LIJST. Deze wetten overtrad de Belastingdienst
De Behoorlijk Bestuur Stemwijzer
Hier volgt een lijst. Die komt uit een Kamerbrief. Het erge is: het gaat om situaties waarin ónze Belastingdienst ónze Wet overtrad. En misschien wel nog erger is: de lijst is nog niet eens compleet. Dat zeggen de opstellers van de brief zelf. Maar goed. Omdat het weekend is. Even een droge opsomming, de uitleg leest u in de brief.
Fiscaliteit:
1. Mondeling intrekken bezwaren
2. O/GS en minnelijke schuldsanering (Invordering)
3. Ten onrechte niet-verminderde vervolgingskosten
4. Vergoeden invorderingsrente
5. Stuiten van verjarende schulden
6. AVG en Archiefwet
Toeslagen:
7. Strijdig handelen met de AVG bij de verwerking van persoonsgegevens
8. Herstelorganisatie Toeslagen
- niet (tijdig) vaststellen van de definitieve beschikking kinderopvangtoeslag
- niet of onvoldoende in acht nemen van de wettelijke termijn waarbinnen een beslissing op bezwaar moet komen
- niet of onvoldoende motiveren van beslissingen inzake de toekenning of afwijzing van de kinderopvangtoeslag
- onvoldoende duidelijk maken aan de ouder welke informatie van hem/haar wordt verwacht
- op de zaak betrekking hebbende stukken achterhouden of te laat verstrekken aan de burger of rechter
- onvoldoende in acht nemen van het proportionaliteits- en evenredigheidsbeginsel bij besluiten
- ouders onnodig moeilijk maken, of onvoldoende in staat stellen om hun recht op toeslag aan te tonen
- stopzetten/terugvorderen van de toeslag zonder voorafgaand onderzoek
9. 21-puntenlijst (uitleg daarrrr)
- Uitspraak Raad van State herziene voorschotbeschikkingen
- Persoonsgegevens in het Toeslagensysteem
- Ontbreken beschikking bij aanvragen die digitaal niet mogelijk zijn
- Tijdigheid definitief toekennen
- Definitieve toekenning voor een deel van het jaar
- 50% toekenning van de zorgtoeslag in combinatie met toepassing van een woonlandfactor
- Vereisten stopzetting voorschot
- Motiveren beschikkingen
- Horen in bezwaarprocedures
- Hanteren doelmatigheidsgrens
- Overlijden op de eerste dag van de maand
- Toepassing van art. 21 Awir, herzien van definitieve toekenning in het nadeel van de aanvrager
- Huurtoeslag voor recreatiewoningen
- Verworven recht voor de huurtoeslag
- Geen definitieve toekenning bij intrekking van de aanvraag per 1 januari
- Belanghebbende staat op een ander soort adres geregistreerd (‘briefadres’)
- Onderzoeksplicht Toeslagen naar het verblijfsrecht van een vreemdeling
- Aansprakelijkstelling van partner, medebewoner of anderen
- Vervolgvragen over toepassing van wetgeving bij kindgebonden budget hersteloperatie
- Fouten in gegevens of gegevenskoppelingen
- Co-ouderschap bij huurtoeslag
10. Vaktechnische waarborgen
11. Toeslagpartnerschap
12. Onterechte kwalificatie O/GS
13. Kindgebonden Budget
Succes met stemmen woensdag!
Reaguursels
InloggenAlles lekker ingewikkeld maken en vervolgens praten over allerlei regeltjes over compensatie. Het is allemaal zo ingewikkeld voor de burger. Zonder notaris of jurist krijg je gewoon niet dat waar je recht op heb. Als de burger een fout maakt, dan krijgen ze problemen. Maakt een minister een fout (lol), dan is het allemaal ingewikkeld.
Omtzigt hekelt het feit dat de brief tijdens het verkiezingsreces wordt ingestuurd en er dus niet over gedebatteerd kan worden in de Tweede Kamer. Hij wijst erop dat de lijst van wetsovertredingen nog niet compleet is, zoals het ministerie zelf ook aangeeft: „Ik blijf wachten op de volgende lijst.”
Het kabinet doet er alles aan om te traineren. De waarheid moet niet te snel boven komen.
De brief van Vijlbrief is een schuldbekentenis voor allen die gedupeerd zijn.
Stop anders eens gewoon met alle toeslagen? Kun je een bepaalde hobby niet bekostigen? Zoek dan een andere hobby.
We gaan heeeel veel overheidskosten besparen en met de opbrengst kunnen ALLE belastingen omlaag. Gevolg: Mensen kunnen weer zelf kiezen of ze zich voortplanten of die knappe sportauto aanschaffen..
Iets met het H-woord.. Vindt U het erg als de hypotheek aftrek stopt?
Makkelijk dit.
@KlaagGraag | 13-03-21 | 21:53: Ondanks dat ik daar gebruik van maak ( Ja, ik ben een calculerende burger en gekke Henkie niet) vind ik ook de hypotheekrenteaftrek feitelijk onzin. Kortom: het hele belastingen/toeslagenvehikel moet grondig worden herzien..
@KlaagGraag | 13-03-21 | 21:53: nope.
En zo werken alle instanties, maar zoals Omtzigt gisteren zei. De bekatingsdienst is niet geprivatiseerd dus daar moeten ze nog openheid van zaken geven, bij het RIVM etc, zijn het consultants die dat niet hoeven te doen.
Niet mee eens, het betreft verstrekkende gevolgen voor iedere burger in NL, dus wel degelijk openheid van zaken geven.
Overtreden van de wet door de belastingdienst is blijkbaar het nieuwe normaal, overtredingen die zijn gesteund door de rechter. Dan had Bul Super dus gelijk toen hij opmerkte dat "Recht is iets kroms dat verbogen is."
Er is ook iets heel opvallends aan de hand.
Men schijnt echt te denken dat kritiek op religie, islam vaak maar dat kan ook met een gerust hart op de katholieken en protestanten en ja ook de joden en hindoes, iets rechts is. Of dat een beetje gezond kritisch kijken naar het samenwerkingsverband wat de EU heet iets rechts is.
Als xenofobie, islamfobie en EU-haat jouw enige motivaties zijn om te gaan stemmen op extreemrechts dan maak je in alle eerlijkheid vaak niet de juiste keuze voor jezelf.
Je geeft namelijk niet Rutte de middelvinger. Je zorgt niet voor een omwenteling. Wat je eigenlijk doet is jezelf in jouw voet schieten.
Het leven is moeilijk, ik weet. Maar heel veel dingen zijn eigenlijk niet zo heel erg moeilijk.
Het is niet zo heel erg moeilijk om te snappen dat Baudet geen hol uitvoert in het parlement en gezien zijn notoire luiheid ook echt niet van plan is om iets meer te doen dan wat te brullen zodat de onderbuik borrelt. Heel veel partijen zijn niet veel anders. Ze zijn niet serieus. En ook niet van plan om dat te zijn. Het is puur populisme. Zeggen wat ze denken dat jij wil horen. Inspelen op jouw angsten en jouw haat en BAM dat is alles wat ze kunnen.
Een initiatiefwet indienen. Zoals veel serieuze partijen doen. Nou dat kunnen ze niet, willen ze ook niet. Dat kost tijd, moeite en kennis. Regeren? Dat kunnen ze al helemaal niet. Dat kost nog meer tijd, moeite en ja ook kennis.
Klopt helemaal. Figuren als Baudet zoeken gewoon een goedbetaald baantje, waarbij ze de kantjes eraf kunnen lopen, lekker hoeren en snoeren en aan de finish een leuk wachtgeld meepakken. Doen geen flikker om de grote problemen in dit land eens met serieus politiek handwerk op te pakken.
Citaat: Als xenofobie, islamfobie en EU-haat jouw enige motivaties zijn om te gaan stemmen op extreemrechts..
---
Extreem rechts komt amper voor in Nederland in tegenstelling tot extreem links.
Een extreem rechtse partij is er niet in Nederland in tegenstelling tot extreem links waar er meerdere van zijn. Bekijk het AIVD rapport. Islamfobie is trouwens een niet bestaand fenomeen verzonnen door islam fundamentalisten.
wat een warhoofd bent u toch TG met alle respect, zo moeilijk is het namelijk niet allemaal.
Lees u tekst nog eens door.
Hij is een beetje verward in het begin.
Als ik u goed samenvat geeft u een stemadvies.
Aan de reaguurders hier, die volgens u vol xenofobie, en islamfobie zitten, en anti EU zijn, en DAAROM extreemrechts stemmen.
Het lijkt mij een beetje generaliserend maar alla, zo denkt u, als u hier bent dus..
Uw ietwat badinerende advies is, om niet op extreemrechts te stemmen.
En u bepaalt welke partijen extreem rechts zijn natuurlijk.
Ik zou nog eens aan uw Katholieke, Protestantse, Islamitische, Joodse en Hindoestaanse vriendinnen vragen welke partij er in Nederland in godsnaam extreem-rechts is.
En daarna professionele hulp gaan zoeken.
Wat u hier eigenlijk nog? Als het toch allemaal kommer en kwel is. Of bent u de Messias? En komt u ons reaguurders verlossen van het kwade?
Kritiek op islam, of welke religie dan ook zou juist een links ding moeten zijn.
Dat was het altijd.
Dat is het nog steeds, behalve als het over de islam gaat.
Links kruipt de islam in de peoperT.
Waarom?
Angst, of omdat er partijen zijn die wat rechtser zijn, dus ongezien fout.
De moeite die links heeft om het soms met rechts eens te zijn is bekrompen.
@amateurrr | 13-03-21 | 20:25:
Misschien erop wijzen dat er zoiets bestaat zoals gezond verstand.
Vraagje voor je hoor.
Er is wat ooit een oppositiepartij was die perse een wet raadgevend referendum wilde. Door hard te werken en ontzettend hun best te doen kregen ze die er doorheen.
Welke partij was dat?
Zo is er een partij die vond dat een land zoals Hongarije niet de lusten van ons geld moet dragen maar ook de lasten van het EU lidmaatschap.
Wederom een partij die niet aan de macht is of was.
Welke partij was dat?
Regeren kan Rutte eigenlijk ook niet, die doet ook alleen maar wat 'm opgedragen wordt. Of denk je dat-ie zelf met 't idee van de afschaffing van de dividendbelasting op de proppen kwam?
@Theodorus.Goldbach | 13-03-21 | 20:51: Dezelfde partij die dat referendum afschafte zodra ze zelf aan de macht waren, waarmee ze blijk geven eigenlijk dat hele referendum dus niet anders was dan een middel om machtshebbers te traineren puur omdat ze het zelf niet hadden.
Je mag hier over een paar jaar nog één aan vast plakken: corruptie. Het afdwingen om strafrechtelijk onderzoek stop te leggen.
Ik lees veel tegels over op wie je zou moeten gaan stemmen.
Maar denk je serieus dat één persoon /partij dit probleem kan oplossen? Buiten de wetgeving heeft de Belastingdienst zoals veel instanties een grote technische schuld. Die is echt niet in een paar jaar tijd weggetoverd omdat de PVV of FvD aan het roer staat.
En dus moet men het maar zo laten?
@Deflatiemonster, verkeerde conclusie. Natuurlijk moet er wat veranderen. Maar het gemak waarmee wordt geroepen dat dit verandert als een andere kapitein aan het roer staat, vind ik naïef. Alsof superman bestaat.
@Roos | 13-03-21 | 19:19:
Het is nog erger. Deze stuurlui staan aan wal en hebben hun hele leven aan wal gestaan. Ze kunnen ook niets. Of je nu linksom of rechtsom gaat stemmen dat maakt eigenlijk niet heel veel uit. Maar we hebben het over mensen zoals Baudet die echt nooit de stukken lezen en dan vervolgens meedogenloos op de feiten worden gesloopt. Wilders idem. Dat geeft geen vertrouwen.
"Hij zegt wat ik denk" is een nogal naïeve manier om te denken dat je zo ooit iets gaat bereiken.
In Rotterdam zeggen ze vaak 'niet lullen maar vullen' ... Nu je kan het vullen slecht vinden, je kan het dom vinden. Je kan er van alles van vinden maar we hebben het bij de populisten echt over mensen die niet eens kunnen vullen. Niet eens slecht vullen. Gewoon niet.
Net zoals ze ook met geen mogelijkheid kapitein kunnen zijn.
Maar goed. 20% van de stemmen zijn te verdelen onder alle extreemrechtse clubjes. De rest van Nederland bepaalt de koers. Ze staan wegens het gebrek aan inhoud en kunde altijd aan de zijlijn. En eigenlijk is dat maar goed ook. Franco bijvoorbeeld was ook niet echt 'prima' voor Spanje. Griekse Junta ook niet. Nou over de rest hoeven we niet te beginnen neem ik aan.
En ik vraag me af waarom we eigenlijk nog ministers hebben. De hondscorrupte ministeries redden het prima zonder zo'n figuur.
En als je aan Buitenlandse Zaken zou vragen om een lijst te maken van alle keren dat Mark Rutte en andere betrokkenen hun persoonlijke wapenhandel met terreurorganisaties ten onrechte tot staatsgeheim hebben laten verklaren, zouden ze die lijst dan ook gewoon vrijgeven?
"Succes met stemmen woensdag!"
Ik vind dit wel een sneer naar het publiek om eerlijk te zijn. Als ik het goed heb gezien zijn er zo'n 12000 van plan om PVV te stemmen. Nou de PVV gaat niets veranderen daaraan, en dat willen ze ook helemaal niet. Zouden ze dat wel willen dan zouden ze tenminste zich opstellen als een partij die wil regeren (met de VVD uiteraard) en die haar ongrondwettelijke, tegen internationaal recht en radicale standpunten laat vallen ten behoeve van het publieke goed. Maar dat doen ze niet. Nou en dan gaan er nog een hoop op kleine rechtsradicale en zelfs extreemrechtse partijtjes stemmen. Heeft ook niemand wat aan.
Er is gewoon niemand hier die Rutte echt de macht wil ontnemen en het roer omslaan dan ligt het antwoord niet daar.
En nee, Geert en Baudet halen geen 76 zetels samen. Met geen mogelijkheid. Er zijn maar zo'n MAXIMAAL 30 zetels te verdelen tussen Geert, en alle andere ver rechtse splinterpartijtjes. Dus Rutte wint. En mag gaan kiezen of hij behalve het CDA en D66 in zee gaat met de PvdA of CU.
Dus dank jullie allen voor Rutte IV.
Want in de oppositie doet Thierry helemaal niets. En in alle eerlijkheid Geert ook niet.
Wil je Rutte echt een hak zetten. Dan maak je de SP of PvdA de grootste. Het liefst dan de SP. Want dan ben je wel af van dat akelige rechtse beleid waar je al meer dan 10 jaar op spuugt. Kan je nadien kijken of je beter of slechter af bent.
Tot die tijd. Elke stem voor Geert is een stem voor Rutte.
Welk rechtse beleid van de afgelopen 10 jaar?
Wat een kolder. Rutte IV is de schuld van de extremistische meerderheid, niet van de gematigde minderheid.
"Nou de PVV gaat niets veranderen daaraan, en dat willen ze ook helemaal niet"
Er zijn twee standpunten waar men meteen de mens aan kunt herkennen: bitcoin "bubbel" claimers die gewoon de boot gemist hebben.
En Geert=wegloper claimers. Het is een menstype. Kijkt typisch nos en leest nrc.
Ze blijven maar opduiken.
En wie van de SP bent u precies?
@Knufter | 13-03-21 | 18:39: Het trollenteam is op volle toeren.
Succes met stemmen.
Prima idee! Daarna werd een onsamenhangend rommeltje GML.
Omtzigt is een beetje die zolderkamer autist die een shiteating grin krijgt van dit soort dossiers doorspitten maar maakt er weinig vrienden mee. Over twintig jaar geen burgemeester post voor hem in de gemeente kutkachelveen
En aan de positieve kant . . . . ?
@Peter-Rissing | 13-03-21 | 17:43: wie wilt er nou burgemeester worden van kutkachelveen
Deze 'autist' zit gevangen in een verkeerde partij.
Over twintig jaar hebben we geen kachel meer, lopen we in jurken, slaken we subsahara keelklanken uit, waardoor we kunnen communiceren met evenhoevigen en onevenhoevigen, Tieren de platjes onder de neus van onze broedmachines, en zitten we rond een kampvuur strijdliederen te zingen waarbij we bij elk couplet een magazijn van de ak47,5 leegschieten, en in het begin zitten we met elk vier van deze broedmachines, afhankelijk van hoe lang het lied is.
@redthehaghue | 13-03-21 | 17:52: eens, ik wil heel graag op hem stemmen vanwege zijn manier van werken maar ik ben Balkenende nog niet vergeten.
In Kutkachelveen zit een PvdA-er. Die straks, via een uitermate transparante procedure, wordt opgevolgd door een jonge GL-er (m/v/x/l/h/b/t/i/weetikveel). Het gaat zo goed met de democratie in Nederland.
Wetten zijn in Nederland alleen voor burgers.
De Roverheid doet wat haar goeddunkt.
Erger nog , de wetten beschermen de burger niet meer tegen een willekeurig handelende overheid maar knechten hem beetje bij beetje.
@ja,diedus! | 13-03-21 | 17:45: ja, dat dus!
Alleen voor brave burgers.
Missschien toch een probleem met rechten voor/ van de mens hier in dit land. Misschien ons verenigen aan dit bij de VN aankaarten of welke andere club hiermee kan helpen.
schrijftafelterrorisme dat niet bestraft wordt, zo is dat afgesproken tussen ambtenaren en de minister.....
Daar gaan we weer. Wie is hierover nog verbaasd? Een gebouw met een clusterfuck aan foute constructies dondert op enig moment als een kaartenhuis in elkaar. Hoe groter het gebouw, hoe groter de ravage. Hoe meer mensen, hoe meer slachtoffers. Bouwvakkers moesten werken met ondeugdelijk materiaal, niemand trok (tijdig) aan de bel. Of toch wel, en kregen geen gehoor. Niet klagen, maar poetsen. Ze mochten niets, maar deden het toch. Om de boel zo lang mogelijk overeind te houden. En toen het mis ging kregen zij de Zwarte piet toegespeeld. De schuldigen gingen vrijuit. De belastingdienst, toch al door een ieder gehaat, werd de ideale Kop van Jut voor het gansche volk. Een ongekend gehuil en gejammer steeg op uit (bijna) alle kelen. Einde.
"wetten" die de browsers van mensen 100% onklaar maken overtreden het eerste beginsel.
De mensen niet met bullshitterie lastig te vallen.
In GDPR is je sofi-nummer niet zo speciaal beschermd..
Als dit reaguursel bestaat dan is de koekiecopulatoradditie in het webbladerprogramma succesvol.
Over de sturing van supposed vrij landje heb ik eerder wat gezegd.
Het behoeden van naasten is iets van mensen, kerk en staat moeten allebei opsodemieteren uit dat terrein;
zij stoken dwaling en tweespalt op basis van exploitatie van onbegrip.
De meeste goden doen niet, of niet meer, aan territoriale transgressies.
EUrabiaat hardleers is de EUmah die damals bijm bushalte x integriert wordt werden AUSradiert.
*alweer wegstormende vijglingen op kaart hameren doet*
Neem er nog een.
Ik weet niet wát u reauckt, maar ik zou er iets mee minderen...
Wat rook je? En nog belangrijker.... waar koop je het?
Is ook gewoon zo.
Het topje van de ijsberg. Deze brief is slechts 11 pagina's lang en niet compleet! Je verwacht het ook niet. Niets zwart gelakt?
Rutte is laf (bedoel hij heeft geen tijd) www.mediacourant.nl/2021/03/mark-rutt...
Wilders moet 1 debat cancelen en ipv daarvan Omtzigt. Daar gaat Wilders echt wel van profiteren!
@cwi_client | 13-03-21 | 17:34:
Zou mooi zijn, maar dat doet Rutte dan nog niet. NPO zou er ook niet voor open staan. Die steunen de zittende macht. "Stabiliteit." Heb die hele Rutte nog helemaal niets inhoudelijks horen zeggen. Alleen maar lachen en wat stelt de rest van zijn partij voor? Wiebes? Halbe Zijlstra? Twee van die carnavallers, waarvan er 1 afzwaait, en verder?
Eén (voor de verandering serieuze) vraag.
Welke partij heeft serieuze plannen om de belastingdienst te re-organiseren en heeft de spieren om dat ook daadwerkelijk te doen?
Ik denk dat ze het inmiddels allemaal wel willen; ze zijn er achter gekomen dat het zo'n godganse bende is dat ze serieuze belastinghervormingen wel kunnen vergeten; de dienst is gewoon niet in staat die te implementeren. Of ze ook de giftige bedrijfscultuur gaan aanpakken...
VVD, voor veiligheid en tegen criminaliteit?!
Hebben onze vertegenwoordigers ooit iets te zeggen gehad over een ministerie?
Als Omtzigt zijn eigen partij begint, krijgt hij mijn stem.
Van mij ook, maar nu niet. Stem nooit meer cda (laatste keer 2001 of 2002).
Snap niet waarom hij en Renske Leijten een eigen partij gaan oprichten. Nu worden deze 2 getemd door hun partijleider en partijbestuur. Wanneer het op stemmen aankomt moeten zij gedwongen in lijn met hun partij stemmen.
Er zijn welgeteld 2 politica's in de 2e kamer en dat zijn deze 2. Zij staan voor de mensen. De rest staat tegenover de mensen, meer met zichzelf bezig, voor bedrijven en hun toekomst naar het bedrijfsleven/burgemeester vaststellen. Allemaal kut.
Zo sta ik er ook in. Omtzigt zou ik graag mijn stem willen geven, maar die krijgt hij niet vanwege het CDA. FVD wordt het ook niet met dat (nazistische) gedoe, JA21 wordt het deze keer nog net niet. PVV gaat hem weer denk ik worden.
@TERUGVANWEGGEWEEST | 13-03-21 | 17:35:
Hoe kom je er bij dat Renske Leijten zich laat dwingen om in lijn met de SP te stemmen.
Heb je voorbeelden hiervan?
Als Omtzigt zijn eigen partij begint, krijgt hij nooit de macht die hij nodig heeft. Gaat wel gebeuren als de kiezer Omtzigt met voorkeursstemmen naar numero uno van het CDA schiet. Hoe overtuigender zijn zege op Wopke, hoe meer kans op een stevige kritische inbreng pro burger in de formatie.
PVV of FVD zijn goeie keuzes, maar maakt het Rutte wel erg gemakkelijk om aan zijn achterban uit te leggen waarom hij over links gaat. Die zijn door alle kartelpartijen uitgesloten. Pakt JA21 een paar zetels dan wordt het een stuk lastiger voor Mark.
Stel dat onze vriend Eerdmans nu of over 4 jaar 20+ zetels gaat halen, dan komt daar ook de shitstorm met -ismes en demonisering. Het is zoals het linkse (?) blok altijd krampachtig reageert. Er zal altijd iets gevonden gaan worden. Want vertel mij waarom de smeerlapperij van GroensLinks en Democraten 666 niet gaat escaleren? Daar is werkelijk van alles aangetoond dat het stinkt.
@cwi_client | 13-03-21 | 17:29:
Alle partijen die pro-EU zijn mogen ongestraft doen wat ze willen.
@Watching the Wheels | 13-03-21 | 17:32: Zou daar een groter plan achter zitten?? (-:
@cwi_client | 13-03-21 | 17:29: Dat is het grote voordeel van de van die stugge nuchtere Eerdmans, die valt niet te demoniseren. Nadeel is minder charisma dan bijv. Baudet/Wilders. Maar Rutte begon ooit met het charisma van een pak melk...
@schoneslapert | 13-03-21 | 18:09:
Maar Rutte begon ooit met het charisma van een pak melk...
Is dat ooit verandert dan?
Ze geven ook je inkomenscategorie zonder toestemming door aan huisverhuurbedrijven
Vinden jullie het OK als ik op onze grote racist Baudet ga stemmen?
Hij moet zich op het politiebureau melden wegens handen schudden, je moet je nou eenmaal aan de wet houden als je niet in het kabinet zit.
twitter.com/thierrybaudet/status/1370...
Prima! Het zou een saaie boel worden als FvD de kiesdrempel niet zou halen.
@W_F | 13-03-21 | 17:21: Maar maar.. mmm Hij gaat toch minimaal 20 zetels halen??!
Het is beter dan niet stemmen. Anders gaat uw stem naar van Dissel.
@Watching the Wheels | 13-03-21 | 17:20:
Hier hoor je niets over in het nieuws.
Laatst wel uitgebreid op de tv een vrouw met een GL poster voor haar raam waar FvD stickers op de deur geplakt werden. Het was me toch wat voor dat mens. Ze was heel bang geworden van die paar stickers.
Je bedoelt de man met een echte visie, die het debacle in zijn eigen partij niet aan zag komen terwijl het op hem afkwam als een lawine stront? Die bedoel je? Nee ga je gang. LPF .0 hoeveel zitten we nu?
@BrutusBosch | 13-03-21 | 17:28: Ik stem op Rouvoet van de GGD, betrouwbare partner en harde werker.
Mwaw, ik hoop eigenlijk dat de PVV de grootste gaat worden.Nu snoept FvD weer zetels bij hem weg en komen we wederom nergens.
Natuurlijk, iedereen moet lekker stemmen wat hem/haar/het goeddunkt
Verder denk ik niet dat Baudet een racist is
Maar nadat de stemmen geteld zijn en de coalitie gevormd niet meer zeiken dat je stem niet in beleid wordt gegoten
Deal?
@Mauritskade | 13-03-21 | 18:03: Deal. Hij is ook geen racist.. maar ik had per ongeluk naar een schreeuwerige aflevering van Jinek gekeken afgelopen week, dus ben hevig beïnvloed.
Twee punten van belang:
1. Uit het boek van Omtzigt "Een nieuw sociaal contract":
"Want een Belastingdienst die stelselmatig de wetten overtreedt en onvolledige dossiers aanlevert, moet in een normale rechtsstaat ergens gestopt worden. Hetzelfde geldt voor de illegale zwarte lijsten van burgers en bedrijven die de Belastingdienst bijhield en waar zo’n vijfduizend medewerkers van de Belastingdienst bij konden. De CAF-benadering zelf komt voort uit de ministeriële commissie fraudebestrijding, die werd voorgezeten door minister-president Mark Rutte. De notulen van die vergaderingen zijn helaas als staatsgeheim aangemerkt."
2. OM: geen strafrechtelijk onderzoek naar Belastingdienst:
www.accountant.nl/nieuws/2021/1/om-ge...
Uw conclusies mag u zelf trekken.
Fakkels en hooivorken, pek en veren.
Die trek ik: ik stem op de partij waaraan de politieke partijen die voor deze misstand verantwoordelijk zijn de grootste hekel hebben. Ik weet, het haalt niks uit, hooguit zitten ze er de verkiezingsavond zo humeurig bij als Ad Melkert destijds. Maar ik herinner me zijn gezicht nog met veel genoegen en wie weet komt er ooit nog eens zo’n dag, maar dan voor Rutte of een van zijn satrapen.
@GroetenVanUrk | 13-03-21 | 17:21:
Daarom hou ik van Urkers.
Altijd zachtzinnig en menslievend.
Sommigen hadden het bois de justice ter sprake gebracht.
(Ik heb het ook even moeten opzoeken)
Het ministerie van Algemene Zaken schijnt zelfs helemaal geen notulen te maken #tuig.
Ik denk dat het kabinet het steeds moeilijker gaat krijgen om al die belastingen te motiveren. Daarom hebben ze al een deel op de gemeentes afgewenteld.
Ze proberen op iedere manier geld binnen te halen, desnoods met een toeslagen affaire. Helaas voor hun mislukt en nu moeten ze die mensen compenseren.
Zeker, we zorgen er nu al voor dat een flink deel van de winst van het bedrijf in Rusland bij mijn schoonmoeder valt. Daar geldt een flattax van 12 of 13 procent...
Die hoeven ze helemaal niet te motiveren; straks als Rutte 4 er weer zit gaat de hele beerput weer gewoon dicht. Corona moet betaald gaan worden; de regels komen van Rutte de centen van u en mij.
@Valse_nootjes | 13-03-21 | 17:29:
En dan verbaasd zijn dat geld steeds minder waard wordt.
Geen schandaal zal in Nederland groot genoeg zijn om de politieke koers te wijzigen. We gaan op naar Rutte 4.
Je vraagt je inderdaad af wat je dan als kabinet in vredesnaam moet uitvreten voordat er wel iets gebeurt.
Directe afspiegeling van des volks domheid.
@Binnenbaan | 13-03-21 | 17:24: Soevereiniteit afschaffen? Grenzen opheffen? Uw geld verdelen over Europa? Oeverloos kansloze profiteur binnen laten stromen? Pensioenpotten op laten lopen maar niet uitkeren? Gezondheidszorg compleet uithollen?
@Valse_nootjes | 13-03-21 | 17:32:
Het volgende schandaal? Ik zie het nog wel gebeuren dat er in de toekomst een europees pensioen moet komen. Nederland stort 1400 miljard in de pot, Duitsland en Denemarken leveren ook een aanzienlijk bedrag, en de rest van europa leent een bedrag uit dezelfde poensioenpot als inleg dat - a la Jan kees de jager- later met rente wordt teruggestort (nooit dus).
Uiteindelijk blijft er van Uw pensioen niks meer over en geniet heel europa op zijn 55 ste van een royaal Nederlands pensioen, behalve Nederlanders, want die werken rond die tijd tot hun 69 ste door om de europese pensioenpot te vullen.
En ook dat schandaal zal de Nederlanders niet in opstand brengen. Wij zijn nou eenmall een middels politieke correctheid murw gebeukt volk dat nergens voor in opstand komt. Nou ja.... misschien als er straks wordt besloten uit principiële reden niet naar Quatar af te reizen voor het WK, want voetbal... dat is natuurlijk wel belangrijk.
Waar gehakt wordt vallen spaanders. - VVD webcare team
VVD don't-care team.
Hierbij een gebruiksaanwijzing voor het invullen van het stembiljet komende maandag, dinsdag of woensdag.
Waarschuwing vooraf, vouw niet, nogmaals niet het hele formulier open, dat is nergens voor nodig.
1) houdt het opgevouwen formulier met de vouwkanten naar rechts en naar u toe.
2) Vouw het formulier één keer open.
3) 'Flip' het formulier naar voor over en leg het op de tafel.
4) Til alle delen op het laatste vel op.
5) Maak op de tweede rij één vakje rood.
6) Vouw het pakketje weer dubbel en stop het in de stembus.
Ik kom zo uit op een stem op Henk Krol.
openvouwen .......
waarom?
mijn stembiljet gaat ongeopend direct in de stembus
dat vinden ze nooit leuk :)
laatste keer kreeg ik zelfs commentaar van de voorzitter van het stembureau
“maar meneer .......”
ik loop niet naar het stemhok om daar niks te doen
ga weg
@Binnenbaan | 13-03-21 | 17:14: rechts is die kant waar uw duim links zit en twee is de helft van vier. :-)
Jou stem is ongeldig,jij bent de getekende machtiging vergeten.
@pa_niek | 13-03-21 | 17:21: Kom ik op Esther Ouwehand uit.
@Beffel0Bill | 13-03-21 | 17:18: Schrijf er dan een bedankje aan de stemmenteller op.
Pak je stembiljet
Rol het strak op
Steek het in je kont
Voor de uitslag maakt het weinig verschil.
Als je iets anders op het stembiljet zet dan alleen 1 vakje rood kleuren is hij ongeldig. Maar zijn er regels over het vouwen? Als ik bijvoorbeeld een kwartier in het stemhokje sta om mijn origami-skils te oefenen, blijft mijn stem dan wel geldig?
Hangt van de inkt af of je uitslag krijgt.
En gaan er nog koppen rollen? Mensen in 't gevang of zo? Of gaat dit weer in het mapje "dingen die niet goed gingen en zijn uitgelekt" en voor de vorm wordt er een ambtenaar omhooggepromoveerd? Er moet toch duidelijk zijn wie die beslissingen heeft gemaakt? Namen ! Tronies met balkjes ! Handboeien ! Tralies! Zeepjes op de gevangenisvloer!
Nee, alleen Wilders & Baudet worden vervolgd, wegens “verkeerd” taalgebruik.
De kwade genius die al tien jaar zijn doctrine laat uitvoeren heeft teflon in zijn genen. Stem hem weg...
Nein, linkse ambtenaren dekken elkaar.
Heeft het paarse leger geen insider voor nog eens 80 Kronieken van een Faalfabriek?
De belastingdienst is een criminele organisatie, compleet met een gewapende zusterorganisatie, de politie, die haar bevelen kracht bijzet. Het maakt niet uit welk kabinet er zit; de top van de belastingdienst en de ambtenaren die de molen op deze wijze draaiend houden blijven zitten waar ze zitten.
De wapen industrie speelt hier al handig op in: i.pinimg.com/originals/4a/f3/b6/4af3b...
het uitvoerend orgaan voert de wensen uit die in de regereing en 2e kamer worden gebakken
lekker makkelijk om achteraf gaan liggen mauwen
dat zie je ook bij alle andere overheid
ga toch weg mensen
lekker makkelijk om de uitvoerders de schuld te geven
nitwitzzz
Konden we maar weggaan! De enige keus die je hebt, is om van de de huidige plantage te verhuizen naar de plantage van een andere slavenhouder!
Eindelijk iemand die het begrijpt.
Een dienst is in het publiekrecht en het ondernemingsrecht een dienstverlenende instelling. Een dienst maakt vaak deel uit van een grotere onderneming of een organisatie met een bestuurlijke functie, zoals een plaatselijke of landelijke overheid. (Wikipedia).
Een dienst = dienstverlenende instelling = belastingdienst? = dienstverlenend? Zich letterlijk doodschamen van hoog (Rutte) tot laag (inspecteur) om nooit meer te worden gezien.
Stuitend overzicht. Dankzij de lachende en alles weggrijnzende Capo di tutti Capi , (aka Pinokkio) blijft dit ongecontroleerd door-etteren.
Aangezien het CDA in de kont van onze eerdergenoemde Pinokkio is gedoken maakt dat ene CDA Kamerlid geen reet uit. (Hoe goed hij ook is)
Nou medelanders, ik reken op een stem van jullie op PVV, JA21 of FVD, maw. we sturen dit hele zooitje naar huis en gaan eens kijken hoe iemand anders de zaken aanpakt. Ondertussen is het wel duidelijk dat stemmen op CDA, CU, SGP en verdere partijen met als basis een geloof nergens op slaat, net als stemmen op de dierenpartij. T'is of links maar liever rechts (en da's echt geen VVD hoor), heul makkelijk.
Nou is PVV ook niet echt rechts, dat wordt er van gemaakt om het wat dreigender te laten klinken.
Dus, als rechtse raddraaier ga ik links stemmen.
PVV.
@Ruimedenker | 13-03-21 | 17:09:
Met de plannen die de PVV heeft betreffende islam, immigratie en uit de EU zijn al die linkse ideeën prima te betalen.
@2voor12 | 13-03-21 | 17:16: Zeker!
Laten we de PVV gewoon de grootste maken, die gaat samenwerken met FvD en Ja21. Als de VVD de grootste blijft dan zitten we weer vier jaar met ditzelfde kudtbeleid.
Het kabinet heeft ook nog geprobeerd om het zo lang mogelijk stil te houden opdat het helemaal niet boven water zou komen.
Omtzigt is bewust gedwarsboomd en als het aan het kabinet gelegen zou hebben waren ze er vrolijk mee doorgegaan.
Dus hoezo strafbaar?
Op je aanslag voorlopige inkomstenbelasting kreeg ik altijd een korting van 70 euro als je in één keer betaalde. Die korting was dit jaar verlaagd naar één euro. Was iets met verlaging tarief invorderingsrente voor als je te laat zou betalen, wat ook geldt als je te vroeg betaalt maar dan andersom. Dus gekozen voor maandelijkse termijnen via mijn eigen bank, ik zou wel gek wezen anders. Krijg je elke maand per post een acceptgiro om eventueel het openstaande restant te betalen, wat niet nodig is want dat regelt mijn bank elke maand. Dat worden dus 11 acceptgiro's, met 11x porto, nog los van alle administratieve handelingen om die elke maand te versturen. En dat voor al die honderdduizenden belastingbetalers. Maar het zal ze allemaal aan hun reedt roesten.
Ik was net te laat met betalen (door corona niet dagelijks langs mijn brievenbus) en heb dus het volledige bedrag overgemaakt, inclusief die 1 euro. Die kunnen ze mooi gebruiken voor een postzegel, voor de herinnering die ze ongetwijfeld alsnog gaan versturen.
Ik had die ene euro korting niet eens gezien. Kreeg hem keurig terug van de Belasting. Mooi als compensatie voor de 30% belasting over 'voordeel uit sparen 4%', terwijl de echte rente 0,01% was....
@Valse_nootjes | 13-03-21 | 17:25: Oh!, misschien krijg ik hem dan ook nog terug als de computer van de BD een goede bui heeft. Ik was maar een paar dagen te laat maar heb wel alles in een keer voldaan.
@Valse_nootjes | 13-03-21 | 17:25: Als iedereen dat ff doet, strooien we wat zand in de versnellingsbak van het belastingvoertuig. Daarna nog een paar keer bezwaar indienen en reageren op hun antwoord. Dat moet allemaal weer gelezen en beantwoord worden... Gewoon bezig houden.
Spannend allemaal, er gaan inderdaad wel eens (of vaak) dingen mis bij mensen of overheden die wat moeten doen
Soit
Mijn dilemma een Barolo of een Chateauneuf bij het wild vanavond
Tuurlijk ...kies jij maar uit Kordaat of Schultenbrau. .
En voor het slapen gaan misschien een Soixante neuf.
@likdoorn | 13-03-21 | 17:15:
Zal eerder een Cuarenta y tres worden voor mevrouw Mauritskade vanavond ;)
Barolo, zeker weten.
En dankzij de Rutte doctrine hebben wij geen idee wie er allemaal schuldig is aan de toeslagen affaire.
Rutte (VVD)? Geen idee.
Wiebes (VVD)? Wie weet.
Asscher (PvdA)? Misschien. Maar hij deed wel heel onhandige uitspraken dat de belastingdienst altijd gelijk heeft.
Wie in ieder geval niet schuldig is, is de belastingdienst zelf, want ambtenaren zijn onschendbaar (immuun) voor datgene wat zij uit hoofde van hun functie doen.
Of ze nou boten vol gif na Afrika steuren, nalatig zijn bij vuurwerkrampen of actief betrokken in de toeslagenaffaire, ambtenaren zijn altijd onschendbaar en politici zijn niet schuldig maar eindverantwoordelijk. Waardoor uiteindelijk niemand schuldig is.
En ondertussen met schuim op hun mond schreeuwen over hoe het er in Rusland, Polen en Hongarije toegaat.
Gewoon omgekeerde bewijslast: allemaal aantonen dat je er geen schuld aan hebt. Voor ons belastingplichtigen geldt dat ook.
Gelukkig zijn er ook ministers die hun ministerie wel op orde hebben en waar alles op rolletjes verloopt, zoals ejkwbejkgeb enzo.
Dit kan maar op twee manieren worden opgelost:
1 stem Rutte
2 meer EU
3 meer immigratie
4 meer islam
5 meer Belastingdienst
6 meer ambtenaren
7 meer ambtenaren
etc
Ook bij het UWV.
Ook bij de bijstand.
Ook bij de overheid als werkgever.
Ook bij IBG/DUO.
Ook bij Bureau Jeugdzorg.
Ook bij de GGZ.
Ook bij justitie.
Ook bij politie.
Ook bij wooncorporaties.
Ook bij zorgverzekeringen en zorgverleners.
Ook bij het onderwijs.
Ook bij gemeenten.
Een grote lelijke puinhoop van heen en weer gecorrespondeer, waarbij al negerend, intimiderend en 'foutjes makend' de burger neergehaald wordt.
Volgens mij gebeurde dit ook al toen de PVV in de regering zat.
In de coalitie met de GroenLinks-ministers. Ja, dat herinner ik me nog.
Opzichtig getroll...
De PVV heeft nooit in een regering gezeten, was hooguit gedoogpartner.
@Wijze uit het Oosten | 13-03-21 | 16:59:
Dat is niet waar.
@Wijze uit het Oosten | 13-03-21 | 16:59:
Straks komt hij ook nog dat de PVV weggelopen is terwijl het juist het CDA was.
botbot | 13-03-21 | 16:55 Aha, toch maar weer even de PVV bashen. De PVV zat niet in de regering, maar was gedoogpartij. Al die informatie heeft de PVV nooit bereikt. Wat wilt u bereiken met uw gelul ?? Bent u bang voor een mega zetelwinst voor de PVV.
@botbot
De wijze heeft wel gelijk.
@2voor12 | 13-03-21 | 17:00:
Dat is ook niet waar het CDA ging met de bezuinigingen akkoord.
@2voor12 | 13-03-21 | 17:00: CDA weggelopen, dat is de reden waarom Buma burgemeester van Leeuwarden geworden is.
Altijd trouw voor Mark geblaft naar Geert.
@Vitale-Reaguurder | 13-03-21 | 17:01:
Nou nee, ik geef gewoon de waarheid weer.
Je eigen waarheid.
@Lorejas
Juist.
@Lorejas | 13-03-21 | 17:09:
Nee, maar u kunt het nalezen als u dat wil.
@botbot | 13-03-21 | 17:07: Zoek is het eerlijke antwoord op van Hilkes van het CDA. Waar haal jij de waarheid vandaan ?? Van de NPO/NOS ??
PVV in de regering,waar? wanneer? heb ik in coma gelegen ? vertel.
Nou precies in die jaren dat de Belastingdienst slecht ging functioneren. Lezen joh; dat zegt hotbot net. [sarcasm]
@Jee-Dee | 13-03-21 | 17:13:
Het is onlangs nog ter sprake geweest in een debat tussen Wilders en Rutte.
Vermoedelijk heeft u dat gemist.
@botbot | 13-03-21 | 17:17: Ja, en die Verhagen van het CDA hadden ze opgetrommeld om het te bevestigen. U mist heel veel, te veel, en daarom neem ik het u ook niet kwalijk, dat u zoveel onzin uitkraamt. Kijk minder NPO/NOS/RTL en verdiep je in de materie, voordat u met onzinnige niet onderbouwde reaguursels komt.
@botbot
Ik probeer het nog één keer, gedoogpartner is niet het zelfde als mee regeren duidelijk?
@de uitbater | 13-03-21 | 17:25: Stop er maar mee. Botbot weet niet waar die over praat. Zinloze discussie. Stop de tijd.
@Vitale-Reaguurder
Denk dat je gelijk hebt, daar komen stemwijzers vandaan mensen die het niet berijpen,
Stop de tijd. Hotbot: wenst U een hulplijn in te schakelen?
@Vitale-Reaguurder | 13-03-21 | 17:23:
Nou, ik weet nog wel dat Geert tegen de coalitie afspraken in geen fiat gaf.
Ik meen vrijwel zeker dat de SP ( helemaal zeker weet ik dat niet dan zou ik dat op moeten zoeken) Rutte aan een meerderheid hielp.
Verhagen van het CDA zat er bij, hij is ervaringsdeskundige.
@Vitale-Reaguurder | 13-03-21 | 17:13:
Ik heb in die tijd ook kranten gelezen.
@botbot | 13-03-21 | 17:37: Iemand die toen de kranten heeft gelezen, kan ik niet tegenspreken. Ik geef het op, ga is zoeken naar de echte waarheid.
@Vitale-Reaguurder | 13-03-21 | 17:44:
Ha ha ha ik denk de Volkskrant.
@Vitale-Reaguurder | 13-03-21 | 17:44:
Ik zal u even verder uit de droom helpen.
De PVV was bij de vorige kabinetsformatie al uitgesloten van regeringsdeelname wegens het onbetrouwbare karakter van de Hr. Wilders.
Niet alleen de VVD maar ook andere partijen hadden geen zin wegens dat gedrag om hem bij de onderhandelingstafel toe te laten.
@de uitbater | 13-03-21 | 17:46:
Een ondernemer.
@botbot | 13-03-21 | 17:50:
Komt helemaal goed met jou, succes woensdag, wat MSM en NPO al doen met mensen.
@de uitbater | 13-03-21 | 17:46: Laten we maar stoppen met reagueren op de welgemeende mening van Botbot, het zijn de kranten, die hem/haar hebben geindoctrineerd. Kranten zijn goed voor de kattebak. En Botbot, stop met lezen van kranten, zet uw bril op en ga op zoek op het internet, en lees het nieuws en opinies van alle kanten, en geef dan een mening.
@botbot | 13-03-21 | 17:00: in welke regering zaten ze dan en noem even een paar ministers die de pvv leverde. Want ministers levert de afgelopen 100 jaar alleen een regeringspartij.
@de uitbater | 13-03-21 | 17:55:
Ik snap best dat u de waarheid u niet aanstaat.
Niet voor niets een PVV stemmer.
Ik kan u vertellen dat een PVV stem een protest stem is die geen of nauwelijks invloed heeft op het regeringsbeleid.
@Spie | 13-03-21 | 18:00:
Lees het staatsrecht eens.
Sinds wanneer MOET een regeringspartij een minister leveren.
Bovendien was er nog wat anders aan de hand met deze coalitie zoek dat maar eens lekker op.
@botbot | 13-03-21 | 17:05: nee! De 2e kamerfractie weigerde de in het regeerakkoord afgesproken bezuinigingen op ontwikkelingshulp te steunen en dat was voor Wilders reden eruit te stappen wegens het verbreken van het regeringsakkoord.
@Spie | 13-03-21 | 18:04: Inderdaad, anders was Knapen van het CDA geslachtofferd. Die eikel zit nu in de Eerste Kamer. Mooie carriere toch.
@botbot | 13-03-21 | 18:04: hoeft niet, maar is de laatste 100 jaar niet voorgekomen. Men had een gedoogconstructie opgezet: Wilders zou de regering steunen en zo aan een meerderheid in de 2e kamer helpen, maar met name het cda wilde beslist geen pvv-minister(s). Daar oegde Wilders zich bij neer, misschien omdat hij zelf in de kamer wilde blijven, of omdat hij de zaak niet op de spits wilde drijven of omdat hij geen geschikte kandidaten had (denkend aan lijst pim fortuyn kort daarvoor), maar formeel maakte de pvv GEEN deel uit van de regering.
@botbot | 13-03-21 | 18:01:
Waar baseert uw op dat ik een PVV stemmer bent? Is dat ook uw waarheid? En ja een proteststem heeft u gelijk in. Leuk he de tweede grooste partij opzij zetten das democratie volgen jou grootte voorbeeld.
botbot | 13-03-21 | 16:55 | 35 | Misschien een goed idee, dat GS een topic maakt, hoe toen de PVV verneukt is door het CDA.
U bedoelt wellicht Hans Hillen van het CDA
@feitsef | 13-03-21 | 18:19: Correct, was de naam even kwijt.
@Spie | 13-03-21 | 18:10:
U bent tot zover de enige die goed geïnformeerd is.
Maar er waren beloftes afgesproken, Wilders verbrak die beloftes, dat is in de politiek een doodzonde.
Vandaar dat het hem dat nog steeds achtervolgd.
Maar goed ik ga mijn biefstuk ff draaien mag niet te lang liggen.
@Vitale-Reaguurder | 13-03-21 | 17:59:
Lees de tegel van Spie | 13-03-21 | 18:10 eens.
Leuk zo'n lijst maar wat schiet je er mee op? Niemand wordt er verantwoordelijk gesteld en er gebeurt niets, glas plas was ,en door met Rutte 4.
En RUTTE zag dat het GOED was.
En 80% van het gepeupel stemt op de partijen die hiervoor verantwoordelijk zijn. De overige 20% wordt vooraf reeds buitengesloten door diezelfde partijen. Het verschil tussen Hongarije en Nederland is dat de politici in Hongarije openlijk handelen.
En met de mensen die op deze partijen stemmen en dit overkomt heb ik geen medelijden meer. Die zouden nu beter moeten weten.
Waarbij iedere andersdenkende wordt verondersteld zijn muil te houden, anders wordt je dat weinig subtiel aan het verstand gebracht.
De belastingdienst weet het zelf niet meer dankzij politiek. Iedere vier jaar steeds andere politieke partijen, ICT en wetten. Het moet versimpeld worden in plaats van een nieuwe oplossing te bedenken.
Menno Snel, Eric Wiebes, Lodewijk Asscher.
Onthoud die namen.
Die mannen gaan ‘t helemaal maken.
En eindverantwoordelijke, Rutte, wordt gewoon Premier van Nederland.
Talent schrijf je niet de wetten voor.
En Willy koopt nog een extra speedboot vlak voor de bordesfoto en Hugo nog een paar verse schoenen om te vieren dat de pandemie nog niet voorbij is.
@Watching the Wheels | 13-03-21 | 17:05:
En ze leefden nog lang en gelukkig.
Dit blijft gewoon doorgaan.
Geen partij die het durft te benoemen.
Omtzigt benoemde het gisteren wel youtu.be/ZZc-EVQgCIw?t=1094
Ze serveren mensen direct af die ze niet kunnen gebruiken. Iedereen die kritiek heeft wordt tot de orde geroepen, zelfs als ze terecht verkeerde dingen aan de orde stellen. vvd is tuig.
@Watching the Wheels | 13-03-21 | 16:46: Omtzigt benoemt heel veel. Heeft een enorme dossierkennis, doorzettingsvermogen, kritisch denkvermogen, uitdrukkingsvaardigheid. Een voorbeeld voor alle kamerleden in zijn drive om toezicht op de regering te houden.
Omtzigt is in veel aspecten een ideaal kamerlid.
Voor mij heeft hij een echt diskwalificerende eigenschap en dat is het feit dat hij zich moeiteloos schikt in de fractieknevel.
De toeslagaffaire is tot daar aan toe. Hij heeft ook toegestaan dat de dossiers Demmink en MH17 hem uit handen werd geslagen door die griezel Buma.
Omtzigt krijgt mijn stem dus niet. Al was het maar dat een stem op Omtzigt ook een is op Hoekstra. En wellicht de terugkeer van De Jonge als minister.
@Glasgow Argus | 13-03-21 | 16:52: Begrijp goed dat je niet op hem stemt, dat cda is aan alle kanten corrupt (vooral lokaal en regionaal, maar ook landelijk). Zelfs als hij het cda over kan nemen, dan kan hij het nog niet oplossen, die partij hangt van dealtjes en vriendjespolitiek aan elkaar.
Daarom snap ik nog steeds niet waarom Omtzigt nog steeds elke keer weer een kruisje zet namens het kartel.
Ga dan voor mij part naar de SP,of zoiets,maar ga weg bij dat kartel om nog geloofwaardig te blijven.
Omtzigt is wellicht een soort van waakhond; goed om te blaffen, maar aan de ketting.
@Valse_nootjes | 13-03-21 | 16:49:
En zodra hij teveel blaft (MH17) trekken ze hem aan de ketting terug het hok in.
Omtzigt zit er alleen maar voor zichzelf. Hij geniet ervan om gezien te worden als iemand die onderste stenen bovenkrijgt, terwijl hij er tegelijkertijd actief aan meewerkt om een nog veel grotere berg stenen diep te begraven. En het werkt, want er zijn genoeg imbecielen die op hem stemmen.
@Valse_nootjes | 13-03-21 | 16:49: En als Buma hem een bevel geeft(Demmink) blaft hij helemaal niet meer.
De AG bij de Hoge Raad der Nederlanden adviseert om de verantwoordelijke bewindslieden niet te vervolgen.
Tot zover de berichten van de rechtsstaat.
Over bloed aan het koken krijgen....
Dit is toch echt schandalig.
En dit is nu precies de reden waarom mijn zoon op Geert gaat stemmen.
Dit zou hij anders nooit gedaan hebben, maar ik ben er blij mee.
Als ze een gouden handdruk hadden gekregen dan zouden ze misschien wel vervolgd worden.
Wedden om 1 bitcoin van niet?
Weggepromoveerd.
Nee, hoor, gewoon even een tijdje de 'pool' van de Algemene Bestuursdienst in met behoud van volledig salaris en emolumenten, en na een jaartje weer fris aan de start als baasje van de Raad voor Plantenrassen, het Participatiefonds voor het Onderwijs, het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen of één van de honderden ander ZBO's (Zelfstandige Bestuurs Organen) die dit land zoveel beter en bestuurbaarder maken door hun bestaan.
@bisbisbis | 13-03-21 | 16:49:
Elke keer kom je weer uitgerangeerde politici tegen bij dat soort clubjes. Pechtold bij het CBR. Echt, wat die daar te zoeken heeft is me een raadsel.
@2voor12 | 13-03-21 | 16:52: Nou Mark Rutte kan je dat haarfijn uitleggen.
Stem ze weg woensdag.
Ja! Alles anders! Nu d66 stemmen!
@Knufter
Lol dat gaat mij te ver, succes woensdag.
@Knufter | 13-03-21 | 16:36:
D66, Stemmen mag, maar je mening geven mag niet! Democraten66
Wie of wat is nou eigenlijk de belastingdienst? Is dat het geheel van medewerkers en aansturing dat massaal het werk niet goed doet? Of is de belastingdienst een slecht ingeregelde computer die inmiddels zijn eigen gang gaat?
Capgemini, IBM en Deloitte en hun in-house accountmanagers die de ene onbenul na de andere naar binnen weten te fietsen. Jarenlang. Decennialang.
@de Voorzittert | 13-03-21 | 16:41:
Geld van de gemeenschap is oneindig en over de balk gooien doet niemand centjes pijn, daarom gaat dit maar door en door en door enz.
Ik schat dat het ontsporingsbeleid wat de afgelopen jaren plaats aan het vinden is uiteindelijk doel van een gezamelijkere EU. Want immers is het zo'n zooitje dat alleen de EU hulp bieden kan in een nieuw verdrag. Europese belastingen, ofzo.
Leg me maar eens uit waarom we een goed model hadden en dat afgebroken wordt jaar in jaar uit, en de chaos alleen maar groter aan het worden is momenteel.
Stemgedrag. Meer uitzonderingen. Regels. Compensatie. Toeslag. Categorieën. Overgangsregelingen.
Kaartenhuis. Men kiest ervoor.
Ik lees het al. Dikke winst voor rutte. Want die staat voor verandering.
Logisch, de bevolking word al weer tijden door de media bang gemaakt voor PVV, JA21 en FvD. En aangezien die niet verder kijken dan wat ze zo voorgeschoteld word zullen ze ook niet anders stemmen.
Rutte is echt een slimme boef. Gisteren ook weer bij Nieuwsuur. Ging zo'n oudere vvd-stemmer helemaal uit z'n dak, omdat zijn horecabedrijf kapot gaat en maar blijven lachen en optimistisch blijven doen. Als alles mis gaat, gaat hij alleen maar harder lachen. Rutte doet me steeds denken aan het hondje van Garfield, Odie. www.google.com/search?q=Garfield,+Odi...
Psychopaten krijgen een kick (dopaminestoot) van het leed dat ze anderen aandoen. Viel me al vaker op dat Rutte zijn grimas steeds moeilijker in toom kan houden. Hij geniet ervan. It's in the eyes.
Zo raar dat het vertrouwen in de overheid 0,0 is. Snap er helemaal niks van. Wat dat stemmen woensdag betreft, wie kan garanderen dat dat wel volgens de regels gaat. VVD nog steeds de grootste, sure.
Heb ik ook aan zitten denken. Hoe weten we zeker dat die verkiezingen eerlijk verlopen? Las dat 50% ongeldig ingestuurd was bij die oudjes nos.nl/artikel/2370384-eerste-70-ers-... en in Rotterdam zijn 200 stempassen verduisterd www.rijnmond.nl/nieuws/204705/Gemeent... gaat weer lekker.
Sprak net een bejaarde die zei niet te gaan stemmenm, want zijn identiteitskaart was gebroken en geen zin en geld om hem te vervangen. Andere bejaarde vond het te ingewikkeld en antwoordde "ze bekijken het maar het dat zooitje". De rek begint er bij veel mensen een beetje uit te gaan.
Plakkerig lijstje. Plakkerig genoeg voor teflon Mark R. te Den Haag?
Nope.
Die gaat gewoon weer vier jaar hier mee door.
Psst. Het werkt ook de andere kant op.
chulden ? de gulden terug ofzo ?
Wat is de MSM oorverdovend stil. Hat Wilders een scheet gelaten of Baudet had een haring gegeten stonden de kranten drie dagen vol ermee.
En moesten zij zich melden bij politie
REAGEER OOK