Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Duitsland stopt met AstraZeneca bij 60-minners wegens 31 gevallen van hersentrombose

Canada stopte maandag al met AstraZeneca voor mensen onder de 55.

Het AstraZeneca-vaccin werd op 16 maart nog hveilig verklaard door de European Medicines Agency (EMA), maar dat lijkt de baas van Europa nu toch unilateraal in de wind te slaan. Gister meldde Duitsland dat het stopt met AstraZeneca voor mensen onder de 60 jaar. Dit besluit volgde na een bericht van de Duitse vaccin-regulator het Paul Ehrlich Institute, dat melding maakte van 31 gevallen van hersentrombose, op twee mannen na betrof het vrouwen tussen de 20 en 63. Negen van hen overleden. Dit is in lijn met eerdere Europabrede bloedprop-bevindingen, de meeste gevallen kwamen voor bij vrouwen onder de 55. In totaal ontvingen 2,7 miljoen Duitsers het vaccin. Statistisch dus een bijzaak, maar veiligheid is een gevoel en dat weten de Duitsers. Merkel in haar toelichting op de stop: "Trust comes from the knowledge that every suspicion, every single case will be looked into." In Nederland verandert er niets aan het AstraZeneca-beleid, laat het ministerie van Volksgezondheid weten. In Nederland is AstraZeneca het werkpaard van het vaccinatiebeleid.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
F. von Zeikhoven | 01-04-21 | 01:05

Het financiële belang is te groot om toe te geven dat er een risico is. Net als bij elke brand: 'deuren en ramen dicht houden, geen gevaar voor de volksgezondheid.'

WernerT | 31-03-21 | 19:04 | 1

Verwaarloosbaar klein groepje met trombose verpest het voor iedereen.

piet7003 | 31-03-21 | 23:37

Het clubhuis van de werkschuwe Wappies en andere psychiatrische patiënten is ook weer geopend.

buler | 31-03-21 | 17:33 | 2

Ww.

Purk | 31-03-21 | 18:11

u komt een kijkje nemen?

MoonBeebe | 31-03-21 | 20:03

Een gezonde dosis skepsis jegrns autoriteiten is wel geboden. Sinds het begin van de crisis de ene na de andere fuckup en onvoldoende lerend vermogen (komt niet naar NL, aerosolen, handen wassen, besmetting buiten, impact mutaties op vaccineffect.. etc). Bijwerkingen die leiden tot de dood moeten uiterst serieus genomen worden zeker in leeftijdscategorie waarbij de kans op sterfte aan covid nihil is. Het medicijn mag niet erger zijn dan de kwaal. Maar tot nu slaat men nauwelijks acht op collateral damage, en daar zou je dit ook onder kunnen scharen.

Ir_HardGelag | 31-03-21 | 15:51

Het blijkt maar weer. Teveel mensen pruttelen op nabij hysterie emotie en elke logica gaat direct de deur uit. Normaal gezien merk je er nooit zoveel van maar er zijn gewoon mensen die gewoon niet kunnen logisch nadenken. En erger. De politiek hapt daar op in. Vrijheid en democratie zijn een groot goed maar het heeft wel nadelen. Er is gewoon geen relatie tussen het vaccin en dit soort medische klachten. Het zijn statistieken die je van mijlen ver kon zien aankomen. Maar het leidt wel tot zinloze hysterie.

Theodorus.Goldbach | 31-03-21 | 15:06 | 4

Het blijft zich herhalen, vaak met zeer zeldzame symptomen, en vaker bij jonge mensen. Je moet wel een beetje de alternatieve websites/blogse.d. volgen om het mee te krijgen. Natuurlijk is hier een verband, en moet dit zo stil mogelijk gehouden worden.

momusopus | 31-03-21 | 15:31

@momusopus | 31-03-21 | 15:31: Zijn die alternatieve websites sowieso tegen vaccinaties? Dat zou een hoop verklaren.

Wiebenick | 31-03-21 | 15:37

@Wiebenick | 31-03-21 | 15:37: - zij de gangbare websites sowieso vóór vaccinaties? Dat is wel duidelijk. We missen gewoon altijd en overal een tegengeluid. Er gaan gewoon dingen mis, op korte termijn dus. Over mogelijke gevaren voor lange termijn wordt al helemaal niets gezegd.

momusopus | 31-03-21 | 17:14
▼ 1 antwoord verborgen

Organiseren moet je ook niet aan de overheid over laten.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 14:34

Dat vaccin moet op dus 60+ volprikken die groep is toch niet meer van economische waarde, dat is wat ik ervan maak een beetje ausradieren maar dan anders

Tasmaneiland | 31-03-21 | 14:19 | 1

ja, de 80-plussers krijgen dit vaccin niet want als er daar te veel van omvallen dan geloven we dadelijk niet meer dat we allemaal mega-oud gaan worden.
En dan zijn we niet meer bereid om na 65 jaar door te werken. En als ze nóg meer ouderen gaan importeren dan gaat het wellicht te veel opvallen hoe de populatie ouderen kunstmatig hoog gehouden wordt.

Vergelijk maar eens -niet naar de aantallen- naar de percentages van het aantal nu 85-jarige Nederlandse vrouwen t.o.v. 65-jarige NL vrouwen van dat geboortejaar 20 jaar geleden en vergelijk dat met het percentage "nog levende" vrouwen van Marokkaanse afkomst.

Wering | 31-03-21 | 14:29

Mijn vriendin is gisteren ook geprikt met dit wondermiddel, ze kreeg achteraf een lijst van bijwerkingen die er niet om loog en als ze die lijst voor het prikken had gehad, was het dus niet doorgegaan.
Maar als ik dit nu weer lees, ben ik er niks gerust op, we worden gewoon weer eens genaaid.

tsjajaja | 31-03-21 | 14:16 | 1

Pak de bijsluiter van paracetamol er eens bij?

Rest In Privacy | 31-03-21 | 14:25

Mijn buurvrouw vertelde enthousiast vanochtend haar Astra vaccin gekregen te hebben. Hopelijk is ze over een jaar nog enthousiast.

MoonBeebe | 31-03-21 | 14:04 | 3

Misschien komende winter wel een auto-immuunaandoening. Hieperdepiep.

Quib | 31-03-21 | 14:13

Nieuwe Covid-19 vaccinatie boosters wereldwijd vanaf augustus 2021 en binnen 12 maanden weer een geheel nieuwe vaccinatie ronde.

Yeahhh

rachid82 | 31-03-21 | 14:03

In Begië durft een rechter wél:
Rechter eist dat België alle coronamaatregelen binnen 30 dagen schrapt
www.ad.nl/buitenland/rechter-eist-dat...
Op straffe van een dwangsom van €5.000,- per dag. Had van mij nog wat meer mogen zijn.

Deksmaat | 31-03-21 | 14:00

Pfizer heeft duidelijk de beste lobby & marketing.

Stijl_Loos | 31-03-21 | 13:50

Wat maakt dat dit vaccin ónder 60 jaar niet veilig zou zijn, maar bóven 60 jaar gewoon ingespoten kan worden. Kan iemand dat medisch/technisch uitleggen?

Wering | 31-03-21 | 13:19 | 3

Die vraag heb ik ook! Denk dat er geen medische reden is maar alleen statistische data.

Rdock | 31-03-21 | 13:31

@Rdock | 31-03-21 | 13:31:
Dat de overheid niet maalt om risico's voor de groep mensen van 60 tot 70 jaar, die zijn geboren tussen 1949-1959, dat snap ik.
Qua arbeidsdeelname is deze groep inmiddels maximaal uitgebuit: op een paar echte studenten na, werkten mensen van deze generatie fulltime (40 uur, zonder 'me-time') vanaf hun 17e jaar tot 67 jaar. Dus 50 jaar werken.

En dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat deze mensen ook iets terug gaan krijgen op hun oude dag. De mannen moesten destijds nog in militaire dienst en toch was de arbeidsparticipatie van die generatie onder 15-25 jarigen toen hoger dan onder 15-25 jarigen van nu.
En nu deze groep 60-70 jaar oud is, is hun arbeidsparticipatie onvergelijkbaar met die van de generatie vóór hun op diezelfde leeftijd (de ouders van de huidige 60-70 jarigen).

Maximaal uitgemolken – en dan “geen probleem als we er stuk of wat verliezen, dus doorprikken maar”?
Er is nu tenslotte veel geld nodig om mensen die in hun eigen land de dienstplicht willen ontvluchten, van een volledig financieel 'zelfredzaam' bestaan in NL te voorzien.
En stel je voor dat die generatie (nu 60-70 jaar), die nog met gezond eten en veel beweging opgegroeide, net zo oud worden als hun moeders die altijd alleen huisvrouw zijn geweest?

Wering | 31-03-21 | 13:43

Het incompetente gedraal van Brussel (EU) heeft nu officieel levens gekost. Ze hebben nu officieel bloed aan hun handen. Reken ze dat maar eens aan. En niet alleen levens, ook banen, prive opgebouwde pensioenen enz enz.

Slough | 31-03-21 | 13:06 | 7

@* Il Principe * | 31-03-21 | 13:45: Dit betreft de gevallen die bekend en gemeld zijn. Daarnaast, als hersentrombose een bijwerking is (een niet-standaard probleempje), wat kunnen we dan nog meer verwachten? Tenslotte is dit allemaal niet uit de beperkte vooronderzoeken gekomen...
Daarnaast lopen er nog onderzoeken door tot 2023. Maar jij mag van mij proefkonijn zijn.

Overrijp | 31-03-21 | 14:02

@MoonBeebe | 31-03-21 | 14:02:
Lezon! Uit de tekst hierboven:
"dat melding maakte van 31 gevallen van hersentrombose, op twee mannen na betrof het vrouwen tussen de 20 en 63. Negen van hen overleden. "

* Il Principe * | 31-03-21 | 14:13

@Overrijp | 31-03-21 | 14:02:
Als het vaccin pas in 2025 beschikbaar zou zijn, dan zouden de onderzoeken doorlopen tot 2030.
Is standaard.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 14:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Steeds maar weer hetzelfde: zogenaamd wetenschappelijk onderbouwde standpunten die op niets dan opportunisme gebaseerd zijn.

Mondkapjes zinloos want te weinig mondkapjes. Astrazenica volkomen veilig want we hebben niks anders en we gaan toch niet die hele voorraad door de plee spoelen. Niks mis met opportunisme, maar stop verdomme met liegen.

dihydrogenmonoxide | 31-03-21 | 13:03

Oosterhaus zegt dat het makkelijk kan, gewoon prikken die rotzooi.

davidhasseltoff | 31-03-21 | 12:47 | 4

Of je nu immuun wordt of er aan dood gaat, de besmetters worden minder, dus...

Rdock | 31-03-21 | 13:38

Oosterhaus sprak er net zo over bij de MKZ-crisis. Snap niet dat die man er nog als 'expert' bijgetrokken wordt.

Stijl_Loos | 31-03-21 | 13:51
▼ 1 antwoord verborgen

Denk er voorlopig niet aan om een 'prikje' te laten zetten.
En als meneer de Jonge daar een probleem mee heeft,
zou ik hem, in goed Nederlands, willen meegeven :
put your arm where your mouth is..

overVolland | 31-03-21 | 12:45 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Elke coronadode is er 1 teveel, maar elke vaccin gerelateerde dode wordt genuanceerd en goedgepraat. Hoe kan je dit (media) circus nog serieus nemen...

hetmoetdanmaar | 31-03-21 | 12:44

Maar 31 gevallen (tot nu toe) op 2,7 miljoen. Is toch niet veel?

Hondt | 31-03-21 | 12:43 | 3

Is niets. Bovendien heeft het VK al 19 miljoen Astra’s geprikt en ook nauwelijks problemen maar dat Duitse beleid is nog vele malen erger als hier omdat ze met 16 Staten te maken hebben die ieder hun eigen gezondheidsministerie hebben. Berlijn stopte als eerste en de rest volgt dan braaf.
Ik ben blij dat wij deze paniekreactie nu overslaan en gewoon doorprikken.

Trumme | 31-03-21 | 12:46

@Trumme | 31-03-21 | 12:46: hardstikke fijn voor je, maar als ik aan de beurt ben, dan vraag ik eerst toch ff over welk vaccin we het dan hebben.

Mallepietje1001 | 31-03-21 | 13:55

Geregistreerde gevallen. Nu de rest nog even bijwerken.

MoonBeebe | 31-03-21 | 14:08

Gelukkig veranderd AstraZeneca haar naam en verpakking. Kan het verder als Vaxzevria zonder last te hebben van al die zwarte lijstjes.

frickY | 31-03-21 | 12:21 | 1

Ze geven dus zelf toe dat hun vaccin gewoon gezever is?

Alexander des Burgus | 31-03-21 | 12:48

Net een stuk gelezen over de verschillen tussen het Engelse en Europese contract met AZ. Europa heeft gewoon weer gefaald, stelletje amateurs.
Wel leuk om even berichten uit GB te lezen over het vaccinatie proces. Geeft een heel ander beeld dan dat jankende Europese nieuws.

Okami | 31-03-21 | 12:18 | 4

Ik hoor en zie het elke dag (bijna noodgedwongen) er is werkelijk niks anders waar hier over wordt gezeverd, Brexit heeft als onderwerp afgedaan. En dat voor de BBC die zogenaamd kwaliteit maakt. Noodgedwongen overschakelen naar France 24, RT enz.

Slough | 31-03-21 | 13:09

@Alexander des Burgus | 31-03-21 | 12:50: dank ik bedoelde over de verschillen in het contract

BobDobalina | 31-03-21 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Feit blijft dit soort nieuwe vaccins, zoals dat van Astrazeneca, in een normale situatie, in dit stadium, nooit zouden zijn goedgekeurd om op mensen toe te passen.
Maar met het argument noodsituatie hebben ze deze vaccins toch prematuur toegelaten.

Kijkeensaan | 31-03-21 | 12:00 | 7

@BelleFleur | 31-03-21 | 12:31:
Als je alle stappen 1 voor 1 doorloopt, maanden moet wachten op verscheidene ambtelijke/ administratieve goedkeuringen, vele malen minder geld ineens tot je beschikking hebt; ja.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 12:33

@Kijkeensaan | 31-03-21 | 12:00

Vertel eens: Op welke grond zou dit vaccin dan zijn afgekeurd? Het is volgens jou een feit dus het kan geen moeite zijn dat te onderbouwen.

omanders | 31-03-21 | 15:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Genoeg vaatverwijdende vloeistof blijven nuttigen dus!
Rode wijn geniet de voorkeur

laurentius | 31-03-21 | 11:58 | 1

Krijg gelijk trek in een flesje protos

rifraf | 31-03-21 | 12:02

In NL zijn in totaal zo'n 15.000 mensen aan Corona overleden (met Corona, volgens sommigen). Volgens de boloedbanken heeft 20% antistoffen. Zeg dat dan grofweg 20% van de NL'ers is besmet geweest, dus 2.7 miljoen. De kans op overlijden bij besmettijng met Covid is dan dus 15.000 op de 2.7 miljoen, dat is 1 op de 1800, dat is 0.5%.

Dus 0.5% kans op overlijden door Covid. Uiteraard is die kans behoorlijk ongelijk verdeeld over de leeftijden. Ben je 80+, dan is de kans wel 10% of meer, ben je jong dan is die kans veel kleiner.

Er is iets voor te zeggen om alleen risicogroepen te vaccineren, zij winnen het meeste door vaccinatie en de kans op bijwerkingen valt in het niet bij de lagere risico's door de bescherming van die vaccins. Jongere mensen lopen nauwelijks kans op ernstige ziekte, dus voor hen tellen die bijwerkingen zwaarder.

Puur persoonlijk zou ik dus pleitebn voor alleen de risico-groepen. Maar er is dus ook de epidemiologische kant van de zaak. Als alle mensen gevaccineerd zijn, dan verlaag je de cirulatie van Covid in de samenleving drastisch en dat heeft een beschermend effect tegen het ontstaan van mutaties.

Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 11:57 | 14

Soms, heel soms denk ik dat B_L uit meerdere persoonlijkheden bestaat, zoals nu zeer relevant betoog zeg ik.

Toepin | 31-03-21 | 13:24

Je laatste opmerking houdt geen stand aangezien die varianten er al lang zijn, en omdat medici / wetenschap aangeven dat corona niet verdwijnt.

Oftewel: zelfde aanpak als griep. Risicogroepen periodiek vaccineren tegen de dan heersende varianten.

raskol | 31-03-21 | 13:59

@Ze Bart | 31-03-21 | 12:16:
Indeed. 0.05% Niet bepaald veel.

Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 15:32
▼ 11 antwoorden verborgen

In Engeland nul slachtoffers? Daar spuit men vrolijk door met dit middel, dus zo erg zal het allemaal niet zijn, toch? Of leven we in een risicoloze tijd waarin de overheid zelfs uw zetpil gaat inbrengen?

van Oeffelen | 31-03-21 | 11:50 | 2

Het is zeker weer onzin dat ik een vriend in Engeland v
verloren heb aan hersenbloeding na vaccinatie van drie weken geleden? De derde inmiddels binnen mijn kring. Allemaal weer onzin zeker, toeval, er sterven zoveel mensen aan infarcten.

MoonBeebe | 31-03-21 | 14:11

@MoonBeebe | 31-03-21 | 14:11:
Geen onzin. Er zijn inderdaad veel mensen die aan infarcten overlijden, dus men kan het altijd verbergen in de statistieken. Ik vermoed ook dat dit het geval, omdat de gekozen oplossing nu zo stevig is gepropageerd als enig juiste oplossing. Operatie geslaagd, patiënt overleden.

Krijgtheenenweer | 31-03-21 | 14:40

Astra Zeneca heeft een technologisch zeer vooruitstrevend lab, waar medicijnen ontwikkeld en getest kunnen worden. In dit lab staat hele specialistische apparatuur, ontwikkeld op maat in samenspraak met onderzoekers en werktuigbouwkindigen. Dit zijn ontwikkelings-laboratoria, en geen productielijnen. Astra Zeneca (maar ook alle andere ontwikkelaars) zijn dus wel in staat om iets werkend te produceren, maar daarna moet het proces in productielijnen worden nagedaan. Deze productielijnen zijn in handen van bedrijven, die op specificatie diverse medicijnen kunnen produceren. De apparaten hiervoor worden dus weer ontwikkeld door andere werktuigbouwkundigen, want het nabouwen en op grote schaal produceren van een proces vereist andere specs dan het ontwikkelen van iets.
Verder komt er ook randapparatuur bij kijken om de processen aan te sturen, computer bijvoorbeeld. Netwerken, maar ook specifieke afzuiging, luchtbehandeling, temperatuur, koeling, ect.
Aangezien ieder bedrijf met productielijnen anders zijn ingericht, want andere klanten, zijn dus de combinatie van apparatuur en productieapparatuur nooit hetzelfde! Dus de uitkomst hiervan kan ook nooit hetzelfde zijn.
Een goede kennis van me ontwikkeld nu weer een klein onderdeel voor een van deze randapparaten, omdat bij het wegen van de ingrediënten voor het vaccin er een nog veel te grote afwijking is. Er is geen batch hetzelfde als de vorige, en haar taak is om het weegproces van de ingrediënten te verbeteren met een factor

Tatarata | 31-03-21 | 11:45 | 4

@Tatarata | 31-03-21 | 11:47: basale materialen: slangen, schroefjes, klemmetjes, draden, ect…kortom alle materialen.
Hier dus al een hele hoop variabelen die allemaal zo hun eigen reactie met de omgeving hebben, en invloed op elkaar uitoefenen. Normaal gesproken worden al deze kleine afwijkingen in de loop van een proces wel duidelijk, en kan er bijgestuurd worden.
Maar die tijd is er niet, want de druk om te produceren is enorm. Iedere gebouwbeheerder weet bijvoorbeeld dat het enkele weken tot maanden duurt om een klimaatsysteem goed in te regelen, om alle factoren zoals een open deur, meer of minder mensen en onderlinge invloeden te hebben ingevoerd in het systeem.
We spreken nu over een nieuw soort productieproces, met nog niet eerder gebruikte technieken, waarin componenten zitten die zo klein en licht zijn, dat het gewicht van de lucht waarin het zich bevindt een afwijking geeft die factor 100 te groot of te klein is!

Is dus het vaccin veilig? Indien het geproduceerd is bij het onderzoekslab, dan hoogstwaarschijnlijk wel (overigens, men noemt het veilig als er bij minder als 1 op de 1000 mensen bijwerkingen optreedt, dus hoe veilig vind je het dan)
Indien het geproduceerd is bij een van de productielijnen, dan gelden er nog heel veel andere factoren, die gezien de tijd, nog onmogelijk te vertalen zijn naar de lange termijn. Dit komt dan onderandere door bijvoorbeeld de weekmakers die in de slangen zitten van de apparatuur, de hoeveelheid elektrolyt

Tatarata | 31-03-21 | 11:47

@Tatarata | 31-03-21 | 11:47: elektrolyt dat een nieuwe motor ontwikkeld bij het draaien, de resten chemicaliën die bij het uitharden van de toegepaste lijm of afdichtingen nog in het materiaal moeten uitademen, de reflectie van TL-licht op een steeds open- en dichtgaande deur op de afdeling, al deze kleine factoren kunnen pas na verloop van tijd worden ontdekt en gefinetuned in de apparatuur om tot een uitstekend product te komen.

Just my 2 cents….

Tatarata | 31-03-21 | 11:48

Interresant en vrij logisch allemaal. Dus vind ik het ook logisch dat ik maar eerst de kat uit de boom kijkt aangezien ik geen proefkonijn wil zijn.

loser | 31-03-21 | 12:23
▼ 1 antwoord verborgen

Benieuwd of ik de eerste ben met de term "Europees roulette met AZ". Voelt wel zo, nu ik me heb opgegeven om (met een revolver tegen het hoofd) twee AZ-prikken te laten zetten.

Prze***walski | 31-03-21 | 11:44 | 4

Je loopt meer kans om betrokken te zijn bij een ongeluk onderweg naar de priklocatie.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 11:50

@zwenkwieltje | 31-03-21 | 12:30:
Blijf jij inderdaad maar voor altijd binnen. Lijkt me voor iedereen het beste.
Pas wel op voor een val van het keukentrapje, daar overlijden elk jaar toch aardig wat mensen aan.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb al AstraZeneca gehad. Eerste dag een pijntje aan de schouder alsof je daar een blauwe plek had. Daarna lamlendig gevoel, weinig energie, geen fut om buiten een ommetje te lopen of de trap omhoog, hangerig. Dag 3 was het ergste. Daarna beterde het weer, Na dag 6 was het wel voorbij. Je wordt overstelpt met info, maar dat ene ding dat je wil weten, wanneer krijg ik mijn tweede prik, staat er nergens bij. Klote is dat, dan moet je weer bellen. Binnen 12 weken na de eerste prik zeiden ze.

Ik kreeg per post een uitnodinging van de huisarts en maakte de afspraak via internet. De dag ervoor belde de assistente me vroeg uit bed, dat het een vergissing was geweest dat ik erbij zat. Maar omdat ik al een afspraak had gemaakt liet ze het staan. Begrijp het allemaal niet goed. Ik was uitgekozen vanwege m'n dikke pens + leeftijd denk ik, al dat gezuip achter de pcals je GeenStijl leest. Maar nou kan ik blijven leven en nog meer reaguren!

Twee Jeetjes | 31-03-21 | 11:43 | 4

Mijn partner heeft AstraZenica gehad. Beetje pijn de volgende dag in haar schouder/arm en idd geen energie. De volgende dag alles weer normaal. Haar zoon heeft het ook gehad en die was er beroerd van. Het schijnt jongeren zwaarder te treffen dan de wat ouderen. Ik heb Pfizer gehad en beetje pijn in de arm de volgende dag verder niks.

Slough | 31-03-21 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Het vaccin krijgt gewoon een nieuwe naam die er al is. Vaxzevria heet het vanaf nu en dus zul je zien dat "alles" ineens goed is

Alwayscurious | 31-03-21 | 11:40

We hebben het nog steeds over gevolgen op korte termijn, wat betreft de lange(re) termijn moeten we maar even afwachten. Maar vooral doorgaan met PRIKKEN hoor je dan... nooit één tegengeluid. Waanzin dit

momusopus | 31-03-21 | 11:38

Goed nieuws voor de corona justice Warriors, het enige wat ons kan redden vaccin wordt terug getrokken, nu mogen de niet werkende maatregelen nog langer van kracht zijn.

Boerenlogica | 31-03-21 | 11:38 | 1

Alleen als daar onder de bevolking steun voor is, beste Boerenlogica.
De maatregelen zijn een vorm van chantage om iedereen aan het vaccin te krijgen want de politiek heeft dit zo besloten.

zwenkwieltje | 31-03-21 | 12:28

AZ-vaccin heeft bijwerkingen (bloedstolsel, trombose, dood) vooral bij vrouwen onder de 60 jaar.

Haga-ziekenhuis begint in april met het vaccineren van verplegend personeel met het AZ-vaccin........ Het loopt nog niet storm met het maken van afspraken. Mijn vrouw wacht het ook nog even af. Ze werkt al meer dan een jaar, ongevaccineerd, met corona-patienten dus enkele weken erbij kan wel...

Toeja | 31-03-21 | 11:35


Nu daalt de volspuitbereidheid van dames van 20 tot 60 nog meer.
U wordt bedankt, meneer AstraZenica.

King of the Oneliner | 31-03-21 | 11:34

De continue wisselende verhalen over AZ (fout, goed, fout, etc.) maken dat je het vaccin begint te wantrouwen.
Wat wel opvalt is dat de EU een ongelofelijke faal heeft gedaan mbt inkoop vaccins. Je gaat je afvragen of dit "inkoop probleem" niet iets te maken heeft met het feit dat AZ niet helemaal goed schijnt te zijn. En dan is er ook nog de racune mbt UK waar het vaccin vandaan komt en waar men wel een verstandig inkoop beleid had. Kortom is dit niet gewoon afleiding van de hele vaccinatie faal door de leider van de EU (Dld)?

ultraman | 31-03-21 | 11:21 | 1

De enige reden waarom de eurocraten zich hiermee bemoeien is omdat ze meer macht willen. Hoeveel mensenlevens dat kost interesseert ze geen ene flikker.

obominotie | 31-03-21 | 11:23

"Meer dan 21 procent van de Nederlandse bloeddonoren heeft antistoffen tegen het coronavirus in hun bloed. Volgens de bloedbank geeft het een goed beeld van de opgebouwde immuniteit onder Nederlanders"

Zack Hooi | 31-03-21 | 11:19 | 2

Nog even doorhoesten dus. Open die boel.

VP732 | 31-03-21 | 11:22

@VP732 | 31-03-21 | 11:22: Dat is de manier ja.... zo bouw je immuniteit op, hebben we al jaren gedaan.

MooseNL | 31-03-21 | 11:24

Stop maar. Het wantrouwen is al gezaaid.
Nu gaat echt niemand meer vrijwillig die prik nemen.
Je kan er cijfers en kansberekening en grafieken tegen aan gooien, maar mensen doen dingen uit EMOTIE, niet uit wiskundige berekeningen.
Wat een bummer weer voor Hugo the Boss.
Ik heb trouwens net een brief gekregen van de GGD dat helaas mijn gegevens helaas zijn verkocht, dus dat ik voortaan moet opletten als ik rare telefoontjes krijg.
Dus bedankt weer Hugo de Faalhaas.

King of the Oneliner | 31-03-21 | 11:15 | 5

@King of the Oneliner | 31-03-21 | 11:27: De enige vraag is of dat terecht is.

knutsel_ | 31-03-21 | 11:28

@knutsel_ | 31-03-21 | 11:28: OK, qua kansberekening en sowieso dat mensen trombose krijgen, ook zonder vaccin, wel.
Maar op gevoelsbasis gaat nu echt niemand met z'n volle verstand vrijwillig dit vaccin halen.

King of the Oneliner | 31-03-21 | 11:36

@King of the Oneliner | 31-03-21 | 11:36:
Mensen die alleen maar besluiten nemen op basis van emotie zijn heel populair bij kwakzalvers.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 11:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Merkel was ook al zo wijs om na Fukushima, dat eigenlijk niets met een kernramp te maken had, te stoppen met kernenergie. Haar beslissingen zijn voor 95% gebaseerd op hype en behoefte aan consensus, net als bij Mark Rutte. Alleen heeft ze het moeilijker dan Rutte, want die doet uiteindelijk gewoon Merkel na. Maar naar wie moet Merkel kijken?
En ik denk dat dat DUITSE instituut wel "Paul Ehrlich Institut" zal heten, zonder e dus. Die Duitsers zijn nog niet zo geschift als wij met onze Wageningen Joeneveursetie.

JvanDeventer | 31-03-21 | 11:12 | 1

Dat was gelukkig niet zo wijs..

MooseNL | 31-03-21 | 11:25

Het aantal corona-doden in die leeftijdscategorie is statistisch gezien ook slechts een bijzaak; het middel is dus ongeveer even erg als de kwaal.

obominotie | 31-03-21 | 11:12 | 1

je zou eigenlijk het incidentiecijfer van echte alleen maar covid dooien delen door het incidentiecijfer van echte alleen maar dooien van de vaccinatie. De betrouwbare cijfers zijn er (kuch... diarrhee.. bloed uit oor.. verder alles ok hier). je mag ze ook omdraaien... dan weet iedereen tenminste waar we aan toe zijn (.. kuch2... enz.).

nobodiesunmighty | 31-03-21 | 11:37

Is er al commentaar van Hugo over dit nieuws geweest?

Mr.Crowley | 31-03-21 | 11:12

Normaliter zo'n 8000 'griep' doden per jaar. Heeft u de laatste twee jaar al griep gehad of kent u iemand die griep gehad heeft?

pa_niek | 31-03-21 | 11:10 | 2
-weggejorist-
MooseNL | 31-03-21 | 11:25

Gemiddeld zijn het er 2.000 maar ja flip, de 90% van de mensen met klachten die negatief getest zijn op corona.

ArielSchmariel | 31-03-21 | 11:31

Komt dus voornamelijk bij vrouwen voor. En toevallig is een bijwerking van de pil, jawel trombose. Zou ook wel eens wat met elkaar te maken kunnen hebben.

usb stok | 31-03-21 | 11:08 | 5

Kortom het vaccin is sexistisch, om maar eens in het taalgebruik van Sylvia en haar identity clan te gebruiken.

ultraman | 31-03-21 | 11:15

dus man zijn heeft hier voor het eerst een voordeel?

nobodiesunmighty | 31-03-21 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Wappies.

Mr.Crowley | 31-03-21 | 11:07 | 3
-weggejorist-
MooseNL | 31-03-21 | 11:26

Nee, jabbies

Alexander des Burgus | 31-03-21 | 12:53

** Het is allemaal de schuld van Rutte!!!**
"Hysteriamodus uit"

Behangdelul | 31-03-21 | 11:07 | 4

Wat een grappige spin, helemaal zelf bedacht of is hier een brainstormsessie aan vooraf gegaan?

bijna_raak | 31-03-21 | 11:15

@bijna_raak | 31-03-21 | 11:15: Neuh gewoon een dagje op GS en je denkt dat Rutte zelfs verantwoordelijk is voor de 4-2 tegen Turkije.

Behangdelul | 31-03-21 | 11:34

@Behangdelul | 31-03-21 | 11:34:

Marxist Prutte, staat toch ook met 4-2 achter op Erdogeit, als het gaat om de 'EU-dick-measuring-contest' en islaam verheerlijking

Guy Fawkes | 31-03-21 | 12:19
▼ 1 antwoord verborgen

Wappies.

Mr.Crowley | 31-03-21 | 11:06

Telkens, als je denkt dat alles al is gezegd en gedaan, komp ‘r wéér een Knijn uit de hoge hoed.
De mensheid lijdt.
Wereldwijd is amateurisme leidend.
Ik ben maar blij dat ik een eenvoudige boerenlul ben zonder verbeelding, dan hoef ik me niet beter voor te doen dan ik ben.
Dan hoef ik ook niet te liegen om mijzelf schoon te lullen.
Incompetent en toch dik betaald..... misschien doe ik toch iets verkeerd.
Ach welnee, zo wil je niet zijn. Toch? Tóch?
Of...
Nee, toch niet.

Ruimedenker | 31-03-21 | 11:06 | 1

mee eens, in de politiek kan je niet jezelf zijn, altijd dat toneelspelen, is vermoeiend en sneu, en als je wel jezelf bent, krijg je een functie elders

hotbrasil | 31-03-21 | 11:15

En weet je wat het grappige is aan al die corona vaccins, zowel de fabrikanten en de politiek hebben zich van te voren al gevrijwaard van elke verantwoordelijkheid mocht er iets mis gaan als je klachten, etc. krijgt door toediening vaccin. Dat zet toch te denken. Blijkbaar geloven in de eerste plaats de fabrikanten niet eens volledig in hun eigen product en de politiek maakt zich er natuurlijk weer gemakkelijk vanaf.

ultraman | 31-03-21 | 11:05 | 2

Statistisch inderdaad een bijzaak. Niet relevant dus. Gebruikers van de pil hebben een grotere kans op trombose.

Zonen-van-Kuifje | 31-03-21 | 11:05 | 8

@Zonen-van-Kuifje | 31-03-21 | 11:14: Veel minder Kuifje. Bovendien neemt de kans om aan covid te overlijden exponentieel toe met de leeftijd. De kans is extreem klein bij jonge mensen en bij zeer oude mensen juist weer veel hoger dan 1 op de 100 besmette personen. Oneerbiedig gezegd is het een ouwelullenziekte. Jonge mensen moet je dus niet inenten tegen een voor hun ongevaarlijke ziekte met een vaccin dat zulke ernstige bijwerkingen heeft. Sterker nog, je moet je afvragen of vaccinatie tegen covid bij hele jonge mensen überhaupt een goed idee is.

Bamberger Reiter | 31-03-21 | 11:30

@Bamberger Reiter | 31-03-21 | 11:30: Jonge mensen lopen ook gezondheidsschade op. Langdurig vermoeid, of orgaanfalen. Dus is vaccinatie een prima idee.

Zonen-van-Kuifje | 31-03-21 | 11:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Als de kans 1 op de miljoen is is dat nog te groot. Anders kan ook net zo goed niemand meer meedoen aan de overheids `monopoly` loterijen, daar geven ze je ook dezelfde kansen.

kovariant | 31-03-21 | 11:03

Natuurlijk gaan ze niet stoppen in Nederland. We lopen hier achter met prikken en dat is niet best in de perceptie van de burger (ondernemers in bijzonder). Dit heeft ook niet met zorgvuldigheid te maken. Het is politiek.

Statler en Waldorf | 31-03-21 | 11:01 | 1

Nederland volgt altijd Duitsland. Binnen een week gaan we stoppen.

Vula | 31-03-21 | 11:03

12 op 100.000 zwangere hebben hetzelfde. Waar hebben wij het over? Beter de lockdown voor alle en coronadoden dan deze mini-cijfers?

redanx | 31-03-21 | 11:01 | 7

@Dubbelepunthoofd | 31-03-21 | 11:03: Precies dat dus. Mijn huisarts raadt me aan om me in te laten enten. 5 jaar terug was ik al bijna dood aan longembolie. Dan zou ik me nu in laten enten met de kans op bloedpropjes? Echt niet.

DanskeRob | 31-03-21 | 11:10

@DanskeRob | 31-03-21 | 11:10:
Wat een aparte redenering! Dus je had al longembolie en wil nu liever de kans op Covid nemen waar je kans op embolie 1 op de 1000 is dan vaccinatie, waarvan de kans op Covid 1 op de 100.000 is? Je wil dus bewust een 100 x groter risico nemen...

Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 11:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Vele landen die stoppen met AstraZeneca maar toch veel "specialisten" hier in de panelen die blijven roepen dat er niets aan de hand is.
Blijkbaar weten die meer dan al die hooggeleerden in het buitenland. Misschien dat ze zich bij het OMT en WHO kunnen aanmelden?

2voor12 | 31-03-21 | 11:01 | 6

Bij bijwerkingen van nieuwe medicijnen wordt er regelmatig gestopt, om meer onderzoek te plegen.
Toch gebruiken we tegenwoordig nog de pil, en vele vaccins, ondanks ruimschoots bekende bijwerkingen.

M.a.w; lul niet zo dom, dit is standaard protocol.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 11:25

We gebruiken ook nog veelvuldig het middel Nicotiana tabacum met als bijwerking o.a. longkanker, hoor je ook niemand over nu. Het probleem met die bijwerkingen moet je in statistisch verband zien. Het is kut als het jou overkomt, maar de kans daarop is minimaal. De kans dat je zelf ziek wordt of erger, of covid-19 overdraagt op iemand die er aan sterft of ernstig ziek wordt, is vele malen groter. Niettemin goed dat er onderzoek naar de bijwerkingen wordt gedaan, maar betekent niet per se dat het meteen helemaal onveilig is om te gebruiken. Dat zal ook de reden van het besluit van de EMA zijn geweest: de voordelen wegen ruimschoots op tegen het risico.

sioux_ | 31-03-21 | 11:47
▼ 3 antwoorden verborgen

"Trust comes from the knowledge that every suspicion, every single case will be looked into."

Apart. Ik denk dat telkens stilleggen het vertrouwen juist ondermijnt.

Gen. Maximus | 31-03-21 | 11:00

AstraZeneca is niet zozeer het werkpaard van Nederland, maar het goedkoopst.

quigg | 31-03-21 | 10:59 | 1

Dit dus, het gaat puur om het geld. Ons geld gaat naar de landen die wel de duurdere vaccins er van kopen.

2voor12 | 31-03-21 | 11:02
-weggejorist-
Dubbelepunthoofd | 31-03-21 | 10:58 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Jiet Panssen | 31-03-21 | 10:53 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

De vlag uit, mevrouw Ollongren is negatief getest zoals verwacht. Dat papiertje 'functie elders' heeft niets te maken met de wens om mevrouw Kaag in het torentje te krijgen.

revolte | 31-03-21 | 10:53

De clusterfuck in onze gezondheidszorg begint ondertussen die van Roemenië uit 2016 te overstijgen. Iedereen zou de prijswinnende Roemeense documentaire Çollectiv, unravelling a scandal' moeten bekijken en de VPRO zou deze heel snel op TV moeten laten zien. In deze film wordt de ongekende levensgevaarlijke corruptie in de gezondheidszorg en de laksheid van de Hugo de Jongens in de politiek blootgelegd. Het land stond wekenlang op zijn kop waarbij vergeleken onze toeslagenaffaire nog kinderspel is. Parallellen voor het opscheppen. Kijk en huiver. En stuur Hugo de Jonge naar huis. Heel snel graag.

Koonkluk Huis | 31-03-21 | 10:53 | 4

Vrij sterke documentaire inderdaad. Kan alleen niet bepalen of dit 1 op 1 op onze gezondheidszorg te plakken is. Laten we hopen van niet....

Lorejas | 31-03-21 | 11:00

@Lorejas | 31-03-21 | 11:00: niet 1 op 1. Hoewel we nooit zullen weten hoeveel doden onnodig gevallen zijn of nog zullen vallen door uitgestelde zorg. Maar ja, de Kamer heeft de motie daarover weggestemd. Waaruit maar blijkt dat ook hier het systeem 'rotten to the core' is.

Koonkluk Huis | 31-03-21 | 11:28

@Koonkluk Huis | 31-03-21 | 11:28: Wappie.

Zonen-van-Kuifje | 31-03-21 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon rebranden en opnieuw in de markt zetten onder een andere naam, niemand die het merkt.

AstralVision | 31-03-21 | 10:53 | 1

Dat is wat er op langere termijn zal gebeuren, Astra Zenica heeft zijn naam flink verbrand in West Europa.

Lt-Kol Kilgore | 31-03-21 | 11:05

I'll take my chances with the virus.

ikworstelengadouchen | 31-03-21 | 10:52 | 4

@ruudvangeelen | 31-03-21 | 11:03: Ik ben niet gevoelig voor groepsdruk en doe verder niets met sociaal wenselijk gedrag. En ik krijg geen groen vinkje van de overheid, dus je hebt straks sowieso geen last van mij als je trots op een terras zit. Zeker niet als jij al gevaccineerd bent, want dan ben je hartstikke goed beschermd tegen mensen zoals ik toch?

Quib | 31-03-21 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

@Gen. Maximus | 31-03-21 | 10:57: Nu nog niemand. Maar als mijn vrouw de pil niet wil gebruiken is er niemand die haar voor wappie uitmaakt. Maar o wee als je twijfels hebt over dit vaccin ben je meteen een wappie en word je onder druk gezet om het toch maar te doen. En het gaat straks steeds meer naar een soort chantagevorm als je je niet laat vaccineren. Je komt nergens meer in, je vermoordt ouwetjes, pure chantage.
Dat heb ik nou niet met de pil meegemaakt.

DeAapUitDeMouw | 31-03-21 | 11:01

@Gen. Maximus | 31-03-21 | 10:57: Precies

redanx | 31-03-21 | 11:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Beleid wordt steeds vager. Eerst was AZ juist gevaarlijk voor mensen boven de 60. Maar ik snap hem al, we zitten (en Dld ook) met voorraden AZ en wie zijn er aan de beurt met vaccineren, juist de groep 60+. Dus makkelijk daar nog even voorraad te op te lozen. Alles wat jonger is dan 60 moest toch al wachten, dus dan zeg je dat je met die groep stopt.

ultraman | 31-03-21 | 10:51

AstraZeneca heeft een naamsverandering ondergaan. Vaxzevria .Net zoals de Bijlmer Amsterdam z.o is geworden en misschien in de toekomst Amsterdam-buiten gaat heten. Maar de problemen blijven hetzelfde.

ja,diedus! | 31-03-21 | 10:50 | 1

Amsterdam-buiten? De Bijlmer vervangen door groentetuintjes-idee?

Lorejas | 31-03-21 | 11:08

In Nederland veranderd er niets aan het vaccinatiebeleid .....
Had je het anders verwacht? Er zal koste wat het kost voorkomen worden dat dit vaccinatieproces (uiteindelijk) net zo'n debacle wordt als destijds met de Mexicaanse griep. daarom wordt er ook niets vermeld over mogelijke medicijnen en voorkomen (Dat vitamine D-verhaal is toch echt een dingetje, dat wordt langzamerhand steeds duidelijker).
Het beleid t.o.v. AZ zal alleen aangepast worden als er vanuit de publieke opinie veel meer commentaar komt, anders echt niet.
Oh man, wat hebben wij toch goede "leiders" .....

TinusVlugOpDeKut | 31-03-21 | 10:49 | 1

Sorry hoor maar Trudeau en Merkel zijn nog veel slechter. Als dat je gidslanden zijn.....

Gen. Maximus | 31-03-21 | 11:02

Als op basis van deze cijfers wordt besloten te stoppen met vaccineren, pak dan door aub en hef alle maatregelen omtrent covid per direct op.

zegmaarwij | 31-03-21 | 10:49 | 5

@2voor12 | 31-03-21 | 10:57: en trombose ontstaat alleen bij covid besmettingen "waar je iets van merkt"? En 20% van de bloed donoren heeft nu anti-lichamen las ik net.

Gen. Maximus | 31-03-21 | 11:05

@Gen. Maximus | 31-03-21 | 11:05:
Kans op stolsels bij 50% van de IC patienten. Dat zijn er totaal ongeveer 4000 in NL. Dus ongeveer 2000 trombosegevallen door Covid. 20% heeft antistoffen, dat is 20% van 17 miljoen = 2.7 miljoen. Dus je kans op trombose door Covid is ongeveer 1 op de 1200.

Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 11:36

@Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 10:53: Je praat poep, mortaliteit <50 jaar is al 1 op 1000, dus tenzij die mensen uitsluitend overlijden aan trombose is je stelling compleet ongefundeerd.

Het is een medisch variant van een trolleyprobleem, waarbij je door te handelen(vaccineren) een aantal mensen moedwillig moet opofferen om te voorkomen dat door niets te doen een aantal mensen overlijdt.

Maar dan met de complicatie dat het volledig onduidelijk hoeveel mensen je opoffert / hoeveel mensen je redt... en dat onderzoek doen naar die aantallen er hoe dan ook voor zorgt dat er meer mensen overlijden.


ReyNemaattori | 31-03-21 | 11:44
▼ 2 antwoorden verborgen

31 op de 2.7 miljoen. Dat is 1 op de 100.000. Niet nul, maar ook niet verwaarloosbaar. Zet je dat dan af tegen de kans op trombose door Covid, dan wordt het een ander verhaal. Even rekenen:

Aannames:
1. Kans op ernstige Covid neemt met 50% af (waarschijnlijk meer) door prik.
2. Kans Covid op te lopen, ongevaccineerd is 25% is (waarschijnlijk meer).
3. Er zijn 20% NL'ers met antistoffen, dus oiit besmet, dat is 2.7 miljoen
4. totaal aantal ic opnames is 12 x 365 = 4380.
5. Kans op trombose op ic is ongeveer 50%

Berekening: Totaal aantal trombosegevallen wegens Covid = 50% van de IC-zieken, dat is 50% van 4380 = 2140. Totaal aantal besmetten is maximaal 2.7 miljoen, want dat is gemeten bij de bloedbanken, hoeveel procent antistoffen heeft. De kans op trombose door Covid is dus 2140 op de 2.7 miljoen = 1 op de 1260.

Als je Covid krijgt (ook asymptomatisch) is dus je kans - even ongeacht risicogroep - dus 1 op de 1260. Door vaccinatie verlaag je die kans naar ongeveer de helft (waarschijnlijk meer), dus naar 1 op de 2500.

Dit zijn kansen, die sowieso een factor 100 hoger liggen dan de kans op trombose door vaccinatie, die is 1 op de 100.000. Je kunt dus zeggen: Statistisch verwaarloosbaar. Het enige probleem is: We weten niet bij wie die trombosegevallen optraden. Was dat bij gemiddeld normale mensen of bij risocogroepen? Eerder bleek het te gaan om mensen met een zeldzaam genetisch defect. Nu is dat dus de vraag.

Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 10:49 | 15

@kunstliefhebber | 31-03-21 | 11:20:
Daarom heb ik de cijfers van de bloedbanken genomen: Die zeggen: Ongeveer 20% van de mensen heeft antistoffen. Dus ik ga ervan uit dat die 20% even representatief is en dus ongeveer 2.7 miljoen Nederlanders betreft. Dat is veel meer dan positief is getest in totaal dus geeft de maximale bovengrens aan van hoeveel mensen besmet is. Zelfs dan nog, zie je dat de kans op trombose dus 1 op de 1000 is ongeveer. Best veel, denk ik dan.

Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 11:24

Je cijfers maken geen onderscheid tussen de risicogroepen / ouderen en de jongeren, waarmee je een incorrect beeld creëert. De mensen die op de IC liggen zijn voornamelijk ouderen / onderliggend lijders / 'dikkerds' , geen representatieve willekeurige snede uit de samenleving.

Kudos voor je rekenkusten, maar je beginselen zijn fout en daarmee je uitkomst ook.

Daarnaast is een bloedprop krijgen terwijl je in het ziekenhuis met COVID ligt, sneller gevonden en behandeld(of getracht te behandelen), dan wanneer je thuis achter je pc ineenzakt en je blij mag zijn als je het ziekenhuis haalt en je levend door de triage komt om tijdig de juiste medicatie te krijgen.

ReyNemaattori | 31-03-21 | 11:53

@Beste_Landgenoten | 31-03-21 | 11:24: de groep bloeddonoren is niet representatief voor heel nederland. Want boven de 18 en je hebt een bepaalde levensvisie die jou brengt tot het doneren van bloed. Allochtonen zijn sterk ondervertegenwoordigt bijvoorbeeld, en tokkies bijvoorbeeld oik

VolleBak | 31-03-21 | 11:57
▼ 12 antwoorden verborgen
-weggejorist-
FogerRederer | 31-03-21 | 10:49

Over een paar jaar zal wel aan het licht komen dat Rutte en de Jonge wisten van het gevaar en er toch mee zijn doorgegaan. Met duizenden doden ter gevolg.
Ze zullen wel door het stof gaan en het ontslag van het kabinet aanbieden om vervolgens 2 maanden later weer herkozen te worden.

bwi | 31-03-21 | 10:48 | 3

Het is linksom of rechtsom. De weg zonder vaccinaties is helaas de weg met de meeste doden. Welke weg kiest u?

Rest In Privacy | 31-03-21 | 11:04

Er zijn nu enkele tientallen gevallen van trombose op miljoenen gevaccineerden. Je kan ook overdrijven met je duizenden doden.

usb stok | 31-03-21 | 11:38

@usb stok | 31-03-21 | 11:38: Er zijn nu elke tientallen BEKENDE gevallen, maar in GB waren er in die eerste weken een boel oudjes die het loodje legden in de weken na vaccinatie en die zijn niet allemaal ontleed om de cause of death vast te stellen(terwijl 't wetenschappelijk juist interessant is om evt. vaccin effecten vast te stellen, alleen politiek nogal zelfmoord) waardoor er waarschijnlijk zowel meer doden zijn door vaccinatie als meer doden door trombose van COVID(want ook niet iedere COVID patient krijgt een autopsie).

ReyNemaattori | 31-03-21 | 12:00

Wat erug voor de Engelsen, daar zijn er een paar miljoen met AstraZeneca gevaccineerd. Daar zullen dus wel een miljoen miljard doden gaan vallen als de EMA gelijk heeft. Hoe zit dat ook al weer met die pil voor vrouwen? Veilig?

jan huppeldepup | 31-03-21 | 10:46

Ik voorspel nu al dat mocht er nog meer gebeuren na het vaccineren dat de verantwoordelijke prikkers door het dan zittende kabinet voor de bus worden gegooid : www.advocatenblad.nl/2021/03/16/arts-...

ja,diedus! | 31-03-21 | 10:45

-Informed consent-
Nog een paar dode letters.

Tegelzetterrr | 31-03-21 | 10:43

De mensen die zich nog laten vaccineren zijn straks De Helden van het Vaccin.
Applaus en bloemen.

Ichneumonidae | 31-03-21 | 10:42 | 3

Klinkt als een begrafenis.

ja,diedus! | 31-03-21 | 10:45

En een standbeeld voor de gevallenen.
De bloemenwinkel in de buurt gaat gouden tijden krijgen.

jitro | 31-03-21 | 11:13

Ach ja. Vrouwen en bloedproppen.

Ing. eslapen | 31-03-21 | 10:41 | 1

hehe scherp

Rest In Privacy | 31-03-21 | 10:47

1 op 90.000

Ooit in een casino geweest en op een nummer gezet aan de roulette tafel ?

Roze_bril_drager | 31-03-21 | 10:41 | 10

@Quib | 31-03-21 | 10:51:

Hadden we pas eerlijk kunnen meten zonder lockdowns, misschien dat de Braziliaanse cijfers een beter beeld geven.

Overigens heeft 26% van de Brabanders al antistoffen in het bloed.

Roze_bril_drager | 31-03-21 | 11:08
▼ 7 antwoorden verborgen

Heeft Thijs van den Brink al een reactie gegeven ?

ja,diedus! | 31-03-21 | 10:40 | 1

Dat poephoofd gisterenavond toch,
helemaal over zn theewater, zelfs schuimbekkend tegenover een kamerlid...... had ie soms zn pilletje vergeten?

mameloe | 31-03-21 | 10:55

Ik laat me lekker wel prikken. Kom maar op met die AZ.

"In de studie van AstraZeneca onder bijna 24.000 proefpersonen kwamen zulke aandoeningen voor bij 1 procent van de deelnemers: 95 personen zaten in de gevaccineerde groep en 126 in de controlegroep. Aandoeningen door bloedstolsels, zoals trombose, longembolie, een beroerte of hartinfact, kwamen in totaal bij 12 mensen voor: 4 daarvan in de gevaccineerde groep en 8 in de placebogroep. Kortom: uit de studie komen geen aanwijzingen naar voren dat het vaccin leidt tot een verhoogde kans op trombose."

De Eierbal | 31-03-21 | 10:40 | 9

@Peejenkop | 31-03-21 | 10:50:
Hele domme conclusie, want:
- de aandoeningen komen dus vaker voor bij de CONTROLE groep. Die hebben het vaccin dus niet eens gehad.
- vergelijken met het overlijdenspercentage slaat nergens op, want deze mensen zijn niet overleden, die hebben slechts een beperkte bijwerking gehad.
- Het overlijdenspercentage zegt niks over het aantal mensen met een levenslange handicap of beperking door het virus

Je bent inderdaad een wappie, die er duidelijk nul verstand of begrip van heeft, met je 'immuunsysteem' geleuter.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 11:43

@TeeJee | 31-03-21 | 11:43: dank voor uw professionele visie die gebaseerd is op aannames en gebakken lucht. U krijgt mijn vaccin ook met een hele grote strik eromheen, waar kan ik het naar toe sturen? HQ van de VVD?

Peejenkop | 31-03-21 | 12:15

@Peejenkop | 31-03-21 | 12:15:
Je lult uit je nek en als iemand je met je neus op de feiten drukt ga je NOG dommer lullen.

Maar zet vooral jezelf voor lul. Mocht je op de IC belanden hoop ik dat je er goed van af komt, en dat je er wat van leert.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 12:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Dan lijkt me een griepspuit wel wat veiliger.
Maar goed,ieders eigen keuze.

komtdatschot | 31-03-21 | 10:40 | 3

Misschien komen daar ook al jaren mensen bij om, ze monitoren het nu voor het eerst zo grondig (en dan ook nog alleen in Duitsland omdat ze daar ervaring hebben met menselijke administratie bij grote projecten).

Watching the Wheels | 31-03-21 | 10:41

@Watching the Wheels | 31-03-21 | 10:41:
Dat zou ook zomaar kunnen.
Weet je toevallig wat de cijfers in Duitsland zijn.
Ben ik nou weer nieuwsgierig naar.

komtdatschot | 31-03-21 | 10:51

Ik kon een lach niet onderdrukken

nee_toch? | 31-03-21 | 10:54

Learning by doing. Wat zou je anders moeten met een nauwelijks getest vaccin? De te prikken populatie is dan proefkonijn. Aantal doden als mogelijk gevolg van dat geprik is trouwens statistisch verwaarloosbaar, hoe erg ook voor de slachtoffers en hun nabestaanden.

Ichneumonidae | 31-03-21 | 10:40 | 5

@momusopus | 31-03-21 | 10:49:
@Ichneumonidae | 31-03-21 | 10:57

Ik ik ik ik ik ik.

Wel eens nagedacht over het concept van vaccineren, en dat dat helemaal niet gaat om het individu?

Rest In Privacy | 31-03-21 | 11:21

@zwenkwieltje | 31-03-21 | 11:30:
Ach sorry, zijn de feiten een beetje lastig voor je?

Ik zou zeggen; hou eens op met dat kortzichtige en dom-egoïstische geneuzel, van mensen die blijkbaar hun MAVO biologie met een onvoldoende hebben afgerond, die alleen nog maar achterlijk faecesboek geleuter kunnen herhalen.

En ja, dat is gechargeerd van mij.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Dan kunnen ze net zo goed helemaal stoppen met vaccineren tegen alles. Bij elk vaccin is een minimale kans op bijwerkingen. Toch best zorgwekkend dat beleid wordt aangepast op wappies. Zij verspreiden desinformatie over vaccins waardoor mensen al ongegronde angst krijgen, vervolgens komen er bijwerkingen aan het licht die je gewoon had kunnen incalculeren en dan stoppen ze maar vanwege die ongegronde angst. Bij elk vaccin of medicijnen is er kans op bijwerkingen en als je zo massaal gaat vaccineren zullen er dus sneller enkele gevallen voorkomen, niks om je druk om te maken.

Capt. Iglo | 31-03-21 | 10:39 | 5

@Vula | 31-03-21 | 11:12: Dat klopt, maar het is wel nieuwe tech.
The Moderna and Pfizer-BioNTech vaccines both use mRNA as their platform for delivering the genetic instructions. AstraZeneca-Oxford’s uses DNA instead, and the DNA is delivered to cells with the help of another virus known as an adenovirus. (Other Covid-19 vaccine developers, like CanSino Biologics and Johnson & Johnson, are also using adenovirus vectors.)

DeAapUitDeMouw | 31-03-21 | 11:16

@Vula | 31-03-21 | 12:25: Als transportmiddel ja. Dat klopt. Voor de rest is het een nieuw medicijn en moet gewoon door en door getest worden.

DeAapUitDeMouw | 31-03-21 | 12:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Die lui die nu over ons leven gaan.. dat zijn toch dezelfde lui van die onderste steen?

kleybeuker | 31-03-21 | 10:39 | 2

En van de Toeslagenaffaire en van de Belastingdienst en van Groningen, leuker kunnen ze het niet maken.

Watching the Wheels | 31-03-21 | 10:43

@Watching the Wheels | 31-03-21 | 10:43: De slachtoffers van de Toeslagenaffaire worden nu versneld met vaccin ingespoten. Als dat bij een paar niet goed gaat, sparen ze weer geld in Den-Haag.

jan huppeldepup | 31-03-21 | 10:54

Mocht ik opgeroepen worden (30'er, weet niet wanneer) dan dank ik vriendelijk.
Wacht op 1 prikje a la Jansen.

TERUGVANWEGGEWEEST | 31-03-21 | 10:38 | 3

Jansen en Jansen ... waar is Kuifje eigenlijk?

Watching the Wheels | 31-03-21 | 10:40

@Watching the Wheels | 31-03-21 | 10:40: In de Blauwe Lotus werd hij toch gevaccineerd met het radjaïdjah-gif?

wijsvinger | 31-03-21 | 10:46

@Watching the Wheels | 31-03-21 | 10:40: Bij de installatie van de Moslimbroederschap natuurlijk. Het is een nationale feestdag voor groenlinks. Ook plannetjes maken met Kauthar hoe ze ongelovige Nederlanders zo efficiënt en pijnloos mogelijk van een gebouw kunnen afwerpen!

TERUGVANWEGGEWEEST | 31-03-21 | 11:16

Nou schapen, verdedig dit maar eens

zeefert | 31-03-21 | 10:37 | 1

Ja hoor. De kans dat je een bloedprop krijgt is nagenoeg nihil vergeleken met dit
www.ad.nl/binnenland/tienduizenden-jo...
waar de kans vele malen groter is. Waar kiest u voor?
Geef mij die prik maar.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 10:49

vioxx gevalletje.

newray | 31-03-21 | 10:37

Ik snap er niks meer van. Eerder werd toch beweerd dat dat vaccin juist voor 60-plussers gevaarlijk was?

Freezzz | 31-03-21 | 10:34 | 6

@osolemio | 31-03-21 | 10:42: En het is allemaal zo simpel. Alleen gezond en veilig voor mensen tussen 60 en 65 de rest krijgt bloedproppen.

dijkbewaker | 31-03-21 | 10:53

Nee joh, we have always been at war with Eastasia.

obominotie | 31-03-21 | 11:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Flikker op met de term wappies tenzij je het voor GLers gebruikt.
Mensen die vraagtekens hebben bij overheidsbeleid zijn geen wappies. Mensen die blind op een Hugo of Rutte vertrouwen zijn pas gek in hun bovenkamer.

Dirk III | 31-03-21 | 10:33 | 9

vraagtekens en een andere mening is prima en goed voer voor een stevige discussie; daar is reaguren ook groot mee geworden.
Echter politieke figuren uitmaken voor communisten/nazi's en Nederland vergelijken met een dictatuur of politiestaat gaat echt wel te ver en dan ben je een wappie.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 10:51

Tafel van tien zie jij geen complot in? Lees je in!

Lorejas | 31-03-21 | 10:53

Jullie hebben allemaal wel een beetje gelijk. Maar ik trek toch echt een wappiegrens bij groene kikkers in een scootmobiel.

Lorejas | 31-03-21 | 10:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Weet iemand wanneer de gemiddelde Nederlandse deelnemer aan het OMT gevaccineerd is met Astra Zeneca? Opeens wordt er een hoop duidelijk.

BoerKoekoek | 31-03-21 | 10:32 | 2

Gemiddelde Nederlandse deelnemer aan het OMT?!

JJMS | 31-03-21 | 10:33

ik laat me helemaal niet meer prikken. Ze rommelen maar wat en de financiele belangen zijn te groot. Zolang een vaccin niet aan iedereen gegeven kan worden dan hoef ik het sowieso niet. Eerst niet boven de 65 nu niet onder de 60, ga weg met je troep.

osolemio | 31-03-21 | 10:32 | 7

@LuNaTeeQ | 31-03-21 | 11:00: collectief denken. Bij voldoende vaccinaties en dus antistoffen in de bevolking komt er automatisch meer vrijheid. Hoe het exact gaat worden kan niemand je vertellen.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 11:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Nu alleen nog wachten tot de Turkse en Marokkaanse onderwereld elkaar gaan vaccineren, het zal wel halal zijn toch?

Watching the Wheels | 31-03-21 | 10:32 | 1

Onder luid enthousiasme van tonglallende fatima’s in een cirkel om de vaccinatie-stoel.. wordt een jaarlijks ritueel niet waar..

All_Anonymous | 31-03-21 | 11:16

Hoe lang is de werkzaamheid uberhaupt van dit vaccin of van welk ander vaccin dan ook? Een leven lang lijkt me niet, laat staan al de varianten die er nog aankomen. Hierdoor kun je toch niemand (indirect) verplichten het vaccin te nemen? Je kunt toch niet de hele wereld blijven inenten?
Gewoon zoals bij de griepprik, ieder jaar alleen de kwetsbaren lijkt mij

hotbrasil | 31-03-21 | 10:32 | 1

Doorgaans is dit 1 jaar, maar veel is nog onzeker. De fabrikanten durven voor 3 maanden zekerheid te geven. De kans is redelijk groot dat we in het najaar weer moeten bijprikken.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 10:56
-weggejorist-
revolte | 31-03-21 | 10:31 | 1

Hoe zit het met trombose kans bij Sputnik en Sinovac?
Of blijven we dat afwijzen omdat het politiek ongemakkelijk is?

JanVergoor | 31-03-21 | 10:31 | 2

Helaas zal Rusland deze gegevens niet geheel vrijgeven. Er loopt inmiddels een derde testfase; tot nu toe positief. Meer weet ik niet.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 10:58

Ook bekent onder de handelsnamen Covishield en Vaxzevria

Stinkend_zadel | 31-03-21 | 10:30

Nieuw woord voor de Astra Zenica spuit; 'Proppenschieter".

Rest In Privacy | 31-03-21 | 10:28 | 1

IJzersterk!

zwenkwieltje | 31-03-21 | 11:27

Zorgelijk. Ik ben geen medisch expert en ik denk weinigen van ons, dus we wij zullen moeten vertrouwen op de diverse medicijnagentschappen en de EMA. We hebben I weinig keuze.

Bigi Bana Boy | 31-03-21 | 10:28 | 3

Was te verwachten met zooi dat niet langdurig getest is.

All_Anonymous | 31-03-21 | 10:31

Ja en gewoon je gezond wantrouwen en hersens blijven gebruiken. Haastige spoed is zelden goed bij niet 100% geteste medicijnen.

DeAapUitDeMouw | 31-03-21 | 10:36

Als je niet tot de kwetsbare groepen behoort heb je wel een keuze, namelijk om je niet te laten vaccineren. Als ik ouder dan 80 jaar zou zijn met allerlei gezondheidsklachten dan zou ik niet twijfelen, het risico om flink ziek te worden van Corona weegt dan op tegen mogelijke bijwerkingen op de lange termijn. Maar ik geef toe dat er ook voor veel mensen (60 +) een dilemma kan ontstaan. Maar jongere mensen met een goede gezondheid verklaar ik voor gek als ze zich als proefkonijn laten gebruiken!

kunstliefhebber | 31-03-21 | 10:54

Hugo gaat eindelijk vaccineren. Huizenprijzen gaan binnenkort zonder nieuwbouw weer omlaag, wedden? Dat zullen Elco en Maxime van Bouwfrauderend Nederlancda niet leuk vinden.

Watching the Wheels | 31-03-21 | 10:27 | 2

Gaan de huizenprijzen met nieuwbouw omhoog dan? Is ook de woningmarkt niet iets van vraag en aanbod, waarbij toenemende vraag bij gelijk aanbod de prijs ziet stijgen?

Glasgow Argus | 31-03-21 | 10:31

@Glasgow Argus | 31-03-21 | 10:31:
Prijzen gaan door nieuwbouw al jaren omhoog (bouwfraude 3), maar dat bedoelde ik niet (en dat stond er ook niet toch?). Bedoeling was toch om de prijsontwikkeling in toom te houden door 100.000 huizen x 10 jaar bij te bouwen? Als ze nu iedereen boven de 60 doodvaccineren, dan neemt de vraag ook af.

Watching the Wheels | 31-03-21 | 10:37

Waarom word ik steeds bevestigd in mijn keuze om mij niet te laten prikken?

Leptob | 31-03-21 | 10:26 | 4

Ja, daar hoef je je best niet voor te doen.

Quib | 31-03-21 | 10:29

Confirmation Bias, beste Leptob

Jazeetie | 31-03-21 | 10:50

Omdat u nog geen corona heeft gehad?

jan huppeldepup | 31-03-21 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland kiest voor de inmiddels zo vertrouwde strategie van achter de feiten aanlopen. Immers, onze Grote Roerganger heeft het zelf gezegd: "Als ik visie nodig heb ga ik wel naar de opticien."

Zenzeo | 31-03-21 | 10:26

Onlangs werd me onder de aandacht gebracht dat de anticonceptiepil ook een verhoogd risico geeft op trombose:
www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2018/10...

Nou zijn vrouwen in de leeftijd 20-55 wel grotendeels de doelgroep voor de pil. Misschien is het een goed idee om anticonceptiepilgebruik te onderzoeken bij degenen die er last van hadden. Het kan zomaar zijn dat het vaccin in combinatie met een bepaald merk anticonceptiemiddel een verhoogd risico geeft.

Sqbar | 31-03-21 | 10:25 | 1

Dat klopt.

Hoeveel vrouwen onder de 55 slikken er anti-conceptiepillen en hoeveel gevallen van trombose treden daarbij op?

Hoeveel vaccins zijn er inmiddels aan mensen van onder de 55 uitgedeeld en hoeveel trombosegevallen kwamen daaruit?

Omdat het vaccineren nog steeds niet heel hard loopt, doet het zich voorkomen dat het dus echt wel een dingetje is met AstraZeneca.

Glasgow Argus | 31-03-21 | 10:30

Deze overdreven voorzichtigheid is met dank aan al die wappies die moord en brand schreeuwen als er eens een gevaccineerde komt te overlijden, dit in tegenstelling tot covid, waar niemand buiten een paar obese en ander onderliggende lijders en ander dor hout heel misschien aan dood kan gaan, volgens die zelfde groep wappies uiteraard.

zwellevertje | 31-03-21 | 10:24 | 18

@zwellevertje | 31-03-21 | 12:11: Ja, omdat je zegt dat je er wel bij vaart en je je er eigenlijk wel comfortabel bij voelt bij deze situatie. Nu zeg je weer dat je business op zn gat ligt en ga je zelf janken daarover. Dus je verhaal zwabbert nogal. Anyway, je zult het vast wel goed bedoelen en prima verder. Leef je eigen leven en dan doe ik dat ook. Laat je dag vooral niet verpesten door mij.

DeAapUitDeMouw | 31-03-21 | 12:26

@DeAapUitDeMouw | 31-03-21 | 12:26: Laatste reactie; je zoekt het maar uit met je verdraaien van m'n woorden, zelfs een reaguursel van meer dan twee zinnen is blijkbaar al te hoog gegrepen voor je, je gejank, gedraai en gelieg en gezwelg in je eigen waarheid, je zoek het maar uit met je wappie religie.

zwellevertje | 31-03-21 | 12:31
▼ 15 antwoorden verborgen

Maar je bent dus kerngezond. Je wordt straks (indirect) verplicht om te vaccineren, terwijl dat vaccin je kan doden? Okee, niets aan de hand, doorlopen.

LuNaTeeQ | 31-03-21 | 10:23 | 7

@Bamberger Reiter | 31-03-21 | 10:55:

Eindelijk iemand die het begrijpt.
En de afweging of je jezelf laat vaccineren maak je nog steeds zelf.

ChupaChupa | 31-03-21 | 11:03

@ChupaChupa | 31-03-21 | 11:02: Ik heb het over opdringen, niet dwingen. Dus jij wilt zeggen dat er geen enkele (psychologische) druk op ligt om je te laten vaccineren? Goh, dus ik beeld mij dat maar in dat er bepaalde mensen zijn die heel erg laten merken dat ik mij zou moeten laten vaccineren. Droom lekker verder.

DeAapUitDeMouw | 31-03-21 | 11:08

@Bamberger Reiter | 31-03-21 | 10:55: Volgens mij is het zo dat (ook) AstraZeneca niet voldoende getest is op 65-plussers. Zou bij die leeftijdscategorie dan toch een T4-effect KUNNEN hebben. Voorlopig (de eerstkomende jaren) zijn alle vaccins niet voldoende getest. Iedereen die zich laat inenten doet dienst als proefkonijn. Dan lijkt mij het old-school-vaccin Sinopharm of Sinovac nog de minst onveilige keuze.

Groenstrook | 31-03-21 | 12:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Daarom dus. En de " Wappies" hebben dus toch terechte bedenkingen.

MoonBeebe | 31-03-21 | 10:23 | 4

Heel terecht dat wappies bedenkingen hebben en het rustig bekijken, maar aan de andere kant heb je ook mensen nodig die oplossingen proberen te vinden en de boel vlot proberen te trekken. Moet een beetje in evenwicht zijn en er zou beter samengewerkt kunnen worden dan geknokt met elkaar.

DeAapUitDeMouw | 31-03-21 | 10:25

Tuurlijk zit er wel eens een keer een terechte bedenking tussen de tienduizenden hersenspinsels van de wappies. Een afzwaaier gaat ook wel eens per ongeluk in de kruising.

Lorejas | 31-03-21 | 10:35

@Nilfisk | 31-03-21 | 10:25:
Volgens de wappies staan ze voor.

Dat is net zoiets als de Noord-Koreaanse staats televisie die vertelt dat ze alle gouden medailles hebben gewonnen bij de Olympische Spelen.

Rest In Privacy | 31-03-21 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben ze eerst een jaar lopen k*tten, Hugo en Rutte, en dan bij hun afscheid nog even een MH17 erbij vaccineren. Gelukkig sparen ze mensen onder de 60, want die moeten eerst nog een paar jaar belasting betalen om het overlijden van 60+ mede mogelijk te maken. Waar is Henk Krol als je hem nodig hebt? Ook gevaccineerd?

Watching the Wheels | 31-03-21 | 10:22

Gelukkig is de vaccinatiebereidheid nog heel erg hoog! Aldus Hoogo de Jonge... Nou ik als 30'er ga voorlopig helemaal NIETS laten inspuiten.
Wel opzich bijzonder aangezien ik me heb laten vertellen dat het AstraZenica een "vector-gebaseerd" vaccin is, zoals ook de BMR en alle andere vaccins zijn die je op jonge leeftijd krijgt. Dus niet het mRNA gebeuren. Je zou dus opzich verwachten dat daar dan niet zoveel mee aan de hand kan zijn. Maar blijkbaar is een bloedstolling dus weldegelijk een bijzaakje. Goed, het moet wel in perspectief gezien blijven worden... Nu zal je zien dat NL die vaccins van DE wel overneemt en zich een gek in de rondte gaat prikken. Nou, prima! Maar hier dan ff niet :-P

Theo? | 31-03-21 | 10:21 | 1

Ook wel bijzonder trouwens dat dit vooral bij vrouwen dan voorkomt. Terwijl corona weer meer een mannenkwaaltje is zo lijkt het aangezien het vooral oudere BMI rijke mannen zijn die op de IC lagen en liggen. Krijg je een vaccin wat weer alleen vrouwen lijkt te raken. Jaaaa... Tis allemaal maar lastig, maar voor AstraZenica wordt het met deze berichten in ieder geval ook een lastig verhaal... Niemand wil de pisang zijn, zeker niet als het risico als jonge vrouw op corona al nihil is, om dan door wat anders omgelegd te worden.

Theo? | 31-03-21 | 10:25
-weggejorist-
Liam | 31-03-21 | 10:20

Dan ga je in ieder geval niet dood aan corona en daar draait het allemaal om tegenwoordig lieve mensen! Prikken met die hap!

JJMS | 31-03-21 | 10:20 | 4

Ging = ga?

Lorejas | 31-03-21 | 10:25

Nee joh, gekkie, dat hoeft nou ook weer niet.

Lorejas | 31-03-21 | 10:32
▼ 1 antwoord verborgen

Het werkpaard, vraag waar staat het paard op stal.

likdoorn | 31-03-21 | 10:19 | 1

Bij buurvrouw Jaaaansen....

Lorejas | 31-03-21 | 10:25

31 gevallen op 2,7 miljoen mensen. En dan weten we niet eens of deze mensen zonder vaccin wel een bloedstolsel gehad zouden hebben (trombose is niet bepaald zeldzaam).

BigBaron | 31-03-21 | 10:18 | 6

Trombose is de hersenen, is bij gezonde jonge mensen vrij zeldzaam. En het gaat hier om trombose in combinatie met een lage hoeveelheid bloedplaatjes in het bloed. Je moet dus niet kijken naar 31 op 2.7miljoen, maar 31 op die groep jongere (vrouwen) en gezien het grootste deel van die 2.7miljoen oud is kan dat nog best wel hoog uitvallen.

Juist omdat corona deze symptomen ook kan veroorzaken, vooral in oude dikke mannen met een kleurtje is het juist aannemelijk dat het vaccin een rol kan spelen.

Al met al reden om terecht voorzichtig te zijn

NietHenkLooij | 31-03-21 | 10:25

Bigbaron maak eens zn mooie berekening van bewezen corona doden, zonder onderliggend lijden. En dan doe je dat min de jaarlijks aantal griep doden, want die zijn ze ja kwijt .

Bjorn19851111 | 31-03-21 | 10:27

@JJMS | 31-03-21 | 10:25: Trombose ja, maar het gaat hier om trombose specifiek in de hersenen in combinatie met een lage bloedplaatjes spiegel. In die 1 op 10.000 zit ook trombose in de benen van het stilzetten bijvoorbeeld.

NietHenkLooij | 31-03-21 | 10:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Houston we have a problem...

Not_again | 31-03-21 | 10:18 | 3

Den Haag ook denk ik

DeAapUitDeMouw | 31-03-21 | 10:44

Toren van babel ook..

All_Anonymous | 31-03-21 | 11:27

Ik snap werkelijk waar niets van het feit dat je alleen wat hoort van astrazeneca. Dit is toch niet het enige vaccin in de EU. Waarom focust iedereen zich alleen op dit vaccin. Gewoon overstappen op een ander vaccin is er niet bij. daar word ook geen woord over gerept.

adam76 | 31-03-21 | 10:18 | 7

@Bakkeleures | 31-03-21 | 10:41: Ik zie het precies zo, het kan niet zijn dat een paar miljoen mensen in het ene land geen last heeft en in het andere land is paniek. Dit is een politiek spelletje als afleiding dat ze in europa hebben geslapen.

jan huppeldepup | 31-03-21 | 11:01
-weggejorist-
Pretletter | 31-03-21 | 11:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Hugo heeft meestal twee weken nodig...

Mastermattie | 31-03-21 | 10:16 | 5

Die heeft regelmatig trombose in z'n hersenen. Wat een faalhaas.

B.Chamel | 31-03-21 | 10:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Had van Haga toch dan ergens een punt? oh oh..

Freselik | 31-03-21 | 10:16 | 6

Als je willens en wetens door blijf spuiten met die rommel is het moord toch?

revolte | 31-03-21 | 10:44

Alsof al die ( door de overheid) betaalde virologen zoveel verstand hebben

Alwayscurious | 31-03-21 | 10:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Kom, geef het spul een andere naam en het probleem is opgelost.

gemeentereiniging | 31-03-21 | 10:16 | 3

HG Bloedvatontstopper

DeAapUitDeMouw | 31-03-21 | 10:51

Dat is nu precies wat ze vandaag doen: Vaxzevria.

H. Drievuldigheid | 31-03-21 | 11:09

@H. Drievuldigheid | 31-03-21 | 11:09: En niet vergeten: ook een nieuwe verpakking! Dat geeft een hoop nieuw vertrouwen. Kuch.

Harry_Witkamp | 31-03-21 | 12:28

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl