Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ja wieder: vaccinoorlog in Europa eindigt in vrijheidsberoving door vaccinatiepaspoort

Vaccins verstoren eeuwige vrede in Europa

Social

Museumplein, Amsterdam, vanavond

Het gaat niet best met de prikstrategie. Om niet te zeggen dat Hugo de Jonge Kan Niks. Maar ook Mark Rutte heeft de boot gemist vorig jaar, toen er via het Leidse bedrijf Halix in vaccinproductie kon worden geïnvesteerd. Dat zag zelfs Hertzberger, waarop wij uit wat Kamerstukken de verborgen ontkenning opvisten die enkele dagen later door de NOS uitgebreid werd bevestigd: Rutte was te laat met investeringen in nationale vaccincapaciteit. En nu rijden de vrachtwagens vol vaccins naar overal behalve uw oude vadertje. Tegelijkertijd hebben we overcapaciteit, is er van priklogistiek geen sprake en lijkt iedereen die zelf belt een vaccinvoordringer te kunnen worden. Niet omdat het aso's zijn, maar omdat niemand de routekaart van Rutte begrijpt en de bellijnen dus onbezet blijven. Ondertussen woedt in Europa een oorlog om prikmunitie (moetleesdraad), waarin Brussel zich haast om een EU vaccin-ausweis in te voeren. Bestuurlijke vernauwing van individuele vrijheid als dekmantel voor een verdeelde EU.

Zolang Schengen bestaat, kun je - ook tegen "dringende negatieve reisadviezen" in - gewoon alle grenzen van deelnemende landen vrijuit oversteken. Ze mogen je hooguit beboeten als je geen negatieve pcr-test bij je draagt, maar geen toegang tot het land weigeren. Dat is het "offer" dat Brussel brengt om het paradepaardje van de EU niet in gevaar te brengen: open binnengrenzen. Dat leidt echter tot een bestuurlijke omweg die dat grensgat alsnog moet dichten: een Europees vaccinpaspoort: de "Digital Green Pass", dat hier op GS al een tijdje met argwaan bekeken wordt omdat het een bestuurlijke vrijheidsberoving is en geen geneesmiddel.

Daglichtarme landen als Zweden en Denemarken zijn nu al apetrots op hun voornemens om vaccinatie direct te koppelen aan vrijheden om te sporten, te dineren of te zuipen. Zonbestemmingen als Griekenland en Spanje staan in het voorportaal van een vaccinpaspoort. De Britten overwegen zelfs een poremscanner voor pubtoegang - veel Chineser wordt het niet qua koppeling van privacy aan sociale kredietsystemen. Nederland en Duitsland zijn op nationale schaal weliswaar terughoudender (hoewel in Duitsland al deelstaten zijn die hun eigen test- en terrastoegangsplan beginnen te trekken), maar Brussel wil de boel bij elkaar houden en dan staan Mutti & Mark natuurlijk braaf vooraan. D'66 is sowieso voor het oormerken van iedereen want die haten gewone mensen en hun schurfterige plebsvrijheid van all-inclusive buffetvakanties met schültenbrausmaak.

Dat binnen de Brusselse bureaucratische virusbestrijding het "Meer Europa"-opportunisme volgens de EU-zeloten de enige optie is, mag niemand verbazen. Dat de EU-trein maar één richting op dendert (vóóruit) weten we ook. In Brussel is niets tijdelijk, om JA21-Europarlementariër (ja, die zijn er ook al - red.) Rob Roos te citeren, die beschrijft hoe de Digital Green Pass versneld door het (sowieso zielloze en willoze) Europarlement geloodst wordt door de ondemocratische Europese Commissie:

Social

Zo kennen we de EU: democratische verantwoording louter op papier. Zulke op ondemocratische wijze doorgedramde "spoedmaatregelen" zouden tot de omverwerping van de EU moeten leiden.  Maar demense zullen zich wel weer schouderophalend naar de slachtbank van hun eigen vrijheid laten leiden. Door een moloch die bestuurd wordt door politieke ideologie, lobbybelangen van multinationals en die wordt gechanteerd door energielanden en vluchtelingenstuwmeren. En dat alles bijeen gehouden door een ponzimunt in een piramidespel dat gevaarlijk overhelt boven een onmetelijk diep schuldenravijn.

Wij zijn wakker wappie. Maxim Februari is wakker wappie. Maar we zijn ook wakker wappie genoeg om te weten dat de door macht & media bespeelde publieke kudde gewillig of zelfs gretig in zal stemmen met een beetje short term gain (hoera kroegbezoek!) zonder oog voor de long term pain (sociale paspoorten met bioscans, centraal beheerd in Brussel). Maar voordat we voor de zes miljoenste keer "dit hebben we altijd al geweten" moeten verzuchten over een paar jaar, moet dit ook alvast gezegd zijn: Iedereen die beweert dat “een vaccinpaspoort leidt tot meer vrijheid”, is een ontiegelijk dom schaap of bewust kwaadaardig, en sowieso een gevaar voor de vrije samenleving. Niets minder.

Burgerlijke ongehoorzaamheid. Wie durft, nu het nog kan? België moet van de rechter binnen dertig dagen weer helemaal open. Mooi op tijd om het Berlaymont in Brussel te bestormen en alle digitale groene persoonsbewijzen te verbranden voordat ze kunnen worden uitgereikt...

Social

Reaguursels

Inloggen

Het moet niet gekker worden. Mijn gezin valt geheel buiten de risicogroep, we leven gezond, we sporten. Opa's, Oma's en kwetsbaren rondom ons worden gevaccineerd. Er is voor ons geen enkele reden om een vaccin te nemen. Wij vertrouwen op ons immuunsysteem. Een vaccinatiepaspoort is een gruwelijke inbreuk op onze vrijheden en privacy. Een europese overheid die digitaal onze medische gesteldheid volgt?? Dat het überhaupt bespreekbaar is... Ik doe er niet aan mee, en waar ik dan niet welkom ben, hoef ik ook niet te zijn!

TiTi_no_ghost_237 | 01-04-21 | 10:43

Als je het (valide) standpunt bent toegedaan dat de EU een machtshongerige, naar geopolitiek gewicht hunkerende technocratische moloch is, dan moet je sowieso niet jaarlijks (al dan niet enkele malen) naar Zuid-Europa afreizen om daar de toerismesector mede in stand te houden, vaccinatiepaspoort of niet.

Schulzie | 01-04-21 | 10:03

Ausweis bitte!

clockandhammergame | 01-04-21 | 09:50

Als je nou nog niet door hebt dat build back better CCP 2.0 is inclusief social credit systeem heb je echt onder een steen liggen slapen.

Oromis | 01-04-21 | 09:46

Waarom vaccineren als je weet dat er toch een mutatie komt, dat het vaccin maar een paar maanden werkt en dat de RNA techniek niet geschikt is voor een booster shot. Ik zit mijn tijd wel uit.

OT: Is dat een filmpje van een BLM manifestatie?

Drek van Dilderen | 01-04-21 | 09:44

En dan nog dit: "In the Netherlands, upon opening the trailer doors of a full truck load of pharmaceutical products, the consignee was faced with ten male migrants who had been hiding in the trailer. The cargo was contaminated and destroyed." Geen idee of dit door de staatsomroep is vermeldt omdat ik die niet volg. Dit komt uit 'Maritime press clippings'.

forecastle | 01-04-21 | 09:37
-weggejorist-
Denkhetwel | 01-04-21 | 09:30

Steun de wappies, elke zondag om 13:00-15:00 uur, zie twitter.com/ansgarjohn

beniknouzoslim | 01-04-21 | 09:24

Waarom gebruiken we niet de gewone wereldwijd geldende gele vaccinatieboekjes in het Frans en Engels? Ik kreeg er nota bene ooit 1 in Brussel omdat ik er een visum moest regelen voor enkele Afrikaanse landen en bang was voor gele koorts.

drs. Levi Samsonov | 01-04-21 | 08:51

Ja joh, geef Brussel maar weer de schuld. Da's echt te makkelijk. Kijk liever naar de mensen om je heen die persoonsgegevens offeren om te voldoen aan wat volgens de staat open mag.

Vaccinatieboekje lijkt me ok. Alles waarbij je ZELF in het bezit bent van je EIGEN gegevens.

Diotima | 01-04-21 | 08:41 | 2

Schaap.

polletjepiekhaar | 01-04-21 | 08:56

Weet je wie ook zelf in het bezit waren van hun gele ster?

culture_vulture | 01-04-21 | 09:37

De EU heeft een eigen vaccinatiecentrum in Brussel waar alle 10000 medewerkers van de Europese instellingen daar, zich kunnen laten vaccineren.
"Om de lasten voor de nationale gezondheidszorgstelsels te verlichten en tegelijkertijd de zorgplicht voor Europarlementsleden en personeel te waarborgen”,

Lomo | 01-04-21 | 08:16

Gisteren bekend dat er vorig jaar weer een stuk regenwoud is platgezaagd ter grootte van Nederland. Wordt het niet eens tijd dat de VN een vredesmacht in de groene long van de wereld gaat stationeren, zodat dit ophoudt? Dát lijkt me de echte oorlog van dit tijdsgewricht.

Francieux | 01-04-21 | 07:53 | 4

Misschien eerst even in eigen land ten strijden trekken tegen al die omgehakte stukken bos voor de biomassa. Om nog maar niet te spreken over het hout wat in de V.S en Letland voor ons gebruik omgehakt en vervoerd wordt, voordat we naar iemand anders gaan wijzen.

Froen | 01-04-21 | 08:13

@MooseNL | 01-04-21 | 08:07:
Hoofdzakelijk landbouwgrond om soja te kweken voor vee. biomassa komt van bossen in Oost-Europa.

Diotima | 01-04-21 | 08:39
-weggejorist-
Denkhetwel | 01-04-21 | 09:26
▼ 1 antwoord verborgen

De Belgische regering krijgt er in 30 dagen vast wel een nieuwe privacy-hatende wet doorheen. Dat is hier met de avondklok ook gelukt.

Vunzigheid | 01-04-21 | 07:20 | 1

In NL was het in één dagje geregeld, zelfs.

Wayfaring stranger | 01-04-21 | 09:56

Ben het meestal eens met Nijman en ben over het algemeen best beducht voor 'hellend vlak' wetgeving, toch heb ik feitelijk nu ook al een vaccinatiepaspoort: m'n gele boekje, internationaal bewijs van inenting. Heb dat altijd bij me als ik richting evenaar moet, kom sommige landen niet eens in zònder, of het kost me weer een geeltje. Loop op dit moment zelfs de grootste klus van mijn leven mis omdat ik nog niet ben ingeënt.
Wanneer komt er een einde aan dit enorme vertoon van onvermogen van de boven ons gestelden

Magdat | 01-04-21 | 06:50 | 3

Ik ben helemaal voor een paspoort. Ook een prachtig middel om alle gelukzoekers buiten te houden.

Wilhelm Tell | 01-04-21 | 07:42

@Wilhelm Tell | 01-04-21 | 07:42: Geloof je het zelf ?

likmegaties | 01-04-21 | 07:47

@Wilhelm Tell | 01-04-21 | 07:42: Die worden met voorrang alsnog gevaccineerd.

likdoorn | 01-04-21 | 08:59
-weggejorist-
berenklauw | 01-04-21 | 01:04 | 1

Dit is toch gek.
Ik schreef onder een stuk over De Jonge een paar regels met ongeveer de volgende strekking:
Hugo de Jonge(n) struikelt onze jeugd regelrecht een Ausweis-samenleving in en geeft daarmee het woord zwembadpas een geheel nieuwe betekenis.
Deze rake (jazeker) observatie werd verwijderd.
Is dat omdat de Joris van dienst denkt dat Ausweis net zoiets is als Auschwitz (geen grap)? Of weet deze Joris niet wie Theo Thijssen is (met alle gevolgen van dien)?

fokkewoelf | 01-04-21 | 00:51 | 2

Wees blij dat je domheid niet overal voor iedereen te zien ten toon wordt gesteld.

Wilhelm Tell | 01-04-21 | 07:42

Er was ooit ook een zekere Dicky Thijssen die een filmpje over Housewitz maakte. Tanzen macht frei.

Bamberger Reiter | 01-04-21 | 09:21

Heel leuk, dat columnpje van meneer Februari. Maar zolang dat geen voorpagina artikel is in alle kranten, en zoiets ook elke dag opnieuw over en over en over wordt herhaald, verandert er niets.
De msm hebben zelf het schaapjesgedrag van demense gefaciliteerd en daardoor gestimuleerd.

Deksmaat | 01-04-21 | 00:29

Zegt die doos op het eind
" deze jeugd heeft het moeilijk gehad, afgelopen jaar"
Als er een bevolkingsgroep is die zich nergens zorgen om heeft gemaakt is het de jeugd wel en begrijp me goed, dat is ook prima.
Alles is altijd vanzelfsprekend geweest voor deze generatie, alleen het afgelopen jaar even niet.
En het was misschien vervelend dat je even negens naar toe kon, maar echt moeilijk had de kleine ondernemer en zelfstandige het, die door onzinnig beleid net geen recht hadden op steun, hun werk niet mochten uitvoeren en alle rekeningen, met de belastingdienst voor op, zelf mochten betalen van hun oudedag voorziening, hun spaargeld of van geleend geld.

tsjajaja | 31-03-21 | 23:56

Waar zijn die water kanonnen en de ME en de Romeroos

kuus | 31-03-21 | 23:26

Jen$en riep dit in mei 2020 al, maar ja.. wappie, of toch wakker.

Kwelbeller | 31-03-21 | 23:18

Ik mag dan een onopgeleid projectiel zijn waar helemaal niemand naar moet luisteren, maar toch heeft de Stanford Universiteit middels een breed onderzoek inmiddels aangetoond dat dit virus niet heel veel dodelijker is dan de jaarlijkse griep, en zeker niet voor mensen onder de zeventig jaar. Om in de buurt van de zeventig te blijven: Zesenzeventig epidemiologen uit achtentwintig landen hebben aangegeven dat dit vaccin naar alle waarschijnlijkheid binnen een jaar ineffectief zal blijken vanwege de vele mutaties, en dat het hier dan ook nog eens om een vaccin gaat waarvan de neveneffecten op de lange termijn tot op heden volslagen onbekend zijn, laat ik dan nog maar buiten beschouwing. (Of toch niet?) Ook zijn er talloze onderzoeken gedaan naar de effectiviteit van lockdowns wereldwijd, en de uitkomst blijft hetzelfde: Het verschil is minimaal of zelfs verwaarloosbaar. En toch blijft iedereen maar in deze massa-psychose hangen, en worden er nu op Europees niveau zelfs discussies gevoerd over de invoering van een vaccinatie-ausweis, terwijl de wetenschap wereldwijd al aangegeven heeft dat de vaccinatie naar alle waarschijnlijkheid binnen een jaar al ineffectief zal blijken. Nou. En daar sta je dan. Met je vaccinatie-auweis. En je spetterschermpje. En je mondkapje. En je handgelletje. En nu?

*luidruchtig slok koffie opslurpt*

VBO_B_Niveau | 31-03-21 | 23:15 | 7

1: ik durf te wedden dat je de resultaten van de studie niet gelezen hebt
2: de studie zegt dat helemaal niet.
En hier een mooie uitleg over hoe wetenschap ongeveer werkt in een andere context: m.youtube.com/watch?v=y1MZ8U8C9c8

Wilhelm Tell | 01-04-21 | 07:34

Ah Ja, de lockdown heeft geen effect. Verteld u dat even aan de inwoners van Brazilië of Tsjechië?

janalleman | 01-04-21 | 07:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Elke kroeg gaat straks een paspoort scanner nodig hebben, weten ze meteen hoe vaak je op zo'n ongure plek komt,en krijg je meteen een kruisje achter je naam.

Henk de Vries2074 | 31-03-21 | 23:06 | 2

Je kunt ook bijmensen thuis afspreken. Dat praat ook wat makkelijker.

lekgoot | 31-03-21 | 23:26

Toch grappig. Mijn reaguursel met dezelfde strekking enkele topics geleden werd direct gejorist.

Gomezlopez | 31-03-21 | 23:03 | 2

Ordnung muss sein!1!

Magna Carta | 01-04-21 | 00:42

Precies. Het tij keert. Bij sommige mensen duurt het kennelijk langer voordat het kwartje valt.

pjisonline | 01-04-21 | 08:52

Ach ja, men wordt eindelijk wakker. Toen dit een jaar geleden geroepen werd was het allemaal onzin.

MoonBeebe | 31-03-21 | 23:01 | 1

Verstand komt met de jaren.

de honden blaffen... | 31-03-21 | 23:27

Ik ben blij dat de prikstrategie gefaald heeft, verder weer een topstuk!

VP732 | 31-03-21 | 22:55

Dat zelfs het NRC kritisch wordt richting Rutte zegt genoeg.
Welke gek denkt nu nog dat meer EU, meer regels en meer van alles goed is. Maatwerk willen we. Geen one size fits all. Het is lui. Het is laf. Het is vals.
Burgerlijke ongehoorzaamheid is je burgerplicht.

Deflatiemonster | 31-03-21 | 22:48 | 3

Altijd kritisch blijven want uiteindelijk ben je zelf het haasje.

Roze_bril_drager | 31-03-21 | 22:56

Het nrc is wel vaker kritisch

pibasso | 31-03-21 | 22:58

Kritisch op Rutte om Sigrid al_Qaq Kaag naar voren te schuiven.

klaas24 | 31-03-21 | 23:17

Onbegrijpelijk die jongeren. Is dat nou echt zo moeilijk vol te houden? Een jaar opgesloten zitten, avondklok, waardeloze studies, muilkorfjes op, geen handenschudden, 1,5 meter, geen sex, disco dicht. En nu geven ze al op? Als we het met zijn allen nog een jaar volhouden dan krijgen we dat virus echt onder controle. Kom op, het moet lukken. Houd vol!

rgos | 31-03-21 | 22:43 | 6

Zeur niet,virusscanner

davidhasseltoff | 31-03-21 | 23:00

De Britten gaan al voor de derde vaccinatieronde.
Dat virus blijft, dat virus muteert. Iedereen die verzwakt is door ouderdom of genetisch anderszins gaat er aan.

Oud zijn, afhankelijk van zorg zijn en elke dag alle uren tellen; dat is langzaam nog ouder worden, dat is geen leven. Dat doe ik mijn hond niet aan, alleen een vegetariër voert zijn oude kat biefstuk uit angst dat ie sterft.

BraadWorstLul | 31-03-21 | 23:15

Echt, er is licht aan het eind van de tunnel.

de honden blaffen... | 31-03-21 | 23:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Het Chinese virus is zo vernuftig dat het zelfs leidt tot een soort van Chinese staatsvorm.

Roze_bril_drager | 31-03-21 | 22:37 | 1

Jij ziet het door een veel te roze bril.

Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 22:40

Ursula von der Leyen of de EU loopt te pochen dat zij de grootste vaccin exporteurs van de wereld zijn.
De Britten verdienen alle lof en credit en niemand anders.
Hun onderzoek, hun testen, vinding hun vaccin die de wereld over gaat.
Zonder de Britten was er niks, of wil je naar de Chinees. Ik niet.

bigstone | 31-03-21 | 22:36 | 1

Geef mij maar een Sputnik.

Peerkeoud | 01-04-21 | 08:19

Dat vaccineren, ik denk dat het wel de snelle weg is uit deze pandemie, sowieso als tijdelijk oplossing. Je ziet dat effect al in de verpleeghuizen. Nu vooral eerst de andere grote kanshebbers op een IC-plekje vaccineren, zoals de dikke oude mannetjes. Prik die eerst en je IC's zijn weer grotendeels vrij.

Andere risicolopers kan je daarna ook snel vaccineren en wie gezond is en jong, die laat je dan maar buiten die vaccinatiesrondes. Groepsimmuniteit kan je ook verkrijgen door die laag-risicogroepen dan maar besmet te laten worden en de oudjes en ziekelijken te vaccineren. Winst aan twee kanten: Je kan je vaccintekort oplossen door gericht te vacineren en je bent veel sneller klaar.

Daarna de boel weer open gooien en kijken hoe dat virus dan verspreidt. Als het "goed" is stijgt het aantal besmettingen dan weer, maar blijven de IC's leeg. Na een jaartje of wat zijn we klaar voor misschien een nieuwe mutant, met ook weer een nieuw vaccin. Dan dezelfde aanpak maar weer, zoals we met griep ook doen. De jaarlikse cocktail voor de risicogroepen. En weer door!

Een leuke bijkomstigheid is dat nu ook snel nieuwe anti-virale medicijnen op de markt komen, die ernstige ziekte kunnen dimmen of voorkomen als je eenmaal besmet bent. Pfizer heeft zoiets al in de pijplijn.

Maar zo'n vaccinatiepaspoort. Tegen de tijd dat de risicogroepen gevaccineerd zijn en de IC's weer leeg, vervalt de noodzaak ervan alweer vrij snel, zoals we ook niks meer hebben gehoord van die Corona-app. Die is een stille dood gestorven. En we hadden er ook niks aan. Dat pasport kan je zien als de dadendrang van een organisatie die vooral burocratisch is en "iets" wil doen. Naar hoe zinvol zoiets is, of hoe haalbaar, daar maakt men zich minder zorgen om. Het zal wel niet zo'n vaart lopen.

Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 22:35 | 6

@bigstone | 31-03-21 | 22:43: Nooit blind afgaan op wat vanuit de CCP is opgedragen. Neem succesverhalen vanuit China met een korreltje zout.
Risicogroepen helpen is prima maar daarbuiten moet je niet zaken gaan forceren. Het decennia oude vaccinatie beleid is ook mede succesvol gebleken door juist te wijzen op de cijfers in plaats van onder dwang maatregelen door te voeren. Wat ze nu willen, is een zwaktebod en dan druk ik mij nog netjes uit.

Deflatiemonster | 31-03-21 | 22:54

Vervallen noodzaak zal geen reden om die green pass weer af te schaffen, het systeem bestaat al dus zal doodleuk voor iets anders aangewend worden...

ReyNemaattori | 01-04-21 | 00:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen probleem hoor, dat vaccinatiepaspoort.
Over een paar maanden wordt deze aan uw zorgpas gekoppeld, alleen “om het voor u gemakkelijker te maken”.
Vervolgens is het heel handig om uw bankpas hieraan te koppelen, wederom “omdat het voor u zo gemakkelijker wordt”.
Oh ja, uw creditcard, bonuskaart, Makro- of Sligropas hangen we er ook aan vast omdat dat veel handiger is.
Daarna“ om het voor u gemakkelijker te maken” moet u met deze pas ook in uw computer inloggen, uw Digi-D koppelen en al uw betalingen doen. Alles omdat dit goed voor u is.
Wacht maar af.

Alco-de-Holist | 31-03-21 | 22:34 | 4

@Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 22:39:
Nee, ik zit niet op feestboek, maar als ik dat zou doen dan is dat basis van vrijwilligheid, en bovendien is dat niet aan je zorgpas, creditcard en degelijke gekoppeld.
Het vaccinatiepaspoort wordt je domweg opgelegd, en de koppelingen worden ook verplicht. Dus niks geen vrije keus.

Alco-de-Holist | 31-03-21 | 22:55
▼ 1 antwoord verborgen

Prima, fuck the Halalsema-party.
Meer en meer worden de pluche poten onder Groene Khmer afgezaagd.
.
Kom op lui zet 'm op !

MoslimMolen | 31-03-21 | 22:29

De Britten hebben recht op een gemeend excuus.
Van iedereen die meegegaan is in de hetze tegen de Britten.
Ik heb veel laffe, vieze en stomme stukjes gelezen.
De Britten hebben Rutte gevraagd om ook wat in de pot te doen nadat zij zelf 25 miljoen in een Nederlands laboratorium geïnvesteerd hadden. Niks kregen ze.
Dat mocht niet van Ursula von der Leyen. Sukkel.
En nu een grote bek. Bah.

bigstone | 31-03-21 | 22:22

Eindelijk, Geenstijl is wakker.

Paar luistertips:

Klein Orkest - Over de Muur
N.W.A - Fuck tha Police
Limp Bizkit - My Generation
Beastie Boys - Fight for your Right
Appa - Ik heb schijt

Lekker toepasselijk in deze barre tijden.

TB-Spoelie | 31-03-21 | 22:22 | 2

Rapper Appie zou ik zeker niet posten hier..... die heeft wel wat topics versleten hier.

Lorejas | 31-03-21 | 22:28

@Lorejas Weet ik, ben ook geen fan van zijn uitlatingen, maar deze plaat is wel ok.

TB-Spoelie | 31-03-21 | 23:22

Ik zei het toch.

entredeuxbieres | 31-03-21 | 22:19

Vroeguh,

Oorspronkelijk werden lijders aan pest geïsoleerd in hun eigen woning. Ze mochten alleen naar buiten als ze een witte vlag of stok droegen, zodat ze herkenbaar waren. Na de middeleeuwen kreeg men door dat het effectiever was om pestlijders samen te brengen in aparte gebouwen buiten de stadsmuren, en ontstonden de eerste pesthuizen.

Allerlei zieken werden naar het pesthuis gebracht, waaronder lijders aan pest, lepra en andere besmettelijke ziektes, maar ook geestelijk zieken. Het was een voorloper van het ziekenhuis, maar door de slechte hygiëne en verzorging werden de patiënten meestal eerder slechter dan beter.
bron:wiki

Omzwicht | 31-03-21 | 22:18 | 2

Toen Aids echts iets begon te worden, deed Fidel Castro het volgende:

Alle risicogroepen (drugsgebruikers, homoseksuelen en prostituees (alle genders) werden getest. Wie niet overtuigend negatief testte (en de testen werden regelmatig herhaald), werd in kamp opgesloten. Ging je dood, dan ging je dood. Wie na een X tijd (niet heel erg kort) nog leefde en gezond bleek, die werd vrijgelaten. Ontspanning werd beloond met een kogel. De doden werden voorzichtigheidshalve gecremeerd.

Arachne | 31-03-21 | 22:41

@Arachne | 31-03-21 | 22:41:
Ja die verdomde ontspanning ook altijd. Voor je het weet wil iedereen maar ontspannen!

Pontius Vulgaris | 31-03-21 | 23:17

Nog maar een jaartje in NL op vakantie. De tering met je paspoort.

Milovsky | 31-03-21 | 22:15 | 1

Ja de EU zal het vaccinatie paspoort voor slechts 1 zomer optuigen... Niets is tijdelijk bij de EU

Vunzigheid | 01-04-21 | 07:29

Waarom die dwang, vraag ik me de hele tijd af.. Het waren knappe staaltjes, die ontwikkelingen van al die vaccins. Ik was oprecht blij toen dit in het nieuws verscheen..
Juist door dit soort gedoe gaat het me juist héél erg tegenstaan om het vaccin te nemen..

Frits_Binkestein | 31-03-21 | 22:15 | 1

ach... die technieken waren er al langer... ze zijn echt wel veelbelovend maar nog in zoveel zaken onbewezen.. hadden we maar wat meer geduld met ons ongeduld, onze hybris en domheid en angstkernen.

nobodiesunmighty | 31-03-21 | 23:00

Het zoveelste stukje, maar nog steeds is er niemand die zich verdiept in The Commons Project. Zoek dat maar eens uit van Rossem.

Damoos | 31-03-21 | 22:14 | 1

Een als gezondheidsmaatregel vermomde rantsoeneerapp met bijbehorende infrastructuur, kort samengevat.

kindapaas | 01-04-21 | 05:27

Vandaar dat Rutte pleitte voor het afschaffen van vetorecht van lidstaten

Olleke | 31-03-21 | 22:12

Het beeld danst op m’n scherm, hebben meer mensen daar last van?
Kan aan m’n tellie liggen, maar het maakt reageren een beetje lastig.

Ruimedenker | 31-03-21 | 22:09 | 2

Gewoon even wachten tot het een beetje is uitgewerkt.

Leptob | 31-03-21 | 22:13

Ja, GS is wat minder stabiel op het moment qua site/mobiel.

VP732 | 31-03-21 | 22:57

Best wel vermakelijk dat filmpje. Zuid-Tirol vult de helft van de zendtijd met filmpjes van bergen, die knakker uit Noorwegen kan zomaar de volgende Anders Breivik worden en op 9:44 staan er een paar Duitsers weer eng te doen in uniformen. Nazi-uniformen mogen niet meer, dus ja, dan moet je maar je kantoorkloffie aantrekken met oranje conducteurspetjes op.

Alexander des Burgus | 31-03-21 | 22:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben niet trots op jullie, mogen jullie best weten. Ik ben een half jaar terug voor wappie uitgemaakt, het coronavirus is me toegewenst, hoe ik het in mijn hoofd haalde om kritisch te zijn op het coronabeleid. Stelletje angstige bureauridders zijn jullie (niet allemaal, 80/20). Maar ik hou wel van jullie, door dik en dun. Mocht je je moeder spreken, geef haar op haar donder vanwege de opvoeding die je genoten hebt, veel te veel angsthazerij. Hahahaha

De_fluitlokker | 31-03-21 | 22:06 | 3
-weggejorist-
Pimp my Voortuin | 31-03-21 | 22:11

@Pimp my Voortuin | 31-03-21 | 22:11: Hahaha, mooie reactie

De_fluitlokker | 31-03-21 | 22:14

Heel veel dingen zijn gewoon botweg trial and error.

knutsel_ | 31-03-21 | 22:16

Ik ga mij lekker niet laten vaccineren. Nananananaaah. Du pain, de vin, flikker op met je vaccin.

Leptob | 31-03-21 | 22:04 | 3

Precies, stik er maar in. Ik heb geen oma die ik wil knuffelen.

Stijl_Loos | 31-03-21 | 22:06

hahaja... denk je nu werkelijk dat alle europeanen die paspoorten gaan controleren? die zijn er allemaal klaar mee. Het wordt de meest fletse non actie van de europese unie waarmee ze hun eigen ondergang hebben ingeluid: de verdere loskoppeling is in gang gezet. Wat een oelewappers...

nobodiesunmighty | 31-03-21 | 22:10

@nobodiesunmighty | 31-03-21 | 22:10: nouja, dat denk ik dus wel!.. om te beginnen met het voorzichtig openen van onze geliefde sportscholen .. gebruik maken van, mag.. maar wel met een electronisch dossier mijnheer.

pacmann | 31-03-21 | 22:18

Te gek man, wat is dat voor gesis? allemaal aan de zyklon b, lekker joh. Genieten, waar is dat feesie? nou daar ergens.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 22:04 | 1

Liever geen gas(t) op jouw feesie.

Ad_Hoc | 01-04-21 | 01:23
-weggejorist-
SIogra | 31-03-21 | 22:04

Kom op mensen, solidariteit.
Jullie willen dit en anders ben je wappie.
Gedoe om een griepje, al een jaar en nog steeds zijn er mensen die je verketteren.
Want massagraven en uitpuilende IC's....
Mobiele crematoria!
Omvallende mensen.

Wappie.

Is dit nog nieuws? | 31-03-21 | 22:04

Wel voor één Europa stemmen, wel betalen voor heel Europa, wel solidair zijn in Europa. Maar even de grens! over voor een bezoekje aan Antwerpen of asperges eten aan de Moezel, nee dan is Europa totaal apart. Ik kots op Eurofielen en hun dichte ogen.

Normpje | 31-03-21 | 22:01 | 1

Geeft niets jonguh, gooi het eruit. Wij kotsen ook van jullie.

* Il Principe * | 31-03-21 | 22:12

Eén volk, één rijk, één vaccinatiepaspoort.

Reebensteeltje | 31-03-21 | 21:58 | 4

Hoofdstad Germania

Arnold Layne | 31-03-21 | 22:16
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe lang is het precies geleden dat Famke "ik doe niet meer mee" Louise voor dom werd versleten? En die had nog wel een hit met Op me monnie of iets dergelijk koeterwaals.

Never waste a good crisis en eyes on the money. Dat hele vaccinatiepaspoort is Ursula von der Heyden die een corona-appje van Hugo de Jonge doet. Hoe dan?

De EU is letterlijk en figuurlijk monetair gedreven. Een sekte op zich. De rest is een rookgordijn. Open grenzen en maar "geld" smokkelen. De EU is zoveel groter dan Nederland: denkt u nou werkelijk dat ze zo'n systeem waterdicht krijgen voorbij onze landsgrenzen: nl.wikipedia.org/wiki/Persoonsbewijs

En met deze joekel van een Godwin zeg ik u allen gerust te gaan slapen. Tegen de tijd dat een gele halve maan EUwijd verplicht wordt, praten we wel weer verder. Joeh!

Hetkanverkeren | 31-03-21 | 21:58

Ik stoor me ook steeds meer aan de constante stapeling van maatregelen. Er verdwijnt nooit een maatregel, ook niet als die feitelijk geen effect (meer) heeft.
Vorig jaar begonnen ze in vliegtuigen met afstand houden, daarna mondkapjes en afstand houden, daarna testen, mondkapjes en afstand houden en straks is het vaccin, testen, mondkapjes en afstand houden (voor sommigen is het dat al).

C1O2 | 31-03-21 | 21:55 | 1

Voor elke regel erbij moeten twee regels weg..! Alhoewel, handhaving bestaat hier niet, toch?

Canis.bonus.es | 31-03-21 | 21:58

Schengen? Vrij reisverkeer toch, binnen Europa? Vaccinatiepapoort lijkt me niet in overeenstemming met althans de geest van het Schengen-verdrag en de Europese wetgeving.

dathoujetoch | 31-03-21 | 21:54 | 4

Ach ambtenaren en digidinges. Tegen de tijd dat er getest kan worden is de pandemie over

Continuum | 31-03-21 | 22:00

@Milovsky | 31-03-21 | 22:14: Je kunt sowieso niet zoveel mogelijk coronavrij zijn. Of je bent coronavrij, of niet.

Quib | 31-03-21 | 22:17
▼ 1 antwoord verborgen

De zesmiljoenste keer. Wow. Wat een prachtige vondst. Damn van Rossem... respect. Blijven wrijven, blijven wrijven.

The-loopy-cowboy | 31-03-21 | 21:53

Moet ik mijn excuses aanbieden aan mijn mede-Nederlanders als ik minstens 20 jaar wacht met vaccineren?

Patje | 31-03-21 | 21:53 | 6

Nee Patje, niemand neemt Bosschenaren serieus ;-)

Ruimedenker | 31-03-21 | 21:57

@Canis.bonus.es | 31-03-21 | 21:54:

A : weet ik niet, ik kijk wat de 'overheid' voorschrijft.

B: ik volg mijn eigen kop.

C : het vaccin is heilig, want hugo zegt het.....

GKJP | 31-03-21 | 22:17

Niet aan mij. Ik heb respect voor je beslissing. Net zoals ik respect heb voor mensen die zich wel laten vaccineren.

Quib | 31-03-21 | 22:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou ja. We lachen er misschien om. Maar het zeer waarschijnlijke vaccinpaspoort legt een bom onder Schengen voor niet alleen de EU lidstaten maar ook IJsland, Noorwegen en Zwitserland. Zeker voor landen die heftig zijn getroffen zal het niet acceptabel zijn dat je met je coronakuchje de boel daar weer in lockdown gooit omdat je te dom bent om te snappen hoe een vaccin werkt. Dus dat wordt nog een dingetje. Je moet vooral denken aan truckers en ander logistiek werk. Maar denk maar niet dat de Fransen etc. straks zin hebben dat 1 of andere besmette virusfabriek uit Nederland daar komt vakantie vieren. Ze hebben al genoeg geleden en het water staat aan de lippen daar.

Het zal hard aankomen voor de viruswappies. Maar grote kans dat je niet welkom bent. En terecht.

Theodorus.Goldbach | 31-03-21 | 21:53 | 6

@Theodorus.Goldbach | 31-03-21 | 22:00:
Lijkt mij duidelijk en inhoudelijk genoeg.
Of moeten wij hier de grens sluiten voor Franse stuffWappies?
In ieder land lopen dezelfde mensen, die iets tegen vaccineren hebben.

Ruimedenker | 31-03-21 | 22:04

Vrees niet. Die 400-500 per week van Benthe komen gewoon door hoor.

marcoplarco | 31-03-21 | 22:07
-weggejorist-
DrumBeat70 | 31-03-21 | 22:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Uitstekend plan van de daadkrachtige EU

thanseeuwen | 31-03-21 | 21:53
-weggejorist en opgerot-
Ir. Wilhelmus | 31-03-21 | 21:53 | 10
-weggejorist-
Ir. Wilhelmus | 31-03-21 | 22:02
-weggejorist-
Ir. Wilhelmus | 31-03-21 | 22:06

@Ir. Wilhelmus | 31-03-21 | 22:06: Omtzigt is onze profeet!

All_yall | 31-03-21 | 22:22
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Linkse Zakkenvuller | 31-03-21 | 21:53

Nu ging ik al niet veel op pad voor corona, maar ben ik nu een para, of word ik dat, omdat ik geen spul in mijn lichaam laat spuiten wat op slechts nog geen 40.000 mensen is getest, gedurende nog geen half jaar?

GKJP | 31-03-21 | 21:52 | 6

@C1O2 | 31-03-21 | 22:09:

Ergo, een onvoldoende getest vaccin komt mijn pokkel niet in.

Zegt iemand wiens partner leidinggevende is in een bedrijf dat medicijnen ontwikkeld.......

GKJP | 31-03-21 | 22:13
-weggejorist-
dirac | 31-03-21 | 22:14
-weggejorist-
DrumBeat70 | 31-03-21 | 23:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Gevaarlijke en treurige tijden waarin we leven. Democratie wordt echt op allerlei manieren kapot gemaakt en “crisis” is de sloophamer. Corona is zeker een probleem en vraagt om maatregelen, maar wat nu gebeurt is draconisch. De elite proeft van haar macht en smaakt naar meer. De wetenschap dat je met “crisis” van alles er door kan drukken is duidelijk. Er wordt al tijden over een klimaatcrisis gesproken en dat wordt het volgende project van de elite. We krijgen van alles opgedrongen om “het klimaat te redden”.

Nuuk | 31-03-21 | 21:51

Het geduld is op.
Niet langer kan de overheid de burger de schuld geven.

Ruimedenker | 31-03-21 | 21:49 | 3

Dat kunnen ze altijd!

zuurtjeregen | 31-03-21 | 22:04

@zuurtjeregen | 31-03-21 | 22:04:
Feitelijk wel, maar hoe lang pikt de bevolking het?
Het falen van de overheid en dat afwenden op de bevolking.

Ruimedenker | 31-03-21 | 22:06

In de US van A worden inmiddels fake vax pasjes verhandeld uit de kofferbak. En ook al de nodige socials van medisch personeel die blanco pasjes gapt bij werkgever om ze zelf in te vullen. Van het medisch personeel aldaar wil 20% wil geen vaccin, 38% twijfelt ernstig. Die overtuig je niet met een paspoort, creëert enkel een extra zwarte markt erbij...

Canis.bonus.es | 31-03-21 | 21:49 | 1

Ja, ik ga ook zeker een fake-paspoort proberen te kopen. 100%.
Denk je dat ik me laat inspuiten met die experimentele shit zonder slag of stoor dmv chantage?

hallofreen | 31-03-21 | 21:52

Verkoop dat inferieure vaccin maar door of geef het aan Afrika als ontwikkelingshulp. Zorg ervoor dat er voldoende goed vaccin beschikbaar komt, Pfiser, Sputnik ect.

revolte | 31-03-21 | 21:49 | 2

U stelt dus voor om Afrika (inwoners) als proefkonijn te gebruiken voor een inferieur vaccin/medicijn/medisch hulpmiddel/snel in elkaar gedraaid iets.

Arachne | 31-03-21 | 22:32
-weggejorist-
DrumBeat70 | 31-03-21 | 23:08
-weggejorist-
Ir. Wilhelmus | 31-03-21 | 21:49 | 3

Twee buurmannen in Duiven, even oud. De een krijgt een uitnodiging in Zutphen de ander in Wychen.

Schemerlamp | 31-03-21 | 21:48 | 1

Spannend hoor, hoe loopt dit af?

Ad_Hoc | 01-04-21 | 01:29

Wacht ff. Iedereen die niet ziet dat dit het voorportaal is van bioscans paspoorten en toezicht vanuit Brussel is een dom schaap?

Heb je een alternatief dan van Rossem? Want het is makkelijk praten, als je bedoeling is om alle Europees initiatief af te fakkelen uur angst voor Big Brother, maar heb je verder ook een idee om de economie ook weer open te gooien, terwijl een groot deel van de burgers niet is gevaccineerd of dat niet wil? Kijk, plannen afschieten is gemakkelijk. Maar kom eens met een goed doortimmerd verhaal, over hoe we hieruit gaan komen.

Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 21:47 | 4

Jouw premisse is al fout. Je suggereert dat het een noodzakelijke voorwaarde is dat men gevaccineerd is.

knutsel_ | 31-03-21 | 21:53

Je draait de boel makkelijk om. Kom zelf met een goed plan.

Super Vaagstra | 31-03-21 | 21:54

U bent bekend met het feit dat een virus muteert?

Vaccineer je maar het leplazerus, helpt niet, schoonmaak, dat is wat er nu aan de gang is. En ik vind het best.

GKJP | 31-03-21 | 21:56
▼ 1 antwoord verborgen

Vaccineren , vaccineren en nog eens vaccineren dat moet je doen, je zult zien dat 't op een gegeven moment gewoon stopt. Er is geen COVID-19 meer, er ligt niemand meer in het ziekenhuis en op de IC. Maar inderdaad stoppen met allerlei shit om je het leven zuur te maken met een f*cking vaccinatie paspoort voor dit virus en wie weet wat er nog meer aangehangen gaat worden.

Zwizalletju | 31-03-21 | 21:46 | 1
-weggejorist-
DrumBeat70 | 31-03-21 | 23:14

Nou lees ik dit stuk van Van Rossem en ga ik me toch werkelijk waar afvragen waarom ik vanmiddag werd weggejorist. Volgens mij was die joris-van-dienst het dus niet met zijn werkgever eens. Mooi dat het kan, maar baal d'r wel van.

Dubbelepunthoofd | 31-03-21 | 21:45 | 2

Dat wegjorissen ben ik inmiddels gaan zien als een beloning. Daar de logica af en toe ver te zoeken is. Brabantenarezen begrijpen niet altijd Twentenaren. Denk ik dan maar.

Leptob | 31-03-21 | 22:18

@Leptob | 31-03-21 | 22:18: Dat wegjorissen is naar mijn idee geheel willekeurig (op een enkele duidelijke uitzondering na, die dan geheel terecht wordt verwijderd), om te laten zien dat er toch echt wel streng gecensureerd wordt alhier.

Peerkeoud | 01-04-21 | 08:34

Vorig al allemaal gezegd toen was ik een wappie, who is the wappie now? Maar belachelijk dat dit direct ondertekend wordt zonder debat. Zo zie je maar weer alle pro EU partijen gelijk opdoeken.

Nexit

swagmachine | 31-03-21 | 21:45

Wie gevaccineerd is geworden, kan vragen om D66 op zijn voorhoofd te laten tatoeëren. Dan kun je ongemoeid alle winkels binnen om iets te kopen of te verkopen.

lulleficatie | 31-03-21 | 21:45 | 1

Doe dan D666, dan ken je je klassiekers. Openbaringen 13:16-18

Arnold Layne | 31-03-21 | 22:13

Gaan we nu weer grenscontroles invoeren? Ik moet het allemaal nog maar zien...

deugallergie | 31-03-21 | 21:41 | 1

Ja door werkloze asielzoekers.

Kattie | 01-04-21 | 06:42

Door het weer en vaccinaties zijn er over twee maanden nauwelijks nog besmettingen. Succes om de beperkingen dan nog in stand te houden of test/vaccinatiepaspoort-onzin in te voeren.

JohnLocke | 31-03-21 | 21:41

Vanmiddag werd ik nog weggejorist omdat ik het had over een nieuwe maatschappij naar Chinees-model, en daar niet echt om zit te springen. Nu dit (heerlijke) stuk. Wat is het nou jongens?

Jiet Panssen | 31-03-21 | 21:40 | 4

Komt door je uitdagende nickname

Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 21:49

Als alles al in de tegels is te lezen, waarom dan nog topics schrijven? Vandaar wellicht de joris.

Van Urk | 31-03-21 | 22:03

Pure killeweur, Jiet.

Ad_Hoc | 01-04-21 | 01:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk het al vanaf het moment dat ik het woord "vaccinatiepaspoort" voor het eerst las. Hoe kun je ooit denken dat je vrij bent als je een groen vinkje van de overheid nodig hebt om een Duveltje in een kroeg te mogen drinken.

Quib | 31-03-21 | 21:40

Wappie gaat een eretitel worden!

MokumsMoppie | 31-03-21 | 21:38

Mijn gewone paspoort is al meer dan vijf jaar verlopen. Heb geen nieuwe nodig. En een vaxpoort heb ik ook niet nodig.

Leptob | 31-03-21 | 21:36

Power to the People
They say we want a revolution
We better get on it right away
You better get on your feet
And head to the street, saying
Power to the people (87 keer)
www.youtube.com/watch?v=4Epue9X8bpc

Mr_Natural | 31-03-21 | 21:36

Dit is dus waarom ik het zwaar hypocriet vind dat tientallen journalisten een stelletje SGP’ers voor het aanzien van heel ‘weldenkend’ Nederland aan de schandpaal nagelt.

Gaan we deze GroenLinks jeugd ook stalken met vervelende vragen?

Panos88 | 31-03-21 | 21:36 | 1

Typisch dat dit 'groenlinks' jeugd is. Wat een tyfuszooi laten ze achter.
Pure milieuvervuiling.
Dat kan je van de vrijheidswappies niet zeggen.

keestelpro | 31-03-21 | 21:40

De schlemielen leiden dit land naar de afgrond. Instemmend knikkend lopen de schaapjes er achteraan. Met een grote lach op hun gezicht vertellen de schlemielen dat dit land een enorme sprong voorwaarts maken gaat. En de schaapjes knikken instemmend. Nederland in een notendop...

Zwezerik | 31-03-21 | 21:36

Als je dan zo graag in Amsterdam wil wonen dan vraag je er wel een beetje om.
Zijn er nou echt geen plekken meer te vinden daar zonder die drukke meute, of gaat het om die "gezellige" drukte.
Ook al was er geen sprake van gedwongen social distancing, zelfs dan moet je dit niet willen.

gemeentereiniging | 31-03-21 | 21:55

Waarom ruimen die mensen die troep nooit op?!?

Lorejas | 31-03-21 | 22:32

Nou, best een aardig "zomerdingetje" dacht ik zo. Laat maar komen dat verzet.

knutsel_ | 31-03-21 | 21:34

Ik sta op het punt te breken met vrienden en familie die pleiten voor lockdowns, mondmaskers en D66-achtige claims voor vrijheden alleen voor gevaccineerden.
Ik walg van mensen als deze. Kan ze op geen enkele manier meer serieus nemen.

hallofreen | 31-03-21 | 21:33 | 8

@Mauritskade | 31-03-21 | 21:39: Nee mijn vriend. Ik WERK in de zorg.
Je bent al mooi gehersenspoelt. En een ware gelover in maakbaarheid. Je hebt veel deugpunten verdient. Chapeau!

hallofreen | 31-03-21 | 21:47

@Mauritskade | 31-03-21 | 21:39:
Ik werk ook in de zorg, en ben het niet eens met hallofreen.
Maar ik zie ook dat niet alle collega's eensgezind zijn. De mensen die echt in een ziekenhuis werken vaak dan weer wel, die zien sneller wat het met de reguliere zorg doet. (En wat er gebeurt als je maatregelen opheft).

letopuwzaak | 31-03-21 | 22:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat als je een vaccinvoorkeur hebt? Geen apenverkoudsvirus troep waar je stolsels van krijgt maar alleen zuivere mRNA bolletjes voor de bovenarm?

Vula | 31-03-21 | 21:33 | 1

Dat wordt gekoppeld aan uw stemgedrag van 17 maart jl.

Omzwicht | 31-03-21 | 21:35

Wappiepraat! Wat leuk! Eindelijk.........

T2000 | 31-03-21 | 21:31

Niets verwondert me nog, maar wat ik sinds enkele topics terug wel heb, een prangende vraag. Wat is die witte poeder op Hugo's neus.
cdn.nos.nl/image/2021/03/05/720986/12...

gemeentereiniging | 31-03-21 | 21:30 | 2

Amateur..!!

Zelfs als ik bij moeders weg ga check ik twee of drie keer..!!!

neonreclame | 31-03-21 | 21:33

Schimmel..

Ik vermoed dat het een stukje zonlicht is net als bij zijn kin.

Keutels | 31-03-21 | 21:47

Nou lekker..

Daar gaat m'n openingszin in het cafe straks..

Dus ik langs het museumplein rond een uur of zeven..

Druk jonge, druk..!! Focking druk...

Geen water te zien....

neonreclame | 31-03-21 | 21:30

Ik laat mij (voorlopig) niet vaccineren. Niet omdat ik niet in dat virus geloof maar buiten de rare bestandsdelen in die vaccins is het ook veel te kort getest en zijn bijwerkingen e.d. op lange termijn niet duidelijk. Geef mijn portie maar Hugo.
NB: buiten redelijk gezond leven slik ik elke dag extra C + D

Omzwicht | 31-03-21 | 21:29 | 7

Hoeveel vitamine C krijgt u dan binnen met uw gezonde levensstijl ? 1 gram is nog niet zo makkelijk hoor. En als je ziek bent, kun je wel meer gebruiken.

RichardBandler | 31-03-21 | 23:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Eerste filmpje hapert hier.

OverdaanDerOnderheid | 31-03-21 | 21:29

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl