Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pieter Omtzigt vanavond om 21u LIVE in Schermtijd voor Politieke Partijen

De Pieter Doctrine!

Hij schreef een bestseller over een nieuw Sociaal Contract (deze week op 4, vorige week zelfs op 2) en dat proberen we vóór morgen nog uit te lezen want vrijdagavond 12 maart om 21u00 is Pieter Omtzigt LIVE in onze Schermtijd-studio voor een goed gesprek over zijn voorstel voor een nieuw sociaal contract. De noodzaak daarvan, die is ons helder in een land waar het politieke bestuur de burger inmiddels zo hard wantrouwt dat er op cynische wijze levens kapot gekneveld worden, maar de tegenmacht om dat goed, snel en eerlijk op te lossen ontbreekt omdat de macht zich niet laat controleren. Maar hoe lastig is het Plan van Pieter voor (en bij) een CDA waar McKinsey-Minervaan Wopke de scheve schaats rijdt terwijl Hugo ons vanuit een falende vaccinatiestrategie naar een coronapaspoort struikelt terwijl hij klaagt over... democratische controle? Een nieuw sociaal contract begint immers bij jezelf en derhalve gaan we Omtzigt streng doch rechtvaardig bevragen in Schermtijd voor Politieke Partijen,
LIVE op vrijdagavond om 21u00 op deze zender of via GSTV.
Vragen voor de Nationale Omtzigtman? Stel ze hieronder.
En vergeet niet dat we woensdag 17 maart een live uitslagenavond maken met Maurice de Hond, Sywert van Lienden, Hans Teeuwen & Theodor Holman!

Reaguursels

Inloggen

Lale Gül en Soheila Rodjan willen leven!

Pieter, kan onze veiligheid jou echt iets schelen?
Je was tegen ‘t uitzetten van illegale criminelen!
En ‘n gedwongen huwelijk met besnijdenis
Of eeuwige trouw aan Allah als belijdenis
Zijn geen verrijking maar dictaten uit de 6e eeuw
Denk aan Edvard Munchs wanhopige Schreeuw:
‘n Roep om vrijheid voor onderdrukten, ja zo velen
Pieter, kan onze veiligheid jou echt iets schelen?

Pieter, meeëten uit de ruif kost handen vol geld
En nieuwkomers staan bekend om hun geweld
Vergismoorden, plofkraken, beroven en dealen
’n Sociale woning, bad, bed, brood en ’n Miele
En nog tientallen miljarden extra voor Europa
Wat blijft er dan nog over voor mij of m’n opa?
De Bulgaarse toeslagenaffaire niet meegeteld
Pieter, meeëten uit de ruif kost handen vol geld

Pieter, je inzet bij MH17 kon Rutte niet bekoren
Buma deed de rest en je lot was al beschoren
Voel je je bij het CDA nog echt wel thuis?
Eerlijk duurt ’t langst maar vóór ik je aankruis
Wil ik weten: stem je gewoon mee of met je hart?
Hier op GeenStijl vinden ze je namelijk nogal apart
Krijg ik straks over die rampvlucht alles te horen?
Pieter, je inzet bij MH17 kon Rutte niet bekoren

Angélica de Sancé | 12-03-21 | 21:03

Vervolg

Pieter, misleiding, manipulatie en posities veroveren
Zo werken politici en weten ze kiezers te betoveren
Wobke Hoekstra werd uiteindelijk de lijsttrekker
Maar jij was nipt tweede na Hugo de vertrekker
Volgens d’Hondt wordt jij juist erg gewaardeerd
‘n Vies spelletje dus! Waaróm werd je gepasseerd?
Zo werken politici en weten ze kiezers te betoveren:
Pieter, misleiding, manipulatie en posities veroveren

Angélica de Sancé | 12-03-21 | 21:03

Is allemaal leuk dat iedereen loopt te miepen over het feit dat hij “onderdeel” is van het CDA en het kabinet. Ondertussen heeft hij samen met Renske hetzelfde kabinet wel demissionair gekregen. Maar veel belangrijker, hij heeft op veel dossiers de vinger op de zere plek gelegd. Deze man verdient een lintje en het minister presidentschap.

Mr Moore | 12-03-21 | 20:23 | 1

Ja het kabinet is demissionair. heb je het gemerkt? Zijn ze even gestopte met het nemen van controversiële besluiten? Nee dus. De rot zit dieper. Het huidige kartel trekt zich geen reet meer aan van de burger.

peterdh | 13-03-21 | 10:11

het probleem is dat dit land een waar pretpark is geworden voor ambtenaren & politici waar iedere fantasie en iedere waanzin zomaar realiteit kan worden. Omvolking, klimaat, zeespiegel, stikstofgehalte, waanzinnig criminelen genezen (TBS), economie africhten, virussen tegenhouden en noem maar op: altijd prijs en ze hebben overal verstand van. Uiteraard mislukt alles waar ze naar kijken maar dat geeft niets: u mag dat betalen en voor de gevolgen opdraaien en dat maakt u kennelijk heel erg gelukkig want u blijft fanatiek stemmen op degenen die u dit aandoen. We moeten m.i. terug naar af en eerst maar afspreken waar de staat overgaat en waar niet. Momenteel is de staat je moeder en gaat overal over zonder dat iemand dat tegenhoudt, zoals het hooggerechtshof in de USA dat alle wetten aan de grondwet toetst.

wlodek | 12-03-21 | 18:46

Deze persoon is een goed en kundig politicus. Maar hij is wel een CDA-kartel boegbeeld.
Wellicht gaat hij vanavond meedelen, dat hij afscheid neemt van het CDA-kartel.
Al geloof ik daar niet in.

Sojev | 12-03-21 | 16:10

Bij Sintjorisopzijndraak: wat als u, ridder Omtzigt, pal na de verkiezingen de Fractie Sociaal Contract, verdeeld over al die andere kadaverdisciplinsneuneuzen die het ook wel beu zijn, begint? Als er al een appgroep grafherrie bestaat (just because it's loud doesn't mean it's music)? Maar dan wel met behoud van partijlidmaatschap? Koekje van eigen deeg voor vak K.

Dat is toch maar een stelletje omhooggevallen pannenkoeken. Meer een mijmering dan een vraag uiteraard.

Hetkanverkeren | 12-03-21 | 14:41

Kunt u nog herinneren wat er hier werd geschreven over de echtgenoot van Sigrid Kaag. Mijn vrouw vroeg haar eens waarom ze niet de achternaam van haar man had aangenomen. Haar antwoord was dat ze dan tegen een muur van discriminatie aanloopt en haar beroepsmatige leven onmogelijk wordt. Thierry moet niet zo janken. Hij doet zelf de meest idiote uitspraken. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Wanneer hij hier niet tegen kan dan heeft hij in de politiek niets te zoeken. Het is een incompetente blaaskanker. Meer niet.

Red shirt | 12-03-21 | 14:08

Je lijkt mij een goede kerel Pieter, en een uitmuntend volksvertegenwoordiger. Helaas één van de weinigen in de ondemocratische geldverspilling die Tweede Kamer genoemd wordt.

Je bent mijn stem meer dan waard. Maar ik stem niet op je. Want CDA. Ik wens je oprecht het allerbeste en hoop dat je voor de burgers blijft opkomen. Ze kunnen je hulp goed gebruiken. Steeds meer.

A_Urelius | 12-03-21 | 13:48 | 1

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, helemaal mee eens!

Nederlanddraaitdoor | 12-03-21 | 14:04

Vraag voor de Nationale Omtzigtman: wanneer gaat Balkenende vertellen welk onomstotelijke bewijzen van WMD's die binnen 45 minuten Europa zouden kunnen bereiken, hij met eigen ogen gezien heeft?

(ter perspectief: US+VK wilde Irak plat-bombarderen, de VN niet omdat al lang bekend was dat wat een Irakees tegen de Duitse geheime dienst had verteld allemaal verzonnen was, Balkenende verleende tegen de VN in politieke steun aan de oorlog, waardoor de het een internationale interventie werd en het bombarderen kon beginnen.)

Het meest verdachte is dat dit bewijs in Londen zou liggen, en Balkenende in die tijd helemaal niet in Londen geweest is. Nog afgezien dat het met de direct inzetbare lange-afstand WMD's achteraf ook wel mee viel.

W_F | 12-03-21 | 13:43 | 2

Raar verhaal.

van Oeffelen | 12-03-21 | 13:54

@van Oeffelen | 12-03-21 | 13:54: inderdaad, ging heel raar toen. Zowiezo raar dat in een democratie de reden van een oorlog geheim moet blijven.

W_F | 12-03-21 | 13:57

Stem op willekeurig iemand ogen dicht potlood in de hand.
Waarom:Na gekozen te hebben komt het kaartspel weer boven en wordt het weer een slap compromis van splinter partijtjes omdat bepaalde partijen gewoon buiten gesloten worden.Democratie?
Oude steeds slechtere wijn in een andere verpakking.
Een zwaluw maakt nog geen zomer.

tegenalles | 12-03-21 | 13:24 | 1

Ahhh daar komen die VVD stemmen vandaan. Blinde kippen.

peterdh | 13-03-21 | 10:15

Goeie man, zal echter nooit op hem stemmen want CDA, alle stemmen op hem zullen gaan naar de stemmen van HUGO
Maarja misschien is dat ook wel de reden dat ze 'm niet eruit bonjouren, gewoon lekker wat stemmetjes rerouten naar Hugo, of gewoon zeggen nee we dragen Hugo voor

niemand specifiek | 12-03-21 | 12:47

Toch zegt het alles over de staat van onze democratie dat we een man op het voetstuk zetten die gewoon doet waar hij voor betaald wordt. Weliswaar met passie, maar dat mag je van elk kamerlid verwachten.

Mallenmoe | 12-03-21 | 12:31 | 1

Als je in de geschiedenis gaat graven dan is Nederland nog nooit echt democratisch geweest. De brave kiezer interesseert het gewoon niet, die willen een overheid die duidelijk aangeeft welk hokje ze in moeten kleuren.

W_F | 12-03-21 | 13:55

Na de verkiezingen gaan ze uithuilen bij het CDA, slecht resultaat en in de achterliggende gedachte dat ze de verkiezingen hadden kunnen winnen met Omtzigt.

allesmoetkunnen12 | 12-03-21 | 12:27 | 1

Ik hoop dat het is als u zegt. Het is dan een waarschuwing voor een deel van het volk.

Adriel | 12-03-21 | 14:05

Wat Pieter Omtzigt ook ter hand neemt, er geschiedt een ontmaskering en een aanklacht van onrecht. Maar er zitten in het parlement ook vele volksvertegenwoordigers waarbij precies het omgekeerde geschiedt: een maskerade wordt opgevoerd en onrecht wordt opportunistisch getolereerd. Pieter Omtzigt liet zich bijvoorbeeld kritisch uit over het optreden van Piet Hein Donner. Hoe beoordeelt Pieter Omtzigt de kwaliteit van de huidige Raad van State?

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-03-21 | 12:18

Vraag hem hoe we een einde gaan maken aan het 'elke falende topambenaar
verdient een tweede, derde, vierde ..... triljoenste kans' vehikel genaamd Algemene Bestuursdienst (ABD)

SteilAchterover | 12-03-21 | 12:11

Geachte heer Omtzigt, hoe kijkt u aan tegen de rol van de uitzonderlijke bescherming van de ambtenarij, zowel arbeidsrechtelijk als de Pikmeer arresten, in het dichtslibben van onze democratische rechtsstaat? Zie ook de baangarantie voor ambtenaren die de politiek in willen. Dat hoef je elders niet te proberen: dat belemmert de toestroom van vers bloed aanzienlijk. Met alle gevolgen voor de nodige hervormingen van dien.

Verder hoop ik dat u hersteld/herstellende bent van uw logische vermoeidheid. Succes vanavond! En voorzichtig alstublieft, want het wordt rotweer!

Hetkanverkeren | 12-03-21 | 11:56

Vragen zat maar de meeste staan hier al.. lol..

photto | 12-03-21 | 11:55 | 2

De belangrijkste is waarom hij zoveel moeite doet om de regering te controleren maar vervolgens volledig in de partijdiscipline meestemt met dezelfde regering. Controlled opposition. Bespaar je de moeite en doe gewoon een Dijkhofje. Lekker ongeïntegreerd alles slikken wat de baas zegt vier jaar lang.

Graaf_van_Hogendorp | 12-03-21 | 12:00

@Graaf_van_Hogendorp | 12-03-21 | 12:00: Onzin! Pieter Omtzigt is van het gelijk krijgen en niet van het gelijk hebben. Zoals de meeste populaire schreeuwlelijkerds en eeuwige dilettanten. Om van de doelbewuste saboteurs nog maar te zwijgen. Dat vereist en een langetermijnvisie (check!) en een zuivere agenda (check!), plus de politieke vaardigheid om die politieke veldslagen te winnen die er wel toe doen.

Deskundig geduld en het goede soort opportunisme = Pieter Omtzigt. Er is geen betere.

Hetkanverkeren | 12-03-21 | 12:32

Hele moooe vangst voor GS dit. Is dit live? Neemt Pieter Omtzigt op primetime van de laatste vrijdag voor de verkiezingen tijd om hier nogmaals zn verhaal te doen en stemmen te winnen? De roze vijver is blijkbaar potentieel genoeg om te vissen. Misschien dat schwanz nog bijt! Veel succes Pieter! Geef een goed verhaal!

Schwanzeleber | 12-03-21 | 11:38

Geachte heer Omtzigt, is een fatsoenlijk politiek nog mogelijk nu de zittende macht zich steeds meer gedraagt als het schoothondje van internationale instanties zoals VN, WEF, WHO, Brussel?

revolte | 12-03-21 | 11:35

U verloor nipt van Hugo de Jonge, de Jonge trekt zich terug, dan verwacht je dat u de lijsttrekker wordt.

Waarom werd het ineens toch Wopke mijnheer Omtzigt ?

Roze_bril_drager | 12-03-21 | 11:29

vraag aan Pieter:
Wanneer maak jij je vertrek bij het CDA bekend? En voor welke partij sta jij over 4 jaar op de kieslijst?

Pepermakreel | 12-03-21 | 11:25

Vraag 1: Pieter, CDA sluit wel PVV uit maar niet GroenLinks dat het Moslimbroederschap faciliteert. Wat vindt u daarvan? Kan geregeerd worden met GroenLinks zolang Bouchallikht daar rondloopt?

Vraag 2: Klopt het dat u geregeld huilbuien heeft, op uw kamer op de bank gaat liggen en getroost moet worden door fractiemedewerkers? Dat zijn de hardnekkige geruchten in het Haagse namelijk.

Vraag 3: Waarom heeft u afgelopen jaren 100% meegestemd met het CDA? Was er nooit een stemming waar u van mening verschilde?

JohnLocke | 12-03-21 | 11:20 | 1

Niemand van VVD of CDA wil GL er echt bij. Vorige formatie nog lang niet vergeten. Nee, dit is voor de Bühne.

van Oeffelen | 12-03-21 | 12:05

Zucht, één zwitsalvraag mag wel hopelijk?
Beste Pieter, waarom zou een regionaal kiesstelsel kwalitatief betere kamerleden opleveren en wat zijn de mogelijkheden als daar geen meerderheid voor is?

Mosjkwok | 12-03-21 | 04:20

Vragen voor de Pieter Omtzigt.
1 - Het nieuwe sociaal contract klinkt veel belovend, u doet een aantal zeer interessante voorstellen. U heeft het verkiezingsprogramma van het CDA mede bepaald. Welke punten van het nieuw sociaal contract zouden we hierin terug moeten zien? Kortom wat heeft u te vertellen in uw partij.
2 - Het CDA maakt zich zorgen over de versplintering in de politiek schrijven jullie in je verkiezingsprogramma, en jullie willen hierdoor kijken of een kiesdrempel mogelijk is. Mocht dit er ooit van komen, ga je dan niet bepaalde geluiden uitbannen bij een kiesdrempel? En waardoor je bepaalde bevolkingsgroepen het idee misschien gaat geven dat ze niet gehoord worden?
3 - U bent erop tegen dat alles al vast wordt gelegd in regeerakkoorden, mocht het CDA weer in een regering komen, gaat het CDA zich dan toch aan vastgelegde akkoorden houden, of krijgen we misschien een nieuw soort regeerakkoord te zien waarin niet alles in is vastgelegd?

plukpluk2 | 12-03-21 | 01:21

Krijg net een mailtje van Omzigt (paar weken terug ingeschreven op www.cda.nl/omtzigt/meld-je-aan-de-nie... doe 's gek) en daarin kondigt hij aan dat hij vrijdag bij GS is en zondag in Business Class. Als je wilt kun je je aanmelden voor een online video/chatgesprek met hem. Hij is goed bezig. Ik ga zeker geen cda stemmen (vertrouw de mensen in die partij al enige tijd niet meer, vooral lokaal zo corrupt als ik weet niet wat; stemde vroeger wel altijd op ze van huis uit), maar Omzigt verdient veel waardering voor hoe hij alles aanpakt. Als ze allemaal zo waren ...

Watching the Wheels | 11-03-21 | 20:14 | 1

Zitten meer dan genoeg bekwame mensen bij het CDA. De oude garde is bijna weg. Lokale eikels heb je altijd en overal.

van Oeffelen | 12-03-21 | 11:16

Een must-see dit. Hij zal zijn partijgenoten niet afvallen maar ik verwacht vooral dat hij zijn stokpaardje - het contract tussen kiezer en gekozene - weer van stal gaat halen en toch behoorlijk tekeer gaat tegen partij- en fractiediscipline.
Ook heel benieuwd hoe die dossiers waar hij aan gewerkt hebben zijn vertrouwen in politici en ambtenaren hebben beinvloed en in hoeverre de steun/tegenwerking van zijn directe collega's een openbaring voor hem was.
Niet mijn partij, dus geen stem voor Pieter maar een hele diepe buiging voor de kwaliteit van zijn Kamerwerk.

Graaisnaaiert | 11-03-21 | 20:06

Beste Pieter,

Vier jaar geleden heb ik op je gestemd om je enorme staat van dienst maar vooral om je kijk op de fiscaliteit en de rol van de roverheid. De (r)overheid moet er voor de burgers zijn en werken moet lonen. Dus lagere belastingen, efficiënter roverheid etc. Je kent het wel. Hoewel het cda m.i. niet het beste programma heeft, overweeg ik weer op je te stemmen om bovenstaand. Als ik vervolgens Fopke gisteren op nieuwsuur hoor zeggen dat GroenLinks, sp en de pvda serieuze kandidaten zijn om een coalitie mee te vormen en roept dat rijken* meer belasting moeten betalen, vraag ik me af waarom ik als rechts liberaal en bovenal netto belasting betaler nog op het cda moet stemmen. Dit lijkt immers te leiden tot een “progressief”** links kabinet.

* rijk zal wel weer 50k+ zijn. Dan ben je niet rijk
** progressief betekent natuurlijk alleen maar meer en nieuwe methoden van het uitkloppen van hardwerkende mensen. Wat is er überhaupt “progressief” aan de rode programma’s van linkse partijen

A-laaf | 11-03-21 | 18:45 | 1

Precies dit: maar alternatieven?

JamesD | 12-03-21 | 11:28
-weggejorist-
Han_tin_Broeke | 11-03-21 | 18:24 | 1

Beste Pieter, ik heb 4 jaar geleden op u gestemd vanwege MH17. Van die stem op u heb ik geen spijt gehad, zeker niet na het toeslagenschandaal, maar ik twijfel nu toch. Van sommige ‘stromingen’ en personen binnen het CDA heb ik het idee dat zij uw visie op de samenleving niet onderschrijven en actief bezig zijn om u tegen te werken. Ik wil graag weer op u stemmen, maar hoe kan ik garanderen dat een stem op u niet resulteert in een stem op die personen die uw visie niet delen? U komt op eigen kracht wel de kamer in, heeft die stem dan wel zin?

DeBlijeGeit | 11-03-21 | 17:42 | 3

Inderdaad. Hoe Omtzigt te stemmen zonder dat deze stem uiteindelijk weglekt naar Lucille Werner?

Mosjkwok | 12-03-21 | 04:22

Nee dat is gelul, er is wel gezegd tegen PO dat dat gedweep met "Renske" nou ook weer niet in elke bijzin hoeft. Renske is namelijk communiste en daar houdt de KVP niet van.

van Oeffelen | 12-03-21 | 11:17

@van Oeffelen | 12-03-21 | 11:17: Het zal mij saucisse wezen dat Renske communiste zou zijn, elk goed kamerlid is er één. Net zoals elk matig of slecht kamerlid één goed kamerlid minder is.

Mosjkwok | 12-03-21 | 12:40
-weggejorist-
Klaassr | 11-03-21 | 17:08

Niet gaan blozen als de Messias de zaal binnentreedt! Vraagje aan Omtzigt: Wat wil je later worden?

beldewouten | 11-03-21 | 16:56
-weggejorist-
Mosjkwok | 11-03-21 | 16:53
-weggejorist-
Sjerrie | 11-03-21 | 16:48

Top GS! Deze man verdient deze aandacht!

Mr Moore | 11-03-21 | 16:40

Vraag over de gisteren aangenomen D66-motie voor het coronapaspoort: ik heb zelf vorig jaar maart corona gehad (toen was ik 39, geen grammetje te zwaar en verder gezond, niet-roker en niet-drinker) en helaas ben ik een van de velen met langdurige klachten (ik loop bij de coronafysio voor een revalidatietraject omdat vermoeidheid blijft en conditie nog steeds belabberd is). Van de week kreeg ik te horen dat men in de medische wereld de zogenaamde "longhaulers" (zoals de mensen met langdurige klachten worden genoemd) afraadt om een vaccinatie te geven omdat het immuunsysteem (wederom) op hol zou kunnen slaan. Iets wat bij het krijgen van corona bij mij dus ook gebeurd is, en vandaar dat men het dus vooralsnog afraadt. Voor mijn vrouw gelden andere medische redenen (die overigens geen invloed hebben op afweer of verdere gezondheid, het is een genetische afwijking die een wisselwerking met het vaccin kan opleveren) dat zij nog geen vaccin mag krijgen: zij valt in 1 van de uitsluitingen voor het vaccin omdat er niet op getest is en daarom zegt het ziekenhuis: "doe maar nog even niet, wij gaan dit verder onderzoeken." Dankzij de aangenomen motie zijn wij dus veroordeeld tot sneltests zolang die nog gratis zijn (De Jonge gaf in de persconferentie al aan dat die straks 75 Euro per keer gaan kosten) en daarna moeten we dus óf gaan bloeden óf we mogen kennelijk geen deel meer uitmaken van de maatschappij. Nog los van het feit dat een vaccinatiepaspoort een flinke inbreuk op de (medische) privacy is, en los van het feit dat we nu een jaar solidair thuis hebben gezeten en vervolgens de mensen waar we het voor deden (die worden immers eerder gevaccineerd) lekker los kunnen en wij nog niet. Heel verhaal, dus lang verhaal kort: hoe kan het CDA nou zo'n paspoort steunen als je hiermee de privacy wordt weggegooid en ook nog een selectieve vrijheid in het leven wordt geroepen?

Ome_BW | 11-03-21 | 15:52 | 3

Welke knurft laat zich anno 2021 nog besmetten?

van Oeffelen | 11-03-21 | 15:56

@van Oeffelen | 11-03-21 | 15:56: Dat zijn er nog genoeg hoor, zo'n 5000 per dag.

Ome_BW | 11-03-21 | 16:01

@van Oeffelen | 11-03-21 | 15:56: oh nee dat kan niet met een mondkapje vóór die gaatjes heeft 300x groter dan een virus deeltje.

revolte | 12-03-21 | 11:44

Een politicus die bij een walgelijke partij zit kan nog zo veel goede dingen doen, hij blijft onderdeel van een walgelijke partij. Dit is niet een simpel; goede gast, verkeerde partij. Omtzigt staat niet zo maar op de lijst, hij is nummer 2. Veel lof voor zijn werk, maar uiteindelijk is hij zelf onderdeel van het probleem waar tegen hij zegt te strijden. Dat hij daarmee in een innerlijke strijd komt is soms te zien, maar uiteindelijk kiest ie, net als al die andere hufters, voor zijn eigen hachie.

Lafayette | 11-03-21 | 15:30

Een van onze beste politici, maar slecht in het kiezen van een partij.

Ko Ranzig | 11-03-21 | 15:06

Ik heb maar één vraag aan de heer Omtzigt.
Wat doet u in godsnaam nog bij zo'n bescheten club als het CDA?

wapster | 11-03-21 | 14:45

Beste Pieter, voor mijn gevoel vecht u een eenzame strijd in de tweede kamer. U hekelt, terecht, de ‘Haagse kliek’ die te weinig oog heeft voor haar burgers. Waarom zou ik op het CDA moeten stemmen als deze partij ook voornamelijk uit 'Haagse kliek" bestaat?

osolemio | 11-03-21 | 14:11

Wellicht is het een idee om na de verkiezingen iemand met tenminste énige statuur en juridische kennis op rechtsbescherming te zetten?

Harry.Langezwaal | 11-03-21 | 14:07

Wilders komt niet? Wat een slappe zak. Eerst wegblijven bij Nieuwsuur en nu bij z'n trouwste achterban.

kapoerewiet | 11-03-21 | 14:04 | 1

Integendeel, heb je dat beveiligingscirus 24/7 rondom hem hem wel eens gezien? Als je geen bewondering voor hem kan opbrengen, ongeacht of je het met hem eens bent, dan heb je het niet helemaal begrepen.

revolte | 12-03-21 | 11:51

Geachte mijnheer Omtzigt,

Waarom stemde het CDA tegen het uitzetten van criminele illegale asielzoekers? Wat is de meerwaarde van het blootstellen aan criminaliteit van Nederlanders?

U bent een man van cijfers. De immigratie kostte NL alleen al de laatste 25 jaar 400 miljard. Alles bij elkaar zal het tegen de 700 miljard zijn. Toch vond het CDA bij monde van Hugo de Jonge dat er ruimte was voor nog een miljoen immigranten erbij. Vindt u dat ook? Dat kost NL de komende jaren nog eens minimaal 400 miljard, wat u als econometrist snel kunt uitrekenen!

Vindt u de islam ook een verrijking voor Nederland en gaat u actie ondernemen tegen gedwongen huwelijken en vrouwenbesnijdenis en dan met hetzelfde elan als bij MH17 en de toeslagenaffaire?

De oververtegenwoordiging van allochtonen in de misdaad mag niet benoemd worden. Preventief fouilleren mag ook niet vanwege etnisch profileren. Daardoor zijn er in Amsterdam onnodig veel mensen doodgestoken. Wat moet voorrang krijgen: wegkijken of handhaven en controleren op wapenbezit?

Angélica de Sancé | 11-03-21 | 13:53 | 2

Zou Nederland niet beter het Deense model volgen ? Wat de politici daar hebben gezegd , geldt toch ook voor Nederland ? De gemeenteraden worden nu overgenomen door moslims, zonder enige loyaliteit met Nederland.

Kim-Jung-Un | 11-03-21 | 13:59

CDA stemde tegen een illegaal kutvoorstel van de PVV.

van Oeffelen | 11-03-21 | 15:36

Goeie vent, verkeerde partij, jammer! Mijn stem heeft hij dus niet.

PIS-Alchimis | 11-03-21 | 13:50 | 2

@PIS Precies dat dus! Ga dus niet op hem stemmen, want anders blijven we ook last houden van Hugo cs en dat voorkom ik graag.

Rest In Privacy | 11-03-21 | 13:53

Mee eens, ken heel veel mensen die op hem zouden stemmen als ze niet het cda erbij zouden krijgen. Als hij nummer 1 van het cda zou zijn geweest, dan zou hij wellicht nog wat hebben kunnen veranderen. Nu hebben keurige boefjes, zoals voorzitter Ploum en Elco en Maxime de touwtjes nog altijd in handen. Omtzigt zegt niet voor niets dat hij 1 miljoen huizen wil bouwen, dan heeft hij geen last van die lui van Bouwend Nederland en de Rabobank.

Watching the Wheels | 11-03-21 | 13:54

Nu we het toch over politici hebben ... pvda wil Facebook en Google opknippen (zucht) "omdat ze een nutsfunctie vervullen", aldus Henk Nijboer (pvda) bij RTL-Z. "Zonder Google kun je niets meer opzoeken" en "zonder Facebook kun je geen telefoonnummer meer vinden" wat zijn het toch vreemde mensen. Heb nooit Facebook genomen en alle telefoonnummers tot dusver kunnen vinden. Tegelijkertijd wil hij belasting gaan heffen en hij wil ook dat er geen gepersonaliseerde advertenties meer gebruikt kunnen worden (hun verdienmodel waar die belasting vandaan komt). Snap die lui niet. Ga dan zelf een betere zoekmachine bouwen met je overheid (dat wordt weer lachen), pvda.

Watching the Wheels | 11-03-21 | 13:45 | 1

Wat vindt Omtzigt?

Watching the Wheels | 11-03-21 | 13:51

Heracles of die trommelaars van FC Fraude?

van Oeffelen | 11-03-21 | 13:31

Beste Pieter, hoe goed kun je met Sywert van Lienden overweg? Begin samen een nieuwe grotendeels conservatieve partij met de positieve kanten van progressieve partijen. Of zoek een betrouwbaar boegbeeld zodat je inhoudelijk werk kunt blijven doen.

D.Wolf | 11-03-21 | 13:31

Geachte heer Omzigt.
Waarom stemt u wel altijd braaf mee met de fractie ipv zonder dwang of ruggenspraak, zelfs als u het er eigenlijk niet mee eens bent omdat u eerder kritisch was ten opzichte van een onderdeel waarover gestemd moet worden?

Welles! Nietes! | 11-03-21 | 13:25 | 3

"Altijd braaf" - heeft U een overzicht van zijn stemgedrag de afgelopen 4 jaar?

van Oeffelen | 11-03-21 | 13:32

@van Oeffelen | 11-03-21 | 13:32: 100% meegestemd met het CDA.

JohnLocke | 12-03-21 | 10:59

Wellicht kan Pieter wat vertellen over zijn tijd op het RK Lyceum de Grundel, waar hij op de Gymnasiumafdeling zat. Zoveel intelligente mensen wonen daar niet in Hengelo, dus het zal wel een klein klasje geweest zijn. Wat is er van zijn klasgenoten geworden, diepverzuurde reaguurders of succesvolle vrolijke mensen?

van Oeffelen | 11-03-21 | 13:22 | 2

Volgens mij zijn gymnasiasten een zeldzaamheid in de panelen

Diederik_Ezel | 11-03-21 | 15:04

Vraag aan Dhr Omtzigt: u benadrukt al tijden dat de centrale taak van de Tweede Kamer het controleren van de regering is. Op dit moment verlaat de regering zich op twee grote dossiers (te weten corona en het stikstofbeleid) op de bevindingen van het RIVM en worden er verregaande beslissingen gemaakt over het beleid dat gevoerd moet worden op basis van deze bevindingen. Hoe het RIVM tot deze bevindingen komt is zeer intransparant. Pogingen om meer openheid van zaken te krijgen lijken keer op keer te mislukken. Hierdoor heeft het RIVM onevenredig veel invloed op de regering en dus (ongecontroleerde) macht. Hoe staat u in deze kwestie?

Noot: ik zeg niet dat de modellen verkeerd zouden zijn (want ik kan ze niet controleren als ik zou willen), het gaat me puur om de procedures.

ZOMG | 11-03-21 | 13:17 | 1

Zeer goede vraag.

Tashtego | 11-03-21 | 13:35

In de hoop dat er inderdaad antwoord op de vraag komt:

Geachte heer Omtzigt,
U bent een kundig kamerlid. Hadden we er maar meer. U zoekt zaken uit, stelt de juiste vragen en legt de vinger op de zere plek.
Ik vind het dan ook merkwaardig dat u zich, schijnbaar tegen uw eigen opinie, conformeert aan de partijdiscipline. Een eigen partij, aansluiten bij een andere partij, u hebt de steun.

Mijn vraag is dan ook wat de reden is dat u, ondanks uw felle en terechte kritiek op de Rutte-doctrine, de facto door mee te stemmen met het CDA deze doctrine in stand houdt.

El Rico Grande | 11-03-21 | 13:16

Meneer Omtzigt, waarom stemt u voor de avondklok en voor het vaccinatiepaspoort? Waarom niet tegen?

Rest In Privacy | 11-03-21 | 13:13

Omtzigt is net zo fout als dat de rest van het CDA, hij is echter zo ongeveer de enige van die club met gewetensbezwaren. Hoe dan ook na de verkiezingen krijgt hij de beloofde deal. Burgmeesterschap of iets in de EU. Die blijft niet in de Kamer.

Lafayette | 11-03-21 | 13:11

Wanneer komt Tsjerrie nou eens een keer? Al vind ik z'n Corona-uitlatingen wel ietwat zorgelijk.
Dat over negers, homo's, nazi's en joden - pfff, dat zal wel.

HogeNood | 11-03-21 | 13:03 | 1

De liefde tussen de webmasters van deze site en de vogel van Minerva schijnt bekoeld.

van Oeffelen | 11-03-21 | 13:33

Geachte heer Omtzigt,

Ik ben geen fan van de CDA maar ik vind u wel een geweldige politicus.
Alleen wat mij nog altijd dwars zit is dat u het dossier van MH-17 had losgelaten. Kunt u daar wat uitleg over geven? Of moest het van uw partij of coalitie dat u moest stoppen met het verder te onderzoeken?

hansjansen2 | 11-03-21 | 13:01

Pieter zit alleen voor de verkeerde partij.

Datgingniegoed | 11-03-21 | 12:57 | 1

De grondbeginselen van die partij zijn uitstekend. Maar die grondbeginselen zitten bij de verkeerde partij. Ze doen niet wat ze beloven. Een beetje dan.

Rest In Privacy | 11-03-21 | 13:16

Geachte heer Omtzigt,

Heeft u overwogen u aan te sluiten bij een andere partij om Nederland te dienen?

Groet,

Remi A. | 11-03-21 | 12:54 | 2

Nee, hij wil burgemeester kunnen worden.

HogeNood | 11-03-21 | 13:06

De grote truc van het CDA om een paar dagen voor de verkiezingen Running Mate Pieter in zetten voor bonus stemmen.
Vergeet niet dat Pietertje straks gewoon volgens de partij discipline meestemt.

likdoorn | 11-03-21 | 12:53 | 1

Precies dit. Pieter wordt hier op handen gedragen en hij heeft ook goed werk geleverd, echter stemt hij toch altijd met het CDA in de partij discipline. Als die ballen had gehad had ie zich aangesloten bij een andere partij waar hij tot veel meer waarde kan zijn.

swagmachine | 11-03-21 | 13:11

Omtzigt fantastische vent, zit alleen bij de verkeerde partij. En houdt zich daarnaast ook aan de fractiediscipline. Waardoor een stem op hem een stem op een partij is die alle privacy verkwanseld. Helaas... Dus verder niet geinteresseerd in de man.

ultraman | 11-03-21 | 12:53

Ik twijfel toch over Pieter. Is hij het echt wel? Een eerste reden voor twijfel is dat hij CDAer is, en altijd keurig meegaat met de partijlijn die niet mijn lijn is. Een tweede reden is dat hij opkomt als volksvertegenwoordiger voor de 'burger met problemen'. Maar dat is meestal niet de hardwerkende bijdragende burger die ik dan voor de bril heb. Een derde reden is dat ik Pieter qua persoonlijkheid en uitstraling toch die Tukker vind die hij blijkbaar is (en mag zijn, dat spreekt voor zich).

DeCynischeAmbtenaar | 11-03-21 | 12:53

Als Pieter op een slecht verkiesbare plek zou staan of een eigen lijst zou beginnen zou hij een stem verdienen Het is een goed kamerlid en hij verdient een zetel. Maar hij staat nummer 2 op de cda-lijst dus een zetel krijgt hij wel, en een stem op Pieter wordt dan toch een stem op die schaatsende consultant.

Schmalz | 11-03-21 | 12:52

Goed is zo'n beetje de maximale score die men in de politiek kan behalen. Het afbreukrisico is enorm. Zelfs die schijnheilige Johnny Flodder uit Jammerdal zit er alleen maar om zijn pensioen te halen op kosten van de belastingbetaler, niet om verantwoordelijkheid te pakken en vervolgens te worden overladen met karrevrachten shyte van de overkant.

van Oeffelen | 11-03-21 | 12:51 | 1

Wie bedoel je, Rutte?

revolte | 12-03-21 | 11:59

Is dat boek in het Twents of in Algemeen Beschaafd Nederlands? Over de teloorgang van de christendemocraten gesproken, wat er nu allemaal over Ferd Grapperhaus en de criminele activiteiten van Pels Rijcken naar buiten komt. Prima dat sociaal contract natuurlijk, maar wat moet je als minister dan wel doen, voordat de Procureur-Generaal van de Hoge Raad een serieuze poging wil doen om je achter de tralies te krijgen?

Hetkanverkeren | 11-03-21 | 12:49 | 1

Die "C" in CDA verklaart een hoop. Achterbakse gluiperds zijn het, die christenen.

Spring Bruissteen | 11-03-21 | 13:02

Hopelijk een verdubbeling van voorkeursstemmen op hem dit jaar, na de toeslagenaffaire.

nieuwe_Deen | 11-03-21 | 12:49 | 2

Maar dan wel van de traditionele CDA aanhang elke andere stem is een jammerlijke vergissing.

likdoorn | 11-03-21 | 12:59

Ja, maar de fractiediscipline....

Wijze uit het Oosten | 11-03-21 | 13:00

Pieter, begin een eigen partij. Dat wordt niks bij het CDA, die zijn zelf zo onstaatsrechtelijk en ondemocratisch als het maar kan: voor handhaven "godslastering-wet" na de moord op Theo, arrestatie van Gregorius Nekschot, negeren referendum Europese grondwet, doorbreken Trias politica in het minder-minder-proces, carrieres van ondemocratisch ministers worden voortgezet in de Raad van State, niet inlichten kamer over bombardement. Er zijn vast nog veel meer voorbeelden, maar wat ik wil zeggen: je bent veel te recht door zee voor deze partij.
Begin zelf je partij en binnen no-time ben je groter dan het huidige CDA.

langelat | 11-03-21 | 12:47 | 2

Aan de andere kant moet je dat toch niet willen? Teveel partijen. Als de goede kamerleden bij elkaar zouden komen, dan is dat een goed begin.

Adriel | 11-03-21 | 12:49

Nog een partij erbij!
Laat hij zich aansluiten bij een bestaande partij
Maar bij welke?

laurentius | 11-03-21 | 12:50

Pieter ‘Vaccinatiepaspoort’ Omtzigt

JohnLocke | 11-03-21 | 12:46

Pieter moet niet lijdend voorwerp worden van het Peter Principle. Blijf doen waar je goed in bent, als kamerlid. Krijg niet de illusie / waanideeën dat je een goede min-pres of minister zou zijn. Dat kun je namelijk niet en wordt een fiasco.

_pacman_ | 11-03-21 | 12:43 | 1

Dat weet hij, is hem intern vaak genoeg gezegd.

van Oeffelen | 11-03-21 | 12:47

Dat is die vent van een van de partijen die voor de vaccinatieausweis hebben gestemd toch?

J-van-de-Bontekoe | 11-03-21 | 12:43

Beste Pieter, ik waardeer je als kamerlid heel erg, je pakt je taak als controleur van de overheid met verve op. Echter klopt het verhaald dat je op last van Rutte, via Haarsma Buma van de zaak Demink bent gehaald?

Vraag 2: Wanneer wordt je de Sebastian Kurz van Nederland?

ikworstelengadouchen | 11-03-21 | 12:40 | 8

@De echte Stolwijker | 11-03-21 | 13:02: Hij werkte eerst ooit samen met de FPÖ tot daar een rel ontstond. Daarnaast die windmolens staat heel Nederland nu al vol mee.

ikworstelengadouchen | 11-03-21 | 13:15

@ikworstelengadouchen | 11-03-21 | 13:15: ik blijf erbij dat die windmolens er staan om subsidie te oogsten en géén oplossing vormen voor het energievraagstuk. Wanneer de politiek zich ermee bemoeit gaat de oplossing er ook niet komen maar u gaat fors meer betalen.

revolte | 12-03-21 | 12:05

@revolte | 12-03-21 | 12:05: Ik ook hoor, ik ben al een jaar of 15 pro kerncentrales. Het was meer een comentaar op de echte stolwijker die zeid at Kurz heel Oostenrijk vol plempte met windmolens, dat is hier ook al gebeurt als je in een kust provincie woont.

ikworstelengadouchen | 12-03-21 | 13:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Hij kan beter bij een andere partij kunnen aanschuiven.

Adriel | 11-03-21 | 12:40

@Omtzigtman Wat maakt u een betere iNfILtRaNt dan Alptekin Akdogan en Kauthar Bouchallikht?

Prof. D.A.H. Vintik | 11-03-21 | 12:39

Omtzigt heeft Wobke omarmt en heeft dus wat mij betreft zijn geloofwaardigheid verloren.

Degrelle | 11-03-21 | 12:39 | 4

Wopke. De Wopster.

van Oeffelen | 11-03-21 | 13:09
▼ 1 antwoord verborgen

Een stem op Pieter Omtzigt was een stem op Hugo de Jonge.
Maar dat is nu veranderd in een stem op Wopke Hoekstra.
En mocht Pieter Omtzigt weer in de kamer gekozen worden dan stemt hij braaf met de partijdiscipline mee. Dus een verschil maakt hij niet uit.

Osdorpertje | 11-03-21 | 12:39 | 3

Je was me net voor. Hulde.

Degrelle | 11-03-21 | 12:40

100% meestem-garantie met zijn partij

JohnLocke | 11-03-21 | 12:47

Ook een stem op Omtzigt is een stem op Hugo. Verbijsterend, maar waar: Hugo wil wel verder als minister VWS. Sorry Pieter, je deed fantastisch werk. Maar ik ga niet faciliteren dat de slechtste (en ijdelste) minister die we ooit hadden, op z'n post blijft.
Overigens staat ook de politiek adviseur van Hugo op de lijst. Ik hoop dat iedereen op 17 maart héél ver weg blijft van het CDA.

De echte Stolwijker | 11-03-21 | 12:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl