De derde golf. We gaan NIET ALLEMAAL DOOD
Het is wel erg, maar het is niet verschrikkelijk
Lekker opbeurend pessimistisch draadje van power corona cijfers duider des vaderlands Marino hedenmiddag, omtrent de situationem coronae Batavianensis. Want we kunnen met zijn allen wel naar de cijfertjes van zometeen gaan zitten turen (wij gokken iets lager dan gemiddeld) maar het gaat natuurlijk om het grote plaatje. En dat is: het gaat slecht, maar verder gaat het goed. Ja, de Britse variant heeft een maandje langer op zich laten wachten, maar hij is er nu echt. En dat betekent een derde golf. En dat betekent gelukkig nog niet heel veel meer extra doden, maar wel extra druk op de zorg. En dat wil je niet. Dus. Niet te veel naar de PR-praat van morgen luisteren. Maar wel naar het hele draadje (na de breek). Plus: zelf blijven nadenken. Take care.
UPDATE: +6340, oNdEr hEt gEmIdDeLdE (told you)
Reaguursels
InloggenVoorzie het komend jaar zeer veel faillissementen als gevolg van de sluiting van komende 2 maanden van het MKB. De gevolgen die er dan zijn, zijn nu nog niet in zicht. Veel zal uiteindelijk door het rijkste grootkapitaal dat nu al 40% bezit op de aardkloot onder 3 investeringsmaatschappijen in de schoot vallen van diens aandeelhouders die al miljarden bezitten. Een ongelofelijk slechte ontwikkeling die ons nog meer afhankelijk maakt van deze beperkte groep. En alle Europese regeringen werken hier blijkbaar graag aan mee.
Naar mijn gevoel gaan er meestijds de verkeerde personen dood, begrijp me svp niet verkeerd.
Oooeh, dit komt wel verdomd dicht bij een Bilderberg complot in de buurt. En daar moet je, los van dat wat je schetst gewoon waar is, erg mee oppassen. Straks gaan mensen nog, terecht overigens, denken dat het wel eens voor opgezet zou kunnen zijn. Jij wapperd!
"Money rules", regeringen zijn de loopjongens.
Mooi deze tegels. De helft van de reaguurders is viroloog, de andere helft statisticus.
Ja en ze hebben nog meer onderzoek gedaab. De vaccins zijn na miljoenen inentiningen toch acuut gif en ivermethicine en of hydrochloroquine zijn tovermiddelen door wat beginnend onderzoek ib Brazilie.
Gelukkig zijn wij er ook nog om dit alles achteringenomen en onpartijdig te observeren, analyseren en denigreren.
Ja, niemand anders lijkt het te doen
Gemiddelde leeftijd op mijn afdeling is nu 58 jaar. Er liggen geen patiënten >70 jaar.
Ik hoop dat dit het effect van de vaccinatie is.
Momenteel wel het idee dat mensen zieker zijn. Relatief jonge mensen zonder voorgeschiedenis die goed ziek zijn.
Ze zijn nog aan het vaccineren van 80+.
Dat 70+ niet op de ic ligt mag je dan wel even verklaren.
Vandaag, 22 maart, overleden aan covid-19 in Nederland: 15; gisteren, 21 maart, overleden aan covid-19 in Nederland: 15; eergisteren, 20 maart, overleden aan covid-19 in Nederland: 16.
Je ziet: een stijgende lijn!
Not.
Volkswagen zit nu toch ook intussen al aan de 8 ste golf .
Profetie!
Helemaal niemand gelooft deze onzin nog....
Vierde golf dus. Want die tweede golf heeft nu al twee pieken en een derde lijkt eraan te komen. Waarom kan de RIVD de tussentijdse dalingen niet verklaren ? Dan waren we een heel stuk verder. Of komen die pieken en dalen alleen door variaties in de hoeveelheid testen ?
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 21-03-2021 tot 22-03-2021 is;
50-59 1 persoon
60-69 1 persoon
70-79 4 personen
80-89 8 personen
90+ 0 personen
< 50 1 persoon
Totaal 15
Waarvan 3 in het ziekenhuis
Waarvan 2 in het verpleeghuis
Waarvan 9 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 1 persoon
10-19 1 persoon
20-29 0 personen
30-39 1 persoon
40-49 7 personen
50-59 14 personen
60-69 8 personen
70-79 18 personen
80-89 8 personen
90+ 2 personen
< 50 1 persoon
Totaal 61
Zojuist melde Editie NL over de doden vanaf 60 jaar. Maar hé, angst aanjagen werkt.
Heb je ook cijfers van mensen die langdurig klachten hebben, of klachten houden na besmet te zijn geweest met corona virus???
Hoeveel personen verlaten een ziekenhuisbed per week,
Verwisselen van oC naar ander bed etc etc, zal meer inzicht geven voor ons allen. Etc etc wel worden volgegooid met niet relevante date schept veel wantrouwen en revolutionaire neigingen, althans dat is mijn gevoel.
@VW, alles ist vorbei | 22-03-21 | 19:34: heb je ook cijfers van mensen die nog zieker worden en soms sterven omdat ze geen behandeling mogen krijgen omdat ze geen Covid hebben? Veel ziekenhuizen hebben het heel rustig hoor.
Ook met griep moeten patiënten verdeeld worden over de ziekenhuizen.
En ja: longschade en hartschade en permanent reukverlies hoort ook bij griep.
Deze mensen zijn enkel nog bezig met het onderbouwen van hun eigen hypotheses, ik neem deze vorm van wetenschap totaal niet serieus. Schermen met absolute getallen en je modellen ongewijzigd laten doorlopen is gewoon misleidend. Het zal mij een rotzorg zijn wat die lui allemaal bedenken, zeggen en uitlaten, ik heb er geen boodschap aan.
Heeft wel wat van de klimaatmodellen en de verslaving aan urgentie daaromtrent
Kijk en daar zit het hem, de zorg is ook rot.
Dat blocken wordt nog eens een keer groot!
Jeetje, geef die Marino een baantje bij het RIVM ofzo. Wat een grafiekjesgeilerd.
Enige belangrijke zijn de ziekenhuisopnames. Van 2000 mensen naar 2200 mensen gegaan de afgelopen week. Zal niet meer zo'n vaart lopen als voorheen, simpelweg omdat de meeste besmettingen plaatsvinden in de leeftijden van 10 tot 59 jaar. En die komen minder snel in het ziekenhuis terecht, dan wel zijn er sneller weer uit (met of zonder zuurstoftank). De doorstroom is belangrijker dan de instroom, zogezegd. Maar Marino kijkt graag zwart, soit. Ieder z'n ding.
Volgens uw logica zou er nu al een afname van ziekenhuisbedden moeten zijn.
@botbot | 22-03-21 | 17:49:
Afname ziekenhuisbedden? Onder tien jaar Rutte is het aantal ic bedden gehalveerd.
Als je de druk op de IC’s wil verlagen, dan vaccineer je toch die 55 plussers met overgewicht die met name op de IC’s komen te liggen? Waarom wordt dat niet gedaan? Dat is al vanaf het begin de groep die de IC’s bezet...
Precies. Je brengt in kaart wat de grote gemene deler is op de IC's en handelt daar naar.
Er wordt al sinds de start van deze pandemie helemaal niet in gerichte maatregelen gedacht. Niet tav de besmettingen noch tav vaccineren. Sterker nog, bij vaccineren is opeens een ander doel leidend (oudsten eerst) dan bij het ontlasten van de zorg (iedereen eerst).
In dat geval gaan de vaccins naar die bevolkingsgroep en niet naar de hoogbejaarden, waardoor daar de sterfte toeneemt. Dat wil Rutte niet aangerekend worden.
Je doet het toch nooit goed, maar inderdaad, de focus is constant "bezetting IC" maar het middel om dat terug te dringen wordt niet toegepast.
Vaccineren gaat zo traag als dikke stront door een rietje. Rond de 30.000 per dag. VK doet er 900.000 per dag
Als dadelijk de halve bevolking middels een 'basisinkomen' aan het infuus van de staat hangt en de andere helft wordt geconfronteerd met torenhoge belastingen omdat dat allemaal te betalen dan kún je als burger niks meer tegen de overheid beginnen. En hebben ze eindelijk totale controle.
Gewoon gaan stemmen en de uitkomst respecteren.
Wat breng je er nu eigenlijk nog tegenin dan?
Gelukkig duurt de avondklok nog hooguit tot half april. Want ja, de ramadan he...
Ja, de verkiezingen zijn voorbij, de buit is binnen
Snel,met z'n allen op verkansie. Daar zijn de getallen ongetwijfeld stuk lager. Spanje, here I come.
Blijf maar weg, je mag alleen in je geemschap verblijven, winkels dicht , horeca is open tot 5 uur.
@gato | 22-03-21 | 17:33: Welnee, Valencia waar we huis hebben is horeca open tot 10, alle winkels open, terrassen open. Buiten op 't terras eten, beetje naar 't strand, beetje fietsen.
Al dit gedoe met afgeleide getallen en modellen levert maar bar weinig extra inzicht op en prognoses zijn er al helemaal niet van te maken. Nu weer de zoveelste aankondiging van de derde golf.afj
En onze regering die maar wat willekeurige maatregelen voor de burgers afkondigt en intussen faalt met alles wat ze zelf moeten regelen.
Waar is de beloofde opschaalbare zorgcapaciteit, waar zijn de vaccins?
Een hele lange draad over helemaal niks. De frustratie zit hem niet in dat veel mensen deze grafieken niet geloven of niet kunnen duiden. Dat doen ze wel en kunnen ze prima. Die grafieken zeggen helemaal niks over de effectiviteit van een aantal betwiste maatregelen. Daar zou ik met grafieken en onderzoeken nou eens meer duidelijkheid in willen krijgen, want daar zit de frustratie.
"De meeste mensen deze grafieken niet geloven"
Spreekt u nog mensen buiten uw familie?
Menselijk gedrag kun je niet weergeven in grafieken, de onvoorspelbaarheid is te groot.
@botbot | 22-03-21 | 16:57: "Dat doen ze wel" één zin verder.
@ruudvangeelen | 22-03-21 | 16:58: Individueel menselijk gedrag niet nee...
Het hoge woord is eruit: Aboutaleb voorziet een groot probleem met de avondklok voor de 1 miljoen moslims ivm de rameldam. Zo heeft hij laten weten bij het begin van het ceiligheidsoverleg
Anti-corona demonstraties verboden politie treed op met harde hand. BLM en klimaat demonstraties toegestaan geen politie te bekennen. Gewone Nlds binnenblijven of boete, tijdens rammeldam wordt er gewoon uitzondering gemaakt.
De avondklok is een waardeloos instrument. Maar het kan natuurlijk nooit zo zijn dat alleen voor de moslims een uitzondering wordt gemaakt, dus fijn als hij eraf gaat voor iedereen.
Het moet zijn 'heiligheidsoverleg'
@Roze_bril_drager | 22-03-21 | 16:57: O nee? Onderschat de vrijheid van godsdienst nou maar niet.
ehhh zie stichting-nice.nl/ ?
Scholen moesten open omdat ouders hun kroost zat zijn (begrijpelijk maar toch) - en de rest van het land moet dus binnen blijven.
Alles wordt nu geslachtofferd aan de scholen. Ook de zomervakantie wordt zo niks.
Kan aan mij liggen maar volgens mij hebben we al drie golven gehad en zou dit de vierde moeten zijn. Maar zie deze golf eerlijk gezegd nergens heengaan met lenteweer voor de deur en ca. helft van de kwetsbaren gevaccineerd.
Optimist!
Al meer dan een jaar weten we van COVID af, geen IC bed er bij (wel genoeg leegstaande wegbezuinigde ziekenhuizen). Je kunt natuurlijk ook gewoon wachten en kijken tot het verschrikkelijk mis gaat. Wat een onzin!
Is allemaal om ons bang te maken. En om dan geld uit de zak te kloppen. Het exacte mechanisme van hoe dat precies gaat, daar kom ik tezijner tijd nog wel op terug.
Lekker kort en lekker onderbouwd weer. De doorwrochtheid van je opmerking spreekt voor zich.
Volgens Ernst Kuijpers van 18 januari is het nu code zwart met honderden doden. En hoeveel doden zijn er? Wordt niet meer vermeld: zo weinig dus. Allemaal bangmakerij dus.
15 gemeld aan corona volgens het RIVM.
Ja maar dat komt door de strenge maatregelen snap het dan!!1!
@VoltaireJohn | 22-03-21 | 16:38: aan of met?
@deugallergie | 22-03-21 | 17:53: met. Ziekenhuizen zijn doorgaans smerig, je krijgt vaak iets leuks mee naar huis als je er week moet verblijven.
Al iets bekend over de 4e, 5e en 6e golf?
De zevende is het beste.
Vraag maar aan de surfers op Hawaii.
Nee, wel dat de burgemeester van Rotterdam lobby't voor zijn familie voor de avondklok, medio ramadan, regelen we.
Je hebt leugens, je hebt grove leugens en je hebt... statistiek. SPSS, kudtprogramma.
Ze moesten zonodig 80 en 90 plussers als eerste vaccineren. Die komen niet op ic met covid. Ze vertikten het om eerst de ic risicogroep te vaccineren.
65+ met Obesitas.
Dat dit nog steeds niet verteld wordt in de Media... Tsja.
@LangeTijdGeleden | 22-03-21 | 16:34: man, 50+ en overgewicht. Obesitas hoeft niet eens, zo’n gezelligerd dat je denkt, dat z’n vrouw daar onder wil liggen...
Ben van mening dat we gewoon allen boven de 50+ thuis moeten opsluiten. Die belasten namelijk de ziekenhuizen, laat de rest lekker leven.
nee nee driewerf nee. Ik ben net 50 geworden. Ik sport veel rook niet eet gezond dus wat mij betreft, mag jij met jefrikandelletje speciaal en een bmi van 30%+ eerder thuis blijven.
@dorstig! | 22-03-21 | 16:18:
Veel sporten is geen garantie, heb sportieve oudere collega's die hard zijn getroffen door corona. Die zijn nu bekaf na een werkdag.
@usb Gezonde mensen lopen sowieso geen gevaar. Daarvoor hebben we een immuunsysteem gekregen.
@Wachtmaar! | 22-03-21 | 16:22: Wappie
@usb stok | 22-03-21 | 16:22: Ik ben ook bekaf na een dag doelloos thuiswerken
Goeie jongen die mij kan opsluiten. Wens hem veel succes.
Prima mening. Maar wel een heel erg domme mening wat mij betreft. Waarvan akte.
Probeer mij maar eens op te sluiten dan..... maak ik van je stok een hoepeltje
@usb. Uw mening is slechts een mening gebaseerd op uw intelligentie. En kennelijk is dat geënt op Google onderwijs.
"Het wordt slechter".. Wat wordt hier precies mee bedoeld? Wat is slecht? Dat meer mensen een snotneus hebben of een stevige griep? Of dat wordt aangetoond dat onze zorginstellingen niet een kleine verhoging van patiënten aankunnen?
Het is gewoon een woordspelletje, om mensen bang te maken.
Dat we eerst meer besmettingen krijgen. En heeft niets te maken met de influenza waar jij op doelt.
@Not_again | 22-03-21 | 16:32:
Ik doel niet op influenza. Ik zeg dat het aantal besmettingen op zichzelf niets zegt, en het constant noemen van dat cijfer alleen gedaan wordt om angst te creëren.
@hetmoetdanmaar | 22-03-21 | 16:37: Ik krijg geen angst van deze cijfers. Jij wellicht wel. Ik krijg een gevoel van noodzakelijkheid om in te grijpen en ervoor te zorgen dat de schade beperkt blijft. Jammergenoeg besef ik me dat ter dege na een forse corona-infectie te hebben doorgemaakt. Wens jou niet toe wat ik heb meegemaakt.
O o, wat zijn we zielig. Hartaanvallen, kanker, ALS, MS ( om maar eens iets te noemen) zijn ook ernstig en vaak dodelijk. Maar daar hoor je niets over, want Corona, dat is pas erg.
@Not_again | 22-03-21 | 16:40:
Jonge mensen zonder onderliggend lijden hebben meestal alleen een lichte verkoudheid van corona, gelukkig. De mensen met een griep, ik zie het probleem niet? Ik heb wel eens eerder griep gehad, hoort erbij. Er hoeft alleen ingegrepen te worden in de 65+ en onderliggend lijden doelgroep. Die zorg is boven onze (beroerde) zorgcapaciteit. En nog steeds is de zorgcapaciteit niet uitgebreid. Slechte zaak.
Ik zie steeds in de prognose een lijn die keihard omhoog gaat. En DAT IS SINDS SEPTEMBER 2020 NIET GEBEURT. Er is steeds een tijd van stijging (nu ook weer tot bijna 8000) maar een / twee weken later daalt het weer net zo hard.
Maw. het is een "te hoog" aantal maar wel redelijk stabiel. En dat is het al sinds begin oktober 2020.
Twee dingen:
1) "maar wel extra druk op de zorg. En dat wil je niet." Dit is nou juist de hamvraag. Eentje waaraan telkens voorbij gegaan wordt. Ik kan 'm niet zo snel terugvinden maar onlangs was er ergens een peiling uitgevoerd in de trant van "accepteert u opnieuw verdringing reguliere zorg door een 3e golf agv versoepelingen". Ruime meerderheid vond dat acceptabel. Ik zeg niet dat het dan maar moet. Maar ik vind het wel vreemd dat deze discussie niet expliciet gevoerd wordt maar als gegeven wordt beschouwd. Het blijft een veel te eendimensionale afweging en het is triest dat dit na een jaar nog steeds zo beperkt is
2) Met de werkelijke gegevens uit UK van uitbraak Britse variant in combinatie met indamming ervan via vaccinatiepercentages, moeten we toch wel iets beter kunnen voorspellen wanneer de druk op de zorg zal gaan afnemen? Kennelijk kunnen we ook dingen als een R berekenen, en hebben we modellen waardoor die virologe zegt "nog 2 maanden geen enkele versoepeling".
De reacties beschouwend, kan ik me toch niet aan de indruk ontrekken dat figuurtjes te ingewikkeld zijn voor de meesten.
Of bent u wellicht te goedgelovig voor de weergegeven angstscenario's?
Hockystick grafieken spelen lekker in de op angst, maar worden al een jaar lang als 'mogelijk scenario' gretig in de medio getoond, maar komen niet uit.
Grote kans dat deze dat dus ook niet doet.
En zoalng de primaire doelgroep van ziekenhuis opnames stelsematig uit de media gehouden wordt aan informatie. Het aantal geteste mensen per en besmettingen per leeftijdscategorie worden ingedeeld en 'tegengeluiden' van artsen en virologen (met hun adviezen) stelselmatig uit de media worden gehouden (want oh oh oh je zal maar minder angst creeëren), dan is het voor veel mensen steeds vreemder aan t worden, deze circus act.
Gelukkig voeg jij met je nietszeggende tegel wel veel openbaring en verfrissing toe, zwitsal.
Diederik_Ezel | 22-03-21 | 16:08 :
Alleen het feit dat u het kleinerende woord "figuurtjes" gebruikt, geeft al aan wat een vreselijk opgeblazen "figuur" u bent. Rest mij alleen nog het herhalen van een uiterst precieze opmerking gericht aan een vergelijkbare zeikjurk in den panelen :
"Gaat u nu maar weer verder met uzelf verheven en geweldig vinden"
Grappig dat wappieroepers Maurice de Hond met zijn staat van dienst afserveren als niet zijnde viroloog, maar bij mijnheer van Zelst een klein stijfje krijgen. Toch wel benieuwd waarom dan. Kan hij meer dan Maurice? Beter?
Linkedin: 'I completed the bachelor Organisation Studies at Tilburg University, a premaster in Economics and Business Administration and a Research Master in Social and Behavioral Sciences.
I am currently employed as a PhD student by the department of Organization Studies in Tilburg University. My main interests concern inter-organizational collaboration and organizational learning. Furthermore, I lead/am involved in a few meta-research projects, mostly focused on open science and statistical errors.'
Weet je hoeveel projecten Maurice volstrekt verkloot heeft? threadreaderapp.com/thread/1294596412...
een kennis (90+) die pancreaskanker heeft was vorige week opgenomen in het ziekenhuis. En heeft daar corona opgelopen. Als die het niet haalt zal die persoon meetellen als coronaslachtoffer. Daarom alleen al neem ik de cijfers met een korrel zout.
Nee, die zal worden meegeteld als iemand die positief is getest op corona en lijdend aan die besmetting is overleden. Vanaf het begin van de coronacrisis wordt er geen enkel geheim van gemaakt dat er in veel gevallen sprake is van onderliggende aandoeningen. Maar goed, jij weet blijkbaar een betere meetmethode met betrekking tot het aantal sterfgevallen?
Als hij door de corona acute longontsteking krijgt en stikt is dat papiermatig correcter dan te zeggen dat het door zijn alvleesklier is gekomen.
Nog even ter verduidelijking. Als die kennis van je was aangereden en als gevolg van de verwondingen kwam te overlijden, dan zou je ook de aanrijding de oorzaak noemen en niet zijn leeftijd en kanker.
@The_iron_boar | 22-03-21 | 16:13: dat klopt, maar zie je niet meteen in de gerapporteerde dagelijkse cijfers. als er van de 1000 mensen op de IC zo een hondertal terminale Kanker hebben, en nog een 100 een auto-immuunziekte, en 500 80-plussers, en nog 100 morbide obesitas met suiker... En 1 dertiger en 1 veertigerdie die nog voetbalt. Waarom moet dit hele land dan binnen blijven, jong, oud, gezond, fit. Van die ziekenhuisopnames elke dag zijn er heel veel onvermijdelijk, zoals met pancreaskanker.
@Quantum Suicide | 22-03-21 | 16:19: maar als die kennis daarentegen een week geleden een vaccinatie had gehad dan zou de doodsoorzaak zijn kanker en oud dus een frêle gezondheid
90+ ? Die had dus gewoon een vaccin gehad kunnen hebben.
Ik weet niet meer waarom, maar nu zouden we toch ongeveer op 170.000 gevonden besmettingen per dag(!) moeten zitten? (Oja, rivm met excell)
Of is de avondklok de magie die we nodig hadden?
En: waar blijft de ic capaciteit?!?
We zijn een jaar verder!
Rutte heeft de helft weg laten bezuinigingen....
u bent te laat, 17 maart is al geweest.
Meer IC helpt niet om het aantal doden te verminderen en denk maar niet dat u bij ontslag uit het ziekenhuis fluitend naar de uitgang loopt.
Heel veel mensen houden er blijvend letsel aan over.
Het aantal besmettingen als blijk dat men iets overheeft voor de zwakkeren in onze samenleving is natuurlijk teveel gevraagd.
@botbot | 22-03-21 | 16:09: Jij focus vooral op doden en blijvende schade, dat boeien de meesten niet en het is niet waar de meeste Nederlanders op focussen. Die willen vrijheid hebben met meer zorgcapaciteit en minder maatregelen.
@VoltaireJohn | 22-03-21 | 16:28:
De consequentie is dus, onnodige doden en meer mensen met een blijvend letsel.
Kijk eens naar het stemgedrag dan weet je wat de meeste Nederlanders willen.
@botbot | 22-03-21 | 16:09:
Tja, dan gaan we bij een griepgolf ook maar meteen in een lockdown? Stel je voor dat je niest! Ook bij een goeie griep met een dubbele longontsteking heb je long en hartschade. Dat zet je er niet bij dus doe ik het wel voor je.
Marino, mooie naam voor op de tent van een waarzegger. Machtige Marino, met z'n
glazen bol. Grote barst zit er trouwens in.
Wat een gelul. Alleen IC-capaciteit en oversterfte zijn relevant. Als beide binnen redelijke marges zijn, en dat zijn ze, dan kun je versoepelen. Doe dat dan ook!
exact, en dat is het onverklaarbare. Lockdown en avondklok als er 500 covid patienten op de IC liggen?
Een acceptabele IC-bezetting is juist vanwége de maatregelen tot nu toe. Je kunt niet versoepelen wanneer de r-waarde nog te hoog is.
Je hebt werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt heh. Het gaat niet alleen over oversterfte en IC plekken. Een corona-infectie heeft op een hele grote groep mensen een enorm effect. Dat komt in deze cijfers niet terug. Deze gegevens zijn daarom ook niet de enige reden waarom er een lockdown is.
Thans is dit land nog wel even de pisang. Vele roependen in de lage modderlanden, maar niemand met de waarheid, niemand met de kennis over de dag van morgen in pacht. De hoop is gevestigd op een verlosser. Op een Here Jezus, zoals Hij toen in het land der Gergesenen een stel duivels op verzoek in een kudde zwijnen liet varen, dewelke zich terstond van de klippen in zee lieten storten om te verdrinken.
Hugo de Jonge zal op moeten staan als redder. Zich niet meer met futiliteiten in de weer houden, zoals prikken en puntschoenen. Nee, hij moet de coronapestilentie op straffende toon bevelen zich in alle honden te laten varen, de afsluitdijk over, de zee in. Gore pitbulterriërs, vuile staffordshire-achtigen, alle dobermanns. Weg ermee, verdrinken, offeren.
Pisang. Prachtwoord.
Evenals senang.
Maar dan omgedraaid.
@chicago river | 22-03-21 | 16:06: Gnanes?
En ook Marino komt niet to the point.
De grafiek bij Tweet 9 is het krachtigst: percentage in de 50 60 70 groep is volgens hem constant, dus jongeren duiken eronder.
Maar waar het om gaat is het AANTAL 50-60-70 ers dat een positieve test krijgt. De statistiek opname in die groep is bekend: gaat het AANTAL omhoog, gaan de ziekenhuisopnames omhoog. (En er moet dus eigenlijk nog een schatting overheen hoeveel van de 50-60-70-ers zich laten testen.) Aantal gelijk: situatie blijft gelijk.
Al dat geklooi met percentages, en al dat gebekvecht erover. Dan weet je toch al dat je parameters te eng zijn. Gepruts.
Nog even volhouden hoor. Volgens VW is de 9e golf gepland voor 2028....
tegen die tijd is de avondklok vanaf 17h. Alle hoeren en cafe's failliet en de lege verpleeghuizen worden gebruikt om asielzoekers op te vangen
Een geweldig getal altijd, dat gemiddelde. Ik ben er ook gek op hoor. Het zegt iets over hoe het gemiddeld ervoor staat. Beetje zo van tis net iets meer dan het het minste en net iets minder dan het meeste. Maar wat hebben we nou aan dat gemiddelde?
Gemiddeld heb ik altijd genoeg geld, echter teveel aan het begin van de maand, maar te weinig aan het einde van de maand.
de mens heeft gemiddeld 1 tiet
Een jaar de tijd om structureel op te schalen. Bedden erbij, een leegstaand ziekenhuis inrichten als Covid-locatie, zorg-reservisten of her-intreders bijscholen. Met wat goede wil een een (IC-)bedje of 500 erbij en een beetje eerste-lijns medicatie is er geen vuiltje aan de lucht. Maar ja, dan stort wel het hele op angst gebaseerde narratief in elkaar, dus beter doen we dat niet ....
Maar, gelukkig gelooft driekwart NL die twee laaielichters op hun blauwe ogen, dus het komp allemaal goe ...
dit hadden ze al gedeeltelijk kunnen realiseren. maar helaas. En ze gaan vrolijk door met Ziekenhuizen laten fuseren etc, dus steeds mindere capaciteit etc per bewoner. Lang leve die liberalisering van de Zorg.
Wat ik heb begrepen is dat dat in theorie een goes idee is alleen is er niet genoeg medische apparatuur beschikbaar en de landen die over hebben willen dit niet delen. Of dit daadwerkelijk klopt weet ik alleen niet.
@the brush | 22-03-21 | 16:07: De ene keer is een tekort aan personeel het probleem en een andere keer de apparatuur. Ik geloof er niets meer van. Het is de bedoeling dat we hier nooit meer vanaf komen. Daar ben ik vast van overtuigd.
@the brush | 22-03-21 | 16:07: Apparatuur is er zat. Mensen niet. Maar ook geen enkele moeite gedaan dit aantal hoger te krijgen. Tenenkrommende spotjes van Terpstra die haar mouw opstroopt. (Wat een horror). Een fatsoenlijke wervingscampagne heb ik echter niets van gezien.
Er lag een Corona-boot klaar mét personeel. Niks mee gedaan.
Doodgaan is ook maar een mening.
15.55 dus de 5 zit driemaal in de klok.
Op het zwarte niets, ditmaal.
/*KLOK!*(x 3)
Blijven roepen over een derde golf , dan krijg je eens gelijk.
Ik zie een vierde golf in de zomer.
Net als vorig jaar zeker. Zonder lockdown en avondklok en de winkel waren open.
Voorkomen doen we het toch niet. Ondanks alle maatregelen. We gaan dus van lockdown naar lockdown. Gooi gewoon open. En wie dat wil blijft maar binnen.
Top. Gewoon volledige salaris?
Meer buiten is beter, wil iemand dat even aan het RIVM doorgeven?
Corona wordt misbruikt voor een ander doel.
Kijk dit maar helemaal af, maar het zal wel eraf gehaald worden, ben ik bang voor.
www.youtube.com/watch?v=QiC34T1H5rM
Als dit klopt, dan gaan er nog rare dingen gebeuren.
Kafka zou zich kapot schamen
Best wel interessante video. Dank voor de link.
Heb dit gisteren gezien ja. Vraag me af in hoeverre het allemaal waar is maar dat stuk waarbij corona aangekondigd werd en het verhaal van die belg waren op zijn minst opmerkelijk te noemen.
Het is klinkklare nonsens.
Er is geen complot.
Alleen zul je zien dat in chaotische tijden de verkeerde mensen macht naar zich toe trekken.
Zie Rutte: na tien jaar falen is hij de glimlachende leider die met wat maatregelen de grote redder speelt.
Plotseling is de staatsschuld geen enkel probleem, terwijl zorg, politie en onderwijs kapotbezuinigd zijn.
Pervers dit ja.
Juist omdat men zich niet kan voorstellen dat de mens in staat is tot dit soort gewetenloos vergaren van zulke perverse rijkdom (ten koste van de gezondheid en het welzijn van de meeste mensen op deze planeet), kan de gewone mens dit niet aannemen en dus niet geloven.
Waardoor die elite vrij baan heeft om daar mee door kunnen te gaan.
En de dociele nuttige idioten verdedigen die elite zelfs, of ontkennen gewoon dat dit bestaat.
@Analia von Solmsch | 22-03-21 | 16:12: Heb jij eigenlijk wel gekeken? Ik wel en het riep bij mij toch wel vragen op over de grootste investeringsbedrijven ter aarde en de machtige aandeelhouders die blijkbaar heel veel macht bezitten en een groot verdienmodel hebben aan de vaccins.
@Analia von Solmsch | 22-03-21 | 16:12: Als die chaos vantevoren gepland is heb je een complot. Dat is het enige verschil.
@Nilfisk | 22-03-21 | 17:30:
Deze chaos is niet gepland. Alsof Covid gemaakt is in een lab. Het is gewoon natuur. De reactie er op is idioot, maar zeker niet van te voren bedacht.
@MoonBeebe | 22-03-21 | 17:16: dan zit de uitvaartbranche ook in het complot! Welnee, big pharma is net als ieder ander bedrijfstak: kijken waar je geld mee kan verdienen, dus worden er geen medicijnen gemaakt voor zeldzame ziekten. Malaria is wel de grootste killer op aarde, maar ja, rond de evenaar is weinig geld te verdienen ...
Omdat nu een complot te noemen?
Kan er iemand mij vertellen of er sinds vorig jaar één (1!) dag géén nieuws was over The Corona Virus?
...
Aan GeenStijl: kap eens met dit non-nieuws.
Ik word er ook moe van. De radio, de tv, internet, kunnen we niet gewoon eens een week niet over corona lullen.
Die DJ's op de radio..... echt overal trekken ze meteen weer corona erbij. Hebben ze een leuk interview met een artiest dan krijg je meteen weer: hoever heeft corona jou leven beinvloedt bla bla bla.... ik word er gek van.
In Amerika denken ze ondertussen dat de lock-downs geen effect hebben. Vergelijkingen tussen Florida en California geven aan dat er zo goed als geen verschil is in het ziekteverloop. California is nog steeds in lock-down en Florida heeft er geen gehad. Beide staten hebben mooi weer, en Florida heeft zelfs een oudere bevolking.
Idem met North en South Dakota.
Dat blijkt uit onderzoek na onderzoek en wordt zelfs door de WHO al maandenlang geroepen. Maar hoe vaak je het ook zegt, Mark heeft er geen actieve herinnering aan, bij Hugo zit niets tussen de oren, dus ook dit niet, en het OMT heeft er geen baat bij, want een paar centjes per test en vaccin en TV-optreden betaalt zo lekker.
Ik ben onderhand immuun voor corona en dit soort bangmaak berichten.
Hier nog een.
Idem.
Idem.
Idem? Ik zou eigenlijk zo'n test moeten doen om te kijken of ik restjes van dat virus in me heb. Alleen is m'n neus niet zo heel schoon...
Allemaal dat geouwehoer.
Ga vaccineren en vlug.
Net als in Texas , 29 miljoen mensen en het is geloof ik 17 maal groter dan Nederland.
Daarbij kwam het virus daar 3 maanden later dan bij ons.
En kijk, 10 procent volledig gevaccineerd en hier net over het half miljoen.
Of de UK ruim 2,5 miljoen prikken in 3 dagen.
Aantal vaccinaties daalt spectaculair, te weinig vaccins, of anders, schandelijk. 4 weken geleden, gemiddeld 50.620 per dag, 3 weken geleden, 40.480, 2 weken geleden 39.014 en de laatste week 29.364. Is het inderdaad een tekort, of speelt er iets anders. Dit is de hamvraag, hier moet jaar gevraagd worden
De vitamine D levels dalen nog steeds, dus wie ziek wordt, wordt nu misschien zieker. Daarnaast zal men de voorwaarden om naar de IC te mogen wellicht wat hebben versoepeld, aangezien ze die capaciteit echt niet ongebruikt willen laten.
Ik slik nog steeds 8.000iu per dag.
Daarbij: steeds meer hebben het gehad en hebben daarna nog een tijd lang een positieve PCR uitslag. Dus sec naar totaal aantal positieven in het ziekenhuis kijken en die allemaal "patiënt" noemen is niet helemaal eerlijk. Dat is hetzelfde als in de zomer mensen die met zonnebrand in het ziekenhuis belanden tellen. Tja, die relatieve aantallen zullen dan best oplopen. Maar dan worden we toch ook niet panisch voor de zon ?
8000 iu is 200 mcg, als je oud en obese bent is dat voor even misschien wel slim. Ik zou het alleen geen maanden slikken zonder je levels te testen. Dat gezegd hebbende, overdosissen zijn vrij zeldzaam.
@graad | 22-03-21 | 16:04:
Ergens in april ... je hebt minimaal zonkracht 3 nodig.
Grappig dat bij iedereen met een andere mening gelijk 'wappie' wordt geroepen of 'ben jij viroloog dan'. Mijnheer van Zelst is organisatiewetenschapper. Dat iedereen met een wetenschappelijke opleiding en wat statistische kennis getallen kan interpreteren is door de wappieroepers nog niet echt geaccepteerd.
Overigens is die hockeystick in het laatste plaatje natuurlijk weer precies zo'n alarmprognose als de ijskappen van Al Gore en de 170.000 besmettingen per dag in februari: fictie.
Dat komt omdat er vooral veel mensen zónder enige opleiding van alles beginnen te roepen over getallen, en zelfs Maurice de Hond begaat fouten die je er met 3e klas mavo wiskunde tussenuit haalt.
(Case in point van 22 per 100 naar 23 per 100 is géén stijging van 1%)
Dus als we weten dat het risico bij de mensen tussen 50 en 69 ligt, dan maak je daar toch beleid op. Of ben ik nou gek?
Jij niet. De beleidsmakers.
En hoe zie je dat voor je?
@DexterGordon | 22-03-21 | 15:54: 50-70 verplicht binnen blijven, verder maatschappij open? PS: ik ben zelf 50. Als er een lijn in het beleid zit die ik kan volgen doe ik dat graag. Maar nu de hele economie naar de kloten laten helpen, menselijke relaties en de toekomst van mijn kinderen, ZONDER enige wetenschappelijke onderbouwing, daar ben ik wel een beetje klaar mee.
@snokkertje | 22-03-21 | 15:58:
Toch klinkt dat domweg reëel van je.
@snokkertje | 22-03-21 | 15:58: Mij verplicht opsluiten? En wie neem jij daarvoor mee?
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actu...
Inderdaad meer besmettingen maar vertel er ook gewoon bij dat je 100.000 meer testen hebt gedaan. Als je kijkt naar het percentage positieven is dat juist afgenomen.
De politiek en media weten dit dondersgoed maar spelen toch in op de angstgevoelens van de Simpele Nederlanders. Het zou de mensen eens sieren zelf wat onderzoek te doen wat er hier speelt.
Corona is geen grapje en kan slecht voor je uitpakken als je het krijgt maar zelfs Stevie Wonder ziet dat er meer speelt dan enkel een corona virus.
100% eens
Helemaal mee eens. En Stevie Wonder is nog fijner om naar te luisteren ook.
Lees bovenstaande twitter draadje dan even.... Klopt precies wat je zegt, maar het betekent niet wat jij schijnbaar denkt dat dit betekend.
@snokkertje | 22-03-21 | 15:54: Zeker! Heb je zijn nieuwe vriendin al gezien?
...
Hij zelf ook nog niet.
Persoonlijk vind ik meneer van Zelst een beetje in de hoek zitten van de paniekzaaiers. Voor de duiding van cijfers laat ik me liever voorlichten door het Green Team van Maurice ipv het Red Team. Dat laatste begint weer te kwelen over een strenge lockdown van 4 weken en dan zijn we overal vanaf. Ja inderdaad overal vanaf maar niet van het virus.
De 'golven' houden denk ik pas op als men politiek een andere koers wenst. Voorlopig kunnen we ons voorbereiden op golf 4 t/m miljoen-miljard, omdat de golven niet gebaseerd lijken op corona, bezetting IC, of het aantal 'positieve pcr testen', maar op politieke inzet om andere dingen te realiseren op de achtergrond.
En dan die idiote grafieken t/m 25000 besmettingen per dag.
Doe het dan ook goed en sla je Wiskunde A boek open bij het hoofdstuk "exponentiele functies" (moeilijk! eng!) en reken dan uit hoelang het duurt voordat er elke dag 17 miljoen besmettingen bijkomen.
Wie bepaalt eigenlijk wanneer een bepaalde besmettingsgraad "te hoog" is?
M'n familie in de ziekenhuizen loopt nu dagenlang uit hun neus te vreten en balen alleen van de gigantische registratiedruk die ze moeten bijhouden. 40% van hun tijd besteden ze niet meer aan hulp en zorg, maar aan cijfertjes en naampjes indrukken op een toetsenbord.
Stuk voor stuk vonden ze de griepgolven (bijv de influenza golf) een stuk heftiger qua werkdruk. Waarbij de schoonmoeder nog een griepgolf van rond 1980 herinnert waar de ouderen en zwakkeren letterlijk in de gangen lagen van t ziekenhuis. Maarja, toen hoefde ze t ook niet allemaal per uur bij te houden als typmiepen.
Tevens al een paar vrienden (allen rond de 30) die Sars-cov-2 hebben of hebben gehad en het uiteraard allemaal erg kut vinden, maar het niet erger inschalen dan een stevige griep.
Werken, slapen en niet zeiken. Zoiets.
Als het al een complot is, dan wereldwijd en dat is best knap, aangezien men wereldwijd nog niet eens de maat van de schoenen gelijk kan trekken.
Als je alleen al de Amerikaanse staten bekijkt en hoe verschillend zij 'de situatie' oppakken om vervolgens amper een verschil in besmetting en dodengraad te zien, dan tsja.
Kijk alleen al het verschil tussen Florida en New York.
New York volledige lockdown en masker plicht, Florida alles open en zo veel mogelijk buiten.
Besmettingsgraad is nagenoeg gelijk en dodental is zelfs minder hoog.
hoeft toch ook geen complot te zijn als in we gaan samen een vrius faken? Lijkt me gewoon een Kwestie van land A laat een virus los/ongeluk en de rest doet daarna aan over reacting.
@ikworstelengadouchen | 22-03-21 | 15:52: Een goede dosis WHO fuckups aan informatie delen helpt daar inderdaad ook aan bij.
Van een "30% mortaliteit" het helemaal laten inkakken tot 0,3% mortaliteit is een groot verschil.
Van "transferable via droplets and objects" naar "airborne" is ook nogal een verschil in hoe je beleid maakt.
En wat is uw antwoord hierop ? Het roept op zijn minst toch wat vragen op zonder direct in een complot te geloven.
www.youtube.com/watch?v=QiC34T1H5rM
Complot, complot..... het zijn gewoon een aantal mensen die het erg goed met elkaar kunnen vinden en samen hun invloed gebruiken om er een voordeeltje uit te slaan ten koste van....... plebs ,nobodys,simpele consumenten?
Morgen de persconferentie, we moeten nog bang gemaakt worden met varianten.
Je bent zelf al bang
@ruudvangeelen | 22-03-21 | 15:44: Oh, in dat geval kun je alles weer openen. Geen angst toch?
waarom bang gemaakt? Heeft Rutte opties staan op de prijs van wc-papier?
Of met zinnetjes: kijk eens naar de doden in Amerika... half miljoen..... Nou in België zijn er gewoon meer doden/bevolking/verhouding.
De WHO is niet capabel met alle paniek, ze hebben de kindertjes in Afrika in 50 jaar al niet kunnen redden en fatsoenlijk onderwijs kunnen geven. Corona is een zwaar adem-virus, geluykkig geen griepdoden in 2020 in Nederland(gelooft U het???) Waanzin wat hier gebeurt.
Waar baseer je dat op? Ik houd me niet aan de avondklok, ik draag nergens een mondkapje, ik laat mezelf niet testen en ook niet vaccineren... en dat doe ik omdat ik bang ben!?
Bang maken gebeurt met cijfers en grafieken . Het teleurstellen gebeurt met tv optredens.
Ik heb uiteraard 100.000 meningen want ja, ben toch Nederlander, maar ik heb vooral even een vraagje: Die meneer Van Zeist heeft cijfers over patiënten op de verpleegafdeling(?). Waar komen die vandaan? Want dat is duidelijk anders dan de cijfers over het ziekenhuis inderdaad. Ik snap z'n toelichting wel, ik ben gewoon benieuwd naar die cijfers.
@Upendo
Ik vind dit een betere site:
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
@toetssteen | 22-03-21 | 15:43: Bedankt!
De "lockdown van twee weken" is inmiddels jarig geweest...
2 weaks to slow the spread, het worden gewoon 2 jaar. met semi gedwongen vaccinatie.
@ikworstelengadouchen | 22-03-21 | 15:45: * weeks. zeg dat aanpassen is ook maar kort he.
Rutte: Gefeliciteerd en nog vele jaren!
"Ja, de Britse variant heeft een maandje langer op zich laten wachten, maar hij is er nu echt." Voor wie mij aan mijn voorspelling daarover wilde houden. Ik zei in januari half a eind maart, maar het wordt dus april.
Dom gezwets.
Kijk eens naar wat er in GB gebeurd is.
%positieve tests
03 jan. 2021: UK 12,8%, NL 13,4%
14 mrt 2021: UK 0,4%, NL 7,4%
Sterfte in UK
23 jan 2021 18,46 ppm
17 mrt 2021: 0,78 ppm
Dus het ligt overal aan, maar niet aan nieuwe varianten. *Kuch* Is dat wens of vader van jouw gedachten?
Vind het eigenlijk wel een goede analyse.
Toch correleert het verbazingewekkend goed met daarna optredende ziekteverschijnselen en ziekenhuisopnames. Dus ja, het is een goede test. Bij Ct's van boven de 35 wordt de uitslag als onbetrouwbaar gezien. Waarden als 40 zie ik niet meer terug. Het is die S-curve van 0 naar 1, die beoordeeld wordt en op basis daarvan wordt bepaald of iemand besmet is. Het staat allemaal uitgelegd op de RIVM website, voor wie wiil weten hoe dat werkt met foutmarges en zo.
Jonge je kan toch zien dat de ziekenhuis opnames weer in rap tempo toenemen.
Ook al is deze niet 100%; roepen dat het totale waanzin is het opzettelijk verspreiden van desinformatie.
@marcoplarco | 22-03-21 | 15:43:
Alsof ze in het ziekenhuis gek zijn. Je komt daar alleen binnen als je zwaar ziek bent. Met een kuchje blijf je als besmette gewoon thuis.
@marcoplarco | 22-03-21 | 15:43: ah ja. Dan kom je ook op de IC. Helder.
@Beste_Landgenoten | 22-03-21 | 15:41: Mij is inmiddels informatie verstrekt dat een PCR test pas negatief beoordeeld wordt als er na Ct 40 of zelfs 42 nog echt steeds helemaal niets te vinden is. En nogmaals, er wordt een molecuul aangetoond, geen virus, geen levensvatbaarheid, geen ziekte, helemaal NIETS daarvan
@marcoplarco | 22-03-21 | 15:45: Hahahahahha! Je hebt de trollende 'fear mongers', goed op de kast weten te krijgen. Dat betekent, dat je een waarheid verkondigt, waar zij ongefundeerde angsten voor hebben en zich geen raad mee weten.
Meer geld naar de GGZ, zet meer zoden aan de dijk, voor dit handjevol individuen, dan een prikje.
Aboutaleb voorziet problemen tijdens de ramadan.
Moslims willen dan in de avond-uren op bezoek bij hun familieleden.
Gaat dus helemaal goed komen, toch?
Als dat zo is ga ik emigreren
Gewoon afzeggen als de katholieken ook de echt grote gebeurtenissen konden aflassen moet het avond vreetfestijn toch ook te skippen zijn. In geval van ziekte hoef je toch niet mee te doen aan Ramadan en er is dus een globale pandemie uitgeroepen dus excuus genoeg.
Die liggen toch allemaal op de IC?
6340, not great, not terrible.
Zondagcijfers
Maar goed, heel leuk en informatief, maar als het weer radicaal om zou slaan met Pasen ( mooi weer graadje of 18), dan zou het geval weer dalen. Is het dan niet gewoon zorgen dat mensen meer buiten moeten zijn ( minder samen binnen), waarom word dit dan niet gestimuleerd?.
Het is natuurlijk leuk al die scholen weer open, maar is dat juist geen nest van verspreiding voor met name (groot)ouders? Wat is de relatie tussen op kleinkinderen passende grootouders en COVID?
U heeft een punt. Ja, scholen zijn een nest van verspreiding en als papa en mama op zondag nou eens NIET naar opa en oma gaan voor een gebakje en kopje koffie?
Onze raamabtenaartjes en andere bullshit job-emplyees gaan echt niet meer terug naar hun amtenarenpaleisjes. Die blijven nog jaaaren thuiswerken. En moet er een bijpassende epidemie verzonnen worden, deze dus.
Het is een complot!
Je zult maar ambtenaar zijn; met de beste intenties en dan dit lezen.
@ruudvangeelen | 22-03-21 | 15:40: Ambtenaren hebben het veel te druk om op GS rond te dwalen.
@Goofje | 22-03-21 | 15:45: uit het raam kijken gaat niet vanzelf.
Kijk, ik begrijp vrijheidswappies, winkeliers en horecauitbaters best. Zelf begint het mij ook de keel uit te hangen. Blijft staan dat de overgrote meerderheid van de stemgerechtigden NIET op het FvD gestemd heeft. Wil niet zeggen dat ze daarom maar niet gehoord hoeven worden maar kennelijk sprak Thierry’s coronagelul of helemaal niet of niet voldoende aan bij de 14,9 miljoen stemgerechtigden. Nou zullen er best meer mensen zijn die problemen met de maatregelen hebben, maar staan blijft dat de overgrote meerderheid van de stemmers op partijen gestemd heeft die de maatregelen tot op zekere hoogte steunen of in ieder geval accepteren. Sterker nog, in feite heeft dit kabinet de goedkeuring van de stemmers gekregen en daarmee ook hun beleid. Het zou dus passend zijn als de vrijheidsmensjes een toontje lager gaan zingen, Thierry incluis. Want je kan iedere week op het Museumplein gaan staan, maar je vertegenwoordigt helemaal niet de mening van “het volk”.
Voor alle duidelijkheid, het FvD haalde ongeveer een half miljoen stemmen. You do the maths.
De vraag is; hoe maak je die wappes nou duidelijk dat ze totaal voor lul staan op het mailieveld?
@ruudvangeelen | 22-03-21 | 15:35: Nou, door ze rustig en nuchter precies deze feiten onder de neus te houden. Van mij mogen ze van alles denken en vinden, we leven immers in een vrij land, maar ze moeten ophouden met te doen of zij “het volk” zijn en/of de meerderheid vertegenwoordigen. Want dat doen ze niet. Like it or not, maar dit kabinet heeft toch echt de goedkeuring gekregen. En daarmee dus ook impliciet hun coronabeleid. Als “het volk” het echt zo massaal zat was, had Baudet wel meer zetels behaald.
@ruudvangeelen | 22-03-21 | 15:35: Lach maar om wappies, jij gelooft zeker ook nog steeds dat het kwartje van Kok tijdelijk is.
@big bana
Feiten doen ze af als nepnieuws. D'r valt geen zinnig woord met die wappies te wisselen.
@Bigi Bana Boy | 22-03-21 | 15:40: Het is alleen jammer dat de wappies in hun eigen hallucinante droomwereld andere mensen in gevaar brengen, anders was het hooguit vermakelijk
@getzappad | 22-03-21 | 15:41: Toen het CDA en de VVD tijdelijk, met gedoogsteun van Wilders, de macht had, hoorde ik ze niet meer over het kwartje van Kok, waar ze anders werkelijk geen week niet over spraken. Kan je het jezelf nog herinneren? En maar jaar in jaar uit, overigens volkomen terecht, zaniken over die vermaledijde Kok met z’n kwartje, om daarna wanneer jij het voor het zeggen hebt er met geen woord meer over te reppen. Dat was dan het “rechtse programma om je vingers bij af te likken” voor je.
Vrijheidswappies, dat is een mooie
Die gekkies die iets met vrijheid hebben, hoe durven ze. walgelijk die vrijheid. Weg met vrijheid. NU.
@ruudvangeelen | 22-03-21 | 15:35: Gewoon door het te zeggen. Net zoals ik zeg dat jij hier voor lul staat.
@getzappad | 22-03-21 | 15:41: een van de standaard argumenten van een wappie. "Door bevriezing van de accijns voor de eerste drie jaren na de invoering van het kwartje van Kok, is het volgens de overheid reeds aan de weggebruiker teruggegeven".
nl.wikipedia.org/wiki/Kwartje_van_Kok...
Dacht u dat Martin Luther King de mening van het volk vertegenwoordigde? Er was toen gewoon een democratisch gekozen regering. Wat een wappie met z'n ik heb een droom.
@DeAapUitDeMouw | 22-03-21 | 15:46: kusje
Nogmaals, alle begrip voor mensen die hun levenswerk kapot zien gaan hoor. Ik ken ze persoonlijk en besef heel goed hoe catastrofaal de maatregelen voor die mensen uitpakken. Daarnaast begrijp ik ook niet altijd de logica achter de maatregelen. En tot slot zien ik wat het doet met mijn jongvolwassen kinderen. Dus ik onderschat de impact helemaal niet.
Het gaat mij alleen om dat toontje van die
bonte verzameling verzetshelden die zich zo luidkeels laat horen alsof het hele volk achter
ze staat. Het is en blijft toch een relatieve minderheid.
@Plaktong | 22-03-21 | 15:47: Zeer goed tegenargument, waar ik eigenlijk niet zo meteen een antwoord op heb.
Volgens mij gingen de verkiezingen over meer dan corona en was het dus geen referendum (ahum) over de corona maatregelen. Dat zou welk degelijk een andere beeld geven beste Bigi Bana Boy
@Bigi Bana Boy | 22-03-21 | 15:50: Ik denk dat we nagenoeg op een lijn zitten. Maar het recht op demonstratie is gewoon een groot goed. En demonstreren doe je meestal omdat je het juist niet eens bent met de zittende macht.
Tuurlijk is het een minderheid. De meeste mensen gaan het nog wel een paar maanden uitzingen en die demonstraties gaan echt niks veranderen aan het beleid. Maar om ze nou iedere week van dat veld af te rossen vind ik persoonlijk nogal op z'n Wit Russisch.
Er zijn hier bepaalde reageerders die vinden het prachtig en voeren telkens het argument aan dat als je niet naar de politie luistert elke vorm van optreden geoorloofd is. Maar diezelfde figuren waren wel boos toen George Floyd klappen kreeg omdat hij de instructies niet opvolgde.
@Jan van Haerlem | 22-03-21 | 15:56: Er zal ongetwijfeld een grotere marge zijn dan alleen die acht zetels van Baudet, natuurlijk. Blijft staan dat er geen meerderheid voor de standpunten van Baudet is en dit kabinet vrijwel ongewijzigd verder kan. Maw Nederland keurt het beleid in meerderheid goed of keurt het iig niet af.
Het gaat er toch helemaal niet om of die "wappies" de mening van het volk vertegenwoordigen? Die demonstranten zijn mensen die de maatregelen zat zijn. Zij zien dat ze al een jaar lang in alles beknot worden en er is feitelijk (gezien de feiten) niet echt een reden voor. Deze mensen pikken het niet meer en zien dat er fout op fout wordt gemaakt door het RIVM en de regering. En omdat dit allemaal nu al zo lang duurt zien ze ook dat bij heel veel mensen (het volk?) de maatregelen al een soort gewoon zijn gaan worden. Mensen zetten die mondkap op alsof het doodnormaal is, de avondklok, niet kunnen sporten in je gym, niet winkelen, nergens uit kunnen gaan, niet uit eten, niet naar het café, bioscoop of theater. Het is dood en doodeng. Een verstikkend gevoel van een strop die langzaam aangetrokken wordt. Maar als je dat beseft, dan kan je niet blijven staan toekijken.
Het grote probleem is, dat mensen die nog wel steeds denken dat ze goed bezig zijn en daadwerkelijk geloven dat ze meehelpen het virus "eronder proberen te krijgen", die willen en kunnen dat niet zien. Hun reactie is simpel "wappie" roepen en het daarmee afdoen. Het is gewoon een nachtmerrie.
@ruudvangeelen | 22-03-21 | 15:47: U wil gewoon niet begrijpen dat al deze "tijdelijke" coronamaatregelen op de lange termijn helemaal niet zo tijdelijk zullen blijken als men ons nu wil laten geloven.
Corona bestaat en zal nooit meer verdwijnen, leer er maar mee te leven.
Een hoop nieuwe ziektegevallen erbij. Sterkte, heel vele beterschap in deze moeilijke tijd ook aan de families.
"Want je wilt echt dat je kind weer naar school wilt"
Fuck you Marino, er gaat echt geen test om mijn kinderen uitgevoerd worden, dan maar wat langer thuis.
Stel je niet aan, helikoptermama.
Fijne toekomst gewenst, je bent een held nee wacht uche uche een topper...
Je bent juist een helikoptermama als je meedoet aan deze waanzin.
@xlanoxe | 22-03-21 | 15:34: blijven ontkennen is pas waanzin
Dat gebeurde bij ons dus ook. Twee kinderen van nieuwe Nederlanders ziek; gewoon naar school gestuurd. Achteraf blijkt met Corona. Onder druk van andere ouders is inmiddels bekend wie deze ouders zijn. Ze leven nog wel.
@xlanoxe | 22-03-21 | 15:34: Moest even opzoeken wat een helikoptermama was (ben trouwens een papa), maar inderdaad dat testen van peuters past helemaal in dat perfectie beeld.
Ik ben ook een papa en ik last mijn kind niet testen. Ze is vandaag verplicht thuis ivm snotneus. Lekker naar het park geweest, samen boodschappen gedaan en oma bezocht.. ik ben benieuwd hoeveel mensen vinden dat ik een gevangenisstraf verdien?
wat zouden die kinderen er later van vinden, doe je ook geen mazelen enzo?
@xlanoxe | 22-03-21 | 15:46: right
Hoe gaat het eigenlijk met de vaccinaties?
Meer doden onder gevaccineerde.
pst ,niet verklappen.
@rein9576 | 22-03-21 | 15:32: een stuk minder doden als bij COVID.
@rein9576 | 22-03-21 | 15:32: probleem is gewoon dat je het zelf gelooft
Slecht, ik neem aan dat er momenteel nauwelijks vaccins zijn, de laatste anderhalve week schommelt het aantal gevaccineerden tussen de 22.000 en 330.00 per dag. De twee weken ervoor werd er gemiddeld veel meer gevaccineerd, tussen de 23.000 en 56.000 per dag. Als er wel voldoende vaccins zijn is het misdadig. Clowntje clusterfuck (vrij naar Jan Dijkgraaf) heeft niet zo lang geleden gezegd dat hij tegen eind maart anderhalf milhoen vaccinaties per week wilde laten zetten. Nou, ik wacht de komende dagen af, maar dan moeten er dus meer dan 200.000 per dag gevaccineerd worden. Het lijkt er op dat clowntje er voor de zoveelste keer weer naast zit.
@Ruud5 | 22-03-21 | 15:44: Clowntje heeft geen regie bij de vaccin producenten
Die gaan nog steeds door 24/7 dus kan niet lang meer duren . Wordt dus dag en nacht doorgewerkt zoals het moet.
ben afgehaakt bij het "bewijs" dat het procent over het totaal geen goede indicator is. Ik vindt het maar een bullshit bewijs en niet gestoeld op betrouwbare aannames.
Menselijk gedrag is het probleem; niet het virus. En laat menselijk gedrag nou bijzonder lastig zijn om daar een goed beeld van te geven.
Testpandemie:
youtu.be/f8aS8GTJYyg?t=2
Kom er maar in whatsapp groep van FVD en kornuiiten van Willem Engel!
Let op!
Voordat je wat plaatst hier, wel even in de appgroep gooien of het akkoord is, of niet.
Of je zou willen dat je zus thuis komt met een VVD66-stemmer?
Ik heb net 6340 euro weggegeven van mijn spaargeld. Heb ik dan veel weggegeven of weinig?
Ligt er helemaal aan waaraan of aan wie.
Als het aan een hoer is, goed besteed, help uw naaste.
Het ligt er gewoon aan hoeveel spaargeld u daarna overhoudt.
Ik wat meer maar heb er wel levens mee gered.
ligt eraan, heb je een videokaart gekocht?
Dit virus gaat niet verdwijnen net zo min als influenza verdween na de griepprik.
En als mensen dood gaan aan Corona zullen er minder mensen dood gaan door Influenza.
.
En dan dit:
youtu.be/L1aOvUULz_g
.
gelijk aan de spaanse griep toen er nog geen vaccins waren,...
Zo lang we krampachtig blijven ontkennen dat de Corona epidemie een ernstig influenza / griep jaar is, zoals al 500 jaar met golven gebeurt, blijven we in deze houding. Al jaren lang krijgen ouderen daar een griepprik voor, wat soms helpt, soms niet ( 2017/18: helaas meer dan 10.000 doden in NL door griep. ).
We moeten er mee leren leven, en accepteren dat dit ieder jaar meer of minder blijft door gaan. Net zo als hart, lever, hersenaandoeningen, enz. met 150.000 doden per jaar in NL. En net zo als de miljoenen doden in de wereld door ziekten en infecties: malaria, tbc, enzovoort.
De terreur van het OMT moet doorbroken worden, anders zijn we reddeloos verloren.
Exact, begrijpt de politiek het onderhand????
Wappies gonna wap
Helemaal mee eens.
U steekt uw huis in de fik. Gaat u dan ook voor uw huis staan en roepen naar de brandweer en omstanders dat er niets aan de hand is? Dat er altijd wel ergens brand is? Dat brand ook weer vanzelf uitgaat?
Wappie.
@No_Code | 22-03-21 | 15:25: Maak uzelf toch niet zo belachelijk met dat 'wappie'.
@grindbak | 22-03-21 | 15:24: Die gasten begrijpen het heel goed, maar het is zo fijn om er lekker misbruik van te maken.
Macht corrumpeert en dat werkt zeer verslavend.
Eens!
Misschien is het iemand opgevallen: mensen gaan ook dood; om wat voor oorzaak ook.
Precies!
Wappie.
@Spartaan1888 | 22-03-21 | 15:30:
Klopt mijn opa ging dood in 1973 al! Ik was toen klein en snapte dat mensen dood gaan opeens. Aan ziektes. Zouden er meer moeten begrijpen in de wereld.
Dit dus!
@Spartaan1888 | 22-03-21 | 15:30: Inderdaad, zelfs ieder geboortejaar 150.000+ (boomers iets meer komende jaren).Hier wordt domme paniek gemaakt om de jaarlijkse 10.000 griepdoden(CBS) die nu de coronagriep heet, akeliger op de adem en dus iets meer slachtoffers in 2020)
Dit is zo ongelofelijk dom gezwam. Hoe kan het dat je je na meer als 1 jaar pandemie nog steeds niet goed informeren kan. Of zijn alle niet-Wappie-bronnen te moeilijk te begrijpen. Tip: misschien ben je dan gewoon niet intelligent genoeg om de materie te begrijpen en laat je ronkende uitspraken doen gewoon aan de experts over die daar ook nog eens - voor goede redenen - goed voor worden betaald.
ceesreis | 22-03-21 | 15:22 | 15 | reageer | favorietblock Exact. Ondanks dat mensen het roepen van 'wappie' naar iedereen met een werkend stelhersens een steekhoudend argument vinden om blind achter het OMT aan te lopen, is de IFR nog steeds slechts 0,23%. Er gaan mensen dood, ja. Dat doen mensen nou eenmaal. Het ene jaar wat meer dan het andere. Ondertussen zou het beter zijn eens toe te geven dat het probleem zit in de IC capaciteit die niet meer is berekend op dit soort epidemieën (in 2019 nog aangekaart door de Veiligheidsregio's) en dat er in 1 jaar geen IC bed is bijgekomen.
@ruudvangeelen | 22-03-21 | 15:27: U brandt uw vingers aan een lucifer. Gaat u ook de brandweer bellen om te eisen dat GRIP1 opgeschakeld wordt?
@snokkertje | 22-03-21 | 15:36: Vorig jaar 2 covid hospitaals opgetuigd en ze net zo snel weer afgebroken. Het covid schip met 500 bedden plus personeel werd geweigerd.
Exact. En wie weet wat we nog allemaal voor de kiezen krijgen. Bij elke ziekte als een kasplantje binnen gaan zitten? Je vol laten spuiten met weer een ander goedje? Ach hou toch op. Daar worden we alleen zwakker van, niet sterker.
In 2017/2018 lag half NL plat door de griep. Behalve mijn stamkroeg, die bleef bomvol. Niet eentje had de griep. Niet één! Waarom niet? Allemaal zwervers, daklozen, bouwvakkers, hoveniers, stratenmakers enz.. Door weer en wind geharde kerels die wel tegen een stootje konden.
Mee eens. Zo zit het inderdaad. Het is echt beangstigend, zeker met deze verkiezingsuitslag. Het einde van de maatregelen gaat namelijk niet komen.
@ruudvangeelen | 22-03-21 | 15:27: Het huis staat niet in brand. Welk huis? Er is niets te zien!
Maar een Covid infectie is geen "griepje". Een aantal symptomen lijken er op, maar het is iets anders. Ik heb zelf nog nooit eerder een griepje gehad waar ik naar zuurstof lag te happen als een vis op het droge terwijl iedere ademteug voelde alsof er gloeiend hete glassplinters in mijn longen gezandstraald werden. Just sayin'.
Zelfs Gommers krabbelt terug:
mobile.twitter.com/JoostNiemoller/sta...
Daar komt meneer Gommers wel héél laat achter. Het beste zou zijn dat hij zich helemaal niet meer op t.v. laat zien.
Nou, die tweet is wel erg tendentieus. Hij krabbelt een heel klein beetje terug.
Dat is te weinig gebeurd inderdaad maar dat is Gommers zijn gebied ook niet. Hoor nog steeds te weinig spotjes over wandelen, gezond vreten, bewegen etc. etc. maar goed, daar zijn we ook zelf verantwoordelijk voor.
Mosterd na de maaltijd. Met dank aan de Gommersen van deze wereld zijn we al een jaar lang mensen zoveel mogelijk aan het opsluiten. Komt nog bij die volstrekt irreële angst voor besmettingen buiten. Allerlei per ongeluk drukke gebeurtenissen afgelopen jaar hebben empirisch al lang aangetoond dat er buiten van overdracht amper sprake is, hoe druk het ook is.
Dat die OMT dierenartsen in hun virustunneltje zijn blijven hangen dat zal wel, een "echte arts" als Gommers had beter moeten weten.
Hij heeft ook ergens zijn adres achtergelaten waar de rekeningen heen kunnen?
Dat heb jij op je werk natuurlijk nooit: voortschrijdend inzicht als je te maken hebt met nieuwe dingen.
Hèhè, wordt er ook een wakker. Hoelang plemp ik dit al niet? Zet alles in op je eigen immuunsysteem met gezonde voeding, sport en beweging (en naar buiten) en er kan niets gebeuren.
Gommers is een faalhaas.
@Wilhelm Tell | 22-03-21 | 15:37: Wel hoor, daar sturen we zelfs op.
Maar dat een jaar na dato voortschrijdend inzicht opkomt zou voor ons bedrijf betekenen dat we failliet zijn.
Beetje laat die Gommers.
Is er al iets meer bekent over die bloedstolling als neveneffect bij dat AstraZenica vaccin? Hoorde dat, als je maar genoeg alcohol in je bloed hebt dat als een soort van natuurlijke bloedverdunner werkt. Weten jullie daar al iets meer over?
Klopt. Is al eeuwenlang een probaat middel.
Yep, ik was het al van plan, straalbezopen die AZ prik halen.
Aspirine of NAC.
Volhouden mensen, 'nog maar 4 weken'.
1 juni duurt iets langer
Ben even aan het zoeken naar de (over)sterfte cijfers.
4 à 5 % in de meest recente week
www.euromomo.eu/graphs-and-maps
Dus het duurde 2 maanden voordat de Britse variant hier in NL pas doorhad dat ze veel besmettelijker is.
Ok.
Of zouden mensen de maatregelen zat zijn, en zich niet meer aan regels houden?
Onlangs nog wel eens in een supermarkt geweest?
Ik kom iedere week in de plaatselijke super. Daar verandert al vanaf het begin niks, hoor. Van 'mensen die het zat zijn' is niets te merken; afstand houden doen ze niet, maar deden ze daarvoor ook al niet. Daar zit 'm die piek echt niet, als die supermarkt hier representatief is.
Ik ga al een jaar naar de supermarkt en ben nog steeds covid-vrij.
6300 dus. Is dit nou een piek geweest of wat?
En even die 40.000 schoolkindertjes uit de teststraat iedere dag doorstrepen, de waanzin haalt zichzelf in, gelukkig.
We worden belazerd.
Zondagcijfer. De gemiddelde Nederlander met snotneus gaat dan op familiebezoek zodat we volgende week weer wat extra besmettingen hebben. Testen doen we wel in de tijd van de baas.
@grindbak | 22-03-21 | 15:20: Wat ik ervan zie, zijn de kindertjes ongeveer goed voor 10% van de positieve testen.
/s Maar de avondklok zou toch die piek voorkomen?
ohnee
Anders was het nog veeeel erger geweest. Wel 200k besmettingen aldus ‘de deskundigen’
Elke corona patiënt met een zuurstoftank naar huis sturen, dat we daar niet eerder aan hebben gedacht.
Heldere uitleg & figuurtjes van Marino. Blijft wel treurig hoe erg NL achterloopt qua vaccineren op landen als VS, VK en Israel. Kunnen we dan echt helemaal niks?
Nee, ze kunnen inderdaad HELEMAAL niks. Dat moet u toch allang duidelijk zijn.
Het schijnt dat Rutte al aanbiedingen heeft gekregen van een bedrijf dat gespecialiseerd is in het slopen van ziekenhuizen. Heeft hij na zijn politieke carrière nog wat te doen.
1 Juli is iedereen gevaccineerd.
Althans, volgens Hugo de Jonge.
@de honden blaffen... | 22-03-21 | 15:19: gaan we niet redden
@de honden blaffen... | 22-03-21 | 15:19: Dat gaan we ook niet redden maar iedereen vaccineren is totaal niet relevant. Buiten dat de lente eraan komt is slechts het vaccineren van kwetsbare groepen van belang. Daar komen we begin mei. Bij voortgaande vaccinatie van kwetsbare groepen zouden de ziekenhuisopnames binnen enkele weken al moeten gaan dalen. Zie ook artikel in AD van vanochtend.
Ik herinner me nog dat ze zeiden dat met de avondklok e.d. de piek tijdens de verkiezingen zou plaatsvinden leunend aan code zwart, waardoor een stel poeperds meteen roeptoeterden dat de verkiezingen dan maar uitgesteld moeten worden. De verkiezingen komen en het RIVM zegt opeens dat het een maand later wordt. Het zal me niet verbazen dat halverwege april we het zelfde riedeltje gaan krijgen.
Dus ik zie een hossende Baudet die niet getest hoeft te worden en een heel kabinet dat er schande van spreekt moet wel getest worden. Typisch.
Precies dat.
El Rico Grande | 22-03-21 | 15:13 :
Nog erger :
De coronatoeter van de Schoenen ging af, ging in quarantaine etc.
Ene staatssecretaris Keijzer was bij het kabinetsberaad, besmet met corona, schande sprekende kabinet hoeft NIET in quarantaine.
Het kabinet heeft het advies gekregen om zich te laten testen, de vraag is dus of iedereen dat zal doen. Daarnaast hoeven ze niet in quarantaine. Wel goed lezen dus.
Zijn we al weg naar de 4e golf of begint dat pas eind mei?
Golf 4. GTi? of cabrio?
@El Rico Grande | 22-03-21 | 15:13: VR6
Lol zag net een tweet voorbijkomen waarbij 2 filmpjes gelijktijdig naast elkaar werden afgespeeld;
- 1 was bruiloft van Fred Grapperhaus met tientallen mensen zoals iedereen kan herinneren op 22 auguastus.
- Ander filmpje van een kinderfeestje in Haarlem ook op 22 augustus. Woning + gebied afgezet, vol met politieauto's en politiemensen.
Een vergelijkbaar interventie zoals drugscrimineel Taghi die vandaag werd geëscorteerd. Wat een grap, F#ck de burgers, elite mogen alles doen.
We gaan er sowieso aan, allemaal. Tot die tijd, denk aan iets leuks en maak er wat van.
De zetels zijn voor de VVD weer binnengeharkt. Dat nu dan duidelijk aan het ligt gaat komen dat al die jaren bezuiniging (met dank aan D66, PvdA en CDA) op de zorg toch niet zo heel goed idee was, kan nu totaal geen kwaad meer.
VVD'ers hebben 'n geheugen van een goudvis, dus over paar jaar (lees: weken / laten we het niet hopen..) weten hier dan toch niks meer van.
ik heb daar geen actieve herinnering aan
De schuld van Mona.
Mona Corona
Waarom wordt deze Marino op het schild gehesen? “Deskundigen” hadden we toch al voldoende om elk doemscenario des doods te duiden.
Betrapte mezelf erop dat ik na het 2e grafiekje stug ging doorscrollen naar de reacties.
Marino is lid van het 'RedTeam' (wat dat ook moge betekenen), is 30 jaar en heeft nog steeds geen echte baan gehad als promovendus Organisatiewetenschappen bij de UvT (vroeger ook bekend met de afko: KuT).
Die slappe Twitter-ouwehoer van een Marino dankt ook z’n hele bestaansrecht aan z’n dagelijkse semi wetenschappelijk Corona gewauwel.
Wat zijn de concrete ziekenhuisopnames en ic-bezetting.? Er worden per opvolgende week iedere keer zo’n beetje 100K mensen meer getest waaronder veel kinderen.
Opnames en ic bezetting blijft nagenoeg gelijk.
Hij laat het toch zien in meerdere figuurtjes, of zijn die te ingewikkeld?
Jij hebt het dus niet gelezen zuurtjeregen.
@Diederik_Ezel | 22-03-21 | 15:16:
voor hem ja.
Kijk maar eens naar 5-9 welk verband hij daar probeert te maken, dat werkelijk nergens op slaat.
@Diederik_Ezel | 22-03-21 | 15:16:
Heeft niets te maken met ingewikkeld zijn, wel met overbodig zijn, net zoals jij.
@zuurtjesregen
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
@Diederik_Ezel | 22-03-21 | 15:16: Kijk nu eens gewoon naar het , kijk naar de figuurtjes en vergelijk weercijfers en niet de dagcijfers. Of is dat te ingewikkeld?
He, de wappies hier wisten toch te melden dat de toename alleen kwam door meer testen? Een paar topics eerder waren er nog een paar enorme denkers die meldden dat slechts 98/99% van alle positieve daadwerkelijk symptomen krijgen. Mooi volk.
Dank! U ook mooi.
Mista Dobalina, Mista Bob Dobalina
Mista Bob Dobalina, won't you quit?
You really make me sick with ya fraudulent behavior
You're gonna make me flip and then an army couldn't save ya
Why don't you behave ya little rugrat?
Take a little tip from the tabloid, because I know I'm not paranoid
When I say I saw ya tryin' to mock me
Now you and your crew are on a mission tryin' to hawk me
But it isn't happenin' ya fraudulent foes
@RonnieTuitL | 22-03-21 | 15:22: lekker nummer hè! Toen mijn eerste zoon nog Bob genoemd.
BobDobalina | 22-03-21 | 15:11 :
Haha, Bobbeltje gebruikt het W woord, zo 2020, zo achterhaald, zo slap. Kom eens met een onderbouwde reactie en niet met dat verheven meegaande gelul over een paar grafiekjes van een twitteraar.
@Penus Decoratus | 22-03-21 | 15:35: de onderbouwing is dat het aperte flauwekul is. De cijfers liegen niet.
@J-van-de-Bontekoe | 22-03-21 | 15:34: Heerlijk nummer, alleen jammer dat we hier met een BobDobalina zitten die het woord wappie onder z'n enter-key heeft zitten...
@RonnieTuitL | 22-03-21 | 15:47: ach, heeeeeeeeel af en toe zegt ie iets zinnigs. Dus heb hem nog niet geblokt zoals de meest voorspelbare drie trollen.
De beloofde verlichting van de maatregelen komen dus in oktober...
We weten alleen nog niet welk jaar.
Simpel dus de risicogroep 50+ met obesitas of andere aandoeningen opsluiten totdat ze gevaccineerd zijn en de rest van Nederland kan weer normaal leven.
Ga toch naar China man!
@Panzuulor | 22-03-21 | 15:22: Daar leven we al. Iedereen opsluiten is namelijk een veel beter idee. Oh ja, daar zijn we nu.
Twintig berichtjes, waarin de beste man eigenlijk helemaal niks zegt.
Maar wel lekker bezig geweest.
Heel veel woorden nodig om aan te geven dat het percentage positief getest weinig relevant is. En dat is het ook want afhankelijk van hoeveel je totaal test. Dat geldt echter ook, en nog sterker, voor het absolute aantal positieven. Maar dat moeten we dan wel ineens als belangrijkste richtsnoer gebruiken. Geschift.
@5611 | 22-03-21 | 15:21: Nee, het percentage totaal positief getest is verstoord door alle kinderen die nu worden getest. Voor de rest van de bevolking is het percentage stijgende, voor de kinderen dalende.
www.telegraaf.nl/nieuws/1267860046/fo...
Yups. We zijn er nog lang niet vanaf. Merk ook dat afstand houden steeds minder wordt, niet alleen op straat maar ook in de supermarkten zelf.
Ach, ik hou me er wel aan, gewoon voor mezelf. Sta in de startblokken om te vliegen zodra het veilig weer kan.
om de zoveel tijd een nieuwe golf, lijkt Volkswagen wel - zolang als ik leef al .
Ik heb sinds 1 januari als voornemen net te doen alsof de ‘Rona niet bestaat. Gaat tot nu toe nog goed.
Zal eerlijk zijn: door de corona-moeheid kan ik er geen touw meer aan vastknopen. En wil dat ook niet.
Ach, continu met zoveel onzin, leugens en totale verdebielisering geconfronteerd worden werkt ook vermoeiend.
The fairytale continues...
Ik lees ' het dwingt testbereidheid af'. En wel over de ruggen van kinderen in de basisschoolleeftijd. Wat een land...
Scholen weer open briljante zet geweest.
't Is niet verplicht, en hoewel ik geen angst heb voor corona, noch voor een vaccin, noch voor het testen, ga ik mijn kindjes niet onnodig traumatiseren. Dan houd ik ze met alle liefde thuis.
@Lorejas | 22-03-21 | 15:12: Had toch wel enige prioriteit, de scholen weer open.
Handen af van de kinderen. Is al erg zat dat die geconditioneerd worden op school, met als doel de ouders te conditioneren. Waar gaan we heen met zijn allen. HEY Teacher! Leave 'm kids alone. All in all you're just a... enfin, en zo verder.
Meer experts tegenwoordig dan besmettingen lijkt het.
Das een sterke !
Als je gewoon naar het dashboard kijkt, percentage positief getesten, ziekenhuisbezetting en ic bezetting is er niets alarmerends aan de hand, niets.
Inderdaad.
Zouden de maatregelen dan niet werken?
Geduld, geduld, na een jaar kun je daar nog niet veel over zeggen hoor.
Even weer een stukje bewustwording in deze '3e- golf' tijden.
Het absolute 'aantal besmettingen' zegt niks, vooral omdat er nu véél meer getest wordt dan pakweg een maand geleden (42% meer tests op 14 mrt [1,71 per 1000 - 7 daags gemiddelde] t.o.v. 14 feb [1,21 per 1000)
Het percentage positieve testuitslagen daalt al sinds 3 januari 2021 (13,4% naar 7,4% op 14 mrt)
Het aantal ziekenhuisopnames en het aantal Covid-19 overledenen daalt ook sinds ongeveer de jaarwisseling
Er is geen 3e golf.
De zoveelste op niets gebaseerde paniekgolf.
Beter kon ik het niet verwoorden. Dit is het precies, welke 3rde golf? We testen gewoon meer.
Dus we zijn de afgelopen week meer gaan testen? Waarom kom je tot die conclusie?
Juist, enige concrete en feitelijke constatering!
Oh wat erg; dit soort mensen dus. Dat is dus de reden waarom de maatregelen juist langer duren. Blijven ontkennen en mensen willens en wetens op het verkeerde been zetten.
Hier wordt wel precies op gereageerd in de Twitter-draad waar dit artikel over ging. Veel meer tests door meer testen van kinderen. Hierdoor gaat het gemiddelde omlaag, maar blijkbaar is het percentage onder de risicogroepen niet gedaald en die belanden in de zorg.
@snakedogman | 22-03-21 | 15:36:
Tja... als je dan volledig aan de 2-3% standaardfout van de PCR-test gaat.
Cijfermatig trouwens ook niet door die Mariono-sul onderbouwd.
(Kannie ook niet, want leeftijdgegevens worden niet gedeeld)
@ruudvangeelen | 22-03-21 | 15:33: de maatregelen zijn een straf op niet gehoorzaam zijn?
Laten we gewoon nog een jaartje binnen zitten er aan vastplakken. Gewoon voor de zekerheid. Dan kunnen we achteraf zeggen hoe goed we het gedaan hebben.
Nog even volhouden jongens, het is maar twee weken toch? We doen het voor een ander..
m.imgur.com/m3rjzoI
en een derde golf, en een vierde golf, en een vijfde golf... ad nauseam.
Hebben we al een beetje spijt van die VVD en D66 stem, mensen?
Zijn die stemmers te dom voor.
Of niet te dom maar dan met een verdienmodelletje.
Die hadden gehoopt met Pasen op het terras te mogen zitten maar komen er nu stilaan achter dat dat Pasen 2025 was.
Men krijgt wat men verdient. Het is diep en diep treurig.
We worden compleet doorgeslagen.
Heb je het bovenstaande wel gelezen? Deze exacte stelling wordt hierboven ontkracht.
lees het stukje bij tweet 9
En dat met al die maatregelen, hoe is het toch mogelijk?
Bizar dat we na een jaar nog steeds maatregelen hebben om dit "killervirus" te bestrijden.
Dus dat geouwehoer over dat de Britse variant de overhand krijgt afgelopen 2 maanden was dus onzin?
Je verwacht het niet..
Precies.
Zoals: 170.000 besmettingen per dag als Britse variant overhand krijgt.
Is die LUL van een Kuipers al eens aan zijn oren getrokken over wat voor kulverhaaltjes hij een aantal weken geleden de wereld in geholpen heeft?
Tijd om verantwoording af te leggen, kale kutkop!
www.ad.nl/politiek/bijna-170-000-nieu...
Ze hebben er vast wel weer een mooie alternatieve verklaring voor uit hun alternatieve werkelijkheid.
De vraag stellen is haar beantwoorden.
REAGEER OOK