Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

En we paniekvoetballen weer door met prikken

En daarna stoppen we weer en daarna gaan we weer verder en dan stoppen we weer WANT WE DOEN MAAR WAT

hugo, toen hij sanna elfordinges bijna had vermoord

Nou jongens, wat is het toch weer spannend. De Gezondheidsraad komt vandaag met een spoedadvies over prikken. Eerst zei iemand dat prikken helemaal geweldig was, dus iedereen en z'n Sanna wilde wel prikken maar dat kon niet, want wij hebben Hugo de Jonge en HUGO DE JONGE KAN NIKS. Aanvankelijk was AstraZeneca ook voor 65-plus maar toen was het toch niet voor 65-plus, want er was te weinig bewijs voor de werkzaamheid. Dus kregen de mensen in de leeftijdsgroep 60 tot 64 en 11 maanden wél prikken van AstraZeneca en vielen alle mensen van 65 tot 70 buiten de boot. Nederland stopte met prikken maar al snel ging Nederland weer door met prikken. Toen bleek ineens dat AstraZeneca helemaal niet meer geprikt zou moeten worden bij mensen ónder de 60, want in Duitsland kregen een paar mensen trombose. Het was niet meer op één hand te tellen, zoveel mensen kregen trombose (het was namelijk op twee handen te tellen). ZIE JE WEL, riep Herrie Baudet, BLABLABLABLA. Ondertussen bleek in Nederland dat Mien, Sjaan, Truus en Simone en misschien ook nog wel Samantha trombose kregen van prikken, 5 personen op 400.000 prikken. In de hele wereld waren er 222 meldingen op 34 MILJOEN PRIKKEN alleen al in Engeland + de EU. Sjonge jonge jonge wat een enorme kans om trombose te krijgen, overigens kreeg Pietje erectieproblemen, Klaasje een klompvoet en André junior kreeg een nieuwe vriendin maar daar hoorde je dan weer niemand over. En vandaag beslist de penaltynemer van FC Paniekvoetbal, Hugo de Jonge die echt geen zák kan, dat we tóch weer doorgaan met prikken. En straks blijkt dat ergens in Engeland iemand onder de 30 een dikke lul heeft gekregen van AstraZeneca en dan stopt Hugo de Jonge meteen weer met prikken voor mensen onder de 30. En zo blijft dit kansloze circus zich herhalen, door en door en door en door, tot het jaar 2072, als de dan 94-jarige Hugo de Jonge trots aankondigt dat iedereen die wil een eerste prik heeft ontvangen.
PANIEKVOETBAL UPDATE - Gezondheidsraad heeft 'meer tijd nodig', dus 'onwaarschijnlijk' dat we morgen alweer gaan prikken
DUITSE UPDATE - Heee! Duitsers kopen Spoetnik.
WAPPIE UPDATE - Politie pakt meneer (37) op die AANSLAG (met vuurwerk) wilde plegen bij priklocatie. Het OM: "Hierdoor is ook de volksgezondheid in het geding: hoe minder mensen kunnen worden gevaccineerd hoe meer slachtoffers het virus zal maken."
ZUCHT UPDATE - "In het conceptadvies, waarover de Raad vanavond definitief de knoop moet doorhakken, staat dat het beter is om geen enkel risico te nemen. Om het vertrouwen in vaccinatie in het algemeen niet te schaden, moet Nederland er voorlopig van afzien om mensen onder de zestig het AstraZeneca-vaccin te geven."
PANIEK UPDATE - Prikstop met een dag verlengd - ook vrijdag geen prikken.

Update: PRIKTATUUR door de PRIKASTOCRATIE

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

gaat niet om covif ,maar om de kinderziektes, die prikken hebben de meeeste van ons allemaal gehad. gaat niet om zogn Covid "vaccine"

What was the court ruling about?
The decision said that the compulsory vaccines administered by Czech health authorities were in line with the “best interests” of children.

“The objective has to be that every child is protected against serious diseases, through vaccination or by virtue of herd immunity,” it added.

Read more: ECHR rules obligatory vaccination may be necessary

free101 | 08-04-21 | 18:54

Geen enkel vaccin is 100% veilig. Alleen hebben we niet de data van het aantal doden/zieken door bijv. de griepprik, de DKTP prik, etc. Dus ja, als je miljoenen mensen inent zulle er x ziek worden en y doodgaan. 10.000 levens redden door vaccinatie en er 20 verliezen door diezelfde vaccinatie is nog altijd bijna 10.000 levens gered. Vaccinatie is, net als bijv. de autogordel, onderhevig aan de wet van de grote getallen en de statistiek. Heel naar voor die enkeling waar het fout uitpakt, maar voor de bevolking als geheel is het nog altijd (grote) winst. Dus stop met paniekvoetbal en hysterie, en ga door met prikken. En sakkerju, organiseer het onderhand eens een keer goed; wat een amateurisme.. Voer het uit zoals je de griepprik uitvoert, heb je bestellingen op orde (dat lukte het VK en Israël ook), en voor het einde van de maand is iedereen die geprikt wil ook geprikt. Klaar, en weer gewoon gaan leven.

Valse_nootjes | 08-04-21 | 18:38 | 2

Verstandige woorden, zo weinig gehoord.

Wiebenick | 08-04-21 | 18:41
-weggejorist-
KarelKinkhoest | 08-04-21 | 20:15

Laat ons een vrij verdomme! Ziekten horen bij het leven, het is schandalig om een heel land in lockdown te houden voor een virus met een overlevingskans van 99, 4 procent. Geef de mensen die in de risicogroep zitten of er bang voor zijn snel een vaccin ipv dit gepruts. Vandaag weer die bange schijterds van het OMT commentaar dat het veel te vroeg is voor versoepeling, die angsthazen hebben het liefst lockdown forever, met hun eeuwigdurende matra "de druk op de zorg wordt te groot" Alsof dat alles is wat belangrijk is! Dat lijkt me zo'n beetje het meest onderschikte als je ziet hoeveel ellende deze lockdown al veroorzaakt en het ergste is dat er geen flikker aan gedaan is om de zorg uit te breiden. De tering wat een land!

LonelyWanker | 08-04-21 | 18:27

Hugo de Lafaard.
Altijd zichzelf indekken nooit eens zelf een richting aangeven wat er moet gebeuren. De meest waardeloze demissionaire minister die NIKS maar dan ook NIKS kan. En dat meer dan een jaar lang. Knappe prestatie omdat voor elkaar te krijgen. Ales mislukt.

Dwarsdenker | 08-04-21 | 16:22

Astra Zenica is Brits / Zweeds u begrijpt dat dit vanuit EU natuurlijk niet mag werken.

Horst_Zeerover | 08-04-21 | 15:58

Oh in EU-verband. Dan gaan we door met een risicovol vaccin. Er zijn te grote politieke belangen in Brussel. Fock de burger.

Rechtsdraaiend | 08-04-21 | 14:45

Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft besloten dat vaccinatieplicht nodig kan zijn voor een democratie, dit kan toch niet waar zijn?! twitter.com/AFP/status/13800997536571...

Mastermattie | 08-04-21 | 13:55 | 5

WTF? Lichamelijke integriteit is niet belangrijk meer?

Rechtsdraaiend | 08-04-21 | 14:46

Als de Nederlandse overheid/rechtsstaat dit zou afdwingen dan zakt het vertrouwen van de burger in de overheid tot een nog grotere diepte dan waar dit zich nu al in bevindt.

lekgoot | 08-04-21 | 15:15

@lekgoot | 08-04-21 | 15:15: En u denkt dat "onze" overheid zich daar wat van aantrekt? Dan heeft u niet goed opgelet het afgelopen jaar.

PetjeV | 08-04-21 | 16:32
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Kijkeensaan | 08-04-21 | 13:38

Overlijden aan corona moet koste wat kost voorkomen worden, het rechtvaardigd zelfs het inzetten van de meest discutabele en destructieve maatregelen. Overlijden aan/ziek worden van een vaccin (waarvan we niet moeten ontkennen dat dit niet volgens de gangbare procedure op de markt is toegelaten) kan blijkbaar gewoon ingecalculeerd worden.
Waarom nu wel?

Veepert | 08-04-21 | 13:37

Denk inmiddels dat er meer mensen overlijden omdat ze horrendol worden van deze hele discussie dan het vaccin an sich.

Tishetnetnie | 08-04-21 | 13:20 | 6
-weggejorist-
Wiebenick | 08-04-21 | 14:31
-weggejorist-
Rechtsdraaiend | 08-04-21 | 14:48
▼ 3 antwoorden verborgen

De Jonge heeft geen mandaat. Zeggen dat er gewoon geprikt gaat worden anders... gaat gewoon niet. Instanties, ambtenaren, mensen op cruciale posities willen allemaal hun plasje doen. Nederland is kapot geregeld.

Magmacarta | 08-04-21 | 13:09

Wat een dramatisch 'beleid'. De Jonge maakt er een zootje van, heeft geen prioriteitenbeleid voor de vaccinaties en liegt en bedriegt waar het hem uitkomt.
Kan deze man niet alsnog naar huis gestuurd worden?
-

Bernhard de II | 08-04-21 | 13:05 | 2

Nee ! *plop*

serieusgenomen | 08-04-21 | 13:10

Hij wil het niet oplossen is al vanaf het begin aan het tegenwerken.

Trumme | 08-04-21 | 13:35

Wat is het toch een heksenketel om vaccinaties. En het is een grote hype. Zelfs meneer Klaus Schwaab schrijft in zijn boek "The Great Reset" dat het aantal corona doden weinig voorstelt met de echte pandemieën: "COVID-19 has killed less than 0.006% of the world population" in juni 2020 welliswaar. En we maken ons hyperdruk over het vaccineren, omdat we anders allemaal kapot-deaudvermoord worden door Corona. Een ander cijfer; 99,9% van de mensen overleeft Corona gewoon. Dus er is maar 0,1% kans op deaudgaan, als je het al krijgt. Okay het rendement is hoger dan in de Staatsloterij. Maar is dit iets waarom je paniek moet maken? Volgens mij zijn er mensen zoals farmaceuten die graag extra winst maken over de rug van de wereldbevolking. Als je geen vaccin neemt, dan ga je deaud ofzo. Daarnaast kun je ook gewoon medicijnen ontwikkelen, zodat je niet zoveel hoeft te investeren in iets, waar je over een half jaar tot een jaar opnieuw voor gevaccineerd moet worden. Het virus muteert om de haverklap. Geen garantie voor de toekomst. Maar ja, ik verdien geen cent extra met deze malaise. Dus ik heb makkelijk lullen. Voor anderen is deze crisis een verdienmodel, dat volledig uitgemolken moet worden.

upbeat | 08-04-21 | 13:01

Ik zou eerst eens willen weten hoeveel mensen ieder jaar overlijden door gebruik van de andere honderden medicijnen in Nederland. Dan kan je e.e.a. in perspectief plaatsen.

ceesreis | 08-04-21 | 13:01 | 2

Ja maar...,feiten tellen niet want dan bent u een rassjies of wappie en/of nazi (mijn voorkeur gaat naar wappie, want dat is inmiddels wel een geuzenaam...) enfin, u mag zelf kiezen natuurlijk....

serieusgenomen | 08-04-21 | 13:09

@serieusgenomen | 08-04-21 | 13:09: Verzetsstrijder, nog beter. Met gevaar voor eigen leven strijden tegen de vijand, de vaccinaties tegen een vijandelijk virus. Moedig voorwaarts en niet versagen.

Wiebenick | 08-04-21 | 14:18

Wanneer je de bij-sluitingen leest van medicijnen blijken allen bijwerkingen te hebben, al of niet ernstig. Zelfs Paracetemol.

ceesreis | 08-04-21 | 12:50 | 16

@dirac | 08-04-21 | 13:10:
Als zij een geweldsexplosie in de samenleving willen ontketenen dan moeten ze dat vooral gaan doen.

lekgoot | 08-04-21 | 13:33

@serieusgenomen | 08-04-21 | 13:06: Beste vrijheidsstrijder, vaccineren is niet verplicht dus stop met te doen alsof iemand jou iets opdringt.

Psycho Daddy | 08-04-21 | 16:53
▼ 13 antwoorden verborgen

Stop maar met vaccineren.

Een vrouw uit de omgeving Amersfoort heeft corona, mét ziekteverschijnselen. Niets opzienbarends, behalve dat ze a) in 2020 al corona heeft gehad, en b) dit jaar al 2x gevaccineerd is want zorgmedewerkster.

Zal wel grote paniek zijn bij het RIVM nu. Ik gok op een doofpot, trouwens: hier gaan we niets van horen in de MSM.

DutchMountain | 08-04-21 | 12:49 | 4

Hoop maar op een doofpot zodat dit versoepelingen van de fopmaatregelen niet in de weg gaat staan. Ik bedoel, veel mensen zien vaccineren als de "oplossing van de "crisis"". Laat ze lekker in die waan, er moeten toch voldoende mensen geprikt worden van Hugo.

Veepert | 08-04-21 | 14:54

Gast, je snapt niet waar je het over hebt. De vaccins voorkomen 90-100% van de ernstige gevallen, maar meestal maar iets van 60-70% van de minder ernstige gevallen. je kunt het dus gewoon krijgen na vaccinatie alleen is de kans veel kleiner. Dat je er aan overlijd is bij alle vaccins bijna 100% uitgesloten.

parlinone | 08-04-21 | 16:47
▼ 1 antwoord verborgen

Vooral veel gezonden mensen prikken hoor! Daar heb je nl geen reet aan.

MokumsMoppie | 08-04-21 | 12:44 | 1

Worden die mensen dan heen gezonden. Of juist weg gezonden? Waar gaan die gezonden mensen dan heen?

BoerKoekoek | 08-04-21 | 13:18

N-TV onthult nu even dat Sputnik niet overal hetzelfde Sputnik is. Dat het vaccin verschilt per "Werkstatt" waar het geproduceerd is. Oh man. Contracten nog niet getekend. Dus al die juichaapjes kunnen weer gaan zitten.

van Oeffelen | 08-04-21 | 12:43 | 2

Ik vertrouw die Russische en Chinese troep nog minder dan de Westerse vaccins.

lekgoot | 08-04-21 | 13:22

Er zijn zelfs Sputniks gesignaleerd die de ruimte ingeschoten zijn, man man man...

serieusgenomen | 08-04-21 | 13:23

Toch ietwat vreemd dat de EU zoveel gedoe rondom de leveringen door AstraZeneca heeft het ook juist dit vaccin is waarvan gevallen van bijwerkingen bekend zijn.

roevka | 08-04-21 | 12:39

De Duitsers kopen zonder EU Sputnik.

Wat werkt het goed zo'n EU...

Roze_bril_drager | 08-04-21 | 12:28 | 5

@van Oeffelen | 08-04-21 | 12:45: Weet u wie ook een puinhoop heeft gemaakt, de afgelopen 10 jaar, van een HEEL land en niet alleen van een gedeelte......

serieusgenomen | 08-04-21 | 13:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zijn veel meer bijwerkingen gerapporteerd dan alleen het ontstaan van bloedpropjes. Waarom heeft juist die bijwerking de focus gekregen van de media?

Voor de liefhebbers, een overzicht van alle in het VK gerapporteerde bijwerkingen van Pfizer en AstraZenica https://www.gov.uk/government/publications/coronavirus-covid-19-vaccine-adverse-reactions.

Quib | 08-04-21 | 12:28 | 5

@Wiebenick | 08-04-21 | 14:41:
Ja, dat onaneren wordt behoorlijk onderschat. Door die blindheid kan die persoon zich niet meer verlustigen aan online porno, dus de kans is groot dat de onaneerfrequentie nu afneemt en het zicht weer terugkeert. Overigens weten wij beiden natuurlijk dat je eigenlijk zelf de onanerende achterneef van die kennis van iemand bent, zoals dat op internet altijd het geval is.

lekgoot | 08-04-21 | 15:20

@lekgoot | 08-04-21 | 15:20: Totdat 100% absoluut zeker is dat deze afschuwelijke bijwerking volledig uit de lucht gegrepen is, en de kennis, die ik hoog inschat, schriftelijk en in viervoud verklaart dat hij gelogen heeft, onthoud ik mij van elke seksuele activiteit. Zou u ook moeten doen. Bij twijfel, niet laten volspuiten met dat verdomde vaccin.

Wiebenick | 08-04-21 | 16:25

Blijft over na het lezen van de rapportage toch 500 fatale aflopen voor zowel Pfizer als AZeneca. En 1 %voor niet nader genoemde merken. Kan iemand dit duiden?

strawdog | 08-04-21 | 16:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland heeft al heel lang geen regering. Nederland wordt geregeerd door ambtenaren met spreadsheets en deskundigen die modellen maken en die modellen dan laten beslissen wat er moet gebeuren. Ze kunnen allemaal heel goed praten, en dat doen ze heel veel en vooral met elkaar. Als er iets mislukt dan ligt dat aan de bevolking, of de spreadsheets en modellen en vergaderingen hebben gelukkig nog grotere rampen kunnen voorkomen.

dihydrogenmonoxide | 08-04-21 | 12:24 | 3

Veel ambtenaren doen ook dat nog niet eens zelf, een eerstejaars consultant van een extern bureau moet dat dan ook nog doen.

van Oeffelen | 08-04-21 | 12:27

@van Oeffelen | 08-04-21 | 12:27: hier kan zelfs een incompetent schoolmeestertje minister worden, het land van de ongekende mogelijkheden.

dathoujetoch | 08-04-21 | 12:35

De kans op ernstige bijwerkingen bij AstraZenica is ca. 1 op 100.000.
Volgens Ernst Kuipers even groot als de kans door de bliksem getroffen te worden.
Die kans is echter 1 op 10.000.000.

de honden blaffen... | 08-04-21 | 12:21 | 8

@zoalsikhetzeg | 08-04-21 | 12:46: Beste leden van de covid-doodscultus, doe wat je wilt, maar laat me met rust met je onwetenschappelijke samenzweringen. Als je je onveilig voelt, ga dan en bescherm jezelf zoals je wilt. Maar je moet begrijpen dat je paranoia niet rechtvaardigt dat je de vrijheid van anderen beperkt.

serieusgenomen | 08-04-21 | 13:05

de kans dat iemand onder de 25 overlijd aan Covid is ongeveer 1:100.000, dus tja, als je nog geen covid hebt gehad is de kans groter dat je als 25minner aan AZ overlijd dan Covid, aangezien je 100% zeker dhet vaccin hebt ontvangen maar het virus aan je voorbijkan gaan / je later alsnog een ander vaccin kunt ontvangen

parlinone | 08-04-21 | 16:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik roep al heel lang dat Nederland buiten de EU om in moet kopen. Dat ze de bezwaren van de EU hadden moeten negeren. Maar uiteraard liep onze corrupte overheid (dat valt ondertussen toch niet meer te ontkennen) netjes in lijn met de EU.

Ondertussen is Nederland nog zowat de enige die dat doet.

Ondertussen wordt onze hele economie en vrijheden om zeep geholpen. Alle risicogroepen hadden al lang gevaccineerd kunnen zijn, een ook de rest had eenvoudig voor 1 mei gevaccineerd kunnen zijn als Nederland gewoon eens eigen initiatief had genomen, en de EU buiten spel had gezet.

Ondertussen wilt die zelfde overheid wel dat burger alles blijven laten, hun vrijheid weggeven, en zich failliet laten gaan, want we moeten samen tegen het virus optreden of zoiets. Ondertussen neemt de overheid zelf het probleem absoluut niet serieus. Tenminste, minder serieus dan in lijn lopen met de EU.

Waarom moeten wij het dan nog serieus nemen?

DerUnterMensch | 08-04-21 | 12:19 | 9

@van Oeffelen | 08-04-21 | 12:22: Als het niet bevalt met de prikken die in Nederland worden uitgedeeld (doden, zwaar zieken) is de Ned. overheid net zo min thuis. In het allerbeste geval mogen de nabestaanden jaren procederen tegen de staat en iedereen weet de afloop. M.i. zijn al die bij elkaar gegrabbelde 'vaccins' grote rotzooi en de toekomst zal uitwijzen of dat correct gedacht was of niet. Dàt is mijn persoonlijke mening.

Zilvermeeuw87211 | 08-04-21 | 12:47

Nederland staat straks onderin met de minst snel groeiende economie. En het gaat heel lang duren om weer voorop te lopen met D666 (en GroenSlinks) in de regering die de burger nog even op hoge kosten gaat jagen de aankomende 4 jaar (hopelijk niet) door de Green Deal van wappie Frans uit Brussel.

Dwarsdenker | 08-04-21 | 16:35
▼ 6 antwoorden verborgen

Laat Nederland nou maar eerst die 1 miljoen op voorraad liggende vaccins wegprikken, maar dan moeten de jongetjes en meisjes van de GGD's wel willen werken en niet met hun 9 to 5 mentaliteit en paasvakantiepauze komen aankakken.

van Oeffelen | 08-04-21 | 12:15 | 5

@van Oeffelen | 08-04-21 | 12:23: clownschoen heeft zelf de GGD aangewezen voor het prikprogramma.

dathoujetoch | 08-04-21 | 12:28

@dathoujetoch | 08-04-21 | 12:28: GGD moest aangewezen worden want zoveel eigen motivatie hadden die gasten nou ook weer niet. Pas later kwamen daar schoorvoetend wat huisartsen bij. In Nederland zit niemand te wachten op "werk", zelfs niet als ze verantwoordelijk zijn. Dat is het ware probleem, maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden, liever lomp schelden op de chef.

van Oeffelen | 08-04-21 | 12:31

@van Oeffelen | 08-04-21 | 12:31: of schelden op een gekozen politicus, dat mag blijkbaar wel?

dathoujetoch | 08-04-21 | 12:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Van een incompetente, omhooggevallen schoolmeester kun je ook niets anders verwachten. Benoem terstond Ernst Kuipers, of voor mijn part Diederik Gommers als minister van VWS en er gaat meteen een andere wind waaien bij dit faalministerie!

Brulboei_61SB | 08-04-21 | 12:09

Dat goedje, het spul, die rommel en die troep,
voordat je weet staat magere Hein op de stoep.
Vergeet Corona en ook Covid 19,
Of dat nou zó erg is, IK moet het nog zien.
Ook zoveel kritische vragen en ook wel bedenkingen?
Laten we dan allemaal het Wappie lied zingen:

Wij willen feesten en terras,
Alles weer net zo is als het was.
We willen geen prikje en we willen geen spuit,
Die lui van die vaccins die belazeren de kluit.
Rutte is een droplul en de Jonge een fluim,
Allemaal zuigen ze koeienstront uit hun duim.
Als bange schapen lopen ze te blaten,
Dat hebben wij heus wel in de gaten.

bis

Wij willen feesten en terras
Alles weer net zo als het was.

Wiebenick | 08-04-21 | 12:08 | 1

+ het -is

Wiebenick | 08-04-21 | 12:13

Duitsland kan wel Spoetnik kopen maar niemand vertrouwt die Russische safety data. Bovendien is het ook een adenovector (net als Janssen) en zou het mij niet verbazen als het dezelfde bijwerkingen van trombose heeft als AstraZeneca.

Vula | 08-04-21 | 12:03 | 1

Ha, Alexander.

SlimmeBelg | 08-04-21 | 16:25

Kom maar door met die spoetnik!

TheManiac | 08-04-21 | 12:02 | 1

Precies. Gewoon blind erinspuiten, kan het schelen.

van Oeffelen | 08-04-21 | 12:08

Er is niks aan de hand. Astra Zenica vaccin heeft bijwerkingen net als elk medicijn of ander vaccin. We hebben echter een leiderschap probleem en dat manifesteert zich elke dag in alle geledingen van de overheid. Hugo is wel de kampioen, een totale inkompetente nul en de 2de kamer is druk met zichzelf bezig en het interesseert al die kamerleden geen fuck.

Blonde Nel | 08-04-21 | 12:02 | 2

Noem een ander vaccin waar je van kunt doodgaan? Ik ken ze niet.

Vula | 08-04-21 | 12:03

Dat niet alleen, het volk heeft een autoriteitsprobleem. Een combi from hell.

Wiebenick | 08-04-21 | 12:25

De staat heeft het monopolie op inkoop, distributie en toedienen van de vaccins. En maakt er een klerezooi van. Fix it, of geef het monopolie op!

Zeddegeizot | 08-04-21 | 11:58

Ik overleef het allemaal al anderhalf jaar zonder spuit en mondkapje. Dus.

*borrel inschenkt*

Computer_says_no | 08-04-21 | 11:56

De actie van Duitsland toont het absolute ongelijk van de Volt-achtigen aan. Op het moment van nood is het ieder-voor-zich in deze zogenaamde Europese "Unie". In Hongarije past men het Spoetnik vaccin overigens al lang toe, naar grote tevredenheid. NL is weer het braafste, dufste jongetje van de klas.

Jazeetie | 08-04-21 | 11:56 | 13

@dathoujetoch | 08-04-21 | 12:30: J&J vaccin toch in Leiden bedacht? Oh nee, alleen in Rusland weten ze "hoe het werkt". Laat ons niet lachen.

van Oeffelen | 08-04-21 | 12:35

@van Oeffelen | 08-04-21 | 12:35: 'ons', tja.....

dathoujetoch | 08-04-21 | 12:37

Rechtsstaat Hongarije heeft al 25% van zijn burgers ingeënt, op vrijwillige basis, zoals het hoort in een rechtsstaat. De gezondheidszorg in dit land staat op een hoog peil en is voor iedere Hongaar bereikbaar. Het land staat op het punt om flink te versoepelen omdat de hoogste risicogroepen beschermd zijn. Geen wonder dat Duitsland dit goede voorbeeld wil volgen. Beter laat dan nooit (zoals waarschijnlijk in Nederland, waar blind wantrouwen heerst tegen alles wat Russisch of chinees is en uiteraard het woord van de EU wet is).

SlimmeBelg | 08-04-21 | 16:38
▼ 10 antwoorden verborgen

De hypocrisy is verbazingwekkend: elke persoon die overlijd aan Corona is er één te veel, maar zodra er iemand overlijdt door bijwerkingen is het "maar een statistisch geval".

TortuousConvolvulus | 08-04-21 | 11:53 | 3

Iedereen moet en zal aan de vaccinatie. Daarom word er ook niet gekeken naar ventilatie bijvoorbeeld.

SailingDuck | 08-04-21 | 11:55

1 dode is een ramp, 1000 doden een statistiek.

van Oeffelen | 08-04-21 | 11:58

@SailingDuck | 08-04-21 | 11:55:

Met 10 man in een lift is inderdaad geen probleem voor het RIVM. Met 4 man op een kleedje in het park is al reden om een waterwerper in te zetten.

Computer_says_no | 08-04-21 | 12:01

Wat deze faalminister in ieder geval bewijst is dat er partijlidmaatschap van ondergeschikt belang hoort te zijn. Het is kennis, ervaring en achtergrond wat een minister succesvol maakt. De hele crisis door was deze minister te laat en te wispelturig, een marionet van de RIVM las ik. En een marionet wordt je als je door gebrek aan kennis teveel afhankelijk bent van een paar roeptoeters.

jochum1980 | 08-04-21 | 11:50 | 5

@van Oeffelen | 08-04-21 | 11:59: gelukkig weet de clownschoen alles beter. Nederland is gezegend met deze geweldige geweldigaard.

dathoujetoch | 08-04-21 | 12:17

@dathoujetoch | 08-04-21 | 12:17: de Totale Lockdown waarmee de lavendellikker en de venlose smurf mee aankwamen had een ramp betekend. A la Spanje iedereen ophokken.

van Oeffelen | 08-04-21 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

In Bhutan is in 9 dagen 60% van de bevolking gevaccineerd, ok dat zijn maar 600.000 mensen, maar ook dat redden we niet

Zorc | 08-04-21 | 11:48 | 1

Tja, in Bhutan zit waarschijnlijk niet zoals in NL 20% van het ziekenhuispersoneel ziek thuis. Die pakken gewoon door. Onderhand begin ik behoorlijk de balen te krijgen van de ziekenhuizen. 20% van het personeel ziek thuis. Niet met corona want ze moest zo nodig als eerste worden ingeënt, zelfs voor kwetsbare ouderen. Ze moesten zorgbonussen, applaus en noem het maar op. Te veel vrouwen die part-time werken en het niet kunnen combineren met zorg etc. en zich dus ziek melden. Het aanname en selectiebeleid bij ziekenhuizen moet echt verbeteren want op deze manier blijft het dweilen met de kraan open. Elk jaar meer geld naar rupsje nooitgenoeg, en de kwaliteit en inzet blijft beneden peil.

BoerKoekoek | 08-04-21 | 12:05

Treurig om te zien dat dezelfde mensen die brullen, krijsen en schreeuwen dat alle exotische varianten van Astra Zeneca getest hadden moeten zijn om ieder minuscuul risicootje te kunnen uitsluiten of anders de staat meteen te sewen, dat die mensen even zonder enige test en zonder check het Sputnik vaccin bij de mensen in de mik willen schuiven.

van Oeffelen | 08-04-21 | 11:45 | 3

Waarop baseert u uw aanname dat het Sputnik vaccin niet getest is?

Jazeetie | 08-04-21 | 11:56

Of die slikken op elke party welke pil dan ook die aangeboden wordt en dat nog wel zonder bijsluiter!

Blonde Nel | 08-04-21 | 11:58

@Jazeetie | 08-04-21 | 11:56: EMA heeft eigen checks en tests. Echt, vertrouwen op tests van een ander, die pas onlangs de gegevens daarvan vrijgaf? Dat zou helemaal belachelijk zijn.

van Oeffelen | 08-04-21 | 12:01

NL had nooit al die verschillende groepen moeten maken. Als je gewoon van leeftijd naar beneden werkt had je gewoon door kunnen gaan want we zijn toch nog niet bij mensen onder de 60. Er zal in Nederland ook uitkomen dat we mensen onder 50 of 30 geen Astrazeneca gaan geven. Waarom de gezondheidsraad daar 3 dagen over moet vergaderen is een raadsel.

Vula | 08-04-21 | 11:44

Het lijkt me ook dat die prikken in een bepaald tijdsbestek moeten zijn gezet. De eerste dateert alweer van 3 maanden geleden en raakt toch een keertje uitgewerkt lijkt me, evenals de mensen die nu nog immuun zijn omdat ze het al hebben gehad. Zo gaan die besmettingscijfers natuurlijk nooit naar beneden.

R.F.Pickering | 08-04-21 | 11:41 | 2

U haalt ook jaarlijks een compleet rijksvaccinatieprogramma?

Vula | 08-04-21 | 11:45

'... en raakt toch een keertje uitgewerkt..' ?? Los daarvan muteert het virus als een dolle en het 'vaccin' werkt gewoon niet bij mutanten.

Chrisde | 08-04-21 | 11:53

Ik vertrouw op de lente en de zomer, laat die nu net voor de deur staan. Volgende maand 10x minder besmettingen en dan weer lekker naar buiten. In oktober begint het feest weer van voren af aan, met of zonder vaccinaties. Mark my words!

Mr Moore | 08-04-21 | 11:31 | 2

Oktoberfeest? Lol.

D-Fens_1963 | 08-04-21 | 11:35

Erectieproblemen???? WTF????

Stijlloze bezoeker | 08-04-21 | 11:26 | 1

NTF!

D-Fens_1963 | 08-04-21 | 11:36

AZ heeft, behalve trombose, ook meer vervelende bijwerkingen,
Effectiviteit is minste van alle vaccins. Stop er gewoon mee, zorg dat er voldoende andere vaccins zijn.

En dan ook nog mensen onder druk zetten die het vaccin niet willen: "Ja, dan achteraan sluiten". Dat betekent met het huidige tempo ergens in 2023? Het is godverdomme een schande.

TheBigKirth | 08-04-21 | 11:25

Stel dat we alle extra geld en energie eens zouden inzetten in de aanschaf van vaccinaties, beetje zo als Amerika, Israël en Engeland....

Dat zaten we nu niet met al die corona afleidingsmeuk, zoals fieldlabs, paspoorten en sneltesten ed maar waren we er nu gewoon al vanaf.

De tijd zal niet mild zijn.

zokanhetookja | 08-04-21 | 11:20 | 3

In oktober begint het feest weer van voren af aan, met of zonder vaccinaties. Mark my words!

Mr Moore | 08-04-21 | 11:29

Mocht niet van Europa...

Vula | 08-04-21 | 11:46

De woorden van Mark zijn niks waard.

Ds_Dre | 08-04-21 | 11:51

Maakt niet uit. Je moet gewoon zelf kunnen bepalen of je liever een kans op covid-19 of een kans op trombose hebt. Het gaat om die keuzevrijheid. De kans dat een jong persoon last van covid-19 gaat krijgen is ook klein maar wel een stuk groter inderdaad. Maar je weet niet zeker of je covid-19 gaat krijgen, je weet wel zeker dat je dat vaccin krijgt als je ervoor kiest. Dat is eigen keuze, ik vind niet dat dat een keuze is die de overheid voor mensen hoort te maken. In ieder geval bouw je in beide gevallen immuniteit op dus het maakt wat dat betreft niet zoveel uit.

Upendo | 08-04-21 | 11:18 | 2

Tenzij die lamlullen een paspoort invoeren en je dus nergens heen kan en je met AZ moet laten inenten.

TheBigKirth | 08-04-21 | 11:26

Is er eigenlijk fatsoenlijke, heldere voorlichting en informatie verstrekt over de werking en werkzame stoffen van dit nieuwe vaccin? Ik heb in de reguliere media weinig tot geen gedetailleerde en inhoudelijke informatie gezien, behalve die irritante koppen van de Jonge, Rutte en Dissel die iedere paar weken angst, paniek, dood en verderf prediken en de meute probeert op te sluiten.

PhallusObesitas | 08-04-21 | 11:18

Ik lees net (bron: El Pais) dat de Duitsers 2,5 miljoen dosis Sputnik-V bilateraal bij de Russen hebben ingekocht. Waar blijft Nederland?

Phantomas | 08-04-21 | 11:15 | 5

@Aristotalloss | 08-04-21 | 11:51: de Alleingang van Hongarije is hun probleem, want als er dan issues zijn staan ze alleen of zal het dermate groot gezichtsverlies betekenen dat ze de boel onder de pet zullen proberen te houden.

van Oeffelen | 08-04-21 | 12:03

@van Oeffelen | 08-04-21 | 12:03: Geen alleingang. Oostenrijk idem.

BoerKoekoek | 08-04-21 | 12:08

@BoerKoekoek | 08-04-21 | 12:08: Oostenrijk is nog "in Verhandlungen" met Rusland, heeft nog geen Sputnik spuit gezet. Gaat ook niet snel gebeuren.

van Oeffelen | 08-04-21 | 12:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze hebben AstraZeneca een andere naam gegeven : Vaxzevria.

Merkenadviseur Pierre Konings : 'Vax' verwijst naar vaccin en 'zevria' is een positieve klank. Vaxzevria klinkt vrolijk en dit kan op de lange termijn helpen."
www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/522...
Maar het zal niet helpen tegen trombose, als dat met het vaccin te maken heeft.

'people have been bullshitted by the system into believing that if you change the name of the condition, somehow you’ll change the condition. Well, hey cousin, doesn’t happen'
Net zo min als andere eufemismen.

kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 11:05 | 3

Hmm, een naam met veel v, z en x'en erin doet juist heel kunstmatig aan, technisch. Deze industriële woorden vrolijken mij niet op, integendeel, ze doen heel dystopisch aan. Woorden die al eeuwenlang in zwang zijn, die vrolijken op. Griepprik, onomwonden, geen doekjes eromheen. Een merkenadviseur van likmevestje.

Van Urk | 08-04-21 | 11:17

Maar het zal niet helpen tegen trombose, als dat met het vaccin te maken heeft.
Volgens mij is trombose een natuurlijke afweerreactie van het lichaam indien stolling en antistolling gewenst is. Kan derhalve optreden in allerhande bloedgerelateerde toestanden.
Dus idd maar zeer de vraag of het met de prikverwonding zelf of één vd stoffen in het vaccin te maken heeft.

D-Fens_1963 | 08-04-21 | 11:33

U denkt aan Xylon-B????

Leffe Blonde | 08-04-21 | 11:47

Het enige bezwaar tegen AstraZeneca is de beperkte (m.i. de te lage) bescherming van maar 60%. Verder vind ik het vreemd dat niet ikzelf maar de overheid bepaald door wat voor vaccin ik mij kan laten inenten.

Vuurspuger | 08-04-21 | 10:51 | 10

@kapoerewiet | 08-04-21 | 11:02: Daar komt bij dat de neoliberale overheid haar mond vol heeft over marktwerking en de vrije keuze voor de consument. Maar als het om medicijnen en vaccins en de zorg gaat bestaat die vrije keuze ineens niet meer. Op z'n zachts gezegd vind ik dat niet consequent maar ik noem het liever neoliberaal gehuichel.

Vuurspuger | 08-04-21 | 11:35
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is geen optie om dit hoeheethetookalweer-vaccin alleen aan mannen toe te dienen? Dat is een grotere risicogroep voor covid, terwijl vrouwen een grotere risicogroep is voor de bijwerking. Verder wat MickeyGouda hieronder zegt: ik slik de pil, geen zin in de trombose-verdubbelaar erop.

kapoerewiet | 08-04-21 | 10:50 | 8

Ook weer iemand die de risicoloze maatschappij, het risicoloze leven wil. En of de staat dat even kan regelen.

van Oeffelen | 08-04-21 | 11:41

Dat vrouwen een "grotere risicogroep" zijn is een aanwijzing dat die tromboses niet gerelateerd zijn. Trombose is immers een bijwerking van de pil.

omanders | 08-04-21 | 12:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Alleen al de combinatie met de pil doet vraagtekens rijzen. Het jonge, gezonde deel van je populatie vaccineren met een goedje met een effectiviteit van 60 procent, twijfelachtige bijwerkingen en onbekende bijwerkingen op lange termijn: ik snap het niet.

MickeyGouda | 08-04-21 | 10:49 | 9

Stel: je vaccineert het jonge, gezonde deel niét. Wat voor impact heeft dit, wanneer het virus de vrije loop heeft en iedere jongere besmet wordt? Hoeveel van hen belandt dán in het ziekenhuis (ditmaal zónder lockdown, dus huidige opnamecijfers zijn niet representatief)? Wat is de impact op kwetsbaren die gevaccineerd zijn, wanneer het virus de vrije loop heeft onder jongeren? Niet vaccineren is óók een gok. Je zou het natuurlijk gewoon kunnen proberen, dan moet je wél weer gelijk in een langdurige lockdown wanneer het uit de klauwen loopt qua ziekenhuisbezetting.

Papa Jones | 08-04-21 | 11:40

@Papa Jones | 08-04-21 | 11:40:
Met of zonder vaccinatie zal dit coronavirus op den duur gewoon een jaarlijks terugkerend virus worden. Ik denk dat het beter te beargumeteren is dat mensen die eenmaal hersteld zijn van een covid19 infectie een afdoende afweer hebben tegen een nieuwe infectie van een toekomstige mutatie dan mensen die zijn ingeent met een mrna vaccinatie. Dus met de gevolgen van door de bevolking laten branden van het virus hebben we meer ervaring en inzicht dan grootschalige vaccinatieprogramma's.

altijd_correct | 08-04-21 | 12:06

@altijd_correct | 08-04-21 | 12:06: Ja maar...,feiten tellen niet want dan bent u een rassjies of wappie en/of nazi (mijn voorkeur gaat naar wappie, want dat is inmiddels wel een geuzenaam...) enfin, u mag zelf kiezen natuurlijk....

serieusgenomen | 08-04-21 | 13:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik heb toch elke dag meer vertrouwen in Wladimiro en minder (minder, minder) in Hugo Schoenen, Timmerfrans, Mr. Aló-Aló en Frau VdL...

xpto | 08-04-21 | 10:43

Die pica van Hugo. Denkt hij nu ook dat hij Napoleon is?

Axolotl | 08-04-21 | 10:36 | 6

Zonder small man syndrom.

van Oeffelen | 08-04-21 | 10:51

Die heeft haar misschien nog wel een tet/anus prik gegeven

Mr. C | 08-04-21 | 10:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Diegenen die het willen en de kans van 1 op 100.000 aandurven prikken met AZ.

Roze_bril_drager | 08-04-21 | 10:34 | 6

@Psycho Daddy | 08-04-21 | 10:54: Zeg, Daddy, is het een idee om het aan de vrouwen zelf te laten welk risico ze wel en niet willen nemen met hun gezondheid? Zelfbeschikking is een groot goed.

osolemio | 08-04-21 | 11:46

@Roze_bril_drager | 08-04-21 | 11:04: Het risico om ernstig ziek te worden of er last van te krijgen is 15 procent, de overige 85 kan het gewoon oplopen en het niet eens merken. De bijwerkingen (waar de fabrikant niet verantwoordelijk voor is omdat het een expirimenteel vaxxin is) zijn op lange termijn niet bekend en zeker niet onwaarschijnlijk, arme schapen die de eerste ronde hebben overleefd...

serieusgenomen | 08-04-21 | 12:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Een versneld tijdelijk vaccin met een matige effectiviteit van 60% en terugkerende controverse over bijwerkingen en werkzaamheid in bepaalde leeftijdsgroepen. Als je het aan de markt overlaat koopt iedereen Pfizer of Moderna. Maar ja, dankzij de Europese Commissie van Frans Timmermans hebben we grote tekorten en prikken we wat we hebben. Behalve Russisch, want !!!POETIN!!!

drs. Levi Samsonov | 08-04-21 | 10:33 | 5

@2voor12 | 08-04-21 | 10:59: En na de update met de meest recente data kwam er 73% uit. Goedgekeurd door de FDA, die ik meer kennis toeken dan de EMA overigens.

BoerKoekoek | 08-04-21 | 11:03

Klinische data Sputnik tot voor kort niet eens gedeeld, dus wat zeurt men nou?

van Oeffelen | 08-04-21 | 11:43
-weggejorist-
Toepin | 08-04-21 | 13:20
▼ 2 antwoorden verborgen

@Mosterd In de UK hebben ze al veel meer mensen gevaccineerd. Op gov.uk worden ook de andere bijwerkingen per verschillend vaccin benoemd. Hou daarbij in gedachten dat er bij het mazelenvaccin bv die bijwerkingen er niet waren.

Wachtmaar! | 08-04-21 | 10:33 | 1

Onzin. Ik stel ik voor dat jij eerst de bijwerkingen van MMRVaxpro eens gaat lezen, dan praten we verder.

Gravin v Kippenbouth | 08-04-21 | 10:41

Leuk artikel, maar wat is de insteek?
Gewoon doorgaan op dit proeftraject, met een ongekeurd vaccin?
Natuurlijk moeten ze op de rem trappen, want ze weten de oorzaak en de gevolgen niet, de bijsluiter is nog een open document dat wat alinea's toegevoegd gaat krijgen. Ook handig om alle gevaccineerde op een hoop te gooien dan krijg je vanzelf een uitkomst die verwaarloosbaar is. Was dit een normaal traject geweest dan hadden we pas tegen 2030 kunnen starten na een uitvoerige onderzoeken en testen dan waren ook wat meer duidelijkheden over de lange termijn, bijwerkingen met andere behandelingen en zwangerschap.

Damoos | 08-04-21 | 10:30 | 4

@drs. Levi Samsonov | 08-04-21 | 10:34:
in 3 jaar ontwikkeld en in productie , net als bv het Ebola vaccin?

Damoos | 08-04-21 | 10:38

@drs. Levi Samsonov | 08-04-21 | 10:34: inderdaad, onrealistische voorstellingen van zaken en daar dan iemand op aanvallen. Zo simpel, zo sneu. Allemaal willen ze de risicoloze maatschappij, het risicoloze leven. Nou de staat regelt het wel even!

van Oeffelen | 08-04-21 | 10:39

@Damoos | 08-04-21 | 10:38: De ontwikkeling ging dankzij mRNA en focus op 1 ipv vele compounds snel maar zodra er een te beproeven product is, duurt het goedkeuringsproject "maar" enkele jaren.

drs. Levi Samsonov | 08-04-21 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Beetje mosterd na de maaltijd weer. Zolang de kans dat ik van deze griepprik doodga groter is dan dat ik door de griep, sorry covid-19 heet dat tegenwoordig, dood ga, kan Hugo " de Schoene, snatsebats, ik kan echt helemaal niets" de sJonge jonge die prik in zijn bolle reet stoppen. Geef al die huilstruiken die bang zijn voor dit griepje een spuitje als ze zich dan beter voelen. Hoop dat ze trombose krijgen, allemaal. Misschien stopt dit gejank dan een keertje...

Bill le Koek | 08-04-21 | 10:29 | 12

@Bill le Koek | 08-04-21 | 10:54: goedzo.. nog even blijven op deze schimmelige planeet.

horsteknots | 08-04-21 | 11:18

@Bill le Koek | 08-04-21 | 10:52: Die "verwachting" is ergens op gebaseerd, namelijk op sterftecijfers uit het verleden.

Verder is jouw rekensommetje natuurlijk te belachelijk voor woorden. Twee periodes van 12 maanden vergelijken met een periode van 6 maanden om dan tot de conclusie te komen dat er in 6 maanden minder doden zijn gevallen dan in 12 maanden.

Psycho Daddy | 08-04-21 | 11:46

@Bill le Koek | 08-04-21 | 10:37: Jezus, Bill, als je mensen dood wenst omdat je de overheid niet vertrouwt, dan heb je wel ergens een afslag gemist. Ga anders lekker een frisse neus halen buiten ofzo.

osolemio | 08-04-21 | 13:19
▼ 9 antwoorden verborgen

Volgende week donderdag mag ik hem krijgen. Kan ik per direct in de nieuwe Opel Astra Zeneca naar huis.

Sinclair | 08-04-21 | 10:29 | 1

Ik zou voor de Ford Covid 1.9 met ingebouwde virus tester gaan...

Bill le Koek | 08-04-21 | 10:57

Als je afvraagt welk merk vaccin je krijgt, Vaccin; elders.

stipjes | 08-04-21 | 10:28

De buurvrouw (80+) van mijn ouders in Tilburg moet naar Oss voor d'r prik, 2x 42km. Mijn vader moet naar Den Bosch. Dat is minder ver, en hij is jonger, maar logistiek is het allemaal niet zo goed geregeld.

Chuck the plant | 08-04-21 | 10:28 | 8

Nou, osolomio. Ik zou ze nog geen kinderfeestje laten organiseren. Wat een faalhazen...

Bill le Koek | 08-04-21 | 10:59
-weggejorist-
frische_ideen | 08-04-21 | 11:09

@Bill le Koek | 08-04-21 | 10:59: Dat is niet mijn punt.

osolemio | 08-04-21 | 11:35
▼ 5 antwoorden verborgen

We moeten niet vergeten dat het vaccin als redmiddel wordt gepresenteerd. Ieder persoon dat er aan overlijdt is 1 te veel. Dit mag gewoonweg niet gebeuren. Daarom is het des te belangrijker om te benadrukken dat we in een testfase zitten en de daadwerkelijke resultaten pas in 2023 gepresenteerd worden. Hoeveel gaan er nog sterven?

TB-Spoelie | 08-04-21 | 10:27 | 4

@Wachtmaar! | 08-04-21 | 10:37: "Ieder persoon dat er aan overlijdt is 1 te veel. Dit mag gewoonweg niet gebeuren"....

horsteknots | 08-04-21 | 10:42
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon doorprikken met alle vaccins die je voorhanden hebt.

In alle landen waar ze veel verder zijn met vaccineren - Israël, de UK - zie je dat het aantal besmettingen stagneert en terugloopt, en versoepelingen mogelijk worden.

Dr_Johnson | 08-04-21 | 10:26 | 1

In Nederland hebben we ook een ondersterfte, ik zie helemaal geen wetenschappelijke onderbouwing voor een daling van het aantal sterftes en het vaccinatiebeleid. Besmettingen en ziekenhuisopnames zijn wetenschappelijk gezien helemaal niet te toetsen.

altijd_correct | 08-04-21 | 10:31

Kunnnen jullie wel lekker cynisch doen want handelsmerk maar zo ziet het leven met experimentele zooi er dus uit als je al na een paar maandjes (mwoah zal wel goed gaan dit, merken ze niks van // cynimodus uit) besluit om dit in de werkelijke wereld uit te rollen.

GormSuil | 08-04-21 | 10:26

Jullie schrijven in het artikel wel een beetje snerend over "5 personen op 400.000 prikken", in de zin dat het eigenlijk nergens over gaat. Daarbij gaan jullie wel heel erg makkelijk aan het gegeven dat, volgens de wekelijke RIVM-rapportage, er sinds 27 Februari 2020 slechts 166 personen jonger dan 70 jaar en zonder onderliggende condities aan corona overleden zouden zijn.

Bedoel maar, als we dan toch met statistieken gaan gooien, is dat er ook wel een om mee te nemen. Zeker als je ziet dat vaccineren met astrazeneca voor personen jonger dan 70 jaar en zonder onderliggende condities dus gevaarlijker is dan SARS-CoV-2!

Tollebol | 08-04-21 | 10:24 | 4

Tollebol | 08-04-21 | 10:24

exact dit dus. Ik heb hier werkelijk nergens wat over gelezen, terwijl dit toch wel een aardige statistiek is.

Wize | 08-04-21 | 10:35

Vijf personen op 400.000 prikken. Dus als je 10.000.000 mensen prikt die jonger zijn da 60 jaar, hoeveel gevallen zou je dan hebben?

Mensen die nu nog vrolijk rondlopen.

Mr.Crowley | 08-04-21 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil alleen geprikt worden met condoom om. Het moet wel veilig gebeuren.

echtpaul | 08-04-21 | 10:23

BREAKING NEWS: Nederland stopt opnieuw volledig met AstraZeneca en deze keer definitief.
Ter vervanging heeft men 5.000.000 doses van het nieuwe vaccin Vaxzevria kunnen bemachtigen. Deze vaccins zijn direct beschikbaar en volkomen veilig, aldus minister Hugo de Jonge. www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/522...

Mark zit te Dutten | 08-04-21 | 10:22 | 5

sanseveria? Die prikken ook, kijk maar uit.

Nuchternederland | 08-04-21 | 10:26

@kapoerewiet | 08-04-21 | 10:26: nee dit heet marketing. Men denkt echt dat men ons met een nieuwe naam en een gelikte campagne alsnog kan overtuigen om voor die AZ troep te kiezen ipv voor Pfizer of Janssen.

Mark zit te Dutten | 08-04-21 | 10:29

@Mark Bij zo'n actie op zo'n korte termijn gaan bij mij alle alarmbellen juist af.

Wachtmaar! | 08-04-21 | 10:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Er blijken nu opeens duizenden vaccins op de plank te liggen, te wachten op een gewillig armpje.
Wederom dringt de vraag zich nu nog nadrukkelijker op:
Waarom laten Rutte, de Jonge, van Dissel en al die andere zogenaamde Corona experts zich niet voor de camera’s prikken?
Dat zou toch pas een geweldige stimulans zijn voor de twijfelaars?

Bolder | 08-04-21 | 10:22 | 2

Zodat jij vervolgens kunt klagen over de elite die hun positie misbruiken om voor te dringen?

koeberg | 08-04-21 | 10:55

Gezien de familie relatie tussen Hugo en AstraZeneca zal er vanmiddag wel weer gewoon doorgeprikt worden. Of wordt Hugo door Marx onder de bus gegooid als dank voor de steun van de motie van afkeuring?

4HoogAantWater | 08-04-21 | 10:21

De eisen die door allerlei onrealistische figuren aan HdJ zijn gesteld worden steeds lachwekkender. Hij moet viroloog, vasculair trombose deskundige, GGD manager, en prikker tegelijk zijn. Een jaar na de uitbraak zitten we tegen de 3 miljoen vaccinaties aan, een ongekend resultaat. Het kan altijd sneller, beter en goedkoper, maar wie dat dan zou moeten doen is volkomen onduidelijk. De beste stuurlui staan weer aan de kant.

van Oeffelen | 08-04-21 | 10:18 | 15

@van Oeffelen | 08-04-21 | 10:44: Brexit (en gevolgen) heeft niets en dan ook niets met Corona te maken. Maar het is duidelijk: de incompetentie van "jouw" partijtje wordt benoemd en daar kun je niet tegen.

TortuousConvolvulus | 08-04-21 | 11:46

@van Oeffelen | 08-04-21 | 10:46: als er één ding duidelijk is geworden in deze Corona pandemie is dat feiten er totaal niet toe doen.
Het domme volk heeft zich wereldwijd totaal gek laten maken en een angst psychose aan laten praten.
Toch nog een poging:
Volgens de cijfers van het RIVM gaan er hoofdzakelijk zieke bejaarden met overgewicht dood aan Corona.
Aangezien het om een virus (!) gaat, wat muteert, komen we er nooit meer vanaf.
Ieder jaar opnieuw vaccineren.
Dat het domme volk hier in meegaat komt omdat men denkt dan weer Normaal te kunnen gaan leven.
Vergis u niet, zonder vaccinatie paspoort doet u niet meer mee.
Dat heet tirannie.

Bolder | 08-04-21 | 12:07

@van Oeffelen | 08-04-21 | 10:48:
u geeft perfect weer wat het doel is:
Vaccinatie paspoort.
Zonder paspoort doet u niet meer mee.
Dat heet tirannie.

Bolder | 08-04-21 | 12:23
▼ 12 antwoorden verborgen

Goed nieuws dus voor de Corona gelovigen.
Dat je verder gezonde oma opeens dood neervalt door trombose in de buik mag de pret niet drukken.
Het EMA zegt immers dat deze nadelen niet opwegen tegen de voordelen!

Bolder | 08-04-21 | 10:18 | 9

@altijd_correct | 08-04-21 | 10:37: prima idee!
Helaas gaat dat niet gebeuren.
Gezonde mensen die plotseling overlijden na Corona vaccinatie worden nu opeens kwetsbare zwakke ouderen genoemd, met andere woorden: pechvogels.
Waarom geldt deze inconsequente redenatie niet voor Corona overlijden?

Bolder | 08-04-21 | 12:12

@Muxje | 08-04-21 | 10:47:
Die zijn er niet!
Nergens kan je vinden welke 75 plusser er zijn ingeënt en hoeveel van deze bejaarden korte tijd daarna zijn overleden.

Nu wordt bepaald door de huisarts waaraan de patiënt is overleden en dit veelal natte vinger werk en mocht de huisarts aangegeven dat dit eventueel met het vaccin heeft te maken wordt ie regelmatig teruggefloten.

altijd_correct | 08-04-21 | 12:13

@altijd_correct | 08-04-21 | 12:13: precies!
De vragen van Wybren van Haga aan minister de Jonge worden afgesnauwd en getypeerd als Nepnieuws!

Bolder | 08-04-21 | 12:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is allemaal bar en boos in mijn omgeving:

-Huizen voor een habbekrats te koop in de straat die ontzielt leeg staan.

-Op het schoolplein ouders die je niet meer ziet

-Bij de sport achterstallig onderhoud en geen trainingen omdat vrijwilligers op de ic liggen.

-Op mijn werk complete chaos als gevolg door corona.

Deel dit bericht vooral want zo mobiliseren we iedereen richting de spuit van Hugo.

Ben ik iets vergeten?

Remi A. | 08-04-21 | 10:17 | 3

Mensen vallen bij bosjes neer op straat?

Nuchternederland | 08-04-21 | 10:21

Alles smaakt en ruikt hetzelfde. Naar niets.

grapo | 08-04-21 | 10:25

Stel nou dat Boskalis gerund zou worden door de Beleidsambtenaren van Verkeer&Waterstaat. (Want die hebben de echte macht, niet de minister), dan zouden ze waarschijnlijk een binnenvaartsleper gestuurd hebben via de Rijn en de Donau, die dan over 2 maanden aankomt. Ondanks adviezen van experts dat je er sneller bent over zee. "Maar het Suez kanaal valt onder de definitie en regels van de binnenvaart. Punt:

BASinnic | 08-04-21 | 10:17 | 1

Waarschijnlijk waren er dan ook linkse moties ingediend over het feit dat wij eigenaren uit onvrije landen gingen helpen en rechtste moties dat we die islamieten het zelf mochten laten uitzoeken en dat we ze moesten aanklagen. Brrr.

BBRDWR | 08-04-21 | 10:21

“.... kreeg Pietje erectieproblemen....”
Zo te horen, het was voor hem een blessing in disguise.

wezen | 08-04-21 | 10:17

Je zou toch denken dat het de bedoeling is dat het prikken zo snel mogelijk verloopt... dat we dan tenminste tegen bepaalde varianten zijn beschermd. En dan maar hopen dat het nooit nog eens moet i.v.m. een andere variant waarbij dit vaccin niet werkt.

Jan, Leiden | 08-04-21 | 10:17

‘Maar in juli is iedereen gevaccineerd hoor!’

Jammer dat Hugeau het jaartal er niet bij zegt.

Wijze uit het Oosten | 08-04-21 | 10:17

Als ik een foto zie met dat domme hoofd dat dagelijks uit zijn nek l¥lt krijg ik spontaan alle vaccin bijwerkingen.

xiuxiu | 08-04-21 | 10:16

Kan het RIVM niet met een leuke infographic komen met daarin de kans om trombose te krijgen, tegen de kans om echt ziek te worden van corona? Per leeftijdscategorie? En per BMI-categorie? Een 3d-grafiek met 3 assen? Ik word steeds enthousiaster, krijg er nú aleen harde plasser van.

Papa Jones | 08-04-21 | 10:16 | 2

LOL!!

momusopus | 08-04-21 | 10:56

Bijwerking?

Bolder | 08-04-21 | 12:25

Voor iemand uit de medische industrie kijk ik hier met verbazing naar. Risico-analyse is zo'n beetje de ruggengraat van al je processen. Er zijn heel veel zaken die afhangen van risico-analyse. Je weegt dan inderdaad de voordelen tegen de nadelen, waarbij je sommige zaken accepteert vanwege de voordelen en sommigen dingen niet. Het is opvallend dat de EMA het voordeel voor de groep mensen prevaleert boven het risico van het individu. Dat is niet OK. de voordelen worden namelijk gezocht in het bestrijden van de pandemie, en niet in het gezond blijven van het individu. Dat is een gevaarlijk en enge nuance, want zo kun je heel veel, niet-onderbouwde experimenten op allerlei patienten gaan doen, want stel je voor dat het werkt, dan is de mensheid geholpen! Jammer van die paar levens. Dat mag volgens mij niet.
Dan is er nog een ander opmerkelijke move en dat is dat je je risico's uit de klinische praktijk ook moet evalueren tegen alternatieven. Dus je weegt niet alleen AZ af tegen geen vaccin, maar ook tegen Pfizer, of Janssen, of Moderna. Dus kun je nog spreken van de benefits (geen corona krijgen, pandemie bestrijden voor mijn part) als je een alternatief hebt. Sterker nog, de alternatieven a) hogere effectiviteit sorteren, ook bij mutanten en b) simpeler in gebruik zijn (1 prik met Janssen) en c) die vervelende bijwerkingen niet hebben. Even praktisch voorbeeld, als de remedie tegen bloedvergiftiging door diabetes is om de voeten te amputeren dan is het de risk-benefit in het voordeel, ondanks dat je iemand zijn voet afneemt. Maar als er een medicijn of effectieve behandeling ontstaat, dan wordt amputatie ineens barbaars. Uiteraard ligt dit heel genuanceerd, maar zo wordt er - in ieder geval in de medische industrie - naar dit soort dingen gekeken. Blijkbaar gelden er andere regels zodra de politiek, de EU of pharma zich ermee bemoeit.

BBRDWR | 08-04-21 | 10:16 | 5

Inderdaad en ik kan nog wel wat redenen verzinnen waarom dit beleid ethisch verwerpelijk is en wel eens heel verkeerd kan uitpakken. En zo denken er velen over in mijn omgeving.

altijd_correct | 08-04-21 | 10:42

@altijd_correct | 08-04-21 | 10:42: Exact. In mijn optiek is de beste beslissing die je kan nemen de veilige: we scrappen AstraZeneca en betalen extra voor Janssen en Pfizer zodat we de achterstand wel inhalen. Los van de mogelijke keuze om gezonde <30 jarigen bijvoorbeeld helemaal neit in te enten en daar de biologie zijn werk te laten doen. Dan ben je extra snel klaar met prikken. Besef dat ook maar.

BBRDWR | 08-04-21 | 10:56

Jammer genoeg heeft Janssen ook behoorlijke bijwerkingen, zowel trombose als andere. https://nypost.com/2021/04/07/covid-vaccine-site-closes-early-after-adverse-reactions-to-jj-shot/

BoerKoekoek | 08-04-21 | 11:06
▼ 2 antwoorden verborgen

hygiene circus is contraproductief. Mijn dochter komt dagelijks met kapotte handen van de rotzooigel terug van school. Dan worden oppervlaktes ineens bronnen van ziektes. Los van Kerona natuurlijk, want iedereen wist al dat je niet ziek werd van corona via oppervlaktes. Die nuance was al in die studie die aantoonde hoe lang het virus kon overleven aangebracht. Het was geen bewijs voor de replicatie-mogelijkheden van het virus nadat het 24 uur op een kartonnen doos had gezeten. Nu moet Rutte zijn 'handen kapot wassen' nog eens vervangen door 'goed ventileren'.

BBRDWR | 08-04-21 | 10:20

Dat wisten we al in maart, hygeinecircus is enkel om de angst aan te wakkeren.

altijd_correct | 08-04-21 | 10:43

Geef mij die microchip van Bill Gates nou maar, ik wil weer pinten drinken in de zon

MPdeH3 | 08-04-21 | 10:16 | 4

@MPdeH Nu een suikertax en volgend jaar een alcoholtax. Of dacht je dat we er al waren? Benenbreken met skiën komt ook nog op een zwarte lijst. Zorgverzekeraars kunnen niet wachten. Horeca moet sowieso kapot.

Wachtmaar! | 08-04-21 | 11:00

Eerst je windows 10 updates bijwerken en een surface bestellen, dan pas een vaccin !

BoerKoekoek | 08-04-21 | 11:07

Stel je voor dat je chip een Blue screen of death krijgt...

Noobster | 08-04-21 | 11:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil helemaal niet geprikt worden. Ik wacht tot AZ een zetpil heeft, of een drankje.

JvanDeventer | 08-04-21 | 10:16

Het was een zwaar beroep, Nederland door de corona-crisis leiden. Maar hij deed het voor de volle 100%, al dan niet met stimulerende middelen.
Dit heeft wel zijn weerslag gehad op de fysieke en mentale gesteldheid van Hugo.
Hij werd niet oud, hij bleef voor altijd de Jonge.

Toetsenbordcomplex | 08-04-21 | 10:15

Je moet het percentage trombose-vouwen weten, dus hoeveel van 25-55 hebben AZ gehad. Dat moet je vergelijken met het percentage coronadoden in dezelfde categorie. Dan kun je een goede risico inschatting maken. “Bliksem getroffen” is niet het eerlijke verhaal.

Caparzo*Inc | 08-04-21 | 10:15 | 1

Vind ik ook niet. Er is niet gekeken naar leeftijdscategorie en ook niet naar de zeldzame soort trombose icm auto-immuniteit.
Ik vind het ook niet het eerlijke verhaal en het is niet normaal en niet oké om een dodelijke reactie op een vaccin af te doen met een kansberekening. Dat is helemaal niet het punt.
We begrijpen allemaal wel dat dat ene geval irrelevant is ten opzichte van volksgezondheid. Dat hoeft een expert mij heus niet te vertellen, kan ik zelf ook wel bedenken.

letopuwzaak | 08-04-21 | 10:48

Gistermorgen geprikt. Vandaag een beetje spierpijn in de arm. Was voorspeld door het prikstertje. Er is nog hoop.

Tishetnetnie | 08-04-21 | 10:15 | 2

Boks en gefeliciteerd. De boel zal vast niet gaan klonteren en stollen!

pibasso | 08-04-21 | 10:18

Gefeliciteerd, zet alvast 7 april 2022, 2023, 2024 etc in uw agenda.
En nu maar hopen dat de vaccinatie niet uw immuunsysteem op het verkeerde been zet tegen een toekomstige mutatie.

altijd_correct | 08-04-21 | 10:46

Iedereen onder de 55 jaar prikken scheelt 1% Corona doden (bron: RIVM). Heb maar niet uitgerekend hoeveel mensen injecteren dat is per 75+er die een maand je ouder wordt hierdoor.

quazi | 08-04-21 | 10:14

Hugo vult wel mooi exact de mentaliteit van een te groot deel van het volk aan. En dat is er een van complete hysterie bij het minst of geringste.

Racisme dit! Seksisme dat! Baudet is antisemiet (en doet het een joodse dame, red.) zus! PVV=NSDAP zo!

En ook hier. Enkele ernstige bijwerkingen op miljoenen en miljoenen vaccinaties met AZ en steeds compleet in paniek.
Inderdaad, het doet allemaal maar wat, daar in Den Haag. Alles op de emotie, geen ratio te bekennen.

Net als 75% van het volk dat van labiliteit aan elkaar hangt.

Realism Is All | 08-04-21 | 10:14

Hugo de Jonge zou een stuk effectiever zijn wanneer hij zou inzetten op exact het tegendeel van wat hij wil bereiken.

Glasgow Argus | 08-04-21 | 10:14

Wat flauw. De beste man neemt het ene besluit na het andere, en hem dan verwijten dat hij niets kan? Dat er als geïnteresseerde leek geen peil op valt te trekken, zou ik me als Hugo de Jonge ook niet persoonlijk aan rekenen.

In een kabinet met zoveel bewindslieden is een buitenbeentje meer of minder statistisch onvermijdelijk. Doe je verder niets aan.

Hetkanverkeren | 08-04-21 | 10:13

als je toch als mens zo verguisd word in het land... waarom laat je je dan nog met een lach zien buiten... moet je dan niet een vreselijk dikke plaat voor je kop hebben?

azubneritan | 08-04-21 | 10:13

een positief punt is dan wel weer dat deze maand dierentuinen en pretparken als test open gaan. Jammer is dan wel weer dat de betreffende parken het zelf nog niet wisten en het in de media moesten horen. Maar dat past dan wel weer in het gekluns van de overheid.

yeps | 08-04-21 | 10:12

Ik wacht nog even tot Avast iets heeft ontwikkeld. Bevalt mij al heel lang prima.

Leptob | 08-04-21 | 10:12

Een dikke lul van AstraZeneca? #ikwildieprik!

LJBrinkhorst | 08-04-21 | 10:10 | 2

Ja, maar hij gaat niet meer weg, hè.

JvanDeventer | 08-04-21 | 10:13

Alleen met condoom.

echtpaul | 08-04-21 | 10:25

Wat een negatieve toon weer. Iedereen kan iets. Zelfs Hugo de Jonge.

All_yall | 08-04-21 | 10:09 | 2

ja doodvallen :P tsss wat zeg ik nu weer

azubneritan | 08-04-21 | 10:10

Mensen laten zich opnaaien door een paar trombosegevallen maar stappen wél vrolijk in een vliegtuig...

... waar de kans op trombose véle malen hoger is.

Papa Jones | 08-04-21 | 10:08 | 1

@Papa Er vallen ook nog steeds meer doden in het verkeer, dan door Corona, maar dat houdt Hugo niet af van zijn obsessie om ons te verplichten een vaccin te nemen.

Wachtmaar! | 08-04-21 | 11:06

Ik kan de zwarte humor er wel van inzien.

AstralVision | 08-04-21 | 10:08

De “Gezondheidsraad” wil ook even aandacht.
Is er inmiddels niet genoeg bewijs dat het prikken gewoon door kan gaan en er minder mensen besmet raken?
Prikkken, dat is de enige uitweg!
En neem voor lief dat 1 op de 100.000 een ernstige bijwerking krijgt.
Jezus

laurentius | 08-04-21 | 10:08 | 1

1 op de 100.000 sterft niet onder de 30 jaar aan Corona.

Gandalph | 08-04-21 | 10:22

Waarom zou je nog een (mRNA) vaccin willen na bijna anderhalf jaar?
Als het gevaarlijk was ga je anderhalf jaar zonder remedie echt niet redden.

MaxiCosi24 | 08-04-21 | 10:06

Hugo: testa di cazzo

mameloe | 08-04-21 | 10:06

De meeste mensen - ook hier - hebben moeite met statistiek en begrijpen maar mondjesmaat het verschil tussen correlatie en causaliteit. Het wantrouwen richting wetenschap is de rot in onze seculiere maatschappij.

Mijn voorstel zou zijn, laat iedereen die ervoor kiest AstraZenica te willen, gewoon vandaag een GGD binnen lopen. Ik sta vooraan en deel waterflesjes uit in de rij...

Linkse Zakkenvuller | 08-04-21 | 10:06 | 7

Enig wantrouwen lijkt me wel op zijn plaats is, als je kijkt bij welke schandalen de afgelopen 10 jaar de bedrijven die nu de vaccins leveren betrokken zijn en dat in Duitsland aan het licht gekomen is dat we met een angstcampagne richting het volk te maken hebben. In Nederland voeren we exact hetzelfde beleid, dus we hebben hier ook te maken met een bewuste angstcampagne.

Vaccineer gewoon de kwetsbare en de personen die dat willen, en val de rest van de bevolking niet lastig met dit vaccin.

altijd_correct | 08-04-21 | 10:59

inderdaad, het beste zou men veel meer mensen uitnodigen en de prikcapaciteit maxialiseren. Men kan de capcaciteit verdelen naar groepen zodat urgente groepen toch altijd snel terecht kunnen. Zo moeilijk is het niet.

MaarFeitelijk | 08-04-21 | 10:59
▼ 4 antwoorden verborgen

''Zo, even mijn ponypack wegstoppen''

Toetsenbordcomplex | 08-04-21 | 10:04 | 1

*Koffie van scherm poetsen doet...*

Wijze uit het Oosten | 08-04-21 | 10:19

ELK..! medicijn heeft bijwerkingen..............

grapjasz | 08-04-21 | 10:04 | 1

Zelfs paracetamol waar je altijd naar wordt verwezen.

Met_baard | 08-04-21 | 10:17

Hugo de paniekvogel.

BrutusBosch | 08-04-21 | 10:04

Je ziet dat helemaal verkeerd. Er wordt steeds direct gereageerd op slecht nieuws om de vaccinatie bereidheid niet aan te tasten. Dan is het telkens even pauze en wachten op een uitspraak van een gezaghebbend instituut en dan kan het prikken hervat worden. Alles voor de vaccinatie bereidheid. Ik vind dat een terechte aanpak.

Mark Smeeks | 08-04-21 | 10:03 | 1

Merkwaardige strategie. Het lijkt mij juist dè methode om vaccinatie-bereidheid af te breken.

Glasgow Argus | 08-04-21 | 10:07

Laat het prikken in godsnaam over aan de markt, dan is iedereen binnen één maand geprikt. Ambtenaren en politici kunnen niets presteren onder tijdsdruk.

Zeddegeizot | 08-04-21 | 10:03 | 1

beslist niet doen, fraude en veel kosten.

MaarFeitelijk | 08-04-21 | 10:57
-weggejorist-
revolte | 08-04-21 | 10:02

Het feit dat er nu nóg blijkbaar voorraden ter grootte van honderdduizenden doses zijn grenst toch simpelweg aan crimineel gedrag?! Hup Tjeenk Willink, flans eens effe een kabinet in elkaar zodat Hugo uit zijn lijden wordt verlost.

Is het trouwens mogelijk om aangifte te doen tegen een voormalig minister?

Pontius Vulgaris | 08-04-21 | 10:02 | 7

Geen idee of dat in NL kan. In de USA kun je wel een voormalig president impeachen dus wie weet.

BoerKoekoek | 08-04-21 | 11:08

@MaxiCosi24 | 08-04-21 | 10:21:
Hierover schreef ik al eerder dat er veel te veel mensen zijn die het allemaal wel een beetje best vinden. Hun huis is de afgelopen tien jaar fors meer waard geworden, hun Kevin en kimberly zijn of gaan het huis uit, dus toeslagenaffaire hebben ze ook niks mee te maken. Kantoorbaan, dus thuiswerken is makkelijk. En er was nou ook niet echt een alternatief waarvan je zei "goh... tintelend", dus als je geen principiële stem hebt op een andere partij dan de VVD, dan kom je al gauw uit bij iemand "die het best wel goed doet in deze cirisis".

En dat is nou eenmaal het electoraat en hun overpeinzingen.

Pontius Vulgaris | 08-04-21 | 11:20
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
polletjepiekhaar | 08-04-21 | 10:01 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ach, weet je, ik kijk wat betreft demissionaire Rutte 3 kabinet nergens meer verbaast van op. Van Hugo de Jonge niet, van Rutte niet, zelfs niet van het feit dat demissionaire ministers , nu met twee petten op als Tweede Kamerlid zichzelf aan het controleren zijn en tegen moties van afkeuring en wantrouwen kunnen stemmen die over zichzelf gaan. Dat kan allemaal in Bananenmonarchie Nederland.

Vuurspuger | 08-04-21 | 10:00

En tegen de tijd dat dan eindelijk de laatste burger de prik heeft gekregen, beginnen we weer van voren af aan, omdat de volgende virus (covid20) zich manifesteert. Dan is deze prik al weer uitgewerkt en gaan we weer.
Wie wil mijn prik hebben? Ik ben binnenkort aan de beurt, maar die laat ik voorbijgaan.

antonconstandse | 08-04-21 | 09:59 | 3

Zonder mutaties biedt het vaccin slechts zes maanden tot maximaal 2 jaar bescherming. Althans dat is de verwachting.

Mijn hypothese:
Door een hoge vaccinatiegraad zullen de mutaties waartegen het vaccin niet beschermt zich beter verspreiden. Aangezien we nul ervaring hebben met het uitrollen van een grootschallig vaccinatieprogramma tegen een coronavirus danwel virus dat een infectie veroorzaakt aan de luchtwegen en seizoensgebonden is. Zouden we weleens een gigantische wereldwijde ramp kunnen veroorzaken. Hier zou zeker het voorzorgsprincipe moeten gelden. Dus niet doen als je de gevolgen niet kunt overzien. Dit betekent dat alleen de kwetsbare (inclusief bepaalde beroepsgroepen) inenten wanneer ze dit zelf willen en voor de rest gewoon het virus laten rondgaan.

altijd_correct | 08-04-21 | 10:22

dat zou 21 zijn. en als het éénmaal beken dis zal het ook makkelijker zijn. Wat is het probleem. U maakt verwijten, aan wie?

MaarFeitelijk | 08-04-21 | 10:57

@MaarFeitelijk | 08-04-21 | 10:57:
Als je 30 jaar bent, de rest van je leven een jaarlijks prikje
Mensen zijn knettergek geworden

altijd_correct | 08-04-21 | 11:02

Het wachten is nu op een bijwerking van het Pfizer-spul, het Jansen-vaccin, Sputnik, en wat er verder nog aan levensbedreigende meuk is ontwikkeld om ons te redden van de ondergang.

Schoorsteenveger | 08-04-21 | 09:58 | 4

die zijn er niet, alleen mafkezen denken dat die er na zoveel miljoenen toedieningen nog zouden zijn. er is niets nieuws aan de vaccins vwb de techniek. alleen de receptorsherkenning is aangepast.

MaarFeitelijk | 08-04-21 | 10:55

@Vuurspuger | 08-04-21 | 10:03: https://nypost.com/2021/04/07/covid-vaccine-site-closes-early-after-adverse-reactions-to-jj-shot/

BoerKoekoek | 08-04-21 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

In elk geval heft Hugo nu een prima excuus voor het feit dat we zo achterlopen op het schema. Ongelofelijk trouwens dat de kamer hem niet ongenadig op de huid zit hierover. Dit zou toch zijn nummer 1 prio moeten zijn.

Muxje | 08-04-21 | 09:58 | 3

Joh, als in de VS iemand als Trump rondjes loopt om het Congres, is de hele pers er als de kippen bij om ze over de grote plas gebrek aan democratie te verwijten. Als we hier 150 schapen in een hok duwen en we noemen dat de Tweede Kamer, en die doen niks, dan hoor je niemand.

konjodebonjo | 08-04-21 | 10:18

De krant staat vol met mensen die oproepen Rutte te steunen omdat hij ons land zo goed leidt.
Wanneer gaat Rutte deze figuur De Jonge eens aanpakken? (naar de Kamer luisteren beide toch al niet)

Nuchternederland | 08-04-21 | 10:18

De kamer?
De tweede kamer?
U heeft gisteren Martin daarover nog uitleg zien geven. Soort klapmachine.

J-van-de-Bontekoe | 08-04-21 | 10:23

Dierentuinen, horeca (veel te duur), musea, festivals en Ikea zijn toch k*t, dus niet testen en geen spuit trombose in mijn arm.

kapotte_stofzuiger | 08-04-21 | 09:57 | 1

Al een muziekje uitgezocht voor de uitvaart?

Tjemig | 08-04-21 | 12:21

Maak een basisschool leraar de minister van VWS en dan is dit het resultaat. Was er werkelijk iemand bij het CDA, VVD of DDR66 die dacht dat dit een goed idee was? Het is toch een beetje alsof je een aap een mitrailleur geeft en hoopt dat 't goed gaat.

Bakkeleures | 08-04-21 | 09:57 | 4

Of alle andere ministers. Op een enkele uitzondering na zijn het geflopte carrières die de mazzel hadden om op het juiste moment het juiste te zeggen waardoor ze minister konden worden. Maar in het bedrijfsleven worden zulke fouten nog in de proeftijd gecorrigeerd.

Bakkeleures | 08-04-21 | 10:38

@Bakkeleures | 08-04-21 | 10:38:

Ja omzigt en van haga hebben een beta studie afgemaakt, dus de gene met enig inzicht in logica worden verguisd.

Daarom hebben we de laatste tien jaar met een emotioneel zwabberbeleid te maken. Alleen nog alfa's in het bestuur.

altijd_correct | 08-04-21 | 11:15
▼ 1 antwoord verborgen

't Is wel een knappe goozer zo op dr foto, afgestudeert studentje, zo zag ik er ook uit.

Twee Jeetjes | 08-04-21 | 09:56 | 3

De PABO is geen studie.

Bab01 | 08-04-21 | 09:58

Precies is een opleiding tot leerkracht.

FrankPappa | 08-04-21 | 10:07

Geef hem wat lang haar met krullen, en je hebt Dion Graus.
Of die pinguinfiguur/Danny de Vito uit de jaren 90 Batman.

Nuchternederland | 08-04-21 | 10:16

Tsja de beste stuurlui hebben een roze website.

BobDobalina | 08-04-21 | 09:56 | 3

Heb je het tegen jezelf?

keestelpro | 08-04-21 | 10:04

inderdaad, een wal van roze graphics en consequentieloze opinies.

MaarFeitelijk | 08-04-21 | 10:53

En dat terwijl wanhopig Nederland op Ali Expres gewoon werkende medicatie bestelt. Maar daarmee is de economie niet gered.
Als het virus nooit weg gaat is dat helemaal niet zo erg.
De grootste angst is dat Hugo, Mark en consorten nooit weg gaan.
De grootste vraag is: wie heeft ooit om de verregaande macht van de WHO gevraagd en laat staan, deze hen gegeven?

keestelpro | 08-04-21 | 09:56 | 5

@BobDobalina | 08-04-21 | 09:57:
De overheid flikkert wel jodiumtabletten op je deurmat en daarmee is de dreiging van een nucleaire ramp voldoende afgedaan.
Als heel Nederland tijdens de wintermaanden vitamine D vreet blijven de ziekenhuizen angstvallig leeg.
Bleekwater is voor in de plee.
Hydroxychloroquine is waardeloos en heeft te veel bijwerkingen.
Ivermectine is een wondermiddel zonder enige bijwerkingen.
Had je nog meer vragen?

keestelpro | 08-04-21 | 10:02

Ivermectine kun je gewoon in Nederland kopen, namelijk als ontworkingmiddel voor honden. Niet de moeite waard om de moeite te nemen dit in het buitenland te bestellen.

altijd_correct | 08-04-21 | 10:27

danben je wel dom geboren als je denkt vaccin uit het chinezenland te kunnen bestellen en dat ook denkt bij familie of kennissen te kunnen injecteren. Mensen zijn voor minder al in de gevangenis beland.

MaarFeitelijk | 08-04-21 | 10:52
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos