RIVM Update: +6446 boreale polonaise-uilen
Leeuwarden vandaag
The boreal owl or Tengmalm's owl (Aegolius funereus) is a small owl. It is known as boreal owl in North America, and in Europe typically as Tengmalm's owl after Swedish naturalist Peter Gustaf Tengmalm or, more rarely, Richardson's owl after Sir John Richardson.[2][3] The scientific name is from Latin. The genus name Aegolius is a type of screech owl, and funereus means "funereal" In Nederland heet de boreal owl de ruigpootuil. En daar heeft u toch iets geleerd vandaag. Want voor de rest gooit u er met de pet naar wegens hardleers - hoppa +6446 mensen in polonaise.
Ondertussen... in de timeline, een ander vogeltje
#TeHoog
Social
Reaguursels
InloggenMaurice doet even cijfertjes duiden (fileert RIVM / OMT): https://youtu.be/rMw9sJ6e6Gc
kan zijn duiding missen als een klusjesman
@Satria | 14-03-21 | 08:45: dat snap ik, u leeft nog in uw angstbubbel. Probeer anders een objectief te kijken naar de cijfertjes van het RIVM en de uitleg van Maurice. Dan kan het niet anders dan dat u concludeert dat we in de maling worden genomen door het RIVM en het OMT.
manipuleren met cijfers www.youtube.com/watch?v=PC1Dw1lfLtI
Dat ze het zo druk hebben in de zorg begrijp ik. Eén Pot Nat Nederland heeft eerst 10.000 bedden wegbezuinigd. Maar dat was een bewuste keuze.
En diezelfde lui die alles kapot bezuinigd hebben, beloven nu weer van alles in hun partijprogramma's.
Vitamine D
Als vitamine D een rol speelt en mensen met meer pigment maken minder makkelijk vita-mine D aan, dan zouden we dat moeten zien in de regionale cijfers. Dus in GGD regio met meer mensen met meer pigment zouden we dus meer doden en ziekenhuisopnames per inwoner van de GGD regio. De bevolking boven de 70 is nog behoorlijk homogeen en daar verwacht je niet veel variatie. Er is een duidelijke correlatie tussen het percentage met een niet westerse achtergrond en de hoeveelheid ziekenhuisopnames van mensen onder de 70. Zo wordt er in de regio GGD Rotterdam-Rijnmond(27,4% niet westers) per 100000 inwoners 76 mensen opgenomen. In de Regio GGD Groningen(8,1%)
worden slechts 17 mensen per 100000 inwoners opgenomen in het ziekenhuis voor corona.
Als er een actievere vitamine D voorlichting was geweest hadden veel ziekenhuisopnames en doden kunnen zijn voorkomen. Mensen met meer pigment hadden geholpen kunnen worden.
True dat
Mag niet meer worden bijgehouden en er mag niet over gesproken worden in het NL van de EU.
Vertraging Janssen vaccin door contracten:
Nadat diplomaten hadden gevraagd of het proces in Europa kon worden uitgevoerd, vertelde een hoge EU-functionaris de ambassadeurs dat het vullen en afwerken van het vaccin in de VS een voorwaarde was van het contract met de geneesmiddelenproducent en dat daarover niet opnieuw kon worden onderhandeld. De ambtenaar legde uit dat J&J transparant was geweest over de zaak en dat het bedrijf van plan was op tijd te leveren, aldus de notitie.
____________
Waarom worden met het argument noodtoestand allerlei maatregelen erdoor gedrukt om alles en de bevolking op slot te zetten, en rechten opzij gezet.
Maar afspraken met bedrijven blijven heilig, ..... daar is het argument noodtoestand ineens niet van toepassing.
Komt dan het Defence Prodtion Act in Amerika niet in werking ?
@Roze_bril_drager | 13-03-21 | 23:39:
Dit vaccin is vooral in Leiden ontwikkeld.
Dus de kennis en het recept zal bekend zijn.
Maak en bottel het dan ook hier want nood breekt wetten.
EU, en hier zitten we tot onze nek in.
Baudet verdient alle stemmen alleen al voor de manier waarop hij uit de puinhopen is herrezen en vecht als een leeuw om alsnog te winnen. Groot respect, petje af voor deze doorzetter.
Inderdaad, helemaal mee eens!
klinkt meer als een irakese persvoorlichter
Ik heb het vertrouwen in Thierry nooit verloren. Het was voor mij meteen al duidelijk dat er een smerig spelletje gespeeld werd.
Vanaf 1-7-2020 zijn 5311 van de 9790 coronadoden overleden in verpleeghuizen.(54%) Om deze 5311 doden te beschermen had je niet de samenleving op slot hoeven gooien, omdat deze mensen al in verpleeghuizen zitten.
Van de 79171 besmettingen onder thuiswonende 70 plussers zijn 3210 overleden.(4,1%)
Van de 936346 besmettingen van mensen onder de 70 die niet in een verpleeghuis zitten, zijn 832 overleden.( 0,09%)
Ja? En de mensen die maandenlang ziek zijn?
fijn dat de griep totaal verdwenen is he? vielen gemiddeld 10.000 doden per jaar door, wordt toch maar even lekker uitgespaard! dank U Doemdenker!
@thepinkpainter | 13-03-21 | 22:56:
Zouden ze de griepdoden hebben omgekat ?
@ruudvangeelen | 13-03-21 | 22:04: Het ging toch alleen om de zorg?
De kornuiten van FVD zijn weer helemaal los! Lekker allemaal verhaaltjes over weerstand, een onschuldig virus, een paar doden en dictator Rutte en Hugo.
Ik heb corona gehad en het was inderdaad vrij onschuldig.
Die baudet is gewoon een enorme pijpzak.
Baudet is een eindbaas.
Tijd voor een nieuwe show. De domste van de lage landen. Winnaar al bekend: T. Baudet.
@IkwilJinekwel | 13-03-21 | 21:31: moest je dat zeggen van iemand in de FVD whatsapp groep?
@ruudvangeelen | 13-03-21 | 21:34: het houdt u wel bezig.
@Purk | 13-03-21 | 21:53: kruiswoordpuzzels op pronhub ja
@ruudvangeelen | 13-03-21 | 21:58: niet gezien vanmorgen, wel veel jizz
@ruudvangeelen | 13-03-21 | 21:33:
Nouuuu, ik vind Gordon ook niet heel slim hoor. En wat te denken van de Martien. Dit is nog geen gelopen race hoor.
@amateurrr | 13-03-21 | 22:00: u heeft gelijk .. nek aan nek race
Ben ik nog steeds een Zwitsal?
Ja dus. Hoe kom ik daar vanaf?
Geduld
Wat kost dat kroontje eigenlijk? Mijn kids kopen zich suf aan game skins enz. Dan mag ik dat toch ook een keer doen?
Heel vaak reaguren zonder gejorist te worden. Soort verbaal jenga.
@ceriel82 | 13-03-21 | 20:27: Eeuwig geduld?
Nee niet eeuwig, zo oud ben ik nou ook weer niet.
Kroontje kost 33 euro per jaar. En nog wat functies. Dan ben ik dat Zwitseldingetje kwijt maar dan wel weer een kroontje erbij.
@De_fluitlokker | 13-03-21 | 20:43: volgens mij kan je ook een kroontje en een zwitsal hebben.
@ZureKoek | 13-03-21 | 20:48: ja. Da's echt kak. Wel betalen en een Zwitsal blijven. Alleen voor de echte losers.
Helaas, ool Tsjechie is gezwicht voor de angstcultuur. Daar was alles tot deze maand gewoon open, niks geen gezeur. Nu moeten ze mensen met een hartinfarct wel wegsturen omdat de ziekenhuizen vol zijn, maar ja, mensen gaan nu eenmaal dood. Ik ken persoonlijk niemand met Corona dus is het sowieso niet heel erg.
Corona rulesss
Je kent niemand? Dus je woont in een bunker. Geil.
Daar kan geen haring tegenop, wat een gezelligheid..
Ze hebben het nu wel allemaal over besmettingen, maar wanneer gaan we nou eindelijk allemaal eens echt deaud zoals ze constant beloven op NPO1?
Het mag ook de pijp uit, kassiewijlen , bloemetjes omhoogduwen, hemelen, de pijp aan maarten geven, tussen 6 planken gaan enz. enz.
Wie houdt je tegen?
@Gulliver | 13-03-21 | 19:35: jij !
Wappie
Ik zit ook al een tijdje in de wachtkamer, maar ben nog niet geroepen door Hein
@ruudvangeelen | 13-03-21 | 21:44: wir habben er nicht gewustie!
@amateurrr | 13-03-21 | 22:02: juist 99.999999% andere dingen om dood aan te gaan. Dus laten we het hier nog even van de leuke dingen genieten.
Heerlijk al die vrolijke mensen die in de buitenlucht de polonaise doen. Bovendien heel goed voor het opbouwen van de weerstand. Die laten zich niet meer gek maken door dagelijkse cijfertjes en kijken niet meer naar persco's van de lachende leugenaar en nitwit Hugo met hun achterlijke maatregelen die alleen angsthazen met het iq van een pinda snappen. Waarmee ik niet bedoel het beschermen van kwetsbaren, daar ben ik vanzelfsprekend voor!
Het coronavirus is niet het probleem maar het angstvirus dat Rutte, de Jonge en het RIVM hebben verspreid, met hulp van door hen betaalde media, zowel de MSM, influencers en drukbezochte weblogs., die kritiekloos handlangers zijn geworden van de overheid. En dit uitsluitend omdat Rutte1,2 en 3 niet alleen verzuimd hebben om voorbereidingen te treffen voor het uitbreken van een pandemie maar juist gigantisch hebben bezuinigd op de zorg.
Het gevolg van deze kwaadaardige aanpak is dat mensen die wel nadenken over wat er nu weer voor onbegrijpelijke maatregelen zijn genomen en dat helemaal zat zijn, uit worden gemaakt voor wappies, maar de echte wappies zijn de angsthazen die zich hebben laten indoctrineren door de overheid en gaan janken als ze mensen zien die het even leuk hebben. Vreselijke mensen vind ik dat.
Oh ja, heb zelf vorig jaar maart al corona gehad en heb daar longschade aan overgehouden. Maar toen kwam de huisarts niet, waren er ook nog geen testen, moest je gewoon thuisblijven en paracetamol nemen, dat totaal niet helpt bij ontstekingen. Dat laatste wordt nog steeds voorgeschreven terwijl er medicijnen zijn waar goede resultaten mee worden geboekt, mits ze in het beginstadium worden toegediend.
Dus angstwappies, lekker binnenblijven en vanaf je veilige zolderkamerje vingerwappen naar mensen die wel weer willen leven.
Maar je bent geen wappies. Maar een totale loser. Verliezer in jou taal..
@niv01 | 13-03-21 | 19:10: jouw*
Jij moet sterven opdat ik kan feesten. Die mentaliteit.
@TrickMeister90 | 13-03-21 | 19:13: de ironie.
Wappie.
@van Oeffelen | 13-03-21 | 19:15:
Dit soort wappies zouden ze naar Brazilie moeten verhuizen dan komen ze snel weer bij kennis....
@Gulliver | 13-03-21 | 19:18: bij Manaus rechtsaf.
Er zijn ook mensen die zelf nadenken en tot de conclusie komen dat het wel solidair is om je aan de regels te houden, voor iedereen. Gewoon sociale contacten beperken en dus niet met een set wildvreemden de polonaise gaan lopen, omdat je de wereld ook niet meer snapt. Dat de echte wappies dat vertalen naar als een kip zonder kop achter overheidsbeleid lopen is dan weer typisch. Het is juist andersom. Overheidsbeleid is nodig omdat er teveel egoisten zijn die puur uit eigenbelang het corona vrius willen bagatelliseren. Je ziet het hier in de comments ook. Zorgmedewerkers zijn tegenwoordig aanstellers geworden. De dagelijkse praktijk wat deze mensen beschrijven wordt gebagatelliseert omdat het niet in het eigen verhaal past.
Helemaal correct.... niets aan toe te voegen.
@JanFTE | 13-03-21 | 19:25:
Je hebt niet helemaal begrepen wat wappies zijn maar verder heb je gelijk.
@Gulliver | 13-03-21 | 19:30: Wat is tegenwoordig de gangbare definitie?
@JanFTE | 13-03-21 | 19:37:
Wat het altijd al was:
viruswappie (de) scheldwoord voor iemand die de ernst van corona en/of de coronapandemie ontkent en/of probeert een alternatieve waarheid daarover te verspreiden via de (sociale) media, m.n. scheldwoord voor iemand die bizarre ideeën over het virus heeft en bijvoorbeeld vermoedt dat de viruspandemie onderdeel is van een complot, synoniem virusgekkie
www.taalbank.nl/2020/03/14/coronawoor...
Het spiegelen van het woord wappie past bij de beperkte geestelijke ontwikkeling van de complotgekkies en zie je ook vaak bij jonge kinderen.
@Gulliver, ik vraag me af, bent u dan het ‘AI tegel experiment’ van GS? Wappie is wat overgeprogrammeerd, wellicht door de Covid topics?
@niv01 | 13-03-21 | 19:10:
Ga jij maar eerst wat aan je Nederlands doen, dan mag je meepraten, wappie.
@van Oeffelen | 13-03-21 | 19:15:
Had van jou wat slimmers verwacht @oef.
Mea culpa
Weerstand bouw je op in je kinderjaren
@ruudvangeelen | 13-03-21 | 21:45: ik begin in de middelste fase van mijn leven anders behoorlijk weerstand op te bouwen. Tegen uw reaguursels met name.
Kom op pritt, je hebt toch genoeg hersens om te begrijpen dat absolute aantallen positief geteste mensen helemaal niets zeggen als het aantal mensen dat zich laat testen een stuk hoger ligt. Percentage positief getest is al weken redelijk stabiel. Deze aantallen die jij en de media laten zien hebben echt geen enkel nut
Exact. En als we massaal kinderen gaan testen dan is dit het gevolg. Mijn hemel. Hoe ingewikkeld kan het zijn.
Denk je dat mensen zich voor de lol laten testen?
Nee, ze willen bv. eerder uit thuisisolatie. Of het is "voorschrift" op school of werk.
@Gulliver | 13-03-21 | 19:19: Voorbeeld dan, als er 1 persoon verkouden is in een klas gaat de hele klas zich laten testen om weer eerder naar school te kunnen, dus nee, niet voor de lol, maar wel 5 (testen) vs 10 (niet testen) dagen thuis in thusisolatie zitten.
@RichardBandler | 13-03-21 | 19:35:
Jij weet van gekkigheid niet meer wat je moet verzinnen.....
@Thomtidom | 13-03-21 | 19:41:
Zo werkt dat inderdaad met het opsporen van een virus. Vandaar dat maar een klein gedeelte positief wordt getest.
De waarheid is veel simpeler dan de ontkenning.
@Gulliver | 13-03-21 | 19:43: wat is daar gek aan? Hooikoorts symptomen zijn ook reden dat mensen zich laten testen.
@Gulliver | 13-03-21 | 19:45: ok, nog 1 voorbeeld dan: als heel Nederland zich laat testen hebben we een gigantische absolute toename van de positieve tests, zegt natuurlijk niets over toename van virus in bevolking
Wat belangrijk is, is of het RIVM zich zorgen maakt of niet. Die houden echt wel rekening met die aantallen (meer testen = meer positieve testen).
Maar, vandaar ook: maak de voorspellingsmodellen gewoon openbaar.
@Gulliver | 13-03-21 | 19:19: nee maar betekent wel dat een groter aantal mensen met een snotneus negatief is.
Deze week 40.000 meer mensen getest dan vorige week
8.1 procent positief, vorige week 8.5.
Maar goed u wilt nu eenmaal perse een derde golf u toetert er al weken over.
En als ik nu een formulier onderteken waarmee ik nadrukkelijk afstand doe van het recht op een corona-gerelateerde IC behandeling, mag ik dan wel weer gewoon gaan leven?
En dan je buurman in zijn gezicht hoesten. Een jaar verder en nog steeds snappen mensen het niet.
Sowieso, leven? Alles is dicht.
Als de meerderheid een vaccinatie neemt wil de meerderheid ook dat jij er eentje laat zetten. Zo werkt dat in het algemeen. We zijn als volwassenen het schoolplein nog lang niet ontgroeid.
@A_Urelius | 13-03-21 | 18:54:
Ik heb niets met de meerderheid te maken. Ik ben een autonoom mens en neem mijn eigen beslissingen, voor mij geen vaccinatie.
Lekker aan jezelf blijven denken. Ikke de rest kan stikken
@IkwilJinekwel | 13-03-21 | 21:37: wel eens gehoord van “samenleving”
@ruudvangeelen | 13-03-21 | 21:39:
Ik leef samen met degenen waarmee ik wil samenleven, met de rest heb ik strikt genomen niets te maken.
@IkwilJinekwel | 13-03-21 | 21:43: dus een snelweg voor jezelf? Een treincoupé voor jezelf, geen rij bij de kassa, u bent echt een held!
@menage | 13-03-21 | 18:52: u hoest uw buurman in zijn gezicht? Raar.
@ruudvangeelen | 13-03-21 | 21:39: afgelopen jaar in ieder geval niet. En er wordt flink getracht het ons helemaal te doen laten vergeten.
Ik word schijtziek van die corona dictatuur. Van die virologenjunta, van de IC autisten/ specialisten
Nu in Italië weer een extreme lockdown. We zijn één jaar verder.
En vergeet niet dat onze toppers ( Van Dissel en Koopmans) in februari 2020 zeiden dat Europa de coronadans zou ontspringen. Ze bekijken de wereld door een sleutelgat. Ze zijn totaal niet geïnteresseerd in de mogelijkheid, dat het medicijn erger zou kunnen zijn dan de kwaal.
En onze bewindslieden..... die zijn weer eens op de zoveelste mediatraining geweest.
Ik heb alle vertrouwen verloren in de politiek en in deskundigen.
De problemen zijn de laatste twintig jaar massief erger geworden. ( huisvesting, schulden, overheidsfinanciën, belastingdruk, onderwijs, milieu, steeds maar uitdijende overheid en semi overheid, etc etc).
Het zijn een stelletje sukkelaars, waarvan je hooguit kan denken ooit is er een moeder geweest die er blij van was na hun geboorte.
Stem wel of niet; het maakt niets uit. Het parlement laat zich compleet buitenspel zetten ( zie nieuwste boek van prof Wim Voermans).
En 99% van onze bewindslieden en overheidsmanagers is bestuurskundig gezien meervoudig gehandicapt.
En ondertussen is alles verboden. Je mag niet leven en je mag niet dood gaan.
Was ú maar onze premier. Idioot.
Hulde, zo is het!
@IJsbrekert | 13-03-21 | 18:56: Ook nog inhoudelijks iets te melden?
@Marie Curieux | 13-03-21 | 19:07:
Mijn repley is bestemd voor @Check-zei-de-Gek |
@ijsbrekert ahh prachtig onderlegd met stellingen en ideeën. Geweldige weerspreking van de dingen die gezegd worden. Prachtige onderbouwing ook. Valt bijna niet te weerleggen.
De IC specialisten hebben waarschijnlijk heel wat meer gestudeerd dan jou.
Het geeft niet dat je simpel bent maar luister dan vooral goed naar mensen die dat niet zijn.
IJsbrekert | 13-03-21 | 18:56:
Duidelijk weer een bezopen wappie met een IQ rond het vriespunt....
@IJsbrekert | 13-03-21 | 18:56:
Hij heeft gelijk, stemmen heeft geen zin. U veranderd het systeem niet.
@Gulliver | 13-03-21 | 19:21: dan jou , over simpel gesproken
Uitbraak bij verzorgingstehuis in Bathmen 2 weken na de 2e inenting met Pfizer, 7 besmettingen: Het verzorgingshuis telt in totaal zo'n 150 bewoners. Op 26 februari, ruim twee weken geleden, kregen alle bewoners hun tweede prik met het vaccin van BioNTech/Pfizer. Directeur Jackie van Beek: ,,Het enige wat wij weten is dat je ondanks de vaccinatie toch corona kan krijgen. Dat blijkt dus wel bij ons in 't Dijkhuis. Ook al ben je gevaccineerd, dat wil niet zeggen dat je gevrijwaard bent van het virus.”
www.ad.nl/deventer/alle-bewoners-verz...
7 op de 150 is plm 5%. Klopt dus wel ongeveer.
Twijfelde ik een tijdje geleden nog op wie van de 2 ik moest gaan stemmen... maar nu Hiddema is vertrokken, Baudet steeds meer wartaal begint uit te kramen over Corona, blijft het dus bij de PVV (sinds 2006 trouwens)
U bent hardleers.
Same voor me, Hiddema was mijn pick maar nu resteert vooral Geert. Ik wil namelijk minder EU, minder immigratie, minder overheid, minder Islam (liefst geen), en minder kansarme kansenparels. dus minder minder minder.... in plaats van meer.
@Bruinsma | 13-03-21 | 19:11:
Zou het een complot zijn?
Welke wartaal precies? Ik heb het niet waar kunnen nemen namelijk.
Baudet wartaal? Is de waarheid zo benauwend?
Ik hoor net van een kennis die een zwager heedt van 77, vandaag kreeg hij de brief voor de vaccinatue. Een gejuich steeg op, maar na eerst een overbelast telefoonnummer kreeg hij uiteindelojk de GGD aan de lijn, hij kan 8 pril terecht. 8 apri, over 26 dagen dus. Hugo de schoenen heeft weer zitten lullen, het wordt weer allemaal veel later. Ik ben 67, dat wordt vermoedelijk dus geen april(zou eerst maart zijn) maar mei. Kan iemand er achter komen hoeveel vaccins er op voorraad zijn en hoeveel er de komende weken komt. De Schoen had het over binnenkort 1,5 miljoen per week vaccinaties, vandaag was het cijfer van gisteren 48.000, een van de hoogste van de laatste weken. 7 x 48000 is 336.000, bij lange na niet in de buurt van de 1,5 miljoen van de schoen. Het lijkt erop dat hij weer uit zijn nek heeft zitten kletsen
Ik heb een tante van 98 die heel haar leven al veel te zwaar is maar wel kern gezond, haar broer is 79 en heeft zwaar Parkinson en is al jaren zwak . Toch hebben ze allebei de Corona overleefd!
Wie weet hoeveel voorraad er is
@Ruud5 | 13-03-21 | 19:01: ja weet ik, wat wil je weten
De gemiddelde verblijftijd van mensen in een verpleeghuis is 1 jaar.
Al jarenlang..
Nee. 9 maanden. Ironisch gezien zit er ongeveer evenveel tijd als zwangerschap in het wegteren in een verpleeghuis.
Ohh wacht, dus het feit dat Floor Nachtegaal het druk heeft, is niet het gevolg van structurele bezuinigingen in de zorg door kabinetten Rutte 1 - duizend, de privatisering in de zorg waarbij elke cent niet meer naar de menselijke maat besteed wordt maar totaal gericht is op winstmaximalisatie. Het ligt er niet aan dat het aantal ziekenhuisbedden met 16% is afgenomen. Het ligt er niet aan dat het beroep 'verpleegster' zo financieel onaantrekkelijk is gemaakt dat alleen de mensen met een complete roeping er zich nog aan willen branden. Het ligt dus blijkbaar aan Baudet en zijn 100 man tellende verkiezingsbijeenkomstje. Ok duidelijk. Dan stemmen we gewoon weer VVD. Dan zal alles wel goed komen.
Hehe, nice.
Rutte en de jonge hebben een jaar de tijd gehad om de zorg op te schalen.
Maar ze vertikken het gewoon.
Ga daar klagen Floor
Het ligt niet volledig aan Baudet, maar het helpt zeker niet mee...
@janfte
Een druppelende kraan helpt ook niet mee als je huis is ondergelopen door een dijkdoorbraak. Zeker niet. Maar ik zou mijn prioriteiten toch zeker even anders stellen.
@peterdh | 13-03-21 | 19:16: Die metafoor geeft niet helemaal de verhouding weer... maar goed. Een druppelende kraan kan je makkelijk uitzetten, maar dat laat Baudet na. Sterker, hij gaat met zijn vrijheidskaravaan een feestje bouwen op een andere stuk dijk zodat die het ook begeeft, legt er vervolgens nog een paar tuinslangen bij en zegt daarna dat doodleuk dat de mensen die de dijk proberen te herstellen niet zo moeten zeiken want die doen ook maar gewoon hun werk waarvoor ze betaald krijgen.
Er is helemaal niet bezuinigd op de zorg.
Verdiep je eens in de feiten voor je begint te kwaken.
@Gulliver
googlethatforyou.com?q=bezuinigingen%... doe jij dat ook eens.
Ja het is hilarisch, plaatje van floor met plaatje van baudet ralley eronder en klaar is kees.
Ja we doen het in principe allemaal om jou binnen te houden. En dat is maar beter ook
Weggejorist? Ik? Da's voor het eerst in de 10 jaar dat ik post op GS!! Hahaha
Alleen maar omdat ik een keertje kritiek uit op GS en daarbij dan ook nog bijzonder vriendelijk blijf? Pfff valt me weer vies tegen. Dus iedereen moet het altijd met elkander eens zijn hierzo?
Ik zal bekennen dat ik mensen van heel dichtbij ken die op de ICU werken. Het probleem is het grote verloop van de laatste jaren en het reduceren van het aantal IC bedden (in Duitsland hebben ze het 6-voudige aan IC bedden naar ratio!). Daarnaast moeten wij eens kijken naar de cijfers en niet naar de emoties als er beleid moet worden gemaakt. Op een Twitteraccount van een individuele IC verpleegkundige die vol in haar emotie en frustratie zit snap ik heel goed dat ze alles wat in de maatschappij gebeurt door haar wordt verafschuwd. Verder liggen alle COVID patiënten op een cohort afdeling waar maximaal ingezet wordt op omloop verpleegkundigen en specialisten die normaliter een andere specialisme praktiseren dan bv longarts of intensivist. Ik vind dat we met z'n alle worden gemanipuleerd door de media en de zgn specialisten. Ik wil feiten en cijfers, Rutte 3!
Manipulatie? Ga Baudet pijpen man.
Feiten en cijfers? Menselijk gedrag bepalen de cijfers, niet te voorspellen.
Ds. Gremdaat neemt het op voor Martijn de Koning, dus die heeft ook niet goed naar de tekst van Martijn geluisterd www.youtube.com/watch?v=Z2eT96rYbr0
In alle eerlijkheid neemt Thierry het al jarenlang op voor Martijn, hij is namelijk 100 "je mag zeggen wat je wil"
Wat is er mis met de tekst van De Koning? Ik hoor geen feitelijke onjuistheid.
@IJsbrekert | 13-03-21 | 19:03:
Op het toneel.... mwah, maar dit was geen one man show oid!
@IJsbrekert | 13-03-21 | 19:03: baudet is raar bezug, appt rare verhalen maar ik geloof niet dat hij een racist is. Die kaakkoning moet dit zomaar zeggen, als je dat siirt beschuldigingen uit moet je zeker zijn van je zaak. Koning is een typisch links geval, met de termen 'nazi' en 'racist' voor in de mond.
Is er iemand die überhaupt heeft berekend, wat de (maatschappelijke) kosten per gewonnen gezond jaar door de coronamaatregelen zijn en hoe die zich verhouden tot het bedrag dat in de gezondheidszorg normaal gesproken uitgegeven mag worden per gewonnen gezond jaar door een ingreep?
Zo'n berekening had ik van de regering verwacht ter onderbouwing van de draconische maatregelen die over Nederland zijn uitgerold.
Iemand?
De NOS meld het zelfs:
"Standaard losgelaten
Maar in de bestrijding van de coronacrisis is deze standaard losgelaten: de kosten liggen (veel) hoger. Hoeveel hoger, daar zijn experts het niet over eens. De schattingen lopen uiteen van 5 tot 10 keer meer dan de 80.000 euro per gewonnen levensjaar, tot zelfs honderd keer meer."
Bron: nos.nl/artikel/2371183-er-wordt-bij-d...
Je hebt het dan over QALY (quality adjusted life year) , die normaal op 80k euro's ligt.
Geld kun je in sommige gevallen nog laten schieten, dat het aantal gewonnen levensjaren veel kleiner is dan de verloren jaren is veel kwalijker.
Alleen die cijfers zijn niet eenduidig te berekenen, overleden bejaarden wel.
@peterdh | 13-03-21 | 18:08:
En dan is waarschijnlijk voornamelijk voor de 90-plussers. Die ook al 40 jaar vutter zijn.
In België hebben ze nu ook ‘Corona testparty’s’, de samenleving gaat daar weer langzaam open en verder op de oude manier. www.facebook.com/watch/?v=73426740390...
Ja, Facebook.
Mark, mocht je dit lezen, deze cijfers roesten me me naad. Ik ken in mijn directe omgeving maar één persoon die aan Covid19 is overleden. En die was 85.. Krijg het Rambam maar, mijn compassie is op.
Je bedoelt eigenlijk: Dank je wel Mark, voor de coronamaatregelen, zodat maar één persoon uit mijn directe omgeving is overleden.
@Papa Jones | 13-03-21 | 17:44: Alles is relatief.
@Papa Jones | laat me raden, u behoort tot de risicogroep?
Tsja ikke en de rest kan stikken. Vriendin van me is met immuuntherapie bezig en net klaar met chemo.. Lapswans
.
Rukmentaliteit. Er zijn mensen die het hebben.
Helaas wel..
@niv01 | 13-03-21 | 17:52:
Ehhh jij doet exact hetzelfde. Ondernemers failliet, mensen depressief thuis. Psychische problemen die toenemen. Miljarden en miljarden over de balk die ergens vandaan moeten komen. Alleen maar omdat jij bang bent en liever met een kanon op een mug gaat zitten schieten in plaats van dat je logisch nadenkt.
@peterdh | 13-03-21 | 18:15: Mensen die depressief thuis zitten zijn zwakkelingen.
@peterdh | 13-03-21 | 18:15: Wat is volgens jou logisch nadenken dan?
@Asteroid-B612 | 13-03-21 | 18:39: De menselijke geest is een wonderbaarlijk iets. Ik ken sterke kerels die thuis huilend op de bank zitten. En daar komen er de komende jaren heel veel van bij. Maar depressieve mensen zwak noemen? Daar moet je toch wel een toetsenbord-alfamannetje voor zijn.
Nee dat doe ik niet wijsneus...
Kan die niet... Je weet tog
Rot lekker op joh,blijf niet thuis hou wel rekening met! Einstein... En tsja heb vlees op de botten... Proost kereltje
@A_Urelius | 13-03-21 | 18:50: Depressie is een serieuze aandoening, erkend als ziekte zelfs, en geen lolletje. Iemand die beweert "depressief" te zijn omdat ze niet mogen dansen en 's avonds thuis moeten zitten is niet "depressief". HJeeft geeen FLAUW IDEE wat het is om ECHT depressief te zijn. Men ervaart ongemak. Maar iedereen heeft dat. Het is momenteel voor bijna niemand makkelijk met dat lockdown gedoe, maar het is NIET iets om "depressief" van te worden. Jai schnapp ? Depressie is iets veel serieuzers.
@Asteroid-B612 | 13-03-21 | 19:35:
Want jij kan op afstand bepalen wat de depressie triggers voor een ander zijn? Depressie is groot en deels erfelijk en wordt voornamelijk getriggerd door situaties die nu gecreëerd worden na aanleiding van de corona maatregelen.
@peterdh | 13-03-21 | 18:15:
"Psychische problemen die toenemen."
www.ggztotaal.nl/nw-29166-7-3819840/n...
Zoveelste verhaal van je wat van tafel geveegd wordt, overigens.
@omanders | 13-03-21 | 22:09: dat is een artikel van 4-11-20.
@omanders | 13-03-21 | 22:09:
Dat artikel is ook echt een uitzondering, pak voor de gein eens de Referentielijst van dit onderzoek/gemeente advies:
www.nji.nl/nl/Download-NJi/Werken-aan...
Ook is er een stijging van 4% 12 naar 12,5% totale bevolking.
Dat hoeft niet samen te hangen met corona maar de kans is gezien alle onderzoeken die in deze richting wijze wel aanwezig.
Dat dit niet vertaalt naar vele zelfmoorden betekent niet dat er geen problemen zijn.
Vorige keer op FVD gestemd maar ik begin nu onderhand sympathie te krijgen voor Martijn Koning.
Dan gaat er iets niet goed.
Want je hebt je medicatie al een paar weken niet geslikt?
twitter.com/ZangeresHanny/status/1370...
Waarom? Afzeiken kan iedereen .
U moet nog een beetje oefenen op uw sarcasme
Ik wordt stront ziek van dat geklaag van het IC personeel.
Als je er niet tegen kunt ga dan ander werk doen, maar stop met dat geklaag.
Het gaat over oude tot zeer oude mensen, die ook zonder Corona een probleem hebben.
Denk maar eens aan die mensen of gezinnen met een eigen zaak, die helemaal naar de klote gaan.
Als we zo door gaan , dan komt er pas echt een probleem.
Dit gaat, geen land trekken, dan breekt de hel los.
Als je eigen zaak failliet is ga je toch ander werk doen. IC verpleegkundige ofzo, maar stop met klagen!
@ZureKoek | 13-03-21 | 17:15: Jij snapt er niets van, vertel dat maar eens tegen iemand die zijn zaak naar de klote gaat.
De verpleegsters op p0rnhub klagen nooit, zelfs niet als ze 2 of 3 patiënten tegelijk moeten afwerken.
@allesmoetkunnen12 | 13-03-21 | 17:17: Heeft hij geen last van loonslaaf "werkt" thuis en elke maand netjes salaris.
Dat gifje dat "the point" over zo'n mannetje heen vliegt zou hier goed passen. Met je strontziek van het geklaag van ic personeel. Ga je schamen, lutser.
Vertel dat maar eens tegen iemand op de IC waarvan de longen vollopen met vocht agv ernstige beschadiging aan de longblaasjes door corona ...
Je bent een lul met oortjes.
Ik wordt............... zei hij daarna nog iets wat het lezen waard was?
@Kale-gek | 13-03-21 | 17:22: Vertel dat maar tegen ouders wiens kind suicide heeft gepleegd door de uitzichtloosheid van afgelopen jaar. Goed argument? nee natuurlijk niet. Niveautje "ik ken iemand die...".
Niet zo dramatisch doen hoor. We zijn volop aan het vaccineren. Bij de verpleeghuizen zie je het resultaat al: veel minder mensen ziek. Licht aan het einde van de tunnel!
@Quantum Suicide | 13-03-21 | 17:38: Nee, maar hij is een beetje overstuur. Ik heb hem wat opgevrolijkt.
@Quantum Suicide | 13-03-21 | 17:38: "Ik wordt............... zei hij daarna nog iets wat het lezen waard was?" Ja, tot 'wat'.
Ik ook. 90% zou nooit oo de IC of ook maar in het ziekenhuis komen als huisartsen tijdig HCQ, ivermectine + zink, vit-D of zelfs maar dexamethason voor mochten schrijven - en durfden schrijven.
@Poekieman | 13-03-21 | 18:03: Daar zijn ze nog steeds niet uit.
Dít vind ik wat veelbelovender:
maurice.nl/2021/02/09/zo-neemt-de-dru...
Ziekenhuispersoneel krijgt gewoon maandelijks het salaris keurig overgemaakt, geen centje pijn. Kan niet iedereen zeggen op dit moment
Het zal wel aan mij liggen, maar "cliënten" betekent "klanten" en dat zijn mensen, waaruit geld te trekken valt en die beslist op emotionele afstand worden gehouden. Het is tekenend voor de NLse gezondheidszorg dat het verplegend personeel deze terminologie als normaal gebruikt en de bevolking, hier vertegenwoordigd door de gevers van kommentaar, daar ook zodanig in getrimd zijn dat dit niet eens meer opvalt.
Heel veel mensen willen niet als patiënt behandeld worden, maar als cliënt. Het is persoonlijk hoe het overkomt.
Weet je wat ook een typisch 'boreale' naam is?
-
SIGRID
-
( ciconia liquet superbus)
Ze heeft een behoorlijke derrière, maar om dat nu als een superbus te omschrijven vind ik wel wat ver gaan. Had dan gezegd ‘minivan’ of zo.
Gisteren bij het CBS;
"Daling in de sterfte zet door in week 9"
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/10/dalin...
En bij het AD: "Weer fors meer nieuwe coronabesmettingen: ‘Derde golf nu echt ingezet’" en wat verder weggestopt: "LIVE | Aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen iets omlaag"
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 12-03-2021 tot 13-03-2021 is;
50-59 1 persoon
60-69 4 personen
70-79 8 personen
80-89 8 personen
90+ 1 persoon
< 50 0 personen
Totaal 22
Waarvan 11 in het ziekenhuis
Waarvan 3 in het verpleeghuis
Waarvan 13 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 3 personen
40-49 7 personen
50-59 6 personen
60-69 12 personen
70-79 18 personen
80-89 9 personen
90+ 2 personen
< 50 1 persoon
Totaal 58
Dat gezeik van die wijven uit de zorg dat ze het niet meer aan kunnen moet eens afgelopen zijn. Die mensen zijn altijd overspannen, al decennia. Heb zelf in een verzorgingstehuis gewerkt. Men werd al moe als ze aan het werk dachten. Blij dat ik er weg ben.
Niemand gaat u missen
Praat voor jezelf, nutteloze lampelul.
Meneer Spie, welke maatregelen heeft u de bevolking tegen de verspreiding van Covid dwingend opgelegd? Nou, ik heb iedereen stierenpoep in zijn haar laten smeren en ze moesten dagelijks 30 weesgegroetjes richting Jeruzalem opzeggen.
Nou, het resultaat was anders bepaald niet positief, want de mensen gingen nog steeds in ongeveer dezelfde percentages en aanvallen dood!
Ja, maar als de mensen dat niet hadden gedaan, waren er veel meer dood gegaan. Je kunt dus niet zeggen dat mijn aanpak niet werkt! Bovendien ben ik een deskundige.
Blijkbaar is dit het niveau van de Covid aanpak in Nederland. Ik heb meer vertrouwen in de aanpak van een Afrikaanse medicijnman.
Een vriend van me doet iedere dag na het opstaan het raam open en dan roept hij 'Geen leeuwen, geen tijgers!'. Dat doet ie nu al een jaar en het werkt geweldig. Hij heeft al die tijd geen leeuwen en tijgers gezien.
Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als hij dat niet had gedaan.
Klaasjanhenk, werkt het ook tegen katers?
@klaasjanhenk | 13-03-21 | 17:02: Hahahaha, steengoed.
En dan zijn er nog steeds mensen die het vaccinatie paspoort heilig verklaren terwijl het helemaal niet vast staat dat vaccinatie iets tegen de besmettelijkheid doet. Je kunt dus nog net zo goed iemand anders besmetten of zelf besmet worden. Het is denk ik wachten op de anti Corona pil die Roche aan het ontwikkelen is. Ze verwachten hem eind dit jaar.
Dit onderzoek is gisteren gepubliceerd en ziet er veelbelovend uit t.a.v. besmettelijkheid na vaccinatie: www.publichealthscotland.scot/news/20...
Er is geen enkel virus-vaccin waarbij besmettelijkheid niet afneemt, dus zou erg raar zijn als 't bij CoVid niet ook het geval is.
@Predateur | 13-03-21 | 17:10:
Volgens rivm.nl
“ Kan ik na vaccinatie anderen nog besmetten met corona?
Vaccinatie beschermt tegen ziekte door corona. We weten nog niet of iemand die gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere: voor gevaccineerde personen gelden voorlopig dezelfde maatregelen als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.”
o.a. Pfizer geeft hetzelfde aan over hun vaccin
@cheops | 13-03-21 | 17:25: "We weten nog niet" omdat er nog weinig onderzoeksresultaten bekend zijn, maar:
- zie onderzoek van publichealthscotland hierboven
- bij alle andere virus-vaccinaties neemt besmettelijkheid af
- de ernst van het verloop van CoVid lijkt erg af te hangen van de 'dosis' virus die je de eerste keer binnen krijgt, van van een gevaccineerd persoon uiteraard lager is
@Predateur | 13-03-21 | 17:34:
Het onderzoek zal eerst een peer review moeten overleven voordat je er echt wat van kunt zeggen, en dan nog is het al de verwachting dat de vermindering rond de 30% zal liggen. Niet iets wat vaccinatie heilig maakt. Al is het natuurlijk beter dan niets.
Aangezien de meeste besmettingen a-symptomatisch verlopen kun je niet stellen dat je van gevaccineerden een lagere dosis binnen krijgt of dat ze minder besmettelijk zijn. Dit zal onderzocht moeten worden. Om van de vaccinatie eigenschappen van andere virussen uit te gaan lijkt me meer wensdenken dan wetenschap.
Tuurlijk...
Dus als de cijfers meer zouden aantonen dat de maatregelen, waar Baudet tegen is, zouden werken, zou dat voordelig zijn voor Baudet omdat uhm, wellicht kan je de onnavolgbare logica invullen?
@beldewouten | 13-03-21 | 17:01: in Duitsland heeft de regering dat wel gedaan helaas.
Op Europees niveau wordt gelukkig hard gewerkt om verspreiding te voorkomen...
www.flightradar24.com/49.37,13.16/5
Dat bewijst dat de avondklok en de lock down averechts werken, dus stoppen die onzin.
Zo werkt het niet. Dan wordt er gezegd: "Ja maar zonder die maatregelen was het nog véééél erger geweest."
@A_Urelius | 13-03-21 | 16:31: NL is een " ja maar " landje en daarom duurt alle gezeik er ook zo lang .
@likmegaties | 13-03-21 | 16:39: Ik heb mij ooit een keer laten vertellen dat in communicatie "ja maar" hetzelfde is als "nee".
De kappers konden toch veilig net als de winkeliers?
Nu kunt u het resultaat zien.
@A_Urelius | 13-03-21 | 16:41: Nee hoor . Het is twijfelen , twijfelen nog es twijfelen tot je uiteindelijk toch je zin krijgt .
@botbot | 13-03-21 | 16:42: kappers molenaars! Kappers molenaars!
@VP732 | 13-03-21 | 16:47:
Ergens een tik van gehad?
@botbot | 13-03-21 | 16:42:
Ja, maar die kappers lagen niet bovenop de stapel. Dus konden die open, want die avondklok werkt zo goed. Logisch toch?
Door dit te beweren heb je bloed aan je handen
@Rome | 13-03-21 | 17:24: Door dit te beweren, overdrijf je enorm.
Misschien vergis ik mij, maar "Rain or Sun" is geen gebruikelijke uitdrukking. Volgens mij is het "Rain or Shine" (ongeacht de omstandigheden). Ik zou wel eens willen weten of die USA journalist niet per ongeluk een Nederlander is. Maar ik kan het mis hebben.
Hossende politici die vertrouw ik sowieso nooit.
Rice and Shine is het.
@tegenalles | 13-03-21 | 16:34: Quick and brite was het toch?
@tegenalles | 13-03-21 | 16:34: Rice and China bedoel je? Of Rise and Shine...
Klein maar fijn, zegt m’n vrouw altijd.
Het punt is dus als Rutte de gezondheidszorg de laatste 10 jaar niet weg bezuinigd had er veel minder mensen gestorven zouden zijn.
Dus voor dat deel heeft hij bloed aan zijn handen kleven.
En wij zouden minder last van zijn paniek en bangmakerij hebben.
Zo is het. In 2015 hadden we nog 3500 ic bedden. Mét personeel.
@Trumme | 13-03-21 | 16:31: Wat deden die de hele dag? Mensen zoeken die ze konden opereren?
@Graaier | 13-03-21 | 16:42: je zag het wel meteen vanaf 2015 konden ze zelfs griepuitbraken steeds minder opvangen. www.ad.nl/gezond/meer-doden-tijdens-l...
@Graaier | 13-03-21 | 16:42: Iets met een steeds groter wordende groep oudevandagen en een bevolking die langzaam richting de 20 miljoen moet groeien. Mijn logica zegt dan er zal meer zorg nodig zijn, politici denken er zal meer bezuiniging nodig zijn.
Ik vraag mij af wie straks vrijer is. Iemand die z'n vaccinatiepaspoort moet afstempelen voordat hij of zij een favoriete kroeg binnen mag of iemand die zonder inenting thuis blijft.
Nou, wat denk je zelf?
@Lorejas | 13-03-21 | 17:01: Ik zou wel medelijden voelen met mensen die in de rij staan voor een restaurant met een je-mag-naar-binnen-van-de-overheid-app op hun smartphone. Voor mij is dat geen vrijheid.
@A_Urelius | 13-03-21 | 17:14:
Handhaving is onmogelijk, dus ik gok de mensen die wel gaan maar niks laten afstempelen.
Vroeger was het links die ten hoop liep tegen onderdrukking. Tegenwoordig zitten ze bang thuis.
Welke linkse partij neemt het nu eigenlijk op voor mensen die de corona-aanpak met een kritische blik volgen?
PVV.
Of ze nou links zijn weet ik niet,maar de PVV,FVD,SGP en Krol volgen het volgens mij wel kritisch.
Het is meer dan schandalig dat de overheid zich laat leiden door deskundigen.
Je kunt gerust vertrouwen op leken zoals Wilders, Baudet, en de self made virologen die hier op GS vertoeven.
@komtdatschot | 13-03-21 | 16:28: PVV is links conservatief.
Niet 1
@botbot | 13-03-21 | 16:32: Deskundigen zoals Van Dissel? Woehaa.
@A_Urelius | 13-03-21 | 16:33:
Ook goed.
@Goofje | 13-03-21 | 16:39:
Best wel grappig, als u door onwetendheid er met de pet niet bij kunt deugd deze brave broeder niet.
@botbot | 13-03-21 | 16:46:
Deze 'deskundigen' die er totaal naast zaten en gewoon zijn blijven zitten?
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
@botbot | 13-03-21 | 16:46: Deugt.
Maar even afwachten of we daar de besmettingen gaan zien oplopen. Het waait hard dus ik vermoed dat aerosolen meteen verwaaien. Desondanks totaal onverantwoord. Het overheidsbeleid mag dan wel rammelen, maar dat betekent niet dat er niets aan de hand is.
De hoop is dat er een keer een mutatie komt die zich alleen verspreidt onder debielen...
"Debielen" is wel vaag. Waar ligt de grens? Straks roep je het over jezelf af.
Dan zie ik het somber voor je in.
@A_Urelius | 13-03-21 | 16:20: ik ben bereid mijzelf als bovengrens te stellen. Met slechts 20 duizend inwoners kan de natuur weer fijn floreren.
Zo te lezen is deze mutatie er al.
@2voor12 | 13-03-21 | 16:21:
En is onze regering in een keer van de kaart geveegd.
@beldewouten | 13-03-21 | 16:22: Haha, zelfkennis is een mooi ding!
@beldewouten | 13-03-21 | 16:22: mischien moet je voor 18.00 eens de fles laten staan. Dat gaat je helpen.
Jammer dat jij je zo verheven voelt.
Wat is jouw IQ?
Of ben je gewoon een D66 stemmer.
@ZZP-er | 13-03-21 | 16:34: D66... Nee, verre van.
Be careful what you wish for.
@beldewouten | 13-03-21 | 16:53:
Oef, valt weer mee.
Ik zou zo graag de tabelletjes gesplitst zien in aantallen die werkelijk ziek zijn, en aantallen die positief getest zijn. Dan pas kun je vergelijken met de aantallen van vorig jaar deze tijd. Toen werd er nog niet getest. Dat zijn dus hele andere cijfers.
En dat virus: dat blijft. Ook met vaccineren, ook al zou iedereen gevaccineerd zijn, zijn mensen toch drager. Inenting maakt je niet geheel immuun, Net als met griep, je kan het nog steeds krijgen. De kans dat je het nog krijgt, of er aan dood gaat, is wel kleiner, maar niet geheel weg. Op welk punt gaan we weer normaal leven? Ik schat dat uiteindelijk zo'n 20% zegt, ik doe niet mee. De antivaxxers sowieso, en dan nog een handvol anderen.
Juist dan heeft het inenten dus weinig zin in % gezien.Voor de gewone griepprik leg je het land toch ook niet lam.
Duidelijk.
Helaas is een serieuze discussie niet mogelijk met de huidige overheid.
Critici worden hardhandig de mond gesnoerd of verdacht gemaakt.
We moeten toch echt serieus naar elkaar gaan luisteren, ook naar Baudet en Wiilem, maar ook naar Nachtegaaltje.
Bovendien graag een tabel van mensen die aan allen Covid, dus zonder comorbiteit aan Covid overleden zijn en dat onderverdeeld in leeftijdsgroepen.
@Spie | 13-03-21 | 16:58:
Heb je toch niks aan zo'n lege tabel.
Denk dat de belangrijke vraag is, welke ziekten waar je normaal prima mee kan leven/herstellen zorgen in combinatie met corana toch voor een overlijden.
www.lc.nl/extra/Waarom-de-ene-pati%C3...
Valt mee dat Rutte niet allang iemand met Corona op Baudet afgestuurd heeft om hem even de hand te schudden.
Misschien wel al een heleboel maar is het blijkbaar gewoon niet zo besmettelijk in de buitenlucht.
@2voor12 | 13-03-21 | 16:22: Als het zo besmettelijk in de open lucht had geweest, had je dat gemerkt na de demonstratie in Amsterdam voor.die crimineel met fentanyl overdosis
Gezien de opstelling van de regering in de processen tegen Wilders, zou het me niet verbazen dat ze dat al een tiental keren gedaan hebben, maar blijkbaar is het niet ze besmettelijk. Als Rutte het nou eens vriendelijk aan Poetin vraagt, weet die misschien nog wel een werkzaam middel. 😉
Kans op besmetting buiten is nihil.
Alsof de vaccinaties totaal geen invloed hebben op de aantal besmettingen..
Helemaal niets schijnt invloed te hebben.
Gezien waar we nu staan durf ik te zeggen dat het effect van natuurlijke weerstand in de populatie veel relevanter is voor de cijfers nu dan het effect van eenmalig gevaccineerden.
Ooit schreef iemand hier in de panelen: "Als de oplossingen niet werken, is er dan wel een probleem?"
@A_Urelius | 13-03-21 | 16:21: Natuur als probleem zien, vermoeiend.
Het rivm gaat er vanuit dat vaccinatie de symptomen van de ziekte verminderd, niet dat het besmettingen tegen gaat. Daar is het vaccin ook niet voor bedoeld.
Eens. Ik begin daar dan ook niet aan.
Van Rosmalen zei het laatst ergens goed: Nog niet zo heel lang geleden richtte FvD zich nog op een intelligente doelgroep. Momenteel rest niks anders dan het meest domme volk wat ons land rijk is. Mooi in beeld gebracht bij die vrijheidskaravaan bijeenkomsten.
Een solide basis van 2 tot 8 zetels tot aan je pensioen. Doet Tjerrie netjes.
@beldewouten | 13-03-21 | 16:16: Er staan letterlijk zwakbegaafde tussen. Kan je toch niet gelukkig van worden? Hij kan natuurlijk niet veel anders.
Nog niet zo lang geleden moesten we lachen als je zou zeggen dat we 2 maanden met z’n allen om 21.00 binnen moeten zijn. Dat we een politie inval krijgen als ze luide muziek in je eigen huis horen dat we een ausweis nodig hebben om naar het stadion theater of restaurant te mogen dat we alleen bij onze ouders op bezoek moeten dat de studenten al 12 maanden geen collegezaal van binnen meer hebben gezien.
Maar blijf jij maar lekker binnen dan overkomt je niets en stem vooral Rutte.
@DexterGordon | 13-03-21 | 16:20: Zolang die zwakbegaafden hem op handen dragen, krijgt hij er een stijfje van.
@Trumme | 13-03-21 | 16:21: Nog niet zo lang geleden was er ook nog geen pandemie. Je zou er bijna een causaal verband in zien.
En maar stickers plakken op mensen die hun vrijheid terug willen. Ezel.
is toch een verzonnen naam 'Floor Nachtegaal"
Besmettingsporno is verwarrend , het aantal overledenen daalt nog steeds.
Alle verpleegsters zijn Florence Nightingale's
nl.wikipedia.org/wiki/Florence_Nighti...
En dan een foto met mondmasker, Dan deug je pas echt.
Misselijk makend, hoe Terry vlak voor de eindstreep de ziekenhuis bezetting nog even opstuwt, het personeel (weer) meer belast en reguliere zorg wegdrukt.
Het hij kan het enigszins 'maken' omdat we hier nu geen Brazilie zijn vanwege de strenge maatregelen. Anders zou hij echt gearresteerd worden, en terecht.
Hij maakt misbruik van de veiligheid gecreeerd door de maatregelen waar hij tegen demonstreert.
Bah.
Lekker he, zo'n zondebok hebben waar je alles op af kunt schuiven. Niet dat het ergens op slaat maar lekker.
hotmint | 13-03-21 | 16:11 Aha, hier hebben we Rutte, met zijn grijs gedraaide plaat.
En dan deze tweet, twitter.com/thierrybaudet/status/1370..., Totaal de weg kwijt, maar ja, dat krijg je als je Engel donaties krijgt.
Zorgpersoneel maakt al maanden overuren en er gaan mensen dood of hebben ellende door uitgestelde zorg.
Als je weet dat er een tekort aan ic-plekken is, waardoor dan ook en hoe stom dan ook, dan is dit toch het zorgpersoneel, nabestaanden en andere creperende mensen in de wacht doelbewust midden in het gezicht spugen.
Niet fraai Baudet.
@kloopindeslootjijook | 13-03-21 | je 16:16:je zou ipv Baudet te besmeuren ook eens jezelf kunnen afvragen waar die personeels en ic plekken vandaan komen en waarom daar ná 13 maanden nog niets aan gedaan is. Er waren 2630 mensen na een oproep bereid om weer als zij-instromer in de zorg terug te keren en er zijn er 200 aangenomen de rest heeft niets meer gehoord.
De Zorgbobo’s die je in heel dit debat al 13 maanden niet hoord vinden het prima zo. Duizenden behandelingen uitgesteld veel minder nieuwe gevallen ontdekt huisartsen die veel minder doorverwijzen nee hun winsten gaan net zo hard als van de retailers.
@endtotrolling | 13-03-21 | 16:15: Eh, corona =is= een seizoensinfectie van de luchtwegen onder de algemene namen bekend als "griep" en "verkoudheid".
emedicine.medscape.com/article/227820...
waar we normaal gesproken weinig last van hebben.
De draaiboeken lagen klaar maar onder invloed van China zijn die zonder erg logische argumentatie aan de kant geschoven. Niet in Zweden trouwens, die hebben het veel moreel verantwoorder aangepakt.
@kloopindeslootjijook | 13-03-21 | 16:16:
Waarom denk je dat dit samenhangt met corona?
www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/502...
Dit is een door het huidig kabinet gecreëerd probleem op het gebied van flex contracten / scholing / bezuiniging zorg.
Daarnaast krijg je in de zorg vrijwel altijd een te klein contract waardoor je standaard overwerkt.
Zelfs deugwesite "NUpuntNL is gestopt met het posten van besmettingen, het zegt namelijk geen reet.
Hogere besmettingscijfers veroorzaken meer ziekenhuisopnames?
@DexterGordon | 13-03-21 | 16:13:
Dat zou je toch denken.
@DexterGordon | 13-03-21 | 16:13: Het zijn geen besmettingscijfers maar positieve testuitslagen. Leer dat verschil nou eens.
@DexterGordon | 13-03-21 | 16:13: Niet direct, zeker niet met de vraagtekens die bij de PCR test staan
@Binnenbaan | 13-03-21 | 16:17: Is het niet zo dat mensen besmet zijn geraakt met het virus? En daardoor besmettingscijfers. Besmet zijn is "als er een virus in zit. Klopt toch?
@Oxithius | 13-03-21 | 16:18: Die vraagtekens heb jij, volgens mij geeft RIVM gewoon aan dat 15% valspositief kan zijn.
Er wordt de laatste tijd veel meer getest. Dus logisch dat het aantal postief getesten ook omhoog gaat. Al zijn het alleen maar de false positives. Het sterftecijfer zit alweer onder normaal. Als je het woord normaal nog mag gebruiken..
@DexterGordon | 13-03-21 | 16:22: Nee, positieve uitslag als in "de PCR-test is positief". Besmettelijkheid/besmetting kun je pas vaststellen na in vitro onderzoek - en dat gebeurt dus niet. Dood viraal materiaal kan ook een positieve testuitslag veroorzaken en vanwege de absurd hoge cycle threshold voor deze pcr-test kan een positieve uitslag ook helemaal niets betekenen.
Worden in deze cijfers ook de mensen meegerekend die dankzij de vaccinatie zijn overleden? Of wordt dat in een apart staatje bijgehouden.
Lies, damned lies, and statistics.
Je overlijdt niet aan een vaccin maar na een vaccin. Dan wordt je weggeschreven onder de normale statistieken. Overlijdt je in het ziekenhuis aan onderliggend lijden en heb je in de maand ervoor corona gehad dan ben je overleden aan corona, niet na corona.
"die dankzij de vaccinatie zijn overleden?"
Is dat een vraag of een stelling?
@kloopindeslootjijook | 13-03-21 | 16:12:
Je moet ook zeggen: na een vaccinatie.
Veiliger voor Hugo. Anders krijgt hij weer een aanval als iemand in de tweede kamer er naar vraagt.
@Binnenbaan | 13-03-21 | 16:10: als het goed is niet per se, je moet dan wel klachten hebben gehad die bij covid passen. En zelfs dan zal de primaire doodsoorzaak geen covid zijn maar bv. respiratoire insufficiëntie. Het onderliggend lijden wordt dan covid.
@kloopindeslootjijook | 13-03-21 | 16:12: Ondanks mag wmb ook.
@Mr.Crowley | 13-03-21 | 16:19:
Je kunt ook diarree krijgen na een vaccinatie.
Hoeft het niet door de vaccinatie te komen.
"De zon komt altijd op nadat de haan gekraaid heeft, dus de zon komt op doordát de haan kraait."
Dat werk.
Eerst maar eens laten uitzoeken hoe dat zit.
@Nichtsneues | 13-03-21 | 16:24: Je wordt weggeschreven als covid-dode. In de US werd je zelfs als corona-dode weggeschreven als je als corona-besmette een dodelijk auto-ongeluk kreeg (schijnt - heb op feestboek gestaan).
@kloopindeslootjijook | 13-03-21 | 16:29: U kunt er rustig van overtuigd zijn dat de nadelen die een aantal gevaccineerden ondervinden - tot dood aan toe - zoveel als maar mogelijk is, onder het tapijt worden geschoven. B.v. een aantal personen in een verzorgingstehuis dat na het 2e vaccin is overleden. Dat heeft niets maar dan ook niets met het vaccin te maken - wordt beweerd -.
Ken ook iemand die overleden is door de vaccinatie, vrij triest. In de bloei van zijn leven, gezond dieet, altijd sporten, nooit roken echt in topvorm dus. Prik gehaald op de priklocatie, en op de weg
terug naar huis aangereden.
We zien het alweer. Zoveel mensen die iets heel simpels niet (willen) begrijpen.
En het is zo simpel.
Ik ga naar de supermarkt. Iemand naast me hoest op me want mondkapje weigeraar, ik raak besmet. Zelf heb ik nergens last van. Dus ik kom thuis en kus mijn vrouw. Mijn vrouw raakt ook besmet maar heeft ook nergens last van. Op de bank met mijn drie kinderen Tijn, Mees en Sterre moet ik en mijn vrouw toch niezen. We verontschuldigen ons en kijken een Disney film. Maandag gaan Sterre, Mees en Tijn naar school. Zij hebben ook niet echt ergens last van maar niezen op Ali, Henk, Fieke, Timon, Merel etc. En die gaan weer naar hun ouders. Nu hebben die ook nergens last van maar de moeder van Fieke werkt in een vleeshouwerij. Zij niest ook. En uiteindelijk raken er duizenden en duizenden besmet.
Van die duizenden blijft ongeveer 10% langdurige long en neurologische klachten houden. Kunnen tromboses krijgen wat weer heel veel andere aandoeningen met zich mee brengt. Herseninfarct, Neuropathie, COPD, Emfyseem enzovoort.
Lullig voor die mensen vind dat mannetje wat geen mondkapje wilde dragen, geen vaccin wil.
Maar uiteindelijk gaan er van al die mensen ook nogal wat dood.
We moeten eens ophouden met denken dat het 'maar' een griep je is. Dat is niet zo. Men gooit niet de hele wereld op slot voor maar een griepje.
Als zo'n 30-40 extra doden per dag je niets kan boeien. Prima. Maar hoe zit het met die mensen die langdurige of permanente klachten krijgen. Kunnen die jou ook niets schelen?
Totdat je het zelf krijgt? Of een dierbare?
Want dat is jouw beslissing.
Tja.. je kan ook aangereden worden.
Kortom ... eet geen vlees?
Ik pinkte bijna een traantje weg. Bijna.
@All_Anonymous | 13-03-21 | 16:09: Of stoppen met neuqen. Want ja, 10 worden er gezond geboren in je familie en de 11e heeft gezondheidsklachten...
Het lijkt alsof griep niet bestaat.
Ga dan ook niet naar de supermarkt vriend. Laat het lekker veilig thuisbezorgen. Jouw beslissing.
Als het aantal doden en mensen die blijvend iets mankeren na bijwerkingen van het vaccin over een jaartje meevalt, dan ga ik er ook eens over nadenken om het vaccin te nemen. Ik ben geen antivaxer maar ik laat me ook niet volspuiten met iets wat nog niet zorgvuldig genoeg getest is.
Besmet is nog niet ziek hè. Heb je ook geen zorg nodig.
Misschien moet je even een nieuw sommetje maken, want mss tuig je mij dan ook over.
Ja leuk verhaal maar gaat volkomen mank op het feit dat het lang niet zo besmettelijk is als gesteld.
Eigen plezier eerst.
Desnoods ten koste van anderen.
Komt wel vaker voor hoor. Op dezelfde manier gaan ze ook windmolens van 180m hoog neerzetten. Gevolgen zijn voor de samenleving.
Je lult poep! Er is geen vleeshouwerij waar iemand zijn werk doet en zijn kind Fieke noemt...
Misschien heb je in het verleden ooit wel eens iemand besmet me griep en is daar iemand heel ziek van geworden of erger. Weet jij veel?
De inschattingen die je noemt zijn of uit de duim gezogen, of zo erg geëxtrapoleerd dat je met dezelfde data kan stellen dat het 0,1% gaat zijn.
Er is geen oversterfte van 30 tot 40 per dag. Eerder omgekeerd de afgelopen weken. Dus waste of space dit onzinreaguursel
De bottleneck bepalen is een keuze. Waarom is de bottleneck niet de capaciteit van de mortuaria? Keuzes, keuzes...
Omdat je lijken ook gewoon in de kliko kunt gooien. Of in het bos of, zoals hier in 020 vaak gebeurt, gewoon in de gracht of achter het CS. Moet je voor de lol eens gaan kijken.
Rutte en De Jonge zagen dat het goed was. Werkelijk, wat een onbenullen.
Ik kan ook wel wat sedatie gebruiken.
Het gaat prima zo. Dalende trend in ziekenhuizen, IC en sterfte. Groot aantal positieven per dag is niet doorslaggevend. Positief betekent ook dat deze mensen (voorlopig) geen vaccin nodig hebben. Scheelt toch -40.000 vaccins per week of rekent Hugo de Schoenenman daar niet mee en vaccineert hij ook mensen die COVID al gehad hebben?
Iedereen moet gevaccineerd worden, anders fuck je met het contractueel vastegelegde verdienmodel van Pfizer en consorten en dat kost dan weer belastinggeld om dat te compenseren.
Denk ook niet dat je je er met een spuit vanaf mag maken, u krijgt een abonnement op twee seizoensprikken per jaar voor de komende 10 jaar.
Femke last de klimaatdemo morgen vast direct af of mag het een paar lijken kosten...
Ik heb begrepen dat Groot Brittannië niet meer bestaat, het virus schijnt zo duidelijk te zijn dat er niemand meer is. Dus allemaal VVD en CDA stemmen voordat het hier ook gebeurd. Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge
Duidelijk moest dodelijk zijn, jammer...
@Linke Soep | 13-03-21 | 15:59: Neem een Kreauntje..
Het is duidelijk dat het dodelijk is.
Waar komen die besmettingen vandaan? Waarom lees ik daar niks over?
Van mensen die elkaar ontmoeten.
Geen ontmoeting, geen besmetting.
50% van mensen die positief zijn gaan nog steeds naar vrienden of naar hun werk. Waarschijnlijk omdat ze steeds horen dat het niets voorstelt en het allemaal geen kwaad kan. En iets met vrijheid... Achterlijk land.
@Erikjan79 | 13-03-21 | 15:59: En jij bent niet achterlijk?
@Erikjan79 | 13-03-21 | 15:59: Daarom natuurlijk die honderduizenden doden in NL - jij snapt het wel. Gelukkig, toch nog iemand, ik begon me al eenzaam te voelen.
Misschien wel door de pas gevaccineerde mensen. In ieder geval niet door gezonde mensen in de buitenlucht.
Ja persies. Niet in de kroeg, niet in het theater, niet in het restaurant.
Het gebeurt dan kennelijk toch op het moment dat je bij een fastfood bij de afhaal staat te wachten, supermarkten, dat zijn de verspreidingspunten. Niet te vergeten overbelaste trams en treinen. Zet op dun bezochte lijnen minder trams en bussen in, en verschuif die naar waar het nodig is. Voorbeeld al eerder gegeven: HTM lijn 11, de corona express.
@Erikjan79 | 13-03-21 | 15:59:
het stelt voor 99,...% van de mensen inderdaad niks voor.
@IkwilJinekwel | 13-03-21 | 16:03:
Maar je verspreid het wel, idioot. Door tokkies zoals jij zitten we nog steeds in deze ellende. Als iedereen zich 2 weken aan de regels houdt is het virus zo weg. Maar ja, als 70% van het land te dom is om te schijten zitten we hier nog wel even aan vast.
@hotnot | 13-03-21 | 16:03: scholen mensen. Scholen.
Volle treinen waarin je tuusen de grote stations 30 min bovenop elkaar zit en er in elke coupe wel een paar zitten die thuis hadden moeten blijven omdat ze ziek zijn.
Scholen zijn weer open en daar geldt hetzelfde, te veel mensen in te kleine ruimtes die vanwege kou buiten slecht geventileerd worden.
Supermarkten waar bijna niemand zich aan de regels houd (kom alleen)
Bedoel, hoe moeilijk is het? Zo slim hoef je na een jaar niet meer te zijn. Zo gauw als het warmer wordt en mensen weer veel naar buiten gaan gaat het beter. En zolang het fris blijft en we, binnen blijven met beperkte ventilatie, blijft het misgaan op plekken zoals hierboven waar veel mensen bij elkaar komen.
En het probleem is daarbij de onbegrijpelijke keuzes van het kabinet. Die niet probeert de binnenruimten aan te pakken waar mensen elkaar besmetten maar juist kiest om gevaarlijkste hotspots te negeren in het beleid.
@Erikjan79 | 13-03-21 | 16:06: Je loopt ongeveer een jaar achter met je comment. Inmiddels zijn we in een andere situatie. En mensen die de regels aan de laars lappen kunnen maar enkele dagen het virus verspreiden. Eenmaal besmetting gehad zijn ze geen gevaar voor verspreiding. De grootste regel-aan-de-laars-lappers hebben allemaal al antistoffen.
@Erikjan79 | 13-03-21 | 16:06:
Heb je het nou over de kartel regering die zelf al hun opgelegde corona maatregelen aan hun laars lappen?
@Binnenbaan | 13-03-21 | 16:08:
Ok, waar komen de besmettingen dan vandaan?
@Erikjan79 | 13-03-21 | 16:13: Positieve testuitslagen... Besmettingen kun je relateren aan ziekenhuis- en IC-opnames.
@ZomaarEen | 13-03-21 | 16:07: Het had mijn reaguursel kunnen zijn. Mijn inschatting, het komt vooral door de opening van de scholen.
@Erikjan79 | 13-03-21 | 15:59: Blijven de helft van de positieve mensen dan thuis en gedragen ze zich dan zo negatief door niet even gedag te komen zeggen?
@Binnenbaan | 13-03-21 | 16:08:
Dat maakt het niet minder problematisch.
Die paar dagen is precies voldoende voor het virus om zich te blijven verspreiden.
Om lekker bij de volgende gastheer verder te muteren met miljoenen tegelijk en dan desnoods de regel-aan-de-laars-lapper weer opnieuw besmetten.
Je zou zeggen dat als iedereen tegelijk meedoet je na een week die verspreiding zowat compleet stil moet leggen.
Maar we zijn al een jaar aan het doormodderen.
@Erikjan79 | 13-03-21 | 16:13:
Kinderen.
@hotnot | 13-03-21 | 16:03:
Klopt. Makkelijker wordt het niet. Sportschool, sportclub, kroeg, theater, restaurant, niet essentiele winkel ga maar door. Al maanden op slot. Avondklok er bovenop. Helpt allemaal niks. De cijfers schieten omhoog.
1+1blijft 2: De grote hotspots zitten daar waar het nu open is en er hooguit wat maatregelen voor vorm gelden. Daar gaat het mis en moet je echt aanvullende maatregelen gaan treffen anders verliezen we de slag met corona.
Als je scholen openhoudt zul je meer moeten doen om te voorkomen dat kinderen elkaar besmetten. In treinen moeten minder mensen en je moet gaan handhaven: Veel mensen zetten zodra de trein rijdt het mondkapje af om zgn iets te eten: Aanpakken die gasten, mondkapje niet of half op? OV verbod voor 3 maanden. Supermarkt idem. Niet alleen, mondkapje maar half op: Winkelverbod voor 3 maanden
Etc etc. voor alle binnenruimten waar veel mensen komen
@kloopindeslootjijook | 13-03-21 | 16:26: We hebben geen eindeloze voorraad superspreaders he.
@Erikjan79 | 13-03-21 | 16:06:
U hebt uw agressie niet onder controle, ik staak dan ook onze dialoog amigo.
@Erikjan79 | 13-03-21 | 16:13: Besmettingen is een groot woord, positief getesten klinkt beter. En het kan zelfs zo zijn dat ze de ziekte al drie vier maanden geleden doorlopen hebben, vaak zonder het zelf te merken.
Tja, ik blijf erbij dat de scholen de grootste bijdragen leveren momenteel. Die koters hebben hartstikke vaak een snottebel en nu moeten hele klassen verplicht getest worden om weer naar school te mogen.
@Erikjan79 | 13-03-21 | 16:06:
Daarvoor zijn de regels niet streng genoeg, dan moet iedereen in echte Lock down. En iedereen die ziek is geruimd worden.
@kloopindeslootjijook | 13-03-21 | 16:26:
Moet je dat wel mondiaal regelen, en alle besmette mensen ruimen, die zijn nog steeds besmettelijk na herstel voor ik dacht tot nu toe aangetoond een week..
Iedereen doet zijn best maar. Alle voor en tegenargumenten zijn hemelsbreed beschreven in de panelen en ik ben er gewoon klaar mee. Zolang er geen lijken om mij heen liggen, de mussen nog niet dood neervallen, de planeet aarde nog niet verschrompleld is ga ik lekker verder met " leven".
Dat is de geest!
Schrijf een boek. "Ik ga leven" zou ik als titel voorstellen. Wel oppassen voor D66-doodsbedreigingen op de mail.
Moest iedereen doen.
Ja precies
Leuk te lezen dat er meer mensen zo als ik denken.
is Floor Nachtegaal de enige echte Florence Nightingale?
Haha je bent er ingetrapt.
De cryptomunten gaan gelukkig ook omhoog
Ik zou iedereen willen aanraden wat meer aandacht te richten op de aandelenmarkt en wat minder aandacht te besteden aan het Haagse circus.
@Binnenbaan | 13-03-21 | 16:02:
Wat verwacht jij dat er gebeurt dan? Binnenkort een crash of nog even verder omhoog?
@Watching the Wheels | 13-03-21 | 16:11: Voorlopig lekker doortuffen. Je hoeft je pas volgend jaar een beetje zorgen te gaan maken. Kwestie dus van tijdig de grootste koerswinsten pakken (meme-stocks, tech-stocks, etc) en als cashpositie aanhouden. En dan wachten op de eerstvolgende flinke correctie en flink inkopen. Rinse and repeat. De komende jaren zal dit systeem echt niet instorten maar je zult vaker flinke correcties zien zoals in maart 2020 en oktober 2020. Als je een gezonde cashpositie aanhoudt kan je als simpele burger keer op keer die correcties meepakken. Voor je aandelen die je hebt in stabiele bedrijven (denk olie/gas/grondstoffen), lekker long houden - kan jou het schelen.
En fuck crypto.
Maar liefst 554 mensen op de IC? Mijn God! Dit gaat helemaal verkeerd aflopen, straks zijn het er 555 en wat doe je dan? Er eentje naar huis sturen van 83 met hartfalen en een bmi van 28,36 of toch maar die vent van 35 zonder onderliggend lijden en verder normaal gezond en strak van lijf en leden?
Nou, daar ga je mooi niet uitkomen, wat je ook gaat rekenen.
Mijn hemel, wat een gedoe om niks.
Ondertussen in Brazilië...
Weet Rutte al dat er IC-bedden zijn die leeg zijn gebleven? Dan kan hij die ook nog wegbezuinigen.
@2voor12 | 13-03-21 | 16:00: Breng hem nou niet op ideeën..
Dat zeiden mensen ook voor de zondvloed.
'He, lekker buitje'.
@kloopindeslootjijook | 13-03-21 | 16:07:
lol
Gelukkig hebben de Duitsers nog wat ziekenbedden over voor Nederlandse patiënten.
Tjee, wat een onverschilligheid
@bitterpete | 13-03-21 | 15:58: Jij woont in Manaus? Was daar ooit een paar weken, ben je omringd door minstens 2.000 km ondoordringbaar oerwoud. Mensen kunnen geen kant op, behalve met vliegtuig. Arm als de hel, een fucking kutklimaat, in feite een eiland met een miljoen inwoners boven op elkaar.
Het is niet zo zinvol om dat met Urk te vergelijken. Vergelijkingen gaan sowieso altijd wel mank (zo vind ik Zweden ook geen goede vergelijking), maar kijk je sec naar NL, dan is er geen kleautuh aan de hand. Er gaan hier elk jaar rond de 150K aan mensen dood, soms iets meer, soms iets minder.
Met de vergrijzing neemt dat aantal natuurlijk toe en bladiebla ouwekoek.
Kortom, die corona is in veel opzichten niet erg bijzonder, vergeleken met bv. de griep - waar nooit iemand over jankt.
@Ichneumonidae | 13-03-21 | 16:25:
Aangezien zij op niveau groepsimmuniteit zijn beland is het nog maar de vraag of rekken wel extra bescherming creëert of gewoon een grotere spreiding van het aantal overleden patiënten.
science.sciencemag.org/content/371/65...
Geen één IC bed erbij sinds vorig jaar, een boot met 500 bedden wordt geweigerd.
Complot of niet dit klopt allemaal niet.
Laten wij de kwetsbare medemens beschermen, laten wij met de rest weer normaal doen.
Ze hadden vorig jaar zomer toen het lekker ging megaveel nood ic’s kunnen opzetten maar er zit blijkbaar een groter plan achter
Rutte 4 zit gebakken
@Sjors66 | 13-03-21 | 15:58: ik hoop wel dat degene die zich kandidaat stelt in ieder geval weet hoe je het correcht schrijft
@Sjors66 | 13-03-21 | 15:58: Mevrouw Al Quak toch ?
@boerkoekoek 'correcht'...lol
Het aantal opgenomenen lijkt redelijk constant en het aantal overledenen iets te dalen.
Aantal besmettingen zegt niks omdat de meerderheid daar van niks van de ziekte merkt.
Het wordt tijd voor ander beleid.
Weg met Rutte, Thierry for president.
Laten we eens de laatste weekcijfers van het CBS erbij pakken (worden elke vrijdag geüpdated) en die voor een aantal jaar op een rij zetten:
Sterfte Week 9:
2015: 3207
2016: 3151
2017: 3328
2018: 3937
2019: 3065
2020: 3098
2021: 3089
Groei 70+ bevolking sinds 2015: 23,1%
Groei 70+ bevolking sinds 2018: 9,6%
Er is helemaal niks aan de hand. Niet alleen zijn de cijfers niet hoog. De cijfers zijn historisch laag en dalende. Er is 0,0 reden voor welke maatregel dan ook.
Hieronder in de reacties vindt u de commentaren van het VVD-webcareteam terug die zullen beweren dat de cijfers zo laag liggen vanwege de maatregelen (0,0 bewijs voor, wel genoeg bewijs voor het tegenovergestelde) en dat de cijfers weer elk moment naar 10 triljoen biljoen zullen schieten als we de maatregelen loslaten (0,0 bewijs voor, wel genoeg bewijs voor het tegenovergestelde).
Mensen boven de 80 gaan zo te zien allemaal dood.
Met kanttekening: we hebben nul influenzadoden dit jaar. Dus corona heeft de facto de plek ingenomen van influenza qua oversterfte factor.
Goed overzicht trouwens.
Lijkt wel of we door onze overheid bedonderd worden, maar dat zal toch niet wel?
Want in landen zonder maatregelen gaat het ook helemaal top. Gebruik gewoon voor de lol even de zoekterm Manaus.
Waar je ook mee komt, mensen die al maanden in een angstpsychose zitten (zoals hier bv. echt betreurenswaardige types als Gulliver, Papa Jones e.d.) overtuig je nergens mee.
Als met hoogtevrees - heb je dat en je bent per ongeluk op te grote hoogte, dan zet je geen stap meer.
Die dingen liggen eigenlijk in de psychiatrische sfeer.
@Binnenbaan | 13-03-21 | 15:57:
Of corona is influenza, zou ook zomaar kunnen.
En als de invloed van de maatregelen meeneemt?
Goh, vreemd dat er na een jaar een flink oversterfte nauwelijks ondersterfte is het wachten is op het laatste stervende dor hout wat de grafieken nog bevuild met zomaar dood gaan.
@Knisperende_Tissue | 13-03-21 | 15:59:
Ah. Daar hebben we de Braziliëframe weer. Prachtig ronkend artikel in het AD vorige week over hoe ze daar genocide aan het plegen zijn omdat ze geen maatregelen hebben.
-Ondertussen ligt de sterfte in Brazilië lager dan in het grootste deel van Europa.
-Is de sterfte volledig vergelijkbaar met die van alle buurlanden (In een land als Peru waar ze volledig alles dicht hebben gegooid met een keiharde lockdown liggen de cijfers hoger)
-Is de sterfte volledig vergelijkbaar met die in eerdere jaren
Ik wil nog wel 100 doden van het 2021 totaal aftrekken als je wilt? Dat lijkt me best een aardige schatting voor de sterfte veroorzaakt door de maatregelen.
Het gaat niet om de doden, lompe knuppel!!
@Ichneumonidae | 13-03-21 | 16:00: - echt wel. De Belgische viroloog Marc van Ranst heeft aan een groep belanghebbenden uitgelegd hoe je een dergelijke crisis kunt beramen, hoe zo'n fenomeen werkt. Verbijsterend en op internet te vinden.
@zwellevertje | 13-03-21 | 16:10:
Ah. Dus de cijfers in 2021 liggen lager vanwege hogere sterfte in 2020? Fijn dat je toegeeft dat sterfte in het vorige jaar een factor is. Dan weten we ook meteen wat de reden was dat de sterfte in 2020 hoger was. Namelijk de lage sterfte in 2019.
Om dit soort factoren op te kunnen vangen zou je een voortschrijdend 2- of zelfs 5-jaarsgemiddelde kunnen nemen en daarbij ook rekening kunnen houden met de sterfte per leeftijdscategorie. Dan ondervang je al dat soort factoren. En dan kom je weer precies uit bij het begin: Er is helemaal niks aan de hand.
@Dick van Bill | 13-03-21 | 16:14:
Waar gaat het dan om? Het aantal snotneuzen bij transgenders tussen 46 en 48 jaar?
De totale sterfte is de enige betrouwbare indicator waar nauwelijks mee geknoeid kan worden (in tegenstelling tot R-getallen, 'besmettingen', prognoses over allerlei varianten, doodsoorzaken, onverifieerbare claims over lange termijn effecten, etc.).
@Maris v.d Hof5393 | 13-03-21 | 16:16: Ik snap niet goed waar je precies op reageert. Echt wel wat?
@Antiquerulant | 13-03-21 | 16:20: Blijkbaar moeilijk te bevatten dat na oversterfte altijd ondersterfte volgt? Sterker nog, die ondersterfte zal nog wel toenemen op het moment dat covid zo goed als uitgebannen is.
@Ichneumonidae | 13-03-21 | 16:27: - ok: echt wel dat die angsten in de psychologische sfeer liggen.
Waarom zou je week 9 er uitlichten?
@beldewouten | 13-03-21 | 17:06:
Beetje variatie aanbrengen in de cijfertjes die ik presenteer. In een post van een week geleden had ik week 1 t/m 8 vergeleken met die van 2018. Zorgt voor verschillende perspectieven. Maar je komt uiteindelijk bij hetzelfde uit. Er is niks aan de hand.
Bij de CBS-update van volgende week kunnen we weer week 1 t/m 10 vergelijken.
@Antiquerulant | 13-03-21 | 16:25:
Jij stelt: Er is helemaal niets aan de hand.
In Brazilie hebben ook zo'n flapdrol aan het roer staan. Veel succes als je straks van de trap mocht vallen en met loeiende sirenes naar de IC moet!
@Knisperende_Tissue | 13-03-21 | 15:59: Daar zitten ze aan het einde van het regenseizoen. 'Normaliter' is dat het griepperiode. Vergelijk voor de grap eens wat Amerikaanse staten met elkaar, zoals The Economist onlangs heeft gedaan.
't is allemaal de schuld van de zeer dodelijke Britse variant , aldus volksmenner Rutte. Stem hem weg op 17 maart.
Kansloos. Wil je een statement maken, stem dan gewoon niet. Een historisch lage opkomst maakt meer indruk dan een zeteltje meer of minder voor Baudet of Geert.
@Binnenbaan | 13-03-21 | 15:56: Niet stemmen is automatisch een stem voor Rutte. Zoals Wilders aangaf, zijn grootste concurrent is de niet-stemmers.
@VoltaireJohn | 13-03-21 | 15:57: Wel stemmen is automatisch een stem voor coalitie VVD/D66/CDA/Opvulpartij
@Binnenbaan | 13-03-21 | 15:56: Het wordt geen zeteltje meer voor Geert, maar een mega winst voor de PVV, groter dan de VVD. De huizenhoge peiling voor de VVD is fake.
@Binnenbaan | 13-03-21 | 15:58: En Geert zal nooit maar dan ook nooit in het Haagsche pluche toegelaten worden. Never.
@Vitale-Reaguurder | 13-03-21 | 15:59: Dream on. 25 zetels, misschien. En dan koop je daar dus niets voor. Geert heeft 60+ zetels nodig om kans te maken.
@vitale-reaguurder
Donald, ben jij dat?
@Binnenbaan | 13-03-21 | 15:59: Belangrijker is, dat er een grote fractie van de PVV in de kamer komt. In het pluche bereik je niets, vanuit de oppostie worden er seeds meer standpunten van de PVV overgenomen. Dus nogmaals, steem Rutte weg.
@Knisperende_Tissue | 13-03-21 | 16:01: Nee, mijn naam is haas.
Ja, zie die 170.000 besmettingen per dag. Lol.
@Vitale-Reaguurder | 13-03-21 | 15:59:
Ik hoop het.
Het aantal mensen wat VVD stemt #TeHoog
Dan hoop ik maar dat je daarna geen zorg nodig hebt.
@Gewone_mevrouw | 13-03-21 | 15:54: Procentueel gezien is die kans vrij laag.
Absoluut is het 50/50 ;-)
@Gewone_mevrouw | 13-03-21 | 15:54: Twee jaar geleden lagen de IC's ook vol met Influenza patiënten, met 12.000 doden. Toen hoorde je de zorgmedewerkers niet. Ook hoor je ze niet over de 150.000 doden per jaar in NL met kanker, tumoren,hartfalen, hersenbloedingen, enz.... waarvan velen ook in de IC's liggen.
@Gewone_mevrouw | 13-03-21 | 15:54: - je moet wel heel veel drinken voor een delirium. Je kunt natuurlijk ook van je kruk afvallen.
Hadden we anders verwacht na het openen van de scholen en kinderopvang? Besmettingshaarden. Het lijkt er sterk op dat vanuit het kabinet wordt aangestuurd op een zo lang mogelijke crisis.
Niet zo moeilijk omdat in te zien Doktrine Rutte wil ons zo lang mogelijk onder de knoet houden.
Doet straks wel zogenaamd een experiment met het afschaffen van de avondklok net voor 13 April.
Ssst ramadan niet verder vertellen.
@Sjors66 | 13-03-21 | 15:53: van mij part gooien ze alles open. Dit virus is toch endemisch en gaat nooit meer weg. Het beleid is geen peil op te trekken.
@likdoorn | 13-03-21 | 15:57:
Ja, die man begint enge trekjes te krijgen. Wordt autoritair en blijkt verslaafd aan de macht.
Oh, ja, en hij schoffeert de dames.
Lul.
Die Floor, in een maand tijd van "lekker rustig hier" naar "het gaat heeeelemaaal mis". Volgens mij moet iemand eens gaan kijken op vakantieveilingen.
En het is een wijkverpleegkundige, dus zelf het grootste risico voor de mensen die zij bezoekt.
Leeuwarden ziet er goed uit, afstand en de context dat besmettingen in de buitenlucht een marginale, welhaast onmeetbare factor bleek behalve als je een uur van dichtbij in elkaars gezicht staat te schreeuwen, hoesten, zingen of kussen met of zonder masker. Zelfde voor FvD plaatjes.
Avondklok ook wel bekend als het aan banden leggen van het vrije verkeer van de burger en inperking van fundamentele eigen verantwoording, heeft ook een onbekende impact. En gaat op termijn niet werken terwijl op korte termijn het veel krediet versplilt in een overspannen samenleving. Het "andere" virus heerst in de collectieve geest en bijna alle overheden waar angst het oude normaal al was.
Ja, er is nauwelijks leven mogelijk als je tijdelijk om negen uur s'avonds binnen moet zijn, eigenlijk is er sprake van ondragelijk lijden.
Als we straks allemaal gevaccineerd zijn en corona is onder controle. Waar gaan alle angstwappies dan bang voor worden?
We gaan niet allemaal gevaccineerd worden, dus de angst zal wel blijven.
Wees maar niet bang, dat gat vult zich wel weer weer met iets anders waar ze bang van willen worden.
Mwah ik vind mensen die zich uit zorgen laten vaccineren angstwappies noemen niet echt netjes.
@VP732 | 13-03-21 | 15:51:
De angstwappies zijn de mensen die gaan gillen dat we allemaal dood gaan als de dagkoersen weer minimaal oplopen.
@VP732 | 13-03-21 | 15:51: Net zoals mensen die zich uit zorgen niet laten vaccineren niet standaard anti-vaxxers of wappies zijn.
Welke angstwappies? Die 3e rangs burgers die zich druk maken om hun auto en vakanties?
Angstwappies zijn die idioten die bang zijn voor het vaccin en vooral heel hard roepen dat degene die duidelijk niet bang zijn de bangeriken zijn, maar dat is hogere wappie logica.
Dan slapen ze niet meer vanwege de kuch klimaatsverandering.
@zwellevertje | 13-03-21 | 16:03:
Ik weet niet of je al gevaccineerd bent maar anders zou ik het je toch afraden amigo. Het is een goedje wat nog in de testfase zit.
5g natuurlijk.
@2voor12 | 13-03-21 | 15:53: :))
Kijkend naar de ziekenhuisopnames is er geen sprake van een gezondheidscrisis zoals de media ons willen doen geloven.
Er is hooguit een capaciteitscrisis, eentje die hardnekkig niet wordt opgepakt door Hugo en zijn kameraden.
Ondertussen wordt de hoop gevestigd op een experimenteel vaccin, waar niemand van weet of en zo ja hoe lang het werkzaam is, wat de bijwerkingen zijn en welke lange termijn gevolgen. Volkomen in strijd met het Neurenbergprotokol, dat beschrijft welke aan welke ethische randvoorwaarden een medisch experiment moet voldoen.
Pfizer verkoopt spuiten aan Argentinie en verkrijgt als onderpand de ambassadegebouwen, militaire terreinen en banktegoeden. De pharmareuzen hebben hun ethische verankering al lang verloren, maar dit is wel heel schaamteloos.
Assen.
Makkelijk demonstreren, daar. Eerst Bromsnor's fietsbanden leeg laten lopen, dan loop je verder geen gevaar.
Heer vergeef het hun.
Ze weten niet beter.
Dat komt bijna zeker door openstellen scholen. Er is verder weinig veranderd. En in de buitenlucht is het besmettingsgevaar nihil.
En dat dingetje in het Vondelpark (bijvoorbeeld) was een schoolreisje zeker?
Hoe groot was de toename na de blm-demonstratie? Hoe groot was de toename na de avondklok-demo's/rellen?
Ik zie het verband niet. Thierry wil juist de mensen in de verzorgingshuizen beschermen, dan kan de rest wat minder spastisch doen.
Onbegrijpelijke strategie, dat afficheren met de wappies. Succes ermee Terry en Haga. Met jullie complotgelul.
De tijd zal het leren.
Na bezoek van de vrijheidskaravaan zijn wij op Urk het beste jongetje van de coronaklas, zo schijnt. www.ad.nl/binnenland/onderzoek-naar-g...
Mooi!
Waar vrijheid is verdwijnt de angst :)
Ziekenhuisopname-totaal schommelt al drie weken rond de 2000 mensen.
Stabiel, dus. Zeker vergeleken met de 3000 mensen die het waren in december.
Percentage positief geteste mensen ligt onder de 8%.
Er worden hele schoolklassen zonder klachten getest, dus prevalentie daalt.
R staat op 1,01.
Doch, absoluut gezien móeten de aantallen 'besmettingen' omhoog natuurlijk. Nog niet eens de helft van het dagrecord in december, maar dat deert niet.
Derde golf! Paniek! Rutte heeft gelijk en Baudet is een wappie! Want stelt u zich eens voor dat FvD wéér heel groot wordt deze verkiezingen.. dan zouden we eindelijk eens op een realistische manier naar het beleid moeten kijken. En dat moeten we niet willen met zijn allen, angstindoctrinatie is véél beter!
Weet je nog dat we alleen even wat maatregelen zouden krijgen om de 'curve' 'flat' te maken?
@Stijl_Loos | 13-03-21 | 15:44: Peperidge farm remembers, nu krijgen we testbewijzen en coronapaspoort. Bijna niemand die het opvalt.
Zeker niet opgevalken hoe Baudet met zijn “realistische manier” tot op het bot geroosterd werd door Jinek?
@Stijl_Loos | 13-03-21 | 15:44: I 'memba!
Wie is er verantwoordelijk voor mijn gezondheid?
Ik zeg: louter ikzelf. Dat geldt wat mij betreft voor iedereen. En natuurlijk helpen mensen de kwetsbaren. Maar wie kwetsbaar is moet niet bang zijn maar zoveel mogelijk halen uit het leven zolang dat mogelijk is.
Als je bang bent voor de dood moet je je ouders eens vragen waarom ze jou zonodig met dit leven moesten opzadelen.
Oversterfte is er wereldwijd nog steeds niet.
We zitten met steeds meer mensen gevangen op deze aarde. Adam en Eva hadden de hele wereld voor zichzelf. Absolute rijkdom. Nu, moeten we diezelfde aarde met steeds meer mensen delen. Arm worden we, straatarm. En we doen het nog zelf ook. En ondertussen maar bang zijn.
Mensen: dúrf te leven. We zijn er om te bloeien. Niet om zure druifjes of bange schaapjes te spelen
@Ridde Rogter | 13-03-21 | 15:48:
Nee, dat was me niet opgevallen. Mischien teveel maar het decolleté van Eva gekeken.
De Britse variant begint er lekker in te hakken. Voorspel voor de derde golf?
In België doen ze het een stuk beter. Infecties blijven al weken rond de 2500 hangen. Misschien begrijpelijk. In Nederland heb je véél meer eigenreide klojo's en recalicitrante nitwits.
Suuuurrrre.
In het VK ligt het percentage positieve besmettingen op 0,6%
In Nederland op 7,2%
Zoooooo erg, die Britse variant.... LULKOEK
Er worden bijna 2x zoveel mensen getest als voorheen. Logisch dat je dan ook meer besmettingen aantreft.
Lekker onderbouwd weer dat bericht van 'Floor Nachtegaal': wat was de leeftijd en BMI van de overledenen?
De wereld wordt op slot gehouden vanwege Bill Gates cum suis ('toevallig' heeft ie ook net een boek geschreven: How to Avoid a Climate Disaster).
Ik lees op het moment het boek “how to avoid Microsoft”.
En via stichting nice de cijfers betreffende de IC/doden vanaf maart 2020(!) tot heden:
COVID-19 patiënten op de IC’s
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 9219
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 2587
Het grappige is dat ik in mijn omgeving heel wat klachten hoor over vaccinatie bijwerkingen. Hoofdpijn, wegtrekkers, verminderd zicht, verhoogde bloeddruk. Dan dat ik mensen gehoord heb over corona ziekteverschijnselen. Haha, de mensen die IK ken worden dus zieker van de vaccinatie dan van Corona.
Dat heb ik allemaal zonder inenting, gewoon oud zeker.
haha! Grappig joh
Dit is statistisch verantwoord, dankuwel!
Mijn schoonouders (83) en mijn vader en 2e vrouw (93 en 91) zijn ondertussen ingeënt en die hebben geen problemen ondervonden. En de vrouw van mijn vader gaat al gestrekt als het vijf seconden tocht, die kan echt helemaal niets meer hebben. Kortom, het vaccin krijgt bij mij het voordeel van de twijfel.
Als gezond persoon krijg je meer last van het vaccin dan van de Rona. Boven de 75 is dit andersom.
N = hoeveel?
@FrankVeer | 13-03-21 | 15:44: Mijn schoonouders en ouders ook gevaccineerd, ook nergens last van inderdaad. Pa een beetje maar is toch al niet fit. Jongste zusje (25) afgelopen donderdag gevaccineerd en heel erg beroerd, hoge bloeddruk, heel erg verminderd zicht, wat ze zelf omschrijft als flitsen, vrouw van collega idem ook pas in de 30, hoofdpijn etc paar dagen ziek thuis. Ikzelf trek het vaccin ook niet echt in twijfel, maar ben van die AstraZeneca wel iets meer huiverig.
Elke medicijn heeft bij werkingen, van paracetamol tot ibuprofen, waar je overigens ook een hart aanval van kan krijgen.
@endtotrolling | 13-03-21 | 16:34: Ja knuppeltie, dat ontkent niemand. Wat wil je voorderest nu zeggen dan ?
Wat moet je nou met die ‘besmettingen’? Indicator van niks.
Mortaliteit o.k., evt. IC-capaciteit, maar laatste is door Rutte enorm opgeschaald, dus irrelevant.
Nou, alle hens aan dek hoor.
Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een dwaas van een betweterschapper die het heeft onderzocht. Hoe zit het eigenlijk met de kracht van je cumshot, wanneer je aan de beademing ligt vanwege Covid-19 en nicotinepleisters hebt omdat je even niet roken?
Dat is 15. Voorheen was het 17.
allemaal boete. afrekenen bij de uitgang.
Wat is dit voor een paniekzaaierij?
Nijman zit op Twitter telkens te klagen over de avondklok
Maar Pritt doet rustig mee met de angstporno over 'besmettingen'
De totale aantallen besmettingen zeggen geen bal, helemaal niet nu ook kinderen zich massaal laten testen
Als er in Mei/Juni 2020 net zoveel was getest als nu, dan waren er toen nooit versoepelingen geweest
We moeten allemaal massaal stoppen met je laten testen bij een snotneus, daarmee houdt je de hysterie alleen maar in stand
Jo wap-man, kijk ook even naar die ziekenhuisgrafiekjes.
Kun je zo'n IC grafiek lezen? Als het straks je moeder is?
Jup, Nederland is het enige land dat 'snotneus' als symptoom van corona heeft
@swaggerton | 13-03-21 | 15:37:
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Leeuwarden: een IQ van 83, bijelkaar opgeteld
Dan ken je hoerieharry nog niet.
Schaal de gezondheidszorg c.q. de I.C.-capaciteit snel, tijdelijk op!
Maar laat de gezonde mensen - de 98% - gewoon buiten spelen.
Het RIVM had de pandemie gewoon veel beter moeten voorbereiden.
Waar zijn de draaiboeken die er tien, twintig jaar geleden al hadden moeten zijn!?
Ik las ergens dat Rutte het IC wil opschalen.
Tuurlijk joh enkele tienduizenden verplegers trek je zo uit de binnenzak
Grappig hoe simpel sommigen over de zorg denken
@VoltaireJohn | 13-03-21 | 15:34: Rutte wil ons ook al 10 jaar 1000 euro geven...
Als je ergens leest "Rutte wil..." dan weet je zeker dat je er tot Sint-juttemis op kunt wachten!
@VoltaireJohn | 13-03-21 | 15:34: Rutte wil na de verkiezingen eens na gaan denken over het proefballonnetje van de PVV.
@Mauritskade | 13-03-21 | 15:37: niet grappig hoe simpel mensen over een lockdown denken
@Mauritskade | 13-03-21 | 15:37: daar heeft Rutte cs al een jaar! de tijd voor gehad. Niets.
@Binnenbaan | 13-03-21 | 15:38: Dat hoop ik ook, anders is de vernietiging van de democratie een feit.
Vrees dat het FvD niet op veel stemmen vanuit de zorg hoeft te rekenen
Er is helemaal niets aan de hand in de buitenlucht.
't Is niet Baudet die er een puinhoop van maakt.
Rutte 1, 2 & 3 en het RIVM hebben er een puinhoop van gemaakt!
@Aristotalloss | 13-03-21 | 15:36: Zo is het.
Vriendin van mij is verpleegster in het UMCG, niets aan de hand daar, niet geweest ook. Alleen enorme overlast en druk veroorzaakt door de extra regels van bovenaf.
@Aristotalloss | 13-03-21 | 15:36: haha, nee daarom was er een leegloop bij FVD. Geen enkele partij wil met een complot partij in zee , zelfs Wilders niet.
En ondertussen in Zweden zitten ze op terrasjes en in restaurants met dezelfde sterftecijfers.
Pleur op met je terrasjes, al drie hagelbuien hier en teringkoud.
Tering, ruimen ze dat wel op of zit je dan gewoon naast een lijk te eten?
Dan ga je toch naar Zweden toe?
Schijtloof word ik ervan. ALsof alleen mensen in de zorg al een jaar lang hard door moeten werken. Mijn man werkt ook t hele jaar door voor zijn baas,corona of niet. HIj krijgt veel met klanten te maken als bezorger van een klein bedrijfje wat door moet gaat omdat het anders failliet gaat. Denk maar niet dat mijn man wat extraas heeft gehad van zijn baas. Gewoon doorgaan anders gaan we kapot is t devies daar. Mijn zoon werkt in gemeente groen en ook dat moet gewoon doorgaan en is af en toe wel beloond. Degenen die t hele jaar doorwerken sinds corona er is,krijgen elke dag via catering hun lunch. En kregen vorig jaar in t begin van corona een chocolade hart met wij zijn trots op jou. Mijn dochter werkt als apothekerassistente en ik heb tot een een maand geleden 2 dagen per week op haar kleine meid gepast. Want werk moest door. Nu zit de kleine meid op school en bso die dagen. De dagen dat mijn dochter werkt. En haar vriend werkt ploegediensten . De zorg ja verdient een dikke pluim,,maar als die ondergesneeuwde andere arbeiders ook. Ik ben trots op jullie allemaal werken nederland!
Helemaal mee eens. Hebben ze ook eens wat te doen, beginnen ze massaal te zeiken.
@TB-Spoelie | 13-03-21 | 15:34: Helemaal met beiden eens. Als men wil miepen over de zorg moet men bij Rutte zijn die de zorg heeft afgebroken.
Ja zo is het: iedereen die echt werkt, een bijdrage levert aan het goed functioneren van het land weet dat hij/zij soms harder moet werken dan ‘normaal’.
Degenen die echt geschikt zijn voor hun werk doen dat met positiviteit.
Overigens zijn het vooral de op geld beluste baasjes die op npo en msm hun drama spelen. Maar dat zijn niet de mensen die gewoon hun werk doen, al kan ik een beetje begrijpen dat ze de janktonen van hun bazen proberen te imiteren.
Eens!!! In de bouw werkt en sjouwt het personeel ook ontzettend hard in weer en wind.
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te zien dat de groeifactor-week-op-week-trend resoluut dalende is. Misschien eens ophouden met het absolute aantal positief getesten centraal te zetten. Het gaat uiteindelijk om wat er op de IC terecht komt. Positief getesten is meer een context getal.
Nogal logisch , meer besmettingen= meer ziekenhuizen en ic's opnames, alleen dat gebeurd weken daarna. Niet elke besmetting kom in het ziekhuis, maar veel wel.
@endtotrolling | 13-03-21 | 16:26: nope, hangt vanaf wie er besmet raakt. Veel kinderen = weinig ziekenhuis.
Journalist: wat gaat u doen voor het zorgpersoneel.
TB: we gaan er voor zorgen dat alle IC's vol liggen.
Onzin.
Stel achterlijken. Liefde voor NL gaat toch zo diep bij die lui? Nou, we zien nu dus wat aan ze hebben in tijden van crisis. Geen land mee te bezeilen. Landsbelang is hen vreemd. Alleen maar de geloof in het eigen complotgelijk
Zitten sneltesten hierbij?
Nee, ik denk de jeugd, reactie op opening van scholen enkele weken geleden. Niet zo erg dus, je zult de ziekenhuisopnames nauwelijks zien stijgen.plus het positief geteste mensen percentage, dat al weken daalt.
Een dodelijk virus waarvan je alleen via testen er achter komt of je het hebt.
Ik blijf het een beetje vreemd vinden.
Nou, ik durf met 90% zekerheid te beweren dat ik het gehad heb, want ik was 2 weken echt wel goed ziek (en nee ik ken mijn lichaam als het griep heeft, dit was meer dan dat). Heb mij niet kunnen testen, maar weet het haast wel zeker.
Datzelfde geldt voor HIV. Je merkt het pas als je het AIDS-stadium bereikt en dan is het te laat...
@Graaisnaaiert | 13-03-21 | 15:49: Ik dacht dat je daarvoor wel wat meer moest doen dan alleen in de buurt staan van iemand.
Of in een frans ziekenhuis terecht komen.
@tjongerschans | 13-03-21 | 15:44: zelfde hier. Iets meer dan een week in bed liggen zweten en nu nog steeds wat last van ademhaling. Kon me laten testen, maar het resultaat zou 5 dagen duren, laat dan maar. Twee weken zelf opsluiting en weer gaan.
Terug naar normaal, heel goed.
Tuurlijk joh
Ik was het vorige topic nog aan het verwerken.
Dit gaat ook over spuiten.
Niet zo vlot met fappen?
Daar gaan we weer met de emotie-porno.
Gouden tijden voor de necrofielen dit.
Ja, en dat is nog legaal ook...
@staat het bier koud? | 13-03-21 | 15:30: Ik mag graag denken in oplossingen, alleen in dit geval iets minder.
Zag alweer een oplossing voor al die gesloten zonnestudio's en sportscholen. Alleen de aanvoer en de gebruiksduur lijkt me nogal een uitdaging.
@Quicksilvert | 13-03-21 | 15:39: Bovendien is er denk ik maar erg weinig vraag naar.
Als ik u was zou ik er niet teveel geld in steken.
De derde golf is gekomen.
De derde golf sinds we het conora virus zijn gaan stalken maar in wezen is dit al de 30239420323423e golf. (schatting)
Besmettingen G? Aantal doden is al een tijdje dalende namelijk en het aantal testen (vooral van kinderen) schiet omhoog!
@G
Overigens ligt de verhouding nu op 7,5%. Nog niet zo lang geleden was dat 12 en meer!
We zitten al op Golf VII.
Ik had al twijfels ,maar nou weet ik zeker dat er geen derde golf bestaat . Thx man.
Oh en nu!! Middagklok? Supermarkten dicht? O bezoek.
@Onkel Bratwurstbude | 13-03-21 | 15:33: De 8ste al zelfs.
Wederom krankzinnig kleine getallen voor een land met 17.000.000+ geregistreerde inwoners en nog een paar honderd duizend geluksvogels zonder BSN.
Reken maar eens uit hoeveel dat er worden als de stijging van afgelopen week een maand doorzet.
@Gulliver | 13-03-21 | 15:28: Ah joh, maak je niet zo bang om besmettingscijfers, Doden is wat telt, en dan zeker doden onder de vruchtbare populatie, niet de 30+bmi mensen en oude mensen mensen met kwalen.
@Gulliver | 13-03-21 | 15:28: Haha, ga jij lekker non-lineaire groei over een maand extrapoleren joh. Grapjas.
Blijven kleine getallen. Er wordt misschien niet van een mug een olifant gemaakt, maar wel degelijk van een muis.
@Gulliver | 13-03-21 | 15:28:
Het gaat erover hoe je er in staat. Ik vind het compleet acceptabel dat er af een toe een hardnekkiger virus in de verkoudheidseizoen cocktail zit die voor meer doden dan gemiddeld zorgt. Als dan blijkt dat de ziekenhuizen overbelast raken moeten er noodhospitalen worden ingericht. Een land als Nederland kan dat makkelijk.
Deze maatregelen van de overheid zijn erop gericht dat we het scenario van noodhospitalen koste-wat-kost vermijden.
Wat is dáár nou zo erg aan? Na een tijdje is het probleem opgelost en kunnen we gewoon weer verder met ons leven.
Het fiasco dat nu uitgerold wordt dat komen we nooit meer te boven.
Dit zal diepe littekens en grote trauma's achterlaten. Het is schandalig en crimineel wanbeleid. De enige 'troost' die mijn woede herover tempert is het besef dat Mark Rutte echt gelooft dat hij goed bezig is.
Jammer dat geen vooraanstaand psycholoog hem een goedbedoelde en juiste diagnose geeft. Het OMT is compleet de weg kwijt.
@Gulliver | 13-03-21 | 15:28:
Reken maar eens door als die stijging van september doorzet....
Oh wacht....
Ben je nou écht zo dom, of speel je trollentoneel?
@keestelpro | 13-03-21 | 15:35: Diepe buiging voor uw betoog.
@Gulliver | 13-03-21 | 15:28: ik heb laatst zitten uitreken hoeveel ik bespaar als ik dood ben. Man, dán ben ik helemaal binnen.
En overigens dacht ik aan het verhaaltje van Winnie de Pooh: die zit met vriendje onder een grote boom. Vraagt vriendje: “wat nou als die boom omvalt “
Zegt Winnie: “en wat nou als ie niet omvalt “.
@keestelpro | 13-03-21 | 15:35: Mark Rutte's persoonlijkheid beweegt zich in de zogenaamde "duistere triade": borderline, kwetsbaar narcisme en 2e graads psychopathie. Ofwel, type "vriendelijke sociopaat".
@keestelpro | 13-03-21 | 15:35:
Haha het simplisme
Je denkt dat die noodhospitalen ineens zomaar bemenst kunnen worden?
Zalig zijn de simpelen van geest zei mijn grootmoeder vroeger
Zalig weekeinde!
@Mauritskade | 13-03-21 | 15:46:
Het vervelende is dat er nog geen aanstalten gemaakt zijn om de permanente capaciteit te verhogen, dat wordt over de verkiezingen heengetild ( lees weggezet om te worden vergeten ).
@Binnenbaan | 13-03-21 | 15:43: zooo, bedankt voor deze mededeling
@Binnenbaan | 13-03-21 | 15:43:
Het is ook een massa psychose die wereldwijd is aangewakkerd door de W.H.O. Het is een religie geworden en wel een doodscultus. Complete bevolkingen zijn gehypnotiseerd en de hypnotiseur weigert de betovering te verbreken.
@Mauritskade | 13-03-21 | 15:46:
Ja dat kan. Sterker nog die zijn er al.
www.mercyships.nl/over-mercy-ships/on...
De overheid kiest simpelweg de meest moeilijke route.
@keestelpro | 13-03-21 | 15:52:
Nog geen 400 bedden totaal en die zijn zeker niet allemaal geschikt voor corona patiënten (laat staan voor IC zorg)
Dit is dus precies wat ik bedoel met simpelen van geest, een oplossing denken te vinden waar er geen oplossing is
Schoenmaker hou je bij je leest
@Graaisnaaiert | 13-03-21 | 15:48:
Dat duurt jaren (want opleiden) dus dat zet nu geen zoden aan de dijk
@Mauritskade | 13-03-21 | 16:01: De normale opleiding tot ic verpleegkundige duurt 18 maanden. De verkorte opleiding duurt 12 maanden.
Er zijn te weinig aanmeldingen.
Het beroep is niet aantrekkelijk genoeg.
De overheid had hier vorig jaar een flinke stap kunnen zetten door de beloning flink te verhogen.
Nu zijn we ruim een jaar verder en kwakkelen we maar door.
bron.fontys.nl/fontys-helpt-druk-op-i...
Weet je wat krankzinnig is? Ca. 1.700 ic bedden op een populatie van 17.500.000. Dat, en alleen dat veroorzaakt alle problemen. De halsstarrige weigering om dat te verhogen of naar alternatieven medicatie te kijken geeft mij niet de indruk dat Rutte denkt dat hij goed bezig is. Dit is gewoon beleid wat wordt uitgevoerd. Maar goed, ik ben natuurlijk een wappie volgens heel veel mensen hier.
Hij gaat lekker!
Als je haar maar goed zit.
Dat van mij is een rampgebied maar ach, ik kom toch nergens dan af en toe in de supermarkt.
@Goofje | 13-03-21 | 15:48: Heb de 5de besteld, dat ik de 19de naar mijn kapper mag. Lijkt het ziekenhuis wel.
REAGEER OOK