicaanse griep te laten stoppen? Ook zo'n goed getest middel. Geen problemen mensen. Kom maar op met die spuit!

Harry_Witkamp | 09-04-21 | 15:09
▼ 1 antwoord verborgen

Doe mij maar alle vaccins, kijken wat er gebeurt.

eerstneukendanpraten | 09-04-21 | 14:13 | 6

Geef ze dan aan Hugo.

Reebensteeltje | 09-04-21 | 14:16

@eerstneukendanpraten
Ah, u wenst dus het Watskeburt-vaccin
staat genoteerd

Tobi | 09-04-21 | 14:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja, godv....
Ik wil wel safe geprikt worden hoor!

Aristotalloss | 09-04-21 | 14:13 | 1

Het gaat erop lijken dat je dan beter, alleen met een wintermuts op, een darkroom kan binnenstappen

NiCeY | 09-04-21 | 15:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos