Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Persco EMA: AstraZeneca is veilig, causaal verband bloedproppen niet aangetoond

Weinig tot niets aan de hand.

Social

EMA's definitieve conclusie volgt morgen, maar hier alvast hun definitieve conclusie: "Er is geen aanwijzing dat de zeldzame gevallen van stollingsproblemen een gevolg zijn van het AstraZeneca-vaccin", aldus Emer Cooke, directeur van het Europees Geneesmiddelenbureau. Dat maar liefst 21 landen desondanks toch tijdelijk stopten met het vaccin was natuurlijk het resultaat van een serie politieke besluiten (België deed niet mee, uitleg), die EMA verantwoordt door te stellen dat "We moeten eerst alle feiten grondig wetenschappelijk bestuderen, dat zijn we de Europese burgers verschuldigd."

Gezien de statistische verwaarloosbaarheid is het misschien vreemd dat 21 landen tijdelijk stopten. Maar naast kudde-immuniteit bestaat er ook zoiets als kudde-paniek en soms grijpt dat nu eenmaal om zich heen. Toch blijft het wonderlijk dat zoveel landen de vaccinatiebereidheid van hun bevolkingen zo durfden te riskeren door deze paniek te cultiveren. 

JE ZOU BIJNA GAAN DENKEN DAT HET WERKELIJKE AANTAL BLOEDPROPPROBLEMEN VEEL HOGER LAG ALS ZE DEZE PANIEK DURFDEN TE RISKEREN, maar dat schrijven we expres in hoofdletters zodat we kunnen doen alsof we dat niet echt bijna denken. Enfin, vanaf morgen prikken we dus gewoon weer verder.

Het VK gaat ook door omdat ze nooit gestopt waren

Q&A(non)

Reaguursels

Inloggen

Ik had een afspraak voor zaterdag. Opstarten nu kan. Of moeten de mannen met al hun papadagen nog een datum vinden om te overleggen over ""wanneer herstarten"".

Schilder58 | 17-03-21 | 04:37

En de nieuwe variant is er, de Bretonse variant.

Met_baard | 17-03-21 | 02:42
-weggejorist-
xpto | 17-03-21 | 01:49

Het EMA heeft het bij het Janssen vaccine (wat maar EEN keer zou worden toegediend) zegt een advocaat www.youtube.com/watch?v=cKv1tQapNy4&a...
Dit www.ema.europa.eu/en/documents/overvi...
Pagina 4 :
Welke informatie wordt nog verwacht voor COVID-19 Vaccine Janssen?
Aangezien aan COVID-19 Vaccine Janssen een voorwaardelijke vergunning voor het in de handel
brengen is verleend, zal het bedrijf dat het vaccin in de handel brengt de resultaten van de nog
lopende klinische studies verstrekken. Deze studies en aanvullende studies zullen informatie opleveren
over hoe lang de bescherming aanhoudt, de werkzaamheid van het vaccin tegen nieuwe varianten van
het virus, hoe goed het oudere personen, personen van verschillende etnische afkomst, personen met
immunodeficiëntie, kinderen en zwangere vrouwen beschermt, of het asymptomatische gevallen
voorkomt, en de effecten van en het tijdschema VOOR EEN TWEEDE DOSIS VAN HET VACCIN.

IndoFortuyn | 16-03-21 | 22:53

Politiek en wetenschap. Een dodelijke combinatie.

van heinde en verre | 16-03-21 | 22:45

In veel landen zijn ze dus voor niets gestopt Hmmm. Kosten wat het kost deze flauwekul moet doorgezet worden ook al vallen er .......

Ik hoop dat morgen de kiezer verstandig gaat stemmen en afrekent met dit wanbeleid en sloop kabinet.

Stem morgen onze vrijheid weer terug.

lex63 | 16-03-21 | 21:43 | 3

Daarom, stem -net zoals ik- VVD.

Rest In Privacy | 16-03-21 | 22:00

Woehahahahahahahahahahahaha
Rutte moet zijn karwij nog verder afmaken, Nederland nog verder slopen en verkwanselen aan Brussel.

lex63 | 16-03-21 | 22:50

Met het aantal serums wat er wordt in gespoten kan het niet anders zijn dat er iemand allergisch voor is. Niet iedereen gaat dood van een bijensteek of van het eten van een pinda. Maar je moet maar net die ene zijn die het overkomt.

Cerpio | 16-03-21 | 21:23 | 1

Niet iedereen gaat dood door COVID19 maar je zult maar net diegene zijn die ... een vaccin heeft gehad. Mag je de verzorgingsstaat bedanken. Wie had dat gedacht.

Rest In Privacy | 16-03-21 | 22:05

Ons buurland België blijft rustig vaccineren met Astra Zeneca, terwijl wij en nog een stel landen de hersens hebben uitgeschakeld en in de kudde-modus achter elkaar aan hobbelen. Ik zag op de Vlaamse TV een wetenschapsman bijzonder stellig hun rationele keuze verdedigen. Dat is het verschil tussen wetenschap en politiek, tussen rationaliteit en paniek. Hulde, Belgen!

JvanDeventer | 16-03-21 | 20:39 | 1

Belgie doet het al sinds december stukken beter, respect.

Rest In Privacy | 16-03-21 | 22:06

En doorprikken nu, iedereen die bang is voor covid mag vóór. Want er zijn genoeg vaccines te krijgen nu schat ik zo in. Dus Maarten wordt straks gebeld.

Jan van Haerlem | 16-03-21 | 19:36 | 2

Nee, helaas, niet genoeg vaccinaties.

Rest In Privacy | 16-03-21 | 22:07

Ik ben niet bang voor covid en ik hoef die prik ook niet.

snokkertje | 16-03-21 | 22:09

Het AstraZeneca vaccin werkt niet tegen de Zuid Afrikaanse variant, het Janssen vaccin wel. Mensen krijgen nu een prik tegen een klassiek Covid, die allang uit de tijd is. Het dogmatisch ontkennen van de ernstige bijwerking van AstraZeneca uit vaccinatie strategische redenen ondermijnt het vertrouwen in de WHO, EMA enz. In Azië is inmiddels een Filipijnse variant opgedoken, die alle anti-lichamen neutraliseert.

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-03-21 | 19:08 | 3

De Duterte-variant.

lekgoot | 16-03-21 | 19:35

Het ondermijnt alleen het vertrouwen bij mensen wiens ratio al een tijdje uit staat. Er is geen causaal verband; klaar.

Rest In Privacy | 16-03-21 | 20:58

Het AZ vaccin werkt vermoedelijk minder goed bij jonge gezonde mensen tegen milde klachten. Lekker boeiend! Zolang het maar werkt bij ongezonde mensen met heftige klachten.

Fedor Emelianenko | 16-03-21 | 22:05

Misschien ligt het aan verkeerde (te hoge) doseringen. Foutje is snel gemaakt als je de hele dag door moet spuiten.

squadra | 16-03-21 | 19:05

Bloedpropje? Dan ga je toch gewoon naar de trombosedienst.

IndoFortuyn | 16-03-21 | 18:28

Mooi, dan kunnen mensen die graag een vaccinatie willen laten zetten hun ding weer doen. Veel plezier straks met je paspoort in de rij voor het restaurant, ik ga ongevaccineerd in mijn eigen moestuin aan het werk. Nu al zin in verse boontjes.

A_Urelius | 16-03-21 | 18:27

Gewoon lekker doorprikken tegen een snel muterend virus tijdens een pandemie. We kunnen dan wachten op een agressieve mutatie die de vaccins ontwijkt en uiteindelijk de pandemie alleen maar erger maakt. Het zijn juist de gevaccineerden die een gevaar vormen voor de volksgezondheid.

stiffy | 16-03-21 | 18:22 | 2

Een virus muteert niet bewust. Als je niet prikt is de kans op een aggressieve mutatie juist groter omdat er meer massa is.

beldewouten | 16-03-21 | 18:31

Mooi man, evolutie in de praktijk.

SterF... | 16-03-21 | 19:01

We hebben ook domkapjes plicht, nazi klok, en anderhalve scheet samenleving. Ook fact free waanzin. Zolang mensen als Hugo de domme aan het roer staan zijn we reddeloos verloren.

3Xniks | 16-03-21 | 18:18 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

mag wel zo zijn maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard, en dit paard is aardig in gallop

Tasmaneiland | 16-03-21 | 18:12

Wow, dat er geen verband is tussen de bloedproppen en A-Z wordt wel heel snel bekend gemaakt, terwijl goedkeuring maanden duurde. Mijn vertrouwen in A-Z is nu helemaal weg.

Sinterbikske | 16-03-21 | 18:12

Niet dat het iemand wat boeit, maar toch even melden dat oma van mijn schoonzoon in Portugal hier, bijna dood was na vaccinatie, en even raden, ook door bloedklonters in de hersens, heeft nu blijvende schade. Ze is midden 70.

g[E]ulden | 16-03-21 | 18:08 | 5

@* Il Principe * | 16-03-21 | 19:29:
Zeer ongepast, nul logica, het is bedtijd jongen.

chemtrails | 16-03-21 | 19:55

@chemtrails | 16-03-21 | 19:55:
Laat dat nou net zijn punt zijn, dat zo'n anekdotisch verhaaltje helemaal niks bewijst.

Rest In Privacy | 16-03-21 | 21:00
▼ 2 antwoorden verborgen

D66 zal wel blij zijn met AstraZeneca want ze willen de oudjes goed koop opruimen want ze zijn te duur voor het ziekenfonds dus een spuitje lost alles op

gerrit5042 | 16-03-21 | 18:04 | 3

Gerrit5024: jij bent ook toe aan een spuitje? Debiel.

IJsbrekert | 16-03-21 | 20:19

De Bretoense variant klinkt toch meer als een vissoep.

Sinterbikske | 16-03-21 | 18:14

Spartacus snapt t niet. De paniek en algehele groeiende weerstand tegen vaccinatie zijn juist gedempt door tijdelijk te stoppen. T volk voelt zich gehoord en serieus genomen.

Mark Smeeks | 16-03-21 | 17:56

Er gieren thans theorieën rond, dat wil GS niet weten, anders rest er ze niets te vreten.
De periode tussen twee en veertig dagen en 14 maanden na het prikje, dan wordt het pas leuk. Maarten van Rossum kan zijn borsten nog nat maken..

Rest In Privacy | 16-03-21 | 17:50

Feiten wegen tegenover emoties is vaak lastig...
Kom maar op weer hoor, ik stroop mn mouw alvast op.

hotmint | 16-03-21 | 17:42 | 1

Doe die andere ook anders blijf ik denken aan dokter Pol die een koe gaat onderzoeken.

Dr. Blechtrummel | 16-03-21 | 17:49

Nieuwsbericht: Astrazeneca en Monuta uitvaart gaan een samenwerking aan, waardoor uw begrafenis voor een prikkie wordt geregeld

hotbrasil | 16-03-21 | 17:41

Hoe meer spuiten hoe meer doden.
Antwoord,meer spuiten.
Best grappig.

rein9576 | 16-03-21 | 17:40 | 2

Mooi. Dan gaan wij nu met kromme tenen aanzien hoe onze onvolprezen GGD's 249.000 afgezegde afspraken opnieuw gaan maken.
-
Ik verwacht dat de eerste uitnodiging toch zeker aan de 'randen van de zomer' de deur uit is.

bisbisbis | 16-03-21 | 17:40

Wat is schadelijker vroeg ik me vannacht - jawel vannacht, slecht en weinig geslapen - af: dat we stoppen voor 2 weken met vaccineren of het risico op klonters bij een zeer gering aantal personen. Dan zou je denken stoppen is veel erger?

Jan, Leiden | 16-03-21 | 17:37 | 2

Big Pharma zal het stoppen met vaccineren inderdaad veel erger vinden.

A_Urelius | 16-03-21 | 18:31

Pas die retoriek eens toe op de maatregelen.. dan is doorgaan met de maatregelen toch ook veel erger ?

Oxithius | 16-03-21 | 18:59

Wij van wc eend...

ceriel82 | 16-03-21 | 17:29 | 1

Misschien verhuizen naar Turkije of Marokko, daar sterven ongeveer 4x minder personen door/van Corona dan hier.
Emigratie of immigratie ?

Henkie | 16-03-21 | 17:44

Logisch, in Oxford zien ze de miljoen miljard dollars aan hun neus voorbij gaan. Nee, hoor mensen, harstikkie veilig is het.

Rest In Privacy | 16-03-21 | 17:27 | 1

Ik dacht dat Oxford het in eerste instantie zonder vrij van een octrooi wilde uitgeven het vaccine in laboratoria overal ter wereld tegen kostprijs kon worden geproduceerd maar dat een aantal van die filantropen de uni hebben overtuigd het aan Aztra Zeneca te verkopen.

Oeleflaffel | 16-03-21 | 17:35

Het ontbreken van een causaal verband is evenmin aangetoond, maar dat telt natuurlijk weer niet.

obominotie | 16-03-21 | 17:26

Terzijde: nog niet zo lang geleden gold medicijnsterfte als significante doodsoorzaak in ons vrije Westen. Aka het middel erger dan de kwaal. Hoor je Hugo de Jonge ook nooit over.

Hetkanverkeren | 16-03-21 | 17:23

Snel weer verder. 2 weken stoppen betekent namelijk minstens 7 doden accepteren. Reken maar uit, elke dag overlijden 30 Nederlanders aan corona. Dat is ongeveer 1 op de 600.000 mensen. De groep die 2 weken uitgesteld wordt is 300.000 mensen. Statistisch gezien betekent dus dat er elke 2 dagen iemand komt te overlijden in die groep van 300.000. Over 2 weken is dat 7 personen. In werkelijkheid ligt dit aantal hoger, want want vaccineren nu alleen de risicogroepen en mensen die met risicogroepen werken. Nog niet meegerekend de indirecte doden doordat deze mensen weer corona doorgeven, en alle gezondheidsschade van deze groep die wel corona oplopen maar overleven.

Gezond verstand dicteert om door te gaan, en het verwaarloosbaar risico, als het er al überhaupt is, op bloedstollingen te negeren.

flame_me | 16-03-21 | 17:19 | 5

@cheops | 16-03-21 | 17:43:
Het interpreteren van informatie is nog een beetje moeilijk voor u? Ja gevaccineerde mensen kunnen het doorgeven. Maar gevaccineerde mensen worden niet besmet, of veel minder ziek. Als je niet ziek bent geef je niks door. Als je minder ziek bent is de kans dat je het doorgeeft minder groot. Dus indirecte doden bij niet vaccineren zullen er zijn. Heel veel zelfs.

flame_me | 16-03-21 | 17:56

@flame_me | 16-03-21 | 17:56: "Als je niet ziek bent geef je niks door."

Alsjeblieft, neem de baan van Hugo over. Dan kunnen we met z'n allen weer ons ding doen.

A_Urelius | 16-03-21 | 18:34

@A_Urelius | 16-03-21 | 18:34:
Laat ik mij even corrigeren. Als je niet besmet bent geef je niets door. Daarom ben ik niet in de politiek, wissel wel eens een woordje om.

flame_me | 16-03-21 | 19:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Opzouten met die rotzooi. Bloedklonters zijn kut. Alleen maal ellende.

ET007 | 16-03-21 | 17:17 | 1

Daar gaat ons Duits bloed.

ET007 | 16-03-21 | 17:18

Weet je waarvoor nog meer geen causaal verband is aangetoond ?

RichardBandler | 16-03-21 | 17:14

Daar heb je het weer:
Als er gevaccineerd is, en er zijn probleemgevallen die gerelateerd zouden kunnen zijn aan het vaccin, dan ligt het niet aan het vaccin, maar is het statistisch gezien ook vaker voorkomend onder niet gevaccineerden.
Als er covid-zieken en doden zijn, is altijd corona de oorzaak, bijna nooit een andere 'normale' oorzaak.

Kijkeensaan | 16-03-21 | 17:03 | 13

@blikjegrolsch | 16-03-21 | 17:08: Maak je druk, knalpotje, het gehalte 'dor hout ging toch wel' is best hoog in de gelederen. Erkennen dat het virus voor velen de nekslag is geweest lijkt lastig voor wie ontredderd zoekt naar andere oorzaken. Hier in huis noem je dat naïef.

Dr. Blechtrummel | 16-03-21 | 17:38

@Dr. Blechtrummel | 16-03-21 | 17:38:
Persoonlijke ervaringen extrapoleren naar de hele maatschappij is zeker niet naïef ?

Doet me denken aan de metafoor van de blinde die denkt dat de poot van een olifant de olifant is, terwijl een andere denkt dat de slurf de olifant is.

Kijkeensaan | 16-03-21 | 18:22
▼ 10 antwoorden verborgen

Wat toch grappig is: De kracht van de angst voor een zo'n zeldzame bijwerking, als dat het al zou zijn. Waarschijnlijk statistische ruis. Maar dan nog! Hoeveel van deze bangerds en vaccin-weigeraars steekt straks weer vrolijk een peuk op?

Beste_Landgenoten | 16-03-21 | 17:01 | 5

De één is bang voor een virus, de ander is bang voor een bloedprop of andere klachten/bijwerkingen die zich in de loop der jaren misschien nog kunnen openbaren. Maar ja, jij weet natuurlijk als enige 100% zeker dat zoiets nooit kan gebeuren. Want zoiets is nog nooit eerder gebleken. Bij geen enkel vaccin of medicijn, toch? Sorry, maar ik wil geen proefkonijn zijn, en al helemaal niet gedwongen worden. Ook niet indirect. En dat heeft met angst niets te maken. Wel met mijn eigen waardigheid. Ook met koppigheid en trots. En ook met het feit dat ik er niet van overtuigd ben dat dit vaccin helpt tegen eventuele mutaties. Maar goed, dat zal vanzelf wel duidelijk worden. En nu? Ben ik nu een wappie?

VBO_B_Niveau | 16-03-21 | 17:29

Ok mensen die wel een vaccinatie nemen om er alles aan te doen geen covid te krijgen en ook roken
vind u minder grappig?
Of wil u hier beweren dat alleen mensen die geen vaccin nemen roken?
Het is nog veel absurder een vaccin te nemen terwijl je rookt.

Huwelijksgeluk | 16-03-21 | 19:49
▼ 2 antwoorden verborgen

"We hebben enkele gevallen van griep geconstateerd. En er zijn zelfs een aantal mensen aan overleden. Zoals elk jaar. Zo'n 4000 mensen"
En dan is er dus geen reden om de maatschappij naar de kleaute te helpen. Dan is het allemaal relatief en normaal. Zo ook het aantal trombosegevallen. Heel normaal allemaal.

Maar weeeeee je gebeente dat een PCR test die er niet voor bedoeld is, na eerst 30x , toen 35x en nu zelfs 42x vermenigvuldigen, een pluisje covid-19 RNA lijkt te detecteren. Dan moeten we de hele wereld op slot gooien! Dat MOET!
Waanzin.

marcoplarco | 16-03-21 | 17:01 | 1

Geef mijn Prikkie maar aan Fikkie!

thepinkpainter | 16-03-21 | 17:01

Paniek om niks? De 'kernramp'bij Fukushima kostte NUL levens, maar was toch aanleiding voor het sluiten van tientallen centrales. Die sluiting op zich kostte een boel mensenlevens: theorichel.nl/goede-bedoelingen-4500-d...

TheoRichel | 16-03-21 | 17:00 | 5

Wat paniek om niks? Alleen vanwege mogelijk leven op Mars?

ET007 | 16-03-21 | 17:20

@blikjegrolsch | 16-03-21 | 17:19: Nee, dat is feitelijk totaal onjuist.
De aardbeving had geen invloed op de centrale van Fukushiima
De aardbeving veroorzaakte een tsunami
De tsunami veroorzaakte de dood van tienduizenden Japanners
De tsunami vernielde het koelsysteem van de reactor van Fukushima
De reactor deed BIEM, met nul doden tot gevolg

marcoplarco | 16-03-21 | 17:28

@blikjegrolsch | 16-03-21 | 17:19:
Feitelijk klopt dit niet. Fukushima werd automatisch uit voorzorg uitgeschakeld na de aardbeving. Noodstroom aggregaten voorzagen de centrale van stroom om de koeling in stand te houden. Tot zover geen problemen. Pas toen de tsunami deze aggregaten overspoelde, en daarmee uitschakelde, begon de ellende

cheops | 16-03-21 | 17:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie hier de opmars van de europese technocratie. Ambtenaren en andere technocraten aan de macht.
Een bekend ambtelijk gedrag is het zgn voorzorgsprincipe: je eigen been breken voor het geval je kreupel wordt. Zie hier het resultaat.
Ambtenaren hebben geen skin in the game en zijn daardoor per definitie immoreel.

postmodernismisdead | 16-03-21 | 17:00

"Toch blijft het wonderlijk dat zoveel landen de vaccinatiebereidheid van hun bevolkingen zo durfden te riskeren door deze paniek te cultiveren. " Nee hoor, ze moesten even laten zien dat ons aller gezondheid echt echt echt zonder liegen voorop staat.. kuch uche.

GormSuil | 16-03-21 | 16:59

Wij van wc-eend ...

Milovsky | 16-03-21 | 16:59

Joeps daar gaan we weer.
"Terwijl een groot deel van Nederland stiekem alweer denkt aan een drankje op een terras, gaat het in de ziekenhuizen de verkeerde kant op. Meer dan 2000 coronapatiënten liggen er nu in totaal. Vooral in Noord-Holland gaat het hard. Minister Tamara van Ark (Medische Zorg) treft zelfs voorbereidingen voor code zwart."

Met_baard | 16-03-21 | 16:58 | 3

Ondertussen waaien er in Rijstate ter Arnhem de bossen tumbleweed over de IC's en draaien de OK's op volle kracht...

Wellicht moet er gewoon wat minder gedemonstreerd worden daar in Holland?

ReyNemaattori | 16-03-21 | 17:23

Gek he, met al die massabijeenkomsten in Amsterdam voor het milieu en de gepigmenteerde medemens.

BorisBonkestoter | 16-03-21 | 17:34

Hoe krijg je nou in hemelsnaam nog corona tegenwoordig? Je mag helemaal geen zak meer.

zwenkwieltje | 16-03-21 | 22:04

Het zal allemaal wel, ik gooi nog maar een bierprop in m'n mik.

Mr_Natural | 16-03-21 | 16:56 | 1

Op zich verstandig, verdunt het bloed. Gewoon vaccineren, en meteen daarna een blikje bier atten is de oplossing.

flame_me | 16-03-21 | 17:23

Oooooh dat zeggen ze maar, om ons eronder te houden!
Leugenaars.
Ze buiten ons uit.
Veilig veilig, een stofzuiger is nog veiliger.
Man man man.
Opel Astra Srebrenica!

Beste_Landgenoten | 16-03-21 | 16:56

Door Corona en veel thuis zijn, weinig kunnen doen, houden nu allemaal mensen zich bezig met dingen waar ze geen verstand van hebben. Nog nooit hebben zij zich afgevraagd wat de bijwerkingen van paracetamol zijn maar die slikken ze zonder nadenken maar nu maken ze zich ineens druk over een vaccin en omdat overheden zo “kritisch” bekeken worden zijn ze extra voorzichtig wat in deze dan weer averechts werkt.

Capt. Iglo | 16-03-21 | 16:56 | 4

Het is nu weer net als bij de voetbalwedstrijd, we weten het allemaal veel beter dan die stomme scheidsrechter.

Henkie | 16-03-21 | 17:14

@Henkie | 16-03-21 | 17:14:
Vaccineren tegen Corona bezorgd ons minder problemen dan onze geachte overheid. Ga alle reeds veroorzaakte ellende niet opsommen want dat zou teveel zijn om deze week te kunnen typen.

Henkie | 16-03-21 | 17:18
▼ 1 antwoord verborgen

Risico trombose bij Astrazaneneca: 1 op 1 miljoen.
Risico trombose bij anticonceptiepil: 1000 op 1 miljoen

Mag het licht uit nu?

blikjegrolsch | 16-03-21 | 16:55 | 3

AstraZeneca

blikjegrolsch | 16-03-21 | 16:56

Dat licht had eigenlijk nooit aan gehoeven. Eens.

Ichneumonidae | 16-03-21 | 16:58

En het risico na een blikje Grolsch?

flame_me | 16-03-21 | 17:24

Klein bier. Ze gaan voor een killervirus. Om killerbeleid op toe te passen.
Ja, lacht u maar.

#bewaartegel

o)+ | 16-03-21 | 16:54

Ik heb alle tijd... Laat de wereld maar gek doen. Ik wacht rustig af. Ik ben niet per sé tegen, maar ik ben ook niet zo'n schijthuis-millenial die bang is voor dat virus en dus haast gaat maken met een nieuw vaccin. Ik trek lekker m'n eigen plan, toedeledokie met je hysterische misère.

Upendo | 16-03-21 | 16:54

1 Geluk. Je krijgt geen bloedstolsels van vaccineren als de vaccins niet geleverd worden.
*padam tsss*

Is dit nog nieuws? | 16-03-21 | 16:52

Ik ken nog wel meer vormen van kuddepaniek in relatie tot dit virus.

JJMS | 16-03-21 | 16:52

Het kan nog leuker; Italiaanse justitie is bezig met een onderzoek wegens doodslag nadat daar iemand overleed nadat ie het astra zeneca vaccin kreeg.
www.zerohedge.com/covid-19/italy-laun...

starbuck280 | 16-03-21 | 16:52 | 1

Justitie inschakelen is een politieke keuze en kan zijn ingeven door de behoefte de opinie te beinvloeden of door alvast in te dekken tegen eventuele schade. Dat de uitkomst voor 99999999999,999% 'geen causaal verband' al vast staat wordt bewust genegeerd.

blikjegrolsch | 16-03-21 | 17:01
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 16-03-21 | 16:52 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

AstraZeneca is het enige vaccin dat zonder winstoogmerk is uitgebracht. Bij Moderna en Pfizer is ook sprake van onwelgevallige bijwerkingen, maar daar hoor je niemand over want dan worden er geen pegels meer verdiend.

Zo moeilijk is het allemaal niet.

FrikandelSpeciaal | 16-03-21 | 16:51 | 2

Degenen die bijwerkingen registreren zijn niet degenen die geld aan de vaccins verdienen hoor. Bovendien moet ook voor AstraZeneca gewoon worden betaald dus voor regeringen maakt het niet uit of er wel of geen winstoogmerk is.

blikjegrolsch | 16-03-21 | 17:05

Ik sluit netjes aan bij de langste rij.
En vlak voordat ik aan de beurt ben moet ik naar de wc. En sluit dan natuurlijk weer netjes aan.
Bij de langste rij.

Reden | 16-03-21 | 16:51 | 1
-weggejorist-
dirac | 16-03-21 | 17:04

Kwakzalvertijdschrift?

HogeNood | 16-03-21 | 16:57

Ja en?? Dus een arts verdient aan prikken,en een muzikant aan concerten. Dreetjuh H6 verdient meer met kleine miniconcertjes dan met grote.
Een Timmerman loopt binnen als hij deuren mag afhangen de hele dag.

miko | 16-03-21 | 17:15

Lang geleden kreeg ik het opeens benauwd en heel duizelig. Met een maat naar de Eerste Hulp OLVG. Ik werd er meermaals compleet onderzocht maar men kon niks vinden. Bloed, urine, MRI scan. Niks. Waarschijnlijk een bloedpropje. De artsen namen voor de zekerheid de hele dag nog een keer door; ontbijt, tv gekeken, de Volkskrant van zaterdag gelezen. Die vriend naast het bed riep direct: Aha!! Daar moet je dus onmiddellijk mee stoppen. En hij gaf me een T.

Piet Karbiet | 16-03-21 | 16:49 | 3

-Bone steak.
Eet smakelijk Piet!

Is dit nog nieuws? | 16-03-21 | 16:51

Tubantia, u kunt het rustig uitschrijven als u het Twentse dagblad leest.

jan huppeldepup | 16-03-21 | 16:51

Troskompas?

steekmug | 16-03-21 | 16:59

We horen de hele crisis al "er is geen reden om aan te nemen dat..." of "er zijn geen aanwijzingen voor..." Ik wacht dit even af voor ik een spuit laat zetten. goed?

Damien368 | 16-03-21 | 16:48 | 3

"Er is niet voldoende bewijs om aan te nemen dat vitamine D werkt". En volgens het RIVM was er in feb. '20 niet voldoende bewijs om aan te nemen dat sarscovtwee asymptomatisch verspreid werd. Maar het was toch wel zéér waarschijnlijk...

Upendo | 16-03-21 | 16:57

@Upendo | 16-03-21 | 16:57: in 't begin was het zelfs niet bewezen dat het van mens tot mens overdraagbaar was.

Damien368 | 16-03-21 | 17:00

@Damien368 | 16-03-21 | 17:00: het was niet bewezen dat deze virusinfectie in Nederland was, totdat de ziekenhuizen vol liepen en er na veel aandringen iemand met Covid toch getest werd ...

Analia von Solmsch | 16-03-21 | 18:03

Nog steeds geen bloedproppen na 6 dagen, mijn arm doet nog wel steeds pijn. En ik zie steeds duidelijker een aureool rond Bill Gates zijn hoofd.

gekwetst | 16-03-21 | 16:47

Zeg nou eerlijk, wie laat zich hier nog met een gerust hart mee vaccineren? Maar goed, ik was zelf al eerder uit de rij gestapt.

MickeyGouda | 16-03-21 | 16:47 | 8

@miko | 16-03-21 | 17:09:
Mijn kind heeft ook al haar vaccinaties gehad. Van de vaccinatie tegen Mexicaanse griep hadden we achteraf spijt, bij HPV zijn we na heel lang wikken en wegen overstag gegaan, maar bij corona stagneren de processen. Het gezonde, vruchtbare deel van je populatie vaccineren met middelen die niet volledig zijn uitgetest en waarbij tegenexperts ernstige vraagtekens zetten. Het gaat dan met name om de neurologische uitwerking op lange termijn en om auto-immuunreacties. Geen kattenpis dus.

MickeyGouda | 16-03-21 | 17:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Wist dit 4 weken geleden al van een Duitse klant, een slimme dokter in hun familie signaleerde veel te veel ernstige bijwerkingen (+2 doden). Nu is het wel de vraag of die Pfizer/Moderna jongens ook helemaal te vertrouwen zijn, Moderna begint nu voor kinderen vanaf 6 maanden... te ontwikkelen en dan komt dat "programmeerbare" scenario, op termijn, van hun vaccinDNA-ingreepjes om de hoek.
Een goed immuunsysteem, dat U vroeger met veel spelen in de modder hebt meegekregen, is nu het meeste waard.

grindbak | 16-03-21 | 16:46 | 1

Wat.een.onzin!! Als die 'slimme' dokter twee doden in een familie had geconstateerd had hij meteen aan de bel gehangen en het openbaar gemaakt. als het aantoonbaar was was alles werkelijk alles op slot gegaan. je staat te liegen dat je zwart ziet.
En dat immuunsysteem behoede je niet voor ziektes, het hielp je te genezen, maar tegen welke kosten?? zeg dat even tegen de kreupele mensen uit de polio tijd, de blinde kindern van de mazzelen, de verminkte pokken gezichten,want tegen doden is het moeilijk praten.

miko | 16-03-21 | 17:07

Oh gelukkig is het allemaal veilig. Kunnen ze mij meteen aan het infuus zetten met AZ?

cwi_client | 16-03-21 | 16:43

Wie wil er een Chinees prikje?

Is dit nog nieuws? | 16-03-21 | 16:42

De trombose van 2 mensen in Denemarken, 3 in Noorwegen en 1 in Slowakije betrof een zeer zeldzaam voorkomende aandoening, terwijl al deze gevallen zich binnen een week voordeden na de AstraZeneca vaccinatie. Nu wordt er gedaan alsof het een huis-tuin-en-keuken trombose betreft. Maar deze bijzondere aandoening is wel degelijk direct gerelateerd aan het AstraZeneca vaccin.

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-03-21 | 16:42 | 5

En dat weet jij omdat je een briljant wetenschapper bent die dit heeft onderzocht?
Of stond het op je Faecesbook?

Ga maar gauw weer eeuwig op vakantie.

Rest In Privacy | 16-03-21 | 21:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze mensen hadden én een tekort aan bloedplaatjes én trombose. Een hele vreemde combinatie. Mijn collega Michiel van der Geest sprak daarover met Ton de Boer van het CBG, het college dat geneesmiddelen en ook vaccins beoordeelt. En die maakte zich toch wel enige zorgen.’

Wat is dat voor een ziekte?

‘Dit gaat niet om klassieke trombose: de bloedstolsels die mensen soms in hun benen krijgen omdat ze heel lang stilzitten, in een vliegtuig bijvoorbeeld. Een hematoloog, gespecialiseerd in bloedziekten, vertelde me dat dit waarschijnlijk om de autoimmuunziekten ITP of TMA gaat. Daarbij slaat het immuunsysteem op hol en maak je antistoffen aan tegen je eigen bloed.

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

chausson61 | 16-03-21 | 16:38

Ik hoef dat spul niet, maar ik vrees dat dit toch de vaccinatiebereidheid bij normaal denkende mensen flink doet dalen.
En wat als er over een (half) jaar reacties komen? Oh, dat is ook onwaarschijnlijk? Er is geen zekerheid want te kort getest, Ik zou me daar toch wel bezorgd over maken als ik die PRIK genomen had.

momusopus | 16-03-21 | 16:37 | 7

@Is dit nog nieuws? | 16-03-21 | 16:42:
als je dat niet weet.

miko | 16-03-21 | 17:01

@miko | 16-03-21 | 17:01: Nee, leg uit.
Als je bang bent haal je maar een prikje.
Ben je niet bang dan niet.

Is dit nog nieuws? | 16-03-21 | 17:43

@miko | 16-03-21 | 17:01: Van Ibuprofen zijn de risico's bekend en al decennia op de markt. De covid vaccins zijn niet volledig getest, het is onmogelijk dat er resultaten zijn op lange termijn, die termijn is simpelweg nog niet afgelopen. Covid vaccins zijn voortijdig op de markt waar dit nooit gebeurd bij andere medicijnen/vaccins.

hisxxx | 16-03-21 | 18:06
▼ 4 antwoorden verborgen

De Europese Commissie wil zich zelf offeren om de bevolking gerust te stellen.
Timmermans eerst!

ET007 | 16-03-21 | 16:37

injecteer mijn spuitje maar bij iemand anders.

Arnold9638 | 16-03-21 | 16:35 | 3

U krijgt em vrijwillig.

Is dit nog nieuws? | 16-03-21 | 16:48

Ik wil in ieder geval geen spuitje van iemand van d66.

Nuuk | 16-03-21 | 16:55

Geef maar hoor, hoe sneller aan het bier hoe beter. Die prop neem ik inmiddels wel op de koop toe.

Meneert | 16-03-21 | 16:59

Ow, nu moeten we Engeland wel volgen. Dat land zou toch kapotstuk gaan na de Brexit? Odd.

Piet Karbiet | 16-03-21 | 16:35 | 2

Die zit.. Piet.!

aardv@rk | 16-03-21 | 16:44

Die lachen ons daar in Engeland allemaal uit, zitten volgende maand weer in een concert of in de pub. Bij ons mag er in september maar een stoel op het terras wegens de tiende golf en een variatie van het virus uit humbohumbo land.

jan huppeldepup | 16-03-21 | 16:57

Oh, gelukkig maar. Het is veilig.

Is dit nog nieuws? | 16-03-21 | 16:32

Al zou je niemand vaccineren dan zou die covid-larie ongeveer eenzelfde beloop hebben als de normale griep.

Uiteraard heb ik wel de nodige posities in de farma - blij dat dat bloedstolsel verhaal weer van de baan is, slecht voor m'n portemonnee.

Ichneumonidae | 16-03-21 | 16:31 | 2

Wat jij zegt, dat niet vaccineren hetzelfde verloop qua besmettingen heeft als met griep, zou enkel opgaan wanneer je in het griepseizoen griep dezelfde lockdown-, straatverbod- en winkel- en horecasluitingsmaatregelen zou hanteren als nu tijdens de coronacrisis. Doe je dit niet, dan krijg je wat er in Brazilië en omliggende landen gebeurt:
www.theguardian.com/world/2021/mar/13...

De waard zijn gast | 16-03-21 | 16:49

@De waard zijn gast | 16-03-21 | 16:49: Die landen vergelijkingen gaan op zoveel punten niet op dat je er nauwelijks aandacht aan hoeft te besteden.
Wat de effectiviteit van die maatregelen betreft - dat kan alleen maar achteraf bedacht worden, met die imbeciele avondklok en de sluiting van vrijwel alle winkels als dieptepunten.
Alsof de risicogroepen, vrijwel dezelfde als bij griep, onbekend zijn. Die zijn al meer dan een jaar bekend. Wat er nu gebeurt, is dat mensen hysterisch worden als er wat meer besmettingen zijn, waarbij verreweg het gros helemaal niet ziek wordt en het dus in indicator van niks is.

Ichneumonidae | 16-03-21 | 16:55

Als advocaat van de duivel: hoe ende waarom kom je als nukubu wel in beeld van de Trombosedienst? Als niet-medisch professional met godt weet wat voor inkomstenbronnen? Is er überhaupt betrouwbaar statistisch materiaal voor het fenomeen "natuurlijke doodsoorzaak"? Als in Next!

Nogmaals: waar komt al dit soort al dan niet normaalverdeelde wijsheid eigenlijk vandaan?

Gesundheit! Het zal je verdienmodelletje maar wezen in dit soort barre tijden.

Hetkanverkeren | 16-03-21 | 16:30

Er is weer wat gecommuniceerd,weer wat geregeld.De juiste mensen gemasseerd en betaald.
Show must go on.
Schijnvertoning.

Zeurkont | 16-03-21 | 16:28

Dwing een horde mensen een mijnenveld in te lopen. Als er maar een paar aan flarden worden opgeblazen dan valt het statistisch best wel mee. Of zoiets.

Vrijhetzelaar | 16-03-21 | 16:27 | 3

Lekkere vergelijking. Bij een beetje goed aangelegd mijnenveld ontploft minstens 40% van de mensen. Hier moet je het uitdrukken in promillages.

Ichneumonidae | 16-03-21 | 16:35

Die Norberg maakt nogal een flinke aanname over het aantal doden als je een weekje wacht met vaccinatie. Waarbij hij dan eigenlijk ook aangeeft dat een vaccinatie Covid voorkomt en volgens mij is daar nog helemaal geen duidelijkheid over. Dit lijkt me een gevalletje fake news

Kevinho | 16-03-21 | 16:26 | 1

Vermoedelijk heeft het uitzetten van de AstraZeneca vaccin een politieke achtergrond. In Engeland zijn van de 9,7 miljoen gevaccineerde mensen, 30 bloedstolsels germeld. Bij 10,7 miljoen Biotech-vaccinaties deden zich 38 van dergelijke gevallen voor, meldt de "Sun". Is het om een excuus te hebben wegens het vaccinatie chaos in Europa. Liegen, liegen en mooi weer spelen dus?
www.thesun.co.uk/news/14350112/boris-...
De nieuwste generatie anticonceptiepillen heeft trombose als bijwerking bij acht tot twaalf op de 10.000 vrouwen. Hebben de dames of de regering, daar tot nu toe een probleem mee gehad?

jan huppeldepup | 16-03-21 | 16:26 | 6

Gemeld...

Uit eerste hand:
Redelijk gezonde vrouw van ruim 80, heeft geen klachten, wordt geënt, wordt daarna ziek en binnen een halve dag is ze dood. Arts schrijft hartaanval op.

Tronald_dump | 16-03-21 | 16:42

@Tronald_dump | 16-03-21 | 16:42: Bij covid is het ook altijd de vraag aan of met. Meestal wordt 'aan' aangekruist, telt een beetje door.
Zal hier ws niet heel anders zijn. Zeker niet nu betrokkene al in de 80 is. Als je zo oud bent kun je elk moment doodvallen - dat heb ik ook uit eerste hand. Dat 'hartaanval' begrijp ik wel, ga maar eens een causaal verband aantonen terwijl je daar geen tijd voor hebt omdat er die middag net een afscheidsborrel van een collega is.

Ichneumonidae | 16-03-21 | 16:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Kut, zou net 10 kilo Sint-janskruid kopen tegen de spanning, mag dat ook al niet meer....

Is dit nog nieuws? | 16-03-21 | 16:47

nou.... Mona help me!

nobodiesunmighty | 16-03-21 | 19:19

De bloedproppen vallen dan toch gewoon onder coronagevallen om de cijfers weer wat op te poetsen.

Reebensteeltje | 16-03-21 | 16:25

En nu doorpakken.

beldewouten | 16-03-21 | 16:23 | 2

Doorprikken?

Is dit nog nieuws? | 16-03-21 | 16:35

@Is dit nog nieuws? | 16-03-21 | 16:35: nee doorpakken.... soort van RT maar dan anders.

nobodiesunmighty | 16-03-21 | 19:17

Misschien moet de GGD gewoon weer lollies uit gaan delen aan alle reaguurders die flauwvallen als ze een naald zien

BobDobalina | 16-03-21 | 16:20 | 4

@miko | 16-03-21 | 16:39:
En mensen, dit is een grapje voor de complottertjes weer op hun 'mijn vrijheid' trommel gaan slaan.

miko | 16-03-21 | 16:40

@miko | 16-03-21 | 16:39:
Volgens het rivm ben je met een prik net zo besmettelijk als zonder prik. Er is ook geen peer reviewed onderzoek dat anders beweert, dus geen onzin verspreiden met je “andere onnodig in gevaar brengen”

cheops | 16-03-21 | 16:57
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Aarsverschuiving | 16-03-21 | 16:20 | 3

We doen net alsof AstraZeneca het enige vaccin is wat er is. Sorry, maar die paar honderdduizend prikkies, daar ga je toch geen risico mee lopen? Zeker niet met 60% effectiviteit. Pfizer bellen, centjes overmaken en de meest kwetsbaren daarmee prikken. Net als met Moderna. En de gezonde bevolking die wil via de huisarts of tandarts met Janssen. Laat dat faalbedrijf eens gewoon lekker in de stront zakken. Hoe moeilijk is dat nou?

BBRDWR | 16-03-21 | 16:20 | 8

@Aarsverschuiving | 16-03-21 | 16:22: Nee hoor, geef mij t prikkie maar. Daar gaat het niet om, maar AZ stapelt fout op fout op fout. Dan moet je toch ook een keer doorpakken, of niet? Maar goed, blijkbaar is er niks aan de hand, dat moet je dan maar geloven.

BBRDWR | 16-03-21 | 16:38

BBRDWR: die andere vaccins zitten waarschijnlijk net zo vol met rotzooi, alleen wordt daar niet over gesproken.....#$$$$$$$

knalrode lippenstift | 17-03-21 | 08:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoe heet dat zo mooi ? 'Het bericht waarvan je wist dat het zou komen' . Allemaal zo voorspelbaar. Nou ja , behalve de Jonge dan die is totaal onvoorspelbaar .

Koning BongoBongo | 16-03-21 | 16:19 | 2

Je kunt zeggen wat je wilt, maar de jonge is wel heel consequent in zijn inconsequentie.

GWBA | 16-03-21 | 16:28

en daar is ie weer heel voorspelbaar in.

nobodiesunmighty | 16-03-21 | 19:14

Emmer Koekie kunnen we wel vertrouwen.

Uw Verzekeringsadvis | 16-03-21 | 16:18

Het vertrouwen in de overheid en de overheidsinstanties is zo groot, dat de overheid de eigen overheid niet meer vertrouwt. Tja, wie ben ik dan nog.

Dubbelepunthoofd | 16-03-21 | 16:17 | 4

@Aarsverschuiving | 16-03-21 | 16:19:
Joh, verplicht vaccineren is een probleem wantvrijheid, maar een autogordel om is dan weer geen probleem . En die beperkt je fysiek.
iedereen weet dat bij een tewaterlating een gordel o een risico is maar men neemt dat voor lief want in de meeste gevallen kom je niet in het water.

miko | 16-03-21 | 16:33
▼ 1 antwoord verborgen

Dat er nog niemand op het idee is gekomen dat je van het vaccin Covid-19 kan krijgen....

Tjemig | 16-03-21 | 16:17

Niet vaccineren geeft pas heftige bijwerkingen

priwax | 16-03-21 | 16:17 | 8

Ah alweer een slachtoffer van de massahysterie

Frietjemet | 16-03-21 | 16:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Vandaar: PROPia Cures.

Whisper | 16-03-21 | 16:15 | 1

Ik heb mijn Katwijker Courant van de Vpro/Jiskefet uit 1990 terug gevonden. Tussen de PC's. Ik lig nog in een deuk.

Piet Karbiet | 16-03-21 | 16:41

Incidentie trombose is ong 1 per 1000personen/jaar, dan is het dus de verwachting dat er een beperkt aantal tromboses zullen optreden als je miljoenen mensen vaccineert puur door toeval, zoals de EMA nu concludeert.

Diederik_Ezel | 16-03-21 | 16:15 | 2

Volgens de eigen stichting 250 mensen per dag. dat is 0.000015 kans op 18.000.000 dus bij 2.000.000 gevaccineerden 29 gevallen.Al zouden er dan nu 35 gevallen zijn lijkt me geen probleem, oudere mensen krijgen dat sowieso gemakkelijker.

miko | 16-03-21 | 16:31

@miko | 16-03-21 | 16:31: netjes...."gewoon" doorgaan met vaccineren zou ik zeggen, maar dan anders gewoon, niet "politiek gewoon", want dat blijft een t. zooi....

nobodiesunmighty | 16-03-21 | 19:12

Is het verband tussen het kijken naar een persco van Hugo de Jonge en bloedklonten al onderzocht?

nick.name | 16-03-21 | 16:14 | 2

Zullen we eens beginnen met cijfers v.w.b. bloeddruk?

Koning BongoBongo | 16-03-21 | 16:22

Als je bij een perco van hugo een hartattack krijgt, ben je dan nog een corona doden?

jan huppeldepup | 16-03-21 | 16:58

ik sta mijn vaccinatie af voor iemand van kleur, of voor iemand in een derde wereldland waar ik toch nooit naar toe wil.

ikworstelengadouchen | 16-03-21 | 16:14

Noorwegen had op 14 januari nog maar 23 doden na een vaccinatie met Astraal Zenica. Daarna is men gestopt met prikken en ook met tellen van de doden.
www.nettavisen.no/nyheter/flere-dode-...

Eppo | 16-03-21 | 16:13 | 2

Dat was volgens mij Pfizer en er is geen verband aangetoond.

beldewouten | 16-03-21 | 16:23

Ik ga er van uit dat we vanaf morgen alle bobo's die in het EMA zitten met groot vertoon publiekelijk worden ingespoten met Astra Zenica.
En doe er als kers op de taart er ook even Frans en Guy bij.

likdoorn | 16-03-21 | 16:11 | 5

@BobDobalina | 16-03-21 | 16:16: Voorbeeld functie, en vergeet niet wie moet onze geweldige leiders vervangen als ze ziek zijn?

ikworstelengadouchen | 16-03-21 | 16:29

@BobDobalina | 16-03-21 | 16:16:
De Prime Minister van Servie liet zich als eerste vaccineren.
www.bbc.com/news/world-europe-5593186...
Dat is toch wel bevorderlijk voor het vertrouwen in het vaccin en het priktempo geweest.
En Servie interesseert het geen ruk waar het vaccin vandaan moet komen en of het Sputnik of Johnson heet.
Zij stellen dan ook de bevolking op de eerste plaats en niet de regeltjes van de EU.
Kijk eens waar Servie nu staat qua vaccineren (30%) en Nederland.(10%).
Wij hebben een MP die het aan zijn geweldige minister overlaat, om die de shit te laten opvangen, als er kritiek komt.

Roadblock | 16-03-21 | 16:46

@Roadblock | 16-03-21 | 16:46:
"Whether [vaccines] come from China, the US or EU - we don't care as long as they're safe and we get them as soon as possible," Prime Minster Ana Brnabic tells the BBC.

Zelfs uit China!
*The horror*....

Is dit nog nieuws? | 16-03-21 | 16:56
▼ 2 antwoorden verborgen

De pil geeft wel een verhoogd risico op een bloedprop. Maar dat is geen probleem natuurlijk.

quazi | 16-03-21 | 16:10 | 3

Die van Drion?

likdoorn | 16-03-21 | 16:12

@likdoorn | 16-03-21 | 16:12: Nee, die geeft hetzelfde risico als het eten van zo'n 400 bananen. En dat is een behoorlijke uitdaging, dus dan maar die pil.

Bigaroque | 16-03-21 | 16:19

Dus jonge vrouwen lopen misschien nog es extra risico als ze straks aan de beurt zijn.
Ze zijn wel erg snel met het trekken van de conclusie dat er geen verband is.

Huwelijksgeluk | 16-03-21 | 16:33

Het is inderdaad een feit dat je na het AstraZeneca vaccin een veel grotere kans hebt om alsnog gewoon zware corona te krijgen dan trombose.

2voor12 | 16-03-21 | 16:10

Gewoon doorgaan met vaccineren. Nu stoppen levert verhoudingsgewijs aanzienlijk meer zieken/doden op.

Gravin v Kippenbouth | 16-03-21 | 16:10 | 1

Omdat 98% vd bevolking geen last heeft van dat 'killervirus'?
Bang schaap!

MooseNL | 16-03-21 | 16:41

Iemand die Biden nu een enorme trage sukkel vindt of is dit Trump zijn schuld met terugwerkende kracht? Echt, Biden krijgt het niet beter voor elkaar, maar heeft handen boven zijn hoofd.

TheseDays00 | 16-03-21 | 16:09 | 3

Sprak gisteren een Amerikaan, vluchtelingenprobleem aan Mexicaanse grens is nog nooit zo erg geweest maar daar heeft CNN en consorten het liever niet over.

Uw Verzekeringsadvis | 16-03-21 | 16:20

@Uw Verzekeringsadvis | 16-03-21 | 16:20:
Voor zo ver ik weet heeft men nog geen cijfers over 2021 en zelfs 2020 nog niet compleet. Maar zal licht stijgen met voorgaande jaren verwacht men.dat kwam vooral door de sterke economische uplift de laatste jaren.

miko | 16-03-21 | 16:26

@miko | 16-03-21 | 16:26: Ja, of de belofte meer migranten op te nemen nu (en de muur wat te verlengen en op te hogen).

TheseDays00 | 16-03-21 | 17:17

Proppenpropaganda.

Mr_Natural | 16-03-21 | 16:07 | 1

mooi !

demaup | 16-03-21 | 16:19

In de UK vrijwel geen issues. Maar geen EU, en dat bleef een dingetje.
De EU is rancuneus en heeft AstraZenica gewoon de nek omgedraaid. Vies spel over de lijken van EU burgers.

Lafayette | 16-03-21 | 16:06 | 5

@Roadblock | 16-03-21 | 16:17:
Hugo hoopt zo snel mogelijk dat er een nieuwe regering komt. Dan kan hij aan de slag bij een of andere farmaceut of verzekeraar.

Lafayette | 16-03-21 | 16:19

@BobDobalina | 16-03-21 | 16:19:
Dat kan. Het is dus een EU vs UK ding, en niet iets medisch. Gevolg niemand wil dat spul nog hebben, maar er zijn nog steeds tekorten. EU burger is dus de sjaak,

Lafayette | 16-03-21 | 16:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik wel eens reaguursels van mij teruglees, vraag ik mij ook wel eens af of ik een bloedpropje heb gehad.

Leptob | 16-03-21 | 16:05 | 3

LOL, Ken uzelf!

Wiezewalakristalix | 16-03-21 | 16:20

Drank maakt meer kapot dan u lief is.

Met_baard | 16-03-21 | 16:36

U wordt kinds?

squadra | 16-03-21 | 19:03

Geef mijn portie maar eerst aan Rutte of de Jonge.. Dan praten we verder

Crematorium-de-Asbak | 16-03-21 | 16:04 | 4

Ging hij het maar vragen.

Leffe Blonde | 16-03-21 | 16:31
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl